Na de iPhone 17 presentatie weer zitten twijfelen: is het nu tijd om de 12-mini om te ruilen voor een nieuw toestel? Maar ik kon weinig vinden wat de 17 kan en wat ik echt mis op de 12-mini. USB-C zou wel handig zijn. Maar dat was het wel zo ongeveer. Kan niet inschatten wat een 120Hz display voor voordelen heeft, zie nog geen noodzaak voor AI functies, camera van de 12-mini vind ik voor mij goed genoeg...
Dus afgelopen week besloten nog wat langer met de 12-mini door te gaan en afgelopen zaterdag bij Amac de accu maar eens vervangen. Gezondheid stond op iets van 73% ofzo. Komende week afwachten hoeveel beter een verse accu werkt.
Wel de hele vrijdagavond en zaterdag met de telefoon bezig geweest:
Vrijdagavond uitzoeken hoe met iTunes een backup te maken. iCloud 5GB is wat te weinig, dus lokaal met iTunes is dan m'n beste optie. Maar nieuwe laptop en te weinig opslagruimte voor Windows, dus backup kon ook daar niet door te weinig ruimte...
Zaterdag om kwart over tien iPhone ingeleverd en om tien over twaalf was 'ie alweer klaar. Ophalen en proberen alles weer terug te zetten... echter... SIM-kaart werd niet gezien. Wat inloggen op m'n iCloud account met 2FA wel lastig maakte. Backup terugzetten lukte wel, maar apps werden niet automatisch gedownload, heb ze elk handmatig moeten aantikken om te downloaden en installeren.
SIM-kaart met contactspray schoonmaken, SIM-kaart slot met perslucht uitblazen en daarna werd de kaart gelukkig wel herkend. Daarna door met alle apps uitproberen: bank-apps werkten niet meer, elke app die met inlog-account werkte opnieuw inloggen...
Nu werkt alles weer zoals vanouds, maar in m'n herinnering is een backup terugzetten toch wat minder werk... wordt normaal alles aan apps automatisch gedownload & geinstalleerd. Hoef je daarna niet overal weer in te loggen.
Enige jammere: Signal chat-app is z'n gesprekshistorie kwijt.