Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:30
Kuusj schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:38:
[...]

Als het goed is niet.. Ze zijn iig nergens meer te vinden in iCloud (ook niet oude backups). Goddank heb ik ook nog Google Drive ernaast lopen en daar stonden ze wel nog in een backup van gisteren.. Heel vreemd iig. Ik dacht misschien een compromised wachtwoord maar alles zit potdicht qua 2FA en dergelijke.
Maak je gebruik van de outlook client op je mobiel? Na een van de laatste updates is daarin een vinkje voor het opslaan van contactpersonen uitgezet. Had hetzelfde issue namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeronis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-05 18:53
Hey Mensen,

Ik heb sinds een maandje de iPhone 12 pro, echter merk ik dat als ik Whatsapp open dat daar een paar seconden vertraging in zit. Dit is ook het geval als ik berichten wil versturen.. zijn er meer mensen die dit hebben? Of mensen die weten wat ik hieraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Zeronis schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:52:
Hey Mensen,

Ik heb sinds een maandje de iPhone 12 pro, echter merk ik dat als ik Whatsapp open dat daar een paar seconden vertraging in zit. Dit is ook het geval als ik berichten wil versturen.. zijn er meer mensen die dit hebben? Of mensen die weten wat ik hieraan kan doen?
Lijkt me dat wa niet lekker geïnstalleerd op een of andere manier.
Wat ik zou doen:
Backup maken van je berichten in wa. Wa verwijderen en opnieuw installeren en de wa backup terugzetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 09:46
Zeronis schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:52:
Hey Mensen,

Dat is een hint… 8)7
Rotzooi verwijderen en Signal installeren voor de mensen met Android. Met je mede iPhoners gewoon iMessage gebruiken.
Werkt hier prima!
Mensen weten je ook zonder WhatsApp prima te vinden.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
Ik ben onlangs overgestapt van Android (OnePlus 6T) naar iOS (iPhone 12 Pro)

Drie 'simpele vragen':

1. Hoe krijg ik alle foto's in één map? Ik heb MobileTrans gebruikt om mijn Whatsapp-geschiedenis en media over te zetten. Nu is er een aparte map aangemaakt (genaamd: Van mijn Mac) Deze map bevat weer allerlei submappen. Ik zou graag één map willen waarin alle foto's staan.

2. Waarom wordt de voorvertoonde media onderin mijn Whatsapp-geschiedenis getoond als witte vlakken? Het gaat om de media waarin je horizontaal kunt scrollen. Dit gaat puur om de media-bestanden die door MobileTrans zijn geïmporteerd.

3. Waarom is in hemelsnaam het batterijpercentage niet meer zichtbaar?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Italioboy
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 16:20
remco112 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:56:
Ik ben onlangs overgestapt van Android (OnePlus 6T) naar iOS (iPhone 12 Pro)

Drie 'simpele vragen':

1. Hoe krijg ik alle foto's in één map? Ik heb MobileTrans gebruikt om mijn Whatsapp-geschiedenis en media over te zetten. Nu is er een aparte map aangemaakt (genaamd: Van mijn Mac) Deze map bevat weer allerlei submappen. Ik zou graag één map willen waarin alle foto's staan.

2. Waarom wordt de voorvertoonde media onderin mijn Whatsapp-geschiedenis getoond als witte vlakken? Het gaat om de media waarin je horizontaal kunt scrollen. Dit gaat puur om de media-bestanden die door MobileTrans zijn geïmporteerd.

Op vraag 3 kan ik je het antwoord wel geven: er is niet meer ruimte bovenin. Als het het batterijpercentage wil zien zul je even snel naar beneden moeten trekken vanaf rechts. Als je links scrolt kom je in het berichtencentrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:12
Italioboy schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:23:
[...]

Op vraag 3 kan ik je het antwoord wel geven: er is niet meer ruimte bovenin. Als het het batterijpercentage wil zien zul je even snel naar beneden moeten trekken vanaf rechts. Als je links scrolt kom je in het berichtencentrum.
En vraag 1 & 2 hebben niks met de iPhone 12 (mini, Pro, Pro Max) te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
  • Laatst online: 23-01-2023
RigolleM schreef op zondag 14 maart 2021 @ 19:11:
[...]

En vraag 1 & 2 hebben niks met de iPhone 12 (mini, Pro, Pro Max) te maken!
Waar kan ik deze vragen wel stellen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:12
remco112 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 19:12:
[...]

Waar kan ik deze vragen wel stellen? :)
Omdat we goedgezind zijn vandaag: [WhatsApp voor iOS] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:28
Na mijn idee gaat de batterij minder lang mee na de update van iOS 14.4.1 😩

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
@Albert020 Dan laat ik die van mij nog even op iOS 14.4 staan. Ook vanwege de komst van een eventuele Jailbreak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:11
Bij mij zijn de batterijproblemen juist verholpen :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Serena schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 17:18:
[...]Met je mede iPhoners gewoon iMessage gebruiken.
Ook daar is het veiliger om Signal te gebruiken. ;)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiger072
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 27-05 17:02
remco112 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:56:
Je kan wel je batterijpercentage via een widget op je scherm laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
de Belkin 2-in-1 Magsafe oplader is vanaf nu te koop/bestellen (levering 30 maart - 8 april) bij Apple.
Gelijk besteld.

(Ik vind persoonlijk de 3-in-1 net ff een maatje te groot)

[ Voor 12% gewijzigd door _Bailey_ op 15-03-2021 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Ik vind het wel een hoop geld hoor voor een oplader, al zit er wel een lichtnetadapter bij. Wellicht met een kortingscode dat ik hem wel aanschaf. Zelf heb ik geen AirPods, dus ik zal hem alleen voor mijn iPhone gebruiken.

[ Voor 68% gewijzigd door syltheboy op 15-03-2021 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-08 16:38
Hoe zit het tegenwoordig met de iPhone 12 en de gele en groene tint issue waar veel mensen last van hebben? (groene tint bij zwarte kleuren en een algehele gele tint)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
JaxTeller schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:24:
Hoe zit het tegenwoordig met de iPhone 12 en de gele en groene tint issue waar veel mensen last van hebben? (groene tint bij zwarte kleuren en een algehele gele tint)
Ik heb mijn 12 mini sinds begin februari en dacht daar geen last van te hebben, groene waas bij zwart, dat heb ik ook niet maar kwam er een paar dagen geleden in bed wel achter dat mijn donkergrijs bij lage helderheid toch echt een groene tint heeft. Het viel niet vreselijk op maar het nu zie ik het direct, elke avond :( Heb dark mode maar uitgezet, is er niet zoveel donkergrijs.

