Bij komt hij vanavond binnenCino schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:15:
Gisteravond ook maar de 7x besteld voor de next gen, ben benieuwd!
Ok lees pas net mee maar hoe "koop je Dolby atmos erbij"?Stylze schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:01:
[...]
Top ga ik die ook bestellen! tempest 3D audio op ps5, Dolby atmos erbij kopen voor series X. Dat wordt genieten
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Via de app store, of hoe dat heet bij de xboxMelantrix schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:36:
[...]
Ok lees pas net mee maar hoe "koop je Dolby atmos erbij"?
Ah oke en dat werkt dan ook op o.a. steel series 7x?josstie85 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:50:
[...]
Via de app store, of hoe dat heet bij de xbox
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Ik lees dat er connectiviteit issues zijn met de 9X.
Nu heb ik deze zelf, en ik heb er nog nooit last van gehad met mijn Xbox one S.
Er staat een Series X in bestelling, moet ik me zorgen maken? Of is het 9X gerelateerd?
Er staat een Series X in bestelling, moet ik me zorgen maken? Of is het 9X gerelateerd?
Lijkt me van wel. Volgens mij activeert dat een codec zodat je xbox dat kan afspelen. Ik heb ooit een xbox one s aangeschaft om mijn surroundset te testen op atmos. Dat werkte toen meteen. De xbox daarna weer verkochtMelantrix schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:54:
[...]
Ah oke en dat werkt dan ook op o.a. steel series 7x?

Heb ook de SteelSeries 9x met mijn One X en nooit ergens last van gehad. Beste headset op de markt voor de Xbox imhoJopio schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:57:
Ik lees dat er connectiviteit issues zijn met de 9X.
Ik ben ook opzoek naar een headset voor de Xbox Series X, maar er zijn zoveel verschillende 🤣
Ik heb een budget van 250,-
Wat ik heb gevonden:
pricewatch: ASTRO Gaming A50 Wireless Headset + Base Station (2019) (Xbox On... meteen de duurste 😅
pricewatch: Turtle Beach Stealth 700X Gen2
https://steelseries.com/gaming-headsets/arctis-7x
Ik ben opzoek naar een headset met uiteraard goed geluid, de mic etc vind ik niet zo belangrijk omdat ik bijna nooit online game... Daarnaast moet de headset een goede bass weergeven.
Wat is jullie advies?
Wat ik heb gevonden:
pricewatch: ASTRO Gaming A50 Wireless Headset + Base Station (2019) (Xbox On... meteen de duurste 😅
Ik ben opzoek naar een headset met uiteraard goed geluid, de mic etc vind ik niet zo belangrijk omdat ik bijna nooit online game... Daarnaast moet de headset een goede bass weergeven.
Wat is jullie advies?
Ik heb vanmiddag de 7x binnen gekregen. Hij zit heerlijk! Alleen nog niet getest met de PS4 of laptop. Dat doe ik vanavond, morgen. Laat het je dan weten.DM89 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:32:
Ik ben ook opzoek naar een headset voor de Xbox Series X, maar er zijn zoveel verschillende 🤣
Wat ik heb gevonden:
Wat is jullie advies?
Dolby Atmos werkt op iedere headset.Melantrix schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:54:
[...]
Ah oke en dat werkt dan ook op o.a. steel series 7x?
Heeft de 7X nu ook Mic Monitoring zodat je jezelf kunt horen?
[ Voor 12% gewijzigd door Rivanov op 29-10-2020 16:10 ]
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Zou je kunnen vertellen of de audio goed is? Heb gelezen dat er weinig bas aanwezig is. Verschilt natuurlijk per persoon maar ik hou zelf wel van een beetje immersie bij een explosie etc.josstie85 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:59:
[...]
Ik heb vanmiddag de 7x binnen gekregen. Hij zit heerlijk! Alleen nog niet getest met de PS4 of laptop. Dat doe ik vanavond, morgen. Laat het je dan weten.
Ah, ja dus.Rivanov schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:09:
[...]
Dolby Atmos werkt op iedere headset.
Heeft de 7X nu ook Mic Monitoring zodat je jezelf kunt horen?
Features
PC and Android apps for config
Sidetone mic monitoring
Retractable mic
https://www.windowscentra...is-7x-xbox-headset-reviewThe SteelSeries Engine app also lets you finetune the audio to your liking, with presets for gaming, media, music, and so on, with adjustable sidetone (mic monitoring) so you can hear yourself speak during party chats.
[ Voor 22% gewijzigd door Rivanov op 29-10-2020 16:12 ]
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Iemand ervaring met de Lucidsound LS50X?
Bass is niet zo best bij steelseries arctis 7 versies.ZeroY85 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:10:
[...]
Zou je kunnen vertellen of de audio goed is? Heb gelezen dat er weinig bas aanwezig is. Verschilt natuurlijk per persoon maar ik hou zelf wel van een beetje immersie bij een explosie etc.
@Rivanov Denk dar niemand hier Lucidsound LS50X heeft, jammer dat amazon.de ze nog niet verkoopt.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Cool, bedankt voor het delen. Deze ga ik ook wel even in de gaten houden. Heb geen haast. Liever een paar maanden wachten en zien hoe alles ook performed op de next gen consolesMRE-Inc schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:19:
[...]
Tijdens het zoeken kwam ik dus ook die Penrose van Audeze tegen. Schijnt dat je via een usb dongle cross-platform connectiviteit kan krijgen. Met de nadruk op kan, omdat in onderstaand draadje Audeze toch terugkomt op de verkoop van losse USB dongles voor cross-platform.
https://www.head-fi.org/t...ose-x-and-penrose.937477/
Xbox versie: Klik
PS versie: Klik
[...]
Denk dat die Bass persoonlijk is, hoor ook meerdere reviews dat de bass juist lekker is maar niet zo overdreven is als bij veel andere headsets, meer preference dus.Amaze86 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:03:
[...]
Bass is niet zo best bij steelseries arctis 7 versies.
@Rivanov Denk dar niemand hier Lucidsound LS50X heeft, jammer dat amazon.de ze nog niet verkoopt.
Playstation 5
Nee, LucidSound verkoopt nauwelijks in de EU. De LS50X komt met korting en import kosten nog op ruim 300 euro. En dan blijkt de plastic verbinding tussen de cups en de hoofdband ook nog bagger te zijn als ik de berichten erover lees.Rivanov schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:51:
Iemand ervaring met de Lucidsound LS50X?
