Vind ik ook. De XS voelt nog vrij compact door de afgeronde hoeken, maar omdat de 12 rechte hoeken heeft voelt die groter. Ze hadden hem gewoon 5.8 inch moeten houden.THE_BASE schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 07:54:
[...]
Het ideale formaat zou net iets groter zijn geweest in mijn optiek. Een beetje tussen SE 2020 en 11 Pro in.
Ik vind het al jammer dat iPhone 12 Pro groter is dan mijn voorganger 11 Pro, maar goed. Dat went snel.
Niets meer aan toe te voegen. Als je van een 11 (Pro) komt, zou ik de 12 ook lekker laten liggen.iAR schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:21:
[...]
Feitelijk is het ook zo. Maar het slaat natuurlijk nergens op. De aandacht die altijd naar deze uitspraken gaat is too damn high.
Tuurlijk moet je de boel vergelijken maar het zou duidelijker zijn als je voor verschillende use cases een betere buy guide uit brengt.
Ik ga van een 7 Plus naar een 12 Pro en krijg daarvoor meer scherm in een (iets) kleiner formaat, Face-ID & OLED (toch ook wel een wens na aanschaf vd Watch 6). Dus voor mij is het wel degelijk de beste iPhone ever
Beter om gewoon meteen naar zijn eigen site en review te linken denk ik:
https://austinmann.com/tr...ro-camera-max-review-zion
Weet iemand iets te zeggen over hoe de Mini's accu het doet ten opzichte van een iPhone 7? Ik heb nu een 7. Bij deze telefoon ervaar ik dat de accu wel OK was bij aanschaf, maar na ongeveer anderhalf jaar begon het steeds minder te worden. Nu is hij 3 jaar oud en het is dat ik nu veel thuiswerk dus ik kan hem op elk moment opladen, maar handig is het niet. Als een Mini ongeveer vergelijkbaar is in gebruik qua accuduur, dan moet ik die denk ik niet hebben.
Het past idd, ook in slimfit jeans. Maar comfortabel is dat zeker niet, wanneer je gaat zitten of bukken gaat dat ding echt steken. Heb daar al last van bij de iPhone X, laat staan de iPhone 12...Alekz87 schreef op maandag 9 november 2020 @ 22:08:
[...]
Draag slim fit jeans en werkelijk waar alles past altijd. Ook grotere android toestellen gehad. Snap niet zo goed waar het probleem zit met die broeken, wellicht shop je in de verkeerde winkels?
En een telefoon in je jaszak? Nee dankje. Overdrijven is ook een vak trouwens.
Ik ben meer dan tevreden met de normale pro, handzaam en toch krachtig!
Mooi dat smaken verschillen, zo zit er voor iedereen wat moois tussen
(bijna) iedereen kan toch ergens wel gedurende de dag ff 30 minuten vinden om de 12 Mini ff bij te laden. Kun je er verder prima de dag mee door komen.JB schreef op maandag 9 november 2020 @ 23:17:
[...]
Haha heerlijk toch! Gelijk iedereen weer negatief over batterij terwijl we vergeten hoe de X en Xs het deden. Toen klaagde er _niemand_
ik ben zelf enthousiast(er) geworden door de review (vannacht NL tijd online gekomen) van John Gruber (daring fireball) van de 12 Mini.
https://daringfireball.ne...ini_and_iphone_12_pro_max
Ik moet zeggen dat de Iphone 12 me tot dus ver nog niet helemaal heeft overtuigt. Ik heb nu een XR, met raar genoeg na bijna 2 jaar nog steeds 100% max accu capaciteit.
Ontwerp vind ik echt onwijs mooi. Zowel van de 12 als van de 12 pro. Maar ergens had ik gehoopt op een meer pro versie van de pro. Dus ik denk dat ik volgend jaar afwacht op de verbeteringen die er dan zijn.
Al twijfel ik nog een beetje over de mini en weer terug te gaan naar de basis waarvoor een telefoon bedoelt is en lekker handzaam tijdens het sporten.
Ontwerp vind ik echt onwijs mooi. Zowel van de 12 als van de 12 pro. Maar ergens had ik gehoopt op een meer pro versie van de pro. Dus ik denk dat ik volgend jaar afwacht op de verbeteringen die er dan zijn.
Al twijfel ik nog een beetje over de mini en weer terug te gaan naar de basis waarvoor een telefoon bedoelt is en lekker handzaam tijdens het sporten.
Dat is een van de redenen dat mijn Iphone nog een hele goede accu status heeft. Hij gaat gewoon in de auto aan een draadloze lader voor Flitsmeister en Navi. Dus hij blijft gewoon boven de 50%. Nu ik thuis werk en een betere werktelefoon heb komt ik er sowieso de dag wel mee door._Bailey_ schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:54:
[...]
(bijna) iedereen kan toch ergens wel gedurende de dag ff 30 minuten vinden om de 12 Mini ff bij te laden. Kun je er verder prima de dag mee door komen.
ik ben zelf enthousiast(er) geworden door de review (vannacht NL tijd online gekomen) van John Gruber (daring fireball) van de 12 Mini.
[ Voor 55% gewijzigd door GerGio op 10-11-2020 09:59 ]
Nickname KasPlantje.
Sterker nog, ik moet wel laden als ik gebruik wil maken van zaken zoals Apple CarPlay_Bailey_ schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:54:
[...]
(bijna) iedereen kan toch ergens wel gedurende de dag ff 30 minuten vinden om de 12 Mini ff bij te laden. Kun je er verder prima de dag mee door komen.
Mijn boefje is liev!
Als een pro fotograaf spreekt van 4x en 5x optical zoom bij de 12 pro modellen, dan kan ik 'm al niet meer serieus nemen omdat hij in de marketing trap van Apple zit.Zingo schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:58:
[...]
Mooie foto's, daar niet van. Weer een bewijs dat je de laatste jaren geweldige foto's kunt maken met een smartphone.
Ook ik twijfel tussen de 12 Mini en 12. Ik heb nu sinds 2 jaar een iPhone 8 en de accuduur daarvan is echt ruk geworden. Dus als de accuduur van de Mini nu al matig is, vraag ik me erg af in hoeverre ik me ga ergeren aan de accuduur na een jaar gebruik... Maar goed, hier is al een boel over geschreven. Da's een afweging die ik zelf moet maken 
Waar ik echter geen duidelijk antwoord op kan vinden, maar wellicht lees ik er overheen: krijgt de 12 mini nou wel of geen ondersteuning voor Apple ProRaw?
