Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:39

Galois

1811 - 1832

Zijn er mensen met echte 'valervaringen'? Op internet zijn er vele video's te vinden met valtesten, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd naar echte ervaringen uit het dagelijks leven bij gewoon gebruik.

Je ziet veel mensen met barsten in (iPhone) schermen. Dit scherm zou tot 4x sterker moeten zijn. Ben daarom wel benieuwd naar echte valervaringen. Dus is jouw toestel gevallen en dat je dacht 'oei... daar ben ik goed weggekomen' en misschien dat het dus komt door het 4x sterker scherm? Of al een barst iemand?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanishd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-12-2023
Galois schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:48:
Zijn er mensen met echte 'valervaringen'? Op internet zijn er vele video's te vinden met valtesten, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd naar echte ervaringen uit het dagelijks leven bij gewoon gebruik.

Je ziet veel mensen met barsten in (iPhone) schermen. Dit scherm zou tot 4x sterker moeten zijn. Ben daarom wel benieuwd naar echte valervaringen. Dus is jouw toestel gevallen en dat je dacht 'oei... daar ben ik goed weggekomen' en misschien dat het dus komt door het 4x sterker scherm? Of al een barst iemand?
Hier is mijn 12Pro gevallen, met origineel lederen hoesje die door de val is losgekomen. Krassen op rechter bovenhoek en linker onderhoek. Scherm onbeschadigd. Glipte uit mijn hand bij het uitnemen broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:10
Een vraagje: Ik heb zelf nu de 10s Max. Een erg fijn toestel, ben er super blij mee. Maar ik krijg een erg leuk aanbod om over te stappen naar de 12 pro max. Nu is mijn vraag: Zijn er meerdere mensen overgestapt van de 10s naar de 12 pro max. En wat is volgens jou het grootste wow momentje. Waarvan je dacht van ok dit is de reden dat ik ben over gestapt.

Alvast bedankt :) Ik twijfel namelijk heel erg tussen een sim only of een erg leuke korting op een 2 jarige abbo voor de 12 pro max erbij.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skitso
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 27-07 18:31
Super. Bedankt voor de reacties. En ik zal zeker je review even lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Uit mijn sleeve gegleden (elastiek zat er niet goed op) toen ik uit de auto stapte. Headfirst op asfalt. Geen schade aan voor- of achterkant. Heb een screen protector van ESR en de Clear Case van Apple. Maar wel blij dat ik goed ben weggekomen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:17
Night mode blijft mij ook verbazen. Hier was het dus pikdonker toen ik de foto maakte.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DaQQhWo.jpg

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:23

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn 12 pro max is uit mijn broekzak gegleden toen ik aan de eettafel zat. Zal zo’n 70cm zijn dus. Wel vol op onze plavuizen. Helemaal 0,0 schade. Kan niets vinden. Top telefoon.

O en ik gebruik no protection. ;).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kortenhoef86
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Gisteren een iPhone 12 pro max ontvangen; vandaag alle apps overzetten en installeren, indexeren, synchroniseren. En natuurlijk veel foto’s en video’s maken om de camera te testen.
Eerste indruk zeer positief en vooral de batterij is opvallend, met 6,5 uur SOT en 1 uur op achtergrond heb ik nu nog ~40% over.
Ervaar het zeker als een upgrade vanaf een 3 jaar oude iPhone 8 Plus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nergenss
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11-04-2024
Hoezo kan ik niet meer apps op favoriet zetten in de appstore? Zie ik het niet of is dit er niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:41
Rivanov schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:21:
Night mode blijft mij ook verbazen. Hier was het dus pikdonker toen ik de foto maakte.

[Afbeelding]
Me2.
Zo ook serie ‘Earth at Night’ op Apple tv waarbij cameratechnieken de nacht helder en in kleur weergeven

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 19:24
Rivanov schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:21:

[Afbeelding]
Zo lijkt het mooi en scherp.

Maar als je inzoomend valt het allemaal wel mee vind ik

Tis waar wat je mooi vindt 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

dkawa schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:38:
[...]

Komt natuurlijk ook omdat deze afbeelding ietwat compressed is ;)

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12:47
dkawa schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:38:
[...]

Dit ben ik met je eens. Viel mij ook al eerder op in dit topic.

Heb ook wat video reviews van Apple ProRAW gezien. De techniek is erg leuk gevonden, en het idee dat je een "AI / computational" versie van een RAW bestand hebt is een techniek waar de camerabouwers van Nikon, Canon, Sony, Fuji etc ook wel mee aan de slag willen in een "echte" camera lijkt mij. Echter blijft de kleine sensor een belemmering voor gebruik buiten het bekijken van een foto op een telefoon of laptop. De ProRAW files lijken qua noise aardig schoon, maar je levert er detail voor in door alle noise reduction.

Neemt niet weg. Voor een smartphone indrukwekkende vooruitgangen uiteraard. Ik laat mijn camera er alleen nog niet voor thuis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:58

JB

Cédric roelt!

Skitso schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:39:
Ziet er idd top uit hoor die foto's
Zien hier iphone 12 mini gebruikers? Zo ja hoe bevalt het toestel? Hier ook sterk in twijfel om voor de mini te gaan. :)
Dat ligt aan je primaire reden denk ik? Als je voor formaat en gewicht gaat, dan is het sowieso een no-brainer! Ook de accu valt me tot op heden niet tegen. Ik ben sinds de 5S weer zoooo blij met een compact toestel dat alle overige "concessies" het me dik en dwars waard zijn.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:44
Zonet even nog snel langs de mediamarkt geweest om een 12 128Gb te halen als vervanging voor mijn 7 plus 265Gb. Eigenlijk was ik hem van plan om in mijn vakantie te halen vanaf volgende week, maar omdat alle winkels dichtgaan, toch nog even snel op de valreep binnen.
Eigenlijk wilde ik een blauwe, maar die waren op en dus toch maar weer een zwarte telefoon genomen.
Ik ben benieuwd, want het is mijn eerste telefoon met faceID. Naast deze 12 die ik privé gebruik heb ik nog een 8 van mijn werk, maar die is zwaar beveiligd vanwege mijn werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
elaho schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 22:50:
Zijn er mensen die veel gebruik maken van de Lidar scanner op de 12 pro?
Ik ben bezig met nieuwbouw, handig om dingen op te meten en er direct een foto van te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Ricktachtig schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:40:
De iPhone 12 128gb is nu verkrijgbaar voor 909 euro bij sommige winkels. Is er nou echt iets zo veel anders aan de Pro versie waarom iedereen blijkbaar graag 250 euro meer betaald hiervoor op de telephoto camera na?
Ik heb een analyse gemaakt van welke lenzen ik gebruikte op mijn 11Pro (die is naar mijn moeder).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qC9bTMkNwU4WHoq0ww3Y-tfEc6E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eptG9BqLL6wN669o0zX9Pi6l.png?f=fotoalbum_large

Reden genoeg om nu ook voor de Pro te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopZo
  • Laatst online: 15-12-2020
Hallo iPhone 12 bezitters!

