Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Zijn er mensen die toch voor een ouderwetse oplaadadapter gaan ipv een magsafe?

Magsafe is sowieso trager maar het lijkt me ook irritant als je de mobiel wilt gebruiken terwijl je aan het laden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanKelevra
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:59
ThaddeusX schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:24:

Magsafe is sowieso trager maar het lijkt me ook irritant als je de mobiel wilt gebruiken terwijl je aan het laden bent.
https://www.gsmpunt.nl/op...weriq-poorten-oplader-wit ik heb deze besteld.... volgens mij moet dit prima werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:30

Ik heb een 20w adapter gekocht en gebruik nu de meegeleverde lightning naar USB-C kabel om snel te laden. Werkt prima! Heb MagSafe wel besteld voor in de auto.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 14:41

Heb deze besteld :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bMkpSUgYbcyYWDJAYk9B6g26JHo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vWhRPLfnd4tLYBeZbLLZAR0s.jpg?f=user_large

Voor onderweg, vond het wel fijn dat ik naast de USB-C ook een poort heb voor mijn Apple Watch oplader en dat het wat sneller laadt dan de standaard apple blokjes die ik nog heb.

Voor thuis gaat ie gewoon op op de draadloze Anker mat, laad toch alleen als ik slaap dus hoeft niet snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
roT- schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 18:47:
Binnenkort ook maar een iphone 12 pro(max) aanschaffen. Jeukt aardig.

Ik las op iCulture dat er problemen waren met de oled schermen mbt dat zwart niet volledig zwart is. Iemand ervaring hiermee?

https://www.iculture.nl/n...rm-iphone-12-serie-grijs/
Het viel me bij mij op bij het herstarten na de update naar 14.2. Mijn iPhone 12 heeft dit probleem in ieder geval ook. Maar zo te lezen op macrumors heeft iedereen die gereageerd heeft in dat topic er last van. Ik gok op een software probleempje.

Edit - Apple forum. https://discussions.apple.com/thread/251997533?page=1

[ Voor 5% gewijzigd door BillSpaarbank op 10-11-2020 22:01 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinan10
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:46

NoTimeRemains

I know

imho flinke misser dat je alsnog een kabel moet insteken ipv ook opladen via magsafe

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10

Yep, magsafe is te traag voor mij. 15w klinkt leuk maar in de werkelijkheid kakt de snelheid al snel in naar rond de 11w. Dat is bijna de helft trager dan bekabeld.
Enige reden dat ik een magsafe zou overwegen is voor in de auto. Dient het ook gelijk als telefoonhouder.

Deze 65w 2-port charger is best compact, maandje terug voor 28 euro weten te kopen. Wil er nog 1 dus hopelijk tijdens black friday weer zo een korting.
https://www.amazon.de/AUK...-13MacBook/dp/B089GW9V3Y/
(Bij gebruik alleen bovenste port max 65w. Bij gebruik beide porten bovenste 45w onderste 18w)
Handig voor als je bijv ook een ipad pro hebt die op 35w kan snelladen. Heb geen compactere 2 ports lader kunnen vinden.

Je hebt ook een versie met 1 usb-c en 1 usb-a. Bij gebruik 1 port ook 65w. Bij 2 is usb-c 45w en usb-a maar 12w.
https://www.amazon.de/AUK...cBook-Weiß/dp/B089FHTHC3/

(Er zijn ook 60w versies die op de 65w lijken maar die 60w zijn aanzienlijk groter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online

swv

Hier een tevreden gebruiker van de Magsafe. Sinds kort maak ik gebruik van IKEA Bergenes telefoonhouder voor op mijn bureau, al zou nachtkastje ook nog kunnen. En ja dan kan er geen laadkabel meer onderin (wanneer staand want dat heeft toch de voorkeur). I.c.m. met Magsafe dus wel prima.

15W is voor mij niet te traag. Of ik ben ook traag. Misschien als je een gehaast leven hebt (ff snel opladen want ik moet weer weg etc.) heb je meer baat bij bekabeld snelladen. Ik vind de Magsafe aardig rap laden, en dan vooral de eerste 0-50%. Tot nu toe is de lightningpoort ongebruikt gebleven :)

Mijn oplaad regime is dat ik even oplaad wanneer ik achter mijn bureau zit te computeren ipv wachten tot de batterij 0% is. Scheelt ook. Door thuiswerken en corona komt dat vooral nu vaak voor, maar ik kan mij voorstellen dat ik dit op kantoor zo zou gaan doen. Als je een type bent die van 0 naar 100 naar 0 naar 100% oplaad dan laad je op de momenten dat je je telefoon niet kunt missen en dan is Magsafe geen optie voor je. Denk daar maar eens over na ;)

Idealiter zou ik nog wel een verzwaarde houder willen met ingebouwde Magsafe, zodat je je telefoon er nog eenvoudiger vanaf kunt pakken. Moet alleen geen €150 kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
Het kost ook toch circa 50 euro per jaar als je zoiets de hele jaar door in de stopcontact houdt....

Dus je kan beter+sneller bedraad opladen en dan lekker van de stopcontact weghalen.

Ik denk niet dat je dat zo snel doet met een magsafe achtige product.

Edit: Was blijkbaar een hoax :) alleen koelkast achtige apparatuur verbruikt natuurlijk veel meer (circa 100 euro per jaar).

[ Voor 20% gewijzigd door ThaddeusX op 11-11-2020 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 19:55
ThaddeusX schreef op woensdag 11 november 2020 @ 07:01:
Het kost ook toch circa 50 euro per jaar als je zoiets de hele jaar door in de stopcontact houdt....

Dus je kan beter+sneller bedraad opladen en dan lekker van de stopcontact weghalen.

