Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:22
4acesNL schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:00:
Volgens mij zijn er veel mensen juist positief die de 12 Mini hebben dan negatief. Maar goed, ik ben onlangs overgestapt van de iPhone 11 naar de 12 Mini. De iPhone 5/5s/SE is mijn favoriete design. De Rose Gold SE mijn favoriete telefoon ooit. Dus vond de komst van de Mini een welkome.

Goed, de iPhone 12 Mini (128gb zwart) dus. Wat een fijn ding zeg. Ook weer eens een telefoon die zonder case te gebruiken is. Ding is snel, maakt mooie foto's. Al doet de iPhone 11 dat ook gewoon nog steeds. Dus dat was niet de reden om te switchen. En ook niet het zogenaamd betere oled scherm, waar veel mensen té veel waarde aan hechten. Persoonlijk vind ik een goede LCD panel nog steeds beter en natuur getrouwer, waar films er meer uitzien als films etc etc. Dit komt van een professioneel iemand die veel met photo en video doet. Een ander ding waar ik (weinig) mensen over hoor is het scherm en de gele tint. Ik heb dit eigenlijk alleen als true tone aanstaat. En voor normaal gebruik prefereer ik dit. Tijdens video heb ik dit liever wel uitstaan.

Nee, de reden van de switch is gewoon omdat ik een kleiner toestel wilde. De 11 zat me teveel in de weg tijdens het niet gebruiken. Tijdens gebruik had ik niets te klagen en was ik 100 procent happy. De kleine form factor was doorslaggevend. Ik moest er eventjes aan wennen. Kleiner scherm en zo. Maar dat valt super snel weg. Aangezien het scherm niet echt super klein is. Maar damn! Dit voelt als een moderne versie van eerder genoemde favoriete telefoon. Nostalgische gevoelens en moderne smelten samen tot één geweldig geheel.
Ik ben super blij dat ze weer naar dit design zijn gegaan. Voelt toch meer iconisch aan. En alles met een hand te bedienen is heerlijk. Ook weer zonder problemen in de broekzak :D

Ik twijfelde een tijdje, aangezien het om een kleiner toestel gaat. Dus ook kleinere batterij. Na een paar dagen battery anxiety te hebben, want de iPhone 11 was een batterij monster die ik bijna nooit leeg kreeg op een dag. Was ik bang dat de 12 Mini heel erg slecht zou presteren op dat gebied. Maar eigenlijk valt dat reuze mee. Ja, de batterij loopt gestaag en sneller leeg. Maar nog steeds haal ik het einde van de dag, albeit wat krap. Maar zonder bijtanken.

Ik geniet er na een paar dagen eindelijk écht van. Na een Aantal generaties voelt het eindelijk weer aan als een échte iPhone.
Ik reageer eigenlijk alleen even om aan te geven dat ik het vol-le-dig met je eens ben. Dat was het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ethereal81
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-08 08:39
ethereal81 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:24:
Sinds iOS 14.4 lijk ik eindelijk weer een betrouwbare iPhone 12 te hebben. Die battery drain-bug zorgde ervoor dat het beestje dat ik ‘s avonds tot 100% had opgeladen de volgende dag rond 14:00 schoon leeg was met nauwelijks gebruik. Kort telefoontje, even browsen, in totaal nog geen uur. Ik werk gelukkig thuis, anders was dat een mooi probleem geweest. Of in elk geval een gedoe met powerbanks en opladers.

Rare is dat ik dat niet had toen ik de iPhone net had, toen was ik diep onder de indruk van de batterijduur. Na een tijdje kwam het probleem zo af en toe eens voor en de laatste 2 weken leek het dagelijkse kost. Haalde in het begin 2 dagen met stevig gebruik, met gemak. Die kant lijkt het nu ook weer op te gaan. Weer een happy camper :)
Uh-oh, van de week 14.4.1 geïnstalleerd en na de telefoon gisteravond opgeladen te hebben had ik vanmorgen nog 43% over. Hoop heel erg dat dit gewoon een eenmalig iets was, want anders is het weer wachten tot het gefixed wordt en tot die tijd een half onbruikbare telefoon hebben. Ik houd mijn hart vast. En mijn lader in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:26

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

ethereal81 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 07:41:
[...]

Uh-oh, van de week 14.4.1 geïnstalleerd en na de telefoon gisteravond opgeladen te hebben had ik vanmorgen nog 43% over. Hoop heel erg dat dit gewoon een eenmalig iets was, want anders is het weer wachten tot het gefixed wordt en tot die tijd een half onbruikbare telefoon hebben. Ik houd mijn hart vast. En mijn lader in de buurt.
Ik merk sinds ik op 14.4.1 dat mijn batterij inderdaad harder drained dan daarvoor. In de nacht laad die altijd op, dus nog niet meegemaakt dat het zo hard gaat gelukkig.

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:41
Oké ik heb een besluit genomen aangezien mijn IPhone acht plus het nog prima doet op wat batterij issues na. Word mijn volgende telefoon de IPhone 13 Pro..

Ik lees dat de Max variant van de huidige IPhone 12 eigenlijk echt te groot is, hoe ervaren jullie dit ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
heppe01 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:49:
Oké ik heb een besluit genomen aangezien mijn IPhone acht plus het nog prima doet op wat batterij issues na. Word mijn volgende telefoon de IPhone 13 Pro..

Ik lees dat de Max variant van de huidige IPhone 12 eigenlijk echt te groot is, hoe ervaren jullie dit ?
Helemaal geen last van, heerlijk groot scherm. Fijn bij kijken van youtube etc... en vind het ook fijn typen een groot toetsenbord. Kortom ik zou niet anders willen! 😃👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:32
heppe01 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:49:

Ik heb ook de 8 plus gehad, nu de 12 pro max, heerlijk formaat. Als je hier kijkt, (Apple site vergelijk iPhones) dan valt het verschil tussen de 8 plus en de 12 pro max wel mee. (even breed, bijna even dik, 12 pro max is 2,4 mm groter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik heb die van mij nu bijna 3 maanden in gebruik en los van dat hij wat groot is voor in de broekzak vind ik het een prettig toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgs010
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:26
Hoi mede-tweakers,

Sinds kort ben ik overgestapt naar Apple (IPhone 12 pro). Mijn laatste IPhone was de IPhone 4 en daarna heb ik altijd Android toestellen gehad. De vrijheid die ik bij Android had is daarbij altijd leidend geweest in de keuze om niet meer over te stappen. Echter kon ik met alle privacybezwaren die ik bij google heb het voor mezelf niet meer verantwoorden. Daarom heb ik de knoop doorgehakt om over te stappen. Daarbij is het ook mijn doel om minder gebruik te maken van applicaties van Google. Het zal mij niet direct lukken om geen enkele applicatie te gebruiken, maar de eerste stap is gezet.

