Toon posts:

iPhone 12 mini gelige scherm? 😳

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• angeleyesss
  • Registratie: April 2020
  • Niet online
———
Apple Support response on iPhone 12 Yellow Hue / Warm Color Issue
https://youtu.be/g7u7yX6hGN8
———
Mijn vraag:

Beste tweakers leden, ik heb hulp nodig. Nja mijn vraag is, ik heb een iPhone 12 mini gekocht. En vergeleken met mijn iPhone SE 1st gen. is het beeldscherm gelig. Ik heb al true tone en night shift uitgeschakeld. Maar toch is t gelig. Hebben jullie dat ook? Is dat normaal? Of kan ik het beste het toestel retour doen?

Ook vind ik dat de helderheid van t beeldscherm minder helder is vergeleken met mijn oude iPhone.

Zou zoiets eventueel met een nieuwe iOS update gefixed kunnen worden? Hij is momenteel op de laatste iOS versie. Zijn geen andere updates meer beschikbaar...

Vind het zonde dat ik zoveel geld heb uitgegeven en i.p.v. een vooruitgang, met die gelige scherm (niet superwit) voelt t als een achteruitgang. Maar als t normaal is? Wat zouden jullie me adviseren in deze? Verder is t een prima toestel, alleen dat t scherm niet meer echt wit wit is, maar toch een beetje gelig ziet zo vreemd uit. Zal wellicht wel beter voor je ogen zijn, misschien dat apple het daarom zo gemaakt heeft met de nieuwe iPhone 12 series?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Laatste iOs versie 14.4.1

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Reset, updaten naar laatste ios versie. True tone en nightshift uitgeschakeld.

Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren en eventueel jullie ervaring met de iPhone 12 series over t beeldscherm qualiteit kunnen delen. Heel graag.

[Voor 4% gewijzigd door angeleyesss op 17-03-2021 08:56. Reden: Youtube link bijgevoegd]

Alle reacties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:07
Je hebt het verschil alleen gezien, omdat er een andere iPhone naast heeft gelegen, anders was het niet opgevallen.
Bij iPhones is het vaker dat de tint kan wisselen tussen types en soort schermen, en betekend niet dat de "gelige" niet goed is.

Ook helderheid kan ook anders zijn, ander type scherm.

Als je het echt heel zwaar er mee hebt, dan gewoon retour, of andere mede "slachtoffers" zoeken op MacRumors :)
https://forums.macrumors....ni-yellow-screen.2267137/

of
https://forums.macrumors....check-here-first.2262691/

[Voor 17% gewijzigd door absrnd op 16-03-2021 20:52]

• angeleyesss
  • Niet online
Okay thanks. Als ik het goed begrijp is t normaal van u. Misschien moet ik er inderdaad aan wennen. Retour sturen weet ik niet of ze zoiets een rede vinden voor retour. Ik ga t nog aankijken. Maar u heeft me wel wat meer gerust gesteld. Dank! Ik zal nog de linkjes kijken die u geplaatst heeft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:06
Doordat de kleurentemperatuur van jouw oude iPhone SE te cool is afgesteld oogt de iPhone 12 mini, die perfect is afgesteld, gelig. Je raakt er snel aan gewent ;).

Qua max brightness zijn de SE en 12 Mini gelijkwaardig, echter zal wederom door het verschil in kleurentemperatuur de SE wat helderder ogen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:34
En mocht je je echt irriteren of het niet mooi vinden kun je handmatig finetunen via: instellingen, weergave en tekstgrootte, kleurfilters.

Eens met hierboven dat je er anderzijds snel aan went. Mijn oude ipad air lijkt nu juist akelig blauw en koel.

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Freshouttheoven schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:18:
Doordat de kleurentemperatuur van jouw oude iPhone SE te cool is afgesteld oogt de iPhone 12 mini, die perfect is afgesteld, gelig. Je raakt er snel aan gewent ;).

Qua max brightness zijn de SE en 12 Mini gelijkwaardig, echter zal wederom door het verschil in kleurentemperatuur de SE wat helderder ogen.
Waarom zeg je dit? Ik heb het even opgezocht en het scherm vd SE 2016 is nagenoeg perfect afgesteld. Daarnaast is er door een hoop gebruikers vd 12 Mini vastgesteld dat hun beeldscherm een rare gele tint vertoont.
Dit probleem wegwuiven lijkt me dus iets te kort door de bocht.

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:19

Quakie

quakelen

Had in het begin precies hetzelfde. Ik had mijn iphone 8 toen nog en vond de mini echt super geel.
Toen truetone uitgezet en later had ik kleurfilters aangepast om het witter te krijgen. Na een week filter eraf gehaald.
Maandje later true tone aangezet om te kijken.. En zie dat het nu nog steeds aan staat.