Ga je er vanuit dat hij altijd zoveel stroom verbruikt? Zo werkt dat niet, als er niks wordt opgenomen is het verbruik minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
jwtje schreef op woensdag 11 november 2020 @ 07:08:
[...]

Ga je er vanuit dat hij altijd zoveel stroom verbruikt? Zo werkt dat niet, als er niks wordt opgenomen is het verbruik minimaal.
Ik heb ook even ge'googeld. Het kost je circa 1 euro per jaar extra als je het 24\7 in de stopcontact laat zitten ZONDER telefoon.

Nu ben ik nog benieuwd naar het mobiel gebruik terwijl het aangesloten zit op een magsafe. Het lijkt me onhandig voor je handen + het wordt nog warmer? Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:31
ThaddeusX schreef op woensdag 11 november 2020 @ 07:01:

Eh nee dus, https://www.howtogeek.com...youre-not-using-them/amp/

Ze gebruiken wel iets maar gecombineerd met 6! Chargers komen ze op 0,3w..... omgerekend als je het hele jaar 6 chargers laat zitten wel op een whopping 0,13ct per charger

Volkomen verwaarloosbaar dus

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:11
Oppernerd schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:23:
Hey guys, I'm not judging. Ik ben gewoon verrast. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat de 12 beter zou verkopen dan de pro gezien de prijs en specs. Veel reviewers prijzen dan ook de 12 voor z'n "value" tov de pro. Apple had dat denk ook verwacht gezien de voorraadverschillen.

Maar tof te horen dat we het hier nog goed doen met inkomen en baanbehoud.
De gepenisioneerde It'er moet het met een 12 doen :)

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
GerGio schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:27:
Ergens moest ik wel lachen om dit filmpje wat betreft de Wallet. Hij heeft wel gelijk. Ik heb nu ook 8 pasjes omdat er plek voor is en dat is een slechte reden. Ik kan gewoon terug naar 3.

[YouTube: Why Everyone is wrong about the MagSafe Wallet]
Kan wel maar kost veel moeite, ben nu van 10 terug naar 5.
Binnenkort naar drie, maar welke> Kies straks voor kenteken, rijbewijs en Ing. Maar waar laat ik mijn Golf pasje en mijn OV pasje etc. etc.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
D2FValinor schreef op woensdag 11 november 2020 @ 02:15:
[...]

Deze 65w 2-port charger is best compact, maandje terug voor 28 euro weten te kopen. Wil er nog 1 dus hopelijk tijdens black friday weer zo een korting.
https://www.amazon.de/AUK...-13MacBook/dp/B089GW9V3Y/
(Bij gebruik alleen bovenste port max 65w. Bij gebruik beide porten bovenste 45w onderste 18w)
Handig voor als je bijv ook een ipad pro hebt die op 35w kan snelladen. Heb geen compactere 2 ports lader kunnen vinden.

Je hebt ook een versie met 1 usb-c en 1 usb-a. Bij gebruik 1 port ook 65w. Bij 2 is usb-c 45w en usb-a maar 12w.
https://www.amazon.de/AUK...cBook-Weiß/dp/B089FHTHC3/

(Er zijn ook 60w versies die op de 65w lijken maar die 60w zijn aanzienlijk groter)
Mocht iemand interesse hebben in deze laders, volgens mij kan ik daar goedkoop aankomen. :)

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaddeusX
Ik denk dat de gemiddelde Nederlander (vooral op Tweaker). Snel denkt:

"Als ik iets meer uitgeef heb ik een beter product!".

Natuurlijk zal dit moeilijk verklaarbaar zijn voor mensen die het financieel niet goed hebben of totaaaal niet into IT zijn.

Ik herinner dat mijn nicht een nieuwe iPhone wou hebben. Ik gaf aan "wacht nog ff! dan komt de iPhone X uit, een iPhone met volledig scherm!". Het was letterlijk nog 1 maandtje wachten.

Ze keek me aan alsof ik een of ander retard was en is toch voor een iPhone 8 gegaan destijds. Wat toen het allernieuwste product was. Geld was in deze topic niet belangrijk.

Not: Mijn nichtje = tiener

[ Voor 3% gewijzigd door ThaddeusX op 11-11-2020 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinan10

Jazeker vind de MagSafe echt niks. En het draadloos opladen zorgt ervoor dat je telefoon best warm kan worden wat niet goed is voor de batterij. MagSafe vind ik persoonlijk ook erg onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinan10
NoTimeRemains schreef op woensdag 11 november 2020 @ 02:12:
[...]

imho flinke misser dat je alsnog een kabel moet insteken ipv ook opladen via magsafe
Om CarPlay te gebruiken moet ik zoizo een kabel in mijn iPhone steken, dus ik zit daar niet mee eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
THE_BASE schreef op woensdag 11 november 2020 @ 07:57:
[...]

Mocht iemand interesse hebben in deze laders, volgens mij kan ik daar goedkoop aankomen. :)
amazon
Hoe goedkoop voor deze? :)

Volgens mij is deze wel een goed prijsje nu.

[ Voor 34% gewijzigd door cliors op 11-11-2020 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
cliors schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:33:
[...]

amazon
Hoe goedkoop voor deze? :)

Volgens mij is deze wel een goed prijsje nu.
Die kan ik leveren voor 30 euro, maar ophalen in Utrecht, verzenden is niet rendabel.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alekz87
Wederom een nieuwe battery test:

12 mini vs 12 vs 12 pro vs 12 pro max vs 11 pro max

YouTube: iPhone 12 Mini vs 12 vs 12 Pro vs 12 Pro Max - BATTERY Comparison! |...

Geen verrassende uitslag iig

[ Voor 4% gewijzigd door Alekz87 op 11-11-2020 09:56 ]

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
Vildhjarta schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:35:
[...]

