Fiber.nl is ook beschikbaar. Voor wie dat aandurft... ;-)
Kreeg gisteren 2 mensen van ons net aan de deur dat ik nu moest beslissen voor een abonnement op hun!
Wat een onzin, wel hebben we dus meer providers dadelijk om te kiezen waar we glasvezel van afnemen. Ben benieuwd hoelang het duurt nog voor ze hier in op de rossinelaan gaan graven
Wat een onzin, wel hebben we dus meer providers dadelijk om te kiezen waar we glasvezel van afnemen. Ben benieuwd hoelang het duurt nog voor ze hier in op de rossinelaan gaan graven
Hmm vreemd! Want Ons Net bestaat niet meer.ibothead schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 14:42:
Kreeg gisteren 2 mensen van ons net aan de deur dat ik nu moest beslissen voor een abonnement op hun!
https://www.ed.nl/eindhov...per-se-naar-kpn~aacf7be6/
Dich bis echt unne foëzen haas
Toch bestaat er nog ons platform waar ze andere providers aanraden.
https://www.onsplatform.tv/onsneteindhoven
https://www.onsplatform.tv/onsneteindhoven
Het is een beetje verwarrend, maar ON bestaat niet meer, dat is opgegaan in KPN. Ons Net Eindhoven bestaat nog wel, zij zijn onafhankelijk.slaay schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 08:23:
[...]
Hmm vreemd! Want Ons Net bestaat niet meer.
https://www.ed.nl/eindhov...per-se-naar-kpn~aacf7be6/
[ Voor 12% gewijzigd door JohDB op 08-08-2021 09:40 ]
Ik begin nu al het overzicht te missen.
Welke aanbieder zijn er precies straks?
Hier een verzameling van wat ik tot nu heb kunnen vinden (volgorde van screenshots):
- bestel-fiber.nl
- trined.nl
- t-mobile.nl
- snlr-glasvezel.nl
- freedom.nl
Zijn er nog beter alternatieven? Voor simpelweg 1gig up/down lijkt t-mobile het goedkoopst.
Welke aanbieder zijn er precies straks?
Hier een verzameling van wat ik tot nu heb kunnen vinden (volgorde van screenshots):
- bestel-fiber.nl
- trined.nl
- t-mobile.nl
- snlr-glasvezel.nl
- freedom.nl
Zijn er nog beter alternatieven? Voor simpelweg 1gig up/down lijkt t-mobile het goedkoopst.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Maandag als goed is glasvezel in meterkast. (Gestel)
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" 1080P 165Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw | iPad Air 5
@Zynth voor puur internet is inderdaad t mobile het goedkoopst. Zeker als je mobiel ook T-Mobile hebt. De tv diensten van t mobile zijn ruk. Sinds het nieuwe platform is de kwaliteit om te janken en loop je met voetbalwedstrijden 20-30 sec achter.
Ik neig naar snlr ivm streams van trined (hoge bitrate) en goedkoper dan trined zelf. Je hebt alleen geen dcb-c via snlr. Via trined wel.
Fiber.nl heb ik ooit gehad en ben blij dat ik er weg ben. Aan de recente reviews te zien is het nog steeds slecht gesteld daar.
Freedom en fiber.nl leveren tv via Canal digitaal. Ook daar zijn veel mensen ontevreden over
Ik neig naar snlr ivm streams van trined (hoge bitrate) en goedkoper dan trined zelf. Je hebt alleen geen dcb-c via snlr. Via trined wel.
Fiber.nl heb ik ooit gehad en ben blij dat ik er weg ben. Aan de recente reviews te zien is het nog steeds slecht gesteld daar.
Freedom en fiber.nl leveren tv via Canal digitaal. Ook daar zijn veel mensen ontevreden over
Hebben we de "fritzbox" die vaak meegeleverd wordt daadwerkelijk nodig voor de glasvezelaansluiting?
Of zit die zelf via UTP weer op de glasvezel?
T-mobile lijkt een Zyxel T-50 mee te leveren, maar die ondersteunt geen bridge modus.
Dus ik ben benieuwd wat dan het goede alternatief is (als je je eigen router wil houden)
T-mobile lijkt een Zyxel T-50 mee te leveren, maar die ondersteunt geen bridge modus.
Dus ik ben benieuwd wat dan het goede alternatief is (als je je eigen router wil houden)
[ Voor 37% gewijzigd door Zynth op 11-08-2021 10:18 ]
Zit een mediaconverter tussen, hierop kan je eigen router, vlans instellen. Kan je dus modem weg laten.Zynth schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:13:
Hebben we de "fritzbox" die vaak meegeleverd wordt daadwerkelijk nodig voor de glasvezelaansluiting?
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" 1080P 165Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw | iPad Air 5
Dankje, dat snap ik dan nu.SuperVeloce schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:40:
[...]
Zit een mediaconverter tussen, hierop kan je eigen router, vlans instellen. Kan je dus modem weg laten.
Hoe zit het eigenlijk met TV?
Aangezien alles via die mediaconverter naar UTP gaat; kan je dan ook eenvoudiger TV kijken via bijvoorbeeld KODI? Of zit je voorlopig alsnog vast aan proprietary mediaboxen...
Je kan gewoon IPTV, NLziet ofzo gebruiken.Zynth schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:51:
[...]
Dankje, dat snap ik dan nu.
Hoe zit het eigenlijk met TV?
Aangezien alles via die mediaconverter naar UTP gaat; kan je dan ook eenvoudiger TV kijken via bijvoorbeeld KODI? Of zit je voorlopig alsnog vast aan proprietary mediaboxen...
