Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Inhumanous
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 21-06 17:47
Freshouttheoven schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:54:
[...]

Dat is merkwaardig, was de telefoon geseald? Direct via Bol.com of via externe partner besteld?
Externe partner: telefoon-winkel

Hij was wel “gesealed”

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online

Aiii

何これ

Inhumanous schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:29:
[...]

Hij was wel “gesealed”
Ik snap je deceptie, maar een winkel mag een geretourneerd product weer opnieuw verkopen zolang deze verder in nieuwstaat is. Ze moeten het alleen vermelden als het product dat ze verkopen dat niet is, als het bijvoorbeeld schade heeft. Voor je garantie maakt dat niets uit. Je krijgt nog steeds de wettelijke 14-dagen bedenktermijn en de twee jaar garantie vanaf aankoop.

Natuurlijk begrijpelijk dat dat gewoon mag. Zo'n webshop, zeker een kleinere als die waar jij gekocht hebt, blijft anders zitten met dure waren of moet er verlies op draaien. En dat alleen omdat we een 14-dagen retourregeling in onze wet hebben, dat zou zo'n bedrijf natuurlijk binnen de kortste keren nekken.

Dat de grotere webshops dat verlies nemen en deze producten voor een paar tientjes minder als retourdeal verkoopt is natuurlijk een mooie bijkomst voor de consument, maar daar kan de kleine speler natuurlijk niet aan mee doen.

[Voor 12% gewijzigd door Aiii op 13-04-2021 16:02]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 17:36
Freshouttheoven schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:54:
[...]

Dat is merkwaardig, was de telefoon geseald? Direct via Bol.com of via externe partner besteld?

Lage batterijpercentage en met name de vervaldatum wijzen er op dat het (hoogstwaarschijnlijk) om een teruggestuurde iPhone betreft.
Kan het zijn dat de winkels iets activeren als hij het magazijn in gaat? Mijne bij Amac vandaan en zie nu dat de garantie 3 dagen eerder ingegaan is dan de factuur. Ik weet echt héél zeker dat die nieuw was toen ze hem in de winkel uit de seal haalden.

[Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 13-04-2021 16:29]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 13-06 13:05
Dennisdn schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:29:
[...]
Kan het zijn dat de winkels iets activeren als hij het magazijn in gaat? Mijne bij Amac vandaan en zie nu dat de garantie 3 dagen eerder ingegaan is dan de factuur. Ik weet echt héél zeker dat die nieuw was toen ze hem in de winkel uit de seal haalden.
Ja dit is juist. Ik heb mijn iPhone 12 rechtstreeks via Apple waarbij de garantie ook 1 dag eerder is ingegaan. Dit maakt het juist dubieus voor Inhumanous, aangezien zijn garantie al een paar weken eerder is ingegaan.
[...]

Hij was wel “gesealed”
[...]
Het doosje zat wel plastic omheen en is me niet opgevallen dat die ander plastic was als zou moeten.
Als het geseald was zoals het hoort is de enige verklaarbare reden dat een andere koper jouw iPhone heeft teruggestuurd zonder de verpakking open te maken.

Echter stinkt het zaakje nog steeds aangezien de batterij van een nieuwe iPhone voor ~ 2/3 is opgeladen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Freshouttheoven schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:42:

Als het geseald was zoals het hoort is de enige verklaarbare reden dat een andere koper jouw iPhone heeft teruggestuurd zonder de verpakking open te maken.

Echter stinkt het zaakje nog steeds aangezien de batterij van een nieuwe iPhone voor ~ 2/3 is opgeladen.
Eerste gaat niet op, want als de verpakking nooit open is geweest dan had de datum niet in het verleden geweest.

Ik zou zeggen, Nieuw toestel, terug gestuurd naar winkel (of andere winkel) opnieuw gesealed en weer verkocht. Gewoon lekker gebruiken of als je blijft twijfelen nu nog snel terug sturen en bij Apple kopen.

[Voor 37% gewijzigd door Donstil op 13-04-2021 16:54]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 13-06 13:05
Donstil schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:49:
[...]

Eerste gaat niet op, want als de verpakking nooit open is geweest dan had de datum niet in het verleden geweest.
Toch kan dit wel voorkomen, ik had de levering gemist. Dag later de iPhone wel kunnen aannemen en vervaldatum van de beperkte garantie was ingegaan op de originele leverdatum (lees; de dag dat ik de levering had gemist).

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Freshouttheoven schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:14:
[...]

Toch kan dit wel voorkomen, ik had de levering gemist. Dag later de iPhone wel kunnen aannemen en vervaldatum van de beperkte garantie was ingegaan op de originele leverdatum (lees; de dag dat ik de levering had gemist).
Dagje kan inderdaad wel. Of twee. Maar zit nooit zolang tussen als hier.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• JaxTeller
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 14-06 23:08
Inhumanous schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:25:
Ik heb een vraag waar ik niet veel over kan vinden op het internet.

Het is toch zo als je een toestel uit de verpakking haalt en hem “activeert” dat vanaf dan je garantie voor 1 jaar ingaat?

Ik heb sinds vrijdag 9 April een Iphone 12 mini. Als ik in algemeen/info/garantie ga staat er dat de verval datum 22 maart 2022 is. Betekent dit dat mijn toestel al eerder is gebruikt? Ook vond ik toen ik de telefoon aanzetten dat het batterij percentage aardig laag was.

In mijn beleving is een oud of de box toestel toch wel echt voor 50-60% opgeladen maar naar wat ik snel kon zien zat ik op zoon 30%

Hierbij nog even een screenshot van de garantie[Afbeelding]
Heb een iPhone mini die nog in seal is van een maand terug, als ik op https://checkcoverage.apple.com/nl/nl/ check (garantie controle website Apple) dan staat er dat ik mijn product moet activeren. De jouwe is gewoon geactiveerd, wat heel apart is aangezien het in seal was.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dkawa
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23-06 15:53
Zo... sinds gisteren een iPhone 12 mini blauw 128gb in mijn bezit. Hiervoor een US versie iPhone 11 Pro 64Gb midnight green gehad.

Tot zover geen spijt van de overstap. De mini is echt super compact en vederlicht😊 en ik hoef me nu niet meer druk te maken of ik nog wel genoeg geheugenruimte heb🤙🏾

Gebruik het wederom als privé/zakelijk telefoon. Esim wissel ging helaas wederom weer niet soepel bij T-Mobile ik moest een bezoekje plegen aan de fysieke winkel. Want de KS kreeg het niet voor elkaar, performance van de KS helaas nog steeds onder de maat wat esim betreft.

