Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:31

Galois

1811 - 1832

Nee, Apple stuurt niets na. Zo had ik bij mijn iPhone (5 geloof ik) dat de simkaarthouder beschadigd was. Bij plaatsen was hij er waarschijnlijk scheef ingezet of zo (???). Niet door mij en het was minimaal, maar voor zo'n duur toestel, vond ik dat niet kunnen.

Ik twee dagen later naar Apple voor een nieuwe simkaarthouder en ik kreeg te horen dat ik de hele telefoon terug kon sturen en dan zou ik weer een nieuwe krijgen (levertijd paar weken) of dat ik zelf een simkaarthouder kon kopen (15 euro of zo). Zij konden er niets mee doen. Heel raar eigenlijk...
Hulliee schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:48:
[...]

Ja best wel erg dat dit kennelijk gewoon gebeurt. Apple gaat hem opnieuw sealen en hup de verkoop weer in?
Ik ben inderdaad erg benieuwd wat Apple ermee doet... Want zelfs een telefoon die alleen open is geweest (maar bv. de kleur toch niet beviel en verder niets mee gedaan is), zou ik niet als nieuw verkocht willen krijgen... Dus controle door hun en opnieuw sealen zodat ik denk dat ik echt de eerste ben?

[ Voor 7% gewijzigd door Galois op 07-12-2020 14:15 ]

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
xeoMe schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:45:
Elke keer als ik een whatsapp bericht krijgt gaat mijn scherm aan.
De frequentie hiervan is erg hoog i.v.m. veel chats en groepsapp kan je dit ook uitschakelen?

Ik kan bij berichtgeving wel "toegangscherm" uitschakelen maar ik wil de melding nog wel daar beschikbaar hebben maar niet dat het scherm elke keer aangaat voor zo'n melding.
Als je die notificatie opzij schuift zie je Beheer, Bekijk en Verwijder staan. Druk op beheer en kies voor ‘lever stil’ of zoiets.

(Mijn iPhone staat op Engels, vandaar dat ik juiste termen niet weet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:26
Tartarus schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:37:
[...]

Als je die notificatie opzij schuift zie je Beheer, Bekijk en Verwijder staan. Druk op beheer en kies voor ‘lever stil’ of zoiets.

(Mijn iPhone staat op Engels, vandaar dat ik juiste termen niet weet)
Ja dat is hetzelfde als bij meldingen "toegangscherm uitvinken" alleen als ik nu snel op mn telefoon kijk staan ze dus niet meer op mijn lockscreen.
Ze mogen wel op mijn lockscreen komen maar dat mijn telefoon steeds ontwaakt/oplicht is vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
xeoMe schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:44:
[...]

Ja dat is hetzelfde als bij meldingen "toegangscherm uitvinken" alleen als ik nu snel op mn telefoon kijk staan ze dus niet meer op mijn lockscreen.
Ze mogen wel op mijn lockscreen komen maar dat mijn telefoon steeds ontwaakt/oplicht is vervelend.
Bij mij verschijnen ze inderdaad alleen in de notificatie center. Vind ik best, ik haal dat scherm toch regelmatig naar beneden om te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:32

Quakie

quakelen

@xeoMe wat vind je precies veel? heb zelf onderscheid gemaakt in groeps meldingen (die mogen geen meldingen geven) en persoonlijke meldingen. Ik ga er vanuit dat iemand wat in een groepsmelding gooit minder belangrijk is dan direct aan mij. Dit levert bij mij aanzienlijk minder meldingen op... Mocht je dit niet willen kan je er ook voor kiezen om bepaalde groepen te dempen.. Dit alles valt direct onder whatsapp.

En wat je dan ook nog kan doen is whatsapp widget aanmaken zodat je wel de groepsmeldingen ziet.

[ Voor 10% gewijzigd door Quakie op 07-12-2020 16:10 ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Galois schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:02:
Ik ben inderdaad erg benieuwd wat Apple ermee doet... Want zelfs een telefoon die alleen open is geweest (maar bv. de kleur toch niet beviel en verder niets mee gedaan is), zou ik niet als nieuw verkocht willen krijgen... Dus controle door hun en opnieuw sealen zodat ik denk dat ik echt de eerste ben?
Je hoeft niet bang te zijn dat je een gebruikt toestel als nieuw krijgt aangeboden.

Er zijn verschillende stromingen. Als ze goed zijn gaan ze de refurbish-markt in, bijvoorbeeld Leap. Maar ook laat Apple ze zelf refurbischen voor eigen gebruik. Bij grote gebreken krijg je bijvoorbeeld bij de Geniusbar nog wel eens de keuze, reparatie of een vervangend toestel. Dat zijn deze.

Maar dan nog, zijn ze wel áls nieuw. De batterij vervangen ze bijvoorbeeld altijd, het scherm bijna altijd.

[ Voor 39% gewijzigd door Dennisdn op 07-12-2020 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:49
Galois schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:02:
Nee, Apple stuurt niets na. Zo had ik bij mijn iPhone (5 geloof ik) dat de simkaarthouder beschadigd was. Bij plaatsen was hij er waarschijnlijk scheef ingezet of zo (???). Niet door mij en het was minimaal, maar voor zo'n duur toestel, vond ik dat niet kunnen.

Ik twee dagen later naar Apple voor een nieuwe simkaarthouder en ik kreeg te horen dat ik de hele telefoon terug kon sturen en dan zou ik weer een nieuwe krijgen (levertijd paar weken) of dat ik zelf een simkaarthouder kon kopen (15 euro of zo). Zij konden er niets mee doen. Heel raar eigenlijk...

[...]

Die gaan de refurb pool in na controle. Ze worden niet geseald en weer verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:10
stevenleemans schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:36:
[...]

Zeker eens proberen. Het probleem zit hem meestal in het doorgeven van de info tussen telefoon en CarPlay. Van Mercedes weet ik het niet, maar veel merken hebben hier last van. Ik ben benieuwd😁.
Het overkwam me vandaag op de heenweg. Ik vroeg m'n vrouw de telefoon los te koppelen, en Waze gaf opeens de juiste locatie weer. :)

Daarna werkte CarPlay niet meer, dus moest ik tot aan de bestemming zonder navigatie rijden. Op de terugweg werkte het weer naar behoren.

Apart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Laatst online: 19-09-2023
sylvesterrr schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 00:18:
[...]

Het overkwam me vandaag op de heenweg. Ik vroeg m'n vrouw de telefoon los te koppelen, en Waze gaf opeens de juiste locatie weer. :)

Daarna werkte CarPlay niet meer, dus moest ik tot aan de bestemming zonder navigatie rijden. Op de terugweg werkte het weer naar behoren.

Apart.
Als CarPlay niet meer werkt, de autoradio even herstarten en het lukt weer😁. Bij de meeste merken doe je dat door op de power (aan/uit) knop te blijven drukken gedurende een 10-tal seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
stevenleemans schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 00:22:
[...]

Als CarPlay niet meer werkt, de autoradio even herstarten en het lukt weer😁. Bij de meeste merken doe je dat door op de power (aan/uit) knop te blijven drukken gedurende een 10-tal seconden.
Volgende keer maar even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik moet eerlijk zeggen dat hoewel ik eerst zeer sceptisch was over de batterijduur van de iPhone 12, ik dat statement 100% moet terugtrekken.. Er is in de 2/3 weken dat ik hem heb nog geen 1 dag voorgekomen dat ik hem gedurende de dag aan de lader heb moeten hangen. Ik heb hem 1x zelfs 2 hele dagen kunnen gebruiken (bijna 8 uur SOT!) met nog 10% over aan het einde van de tweede dag.