Wel worstel ik bij de IPhone met een aantal dingen waar ik nog geen workaround voor heb gevonden. Hebben jullie tips?
- Met Android was het heel makkelijk om geluidsbestanden, muziek of eigen opnames op mijn telefoon te zetten. Dat mailde ik bijvoorbeeld naar mezelf en na het downloaden was dit via de muziekspeler terug te beluisteren. Met de Iphone is dat nog geen succes. Ik heb het via de mail en via airdrop geprobeerd, maar de geluidsbestanden belanden niet in de muziekspeler. Ik weet dat je muziek via je mail, Whatsapp etc terug kan beluisteren, maar ik wil het via de muziekspeler op repeat kunnen zetten of tijdens het rijden kunnen wisselen tussen geluidsbestanden. Moet dit nog steeds via ITunes? Ik had gehoopt dat Apple 10 jaar na mijn laatste IPhone hier wel een oplossing voor zou hebben.

- Youtube Vanced was op de Android echt geweldig. Nu wist ik dat dit bij Apple er niet in zou zitten, maar bij Android kon je ook via de Firefoxbrowser YouTube op de achtergrond afspelen. Heb je op IOS ook een soortgelijke mogelijkheid?

- Ik heb de agendwidget op mijn startscherm gezet, maar ver vooruit kijken wil niet lukken. Nu staat er ‘vandaag geen activiteiten meer’ terwijl ik het fijn zou vinden om de afspraken van begin april ook nu al te kunnen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Helaas. Eigen bestanden op een iOS device zetten blijft drama via iTunes. Zelf doe ik het met de muziekapp van synology en die haalt hem wel rechtstreeks uit de NAS. Maar dan blijf je aan die app gebonden om te luisteren. Natuurlijk willen ze ook dat je betaald streamt via Apple Music…

Met de app van widgetcal kan je de hele maand zien in een widget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
pgs010 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:56:

- Met Android was het heel makkelijk om geluidsbestanden, muziek of eigen opnames op mijn telefoon te zetten. Dat mailde ik bijvoorbeeld naar mezelf en na het downloaden was dit via de muziekspeler terug te beluisteren. Met de Iphone is dat nog geen succes. Ik heb het via de mail en via airdrop geprobeerd, maar de geluidsbestanden belanden niet in de muziekspeler. Ik weet dat je muziek via je mail, Whatsapp etc terug kan beluisteren, maar ik wil het via de muziekspeler op repeat kunnen zetten of tijdens het rijden kunnen wisselen tussen geluidsbestanden. Moet dit nog steeds via ITunes? Ik had gehoopt dat Apple 10 jaar na mijn laatste IPhone hier wel een oplossing voor zou hebben.
iTunes is nu Muziek app geworden, maar werkt nog hetzelfde. Wat ik doe:

Map met muziek toevoegen via menu in Muziek app. iPhone 12 connecten met Muziek app. Selecteren welke nummers, mappen, playlists je wilt overzetten. Klik synchroniseren.
Nog makkelijker dan mailen naar jezelf. Hoe mail je nummers van 200 MB? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:31
@pgs010 ik weet niet of dit is wat je bedoeld. Maar met YouTube premium zou je YouTube op de achtergrond moeten kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgs010
Hulliee schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:57:
[...]

iTunes is nu Muziek app geworden, maar werkt nog hetzelfde. Wat ik doe:

Map met muziek toevoegen via menu in Muziek app. iPhone 12 connecten met Muziek app. Selecteren welke nummers, mappen, playlists je wilt overzetten. Klik synchroniseren.
Nog makkelijker dan mailen naar jezelf. Hoe mail je nummers van 200 MB? ;)
Bedankt voor je reactie. Ik hield er al rekening mee dat wat ik wil mogelijk nog steeds niet kan. Er zijn gewoon scenario's waarbij het wat mij betreft via de muziekapp erg omslachtig is. Ik zal er denk ik toch mee moeten leven. Het synchroniseren moet nog steeds vanaf één computer gebeuren of kan ik de Imac afwisselen met mijn macbook zonder de bestanden te verliezen?
Zelf heb ik nooit te maken gehad met nummers van 200MB, zelfs niet met wave bestanden, maar in het geval van grote bestanden gebruik ik wetransfer.
Kacang schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 22:25:
@pgs010 ik weet niet of dit is wat je bedoeld. Maar met YouTube premium zou je YouTube op de achtergrond moeten kunnen gebruiken.
Klopt, maar in dat geval moet je ervoor betalen. Bij Android kon je simpelweg gebruik maken van de app Youtube Vanced of video's in de firefox browser afspelen. Dan heb je dezelfde mogelijkheden als bij Youtube premium, maar dan zonder kosten :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pgs010 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 22:58:
[...]

Klopt, maar in dat geval moet je ervoor betalen. Bij Android kon je simpelweg gebruik maken van de app Youtube Vanced of video's in de firefox browser afspelen. Dan heb je dezelfde mogelijkheden als bij Youtube premium, maar dan zonder kosten :P.
Ik heb YouTube premium via India, kost is van €1,50 dat kan je nog overwegen.
Nu heb ik het voor de andere voordelen maar background Play is soms ook wel handig.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pgs010 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:56:
- Met Android was het heel makkelijk om geluidsbestanden, muziek of eigen opnames op mijn telefoon te zetten. Dat mailde ik bijvoorbeeld naar mezelf en na het downloaden was dit via de muziekspeler terug te beluisteren. Met de Iphone is dat nog geen succes. Ik heb het via de mail en via airdrop geprobeerd, maar de geluidsbestanden belanden niet in de muziekspeler.
Ik doe dat voor mijn moeder (die geen computer meer heeft) vaak met Waltr, dat is een app die muziek, film, series en meer op iOS apparaten kan zetten.

Best ideaal en als het een formaat is wat het apparaat niet ondersteund dan wordt het ook nog eens omgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 23:10:
[...]

Ik heb YouTube premium via India, kost is van €1,50 dat kan je nog overwegen.
Nu heb ik het voor de andere voordelen maar background Play is soms ook wel handig.
Moet ik dan altijd m’n VPN naar India aanhebben, of alleen tijdens het afsluiten van het abonnement?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
jodeltje schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 23:19:
[...]

Moet ik dan altijd m’n VPN naar India aanhebben, of alleen tijdens het afsluiten van het abonnement?
Alleen tijdens het afsluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 23:20:
[...]

Alleen tijdens het afsluiten.
Nice. Dat ga ik eens regelen dan. Dankjewel!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pgs010
Donstil schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 23:13:
[...]

Ik doe dat voor mijn moeder (die geen computer meer heeft) vaak met Waltr, dat is een app die muziek, film, series en meer op iOS apparaten kan zetten.

Best ideaal en als het een formaat is wat het apparaat niet ondersteund dan wordt het ook nog eens omgezet.
Wauw naar deze gouden tip was ik op zoek! Hierom houd ik zo van de tweaker community _/-\o_ . Youtube premium is inmiddels ook afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:27

Audione0

Strijdt der titanen

pgs010 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 22:58:
[...]

Ik gebruik dit om op de achtergrond YouTube te gebruiken, de reclames verdwijnen dan ook😊

https://en.savefrom.net/19/

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
pgs010 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:16:
[...]