Maar nu werkt alles prima en ben dus benieuwd hoelang ik met 1 batterijlading kan overleven😜

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 08:28

Canaria

4313-3581-4704

Activatiedatum is niet hetzelfde als de aankoopdatum voor de garantie. Anders zou dat betekenen dat je voor een iPhone die je niet direct activeert en dus niet gebruikt de garantietermijn op een latere datum kunt laten ingaan.

Ik heb het idee dat de serienummers bij verkoop worden geregistreerd door de winkel en dat bij activatie de verkoopdatum aan je account wordt gekoppeld.

Bij mij was ook de aankoopdatum zichtbaar in de telefoon (en online bij mijn Apple-account) en niet de datum waarop ik de iPhone in gebruik heb genomen.
Donstil schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:29:
[...]

Dagje kan inderdaad wel. Of twee. Maar zit nooit zolang tussen als hier.
Misschien was het een geretourneerd maar ongeopend (en dus niet geactiveerd) exemplaar.

[Voor 20% gewijzigd door Canaria op 13-04-2021 21:22]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• dkawa

Merk nu op dat ik bij iPhone opslag alleen een grijze bar zie ipv de verschillende kleurtjes wat normaal gesproken het geval is.

Iemand anders ook last van?

• Banshee
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23-06 22:27
dkawa schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 22:41:
[Afbeelding]

Merk nu op dat ik bij iPhone opslag alleen een grijze bar zie ipv de verschillende kleurtjes wat normaal gesproken het geval is.

Heb ik ook eens gehad, was bij mij na een herstart weg 🙂

• JaxTeller
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 14-06 23:08
Canaria schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:20:
Activatiedatum is niet hetzelfde als de aankoopdatum voor de garantie. Anders zou dat betekenen dat je voor een iPhone die je niet direct activeert en dus niet gebruikt de garantietermijn op een latere datum kunt laten ingaan.

Ik heb het idee dat de serienummers bij verkoop worden geregistreerd door de winkel en dat bij activatie de verkoopdatum aan je account wordt gekoppeld.

Bij mij was ook de aankoopdatum zichtbaar in de telefoon (en online bij mijn Apple-account) en niet de datum waarop ik de iPhone in gebruik heb genomen.

[...]

Misschien was het een geretourneerd maar ongeopend (en dus niet geactiveerd) exemplaar.
Weet je dit 100% zeker? dit betekent dat mijn iPhone die al een maand in seal is nu maar 11 maanden garantie heeft?

Edit: heb vandaag een aantal engelse fora gelezen over dit onderwerp, en de ene zegt: na activatie ging het in (dus zelfs na een maand dat het is gekocht) de andere zegt dag van aankoop. Heb dus geen definitief antwoord.

[Voor 11% gewijzigd door JaxTeller op 14-04-2021 05:36]

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 16:29

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Bel Apple even ;) snap nooit dat mensen hier uren op internet naar gaan zoeken terwijl het met 1 belletje geregeld kan zijn.

Overigens zou Apple dit wel wat duidelijker op hun website mogen vermelden.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Dennisdn
Helaas geen Mini meer in 2022 volgens Kuo.
https://www.macrumors.com...-no-mini-upgraded-camera/

Hij schijnt het vaak wel goed te hebben 😞.
Hopelijk krijgt het een beetje de status van de SE en iPad Mini en komt er slechts om de 2 jaar een nieuwe ofzo.

• Ashwani
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 19:09

Het is toch zo als je een toestel uit de verpakking haalt en hem “activeert” dat vanaf dan je garantie voor 1 jaar ingaat?

Ik heb sinds vrijdag 9 April een Iphone 12 mini. Als ik in algemeen/info/garantie ga staat er dat de verval datum 22 maart 2022 is. Betekent dit dat mijn toestel al eerder is gebruikt? Ook vond ik toen ik de telefoon aanzetten dat het batterij percentage aardig laag was.

In mijn beleving is een oud of de box toestel toch wel echt voor 50-60% opgeladen maar naar wat ik snel kon zien zat ik op zoon 30%

Dan is het toestel al eerder geactiveerd. Nieuwe verpakkingen van de iPhones kan je netjes openen en weer dichtplakken. zo lijkt het ongeopend.

• drusloos
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 09:16

Heb je hem toevallig 24 maart online besteld en betaald? Ik heb mijn 12max op 13 november online besteld en betaald, en de 15e pas opgehaald uit de applestore. Mijn garantie is ook op de 13e ingegaan terwijl hij de 15e dus pas is geactiveerd.

• Inhumanous
drusloos schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:38:
[...]

Heb je hem toevallig 24 maart online besteld en betaald? Ik heb mijn 12max op 13 november online besteld en betaald, en de 15e pas opgehaald uit de applestore. Mijn garantie is ook op de 13e ingegaan terwijl hij de 15e dus pas is geactiveerd.
Nee dat niet 7 april besteld en betaald 9 april geleverd.

Ach ik maak me er niet teveel meer druk om, wel even mail gestuurd. We zien het wel

• Lockonstratos
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 18-06 01:21

Neem even contact op met apple support. Zij kunnen namelijk inzien wanneer de eerste activatie is geweest, wanneer hij gekocht is eventueel door de retailer waar je hem vandaan hebt etc, zo heb je wat meer info. Het kan idd kloppen wat anderen zeggen, dat het om een retour gaat. Ik zelf heb mijn 12 pro sinds day 1, Apple houdt hierbij de factuurdata aan, dus mijn factuur staat op 24/10 en dus loopt mijn dekking dus 24/10/22 (22 ipv 21 omdat ik AC+ erbij heb)

• dkawa
Banshee schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 23:54:
[...]

Heb ik ook eens gehad, was bij mij na een herstart weg 🙂
Herstart gedaan maar nog steeds grijs😩

Andere tips?

• Inhumanous
dkawa schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:56:
[...]

Herstart gedaan maar nog steeds grijs😩

Andere tips?
Okal een een minuut of 2 gewacht?

Bij mij was die ook grijs maar na een minuut of 1-2 “laden” had die alles ingedeeld in categorieën met kleurtjes etc

• dkawa
Inhumanous schreef op woensdag 14 april 2021 @ 22:34:
[...]

Okal een een minuut of 2 gewacht?