Ik heb een vraag over de werking van het toestel, want ik zie een paar threads bij onderzoek die me zorgen baren. Vooraf excuus als dit al ergens is behandeld in deze topic.

topics:
https://www.reddit.com/r/...o_no_service_in_areas_of/
https://www.tomsguide.com...lem-what-you-need-to-know
https://9to5mac.com/2020/...ing-service-unexpectedly/
https://www.macrumors.com...llular-coverage-dropping/

Ik had een iPhone XS die hetzelfde probleem had. Verbindingsverlies, mensen konden mij niet verstaan en andersom ook. De telefoon was compleet onbruikbaar voor telefoneren naar mensen op een ander provider netwerk (KPN, Vodafone). Ik zat op het T-Mobile netwerk.

Ervaren jullie soortgelijke problemen als je mensen belt die niet op jouw providernetwerk zitten?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TopZo schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:26:
Hallo iPhone 12 bezitters!

Ik heb een vraag over de werking van het toestel, want ik zie een paar threads bij onderzoek die me zorgen baren. Vooraf excuus als dit al ergens is behandeld in deze topic.

topics:
https://www.reddit.com/r/...o_no_service_in_areas_of/
https://www.tomsguide.com...lem-what-you-need-to-know
https://9to5mac.com/2020/...ing-service-unexpectedly/
https://www.macrumors.com...llular-coverage-dropping/

Ik had een iPhone XS die hetzelfde probleem had. Verbindingsverlies, mensen konden mij niet verstaan en andersom ook. De telefoon was compleet onbruikbaar voor telefoneren naar mensen op een ander provider netwerk (KPN, Vodafone). Ik zat op het T-Mobile netwerk.

Ervaren jullie soortgelijke problemen als je mensen belt die niet op jouw providernetwerk zitten?

Alvast bedankt!
Heb je met meerdere telefoons een crosscheck gedaan? Want klinkt eerder als een probleem aan de Tmobile-kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopZo
Dennisdn schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:31:
[...]

Heb je met meerdere telefoons een crosscheck gedaan? Want klinkt eerder als een probleem aan de Tmobile-kant.
Ja, ik kreeg een geheel nieuw vervangend toestel, met hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TopZo schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:15:
[...]

Ja, ik kreeg een geheel nieuw vervangend toestel, met hetzelfde resultaat.
Dan wordt Tmobile steeds verdachter in plaats van de iPhone.
Al met een simkaart van een andere aanbieder getest of het dan ook is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopZo
Dennisdn schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:40:
[...]

Dan wordt Tmobile steeds verdachter in plaats van de iPhone.
Al met een simkaart van een andere aanbieder getest of het dan ook is?
Ook met andere providers, alle troubleshooting stappen zijn al tevergeefs doorlopen. Ik heb de telefoon nu niet meer, maar wilde meer weten of mensen ook dergelijke problemen ervaren met de iPhone 12. Ik heb nu namelijk geen telefoon en wil binnenkort de iPhone 12 mini aanschaffen als mensen in NL niet deze problemen ervaren.

Bedankt voor je hulp iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TopZo schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:45:
[...]

Ook met andere providers, alle troubleshooting stappen zijn al tevergeefs doorlopen. Ik heb de telefoon nu niet meer, maar wilde meer weten of mensen ook dergelijke problemen ervaren met de iPhone 12. Ik heb nu namelijk geen telefoon en wil binnenkort de iPhone 12 mini aanschaffen als mensen in NL niet deze problemen ervaren.

Bedankt voor je hulp iig!
Ik heb het zelf in ieder geval nog nooit voorbij zien komen hier op de iOS- of iPhone-forums, dus een heel groot probleem zal het niet zijn. Uiteraard zijn er altijd individuele problemen, maar die lijken bij de iPhone12 nu vooral om nachtelijke batterydrains te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopZo
Dennisdn schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:57:
[...]

Ik heb het zelf in ieder geval nog nooit voorbij zien komen hier op de iOS- of iPhone-forums, dus een heel groot probleem zal het niet zijn. Uiteraard zijn er altijd individuele problemen, maar die lijken bij de iPhone12 nu vooral om nachtelijke batterydrains te draaien.
Dat is goed om te horen, bedankt voor je input!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud0012
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20:30
elaho schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 22:50:
Zijn er mensen die veel gebruik maken van de Lidar scanner op de 12 pro?
Ben er van de week mee begonnen. Is erg cool om een 3D scan van je kamer te maken. Ben er net mee begonnen, dus veel kan ik er nog niet van zeggen. Gebruik Canvas app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Hoe zit het met ProRAW? Ik maak een foto in dit formaat. Heb ik dan een externe app nodig om er meer aan te kunnen sleutelen?

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
THE_BASE schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:04:
Hoe zit het met ProRAW? Ik maak een foto in dit formaat. Heb ik dan een externe app nodig om er meer aan te kunnen sleutelen?
De standaard foto app kan je ook gebruiken om ProRAW te bewerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Dennisdn schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:57:
[...]

Nachtelijke drain had ik tot eergisteren met mijn 4 jaar oude 7 plus ook. Wellicht, omdat het nu wat kouder is snachts.
De bediening went vrij snel gelukkig. Ik dacht dat ik die home knop nog lang zou missen.
Ik zag trouwens opeens een 5G symbool, dat is ook wel grappig.
Nu heb ik niet speciaal voor 5G een andere telefoon gekocht. Ik koop altijd een toestel los voor ongeveer een jaar of 4 en dan koop ik weer een nieuwe. Bij Apple geen enkel probleem door de lange ondersteuning.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

Ben echt impressed door de night mode...
Was hier dus echt pikke donker!

Zonder en met:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Mj1S4vQjg-cb8buydGu6HaI9vc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AvuNIwIVUeVjMhN08PHSpMQo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W0uyzdeAlIZhnFDwGezW95BI9CQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o2lDiUtLHaegGGYgfRVFqqul.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TUFeNt5fWM9R9dAawZv6ZCBYrW8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yO3IkYRoYY0geXHpsXbaGYUk.jpg?f=fotoalbum_large

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Tartarus schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:21:
[...]

