[Glasvezel uitrol] Eindhoven (Centrum, Strijp en Gestel)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-07 21:13

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter

Geschiedenis qua uitrol glasvezel

In eerst instantie zou geheel Eindhoven voorzien worden van glasvezel door Reggefiber. Reggefiber heeft daarvoor in 2012 een intentieverklaring (slaay in 'nieuws: KPN stopt met aanleg glasvezel in Eindhoven') getekend met de Gemeente Eindhoven.
Op 1 januari 2017 werd duidelijk dat de stadsdelen Centrum, Gestel en Strijp geen glasvezel zouden krijgen aangezien Reggefiber gestopt was met de uitrol.
Er zou volledig ingezet gaan worden op VVDSL maar ook dat is niet op alle adressen in de betreffende stadsdelen beschikbaar.

Op 2 juli 2020 kondigde T-Mobile aan om in samenwerking met VolkerWessels glasvezel aan te gaan leggen in de stadsdelen waar nog geen glasvezel beschikbaar is. De aanleg zou gaan starten vanaf september 2020.

FAQ:

Planning
Zie hiervoor onderstaande kaart:
Onderstaand de actuele planning:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D2iDZBkQXjRWaFLxKd-ZxLb5AEg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WgMuexDjp3ew1Q4ajZkHKfrE.jpg?f=fotoalbum_medium

Onderstaand was de planning zoals die op 6 oktober 2020 bekend gemaakt werd:
Planning uitrol glasvezel T-Mobile Eindhoven
Beschikbare providers
Fiber (http://www.fiber.nl/)
Freedom (https://www.freedom.nl/)
SNLR (https://www.snlr-glasvezel.nl/)
T-Mobile (https://www.t-mobile.nl/)
TriNed (https://www.trined.nl/)
Youfone (https://www.youfone.nl/)
Tarieven
Tarieven providers
Zie hiervoor de website van de provider.

Nieuws:

1 oktober 2020
Het is op dit moment al mogelijk voor de adressen die vanaf December 2020 op de planning staan om glasvezel te bestellen bij T-Mobile. De postcodecheck van Freedom geeft nog geen glasvezel weer op de betreffende adressen.
9 oktober 2020
T-Mobile is al druk bezig met het de aanleg van glasvezel. Zo wordt er binnen enkele dagen al glasvezel ter hoogte van de Hastelweg (Strijp) aangelegd.
10 oktober 2020
T-Mobile verwacht in ieder geval al in week 49 glasvezelverbindingen op te kunnen leveren in Eindhoven.
21 juli 2021
SNLR gaat binnenkort diensten leveren via glasvezel
21 juli 2021
TriNed levert diensten via glasvezel
28 juli 2021
Fiber levert diensten via glasvezel

Soort glasvezelnetwerk

Vaak wordt er gesproken over het soort glasvezelnetwerk. Daarbij heb je twee opties AON en GPON. In Eindhoven rolt T-Mobile een glasvezelnetwerk uit op basis van GPON.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qlBb6MY03aO1EI63QoNxGaJdI7U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wo2pmL4FpwBQAJSsBPlQkbO5.jpg?f=fotoalbum_large

Soort modem:

T-50 ZYXEL bij T-Mobile

Problemen bij aanleg glasvezel?

Neem in eerste instantie contact op met T-Mobile, indien nodig verwijzen ze je door naar FTTX VolkerWessels (088-1860444 - https://www.volkerwessels.com/nl/projecten/fttx)

Is een aansluiting gratis?

Je krijgt normaal gesloten pas een gratis aansluiting in huis nadat je een abonnement hebt afgesloten. Heb je bovenburen dan zal T-Mobile sowieso gratis een aansluiting aanleggen bij je thuis en bij je bovenburen zonder de verplichting om een abonnement meteen af te moeten sluiten.
Je krijgt hierover een brief (ook al heb je zelf al een aansluiting, dan krijg je alsnog die brief):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e-J_kHthsSmjuFR4GC0sYHXXhJA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wqpmMJlpbgKIwiBwCktGxHvJ.jpg?f=fotoalbum_large

Wanneer op mijn adres beschikbaar?

Je kan simpelweg een bestelling 'plaatsen' op https://www.t-mobile.nl/thuis/internet/glasvezel en doorloop de stappen tot onderdeel 4. Je krijgt dan te zien wanneer T-Mobile verwacht dat glasvezel op je adres beschikbaar is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fw3VZEDm4wS-69-URWo59TKRqSc=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/ik1rLFW0YY0MdSE3WMYRhEyX.png?f=fotoalbum_medium

[ Voor 47% gewijzigd door slaay op 01-02-2022 14:56 . Reden: Beschikbaarheid checken en nieuws toegevoegd ]

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:48
In juni 2021 bij mij, ben benieuwd :)

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 11:16

Stoney3K

Flatsehats!