Bij mij was die ook grijs maar na een minuut of 1-2 “laden” had die alles ingedeeld in categorieën met kleurtjes etc
Gewacht maar blijft grijs

• AntonyterHorst
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 13:47

AntonyterHorst

www.prosimrig.eu

Grote kans dat dit een geretourneerd toestel is. In principe niks aan de hand maar dan moet dat wel vermeld zijn bij aankoop. Mijn vervaldatum is 26-2-2022 terwijl de telefoon op 27-2-2022 is gekocht (fysiek in een winkel). Als ik dat na tel kom ik op 365 dagen uit, oftewel een jaar, waar Apple dus ook mee 'adverteert'.

Als je ermee kunt leven zou ik me er niet te druk om maken, maar zo niet kun je hem gewoon kosteloos retourneren (als het goed is) en hem ergens anders kopen (rechtstreeks bij Apple).

Check onze Beursplein Discord: https://discord.gg/CkvyBNcm

• basjuhh
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 16:15
Vandaag heb ik heel wat foto’s gemaakt 200+ en mijn iphone 12 pro was 100% vol en na 2 uur gebruik viel hij uit. Als ik kijk bij batterij gebruik geeft hij ook aan 86% gebruikt voor photo’s.

Ik heb tot vorig jaar met een iphone 6 gelopen, maar hier kon ik hetzelfde mee en maar 30 of 40% van mijn batterij was gebruikt.

Is dit normaal? Als je een flinke trip doet heb je hier zeker niet genoeg aan.
Zie dat de live functie van foto’s aan stond. Dit maar uit gezet nu. Zuigt dit de batterij zo snel leeg?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 08:58
Dat noemt Apple computational photography. Slurpt CPU en dus batterij. ‘S avonds bij donkere fotos nog wat meer.

• AntonyterHorst
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 13:47

AntonyterHorst

www.prosimrig.eu

basjuhh schreef op zondag 18 april 2021 @ 23:01:
Vandaag heb ik heel wat foto’s gemaakt 200+ en mijn iphone 12 pro was 100% vol en na 2 uur gebruik viel hij uit. Als ik kijk bij batterij gebruik geeft hij ook aan 86% gebruikt voor photo’s.

Ik heb tot vorig jaar met een iphone 6 gelopen, maar hier kon ik hetzelfde mee en maar 30 of 40% van mijn batterij was gebruikt.

Is dit normaal? Als je een flinke trip doet heb je hier zeker niet genoeg aan.
Zie dat de live functie van foto’s aan stond. Dit maar uit gezet nu. Zuigt dit de batterij zo snel leeg?
Staat iCloud sync aan via data? Wellicht dat dat ook een rol speelt.

Check onze Beursplein Discord: https://discord.gg/CkvyBNcm

• basjuhh
Je doelt op de live functie of?
HEY_DUDE schreef op zondag 18 april 2021 @ 23:08:
Dat noemt Apple computational photography. Slurpt CPU en dus batterij. ‘S avonds bij donkere fotos nog wat meer.

• basjuhh
Ik heb niets op icloud of sync aan staan, dus dat is het niet.
AntonyterHorst schreef op zondag 18 april 2021 @ 23:14:
[...]

Staat iCloud sync aan via data? Wellicht dat dat ook een rol speelt.

• jodeltje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
basjuhh schreef op zondag 18 april 2021 @ 23:20:
Je doelt op de live functie of?

[...]
Nee, de software verbetert elke foto, dus de CPU is constant vol belast, dat kost (blijkbaar erg veel) batterijduur
Als dat werkelijk het probleem is, dan zou je dus verbetering moeten zien qua accuduur met RAW knallen en/of apps als ProCam?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• basjuhh
Blijf het toch raar vinden. Vriendin is nu ongeveer 2,5 uur bezig met video voor haar studieopdracht aan het maken en nog 56% over.

• sacaji
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 19:13
Iemand ervaring met de Xstorm wireless charger? Of is het wachten tot er meerdere komen?

https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

• sigmundfreund
  • Registratie: oktober 2011
  • Nu online
Voor de garantie twijfelaars hierboven: Buiten enige retouren die mogelijk opnieuw verkocht worden om zit je alsnog wel goed. Je kan via Apple (bij een aasp sowieso, online via support niet zeker) een 'Warranty coverage request form' laten invullen, vergezeld van je factuur en dan zal de garantiedatum bijgesteld worden naar 1 jaar vanaf de factuurdatum. Zo ontloop je de paar dagen tot weken garantie niet. Het is mij niet bekend dat toestellen vooraf geactiveerd worden maar verschillende shops zullen verschillende werkwijzes hanteren.

Het tweede jaar kan je ook bij Apple claimen, mits voorzien van je factuur en een ander formulier, tenzij gekocht bij een provider, dan moet je die daarvoor aanspreken.

• Dennisdn
sacaji schreef op maandag 19 april 2021 @ 23:04:
Iemand ervaring met de Xstorm wireless charger? Of is het wachten tot er meerdere komen?

https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp
Ik heb niet specifiek deze, maar wel 2 draadloze laders en een powerbank van Xtorm. Het is allemaal goede degelijke “premium” kwaliteit, geen Alimeuk. Dat zal bij deze niet anders zijn.

• BasvanS
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 16:14
Hmm, meer mensen die last hebben van een hele trage IOS installatie op een nieuwe iPhone 12 mini?

Mijn telefoon weigerde te installeren want accu sub 50%
Aan de Magsafe lader gehangen, weer geweigerd want draadloos mag niet.
Nu aan de lader van de iPad gehangen en hij heeft al 30 minuten een draaiend wacht rondje waar ik de knop installeer nu heb in gedrukt.

Net 1 uur vers uit de verpakking en nu al een eerste crash... man man man

• pixels66
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 08:25
BasvanS schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:44:
Hmm, meer mensen die last hebben van een hele trage IOS installatie op een nieuwe iPhone 12 mini?

Mijn telefoon weigerde te installeren want accu sub 50%
Aan de Magsafe lader gehangen, weer geweigerd want draadloos mag niet.
Nu aan de lader van de iPad gehangen en hij heeft al 30 minuten een draaiend wacht rondje waar ik de knop installeer nu heb in gedrukt.

Net 1 uur vers uit de verpakking en nu al een eerste crash... man man man
Ik las dit al eerder hier. Ff uit en aan en dan gaat ie wel goed. Ik had dit overigens zelf niet.