De standaard foto app kan je ook gebruiken om ProRAW te bewerken
Ik zag dat Halide veel opties heeft. Maar dat verdienmodel is niet zo gezellig meer. Wel een mooie app!

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
d22wth schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:34:
Ben echt impressed door de night mode...
Was hier dus echt pikke donker!

Zonder en met:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vind het maar een lelijke foto 8)7

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:49
dkawa schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:32:
[...]

Trol? Ik vind t werkelijk prachtig hoe de iPhone presteert in pikdonker! Tuurlijk, het kan scherper, maar je ziet gewoon zoveel meer!!

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dkawa
Alekz87 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:46:
[...]

Trol? Ik vind t werkelijk prachtig hoe de iPhone presteert in pikdonker! Tuurlijk, het kan scherper, maar je ziet gewoon zoveel meer!!
Trol? Je mag wel op een normale manier reageren vind ik. Ieder z’n eigen mening, toch? Maar Trol? Moet dat nou echt?

Vind het grappig om telkens maar te lezen hoe goed deze nieuwe iPhone 12 serie is, ik vind het wel meevallen.

Vorig jaar vond ik de nightmode echt een wauw effect hebben, nu helemaal niet. Nou ja misschien wat scherper hier en daar maar voor mij niets speciaals (heb nog steeds een 11 pro en de nightmode van dit toestel vind ik goed genoeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

[...]

Hij lijkt totaal niet scherp, maar wees er van bewust dat ik echt totaal niks zag (gewoon zwart) en dat het nogal mistig is :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:08
[...]

Hij claimt ook niet de mooiste foto ooit gemaakt te hebben, hij is onder de indruk hoeveel je kunt zien op een foto terwijl het pikkedonker is.
Dat jij dan komt zeggen dat het maar een lelijke foto is, is je goed recht uiteraard. Maar heeft totaal niks met zijn punt te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 23:31
hi all, ik heb een vraagje aan jullie :)

Ik had een iPhone xs 256gb en deze weggedaan voor een iPhone 12 mini. Vanaf de eerste dag had ik al mijn twijfels over de mini en was ik een stuk "blijer" met mijn xs..Op de schermgrootte na heb ik gewoon een aantal problemen:

- Scherm, van onder naar boven swipen werkt slecht en heel vaak niet. Bij genius bar geweest en zij gaven aan dat het door mijn screenprotector komt (Spigen..). Ik heb deze er niet afgehaald dus geen idee of het zonder echt veel beter is (zal vast maar had dit probleem niet op mij XS).

- ander probleem is het bereik.. ik heb in mijn huis altijd maar 1 streepje 4g. Voor mijn gevoel had mijn XS beter bereik en had ik nooit last van het feit dat bijv. een app niet kan laden vanwege slecht internet.

Nu mijn vraag... is het wijsheid om te switchen naar een 12 pro? heeft deze bijv. beter bereik dan de mini? of is dit echt dezelfde antenne? Andere optie is teruggaan naar een XS maar dan heb ik geen nieuwe.. en wilde juist een nieuwe vanwege batterijcapaciteit. De iphone 11 pro is ook nog een optie echter is deze vrij prijzig tov een 12pro..

hopelijk kunnen jullie helpen :)

ps: ik kan mijn iphone tot 8 jan nog terugsturen naar apple

Acties:
  • +5 Henk 'm!
ls789 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 00:56:
Ik had een iPhone xs 256gb en deze weggedaan voor een iPhone 12 mini. Vanaf de eerste dag had ik al mijn twijfels over de mini en was ik een stuk "blijer" met mijn xs..Op de schermgrootte na heb ik gewoon een aantal problemen:

- Scherm, van onder naar boven swipen werkt slecht en heel vaak niet. Bij genius bar geweest en zij gaven aan dat het door mijn screenprotector komt (Spigen..). Ik heb deze er niet afgehaald dus geen idee of het zonder echt veel beter is (zal vast maar had dit probleem niet op mij XS).

- ander probleem is het bereik.. ik heb in mijn huis altijd maar 1 streepje 4g. Voor mijn gevoel had mijn XS beter bereik en had ik nooit last van het feit dat bijv. een app niet kan laden vanwege slecht internet.

Nu mijn vraag... is het wijsheid om te switchen naar een 12 pro? heeft deze bijv. beter bereik dan de mini? of is dit echt dezelfde antenne? Andere optie is teruggaan naar een XS maar dan heb ik geen nieuwe.. en wilde juist een nieuwe vanwege batterijcapaciteit. De iphone 11 pro is ook nog een optie echter is deze vrij prijzig tov een 12pro..
Ik heb een maand een Pro gehad en nu een Mini. Misschien kan ik je op weg helpen.

Zijn die twijfels alleen gebaseerd op het bereik- en swipe-probleem? Want dat zijn issues die niet horen. Niet bij een Pro, maar ook niet bij een Mini.

Er is wel een swipe-probleem geweest op de Mini, maar die is met 14.2 of 14.3 opgelost. Heb je hem helemaal up-to-date? Anders moet je het toch zonder protector proberen om die uit te sluiten.

De antennes zijn in alle iPhones hetzelfde. Er nu over nadenkende kan het best zijn dan ik op de Pro én Mini minder streepjes heb dan ik op de X had. Maar in de praktijk is het bereik niet slechter. Streepjes zeggen niet alles, de interpretatie kan nu iets anders zijn dan op vorige modellen. Ik zou niet op de streepjes af gaan, maar op de kwaliteit van de verbinding. Maar je zegt dat apps echt minder snel laden, wellicht heb je een maandagochtend-exemplaar gekregen.

Kortom: als bovenstaande 2 issues de hoofdreden zijn, zou ik nog even doortesten en als het echt niet goed is omruilen voor een nieuwe, want beide issues horen niet bij een Mini. Een Pro kies je als je: groter scherm, betere camera, batterij en RAM-geheugen wilt. Verder zijn er geen verschillen.

Verder hou ik wijselijk mijn mond, want ik kreeg nogal op mijn donder dat ik in dit topic de Mini te veel promote ten opzichte van de Pro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Weet iemand toevallig hoe je bij het invoeren van een tekst de cursor kan verplaatsen over de ingevoerde tekst? Bij mijn 7 plus kon ik dat door wat harder te drukken. Bij de 12 werkt dat niet meer helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:08
fisherman schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:40:
Weet iemand toevallig hoe je bij het invoeren van een tekst de cursor kan verplaatsen over de ingevoerde tekst? Bij mijn 7 plus kon ik dat door wat harder te drukken. Bij de 12 werkt dat niet meer helaas.
Ben na paar jaar pas sinds kort weer bij Apple, maar als je de spatie ff indrukt en dan vast blijft houden kun je met je vinger de cursor verplaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
Daejji schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:47:
[...]