Werd eens tijd, dus juli 2021 mag ik eindelijk eens gaan kijken om over te stappen :+

Nu wel een Ziggo lijn maar gigabit is toch wel prettig. Enige jammerer is dan dat ik waarschijnlijk weer een kastje moet hebben voor IPTV in plaats van gewoon de ontvanger in de televisie zelf.

[ Voor 32% gewijzigd door Stoney3K op 31-10-2020 16:01 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-07 15:48
Balen...ik zat in de uitrol van Reggefiber. Dat betekent dus vast aan KPN WBA en daardoor geen mooie tarieven zoals T-Mobile en Freedom dat aan kunnen bieden. Eigenlijk oneerlijk dat de ene helft van Eindhoven veel goedkoper glas geleverd krijgt dan de andere kant. Maar ja...er zijn ergere dingen in het leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVeloce
Stoney3K schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:58:
Werd eens tijd, dus juli 2021 mag ik eindelijk eens gaan kijken om over te stappen :+

Nu wel een Ziggo lijn maar gigabit is toch wel prettig. Enige jammerer is dan dat ik waarschijnlijk weer een kastje moet hebben voor IPTV in plaats van gewoon de ontvanger in de televisie zelf.
Benieuwd hoeveel klanten Ziggo kwijt zal raken. Tenminste voor een jaar.

Ik heb T-Mobile unlimited+ en m'n vriendin T-Mobile unlimited, dus kunnen dan voor mooie prijs bij T-Mobile thuis.

25 voor 1000/1000
15 voor tv
5 voor 2e tv
5 voor cloud opname
15 voor Ziggo Sport totaal

Is 65euro. Of misschien zelfs 60euro, als je cloud opname krijgt vanwege 2 mediaboxen. Zoals KPN dat doet.

Bij Ziggo voor 75euro, 250/25Mbps/2 mediaboxen en alleen Ziggo Sport kanaal 14.

[ Voor 30% gewijzigd door SuperVeloce op 31-10-2020 23:22 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-07 10:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/73ZTLZCMw52NiBSMy8iJ-doyrgQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SOTsB7fjQV2gUkZlLs46DfGo.jpg?f=user_large

Er staat een ander kaartje op de site van T-mobile. Zo te zien schuift alles een maandje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
svenvv2 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:49:
[Afbeelding]

Er staat een ander kaartje op de site van T-mobile. Zo te zien schuift alles een maandje op.
Ah top! Heb het meteen aan de TS toegevoegd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:27
Hopelijk worden jullie snel aangesloten in Eindhoven! En hopelijk speelt KPN dit keer het spelletje niet vies en gaan ze leveren over het netwerk van T-Mobile

Interessant! In de wholesale access PDF voor Den Haag / Loosduinen zie ik dat ze dezelfde FTU gebruiken als die van Delta Fiber. Ben benieuwd of T-Mobile en Delta Fiber in de toekomst wellicht fuseren. https://newsroom.t-mobile...eodfaccess-loosduinen.pdf

[ Voor 87% gewijzigd door rens-br op 06-11-2020 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
----

[ Voor 98% gewijzigd door SuperVeloce op 05-11-2020 21:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:35
Neyluzz schreef op woensdag 4 november 2020 @ 21:51:
Hopelijk worden jullie snel aangesloten in Eindhoven! En hopelijk speelt KPN dit keer het spelletje niet vies en gaan ze leveren over het netwerk van T-Mobile

Interessant! In de wholesale access PDF voor Den Haag / Loosduinen zie ik dat ze dezelfde FTU gebruiken als die van Delta Fiber. Ben benieuwd of T-Mobile en Delta Fiber in de toekomst wellicht fuseren. https://newsroom.t-mobile...eodfaccess-loosduinen.pdf
Mwah.. Keuze uit FTU's op de nederlandse markt is niet heel groot. Ik denk eerder dat Primevest en T-Mobile hiervoor hebben gekozen omdat dit de meest makkelijke is om een patchkabeltje op aan te sluiten. En dat is de manier waarop T-Mobile alle aansluitingen doet. Ook op Reggefiber FTU's.

De andere FTU die KPN Netwerk NL (en nog een paar partijen) gebruiken is de TK-01 van TKF. Om daar een patchkabeltje op aan te sluiten moet je weer een extra plastic kapje inkopen, voorraad bijhouden, etc..
Bij grote aantallen is dit net wat simpeler denk ik.
Ik verwacht niet dat er er meteen een link met Delta/EQT te vinden is op basis hiervan.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:27
Barre73 schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:09:
[...]

Mwah.. Keuze uit FTU's op de nederlandse markt is niet heel groot. Ik denk eerder dat Primevest en T-Mobile hiervoor hebben gekozen omdat dit de meest makkelijke is om een patchkabeltje op aan te sluiten. En dat is de manier waarop T-Mobile alle aansluitingen doet. Ook op Reggefiber FTU's.