Tevens is T-mobile bezig met app voor Samsung TV's vanaf 2017 en nieuwer. En voor Android TV.
Hoi allemaal,
Ik kreeg vandaag hier in Gestel ook mensen van OnsNet aan de deur, zeggen dat ze via de gemeente komen.
Optie Fiber of Trined, maar ik begrijp nu dat er nog veel meer providers zijn.
Over Fiber lees ik dieptrieste reviews. Over Ziggo ook overigens, maar die is juist de laatste tijd stabiel.
Mijn reden om over te stappen, zou prijstechnisch zijn, want voor Ziggo betaal je de hoofdprijs.
Enfin... ik zie nu even door de bomen het bos niet meer.
Welke glasvezel provider is echt stabiel (i.v.m. thuiswerken)?
Na al die slechte reviews dúrf ik niet eens meer over te stappen naar Fiber...
Hoop dat jullie me een goede tip kunnen geven. Dank alvast!
Ik kreeg vandaag hier in Gestel ook mensen van OnsNet aan de deur, zeggen dat ze via de gemeente komen.
Over Fiber lees ik dieptrieste reviews. Over Ziggo ook overigens, maar die is juist de laatste tijd stabiel.
Mijn reden om over te stappen, zou prijstechnisch zijn, want voor Ziggo betaal je de hoofdprijs.
Hebben ze rode jassen aan? Want zag er gister 3 lopen hahaAstridTh schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 21:35:
Hoi allemaal,
Ik heb nu nog Ziggo. 1 a 2x storing gehad afgelopen 5jaar.
En omdat ik T-mobile Unlimited mobiel heb, heb ik ook voor T-mobile thuis gekozen.
Halfjaar gratis tv. En op jaar gerekend kwam ik op ongeveer 32euro per maand uit ofzo
Nee, oranje shirtjes en ze zijn met veeeeel! Omdat ik cat 8 kabels heb liggen, moest ik zeker over naar Fiber. Ja tuurlijk, logischSuperVeloce schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 21:44:
[...]
Hebben ze rode jassen aan? Want zag er gister 3 lopen haha
Ik heb nu nog Ziggo. 1 a 2x storing gehad afgelopen 5jaar.
En omdat ik T-mobile Unlimited mobiel heb, heb ik ook voor T-mobile thuis gekozen.
Halfjaar gratis tv. En op jaar gerekend kwam ik op ongeveer 32euro per maand uit ofzo
Ziggo is echt heel stabiel de laatste tijd, maar jeetje zo duur. Wij betalen vanaf september 115 euro
Hebben wel internet en tv Max, en alle sportzenders. Internet Max i.v.m. de PS4's enzo.
Ik vind het echt lastig, het prijsverschil is wel erg groot.
Voor gamen heb je geen 600Mbit nodig haha, misschien max 5 ofzoAstridTh schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 21:57:
[...]
Nee, oranje shirtjes en ze zijn met veeeeel! Omdat ik cat 8 kabels heb liggen, moest ik zeker over naar Fiber. Ja tuurlijk, logisch![]()
Ziggo is echt heel stabiel de laatste tijd, maar jeetje zo duur. Wij betalen vanaf september 115 euro![]()
Hebben wel internet en tv Max, en alle sportzenders. Internet Max i.v.m. de PS4's enzo.
Ik vind het echt lastig, het prijsverschil is wel erg groot.
Die pakketjes die je naar server stuurt en terug krijgt, zijn geen grote bestanden.
Gaat vooral om hoe snel, dus lage ping. Dus beter ping van 4 dan ping van 12miliseconde
Hmm, ik had altijd het gevoel dat meer bandbreedte ook lagere ping opleverde. Had vroeger 100 mbit en ping van 6 in counter-strike, tegenwoordig (ziggo start) kom ik niet onder de 30 uit.SuperVeloce schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 22:08:
[...]
Voor gamen heb je geen 600Mbit nodig haha, misschien max 5 ofzo
Die pakketjes die je naar server stuurt en terug krijgt, zijn geen grote bestanden.
Gaat vooral om hoe snel, dus lage ping. Dus beter ping van 4 dan ping van 12miliseconde
30 klopt er iets niet of je zit op buitenlandse server.fce773febc139c7 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 22:11:
[...]
Hmm, ik had altijd het gevoel dat meer bandbreedte ook lagere ping opleverde. Had vroeger 100 mbit en ping van 6 in counter-strike, tegenwoordig (ziggo start) kom ik niet onder de 30 uit.
Maakt niet uit hoeveel mbit je hebt. Ping bij Ziggo is 10 a 14.
Wat wel helpt is via LAN, als je naar zo'n LAN-party gaat.
En glasvezel provider heeft ping 3 en hoger.
Ligt er ook aan naar welke server je connect, op welke server je game't of speedtest doet.
Als je bijvoorbeeld KPN glasvezel hebt en test naar KPN server, heb je beste ping
Nee dat snap ikSuperVeloce schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 22:08:
[...]
Voor gamen heb je geen 600Mbit nodig haha, misschien max 5 ofzo
Maar goed, T-Mobile is sowieso al 20 euro goedkoper en die is wel stabiel? Wat zijn jouw ervaringen daarmee?
Jij hebt nu glas toch?
Heb bijna glasvezel, maandag komt glasvezel aansluiting in meterkast en dan waarschijnlijk week erop werkt het hier.AstridTh schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 22:22:
[...]
Nee dat snap ikMaar een update van Fifa of weet ik veel wat voor spel is tig gig en weinig geduld
Maar goed, T-Mobile is sowieso al 20 euro goedkoper en die is wel stabiel? Wat zijn jouw ervaringen daarmee?