Ben na paar jaar pas sinds kort weer bij Apple, maar als je de spatie ff indrukt en dan vast blijft houden kun je met je vinger de cursor verplaatsen.
Dat werkt inderdaad 👍🏼. Voorheen maakte het niet uit waar je drukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetix1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-08 20:43
Hoi all,

Is het mogelijk om de night mode op de camera definitief uit te zetten? Ik vind het echt verschrikkelijk irritant.

Hoor het graag. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Alekz87
dkawa schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 23:15:
[...]

Trol? Je mag wel op een normale manier reageren vind ik. Ieder z’n eigen mening, toch? Maar Trol? Moet dat nou echt?

Vind het grappig om telkens maar te lezen hoe goed deze nieuwe iPhone 12 serie is, ik vind het wel meevallen.

Vorig jaar vond ik de nightmode echt een wauw effect hebben, nu helemaal niet. Nou ja misschien wat scherper hier en daar maar voor mij niets speciaals (heb nog steeds een 11 pro en de nightmode van dit toestel vind ik goed genoeg)
Je geeft geen mening. Je roept dat je iets lelijk vindt en dat is het. Ik krijg nu meer het idee dat je alles van de 12 pro maar afkraakt omdat je zelf de 11 hebt. Je hebt de 12 zelf niet eens, dus snap ook niet zo goed hoe je hem kan afkraken.

Op mij kom je eerder jaloers over, dan dat je een mening geeft. Je bent alleen maar aan het afkraken en dat op een iPhone forum waar mensen plezier hebben met hun aankoop.

[ Voor 9% gewijzigd door Alekz87 op 16-12-2020 21:09 ]

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23:02
fisherman schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:40:
Met de spatiebalk, even indrukken en terwijl kan je de cursor zo verplaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
Azmodann schreef op woensdag 16 december 2020 @ 23:51:
[...]

Met de spatiebalk, even indrukken en terwijl kan je de cursor zo verplaatsen.
Ik zag het hierboven al, maar toch bedankt.
Voorheen kom je gewoon als het ware doordrukken op het hele toetsenbord om de cursor te verplaatsen.
Maar nu kan je wel makkelijk speciale tekens typen.

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:39
Ik had gehoopt dat IOS 14.3 de magsafe system sound bug (corrupte systeemgeluiden nadat de telefoon verbinding heeft gemaakt met een magsafe-accesoire) zou oplossen, maar helaas is dat nog niet gelukt.
Heb nu als workaround maar systeemgeluid uitgezet.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik moet nog de update installeren maar ik hoop dat de notificatie bug waarbij je geluidsniveau even naar 200% wordt opgeschroefd nu eindelijk verholpen is. Bloed irritant als je op de bank onderuitgezakt zit te browsen en dan een notificatie binnen komt dreunen :(

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Vandaag 4 gesprekken in de auto via de carkit gevoerd die alle 4 werden verbroken. Eerst viel het geluid helemaal weg en daarna de gehele verbinding. Ik had het in mijn privé auto en in de bus van het werk.

Ik heb dit niet eerder gehad. Dit was icm KPN ESIM en Ford Mondeo en Mercedes Spinter carkit. Het lijkt sinds iOS 14.3 voor te komen. Herkent iemand dit?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dkawa
Alekz87 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:07:
[...]

Je geeft geen mening. Je roept dat je iets lelijk vindt en dat is het. Ik krijg nu meer het idee dat je alles van de 12 pro maar afkraakt omdat je zelf de 11 hebt. Je hebt de 12 zelf niet eens, dus snap ook niet zo goed hoe je hem kan afkraken.

Op mij kom je eerder jaloers over, dan dat je een mening geeft. Je bent alleen maar aan het afkraken en dat op een iPhone forum waar mensen plezier hebben met hun aankoop.
Jaloers? Nee hoor..

whatever guppie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOizo
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11-2024
THE_BASE schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:32:
[...]

Ik vond het ook vreemd inderdaad. Ik had ruimte genoeg, maar door overzetten via iPhone naar iPhone bleken de foto’s direct te worden overgezet en daarna pas weer gecomprimeerd naar iCloud. Terwijl ze in iCloud zitten. Best vreemd en onhandig voor gebruikers zoals jij.
Nou alles is in de achtergrond na een dag of wat hersteld zit nu op 61,2 van de 128 GB prima

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fisherman
Alekz87 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:07:
[...]

Lijkt wel een Tesla fanboy reactie. Over smaak valt niet te twisten. Ik heb de 12 niet gekocht vanwege het design. Ik was gewoon toe aan een nieuwe telefoon. Net zoals ik afgelopen zomer toe was aan een nieuwe (elektrische) auto die gelukkig CarPlay ondersteunt.

Zowel telefoons als auto's doe ik lang mee en koop ik gewoon van de spaarpot. Mijn oude telefoon was 4 jaar oud (7plus 256gb) en mijn oude auto was al 10 jaar oud.

Niet iedereen hoeft altijd het nieuwste te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:25
Godver, nu al twee krassen waarvan één diepe die echt de kleur opbreekt (regenboog). Gelukkig heb ik Applecare+.

Daarnaast is die Magsafe Wallet echt onbruikbaar. Bij het minste or geringste schiet ie los. Zou een Chinese versie sterkere magneetjes hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik kan een gesealde 12 Pro Max kopen van iemand, maar bij het checken van het serienummer staat er dit:

Geldige aankoopdatum
Een gevalideerde aankoopdatum zorgt ervoor dat Apple uw product snel kan vinden en u de nodige hulp kan bieden.
Telefonische technische support: actief
Uw product komt in aanmerking voor gratis technische telefonische support.
Geschatte vervaldatum: 18 februari 2021
Meer informatie over gratis support wordt in een nieuw venster geopend
Neem contact op met Apple Support
Dekking van reparaties en service: actief
Uw product wordt voor in aanmerking komende reparaties en service gedekt door Apple's Beperkte Garantie.
Verwachte vervaldatum: 19 november 2021

Klopt dat dan wel? Dan moet hij al een keer geactiveerd zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door syltheboy op 18-12-2020 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

syltheboy schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:00:
Ik kan een gesealde 12 Pro Max kopen van iemand, maar bij het checken van het serienummer staat er dit:

Geldige aankoopdatum
Een gevalideerde aankoopdatum zorgt ervoor dat Apple uw product snel kan vinden en u de nodige hulp kan bieden.
Telefonische technische support: actief
Uw product komt in aanmerking voor gratis technische telefonische support.
Geschatte vervaldatum: 18 februari 2021
Meer informatie over gratis support wordt in een nieuw venster geopend
Neem contact op met Apple Support
Dekking van reparaties en service: actief
Uw product wordt voor in aanmerking komende reparaties en service gedekt door Apple's Beperkte Garantie.
Verwachte vervaldatum: 19 november 2021

Klopt dat dan wel? Dan moet hij al een keer geactiveerd zijn?
Gok dat de iPhone was gekocht op 19 november.
De beperkte garantie (Limited Warranty) gaat al in op de datum dat ie wordt gekocht.