Gemiddeld gezien heb ik rond de 4 uur SOT per dag en heb ik nog rond de 45-50% over aan het eind van de dag. Drain problemen heb ik (wonder boven wonder) eens een keer geen last van. Dat in schril contrast met de Galaxy S10e die op een dag standby gewoon leeg is, wat een waardeloos ding.

Verder nog steeds wel wat irritaties in dagelijks gebruik (apps die compleet anders zijn dan de Android varianten, waarom?), denk aan Whatsapp (niet op de naam van iemand kunnen tikken in een groepsgesprek), denk aan het sturen van meerdere foto's (niet gewoon de foto in kunnen houden maar eerst op 1 foto tikken, dan op het plusje drukken en dan pas meerdere foto's kunnen sturen...).. En zo nog wel wat dingen. Het geluid van de speakers is gewoon waardeloos te noemen naast mijn oude S10 om maar iets te noemen.

Maar: ik ben over het algemeen tevreden dat ik een Apple telefoon heb gekocht.. Android is namelijk ook verre van perfect. De A14 is een idioot beest en eindelijk eens echt wat high-ends na alle Exynos rotzooi van Samsung. Het scherm is helder genoeg en ik ben blij dat ik alle Apple meuk met LCD's heb overgeslagen en gewacht heb op een OLED variant zonder de hoofdprijs te betalen. Voeg daar aan toe dat ik de 128GB versie voor 789,- heb kunnen kopen van Amazon en ik ben een happy camper.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kuusj schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 00:41:
Ik moet eerlijk zeggen dat hoewel ik eerst zeer sceptisch was over de batterijduur van de iPhone 12, ik dat statement 100% moet terugtrekken.. Er is in de 2/3 weken dat ik hem heb nog geen 1 dag voorgekomen dat ik hem gedurende de dag aan de lader heb moeten hangen. Ik heb hem 1x zelfs 2 hele dagen kunnen gebruiken (bijna 8 uur SOT!) met nog 10% over aan het einde van de tweede dag.
Ik moet zeggen dat het mij van de Mini ook heel erg mee valt. Toen ik de switch maakte van 12Pro naar Mini had ik mij er bij neergelegd dat ik dagelijks rond 17-18.00 moest gaan bijladen. Maar in de praktijk heb ik 's avonds rond 23u nog 30% over. (5G en Dual Sim aan). En blijkbaar heb ik mazzel, 2x een 12 zonder battery drain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:24
Ook hier geen batterij drain met iPhone 12 Pro Max. Er zijn echt wel problemen met batterij drain maar echt lang niet bij iedereen (gelukkig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:58
Dennisdn schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 06:24:
[...]

Ik moet zeggen dat het mij van de Mini ook heel erg mee valt. Toen ik de switch maakte van 12Pro naar Mini had ik mij er bij neergelegd dat ik dagelijks rond 17-18.00 moest gaan bijladen. Maar in de praktijk heb ik 's avonds rond 23u nog 30% over. (5G en Dual Sim aan). En blijkbaar heb ik mazzel, 2x een 12 zonder battery drain.
Zeg je hier nu dat je met de iPhone 12 pro dagelijks rond 17.00-18.00 uur moest bij laden en dat dat met de mini niet meer is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:20

pdavie2311

Live life to the fullest..

UninPro schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 07:19:
[...]

Zeg je hier nu dat je met de iPhone 12 pro dagelijks rond 17.00-18.00 uur moest bij laden en dat dat met de mini niet meer is?
Nee! Hij bedoelt dat hij vanwege de overstap van de Pro naar de Mini, achteruit zal gaan in batterijduur, met als gevolg dat de Mini geen dag zal volhouden. Maar dat is gelukkig wel zo..Althans, zo lees ik het... :)

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!
UninPro schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 07:19:
[...]

Nee. Omdat de Mini veel minder power heeft dan de Pro had ik verwacht dat de Mini dan om 17u wel leeg zou zijn. Daar zelfs vooraf bewust mee leren leven in plaats van de zware Pro mee te moeten slepen. Maar dat is dus geenzins het geval. Kan er prima een volle dag mee doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennisdn op 08-12-2020 07:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:17
Je mening geven is natuurlijk prima. Daar is het forum voor. Als je wilt reageren, doe dat dan wel inhoudelijk met argumenten.

[ Voor 83% gewijzigd door Hoedje op 08-12-2020 09:45 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Graag eerst tot 10 tellen en dan een TR aanmaken en niet reageren.

[ Voor 105% gewijzigd door Hoedje op 08-12-2020 09:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:41
Ben oprecht blij voor je dat je voor jezelf de beste keuze hebt gemaakt.

Waar ik het niet met je eens ben, is het feit dat je de 12 of 12 Pro/Max als een dure fout bestempeld. Dit is wellicht voor jou van toepassing maar bijv voor mij en mogelijk andere weer niet.

Ik daarentegen zou het voor mijzelf geen goede aanschaf vinden als ik voor de mini zou gaan, daarvoor heb verschillende redenen, die al reeds eerder genoemd zijn, en ben dan ook erg blij met mijn keuze voor de 12 Pro, een fantastisch toestel imo d:)b

[ Voor 23% gewijzigd door Hoedje op 08-12-2020 09:46 ]

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 13:14

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Graag ontopic blijven en een TR aanmaken i.p.v. reageren :)

[ Voor 112% gewijzigd door Hoedje op 08-12-2020 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door Hoedje op 08-12-2020 09:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
Het is een ervaringen topic, geen viva forum waar we lekker elkaar niks gunnen en lopen te blerren. De een heeft lang moeten werken voor een iphone 12 (mini), de ander koopt met gemak een Pro Max. Het ligt aan wat je het waard vind. En ookal koop je met gemak een pro max dan kan het nog steeds zijn dat je een mini koopt voor het gemak. Kortom het gaat niet om geld, het gaat niet om wat de ander heeft; het gaat hier om ervaringen te delen. En als je je ergens niet in kan vinden dan klik je op tablad sluiten en ga je wat anders doen. Deel hier gewoon leuk over wat je vind van een bepaalde telefoon, en stel vragen.

Zelf valt me op dat ik met daglicht binnenshuis foto’s maak met mijn 12 pro max, maar dat bij iets inzoomen op de foto hij best onscherp is. Uitgezoomd is het een leuk plaatje. Als ik het vergelijk met mijn 7+ dan vind ik het verschil matig. Zijn er nog bepaalde settings voor binnenshuis foto’s maken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 06:43

Fjeze

AllesPerfect!

drusloos schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:27:
Het is een ervaringen topic, geen viva forum waar we lekker elkaar niks gunnen en lopen te blerren. De een heeft lang moeten werken voor een iphone 12 (mini), de ander koopt met gemak een Pro Max. Het ligt aan wat je het waard vind. En ookal koop je met gemak een pro max dan kan het nog steeds zijn dat je een mini koopt voor het gemak. Kortom het gaat niet om geld, het gaat niet om wat de ander heeft; het gaat hier om ervaringen te delen. En als je je ergens niet in kan vinden dan klik je op tablad sluiten en ga je wat anders doen. Deel hier gewoon leuk over wat je vind van een bepaalde telefoon, en stel vragen.

Zelf valt me op dat ik met daglicht binnenshuis foto’s maak met mijn 12 pro max, maar dat bij iets inzoomen op de foto hij best onscherp is. Uitgezoomd is het een leuk plaatje. Als ik het vergelijk met mijn 7+ dan vind ik het verschil matig. Zijn er nog bepaalde settings voor binnenshuis foto’s maken?
Binnenshuis blijft altijd lastig... Je zou eens een app als Halide kunnen proberen, hier kan je veel handmatig instellen zoals onder andere de ISO waarde.
Waarschijnlijk gooit namelijk de standaard camera app binnenshuis meteen de ISO waarde flink omhoog om een snelle sluitertijd te kunnen handhaven. Dit resulteert vaak in een minder scherpe foto ingezoomd (zeker met een kleine sensor zoals in telefoons).