Kortom je went eraan. Ik draai wel in darkmodus, maar standaard heb je redelijk wat witte icoontjes (agenda, notities herinneringen) en die zijn voor mij nu gewoon wit.

Ik heb meer last van een flikkering zo nu en dan. Lijkt alsof beeld niet goed refreshed ofzo. Het is niet op te nemen en ik kan het ook niet zelf herproduceren.

Ik teken nergens meer voor

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Quakie schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:18:
Had in het begin precies hetzelfde. Ik had mijn iphone 8 toen nog en vond de mini echt super geel.
Toen truetone uitgezet en later had ik kleurfilters aangepast om het witter te krijgen. Na een week filter eraf gehaald.
Maandje later true tone aangezet om te kijken.. En zie dat het nu nog steeds aan staat.

Kortom je went eraan. Ik draai wel in darkmodus, maar standaard heb je redelijk wat witte icoontjes (agenda, notities herinneringen) en die zijn voor mij nu gewoon wit.

Ik heb meer last van een flikkering zo nu en dan. Lijkt alsof beeld niet goed refreshed ofzo. Het is niet op te nemen en ik kan het ook niet zelf herproduceren.
Dus je went er aan dat je telefoon van 700 euro een niet zo goed scherm heeft, bijzonder redenering.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Maak er eens twee foto’s van. Want met alleen “hij oogt gelig” kunnen we niets.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• angeleyesss
  • Niet online
Ja nee. Ik ga uiteindelijk het toestel retour doen. Wennen aan een gelige tint scherm zou niet moeten. Je betaald een smak geld voor een werkend prettig ogend toestel. Voor kwaliteit. Geen iPhone 12 mini of andere 12 meer voor mij. Velen hebben hetzelfde probleem. En op Youtube de ervaringen zijn ook niet best met de gele tint. Sommige zijn naar de apple store gegaan en kregen te horen “retour het of neem het voor lief, we zijn ermee bekend dat de 12 series geliger/warmer ingesteld is vergeleken met de voorgaande iPhones”. Spelen met de kleurfilters is jezelf eigenlijk gewoon neppen. Verdiep je erin wat het inhoud, zou ik zeggen. Net als hoe true tone uitgeschakeld kan worden, zou die warme gelige tint ook gewoon echt uitgeschakelt moeten zijn/kunnen worden. Apple made a mistake. Advies van Apple’s klantenservice is ook, wacht de iPhone 13 af. De 12 zal apple niet terug roepen of met ios update fixen. Scherm is gewoon warmer/geler ingesteld. Teleurgesteld, mja.

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:34
mathy_ schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:27:
[...]

Dus je went er aan dat je telefoon van 700 euro een niet zo goed scherm heeft, bijzonder redenering.
De vraag is: wat is goed? Het blauwe of het gele? Als je net naar het blauw hebt gekeken lijkt het geel veel extremer dan wanneer je alleen naar het geel kijkt.

Je ogen passen zich aan op de kleuren en daarbij is het omgevingslicht ook van belang. Daarom is kalibreren op het oog ook zo onbetrouwbaar.

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:48
Ik heb al m'n schermen een tikje warm (gelig) ingesteld. M'n smartphone, maar ook laptop en PC scherm. Is een stuk rustiger voor je ogen.

Maar als je het echt niet chill vindt dan moet je de telefoon gewoon retour sturen!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:19

Quakie

quakelen

mathy_ schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:27:
[...]

Hoe is het niet goed? De schermen zijn warmer afgesteld. Het is niet dat het kapot is en zoals hierboven gezegd kan je het zelf aanpassen. Als het niet goed goed is zou ik uiteraard ook terug gaan.

Ik ben zelf benieuwd of topic starter hier terug komt en dan verklaard dat zijn omgeruilde mini uit of the box wit wit is.

Aha lees nu pas dat hij hem niet omruil voor ander exemplaar..

[Voor 5% gewijzigd door Quakie op 17-03-2021 09:06]

Ik teken nergens meer voor

• danjan2411
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:17
angeleyesss schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 20:34:
———
Apple Support response on iPhone 12 Yellow Hue / Warm Color Issue
https://youtu.be/g7u7yX6hGN8
———
Mijn vraag:

Beste tweakers leden, ik heb hulp nodig. Nja mijn vraag is, ik heb een iPhone 12 mini gekocht. En vergeleken met mijn iPhone SE 1st gen. is het beeldscherm gelig. Ik heb al true tone en night shift uitgeschakeld. Maar toch is t gelig. Hebben jullie dat ook? Is dat normaal? Of kan ik het beste het toestel retour doen?

Ook vind ik dat de helderheid van t beeldscherm minder helder is vergeleken met mijn oude iPhone.