Zie:
https://discussions.apple.com/thread/250218219
https://discussions.apple.com/thread/250578557

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
@d22wth Oké, bedankt. Maar is hij dan niet al geactiveerd met een apple ID?

Toestel is bij Amazon gekocht en besteldatum was 1 december als ik het goed kon zien, want het was een wazige foto.

[ Voor 50% gewijzigd door syltheboy op 18-12-2020 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

syltheboy schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:24:

Toestel is bij Amazon gekocht en besteldatum was 1 december als ik het goed kon zien, want het was een wazige foto.
Dat is dan wel heel vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Laatst online: 21:26
@syltheboy Ik heb hier nog een iPhone 12 Pro Max in seal (nog niet geactiveerd, had nog geen tijd haha), maar op Apple krijg ik de volgende melding:

Activeer uw apparaat
We kunnen de dekkingsgegevens niet weergeven omdat uw apparaat niet is geregistreerd. Neem contact op met uw Apple productverkoper of uw mobiele aanbieder om dit apparaat te registreren.

Hopelijk kun je hier wat mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
@Safaci Bedankt, ik dacht het al. Dan klopt het gewoon niet. Het is het duurste model voor 400 euro onder de nieuwprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Dennisdn schreef op woensdag 16 december 2020 @ 05:23:
[...]

Ik heb een maand een Pro gehad en nu een Mini. Misschien kan ik je op weg helpen.

Zijn die twijfels alleen gebaseerd op het bereik- en swipe-probleem? Want dat zijn issues die niet horen. Niet bij een Pro, maar ook niet bij een Mini.

Er is wel een swipe-probleem geweest op de Mini, maar die is met 14.2 of 14.3 opgelost. Heb je hem helemaal up-to-date? Anders moet je het toch zonder protector proberen om die uit te sluiten.

De antennes zijn in alle iPhones hetzelfde. Er nu over nadenkende kan het best zijn dan ik op de Pro én Mini minder streepjes heb dan ik op de X had. Maar in de praktijk is het bereik niet slechter. Streepjes zeggen niet alles, de interpretatie kan nu iets anders zijn dan op vorige modellen. Ik zou niet op de streepjes af gaan, maar op de kwaliteit van de verbinding. Maar je zegt dat apps echt minder snel laden, wellicht heb je een maandagochtend-exemplaar gekregen.

Kortom: als bovenstaande 2 issues de hoofdreden zijn, zou ik nog even doortesten en als het echt niet goed is omruilen voor een nieuwe, want beide issues horen niet bij een Mini. Een Pro kies je als je: groter scherm, betere camera, batterij en RAM-geheugen wilt. Verder zijn er geen verschillen.

Verder hou ik wijselijk mijn mond, want ik kreeg nogal op mijn donder dat ik in dit topic de Mini te veel promote ten opzichte van de Pro ;)
nog wat nader onderzoek gedaan naar aanleiding van jouw suggesties/tips :) het klopt inderdaad dat die streepjes schijnbaar weinig zeggen (thank god). De verbinding is eigenlijk zelden slecht. Een keer wel EDGE gehad en dan is niks te gebruiken, mijn neef stond naast mij en had 4g (beide vodafone). Ik heb wel vodafone zakelijk en hij niet, wellicht zit daar verschil in?

feit dat de antenne in alle iPhones gelijk is doet mij dan wel weer goed.. dan heeft het 0,0 zin om te upgraden hehe. Moet wel bekennen dat ik prima zonder upgrade naar dit toestel met mijn XS door had kunnen gaan (achteraf is mooi wonen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 22:58

JB

Cédric roelt!

Nu weet ik niet of het aan mijn Mini ligt maar loop hier nu voor het eerst tegen aan icm Vodafone; het samenvoegen van 2 telefoongesprekken lukt me niet...? Ik kan blijven drukken op dat symbool, maar er gebeurt niets. Meer mensen dit?

[ Voor 15% gewijzigd door JB op 18-12-2020 15:06 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:02
HenkEisDS schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:51:
Godver, nu al twee krassen waarvan één diepe die echt de kleur opbreekt (regenboog). Gelukkig heb ik Applecare+.

Daarnaast is die Magsafe Wallet echt onbruikbaar. Bij het minste or geringste schiet ie los. Zou een Chinese versie sterkere magneetjes hebben?
gebruik je hem met of zonder hoesje? Ik heb er een Ali hoesje bij met magneten er in...

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:25
bing69 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 15:27:
[...]

gebruik je hem met of zonder hoesje? Ik heb er een Ali hoesje bij met magneten er in...
Zonder. Mijn hoesjes zijn nog onderweg vanuit China... :D Scheelt het als je een hoesje hebt met extra magneten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:36
HenkEisDS schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:51:

Die Chinese versies hebben zwakkere magneten erin. Daarnaast zou ik vanwege de kwaliteit er ver van weg blijven. Ik heb er hier nog twee die in de kast liggen te verstoffen.

Hoesjes met MagSafe magneten zullen zeker helpen.

[ Voor 4% gewijzigd door TheKerremenke op 18-12-2020 15:45 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
ls789 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:27:
[...]

nog wat nader onderzoek gedaan naar aanleiding van jouw suggesties/tips :) het klopt inderdaad dat die streepjes schijnbaar weinig zeggen (thank god). De verbinding is eigenlijk zelden slecht. Een keer wel EDGE gehad en dan is niks te gebruiken, mijn neef stond naast mij en had 4g (beide vodafone). Ik heb wel vodafone zakelijk en hij niet, wellicht zit daar verschil in?

feit dat de antenne in alle iPhones gelijk is doet mij dan wel weer goed.. dan heeft het 0,0 zin om te upgraden hehe. Moet wel bekennen dat ik prima zonder upgrade naar dit toestel met mijn XS door had kunnen gaan (achteraf is mooi wonen).
Vodafone heeft sowieso geen landelijke dekking. Ik heb zelf okk vodafone. Thuis werkt alles goed, maar in de omgeving bij mijn familie heb ik vaak slecht bereik. De meeste mensen daar hebben dus ook geen vodafone. Kpn is volgens mij het meeste dekkend nog steeds.
Wel leuk is het 5G icoontje overigens, maar echt sneller dan 4G is het helaas nog niet. Wel stabieler lijkt het, zeker met uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statz87
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:49
Ik gebruik de MagSafe wallet met een leder hoesje van Apple. En ik vind het echt top.
Moet hem er echt “aftrekken”. Heb zelf de 12 mini en vind het bedienen van het toestel zelfs fijner icm de wallet. Zelfs thuis zit die erop.
HenkEisDS schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 15:34:
[...]