Wauw naar deze gouden tip was ik op zoek! Hierom houd ik zo van de tweaker community _/-\o_ . Youtube premium is inmiddels ook afgesloten.
Ik probeerde het ook, maar iDEAL kon ik niet als betaalmethode kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Jonathan Morrison waarom de iPhone 12 Mini heeft ''gefaald''. Maar eigenlijk ook totaal niet ;)
Zowel Jonathan als Jeff Benjamin (9to5mac) delen dezelfde mening; de 12 Mini is eigenlijk dé iPhone van de 12 Series.

YouTube: Why the iPhone 12 Mini “Failed”

[ Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 28-03-2021 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Qua formaat is de Mini fantastisch. Maar de batterij is voor mij wel een dealbreaker. Moet regelmatig een powerbank erbij pakken s avonds helaas. En ik doe niet eens hele gekke dingen ermee.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
London schreef op zondag 28 maart 2021 @ 10:25:
Qua formaat is de Mini fantastisch. Maar de batterij is voor mij wel een dealbreaker. Moet regelmatig een powerbank erbij pakken s avonds helaas. En ik doe niet eens hele gekke dingen ermee.
Daarom ben ik voor de Pro Max gegaan, ondanks dat het formaat iets minder praktisch is. Elk formaat heeft z’n voors en tegens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
aan het formaat kan ik niks doen, de Pro Max blijft een baksteen/surfplank/stoeptegel (in je broekzak).
Aan de batterij van mijn 12 Mini kan ik heel simpel wel wat doen; halverwege de dag 20-30 min bijladen en ik kan er met gemak een hele (intensieve) dag mee vooruit.

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 28-03-2021 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:48
Ik ben juist onder de indruk van de batterij.

Ik gebruik hem ook normaal tot veel. Hier een daar wat YouTube. Afleveringen van het een of ander. Wat sociale media. Hoop ge-chat. Wat webbrowsing en ik haal het einde van de dag wel. Zo rond de 20 procent. Dus ik vind het beter dan verwacht. Komende van een 11 was ik daar erg bang voor. Maar 1 dag gebruik is meer dan voldoende.

Er heerst een hoop bangmakerij rondom de mini. Maar dat is echt nergens voor nodig. Heerlijk ding. Eindelijk weer een telefoon in mijn broekzak die ik snel in gebruik kan nemen.

[ Voor 11% gewijzigd door 4acesNL op 28-03-2021 12:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
_Bailey_ schreef op zondag 28 maart 2021 @ 11:59:
[...]

aan het formaat kan ik niks doen, de Pro Max blijft een baksteen/surfplank/stoeptegel (in je broekzak).
Hahaha, dat is wel wat overdreven. :P Ik geef toe dat mijn Pro Max wel vrij groot is voor in m’n broekzak en soms zit dat gewoon niet lekker. Ook vind ik hem vrij zwaar, maar ik vind dat niet storend.

[ Voor 7% gewijzigd door syltheboy op 28-03-2021 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:07

pdavie2311

Live life to the fullest..

_Bailey_ schreef op zondag 28 maart 2021 @ 11:59:
[...]

Aan de batterij van mijn 12 Mini kan ik heel simpel wel wat doen; halverwege de dag 20-30 min bijladen en ik kan er met gemak een hele (intensieve) dag mee vooruit.
Zo ieder zijn eigen! Ik wil dus niet hoeven bijladen ergens op de dag. Dat hoeft gelukkig ook niet mijn " normale " 12 Pro! Daarbij zou ik ook niet kleiner willen meer.

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Vraag mij af hoeveel mensen eigenlijk een Mini zouden willen maar zich af laten schrikken door bijvoorbeeld de berichten hier daarover. Je zou door die berichten haast gaan denken dat de Mini een slechte batterij heeft.

Met gemiddeld 4 uur schermtijd per dag haal ik op de Mini mákkelijk 06.00-23.00 en dan heb dan nog ruim 50% batterij over (met 5G en DualSim altijd aan). Maar 's avonds op de bank pak ik meestal de iPad of iPad-Mini. Volgens mij is dát een beetje de usecase voor een iPhone-Mini. Als je volcontinu de telefoon gebruikt om er echt álles mee te doen is een groter scherm ook beter op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KwCEZZIolFWB9IhZFxQpLNMi3KE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JPcv1VyhYOWfiK7fMRo766l1.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is mijn gemiddelde over de afgelopen 10 dagen op mijn iPhone 12 Mini. Moet zeggen dat ik dit best oké vind.
Werk momenteel vanaf thuis en als het even rustig is pak ik al gauw mijn iPhone er bij.
Ik denk dat als ik weer naar werk moet gaan, dat ik er dan makkelijk een dag mee kan doen, omdat ik dan waarschijnlijk minder op m’n telefoon zal zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:28
Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2021 @ 08:28:
[Afbeelding]

Dit is mijn gemiddelde over de afgelopen 10 dagen op mijn iPhone 12 Mini. Moet zeggen dat ik dit best oké vind.
Werk momenteel vanaf thuis en als het even rustig is pak ik al gauw mijn iPhone er bij.
Ik denk dat als ik weer naar werk moet gaan, dat ik er dan makkelijk een dag mee kan doen, omdat ik dan waarschijnlijk minder op m’n telefoon zal zitten.
Verkeerd !

[ Voor 23% gewijzigd door Albert020 op 29-03-2021 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:52
Albert020 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 08:56:
[...]

Dit is mijn gemiddelde over de afgelopen 10 dagen op mijn iPhone 12[Afbeelding]
Dan zou ik ook maar even mee doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/upvZdf-Bsimyrg9qxc6gNP-jKAE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sv0RbLGQSc4uUQIj2nV1hnsE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:28
Gaat om een 12 mini....

[ Voor 6% gewijzigd door Albert020 op 29-03-2021 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:52
Albert020 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:04:
[...]

En jij hebt een 12 mini, 12, 12 pro of 12 pro max ? :9
Een 12 mini (dacht dat dit alleen om de mini ging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:31
Gaat geen dag voorbij zonder tussendoor bij te laden als ik dat goed zie? Iedere dag over de 100% batterij heen. Maar goed je gebruikt m ook veel uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cUQO7ncfKJqbuvSYGc7MPYj-rOw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xr5AV8LN00qnpLIosYIp7QB5.jpg?f=fotoalbum_large

Heb de Mini nog net geen twee weken in bezit.
Vind het toch een nette score voor zo een mini batterij. 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Maargoed, dat is ook méér schermtijd dan dat de gemiddelde ambtenaar werkt per dag….

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

iPhone 12 Mini 64GB was net 552 via YourMacStore.

Hopelijk worden ze geleverd, dan gaat die van Amazon terug ;)

https://nl.pepper.com/aan...d=1862490#comment-1862490

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Greatsword schreef op maandag 29 maart 2021 @ 19:35:
iPhone 12 Mini 64GB was net 552 via YourMacStore.

Hopelijk worden ze geleverd, dan gaat die van Amazon terug ;)

https://nl.pepper.com/aan...d=1862490#comment-1862490
Nette prijs! Maar iets duurder dan een SE 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

Raar hoe die verhalen over slechte batterijduur blijven doorzetten, niet iedereen is smartphone verslaafd :P Ik heb inderdaad het gevoel dat dit een afschrikkend effect heeft. Toch zonde als mensen hierom hun ideale formaat toestel overslaan terwijl de batterijduur juist enorm goed is. De iPhone 12 mini heeft een betere accuduur dan alle iPhone's die voor de iPhone 11 series uitkwamen. Daarnaast lijkt het me als je de hele dag filmpjes en games wilt spelen sowieso al vanwege het scherm voor een groter toestel gaat.