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002

Galois

1811 - 1832

Dennisdn schreef op maandag 7 december 2020 @ 17:24:
[...]

Je hoeft niet bang te zijn dat je een gebruikt toestel als nieuw krijgt aangeboden.

Er zijn verschillende stromingen. Als ze goed zijn gaan ze de refurbish-markt in, bijvoorbeeld Leap. Maar ook laat Apple ze zelf refurbischen voor eigen gebruik. Bij grote gebreken krijg je bijvoorbeeld bij de Geniusbar nog wel eens de keuze, reparatie of een vervangend toestel. Dat zijn deze.

Maar dan nog, zijn ze wel áls nieuw. De batterij vervangen ze bijvoorbeeld altijd, het scherm bijna altijd.
Ik vraag mij af of dat zo is... Als het toestel dus nog geen 3 dagen (bv) bij de klant is geweest en de batterijconditie dus 100% is, dan gaan ze dus toch het scherm vervangen en de batterij?

En de toestellen die bijvoorbeeld leapp verkoopt zijn echt gerefurbished. Dus toestellen waar wat mis mee is, opgekocht en 'hersteld' door onderdelen te vervangen.

Maar goed... ik heb geen idee, misschien heb je gelijk.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Apple heeft zojuist een press release uitgebracht n.a.v. de nieuwe AirPods Max, over-ear headphones.

https://www.apple.com/new...stunning-over-ear-design/

retail prijs in NL: € 629 |:( ;w

heb er gelijk maar 4 besteld; 1 voor de goudvis, 1 voor de cavia en 2 voor mezelf en de vrouw

[ Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 08-12-2020 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

niet in juiste topic, maar wat denken ze? We kunnen alles vragen men koopt het toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Quakie schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:00:
niet in juiste topic, maar wat denken ze? We kunnen alles vragen men koopt het toch wel?
haal het vraagteken op het einde maar weg en vervang het met een uitroepteken. Want dat is het geval.
Apple weet dondersgoed dat het met gemak betaald gaat worden.

Als deze AirPods €725 hadden gekost, exact hetzelde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:37
Nog niet in 629 jaar… |:(

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:03
En dan zie je straks dat ze natuurlijk weer beter verkopen dan verwacht en dat stuwt de prijs weer voor andere producten. Dat zie je ook bij de iPhone Pro modellen, de iPhone 12 Pro doet het beter dan verwacht terwijl deze een paar niet al te grote verbeteringen heeft boven de gewone 12. Heb 'mn zelf ook. Aan de andere kant, ik blijf alle Apple producten nog steeds fijner in gebruik dan alle concurrenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 14:41
_Bailey_ schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:40:
Apple heeft zojuist een press release uitgebracht n.a.v. de nieuwe AirPods Max, over-ear headphones.

https://www.apple.com/new...stunning-over-ear-design/

retail prijs in NL: € 629 |:( ;w

heb er gelijk maar 4 besteld; 1 voor de goudvis, 1 voor de cavia en 2 voor mezelf en de vrouw
Sodetering! Dat zijn nog eens prijzen voor een paar cans 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:58
Mijn ervaring na een weekje iPhone 12 pro.
Ik had een X, en was daar eigenlijk nog behoorlijk tevreden over. Battery health zat op 90%, wat ik niet slecht vind na bijna 3 jaar, maar de vrouw wou mijn telefoon, dus ik maar een nieuwe.

Zo spectaculair vind ik de verbeteringen niet.
Het grootste verschil merk ik bij de camera, zeker die ultrawide is leuk, en je merkt wel dat de foto's scherper zijn en veel beter bij low-light.
Snelheid is natuurlijk iets beter, maar dat weet je pas als je het verschil kan zien, anders boeit het niet zo. Je merkt wel dat er meer apps in de cache blijven zitten en niet helemaal opnieuw moeten gestart worden.

Vooralsnog enkel een hoesje er rond en geen screen protector omdat ik toch lees dat het glas nu sterker en krasvaster moet zijn. Ik heb er ondertussen wel eentje in de kast van ome ali...
Zou ik die toch maar er op doen?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:03
Tommie12 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:33:
Mijn ervaring na een weekje iPhone 12 pro.
Ik had een X, en was daar eigenlijk nog behoorlijk tevreden over. Battery health zat op 90%, wat ik niet slecht vind na bijna 3 jaar, maar de vrouw wou mijn telefoon, dus ik maar een nieuwe.

Zo spectaculair vind ik de verbeteringen niet.
Het grootste verschil merk ik bij de camera, zeker die ultrawide is leuk, en je merkt wel dat de foto's scherper zijn en veel beter bij low-light.
Snelheid is natuurlijk iets beter, maar dat weet je pas als je het verschil kan zien, anders boeit het niet zo. Je merkt wel dat er meer apps in de cache blijven zitten en niet helemaal opnieuw moeten gestart worden.

Vooralsnog enkel een hoesje er rond en geen screen protector omdat ik toch lees dat het glas nu sterker en krasvaster moet zijn. Ik heb er ondertussen wel eentje in de kast van ome ali...
Zou ik die toch maar er op doen?
Ze zeggen dat deze beter bestand is tegen vallen, niet tegen krassen. Testen wijzen een hele kleine verbetering aan maar voor mij niet genoeg. Ik zou er wel een op doen, zeker als je dat voorheen ook had.

[ Voor 3% gewijzigd door Sluw op 08-12-2020 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Sinds ik een iPhone 12 pro max heb, heb ik een probleem met het afspelen van muziek via CarPlay (VW Tiguan 2016, Discovery Media autoradio).
Het probleem is dat het afspelen van muziek (bijv met Apple music) niet over de autoradio loopt maar op de iphone zelf wordt afgespeeld. Volgens airplay wordt er op Carplay afgespeeld. Ik kan met carplay wel de muziek bedienen, hierbij wordt er probleemloos naar andere nummers genavigeerd.
Navigatie geluiden en telefoongesprekken worden met dezelfde telefoon probleemloos op de autoradio afgespeeld.

Ik heb ook nog een iphone x. Met precies dezelfde ios versie heb ik dit probleem niet.
Zijn er meer 12 pro max gebruikers met soortgelijk issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:05

Grin

Ride si sapis.

Kwam van exact dezelfde telefoon en helemaal met je eens @Tommie12, niet echt een bijzondere ervaring...
En verder wat Sluw zegt, ik zou er in jouw situatie wel eentje laten plakken. Vallen is drastisch verbeterd volgens Apple. Maar de krassen schijnen nog net zo makkelijk te ontstaan. Ik heb er ook een geplakt terwijl ik enkele dagen zonder heb gezeten. Merk er niks van dus kan het je gewoon weer aanraden.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:30
Grin schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:58:
Kwam van exact dezelfde telefoon en helemaal met je eens @Tommie12, niet echt een bijzondere ervaring...
En verder wat Sluw zegt, ik zou er in jouw situatie wel eentje laten plakken. Vallen is drastisch verbeterd volgens Apple. Maar de krassen schijnen nog net zo makkelijk te ontstaan. Ik heb er ook een geplakt terwijl ik enkele dagen zonder heb gezeten. Merk er niks van dus kan het je gewoon weer aanraden.
Wat was precies je verwachting dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingertj3
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:39
Van xs max naar 12pro max gegaan. Nu 3 weken in bezit. Niet echt onder de indruk van de batterij.
Normaal 2 werkdagen met xs die ik weg heb gedaan met 96% battery life. Nu krap 2 werkdagen. Zie snachts 10% batterij verlies. Kan me dat niet herinneren van de xs.