Zonder. Mijn hoesjes zijn nog onderweg vanuit China... :D Scheelt het als je een hoesje hebt met extra magneten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fisherman schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 17:03:
[...]

Vodafone heeft sowieso geen landelijke dekking. Ik heb zelf okk vodafone. Thuis werkt alles goed, maar in de omgeving bij mijn familie heb ik vaak slecht bereik. De meeste mensen daar hebben dus ook geen vodafone. Kpn is volgens mij het meeste dekkend nog steeds.
Wel leuk is het 5G icoontje overigens, maar echt sneller dan 4G is het helaas nog niet. Wel stabieler lijkt het, zeker met uploaden.
Geen enkel netwerk heeft landelijke dekking. Ik ben thuis op zakelijke nummer van Tmob compleet onbereikbaar. Voordat zij WiFi-bellen aangezet hadden moest ik in de tuin gaan staan om telefoontjes af te handelen.

Met Voda heb ik dan weer nog nooit meegemaakt dat ik slecht bereik had, en voor-COVID maakte ik 80k km per jaar door het hele land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-

[ Voor 100% gewijzigd door Dennisdn op 19-12-2020 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
syltheboy schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:24:

Buitenlandse Amazon?
Die waren in de begintijd van de 12 al refurbished met korting aan het verkopen. Dat is hier in het topic wel paar keer voorbij gekomen toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:02
TheKerremenke schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 15:45:
[...]

Die Chinese versies hebben zwakkere magneten erin. Daarnaast zou ik vanwege de kwaliteit er ver van weg blijven. Ik heb er hier nog twee die in de kast liggen te verstoffen.

Hoesjes met MagSafe magneten zullen zeker helpen.
Dan heb je de verkeerde gekocht!!

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
bing69 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 09:31:
[...]

Dan heb je de verkeerde gekocht!!
Dat kan heel goed zo zijn. Maar ben voorlopig even klaar met de “kwaliteit” van AliExpress producten. Ik heb nog een originele Apple MagSafe wallet. Dat is voorlopig voor mij voldoende. Hetzelfde geldt voor iPhone hoesjes.

[ Voor 5% gewijzigd door TheKerremenke op 19-12-2020 12:16 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:03
Gisteravond (voor 8 uur) de 12 in het blauw besteld bij Amac. Hopelijk is hij er vanavond. 😅🥰

AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:37
TheKerremenke schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 12:15:
[...]

Dat kan heel goed zo zijn. Maar ben voorlopig even klaar met de “kwaliteit” van AliExpress producten. Ik heb nog een originele Apple MagSafe wallet. Dat is voorlopig voor mij voldoende. Hetzelfde geldt voor iPhone hoesjes.
Ook ooit die keuze gemaakt idd. Scheelt een hoop geld :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
fisherman schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 17:03:
[...]

Hmm ja ik heb mijn Simkaart of abbo niet gewijzigd.. vandaar mijn veronderstelling dat het aan het toestel moet liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Laatst online: 25-05 20:18
Zo ik ben de eerste % van de accu van mijn mini al kwijt.
Ik hoop niet dat dit zo’n zelfde vaart gaat lopen als op mijn oude 8 :-/ daarmee verloor ik 10% in de eerste 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:20

pdavie2311

Live life to the fullest..

Banshee schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 16:35:
Zo ik ben de eerste % van de accu van mijn mini al kwijt.
Ik hoop niet dat dit zo’n zelfde vaart gaat lopen als op mijn oude 8 :-/ daarmee verloor ik 10% in de eerste 3 maanden.
Wat is je oplaad methodiek? Bedraad, draadloos, frequentie? Met welke oplader?

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Laatst online: 25-05 20:18
pdavie2311 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 16:38:
[...]

Wat is je oplaad methodiek? Bedraad, draadloos, frequentie? Met welke oplader?
Om de dag zo’n beetje, met de 20w Apple usb -c lader bedraad, aan de lader bij ongeveer 10/15% en bij vol gaat hij er weer af.
Verbaasd mij overigens wel dat de mini toch best warm wordt aan de 20w usb-c lader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:20

pdavie2311

Live life to the fullest..

Banshee schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 16:45:
[...]

Om de dag zo’n beetje, met de 20w Apple usb -c lader bedraad, aan de lader bij ongeveer 10/15% en bij vol gaat hij er weer af.
Verbaasd mij overigens wel dat de mini toch best warm wordt aan de 20w usb-c lader.
Ah, ok! Ik probeer boven de 20% bij te laden tot ongeveer een goede 80%...Ligt nooit de hele nacht aan de lader, bedraad of draadloos! Weet niet of dat wat scheelt hoor..

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:24
[...]

Je zou ook nog een tragere lader kunnen proberen, bij voorkeur de 5W lader als je de tijd hebt. In mijn ervaring wordt de iPhone dan helemaal niet warm. Mijn 12 Pro Max wordt ook flink warm als ik die aan de 20W lader hang. Warmte is iets dat li-ion accu’s niet zo fijn vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
Safaci schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:42:
@syltheboy Ik heb hier nog een iPhone 12 Pro Max in seal (nog niet geactiveerd, had nog geen tijd haha), maar op Apple krijg ik de volgende melding:

Activeer uw apparaat
We kunnen de dekkingsgegevens niet weergeven omdat uw apparaat niet is geregistreerd. Neem contact op met uw Apple productverkoper of uw mobiele aanbieder om dit apparaat te registreren.

Hopelijk kun je hier wat mee..
Ik heb dit ook bij mijn Apple Watch die ik gisteren bij CB heb gekocht.