Heb deze besteld :

[Afbeelding]

Voor onderweg, vond het wel fijn dat ik naast de USB-C ook een poort heb voor mijn Apple Watch oplader en dat het wat sneller laadt dan de standaard apple blokjes die ik nog heb.

Voor thuis gaat ie gewoon op op de draadloze Anker mat, laad toch alleen als ik slaap dus hoeft niet snel.
Heb je een linkje voor deze? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nvm al gepost...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2020 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vildhjarta
DaFreakR schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:26:
[...]

Heb je een linkje voor deze? :)
Jazeker! :)

https://www.amazon.nl/gp/product/B07PQBXD5P

[ Voor 11% gewijzigd door Daedalus op 13-11-2020 13:01 . Reden: referral ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:15
YouTube: iPhone 12 mini or iPhone 12 Pro Max??? eindelijk een goede size vergelijking

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fordman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 18:51

Fordman

Fordman

Alekz87 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:55:
Wederom een nieuwe battery test:

12 mini vs 12 vs 12 pro vs 12 pro max vs 11 pro max

YouTube: iPhone 12 Mini vs 12 vs 12 Pro vs 12 Pro Max - BATTERY Comparison! |...

Geen verrassende uitslag iig
Leuke video, bedankt voor het delen. Inderdaad geen verassing. Als de praktijk voor mij ook zo uitpakt ben ik blij met de keuze voor de mini. Die 1 uur en 13 minuten minder schermtijd t.o.v. de 12/12 pro is een prima ruil voor zijn compactheid. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9k_i5YJ4AwbQvOg9KlSd1PC1RTc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HeFu7MPVRU8Nt0DPOWEOPEKi.png?f=fotoalbum_large

De mini doet zijn naam niet eer aan qua kracht :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zELjWtH5sux2EzFFgx0XQm0woxw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gn1c260Z3ykYzMkC6emHrroy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dPQW-Ga-PF-ip0wLRSL0ZHRXWnY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7zIXynXyiaLQh47O0wPFNL34.jpg?f=fotoalbum_tile

The One And Only

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Het was bij de iPhone 11 al zo dus geen verrassing, maar toch leuk om te lezen dat de iPhone 12 Mini ook de snelste iPhone is (tenzij de enige benchmark die je nog accepteert het twee keer openen van de zelfde 20 applicaties is ;) )

iOS developer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Fordman schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:08:
[...]

Leuke video, bedankt voor het delen. Inderdaad geen verassing. Als de praktijk voor mij ook zo uitpakt ben ik blij met de keuze voor de mini. Die 1 uur en 13 minuten minder schermtijd t.o.v. de 12/12 pro is een prima ruil voor zijn compactheid. [Afbeelding]

De mini doet zijn naam niet eer aan qua kracht :P
[Afbeelding][Afbeelding]
Hier ook dikke prima want compactheid is voornaamste reden. Ben eerder benieuwd naar de Mini vs oudere modellen zoals de 11Pro/Xs etc.

De vorige keer was hier ook een review te zien met oudere toestellen vs de 12/Pro, hopelijk komt daar ook snel iets van beschikbaar. Als de Xs/X onderdoet in die filmpjes, dan heb ik de juiste keuze gemaakt (ook kijkende naar accu).

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 18:51

Fordman

Fordman

JB schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:01:
[...]
Hier ook dikke prima want compactheid is voornaamste reden. Ben eerder benieuwd naar de Mini vs oudere modellen zoals de 11Pro/Xs etc.

De vorige keer was hier ook een review te zien met oudere toestellen vs de 12/Pro, hopelijk komt daar ook snel iets van beschikbaar. Als de Xs/X onderdoet in die filmpjes, dan heb ik de juiste keuze gemaakt (ook kijkende naar accu).
Nee joh, niet kijken naar dat ouwe lees nog langzamere spul dan de mini. De 12/Pro en Max zijn al traag.. ;) ;) ;) ;)

The One And Only

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Fordman schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:18:
[...]

Nee joh, niet kijken naar dat ouwe lees nog langzamere spul dan de mini. De 12/Pro en Max zijn al traag.. ;) ;) ;) ;)
Ja daarom is de mini ook 3x niks natuurlijk... Hoe kun je zo dom zijn om die te kopen ;)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisje182
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:47
Misschien een stomme vraag, maar als ik een 60W charger koop. Kan ik hiermee ook probleemloos een apple watch (of in het algemeen, apparaten die geen fast charging ondersteunen) mee opladen, of vindt de accu dit niet leuk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 07:51

Niet slecht en als ik eerlijk ben schiet ik vaak in low tot mid light omstandigheden (binnen huis)

[ Voor 29% gewijzigd door Practics op 11-11-2020 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
dennisje182 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:23:
Misschien een stomme vraag, maar als ik een 60W charger koop. Kan ik hiermee ook probleemloos een apple watch (of in het algemeen, apparaten die geen fast charging ondersteunen) mee opladen, of vindt de accu dit niet leuk?
Ja dat is geen probleem.
Opladers leveren alleen dat wat er aan stroom gevraagd wordt door het apparaat die je oplaadt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
Mauz1978 schreef op zondag 1 november 2020 @ 10:51:
[...]

Dus je hebt de magsafe oplader op de magneet houder van tulmox geklikt, en daarna je iphone die daaraan vast blijft plakken? Kan je je telefoon - zonder dus op te laden - ook aan die tulmox klikken? Vernietigt die magneet dan niet je iphone? Op een of andere manier ben ik er wat huiverig voor, hoewel het wel gelikt eruit ziet.
Nav jouw verhaal de Tulmox besteld en zojuist binnen gekregen maar of ik daar mijn 12 aan durf te hangen.....
ff wachten op mijn magsafe hoesje, wellicht scheelt dat iets..