Maar mijn zwart is bij alle helderheid zwart, en er knippert niets bij donkere filmpjes. Ook heb ik geen gele tint.
Ik ben best teleurgesteld (al zie ik het zonder dark mode alleen onderaan in de klok/wekker app want die is altijd donker).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CPgxChWelYiroJOd8jm4PZ6pHHg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9yaokNfJ1QMxrFcsAp1X1NBE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door jodeltje op 15-03-2021 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
jodeltje schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:32:
[...]

Ik heb mijn 12 mini sinds begin februari en dacht daar geen last van te hebben, groene waas bij zwart, dat heb ik ook niet maar kwam er een paar dagen geleden in bed wel achter dat mijn donkergrijs bij lage helderheid toch echt een groene tint heeft. Het viel niet vreselijk op maar het nu zie ik het direct, elke avond :( Heb dark mode maar uitgezet, is er niet zoveel donkergrijs.

Maar mijn zwart is bij alle helderheid zwart, en er knippert niets bij donkere filmpjes. Ook heb ik geen gele tint.
Ik ben best teleurgesteld (al zie ik het zonder dark mode alleen onderaan in de klok/wekker app want die is altijd donker).

[Afbeelding]
Niet van plan om het om te ruilen bij Apple? Groene waas kan echt niet met een OLED scherm. Heb een mini nu in de kast liggen (ongeopend), maar ik twijfel of ik het moet ruilen met een 11 pro door die groene waas (en gele tint)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
JaxTeller schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:39:
[...]

Niet van plan om het om te ruilen bij Apple? Groene waas kan echt niet met een OLED scherm. Heb een mini nu in de kast liggen (ongeopend), maar ik twijfel of ik het moet ruilen met een 11 pro door die groene waas (en gele tint)
Groene tint is juist een vrij veel voorkomend oled probleem.
Als ik de foto’s en verhalen op internet moet geloven valt het bij mij erg mee. Mocht Apple mijn toestel omruilen (wat ze niet doen, er komt een software fix zeggen ze) heb ik de kans dat ik een nóg brakker scherm krijg.

Edit: ik zie nu dat als ik ‘verminder witpunt’ aanzet en de helderheid een beetje omhoog (dus effectief even helder) is het nagevoeld weg, hmmm, vreemd.

[ Voor 11% gewijzigd door jodeltje op 15-03-2021 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
jodeltje schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:43:
[...]

Groene tint is juist een vrij veel voorkomend oled probleem.
Als ik de foto’s en verhalen op internet moet geloven valt het bij mij erg mee. Mocht Apple mijn toestel omruilen (wat ze niet doen, er komt een software fix zeggen ze) heb ik de kans dat ik een nóg brakker scherm krijg.
Denk dat als je laat zien dat er een groene waas is ze het gewoon moeten omruilen, slaat nergens op. Eerlijk gezegd denk ik dat het een hardware probleem is. Overigens heb je wel gelijk dat je een slechter scherm kunt krijgen. Ik denk dat ze op een gegeven moment weer een terugroep bericht gaan plaatsen als het blijkt dat het een hardware issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
JaxTeller schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:47:
[...]

Denk dat als je laat zien dat er een groene waas is ze het gewoon moeten omruilen, slaat nergens op. Eerlijk gezegd denk ik dat het een hardware probleem is. Overigens heb je wel gelijk dat je een slechter scherm kunt krijgen. Ik denk dat ze op een gegeven moment weer een terugroep bericht gaan plaatsen als het blijkt dat het een hardware issue is.
Moeten, ja. Maar dat doen ze dus niet. En daarom wacht ik zonder enig vertrouwen op hun software fix ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
jodeltje schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:50:
[...]

Moeten, ja. Maar dat doen ze dus niet. En daarom wacht ik zonder enig vertrouwen op hun software fix ;(
Je bent dus al langsgeweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
JaxTeller schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:50:
[...]

Je bent dus al langsgeweest?
Nee ben niet langs geweest maar had een telefoontje laten inplannen. Ze waren bekend met het probleem en er zou een softwarefix aankomen. Toen ben ik eens online gaan zoeken en was ik verrast door hoeveel er over te vinden is.

[ Voor 13% gewijzigd door jodeltje op 15-03-2021 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
JaxTeller schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:39:
[...]

Heb een mini nu in de kast liggen (ongeopend), maar ik twijfel of ik het moet ruilen met een 11 pro door die groene waas (en gele tint)
als je niet zoals ik perse een zo klein mogelijk toestel wil zal ik vanwege dit probleem zeker voor een 11 pro gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
jodeltje schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:55:
[...]

Nee ben niet langs geweest maar had een telefoontje laten inplannen. Ze waren bekend met het probleem en er zou een softwarefix aankomen
Ok, had je het direct aangeschaft bij Apple? Anders kon je het nog bij de winkel waar je t vandaan hebt proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
JaxTeller schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:58:
[...]

Ok, had je het direct aangeschaft bij Apple? Anders kon je het nog bij de winkel waar je t vandaan hebt proberen.
Nee, Belsimpel. Ja ik kan eventueel een reparatie aanvragen. Maar dus met de kans dat alles erger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
jodeltje schreef op maandag 15 maart 2021 @ 22:03:
[...]

Nee, Belsimpel. Ja ik kan eventueel een reparatie aanvragen. Maar dus met de kans dat alles erger wordt.
Ja als je misschien meteen de eerste dag er wat van had gezegd zouden ze het wellicht omgeruild hebben, maar Apple kennende zullen ze het ofwel repareren of softwarematig oplossen. Ik had de mini (128gb) heel voordelig geregeld en de 11 pro 64gb is al heel duur. Dus denk eerlijk gezegd dat ik de mini gewoon ga houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
JaxTeller schreef op maandag 15 maart 2021 @ 22:06:
[...]

Ja als je misschien meteen de eerste dag er wat van had gezegd zouden ze het wellicht omgeruild hebben, maar Apple kennende zullen ze het ofwel repareren of softwarematig oplossen. Ik had de mini (128gb) heel voordelig geregeld en de 11 pro 64gb is al heel duur. Dus denk eerlijk gezegd dat ik de mini gewoon ga houden.
Het lelijke is dat ik wist van het probleem van ‘zwart heeft een groene waas’. Ik heb het toestel ook direct bij het uitpakken daarop gecontroleerd en het was perfect zwart, mazzel hebben dacht ik. Ik wist helaas niet dat het een veel breder probleem is (zwart is groenig + donkergrijs is groenig + algehele gele tint + donkere video flikkert).

[ Voor 3% gewijzigd door jodeltje op 15-03-2021 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
jodeltje schreef op maandag 15 maart 2021 @ 22:08:
[...]