Waar ik echter geen duidelijk antwoord op kan vinden, maar wellicht lees ik er overheen: krijgt de 12 mini nou wel of geen ondersteuning voor Apple ProRaw?
Matig gebaseerd op wat? Heb je je 8 al afgezet tegen een Mini? Kan het uberhaupt al op basis van de beschikbare info? Kortom hoe kan er gezegd worden dat de accu van de Mini nu al matig issOid schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:28:
Ook ik twijfel tussen de 12 Mini en 12. Ik heb nu sinds 2 jaar een iPhone 8 en de accuduur daarvan is echt ruk geworden. Dus als de accuduur van de Mini nu al matig is, vraag ik me erg af in hoeverre ik me ga ergeren aan de accuduur na een jaar gebruik... Maar goed, hier is al een boel over geschreven. Da's een afweging die ik zelf moet maken

Mijn boefje is liev!
Alleen de Pro modellen krijgen ProRaw ondersteuning. Want, onderscheidsOid schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:28:
Ik heb de mini besteld en kan niet wachten. Batterij van de mini zal denk ik wel meevallen als je gewoon de instellingen naloopt en uitzet wat je niet nodig hebt denk ik dat je dag wel haalt. Ja je zal de dag waarschijnlijk niet halen als je gaat gamen, maar een gamer zal waarschijnlijk al voor een grotere telefoon gaan. 5G zal ik voorlopig niet gebruiken en dat scheelt ook, geen Facebook meer dat scheelt heel erg (bij mij),
Ehh, op basis van het lezen en bekijken van tig reviews? Daar hebben we het hier in het topic toch voornamelijk over? Waar moet je anders op afgaan, eerst een jaar wachten voor langetermijntesten?JB schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:32:
[...]
Matig gebaseerd op wat? Heb je je 8 al afgezet tegen een Mini? Kan het uberhaupt al op basis van de beschikbare info? Kortom hoe kan er gezegd worden dat de accu van de Mini nu al matig is
Was ik al bang voor. Hmpf.evdakker schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:33:
[...]
Alleen de Pro modellen krijgen ProRaw ondersteuning. Want, onderscheid
En wat is daar al duidelijk over geworden? Er zijn nog geen batterij tests beschikbaar AFAIK? Alleen een paar hippies die wat roepen. Iedereen gebruikt de iPhone anders. De X ging hier ook een dag mee, maar ik geloof niet dat de Mini het gaat afleggen...sOid schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:37:
[...]
Ehh, op basis van het lezen en bekijken van tig reviews? Daar hebben we het hier in het topic toch voornamelijk over? Waar moet je anders op afgaan, eerst een jaar wachten voor langetermijntesten?
[...]
Mijn boefje is liev!
De accu van een Mini zou beter zijn dan de accu van een SE 2020, en de accu van en SE 2020 ging 'iets' langer mee dan die van de 8 of de XS, voor zover ik weet.sOid schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:28:
Wat is jouw definitie van een batterijtest? Ik heb al verschillende test(jes) gezien waarbij bijvoorbeeld accuduur bij videoplayback is getest. Daarnaast over verschillende real life tests gelezen, al is dat natuurlijk vaak anekdotisch bewijs. Aan de andere kant, je kan ook beargumenteren dat anekdotisch bewijs juist relevant is voor een telefoon. Gebruik van zo'n apparaat verschilt toch per gebruiker.JB schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:40:
[...]
En wat is daar al duidelijk over geworden? Er zijn nog geen batterij tests beschikbaar AFAIK? Alleen een paar hippies die wat roepen. Iedereen gebruikt de iPhone anders. De X ging hier ook een dag mee, maar ik geloof niet dat de Mini het gaat afleggen...
Ik zie inderdaad dat de Mini ongeveer 400mAh méér heeft dan de 8. Daarnaast ook een zuiniger scherm en soc als ik het goed begrijp. Hmm.epoman schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:40:
[...]
De accu van een Mini zou beter zijn dan de accu van een SE 2020, en de accu van en SE 2020 ging 'iets' langer mee dan die van de 8 of de XS, voor zover ik weet.
Het is jammer dat we nog weinig weten over ProRAW. Bijvoorbeeld, hoe is de bestandsgrootte?evdakker schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:33:
Alleen de Pro modellen krijgen ProRaw ondersteuning. Want, onderscheid
Wat ik poog te zeggen is dat men nu heel erg focust op de 12/Pro en natuurlijk is die batterij top. De 11Pro is nog beter, die heb ik nu. Dat ding is niet leeg te krijgen over een normale dag. Vaak in de avond aan de lader met 50% of meer. Dat hoeft van mij niet perse, als ik maar een dag doorkom want voor mij is formaat veel belangrijker. Als ik dan zie dat een X minder juice bij zich heeft, dan maak ik me geen zorgen. Wellicht kom ik er van terug maar zoals gezegd is er nu niet veel meer info voor handen om het verder te kunnen onderbouwen..sOid schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:45:
[...]
Wat is jouw definitie van een batterijtest? Ik heb al verschillende test(jes) gezien waarbij bijvoorbeeld accuduur bij videoplayback is getest. Daarnaast over verschillende real life tests gelezen, al is dat natuurlijk vaak anekdotisch bewijs. Aan de andere kant, je kan ook beargumenteren dat anekdotisch bewijs juist relevant is voor een telefoon. Gebruik van zo'n apparaat verschilt toch per gebruiker.
[...]
Ik zie inderdaad dat de Mini ongeveer 400mAh méér heeft dan de 8. Daarnaast ook een zuiniger scherm en soc als ik het goed begrijp. Hmm.
Mijn boefje is liev!
Hier nog iemand die de mini heeft besteld. Ideale telefoon voor mij. Onderweg lekker met een handzame telefoon, thuis zit ik eigenlijk altijd op de iPad.
Ik heb ooit een plus model gehad en voor mij nooit meer. De 12 pro Max trekt mij dan ook totaal niet. Het is veel te groot voor een telefoon, en te klein voor een tablet. Voor hetzelfde geld koop je een 12 mini + iPad en heb je een betere gebruikers ervaring met beide.