XBL: MRE Inc
Duidelijk. Doe voorlopig maar even met m’n huidige Stealth 600.MRE-Inc schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:53:
[...]
Nee, LucidSound verkoopt nauwelijks in de EU. De LS50X komt met korting en import kosten nog op ruim 300 euro. En dan blijkt de plastic verbinding tussen de cups en de hoofdband ook nog bagger te zijn als ik de berichten erover lees.
Eerst nog een Sharc aanschaffen en een 1TB Externe SSD.
Die nieuwe headset komt wel weer een keer.
Ook ik heb zitten kijken naar de Steelseries Arctis 7P, maar lees verhalen dat je de partychat volume en game volume niet los van elkaar kan regelen. Dit is toch wel een groot nadeel. Dan toch maar voor de originele ps5 headset gaan als deze weer leverbaar is?
Zijn er tweakers die de 7p al hebben en dit kunnen bevestigen of dit echt zo is?
Zijn er tweakers die de 7p al hebben en dit kunnen bevestigen of dit echt zo is?
Thnx voor je antwoord, ik ga er toch even over nadenken.Amaze86 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:57:
@Stantana Chatmix werkt niet met Arctis 7 serie op ps4/5, zo'n ramp is het ook niet je kan het in je ps menu wijzigen.
Ik moet eerlijk zeggen dat dit voor mij wel een behoorlijk belangrijke optie is. Deze functie gebruik ik toch regelmatig voor momenten dat omgevingsgeluid hard is (explosie, in een vliegtuig in Warzone, etc etc) en ik een gamebuddy wil verstaan, of juist de aandacht nodig heb voor voetstappen om mij heen. Om dit, tijdens het gamen, te moeten aanpassen via het PS-menu is dan ook helemaal niet logisch.Amaze86 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:57:
@Stantana Chatmix werkt niet met Arctis 7 serie op ps4/5, zo'n ramp is het ook niet je kan het in je ps menu wijzigen.
Staat wel tegen over dat het je vrij beperkt in de keuzes die je hebt (er zijn helaas maar weinig headsets die dit kunnen).
Voor mij ook essentieel onderdeel van een goede headset. Ik vind je voorbeeld van het vliegtuig Warzone heel treffend maar ook in games als Rainbow Six Siege maak ik veel gebruik hier van.Edzeau schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:00:
[...]
Ik moet eerlijk zeggen dat dit voor mij wel een behoorlijk belangrijke optie is. Deze functie gebruik ik toch regelmatig voor momenten dat omgevingsgeluid hard is (explosie, in een vliegtuig in Warzone, etc etc) en ik een gamebuddy wil verstaan, of juist de aandacht nodig heb voor voetstappen om mij heen. Om dit, tijdens het gamen, te moeten aanpassen via het PS-menu is dan ook helemaal niet logisch.
Staat wel tegen over dat het je vrij beperkt in de keuzes die je hebt (er zijn helaas maar weinig headsets die dit kunnen).
Mijn Steelseries Siberia 800 doet dit perfect. Ik heb aan Steelseries gevraagd of ik mag verwachten dat mijn transmitter hetzelfde doet op de PS5. Meer dan dat dit niet officieel gesupport wordt kreeg ik niet.
Het is dus afwachten aangezien de Steelseries Arctis Pro wel gesupport wordt en met dezelfde transmitter werkt.
Vandaag een paar uur assassins creed odyssey gespeeld en nu om de bass te testen via netflix het laatste half uurtje van Rambo Last Blood. Klink voor mij ruim voldoende inderdaadStylze schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:49:
[...]
Denk dat die Bass persoonlijk is, hoor ook meerdere reviews dat de bass juist lekker is maar niet zo overdreven is als bij veel andere headsets, meer preference dus.
En Spotify klinkt ook top!
[ Voor 3% gewijzigd door josstie85 op 30-10-2020 20:40 . Reden: Toevoeging Spotify ervaring ]
De Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 Gaming Headset is weer op voorraad bij Bol.com.
Heb hem zelf net besteld
Heb hem zelf net besteld
Heb de Arctis 7X besteld bij Steelseries. Die 20% discount code eerder in dit topic genoemd werkt nog steeds, Thanks!
Ik heb al geruime tijd de Nacon RIG 800HD in gebruik. Een draadloze headset met een force batterijcapaciteit van ~ 24 uur. In de praktijk haal ik dat ook.
Ik ben niet iemand die de meest fancy, RGB headset zoekt. Ik zoek een headset die degelijk is, gemakkelijk in gebruik is, draadloos is en een goede batterijduur heeft. Tijdens mijn zoektocht uitgekomen bij deze Nacon RIG 800HD. Heb nog geen seconde spijt gehad van deze aankoop.
De headset zelf is licht, zit prettig, ook bij langere gamesessies van 10+ uur achter elkaar. Ook zit hij, ondanks dat ik een bril draag, niet in de weg. Kortom, voor mij een perfecte headset.
Vind het dan ook verbazingwekkend dat deze headset eigenlijk nooit ergens genoemd word.
Ik ben niet iemand die de meest fancy, RGB headset zoekt. Ik zoek een headset die degelijk is, gemakkelijk in gebruik is, draadloos is en een goede batterijduur heeft. Tijdens mijn zoektocht uitgekomen bij deze Nacon RIG 800HD. Heb nog geen seconde spijt gehad van deze aankoop.
De headset zelf is licht, zit prettig, ook bij langere gamesessies van 10+ uur achter elkaar. Ook zit hij, ondanks dat ik een bril draag, niet in de weg. Kortom, voor mij een perfecte headset.
Vind het dan ook verbazingwekkend dat deze headset eigenlijk nooit ergens genoemd word.
@eXec Binnenkort komen de v2 versies van RIG uit, voorheen was het plantronics RIG. Heb zelf 800HS voor ps4 gehad, niks mis mee ( alleen zie er zo lomp uit)
[ Voor 10% gewijzigd door Amaze86 op 04-11-2020 18:52 ]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
@Amaze86 Of het er lomp uit ziet of niet, zal mij een biet wezen haha. Als het maar comfortabel is en een goede accuduur.
Ik ben voorlopig in ieder geval nog niet toe aan een nieuwe headset en kijk ook niet echt uit naar een andere, aangezien deze meer dan voldoet.
Ik heb hiervoor jarenlang gedaan met een Steelseries Siberia V2 USB. Die doet het nog steeds prima, maar was wel versleten na al die jaren.