Ik heb zelf de iPhone 12 mini sinds release en het bevalt nog steeds goed. Enorme sprong in batterijduur ten opzichte van de iPhone SE 2016. Wel kan ik me voorstellen dat een groter scherm fijner is voor games etc, maar daar gebruik ik de Nintendo Switch voor. Ik verbruik meestal 40 a 50% per dag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0qRCBhDOKTehNiCiO_E3cB-Tsl8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qQJdv8OzZjS0icAsLYwrNbmQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

syltheboy schreef op maandag 29 maart 2021 @ 19:49:
[...]

Nette prijs! Maar iets duurder dan een SE 2020.
Topservice!

Goedemiddag,

Gisteren heeft u een bestelling gedaan voor een prachtige iPhone 12 mini 64GB.

Helaas hadden we ten tijden van uw bestelling te maken met een prijsfout.

Wij nemen deze fout echter volledig op ons en zullen u de iPhone gewoon uitleveren.
Naar verwachting kan de iPhone eind deze, uiterlijk begin volgende week bij u geleverd worden.

Uiteraard wensen we u alvast veel plezier met de iPhone!

Mocht u tevreden zijn over onze service zouden we het erg op prijs stellen indien u een review wilt schrijven. Deze kunt u op (een van) de volgende plekken achter laten:

Tweakers: https://tweakers.net/shop...yourmacstore/shopreviews/

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:40
Na mijn hele leven op de Samsung Galaxy reeks te hebben gezeten nu maar eens overstag gegaan voor een iPhone.

De iPhone 12 Pro met 256 GB besteld, ben erg benieuwd. Zaterdag heb ik hem!

1 ding snap ik niet helemaal, ik kan online qua oplader/adapter kiezen tussen een 30W adapter of een 20W adapter.

Is het dan logisch/beter om de 30W versie te kopen of snap ik dan iets niet....?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:56
Sleehond schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:53:
Na mijn hele leven op de Samsung Galaxy reeks te hebben gezeten nu maar eens overstag gegaan voor een iPhone.

1 ding snap ik niet helemaal, ik kan online qua oplader/adapter kiezen tussen een 30W adapter of een 20W adapter.

Is het dan logisch/beter om de 30W versie te kopen of snap ik dan iets niet....?
Kan allebei maar de 30W is in eerste instantie bedoelt voor de iPad geloof ik. Ik heb zelf de 20W icm Magsafe 👌🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Sleehond schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:53:

Volgens dit YouTube filmpje zijn de 20 W en 30 W laders even snel (en de 18 W variant bijna even snel). Wat dat betreft kun je dus voor de goedkopere 20 W lader gaan, tenzij je graag al hoger wilt hebben voor eventuele toekomstige apparaten. YouTube: iPhone 12 Charge Test: 18w vs 20w vs 30w vs Magsafe Charger!.

Ik kan je overigens ook deze aanraden: pricewatch: Belkin BOOST↑CHARGE Dual HomeCharger 20W USB-C + 12W USB-A. Totaal 32 W: 20 W USB-C en ook nog 12 W standaard USB-A. Bijna net zo duur als de 20 W Apple lader, maar ook nog een extra poort ingebouwd voor al je oude USB kabels. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleehond
Dank voor jullie reacties! Ik heb gewoon de 20W usb-c adapter gekocht.

Zin in dat ik morgen m'n iPhone 12 Pro heb, erg benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Sleehond schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 12:11:
Dank voor jullie reacties! Ik heb gewoon de 20W usb-c adapter gekocht.

Zin in dat ik morgen m'n iPhone 12 Pro heb, erg benieuwd!
Ik hoop voor je dat het toestel je bevalt en dus ook iOS. Zal misschien wel even wennen zijn maar je hebt een mooi toestel uitgekozen. ☺️👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
Zat vandaag wat close-up photos te maken. Ik vind de focus afstand wel erg ver op de iphone 12. Valt erg tegen.
Hiervoor een samsung s10 gehad, dus kan het helaas niet vergelijken met andere iphone modellen.

[ Voor 30% gewijzigd door Valinor op 02-04-2021 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:36
Ik heb weinig verstand van Wattages e.d. maar zit toch met een vraag. Ik laad mijn iPhone 12 nu op via een wandcontactdoos met USB aansluiting (max 3000mA). Ondersteund dit ook snelladen? Of moet ik nu overstappen naar een USB C lichtnetadapter van 20W of meer?

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:32
Jaren iPhone gehad en sinds een paar maanden een OnePlus telefoon. Ondanks dat dit een fantastisch toestel is wil ik toch weer terug naar iPhone, ze hebben nou een maal wat magisch wat mij aantrekt.

Nu zit ik te kijken naar een 2e hands iPhone 11 pro of de 12 (mini)

Kunnen jullie hier advies geven wat voor mij de doorslag zou kunnen zijn? Kwa prijs zijn de toestellen op de 2e hands markt gelijk dus daar hoeven we niet naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Inhumanous schreef op zondag 4 april 2021 @ 09:46:
Jaren iPhone gehad en sinds een paar maanden een OnePlus telefoon. Ondanks dat dit een fantastisch toestel is wil ik toch weer terug naar iPhone, ze hebben nou een maal wat magisch wat mij aantrekt.

Kunnen jullie hier advies geven wat voor mij de doorslag zou kunnen zijn? Kwa prijs zijn de toestellen op de 2e hands markt gelijk dus daar hoeven we niet naar te kijken.
ben je een Social Media en/of Game junkie? ;) zo ja, dan wellicht de 11 Pro beter ivm de onwijs goede batterij duur van de 11 Pro.
Batterij duur van de 12 is beduidend minder dan de 11 Pro.

Ik heb een 12 Mini, maar gebruik zelden social media en red t vaak prima met 1 batterij lading . Maar halverwege de dag even 20-30 minuten bijladen en kan met een groot gemak de dag doorkomen.

[ Voor 11% gewijzigd door _Bailey_ op 04-04-2021 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl

Mijn keuze zou de 12 zijn vanwege de formfactor. Verder zijn beide keuzes uitstekend denk ik :)

©2004

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:21
Mja, ik ben meer een nieuws-junkie, geen facebook of twitter-app, qua spelletjes hou ik het bij een kwartiertje, half uurtje aan wat patience of 'Flow-Free', dit alles aangevuld met WhatsApp - en m'n 12-mini houdt het met gemak een dag vol, denk dat ik nog 70% of meer over heb op het einde van de dag.

Ofwel, welke telefoon voor iemand goed genoeg is hangt echt enorm af van hoe die gebruikt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-08 16:38

De iPhone 12 serie heeft ook problemen met het scherm, groene en gele tint. Ik zou voor de 11 pro gaan, die heeft dat niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hk12nl
JaxTeller schreef op zondag 4 april 2021 @ 21:25:
[...]

