Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:33
Ik heb de laatste dagen een aparte glitch dat soms mijn backlight niet of maar een klein beetje aangaat, terwijl mijn brightness slider veel hoger staat. Als ik dan hem lock en weer op de lock knop druk dan werkt de backlight wel correct.

Komt dit andere bekend voor?

[ Voor 6% gewijzigd door Pompi op 21-12-2020 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Waarom geven handelaren op marktplaats vaak maar 1 jaar garantie? Ik zie het 256GB bij Phonestuff staan voor 80 euro onder de normale prijs, maar dan is het risico dat ik het 2e jaar garantie nodig ga hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door syltheboy op 21-12-2020 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:22
Pompi schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:50:
Ik heb de laatste dagen een aparte glitch dat soms mijn backlight niet of maar een klein beetje aangaat, terwijl mijn brightness slider veel hoger staat. Als ik dan hem lock en weer op de lock knop druk dan werkt de backlight wel correct.

Ja ik heb dit ook met mijn 11 pro max. Als ik telefoon wil gebruiken dan is mn scherm ineens vrij donker. Dan idd even locken en unlocken en dan heb ik weer heel helder beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
syltheboy schreef op maandag 21 december 2020 @ 17:27:
Waarom geven handelaren op marktplaats vaak maar 1 jaar garantie? Ik zie het 256GB bij Phonestuff staan voor 80 euro onder de normale prijs, maar dan is het risico dat ik het 2e jaar garantie nodig ga hebben.
Dat gaat dus niet, wettelijke garantie is 2 jaar.

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Crypts schreef op maandag 21 december 2020 @ 18:28:
[...]

Ze proberen het toch, dat ze maar 1 jaar garantie verlenen. Gaat de webshop failliet dan heb je geen poot om op te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HtAG5HBd2e_hY4QSFErEAenfedI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ToRPJ4qj0pbYv75AWGUA9BnL.jpg?f=fotoalbum_large

Iphone 12 blue met rood hoesje 🥰

AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:32
syltheboy schreef op zondag 20 december 2020 @ 12:49:
@WouterL Ik zit te kijken naar een Pro Max, maar een iPhone 12 is natuurlijk een stuk voordeliger. Ik heb nu een iPhone XS. Wat ik jammer vind is dat de accu niet zo lang meegaat, maar dat probleem had ik ook bij mijn vorige iPhones. Om die reden zou ik de Max overwegen, maar misschien is hij te groot.
Ik kon met de xs qua batterij amper uit, maar met de 12 is dit geen enkel probleem :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
WouterL schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 00:28:
[...]

Ik kon met de xs qua batterij amper uit, maar met de 12 is dit geen enkel probleem :)!
Is het qua scherm niet een stuk minder dan de 12 Pro of valt dat wel mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
syltheboy schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 00:42:
[...]

Is het qua scherm niet een stuk minder dan de 12 Pro of valt dat wel mee?
Nee, je ziet totaal geen verschil, ook naast elkaar niet. De schermen zijn niet meer compleet verschillend. Hebben beide apparaten in huis (vriendin) en heb ook de 12 pro én de max gehad. Allemaal dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
@WouterL Eigenlijk vind ik het dan zonde om honderden euro's meer te betalen. Jij had hem voor nog geen 800 euro (128GB) had ik begrepen? Het goedkoopste is om de XS te houden. Zoveel anders is de 12 nou ook weer niet. Ik erger me alleen aan de batterijduur.

[ Voor 8% gewijzigd door syltheboy op 22-12-2020 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
syltheboy schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 01:14:
@WouterL Eigenlijk vind ik het dan zonde om honderden euro's meer te betalen. Jij had hem voor nog geen 800 euro (128GB) had ik begrepen? Het goedkoopste is om de XS te houden. Zoveel anders is de 12 nou ook weer niet. Ik erger me alleen aan de batterijduur.
Klopt, 789 euro. En ja, ik vond het ook zonde en vond de 12 pro het ook echt niet waard (de meerprijs). Ik vind de xs ook een mooi toestel, maar de accu en de camera wat minder tov de 12. De accu vond ik van de xs echt ondermaats inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Met een hoesje zie je ook eigenlijk niks meer van de RVS-rand. Dus dan wordt het de 12 of 12 Pro Max (vanwege het grote scherm), maar dan ben ik bang dat hij te lomp is (vooral icm de leather case van Apple).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:20

pdavie2311

Live life to the fullest..

Esthetisch vind ik de 2 camera's geen gezicht t.o.v. de 3 camera's van de Pro. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Daarbij ben ik het eens dat het zonde is als je de 12 Pro helemaal inpakt in een case. Juist die mooie rand maakt hem chique! Gewicht voelt ook meer premium aan dan bij de de Alu versie. Maar belangrijkste: Heb je het geld en het er voor over, koop dan lekker zelf wat je mooi vindt? Niemand beslist dat voor jou! ;-)

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
elaho schreef op maandag 21 december 2020 @ 17:55:
[...]

Ja ik heb dit ook met mijn 11 pro max. Als ik telefoon wil gebruiken dan is mn scherm ineens vrij donker. Dan idd even locken en unlocken en dan heb ik weer heel helder beeld.
Heb je misschien “verminder witpunt” ingesteld als actie zodra je drie keer snel achter elkaar op de zijknop klikt?

Instellingen -> toegankelijkheid -> activeringensknop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:06
Crypts schreef op maandag 21 december 2020 @ 18:28:
[...]

Dus niet. Je hebt consumentenrecht. Dat is weer iets anders dan garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:59
911GT2 schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:24:
[...]

Beide. Maar ik heb het zelfs bij de meest recente foto’s. Dus het kan geen cloud issue zijn volgens mij. Het zijn idd wel live foto’s. Maar het lijkt alsof er een HDR layer overheen gaat.

[YouTube: Photo library iPhone]
Heb je niet live-foto's aan staan?

Edit:
Had je eigen post niet goed gelezen, maar aan de foto met de flitser aan kun je goed dat deze verspringt. Je kunt live-foto's trouwens uitzetten.

Dat is het gele icoontje op onderstaande foto:
Afbeeldingslocatie: https://www.tapsmart.com/wp-content/uploads/2018/10/looping-featured.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door G33st op 22-12-2020 08:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:34

Grin

Ride si sapis.

Het batterijprobleem (drain) lijkt verdwenen te zijn sinds 14.3, hopelijk blijft het zo want met deze scores ben ik wel tevreden! Vrijdag voor het laatst geladen en nu pas op 21%.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r_sScpLKAe3_MzzMgdFNZ7TUZPA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/03Tk8zoCyur9TKsgrqLyVeJm.png?f=fotoalbum_tile

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico445
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 16:52
Na 10 jaar Android en een extreem goedkope aanbieding voor de 12 64GB (658 betaald met een maandelijks opzegbaar abbo) toch maar eens IOS proberen :D. Tot nu toe echt wel een flinke overgang. Is er ook een manier om de update over 4G te forceren? Ik zit op dit moment op een plek zonder Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 13:44
nico445 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 09:13:
Na 10 jaar Android en een extreem goedkope aanbieding voor de 12 64GB (658 betaald met een maandelijks opzegbaar abbo) toch maar eens IOS proberen :D. Tot nu toe echt wel een flinke overgang. Is er ook een manier om de update over 4G te forceren? Ik zit op dit moment op een plek zonder Wifi.
Evt een wifi hotspot aanmaken met een ander toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:35
911GT2 schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:24:
[...]