Jij hebt nu glas toch?
Scheelt wel met downloaden van update inderdaad. Maja als jij 600Mbps abbo hebt, wilt niet zeggen dat Sony server met 600Mbps naar jouw PlayStation upload.
Doe maar speedtest bij internet instellingen op PlayStation, die snelheid resultaten fluctueert enorm en komt vaak niet in de buurt van je 600Mbps
Dat is wel een goeie tip, zal ik morgen eens tegen de gamer hier zeggen!SuperVeloce schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 22:25:
[...]
Heb bijna glasvezel, maandag komt glasvezel aansluiting in meterkast en dan waarschijnlijk week erop werkt het hier.
Scheelt wel met downloaden van update inderdaad. Maja als jij 600Mbps abbo hebt, wilt niet zeggen dat Sony server met 600Mbps naar jouw PlayStation upload.
Doe maar speedtest bij internet instellingen op PlayStation, die snelheid resultaten fluctueert enorm en komt vaak niet in de buurt van je 600Mbps
Eigenlijk zou je dus met een lagere download ook voldoende hebben.
Ben benieuwd hoe het voor jou gaat werken.
Ervaringen met T-Mobile glasvezel zijn hier ruimschoots aanwezig. Kijk daar maar eens de laatste 10 pagina's of zo.AstridTh schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 22:22:
[...]
Nee dat snap ikMaar een update van Fifa of weet ik veel wat voor spel is tig gig en weinig geduld
Jij hebt nu glas toch?
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Bij T-Mobile zit je op een ping van ongeveer 10ms.SuperVeloce schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 22:16:
[...]
30 klopt er iets niet of je zit op buitenlandse server.
Maakt niet uit hoeveel mbit je hebt. Ping bij Ziggo is 10 a 14.
Wat wel helpt is via LAN, als je naar zo'n LAN-party gaat.
En glasvezel provider heeft ping 3 en hoger.
Ligt er ook aan naar welke server je connect, op welke server je game't of speedtest doet.
Als je bijvoorbeeld KPN glasvezel hebt en test naar KPN server, heb je beste ping
Is eigenlijk voor glasvezel niet top.. Mja komt omdat het via Duitsland gaat had ik begrepen.slaay schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:41:
[...]
Bij T-Mobile zit je op een ping van ongeveer 10ms.
Als je speedtest doet naar een T-mobile server, dan wel ping van 5 ofzo
Afspraak vandaag tussen 11 en 12:00u voor aanleg glasvezel in meterkast. Nou.. nog niks.. zo maar even bellen.
Zijn ze nog geweest? En heb je T-Mobile als provider of een andere? Want alle andere providers geven bij mij aan 'binnenkort'.SuperVeloce schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:19:
Afspraak vandaag tussen 11 en 12:00u voor aanleg glasvezel in meterkast. Nou.. nog niks.. zo maar even bellen.
T-Mobile gekozen, vanwege dat ik al T-mobile Unlimited heb.royco85 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:23:
[...]
Zijn ze nog geweest? En heb je T-Mobile als provider of een andere? Want alle andere providers geven bij mij aan 'binnenkort'.
Zijn niet geweest, had ze na 12u gemaild, werd gebeld en afspraak is verplaatst naar vrijdagochtend.
@SuperVeloce ook tv gekozen? Want dat weerhoud me echt om bij t-mobile te gaan ivm de slechte bitrate én de 30 sec vertraging op de streams (voetballiefhebber :-) )
Oh ja wel met tv, was eerste halfjaar gratis toen ik bestelde. Heb ook nog IPTV en anders andere oplossing zoekenroyco85 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 14:14:
@SuperVeloce ook tv gekozen? Want dat weerhoud me echt om bij t-mobile te gaan ivm de slechte bitrate én de 30 sec vertraging op de streams (voetballiefhebber :-) )
SE-groep, onderdeel van Reggefiber. Kwam vandaag wederom niet.SuperVeloce schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:19:
T-Mobile gebeld, die belde Reggefiber en die gaven aan dat centrale nog niet klaar is...Dus stom dat er 2maal afspraak gemaakt is. Heb Ziggo al opgezegd per 31-aug. Word maandag/dinsdag gebeld door Reggefiber.
Reggefiber? Het gaat dan bij jou om het voormalige Reggefiber netwerk dat nu onderdeel is van KPNNetwerkNL?SuperVeloce schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:41:
[...]
SE-groep, onderdeel van Reggefiber. Kwam vandaag wederom niet.
T-Mobile gebeld, die belde Reggefiber en die gaven aan dat centrale nog niet klaar is...Dus stom dat er 2maal afspraak gemaakt is. Heb Ziggo al opgezegd per 31-aug. Word maandag/dinsdag gebeld door Reggefiber.
Want het nieuwe glasvezelnetwerk in Centrum, Strijp en Gestel is van Primevest Capital Partners en wordt aangelegd door VolkerWessels.
Brief van 1e post geeft aan SE-groep en die werken voor Reggefiberslaay schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 16:27:
[...]
Reggefiber? Het gaat dan bij jou om het voormalige Reggefiber netwerk dat nu onderdeel is van KPNNetwerkNL?
Want het nieuwe glasvezelnetwerk in Centrum, Strijp en Gestel is van Primevest Capital Partners en wordt aangelegd door VolkerWessels.
Reggefiber bestaat voor de buitenwereld niet meer. Er wordt alleen nog de naam KPN Netwerk NL gebruikt.SuperVeloce schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 16:33:
[...]
Brief van 1e post geeft aan SE-groep en die werken voor Reggefiber
Daarnaast wordt er door KPN Netwerk NL momenteel niks aangelegd in Eindhoven behalve nieuwbouwwoningen in projectvorm.