• pixels66
Het valt me eigenlijk vandaag pas op, maar als ik scroll door tekst(tweakers pagina in Google Chrome of een email in Gmail) vind ik dat er schokkerig gaan. Een reboot lost dat niet op. Ervaren anderen dit ook en is dit te verklaren?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
pixels66 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:09:
Het valt me eigenlijk vandaag pas op, maar als ik scroll door tekst(tweakers pagina in Google Chrome of een email in Gmail) vind ik dat er schokkerig gaan. Een reboot lost dat niet op. Ervaren anderen dit ook en is dit te verklaren?
Mazzel hebben dat je het pas merkt vlak voordat iOS14.5 uitkomt, die dat fixt. Zit er al sinds 14.4 in.

• pixels66
jodeltje schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:49:
[...]

Mazzel hebben dat je het pas merkt vlak voordat iOS14.5 uitkomt, die dat fixt. Zit er al sinds 14.4 in.
Bedankt voor je reactie!

Is hier iets over te lezen ergens? De bug bedoel ik dan. Ben het nog niet tegengekomen.

• jodeltje
  • Niet online
pixels66 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:05:
[...]

Bedankt voor je reactie!

Is hier iets over te lezen ergens? De bug bedoel ik dan. Ben het nog niet tegengekomen.
Ik had hier ook last van, stelde de vraag in het iOS14 topic, kreeg het advies te updaten naar de Beta van 14.5, toen was het direct verdwenen. Kon het online ook niet zo snel vinden, vandaar dat ik het daar vroeg

• dkawa
dkawa schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 22:41:
[Afbeelding]

Iemand anders nog een tip om dit opgelost te krijgen?

• GKW
  • Registratie: augustus 2002
Schijnbaar hebben anderen er geen ervaring mee, inclusief mijzelf.

• Mezkeijou
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 12:28
dkawa schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 23:10:
[...]

Iemand anders nog een tip om dit opgelost te krijgen?
Opnieuw opstarten en opnieuw sign in in icloud op de telefoon zou het moeten verhelpen.

• RayPhone
  • Registratie: april 2021
  • Laatst online: 06-05 20:54
Hoe is dit opgelost?

• Slasher
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Dennisdn schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:38:
[...]

Heb je hem op of vóór 22 maart besteld? In theorie zou het in moeten gaan op dag van koop.
Nee hoor, activering is pas als je de iPhone aanzet en je simkaart er in hebt. Niet op de dag van koop.

• Dennisdn
Slasher schreef op maandag 26 april 2021 @ 09:47:
[...]

Nee hoor, activering is pas als je de iPhone aanzet en je simkaart er in hebt. Niet op de dag van koop.
Maar dan zou de garantie pas ingaan bij activatie simkaart. En moet een fabrikant 4 jaar bieden aan iemand die hem 2 jaar ongebruikt in kast laat liggen..... Zo werkt het niet, garantie gaat echt in op dag van aankoop.

• Slasher
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Dennisdn schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:24:
[...]

Maar dan zou de garantie pas ingaan bij activatie simkaart. En moet een fabrikant 4 jaar bieden aan iemand die hem 2 jaar ongebruikt in kast laat liggen..... Zo werkt het niet, garantie gaat echt in op dag van aankoop.
Als je garantie claimt bij Apple ligt dat anders, die kijken naar de activatiedatum. Jouw voorbeeld is wel vergezocht.

Ik heb ooit eens een iPad via marktplaats gekocht die niet geactiveerd was, en had keurig garantie vanaf de geactiveerde datum. Toen ik er problemen mee had ben ik er mee naar de Apple Store gegaan en die vroegen niet om een originele aankoopbon, maar keken naar de geactiveerde datum.

Als je bijvoorbeeld een iDevice bij Coolblue koopt, en je probeert daar garantie te claimen kijken ze wel naar de aankoopdatum, dat klopt inderdaad.

[Voor 9% gewijzigd door Slasher op 26-04-2021 12:37]

• sacaji
Dennisdn schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:01:
[...]

Ik heb niet specifiek deze, maar wel 2 draadloze laders en een powerbank van Xtorm. Het is allemaal goede degelijke “premium” kwaliteit, geen Alimeuk. Dat zal bij deze niet anders zijn.
Welke heb jij allemaal? Ben er op zoek naar een voor me iPhone 12.

• Dennisdn
sacaji schreef op maandag 26 april 2021 @ 21:11:
[...]

Welke heb jij allemaal? Ben er op zoek naar een voor me iPhone 12.
Het meest gebruik ik deze, een powerbank die aan de kabel ook gewoon een draadloze QI-lader is. Handig om bij noodgevallen mee te pakken of gewoon gebruik in huis en tuin. https://www.bol.com/nl/p/...hIyw.2_18.19.ProductTitle

Deze hádden we op de nachtkastjes liggen (waren ooit 90 euro, nu 27!)
https://www.bol.com/nl/p/...dBPg.2_20.22.ProductImage Maar die vond ik niet zo fijn omdat hij eigenlijk voor 2 phones tegelijk is bedoeld en je de telefoon er niet volledig overdwars op kan leggen, dan pakt de spoel hem niet.

Maar...... als je een 12 hebt zou ik echt voor een Magsave gaan, die hebben we nu op de nachtkastjes liggen. De prijs doet even pijn in combinatie met een adapter, maar je hebt er echt plezier van.

[Voor 11% gewijzigd door Dennisdn op 27-04-2021 07:34]

• sacaji
Dennisdn schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 07:30:
[...]

Het meest gebruik ik deze, een powerbank die aan de kabel ook gewoon een draadloze QI-lader is. Handig om bij noodgevallen mee te pakken of gewoon gebruik in huis en tuin. https://www.bol.com/nl/p/...hIyw.2_18.19.ProductTitle

Deze hádden we op de nachtkastjes liggen (waren ooit 90 euro, nu 27!)
https://www.bol.com/nl/p/...dBPg.2_20.22.ProductImage Maar die vond ik niet zo fijn omdat hij eigenlijk voor 2 phones tegelijk is bedoeld en je de telefoon er niet volledig overdwars op kan leggen, dan pakt de spoel hem niet.

Maar...... als je een 12 hebt zou ik echt voor een Magsave gaan, die hebben we nu op de nachtkastjes liggen. De prijs doet even pijn in combinatie met een adapter, maar je hebt er echt plezier van.
Oog is gevallen op Bekijk OISLE - iPhone 12 MagSafe Battery pack - powerbank case - Zwart op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp ziet er toch wat strakker uit dan die van xTorm

• Dennisdn
sacaji schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 14:59:
[...]