Het lelijke is dat ik wist van het probleem van ‘zwart heeft een groene waas’. Ik heb het toestel ook direct bij het uitpakken daarop gecontroleerd en het was perfect zwart, mazzel hebben dacht ik. Ik wist helaas niet dat het een veel breder probleem is (gele tint + donkergrijs is groenig + donkere video flikkert).
inderdaad, best jammer. Denk dat we gewoon geduld moeten hebben, want een oplossing moet er sowieso komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
JaxTeller schreef op maandag 15 maart 2021 @ 22:11:
[...]

inderdaad, best jammer. Denk dat we gewoon geduld moeten hebben, want een oplossing moet er sowieso komen.
Ik vind het echt een flater van Samsung in het produceren, en een flater van Apple bij het controleren wat je koopt. Echt heel slecht. Het zou me niks verbazen dat er vanaf batch X geen problemen meer zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaxTeller
jodeltje schreef op maandag 15 maart 2021 @ 22:13:
[...]

Ik vind het echt een flater van Samsung in het produceren, en een flater van Apple bij het controleren wat je koopt. Echt heel slecht. Het zou me niks verbazen dat er vanaf batch X geen problemen meer zijn.
Je hebt helemaal gelijk, dit mag en kan niet gezien de grootte van Apple. Heb gekeken en de mijne is in week 50 geproduceerd. Weet niet of dat een goede batch is, zal het binnenkort uitpakken en dan wordt t wel duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
jodeltje schreef op maandag 15 maart 2021 @ 22:08:
[...]

Het lelijke is dat ik wist van het probleem van ‘zwart heeft een groene waas’. Ik heb het toestel ook direct bij het uitpakken daarop gecontroleerd en het was perfect zwart, mazzel hebben dacht ik. Ik wist helaas niet dat het een veel breder probleem is (zwart is groenig + donkergrijs is groenig + algehele gele tint + donkere video flikkert).
Ik had dezelfde problemen. Ik heb vervolgens iOS 14.5 beta geïnstalleerd en de groene waas bij lage brightness was hiermee bij mijn toestel opgelost.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agostino
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:38
Sinds een aantal weken heb ik regelmatig dat tijdens een telefoongesprek de stem ineens veranderd in een robot stem. Als ik het telefoongesprek afsluit en opnieuw bel is het weer weg. Heeft iemand hier ook ervaring mee? Heb een iPhone 12 mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:25
Agostino schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:18:
Sinds een aantal weken heb ik regelmatig dat tijdens een telefoongesprek de stem ineens veranderd in een robot stem. Als ik het telefoongesprek afsluit en opnieuw bel is het weer weg. Heeft iemand hier ook ervaring mee? Heb een iPhone 12 mini
Dan val je waarschijnlijk terug op 2G. KPN en T-Mobile ondersteunen geen HD-voice op 2G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agostino
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:38
Naafkap schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:51:
[...]

Dan val je waarschijnlijk terug op 2G. KPN en T-Mobile ondersteunen geen HD-voice op 2G.
Heb Vodafone.... bel via 5G of 4G met vol bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:29
Agostino schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:42:
[...]

Gebeurt bij mij ook wel eens met Vodafone. Maar het ligt niet aan mijn 12 mini, want de XR had het hiervoor ook af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:25
Agostino schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:42:
[...]

De tegenpartij moet ook niet terugvallen van 4G naar 2G, en dat weet je nooit zeker. De zwakste schakel bepaalt de kwaliteit van de verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
BillSpaarbank schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 08:22:
[...]

Ik had dezelfde problemen. Ik heb vervolgens iOS 14.5 beta geïnstalleerd en de groene waas bij lage brightness was hiermee bij mijn toestel opgelost.
schijnt inderdaad bij sommigen de oplossing te zijn en bij sommigen weer niet. Heel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
BillSpaarbank schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 08:22:
[...]

JaxTeller schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:41:
[...]

schijnt inderdaad bij sommigen de oplossing te zijn en bij sommigen weer niet. Heel apart.
Heb de beta maar geïnstalleerd. Heeft bij mij helaas geen enkel effect :|

Ik gebruik nu de ‘verminder witpunt’ functie om donkergrijs dusdanig donker te maken dat het geen grijs en dus ook geen groen meer is. Maar nu is lichter grijs opeens groen (fucking bullshit).

[ Voor 14% gewijzigd door jodeltje op 17-03-2021 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
jodeltje schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 22:36:
[...]

[...]

Heb de beta maar geïnstalleerd. Heeft bij mij helaas geen enkel effect :|

Ik gebruik nu de ‘verminder witpunt’ functie om donkergrijs dusdanig donker te maken dat het geen grijs en dus ook geen groen meer is. (fucking bullshit)
Zeker bullshit. Heb gisteren een video bekeken op YouTube. Daar werd aangegeven dat de 11 Pro hetzelfde probleem had met de groene waas. Uiteindelijk bleek dat Apple pas ergens in Augustus (dus bijna 1 jaar later na de release!) een softwareupdate had uitgebracht dat het heeft opgelost. Wel super kut dat ze de fout maken en we zitten al in maart zonder enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
JaxTeller schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 23:08:
[...]

Zeker bullshit. Heb gisteren een video bekeken op YouTube. Daar werd aangegeven dat de 11 Pro hetzelfde probleem had met de groene waas. Uiteindelijk bleek dat Apple pas ergens in Augustus (dus bijna 1 jaar later na de release!) een softwareupdate had uitgebracht dat het heeft opgelost. Wel super kut dat ze de fout maken en we zitten al in maart zonder enige oplossing.
Wat heel vreemd is, die bewuste bug waar je het over had, had ik ook op mijn X, maar niemand die ik kende die een X had was er mee bekend tot ik het liet zien. Maar dat was wel echt iets anders dan dit probleem. Een perfect egale groene tint (10 en 11) is echt iets anders dan een vlekkerig groene zweem over het beeldscherm (12 serie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angeleyesss
  • Registratie: April 2020
  • Niet online
Hi allen :)

Ben nieuw hier bij tweakers. Fijn dat er zo een mogelijkheid is om ervaringen van elkaar te bespreken en te lezen!

Ik lees, zie nu dat hier in dit topic ook al mensen vragen hadden over de gele tint van het beeldscherm. Ik hoor graag meer ervaringen hierover. En de gedachtegangen van jullie. Hoe storend jullie het vinden, of je eraan gewend bent geraakt, het een rede voor retour is voor jullie enz. Mijn topic is hier voor wie t wil lezen. https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2060618

Ben zelf nog aan het nadenken of ik de iPhone 12 mini hou vanwege die gele tint en of ik ga wennen aan de gele tint. Heb het toestel pas 8 dagen... Nog niet echt gebruikt. Kan binnen 14 dagen retour misschien..

Overigens zag ik iemand zeggen dat die zag in welke week zijn iPhone geproduceerd is? Hoe kan je dat zien of opzoeken?