De SE groep zegt mij zo niks maar die werken zeker niet direct voor Reggefiber. Dat zijn namelijk maar een handvol grote aannemers. SE groep klinkt als een onderaannemer voor Volker Wessels Telecom en dat is de aannemer voor zowel T-Mobile (Primevest) als voor alle nieuwbouwprojecten van KPN Netwerk NL.
NB, nog even gecheckt maar Gestel is absoluut geen Reggefiber/KPN gebied op een paar hele kleine afgeronde nieuwbouwprojecten na (groene stipjes op de kaart)
De grote huidige aanleg is eigen T-Mobile netwerk met Volker Wessels als aannemer en Primevest als eigenaar. De klantenservice T-Mobile heeft je blijkbaar iets fout doorgegeven..
Kaart (groen en blauw zijn KPN/Reggefiber projecten):
:strip_exif()/f/image/GUqKFBOpq7JnsKuWQCdFvzOg.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 60% gewijzigd door Barre73 op 20-08-2021 19:18 ]
En krijg zojuist mailtje met track&trace, hebben m'n modem en tv kastje opgestuurd.
Nou nog de vezel 😅
Nou nog de vezel 😅
[ Voor 3% gewijzigd door SuperVeloce op 20-08-2021 19:26 ]
Net gebeld door VolksersWessel.. ze verwachten pas rond 23okt hier in de wijk te beginnen met afmaken netwerk, zoals de POP.. vanaf dan ergens moet huisaansluiting nog..
Heb het T-mobile pakket al binnen.. Ziggo stopt 31aug
Heb het T-mobile pakket al binnen.. Ziggo stopt 31aug
Geen mooi verhaal, maar als je Ziggo belt kunnen ze wellicht nog regelen om je abonnement 2 maanden door te laten lopen.
Ik zeg zelf niks op voordat ik het allemaal werkend zie, en de kwaliteit me ook aanstaat. Dat is me die paar tientjes wel waard, maar ik kan me voorstellen dat dit niet voor iedereen zo ligt.
Ik zeg zelf niks op voordat ik het allemaal werkend zie, en de kwaliteit me ook aanstaat. Dat is me die paar tientjes wel waard, maar ik kan me voorstellen dat dit niet voor iedereen zo ligt.
Tesla Model Y RWD (2024)
Ik ben benieuwd week 39 gaat hier de straat open en kan per direct weg bij Ziggo en wil dan over naar T-Mobile. Ben zeer benieuwd of het allemaal beetje goed verloopt
En dan nog maanden wachten tot ze de POP af hebben enzo..ibothead schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 22:59:
Ik ben benieuwd week 39 gaat hier de straat open en kan per direct weg bij Ziggo en wil dan over naar T-Mobile. Ben zeer benieuwd of het allemaal beetje goed verloopt
Hier ligt glas al 6 weken in de straat ofzo pas rond 23okt maken ze netwerk af. Dan moet vezel je huis nog in.
Ziggo eind datum aangepast van 31aug naar 30nov
[ Voor 5% gewijzigd door SuperVeloce op 30-08-2021 23:03 ]
Iets verderop in de Hoogstraat hebben ze vandaag de vezel gelegd dus ik heb goede hoop dat ze deze week de boel voor de deur gaan leggen. Maar als ik bovenstaande berichten dan lees duurt het dan nog een maand of 2 voordat ze de kabel dan naar binnen trekken?
Ja waarschijnlijk lang wachten, tenzij de POPs op tijd klaar zijn, kan het misschien eerder.Munchkin schreef op maandag 13 september 2021 @ 17:59:
Iets verderop in de Hoogstraat hebben ze vandaag de vezel gelegd dus ik heb goede hoop dat ze deze week de boel voor de deur gaan leggen. Maar als ik bovenstaande berichten dan lees duurt het dan nog een maand of 2 voordat ze de kabel dan naar binnen trekken?
Hier steken roze kabels al 6 a 7 weken uit de grond
[ Voor 5% gewijzigd door SuperVeloce op 13-09-2021 18:02 ]
Ik wacht zelf tot ik bij trined of snlr terecht kan. Die zeggen dat ze waarschijnlijk eind september over het netwerk van t mobile kunnen leveren. De kabel ligt hier al sinds maart ofzo in de straat (oud strijp). Aangezien t mobile slechte tv levert betaal ik graag wat meer en wacht ik wat langer voor goede kwaliteit bij PSV wedstrijden ;-).
Da's dan kwaliteit uitermate teleurstellend... Aangezien ik in huis al een T-Mobile unlimited abo heb lopen, kan mij die GB lijn niet snel genoeg komen.
Ik heb verder geen interesse in een tv abo, die heb ik al 20 jaar niet meer, en ik heb niet het idee dat ik iets mis.
Ik heb verder geen interesse in een tv abo, die heb ik al 20 jaar niet meer, en ik heb niet het idee dat ik iets mis.
[ Voor 28% gewijzigd door Munchkin op 13-09-2021 18:08 ]
Dat is in elk project vrij normaal hoor. Ook bij KPN netwerk. Die 8 tot 10 weken is ook nodig. Graven en leggen is relatief simpel. Daarna moet alles nog geblazen, gelast en gemeten worden. En dan ga ik er vanuit dat de apparatuur in de PoPs tussentijds ook gedaan wordt zodat daar geen extra vertraging door ontstaat.SuperVeloce schreef op maandag 13 september 2021 @ 18:01:
[...]
Ja waarschijnlijk lang wachten, tenzij de POPs op tijd klaar zijn, kan het misschien eerder.