Oog is gevallen op Bekijk OISLE - iPhone 12 MagSafe Battery pack - powerbank case - Zwart op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp ziet er toch wat strakker uit dan die van xTorm
Ik begrijp dat dat er strakker uitziet. Maar dat is dan ook een ander soort product.

• RigolleM
  • Registratie: december 2010
  • Nu online
Dennisdn schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 15:56:
[...]

Ik begrijp dat dat er strakker uitziet. Maar dat is dan ook een ander soort product.
En het levert maar 5W ipv 15W zoals bij een Apple Magsafe oplader.

• Cougar
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 12:09
Wat een gave foto’s kan deze iphone (12 pro Max) maken. Gisteren even de bbq schoon gebrand en daarna lekker gegeten.

• Hulliee
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
Cougar schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:22:
Wat een gave foto’s kan deze iphone (12 pro Max) maken. Gisteren even de bbq schoon gebrand en daarna lekker gegeten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
:) Leuk!
Klein tip: maak ze ook eens uit een andere hoek: bijvoorbeeld vanaf laag bij de grond en de lucht erop en de vlammen.

• Cougar
Hulliee schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:36:
[...]

:) Leuk!
Klein tip: maak ze ook eens uit een andere hoek: bijvoorbeeld vanaf laag bij de grond en de lucht erop en de vlammen.
Zal ik bij de volgende keer barbecueën doen! Was serieus verbaast toen ik de foto’s terug keek. De vlammen lijken bijna niet echt, zo mooi zijn ze. 🔥

• dkawa
Cougar schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:22:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wel leuk ja maar niks speciaals toch?

Dit kon ik ook met m’n 11 pro en nu met m’n 12 mini 🤷🏽‍♂️

• Cougar
dkawa schreef op donderdag 29 april 2021 @ 18:02:
[...]

Wat fijn dat we dezelfde beleving hebben? Haha 🙃🥶

• syltheboy
  • Niet online
Na bijna exact 4 maanden is de batterijcapaciteit van mijn 12 Pro Max 99%. Altijd naar om te zien, maar slijtage hoort erbij.

• Roy Tollenaar
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 18:40
syltheboy schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:22:
Na bijna exact 4 maanden is de batterijcapaciteit van mijn 12 Pro Max 99%. Altijd naar om te zien, maar slijtage hoort erbij.
Dat je daar überhaupt op let 😂, ik zie vanzelf de melding wel als hij geen piekprestaties meer ondersteund.

• AntraXxX
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 19:01
Roy Tollenaar schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:43:
[...]

Dat je daar überhaupt op let 😂, ik zie vanzelf de melding wel als hij geen piekprestaties meer ondersteund.
Dit inderdaad.
Dé tering zeg, dat iemand zich druk maakt of het ‘naar’ vindt als er één procent batterijcapaciteit na 4 maanden weg is.

Leef aub, het is een gebruiksvoorwerp en over 2 jaar heb je waarschijnlijk toch weer een nieuwe. En je batterij zal dan nog >90% zijn.

[Voor 16% gewijzigd door AntraXxX op 29-04-2021 21:54]

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

• syltheboy
  • Niet online
@Roy Tollenaar & @AntraXxX Jullie hebben helemaal gelijk. Ik moet er gewoon niet meer naar kijken. Die functie hadden ze gewoon weg moeten laten. Na 2 jaar wil ik waarschijnlijk toch weer een nieuwe en dan hoef ik zelf de batterij niet te laten vervangen. Mijn XS was na ruim 2 jaar 86%, maar die was van begin af aan al eerder leeg.

[Voor 57% gewijzigd door syltheboy op 29-04-2021 22:12]

• dkawa
Cougar schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:38:
[...]

Wat fijn dat we dezelfde beleving hebben? Haha 🙃🥶
Uhhh ok 8)7

• Cougar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 17-06 16:34
syltheboy schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:22:
Hier na 6 maanden (dacht zal eens ff controleren ) op 100%. Elke avond op de lader.

Bing

Acties:
  • +6Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Hier gaan we weer... de volgende pagina's: mijn iPhone xxx staat na xxx op xxx %.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

dkawa schreef op donderdag 29 april 2021 @ 18:02:
[...]

Niet iedereen koopt elk jaar een nieuwe iPhone van xxxx euro ;)
Zo zat ik na te denken over die nieuwe functie in IOS nu, dat je je telefoon kunt unlocken met je watch. Waarvoor is dat handig dan? Oh ja, als je Face Id hebt :p

• baszzz
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 18:36
Ik merk sinds kort dat mijn iPhone bij de auto 5g stand vrijwel alleen op 5g blijft staan en dit kost nogal wat batterij. Is er iemand die dit herkent of zelfs een oplossing heeft? Het instellen op 4g is natuurlijk een optie maar niet de oplossing die ik wil gebruiken.

Verder heb ik de netwerkinstellingen al eens opnieuw ingesteld en een force restart gedaan, maar helaas zonder resultaat.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Hoe weet je dat het extra batterijverbruik komt door het 5G gebruik?

• Jaymone
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 23-06 07:49
Nog maar 5 maandjes.. :)

On-topic: 12 pro bevalt nog steeds ;)

Het is weer bijna september 2021 :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennisdn
baszzz schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 11:04:
Ik merk sinds kort dat mijn iPhone bij de auto 5g stand vrijwel alleen op 5g blijft staan en dit kost nogal wat batterij. Is er iemand die dit herkent of zelfs een oplossing heeft? Het instellen op 4g is natuurlijk een optie maar niet de oplossing die ik wil gebruiken.

Verder heb ik de netwerkinstellingen al eens opnieuw ingesteld en een force restart gedaan, maar helaas zonder resultaat.
The Verge ontdekte dat de iPhone bij verbinding met een 4G/LTE-netwerk toch het 5G-icoon in de statusbalk laat zien. Het is een indicator voor het best beschikbare netwerk op jouw locatie. Pas wanneer je een film gaat downloaden of een andere datahongerige toepassing start zal daadwerkelijk gebruik worden gemaakt van 5G.
https://www.theverge.com/21522988/iphone-12-review

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 17:22
Sinds een paar dagen een nieuwe 12 Pro omdat mijn X gevallen was. Backupje terug gezet en eigenlijk wel een beetje “underwhelmed”. Gevaar van een backup terugzetten is altijd wel het gevoel van “wat is er nou eigenlijk helemaal veranderd (voor mijn €1200)”, maar buiten de betere camera’s merk ik echt heel erg weinig verschil met de X. Sterker nog: de X ligt veel fijner in de hand vind ik. En als ik ze naast elkaar leg dan lijkt het scherm van de X veel beter. De 12 Pro is erg geel en dat irriteert. Zo veel dat ik True Tone alvast uitgezet heb en met de kleurfilters zit te spelen. Ook als je HDR filmpjes vergelijkt dan lijkt het op de 12 Pro wat fletser. Maar goed, over schermen en het geel/groen probleem mogen we hier niet meer praten kennelijk. :F

Het snelheidsverschil in apps opstarten is er wel iets, maar dan moet je ze echt langs elkaar leggen om te vergelijken. In dagelijks gebruik valt het niet zo op.