Van 5 naar 7 naar xs merkte ik veel meer verbetering...

Meer mensen die dit zo ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Riesjard schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:31:
Sinds ik een iPhone 12 pro max heb, heb ik een probleem met het afspelen van muziek via CarPlay (VW Tiguan 2016, Discovery Media autoradio).
Het probleem is dat het afspelen van muziek (bijv met Apple music) niet over de autoradio loopt maar op de iphone zelf wordt afgespeeld. Volgens airplay wordt er op Carplay afgespeeld. Ik kan met carplay wel de muziek bedienen, hierbij wordt er probleemloos naar andere nummers genavigeerd.
Navigatie geluiden en telefoongesprekken worden met dezelfde telefoon probleemloos op de autoradio afgespeeld.

Ik heb ook nog een iphone x. Met precies dezelfde ios versie heb ik dit probleem niet.
Zijn er meer 12 pro max gebruikers met soortgelijk issue?
Ja dat viel mij laatst ook op toen ik met mijn 12 pro in de auto stapte. Flitsmeister, bellen gaat allemaal prima via Bluetooth maar via de muziek app geen geluid.
Ik dacht ik zal iets nog moeten instellen. Verder nog niet naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Hulliee schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:26:
[...]

Ja dat viel mij laatst ook op toen ik met mijn 12 pro in de auto stapte. Flitsmeister, bellen gaat allemaal prima via Bluetooth maar via de muziek app geen geluid.
Ja dat had ik dus ook. Totdat ik vandaag dus dieper erin ben gaan duiken en wat heb lopen puzzelen. Maar helaas tot op heden nog niet op heb kunnen lossen. Wat voor auto en autoradio heb jij?
Oh maar niet via een CarPlay verbinding dus?

[ Voor 3% gewijzigd door Riesjard op 08-12-2020 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Riesjard schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:29:
[...]

Ja dat had ik dus ook. Totdat ik vandaag dus dieper erin ben gaan duiken en wat heb lopen puzzelen. Maar helaas tot op heden nog niet op heb kunnen lossen. Wat voor auto en autoradio heb jij?
Oh maar niet via een CarPlay verbinding dus?
Audi TT met MMI navigatie 2016. Geen CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Het is niet helemaal gelieerd aan de iPhone maar ik denk wel dat meesten van jullie het probleem kennen als je je EarPods (dus bekabeld) gebruikt.

Ik ben in dubio wat ik moet doen. Ik gebruik momenteel voor thuiswerken mijn EarPods voor bellen. Maar ik heb ook een Switch, Mac en iPad met (jack en usb-c). Ik ben in dubio wat ik moet doen.
- verloopstukje jack male naar lightning female (als dat al bestaat).
- verloopstukje lightning male naar jack female (en dus ook normale oortjes kopen).
- en accepteren dat mijn iPad dan niet meegenomen wordt... want usb-c.

Ik wil specifiek geen draadloze oortjes, ik heb al AirPods maar die gaan zo snel leeg dat ik graag een bedrade oplossing wil. Hoe hebben jullie dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinan10
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14:34
iAR schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:00:
Het is niet helemaal gelieerd aan de iPhone maar ik denk wel dat meesten van jullie het probleem kennen als je je EarPods (dus bekabeld) gebruikt.

Ik ben in dubio wat ik moet doen. Ik gebruik momenteel voor thuiswerken mijn EarPods voor bellen. Maar ik heb ook een Switch, Mac en iPad met (jack en usb-c). Ik ben in dubio wat ik moet doen.
- verloopstukje jack male naar lightning female (als dat al bestaat).
- verloopstukje lightning male naar jack female (en dus ook normale oortjes kopen).
- en accepteren dat mijn iPad dan niet meegenomen wordt... want usb-c.

Ik wil specifiek geen draadloze oortjes, ik heb al AirPods maar die gaan zo snel leeg dat ik graag een bedrade oplossing wil. Hoe hebben jullie dit?
Ja dat kan, heb ik ookAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LIUBkYQ0pwH39PA9U0CURYsMYRk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YXq6zujs5cJk5GuhztGAmESE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vyhW5dfXqt9_UcqK47o4cIgv0_0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1nNsdttuHRK4djBSGTLtazNO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 14:41
Ik dacht heel even dat ik naar de verschrompelde cleavage van een bejaarde vrouw zat te kijken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 23:22
[b]iAR in "[iPhone 12 (mini, Pro, Pro Max)] Ervaringen & Discussie"

Ik heb op dit moment een Jabra Evolve2 65 gekoppeld. Deze heeft een accuduur van ruim 30+ uur.
Deze heb ik gekoppeld aan mijn iPhone en aan mijn laptop (zou dus ook je iPad kunnen zijn).

Ik heb in een grijs verleden ook Airpods gehad, en ondanks dat het een waanzinnig product is/was, vond ik het batterijtechnisch niet praktisch voor gebruik tijdens mijn werk (accuduur inderdaad niet toereikend).

Op dit moment dus zeer tevreden met de Jabra, en voldoet volgens mij wel aan je wensen (ondanks dat het draadloos is). Als extra pluspunt is de NC van de microfoon fantastisch. Als ik bijvoorbeeld aan het teamen ben, en mijn muziek te hard heb staan, hoort de andere kant nog steeds niks. En hij schakelt automatisch tussen mijn apparaten

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:37
Vildhjarta schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:47:
[...]

Ik dacht heel even dat ik naar de verschrompelde cleavage van een bejaarde vrouw zat te kijken :X
LOL, ik had EXACT dezelfde gedachte toen ik de foto zag.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinan10
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14:34
Vildhjarta schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:47:
[...]

MUAHAHAHAH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVl
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-09 16:50
Jaymone schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:44:
[...]

Ook mensen met gemiddelde en zelfs kleine handen kunnen de Max bedienen, zij zullen vaak de 12 Pro ook met 2 handen bedienen en dan maken grotere of kleinere handen niet meer uit, beide toestellen bedien je dan met 2 handen. Dit gaat tenminste op als je voor de Pro wilt gaan. Gewicht van de Max valt ook mee, vind ik, goed uit-gebalanseerd.
Ik kom van een Samsung S10e, heb geen kleine handen en moet wel bekennen dat ik echt moeite heb met het formaat en gewicht van de Pro Max. Dat ligt vooral aan het feit dat ik een apparaat van EUR 1200 niet zonder hoesje ga gebruiken en mijn huidige Spigen Ultra Hybrid nog eens 34g toevoegt aan het toestel; dan zit je dus op 260g, ten opzichte van de 175g die ik met mijn oude toestel had. Zonder hoesje is de Pro Max net hanterbaar. En het liefst houd ik hem vanwege de accu en camera, maar overweeg sterk naar een Pro te wisselen (6.7 scherm voegt voor mij niets toe tov 6.1; ik doe niet aan gamen of video kijken en berichten scroll ik gewoon).

Kan iemand mij een dun, goed beschermend hoesje voor de Pro Max adviseren? Als ik niets dunners/lichters vind, dan moet hij eruit (krijg pijn aan mijn hand nu) en dat zou ik HEEL jammer vinden :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
MrVl schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:55:
[...]

Ik kom van een Samsung S10e, heb geen kleine handen en moet wel bekennen dat ik echt moeite heb met het formaat en gewicht van de Pro Max. Dat ligt vooral aan het feit dat ik een apparaat van EUR 1200 niet zonder hoesje ga gebruiken en mijn huidige Spigen Ultra Hybrid nog eens 34g toevoegt aan het toestel; dan zit je dus op 260g, ten opzichte van de 175g die ik met mijn oude toestel had. Zonder hoesje is de Pro Max net hanterbaar. En het liefst houd ik hem vanwege de accu en camera, maar overweeg sterk naar een Pro te wisselen (6.7 scherm voegt voor mij niets toe tov 6.1; ik doe niet aan gamen of video kijken en berichten scroll ik gewoon).