Hier steken roze kabels al 6 a 7 weken uit de grond
T-mobile legt glas hier aan in de wijk.
Zojuist twee jongens van ONSNET aan de deur gehad.
Die claimde dat zij alles regelde qua glasvezel wat nu aangelegd word hier de wijk Gestel en dat alle kabels ook van hun waren.
Heb wel interesse in glasvezel maar hun verhaal vond ik maar raar.
ONSNET bestaat dat nog wel en het is toch t-mobile die alles aanlegt in de wijk?
Die claimde dat zij alles regelde qua glasvezel wat nu aangelegd word hier de wijk Gestel en dat alle kabels ook van hun waren.
ONSNET bestaat dat nog wel en het is toch t-mobile die alles aanlegt in de wijk?
[ Voor 0% gewijzigd door toro op 14-10-2021 15:18 . Reden: typo ]
https://www.onsplatform.tv/onsneteindhoventoro schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:33:
T-mobile legt glas hier aan in de wijk.
Kwamen ze nog met een goede aanbieding? Of hadden ze niets speciaals?
De onsnet mensen komen voornamelijk peilen of je interesse hebt voor glasvezel, en geven aan dat je uit meerdere aanbieders kunt kiezen. T-Mobile heeft ook mensen de wijk ingestuurd om je te overtuigen om bij hen een abonnement af te sluiten. Volgens de onsnet mensen laten de T-Mobile jongens mensen in de waan dat het een T-Mobile netwerk betreft (kijk maar naar het kleurtje van de kabel...), maar dat was toch echt niet waar volgens hen. Het zal allemaal wel. Ik kies toch voor T-Mobile aangezien ik een unlimited abonnement in huis heb, en daarmee het T-Mobile aanbod verreweg het meest interessante is. Wie het netwerk beheerd vind ik minder interessant, al hoop ik dat het een partij betreft die zelf geen aanbieder is. Op de lange termijn lijkt mij dat voor mij als consument beter.
Het glasvezelnetwerk is eigendom van Primevest waarbij T-Mobile de hoofdhuurder is. Het netwerk is voor andere partijen ook open met een ODF-aanbod.Munchkin schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 11:25: Wie het netwerk beheerd vind ik minder interessant, al hoop ik dat het een partij betreft die zelf geen aanbieder is. Op de lange termijn lijkt mij dat voor mij als consument beter.
Het lijkt hier in de wijk stil te liggen. Ik heb T-Mobile gebeld, en ik zou terugkoppeling krijgen waarom er nog geen glasvezel naar binnen is gebracht. Uiteraard niets meer van ze vernomen. Zijn er hier andere gestel bewoners waar ze de boel al wel hebben aangesloten?
Hier ook niet. Als mee zit begin januari bij mij.Munchkin schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:05:
Het lijkt hier in de wijk stil te liggen. Ik heb T-Mobile gebeld, en ik zou terugkoppeling krijgen waarom er nog geen glasvezel naar binnen is gebracht. Uiteraard niets meer van ze vernomen. Zijn er hier andere gestel bewoners waar ze de boel al wel hebben aangesloten?
Je hebt al wel bericht gekregen dat het Januari wordt? En van wie? Je provider of van de installateurs?
Van partij die voor Volkers Wessels werkt. Die doet flatten/appartementen en die vertelde dat. Ik ben zelf steeds gaan bellen.Munchkin schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:10:
Je hebt al wel bericht gekregen dat het Januari wordt? En van wie? Je provider of van de installateurs?
Ik zag net dat je al sinds augustus aan het wachten bent... Nou dan hoef ik mij er voor april niet meer druk over te maken, denk ik.
Hier sinds juni lijkt wel oneindig te worden. Zit in complex met 5 gedeeltes waarvan er 3 al volledig zijn aangesloten en de andere waar ik dus woon 🤷🏼♂️Munchkin schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:05:
Sinds de aanleg eind juni, is er weinig beweging bij mij in de straat. Overigens zijn de buren (begin van de straat) hier wel al aangesloten, maar alles wat achter mij woont (einde van de straat) nog niet. Volgens de t-mobile site wordt dit volgende week gedaan, maar ik geloof er niks van.Munchkin schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:05:
T-mobile gebeld en die claimen dat het aan de wijkkast ligt.
Ik doe voorlopig niks, totdat ik die kabel in huis heb liggen.
Iemand in Gestel al werkend en wat is je ervaring?
Bij mij dacht onderaannemer dat er goedkeuring nodig was van VVE, maar op deze woning zit geen VVE, dus ze gaan overleggen met woningbouw en afspraak maken, maar kunnen nog geen indicatie geven... Nu wachten op brief/telefoontje
Bij mij dacht onderaannemer dat er goedkeuring nodig was van VVE, maar op deze woning zit geen VVE, dus ze gaan overleggen met woningbouw en afspraak maken, maar kunnen nog geen indicatie geven... Nu wachten op brief/telefoontje
@SuperVeloce Ik zag ze gisteren toevallig bij mijn buurman de kabel naar binnen leggen, en dat terwijl ik al in augustus een abonnement heb afgesloten. Ik heb toen die medewerker aangesproken en deze was zeer vriendelijk en belde meteen de juiste afdeling op en er is meteen een afspraak ingepland voor morgenvroeg!
Het bedrijf dat de planningen maakt is tofgroup.nl. Geen idee of je geholpen wordt als je ze belt, maar je kunt altijd doen alsof je neus bloedt en vragen wanneer je op de planning staat en of dat niet eerder kan ;-).
Hopelijk heb ik morgenvroeg eindelijk de kabel in mijn meterkast (in strijp).