Ik ben voorlopig in ieder geval nog niet toe aan een nieuwe headset en kijk ook niet echt uit naar een andere, aangezien deze meer dan voldoet.
Ik heb hiervoor jarenlang gedaan met een Steelseries Siberia V2 USB. Die doet het nog steeds prima, maar was wel versleten na al die jaren.
Ik heb zelf de SteelSeries Arctis 3 - 2019 Edition en deze bevalt best goed. Zit super comfortabel en het geluid is goed, maar kan beter vind ik persoonlijk.
Fijne vind ik dat het wired is niet wireless, want zo kan ik 'm voor elke console gebruiken en er is geen batterij die op kan gaan.
Eigenlijk zou ik graag nog een betere headset willen hebben die zowel geschikt is voor de PS5 en de Series X.
Welke WIRED headset raden jullie aan die zowel voor Playstation als Xbox een goede keuze is?
Fijne vind ik dat het wired is niet wireless, want zo kan ik 'm voor elke console gebruiken en er is geen batterij die op kan gaan.
Eigenlijk zou ik graag nog een betere headset willen hebben die zowel geschikt is voor de PS5 en de Series X.
Welke WIRED headset raden jullie aan die zowel voor Playstation als Xbox een goede keuze is?
Ik heb nog steeds geen keuze kunnen maken voor een headset voor de XSX.
De Steelseries Arctis 7x lijkt de beste prijs/kwaliteit te hebben maar deze is alleen te bestellen bij steelseries zelf, iemand hier ervaring mee?
Ik wil een headset die een goede bass heeft, kan iemand bevestigen dat de 7x dit heeft?
De Steelseries Arctis 7x lijkt de beste prijs/kwaliteit te hebben maar deze is alleen te bestellen bij steelseries zelf, iemand hier ervaring mee?
Ik wil een headset die een goede bass heeft, kan iemand bevestigen dat de 7x dit heeft?
[ Voor 16% gewijzigd door DM89 op 05-11-2020 21:30 ]
Ik heb ‘m sinds een week. Bestelproces ging heel goed. Voor mij is de bass ruim voldoende. Gebruik hem vooral voor de ps4 en straks ps5, maar ook af en toe voor de laptop tijdens thuiswerken. Echt een aanrader.DM89 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:29:
Ik heb nog steeds geen keuze kunnen maken voor een headset voor de XSX.
Bedankt voor je reactie, fijn om te lezen dat het allemaal goed is gegaan.josstie85 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:35:
[...]
Ik heb ‘m sinds een week. Bestelproces ging heel goed. Voor mij is de bass ruim voldoende. Gebruik hem vooral voor de ps4 en straks ps5, maar ook af en toe voor de laptop tijdens thuiswerken. Echt een aanrader.
Wordt het uit het buitenland verzonden? Mocht het toch niet bevallen is retouren dan gratis? Heb gelezen dat de service van steelseries heel slecht zou zijn 🤔
Ja wordt verzonden uit Finland geloof ik. Durf niet te zeggen over retourneren. Ik had voor de bestelling een vraag gesteld en daar heel snel reactie op. Dus tot nu toe tevreden over steelseries..DM89 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:45:
[...]
Bedankt voor je reactie, fijn om te lezen dat het allemaal goed is gegaan.
Wordt het uit het buitenland verzonden? Mocht het toch niet bevallen is retouren dan gratis? Heb gelezen dat de service van steelseries heel slecht zou zijn 🤔
Wat is de levertijd?josstie85 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:51:
[...]
Ja wordt verzonden uit Finland geloof ik. Durf niet te zeggen over retourneren. Ik had voor de bestelling een vraag gesteld en daar heel snel reactie op. Dus tot nu toe tevreden over steelseries..
Lol, ik heb exact dezelfde situatie.Michael_1980 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:19:
Ik heb zelf de SteelSeries Arctis 3 - 2019 Edition en deze bevalt best goed. Zit super comfortabel en het geluid is goed, maar kan beter vind ik persoonlijk.
Zit nu te kijken naar de nieuwe turtle beach stealth 700 gen2 of de pulse 3d van playstation (mits die werkt op xsx)
Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I
Bij mij 3 dagen. 26e besteld, 29e binnen.
Duidelijk thanks!josstie85 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:10:
[...]
Bij mij 3 dagen. 26e besteld, 29e binnen.
Ik ben op zoek naar een Gaming Headset ik gebruik nu nog mijn oude Sennheiser PC161?? uit 2014 is die volgens mij..
Wilt u de Headset bedraad of wireless?
Wireless is wel het mooist, maar geen harde eis (mijn moederbord ondersteund geen bluetooth)
Draagt u een bril?
Ja ik draag een bril.
Op welke platformen gaat u de headset gebruiken?
Alleen voor de PC
Wat is uw budget?
100/150 euro is het budget
Aanvullende informatie?
Ik heb vrij grote oren, dus bij de headsets met kleine schelpen krijg ik last van mijn oren als ik die langere tijd op heb. Voor de rest heb ik niet echt eisen. Het moet gewoon een goed headset zijn met goed geluid. Ik speel voornamelijk shooters en dan is het belangrijk goed te horen waar het geluid vandaan komt
ik had deze gezien: pricewatch: Corsair VOID RGB ELITE Wireless Premium Gaming Headset - Carbon en deze: pricewatch: Steelseries Arctis 7 Zwart (2019 edition)
Bedankt alvast!!!!
Wilt u de Headset bedraad of wireless?
Wireless is wel het mooist, maar geen harde eis (mijn moederbord ondersteund geen bluetooth)
Draagt u een bril?
Ja ik draag een bril.
Op welke platformen gaat u de headset gebruiken?
Alleen voor de PC
Wat is uw budget?
100/150 euro is het budget
Aanvullende informatie?
Ik heb vrij grote oren, dus bij de headsets met kleine schelpen krijg ik last van mijn oren als ik die langere tijd op heb. Voor de rest heb ik niet echt eisen. Het moet gewoon een goed headset zijn met goed geluid. Ik speel voornamelijk shooters en dan is het belangrijk goed te horen waar het geluid vandaan komt
ik had deze gezien: pricewatch: Corsair VOID RGB ELITE Wireless Premium Gaming Headset - Carbon en deze: pricewatch: Steelseries Arctis 7 Zwart (2019 edition)
Bedankt alvast!!!!