Kan iemand mij een dun, goed beschermend hoesje voor de Pro Max adviseren? Als ik niets dunners/lichters vind, dan moet hij eruit (krijg pijn aan mijn hand nu) en dat zou ik HEEL jammer vinden :'(
Dun en goed beschermend gaan niet samen, ben ik bang. De cases van Nudient schijnen mooi dun te zijn, maar je kan ook in het speciale topic kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door syltheboy op 09-12-2020 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Dat is zijn jack oortjes met een jack (female) naar lightning adapter (male).
Is er ook een jack naar usb-c adapter?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
Ik begrijp niet dat die functie van opladen tot 80% niet werkt. Werkelijk altijd laadt mijn 12 Pro Max in een keer door tot 100%, net als bij mijn 7+. Volgens mij is het wel zo met deze functie dat hij altijd wordt opgeladen tot 100% maar pas de laatste 20% doet wanneer hij denkt dat je het nodig hebt?

Van mij mogen ze wel een functie inbouwen die maakt dat je iphone maar tot max 80% oplaadt, en bij 20% doet alsof hij leeg is. Met m’n Pro Max doe ik nu zo’ 2 dagen met ongeveer 5 uur schermtijd per dag. Nou ik vind het dan prima om hem elke nacht te moeten opladen en daarmee de accu meer te ontzien voor op lange termij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesrou
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21-02 12:49
drusloos schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:40:
Ik begrijp niet dat die functie van opladen tot 80% niet werkt. Werkelijk altijd laadt mijn 12 Pro Max in een keer door tot 100%, net als bij mijn 7+. Volgens mij is het wel zo met deze functie dat hij altijd wordt opgeladen tot 100% maar pas de laatste 20% doet wanneer hij denkt dat je het nodig hebt?

Van mij mogen ze wel een functie inbouwen die maakt dat je iphone maar tot max 80% oplaadt, en bij 20% doet alsof hij leeg is. Met m’n Pro Max doe ik nu zo’ 2 dagen met ongeveer 5 uur schermtijd per dag. Nou ik vind het dan prima om hem elke nacht te moeten opladen en daarmee de accu meer te ontzien voor op lange termij
volgens mij werkt dit alleen als hij jouw oplaadpatroon weet. Ik gooi mijn iphone elke avond aan de lader. Hij laadt dan tot 80% en ongeveer rond 4 uur laadt hij de laatste 20% op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
[...]

Ben het met je eens, zonder hoesje voelt en werkt het beter bij de Max. Dun hoesje zou ik je Pitaka adviseren, zie topic hoesjes, etc. Ikzelf vind vooralsnog de Pro een mooi formaat en mis op een 6,1" scherm niets wat de Max mij extra zou moeten bieden. Wel moet ik bekennen dat ik het Max scherm meer wauw-effect vind geven, de vraag is of dat je meer waard is dan comfortabel bedienen, dat is een persoonlijk dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
[...]

Hier ernstig haperend geluid middels usb-kabel op een 12 mini in een Megane 2020 (Rlink-2)
Hele entertainment systeem gaat er van over zijn nek zodra aangesloten, tevens stopt hij dan vaak ook met opladen.

[ Voor 4% gewijzigd door Banshee op 09-12-2020 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:24
1994 suzuki swift met een jbl amp op Bluetooth, nergens last van met de muziek app podcasts of Spotify mixcloud

Ivm een iPhone 12 pro max

[ Voor 11% gewijzigd door SpoekGTi op 09-12-2020 18:33 ]

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVl
Jaymone schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:31:
[...]
Wel moet ik bekennen dat ik het Max scherm meer wauw-effect vind geven, de vraag is of dat je meer waard is dan comfortabel bedienen, dat is een persoonlijk dingetje.
Thanks @Jaymone, dat “wauw-effect” interesseert me dus voor geen ... liever 6.1”, handzaam en geen “wauw” ;-) Het is écht enkel de camera en accu waar ik het voor doe. Zo irritant dat Apple dat niet kleiner kon verpakken! Heb altijd moeten lachen om mensen met een phablet en nou loop ik zelf met zo’n baksteen 🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

drusloos schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:40:

Ik heb het nooit werkend gekregen op mijn vorige iPhone8. Ik heb het nu ook maar gelaten bij mijn mini. Het staat aan maar doet het niet. Terwijl ik elke keer op zowat dezelfde tijd ga laden.

Tijdens mijn zoektocht naar een mogelijk oplossing kwam ik tegen dat behalve dat IOS je laad periode moet leren, moet hij ook toegang hebben tot je locatie. Het gaat dus ook je "thuis" linken aan je laad moment.
Ik zou dus daar kijken onder locatie en dan systeem en belangrijke locaties. Dat moet aanstaan. Bij mij laat hij geen locatie zien bij thuis bijv en mogelijk oorzaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
MrVl schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:50:
[...]

Thanks @Jaymone, dat “wauw-effect” interesseert me dus voor geen ... liever 6.1”, handzaam en geen “wauw” ;-) Het is écht enkel de camera en accu waar ik het voor doe. Zo irritant dat Apple dat niet kleiner kon verpakken! Heb altijd moeten lachen om mensen met een phablet en nou loop ik zelf met zo’n baksteen 🙄
Snap ik, ikzelf kan met de Pro makkelijk een dag en heel soms meer dan een dag en camera van de Pro is voor mijn doeleind meer dan zat.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:48

Crazy D

I think we should take a look.

MrVl schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:50:
[...]

Naarmate ik ouder wordt vind ik een grote telefoon echt wel prettiger. Kan weer gewoon het scherm lezen :X :P

Heb ondertussen mijn eigen Pro Max ook binnen. Kleur is blauw. Ik vind m niet zo donker/chique als op de foto's maar vind m zeker wel mooi, wel blij met deze keuze om niet weeeeeeeeer dark gray te hebben.

Leuk dat ik eerst het pakketje kreeg en een dag later bericht dat ie verzonden was. Maar goed, ik heb 'm ook :P Na 2 jaar was het wel tijd om de vorige Max te upgraden, maar verder is het grootste verschil de vorm van de telefoon :D En de vorige Max + hoesje is net zo groot als deze dus qua formaat merk ik niks eigenlijk. Heb er nu geen hoesje om, want mijn hoesje is in gebruik door mijn vrouw 8)7

Camera tot nu toe wel enthousiast over, maar nog wel beperkt gebruikt. Batterij gaat idd wel snel, 10-15% weggelekt in 1 nacht is wel flink. Maar goed, ik heb thuis genoeg stopcontacten en met de auto hangt ie toch altijd aan de kabel voor CarPlay dus het is niet echt hinderlijk (alleen niet netjes dus hoop wel op een update waarin ze dit oplossen).

Exact expert nodig?

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:51
@Crazy D Mooi dat die goed bevalt.

Tip: Carlinkit of carplay2air.

Kun je CarPlay draadloos mee maken. Bekabeld blijft hiermee natuurlijk ook een mogelijkheid.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:23
Even vraagje aan de rest hier, ben ik de enige die met de Apple case (Silicon zwart) bij de iPhone 12 merkt dat het swipe up moeilijker is nu doordat de rand onderin doorloopt van de case?

Dat was bij de iPhone 11 nog niet het geval, daar hadden ze de onderkant anders gemaakt van de case.

[ Voor 21% gewijzigd door tcviper op 10-12-2020 10:06 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raidlabs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-06 14:07
[...]

Ik zou ook Nudient adviseren icm een edge to edge glazen screen protector. Echter zoals eerder aangegeven gaan dun en bescherming niet goed samen. Nudient geeft imo een mooi compromis en is betaalbaar.