Het bedrijf dat de planningen maakt is tofgroup.nl. Geen idee of je geholpen wordt als je ze belt, maar je kunt altijd doen alsof je neus bloedt en vragen wanneer je op de planning staat en of dat niet eerder kan ;-).
Ik woon in appartement 1e verdieping, die van woningbouw is, huur.royco85 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 18:59:
@SuperVeloce Ik zag ze gisteren toevallig bij mijn buurman de kabel naar binnen leggen, en dat terwijl ik al in augustus een abonnement heb afgesloten. Ik heb toen die medewerker aangesproken en deze was zeer vriendelijk en belde meteen de juiste afdeling op en er is meteen een afspraak ingepland voor morgenvroeg!
Dus voor mij moet er een partij komen met hoogwerkers. En ze willen gelijk hele appartement complex aansluiten.
@SuperVeloce Ah dat maakt het verhaal anders :-).
Na wat problemen is het VolkerWessel vandaag gelukt om de kabel naar binnen te brengen. Aangezien ik de converter al ontvangen had, heb ik die maar zelf aangesloten, en zowaar een tijdje later had ik een werkende 1Gb lijn! Nu nog aan T-Mobile en Gideon duidelijk maken dat er geen monteur hoeft te komen. Het proces kent kennelijk niet de optie zelf installatie door klant... Ik heb maar een bericht aan Gideon gestuurd met de vraag of ze mij kunnen afmelden.
Yes ik krijg volgende week woensdag de aansluiting en ook het pakket wordt morgen geleverd ik zou dus vanaf donderdag al internet hebben via T-Mobile 🥰👍
Gaan we morgen eens kijken wanneer we weg kunnen bij Ziggo
Gaan we morgen eens kijken wanneer we weg kunnen bij Ziggo
Ja hier werkende en nu nog proberen om mijn netwerk weer op te zetten! Ziggo kast kon op brigde modes maar deze volgens mijn nietSuperVeloce schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 17:29:
Iemand in Gestel al werkend en wat is je ervaring?

Of te wel moet nu oude router er tussen uit laten
Modem van glasvezel provider kan niet in bridge.. je kan wel je utp van glasvezelpunt naar router, zodat dit modem wordt.ibothead schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 15:06:
[...]
Ja hier werkende en nu nog proberen om mijn netwerk weer op te zetten! Ziggo kast kon op brigde modes maar deze volgens mijn niet![]()
Of te wel moet nu oude router er tussen uit laten
Ik zelf heb een ASUS AX86U in woonkamer, met cat7 naar meterkast. Nou nog glasvezel in de meterkast zien te krijgen...

je kan dus wel je eigen modem/router gebruikenSuperVeloce schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 15:08:
[...]
Modem van glasvezel provider kan niet in bridge.. je kan wel je utp van glasvezelpunt naar router, zodat dit modem wordt.
Ik zelf heb een ASUS AX86U in woonkamer, met cat7 naar meterkast. Nou nog glasvezel in de meterkast zien te krijgen...
Moet je voor internet vlan300 instellen, werkt itv ook nog steedsibothead schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 15:10:
[...]
je kan dus wel je eigen modem/router gebruikenNice gaan we eens proberen dan, Zelf heb ik een Asus rt-NT66w
Handleiding op dit forum en website van T-mobile
Inmiddels ligt glasvezel al bijna jaar voor het pand en heb ik al tig keer contact gehad met verschillende partijen..
Er zou al toestemming van woonbedrijf zijn en er zou geschouwd zijn 4 weken terug... Maar nog steeds geen glasvezel in meterkast.
Woon op 1e verdieping, dus SE Group moet het komen aansluiten, doen appartementen/flats. VolkersWessels doet laagbouw (huizen)
Er zou al toestemming van woonbedrijf zijn en er zou geschouwd zijn 4 weken terug... Maar nog steeds geen glasvezel in meterkast.
Woon op 1e verdieping, dus SE Group moet het komen aansluiten, doen appartementen/flats. VolkersWessels doet laagbouw (huizen)
Nou ik heb glasvezel eventjes gehad maar snel weer weg. Wat een drama is dat zeg. Had trined gekozen, wat een vreselijke provider. T mobile begin ik niet aan sinds ze slechte tv streams hebben. Helaas levert kpn niet over dezelfde glasvezelkabel. Zit nu dus wel weer bij kpn maar over vdsl, echt stukken beter dan die crap van de providers over de glasvezelkabel van t mobile
M'n schoonvader heeft zo'n 2 maanden T-Mobile glasvezel 100/100 en hoor geen klachten van hem. (Ook Gestel)
[ Voor 7% gewijzigd door SuperVeloce op 18-07-2022 21:53 ]
Internet zal prima zijn. Maar tv kwaliteit (over hun nieuwe platform) is vreselijk slecht. Lees dit maar eens: https://community.t-mobil...d-is-veel-slechter-330851
Vroeger had ik op een ander adres het oude platform van t mobile, dat was echt haarscherp en geen vertragingen van 20-30 sec van een live uitzending. Schijnbaar is het nu een flinke stap terug en krijg je een internet streampje op je tv decoder
Vroeger had ik op een ander adres het oude platform van t mobile, dat was echt haarscherp en geen vertragingen van 20-30 sec van een live uitzending. Schijnbaar is het nu een flinke stap terug en krijg je een internet streampje op je tv decoder
Is Freedom met Canal Digital niks voor je?
https://freedom.nl/diensten/tv-van-canal-digitaal
Geen idee hoe de kwaliteit van die streams is, maar wie kijkt er dan ook nog reguliere TV
Hier overigens qua laagbouw hetzelfde. Hanenvoet, Ooievaarsnest, geen idee hoe lang het geleden is dat ze kabel in de grond hebben gegraven, moet ook bijna een jaar geleden zijn, en nu steekt er eindelijk een roze kabel uit m'n voortuin. (Ook op de verkeerde plek, maar goed het zal wel...)