Verder had ik een vraag, maar die is denk ik niet te antwoorden.. Denken jullie dat er een iPhone 13 mini zal komen met dezelfde afmetingen? De vraag heb ik omdat.. mocht ik uiteindelijk beslissen de iPhone 12 mini retour te doen, dan zit ik nl. met de 2 dure iPhone 12 mini hoesjes die ik bij een ander buitenlands winkel gekocht heb. Had moeten wachten hoesjes te kopen. Maar wilde het toestel goed beschermen. Heb er lang voor gespaard en het is voor mij veel geld voor een telefoon. Liep al die tijd nog met een iPhone SE 1st gen 2015/2016 ha. En die kosste toendertijd 589. Was wel echt aan vervanging toe (knop stuk, batterij slechter door de jaren). Tegenwoordig zijn de iPhones zo duur. Maar dat is met alles wel deze dagen.

Groetjes aan allen en veel liefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
angeleyesss schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 23:27:
Hi allen :)

Ben nieuw hier bij tweakers. Fijn dat er zo een mogelijkheid is om ervaringen van elkaar te bespreken en te lezen!

Ik lees, zie nu dat hier in dit topic ook al mensen vragen hadden over de gele tint van het beeldscherm. Ik hoor graag meer ervaringen hierover. En de gedachtegangen van jullie. Hoe storend jullie het vinden, of je eraan gewend bent geraakt, het een rede voor retour is voor jullie enz. Mijn topic is hier voor wie t wil lezen. https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2060618

Ben zelf nog aan het nadenken of ik de iPhone 12 mini hou vanwege die gele tint en of ik ga wennen aan de gele tint. Heb het toestel pas 8 dagen... Nog niet echt gebruikt. Kan binnen 14 dagen retour misschien..

Overigens zag ik iemand zeggen dat die zag in welke week zijn iPhone geproduceerd is? Hoe kan je dat zien of opzoeken?

Verder had ik een vraag, maar die is denk ik niet te antwoorden.. Denken jullie dat er een iPhone 13 mini zal komen met dezelfde afmetingen? De vraag heb ik omdat.. mocht ik uiteindelijk beslissen de iPhone 12 mini retour te doen, dan zit ik nl. met de 2 dure iPhone 12 mini hoesjes die ik bij een ander buitenlands winkel gekocht heb. Had moeten wachten hoesjes te kopen. Maar wilde het toestel goed beschermen. Heb er lang voor gespaard en het is voor mij veel geld voor een telefoon. Liep al die tijd nog met een iPhone SE 1st gen 2015/2016 ha. En die kosste toendertijd 589. Was wel echt aan vervanging toe (knop stuk, batterij slechter door de jaren). Tegenwoordig zijn de iPhones zo duur. Maar dat is met alles wel deze dagen.

Groetjes aan allen en veel liefs.
Hoi, welkom!

Over de 13 Mini, dat blijft gokken, de geruchten zijn dat hij iets dikker wordt zodat er een grotere accu in kan. Maar dat is helemaal niet zeker.

[ Voor 3% gewijzigd door jodeltje op 17-03-2021 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angeleyesss
  • Niet online
jodeltje schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 23:54:
[...]

Hoi, welkom!

Over die gele tint, heb je geprobeerd om True Tone uit te zetten in de beeldscherm instellingen? Dat scheelt al een hoop.

Over de 13 Mini, dat blijft gokken, de geruchten zijn dat hij iets dikker wordt zodat er een grotere accu in kan. Maar dat is dus helemaal niet zeker.
Bedankt voor je welkom bericht :)
True tone en night shift heb ik uit. Maar toch is er een gelige tint. Klinkt misschien grappig, maar als ik op google afbeeldingen kijk naar witte tanden foto’s zijn ze allemaal gelig :D Witte wallpapers en ook gezocht op de kleurcode wit en allemaal gelige tint. Heb met de kleurfilters in de instellingen het nog geprobeerd witter in te stellen. Ziet er wel wat beter uit. Maar voor zo een duur toestel zou t niet de bedoeling moeten zijn om via de filter instellingen het witter te laten lijken. Ik dacht misschien omdat ik vanaf een iPhone SE 1st gen afkom en de 12 mini wellicht een ander soort display heeft, het daarom zo opvalt. Maar als jullie iPhone 12’s gewoon wel wit wit zijn, zonder gelige tint dan zou ik dat graag willen weten :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
angeleyesss schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 00:05:
[...]

Bedankt voor je welkom bericht :)
True tone en night shift heb ik uit. Maar toch is er een gelige tint. Klinkt misschien grappig, maar als ik op google afbeeldingen kijk naar witte tanden foto’s zijn ze allemaal gelig :D Witte wallpapers en ook gezocht op de kleurcode wit en allemaal gelige tint. Heb met de kleurfilters in de instellingen het nog geprobeerd witter in te stellen. Ziet er wel wat beter uit. Maar voor zo een duur toestel zou t niet de bedoeling moeten zijn om via de filter instellingen het witter te laten lijken. Ik dacht misschien omdat ik vanaf een iPhone SE 1st gen afkom en de 12 mini wellicht een ander soort display heeft, het daarom zo opvalt. Maar als jullie iPhone 12’s gewoon wel wit wit zijn, zonder gelige tint dan zou ik dat graag willen weten :>
Ja sorry, ik had je andere topic nog niet gelezen, heb mijn bericht aangepast.

Over die gele tint heb je zeker een punt:
jodeltje schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 00:06:
[...]

Waarom zeg je dit? Ik heb het even opgezocht en het scherm vd SE 2016 is nagenoeg perfect afgesteld. Daarnaast is er door een hoop gebruikers vd 12 Mini vastgesteld dat hun beeldscherm een rare gele tint vertoont.
Dit probleem wegwuiven lijkt me dus iets te kort door de bocht.
Er zijn velen met eenzelfde probleem. Ik zou hem omruilen, want wit, is ook op een modern oled scherm, gewoon wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angeleyesss
  • Niet online
jodeltje schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 00:09:
[...]

Ja sorry, ik had je andere topic nog niet gelezen, heb mijn bericht aangepast.

Over die gele tint heb je zeker een punt:

[...]

Er zijn velen met eenzelfde probleem. Ik zou hem omruilen, want wit, is ook op een modern oled scherm, gewoon wit.
Awww ok. Dan doe ik hem toch maar wel retour. Thanks voor het wegnemen van de twijfel :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angeleyesss
  • Niet online
Mensen die ook issue’s hebben met de gele tint schermen zou ik allen willen adviseren om het als feedback door te geven aan apple. Hoe meer meldingen (aangezien ik nu op youtube ook al zie dat er velen zijn met het probleem), wie weet dat apple er dan iets aan doet of met de volgende iPhone het anders aanpakt. Feedback kan nooit kwaad :)

Link: https://www.apple.com/feedback/iphone.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
angeleyesss schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 00:14:
[...]

