[iPhone 12 mini] Batterijduur voldoende?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Zelf doe ik weinig of niets op een smartphone. Hooguit 10 min bellen per dag en soms helemaal niet. Whatsapp zo nu en dan.

Nu is mijn oude Galaxy s5 neo echt aan vervanging toe en wil ik overstappen naar apple omdat thuis een MacBook, iPad en iMac gebruikt word.

Eerste dacht ik aan de 12 pro max of 12 pro maar dit is een behoorlijk formaat.

Nu heeft de 12 mini mijn aandacht maar het enige waar ik over twijfel is de batterij. Wil niet elke dag opladen. Is dit bij gebruik zoals boven omschreven niet nodig en zou 1 keer per 3 dagen genoeg zijn of heeft dit toestal last van drain? (leeglopen zonder gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:40
Infidel666 schreef op zondag 4 juli 2021 @ 15:23:
[...]

Ik haal overdag, zonder dark mode, zo'n 6 uur SOT. Voor mij is dat ruim voldoende, en ik heb een draadloze magnetische powerbank gekocht "voor het geval dat". Gisteren 3.5 met 't ov gereisd, daarna nog een uurtje foto's gemaakt in de stad, weer een halfuur onderweg, en ik had 's avonds rond half tien nog steeds 20% accu over. En dat was voor mij echt een intensieve dag, zonder opladen tussendoor. Magsafe laden helpt daarin voor mij wel - op een werkdag heb ik 'm in een houder op 't bureau staan waar de magsafe puck in zit, dus hoeveel ik 'm ook gebruik, aan 't einde van m'n dienst zit ie altijd tussen 90% en 100%. Hij laadt sowieso ook supersnel op met de bekabelde snellader.

En je kunt er over een paar jaar dan altijd nog een nieuwe accu in (laten) zetten he, als je dat dan wilt.

Edit: Ik heb even gekeken, en gemiddeld heb ik 100% batterij gebruikt na 6,5 uur screen on + 2 uur screen off (Spotify).
Dan heb je een kleine telefoon en dan zeul je alsnog een draadloze powerbank mee. Was het punt van een kleine telefoon nou nu niet juist weinig bulk mee hebben? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:51
TecTo schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:17:
Zelf doe ik weinig of niets op een smartphone. Hooguit 10 min bellen per dag en soms helemaal niet. Whatsapp zo nu en dan.

Nu is mijn oude Galaxy s5 neo echt aan vervanging toe en wil ik overstappen naar apple omdat thuis een MacBook, iPad en iMac gebruikt word.

Eerste dacht ik aan de 12 pro max of 12 pro maar dit is een behoorlijk formaat.

Nu heeft de 12 mini mijn aandacht maar het enige waar ik over twijfel is de batterij. Wil niet elke dag opladen. Is dit bij gebruik zoals boven omschreven niet nodig en zou 1 keer per 3 dagen genoeg zijn of heeft dit toestal last van drain? (leeglopen zonder gebruik)
De Iphone 12 mini zal zeker zo lang mee gaan als je Galaxy S5 Neo. Ik heb die jaren geleden ook gehad, en die moest ik echt wel elke dag opladen (net als nu mijn 12 mini). Zelfs als ik 'm niet gebruikte en ie alleen maar in standby stond was ie aan het eind van de dag leeg. De drain tijdens standby van Iphones is over het algemeen een stuk lager dan die van Android-telefoons.
Maar als je alleen belt en af en toe Whatsappt, is dan een KaiOS-telefoon geen betere keuze? Bijvoorbeeld de Nokia 2720 Flip? Daarmee kun je bellen, en (wel beperkt) mee Whatsappen. Standbytijd die geen enkele smartphone kan evenaren (tot vier weken zonder opladen). En deze telefoon is maar een paar tientjes duurder dan de lader voor je Iphone die je toch zult moeten kopen, omdat deze niet meer wordt meegeleverd met de Iphone 12.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Infidel666
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-08-2024
WouterL schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:37:
[...]