Ik snap wel dat iPhones hun waarde behoorlijk vasthouden. Een X van 3,5 jaar oud kan gewoon nog prima een paar jaar mee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jovinho99
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 06-05 18:50
bing69 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 08:11:
[...]

Hier na 6 maanden (dacht zal eens ff controleren ) op 100%. Elke avond op de lader.
Bij mij is al 96% op 4 maanden tijd😁

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 16:30
Stiggy schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:57:
En als ik ze naast elkaar leg dan lijkt het scherm van de X veel beter. De 12 Pro is erg geel en dat irriteert. Zo veel dat ik True Tone alvast uitgezet heb en met de kleurfilters zit te spelen. Ook als je HDR filmpjes vergelijkt dan lijkt het op de 12 Pro wat fletser. Maar goed, over schermen en het geel/groen probleem mogen we hier niet meer praten kennelijk. :F
De schermen van de X en XS waren veel te blauw afgesteld. De iPhone 12 is beter afgesteld, maar leg je hem naast de X dan lijkt het veels te geel. Een kwestie van wennen. Mijn scherm heeft op minimal brightness nog steeds last van een groene waas, maar ik heb hem werkelijk nooit op zijn laagst.

Waar ik wel flink last van heb is dat mijn WiFi steeds eruit knalt en dan terug op 4g beland. Network reset heeft niet geholpen, en ik heb geen zin in een factory reset.. }:|

Wat ik wel apart vind is dat mijn battery health op 96% zit in 4 maanden tijd terwijl op mijn XS Max na bijna een jaar op dezelfde lader nog 100% zat. Het boeit me niet omdat ik Apple care heb, maar toch apart.

Ik blijf het echt een prachtige telefoon vinden. Ik heb er dagelijks ontzettend veel plezier van. Ik baal er vooral van dat ik niet dolby vision kan gebruiken of 4k60. Mijn pc speelt het niet af en mijn LG tv speelt alles via AirPlay schokkend af, maar het resultaat hier is wel echt geweldig, toch miss maar eens een Apple TV aanschaffen *;

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ninodebest
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23-06 10:05
Hi,

Ik heb mijn vrouw een iPhone 12 Mini cadeau gegeven en vind het toch wel een geweldig ding. Zelf heb ik de Unihertz Jelly 2 na een Oneplus 7 Pro te hebben gehad. De reden van de (extreme) downgrade is omdat ik minder op mijn smartphone wil zitten. Nu is de 12 Mini de enige relatief kleine smartphone, dus neig ik hier ook langzaam naar.

Later dit jaar komt naar verwachting de 13 Mini, en hiermee de laatste Mini op de markt. Omdat ik niets anders wil dan een 'mini' flagship smartphone en ik er vanuit ga dat ik definitief over ga stappen van Android/Google naar Apple, zou ik dus een paar jaar (lees: 'tot er geen updates meer zijn') vooruit moeten kunnen met de phone. Raden jullie daarom aan de 12 Mini te halen of te wachten tot de 13 Mini, welke op dat moment meer kost, maar ik wel een jaar extra kan gebruiken betreffende de updates van iOS?

Bedankt iedereen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 22-06 18:36

jamesbond007uk

Smartphone & Gadget specialist

Hebben jullie ervaring met dual sim op 5G dat sinds 14.5 mogelijk is?

Ik denk erover om 12 pro max te kopen. Heb zakelijk Vodafone en privé Tele2 en straks Vodafone.

Werkt dual sim 5G nu naar behoren?

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 192266

Ninodebest schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:53:
Hi,

Ik heb mijn vrouw een iPhone 12 Mini cadeau gegeven en vind het toch wel een geweldig ding. Zelf heb ik de Unihertz Jelly 2 na een Oneplus 7 Pro te hebben gehad. De reden van de (extreme) downgrade is omdat ik minder op mijn smartphone wil zitten. Nu is de 12 Mini de enige relatief kleine smartphone, dus neig ik hier ook langzaam naar.

Later dit jaar komt naar verwachting de 13 Mini, en hiermee de laatste Mini op de markt. Omdat ik niets anders wil dan een 'mini' flagship smartphone en ik er vanuit ga dat ik definitief over ga stappen van Android/Google naar Apple, zou ik dus een paar jaar (lees: 'tot er geen updates meer zijn') vooruit moeten kunnen met de phone. Raden jullie daarom aan de 12 Mini te halen of te wachten tot de 13 Mini, welke op dat moment meer kost, maar ik wel een jaar extra kan gebruiken betreffende de updates van iOS?

Bedankt iedereen!
Als je minder op je smartphone wilt zitten is het dan wel een goed idee om (weer) te switchen? Je huidige smartphone lijkt mij een stuk minder verleidelijk dan een nieuwe iPhone.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ninodebest
Anoniem: 192266 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:18:
[...]

Als je minder op je smartphone wilt zitten is het dan wel een goed idee om (weer) te switchen? Je huidige smartphone lijkt mij een stuk minder verleidelijk dan een nieuwe iPhone.
Nee en ja. Nee, omdat ik waarschijnlijk wat meer erop ga zitten. Ja omdat ik toch een iets groter scherm wil, maar tegelijkertijd ook geen phablet wil. Hierbij heb ik mijzelf de keuze gegeven: houd ik de Unihertz en koop ik een compactcamera erbij. Of koop ik wellicht een iets duurdere kleine phone waar een goede camera in zit.

Hierbij zijn wij ook van plan om langzaam te gaan switchen naar volledig Apple. Hier hoort een Android smartphone natuurlijk niet bij, haha.

Waar ik vooral mee zit is of ik de 12 Mini zal halen of de op dat moment t.o.v. nu duurdere 13 Mini, maar waarbij ik wel 1 jaar langer updates heb en waarschijnlijk een iets betere phone (lees: camera) heb.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AreUhungry
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 11:10
Ninodebest schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:53:
Hi,

Bedankt iedereen!
Op dit moment is het lastig om hier een oordeel over te geven. Op dit moment is het nog niet 100% zeker dat er een 13 mini aan komt. Als je huidige telefoon het nog doet, zou ik nog even wachten totdat er meer bekend is. Als er daadwerkelijk een 13mini aan komt, kan je op dat moment bepalen welk model het meest geschikt is (o.b.v. kosten, kleuren, etc.).