Awww ok. Dan doe ik hem toch maar wel retour. Thanks voor het wegnemen van de twijfel :>
Omruilen kun je ook proberen, langsgaan bij de mediamarkt is dan wel makkelijker dan kun je het ook gewoon laten zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• angeleyesss
  • Niet online
———
Apple Support response on iPhone 12 Yellow Hue / Warm Color Issue
https://youtu.be/g7u7yX6hGN8
———

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
angeleyesss schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:58:
———
Apple Support response on iPhone 12 Yellow Hue / Warm Color Issue
https://youtu.be/g7u7yX6hGN8
———
al besloten wat je gaat doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• angeleyesss
  • Niet online
JaxTeller schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:25:
[...]

al besloten wat je gaat doen?
Heb het retour gestuurd. Na alle berichten ook op buitenlandse sites gelezen te hebben en alle youtube video’s gezien te hebben en ook na contact met de klantenservice is de conclusie en is aangegeven dat de iPhone 12 series schermen warmer zijn ingesteld dan de voorgaande iPhones, door apple. Ik vind dat niet fijn. Wit moet echt wit zijn en niet gelig/warm/beige idk wat. Ik sla de iPhone 12 series daarom uiteindelijk maar over. Vind het heel jammer, want heb echt heel lang gewacht om up te graden. Hopen dat ze de schermen van de iPhone 13 beter callibreren en dat die cooler ingesteld word door apple. Ik wacht wel nog langer. Voordeel is ik kan doorsparen voor straks de hoogste GB versie. Dan trakteer ik mezelf extra voor de teleurstelling na deze tsja m.i. “miskoop”. Hoop dat veel mensen aan apple gaan aangeven dat die gele hue warme toon niet super is of dat ze een echte uitschakel optie kunnen inbouwen. Met de tint het aanpassen in de instellingen is jezelf voor de gek houden. Foto’s en video’s op je iPhone 12 series zouden dan uiteindelijk in t echt een andere kleur hebben. Niet de feitelijke warme tonen die je op display zag. Nee. Settle niet. Apple failed with the 12 series. Sorry.

Edit: linkje erbij ging om dit issue:
https://forums.macrumors....check-here-first.2262691/

[ Voor 8% gewijzigd door angeleyesss op 20-03-2021 14:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
angeleyesss schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:21:
[...]
Apple failed with the 12 series. Sorry.
Voor jou misschien. Voor Apple is het de best verkopende iPhone uit de geschiedenis.....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:25

pdavie2311

Live life to the fullest..

[...]

Pardon? Hier een uitmuntende 12 Pro vanaf dag 1! Generaliseren heet dat! :?

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Bijzonder, want ik heb een 12 mini hier. En heb werkelijk iedere test geprobeerd om te zien of ik me kan herkennen in het geel, het groen in donkergrijs etc en vergeleken met de 11 en XR, maar ik heb dit issue(dit? Of deze?) echt niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:27
pixels66 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:10:
Bijzonder, want ik heb een 12 mini hier. En heb werkelijk iedere test geprobeerd om te zien of ik me kan herkennen in het geel, het groen in donkergrijs etc en vergeleken met de 11 en XR, maar ik heb dit issue(dit? Of deze?) echt niet..
Ik heb hier op mijn 12 mini ook geen last van, heb twee toestellen gehad (omdat de eerste niet meer wou opladen en toen een nieuwe gekregen.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
[...]

je hebt helemaal gelijk. Daarom heeft Apple maar enkele tientallen miljoenen van de 12 series verkocht. Omdat de 12 Series zo'n flop was

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Samen met m’n meisje inmiddels 4 iPhones 12 in huis gehad. (Ik de Pro geruild voor een Mini en zij de gewone 12 tegen een Pro Max), met die van m’n ouders erbij zelfs 6. En wij hebben erg veel mazzel gehad. Op 1 nachtelijke drain na geen enkel issue die sinds de release als grote fails worden omschreven. Geen drains door dualsim. Geen drains door esim. Geen verkleurd scherm. Geen krakende knoppen. Geen knipperend Apple-logotje bij het opstarten... helemaal niets van dat, op geen van de 6.

Soms denk ik ook wel dat veel mensen wel heel erg graag een probleem willen zién. Maar uiteraard moet iets wat echt niet goed is gewoon door Apple worden vervangen. En volgens mij staan ze best goed bekend dat ze daarin niet heel moeilijk zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Dennisdn op 18-03-2021 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Ik heb ook geen enkel probleem met mijn iphone 12 pro max. Ook batterij die het supergoed doet, mooi scherm en het is gewoon goed toestel moet ik zeggen. 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 22:50
Ik heb zelf geprobeerd te testen door volledig witte / grijze achtergronden te bekijken. Zijn er nog meer tests die ik kan proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Blauwschaap schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:40:
[...]

Ik heb zelf geprobeerd te testen door volledig witte / grijze achtergronden te bekijken. Zijn er nog meer tests die ik kan proberen?
In het pikkedonker, met de helderheid op z’n allerlaagst, en donkere modus aan, even de instellingen openen en kijken of het donkergrijs een groene tint heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:26

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Bij mijn iPhone zie ik dan wel heel licht een groene tint. Nou ga ik hem maar terug sturen, alle iPhones zijn slecht, rot Apple :X

Anyway happy camper hier met mijn iPhone 12 Pro Max :Y)

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Laatst online: 21:17
[...]

Heb het retour gestuurd. Na alle berichten ook op buitenlandse sites gelezen te hebben en alle youtube video’s gezien te hebben en ook na contact met de klantenservice is de conclusie en is aangegeven dat de iPhone 12 series schermen warmer zijn ingesteld dan de voorgaande iPhones, door apple. Ik vind dat niet fijn. Wit moet echt wit zijn en niet gelig/warm/beige idk wat. Ik sla de iPhone 12 series daarom uiteindelijk maar over. Vind het heel jammer, want heb echt heel lang gewacht om up te graden. Hopen dat ze de schermen van de iPhone 13 beter callibreren en dat die cooler ingesteld word door apple. Ik wacht wel nog langer. Voordeel is ik kan doorsparen voor straks de hoogste GB versie. Dan trakteer ik mezelf extra voor de teleurstelling na deze tsja m.i. “miskoop”. Hoop dat veel mensen aan apple gaan aangeven dat die gele hue warme toon niet super is of dat ze een echte uitschakel optie kunnen inbouwen. Met de tint het aanpassen in de instellingen is jezelf voor de gek houden. Foto’s en video’s op je iPhone 12 series zouden dan uiteindelijk in t echt een andere kleur hebben. Niet de feitelijke warme tonen die je op display zag. Nee. Settle niet. Apple failed with the 12 series. Sorry.
Wel grappig dat jij beter weet hoe een scherm afgesteld moet worden dan de vele technische reviewers die het scherm hebben getest op kleur fidelity en kleurruimte. Maar jij zal het wel beter weten dan die meet apparatuur. :+

Even een random quote van een random review (Anandtech): Overall, the new iPhone 12 series continues Apple’s tradition of having amongst the best calibrated displays on the market. The 12 Pro seems to just shy away from the usual Apple perfection, but the results are still outstandingly good and beyond that of any other device.