Zelf overigens weer overgestapt van Nudient naar Quadlock omdat dit betere bescherming gaf tijdens het buitenleven en mooi te combineren viel met de houder op mijn fiets en ingebouwde ring-optie (soort van popsocket maar dan steviger). Geeft me ook de optie om mijn toestel onder een hoek neer te leggen. Ben daar erg tevreden over, maar een ander vind het weer drie keer niets. Enige nadeel is het gewicht en het niet meer kunnen gebruiken van een E2E screen protector want dat past niet met de rugged Quadlock case. Ben dus weer overstapt naar een 'kleinere', normale glazen screen protector die je 'ziet'.

• Crazy D

Crazy D

TheKerremenke schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:36:
@Crazy D Mooi dat die goed bevalt.

Tip: Carlinkit of carplay2air.

Kun je CarPlay draadloos mee maken. Bekabeld blijft hiermee natuurlijk ook een mogelijkheid.
Ken m maar vind t voor mij niet zo nuttig. In de Kona ligt de draadloze lader direct naast de USB, en dat is ook de meest logische plek om je telefoon te leggen tijdens het rijden. Dus draadloos vind ik voor mij vooral veel geld voor zeer minimaal voordeel (haal m'n telefoon sowieso uit m'n zak als ik rij).

Exact expert nodig?

• maurits187
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2024
Weet iemand ook hoe je kan instellen dat je vanuit de standaard apple foto galerij, foto`s kan editen met de mobiele versie van lightroom?

Als ik rechtsboven in de gallerij op puntje puntje klik, dan staat er alleen camera +2 of foto`s mee te editen.

• mcaran
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-01-2022
Crazy D schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:31:
[...]

Ken m maar vind t voor mij niet zo nuttig. In de Kona ligt de draadloze lader direct naast de USB, en dat is ook de meest logische plek om je telefoon te leggen tijdens het rijden. Dus draadloos vind ik voor mij vooral veel geld voor zeer minimaal voordeel (haal m'n telefoon sowieso uit m'n zak als ik rij).
In de Peugeot 208 GT-line is er ook een draadloze lader + carplay via USB wat qua ontwerp redelijk onlogisch is. Carplay werkt alleen via de kabel warmee de telefoon ook meteen wordt opgeladen dus het draadloze is totaal niet nuttig.

• Jaymone
tcviper schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:06:
Even vraagje aan de rest hier, ben ik de enige die met de Apple case (Silicon zwart) bij de iPhone 12 merkt dat het swipe up moeilijker is nu doordat de rand onderin doorloopt van de case?

Dat was bij de iPhone 11 nog niet het geval, daar hadden ze de onderkant anders gemaakt van de case.
Klopt, de cases van dit jaar beschermen ook de onderkant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:39
[...]

Ik kom geen problemen tegen met Carplay. Zowel Apple Music (even geprobeerd met een proefabonnement) en Spotify (snel weer daar naar terug, Spotify werkt véél prettiger als Apple Music) werken zonder problemen (iPhone Mini, en auto is ook Mini, met draadloos laden+Carplay).

• Crazy D

Crazy D

mcaran schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:02:
[...]

In de Peugeot 208 GT-line is er ook een draadloze lader + carplay via USB wat qua ontwerp redelijk onlogisch is. Carplay werkt alleen via de kabel warmee de telefoon ook meteen wordt opgeladen dus het draadloze is totaal niet nuttig.
M'n vrouw d'r telefoon ligt regelmatig in het draadloos laden bakje, en die van mij er boven op :P Wat ook redelijk nutteloos is eigenlijk want onder de console zit ook een usb aansluiting, kan ze gewoon laden en de telefoon gebruiken tegelijkertijd :D

Exact expert nodig?

• detonatic
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
tcviper schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:06:

Klopt, heb hier het identieke probleem. Moet altijd meerdere malen 'omhoog swipen' voordat het werkt (helaas). 8)7

4.950KW; 18*275Wp Talesun Full Black;Trannergy TRB9000TL@155° Zuid-Oost;Live PVOutput

• mcaran
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-01-2022
Crazy D schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:07:
[...]

M'n vrouw d'r telefoon ligt regelmatig in het draadloos laden bakje, en die van mij er boven op :P Wat ook redelijk nutteloos is eigenlijk want onder de console zit ook een usb aansluiting, kan ze gewoon laden en de telefoon gebruiken tegelijkertijd :D
Ik krijg vandaag mijn pro max en stap dus over van een 8 plus met een home knop. Hoe werkt het ontgrendellen met face id in de auto? Is dat een beetje goed te doen?

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 16:26

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Tip voor in de auto: ik heb voor een aantal veel voorkomende acties spraakopdrachten via Siri gemaakt. Ideaal. Ik maak nog mar zelden mee dat ik ergens mijn telefoon voor hoef te bedienen of unlocken in de auto. Heb ook weinig nodig: soms bellen, flitsmeister en heel soms navi (in de hobby auto's die geen systeem aan boord hebben).

[ Voor 22% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 10-12-2020 14:37 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Crazy D

Crazy D

mcaran schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:32:
[...]

Ik krijg vandaag mijn pro max en stap dus over van een 8 plus met een home knop. Hoe werkt het ontgrendellen met face id in de auto? Is dat een beetje goed te doen?
Heel af en toe even unlocken, maar dat wil ie dan al als ik weg rijdt. Tijdens het rijden hoef ik nooit iets te doen met de telefoon zelf, alleen via touch screen muziek wisselen en zo.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanochtend was het geen probleem als mijn wekker niet af zou gaan dus ik heb eens getest of ik het veel besproken battery-drain-probleem heb. Tussen 00.00 en +-06.00 is hij van 30% naar minder dan 10% gegaan zonder het toestel aan te raken en met Dual-Sim aan. Dus ja, een beste drain van ruim 20%.

Ik heb het per uur bekeken wat er gebeurde en in elk uur geeft hij aan 100% de Blootstellingsmeldingen. Nergens een indicatie dat het aan de Dualsim zou kunnen liggen want dan had ik meer op systeem verwacht o.i.d.

Dus enerzijds wel een geruststelling dat het aan de Blootstellingsmeldingen ligt, wat een tijdelijke sitiuatie is. Maar gek dat die dan 's nachts veel meer lijkt te verbranden dan overdag. En jammer dat je daarmee niet kan achterhalen of het aan de Nederlandse Corona-app ligt, of aan het interne Blootstellingsmeldingen-systeem van Apple zelf.

De enige verklaring die ik kan geven is dat hij op bed maar 1 muur af ligt van het nachtkastje van de buren dus misschien continu de verbinding met hun telefoons vastlegt. Maar dat is meer voor het Corona-app-forum.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennisdn op 11-12-2020 06:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:46
Dennisdn schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 06:46:
Vanochtend was het geen probleem als mijn wekker niet af zou gaan dus ik heb eens getest of ik het veel besproken battery-drain-probleem heb. Tussen 00.00 en +-06.00 is hij van 30% naar minder dan 10% gegaan zonder het toestel aan te raken en met Dual-Sim aan. Dus ja, een beste drain van ruim 20%.

Ik heb het per uur bekeken wat er gebeurde en in elk uur geeft hij aan 100% de Blootstellingsmeldingen. Nergens een indicatie dat het aan de Dualsim zou kunnen liggen want dan had ik meer op systeem verwacht o.i.d.

Dus enerzijds wel een geruststelling dat het aan de Blootstellingsmeldingen ligt, wat een tijdelijke sitiuatie is. Maar gek dat die dan 's nachts veel meer lijkt te verbranden dan overdag. En jammer dat je daarmee niet kan achterhalen of het aan de Nederlandse Corona-app ligt, of aan het interne Blootstellingsmeldingen-systeem van Apple zelf.