Gaat die melding weg als ik eenmaal mijn watch heb verbonden met mijn iPhone en ben ingelogd met mijn Apple ID of ?
Want ik zie niet in wat ik bij CB zou moeten gaan doen of welk verhaal ik moet gaan halen om die te registeren en zou toch wel de info willen zien over mijn dekkingstermijn op de Apple site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
Mijn vriendin heeft onlangs een pro max gekocht en nu werkt/reageert het touchscreen niet meer, ze heeft zelf niks gedaan, geen update gezien/gedaan en enkel de telefoon opgeladen. Er zijn meer mensen met hetzelfde probleem en we hebben alle tips uitgeprobeerd. (origineel) hoesje er af, restart en meer mogelijkheden lijken er niet te zijn. Face id werkt ook niet. De telefoon reageert op beweging en knoppen maar unlocken gaat dus niet. Is er nog iets dat we uit kunnen proberen zonder terug naar de dealer te hoeven?

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Crypts schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:33:
Mijn vriendin heeft onlangs een pro max gekocht en nu werkt/reageert het touchscreen niet meer, ze heeft zelf niks gedaan, geen update gezien/gedaan en enkel de telefoon opgeladen. Er zijn meer mensen met hetzelfde probleem en we hebben alle tips uitgeprobeerd. (origineel) hoesje er af, restart en meer mogelijkheden lijken er niet te zijn. Face id werkt ook niet. De telefoon reageert op beweging en knoppen maar unlocken gaat dus niet. Is er nog iets dat we uit kunnen proberen zonder terug naar de dealer te hoeven?
Soft-reset of hard-reset al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
TheKerremenke schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:36:
[...]

Soft-reset of hard-reset al geprobeerd?
Yup, geen resultaat. Probeer nu via iTunes recovery te doen. Beetje jammer wel dat iTunes aangaf geen update te kunnen doen maar als ik doorklik geeft hij aan een software update te downloaden en te gaan installeren als deze compleet is, nergens is enige vooruitgang te zien of is te zien hoelang dit nog gaat duren. Ik laat hem maar even zo voor een uurtje oid, weinig anders wat ik nog kan proberen anders dan terug naar de winkel.

Edit: de 'update' heeft niet gewerkt, probeer nu restore maar een beetje teleurstellend is het wel. :/

[ Voor 8% gewijzigd door Crypts op 20-12-2020 10:13 ]

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 911GT2
  • Laatst online: 16-09 08:25

911GT2

en blazen maar!

Beetje een n00b vraag. Maar in de timeline van mij photo’s maakt mijn 12 pro prachtige foto’s. Op het moment dat je een foto selecteert in je timeline komt er eerst de foto en gedurende een seconde lijkt hij er een filter/ aanpassing op te doen waardoor de foto veel mooier is/ wordt. Maar als ik diezelfde foto open op mijn Mac is hij weer gewoon terug naar de fletse foto die het was voordat mijn iPhone hem aan paste. Ik zou graag die foto’s met aanpassing hebben. Maar Google leverde geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-Nikon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:25
911GT2 schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:01:
Beetje een n00b vraag. Maar in de timeline van mij photo’s maakt mijn 12 pro prachtige foto’s. Op het moment dat je een foto selecteert in je timeline komt er eerst de foto en gedurende een seconde lijkt hij er een filter/ aanpassing op te doen waardoor de foto veel mooier is/ wordt. Maar als ik diezelfde foto open op mijn Mac is hij weer gewoon terug naar de fletse foto die het was voordat mijn iPhone hem aan paste. Ik zou graag die foto’s met aanpassing hebben. Maar Google leverde geen resultaat.
Worden je foto's opgeslagen in de cloud of op je toestel ?
Staan ze in de cloud dan krijg je eerst een thumbnail te zien namelijk.
Ik verwacht dat jouw probleem hier door komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
911GT2 schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:01:
Dit kan ook door live foto’s komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:14
Dennisdn schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 08:07:
[...]

Buitenlandse Amazon?
Die waren in de begintijd van de 12 al refurbished met korting aan het verkopen. Dat is hier in het topic wel paar keer voorbij gekomen toen.
Ik heb gewoon een gloednieuwe met dikke korting gekocht bij Amazon, niks refurbished aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinan10
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:13
WouterL schreef op zondag 20 december 2020 @ 12:24:
[...]

Ik heb gewoon een gloednieuwe met dikke korting gekocht bij Amazon, niks refurbished aan.
Welke versie en voor hoeveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:14
Sinan10 schreef op zondag 20 december 2020 @ 12:33:
[...]

Welke versie en voor hoeveel?
789 voor een nieuwe iPhone 12 128gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
@WouterL Ik zit te kijken naar een Pro Max, maar een iPhone 12 is natuurlijk een stuk voordeliger. Ik heb nu een iPhone XS. Wat ik jammer vind is dat de accu niet zo lang meegaat, maar dat probleem had ik ook bij mijn vorige iPhones. Om die reden zou ik de Max overwegen, maar misschien is hij te groot.

[ Voor 45% gewijzigd door syltheboy op 20-12-2020 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
syltheboy schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:54:
@Safaci Bedankt, ik dacht het al. Dan klopt het gewoon niet. Het is het duurste model voor 400 euro onder de nieuwprijs.
Zou deze gok nooit nemen. Wie weet zit er helemaal geen iPhone in. Leuke trucs gezien met verpakkingen die geseald zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
@TecTo Ik heb dat ook niet gedaan, ook al was afhalen mogelijk. Die persoon heb ik ook nagetrokken aan de hand van de wazige bon. Daaruit kwam een Pools bedrijf (Nederlands adres).

[ Voor 5% gewijzigd door syltheboy op 20-12-2020 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinan10
WouterL schreef op zondag 20 december 2020 @ 12:38:
[...]

789 voor een nieuwe iPhone 12 128gb.
Dat is wel een dikke korting ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinan10
syltheboy schreef op zondag 20 december 2020 @ 12:49:
@WouterL Ik zit te kijken naar een Pro Max, maar een iPhone 12 is natuurlijk een stuk voordeliger. Ik heb nu een iPhone XS. Wat ik jammer vind is dat de accu niet zo lang meegaat, maar dat probleem had ik ook bij mijn vorige iPhones. Om die reden zou ik de Max overwegen, maar misschien is hij te groot.
Ik heb de iPhone 12 mini en de batterijduur is echt perfect (zoizo langer dan de iPhone XS), de 12 gaat nog langer mee dan de mini, dus ik denk dat je niet perse voor de max hoeft te gaan. Geef de iPhone wel 3/4 dagen de eerste 2 dagen ging die sneller leeg dan nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 911GT2
  • Laatst online: 16-09 08:25

911GT2

en blazen maar!

Mike-Nikon schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:21:
[...]