Maar goed, er naar kijken en fail roepen is natuurlijk een stuk wetenschappelijker.

[ Voor 11% gewijzigd door WouterL op 18-03-2021 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
WouterL schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 21:58:
[...]

Wel grappig dat jij beter weet hoe een scherm afgesteld moet worden dan de vele technische reviewers die het scherm hebben getest op kleur fidelity en kleurruimte. Maar jij zal het wel beter weten dan die meet apparatuur. :+

Even een random quote van een random review (Anandtech): Overall, the new iPhone 12 series continues Apple’s tradition of having amongst the best calibrated displays on the market. The 12 Pro seems to just shy away from the usual Apple perfection, but the results are still outstandingly good and beyond that of any other device.

Maar goed, er naar kijken en fail roepen is natuurlijk een stuk wetenschappelijker.
Wat te denken van de green tint en raised blacks dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
JaxTeller schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 22:25:
[...]

Een bekend scherm fenomeen bij sommige oleds. Als je er op zoekt zul je er zeker iets over vinden ;) neemt niet weg dat meeste schermen er geen last van hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
[...]

Grappig dat jij weet dat alle schermen hetzelfde zijn afgesteld. Er zijn gewoon schermen die geler of blauwer qua tint zijn en er zitten gewoon slechte exemplaren tussen. Het is onmogelijk om alle schermen dezelfde kleurtint te geven.

Het kan inderdaad dat het oude scherm te koud was afgesteld waardoor het scherm van de mini warmer oogt. Dan kan het nog steeds zo zijn dat de mini een natuurlijkere afstelling heeft.

Kan ook zijn dat het scherm van zijn mini gewoon te geel is. Zonder het scherm te zien kan jij of ik daar verder niets zinnigs over zeggen.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
BillSpaarbank schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:35:
[...]

Grappig dat jij weet dat alle schermen hetzelfde zijn afgesteld. Er zijn gewoon schermen die geler of blauwer qua tint zijn en er zitten gewoon slechte exemplaren tussen. Het is onmogelijk om alle schermen dezelfde kleurtint te geven.

Het kan inderdaad dat het oude scherm te koud was afgesteld waardoor het scherm van de mini warmer oogt. Dan kan het nog steeds zo zijn dat de mini een natuurlijkere afstelling heeft.

Kan ook zijn dat het scherm van zijn mini gewoon te geel is. Zonder het scherm te zien kan jij of ik daar verder niets zinnigs over zeggen.
Dat zeg ik niet, maar om dan Apple te bombarderen als “totale fail” ;) nou ben ik overigens best benieuwd wat de delta zal zijn af fabriek van deze panelen, want wild anders zullen ze niet zijn afgesteld. Ze worden wel degelijk gekalibreerd.

[ Voor 10% gewijzigd door WouterL op 18-03-2021 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Als het schermkleur te warm is kun je gewoon TrueTone uitschakelen. Ook als je onder je dekens op jacht gaat naar een groene tint, zet dan wel TrueTone uit. Ik zie het in bovenstaande discussie niet terug, maar mogelijk is dit wel de verklaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Die groene tint is zoals Wouter als zegt een oled paneel ding. De een heeft het erger dan de ander, maar zoek maar op Samsung of Oneplus, allemaal met topics vol hierover. Ik zou me er echt niet druk om maken, ik heb dit op veel toestellen zelf ook gehad, nooit druk om gemaakt.

Wanneer ik mijn brightness ook maar iets hoger zet dan het minimum is de waas weg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
NinjaKiwiNL schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:16:
Die groene tint is zoals Wouter als zegt een oled paneel ding. De een heeft het erger dan de ander, maar zoek maar op Samsung of Oneplus, allemaal met topics vol hierover. Ik zou me er echt niet druk om maken, ik heb dit op veel toestellen zelf ook gehad, nooit druk om gemaakt.

Wanneer ik mijn brightness ook maar iets hoger zet dan het minimum is de waas weg. :)
Je hebt helemaal gelijk. Typisch oled probleem, ik heb 3 Sony Xperia 10 Mark 2 toestellen geprobeerd, die hadden allen hetzelfde probleem, ook een stuk erger dan de iPhone 12 serie, er staat een duidelijke foto bij mijn review:
productreview: Sony Xperia 10 II Zwart review door jodeltje

En in de praktijk maakt het natuurlijk ook weinig uit, ik kan foto’s maken savonds laat/snachts met een groene tint, en die dan pas bij licht bewerken. Maar, als gadget liefhebber stoort het me enorm, want het hoort gewoon niet, het is een mankement.

[ Voor 3% gewijzigd door jodeltje op 19-03-2021 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Ik word zo inmiddels schijtziek van de iOS storage SD bug. Heb hier al drie jaar last van. Vind online veel hits maar 0 oplossingen. De iPhone geeft aan bij importeren naar verloop van de tijd dat de iOS storage vol is, maar dit is schier onmogelijk gezien ik nog ruim 200GB beschikbaar heb.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/CMBZ8V3/615-CDB2-A-06-E5-42-F1-83-DF-2-C5328-C4-E046.png

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Drm3C6m/F743-BEF7-C171-48-DD-8-BC0-BD072-EA8056-C.png

Het gekke is, via bestanden kan ik ze wel degelijk handmatig downloaden vanuit de structuur zelf.

Ik ben bijna wanhopig geworden, want het maakt mijn iOS apparaten onbruikbaar voor het gebruik voor photo management van mijn camera :(

Heeft iemand enig idee hoe dit te verhelpen is? Het gaat dus om het importeren van photos direct vanaf de SD..

Het lijkt wel alsof de iPhone alle foto’s optelt, en niet meer rekening houdt dat de foto’s worden geüpload naar de cloud. (2TB)

[ Voor 7% gewijzigd door WouterL op 19-03-2021 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JaxTeller schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 22:25:
[...]

Once you go raised black you never go back :+

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 22:50
jodeltje schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:19:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Typisch oled probleem, ik heb 3 Sony Xperia 10 Mark 2 toestellen geprobeerd, die hadden allen hetzelfde probleem, ook een stuk erger dan de iPhone 12 serie, er staat een duidelijke foto bij mijn review:
productreview: Sony Xperia 10 II Zwart review door jodeltje

En in de praktijk maakt het natuurlijk ook weinig uit, ik kan foto’s maken savonds laat/snachts met een groene tint, en die dan pas bij licht bewerken. Maar, als gadget liefhebber stoort het me enorm, want het hoort gewoon niet, het is een mankement.
Damn, die Sony uit je review heeft het inderdaad wel extreem zeg. Ik neem aan dat het bij de meeste 12's met problemen iets subtieler is dan bij jouw Sony?

