Net met grote interesse je thread doorgelezen, success met de deurwaarder.
Ik wilde daarbij zeggen dat ik hetzelfde probleem nu heb. LG monitor gekocht bij Apple voor 1049 euro. LG 27MD5KA-B. Ook in het begin door 20+ medewerkers onterecht doorverwezen naar LG voor een reparatie.
Monitor heeft storing bij nabijheid van wifi routers. Aankoop was 3.5 jaar geleden. Non-conform bij levering dus.
Ook genoeg onzin gehoord;
"Ja Apple kan geen reparatie uitvoeren in onze technische dienst, dus je moet bij LG zijn"
"Je consumentenrecht is alleen in de eerste 6 maanden"
"We geven alleen garantie op Apple producten, je hebt het scherm eigenlijk bij LG gekocht"
"Je hebt het scherm online gekocht, dus we kunnen je niet helpen"
Allemaal niet van toepassing, en ook strafbaar omdat het verkeerd advies geeft.
Het Apple legal team nu zo ver gekregen dat zij mijn reparatie zouden vergoeden als ik hem bij CE repair zou repareren; alleen als het uit CE Repair's advies blijkt dat het defect al bestond bij levering en het product normaal gebruikt is.
Maar ik ga geen reparatie van 1000+ euro voorschieten, met het risico op verkeerde reparatie, en waarschijnlijk nog meer gedoe. Dus ik wacht op een reactie op vrijdag van Apple.
Volgens de ACM is de verkoper verantwoordelijk voor het aantonen van het defect, ook na 6 maanden. Pas als de verkoper aanwijzingen heeft dat dit wel de schuld van de consument is, hoeft de consument pas te bewijzen dat het normaal gebruikt is. (
https://www.consuwijzer.n...et-niet-kapot-heb-gemaakt )
Dit is in jouw geval al te laat (allicht wel relevant/interessant voor andere lezers).
Maar het toont ook aan dat ook bij grotere bedrijven medewerkers vaak niet op de hoogte zijn van consumentenrecht. Ik doe uiteindelijk ook een melding bij de Autoriteit Consumenten Markt omdat ik teveel medewerkers gesproken heb die onjuist advies hebben gegeven.
[
Voor 1% gewijzigd door
riichardcom op 18-11-2020 22:39
. Reden: zin niet goed afgemaakt ]