Ik heb ooit een plus model gehad en voor mij nooit meer. De 12 pro Max trekt mij dan ook totaal niet. Het is veel te groot voor een telefoon, en te klein voor een tablet. Voor hetzelfde geld koop je een 12 mini + iPad en heb je een betere gebruikers ervaring met beide.
Ja dat scheelt weer een klikkie inderdaad.Zingo schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:58:
[...]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Om mooie foto's te nemen is het apparaat niet altijd de beperkende factor. Locatie en compositie maken 2/3 van de schoonheid van een foto mogelijk.evdakker schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:21:
[...]
Als een pro fotograaf spreekt van 4x en 5x optical zoom bij de 12 pro modellen, dan kan ik 'm al niet meer serieus nemen omdat hij in de marketing trap van Apple zit.
Mooie foto's, daar niet van. Weer een bewijs dat je de laatste jaren geweldige foto's kunt maken met een smartphone.
Maar groter scherm 4.7 vs 5.4" ;-)sOid schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:45:
[...]
Ik zie inderdaad dat de Mini ongeveer 400mAh méér heeft dan de 8. Daarnaast ook een zuiniger scherm en soc als ik het goed begrijp. Hmm.
Dit jaar is met name de mini maar ook de normale 12 dé telefoon om te kopen. Ik zou de Pro's niet afraden maar het verschil is kleiner tussen de 12 en 12 Pro dan de 11 en de 11 Pro en de 11 was al een fantastische telefoon.
Ik gok dat volgend jaar een mooi jaar wordt om een Pro te kopen. Ik heb het met mijn vrouw er al over gehad haar 8 Plus te upgraden naar een Max ook mede omdat ik dan met de LiDAR kan testen maar ik twijfel nu toch, haar 8 Plus is los van het lompe scherm verder echt een hele goede telefoon en kan nog makkelijk een jaartje mee. Wellicht dat er een nieuwe iPad Pro komt met LiDAR in de nabije toekomst als ik het echt nodig heb. De iPad mini 2 moet echt vervangen worden.
Ik gok dat volgend jaar een mooi jaar wordt om een Pro te kopen. Ik heb het met mijn vrouw er al over gehad haar 8 Plus te upgraden naar een Max ook mede omdat ik dan met de LiDAR kan testen maar ik twijfel nu toch, haar 8 Plus is los van het lompe scherm verder echt een hele goede telefoon en kan nog makkelijk een jaartje mee. Wellicht dat er een nieuwe iPad Pro komt met LiDAR in de nabije toekomst als ik het echt nodig heb. De iPad mini 2 moet echt vervangen worden.
iOS developer
Goh daar waren we nog niet achter gekomen, bedankt om dit voor ons 'nog' eens samen te vatten.BikkelZ schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:26:
Dit jaar is met name de mini maar ook de normale 12 dé telefoon om te kopen. Ik zou de Pro's niet afraden maar het verschil is kleiner tussen de 12 en 12 Pro dan de 11 en de 11 Pro en de 11 was al een fantastische telefoon.
Dat wordt ieder jaar gezegd: volgend jaar HET jaar om een iPhone te kopen... Als ik dit mag geloven liep ik nog rond met mijn iPhone 3GSIk gok dat volgend jaar een mooi jaar wordt om een Pro te kopen.
De iPhone 8 Plus kan nog een paar jaar mee zelfs.. Waarom heb je LiDAR nodig?Ik heb het met mijn vrouw er al over gehad haar 8 Plus te upgraden naar een Max ook mede omdat ik dan met de LiDAR kan testen maar ik twijfel nu toch, haar 8 Plus is los van het lompe scherm verder echt een hele goede telefoon en kan nog makkelijk een jaartje mee. Wellicht dat er een nieuwe iPad Pro komt met LiDAR in de nabije toekomst als ik het echt nodig heb. De iPad mini 2 moet echt vervangen worden.
Dit dit en dit.RigolleM schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:33:
[...]
Goh daar waren we nog niet achter gekomen, bedankt om dit voor ons 'nog' eens samen te vatten.![]()
[...]
Dat wordt ieder jaar gezegd: volgend jaar HET jaar om een iPhone te kopen... Als ik dit mag geloven liep ik nog rond met mijn iPhone 3GS
[...]
De iPhone 8 Plus kan nog een paar jaar mee zelfs.. Waarom heb je LiDAR nodig?
Heb t idee dat dit topic beter deze naam kan hebben:
“Verantwoord hier je aankoop of leg uit waarom je het nieuwe model niet hebt gekocht”.
Ik ben verdomme mega blij met m’n 12 pro! Prachtig ding! Was ik ook blij geweest met een 12, vast wel, maar ik heb gewoon geld te besteden en dacht waarom ook niet! Geen specifieke reden voor nodig
En nu verder surfen en YouTube video’s kijken in HDR4K60fps
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Zo is het, iedereen moet doen wat hij/zij wil wat dat betreft 👍Alekz87 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:11:
[...]
Dit dit en dit.
Heb t idee dat dit topic beter deze naam kan hebben:
“Verantwoord hier je aankoop of leg uit waarom je het nieuwe model niet hebt gekocht”.
Ik ben verdomme mega blij met m’n 12 pro! Prachtig ding! Was ik ook blij geweest met een 12, vast wel, maar ik heb gewoon geld te besteden en dacht waarom ook niet! Geen specifieke reden voor nodig.
En nu verder surfen en YouTube video’s kijken in HDR4K60fps
Samsung Flip 7
Volgens mij is de "ik wil hem gewoon, punt uit" gewoon een hele goede redenAlekz87 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:11:
[...]
Ik ben verdomme mega blij met m’n 12 pro! Prachtig ding! Was ik ook blij geweest met een 12, vast wel, maar ik heb gewoon geld te besteden en dacht waarom ook niet! Geen specifieke reden voor nodig.
De "omdat het kan" doet het hier ook goedDennisdn schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:18:
[...]
Volgens mij is de "ik wil hem gewoon, punt uit" gewoon een hele goede reden
Mijn boefje is liev!
Dat is altijd mijn reden!Dennisdn schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:18:
[...]
Volgens mij is de "ik wil hem gewoon, punt uit" gewoon een hele goede reden
niet omdat het moet, maar omdat het kan

nee, ik check altijd even dit forum alvorens ik over ga tot koop.
Wacht altijd op goedkeuring hier...
Nou dat.