De iPhone 12 serie heeft ook problemen met het scherm, groene en gele tint. Ik zou voor de 11 pro gaan, die heeft dat niet.
Dat is wel erg kort door de bocht. Ik heb een 12 en die heeft nergens last van. Er zijn ook meer dan genoeg verhalen van mensen die geen last hebben. Zo heeft elke iPhone reeks wel ‘iets’ als ik alle berichten mag geloven.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaxTeller
hk12nl schreef op zondag 4 april 2021 @ 22:36:
[...]

Dat is wel erg kort door de bocht. Ik heb een 12 en die heeft nergens last van. Er zijn ook meer dan genoeg verhalen van mensen die geen last hebben. Zo heeft elke iPhone reeks wel ‘iets’ als ik alle berichten mag geloven.
De kans is momenteel heel erg groot dat je of een gele waas of een groene tint hebt als je een iPhone 12 koopt. De gemiddelde persoon ziet dit niet, dus dan heb je gelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
JaxTeller schreef op maandag 5 april 2021 @ 03:37:
[...]

De kans is momenteel heel erg groot dat je of een gele waas of een groene tint hebt als je een iPhone 12 koopt. De gemiddelde persoon ziet dit niet, dus dan heb je gelijk.
Alleen tussen half oktober en eind december heeft Apple ruim 90 miljoen iPhones 12 verkocht. Als de waas een probleem was dan was het wel ietsje verder de grote media ingekomen dan een paar verdwaalde techsites als Tweakers of Redit-forums. Waar mensen zitten die ook wel heel graag een probleem willen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:15
Ik wil net zeggen, problemen worden altijd zo intens uitvergroot, vergeet niet dat je op een Tweakers site zit waar mensen wel de moeite nemen dit wat nader te bekijken en te testen. En dat zijn enkele ervaringen op miljoenen. Ik heb mazzel dat ik de groentint niet heb met de 12 mini.

Verder ga ik geen propaganda voeren om men aan de 12 mini te krijgen, iedereen moet voor zich weten of ze zo'n toestel prettig vinden, maar ik weet voor mezelf dat ik zowel postieve als negatieve argumenten met een klein korreltje zout moet nemen omdat veel zaken gebaseerd zijn op meningen en individueel gebruik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:07

pdavie2311

Live life to the fullest..

[...]

Was hier laatst ook al niet 1 die aan het generaliseren was? Vanaf dag 1 heb ik een iPhone 12 Pro en zoals hierboven al wordt vermeldt, je zit hier op tweakers waar men zeker de moeite neemt om het toestel goed te checken en te ontdekken. Ver weg blijven hoor van die iPhone 12. Niet kopen! Straks buigt ie nog. Of was dat een ander model... 8)7

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
JaxTeller schreef op maandag 5 april 2021 @ 03:37:
[...]

Kom dan op z'n minst met een aantal onderzoeken die jouw uitspraak bevestigen.
Een beetje roeptoeteren kan natuurlijk iedereen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:36
[...]

Ik had idd een geel scherm bij mij iPhone 12 mini. True Tone uitschakelen hielp bij mij. Ik heb hem naast m’n iPhone 11 gehouden en zag weinig verschil in kleur. Alleen was dat helaas niet het enige probleem. Ik werd ontzettend misselijk/duizelig en kreeg hoofdpijn. Schijnt iets met PWM te maken te hebben voor zover ik heb kunnen vinden. Uiteindelijk de telefoon teruggestuurd. Erg jammer want voor de rest was het de perfecte telefoon voor mij.

[ Voor 5% gewijzigd door gebruikershaes op 05-04-2021 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gebruikershaes schreef op maandag 5 april 2021 @ 10:04:
[...]

Ik had idd een geel scherm bij mij iPhone 12 mini. True Tone uitschakelen hielp bij mij.
Dus was het geen afwijking van het scherm maar vind je de functie TrueTone blijkbaar niet zo fijn. Daarom kan de functie ook gewoon uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 05-04-2021 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:36
Dennisdn schreef op maandag 5 april 2021 @ 10:06:
[...]

Dus was het geen afwijking van het scherm maar vind je de functie TrueTone blijkbaar niet zo fijn. Daarom kan de functie ook gewoon uit.
Nee hoor. Zeker een ander scherm of andere implementatie van True Tone tov eerdere iPhones. Ik wil het alleen geen afwijking noemen. Op mijn iPhone 11 heb ik namelijk wel True Tone aan en dat maakt de kleuren ook iets geler, maar lang zo geel niet als op de iPhone 12. iPhone 11 met True Tone was voor mij ongeveer gelijk aan iPhone 12 zonder True Tone. iPhone 12 met True Tone valt erg op en ik had het door zonder dat ik het van tevoren wist. Het lijkt alsof je altijd night shift aan hebt staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
Daar gaan we weer.. Een herhaling van enkele pagina's terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 09:46
Mensen, deze hele discussie is al uitgebreid gevoerd. Niet opnieuw svp…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gebruikershaes schreef op maandag 5 april 2021 @ 10:13:
[...]

Nee hoor. Zeker een ander scherm of andere implementatie van True Tone tov eerdere iPhones. Ik wil het alleen geen afwijking noemen. Op mijn iPhone 11 heb ik namelijk wel True Tone aan en dat maakt de kleuren ook iets geler, maar lang zo geel niet als op de iPhone 12. iPhone 11 met True Tone was voor mij ongeveer gelijk aan iPhone 12 zonder True Tone. iPhone 12 met True Tone valt erg op en ik had het door zonder dat ik het van tevoren wist. Het lijkt alsof je altijd night shift aan hebt staan.
Led met OLED vergelijken is iets met appels en peren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleehond
Hier sinds paar dagen de iPhone 12 Pro (tevens mijn vriendin ook 1). Bieden geen enkele ervaring met een slecht scherm. Wel hebben wij True Tone uitgeschakeld, vonden we niet mooi/fijn.

Zeer blij met deze aankoop. Kom van wel 10 jaar lang de S Galaxy serie af. Wel vaker een iPhone gehad werk gerelateerd.

Ik vind iOS heerlijk soepel werken, zelfs op de 60hz scherm. Ik las in veel reviews dat het jammer zou zijn dat er geen 90 of 120hz scherm in zit. Ik persoonlijk mis er nog niks aan. Mijn ervaring hier is al heerlijk soepel, dus heb liever een uitstekende 60hz ervaring dan wellicht kans op een redelijke ervaring met hogere hz...

Kort samengevat dus enorm blij met de overstap!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaxTeller
_Bailey_ schreef op maandag 5 april 2021 @ 09:15:
[...]

Kom dan op z'n minst met een aantal onderzoeken die jouw uitspraak bevestigen.
Een beetje roeptoeteren kan natuurlijk iedereen.
https://www.macrumors.com...iphone-12-display-issues/

Btw, met gemiddelde gebruiker had ik het over gebruikers buiten Tweakers. Zij zullen de groene tint niet eens zien, maar mensen op Tweakers en Macrumors wel en heb veel reports zien voorbij komen. Natuurlijk gaat het niet om elk toestel.