Als ik heel erg mijn best doe zie ik wel iets van een groene tint bij lage helderheid in het donker, maar ik durf het niet eens met 100% zekerheid te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Blauwschaap schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 17:35:
[...]

Damn, die Sony uit je review heeft het inderdaad wel extreem zeg. Ik neem aan dat het bij de meeste 12's met problemen iets subtieler is dan bij jouw Sony?

Als ik heel erg mijn best doe zie ik wel iets van een groene tint bij lage helderheid in het donker, maar ik durf het niet eens met 100% zekerheid te zeggen.
Ja die Sony’s waren echt heel erg. Mijn scherm blijft prima bruikbaar, hij is gewoon wat lelijk snachts.

Het probleem is net zo praktisch als mentaal, het maakt niet heel veel uit, maar… het hoort gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

jodeltje schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 17:56:
[...]

Ja die Sony’s waren echt heel erg. Mijn scherm blijft prima bruikbaar, hij is gewoon wat lelijk snachts.

Het probleem is net zo praktisch als mentaal, het maakt niet heel veel uit, maar… het hoort gewoon niet.
Tja, de meeste oled panelen hebben het, net zoals bij LCD backlight bleeding veelal een geval is. Hoort niet maar het is er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Laatst online: 10:57
Als iets een standaard bijwerking/eigenschap is van een techniek, is het dan wel een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
ex87 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 19:59:
Als iets een standaard bijwerking/eigenschap is van een techniek, is het dan wel een probleem?
Dat verschilt denk ik per persoon ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
NinjaKiwiNL schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 19:14:
[...]

Tja, de meeste oled panelen hebben het, net zoals bij LCD backlight bleeding veelal een geval is. Hoort niet maar het is er wel.
Dat is gewoon niet zo. Maar je vergelijking klopt wel, het is een mankement dat bij budget beeldschermen voorkomt. Bij LCD is dat backlight bleed, bij oled is dat een groene tint/zweem. High end heeft nergens last van bij beide type beeldscherm.
ex87 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 19:59:
Het is geen standaard eigenschap. Het is een probleem dat voorkomt bij goedkopere oled panelen. De X, XS en de 11 pro evenals alle high end Samsungs de afgelopen jaren hebben nergens last van. Dat is het vervelende, waarom mankementen als je zoveel betaald? Dat de OnePlus Nord het heeft is nog enigszins te begrijpen, maar een 2x zo dure iPhone, nee.

Even een voorbeeld, links is goed, rechts niet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JyThZ0zBDynpi2yyfbqnGenTmgE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nbSHMmAfi2vmxW7ylWGYucvL.jpg?f=user_large

Nog een:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SAZYSGr1xNwwTDhghxl9Mtcnn-0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f5GPoqfoslmnMiRylDlX3gwL.jpg?f=fotoalbum_large

Apple zal mijn inziens beter onderzoek moeten doen naar de schermen die ze in de 13 gaan stoppen. Dit is jammer en we moeten niet doen alsof het allemaal niets uitmaakt. (Als het mij allemaal niets uit zou maken kocht ik wel een toestel van 300 euro die ‘goed genoeg’ is).

[ Voor 96% gewijzigd door jodeltje op 20-03-2021 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
@jodeltje De 11 Pro bleek het ook te hebben, er kwam een software fix, maar wel pas na 11 maanden. Echter denk ik wel dat het wel vaker voorkomt bij de 12 serie.

[ Voor 7% gewijzigd door JaxTeller op 20-03-2021 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JaxTeller schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 01:42:
@jodeltje Echter denk ik wel dat het wel vaker voorkomt bij de 12 serie.
Dat zou niet heel gek zijn aangezien nu álle modellen OLED hebben.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:43

Quakie

quakelen

@jodeltje zo is het wel heel erg extreem. Neem aan dat het je zo overdag/avond niet opvalt?

Ik heb het van de week even gekeken, naar aan aanleiding van recente vraag/ andere topic. Ik zelf moet extreem moeite doen om het groene te zien. Ik zit vaak en in redelijk slecht verlichtte woonkamer en dan valt het bij mij niet op.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Quakie schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 09:13:
@jodeltje zo is het wel heel erg extreem. Neem aan dat het je zo overdag/avond niet opvalt?

Ik heb het van de week even gekeken, naar aan aanleiding van recente vraag/ andere topic. Ik zelf moet extreem moeite doen om het groene te zien. Ik zit vaak en in redelijk slecht verlichtte woonkamer en dan valt het bij mij niet op.
Bij mij valt het op als het pikdonker is, zoals op de foto. Als ik laat in mijn vrij donkere woonkamer zit kun je het zien, maar valt er mee te leven. Als ik een foto bekijk zet ik de helderheid ff iets omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angeleyesss
  • Niet online
Dennisdn schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 06:36:
[...]

Voor jou misschien. Voor Apple is het de best verkopende iPhone uit de geschiedenis.....
Dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angeleyesss
  • Niet online
pdavie2311 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 07:29:
[...]

Pardon? Hier een uitmuntende 12 Pro vanaf dag 1! Generaliseren heet dat! :?
Good for u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angeleyesss
  • Niet online
[...]

https://forums.macrumors....check-here-first.2262691/ :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angeleyesss
  • Niet online
O-)

[ Voor 99% gewijzigd door angeleyesss op 20-03-2021 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Laatst online: 22:16
Hmm hier een vergelijking tussen een iPhone 11 en een week oude iPhone 12.

IPhone 12 komt niet exact over zoals in werkelijkheid maar het lijkt in werkelijk beetje geel maar ook weer wit...
En de iPhone 11 is ook weer niet dat ik zeg wow perfect.

Dus geen idee hoe ik mijn scherm kan plaatsen 😂

Edit: btw lol iphone is geen oled haha dus even iphone 11 pro van vrouw erbij pakken......

IPhone 11 vs. Iphone 12

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/hFQbKT3/20210320-135107.jpg

IPhone 11 pro vs. Iphone 12

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/dB2syBV/20210320-140141.jpg

Mijn scherm is gelukkig gewoon goed als je het mij vraagt :)

[ Voor 28% gewijzigd door beezjeh op 20-03-2021 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angeleyesss
  • Niet online
Je “wetenschappelijke” research, als je toch zo van t onderzoeken bent :+ Ik zou zeggen ga op onderzoek uit. Kam t internet uit en zie wat je ook kan treffen. Staar je niet alleen blind op de in jou ogen perfectie van Apple :w Ben geen Apple hater, de 12 was het gewoon niet voor mij na mijn ervaring :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
angeleyesss schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 14:02:
[...]

Je “wetenschappelijke” research, als je toch zo van t onderzoeken bent :+ Ik zou zeggen ga op onderzoek uit. Kam t internet uit en zie wat je ook kan treffen. Staar je niet alleen blind op de in jou ogen perfectie van Apple :w Ben geen Apple hater, de 12 was het gewoon niet voor mij na mijn ervaring :>
Dat kan natuurlijk, en dit soort variaties ga je bij de meeste series met oled schermen tegenkomen. De fora staan er bol van, bij elke grote telefoon release. Google er maar op los.
Mijn punt was dat dit niet uniek is voor de iPhone 12, noch voor welke telefoon met oled paneel dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angeleyesss
  • Niet online
WouterL schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 14:04:
[...]