[ Voor 19% gewijzigd door Knee-Buckler op 06-11-2020 10:05 ]
@Knee-Buckler
Heb geen verstand van wireless. Bedraad is dit, ook gezien je oren, waarschijnlijk de beste keuze want door zeer veel partijen als erg goed gereviewed. Zeker ook qua soundstage en imaging top voor shooters:
https://drop.com/buy/drop...m_keyword=&mode=shop_open
Echter, helaas wel wat boven je budget en je moet drop niet te onhandig vinden.
Heb geen verstand van wireless. Bedraad is dit, ook gezien je oren, waarschijnlijk de beste keuze want door zeer veel partijen als erg goed gereviewed. Zeker ook qua soundstage en imaging top voor shooters:
https://drop.com/buy/drop...m_keyword=&mode=shop_open
Echter, helaas wel wat boven je budget en je moet drop niet te onhandig vinden.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
In het kort, ik heb reeds een Bose QC 35 II primair gekocht voor werk/muziek. Nu speel ik de laatste tijd wat meer COD Modern Warfare / Warzone. Ik heb geprobeerd dit met de Bose headset te doen, echt dit werkt niet.
Nu was ik dus opzoek naar een Gaming Headset, toen ik ook het volgende tegenkwam: https://www.amazon.com/Ca...AEEA7RT61S82WBCP9GT4&th=1
Een microfoon die je inplug in je headset. Dit is een wat goedkopere oplossing dan nog een headset te kopen. Hebben mensen ervaring met dit soort setjes? En heeft wellicht iemand een alternatief wat ook in Nederland goed verkrijgbaar is?
Thanks!
Nu was ik dus opzoek naar een Gaming Headset, toen ik ook het volgende tegenkwam: https://www.amazon.com/Ca...AEEA7RT61S82WBCP9GT4&th=1
Een microfoon die je inplug in je headset. Dit is een wat goedkopere oplossing dan nog een headset te kopen. Hebben mensen ervaring met dit soort setjes? En heeft wellicht iemand een alternatief wat ook in Nederland goed verkrijgbaar is?
Thanks!
Heb de Steelseries Arctis 7X vandaag binnengekregen en getest. Tot nu toe erg positief!
Wat voor mij nog een mooie meevaller is dat hij ook werkt op een iPad Pro (Ipad OS). Dit staat niet op de productpagina (Game everywhere with the compact USB-C dongle for a seamless transition between Xbox Series X|S, Xbox One, PC, PlayStation, Android, and Nintendo Switch.)
Wat voor mij nog een mooie meevaller is dat hij ook werkt op een iPad Pro (Ipad OS). Dit staat niet op de productpagina (Game everywhere with the compact USB-C dongle for a seamless transition between Xbox Series X|S, Xbox One, PC, PlayStation, Android, and Nintendo Switch.)
Ik heb de turtle beach stealth 700 gen 2 nu een paar dagen in gebruik en ben erg tevreden. Erg handig dat hij tegelijk met mijn Xbox en telefoon verbonden is, gisteravond hoorde ik de deurbel niet maar wel de notificatie op mijn telefoon via de headset 👍
IGN Review Sony Pulse 3D
Met de komst van de XSX ook maar een beetje oriënteren op een headset voor erbij. Zag de Steelseries 7x veel voorbij komen. Review gekeken, maar holy shit de kwaliteit van de microfoon is slecht. Ik heb aan mijn pc een Sennheiser koptelefoon met een Modmic 3 en dat klinkt echt veel beter.
Nu ben ik niet zo thuis in de headsets specifiek voor console maar vroeg me af of er een merk is wat bekend staat om zijn goede microfoon kwaliteit?
Nu ben ik niet zo thuis in de headsets specifiek voor console maar vroeg me af of er een merk is wat bekend staat om zijn goede microfoon kwaliteit?
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Is ook wat appels en peren vergelijken want een Modmic kost op het eerste zicht evenveel als een hele budget range gaming headset.
De nieuwe Turtle Beach 700 Gen 2 heeft naar gaming headset termen een goede mic maar met geen enkele van die gaming headset mics ga je bv een high end streamer mee worden of youtube videos mee maken.
Waarmee ik enkel wil zeggen dat een goede standalone mic dezelfde prijs heeft als een goede wireless gaming headset dus stel je verwachtingen voor een mic op een gaming headset dan ook bij naargelang het feit dat je voor het geld ook de gehele headset krijgt.
De nieuwe Turtle Beach 700 Gen 2 heeft naar gaming headset termen een goede mic maar met geen enkele van die gaming headset mics ga je bv een high end streamer mee worden of youtube videos mee maken.
Waarmee ik enkel wil zeggen dat een goede standalone mic dezelfde prijs heeft als een goede wireless gaming headset dus stel je verwachtingen voor een mic op een gaming headset dan ook bij naargelang het feit dat je voor het geld ook de gehele headset krijgt.
@phydomir: Audeze penrose heeft volgens geruchten erg goede mic.
Dat snap ik. Maar een Modmic is €50 euro. Die Steelseries is nog steeds 150,- euro, Dat noem ik nog steeds niet echt budget range. Als je dan de kwaliteit hoort van de microfoon dan is dat echt dramatisch. Die witte microfoontjes die je vroeger in de jaren 90 bij je pc kreeg klinken nog beter.Katmi schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:02:
Is ook wat appels en peren vergelijken want een Modmic kost op het eerste zicht evenveel als een hele budget range gaming headset.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Nee maar een cloud stinger headset is bv 50-60 euro en dan heb je headset + mic i.p.v. enkel losse mic dat bedoelde ik met budget headsetPhydomir schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:54:
[...]
Dat snap ik. Maar een Modmic is €50 euro. Die Steelseries is nog steeds 150,- euro, Dat noem ik nog steeds niet echt budget range. Als je dan de kwaliteit hoort van de microfoon dan is dat echt dramatisch. Die witte microfoontjes die je vroeger in de jaren 90 bij je pc kreeg klinken nog beter.
Ben je niet wat te kritisch want in geen enkele 7x review lees ik dat de mic shit is, maar daar vergelijken ze ook niet met een losse mic van 50.
Alle reviews zijn zoals ik zei ook lovend over de turtle beach 700 gen 2 mic dus kijk naar eens naar , als je die ook shit vind klinken dan vrees ik dat een gaming headset mic gewoon niet voor jou is.
Je kunt ook overdrijven. Volgens de mensen met wie ik games speel ben ik prima verstaanbaar door deze mic.Phydomir schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:54:
[...]