[ Voor 26% gewijzigd door JaxTeller op 05-04-2021 15:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:17
Scherm is nu wel uitgebreid genoeg besproken. Als er behoefte aan is, dan mag daar een nieuw topic voor worden gemaakt.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:11
*knip*

Zie opmerking hierboven. Het is dan natuurlijk niet de bedoeling om gewoon door te gaan.

[ Voor 89% gewijzigd door Hoedje op 06-04-2021 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
*knip*

Zie opmerking hierboven. Het is dan natuurlijk niet de bedoeling om gewoon door te gaan.

[ Voor 86% gewijzigd door Hoedje op 06-04-2021 08:07 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:11
cordonbleu schreef op maandag 5 april 2021 @ 23:17:
[mbr]*knip*

Zie opmerking hierboven. Het is dan natuurlijk niet de bedoeling om gewoon door te gaan.[/]
Sorry hoor, maar waar slaat dit op? Mijn post was gewoon on topic. Worden bepaalde onderwerpen nu ineens uitgesloten ofzo? Erg vreemde zaak natuurlijk. Gaat een beetje lijken op censuur zo. In de iPhone 12 zit nu eenmaal ook een scherm, maar dat onderdeel mag hier niet besproken worden als een mod dat niet aanstaat? Volgens mij heet dit topic ervaringen en discussie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cordonbleu schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 08:14:
[...]

Sorry hoor, maar waar slaat dit op? Mijn post was gewoon on topic. Worden bepaalde onderwerpen nu ineens uitgesloten ofzo? Erg vreemde zaak natuurlijk. Gaat een beetje lijken op censuur zo. In de iPhone 12 zit nu eenmaal ook een scherm, maar dat onderdeel mag hier niet besproken worden als een mod dat niet aanstaat? Volgens mij heet dit topic ervaringen en discussie...
Precies. Vandaar dat we voor vragen/opmerkingen/commentaar op modbreaks dit topic hebben iOS Feedback :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Laatst online: 15:54
Vraag, heb net mijn iphone 12 mini binnen, en vind het een heerlijk toestel, alleen werkt het draadloos opladen niet. Mijn iphone 8 werkt wel op mijn oplader maar mijn nieuwe toestel niet. Is er bij het draadloos opladen van de 12 iets anders?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
joppe113 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:13:
Vraag, heb net mijn iphone 12 mini binnen, en vind het een heerlijk toestel, alleen werkt het draadloos opladen niet. Mijn iphone 8 werkt wel op mijn oplader maar mijn nieuwe toestel niet. Is er bij het draadloos opladen van de 12 iets anders?
De 12 is wel ietsje gevoeliger voor de plek waarop je hem legt nabij de spoelen. Maar verder zou het direct moeten werken.

Oh, en bij de Mini is het bekend dat sommige laders niet genoeg power geven om het stukje lucht door de uitstekende camera te overbruggen. Probeer het eens een kwartslag gedraaid met de camera-uitsteeksel buiten de lader zodat ie vlak ligt.

[ Voor 20% gewijzigd door Dennisdn op 06-04-2021 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Laatst online: 15:54
Na de herstart kreeg ik het wel voor elkaar, maar zeer precies. Zal je kwart slag omdraaien nog eens proberen!
Dennisdn schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:32:
[...]

De 12 is wel ietsje gevoeliger voor de plek waarop je hem legt nabij de spoelen. Maar verder zou het direct moeten werken.

Oh, en bij de Mini is het bekend dat sommige laders niet genoeg power geven om het stukje lucht door de uitstekende camera te overbruggen. Probeer het eens een kwartslag gedraaid met de camera-uitsteeksel buiten de lader zodat ie vlak ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:21
Misschien heb je een hoesje er omheen die het lastiger maakt?
Hier een 12-mini en zowel in de auto op de ingebouwde Qi-lader als een Apple MagSafe lader geen problemen. Maar ook geen hoesje er omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
Zo iPhone 12 Mini is besteld!

Ik ben benieuwd hoe die in de hand ligt.

Nu alleen nog even een goede screenprotector vinden, en de keuze maken tussen de siliconen of leather case van apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inhumanous schreef op woensdag 7 april 2021 @ 13:10:

Nu alleen nog even een goede screenprotector vinden, en de keuze maken tussen de siliconen of leather case van apple
Je hebt bij de action voor 1,79 een goede screenprotector! Heb er hier meteen een paar extra gekocht mocht degene die op m’n telefoon zit kapot gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
Inhumanous schreef op woensdag 7 april 2021 @ 13:10:

Zoek even op “pless” in dit topic, over de pasvorm vooral..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
pixels66 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:23:
[...]

Zoek even op “pless” in dit topic, over de pasvorm vooral..
ik zoek op ''pless'' maar er komt niks te voorschijn, atthans alleen jou berichtje richting mij

EDIT:

in mijn icloud staan op dit moment 2100 foto's die ik niet meer wil, ik wil met een schone lei beginnen, is er een manier om alle foto's in 1x te verwijderen (zonder ze alle 2100 per stuk te moeten selecteren?

ik werk op dit moment vanaf een windows PC want geen Apple producten meer in huis.

[ Voor 35% gewijzigd door Inhumanous op 07-04-2021 17:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
Inhumanous schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:14:
[...]

ik zoek op ''pless'' maar er komt niks te voorschijn, atthans alleen jou berichtje richting mij
Excuseer, je moet daarvoor het andere topic hebben, iPhone 12 hoesjes en Wallets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
[...]

EDIT:

in mijn icloud staan op dit moment 2100 foto's die ik niet meer wil, ik wil met een schone lei beginnen, is er een manier om alle foto's in 1x te verwijderen (zonder ze alle 2100 per stuk te moeten selecteren?

ik werk op dit moment vanaf een windows PC want geen Apple producten meer in huis.
pixels66 in "[iPhone 12, Mini & Pro] hoesjes, screenprotectors & wallets"

Deze dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:26

Releases

Ja maar!

[...]

EDIT:

Naar de iCloud website gaan.
Inloggen
Naar Foto's
Click de eerste foto aan
Scroll naar beneden en druk op shift en click de laatste foto aan.
Click prullenbakje.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 4acesNL
Zo! 3 weken sinds de aanschaf van de iPhone 12 mini. Ik ben er erg te spreken over. Heerlijk formaat. En groot genoeg voor media consumptie. Helaas op dag twee hem laten vallen. Zat op de wc (charming, i know) en legde hem op het kleine vensterbakje. Wat zal het zijn? 170cm hoog? Zonder case, want dat vond ik wel kunnen met deze kleine jongen. Maar de podcast liet de telefoon van het vensterbankje aftrillen. Bam! Een harde desastreuze knal was het gevolg. Ik vreesde het ergste, want tegels en toch best hoog en zonder case. Het bleef bij een klein deukje bovenin op de band. Mijn kleine jongen bleek ook nog eens sterk te zijn om zulks heftige taferelen te overleven met minimale schade.
Ook heeft Jiji (Ik heb hem een naam gegeven. Dont judge) mij een keer de stuipen op het lijf weten te jagen. Ik vertrok van werk, op de fiets. Halverwege thuis besefte ik dat ik Jiji niet meer voelde en vreede voor zijn afwezigheid. Promt trapte ik op de rem. Mijn handen betasten alles naar waar hij kon zijn. Pfew! Daar was ie dan. Gewoon braaf in mijn jaszak. Een plek waar ik mijn grote telefoons nooit in deed. Het gewicht is heerlijk. Je voelt nooit dat je wordt tegen gewerkt na lang gebruik. Wat mij bij het volgende brengt. De batterij. ik kan daar kort over zijn. Die is gewoon goed. Niet uitzonderlijk zoals de iPhone 11, mijn referentiekader. Maar kom er een werkdag mee door. En bij licht gebruik langer. Gisteren om 20:37u opgeladen en vandaag rond dezelfde tijd op de lader.