Toen ik de Apple Watch ging bestellen wist ik gewoon dat het de grootste miskoop van m'n leven zou worden en hem nog geen 3 dagen zou dragen omdat ik al mn hele leven een hekel aan horloges heb.... -Maar ik wilde hem gewoon hebben-. Ligt nu als grootste miskoop in de la, maar ik héb hem wel
Dit gaat toch over ervaringen & discussie? Ik heb de Mini wel gehaald maar de Max (nog) niet. Dus de Max ga ik dan waarschijnlijk niet ervaren.RigolleM schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:33:
[...]
Goh daar waren we nog niet achter gekomen, bedankt om dit voor ons 'nog' eens samen te vatten.
Mwah nee er waren een paar goede jaren en een paar tussenjaren. De S jaren waren en de X-reeks was altijd goed. Achteraf spijt dat ik de 8 Plus ipv de X had gehaald. Vorig jaar was een prima jaar voor alle modellen. Dit jaar is de Pro niet zo spannend maar de gewone geweldig. Wellicht dat volgend jaar de Pro meer onderscheidend wordt qua cameraprestaties en scherm.RigolleM schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:33:
Dat wordt ieder jaar gezegd: volgend jaar HET jaar om een iPhone te kopen... Als ik dit mag geloven liep ik nog rond met mijn iPhone 3GS
Ik ben ontwikkelaar. Als iemand iets met LiDAR wil doen moet ik het kunnen testen. Maar het is ook leuk om een kleine test app te bouwen die het ondersteunt voor wat exposure. Op zich zie ik AR wel als de volgende stap en ik zit het liefste op het begin van de golf.RigolleM schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:33:
De iPhone 8 Plus kan nog een paar jaar mee zelfs.. Waarom heb je LiDAR nodig?
iOS developer
De Pro is juist spannend! Schitterend design. Luxe straalt er vanaf met de metalen randen. De 12 daarentegen met zijn 2 camera's, wat ik gewoon lelijk vind en de kleurstellingen vind ik gewoon minder..BikkelZ schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:44:
[...]
[...]
. Dit jaar is de Pro niet zo spannend maar de gewone geweldig. Wellicht dat volgend jaar de Pro meer onderscheidend wordt qua cameraprestaties en scherm.
[...]
Camera is ook nog eens beter, dus spannend is relatief......
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
We hebben je aanmelding in goede orde ontvangen. Binnen 5 werkdagen krijg je een goed- of afkeuring._Bailey_ schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:21:
nee, ik check altijd even dit forum alvorens ik over ga tot koop.
Het is weer September 2025 :)
De Pro is iéts mooier maar de 12 is er ook op vooruit gegaan met ongeveer het zelfde design maar dan minder luxe. Ik zeg ook niet dat je de Pro niét moet kopen maar het verschil is gewoon minder dan vorig jaar.pdavie2311 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:02:
[...]
De Pro is juist spannend! Schitterend design. Luxe straalt er vanaf met de metalen randen. De 12 daarentegen met zijn 2 camera's, wat ik gewoon lelijk vind en de kleurstellingen vind ik gewoon minder..
iOS developer
Wat ik jammer vind is dat bijna alle reviews van de Pro Max over camera's gaan...maar niet hoe groot nou 6.7 inch echt is....of het te doen is op de bank...buiten of in het dagelijkse leven.
Ik gebruik de camera nooit namelijk.
Iets is voor mij juist veel...Nogmaals, dit is allemaal relatief.BikkelZ schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:08:
[...]
De Pro is iéts mooier maar de 12 is er ook op vooruit gegaan met ongeveer het zelfde design maar dan minder luxe. Ik zeg ook niet dat je de Pro niét moet kopen maar het verschil is gewoon minder dan vorig jaar.
En we hebben besloten dat het niet doorgaat helaas.... wacht maar gewoon op de 13. Over de uitslag valt niet te corresponderen.Jaymone schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:04:
[...]
We hebben je aanmelding in goede orde ontvangen. Binnen 5 werkdagen krijg je een goed- of afkeuring.
5 werkdagen? Leven in anno 2020 🤪Jaymone schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:04:
[...]
We hebben je aanmelding in goede orde ontvangen. Binnen 5 werkdagen krijg je een goed- of afkeuring.
AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro
Na een paar dagen met de 12 pro even mijn ervaringen met het design. Het design vind ik prachtig. Heb de zilveren en kom van een zilveren iPhone X. Het design is iets dunner (dacht ik) maar het voelt dikker. Ik gebruik hem in combinatie met een silicone case. Beter zonder case. Maar we zijn er nog even zuinig op.
Ervaren jullie het ook dat hij dikker aanvoelt door de randen?
M'n midnightgreen (zonder CE marks etc) ziet er nog steeds prachtig uit! Zie echt geen reden om over te stappen!! 😂pdavie2311 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:02:
[...]
De Pro is juist spannend! Schitterend design. Luxe straalt er vanaf met de metalen randen. De 12 daarentegen met zijn 2 camera's, wat ik gewoon lelijk vind en de kleurstellingen vind ik gewoon minder..
Hoeft toch ook niet? Maar die CE is erg minimalistisch, stoort mij niet, zie het niet eens...dkawa schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:35:
[...]
M'n midnightgreen (zonder CE marks etc) ziet er nog steeds prachtig uit! Zie echt geen reden om over te stappen!! 😂
Ik krijg mijn witte 12 128GB rond 20 november
Voor €789 besteld bij Amazon een tijdje terug. Levering duurt wat langer, maar voor het prijsverschil was me dat het wel waard.

Klopt, maar dat is het niet. Kwestie van wennen de komende tijd.Citroentaart schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:29:
Na een paar dagen met de 12 pro even mijn ervaringen met het design. Het design vind ik prachtig. Heb de zilveren en kom van een zilveren iPhone X. Het design is iets dunner (dacht ik) maar het voelt dikker. Ik gebruik hem in combinatie met een silicone case. Beter zonder case. Maar we zijn er nog even zuinig op.
Veel plezier ermee!
Als ik hier zo lees en op het internet rondbazuin, lijken er toch erg veel mensen voor de pro versies te gaan ipv de reguliere. Ik vind de pro mooier, maar ben toch wel verrast (Apple ook zo te zien). €1159+ voor een telefoon en een vraag die het aanbod overstijgt. Je zou bijna vergeten dat we in een crisistijd leven.