Dat kan natuurlijk, en dit soort variaties ga je bij de meeste series met oled schermen tegenkomen. De fora staan er bol van, bij elke grote telefoon release. Google er maar op los.
Mijn punt was dat dit niet uniek is voor de iPhone 12, noch voor welke telefoon met oled paneel dan ook.
Dan had je je punt beter moeten formuleren, want zo kwam t niet over >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
angeleyesss schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 14:20:
[...]

Nou ja, je Apple rant was natuurlijk ook behoorlijk ongenuanceerd :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaxTeller
beezjeh schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 13:58:
Hmm hier een vergelijking tussen een iPhone 11 en een week oude iPhone 12.

IPhone 12 komt niet exact over zoals in werkelijkheid maar het lijkt in werkelijk beetje geel maar ook weer wit...
En de iPhone 11 is ook weer niet dat ik zeg wow perfect.

Dus geen idee hoe ik mijn scherm kan plaatsen 😂

Edit: btw lol iphone is geen oled haha dus even iphone 11 pro van vrouw erbij pakken......

IPhone 11 vs. Iphone 12

[Afbeelding]

IPhone 11 pro vs. Iphone 12

[Afbeelding]

Mijn scherm is gelukkig gewoon goed als je het mij vraagt :)
Jouw iPhone 12 scherm ziet er prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:19
Dit bewijst natuurlijk niets, ten eerst zijn er geen metingen gedaan door de uploader en ten tweede is de middelste iPhone een iPhone X die aan de te koele kant is afgesteld.

@angeleyesss, de kleurentemperatuur van iPhones was altijd wat aan de koele kant omdat mensen zoals jij dat mooier vinden. Sinds een paar jaar stelt Apple hun iPhones qua kleurentemperatuur accurater c.q. kleurecht af, daarom zal je dit jaar wederom teleurgesteld worden.

Samsung biedt een 'vivid' mode aan, waarbij de kleuren koeler en meer verzadigd worden getoond. Veel plezier met je nieuwe Samsung ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Laatst online: 22:25

pdavie2311

Live life to the fullest..

angeleyesss schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 14:20:
[...]

Whaha! Iemand wijzen op goed formuleren. Pardon? Wat deed jij ook alweer? Sorry hoor, maar hou op..

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Echt ongelooflijk hoeveel negatief nieuws er over de Mini is.

Wordt er bijna dagelijks mee doodgegooid.

Heb hem nu een kleine 3 weken in gebruik en ben echt super tevreden over de vormfactor. Mis mijn X echt voor geen minuut.

Had de 12 ook besteld maar die uiteindelijk teruggestuurd omdat ik geen zin in nog een keer zo'n grote telefoon.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Greatsword schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:01:

Heb hem nu een kleine 3 weken in gebruik en ben echt super tevreden over de vormfactor. Mis mijn X echt voor geen minuut.

Had de 12 ook besteld maar die uiteindelijk teruggestuurd omdat ik geen zin in nog een keer zo'n grote telefoon.
dat vind ik dus ook. Maar kennelijk zit de massa niet meer op kleine telefoons te wachten. Ik vind het de beste stap ooit.. ik zie het dus somber in als het gaat om een goede Apple opvolger. Dan moeten we dus weer naar een groot model..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:27

Ik vind mij mini heerlijk heb nu 3 weken een mini in gebruik (de eerste was met 2 weken al kapot die laden niet meer op). Hiervoor een jaartje een Xr gehad maar dat vond ik eigenlijk te groot, maar nu met die 12 mini voel je pas dat een grote telefoon helemaal geen meerwaarde heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Welk negatief nieuws dan? Behalve wat tegenvallende verkopen heb ik er nog nooit negatief nieuws over de Mini gezien.

[ Voor 15% gewijzigd door Dennisdn op 23-03-2021 14:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:01
Volgens mij zijn er veel mensen juist positief die de 12 Mini hebben dan negatief. Maar goed, ik ben onlangs overgestapt van de iPhone 11 naar de 12 Mini. De iPhone 5/5s/SE is mijn favoriete design. De Rose Gold SE mijn favoriete telefoon ooit. Dus vond de komst van de Mini een welkome.

Goed, de iPhone 12 Mini (128gb zwart) dus. Wat een fijn ding zeg. Ook weer eens een telefoon die zonder case te gebruiken is. Ding is snel, maakt mooie foto's. Al doet de iPhone 11 dat ook gewoon nog steeds. Dus dat was niet de reden om te switchen. En ook niet het zogenaamd betere oled scherm, waar veel mensen té veel waarde aan hechten. Persoonlijk vind ik een goede LCD panel nog steeds beter en natuur getrouwer, waar films er meer uitzien als films etc etc. Dit komt van een professioneel iemand die veel met photo en video doet. Een ander ding waar ik (weinig) mensen over hoor is het scherm en de gele tint. Ik heb dit eigenlijk alleen als true tone aanstaat. En voor normaal gebruik prefereer ik dit. Tijdens video heb ik dit liever wel uitstaan.

Nee, de reden van de switch is gewoon omdat ik een kleiner toestel wilde. De 11 zat me teveel in de weg tijdens het niet gebruiken. Tijdens gebruik had ik niets te klagen en was ik 100 procent happy. De kleine form factor was doorslaggevend. Ik moest er eventjes aan wennen. Kleiner scherm en zo. Maar dat valt super snel weg. Aangezien het scherm niet echt super klein is. Maar damn! Dit voelt als een moderne versie van eerder genoemde favoriete telefoon. Nostalgische gevoelens en moderne smelten samen tot één geweldig geheel.
Ik ben super blij dat ze weer naar dit design zijn gegaan. Voelt toch meer iconisch aan. En alles met een hand te bedienen is heerlijk. Ook weer zonder problemen in de broekzak :D

Ik twijfelde een tijdje, aangezien het om een kleiner toestel gaat. Dus ook kleinere batterij. Na een paar dagen battery anxiety te hebben, want de iPhone 11 was een batterij monster die ik bijna nooit leeg kreeg op een dag. Was ik bang dat de 12 Mini heel erg slecht zou presteren op dat gebied. Maar eigenlijk valt dat reuze mee. Ja, de batterij loopt gestaag en sneller leeg. Maar nog steeds haal ik het einde van de dag, albeit wat krap. Maar zonder bijtanken.

Ik geniet er na een paar dagen eindelijk écht van. Na een Aantal generaties voelt het eindelijk weer aan als een échte iPhone.
Pagina: 1 ... 62 ... 75 Laatste