Acties:
  • +3Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 19:37
Huh? de iPhone 12 mini is 13 November uitgekomen. Dat Is 13 mei een half jaar. Dus verre VERRE van oud. Dus waarom zou je ermee zitten om een 12 mini te halen? Ding is het nieuwste toestel van Apple. Met deze denkwijze zou je dus nooit een toestel kunnen kopen, want ieder jaar een nieuwe/ betere.

Je kunt gerust de 12 mini kopen, want super future proof. En over de Camera? Tja, die is al sinds de iPhone 8 plus erg goed en meer dan voldoende voor de reguliere gebruiker. Die incrementele camera upgrades steeds, die fomo weet te creëren bij de mensen slaat werkelijk nergens op.
Hetzelfde voor de mensen die voor de 12 pro gaan ipv reguliere 12 of mini. Verschil is te klein om dat prijsverschil te rechtvaardigen. Dus laat die fomo voor wat het is en schaf de 12 mini aan :)

iPhone mini 128gb

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ninodebest
4acesNL schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:26:
Huh? de iPhone 12 mini is 13 November uitgekomen. Dat Is 13 mei een half jaar. Dus verre VERRE van oud. Dus waarom zou je ermee zitten om een 12 mini te halen? Ding is het nieuwste toestel van Apple. Met deze denkwijze zou je dus nooit een toestel kunnen kopen, want ieder jaar een nieuwe/ betere.

Je kunt gerust de 12 mini kopen, want super future proof. En over de Camera? Tja, die is al sinds de iPhone 8 plus erg goed en meer dan voldoende voor de reguliere gebruiker. Die incrementele camera upgrades steeds, die fomo weet te creëren bij de mensen slaat werkelijk nergens op.
Hetzelfde voor de mensen die voor de 12 pro gaan ipv reguliere 12 of mini. Verschil is te klein om dat prijsverschil te rechtvaardigen. Dus laat die fomo voor wat het is en schaf de 12 mini aan :)
Ik snap je. Ik denk dat wij mekaar hier gedeeltelijk mislopen.

Wat ik probeer te zeggen is dat ik mij op dit moment oriënteer en nog niet per se nu al een nieuwe phone wil halen. Derhalve is de 13 Mini ook een optie. Ik wil pér se een kleinere, handzame phone en geen phablets. Omdat het al bekend is dat er na de 13 Mini geen 14 Mini komt, om over de 13 Mini zelf nog maar te twisten, heb ik twee opties:

1) Ik koop nu een 12 Mini, welke uiteraard ook future proof is, en met een support van laten we zeggen 5 jaar de 12 Mini theorisch gezien gebruikt kan worden tot en met 2025;

2) Ik wacht even af en koop, als ie komt de iets duurdere, t.o.v. van de 12 Mini nu, 13 Mini. Ietsjes meer future proof, wellicht een tikje een betere camera en andere specs, maar theoretisch kan ik deze gebruiken tot 2026.

Er vanuit gaande dat phones de komende jaren niet kleiner worden moet ik uit de twee bovenstaande opties dus een keuze maken.

Als gezegd is er voor nu nog geen haast. Ik weet dat ik ook nadat de iOS-support is gestopt de phone als nog kan gebruiken, maar om het even een (maximale) levensduur te geven kijk ik hier even naar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 4acesNL
Ah, ik snap het, interpreteerde het wat anders. Mijn excuses. Maar om prestatie of beter hoef je het echt niet te doen. Alle andere redenen die je aangaf om te wachten zijn dan wel weer prima redenen.

iPhone mini 128gb

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ninodebest
4acesNL schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:37:
Ah, ik snap het, interpreteerde het wat anders. Mijn excuses. Maar om prestatie of beter hoef je het echt niet te doen. Alle andere redenen die je aangaf om te wachten zijn dan wel weer prima redenen.
Geen probleem hoor. ;)

Bedankt voor je hulp en antwoord!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

4acesNL schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:26:

Hier wil ik wel even wat over zeggen. Ik heb het idee dat juist op de camera heel veel winst is geboekt de afgelopen jaren. Ik vond mijn iPhone 8 tot voor kort zeer nette foto's maken. Tot mijn vrouw even aan de slag ging met een 12 mini. Tering......! Nu wil ik ook wat nieuws en huilen mijn iPhone 8 camera en ik samen in een hoekje ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4acesNL
Meeste mensen maken BBQ foto’s zoals eerder laten zien in dit topic. En daar is een iPhone 8 Plus meer dan goed voor. Camera fomo op telefoons komt over het algemeen van mensen die geen fotograaf zijn. En ja, als je ze naast elkaar gaat zetten ga je het natuurlijk merken. Maar in regulier dagelijks
gebruik? Neen. Als je een beetje fotograaf bent maak je al snel betere photos met een 8 plus dan iemand die gewoon plaatjes schiet met de 12 modellen.

Het is allemaal gewoon overkill op het moment.

- edit -

Heb het overigens over casual gebruikers. De Tweakers/ tech hobbyisten snap ik al wat meer dat die nieuwe speeltjes willen. Ik ben er ook eentje, maar eigenlijk wel steeds minder, omdat de upgrades zo minimaal zijn steeds. En de Pro lijn moet dit jaar wel substantieel meer Pro zijn dan nu het geval is. Want een licht gepimpte reguliere iPhone en dan flink wat meer geld vragen kan niet meer. Ik hoop op een iPhone Pro met M1(X) chip.
Dat zou het wel doen denk ik. Maar ja, dan moet het op software gebied ook anders. De nieuwe iPad Pro is technisch een geweldig ding. Maar de software houdt al die kracht tegen. Dus wederom weer dat woordje 'overkill'.

[Voor 39% gewijzigd door 4acesNL op 03-05-2021 15:22]

iPhone mini 128gb

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb het niet over BBQ foto's.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dkawa
jamesbond007uk schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:30:

Ik denk erover om 12 pro max te kopen. Heb zakelijk Vodafone en privé Tele2 en straks Vodafone.

Ik heb T-Mobile zakelijk en privé en sinds 14.5 werkt 5G prima🤙🏾

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dkawa
Die vond ik maar saai 😜

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 22-06 18:36

jamesbond007uk

Smartphone & Gadget specialist

dkawa schreef op maandag 3 mei 2021 @ 20:17:
[...]