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
Geen idee of men dit interessant vindt, maar ik kreeg zojuist het hoesje en beschermfolie binnen en heb even mijn iPhone 11 Pro Max er in gedaan om te vergelijken. Ik ben nogal aan het twijfelen of ik niet gewoon voor de 12 Pro wil gaan ipv de Pro Max.

Foto's gemaakt met iPad Pro:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/doDT1s3-KcXruGGsgE7sUqpR3Is=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BqZM9JLmR01jiiJeaW1Y4Hp4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VDA-zprlx9xxZ2EQor-v8wpfeXY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/upFm1eHRWnOuLpBsBE7xxGJK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XT4SPXCHdwLwaYICQefCY4WEkEk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fMyzvTcMpNsrLPjVVkB3oKYI.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
Mijn iPhone 12 Pro Max hoesje van Spigen is binnen. Het koste me 9 euro.

Link:
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Maar qua kwaliteit voelt dit goed goed aan! ook qua grip. Nu hopen dat de randjes van de hoesje hoger zijn dan de dikte van het telefoon.

Ik was ontevreden over de originele hoesjes van Apple van 50 nog wat euro.

Leren hoesjes = Kleur gaat snel weg en word snel zwart
Siliconen hoesje = Word gauw vies en blijven stofjes erop. Voelt ook niet lekker aan op de hand.

[ Voor 16% gewijzigd door ThaddeusX op 11-11-2020 17:06 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Hoesjes kunnen in ander topic :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
ThaddeusX schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:04:
Mijn iPhone 12 Pro Max hoesje van Spigen is binnen. Het koste me 9 euro.

Link:
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Maar qua kwaliteit voelt dit goed goed aan! ook qua grip. Nu hopen dat de randjes van de hoesje hoger zijn dan de dikte van het telefoon.

Ik was ontevreden over de originele hoesjes van Apple van 50 nog wat euro.

Leren hoesjes = Kleur gaat snel weg en word snel zwart
Siliconen hoesje = Word gauw vies en blijven stofjes erop. Voelt ook niet lekker aan op de hand.
_/-\o_
Ik had via Ali een doorzichtig hoesje voor mijn iPhone 12 Pro Max 256GB Graphite besteld, maar een non-Max ontvangen.
Heb een dispute geopend en krijg het geld terug. Ik hoef de case zelf niet op te sturen.

Dankzij jou post hier heb ik nu een doorzichtige besteld, die morgen wordt geleverd. Ik kan weer met een gerust hard gaan wachten tot mijn nieuwe tel wordt geleverd *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vildhjarta
Cyw00d schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:49:
Geen idee of men dit interessant vindt, maar ik kreeg zojuist het hoesje en beschermfolie binnen en heb even mijn iPhone 11 Pro Max er in gedaan om te vergelijken. Ik ben nogal aan het twijfelen of ik niet gewoon voor de 12 Pro wil gaan ipv de Pro Max.

Foto's gemaakt met iPad Pro:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ik kreeg vandaag de Pro Max leather case ook binnen en vind de vergelijking met de XS max die ik nu heb qua omvang meevallen (misschien ben ik het gewend). In vergelijking zal de afmeting voor mij geen probleem zijn alsmede mijn skinny fit jeans ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doekie19
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 16:50
Ik heb ook de knoop doorgehakt, ik kom van een iPhone 8 en ik heb afgelopen maandag bij Apple een 12 Pro besteld in het blauw, leverdatum 1-12 staat hij voorlopig op. spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:35
Ivm het opladen lees ik ook veel goeds over deze
https://www.amazon.de/dp/...kb05vdExvZ0NsaWNrPXRydWU=

PSN: extreme8eight

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
JB schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:34:
Hoesjes kunnen in ander topic :?
Oh excuses, het was meer om het verschil in grootte aan te tonen tussen de 12 Pro Max en de 11 Pro Max. En ik was nu benieuwd of andere mensen ook twijfelen.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister123
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-01 16:21
Voor de mensen die hier al een IPhone hebben hoe zit het met lens reflecties? Lees er best veel over en Tweakers noemde het ook al.
Heb zelf op dit moment een Sony als telefoon en een losse camera met alle twee maak ik regelmatig foto's maar eigenlijk nog nooit echt last gehad van lens reflecties zelfs in pittige omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

mister123 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:46:
Voor de mensen die hier al een IPhone hebben hoe zit het met lens reflecties? Lees er best veel over en Tweakers noemde het ook al.
Heb zelf op dit moment een Sony als telefoon en een losse camera met alle twee maak ik regelmatig foto's maar eigenlijk nog nooit echt last gehad van lens reflecties zelfs in pittige omstandigheden.
Ik zie het vrij snel als je ook maar een beetje tegen zon/licht in wil fotograferen (11Pro) en dat zal op de 12/Pro niet anders zijn.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister123
JB schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:48:
[...]

Ik zie het vrij snel als je ook maar een beetje tegen zon/licht in wil fotograferen (11Pro) en dat zal op de 12/Pro niet anders zijn.
Hmm dat is wel jammer vreemd dat dit zo erg aanwezig is bij veel IPhone's :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mister123 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:46:
Het verbaasd mij eigenlijk dat ik het nu zoveel zie met de 12 pro.
Ik heb het op de 11 pro (Max) nooit als nadeel ervaren tot nu toe.

Al is mij altijd geleerd dat je niet vol lichtbronnen in moet fotograferen, misschien dat ik het daarom niet echt ervaar maar ben wel benieuwd hoe dat straks met de 12 pro Max gaat zijn, of ik er dan wel last van ga krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 11-11-2020 22:53 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister123
Donstil schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:53:
[...]