Dat snap ik. Maar een Modmic is €50 euro. Die Steelseries is nog steeds 150,- euro, Dat noem ik nog steeds niet echt budget range. Als je dan de kwaliteit hoort van de microfoon dan is dat echt dramatisch. Die witte microfoontjes die je vroeger in de jaren 90 bij je pc kreeg klinken nog beter.
Ik wil ook mijn PS$ Gold headset maar eens upgraden.Heb nu dus een PS4 maar verwacht te upgraden naar een PS5, eventueel wil ik de headset ook af en toe gebruiken op mijn laptop.
Ben geen harcore gamer maar ik merk wel dat mijn huidige headset mij bij langere sessies gaat irriteren op mijn oren. Ook vind ik de batterijduur eigenlijk ondermaats. Ik wil dus vooral iets wat comfortabeler zit en wat langer meegaat op 1 acculading. Verder vind ik gemak belangrijk, dongle erin en gaan, gaan gehannes met kabels doorlussen ofzo... goed geluid in games en een redelijk mic is natuurlijk ook belangrijk maar ik ga er wel van uit dat ik er sowieso op vooruit ga tov mijn Gold.
Nu heb ik een paar reviews van de nieuwe Sony Pulse gekeken die eigenlijk wel lijkt te voldoen maar de Steelseries Arctis 7p is naar wat ik zie eigenlijk wel in alles beter. Enige is dat ik ook wel lees dat die ten opzichte van de Pulse de meerprijs eigenlijk niet waard is (en dat is in de VS waar die blijkbaar maar 50 dollar duurder is, in Europa moet je 80 euro meer neertellen), zijn er mensen hier die ze vergeleken hebben en hier een mening over hebben? Of zijn er nog andere opties waar ik niet naar gekeken heb?
Ben geen harcore gamer maar ik merk wel dat mijn huidige headset mij bij langere sessies gaat irriteren op mijn oren. Ook vind ik de batterijduur eigenlijk ondermaats. Ik wil dus vooral iets wat comfortabeler zit en wat langer meegaat op 1 acculading. Verder vind ik gemak belangrijk, dongle erin en gaan, gaan gehannes met kabels doorlussen ofzo... goed geluid in games en een redelijk mic is natuurlijk ook belangrijk maar ik ga er wel van uit dat ik er sowieso op vooruit ga tov mijn Gold.
Nu heb ik een paar reviews van de nieuwe Sony Pulse gekeken die eigenlijk wel lijkt te voldoen maar de Steelseries Arctis 7p is naar wat ik zie eigenlijk wel in alles beter. Enige is dat ik ook wel lees dat die ten opzichte van de Pulse de meerprijs eigenlijk niet waard is (en dat is in de VS waar die blijkbaar maar 50 dollar duurder is, in Europa moet je 80 euro meer neertellen), zijn er mensen hier die ze vergeleken hebben en hier een mening over hebben? Of zijn er nog andere opties waar ik niet naar gekeken heb?
Prima te verstaan zal best ja.Mrk87 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:37:
[...]
Je kunt ook overdrijven. Volgens de mensen met wie ik games speel ben ik prima verstaanbaar door deze mic.
Maar dit klinkt echt heel erg matig.
Ondertussen zelf al een beetje verder aan het speuren en de Corsair Virtuoso RGB Wireless SE tegen gekomen. Dat begint er al weer een stuk beter op te lijken. Enige nadeel wat wel vaker naar voren komt is dat het draagcomfort iets minder is, vooral als je een bril draagt.
Ik vrees dat ik misschien gewoon te kieskeurig ben in het tot 200 euro segment. Komt misschien ook door wat ik nu heb. Een Sennheiser HD558 met Modmic voor online PC gaming en een Beyerdynamic DT 770 Pro voor studio werk/ offline gaming.
[ Voor 38% gewijzigd door Phydomir op 07-11-2020 11:17 ]
Ook de steelseries 7X besteld nu! Heel veel reviews gezien en hij komt er overal goed uit dus eindelijk maar de bestelling geplaatst.
De perfecte headset lijkt het als je op zowel PS5 en series X gaat spelen in ieder geval.
Komt woensdag binnen en zal dan laten weten hier hoe hij is bij de series X!
De perfecte headset lijkt het als je op zowel PS5 en series X gaat spelen in ieder geval.
Komt woensdag binnen en zal dan laten weten hier hoe hij is bij de series X!
[ Voor 4% gewijzigd door Stylze op 07-11-2020 12:12 ]
Playstation 5
Ik heb een probleem met een Bluetooth koptelefoon onder Windows 10.
Iedere keer als ik hem wil gebruiken, moet ik hem in Bluetooth instellingen uit de lijst met Bluetooth apparaten verwijderen en weer toevoegen.
Dit terwijl hij gewoon in Snelle toegang staat en verbonden is. Ik heb ongeveer het zelfde probleem bij Kubuntu.
Ik begrijp dit niet en hoop dat er een eenvoudigere manier is om hem (tijdelijk) als uitvoer apparaat in te stellen via het geluid icoon in de taakbalk.
Iedere keer als ik hem wil gebruiken, moet ik hem in Bluetooth instellingen uit de lijst met Bluetooth apparaten verwijderen en weer toevoegen.
Dit terwijl hij gewoon in Snelle toegang staat en verbonden is. Ik heb ongeveer het zelfde probleem bij Kubuntu.
Ik begrijp dit niet en hoop dat er een eenvoudigere manier is om hem (tijdelijk) als uitvoer apparaat in te stellen via het geluid icoon in de taakbalk.
Ik vind de 7X best wel tegenvallen qua comfort, zit heel los op mijn hoofd ook al zit de band strakker aangetrokken. Qua geluid wel wennen vanuit mijn Hyperx Cloud 2, moet zeggen dat laatstgenoemde mij beter bevalt terwijl die de helft kost.
Ik had deze inderdaad gezien, daarom twijfel ik ook eigenlijk, hij zegt eigenlijk dat het de 50 dollar meerprijs al nauwelijks waard is en wij moeten er 80 euro extra voor neerleggen......
Black Friday maar even afwachten, misschien dat Steelseries nog wat aan de prijs gaat doen.....
@LordLynx bf wacht ik ool af met het kopen van headset, amazon,boll
Vind die oorschelpen zo raar bij de pulse 3d, benieuwd hoe die zit qua comfor. Had vroeger sony platinum gehad maar na 1 uur kreeg ik last van me oren.