Ik heb T-Mobile zakelijk en privé en sinds 14.5 werkt 5G prima🤙🏾
Top, dank je wel.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 19:03

JB

Cédric roelt!

Ninodebest schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:34:
[...]

Wat ik probeer te zeggen is dat ik mij op dit moment oriënteer en nog niet per se nu al een nieuwe phone wil halen. Derhalve is de 13 Mini ook een optie. Ik wil pér se een kleinere, handzame phone en geen phablets. Omdat het al bekend is dat er na de 13 Mini geen 14 Mini komt, om over de 13 Mini zelf nog maar te twisten, heb ik twee opties:

1) Ik koop nu een 12 Mini, welke uiteraard ook future proof is, en met een support van laten we zeggen 5 jaar de 12 Mini theorisch gezien gebruikt kan worden tot en met 2025;

2) Ik wacht even af en koop, als ie komt de iets duurdere, t.o.v. van de 12 Mini nu, 13 Mini. Ietsjes meer future proof, wellicht een tikje een betere camera en andere specs, maar theoretisch kan ik deze gebruiken tot 2026.

Er vanuit gaande dat phones de komende jaren niet kleiner worden moet ik uit de twee bovenstaande opties dus een keuze maken.

Als gezegd is er voor nu nog geen haast. Ik weet dat ik ook nadat de iOS-support is gestopt de phone als nog kan gebruiken, maar om het even een (maximale) levensduur te geven kijk ik hier even naar.
Ik ga hier ook tegen aan lopen :( Ik hoop dat er sowieso nog een 13 Mini komt, maar daarna... :/ Zo jammer weer. Jaren gewacht en geergerd aan lomp toestel. De 6, daarna de 6s en de 7, de 8 geswapped voor de X die weer ietsje groter werd en na de 11 Pro ein-de-lijk weer een prettig formaat, gaat Apple er weer mee stoppen -O-

Wat ik verder gewoonweg niet snap, is die SE crap. Hebben ze zoveel onderdelen liggen dat ze daar niet vanaf geraken? Waarom blijft die meuk wel? Het zal toch wel het prijsverschil zijn icm "de beste willen hebben" dat de 12 en 12 Mini niet lekker lopen?

[Voor 7% gewijzigd door JB op 03-05-2021 20:52]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 19:02
jamesbond007uk schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:30:

Werkt bij mij top. 5G actief met 2 simkaarten (esim en fysieke Sim). Dit werkt sinds 14.5

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 17-06 16:34
Ninodebest schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:17:
[...]

Nee en ja. Nee, omdat ik waarschijnlijk wat meer erop ga zitten. Ja omdat ik toch een iets groter scherm wil, maar tegelijkertijd ook geen phablet wil. Hierbij heb ik mijzelf de keuze gegeven: houd ik de Unihertz en koop ik een compactcamera erbij. Of koop ik wellicht een iets duurdere kleine phone waar een goede camera in zit.

Hierbij zijn wij ook van plan om langzaam te gaan switchen naar volledig Apple. Hier hoort een Android smartphone natuurlijk niet bij, haha.

Waar ik vooral mee zit is of ik de 12 Mini zal halen of de op dat moment t.o.v. nu duurdere 13 Mini, maar waarbij ik wel 1 jaar langer updates heb en waarschijnlijk een iets betere phone (lees: camera) heb.
wbt de camera, het belangrijkste is wat er op de foto staat. Kwaliteit van de huidige camra’s is goed. Zeker als het alleen op een scherm bekeken wordt. Maar ook bij afdrukken is de kwaliteit goed.

Bing

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pixels66
Ninodebest schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:34:
[...]

Tja, future bestendig… zelfs de 6s krijgt nu nog een security update las ik op de frontpage.. dus dan beter nu voor de 12 mini gaan, jezelf niet kwellen en er van genieten.

M’n beste telefoon die ik ooit gehad heb.. en juist door voor de 12 te gaan, kun je nog een keer upgraden naar de 13 voordat ze echt nooit meer mini’s produceren(als dat al zo is)…

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ninodebest
pixels66 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:59:
[...]

Tja, future bestendig… zelfs de 6s krijgt nu nog een security update las ik op de frontpage.. dus dan beter nu voor de 12 mini gaan, jezelf niet kwellen en er van genieten.

M’n beste telefoon die ik ooit gehad heb.. en juist door voor de 12 te gaan, kun je nog een keer upgraden naar de 13 voordat ze echt nooit meer mini’s produceren(als dat al zo is)…
Daar heb je zeker een punt. Probleem bij mij is dat wanneer ik overstap naar iPhone dat ik het gelijk rigoureus wil doen, denk aan Macbook e.d.. Zie hier voor mijn topic.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• beccie
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 22-06 18:04
Vorige maand een nieuwe batterij in mijn 8 laten steken met het idee er nog even mee te kunnen doen. Toen liet ik hem vanaf boven op de tegelvloer in de gang vallen 😩
En nu brokkelt de glazen achterkant van mijn telefoon af.
T mobile geeft telefoon flexibiliteit. Dus zie ik mijn kan schoon mijn sim online te verlengen met een nieuwe iPhone. Sinds ik een dummy zag van de 12 mini ben ik weg van het formaat. Nu alleen nog een kleurtje kiezen en er kan besteld worden 😍

Tuurlijk kan ik wachten op de 13 mini. Maar ik maak geen gebruik van draadloos laden. En het schijnt dat dit de toekomst gaat worden voor de 13.

[Voor 13% gewijzigd door beccie op 05-05-2021 10:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vanishd
  • Laatst online: 07:13
De 12 laadt ook draadloos op hoor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• beccie
I know, maar volgens mij kan er in de 13 geen kabel meer om te laden

Acties:
  • +5Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
beccie schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:54:
Wel fijn, weten we dit in elk geval alvast zeker. ;)

LG OLED55XB6  MacBook 12"  iPhone 12 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods  AirTag  AirPort Express

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
beccie schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:54:
In welke glazen bol heb je dit vernomen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• beccie
Online geruchten 😅

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online

Aiii

何これ

Zelfs al is het zo. In mijn 12 heeft ook nog nooit een kabel gezeten, over tien jaar denken we nog eens terug aan hoe onhandig en stom het eigenlijk was om een kabeltje in een klein poortje te moeten vogelen.
Pagina: 1 ... 64 ... 67 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True