Al is mij altijd geleerd dat je niet vol lichtbronnen in moet fotograferen, misschien dat ik het daarom niet echt ervaar maar ben wel benieuwd hoe dat straks met de 12 pro Max gaat zijn, of ik er dan wel last van ga krijgen.
Laat het ons weten, mocht het er wel of niet zijn ben wel benieuwd naar wat normale mensen ervaren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Mijn volume up toets reageert heel slecht... Reageert vaak niet en dan moet ik hard drukken. Gezeik weer om te swappen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:33
BillSpaarbank schreef op woensdag 11 november 2020 @ 23:39:
Mijn volume up toets reageert heel slecht... Reageert vaak niet en dan moet ik hard drukken. Gezeik weer om te swappen :(
Balen! Heb je Apple Care? Dan heb je recht op Express Replacement en zou je vrijdag nog een nieuwe moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Dennisweb schreef op woensdag 11 november 2020 @ 23:41:
[...]

Balen! Heb je Apple Care? Dan heb je recht op Express Replacement en zou je vrijdag nog een nieuwe moeten krijgen.
Nee, zakelijk KPN via werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:16
BikkelZ schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:08:
Het was bij de iPhone 11 al zo dus geen verrassing, maar toch leuk om te lezen dat de iPhone 12 Mini ook de snelste iPhone is (tenzij de enige benchmark die je nog accepteert het twee keer openen van de zelfde 20 applicaties is ;) )
Dit valt natuurlijk gewoon onder chipvariatie.. beetje niet wetenschappelijk artikel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

BillSpaarbank schreef op woensdag 11 november 2020 @ 23:39:
"Klikt" ie wel hetzelfde als de volume down knop? Ik heb dat in begin ook eens gehad met een van die laatste toestellen waar al wat meer rubber in zat ivm waterdichtheid, uiteindelijk zette het zichzelf.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
_Bailey_ schreef op zondag 8 november 2020 @ 09:54:
[...]

hier ook vaak gezeik met het draadloos opladen.
Waar ik met de iPhone X, Xs en 11 Pro nooit problemen had, moet ik mijn 12 echt pietje precies op de draadloze oplader leggen, anders werkt 't simpelweg niet.

Op Reddit en macrumors ook aardig wat topics hierover.

Wellicht een nieuwe tactiek van Apple om eigen opladers te verkopen 8)7
Het valt me op dat weinig mensen in dit topic erover klagen maar hier zijn er al een stuk meer te vinden.

https://discussions.apple...955180?login=true&page=12

Ik ga morgen toch maar is contact opnemen met AppleCare, kijken of het melden nog helpt. Gezien een reboot het altijd weer even verhelpt lijkt het op een softwarematig probleem.

Mag toch hopen dat het geen tactiek van Apple is ;) denk eerder een bug.

• swv
  • Nu online

swv

Teknix1982 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 04:27:
[...]

Het valt me op dat weinig mensen in dit topic erover klagen maar hier zijn er al een stuk meer te vinden.

Ik ga morgen toch maar is contact opnemen met AppleCare, kijken of het melden nog helpt. Gezien een reboot het altijd weer even verhelpt lijkt het op een softwarematig probleem.

Mag toch hopen dat het geen tactiek van Apple is ;) denk eerder een bug.
Wellicht komt dat door de magneten die nu in de 12 serie zitten en dus wat verstoord.
Donstil schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:53:
[...]

Als ik deze vergelijking bekijkt tussen de Note 20 Ultra en de 12 Pro Max dan gedragen beide lenzen zich hetzelfde. Oftewel op dezelfde momenten dezelfde lensflare. Je moet er wel even de lange video voor kijken. Sorry daarvoor, maar de eerste 10 min voldoet al. Bij de buren is het niet beter in ieder geval (de Ultra dan).
https://youtu.be/gr_L9MxbiLg

Edit: zie low light test op 2:30 bijv.

[ Voor 3% gewijzigd door swv op 12-11-2020 07:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
Teknix1982 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 04:27:
[...]

Ik denk dat maar weinig mensen echt alleen maar draadloos opladen

• Teknix1982
  • Niet online
swv schreef op donderdag 12 november 2020 @ 07:43:
[...]

Wellicht komt dat door de magneten die nu in de 12 serie zitten en dus wat verstoord.
Als dat zo is dan verwacht ik niet dat een reboot het oplost. Als de telefoon van de lader opgepakt wordt en draadloos laden doet het niet blijft het batterij icon ook groen met de lightning icon er in. Dus lijkt vast te zitten in oplaadmodus.

• Teknix1982
  • Niet online
Alekz87 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 07:52:
[...]

Ik denk dat maar weinig mensen echt alleen maar draadloos opladen
Dat denk ik ook, jammer voor mij want ik heb dus een zens dual charger gekocht om die op het nachtkastje staat waar zowel watch als iphone op kan in de hoop de bedrade opladers weg te kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Nu online

swv

Teknix1982 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 07:53:
[...]

Als dat zo is dan verwacht ik niet dat een reboot het oplost. Als de telefoon van de lader opgepakt wordt en draadloos laden doet het niet blijft het batterij icon ook groen met de lightning icon er in. Dus lijkt vast te zitten in oplaadmodus.
Ik ken het probleem niet, maar werd getriggerd door de reactie van @_Bailey_ (jouw quote) dat je je telefoon exact op de lader moet leggen wil het werken, en als dat niet het geval is een proces blijft hangen? Blijft gissen hoor ik doe ook maar een gooi.

• BillSpaarbank
  • Niet online
JB schreef op donderdag 12 november 2020 @ 00:07:
[...]