Zou het dan eindelijk eens aangesloten worden ooit? Zucht...
Geen idee hoe de kwaliteit van die streams is, maar wie kijkt er dan ook nog reguliere TV
Hier overigens qua laagbouw hetzelfde. Hanenvoet, Ooievaarsnest, geen idee hoe lang het geleden is dat ze kabel in de grond hebben gegraven, moet ook bijna een jaar geleden zijn, en nu steekt er eindelijk een roze kabel uit m'n voortuin. (Ook op de verkeerde plek, maar goed het zal wel...)
[ Voor 48% gewijzigd door --MeAngry-- op 18-07-2022 22:11 ]
Tesla Model Y RWD (2024)
Ik zit hier met een voetbal fan (psv) en dat moet in topkwaliteit zonder vertraging op de tv komen. Canal digitaal is ook niet al te best heb ik gelezen
Bij mijn appartementencomplex moet SE Group ook komen aanleggen maar die lui aan de lijn krijgen is bijna onmogelijk...SuperVeloce schreef op maandag 18 juli 2022 @ 21:41:
Path of Exile IGN: Isolocis/Henk
Heb ze best vaak aan de lijn gehad. Maar ook wel eens niet te bereiken.Xenophon16 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:57:
[...]
Bij mijn appartementencomplex moet SE Group ook komen aanleggen maar die lui aan de lijn krijgen is bijna onmogelijk...
Had mail naar planning van hun gestuurd, geen reactie terug..
Mijn ervaringen met S&E Group zijn ronduit waardeloos. Ze aan de lijn krijgen is al een opgave. Voicemail bij hen kan ook gewoon uit want terugbellen doen ze niet.
Uiteindelijk 2x een telefonische afspraak gemaakt, 2x halve dag vrijgenomen, 2x komen ze niet opdagen.
Nabellen en geven ze de eerste keer aan dat het door het weer kwam (het regende). En de 2e keer dat ze die dag toch niet in Eindhoven waren. Dat even een dag vooraf laten weten is blijkbaar niet mogelijk.
Dus... in dit appartement houden we gewoon kabelinternet.
Uiteindelijk 2x een telefonische afspraak gemaakt, 2x halve dag vrijgenomen, 2x komen ze niet opdagen.
Nabellen en geven ze de eerste keer aan dat het door het weer kwam (het regende). En de 2e keer dat ze die dag toch niet in Eindhoven waren. Dat even een dag vooraf laten weten is blijkbaar niet mogelijk.
Ja inderdaad, elke keer verzinnen ze wat.noneem schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:27:
Mijn ervaringen met S&E Group zijn ronduit waardeloos.
Hier ook nog steeds geen glasvezel in meterkast, april 2021 aangevraagd…(maar glasvezel lag augustus 2021 voor pand).
Uiteindelijk hebben ze in december bij mij de kabel binnen gebracht en heeft Freedom m'n verbinding op kunnen leveren in de week na kerst, dus ik geniet ondertussen een kleine 3 maanden van glasvezel ipv Ziggo.--MeAngry-- schreef op maandag 18 juli 2022 @ 22:09:
Is Freedom met Canal Digital niks voor je?
Het heeft wat voeten in de aarde, letterlijk, maar uiteindelijk werkt het, en is het ook stabiel vooralsnog. (*klopt af*)
Overigens werd ik door ze gebeld op een willekeurig nummer om een afspraak te maken. Die neem ik nooit op, ze spreken zelf geen voicemail in, dus had geen idee wie er gebeld had, totdat ik het nummer op ging zoeken en erachter kwam dat het voor de glasvezelaanleg was.
Tesla Model Y RWD (2024)
Ik woon in het rode appartementencomplex op de lichtstraat. Een complexe situatie qua aanleg lijkt me:
- het is eigenlijk 1 groot gebouw van bijna 2 hectare
- externe meterkasten (mijn meterkast ligt 15 meter van mijn voordeur).
- verschillende eigenaren
- strenge regels voor het aanzicht
11 april heb ik een aanvraag gedaan via Freedom voor een aansluiting. Ik heb daarna T-mobile gebeld, zij gaven een prognose voor mei of juni. Erg optimistisch dus. Details over waar de aansluiting in de woning komt konden ze niet geven. Tot nu toe nog niets gehoord.
11 april heb ik een aanvraag gedaan via Freedom voor een aansluiting. Ik heb daarna T-mobile gebeld, zij gaven een prognose voor mei of juni. Erg optimistisch dus. Details over waar de aansluiting in de woning komt konden ze niet geven. Tot nu toe nog niets gehoord.
[ Voor 3% gewijzigd door Hulkiedulkie op 04-08-2023 12:09 ]
Contact opnemen met je VvE, zij regelen dit soort dingen.Hulkiedulkie schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 12:09:
Ik woon in het rode appartementencomplex op de lichtstraat. Een complexe situatie qua aanleg lijkt me:
Tesla Model Y RWD (2024)
Succes... ik wacht al 2 jaar...Hulkiedulkie schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 12:09:
April 2021 T-Mobile aangevraagd, rond augustus 2021 de magenta kabels bij voordeur appartement. Tig telefoontjes verder...
Komt door de onder aannemer, waarmee Volkers Wessels mee samenwerkt.
Word vanalles beloofd...