Worden je foto's opgeslagen in de cloud of op je toestel ?
Staan ze in de cloud dan krijg je eerst een thumbnail te zien namelijk.
Ik verwacht dat jouw probleem hier door komt.
Beide. Maar ik heb het zelfs bij de meest recente foto’s. Dus het kan geen cloud issue zijn volgens mij. Het zijn idd wel live foto’s. Maar het lijkt alsof er een HDR layer overheen gaat.

[YouTube: Photo library iPhone]

[ Voor 6% gewijzigd door 911GT2 op 20-12-2020 14:12 . Reden: Video toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edhollan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:30
[...]

Heb zelf een iPhone 11.
1 jaar oud.
Staat nog netjes op 100%
Iedere dag 3 tot 4x opladen met een lage stroom ( Ikea draadloos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Sinan10 schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:19:
[...]

Ik heb de iPhone 12 mini en de batterijduur is echt perfect (zoizo langer dan de iPhone XS), de 12 gaat nog langer mee dan de mini, dus ik denk dat je niet perse voor de max hoeft te gaan. Geef de iPhone wel 3/4 dagen de eerste 2 dagen ging die sneller leeg dan nu.
De 12 Pro vind ik wel mooier, met een hoesje zie je er eigenlijk niks van. Verder kan het scherm feller. Ik gebruik m'n XS wel vaak (niet om te bellen :P ), daarom zou ik geen kleiner scherm willen. Het kan me voorstellen dat een kleiner toestel prettiger is om mee te bellen.

[ Voor 5% gewijzigd door syltheboy op 20-12-2020 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
Restore gedaan en kwam op een 'swipe up to restore scherm' maar swipen lukt dus niet, daarna nog een keer restore gedaan en nu komt hij zonder verdere interactie op de hallo schermpjes die je te zien krijgt bij een hele nieuwe Iphone maar touchscreen werkt nog steeds niet. Via iTunes zie ik de telefoon nu wel en iOS 14.3 zou erop staan. Hij werkt dus blijkbaar wel maar het touchscreen lijkt volledig dood.

Is er nog iets anders wat ik kan proberen? Het lukt me niet om in DFU mode te komen en vraag me ook af of dat gaat helpen. Ter aanvulling, telefoon is 5 dagen oud en niet gevallen oid. Er heeft al die tijd een origineel Magsafe hoesje omheen gezeten en hij heeft een Belkin iPh LAS glass protector erop zitten.

[ Voor 17% gewijzigd door Crypts op 20-12-2020 15:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Safaci
  • Laatst online: 21:26
Katmi schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 20:25:
[...]

Ik heb dit ook bij mijn Apple Watch die ik gisteren bij CB heb gekocht.

Gaat die melding weg als ik eenmaal mijn watch heb verbonden met mijn iPhone en ben ingelogd met mijn Apple ID of ?
Want ik zie niet in wat ik bij CB zou moeten gaan doen of welk verhaal ik moet gaan halen om die te registeren en zou toch wel de info willen zien over mijn dekkingstermijn op de Apple site...
Ja, ik denk het. Zodra je je  Watch gekoppeld hebt, gaat je garantietermijn in. Dan gaat die melding bij Apple ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Crypts schreef op zondag 20 december 2020 @ 15:17:
Restore gedaan en kwam op een 'swipe up to restore scherm' maar swipen lukt dus niet, daarna nog een keer restore gedaan en nu komt hij zonder verdere interactie op de hallo schermpjes die je te zien krijgt bij een hele nieuwe Iphone maar touchscreen werkt nog steeds niet. Via iTunes zie ik de telefoon nu wel en iOS 14.3 zou erop staan. Hij werkt dus blijkbaar wel maar het touchscreen lijkt volledig dood.

Is er nog iets anders wat ik kan proberen? Het lukt me niet om in DFU mode te komen en vraag me ook af of dat gaat helpen. Ter aanvulling, telefoon is 5 dagen oud en niet gevallen oid. Er heeft al die tijd een origineel Magsafe hoesje omheen gezeten en hij heeft een Belkin iPh LAS glass protector erop zitten.
Helaas. Lijkt echt gewoon een defect toestel te zijn. DFU gaat waarschijnlijk niets helpen.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
BillSpaarbank schreef op zondag 20 december 2020 @ 16:18:
[...]

Helaas. Lijkt echt gewoon een defect toestel te zijn. DFU gaat waarschijnlijk niets helpen.
Klopt, inmiddels is DFU gelukt maar met hetzelfde resultaat... Dat wordt nog leuk want ze gaan hier iets anders met garantie om dan bij ons. :/
Lees eerst opsturen naar de fabrikant en dan mag je weken tot maanden wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
net in levertijden discussie geplaatst maar was hier beter op zijn plek :)

vandaag dan toch de knoop doorgehakt..

Iphone 12 mini beviel niet.. batterij vond ik minder presteren dan mijn XS, bereik ook (dit baseerde ik slechts op de streepjes maar had regelmatig in huis dat ik Edge had, dit zag ik niet eerder bij mijn XS). Scherm reageerde niet goed (zou aan screenprotector liggen volgens Apple). Al met al een aantal redenen waardoor ik niet happy was met mijn aankoop :)

Opties:
- Upgraden naar een 12 pro
- 12 mini behouden
- XS terugvragen aan mijn vader (zou ik natuurlijk niet doen :P)

De 12 pro voelt wat te groot, de zijkanten liggen wat minder relax in de hand tov bijv. de XS dus eigenlijk viel deze al af. Ik kwam uiteindelijk een youtube filmpje tegen waar iemand een 11 pro voorstelde.. na wat verder onderzoek is dit eigenlijk helemaal geen gekke keuze.

De 11 pro staat niet meer op de Apple site en de reden is waarschijnlijk omdat dit toestel heel dicht tegen de 12 pro aan zit.. zeker als de 11 pro gunstiger geprijsd is zou dit wel eens een inhouse concurrent kunnen zijn. Afijn..

Ik heb dus de 11 pro besteld. Voornaamste reden:
- zelfde design/formaat als de XS
- goede accuduur
- 256 gb en ong 100 euro goedkoper dan de 12 pro 128 gb
- goede specs, de chip is uiteraard 1 jaar ouder maar volgens mij ga ik daar vrij weinig van merken de aankomende 2 jaar.. ik koop soms elk jaar een nieuwe, andere keren weer na 2 jaar (afhankelijk hoe happy ik nog ben met het toestel). Wel een ding geleerd.... ik was nog happy met de XS, die had ik beter niet kunnen vervangen haha
Pagina: 1 ... 52 ... 75 Laatste