De enige verklaring die ik kan geven is dat hij op bed maar 1 muur af ligt van het nachtkastje van de buren dus misschien continu de verbinding met hun telefoons vastlegt. Maar dat is meer voor het Corona-app-forum.
Misschien een idee om de Nederlands app er even af te gooien en het nog een nacht te testen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
bvsteyn schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 07:18:
[...]

Misschien een idee om de Nederlands app er even af te gooien en het nog een nacht te testen?
Dat heb ik inderdaad op de planning staan voor komende nacht. Alleen zonder de app staat het Blootstellingsgebeuren van Apple zelf ook uit, dus geeft het nog geen indicatie aan welke van die 2 het ligt. Maar wel interessant om te zien of er dan helemaal geen drain is.

Persoonlijk twijfel ik sowieso nog een beetje aan de app in mijn persoonlijke leven. Van iedereen die ik nu langer dan 15 minuten te zien krijg, krijg ik het toch wel direct te horen als er wat is. Maargoed, net als met de mondkapjes pas ik mij wel aan aan de kudde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12:47
De iPhone 12 128gb is nu verkrijgbaar voor 909 euro bij sommige winkels. Is er nou echt iets zo veel anders aan de Pro versie waarom iedereen blijkbaar graag 250 euro meer betaald hiervoor op de telephoto camera na?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UninPro
Ricktachtig schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:40:
De iPhone 12 128gb is nu verkrijgbaar voor 909 euro bij sommige winkels. Is er nou echt iets zo veel anders aan de Pro versie waarom iedereen blijkbaar graag 250 euro meer betaald hiervoor op de telephoto camera na?
En het kunnen schieten van foto's in Raw formaat.
Ook 6GM RAM geheugen is voor velen een doorslag gevende factor.
Ik doe gemiddeld 5 jaar met een telefoon dus ik ben voor de iPhone 12 Pro gegaan om andere andere bovenstaande redenen. Blijft persoonlijk afhankelijk. Op Youtube staan genoeg video's waarin duidelijk wordt aangegeven waarom de meeste gewoon met de iPhone 12 uit de voeten kunnen zonder iets aan de Pro te missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
- Betere camera
- Ander materiaal behuizing
- 2GB extra RAM.

Elk van die kunnen al een reden zijn om voor een Pro te gaan, laat staan alle 3. Maar ieder moet het voor zichzelf bepalen welke versie je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:51
Hier ivm de telelens puur voor de pro gegaan. Anders was het een mini geworden.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
UninPro schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:43:
[...]

En het kunnen schieten van foto's in Raw formaat.
Ook 6GM RAM geheugen is voor velen een doorslag gevende factor.
Ik doe gemiddeld 5 jaar met een telefoon dus ik ben voor de iPhone 12 Pro gegaan om andere andere bovenstaande redenen. Blijft persoonlijk afhankelijk. Op Youtube staan genoeg video's waarin duidelijk wordt aangegeven waarom de meeste gewoon met de iPhone 12 uit de voeten kunnen zonder iets aan de Pro te missen.
Bedankt voor de toelichting. De 6gb ram had ik even gemist!

Ik heb inderdaad op filmpjes wat gezien over Apple ProRaw. Erg interessante techniek. Maar de reden om een foto met een smartphone te maken zou voor mij direct resultaat zijn. Nabewerken zou ik alleen de tijd voor willen nemen als ik met mijn systeemcamera de foto's maak. Maar dat is persoonlijk. En wie weet brengt de techniek in de toekomst wel hele mooie third party apps te weeg. Ik dacht overigens dat met een app als dat van de Moment lenzen RAW schieten al mogelijk was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Dennisdn schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 06:46:

Ik heb Blootsstellingsmeldingen allang uitgeschakeld, toch heb ik last van enorme battery drain wanneer dual sim is ingeschakeld. In het weekend (wanneer ik de zakelijke sim uitschakel) heb ik geen last van battery drain. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:40

vhal

ಠ_ಠ

Ik heb de normale 12 gekozen, qua camera gebruik ik de telephoto toch niet (dat merkte ik al met mijn dslr en systeemcamera). De mindere hoeveelheid aan geheugen is niet relevant voor mij, ik ben toch geen poweruser en daarnaast verwacht ik dat de toekomstige updates prima zullen werken op een papier mindere telefoon. Momenteel gaat het toch snel genoeg.

Materiaal van de behuizing is een persoonlijke keuze. Zelf ben ik geen fan van glimmend RVS

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ricktachtig schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:52:
[...]

Ik dacht overigens dat met een app als dat van de Moment lenzen RAW schieten al mogelijk was?
Vanaf iOS 14.3 is ProRAW mogelijk. De RCbeta kan je al installeren, maar de officiele release wordt komende maandag al verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:35
Sinds gisteren over op de mini, zwart 128. Kom vd X af.
Tot nu toe erg fijn, lijkt wat soepeler te reageren, formaat ook prima en makkelijk met 1 hand te hanteren.
Twijfelde nog tussen zwart en blauw, maar uiteindelijk besliste het lot (roulette-spelletje op internet waar je de keuzes kan aangeven) dat het een zwarte is geworden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:06
Heb nu de iOS 14.3 RC2 geïnstalleerd op mijn iPhone 12 Pro. Wellicht placebo. Maar heb het idee dat m'n batterij niet meer zo snel leegloopt.

Vond het batterijleven van de 12 Pro namelijk erg tegenvallen i.t.t. de 11 Pro. Maar lijkt nu beter.

Apple ProRAW dus nu ook beschikbaar. Elke foto is dan 25MB groot :-) . Blijf dat we nu 128GB hebben...

[ Voor 17% gewijzigd door Alpha89 op 11-12-2020 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
Dennisdn schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 11:24:
[...]

Vanaf iOS 14.3 is ProRAW mogelijk. De RCbeta kan je al installeren, maar de officiele release wordt komende maandag al verwacht.
https://www.shopmoment.co...-your-raw-mobile-workflow

Met deze app is het vanaf 2018 al mogelijk in raw te schieten. Maar ProRAW is dus net wat anders begrijp ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nu twee weken de 12 Mini komend vanaf een X. :) Prima toestel, toch echt wel heel erg fijn formaat; zelfs te doen met een hoesje wat bij de X echt de bulk “over the edge” duwde. :) Niet perse een groot merkbaar verschil qua performance. Batterijduur ongeveer gelijk. Gebrek aan 3DTouch is wel echt een enorm groot gemis. ;( FaceID is een stuk sneller en de camera is wel wat beter, tenzij je heel veel met die Portrait-camera fotografeert op de X; dan heeft de 12 Mini een mindere zoom. Op alle andere vlakken schiet ie duidelijk betere plaatjes dan de X.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchLegendX
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 12:37
Vraagje; als ik YouTube open en een filmpje afspeel of WiFi is dat zo goed als onmogelijk, hij blijft laden en laden. Switch ik naar 4G werkt die instantly.
Speedtestjes wijzen uit dat ik rond de 60mbps zit, dat moet toch wel snel genoeg zijn?