"Klikt" ie wel hetzelfde als de volume down knop? Ik heb dat in begin ook eens gehad met een van die laatste toestellen waar al wat meer rubber in zat ivm waterdichtheid, uiteindelijk zette het zichzelf.
Ja ze klikken beide hetzelfde en lijken identiek qua montage. Ik moet de toets echt hard indrukken om hem te laten werken.

Het lijkt te variëren afhankelijk van de oriëntatie van het toestel. Alsof er intern iets niet goed gemonteerd is.

Nu aan het kutten om mijn oude Simkaart weer te activeren na activatie van mijn e-sim.

[ Voor 19% gewijzigd door BillSpaarbank op 12-11-2020 08:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

BillSpaarbank schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:23:
[...]

Ja ze klikken beide hetzelfde en lijken identiek qua montage. Ik moet de toets echt hard indrukken om hem te laten werken.
Hmm... Ik zou het nog even een kans geven. Garantie heb je toch nog langer. Mocht het uiteindelijk niet beter worden, terug er mee!

Zeker na het lezen van je edit, klinkt dit echt hetzelfde. Het was ineens beter/goed.

[ Voor 10% gewijzigd door JB op 12-11-2020 08:26 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
JB schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:24:
[...]

Hmm... Ik zou het nog even een kans geven. Garantie heb je toch nog langer. Mocht het uiteindelijk niet beter worden, terug er mee!

Zeker na het lezen van je edit, klinkt dit echt hetzelfde. Het was ineens beter/goed.
Hmm, het lijkt erop dat je gelijk hebt. Ik kan het nu niet meer reproduceren. Ik hou het in de gaten. Thanks

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
swv schreef op donderdag 12 november 2020 @ 07:43:
[...]

dit denk ik ook inderdaad.
Heb inmiddels zo'n MagSafe (waar ik eerst het nut niet van in zag) in huis gehaald, kost aardig wat knaken, maar nu werkt t draadloos opladen uiteraard 100%.

• Alekz87
Ook deze YouTuber heeft een wat positievere reactie rondom de MagSafe wallet van Apple. Hierdoor ga ik toch weer twijfelen.

https://youtu.be/ucgmgnHSVio

[ Voor 6% gewijzigd door Alekz87 op 12-11-2020 09:27 ]

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:19
Ik krijg morgen de pro Max... Dit hoesje heb ik al binnen https://nomadgoods.com/pr...c-brown-iphone-12-pro-max

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:17
Modbreak:Hoesjes, bescherming en screenprotectors mogen in dit topic besproken worden: [iPhone 12, Mini & Pro] bescherming / screenprotectors.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Waah
  • Laatst online: 15:13
vraagje aan de eigenaren:
Momenteel heb ik een hele kleine USB-C Micro-sd kaartlezer. Ideaal, want dan kan ik foto's en videos direct vanaf mijn camera op mijn Android krijgen.

Ik weet dat Apple een eigen SD-kaartlezer heeft, maar die hang ik niet "even" aan een keychain door het gewicht.
Zijn er mensen die een Lightning naar USB-C Female kabel gebruiken? En daar dan weer een USB stick of SD-kaartlezer aan hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:26
Alekz87 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:26:
Ook deze YouTuber heeft een wat positievere reactie rondom de MagSafe wallet van Apple. Hierdoor ga ik toch weer twijfelen.

https://youtu.be/ucgmgnHSVio
Komt er weer op neer dat iedereen het verkeerd doet en dat Apple er andere ideeën over heeft. Ik ga vaak met Apple mee maar het is een wallet die moet vast zitten aan je foon echter valt deze er continue af. Top product als je dat niet uitmaakt maar dan ontgaat me het concept. Een secrid kan ik ook los in me zak stoppen ;)

Zie modbreak hierboven. Hoesjes, bescherming en screenprotectors mogen in dit topic besproken worden: [iPhone 12, Mini & Pro] bescherming / screenprotectors

[ Voor 13% gewijzigd door Hoedje op 12-11-2020 17:33 ]

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
Ik zie op mijn Pro regelmatig iets van een schokkerige beweging als ik vanuit een app van onderaf naar boven veeg voor het homescreen. Iemand dat ook geconstateerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alekz87
ZiSE schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:12:
[...]

Komt er weer op neer dat iedereen het verkeerd doet en dat Apple er andere ideeën over heeft. Ik ga vaak met Apple mee maar het is een wallet die moet vast zitten aan je foon echter valt deze er continue af. Top product als je dat niet uitmaakt maar dan ontgaat me het concept. Een secrid kan ik ook los in me zak stoppen ;)
Ik weet het niet. Hoe ik het nu ben gaan zien in als volgt:

Je wilt 2-3 pasjes meenemen maar geen zin in een extra portemonnee. Dan kan je dit “insteekmapje” meenemen wat heel handig blijft plakken aan je telefoon wanneer je alles uit je zak haalt en even op tafel neerlegt. Denk aan een restaurant of whatever. Je kan m ook, indien nodig, los in je andere zak bewaren waar normaal je portemonnee zit. Dit is handig wanneer je je telefoon erg veel pakt en gebruikt.

Dit is wel een usercase die ik mij goed kan voorstellen.

Zie modbreak hierboven. Hoesjes, bescherming en screenprotectors mogen in dit topic besproken worden: [iPhone 12, Mini & Pro] bescherming / screenprotectors

[ Voor 9% gewijzigd door Hoedje op 12-11-2020 17:33 ]

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 17:10
wrcveen schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:19:
Ik zie op mijn Pro regelmatig iets van een schokkerige beweging als ik vanuit een app van onderaf naar boven veeg voor het homescreen. Iemand dat ook geconstateerd?
Ik heb dat ook wel eens, al heb ik het idee dat het door de case komt waar een rand aan de onderkant zit. Hierdoor veeg je niet lekker omhoog.
Ik heb een MagSafe wallet besteld, is met 3 weken vertraagd door Apple.
Meer die dat gezien hebben toevallig?