Vind die oorschelpen zo raar bij de pulse 3d, benieuwd hoe die zit qua comfor. Had vroeger sony platinum gehad maar na 1 uur kreeg ik last van me oren.
[ Voor 53% gewijzigd door Amaze86 op 08-11-2020 20:34 ]
Ik heb de Audize Penrose X in de pre-order staan.
Even de reviews afwachten van de Non-X variant volgende week om te zien of ik toch niet beter kan annuleren 🤔
Even de reviews afwachten van de Non-X variant volgende week om te zien of ik toch niet beter kan annuleren 🤔
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Dat is wel apart bij alle reviews scoort de 7X juist heel hoog op comfort, nouja ik krijg de headset dinsdag of woensdag binnen dan zal ik mijn bevindingen hier plaatsen.afca020 schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:30:
Ik vind de 7X best wel tegenvallen qua comfort, zit heel los op mijn hoofd ook al zit de band strakker aangetrokken. Qua geluid wel wennen vanuit mijn Hyperx Cloud 2, moet zeggen dat laatstgenoemde mij beter bevalt terwijl die de helft kost.
Playstation 5
Zal vast ook persoonlijk zijn. Ik vind hem prettig zitten!Stylze schreef op zondag 8 november 2020 @ 22:16:
[...]
Dat is wel apart bij alle reviews scoort de 7X juist heel hoog op comfort, nouja ik krijg de headset dinsdag of woensdag binnen dan zal ik mijn bevindingen hier plaatsen.
Ik twijfel enorm tussen de Steelseries Arctis 7X of de TB Stealth 700X Gen 2.
Beide niet leverbaar in Nederland op dit moment, wil ze eigenlijk beide testen maar weet niet hoe het zit met retouren etc 🤔
Beide niet leverbaar in Nederland op dit moment, wil ze eigenlijk beide testen maar weet niet hoe het zit met retouren etc 🤔
Zoals velen van ons, ben ook ik op zoek naar een gaming headset voor mijn Playstation 5. Althans, dat denk ik. Ik heb al een SONY WH1000-XM2 liggen voor muziek. Die zou ik natuurlijk gewoon met een kabeltje op mijn PS5 controller kunnen aansluiten.
De vraag is dan; hoeveel verschil maakt deze headset van €399,- (destijds) ten opzichte van een nieuwe headset die gemaakt is voor gaming zoals de SteelSeries Arctis 7P van €180?
Is het de aankoop waard? Of voldoet een headset die gemaakt is voor muziek maar wel echt premium is, ook meer dan goed? Ook voor de 3D sound van de PS5.
Wie kan me helpen?
De vraag is dan; hoeveel verschil maakt deze headset van €399,- (destijds) ten opzichte van een nieuwe headset die gemaakt is voor gaming zoals de SteelSeries Arctis 7P van €180?
Is het de aankoop waard? Of voldoet een headset die gemaakt is voor muziek maar wel echt premium is, ook meer dan goed? Ook voor de 3D sound van de PS5.
Wie kan me helpen?
Qua retourneren zou ik altijd bestellen bij een Bol.com, Coolblue etc. Zij hebben 30 dagen retourpolicy met “no questions asked”.DM89 schreef op maandag 9 november 2020 @ 00:34:
Ik twijfel enorm tussen de Steelseries Arctis 7X of de TB Stealth 700X Gen 2.
Dat was ook mijn bedoeling maar nergens leverbaarRivanov schreef op maandag 9 november 2020 @ 07:24:
[...]
Qua retourneren zou ik altijd bestellen bij een Bol.com, Coolblue etc. Zij hebben 30 dagen retourpolicy met “no questions asked”.

Gamemania heeft nu 11,11% korting, geldt ook voor de 7P...... nu toehappen of nog 2 weekjes afwachten......Amaze86 schreef op zondag 8 november 2020 @ 20:32:
@LordLynx bf wacht ik ool af met het kopen van headset, amazon,boll
Gebruik anders wacky12 als code op de steelseries site, nog iets meer korting.LordLynx schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:41:
[...]
Gamemania heeft nu 11,11% korting, geldt ook voor de 7P...... nu toehappen of nog 2 weekjes afwachten......
PSN & XBL: Denkoyugo
Zou eerder op de steelseries site bestellen hogere korting, wil toch eerst die pulse 3D proberenLordLynx schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:41:
[...]
Gamemania heeft nu 11,11% korting, geldt ook voor de 7P...... nu toehappen of nog 2 weekjes afwachten......
Voor 3D sound zou elke stereo headset goed moeten zijn.Mark_GAE schreef op maandag 9 november 2020 @ 07:17:
Zoals velen van ons, ben ook ik op zoek naar een gaming headset voor mijn Playstation 5. Althans, dat denk ik. Ik heb al een SONY WH1000-XM2 liggen voor muziek. Die zou ik natuurlijk gewoon met een kabeltje op mijn PS5 controller kunnen aansluiten.
Wie kan me helpen?
Ik heb zelf de XM3's en een vriend van me heeft de Pulse 3D's besteld, dus ik ben ook wel benieuwd hoe die zich wat kwaliteit betreft tot elkaar verhouden.
Ik heb niet heel veel ervaring met gaming headsets, maar wat ik vooral gemerkt heb bij een set van turtle beach, is dat er wat foefjes in zitten die er bijvoorbeeld voor zorgen dat bepaalde ranges en daarmee bepaalde game geluiden beter te horen zijn. Dus de geluidskwaliteit is wel minder, maar dat bijvoorbeeld voetstappen in Apex Legends wat beter te horen zijn is dan wel weer een voordeel.
Ik zou sowieso even wachten en eerst je XM's uitproberen. Ga ik ook doen
Hoeveel korting krijg je dan bij Steelseries? Ik kreeg via de nieuwsbrief een code voor 10%. En versturen zij wel vanuit de EU, niet zo'n zin om een berg douanekosten erbij te krijgen.Amaze86 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:30:
[...]
Zou eerder op de steelseries site bestellen hogere korting, wil toch eerst die pulse 3D proberen
Ok ik wil een headset budget max 250 euro. lager altijd beter beter.
hogere prijs is geen garantie op beter product (bose uch uch)
tis voor de xbox, playstation ben ik al voorzien.
hoor veel over astro, ik ken turtlebeach qua merk. maar heb liever ervaringen van jullie.
hogere prijs is geen garantie op beter product (bose uch uch)
tis voor de xbox, playstation ben ik al voorzien.
hoor veel over astro, ik ken turtlebeach qua merk. maar heb liever ervaringen van jullie.