Zonder case is die een stuk fijner. Ik vind dit ontwerp stukken beter in de hand liggen dat wel.Jaymone schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:49:
[...]
Klopt, maar dat is het niet. Kwestie van wennen de komende tijd.
Veel plezier ermee!
Het gros van de tweakers zit in de IT, kan prima permanent thuiswerken, en heeft nu geen onkosten meer als vervoer, lunch, koffie, uitgaan en vakanties. En waar stopt de tweaker die meevaller in? GPU's, CPU's, iPhones, Xboxen en Playstations. Ik denk dat het tijd wordt voor een topic "Het grote ik kan dit product niet op release day geleverd krijgen topic"...Oppernerd schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:49:
Als ik hier zo lees en op het internet rondbazuin, lijken er toch erg veel mensen voor de pro versies te gaan ipv de reguliere. Ik vind de pro mooier, maar ben toch wel verrast (Apple ook zo te zien). €1159+ voor een telefoon en een vraag die het aanbod overstijgt. Je zou bijna vergeten dat we in een crisistijd leven.
Leven en laten levenOppernerd schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:49:
Wat heeft crisis met mijn inkomen te maken?
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Hey guys, I'm not judging. Ik ben gewoon verrast. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat de 12 beter zou verkopen dan de pro gezien de prijs en specs. Veel reviewers prijzen dan ook de 12 voor z'n "value" tov de pro. Apple had dat denk ook verwacht gezien de voorraadverschillen.
Maar tof te horen dat we het hier nog goed doen met inkomen en baanbehoud.
Ergens moest ik wel lachen om dit filmpje wat betreft de Wallet. Hij heeft wel gelijk. Ik heb nu ook 8 pasjes omdat er plek voor is en dat is een slechte reden. Ik kan gewoon terug naar 3.
Nickname KasPlantje.
Ik had het al met de Secret-wallets. Die dwingen je om vast te stellen of je inderdaad wel alle meuk altijd bij je moet hebben... ik kijk uit naar de dag dat het rijbewijs en kentekenbewijs ook officieel in een app mogen....GerGio schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:27:
Ergens moest ik wel lachen om dit filmpje wat betreft de Wallet. Hij heeft wel gelijk. Ik heb nu ook 8 pasjes omdat er plek voor is en dat is een slechte reden. Ik kan gewoon terug naar 3.
[YouTube: Why Everyone is wrong about the MagSafe Wallet]
Of je €959 uitgeeft aan een iPhone 12 of €1159 aan een 12 Pro, die €200 verschil maakt dan ook niet meer zoveel uit, lijkt me. Je hikt sowieso tegen de €1000 aan.Oppernerd schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:23:
Hey guys, I'm not judging. Ik ben gewoon verrast. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat de 12 beter zou verkopen dan de pro gezien de prijs en specs. Veel reviewers prijzen dan ook de 12 voor z'n "value" tov de pro. Apple had dat denk ook verwacht gezien de voorraadverschillen.
@Jaymone
Je onderschrift:
Je kan bijna alweer de iPhone 13 kopen.Het is weer bijna september 2021
[ Voor 9% gewijzigd door GioStyle op 10-11-2020 16:38 ]
Als iemand in een crisis zit, denk je nou echt dat het diegene dan om het verschil van 200,- gaat (pro vs geen pro)?Oppernerd schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:23:
Reviewers kijken met een andere bril dan een gemiddelde iPhone liefhebber, daardoor krijg je volgens mij ook een verkeerd beeld van wat er in de praktijk daadwerkelijk gebeurt (wordt aangeschaft). Als laatste, er is ook nog niet gezegd welk model het beste verkoopt, het wordt alleen maar gesuggereerd. Ik denk zelf dat de Pro enkel door de liefhebbers wordt gekocht die een iets andere materiaal keuze willen en een betere camera, uiteraard speelt hierbij gevoel ook mee. Ik persoonlijk ben van een 11 pro overgestapt naar een 12 pro en ben daar super happy mee! Ondanks dat de meeste reviewers aangeven dat deze stap overbodig zou zijn, ervaar ik nu nog steeds dagelijks een vernieuwd ontwerp en merkbaar groter scherm wat mij het gevoel geeft dat ik echt weer iets nieuws heb
Pfff over 2 uur wéér een Apple Event.
Houdt 't dan nooit op? Weer geld uitgeven...
Het is gewoon een iPhone 6 Plus qua body. Maakt echt nauwelijks een millimeter uit aan alle kanten.ThaddeusX schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:14:
Wat ik jammer vind is dat bijna alle reviews van de Pro Max over camera's gaan...maar niet hoe groot nou 6.7 inch echt is....of het te doen is op de bank...buiten of in het dagelijkse leven.
Het is een eurootje of 8 per maand op je telefoonrekening. Voor een ding wat je iedere dag gebruikt. Zo kijken de meesten er naar denk ik.GioStyle schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:33:
[...]
Of je €959 uitgeeft aan een iPhone 12 of €1159 aan een 12 Pro, die €200 verschil maakt dan ook niet meer zoveel uit, lijkt me. Je hikt sowieso tegen de €1000 aan.
@Jaymone
Voor mij was het formaat van de mini doorslaggevend, als ik een Pro in het zelfde formaat voor 200 euro meer had kunnen krijgen had ik het zeker overwogen.
Ik ga sowieso binnenkort een Apple TV halen, het zou leuk zijn als dat een nieuwere versie is waar ik meer games op kan spelen, maar de huidige doet al 4K en HDR._Bailey_ schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:42:
Apple Silicon is wel heel erg leuk, ik ben niet tevreden specifiek over de i9 in mijn MacBook maar ook de interne GPU genereert te veel hitte. Vaak wordt de GPU een beetje onderschat. Ik ben benieuwd hoe ze er voor gaan zorgen dat je twee 5K schermen kunt aansturen met de Apple Silicon opvolger van de MBP 16". Maar ik ga pas over een paar jaar upgraden, economisch gezien. Had hem nooit gekocht als ik wist dat AS er aan kwam, ik had nog een prima 2015...
[ Voor 28% gewijzigd door BikkelZ op 10-11-2020 16:51 ]
iOS developer
Ik ben niet de enige die van karton wat mock-ups heeft gemaakt van de verschillende modellen om enigszins te ervaren hoe het in je broekzak past, toch?