Dan heb je een kleine telefoon en dan zeul je alsnog een draadloze powerbank mee. Was het punt van een kleine telefoon nou nu niet juist weinig bulk mee hebben? :P
Die neem ik dus alleen mee als ik sowieso al een rugzak mee heb, omdat ik ergens ga overnachten ofzo. :P Bovendien heb ik een kleine telefoon omdat 'ie dan in m'n handen past - in m'n zakken is sowieso al niet mogelijk. Vrouw, amper broekzakken, etc. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Of-Aaargh schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:54:
[...]

De Iphone 12 mini zal zeker zo lang mee gaan als je Galaxy S5 Neo. Ik heb die jaren geleden ook gehad, en die moest ik echt wel elke dag opladen (net als nu mijn 12 mini). Zelfs als ik 'm niet gebruikte en ie alleen maar in standby stond was ie aan het eind van de dag leeg. De drain tijdens standby van Iphones is over het algemeen een stuk lager dan die van Android-telefoons.
Maar als je alleen belt en af en toe Whatsappt, is dan een KaiOS-telefoon geen betere keuze? Bijvoorbeeld de Nokia 2720 Flip? Daarmee kun je bellen, en (wel beperkt) mee Whatsappen. Standbytijd die geen enkele smartphone kan evenaren (tot vier weken zonder opladen). En deze telefoon is maar een paar tientjes duurder dan de lader voor je Iphone die je toch zult moeten kopen, omdat deze niet meer wordt meegeleverd met de Iphone 12.
Bedankt voor de reactie. De Nokia valt af omdat ik ook een Garmin fietscomputer gebruik en een Bosch motor. Beide registreren mijn toertochten, hartslag enz... Dus sowieso twee belangrijke apps die ik niet wil missen.

Wellicht toch naar een 12 ivm. de langere stand-by tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
TecTo schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:08:
[...]

Bedankt voor de reactie. De Nokia valt af omdat ik ook een Garmin fietscomputer gebruik en een Bosch motor. Beide registreren mijn toertochten, hartslag enz... Dus sowieso twee belangrijke apps die ik niet wil missen.

En omdat je sowieso al in het Apple universum zit met je Macs en Ipad, heeft een Iphone 12 (of 12 mini) voordelen t.o.v. een Android telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieMax
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-06 19:56
TecTo schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:08:
[...]

Kan niet direct spreken over de 12 mini aangezien ik een 12 pro heb, maar met een gemiddelde screen on time van 35 minuten per dag (whatsapp, spotify, af en toe een belletje) gaat hij zo'n 4-5 dagen mee. Ik zit echter wel veel thuis vanwege de studie, als je relatief veel onderweg bent en daardoor mobiele netwerken gebruikt gaat hij uiteraard minder lang mee. Dus misschien dat het mogelijk is met de mini voor jouw gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:03
Deze reacties zijn afgesplitst vanuit [iPhone 12 (mini, Pro, Pro Max)] Ervaringen & Discussie. Specifieke vragen mogen in een eigen topic.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Terug van KPN en een iPhone pro max gekocht. Omdat fotografie en filmen ook mijn hobby is en er straks of nu al het raw formaat komt deze keuze.

Geen twijfel meer over stand-by tijd enz..

Nu nog het overzetten vanaf de samsung naar..... is geloof ik wel een dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Je zal wel moeten wennen aan het formaat en gewicht van de 12 Pro Max ten opzichte van de S5 Neo. Het onderstaande is misschien offtopic.
Zelf heb ik een handig accessoire gekocht, de PopGrip for MagSafe Black. Het is misschien niet mooi, maar wel erg functioneel voor mij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bCoJlTSo0Lu1MlDWnZa5WKNpN40=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MCd0i1LQ2nXvCj2JeMYMD0WJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door syltheboy op 09-07-2021 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
TecTo schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:49:
Terug van KPN en een iPhone pro max gekocht. Omdat fotografie en filmen ook mijn hobby is en er straks of nu al het raw formaat komt deze keuze.

Geen twijfel meer over stand-by tijd enz..

Nu nog het overzetten vanaf de samsung naar..... is geloof ik wel een dingetje.
Dat is het inderdaad. Vooral Whatsapp is een dingetje, omdat de backup op verschillende plekken worden opgeslagen (Google Drive vs. Icloud). Maar goed dit is offtopic, we willen niet dat dit draadje wéér wordt afgesplitst :P.
Pagina: 1