[ Voor 47% gewijzigd door Hoedje op 12-11-2020 17:33 ]

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
Citroentaart schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:58:
[...]

Ik heb dat ook wel eens, al heb ik het idee dat het door de case komt waar een rand aan de onderkant zit. Hierdoor veeg je niet lekker omhoog.
Nee ik gebruik hem zonder case.

• Sinan10
ZiSE schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:12:
[...]

inderdaad het is gewoon niet praktisch meer voor dames met een tas denk.

[ Voor 16% gewijzigd door Hoedje op 12-11-2020 17:33 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hoedje
Modbreak:Voor de laatste keer, hierna gaat het direct in de prullenbak met een OW :/ . Hoesjes, bescherming en screenprotectors mogen in dit topic besproken worden: [iPhone 12, Mini & Pro] bescherming / screenprotectors.

Voor mede-forumgebruikers is het topic anders niet te volgen. Let er een beetje op om het voor iedereen leuk en interessant te houden *; .

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Donstil schreef op donderdag 12 november 2020 @ 15:10:
Ik heb een MagSafe wallet besteld, is met 3 weken vertraagd door Apple.
Meer die dat gezien hebben toevallig?

[mbr]Zie modbreak hierboven. Hoesjes, bescherming en screenprotectors mogen in dit topic besproken worden: \ [iPhone 12, Mini & Pro] bescherming / screenprotectors[/]
@Hoedje Kunnen we dat topic anders hernoemen naar [iPhone 12, Mini & Pro] Accessoires om het wat te verduidelijken? De Leather Wallet is immers geen Bescherming of Screenprotector.

Zelfde voor de MagSafe accessoires etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
Donstil schreef op donderdag 12 november 2020 @ 18:42:
[...]

@Hoedje Kunnen we dat topic anders hernoemen naar [iPhone 12, Mini & Pro] Accessoires om het wat te verduidelijken? De Leather Wallet is immers geen Bescherming of Screenprotector.

Zelfde voor de MagSafe accessoires etc.
Dankjewel, ik vond dit namelijk al weken erg onduidelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoedje
Done, nu hier graag weer ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sennalonso1981
  • Laatst online: 16:03
4 dagen de Iphone 12 in bezit,geniet van de compactheid(kom van een Iphone 11 af),het OLED is rustiger op mijn ogen dan de 11 Pro,maar elke keer als ik naar het scherm kijk,wordt ik misselijk.

Ik zal nog even kijken of het went,zoniet ga ik terug naar de 11(met grote tegenzin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cygni
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-09 23:29
sennalonso1981 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:40:
4 dagen de Iphone 12 in bezit,geniet van de compactheid(kom van een Iphone 11 af),het OLED is rustiger op mijn ogen dan de 11 Pro,maar elke keer als ik naar het scherm kijk,wordt ik misselijk.

Ik zal nog even kijken of het went,zoniet ga ik terug naar de 11(met grote tegenzin).
Is het een merkbaar verschil tussen de iphone 11 en 12 ? Ik zit te twijfelen tussen een iphone 12 of de iphone 12 mini. Mn vriendin heeft de iphone 11 en die vind ik wat aan de grote en zware kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Cygni schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:55:
[...]

Is het een merkbaar verschil tussen de iphone 11 en 12 ?
Ja, ik vind van wel. De 12 voelt echt een stuk compacter en lichter aan. Gister toevallig de 11 van een collega naast de 12 gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 22:25
sennalonso1981 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:40:

Het scherm is rustiger maar maakt je misselijk? Wat zorgt voor die misselijkheid dan?

Uncomfortable silence can be so loud...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:32

Grin

Ride si sapis.

14.3 brengt Apple ProRAW naar de iPhone 12 Pro. Maar ongeveer 25MB per foto is een aanzienlijke omvang, kijk ik toch wel even van op.

Aha, je kan het gelukkig aanzetten voor specifieke foto's, dat scheelt. Zo hoeft niet elke foto er een te zijn van 25MB:
"
The ProRAW feature can be enabled in the Camera section of the Settings app for those who have installed the iOS 14.3 beta on a new ‌iPhone 12 Pro‌ or Pro Max. When enabled, there's a RAW toggle in the upper right side of the camera app that can be tapped to turn it off or on.
"

[ Voor 60% gewijzigd door Grin op 13-11-2020 10:43 ]

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:48
Grin schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:33:
14.3 brengt Apple ProRAW naar de iPhone 12 Pro. Maar ongeveer 25MB per foto is een aanzienlijke omvang, kijk ik toch wel even van op.
Is bij een dslr ook zo 😉

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sennalonso1981
  • Laatst online: 16:03
erickov schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:56:
[...]

Het scherm is rustiger maar maakt je misselijk? Wat zorgt voor die misselijkheid dan?
Zou het echt niet weten. De 11 Pro was niet te doen voor me,de 12 is een stuk beter. Als je op Google kijkt,hebben veel mensen hier last van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nou de Pro Max is hier ook binnen.
Toch wel blij dat ik even op de Max gewacht heb nu ik hem ook daadwerkelijk ontvangen heb.

Eerste indrukken zijn weer erg goed. Voelt in gebruik veel vernieuwender dan ik gedacht had.

Plat scherm voelt op een of andere manier moderner aan. Geen idee waarom maar dat is een beetje de eerste indruk.