Maar je kan het ook omdraaien. €200 voor een iets ingezoomde camera, terwijl je ook gewoon een stapje naar voren kan zetten.GioStyle schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:33:
[...]
Of je €959 uitgeeft aan een iPhone 12 of €1159 aan een 12 Pro, die €200 verschil maakt dan ook niet meer zoveel uit, lijkt me. Je hikt sowieso tegen de €1000 aan.
Maar je hebt wel een punt. Het blijft hoe dan ook erg veel geld voor een telefoon.
Desalniettemin is het verbazingwekkend wat mensen er voor over hebben. Ik heb een stabiel inkomen en kan me wel wat veroorloven. Maar ik denk vaak wel twee keer na als ik Apple aankopen doe. Daar tegenover ken ik mensen die van de bijstand moeten overleven en toch met de nieuwste iPhone rondlopen.
Ik ben van mening dat iedereen lekker moet doen waar die zin in heeft, als ie daar maar plezier uit haal. Maar aan de andere kant hebben we door dit koopgedrag laten zien dat de prijs niet boeit. Telefoons van alle fabrikanten lijken elk jaar weer duurder te worden.
Sorry dat ik het zeg en ik hoop dat je me niet verkeerd begrijpt, maar als prijs jou zou boeien, zat je op dit moment niet op deze forumOppernerd schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:51:
[...]
Maar je kan het ook omdraaien. €200 voor een iets ingezoomde camera, terwijl je ook gewoon een stapje naar voren kan zetten.
Maar je hebt wel een punt. Het blijft hoe dan ook erg veel geld voor een telefoon.
Desalniettemin is het verbazingwekkend wat mensen er voor over hebben. Ik heb een stabiel inkomen en kan me wel wat veroorloven. Maar ik denk vaak wel twee keer na als ik Apple aankopen doe. Daar tegenover ken ik mensen die van de bijstand moeten overleven en toch met de nieuwste iPhone rondlopen.
Ik ben van mening dat iedereen lekker moet doen waar die zin in heeft, als ie daar maar plezier uit haal. Maar aan de andere kant hebben we door dit koopgedrag laten zien dat de prijs niet boeit. Telefoons van alle fabrikanten lijken elk jaar weer duurder te worden.
Geen probleem. Ik begrijp je niet verkeerd. Maar ik begrijp je helemaal nietJaymone schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:56:
[...]
Sorry dat ik het zeg en ik hoop dat je me niet verkeerd begrijpt, maar als prijs jou zou boeien, zat je op dit moment niet op deze forum
Dat is wel een misverstand van telelenzen. Het is niet per se bedoeld om iets er 'dichterbij mee te halen'. Je krijgt er ook een ander beeld/perspectief door.Oppernerd schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:51:
[...]
Maar je kan het ook omdraaien. €200 voor een iets ingezoomde camera, terwijl je ook gewoon een stapje naar voren kan zetten.
Maak maar eens een portret met een fisheye en met een 85mm.
In hoeverre dat bij de iPhone-objectieven ook zo is, durf ik overigens niet te zeggen. Ken de brandpuntafstanden niet uit m'n hoofd.
Je vindt de nieuwe iPhones een boel geld (en dat is het ook voor velen) maar toch interesseert het je, door je aanwezigheid hier en dat is je goed recht, begrijp me niet verkeert. Daarnaast is prijs/veel-weinig ook relatief, dit kan je niet zomaar in zijn algemeenheid roepen.Oppernerd schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:58:
[...]
Geen probleem. Ik begrijp je niet verkeerd. Maar ik begrijp je helemaal niet
Ach, in de jaren ‘90 had je al het merk Vertu. Van binnen een simpele Nokia, van buiten van goud, platina en diamanten. 50.000 gulden werd er toen voor betaald. Poosje in de winkel in Parijs gestaan toen en ze werden achter elkaar verkocht.Oppernerd schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:51:
[...]
Het blijft hoe dan ook erg veel geld voor een telefoon.
Desalniettemin is het verbazingwekkend wat mensen er voor over hebben.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TlYtOJT6HdldAgxsXiroWIMO.jpg?f=user_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 10-11-2020 17:09 ]
Hier ook overstag mijn Xs bracht meer op dan gedacht en dus over op de 12pro voor t eerst weg van de (roze) gold achtige en gekozen voor blauw
Nu wachten op mijn plum gekleurde hoesje en nog een screen protector erop en dan kan ik hem gebruiken.
Nu wachten op mijn plum gekleurde hoesje en nog een screen protector erop en dan kan ik hem gebruiken.
Ik heb mijn hoop wel laten varen inmiddels._Bailey_ schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:42:
Had nog 3 dingen op mijn verlanglijst voor dit jaar. AirPods studio. Nieuwe AppleTV en (in mindere maten) de AirTags.
Rond alle drie is het te stil om vanavond wat nieuws te verwachten. Dus ik ga voor het eerst in jaren niet eens kijken denk ik
Die 12 mini is wel echt een heel mooi formaat. Ik heb nu een 11 Pro. De enige reden waarom ik voor een 12 Pro zou kiezen is de LiDar scanner en het RVS frame / gewicht.
Ik wacht even tot ik ze beide kan testen (bestellen) en dan maak ik een keuze.
Ik wacht even tot ik ze beide kan testen (bestellen) en dan maak ik een keuze.
Zucht...
Ja die vertu ken ik nog goed. M'n neef werkte voor dat bedrijf en liep ook rond met zo'n toestel. Ook toen keek ik steeds met verbazing naar de prijzen haha.Dennisdn schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:08:
[...]
Ach, in de jaren ‘90 had je al het merk Vertu. Van binnen een simpele Nokia, van buiten van goud, platina en diamanten. 50.000 gulden werd er toen voor betaald. Poosje in de winkel in Parijs gestaan toen en ze werden achter elkaar verkocht.
[Afbeelding]
Knap dat je het kan veroorloven. Ik kan het betalen, maar krijg het me niet over m'n hart om zulke bedragen neer te leggen. Hetzelfde begin ik nu een beetje met iPhones te krijgen qua prijsstelling. Hoop van harte dat het niet richting 2k gaat voor een standaard model. Maar daar lijkt het wel enigszins naartoe te gaan.
hey! dit wordt mijn eerste iPhone waarbij dan geen lader mee wordt geleverd, ik heb nu nog eentje met een normale USB-aansluiting.