Beide. Maar ik heb het zelfs bij de meest recente foto’s. Dus het kan geen cloud issue zijn volgens mij. Het zijn idd wel live foto’s. Maar het lijkt alsof er een HDR layer overheen gaat.

[YouTube: Photo library iPhone]
Herkenbaar. Sommige foto's worden hierdoor echt heel lelijk weergegeven op de telefoon. Bekijk ik ze op de computer is dat HDR sausje weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 07:21
Pompi schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:50:

Heb dit ook al een aantal keer gehad.
Zelfs 1 maal toen ik gsm neer legde dat ineens donkerder sprong.
Na lock-unlock was altijd al terug oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
pdavie2311 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 07:14:
Esthetisch vind ik de 2 camera's geen gezicht t.o.v. de 3 camera's van de Pro. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Daarbij ben ik het eens dat het zonde is als je de 12 Pro helemaal inpakt in een case. Juist die mooie rand maakt hem chique! Gewicht voelt ook meer premium aan dan bij de de Alu versie. Maar belangrijkste: Heb je het geld en het er voor over, koop dan lekker zelf wat je mooi vindt? Niemand beslist dat voor jou! ;-)
De 12 pro voelt idd meer premium in de hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 08:25

911GT2

en blazen maar!

PdeBie schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 09:23:
[...]

Herkenbaar. Sommige foto's worden hierdoor echt heel lelijk weergegeven op de telefoon. Bekijk ik ze op de computer is dat HDR sausje weg.
Ik vind dat HDR sausje juist wél mooi en baal er van dat het niet op mijn pc komt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:35
@911GT2 haha ok. Ik heb liever de foto "zoals hij is". De bewerking doe ik zelf wel.

Maar ik heb verder vooral foto's van m'n dochter op de telefoon en die krijgt soms een hele grauwe huidskleur door het effect wat er overheen gaat. Super lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
Vriendin heeft gisteren haar 12 pro max teruggebracht naar de winkel, vanmorgen telefoontje dat touchscreen idd dood is. 2 tot 3 werkdagen reparatie. Blijft jammer wel, ding heeft het maar 5 dagen gedaan en nu krijgt ze een gerepareerd toestel terug van €1300. Ik weet dat het kan gebeuren maar het 'premium' gevoel is nu wel weg voor haar en een wat minder leuke eerste kennismaking met Iphones. Overigens is het touchscreen 'overleden' na de update naar 14.3. Fysiek is er niets mee gebeurt dus ik hou mijn hart vast aangezien ik nu net degene ben die haar had overgehaald om toe te treden tot het Apple kamp. :/

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:13
@Crypts Een beetje overtrokken niet? Het blijft techniek en dat kan stuk gaan. Daarnaast mag je verwachten dat hij niet wordt gerepareerd maar dat je een nieuwe krijgt. Begrijpelijk dat het vervelend is, maar dat het meteen afbreuk doet het hele gevoel.. Het is uiteindelijk gewoon pech.

Overigens vind ik het wel slechte service van de winkel dat je niet meteen een nieuwe hebt meegekregen (mits geen voorraad). Dat lijkt me toch wel de minste service die je mag verwachten na 5 dagen. Toen ik nog als bijbaan in de winkel stond, deden we dat altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
MartijnMartijn schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:12:
@Crypts Een beetje overtrokken niet? Het blijft techniek en dat kan stuk gaan. Daarnaast mag je verwachten dat hij niet wordt gerepareerd maar dat je een nieuwe krijgt. Begrijpelijk dat het vervelend is, maar dat het meteen afbreuk doet het hele gevoel.. Het is uiteindelijk gewoon pech.

Overigens vind ik het wel slechte service van de winkel dat je niet meteen een nieuwe hebt meegekregen (mits geen voorraad). Dat lijkt me toch wel de minste service die je mag verwachten na 5 dagen. Toen ik nog als bijbaan in de winkel stond, deden we dat altijd.
Mjah dat is hier dus wat anders dan in Nederland, ze vroeg wel om een nieuwe maar die hadden ze niet (worden pas sinds een week hier verkocht en alles is pre order) en omdat ze een officiele reseller en garantiepunt zijn wordt het dus reparatie. Gelukkig kan het wel snel, ik had laatst een defecte wifi adapter en die moet eerst naar de fabrikant gestuurd worden, kreeg doodleuk een bon terug met 35 werkdagen erop maar ze zeiden er bij dat dat wel minimaal was... :/

Mjah ander land andere regels maar vervelend blijft het wel, zeker voor zo'n dure telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12:47
Snap wel dat het teleurstellend is, maar mijn Galaxy S8 ging in de eerste paar maanden 2 keer stuk (camera verschoof & moederbord vervangen). Echter werd dit terwijl ik aan het wachten was vervangen binnen een uur en de telefoon heb ik nu al 3 jaar en 8 maanden ofzo sinds de release. Nooit meer problemen gehad en werkt sindsdien vlekkeloos. Wat hierboven ook is gezegd. Het blijft techniek en ook dure techniek faalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 18:55

ddZ

Grin schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 08:56:
Het batterijprobleem (drain) lijkt verdwenen te zijn sinds 14.3, hopelijk blijft het zo want met deze scores ben ik wel tevreden! Vrijdag voor het laatst geladen en nu pas op 21%.
[Afbeelding]
Top! Bij mij helaas niet: zelfs met Airplane-modus aan ‘s-nachts een aanzienlijke batterydrain :/
Ik haal weliswaar met hangen en wurgen 1,5 dag met zeer licht gebruik, maar zie terugkomen dat het met mijn gebruik veel en veel langer zou moeten kunnen zijn. Zelfs in stand-by loopt het ding gevoelsmatig wel snel leeg dan zou moeten.

Zie wel hoopvolle berichten op Reddit & forum van Apple voorbij komen dat voor veel mensen - die de beta van 14.4 draaien - de drain is opgelost (ook voor de 12-serie), omdat er schijnbaar een update voor de firmware voor de modem is ingebakken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
ddZ schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:49:
[...]

Top! Bij mij helaas niet: zelfs met Airplane-modus aan ‘s-nachts een aanzienlijke batterydrain :/
Ik haal weliswaar met hangen en wurgen 1,5 dag met zeer licht gebruik, maar zie terugkomen dat het met mijn gebruik veel en veel langer zou moeten kunnen zijn. Zelfs in stand-by loopt het ding gevoelsmatig wel snel leeg dan zou moeten.