De blauwe rvs randen zijn alleen wel echt vingerling magneten zeg 8)7

Ingesteld als nieuwe iPhone voor het eerst sinds de 5s. Dus ik ben voorlopig wel even zoet :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toestel komt overigens uit de doos met 14.1 dus heeft voor de mensen die wel een back-up terug willen zetten direct een update nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:05
Grin schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:33:
25MB is heel normaal voor een foto in RAW formaat. Dat is ook de omvang van de RAW foto's bij mijn Samsung Galaxy Note (en bij fotocamera's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-09 08:20
Donstil schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:44:
Toch wel blij dat ik even op de Max gewacht heb nu ik hem ook daadwerkelijk ontvangen heb.

Eerste indrukken zijn weer erg goed. Voelt in gebruik veel vernieuwender dan ik gedacht had.

Plat scherm voelt op een of andere manier moderner aan. Geen idee waarom maar dat is een beetje de eerste indruk.

Ingesteld als nieuwe iPhone voor het eerst sinds de 5s. Dus ik ben voorlopig wel even zoet :P
Voelt het niet groter en zwaarder dan de 11 Pro Max?

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@Gunth @evdakker
De omvang van een foto heeft uiteraard betrekking op de specs van de foto - aantal MP, kleurdiepte, metadata, etc - en niet met het bestandsformaat. RAW's kunnen ook 1MB zijn.

Ik kijk er van op omdat het foto's zijn van 12MP @ 12bit kleurdiepte, dan vind ik 25MB behoorlijk aan de grote kant. Met mijn Fujifilm camera schiet ik 24MP @ 14bit kleurdiepte, deze zitten met RAW (gecomprimeerd) ook rond de 25-30MB... Maar zoals ik al zei, er zit waarschijnlijk veel meer in deze Apple ProRAW's dan alleen MP en kleurdiepte. Blijft bij mij staan dat 25MB per foto behoorlijk veel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jaymone schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:02:
[...]

Voelt het niet groter en zwaarder dan de 11 Pro Max?
Ja dat is wel goed merkbaar. Al is hij wel fijn gebalanceerd, dus niet “vervelend zwaar” wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grin schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:05:
@Gunth @evdakker
De omvang van een foto heeft uiteraard betrekking op de specs van de foto - aantal MP, kleurdiepte, metadata, etc - en niet met het bestandsformaat. RAW's kunnen ook 1MB zijn.

Ik kijk er van op omdat het foto's zijn van 12MP @ 12bit kleurdiepte, dan vind ik 25MB behoorlijk aan de grote kant. Met mijn Fujifilm camera schiet ik 24MP @ 14bit kleurdiepte, deze zitten gecomprimeerd ook rond de 25-30MB... Maar zoals ik al zei, er zit waarschijnlijk veel meer in deze Apple ProRAW's dan alleen MP en kleurdiepte. Blijft bij mij staan dat 25MB per foto behoorlijk veel is.
Ik zou het even op moeten zoeken maar mijn 20 MP DSLR (die ik vrijwel nooit meer gebruik overigens) schiet RAW files van c.a 35 MB.

Dus dan kan ik niet echt op kijk van 25 MB per foto eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:16
Hier komt net een 12 pro max binnen. We gaan het beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
Donstil schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:44:

Nice ! De mijne komt straks ook als het goed is, ik ga ook als nieuwe instellen, direct even grote schoonmaak door een zooi apps die ik dan toch niet gebruik en niet op de nieuwe meer hoeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:39
Net de Mini en Pro Max vastgehouden. Pro Max is echt een baksteen. En mini voelt fijn aan. Maar hou het mooi bij m’n 12 Pro. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vildhjarta schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:22:
[...]

Nice ! De mijne komt straks ook als het goed is, ik ga ook als nieuwe instellen, direct even grote schoonmaak door een zooi apps die ik dan toch niet gebruik en niet op de nieuwe meer hoeven.
Inmiddels toch maar een back-up gedaan op de Max. Want anders was ik wat speciale medailles kwijt in de conditie app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Laatst online: 17:26

Releases

Ja maar!

Even een vraagje omtrent iPhone 12 Pro inclusief iCloud. Ik loop tegen wat geks aan waarvan ik niet kan vinden na het nodige gegoogle hoe dit op te lossen.

Scenario:
- Ik film op mijn iPhone 12 Pro in 4K en 60 fps.
- Als ik mijn telefoon aansluit met de kabel op de laptop, zie ik dat dit bestand 150MB is en een .MOV bestand.
- Ik laat mijn iPhone backup maken van de foto's en videos naar de iCloud, automatisch via WiFi
- Vervolgens log ik in op iCloud.com, ik wil hier de video vandaan downloaden.
- Ondanks dat ik apart selecteer dat ik de hoogste kwaliteit wil, krijg ik een .MP4 bestand er voor terug, wat een andere codec gebruikt en tevens de helft kleiner is.

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Donstil schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:46:
[...]

Inmiddels toch maar een back-up gedaan op de Max. Want anders was ik wat speciale medailles kwijt in de conditie app.
Dat wordt idd niet in iCloud opgeslagen zie ik nu... Wat stom. Wanneer je gezondheidsdata in iCloud hebt staan zou ik zeggen dat hij dat zou moeten herstellen.
Maar ik zie die medailles idd niet meer in mijn galerij staan (ben ook vers begonnen met de iPhone 12 Pro)...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:05
Hier ook de 12 Pro Max binnen. Damn wat is ie mooi!
En mijn angst dat hij te groot was is ook gelijk weg. Scheelt maar een klein beetje met mijn huidige Xs Max

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-09 08:20
Rivanov schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:30:
Net de Mini en Pro Max vastgehouden. Pro Max is echt een baksteen. En mini voelt fijn aan. Maar hou het mooi bij m’n 12 Pro. ;)
Voelt fijn aan maar niet te klein (mini)?

Het is weer September 2025 :)

Pagina: 1 ... 38 ... 75 Laatste