Welke kan ik het beste kopen? Met hoeveel watt bedoel ik dan meer
Deze topicFylax schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:26:
hey! dit wordt mijn eerste iPhone waarbij dan geen lader mee wordt geleverd, ik heb nu nog eentje met een normale USB-aansluiting.
[iPhone 12, Mini & Pro] bescherming / screenprotectors
(PS: Anker nano 20W is een goeie trouwens
Ah ok, ik vond het al beetje verwarrend omdat er alleen over hoesjes gepraat werd en niet andere accessoires, thanks!Jaymone schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:28:
[...]
Deze topic
(PS: Anker nano 20W is een goeie trouwens)
De action verkoopt dikke 45w usbc laders die ook prima je iPad of MacBook Air opladen.Fylax schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:30:
[...]
Ah ok, ik vond het al beetje verwarrend omdat er alleen over hoesjes gepraat werd en niet andere accessoires, thanks!
Action? Dan zijn het waarschijnlijk geen officiele.WouterL schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:34:
[...]
De action verkoopt dikke 45w usbc laders die ook prima je iPad of MacBook Air opladen.
Lijkt me niet zo slim. Ik heb wel paar keer meegemaakt dat iPhones ontplofde door non-originele laders.
Anders dan AliExpress dingen moeten laders die officieel in de EU worden ingevoerd aan relatief strenge eisen voldoen.ThaddeusX schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:47:
[...]
Action? Dan zijn het waarschijnlijk geen officiele.
Lijkt me niet zo slim. Ik heb wel paar keer meegemaakt dat iPhones ontplofde door non-originele laders.
Je mag dus verwachtten dat deze laders niet “ontploffen”. Het is een fabeltje dat alleen “originele” laders veilig en goed werken.
Sterker nog: deze action opladers zijn gecertificeerd met een GS keurmerk (niet te verwarren met een CE keurmerk, waar geen controle plaatsvindt).
Zie: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Geprüfte_Sicherheit
Je mag er dan ook als consument vanuit gaan dat deze laders veilig te gebruiken zijn.
[ Voor 21% gewijzigd door WouterL op 10-11-2020 18:03 ]
Meegemaakt? Of van horen zeggen?ThaddeusX schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:47:
[...]
Ik heb wel paar keer meegemaakt dat iPhones ontplofde door non-originele laders.
Vind dat best wel verwarrend overigens. Want een lader of een MagSafe accessoire valt dan weer niet onder die categorie.Jaymone schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:28:
[...]
Deze topic
(PS: Anker nano 20W is een goeie trouwens)
Aah goeie oude tijd. Ik liep toen met die Titanium Nokia’s (8850/8910) en later de Sirocco. Serieus mooie en uitmuntend gebouwde toestellen voor die tijd.Dennisdn schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:08:
[...]
Ach, in de jaren ‘90 had je al het merk Vertu. Van binnen een simpele Nokia, van buiten van goud, platina en diamanten. 50.000 gulden werd er toen voor betaald. Poosje in de winkel in Parijs gestaan toen en ze werden achter elkaar verkocht.
[Afbeelding]
Overigens was de Vertu van 50k wel een uitzondering hoor. De meeste Vertu’s waren “enkele duizenden dollars” met uitschieters naar 4 cijfers.
Shit ik wordt echt oud als ik dit zo oprakel

Hoeveel watt kan de iPhone 12 Pro Max laden?
Ik heb een 30watt lader die ik momenteel gebruik voor mijn iPhone XS. Ben ook van plan om die weer te gebruiken voor de Pro Max.
Geen idee of er nadelen zijn als ik een 30watt lader gebruik.
Ik heb een 30watt lader die ik momenteel gebruik voor mijn iPhone XS. Ben ook van plan om die weer te gebruiken voor de Pro Max.
Hallo een vraagje voor degene die nu al een 12 gebruiken. Raden jullie een screenprotector aan?? Het wordt mijn 1e iphone, heb altijd Samsung gehad en heb daar nooit een screenprotector op gehad. En raden jullie zo een protector van mediamarkt af of juist toe. Alvast dank voor reactie.
20WThaddeusX schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 18:09:
Hoeveel watt kan de iPhone 12 Pro Max laden?
Is ook nogal verwarrend, maar past ook niet echt in huidig topic. Spelregels aanpassen of een extra categorie aanmaken zou ik dan zeggenDonstil schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 18:05:
[...]
Vind dat best wel verwarrend overigens. Want een lader of een MagSafe accessoire valt dan weer niet onder die categorie.
Nee maakt niks uit. De iPhone managed dat. Voor snelladen heb je minimaal een 20W lader nodig (kabel).ThaddeusX schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 18:09:
Zie https://support.apple.com/nl-nl/HT208137
Een 8850 heb ik nog nieuw-in-doos in de la liggen. Absoluut nog steeds de mooiste telefoon ooit.Donstil schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 18:08:
[...]
Aah goeie oude tijd. Ik liep toen met die Titanium Nokia’s (8850/8910) en later de Sirocco. Serieus mooie en uitmuntend gebouwde toestellen voor die tijd.
Overigens was de Vertu van 50k wel een uitzondering hoor. De meeste Vertu’s waren “enkele duizenden dollars” met uitschieters naar 4 cijfers.
Shit ik wordt echt oud als ik dit zo oprakel
Tijden zijn veranderd, toen was het nog een race welke telefoon het kleinste was. Die zullen we over een paar jaar wel weer gaan krijgen. Pas zo’n klap-Android bekeken in de winkel en het ziet er al best goed uit. Paar generaties verder nog en het is Apple-waardig.
[ Voor 18% gewijzigd door Dennisdn op 10-11-2020 18:28 ]
fijn voor jeRoos79 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:09:
Hier ook overstag mijn Xs bracht meer op dan gedacht en dus over op de 12pro voor t eerst weg van de (roze) gold achtige en gekozen voor blauw
Ooh kick. Ik heb niets bewaard helaas, verkocht ze altijd voor de volgende. Heb toevallig nog 2x een 6310i maar weet eigenlijk niet waarom, vond ze tijdens een verhuizing.Dennisdn schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 18:26:
[...]
Een 8850 heb ik nog nieuw-in-doos in de la liggen. Absoluut nog steeds de mooiste telefoon ooit.