Kortom. de Mini is een fijn ding. en niet perse té mini of zo. Dus ik denk dat de naam iets negatiefs met zich meebrengt. Maar ik vind het een heerlijk toestel. En zie mijzelf niet zo snel switchen naar iets anders (groters).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
4acesNL schreef op donderdag 8 april 2021 @ 21:51:

Kortom. de Mini is een fijn ding. en niet perse té mini of zo. Dus ik denk dat de naam iets negatiefs met zich meebrengt. Maar ik vind het een heerlijk toestel. En zie mijzelf niet zo snel switchen naar iets anders (groters).
Leuk om te lezen!! Hoop dat ik hem morgen binnen krijg!

Gelijk voor zaterdag een afspraak gemaakt bij Amac om een Belkin screen protector te laten plaatsen en de zwarte Apple leather case te kopen.

En ojah niet vergeten de 20Watt adapter te kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Reb87 op 08-04-2021 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Reb87 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 22:48:
Hoewel het onderwerp 'scherm' een beetje taboe lijkt in dit topic, probeer ik toch een vraag te stellen hierover. ;)

Heeft iemand al ervaring met het omwisselen van een iPhone 12 met als gevolg een niet geel uitgeslagen scherm ervoor terug te krijgen? Na flink rondzoeken op het onderwerp ben ik erachter gekomen dat de 12 mini's allemaal een Samsung paneel hebben, waarbij eigenlijk alleen die gele waas het probleem lijkt. Ik ben wel nieuwsgierig of er al varianten in omloop zijn die een ander scherm hebben, of waarbij het probleem niet meer aanwezig is?

Zou het zonde vinden helemaal naar de Apple store te gaan om er vervolgens niets mee op te schieten. 8)7
Niet verkeerd bedoeld dit, maar is het niet iets waar je aan went? Ik bedoel ik zag het ook direct toen ik mijn iPhone 12 (niet mini, niet Pro) aan zette t.o.v. de Galaxy S10e die ik hiervoor had. Echter heb ik mijn scherm gewoon al jaren op iedere telefoon standaard van zonsondergang tot zonsopkomst op nachtstand staan. Ik ben daar gewoon 100% aan gewend eerlijk gezegd. Vind het nu ongelofelijk blauw uit zien als ik het uit zou zetten.

Maar goed, heb mijn iPhone 12 128GB in het wit nu een maandje of 5. Mag er wel eens een klein stukje over schrijven vind ik. Ik kom van Android telefoons vandaan, eigenlijk altijd wel de high end modellen (Nexus 5/6P, S7edge/8/10). Maar de iPhone lonkte altijd. Echter gezien de prijs van deze apparaten nooit de stap gezet. Nu kwam Amazon net als bij de iPhone 11 een week na release met een vrij belachelijke flash sale (759,- voor de 128GB normale 12) en heb ik hem gekocht. Ik had mijn twijfels, maar eerlijk is eerlijk: ik denk niet dat ik nog snel een Android toestel ga kopen.

Ik heb op geen enkele eerdere telefoon standaard comfortabel een dag gered op 1 acculading bijvoorbeeld. Als ik nu kijk heb ik gemiddeld 5 uur schermtijd per dag. Ik gebruik gemiddeld 60-65% acculading per etmaal. Soms eens een uitschieter naar boven of onder, maar echt nog nooit gehad dat hij onder de 5% kwam op dezelfde dag. Batterijconditie is nog 100% overigens.

Ook eindelijk eens een AMOLED scherm welke niet na 2 maanden ingebrand is :') Max helderheid is toereikend, niet noemenswaardig hoog in ieder geval. Kleuren zijn gewoon mooi, gele tint herken ik maar irriteert mij niet.

Ook positief ben ik over de prestaties. Heel consistent heel snel. 4GB RAM was een point of concern voor mij maar achteraf nergens voor nodig. Heb nog nooit gemerkt dat hij een app helemaal opnieuw moest opstarten wegens RAM te kort (of zo snel gedaan dat het mij niet opvalt). Camera is ook gewoon top.

Negatieve zaken zijn er ook, FaceID bevalt in principe prima maar ik word langzaamaan wel crimineel van het gek*t om handmatig te moeten unlocken als je een mondkapje op hebt. Het probleem is niet eens dat je de code moet invoeren maar het duurt soms gewoon veel te lang voordat je überhaupt de code kunt invoeren. Het meeste vallen mij de speakers tegen, die zijn echt belabberd slecht tegenover mijn vorige telefoon, de S10e. Vind ik raar, aangezien ik nog steeds verbaasd ben over het goede geluid van mijn iPad Pro 10.5 bijvoorbeeld.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Kuusj schreef op donderdag 8 april 2021 @ 23:04:
[...]
Negatieve zaken zijn er ook, FaceID bevalt in principe prima maar ik word langzaamaan wel crimineel van het gek*t om handmatig te moeten unlocken als je een mondkapje op hebt. Het probleem is niet eens dat je de code moet invoeren maar het duurt soms gewoon veel te lang voordat je überhaupt de code kunt invoeren. Het meeste vallen mij de speakers tegen, die zijn echt belabberd slecht tegenover mijn vorige telefoon, de S10e. Vind ik raar, aangezien ik nog steeds verbaasd ben over het goede geluid van mijn iPad Pro 10.5 bijvoorbeeld.
Als je na het omhoog swipen op je lockscreen gelijk op “face id “ drukt, kun je gelijk je code invoeren ;)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4acesNL schreef op donderdag 8 april 2021 @ 21:51:
legde hem op het kleine vensterbakje. Wat zal het zijn? 170cm hoog? Zonder case, want dat vond ik wel kunnen met deze kleine jongen. Maar de podcast liet de telefoon van het vensterbankje aftrillen. Bam! Een harde desastreuze knal was het gevolg. Ik vreesde het ergste, want tegels en toch best hoog en zonder case. Het bleef bij een klein deukje bovenin op de band. Mijn kleine jongen bleek ook nog eens sterk te zijn om zulks heftige taferelen te overleven met minimale schade.
(groters).
Zo herkenbaar.... Op de één of andere manier gebeurd zo'n ongelukje altijd nét in de eerste week en daarna nooit meer :) Altijd weer spannend om hem dan op te pakken....