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
€21,60LordLynx schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:47:
[...]
Hoeveel korting krijg je dan bij Steelseries? Ik kreeg via de nieuwsbrief een code voor 10%. En versturen zij wel vanuit de EU, niet zo'n zin om een berg douanekosten erbij te krijgen.
[ Voor 38% gewijzigd door Amaze86 op 10-11-2020 17:32 ]
Ik game enkele jaren op de PC en heb destijds van vrienden een headset gekregen. Echter, speel ik nauwelijks met de headset en dat komt mede doordat deze een vrij forse 'clamp force' heeft (ofwel hij drukt hard op de zijkant van mijn hoofd). Dit was een Turtle Beach Stealth 450.
Nu heb ik een PS5 in pre-order en woon ik nu samen en vindt mijn vriendin het wel fijn als ik een headset op doe. Daarom wil ik ook een comfortabele headset halen. Echter is het met de huidige situatie ook lastig om allemaal headsets te gaan proberen.
Nu heb ik vandaag de Steelseries Arctis 7P besteld bij Steelseries zelf. Deze lijkt mij vrij comfortabel, maar heeft wel een gewicht van rond de 410-420 gram zie ik. Door de 'skibril'band wordt dit echter wel aardig verdeeld over je hoofd lijkt mij. Ik heb alleen afgelopen jaar ook regelmatig last van mijn nek gehad en ben bang dat een wat zwaardere headset misschien tegen gaat vallen. Wat is jullie ervaringen met dit gewicht? Blijft dit comfortabel?
-Edit-
Mochten jullie alternatieven hebben dan is dat ook prima uiteraard. Ik verwacht dat ik de microfoon niet ga gebruiken, dus zou ook nog voor een headphone kunnen gaan.
Nu heb ik een PS5 in pre-order en woon ik nu samen en vindt mijn vriendin het wel fijn als ik een headset op doe. Daarom wil ik ook een comfortabele headset halen. Echter is het met de huidige situatie ook lastig om allemaal headsets te gaan proberen.
Nu heb ik vandaag de Steelseries Arctis 7P besteld bij Steelseries zelf. Deze lijkt mij vrij comfortabel, maar heeft wel een gewicht van rond de 410-420 gram zie ik. Door de 'skibril'band wordt dit echter wel aardig verdeeld over je hoofd lijkt mij. Ik heb alleen afgelopen jaar ook regelmatig last van mijn nek gehad en ben bang dat een wat zwaardere headset misschien tegen gaat vallen. Wat is jullie ervaringen met dit gewicht? Blijft dit comfortabel?
-Edit-
Mochten jullie alternatieven hebben dan is dat ook prima uiteraard. Ik verwacht dat ik de microfoon niet ga gebruiken, dus zou ook nog voor een headphone kunnen gaan.
[ Voor 8% gewijzigd door Kyhfin op 10-11-2020 18:39 ]
@Kyhfin qua comfort is steelseries arctis (7) serie een van de fijnste headsets.
Oké bedankt. Ik zag alleen dat de 7P rond de 410-420 gram is t.o.v. de 7 die 280 gram is. Dat is nog wel een aanzienlijk verschil namelijk.Amaze86 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:00:
@Kyhfin qua comfort is steelseries arctis (7) serie een van de fijnste headsets.
@Kyhfin Check de reviews van 7p/x
De 7X inmiddels getest met de Series X, maar op de een of andere manier toch niet erg onder de indruk van het geluid. Het lijkt alsof al het geluid vóór je plaatsvindt i.p.v. dat je er echt midden in zit, of moet ik dan nog ergens settings aanpassen? Ik zag in het Series X menu dat de headset output nu op Windows Sonic for headphones staat. Moet ik dit uitzetten? Ben gewend om met een virtuele 7.1 surround headset te spelen om geluid te kunnen pinpointen, vooral in shooters. Op dit moment lukt me dat vooralsnog niet met de 7X.
Om een beetje fatsoenlijk surround te krijgen moet je blijkbaar nog eens los DTS aanschaffen? Bij mijn Hyperx zit er gewoon een bekabelde sound card tussen en klaar is kees.
Om een beetje fatsoenlijk surround te krijgen moet je blijkbaar nog eens los DTS aanschaffen? Bij mijn Hyperx zit er gewoon een bekabelde sound card tussen en klaar is kees.
[ Voor 14% gewijzigd door afca020 op 10-11-2020 23:16 ]
Je zou zeggen een headset met windows support werkt ook op de xbx maar hellaas...😟
Heb sinds gisteren de xbox serie s. Nu heb ik op de pc een logitech g533 headset. Echt een top ding! Maar krijg hem niet werkend op de xbox iemand tips? Of moet je iets speciaals instellen?
Heb sinds gisteren de xbox serie s. Nu heb ik op de pc een logitech g533 headset. Echt een top ding! Maar krijg hem niet werkend op de xbox iemand tips? Of moet je iets speciaals instellen?
Als het niet met de headset geleverd wordt moet de DTS:X of Dolby Atmos license kopen in de store.afca020 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 23:03:
De 7X inmiddels getest met de Series X, maar op de een of andere manier toch niet erg onder de indruk van het geluid. Het lijkt alsof al het geluid vóór je plaatsvindt i.p.v. dat je er echt midden in zit, of moet ik dan nog ergens settings aanpassen? Ik zag in het Series X menu dat de headset output nu op Windows Sonic for headphones staat. Moet ik dit uitzetten? Ben gewend om met een virtuele 7.1 surround headset te spelen om geluid te kunnen pinpointen, vooral in shooters. Op dit moment lukt me dat vooralsnog niet met de 7X.
Ben erg benieuwd naar de ervaringen met de pricewatch: Corsair HS75 XB Wireless Gaming Headset for XBox Series X and Xbo...
[ Voor 15% gewijzigd door DM89 op 11-11-2020 10:29 ]
Ik zou al lang op de corsair gesprongen zijn als het geen open back headset was.
Ik zit in een ruimte met een persoon die savonds tv kijkt en dan leaked een open back headset teveel geluid op vol volume.
Als die closed back was geweest lag die instant in mijn kar want het geluid schijnt goed te zijn, mic decent, ziet er ook niet uit alsof het voor een 13jarige is gemaakt en werkt gratis met Dolby als je de app installed wanneer de corsair met je Xbox is verbonden.