Tijden zijn veranderd, toen was het nog een race welke telefoon het kleinste was. Die zullen we over een paar jaar wel weer gaan krijgen. Pas zo’n klap-Android bekeken in de winkel en het ziet er al best goed uit. Paar generaties verder nog en het is Apple-waardig.
Ja vroeger was het het “<Insert iPhone model> Accessoires topic” dacht ik. Dat is handiger.Jaymone schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 18:20:
[...]
Is ook nogal verwarrend, maar past ook niet echt in huidig topic. Spelregels aanpassen of een extra categorie aanmaken zou ik dan zeggen
Discussie over het iPhone event graag hier: [Apple Event] "One more thing" - 10 November 2020 19:00. Als iemand een accessoire topic wilt openen, graag!
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Mac event bedoel je denk ikHoedje schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 18:42:
Discussie over het iPhone event graag hier: [Apple Event] "One more thing" - 10 November 2020 19:00. Als iemand een accessoire topic wilt openen, graag!
Binnenkort ook maar een iphone 12 pro(max) aanschaffen. Jeukt aardig.
Ik las op iCulture dat er problemen waren met de oled schermen mbt dat zwart niet volledig zwart is. Iemand ervaring hiermee?
https://www.iculture.nl/n...rm-iphone-12-serie-grijs/
Ik las op iCulture dat er problemen waren met de oled schermen mbt dat zwart niet volledig zwart is. Iemand ervaring hiermee?
Ben wel benieuwd naar regels/embargo op de Mini, eerlijk gezegd. Al die reviewers hadden dat ding al dagen in huis maar niemand heeft nog een batterijtest online gezet.
Hier ook weinig hoop maar we zien wel.Donstil schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:13:
[...]
Ik heb mijn hoop wel laten varen inmiddels.
Had nog 3 dingen op mijn verlanglijst voor dit jaar. AirPods studio. Nieuwe AppleTV en (in mindere maten) de AirTags.
Rond alle drie is het te stil om vanavond wat nieuws te verwachten. Dus ik ga voor het eerst in jaren niet eens kijken denk ik
Ik ben benieuwd wanneer ze op voorraad zullen zijn als je ze niet hebt ge'pre-orderd.roT- schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 18:47:
Binnenkort ook maar een iphone 12 pro(max) aanschaffen. Jeukt aardig.
Ik heb tientallen YT-filmpjes bekeken waar ze de iPhone 12 als betere keuze aanduiden, boven de iPhone 12 Pro, en alsnog ben ik blij dat ik niet voor de iPhone 12 heb gekozen. Waarom? Ik wil gewoon het beste toestel, en geen compromissen hoeven te sluiten. iPhone 12 Pro Max is voor mij gewoon te groot. Zo heeft iedereen zijn beweegredenen om een bepaald type toestel te kiezen.BikkelZ schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:44:
[...]
Dit gaat toch over ervaringen & discussie? Ik heb de Mini wel gehaald maar de Max (nog) niet. Dus de Max ga ik dan waarschijnlijk niet ervaren.
Ik heb de volgende toestellen gehad: 3GS, 4s, 5s, 6s, 8 en XS. Toevallig dus allemaal 's' modellen, maar dit komt omdat ik maar om de 2 jaar een nieuw toestel koop, behalve van de 8 naar XS, daar zat maar jaartje tussen, omdat ik wat weigerachtig stond tov 'X', ongegrond bleek later.Mwah nee er waren een paar goede jaren en een paar tussenjaren. De S jaren waren en de X-reeks was altijd goed.
Idem dito, spijt dat ik de '8' heb gekozen boven de X, de 8 Plus was te groot.Achteraf spijt dat ik de 8 Plus ipv de X had gehaald.
Vind je? De 11 vond ik een 'zwaar' toestel en miste het OLED scherm. Ik heb genoeg XR's en 11's in mijn handen gehad en toch blij dat ik de XS had.Vorig jaar was een prima jaar voor alle modellen.
De 11 Pro boeide mij niet zo om al na een jaar te upgraden van een XS naar de iPhone 11 Pro, vond de 'update' maar gering, net zoals de 11 Pro naar de 12 Pro. Van de XS naar 12 Pro voelt wel degelijk aan als een update, maar veel minder dan van de 8 naar de XS!
Je kan het ook omdraaien: is toch geweldig dat je voor de 12 nu hetzelfde toestel krijgt als de 12 Pro, minus een paar mindere features.Dit jaar is de Pro niet zo spannend maar de gewone geweldig.
Zullen zien wat volgend jaar zal brengen, maar verwacht terug niet zo'n grote stappen.Wellicht dat volgend jaar de Pro meer onderscheidend wordt qua cameraprestaties en scherm.
Dus iPhone 12 Pro (Max) zal je dus beroepsmatig MOETEN aanschaffen :-)Ik ben ontwikkelaar. Als iemand iets met LiDAR wil doen moet ik het kunnen testen. Maar het is ook leuk om een kleine test app te bouwen die het ondersteunt voor wat exposure. Op zich zie ik AR wel als de volgende stap en ik zit het liefste op het begin van de golf.
Stukje laminaat op maat gezaagd in de vorm van een iPhone 12 Max. 😅 Qua dikte perfect!sOid schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:49:
Ik ben niet de enige die van karton wat mock-ups heeft gemaakt van de verschillende modellen om enigszins te ervaren hoe het in je broekzak past, toch?
Dit haalt me bijna over de streep. Misschien een leuk kerstcadeau voor onder de boomGerGio schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:27:
[YouTube: Why Everyone is wrong about the MagSafe Wallet]
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Hier ook,ga me zeker eentje halen bij CB wanneer voorradig.Alekz87 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:57:
[...]
Dit haalt me bijna over de streep. Misschien een leuk kerstcadeau voor onder de boom
Hij heeft een punt wat betreft aantal kaarten.
Word een blauwe icm de poppy leather case
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
NeeWilly1203 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 18:10:
Hallo een vraagje voor degene die nu al een 12 gebruiken. Raden jullie een screenprotector aan?? Het wordt mijn 1e iphone, heb altijd Samsung gehad en heb daar nooit een screenprotector op gehad. En raden jullie zo een protector van mediamarkt af of juist toe. Alvast dank voor reactie.
Another one bites the DUST
Let op:
Controleer eerst of je reactie niet beter past in:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
Controleer eerst of je reactie niet beter past in:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11