Ik heb 2 jaar gewacht, en een belletje gekregen van Odido dat VolkerWesselTelecom is overgekocht door een investeringsmaatschappij en er geen budget is voor mijn straat aan te sluiten. Ik zit in de hoogbouw aan het Genneperpark, en bij alle appartementsgebouwen lijkt het voor de deur te liggen.
Ik ben best boos nu en ik weet niet goed wat ik verder moet doen om het ooit wel voor elkaar te krijgen.
Ik ben best boos nu en ik weet niet goed wat ik verder moet doen om het ooit wel voor elkaar te krijgen.
Medio vorig jaar heeft KPN de glasvezelnetwerken van Primevest in Eindhoven, Rotterdam en Den Haag gekocht. Op dit moment wordt het netwerk geïnventariseerd en opgenomen in de systemen van KPN. Ik denk dat je er vanuit kunt gaan dat er daarna wel weer een uitrol op gang gaat komen. KPN heeft daar zeker belang bij.Svardskampe schreef op maandag 4 maart 2024 @ 10:48:
Ik heb 2 jaar gewacht, en een belletje gekregen van Odido dat VolkerWesselTelecom is overgekocht door een investeringsmaatschappij en er geen budget is voor mijn straat aan te sluiten. Ik zit in de hoogbouw aan het Genneperpark, en bij alle appartementsgebouwen lijkt het voor de deur te liggen.
VolkerWesselTelecom (VWT) heeft er overigens wel een zooitje van gemaakt. KPN zal nog wel even tijd nodig hebben.
Ik was ook 2 jaar lang aan het bellen met T-Mobile, Odido, onder aannemers, volkerswessels... om vervolgens te horen dat appartement aansluiten te duur is ivm hoogwerkers...Svardskampe schreef op maandag 4 maart 2024 @ 10:48:
Ben inmiddels verhuisd en heb nu kpn glasvezel in meterkast.. maar m'n Ziggo loopt tot oktober
[ Voor 6% gewijzigd door SuperVeloce op 04-03-2024 11:37 ]
Ik ben net naar de woonwinkel gegaan van Woonbedrijf, van wie al deze hoogbouw in de straat is. Volgens de voorwaarden van woonbedrijf zijn zij verantwoordelijk voor de verbinding van straat naar meterkast, dus ging de behandelaar achteraan. Dus wie weet komt er nog iets.JohDB schreef op maandag 4 maart 2024 @ 11:15:
[...]
Medio vorig jaar heeft KPN de glasvezelnetwerken van Primevest in Eindhoven, Rotterdam en Den Haag gekocht. Op dit moment wordt het netwerk geïnventariseerd en opgenomen in de systemen van KPN. Ik denk dat je er vanuit kunt gaan dat er daarna wel weer een uitrol op gang gaat komen. KPN heeft daar zeker belang bij.
VolkerWesselTelecom (VWT) heeft er overigens wel een zooitje van gemaakt. KPN zal nog wel even tijd nodig hebben.
Edit: En ik ben met dit verhaal naar Odido gegaan; de persoon wist niet direct iets van overnames etc. Ze hebben de aanvraag terug open gezet in ieder geval.
Edit2: Woonbedrijf belde me terug dat het per uitzondering is met glasvezel, daar doen ze niets mee..
[ Voor 13% gewijzigd door Svardskampe op 04-03-2024 15:51 ]
Je kan er haast vanuit gaan, dat het er de komende jaren niet op je adres komtSvardskampe schreef op maandag 4 maart 2024 @ 12:23:
[...]
Ik ben net naar de woonwinkel gegaan van Woonbedrijf, van wie al deze hoogbouw in de straat is. Volgens de voorwaarden van woonbedrijf zijn zij verantwoordelijk voor de verbinding van straat naar meterkast, dus ging de behandelaar achteraan. Dus wie weet komt er nog iets.
Edit: En ik ben met dit verhaal naar Odido gegaan; de persoon wist niet direct iets van overnames etc. Ze hebben de aanvraag terug open gezet in ieder geval.
Edit2: Woonbedrijf belde me terug dat het per uitzondering is met glasvezel, daar doen ze niets mee..
Weet er iemand wie op dit moment de netwerkbeheerder is van glasvezel in Gestel (Genderdal, noordwestzijde Karel de Grotelaan). Probeer al 2 jaar glasvezel aan te vragen in appartementencomplex maar glasvezel wordt maar niet gelegd. Volgens Woonbedrijf is er al in 2020 toestemming verleend aan toen nog T-Mobile.
rob2911
Woon je in die witte flat van 2015? Ik heb daar ook gewoond en 2jaar wezen bellen, maar uit eindelijk kreeg ik van Odido te horen dat aanleg te duur is voor die paar klanten. Dus gaat er niet komen.rob2911 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 20:32:
Weet er iemand wie op dit moment de netwerkbeheerder is van glasvezel in Gestel (Genderdal, noordwestzijde Karel de Grotelaan). Probeer al 2 jaar glasvezel aan te vragen in appartementencomplex maar glasvezel wordt maar niet gelegd. Volgens Woonbedrijf is er al in 2020 toestemming verleend aan toen nog T-Mobile.
privast netwerk valt nu onder KPN die hebben overgekocht. zo ik weet zijn ze druk bezig met kijken waar nog wat moet gebeuren en herstellen.SuperVeloce schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 20:34:
[...]
Woon je in die witte flat van 2015? Ik heb daar ook gewoond en 2jaar wezen bellen, maar uit eindelijk kreeg ik van Odido te horen dat aanleg te duur is voor die paar klanten. Dus gaat er niet komen.
beheerder is nog altijd hanab, aangezien wij als kpn monteurs deze pops niet in kunnen