Moet zeggen dat ik altijd een naked-phone gebruiker ben geweest. Maar de Mini is klein genoeg en de Pitaka cover dun genoeg om vrijwel niets te merken van de cover. Behalve dat ie iets beter is beschermd ligt ie daarmee ook beter in de hand https://eu.ipitaka.com/products/air-case-for-iphone-12

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 09-04-2021 10:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb een Belkin BOOST↑CHARGE (https://www.belkin.com/nl/p/P-WIZ001/) en daar staat tegenwoordig bij dat specifiek de iPhone 12 mini niet compatible is. Heel soms werkte het wel even, daarbij maakte de aanwezigheid van een hoesje geen verschil, maar als de iPhone dan minimaal verschoof stopte het laden weer.
In het laadvakje van de auto werkt het wel altijd maar de combinatie van draadloos laden, carplay via wifi en audio via bluetooth zorgde ervoor dat de telefoon erg warm werd. Daarom laad ik tegenwoordig in de auto bedraad of gewoon niet.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 06:54
Bij mij wilde de 12 mini van de week helemaal niet meer opladen met Qi. Ik had bijna de €5 Qi charger van de Action de schuld gegeven, maar die deed het bij de 11 van mijn vrouw wel. Toen bijna al een RMA aangevraagd bij Apple tot ik las dat er meer mensen last van hebben. Schijnt toch iets software-matigs te zijn. Een herstart van de 12 mini heeft het euvel verholpen en nu alweer een paar dagen geen probleem meer.

Verder nog steeds erg tevreden met de 12 mini, vooral het formaat. Ook geen enkel probleem met de accuduur, zit gemiddeld rond de 50 á 60% batterijverbruik met een gemiddelde schermtijd van 4 uur scherm aan en 1:20 uur scherm uit. Schrok eigenlijk best wel van die 4 uur schermtijd, totdat ik hier 8 uur voorbij zag komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
Vandaag mijn iPhone 12 mini binnen gehad.

30min geleden uitgepakt en sinds dien is die aan het configureren. Duurt dat altijd zo lang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danjan2411
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10:01
Inhumanous schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 19:03:

30min geleden uitgepakt en sinds dien is die aan het configureren. Duurt dat altijd zo lang!
Dat configureren zou hooguit een paar minuten moeten duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:08

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Inhumanous schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 19:03:

Wij hadden iets soortgelijks. Even uit- en weer aangezet loste het op.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Dennisdn schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:11:
[...]

Zo herkenbaar.... Op de één of andere manier gebeurd zo'n ongelukje altijd nét in de eerste week en daarna nooit meer :) Altijd weer spannend om hem dan op te pakken....

Moet zeggen dat ik altijd een naked-phone gebruiker ben geweest. Maar de Mini is klein genoeg en de Pitaka cover dun genoeg om vrijwel niets te merken van de cover. Behalve dat ie iets beter is beschermd ligt ie daarmee ook beter in de hand https://eu.ipitaka.com/products/air-case-for-iphone-12
Klopt. Lijkt er ook op dat ik hem nu anders behandel. Minder ‘expres’ voorzichtig of zo.
Ach, laten we het maar een karakter litteken noemen. 😅

Heb er nu ook de MagSafe wallet aanhangen. Dat helpt ook. Maar met de dag waardeer ik de telefoon meer. Leuk om de positieve reacties te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
Ik heb een vraag waar ik niet veel over kan vinden op het internet.

Het is toch zo als je een toestel uit de verpakking haalt en hem “activeert” dat vanaf dan je garantie voor 1 jaar ingaat?

Ik heb sinds vrijdag 9 April een Iphone 12 mini. Als ik in algemeen/info/garantie ga staat er dat de verval datum 22 maart 2022 is. Betekent dit dat mijn toestel al eerder is gebruikt? Ook vond ik toen ik de telefoon aanzetten dat het batterij percentage aardig laag was.

In mijn beleving is een oud of de box toestel toch wel echt voor 50-60% opgeladen maar naar wat ik snel kon zien zat ik op zoon 30%

Hierbij nog even een screenshot van de garantieAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HKjKRaRzWXbqVzdc1n2Mvn425Eo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/A5U8y7ByxMsUEyqOkBrju0Gl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inhumanous schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:25:

Het is toch zo als je een toestel uit de verpakking haalt en hem “activeert” dat vanaf dan je garantie voor 1 jaar ingaat?

Ik heb sinds vrijdag 9 April een Iphone 12 mini. Als ik in algemeen/info/garantie ga staat er dat de verval datum 22 maart 2022 is. Betekent dit dat mijn toestel al eerder is gebruikt? Ook vond ik toen ik de telefoon aanzetten dat het batterij percentage aardig laag was.

In mijn beleving is een oud of de box toestel toch wel echt voor 50-60% opgeladen maar naar wat ik snel kon zien zat ik op zoon 30%

Hierbij nog even een screenshot van de garantie[Afbeelding]
Heb je hem op of vóór 22 maart besteld? In theorie zou het in moeten gaan op dag van koop.

Maar hoe dan ook... in Nederland hebben we 2 jaar garantie en is de 1 jaar van Apple dus sowieso niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
Dennisdn schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:38:
[...]

Heb je hem op of vóór 22 maart besteld? In theorie zou het in moeten gaan op dag van koop.

Maar hoe dan ook... in Nederland hebben we 2 jaar garantie en is de 1 jaar van Apple dus sowieso niet van toepassing.
Nee woensdag besteld vrijdag in huis bij Bol.com

Gaat me ook niet echt om de werkelijke garantie maar wel om het idee als ik een gloednieuw product koop van een aanzienlijk bedrag ik er vanuit mag gaan dat die dus werkelijk gloed nieuw is, en niet terug gestuurd en door verkocht zonder mij dit te laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Inhumanous schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:43:
[...]

Nee woensdag besteld vrijdag in huis bij Bol.com

Gaat me ook niet echt om de werkelijke garantie maar wel om het idee als ik een gloednieuw product koop van een aanzienlijk bedrag ik er vanuit mag gaan dat die dus werkelijk gloed nieuw is, en niet terug gestuurd en door verkocht zonder mij dit te laten weten.
Dat is merkwaardig, was de telefoon geseald? Direct via Bol.com of via externe partner besteld?

Lage batterijpercentage en met name de vervaldatum wijzen er op dat het (hoogstwaarschijnlijk) om een teruggestuurde iPhone betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danjan2411
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10:01
Inhumanous schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:25:

Hierbij nog even een screenshot van de garantie[Afbeelding]
Bekijk even een unboxing video op YouTube , zo zou je hem hebben moeten ontvangen. Maar als er geen seal omheen zat en aangezien je telefoon op 22 maart is geactiveerd ben ik bang dat je een gebruikt toestel hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
danjan2411 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:23:
[...]

Bekijk even een unboxing video op YouTube , zo zou je hem hebben moeten ontvangen. Maar als er geen seal omheen zat en aangezien je telefoon op 22 maart is geactiveerd ben ik bang dat je een gebruikt toestel hebt gekregen.
Het doosje zat wel plastic omheen en is me niet opgevallen dat die ander plastic was als zou moeten.
Pagina: 1 ... 63 ... 75 Laatste