Ik zit in een ruimte met een persoon die savonds tv kijkt en dan leaked een open back headset teveel geluid op vol volume.
Als die closed back was geweest lag die instant in mijn kar want het geluid schijnt goed te zijn, mic decent, ziet er ook niet uit alsof het voor een 13jarige is gemaakt en werkt gratis met Dolby als je de app installed wanneer de corsair met je Xbox is verbonden.
Wat is het nu van Open Back dan? Dat je ook nog hoort wat er om je heen gebeurd?Katmi schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:11:
Ik zou al lang op de corsair gesprongen zijn als het geen open back headset was.
Edit: even op google opgezocht en het is duidelijk 😅 voor mij geen probleem wordt alleen savonds gebruikt als de rest van mijn gezin in bed ligt.
Heeft dit trouwens geen nadelig effect op de bass?
[ Voor 11% gewijzigd door DM89 op 11-11-2020 11:36 ]
Is mij met name onduidelijk of de 7X zelf al iets van sound processing doet (en dus zelf al spatial surround verwerkt o.i.d.) of dat je hiervoor in de Xbox settings nog moet kiezen voor één van de opties (DTS, Dolby. Sonic). Mocht de 7X dit zelf al doen, dan zal deze setting op uncompressed stereo moeten staan. Met uncompressed stereo (wat geen spatial surround lijkt) is de geluidskwaliteit aanzienlijk beter dan met Sonic, wat namelijk heel blikkerig klinkt in COD MW. Dat wordt dan maar een trial van Dolby en DTS proberen. De originele Arctis 7 zat blijkbaar wel een DTS license bij.. Echt super onduidelijk allemaal, bij de reviews kan je ook niet achterhalen welke software ze gebruikt hebben.
Ik heb de 7X binnen gekregen vandaag, zometeen uittesten op de series X, moet dus een dolby atmos app downloaden voor beste geluid?
Playstation 5
Is een van jullie bekend het probleem dat wanneer je je headset (steelseries arctis 7x) aansluit het geluid ook via de tv aanblijft? Ik hoor het nu op beide kanalen. Headset en tv..... op de series x
Dat is het nieuwe 4D audioBasGrunn schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:51:
Is een van jullie bekend het probleem dat wanneer je je headset (steelseries arctis 7x) aansluit het geluid ook via de tv aanblijft? Ik hoor het nu op beide kanalen. Headset en tv..... op de series x
Zal zo even kijken of dat bij mij ook gebeurt
Bij mij hetzelfde idd geluid blijft op tv ook aan, maarja opzich merk je dat toch niet als je headset op hebt, maar wel irritant voor me vriendin🤣
[ Voor 23% gewijzigd door Stylze op 11-11-2020 18:34 ]
Playstation 5
Dat dus idd. Thnxs voor het checken.Stylze schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:52:
[...]
Dat is het nieuwe 4D audio
Zal zo even kijken of dat bij mij ook gebeurt
Bij mij hetzelfde idd geluid blijft op tv ook aan, maarja opzich merk je dat toch niet als je headset op hebt, maar wel irritant voor me vriendin🤣
Krijg alleen die dolby atmos app niet aan de praat staat steeds dat ik me headset aan controller moet pluggen? Dan doe ik dat mrt dat andere kabeltje maar alsnog werkt het niet. Sterker nog dan gaat de hele headset uit totdat ik dar draadje weer eruit haal.
[ Voor 18% gewijzigd door Stylze op 11-11-2020 18:48 ]
Playstation 5
Is het je al gelukt om te fixen? heel raar dit zeker aangezien de headset ook juist voor Xbox Series gemaakt is.
Dolby atmos trouwens aan de praat gekregen met die 7 dagen trial en klinkt echt geweldig.
Playstation 5
Nee niet gelukt helaas. Ik heb de dolby atmos ook gedownload gisteravond. Prachtig geluid op deze manier. Wel bijzonder dat je er 18 euro voor moet aftikken....Stylze schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:04:
[...]
Is het je al gelukt om te fixen? heel raar dit zeker aangezien de headset ook juist voor Xbox Series gemaakt is.
Dolby atmos trouwens aan de praat gekregen met die 7 dagen trial en klinkt echt geweldig.
Ja haha het is niet anders, is het wel waard in iedergeval.BasGrunn schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:57:
[...]
Nee niet gelukt helaas. Ik heb de dolby atmos ook gedownload gisteravond. Prachtig geluid op deze manier. Wel bijzonder dat je er 18 euro voor moet aftikken....
Blijkbaar is dat altijd al met headsets op xbox dat tv geluid ook aan blijft las ik in het series X topic ergens, op playstation kon ik dat gewoon instellen beetje raar dat het op xbox niet kan.
Overigens ook vreemd dat er een draadje naar die micro usb connecter moet om hem aan te sluiten op je Series X... Heb je een wireless headset moet je wel nog een draadje aan je xbox hangen
Playstation 5
Tip om ook eens DTS:X trial te proberen ter vergelijk!
Maar volgens mij krijgen nieuwe series X games juist dolby atmos ondersteuning toch?afca020 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:06:
Tip om ook eens DTS:X trial te proberen ter vergelijk!
Playstation 5
Heb zojuist eens Dolby en DTS vergeleken, ben meer onder de indruk van Dolby m.b.t. het kunnen plaatsen van het spatial geluid en de geluidskwaliteit zelf. Dolby Atmos is iets minder flets dan DTS doordat het iets zwaarder klinkt en toch wat meer immersive overkomt in mijn ogen. Windows Sonic is voor mij echt geen optie, ontzettend slecht spatial geluid. Maar over smaak valt niet te twisten natuurlijk!Stylze schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:11:
[...]
Maar volgens mij krijgen nieuwe series X games juist dolby atmos ondersteuning toch?
Heb je het knopje op de dongle wel op xbox gezet? Je moet gewoon wireless kunnen gamen hoor.Stylze schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:55:
[...]
Ja haha het is niet anders, is het wel waard in iedergeval.
Blijkbaar is dat altijd al met headsets op xbox dat tv geluid ook aan blijft las ik in het series X topic ergens, op playstation kon ik dat gewoon instellen beetje raar dat het op xbox niet kan.
Overigens ook vreemd dat er een draadje naar die micro usb connecter moet om hem aan te sluiten op je Series X... Heb je een wireless headset moet je wel nog een draadje aan je xbox hangen