Bij andere videostreams nergens last van o.i.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
@DutchLegendX

Kijk even met zo’n WiFi analyzer app of je niet toevallig op hetzelfde kanaal zit als je buren. Vooral als je WiFi nog op 2.4GHz zit kun je daar veel last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVl
Volgende uitdaging hier: zelfs met nieuwe, fijne Caudabe Sheath hoesje weigert de Pro Max wireless te laden in mijnTesla Model 3. Op US forums vind ik als advies om de Jeda Wireless Pad v3 te installeren. Is dat werkelijk de enige optie? En zo ja, waar kan ik die het beste kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:22
Zijn er mensen die veel gebruik maken van de Lidar scanner op de 12 pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Ik heb een dual sim en heb bij voorkeur alles op zakelijk (bel, sms en zakelijk)
Als ik word gebeld op mijn prive nummer en ik bel terug via “recent” dan belt hij uit met het nummer waar ik op gebeld ben. Kan ik dit uitzetten? Ik heb de vraag ooit eens gehad maar kan het nergens terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:40
WhatsappHack schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:11:
Nu twee weken de 12 Mini komend vanaf een X. :) Prima toestel, toch echt wel heel erg fijn formaat; zelfs te doen met een hoesje wat bij de X echt de bulk “over the edge” duwde. :) Niet perse een groot merkbaar verschil qua performance. Batterijduur ongeveer gelijk. Gebrek aan 3DTouch is wel echt een enorm groot gemis. ;( FaceID is een stuk sneller en de camera is wel wat beter, tenzij je heel veel met die Portrait-camera fotografeert op de X; dan heeft de 12 Mini een mindere zoom. Op alle andere vlakken schiet ie duidelijk betere plaatjes dan de X.
Ben je snel aan gewend aan het gemis van 3DTouch. Ik kan me nog vaag herinneren hoe het werkt, maar in de praktijk wel een 'long-touch' net zo prima. Ik gebruik het nog dagelijks namelijk.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SgtElPotato schreef op zondag 13 december 2020 @ 00:32:
[...]

Ben je snel aan gewend aan het gemis van 3DTouch. Ik kan me nog vaag herinneren hoe het werkt, maar in de praktijk wel een 'long-touch' net zo prima. Ik gebruik het nog dagelijks namelijk.
Nah, je moet er helaas mee leven, zeker. Maar eraan wennen gaat hem niet worden. ;) Long-touch is veel trager en foutgevoeliger, numeraal keyboard kan je helemaal niet meer naar cursormodus wat nogal kak is, normaal keyboard werkt ‘t ook behoorlijk gaar vergeleken met 3DTouch, etc. LT is absoluut geen vervanger, eerder een soort patch. Doodzonde dat Apple deze techniek heeft laten vallen, maarja. ;(

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
xeoMe schreef op zondag 13 december 2020 @ 00:20:
Ik heb een dual sim en heb bij voorkeur alles op zakelijk (bel, sms en zakelijk)
Als ik word gebeld op mijn prive nummer en ik bel terug via “recent” dan belt hij uit met het nummer waar ik op gebeld ben. Kan ik dit uitzetten? Ik heb de vraag ooit eens gehad maar kan het nergens terugvinden.
Op zich is dat een hele handige feature. Helemaal uit zetten gaat niet.

Wat je wel kan doen: in "recent" kan je door op het i-tje achter het nummer (of naam) te drukken éénmalig aangeven via welke lijn dat nummer voortaan teruggebeld moet worden. In het adresboek kan je dat voor elk contact aangeven. Maar het nadeel: als diegene weer op je andere nummer belt, pakt iOS voortaan weer dát nummer en zul je telkens tijdens het terugbellen weer via het i-tje de andere lijn moeten selecteren.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 13-12-2020 07:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
Ik ben benieuwd naar jullie keuzes qua formaat filmen.
Ik lees op internet dat het filmen in HDR er fantastisch uit ziet maar dat dit alleen geweldig oogt op je eigen iPhone 12. Op het moment dat je het gaat delen lijkt er een felle filter overheen te liggen met teveel aan highlights zie ik in Youtube filmpjes.

Kies je er dan voor om toch te filmen in dat formaat en de familie moet er maar even mee dealen tot ze ook een HDR functioneel scherm krijgen in de toekomst. Of maak je de keuze om niet te filmen in HDR omdat dat het delen een stuk gemakkelijker maakt en het verschil niet zodanig groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Dennisdn schreef op zondag 13 december 2020 @ 07:05:
[...]

Op zich is dat een hele handige feature. Helemaal uit zetten gaat niet.

Wat je wel kan doen: in "recent" kan je door op het i-tje achter het nummer (of naam) te drukken éénmalig aangeven via welke lijn dat nummer voortaan teruggebeld moet worden. In het adresboek kan je dat voor elk contact aangeven. Maar het nadeel: als diegene weer op je andere nummer belt, pakt iOS voortaan weer dát nummer en zul je telkens tijdens het terugbellen weer via het i-tje de andere lijn moeten selecteren.
Oh daar moet ik dan echt op gaan letten...
Ik gebruik voor alles eigenlijk mijn zakelijke sim (internet en bellen) en mijn prive sim is een prepaid die ik puur gebruik om mijn nummer te behouden. Mensen bellen nog wel op dit nummer maar zelf bel ik altijd uit via de zakelijke sim.
Was ineens beltegoed kwijt en dacht huh hoe komt dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xeoMe schreef op zondag 13 december 2020 @ 09:39:
[...]
Oh daar moet ik dan echt op gaan letten...
Ik gebruik voor alles eigenlijk mijn zakelijke sim (internet en bellen) en mijn prive sim is een prepaid die ik puur gebruik om mijn nummer te behouden. Mensen bellen nog wel op dit nummer maar zelf bel ik altijd uit via de zakelijke sim.
Was ineens beltegoed kwijt en dacht huh hoe komt dat
Er zitten gewoon helaas nog wat niet-doordachte zaken in de DualSim-uitvoering van Apple. Ik kan mij voorstellen dat jouw usercase bij meer mensen gewenst is en wat volgens mij een hele simpele instelling zou kunnen zijn.

Hopelijk gaan ze de uitvoering nog eens updaten want er zijn wel meer dingen die nét wat handiger zouden kunnen bij DualSim. Zoals op tijd een lijn laten in en uit schakelen, of simpelweg een ringtone aan een Sim kunnen toewijzen.....

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• nemmiesis29
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:40
Heb de nacht modus op mijn 12 (niet pro) gister goed kunnen testen, en maakt toch wel prachtige resultaten al zeg ik het zelf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZzFWnKzQJ1M67JxDdfav__xPE-c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kRxUkyeu6zGULg95opjem1SN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EriKdAxeuAjwgmwbTegCPqnqEAg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q9yEaI1bsoKrgazOAKdWuWN1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mdU4as-sTWlSEW3FOWrDDGcff_w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xKRLJochbuC8k7MdbxG61Gx6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CpP7UwQuL8DE4DOoaOK3eTOyO9k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sbsIym5A46kaOQjXaIHfWjq2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skitso
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 27-07 18:31
Ziet er idd top uit hoor die foto's
Zien hier iphone 12 mini gebruikers? Zo ja hoe bevalt het toestel? Hier ook sterk in twijfel om voor de mini te gaan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

Skitso schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:39:
Zien hier iphone 12 mini gebruikers? Zo ja hoe bevalt het toestel? Hier ook sterk in twijfel om voor de mini te gaan. :)
Moi :)
Ik kom van de iPhone 8 af, die had een nieuwe batterij nodig en ik wil momenteel niet zonder telefoon zitten.
Ik had niet zoveel zin in een snijplank, het toestel moet probleemloos in mijn broekzak passen, dus werd het een mini.
Een SE 2020 heb ik ook overwogen, maar toch maar de 12 mini i.v.m. modernere hardware en langere ondersteuning.
Bevalt voor mijn doeleinden prima, handzaam, makkelijk met één hand te bedienen, alles loopt ontzettend soepel, geen seconde spijt van gehad dat ik toch niet voor een grotere ben gegaan.

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 23:22
Skitso schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:39:
Persoonlijk kan ik hem sterk aanraden! Het was voor mij DE reden om weer terug te keren naar iPhone. Zie ook mijn review

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Pagina: 1 ... 51 ... 75 Laatste