Zie wel hoopvolle berichten op Reddit & forum van Apple voorbij komen dat voor veel mensen - die de beta van 14.4 draaien - de drain is opgelost (ook voor de 12-serie), omdat er schijnbaar een update voor de firmware voor de modem is ingebakken...
Ik heb vorige nacht ook een batterydrain gehad op 14.3 iPhone 12 pro. Hiervoor nog nooit. Heb hem opnieuw gestart (2x) en vannacht geen probleem meer.

Ik vermoed dat het bij mij een app of iOS-service was, al zag ik dat niet het batterijverbruik van de apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:09
Op de iPhone 12 kun je in de mobiele netwerk instellingen kiezen voor 5G on, 5G auto en 4G.
Als ik de Auto stand kies, hoe maakt het toestel dan de keuze tussen 4G en 5G?
Alleen op basis van beschikbaarheid van 5G, of ook op basis van de behaalde snelheid?
Op 4G haal ik hier 70 Mbit en op 5G haal ik 50 Mbit dus dan kan ik hem beter op 4G vast zetten?
Of beter op Auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 100% gewijzigd door Cocytus op 12-09-2022 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
Ricktachtig schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:48:
Snap wel dat het teleurstellend is, maar mijn Galaxy S8 ging in de eerste paar maanden 2 keer stuk (camera verschoof & moederbord vervangen). Echter werd dit terwijl ik aan het wachten was vervangen binnen een uur en de telefoon heb ik nu al 3 jaar en 8 maanden ofzo sinds de release. Nooit meer problemen gehad en werkt sindsdien vlekkeloos. Wat hierboven ook is gezegd. Het blijft techniek en ook dure techniek faalt.
Snap ik wel maar ik baal zo enorm dat ik haar juist een Iphone heb aangeraden als vervanger voor de niet altijd even betrouwbare Xiaomi. Beetje naar dan dat hij dus na net 5 dagen al defect is. Het blijft techniek maar ik lees dat veel mensen problemen hebben met het touchscreen na updates, dat zou eigenlijk niet moeten kunnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:49
[Afbeelding]
Holy moly wat gebruik jij je telefoon weinig zeg! Vraag me bijna af wat je met zo’n dure iPhone doet ;)

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:38
[Afbeelding]
Gebruik je überhaupt je telefoon wel 🤭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@Roos79 @Alekz87
Pas op, hier volgt een mening. :)
Telefoons zijn primair voor op reis, op je werk, etc. Niet voor thuis.
Thuis heb ik een kantoortje met twee 5K monitoren (LG 5K + iMac 27" 5K), een 15" MacBook Pro, twee iPad's Pro en een Mini, en dan draag ik nog een Apple Watch. Daarbij nog enkele Apple TV's en prima TV's, 40" en 65".
Waarom zou ik dan lopen klooien met zo'n priegelig 6,1" schermpje met een touchscreen toetsenbordje? Er is niks wat ik niet kan doen op devices die vele malen beter/sneller te bedienen zijn. Thuis is mijn telefoon idle. Een telefoon is ideaal voor onderweg wanneer je niks beters voorhanden hebt. Maar thuis vind ik een iPhone gehandicapt computeren. Alle telefoontjes pak ik op de Mac's of iPads, berichten idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ridddick
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-09 22:56
Hallo, ik ben sinds enkele weken in het bezit van een Iphone 12 na verschillende Samsung Galaxy S modellen gehad te hebben. (eerste Iphone ooit en tevreden gebruiker :))
Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om de foto’s die met de camera gemaakt worden rechtstreeks in een aparte map te saven ipv tussen al de rest (Whatsapp ed). Na wat googlen lijkt het erop dat dit niet mogelijk is, daarom graag jullie mening :)
Thx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grin schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 17:48:
@Roos79
Pas op, hier volgt een mening. :)
Telefoons zijn primair voor op reis, op je werk, etc. Niet voor thuis.
Thuis heb ik een kantoortje met twee 5K monitoren (LG 5K + iMac 27" 5K), een 15" MacBook Pro, twee iPad's Pro en een Mini, en dan draag ik nog een Apple Watch. Daarbij nog enkele Apple TV's en prima TV's, 40" en 65".
Waarom zou ik dan lopen klooien met zo'n priegelig 6,1" schermpje met een touchscreen toetsenbordje? Er is niks wat ik niet kan doen op devices die vele malen beter/sneller te bedienen zijn. Thuis is mijn telefoon idle. Een telefoon is ideaal voor onderweg wanneer je niks beters voorhanden hebt. Maar thuis vind ik een iPhone gehandicapt computeren. Alle telefoontjes pak ik op de Mac's of iPads, berichten idem.
Grappig... ik herken volledig wat je bedoeld.... thuis slingeren allemaal verschillende formaten recente iPads rond, altijd wel eentje binnen handbereik. De Air’s gebruik ik alleen voor de krant en magazines, de mini om boeken te lezen en de rest.... pak ik automatisch toch de telefoon terwijl dat inderdaad nergens op slaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Laatst online: 11-09 06:42
ridddick schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 17:54:
Hallo, ik ben sinds enkele weken in het bezit van een Iphone 12 na verschillende Samsung Galaxy S modellen gehad te hebben. (eerste Iphone ooit en tevreden gebruiker :))
Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om de foto’s die met de camera gemaakt worden rechtstreeks in een aparte map te saven ipv tussen al de rest (Whatsapp ed). Na wat googlen lijkt het erop dat dit niet mogelijk is, daarom graag jullie mening :)
Thx alvast!
Dit is geen mening maar een feit: Wat jij wil kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
@Grin Ik gebruik hem voor foto’s maken bellen whats app en mail bekijken
Precies waarvoor ik een iPhone heb want anders kan je net zo goed een 3310 nemen toch 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovinho99
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:33
Hallo ,
Ik heb sinds gisteren de iphone 12 pro max.
Prachtig en mooi toestel, (heb altijd al apple gehad)
Ik kom van de xs max.maar.. hebben nog mensen hier last van dat het soms lastig kan zijn als je hem even in je handen hebt gehad het wat lastig aan je vingers voelt .. komt door de rechte hoeken denk ik wel en ook voelt hij precies tog wat zwaarder aan dan mijn vorige, ookal is dat op papier niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
@Jovinho99 De 12pro Max is ook zwaarder dan wat je had 😉
Een hoesje maakt het hoekerige minder
Hier de 12 pro (kom van de Xs) en heb geen last van het hoekerige
Gebruik een Apple hoesje erg fijn vind ik zelf

[ Voor 36% gewijzigd door Roos79 op 22-12-2020 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Roos79 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 18:10:
@Grin Ik gebruik hem voor foto’s maken bellen whats app en mail bekijken
Precies waarvoor ik een iPhone heb want anders kan je net zo goed een 3310 nemen toch 😉
Ik ook, alleen niet binnenshuis. En wat zijn we nu de laatste maanden heel erg vaak? Precies: thuis! :)
Dus ik gebruik mijn telefoon nu amper/niet. Ik ga toch niet mailen op een iPhone als ik een dikke PC heb staan? Ja een mailtje van 2-3 zinnen wellicht, maar niet een fatsoenlijke lap tekst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
  • Laatst online: 20:49
Grin schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 18:30:
[...]

Ik ook, alleen niet binnenshuis. En wat zijn we nu de laatste maanden heel erg vaak? Precies: thuis! :)
Dus ik gebruik mijn telefoon nu amper/niet. Ik ga toch niet mailen op een iPhone als ik een dikke PC heb staan? Ja een mailtje van 2-3 zinnen wellicht, maar niet een fatsoenlijke lap tekst.
Wie mailt er überhaupt nog privé ;). Ik heb juist geen PC/Tablet meer omdat ik alles op m’n iPhone doe. Ik heb een kleine Windows Surface waar ik op werk, kan ik eventueel koppelen aan een monitor als 2e scherm.

“1 device to rule them all”

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Mja dat is leuk als je niet professioneel met IT bezig bent. Zoals je aan mijn apparatuur kan zien ligt dat bij mij iets anders. En daarbij mail ik ook nog erg veel privé, en dat zijn geen mailtjes van 2-5 zinnen. Om over zakelijk nog maar te zwijgen....

Ik kan echt niet leven zonder een fatsoenlijke desktop, huge ass bureau en een goede toetsenbord/muis combo. Maar ieder zijn ding. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Laatst online: 11-09 06:42
remmuz schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:03:
Op de iPhone 12 kun je in de mobiele netwerk instellingen kiezen voor 5G on, 5G auto en 4G.
Als ik de Auto stand kies, hoe maakt het toestel dan de keuze tussen 4G en 5G?
Alleen op basis van beschikbaarheid van 5G, of ook op basis van de behaalde snelheid?
Op 4G haal ik hier 70 Mbit en op 5G haal ik 50 Mbit dus dan kan ik hem beter op 4G vast zetten?
Of beter op Auto?
5G Auto = meestal 4G, tenzij de iPhone op dat moment baat heeft bij een snellere snelheid, zoals het uploaden of downloaden van een groot document of bijlage
5G On = puur 5G, ongeacht of een snellere snelheid wel of niet gewenst is voor je toepassing op dat moment. Verbruikt echter meer batterij dan de overige keuzes.
4G = alleen 4G. De 5G radio wordt niet gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnMartijn
Vandaag voor het eerst een iPhone 12 Mini te leen (mijn neef is app dev). Omdat ik al een tijdje met het idee loop om mijn 11 Pro in te ruilen. Dit maakt de keuze niet bepaald makkelijker of misschien ook wel. Het formaat is echt perfect. Over de batterij en camera kan ik nog niet zoveel zeggen. Wel had ik al via Foto’s uitgezocht dat ik sinds de 11 Pro nog maar 173 foto’s heb gemaakt met de telelens (ten opzichte van 1600 normale foto’s).
Het voelt in ieder geval niet als een stap terug. Zijn er meer mensen die van de Pro zijn afgestapt naar een 12 (mini?) Spijt? Of juist blij met de keuze?

De reden dat de 12 Mini mij zo aanspreekt is het formaat. Daarnaast loop ik tegen de 64GB van mijn huidige 11 Pro aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovinho99
Roos79 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 18:15:
@Jovinho99 De 12pro Max is ook zwaarder dan wat je had 😉
Een hoesje maakt het hoekerige minder
Hier de 12 pro (kom van de Xs) en heb geen last van het hoekerige
Gebruik een Apple hoesje erg fijn vind ik zelf
Bedankt voor je reactie!
heb nu wel een goedkoop hoesje genomen gewoon een siliconen case van 12€ denk ik dat het was in afwachting..heb ook een glas protector maar heb de indruk dat die precies maar de helft beschermt ik bedoel maar dat die bijna 1 cm weg van de randen is ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
@Jovinho99 Ik herken er niks van maar heb ook geen pro Max
De screenprotector zit hier er prima op en het hoesje past ook prima.
Misschien ipv goedkopere spullen iets duurder spul gebruiken waardoor het wel passend is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
Roos79 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:46:
@Jovinho99 Ik herken er niks van maar heb ook geen pro Max
De screenprotector zit hier er prima op en het hoesje past ook prima.
Misschien ipv goedkopere spullen iets duurder spul gebruiken waardoor het wel passend is?
Ik verwacht eerder dat er een verkeerde op geplakt zit. Viel me overigens bij die van mijn vriendin ook op, was geen cm maar toch wel iets van de randen, was een Belkin maar wel specifiek voor de 12 pro max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 19:24
MartijnMartijn schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 20:22:
Vandaag voor het eerst een iPhone 12 Mini te leen (mijn neef is app dev). Omdat ik al een tijdje met het idee loop om mijn 11 Pro in te ruilen. Dit maakt de keuze niet bepaald makkelijker of misschien ook wel. Het formaat is echt perfect. Over de batterij en camera kan ik nog niet zoveel zeggen. Wel had ik al via Foto’s uitgezocht dat ik sinds de 11 Pro nog maar 173 foto’s heb gemaakt met de telelens (ten opzichte van 1600 normale foto’s).
Het voelt in ieder geval niet als een stap terug. Zijn er meer mensen die van de Pro zijn afgestapt naar een 12 (mini?) Spijt? Of juist blij met de keuze?

De reden dat de 12 Mini mij zo aanspreekt is het formaat. Daarnaast loop ik tegen de 64GB van mijn huidige 11 Pro aan.
Ben benieuwd wat voor reacties er hierop gaan komen. Ik heb ook een 11 pro en ben ook aan het kijken naar de 12 series...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zag vannacht zo’n Corona special van de NPO waarin je tig soort van vlogs ziet van zorgpersoneel, wat die meemaakten tijdens de piek van de IC-bezetting. Daar gebruikten ze duidelijk een iPhone als template (incl. gesture bar en alles) om de video’s te tonen met één groot verschil: er zat geen notch op. Dat is echt heel raar om te zien haha. :P Ergens wel tof, alles scherm (ook geen cameragaten of wat dan ook). En toch nog steeds niet het idee dat de notch op enige wijze in de weg zit.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
@WhatsappHack Dat was me ook al opgevallen inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
WhatsappHack schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:28:
Ik zag vannacht zo’n Corona special van de NPO waarin je tig soort van vlogs ziet van zorgpersoneel, wat die meemaakten tijdens de piek van de IC-bezetting. Daar gebruikten ze duidelijk een iPhone als template (incl. gesture bar en alles) om de video’s te tonen met één groot verschil: er zat geen notch op. Dat is echt heel raar om te zien haha. :P Ergens wel tof, alles scherm (ook geen cameragaten of wat dan ook). En toch nog steeds niet het idee dat de notch op enige wijze in de weg zit.
Dat is een dagelijks programma, Berichten van het Front ofzoiets. Deden ze ook op de begin-piek in het voorjaar.

Inmiddels wel gewend aan de notch, al blijft het een vreemd gezicht. Ik zag dat er nu Androidtoestellen uitkomen met de frontcamera achter het scherm. We laten Android-users een poosje oefenen en dan zal Apple het wel invoeren en kan de notch echt weg :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnMartijn
dkawa schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:11:
[...]

Ben benieuwd wat voor reacties er hierop gaan komen. Ik heb ook een 11 pro en ben ook aan het kijken naar de 12 series...
Mijn eerste bevindingen zijn: batterij (van de Mini) is prima. formaat van de mini is ook prima. Nog geen moment gehad dat ik meer scherm nodig had. Kan ik zeggen dat het radicaal anders is? Nee. Maar de 12 Mini gaat hem waarschijnlijk wel worden voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Crypts schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:00:
[...]

Ik verwacht eerder dat er een verkeerde op geplakt zit. Viel me overigens bij die van mijn vriendin ook op, was geen cm maar toch wel iets van de randen, was een Belkin maar wel specifiek voor de 12 pro max.
Iets van de randen af zitten de meeste met oog op hoesjes die soms ook iets om het scherm heen komen op een bepaalde manier.
En anders duwen ze de screen protector er weer vanaf en dat gebeurt als hij echt van rand tot rand zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovinho99
Is soms wel lastig die screenprotector, vooral bij unlocken, duw je altijd met je duim op die rand van dat glas..qua hoesje kijk ik naar een lifeproof case ,omdat hier alles volledig afgesloten zit. Ik werk als schilder en met al dat stof is dat niet te doen anders, dat was te zien bij mijn vorige met enkel een backcase cover op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Ik zit er over na te denken om de iPhone 12 te kopen voor €744 met een abonnement. Heb nu nog de iPhone X wat nog €300-350 oplevert. Twijfel alleen nog. De iPhone X doet alles wat ik wil, alleen de batterij begint minder te worden. De iPhone 12 kan ik met het bijleggen van €350-400 euro vrij voordelig halen. Alleen het design..... Als die notch er niet was leg ik er zo €1000 euro voor.

Alleen lijkt alles nu een beetje hetzelfde. Snelheid verschil met apps zal marginaal zijn, camera gebruik ik niet veel, 0'3 inch meer scherm is wel fijn om te hebben maar is ook niet echt een reden om het te halen. Zou misschien een jaartje een Android toestel kunnen nemen, maar kan niet zonder Apple Pay. Thuis gebruik ik vooral de iPad Pro 2018, veel fijner natuurlijk het browsen en social media consumptie op een 11 inch scherm :).

[ Voor 15% gewijzigd door Koning-Admiraal op 23-12-2020 21:47 ]

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
d22wth schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:31:
[...]

Dat is dan wel heel vaag...
Ik kreeg net bericht van marktplaats met deze mededeling: Het vermoeden bestaat echter dat dit een frauduleuze advertentie betreft. We hebben daarom het account en de advertenties van deze verkoper verwijderd.

Gelukkig heb ik het niet gedaan en ik denk dat ik hem maar gewoon bij Coolblue, Mediamarkt of Belsimpel bestel. Gewoon het 128GB model.

@Koning-Admiraal Waarom ga je dan niet gewoon voor een nieuwe accu ipv een nieuw toestel? Je zou ook op de iPhone 13 kunnen wachten. Ik heb trouwens wat geks met mijn XS, de batterijcapaciteit is gisteren van 87% naar 95% gegaan. Dat schommelen is vaker voorgekomen.

[ Voor 21% gewijzigd door syltheboy op 23-12-2020 22:14 ]

• Lynox
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-09 10:29
Als alles een beetje meezit krijg ik morgen (in feite vandaag) de blauwe iPhone 12 binnen. Mijn eerste Apple smartphone na jaren van Galaxy's en Nexus'en. Zijn er dingen die ik absoluut moet weten voor tijdens installatie of vlak erna? Ik heb al langere tijd een iPad die erg goed bevalt, dus het meeste zal wel herkenbaar en/of vanzelfsprekend zijn, maar ben toch benieuwd of er nog 'hidden features' zijn waar ik aan moet denken :)

Mijn PSN trophies (opent PSNProfiles profiel)

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Koning-Admiraal schreef op woensdag 23 december 2020 @ 21:26:
Ik zit er over na te denken om de iPhone 12 te kopen voor €744 met een abonnement. Heb nu nog de iPhone X wat nog €300-350 oplevert. Twijfel alleen nog. De iPhone X doet alles wat ik wil, alleen de batterij begint minder te worden. De iPhone 12 kan ik met het bijleggen van €350-400 euro vrij voordelig halen. Alleen het design..... Als die notch er niet was leg ik er zo €1000 euro voor.

Alleen lijkt alles nu een beetje hetzelfde. Snelheid verschil met apps zal marginaal zijn, camera gebruik ik niet veel, 0'3 inch meer scherm is wel fijn om te hebben maar is ook niet echt een reden om het te halen. Zou misschien een jaartje een Android toestel kunnen nemen, maar kan niet zonder Apple Pay. Thuis gebruik ik vooral de iPad Pro 2018, veel fijner natuurlijk het browsen en social media consumptie op een 11 inch scherm :).
De extreem grote verschillen tussen modellen zijn inderdaad wel verleden tijd. Je kunt overwegen om ook alleen de batterij te vervangen.

Wat betreft het uitproberen van Android: ik heb jarenlang prima contactloos betaalt met mijn Galaxy telefoons. Ik zit bij ING en daar zit de functionaliteit rechtstreeks ingebakken in de Android app, dus je hoeft ook niet aan de gang met Samsung Pay of Google Pay. Werkt verder vrij vergelijkbaar als op een iPhone: scherm aan en vervolgens toestel tegen pinapparaat houden.

Verder als je toch blijft twijfelen over de iPhone 12... de belangrijkste verschillen worden hier uitgelicht: https://www.apple.com/iph...iphoneXS&device2=iphone12. Blijft het uiteindelijk aan jezelf of je het de moeite waard vind of als je handen toch blijven jeuken om voor een nieuw toestel te gaan :9

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Uniciteit schreef op donderdag 24 december 2020 @ 00:29:
[...]

De extreem grote verschillen tussen modellen zijn inderdaad wel verleden tijd. Je kunt overwegen om ook alleen de batterij te vervangen.

Wat betreft het uitproberen van Android: ik heb jarenlang prima contactloos betaalt met mijn Galaxy telefoons. Ik zit bij ING en daar zit de functionaliteit rechtstreeks ingebakken in de Android app, dus je hoeft ook niet aan de gang met Samsung Pay of Google Pay. Werkt verder vrij vergelijkbaar als op een iPhone: scherm aan en vervolgens toestel tegen pinapparaat houden.

Verder als je toch blijft twijfelen over de iPhone 12... de belangrijkste verschillen worden hier uitgelicht: https://www.apple.com/iph...iphoneXS&device2=iphone12. Blijft het uiteindelijk aan jezelf of je het de moeite waard vind of als je handen toch blijven jeuken om voor een nieuw toestel te gaan :9
Ik zit bij de ABN AMRO en die hebben Google Pay eruit gehaald.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Lynox schreef op donderdag 24 december 2020 @ 00:28:
Als alles een beetje meezit krijg ik morgen (in feite vandaag) de blauwe iPhone 12 binnen. Mijn eerste Apple smartphone na jaren van Galaxy's en Nexus'en. Zijn er dingen die ik absoluut moet weten voor tijdens installatie of vlak erna? Ik heb al langere tijd een iPad die erg goed bevalt, dus het meeste zal wel herkenbaar en/of vanzelfsprekend zijn, maar ben toch benieuwd of er nog 'hidden features' zijn waar ik aan moet denken :)
Ik heb zelf sinds een maandje de 12 en kom van een Galaxy S10 af. Je geeft al aan bekend te zijn met iOS, dus waarschijnlijk zul je het meeste wel weten. Op zich vind ik dit wel handig om te weten om of als eerste te doen:

1. Whatsapp berichten kun je niet meenemen van Android -> iOS (en omgekeerd)
Ik vond dit zelf echt vervelend. Er schijnen wel betaalde tools voor te zijn, maar daar wou ik niet aan. Ik las later ergens dat Apple's "Switch to iOS" Android app de berichten wel zou meenemen. Ik was toen al helemaal 'gesettled', dus ik heb die app niet meer geprobeerd - dus ik weet niet of dit werkt. Misschien toch waard om uit te proberen.

2. Standaard apps instellen
Als je bijvoorbeeld Gmail of Chrome gaat gebruiken: vergeet niet om die als standaard app in te stellen.

3. Double/triple tap
In de instellingen app onder toegankelijkheid kan je ook een double/triple tap instellen. Dan kun je door 2/3x te tikken op de achterkant van je telefoon een bepaalde functie uitvoeren. Je kunt zelf kiezen wat: bijv. Siri starten, naar het thuisscherm, scherm vergrendelen, screenshot, etc.

4. Siri shortcuts
Als je van customizen houdt moet je even naar deze app kijken. Dit geeft je veel extra mogelijkheden. Je kunt dan bijvoorbeeld ook de double/triple tap gebruiken om bijvoorbeeld Google Assistant te openen.

5. Kijk van tevoren even hoe je je Android contacten wilt meenemen
Ik heb dus niet de "Switch to iOS" app gebruikt, maar alles handmatig gedaan. Ik kwam er toen dus ook achter dat een deel van mijn contacten in mijn Samsung cloud stond, een deel Google cloud en een deel op de simkaart. Het makkelijkst is om alles op je simkaart te zetten of op je Google account.

6. Authenticator app
Ik gebruik de Microsoft authenticator app voor mijn two-factor authenticatie. Ook hier geldt: je kunt je cloud back-up niet meenemen van Android naar iOS (en omgekeerd).
Mocht je dus zo'n app gebruiken, let dan even goed op dat je kunt inloggen op al je accounts voordat je je Android telefoon leeghaalt.

7. Exactie locatie
Je kunt heel makkelijk instellen of een app je exacte GPS locatie mag weten of ongeveer. Ik vind dit wel een mooie functie en het werkt bij iedere app. Voor kaarten of Google Maps is het natuurlijk fijn dat dit op exact blijft staan, maar bijvoorbeeld voor een weer app hoeft dit niet. Dat gaat immers vaak toch per stad en dan hoeft zo'n app echt niet te weten in welke straat jij precies staat bij welk huisnummer.

8. Neem even de tijd bij de eerste keer instellen
Er wordt o.a. gevraagd om Face ID, Siri, etc. in te stellen. Als je hier even 10 minuutjes voor vrij kan maken zonder dat je gestoord wordt, dan kan je dat op je gemakje doen en staat het meeste direct goed ingesteld. Je kan het natuurlijk ook later doen, maar dan zal je net zien dat dat "oh ja, shit, ik had dat eigenlijk al eerder moeten doen"-momentjes worden.
Na initiële configuratie ook gelijk even in de instellingen app de privacy instellingen bekijken, zoals locatievoorzieningen (GPS). Er zijn er vast en zeker wel een paar waarvan je denkt: die mogen uit.

----------------------------------------
Ik had het voor mezelf fijn gevonden om in sommige gevallen vooraf aan bovenstaande dingen herinnerd te worden en jij hopelijk ook. Vooral zoiets als met die contacten kan echt frustreren als je dat allemaal nog moet uitzoeken op het moment dat je telefoon al binnen is.

Verder nog wat standaard dingen waar je zelf waarschijnlijk ook wel aan zult denken:
- Lettertype misschien wat kleiner of groter?
- Camera instellingen even bekijken (HDR filmen? 4K? 24/25/30/60 fps?)
- Niet storen instellen (persoonlijk ingesteld dat telefoonoproepen altijd doorkomen, van wie dan ook)
- Afhankelijk databundel en abonnement: "Opties mobiele data" -> Gesprekken en data -> 5G On (gebruikt altijd 5G, indien beschikbaar)
- Afhankelijk databundel en abonnement: Opties mobiele data -> Datamodus -> Sta meer data toe op 5G (neemt wat ouderwetse iOS beperkingen weg, waardoor je bijv. ook via mobiele data je software kan updaten i.p.v. verplicht verbonden met wi-fi)-
- Bedieningspaneel even customizen, zodat je alleen shortcuts hebt die voor jou handig zijn
- Apple TV app openen en gratis jaarabonnement starten (indien je een beetje van films/series houdt)
- Apple Pay instellen
- Sowieso direct na setup even alle menuutjes in de instellingen app af, zodat je zeker weet dat alles naar wens is ingesteld
Koning-Admiraal schreef op donderdag 24 december 2020 @ 00:32:
[...]
Ik zit bij de ABN AMRO en die hebben Google Pay eruit gehaald.
Ah ok! In ieder geval verliep het bij ING niet via Google Pay. Bij ABN dus helaas blijkbaar wel.

Ik kom van een X. Het is dat ik echt dualsim wilde.... anders zou ik in de praktijk helemaal niets merken van een nieuwe phone toen ik nog de 12Pro had, laat staan een gewone 12. De X is snel genoeg als je niet de meest complexe nieuwe games speelt, en iOS is gewoon iOS.

Maar.... als je thuis toch een iPad hebt.... het is jammer dat de winkels dicht zijn, anders had je echt even de Mini vast moeten houden. Want dát is voor mij wel echt een gamechanger ten opzichte van de X :)

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:23

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Een x verkopen voor €350,- word lastig vrees ik.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Tylen schreef op donderdag 24 december 2020 @ 08:25:
[...]
Een x verkopen voor €350,- word lastig vrees ik.
Die van mij heb ik vorige maand verkocht voor 349. Binnen twee weken had ik een koper dus blijkbaar ook een prima prijs.

[ Voor 3% gewijzigd door Grin op 24-12-2020 09:05 ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:23

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Grin schreef op donderdag 24 december 2020 @ 09:03:
[...]

Die van mij heb ik vorige maand verkocht voor 349. Binnen twee weken had ik een koper dus blijkbaar ook een prima prijs.
Ja oke 256GB. De 64GB lukt dat niet.

Dan zal Koning-Admiraal ook wel een 256 hebben ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
heb zojuist deze MagSafe Ultra-Thin Magnetic Wireless Charging Power Bank voor mijn 12 Mini besteld.

Normaal $89,99, nu $44,99.

https://chargefast.co/pro...2w2OHtQsyrcm5xavDs6aA2p3A

zeer benieuwd naar de kwaliteit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• machlo
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-04-2023
Kom van een Galaxy S10. In het verleden ook Apple gehad, op zich prettig, maar vanwege ontbreken dual sim (ik ga niet met twee telefoons lopen) overgestapt naar De S10.
Totdat de eSim mogelijk werd.....geweldig! In eerste instantie de 12 mini gekocht, maar deze bleek toch “te mini” voor mijn achteruitgaande ogen. Vergroten van tekst ed leverde een hele vreemde telefoon op, rare layout, etc.
Kon mijn telefoon zo omruilen voor een gewone 12 (coolblue _/-\o_ ) ......erg blij met dit formaat. Vergroten levert nu nog steeds een normaal beeld en is nog zonder leesbril te lezen..... oOo .

Acties:
  • +1 Henk 'm!
_Bailey_ schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:41:
heb zojuist deze MagSafe Ultra-Thin Magnetic Wireless Charging Power Bank voor mijn 12 Mini besteld.

Als je tegen die tijd een terugkoppeling wilt doen hier, heel graag!
Ik zou hem graag hebben.... maar heb er zelf 1 van Xtorm, die 3000 mAh meer capaciteit heeft én heel veel groter is (zo’n 2 iPhones 12 bovenop elkaar) en die krijgt de Mini maar net 1x vol met moeite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:04
Dennisdn schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:50:
[...]

Als je tegen die tijd een terugkoppeling wilt doen hier, heel graag!
Ik zou hem graag hebben.... maar heb er zelf 1 van Xtorm, die 3000 mAh meer capaciteit heeft én heel veel groter is (zo’n 2 iPhones 12 bovenop elkaar) en die krijgt de Mini maar net 1x vol met moeite.
Tip, kijk op AliExpress. Vind je precies dezelfde alleen dan goedkoper. Scheelt de helft zo te zien.. Wel lange levertijd.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

TheKerremenke schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:01:
[...]

Tip, kijk op AliExpress. Vind je precies dezelfde alleen dan goedkoper. Scheelt de helft zo te zien.. Wel lange levertijd.
Ik ben eerst benieuwd of die kleine dingen serieus kunnen laden (zeg 1x helemaal vol) of meer voor noodgevallen zijn bedoeld om nog een paar telefoontjes te kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
TheKerremenke schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:01:
[...]

:+ klopt

maar had geen zin om tot ongeveer Maart te wachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:37
_Bailey_ schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:41:

Het ding is nèt uit, heeft dus nooit $89,99 gekost. Wat een kul! 8)7

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• _Bailey_
  • Niet online
Serena schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:08:
[...]

Het ding is nèt uit, heeft dus nooit $89,99 gekost. Wat een kul! 8)7
welkom bij Marketing 101 ;)

edit: bij Kickstarter projecten overigens heel normaal; voor de early adaptors vaak een lagere (introductie) verkoopprijs.
Gewoon om klanten te lokken natuurlijk

[ Voor 26% gewijzigd door _Bailey_ op 24-12-2020 11:16 ]

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
Even over de nachtelijke battery drain.. Ik dacht dat ik dit probleem niet had maar ik had hem vannacht voor het eerst niet op de lader en weggelegd rond 23.45 met 92%. Vanmorgen had ik nog maar 50 a 60% over. Batterijstatus laat geen activiteit zien echter zie ik je grafiek wel met dezelfde daling naar beneden gaan.

Overdag merk ik niets van een drain en gebruik ik de telefoon aardig intensief en leg ik hem vaak rond 10.00 met net onder 50% op de lader.

Betreft een iPhone 12 in bezit sinds launch, laatste IOS versie erop.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
hk12nl schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:20:
Even over de nachtelijke battery drain.. Ik dacht dat ik dit probleem niet had maar ik had hem vannacht voor het eerst niet op de lader en weggelegd rond 23.45 met 92%. Vanmorgen had ik nog maar 50 a 60% over. Batterijstatus laat geen activiteit zien echter zie ik je grafiek wel met dezelfde daling naar beneden gaan.

Overdag merk ik niets van een drain en gebruik ik de telefoon aardig intensief en leg ik hem vaak rond 10.00 met net onder 50% op de lader.

Betreft een iPhone 12 in bezit sinds launch, laatste IOS versie erop.
Precies hetzelfde ervaren, zie paar posts terug. Ik kon ook niet zie welke app dit veroorzaakte. Bij mij hielp opnieuw starten en geen drain meer gehad. Ik verdenk een proces of een service v/h OS dat blijft hangen.

• ppeter
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:02
Ik wou net Apple Pay installeren op mijn iPhone 12 Pro, maar blijkbaar is ING nog niet actief in België?
Dacht dat dit al lang ok was? Ook wanneer ik de bankkaarten (Visa/Bancontact) scan, krijg ik de melding dat deze nog niet ondersteund worden.

🍏 MacBook Pro 13” 🍏 iPad Pro 2020 🍏 iPhone 12 Pro 🍏 Apple TV 4K 128GB 2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:17
ppeter schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:11:
Ik wou net Apple Pay installeren op mijn iPhone 12 Pro, maar blijkbaar is ING nog niet actief in België?
Dacht dat dit al lang ok was? Ook wanneer ik de bankkaarten (Visa/Bancontact) scan, krijg ik de melding dat deze nog niet ondersteund worden.
Heeft niks met de iPhone 12 te maken, maar om te antwoorden is het enkel BNP Fortis & KBC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mb04
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 26-08-2023
Prijsverhoging tegenover wat je krijgt het waard om van een iPhone 8 naar een x of 12 te gaan? Beiden led is maar 12 wel in alles beter maar ook een keer zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 23:22
Mb04 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 22:25:
Prijsverhoging tegenover wat je krijgt het waard om van een iPhone 8 naar een x of 12 te gaan? Beiden led is maar 12 wel in alles beter maar ook een keer zo duur.
De 12 heeft oled en de 8 heeft gewoon LCD. Verder ga je er zo'n beetje op alles vooruit met de 12. Het enige wat je zou kunnen gaan missen is touch ID, maar eerlijk gezegd vind ik persoonlijk face ID veel fijner werken

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fonzerelli
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-05 16:53
Uniciteit schreef op donderdag 24 december 2020 @ 00:59:
[...]

Ik heb zelf sinds een maandje de 12 en kom van een Galaxy S10 af. Je geeft al aan bekend te zijn met iOS, dus waarschijnlijk zul je het meeste wel weten. Op zich vind ik dit wel handig om te weten om of als eerste te doen:
Ik zit ook aan te denken om te verlengen met de 12 (heb nu een s10+).
Hoe is de overstap bevallen? ben bang dat ik dingen als splitscreen, always on dislay, edge lighting wel ga missen (en ios hier geen alternatieven voor heeft?)

Ben benieuwd naar jou ervaringen en wat de pro's zijn van de iphone :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 14:46
hier een android gebruiker die nu toch een keer voor iphone wil gaan,

is het heel erg wennen als je van android af komt of gaat het allemaal vanzelf en weet je na een paar dagen niet beter?

alvast bedankt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Ik ben android gebruiker sinds dag 1 maar dan ook echt dag 1. Heb de 12 besteld. Ooit tussendoor een iPhone gehad maar snel weer terug.

Het menu is vooral anders. Wat iPhone zelf regelt gaat bij Android per app.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:41
joey82 schreef op zondag 27 december 2020 @ 13:36:

is het heel erg wennen als je van android af komt of gaat het allemaal vanzelf en weet je na een paar dagen niet beter?

alvast bedankt....
Denk dat het geheel persoonlijk is. Ikzelf ben nooit een android gebruiker geweest, maar degene die overgestapt zijn, hebben een wisselende ervaring. Waarbij de een zegt nooit meer terug te willen, zweert de ander alsnog bij android, dus tja..

Ps: leun achterover en laat IOS het voor je regelen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Jaymone op 27-12-2020 14:05 ]

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HGHK
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 30-10-2024
Twee jaar geleden voor het eerst overgestapt naar een iPhone. Daarvoor alleen maar android toestellen gehad (meestal HTC, wat me goed beviel). Na ongeveer 1 week wist ik al; ik ga nooit meer terug naar Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovinho99
Ik gebruik de iphone 12 pro max nu net een week.
Alles verloopt prima , heel goede camera, mooi beeld , goede accuduur, doet wat hij moet doen.
Alleen na wat gebruiken voelt hij wel zwaar aan in de hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1984
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-03-2021
Jovinho99 schreef op zondag 27 december 2020 @ 16:04:
Ik gebruik de iphone 12 pro max nu net een week.
Alles verloopt prima , heel goede camera, mooi beeld , goede accuduur, doet wat hij moet doen.
Alleen na wat gebruiken voelt hij wel zwaar aan in de hand
ik twijfel tussen de 12 pro en 12 pro max.

bij jou bevalt de pro max dus goed.

nog meer ervaringen van mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
Erwin1984 schreef op zondag 27 december 2020 @ 16:33:
[...]

Ruim 200 pagina’s in dit topic. Leesvoer zat.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:44
s006110 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 22:43:
[...]

De 12 heeft oled en de 8 heeft gewoon LCD. Verder ga je er zo'n beetje op alles vooruit met de 12. Het enige wat je zou kunnen gaan missen is touch ID, maar eerlijk gezegd vind ik persoonlijk face ID veel fijner werken
Alleen jammer dat FaceID niet werkt in het donker. Met mondkapje op natuurlijk begrijpelijk, maar in het donker zou je verwachten dat het scherm even wat oplicht, zoals bij het maken van een selfie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fisherman schreef op zondag 27 december 2020 @ 16:53:
[...]

Alleen jammer dat FaceID niet werkt in het donker. Met mondkapje op natuurlijk begrijpelijk, maar in het donker zou je verwachten dat het scherm even wat oplicht, zoals bij het maken van een selfie.
FaceID zou in het pikkedonker gewoon moeten werken hoor.... hij gebruikt niet de camera zelf maar een veld van infrarood-stippen.

En een mondmasker is ook in te leren....

[ Voor 12% gewijzigd door Dennisdn op 27-12-2020 17:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

[...]
Alleen jammer dat FaceID niet werkt in het donker.
[...]
Apart, ik heb me net even opgesloten in het stikdonker maar FaceID werkt gewoon op mijn 12 mini?

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 18:55

ddZ

[...]

Werkt bij mij ook gewoon in het donker. Dat zou niet best zijn zeg, als het niet zou werken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 23:22
[...]

Bij mij werkt het uitstekend in het donker!

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovinho99
Erwin1984 schreef op zondag 27 december 2020 @ 16:33:
[...]

Alleen al voor de accuduur zou ik de max nemen.
Ook als je een wat groter scherm en wat betere camera wil, voor die 100€ meer is dat een vrij makkelijke keuze , ik kom natuurlijk wel altijd van een max model, dat is natuurlijk een persoonlijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
s006110 schreef op zondag 27 december 2020 @ 17:09:
[...]

Bij mij werkt het uitstekend in het donker!
Hier ook, en zelfs met mondkapje op werkt ie 5 van de 10 keer. Geen id hoe maar het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:44
Dennisdn schreef op zondag 27 december 2020 @ 17:04:
[...]

FaceID zou in het pikkedonker gewoon moeten werken hoor.... hij gebruikt niet de camera zelf maar een veld van infrarood-stippen.

En een mondmasker is ook in te leren....
Bij mij werkt faceId niet in het donker. Ik heb de 12 128gb. Wellicht werkt het alleen bij de pro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
fisherman schreef op zondag 27 december 2020 @ 17:42:
[...]

Bij mij werkt faceId niet in het donker. Ik heb de 12 128gb. Wellicht werkt het alleen bij de pro.
Het model maakt niet uit. Al vanaf de eerste FaceID, de X werkt het op alle modellen hetzelfde. Misschien het gezicht eens opnieuw inleren voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machlo
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-04-2023
joey82 schreef op zondag 27 december 2020 @ 13:36:

alvast bedankt....
Went erg snel hoor.... fijne telefoon, heb de 12. Batterij is beter dan m’n S10. Ik vond de S10 erg veel features hebben die ik niet of nauwelijks gebruikte.

Wat ik wel “raar” vind bij het unlocken van mijn 12 met Face ID is dat je hem dan vervolgens ook nog omhoog moet swipen. Vrij zinloos m.i. , dat mogen ze wel aanpassen naar volledige unlock via FID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:06
machlo schreef op zondag 27 december 2020 @ 18:35:
[...]
Wat ik wel “raar” vind bij het unlocken van mijn 12 met Face ID is dat je hem dan vervolgens ook nog omhoog moet swipen. Vrij zinloos m.i. , dat mogen ze wel aanpassen naar volledige unlock via FID.
Met het unlocken via Face ID kan je niet alleen je telefoon gaan gebruiken, maar ook al je widgets gebruiken of je notificaties bekijken. Dat is de logica. Normaal kan je de notificaties niet bekijken (afhankelijk van je instellingen).
Pagina: 1 ... 53 ... 75 Laatste