Zou zoiets eventueel met een nieuwe iOS update gefixed kunnen worden? Hij is momenteel op de laatste iOS versie. Zijn geen andere updates meer beschikbaar...

Vind het zonde dat ik zoveel geld heb uitgegeven en i.p.v. een vooruitgang, met die gelige scherm (niet superwit) voelt t als een achteruitgang. Maar als t normaal is? Wat zouden jullie me adviseren in deze? Verder is t een prima toestel, alleen dat t scherm niet meer echt wit wit is, maar toch een beetje gelig ziet zo vreemd uit. Zal wellicht wel beter voor je ogen zijn, misschien dat apple het daarom zo gemaakt heeft met de nieuwe iPhone 12 series?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Laatste iOs versie 14.4.1

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Reset, updaten naar laatste ios versie. True tone en nightshift uitgeschakeld.

Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren en eventueel jullie ervaring met de iPhone 12 series over t beeldscherm qualiteit kunnen delen. Heel graag.
Ik heb de gewone 12, en naast mijn iPad Air 3 lijkt hij ook iets geliger, maar leg ik hem naast een s21 of oneplus 6 dan is mijn 12 juist weer witter, ik denk dat de iPad juist te koel is afgesteld en dat je referentie leidend is voor wat je gewend bent.

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik ben al jaren gewend aan True Tone en ik heb voor de gein eens gegoogeld naar witte tanden. @angeleyesss gaf namelijk aan in een ander topic dat wit dan gelig oogt. Wit is bij mij gewoon mooi wit, zelfs met True Tone. Ik heb een 12 Pro Max.

[Voor 20% gewijzigd door syltheboy op 17-03-2021 12:35]

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:06
jodeltje schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 00:06:
[...]

Waarom zeg je dit? Ik heb het even opgezocht en het scherm vd SE 2016 is nagenoeg perfect afgesteld. Daarnaast is er door een hoop gebruikers vd 12 Mini vastgesteld dat hun beeldscherm een rare gele tint vertoont.
Dit probleem wegwuiven lijkt me dus iets te kort door de bocht.
Ik wuif niks weg. Er zijn/ waren inderdaad issues met het scherm van de iPhone 12, echter betrof dit een groene/ grijze waas/ tint.

Wat versta jij onder een 'rare gele tint'? Zoiets als in deze post? Dit heeft namelijk niks met een 'rare gele tint' te maken. Doordat het scherm van de iPhone 12 mini perfect is gekalibreerd oogt het geler.

De iPhone SE iets aan de koele kant afgesteld, ik quote een stuk uit de Tweakers review.

''Zoals altijd bij Apple-apparaten is het scherm van de iPhone SE op gebied van kleurweergave dik in orde. Het is iets te blauw afgesteld, maar voor het overige kloppen de kleuren prima.''

Quote uit de Tweakers review van de iPhone 12 mini.

''De kleurweergave van de iPhone 12 mini en iPhone 12 Pro Max is evenals bij de andere twee iPhone 12-modellen zeer goed in orde, met een nauwkeurige emulatie van het sRGB-kleurbereik voor standaardcontent. Opvallend genoeg zijn de gemeten afwijkingen van de iPhone 12 mini het allerkleinst, al scoren ook de iPhone 12 Pro Max en de andere twee iPhone 12-toestellen hier zo goed dat een kleurverschil in de praktijk eigenlijk niet zichtbaar is.''

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:25
Dit komt echt met elke iPhone release terug. Het moment dat ik wissel vind ik bijna ALTIJD m’n nieuwe scherm geel.

Toen ik van 7 -> X ging vond ik m’n X geel, toen ik van de X naar de 11 ging vond ik mijn 11 geel en .. toen ik naar de 12 ging vond ik m’n 12 geel.

Dat betekent dus of dat mijn 7 knal blauw was, en dat Apple stiekem bij elke iPhone m’n scherm wat slechter heeft gemaakt of.. Dat ik er na een paar dagen gewoon aan wen.

Nogmaals, ik herken of ontken niks.. Gewoon wat me bij mezelf is opgevallen.

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-03 19:11
Wat de mensen hierboven zeggen kan ik inderdaad wel beamen, kleurtemperatuur en kalibratie af fabriek verschilt per generatie nogal.

Wel zijn er al berichten opgedoken over de kwaliteit(of eerder het gebrek daar aan) van de iPhone 12 serie schermen.

Het gaat hier niet alleen om een gele tint, ook om een groene tint en een soort bleeding die het scherm vertoont.

https://www.reddit.com/r/...ay_issues_with_iphone_12/

Dit verschilt nogal tussen alle verkochte toestellen, dus ik zou het in ieder geval in de gaten houden.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee