“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ja, zou ik ook geen moeite mee hebben.Tylen schreef op maandag 30 november 2020 @ 07:38:
[...]
Heel formaat. Mag nog wel ietsjes groter van mij. 👍🏻👍🏻
Hoor ik thuis ook regelmatigTylen schreef op maandag 30 november 2020 @ 07:38:
[...]
Heel formaat. Mag nog wel ietsjes groter van mij. 👍🏻👍🏻

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ook mensen met gemiddelde en zelfs kleine handen kunnen de Max bedienen, zij zullen vaak de 12 Pro ook met 2 handen bedienen en dan maken grotere of kleinere handen niet meer uit, beide toestellen bedien je dan met 2 handen. Dit gaat tenminste op als je voor de Pro wilt gaan. Gewicht van de Max valt ook mee, vind ik, goed uit-gebalanseerd.Volkan1984 schreef op maandag 30 november 2020 @ 07:37:
[...]
Ik vind de 12 Pro Max ook een prima formaat hoor. Maar heb dan ook grote handen. Heb hiervoor ook al de XS Max en 11 Pro Max gehad en dat ging ook zeer goed.
[ Voor 3% gewijzigd door Jaymone op 30-11-2020 09:44 ]
Het is weer September 2025 :)
Dat is wel grappig want heb dit zelf de afgelopen dagen goed beseft nu ik aan het twijfelen ben om de Pro voor de Mini te gaan ruilen. De Pro is echt een 2handen-telefoon. Je kunt niet bij rechts-, en al helemaal niet bij linksboven maar sowieso is het met 1 hand vrijwel niet meer te doen. Voor mij is dat er ongemerkt ingeslopen ergens tussen de iPhone 6 en de X.Jaymone schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:44:
[...]
Ook mensen met gemiddelde en zelfs kleine handen kunnen de Max bedienen, zij zullen vaak de 12 Pro ook met 2 handen bedienen en dan maken grotere of kleinere handen niet meer uit, beide toestellen bedien je dan met 2 handen. Dit gaat tenminste op als je voor de Pro wilt gaan. Gewicht van de Max valt ook mee, vind ik, goed uit-gebalanseerd.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Eens.Dennisdn schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:45:
[...]
Dat is wel grappig want heb dit zelf de afgelopen dagen goed beseft nu ik aan het twijfelen ben om de Pro voor de Mini te gaan ruilen. De Pro is echt een 2handen-telefoon. Je kunt niet bij rechts-, en al helemaal niet bij linksboven maar sowieso is het met 1 hand vrijwel niet meer te doen. Voor mij is dat er ongemerkt ingeslopen ergens tussen de iPhone 6 en de X.
Misschien nog een jaartje wachten en dan her-beoordelen als ze een Pro-variant hiervan gaan uitbrengen, de vraag is wel of ze dit überhaupt gaan uitbrengen. Naar mijn inziens hoort een grotere scherm ook bij de definitie van Pro, dit voor bepaalde toepassingen wat een groter scherm vergt. Vanuit dat optiek heb ik enigszins mijn twijfel of er ooit een Pro-mini zal uitkomen.
Ik vind het ook geen issue. Op het moment dat ik m’n iPhone niet met 1 hand kan bedienen, geeft dat mij ook aan dat ik op dat moment niet in de gelegenheid ben om het te bedienen, dus ga ik het ook niet forceren en pak ik mijn toestel er weer bij als de situatie het toelaat.Donstil schreef op maandag 30 november 2020 @ 18:37:
Bedienen met een hand heb ik jaren geleden al opgegeven dus dat vind ik niet echt een issue meer. Wel zou ik de 6.1 prefereren boven de 6.7 denk ik, als die dezelfde specs zou hebben.
Vind zelf ook 6.1 een mooi formaat, al mag het een tikkie groter kwa scherm. Niet tevreden met formaat?
[ Voor 28% gewijzigd door Jaymone op 30-11-2020 19:56 ]
Nou, maar eigenlijk is het verschil met de Pro op zich al niet eens zo groot. Ok, dat die camera’s niet gaan passen dat begrijp ik wel. Ik heb ook geen idee of dat beetje extra RAM veel ruimte inneemt maar vraag ik me af of het verschil tussen 4 en 6 in de praktijk überhaupt veel uit maakt.Jaymone schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:44:
[...]
Eens.
Misschien nog een jaartje wachten en dan her-beoordelen als ze een Pro-variant hiervan gaan uitbrengen, de vraag is wel of ze dit überhaupt gaan uitbrengen. Naar mijn inziens hoort een grotere scherm ook bij de definitie van Pro, dit voor bepaalde toepassingen wat een groter scherm vergt. Vanuit dat optiek heb ik enigszins mijn twijfel of er ooit een Pro-mini zal uitkomen.
Het enige wat ik nog aan de mini mis is.. de behuizing van de Pro. Dat maakt hem ook net iets zwaarder wat net wat meer premium voelt dan nu.
Er is inderdaad vrij weinig verschil met de Pro behalve dat de Mini zijn hitte niet goed kwijt kan en dus eerder gaat throttlen als je er veel van vraagt (met als gevolg dat je batterij ook snel leeg is).Dennisdn schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:50:
[...]
Nou, maar eigenlijk is het verschil met de Pro op zich al niet eens zo groot. Ok, dat die camera’s niet gaan passen dat begrijp ik wel. Ik heb ook geen idee of dat beetje extra RAM veel ruimte inneemt maar vraag ik me af of het verschil tussen 4 en 6 in de praktijk überhaupt veel uit maakt.
Het enige wat ik nog aan de mini mis is.. de behuizing van de Pro. Dat maakt hem ook net iets zwaarder wat net wat meer premium voelt dan nu.
Volgens mij is die extra RAM ook meer bedoelt voor het filmen in HDR en het schieten van Apple ProRAW, met de 4GB in mijn 11 Pro ben ik ook nog nooit tegen de limieten aangelopen.
Zucht...
Extra RAM maakt zeker wat uit, al denk ik dat de gewone gebruiker het minimaal zal ervaren.Dennisdn schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:50:
[...]
Nou, maar eigenlijk is het verschil met de Pro op zich al niet eens zo groot. Ok, dat die camera’s niet gaan passen dat begrijp ik wel. Ik heb ook geen idee of dat beetje extra RAM veel ruimte inneemt maar vraag ik me af of het verschil tussen 4 en 6 in de praktijk überhaupt veel uit maakt.
Vind zelf aluminium zo gek nog niet, ziet er strak en mooi uit. Ikzelf vond het daardoor wel te licht en daarnaast formaat van het scherm net te klein, nogmaals dit kan na jaren grotere iPhones gebruikt te hebben weer een kwestie van wennen zijn. Achterkant van de Pro maar dan toegepast op de Mini zal wel gaaf zijn. Batterij vind ik nog wel een ding, ik wil geen powerbank bij me dragen, ik wil gewoon dat m’n iPhone een hele dag meegaat en ik niet op mijn gebruik moet inleveren (niet veel streamen etc).
Ja nu wel blij met de Max hoor. Maar vond 5,8” te klein en 6,1” in de winkel wel echt overtuigend.Jaymone schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:44:
Ik vind het ook geen issue. Op het moment dat ik m’n iPhone niet met 1 hand kan bedienen, geeft dat mij ook aan dat ik op dat moment niet in de gelegenheid ben om het te bedienen, dus ga ik het ook niet forceren en pak ik mijn toestel er weer bij als de situatie het toelaat.
Vind zelf ook 6.1 een mooi formaat, al mag het een tikkie groter kwa scherm. Niet tevreden met formaat?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Maw voor het gros maakt extra RAM niks uit 🤪Jaymone schreef op maandag 30 november 2020 @ 20:22:
[...]
Extra RAM maakt zeker wat uit, al denk ik dat de gewone gebruiker het minimaal zal ervaren.
Vind zelf aluminium zo gek nog niet, ziet er strak en mooi uit. Ikzelf vond het daardoor wel te licht en daarnaast formaat van het scherm net te klein, nogmaals dit kan na jaren grotere iPhones gebruikt te hebben weer een kwestie van wennen zijn. Achterkant van de Pro maar dan toegepast op de Mini zal wel gaaf zijn. Batterij vind ik nog wel een ding, ik wil geen powerbank bij me dragen, ik wil gewoon dat m’n iPhone een hele dag meegaat en ik niet op mijn gebruik moet inleveren (niet veel streamen etc).
Vind het altijd mooi om te lezen hoe er zo zaligmakend over Apple gepraat wordt...
Ben ook een Apple fan hoor, maar wel een kritische🤙🏾
nope. Op geen enkele iPhone.Albert020 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:58:
Zat op de iPhone 12 mini nou standard een screenprotector ?
Nu ong. 24u de 12 Mini in gebruik en het is een zeer plezant toestel: Handzaam, snel en de batterijduur is voor mij op dit moment voldoende. Ik gok op een batterycase tegen mid 2021 en dan schaf ik die wel aan voor die keren dat ik denk dat ik wat meer batterijduur nodig heb.
EDIT: Trouwens, over dat blauw (Ik heb een blauw exemplaar besteld). Lelijk op Apple's foto's, lelijk op foto's van gebruikers, mooi in het echt

[ Voor 21% gewijzigd door 6129(15) op 01-12-2020 12:33 ]
Of het voor het gros wel/niet uitmaakt, weet ik niet en kan ik niet beoordelen, die cijfers heb ik niet.dkawa schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:49:
[...]
Maw voor het gros maakt extra RAM niks uit 🤪
Vind het altijd mooi om te lezen hoe er zo zaligmakend over Apple gepraat wordt...
Ben ook een Apple fan hoor, maar wel een kritische🤙🏾
Vond je dit echt zaligmakend overkomen?
Nadeel van meer ram meer energieverbruik. Dit zie of zag je bij Android vaak terug waarbij sommige merken een agressief memory management hadden waardoor je wel een betere accuduur had maar weinig merkte aan al dat extra geheugen.
Zolang je dit goed weet te "tweaken", hoeft dit geen nadeel te zijn, net als Apple dat doet.Garret1410 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:19:
Verschil tussen RAM merk je als je twee toestellen naast elkaar zou gebruiken. In de praktijk is dat zelden het geval dus merk je het niet. Als je een stuk of 10 apps open hebt staan of een paar grote games, dan zul je zien dat 4GB sneller apps opnieuw op moet starten terwijl het bij 6GB nog in het geheugen zit en dus iets sneller werkt.
Nadeel van meer ram meer energieverbruik. Dit zie of zag je bij Android vaak terug waarbij sommige merken een agressief memory management hadden waardoor je wel een betere accuduur had maar weinig merkte aan al dat extra geheugen.
Dat is de vraag. RAM kost nou eenmaal energie anders zou het geheugen niets onthouden. Misschien dat daarom de accuduur van de iphone 12 iets beter is dan de iphone 12 Pro op gelijke helderheid.Jaymone schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:55:
[...]
Zolang je dit goed weet te "tweaken", hoeft dit geen nadeel te zijn, net als Apple dat doet.
Of bedoel je iets anders. Wat betreft ram management staan iphones niet bekend om veel apps in het geheugen te houden en pas sinds iphone 12 pro met 6gb zitten ze op nivo van Android die weliswaar meer geheugen hebben maar daar gaat het niet om.
https://www.icreatemagazi...apps-afsluiten-niet-doen/
[ Voor 43% gewijzigd door Dennisdn op 01-12-2020 20:12 ]
Zijn hier ervaringen van?
EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Ja dat vond ik iddJaymone schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:24:
[...]
Of het voor het gros wel/niet uitmaakt, weet ik niet en kan ik niet beoordelen, die cijfers heb ik niet.
Vond je dit echt zaligmakend overkomen?
Zie eerdere ervaringen in dit topic!THE_BASE schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:38:
Op dit moment gebruik ik geen 5G vanwege het gebrek aan 5G in mijn abonnement. Ik ga dit abonnement verlengen en krijg dan wel 5G. Vraag me af wat het grote voordeel anno nu nog is (bij KPN), maar meer nog of het batterijverbruik aanzienlijk scheelt.
Weet je zeker dat je nu al geen 5G hebt? Ik heb vandaag mijn iPhone 12 in gebruik genomen - nog met een KPN abonnement en vanaf januari T-Mobile - en ik was helemaal verbaasd dat ik het 5G logo zag staan.THE_BASE schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:38:
Op dit moment gebruik ik geen 5G vanwege het gebrek aan 5G in mijn abonnement. Ik ga dit abonnement verlengen en krijg dan wel 5G. Vraag me af wat het grote voordeel anno nu nog is (bij KPN), maar meer nog of het batterijverbruik aanzienlijk scheelt.
In eerste instantie dacht ik iets van: "Zouden ze tegenwoordig 4G+ als 5G tonen op een iPhone, net zoals in Amerika?". Na even zoeken blijkt dus dat bestaande abonnementen bij KPN ook al 5G hebben gekregen. nieuws: KPN activeert 5g volgende week met 90 procent dekking in vijf grootst...
Wat betreft snelheid en batterijduur: het is pas de eerste dag dus ik kan daar nog niet echt over oordelen. Ik heb thuis wel goed 5G bereik dus ik heb 'm gewoon op altijd aan gezet. Ik heb niet het idee dat-ie nu opvallend warmer wordt of sneller leegloopt. Qua snelheid overigens net iets sneller dan 4G, maar het scheelt weinig.
Geen idee. Maar KPN geeft op de website aan dat ik naar Hussel moet. Daar staat expliciet 5G benoemd.Uniciteit schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:31:
[...]
Weet je zeker dat je nu al geen 5G hebt? Ik heb vandaag mijn iPhone 12 in gebruik genomen - nog met een KPN abonnement en vanaf januari T-Mobile - en ik was helemaal verbaasd dat ik het 5G logo zag staan.
In eerste instantie dacht ik iets van: "Zouden ze tegenwoordig 4G+ als 5G tonen op een iPhone, net zoals in Amerika?". Na even zoeken blijkt dus dat bestaande abonnementen bij KPN ook al 5G hebben gekregen. nieuws: KPN activeert 5g volgende week met 90 procent dekking in vijf grootst...
Wat betreft snelheid en batterijduur: het is pas de eerste dag dus ik kan daar nog niet echt over oordelen. Ik heb thuis wel goed 5G bereik dus ik heb 'm gewoon op altijd aan gezet. Ik heb niet het idee dat-ie nu opvallend warmer wordt of sneller leegloopt. Qua snelheid overigens net iets sneller dan 4G, maar het scheelt weinig.
Ik heb wel 5G in beeld, maar ik begreep dat het niet het échte 5G netwerk is. Maar wellicht is dat iets voor een ander topic.
EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Dat je hussel nodig hebt voor 5G is puur voor de marketing van KPN. Je hebt dus al 5G in je huidige abonnement.THE_BASE schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:47:
[...]
Geen idee. Maar KPN geeft op de website aan dat ik naar Hussel moet. Daar staat expliciet 5G benoemd.
Ik heb wel 5G in beeld, maar ik begreep dat het niet het échte 5G netwerk is. Maar wellicht is dat iets voor een ander topic.
De enige neppe 5G verbinding is "5G e" (wat dus eigenlijk 4G is), maar die wordt dus alleen getoond in de VS.
[ Voor 14% gewijzigd door Uniciteit op 01-12-2020 22:59 ]
Had het net voor het eerst. Even true tone uit en aan zetten helpt. Zal wel een bug zijn denk ikAgostino schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:46:
ik merk vaak op mijn iPhone 12 mini dat het niet helemaal goed gaat met helderheid van het scherm. Soms staat hij bijna op 100% en zie je nagenoeg niks en soms blijft hij te fel staan. Alleen het aan en uitzetten van het toestel helpt. Hebben meer hier last van?
https://www.onemorething....ok-als-je-niet-op-5g-zit/Uniciteit schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:31:
[...]
Weet je zeker dat je nu al geen 5G hebt? Ik heb vandaag mijn iPhone 12 in gebruik genomen - nog met een KPN abonnement en vanaf januari T-Mobile - en ik was helemaal verbaasd dat ik het 5G logo zag staan.
5G or not 5G, that’s the question’
Het probleem is echter dat de statusbalk, zelfs als je niet op 5G zit, gewoon 5G blijft weergeven. Dus zelfs als je bent verbonden met 4G, zegt de statusbalk dat je een 5G verbinding hebt. Dat houdt in dat de statusbalk je, in plaats van je te laten weten welke verbinding je gebruikt, je eigenlijk laat zien wat de best mogelijke verbinding is, die je in theorie zou kunnen krijgen. Maar het kan dus zijn dat dat niet het netwerktype is, waarmee je daadwerkelijk verbonden bent.
[ Voor 48% gewijzigd door Dennisdn op 02-12-2020 06:49 ]
Los van batterijverbruik: je hebt al KPN mobiel? Dan heb je automatisch ook 5G, maar wellicht heb je nog een oud simkaartje die het niet ondersteund.THE_BASE schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:38:
Zo heb ik een oud-Telfort abonnement dat overgezet is naar KPN en tot vorige week had ik hooguit 4G. Kosteloos een nieuw simkaartje aangevraagd en sinds ik die in gebruik heb, heb ik 5G. Dus daarvoor heb je geen verlenging nodig.
Dan hoop ik dat je ervan hebt genoten, want zo zaligmakend is het niet gesteld en bedoeld
Ga het ff onthouden en proberen als het weer zo is.drusloos schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:29:
[...]
Had het net voor het eerst. Even true tone uit en aan zetten helpt. Zal wel een bug zijn denk ik
Heb dit met de gewone 12 nu al een paar keer gehad. Vaag..Agostino schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:46:
ik merk vaak op mijn iPhone 12 mini dat het niet helemaal goed gaat met helderheid van het scherm. Soms staat hij bijna op 100% en zie je nagenoeg niks en soms blijft hij te fel staan. Alleen het aan en uitzetten van het toestel helpt. Hebben meer hier last van?
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Dat klopt als je hem in de '5G auto' gebruikt! Dan bepaalt de iPhone zelf of je 5G nodig hebt voor de taak waar je mee bezig bent. Dan ben je dus wel verbonden met 5G, maar valt-ie alsnog terug op 4G. Als je 'm op '5G on' zet, dan gebruik je sowieso 5G.
https://imgur.com/a/ZmQY1qW
[ Voor 21% gewijzigd door ben2513 op 02-12-2020 09:32 ]
Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.
Ook weleens op mn pro max. Lijkt een software issue.Japie.G schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:12:
[...]
Heb dit met de gewone 12 nu al een paar keer gehad. Vaag..
Uncomfortable silence can be so loud...
Dat is toch ook logisch? Ze willen dat je een abo neemt. Ziggo verkoopt toch ook geen losse tv’s?Christiano007 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 22:01:
[...]
Ik zie hem nergens los te koop staan bij KPN? Alleen i.c.m. abbo

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jJUTSLkls8WXRbjEA4Z3Ky4j.jpg?f=user_large)
Ik zeg het niet heel snel maar ik ben wel redelijk onder de indruk van de camera en de nightmodus. Prima bruikbaar spul komt er uit.
Sowieso ben ik aangenaam verrast wat de camera en de software er uit weet te spugen. Misschien dat mijn Fujifilm XT30 camera betere foto's maakt maar het gemak van een prima bruikbare camera in een telefoon is wel erg fijn en het scheelt weer een apparaat mee zeulen .
Ziggo biedt je ook geen tv aan als je een abbo neemt.Serena schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:50:
[...]
Dat is toch ook logisch? Ze willen dat je een abo neemt. Ziggo verkoopt toch ook geen losse tv’s?
Appels en peren
Ter land, ter zee en in de kroeg
Ik vond het ook vreemd inderdaad. Ik had ruimte genoeg, maar door overzetten via iPhone naar iPhone bleken de foto’s direct te worden overgezet en daarna pas weer gecomprimeerd naar iCloud. Terwijl ze in iCloud zitten. Best vreemd en onhandig voor gebruikers zoals jij.MOizo schreef op donderdag 3 december 2020 @ 06:43:
Alles van mijn 8+ 256 gb met ca. 68 GB opslag in g ebruik overgezet via de Begin direct methode (beide iPhones naast elkaar leggen zonder iCloud download) alles over te zetten naar de iPhone 12 mini 128 Gb. Al snel melding geheugen vol. Blijken de foto video bestanden met 95 GB de oorzaak te zijn terwijl die voorheen al jaren in de cloud staan. Heel langzaam na 10 uur inmiddels naar 70 Gb wordt het foto bestand nu weer naar de cloud overgezet na “hervat overzetten naar iCloud" in App foto te hebben aangeklikt. Daardoor kan ik nu meer apps die ware stilgelegd handmatig een op een herinstalleren. Dit kan nooit de bedoeling zijn
Wat me wel opvalt: een behoorlijke battery-drain ‘s-nachts als het toestel op mijn nachtkastje ligt: begon met 3% en is nu gemiddeld tussen de 8 en 11 %. Heb iOS 14.2.1 draaien & slaap daarnaast met een Apple Watch om.
Vergelijkbare ervaringen?
Als ik mobiel internet uit zet dan valt de wifi alsnog weg. Dus het is niet dat er automatisch geswitched wordt vanwege signal strength. Herstarten heeft geen zin.
Kijk even terug in dit topic...ddZ schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:38:
Mijn 12 Pro nu een kleine week in gebruik en ben er door de bank genomen wel tevreden over: prachtig scherm, zeer goede camera & bloedsnel. Batterij is acceptabel (kom van een 7 Plus die einde dag niet eens haalde): ~1,5 dag met een SOT tussen de 3 en 5 uur met mijn gebruik. Dat laatste is natuurlijk zwaar relatief; hangt compleet af wat je ermee doet, de ene app gebruikt immers meer batterij dan de andere.
Wat me wel opvalt: een behoorlijke battery-drain ‘s-nachts als het toestel op mijn nachtkastje ligt: begon met 3% en is nu gemiddeld tussen de 8 en 11 %. Heb iOS 14.2.1 draaien & slaap daarnaast met een Apple Watch om.
Bij mij waren het twee redenen, namelijk de dual sim, en de coronamelder.
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
Jup, hier sinds enkele dagen ook ineens 9-11% minder over een nacht van 8-9 uren. Er zit iets niet lekker in deze software, bij dualsim was het helemaal waardeloos met bijna 30% drain... Maar single sim is ook niet alles meer. Hopelijk een verbetering bij de volgende software-update...ddZ schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:38:
[...]
ik heb juist het tegenovergestelde; mijn 12 Mini heeft vrijwel altijd een zéér goed signaal/bereik, zowel 4G en WiFi.Infinity88 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:40:
Heeft er nog iemand last van wifi die constant weg valt?
Dit is de eerste iPhone waar ik op plekken waar ik met voorgaande iPhones minimaal signaal had, juist nu uitermate goed signaal/bereik.
Het modem in deze 12 Serie is een enorme verbetering t.o.v. vorige iPhones. Ook genoeg ervaringen hierover te vinden op oa Reddit en 't macrumors forum
Ik ben iets te snel geweest met conclusies te trekken. Een reboot van het AP heeft het probleem verholpen lijkt het._Bailey_ schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:10:
[...]
ik heb juist het tegenovergestelde; mijn 12 Mini heeft vrijwel altijd een zéér goed signaal/bereik, zowel 4G en WiFi.
Dit is de eerste iPhone waar ik op plekken waar ik met voorgaande iPhones minimaal signaal had, juist nu uitermate goed signaal/bereik.
Het modem in deze 12 Serie is een enorme verbetering t.o.v. vorige iPhones. Ook genoeg ervaringen hierover te vinden op oa Reddit en 't macrumors forum
Eerder had ik een probleem met het 5Ghz channel waardoor icloud foto's niet synchroniseerden na het overzetten van alle data op de iphone 12. Toen moest ik even 5Ghz uitschakelen om het synchroniseren te kunnen voltooien. Dit zou een gekend probleem zijn, dus nu ging ik er van uit dat er nog een ander probleem was.
Voor de rest wel super tevreden. Ik kom van een iPhone 8, dus op alle vlakken een heel grote verbetering. Het formaat valt goed mee, maar is wel het absolute maximum.
ik moet ook eerlijk bekennen, dat ik met automatisering, 's nachts de telefoon in vliegtuigmode en batterijbesparing laat zetten. Helemaal geen drain meer over nachtGrin schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:53:
[...]
Jup, hier sinds enkele dagen ook ineens 9-11% minder over een nacht van 8-9 uren. Er zit iets niet lekker in deze software, bij dualsim was het helemaal waardeloos met bijna 30% drain... Maar single sim is ook niet alles meer. Hopelijk een verbetering bij de volgende software-update...
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
Eerste wat ik gedaan heb: single Sim & de coronamelder er tijdelijk afgegooid.s006110 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:48:
[...]
Kijk even terug in dit topic...
Bij mij waren het twee redenen, namelijk de dual sim, en de coronamelder.
Vliegtuigmodus gaat hem voor mij niet worden, maar kan het verder wel eens uitproberen. Ergens wel triest om zo’n workaround nodig te hebben. Hopelijk doet 14.3 wat goeds voor de batterijduur.s006110 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:51:
[...]
ik moet ook eerlijk bekennen, dat ik met automatisering, 's nachts de telefoon in vliegtuigmode en batterijbesparing laat zetten. Helemaal geen drain meer over nacht
Ik snap eigenlijk niet dat er geen fatsoenlijke task manager is op dit soort zaken te debuggen. Ik heb er eerder last van gehad op mijn iPhone X en ook de iPhone 6. Het kan ook zo ineens verholpen zijn na een update, ik hoop daar maar op.
Ja man, ik hoop met je mee.Grin schreef op donderdag 3 december 2020 @ 18:02:
iOS is gewoon brak op een aardige batch iPhone 12, er zijn al zoveel posts over geweest...
Ik snap eigenlijk niet dat er geen fatsoenlijke task manager is op dit soort zaken te debuggen. Ik heb er eerder last van gehad op mijn iPhone X en ook de iPhone 6. Het kan ook zo ineens verholpen zijn na een update, ik hoop daar maar op.
Mijn 7 Plus haalde einde dag niet eens, maar de maximale capaciteit was nog steeds 86%

Dus eigenlijk ben er best wel op vooruit gegaan
Bij mijn XS hetzelfde verhaal. 86% en ik haal vaak ook einde dag niet eens. De 12 Pro Max heeft de beste accuduur, maar hij is wel erg groot.ddZ schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:53:
[...]
Ja man, ik hoop met je mee.
Mijn 7 Plus haalde einde dag niet eens, maar de maximale capaciteit was nog steeds 86%![]()
Zou ik ook het liefste doen, gewoon geen hoesje. Echter vind ik het gewoon erg vervelend dat hij dat met de uitstekende camera op tafel ligt te wiebelen.noslen schreef op donderdag 3 december 2020 @ 21:26:
Met apple leather case is de mini weer iets groter. Misschien toch maar zonder gebruiken?
Ik keek al jaren uit naar een iets kleiner topmodel. Daarom direct de iPhone 12 mini gekocht. Na twee dagen dacht ik: wat zit ik verschrikkelijk te priegelen met typen en scrollen over webpagina's. In een opwelling een gewone iPhone 12 gekocht. Deze is door de harde randen en het grotere scherm gevoelsmatig substantieel groter dan de iPhone XS. Zodanig onprettig voor mij dat ik de 12 vrij snel geretourneerd heb.
Opnieuw de 12 mini in gebruik genomen en na een week wennen kan ik niet anders zeggen dan dit toch echt de iPhone is waar ik al jaren naar op zoek was qua formaat en specs. Typen is kwestie van oefenen/wennen en gaat inmiddels prima. Het kleinere scherm zal voor veel mensen denk ik teveel een stap terug zijn t.o.v. de 5.8" en grotere iPhones. Voor mij was ook dit een kwestie van wennen.
Qua batterijduur is de 12 mini een stuk sterker dan de XS. Al staat de XS bekend om zijn matige batterijduur. Dagelijks heb ik zo'n 20-30% meer batterij over aan het einde van de dag t.o.v. de XS bij een vergelijkbaar verbruik.
De 12 mini is een juweel van een toestel om te zien. Maar ben je gewend aan een groter scherm, en overweeg je de 12 mini, probeer deze bij een kennis/winkel eerst goed uit. Ik kan mij voorstellen dat voor veel gebruikers de 12 mini nét te klein is.
Heb de mini ook en ben het helemaal met je eens. Een tip voor de mensen die hem misschien net te klein vinden vergroot 1 maal (streepje) de lettertype in de instellingen en in Safari.o rey schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:13:
Nou hier nog een ervaring voor degene die twijfelen tussen de gewone 12 en de mini. Eerder had ik de iPhone 7, die vond ik het lekker handzaam. Daarna overgestapt op de iPhone XS, in eerste instantie voor mij te groot. Maar na een jaar leek deze toch de sweetspot te hebben qua formaat. Nadeel van de XS was altijd dat deze zo glad is en dus snel uit je handen gleed.
Ik keek al jaren uit naar een iets kleiner topmodel. Daarom direct de iPhone 12 mini gekocht. Na twee dagen dacht ik: wat zit ik verschrikkelijk te priegelen met typen en scrollen over webpagina's. In een opwelling een gewone iPhone 12 gekocht. Deze is door de harde randen en het grotere scherm gevoelsmatig substantieel groter dan de iPhone XS. Zodanig onprettig voor mij dat ik de 12 vrij snel geretourneerd heb.
Opnieuw de 12 mini in gebruik genomen en na een week wennen kan ik niet anders zeggen dan dit toch echt de iPhone is waar ik al jaren naar op zoek was qua formaat en specs. Typen is kwestie van oefenen/wennen en gaat inmiddels prima. Het kleinere scherm zal voor veel mensen denk ik teveel een stap terug zijn t.o.v. de 5.8" en grotere iPhones. Voor mij was ook dit een kwestie van wennen.
Qua batterijduur is de 12 mini een stuk sterker dan de XS. Al staat de XS bekend om zijn matige batterijduur. Dagelijks heb ik zo'n 20-30% meer batterij over aan het einde van de dag t.o.v. de XS bij een vergelijkbaar verbruik.
De 12 mini is een juweel van een toestel om te zien. Maar ben je gewend aan een groter scherm, en overweeg je de 12 mini, probeer deze bij een kennis/winkel eerst goed uit. Ik kan mij voorstellen dat voor veel gebruikers de 12 mini nét te klein is.
Heb de mini ook en ben het helemaal met je eens. Een tip voor de mensen die hem misschien net te klein vinden vergroot 1 maal (streepje) de lettertype in de instellingen en in Safari.
[/quote]
Ben toch wel nieuwsgierig waar je in Safari lettertype of grootte kunt aanpassen.
Via instellingen bedoel je waarschijnlijk tekstgrootte ipv lettertype toch?
Zelf zeer tevreden met de 12mini. Mooie foto's en prima batterij (m'n s10ging nét 1 dag mee). De 12mini ruim 1 dag, bijna 1.5.
Heb overigens Google toetsenbord ingesteld... De letters staan net wat verder uit elkaar, minder "mishits".
[ Voor 25% gewijzigd door machlo op 04-12-2020 19:17 ]
Mijn laatste iphone was een 4 en nu een iphone 12 pro gekocht.
Tussen deze tijd zo'n 20 android telefoons versleten ik raak snel uitgekeken op telefoons dus ik ben benieuwd hoelang ik het nu uithou en hoe de overstap verloopt.
EDIT:
Klopt het dat de Iphone 12 Pro geen dualsim heeft?
Online lees ik van wel en ik dacht eerst 2 slots te zien maar er past toch maar 1 simkaart in.
[ Voor 21% gewijzigd door xeoMe op 04-12-2020 21:11 ]
Edit: Na een restart lijken ze wel weer te werken.
[ Voor 10% gewijzigd door epoman op 05-12-2020 01:13 ]
1 nanosim en 1 eSim (dus wel dual sim maar geen fysiek 2e slot).xeoMe schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:51:
EDIT:
Online lees ik van wel en ik dacht eerst 2 slots te zien maar er past toch maar 1 simkaart in.
[ Voor 18% gewijzigd door epoman op 04-12-2020 21:25 ]
Bedoelde Lettergrootte inderdaad excusesmachlo schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:15:
[...]
Heb de mini ook en ben het helemaal met je eens. Een tip voor de mensen die hem misschien net te klein vinden vergroot 1 maal (streepje) de lettertype in de instellingen en in Safari.
[/quote]
Ben toch wel nieuwsgierig waar je in Safari lettertype of grootte kunt aanpassen.
Via instellingen bedoel je waarschijnlijk tekstgrootte ipv lettertype toch?
Zelf zeer tevreden met de 12mini. Mooie foto's en prima batterij (m'n s10ging nét 1 dag mee). De 12mini ruim 1 dag, bijna 1.5.
Heb overigens Google toetsenbord ingesteld... De letters staan net wat verder uit elkaar, minder "mishits".
Het gekke is dat andere delen van de wereld wel 2 harde kaarten in dezelfde iPhone kunnen. Dus hardware-technisch hebben ze het er gewoon in zitten. Alleen niet in Europa, wij moeten het met 1 slot en een esim doen.xeoMe schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:51:
Die andere delen zijn echt ook alleen maar 1 of 2 Aziatische landen. Dat het technisch mogelijk is betekent niet dat het ook maar moet.Dennisdn schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 04:55:
[...]
Het gekke is dat andere delen van de wereld wel 2 harde kaarten in dezelfde iPhone kunnen. Dus hardware-technisch hebben ze het er gewoon in zitten. Alleen niet in Europa, wij moeten het met 1 slot en een esim doen.
Maar waarom zij wel en wij niet? 2 harde kaartjes is een stuk minder gedoe dan een esim erbij. En blijkbaar past het er ook gewoon in. De hardware zelf zal niet veel meer dan een paar cent extra kosten.Tartarus schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 07:59:
[...]
Die andere delen zijn echt ook alleen maar 1 of 2 Aziatische landen. Dat het technisch mogelijk is betekent niet dat het ook maar moet.
Persoonlijk zie ik juist meer voordelen bij een eSim dan bij 2 fysieke kaarten in een telefoon.Dennisdn schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 08:07:
Maar waarom zij wel en wij niet? 2 harde kaartjes is een stuk minder gedoe dan een esim erbij. En blijkbaar past het er ook gewoon in. De hardware zelf zal niet veel meer dan een paar cent extra kosten.
Het waarom zij wel en wij niet weet ik niet. Zal wel met wetgeving in die landen te maken hebben.
https://support.apple.com/en-hk/HT209086
Als je bovenstaand artikel van Apple leest, zie je dat ook zij maar 1 SIM card slot hebben, waarbij er eentje bovenop en de ander onderop de slot wordt geplaatst.
[ Voor 16% gewijzigd door Tartarus op 05-12-2020 08:50 ]
Nou hier sinds twee dagen voor het eerst een Iphone 12 mini juist vanwege het formaat. Na 15+ jaar BB en Android toestellen. Was gisteren schrikken binnen 3 uur een warme aanvoelende iphone en batterij van 95% naar 35%. Telefoon lag alleen op bureau verder niet gebruikt.Grin schreef op donderdag 3 december 2020 @ 18:02:
iOS is gewoon brak op een aardige batch iPhone 12, er zijn al zoveel posts over geweest...
Nu handmatig en redelijk agressief de meeste apps "background app refresh" en wat andere zaken uitgezet en/of apps + widgets verwijderd. Lijkt nu wat langer mee te gaan. Maar is wel even wennen i.t.t. MI9T die met gemak een dag haalt. IOS-liefde met blijkbaar nog groeien.
Ik lees hier & daar terug dat het probleem wel eens (o.a. ?) aan het modem kan liggen, zie dit topic. De curve loopt bij leeglopen bij mij niet zo steil als anderen in bovenstaand topic, gelukkig maar!ddZ schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:53:
[...]
Ja man, ik hoop met je mee.
Mijn 7 Plus haalde einde dag niet eens, maar de maximale capaciteit was nog steeds 86%![]()
Inmiddels zelf - bij wijze van test - een nachtje de simkaart eruit gehaald (heb geen dual sim) & maar 3% procent drain gehad.
Het is natuurlijk geen optie om dit iedere avond te doen & gisteren na de opmerking van @s006110 eerder in dit topic een automatisering ingesteld: energiebesparingsmodus aan als “Bedtijd” ingaat & bij uitzetten vd wekker het vervolgens weer uitgeschakeld wordt. Resultaat: 4% drain & dat is acceptabel. Maar het zou eigenlijk niet nodig moeten zijn.
Ik hoop echt dat dit d.m.v. een software-fix verholpen wordt & het geen hardwareprobleem is

[ Voor 0% gewijzigd door ddZ op 05-12-2020 10:21 . Reden: Toevoeging ]
Hier (12 mini) geen problemen met dualsim, s nachts de boel op slaapstand en ongeveer 4%leegloop.ddZ schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:05:
[...]
Ik lees hier & daar terug dat het probleem wel eens (o.a. ?) aan het modem kan liggen, zie dit topic. De curve loopt bij leeglopen bij mij niet zo steil als anderen in bovenstaand topic, gelukkig maar!
Inmiddels zelf - bij wijze van test - een nachtje de simkaart eruit gehaald & maar 3% procent drain gehad.
Het is natuurlijk geen optie om dit iedere avond te doen & gisteren na de opmerking van @s006110 eerder in dit topic een automatisering ingesteld: energiebesparingsmodus aan als “Bedtijd” ingaat & bij uitzetten vd wekker het vervolgens weer uitgeschakeld wordt. Resultaat: 4% drain & dat is acceptabel. Maar het zou eigenlijk niet nodig moeten zijn.
Ik hoop echt dat dit d.m.v. een software-fix verholpen wordt & het geen hardwareprobleem is
Top! Ik heb zelf single sim..machlo schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:18:
[...]
Hier (12 mini) geen problemen met dualsim, s nachts de boel op slaapstand en ongeveer 4%leegloop.
Data over 4G of via wifi? Batterijbesparing aan of uit?machlo schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:18:
[...]
Hier (12 mini) geen problemen met dualsim, s nachts de boel op slaapstand en ongeveer 4%leegloop.
In slaapstand wifi en data uit, geen batterijbesparing (ga ik er ook eens bij proberen BTW)epoman schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:40:
[...]
Data over 4G of via wifi? Batterijbesparing aan of uit?
Edit ik bedoel vliegtuig stand....
[ Voor 6% gewijzigd door machlo op 05-12-2020 11:52 ]
Ah, zo. Ik doelde meer op het grote verschil in drain tussen 1 of 2 simkaarten actief. Batterijverbruik met beide kaarten actief blijkt vaak meer dan het dubbele van het verbruik met maar 1 sim actief, als je verder niets met het toestel doet. Bij oudere modellen zat er ook wel een verschil tussen single of dual sim, maar dat was bij lange na niet zo groot als het nu bij de 12 mini is.machlo schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:51:
[...]
In slaapstand wifi en data uit, geen batterijbesparing (ga ik er ook eens bij proberen BTW)
Edit ik bedoel vliegtuig stand....
Exact expert nodig?
Heb twee kaarten actief en ook als ik met m'n toestel bezig ben vind ik het verbruik laag....epoman schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:38:
[...]
Ah, zo. Ik doelde meer op het grote verschil in drain tussen 1 of 2 simkaarten actief. Batterijverbruik met beide kaarten actief blijkt vaak meer dan het dubbele van het verbruik met maar 1 sim actief, als je verder niets met het toestel doet. Bij oudere modellen zat er ook wel een verschil tussen single of dual sim, maar dat was bij lange na niet zo groot als het nu bij de 12 mini is.
Maar wat is "met het toestel bezig zijn" .....ben geen zware gebruiker, maar doe ruim een dag met de mini
Ja, ik zat onwijs in de twijfel. Toch een pro of een mini. Heb nu toch voor de pro gekozen. Eigenlijk voornamelijk wegens de apple pro raw optie. Ik word namelijk weer vader en het is fijn om niet elke keer met mijn Sony Alpha te hoeven slepen om mooie foto's te maken en te bewerken.Dennisdn schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 14:22:
Na heel lang wikken en wegen de iPhone 12 Pro toch maar voor een Mini ingeruild. Wat is de Pro dan toch een blok steen vergeleken bij de Mini :-)
Maar man, een pro versie in mini formaat: instant buy!! Als er een iPhone 13 Pro Mini komt, dan wordt dit hem sowieso!
AMD Ryzen 5800x | Macbook Ai m4 | iPhone 16 Pro Max | Apple Watch Ultra 2
Ja met camera ga ik er nu weer iets op achteruit. Maar na lang twijfelen is het kleine formaat voor mij belangrijker. De enige foto’s die ik maak zijn een keer het uitzicht bovenaan de skipiste. Waar ik al honderd dezelfde van heb en uiteindelijk nooit verder komen dan het scherm van de telefoon.SimD schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 15:57:
[...]
Ja, ik zat onwijs in de twijfel. Toch een pro of een mini. Heb nu toch voor de pro gekozen. Eigenlijk voornamelijk wegens de apple pro raw optie. Ik word namelijk weer vader en het is fijn om niet elke keer met mijn Sony Alpha te hoeven slepen om mooie foto's te maken en te bewerken.
Maar man, een pro versie in mini formaat: instant buy!! Als er een iPhone 13 Pro Mini komt, dan wordt dit hem sowieso!
Maar ik hoop zeker op een Mini Pro :-)
[ Tesla MIG MYP ]
Dat 'niets met het toestel doen' bedoelde ik letterlijk, dus bijvoorbeeld terwijl je slaapt. Overdag merk je dat verschil in batterijgebruik minder omdat het gebruik per dag nooit helemaal hetzelfde is.machlo schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 15:36:
[...]
Heb twee kaarten actief en ook als ik met m'n toestel bezig ben vind ik het verbruik laag....
Maar wat is "met het toestel bezig zijn" .....ben geen zware gebruiker, maar doe ruim een dag met de mini
Gister overdag ook snel flinke procenten eraf, en vannacht in vliegtuigmode ook 16% er af, dat is toch wel heel erg veel.
Hoop dat apple snel met een fix komt.
Elect a clown, expect a circus.
Momenteel heb ik een Galaxy s9 en ben ik van plan de overstap te maken naar Iphone.
Echter staan er op mijn s9 een aantal via play store gekochte fitnessapps. Zijn deze over te zetten op de Iphone of zal ik deze apps opnieuw moeten kopen mits ze beschikbaar zijn?
Dank alvast!
Vziw dien je alle apps opnieuw aan te schaffen op iOS.Kipkluif schreef op zondag 6 december 2020 @ 20:21:
Weet niet of deze vraag in dit topic hoort, maar hopelijk kunnen jullie me helpen.
Momenteel heb ik een Galaxy s9 en ben ik van plan de overstap te maken naar Iphone.
Echter staan er op mijn s9 een aantal via play store gekochte fitnessapps. Zijn deze over te zetten op de Iphone of zal ik deze apps opnieuw moeten kopen mits ze beschikbaar zijn?
Dank alvast!
Helaas heb ik er ook last van met de 12 mini: 's nachts 15% er af. Overdag valt het niet op.Slasher schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:52:
Heb denk ik ook last van battery drain. Gistermorgen batterij flink leeg, in de nacht 100% batterijgebruik door Blootstellingsmeldingen (corona app)
Gister overdag ook snel flinke procenten eraf, en vannacht in vliegtuigmode ook 16% er af, dat is toch wel heel erg veel.
Hoop dat apple snel met een fix komt.
Helaas zul je die opnieuw moeten kopen.Kipkluif schreef op zondag 6 december 2020 @ 20:21:
Weet niet of deze vraag in dit topic hoort, maar hopelijk kunnen jullie me helpen.
Dank alvast!
Another one bites the DUST
De verhalen van battery drain vliegen je overal om de oren: iOS 14.2 Reportedly Causing Severe Battery Drain
Bij @xeoMe staat een redelijk hoge uren bij scherm uit? Dit vind ik zelf op zich logischer dan bij mij en Fordman. Als je iets 24 laat zien zou het totaal van scherm uit, en scherm aan 24 uur moeten zijn, lijkt mij.
Maar @xeoMe wat zie je als je op lichte blauwe (scherm uit)? Je zou dan moeten zien welke app toch stroom pakt in dat uur. Bij mij is het vaak Siri en connect ( Garmin app).
[ Voor 19% gewijzigd door Quakie op 07-12-2020 10:40 ]
Ik teken nergens meer voor
Als ik op die balken klik zie ik:Quakie schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:38:
@Fordman Zo ziet het bij mij er ook uit..zonder specifieks te doen. En dezelfde bevindingen. in batterijspaarstand wordt er meer energie gepakt.
Bij @xeoMe staat een redelijk hoge uren bij scherm uit? Dit vind ik zelf op zich logischer dan bij mij en Fordman. Als je iets 24 laat zien zou het totaal van scherm uit, en scherm aan 24 uur moeten zijn, lijkt mij.
Maar @xeoMe wat zie je als je op lichte blauwe (scherm uit)? Je zou dan moeten zien welke app toch stroom pakt in dat uur. Bij mij is het vaak Siri en connect ( Garmin app).
scherm uit 1 uur
Spotify (achtergrondactiviteit 99%)
Flitmeister (achtergrondactiviteit 1%)
Met flitsmeister heb ik automatisch starten aan op beweging dus vandaag dat deze er staat.
Spotify niks speciaals ingesteld
Spotify net even gesloten want vanochtend met 25m scherm aan in 1 uur stond spotify als nog bovenaan met 56%
[ Voor 5% gewijzigd door xeoMe op 07-12-2020 11:05 ]
Ik weet niet of dit de juiste topic is. Maar ik heb recent voor het eerst een iPhone gekocht (lang leve de mini). Deze heb ik bij T-mobile afgenomen en hierbij ook de verzekering van Chubb genomen maar nu zat ik naar Apple care+ te kijken en dit valt voordeliger uit maar dekt wat minder. Nu vroeg ik mij af of iemand hier ervaring heeft met Chubb en of het echt een meerwaarde heeft tegen over apple care+
Ik teken nergens meer voor
Daar dit probleem nu blijkbaar aardig groot is (zie de diverse artikelen die de diverse techsites er over schrijven laatste dagen).
Hier gelukkig 0 last van buitengewone battery drain.
Maar hoe werkt dat dan? Je hebt 'm ergens besteld, je hebt 'm ontvangen en in gebruik gekomen. Je apps op geïnstalleerd, enz, enz. Na een paar dagen toch tot de conclusie dat deze niet bevalt en dan stuur je 'm terug en krijg je volledig bedrag terug?Saninl schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:33:
Vandaag gekozen om mijn iPhone12 te ruilen voor een iPhone12 mini model. Komende vanaf een iPhone 7 is een "gewone" 12 toch echt te groot voor mij in dagelijks gebruik...
En wat gebeurt dan vervolgens met dat toestel? Of bedoel je dat je 'm gewoon alleen in handen gehad hebt? Maar goed, dan is het doosje alsnog geopend geweest. Ik zou geen telefoon willen waar het doosje al van geopend is geweest. Zelfs niet alleen voor 'even voelen'.
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
De frequentie hiervan is erg hoog i.v.m. veel chats en groepsapp kan je dit ook uitschakelen?
Ik kan bij berichtgeving wel "toegangscherm" uitschakelen maar ik wil de melding nog wel daar beschikbaar hebben maar niet dat het scherm elke keer aangaat voor zo'n melding.
Praktisch heb ik geen idee hoe het werkt met het door mij geretourneerde product... Ik heb het product inderdaad helemaal ingesteld en een week als primair toestel gehad. Het toestel is gewoon te groot voor mij, dus ik heb mijn oude toestel nu weer in gebruik (tot de mini deze week op de mat valt). De 12 zonder gebruikerssporen of krassen gaat terug... Dat is uiteraard wel van belang; met gebruikerssporen accepteert Apple geen retour.Galois schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:44:
[...]
Maar hoe werkt dat dan? Je hebt 'm ergens besteld, je hebt 'm ontvangen en in gebruik gekomen. Je apps op geïnstalleerd, enz, enz. Na een paar dagen toch tot de conclusie dat deze niet bevalt en dan stuur je 'm terug en krijg je volledig bedrag terug?
En wat gebeurt dan vervolgens met dat toestel? Of bedoel je dat je 'm gewoon alleen in handen gehad hebt? Maar goed, dan is het doosje alsnog geopend geweest. Ik zou geen telefoon willen waar het doosje al van geopend is geweest. Zelfs niet alleen voor 'even voelen'.
Ja best wel erg dat dit kennelijk gewoon gebeurt. Apple gaat hem opnieuw sealen en hup de verkoop weer in?Galois schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:44:
[...]
Maar hoe werkt dat dan? Je hebt 'm ergens besteld, je hebt 'm ontvangen en in gebruik gekomen. Je apps op geïnstalleerd, enz, enz. Na een paar dagen toch tot de conclusie dat deze niet bevalt en dan stuur je 'm terug en krijg je volledig bedrag terug?
Is Apple makkelijk met dit soort onderdelen na sturen?
Nasturen ga ze niet doen, waarschijnlijk zal je je iPhone dan binnen 14 dagen kunnen omruilen.JeyJey schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:12:
Vorige week de mini binnen gekregen! na een paar dagen kwam ik er achter dat de 2 schroefjes naast de lightning poort een verschillende kleur hebben.. De ene is grijs/zwartig (wat het zou moeten zijn) maar de andere is zilver/chroom kleurig. Fabrieksfoutje lijkt me.
Is Apple makkelijk met dit soort onderdelen na sturen?
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Controleer eerst of je reactie niet beter past in:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone 12, Mini & Pro] bescherming / screenprotectors