De andere FTU die KPN Netwerk NL (en nog een paar partijen) gebruiken is de TK-01 van TKF. Om daar een patchkabeltje op aan te sluiten moet je weer een extra plastic kapje inkopen, voorraad bijhouden, etc..
Bij grote aantallen is dit net wat simpeler denk ik.
Ik verwacht niet dat er er meteen een link met Delta/EQT te vinden is op basis hiervan.
Oke :) Maar het maakt een eventuele overname op termijn wel makkelijker. En aangezien Primevest achter T-Mobile glas uitrol zit en bij Delta de firma EQT is de kans op een overname groter (zie de overname van Caiway van CIF naar EQT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Vandaag is er iemand langs geweest om te komen kijken waar de glasvezel naar binnen gelegd kan worden. Zodat de monteur binnenkort daadwerkelijk de glasvezel naar binnen komt leggen.
Benieuwd of ik daadwerkelijk in week 49 een werkende glasvezelverbinding heb zoals de T-Mobile heeft geschreven tijdens het aanvragen van de verbinding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Omdat de persoon die twee weken geleden kwam kijken geen informatie kon geven over wanneer de glasvezel daadwerkelijk naar binnen wordt gelegd zojuist T-Mobile gebeld.
De medewerker van de klantenservice heeft Volker Wessels gebeld en die gaven aan dat er in week 50 een update komt met meer informatie over wanneer de glasvezel naar binnen wordt gelegd etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilraen
  • Laatst online: 30-03 12:12

Gilraen

The audacity!

slaay schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:50:
Omdat de persoon die twee weken geleden kwam kijken geen informatie kon geven over wanneer de glasvezel daadwerkelijk naar binnen wordt gelegd zojuist T-Mobile gebeld.
De medewerker van de klantenservice heeft Volker Wessels gebeld en die gaven aan dat er in week 50 een update komt met meer informatie over wanneer de glasvezel naar binnen wordt gelegd etc.
Ik lees ook even mee. Ze hebben de kabel hier net gisteren voor de deur onder de stoep gelegd. Uit nieuwsgierigheid ben ik ook even naar de site van T-Mobile gegaan, omdat ik me al vanaf het begin van deze uitrol via hun website heb ingeschreven als geïnteresseerd en updates zou moeten ontvangen. Echter pas 1 keer een vaag kaartje in de bus gehad met de planning, dus was benieuwd wanneer het ze het nou naar binnen komen doortrekken, nu het er ligt. Hoopte dat er meer info op de site zou staan. Tot m'n verbazing stond daar aangegeven dat glas nu al leverbaar is op mijn adres. Wat ik dus betwijfel.

Dus even gebeld. (Grappig dat je binnen 2 seconden iemand aan de lijn krijgt van de klantenservice als je bij 'stel je vraag' inspreekt dat je een nieuw abonnement wil :9 ). Kreeg eerst een vervelende jongen aan de lijn die maar bleef herhalen 'u kunt het nu al aanvragen!!!!'. "Nee... Ik vraag wanneer het nou echt _beschikbaar_ is. Wanneer komen jullie het dan naar binnen aanleggen?" "Nou mevrouw, u kunt het nu al aanvragen!!". Zucht. Even opgehangen en opnieuw gebeld, en die tweede persoon gaf aan dat dit nog onbekend was, maar dat de streefdatum 22 januari was. "En dat ik het maar beter nu al bij hem kon aanvragen, want er kwamen vast wachtlijsten!!!!". Pfffff. Doesn't bode well, voor de klantenservice van T-Mobile.... Lekkere salesmentaleit, maar helpen, ho maar...

Maar goed. Hopelijk dus binnen een maandje op glas. En dat aanleggen gaat hier trouwens wel echt als een tierelier, door de straten heen! d:)b

Battle.net: Gilraen / Origin ID: Gilraen222

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Gilraen schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:50:
[...]

Ik lees ook even mee. Ze hebben de kabel hier net gisteren voor de deur onder de stoep gelegd. Uit nieuwsgierigheid ben ik ook even naar de site van T-Mobile gegaan, omdat ik me al vanaf het begin van deze uitrol via hun website heb ingeschreven als geïnteresseerd en updates zou moeten ontvangen. Echter pas 1 keer een vaag kaartje in de bus gehad met de planning, dus was benieuwd wanneer het ze het nou naar binnen komen doortrekken, nu het er ligt. Hoopte dat er meer info op de site zou staan. Tot m'n verbazing stond daar aangegeven dat glas nu al leverbaar is op mijn adres. Wat ik dus betwijfel.

Dus even gebeld. (Grappig dat je binnen 2 seconden iemand aan de lijn krijgt van de klantenservice als je bij 'stel je vraag' inspreekt dat je een nieuw abonnement wil :9 ). Kreeg eerst een vervelende jongen aan de lijn die maar bleef herhalen 'u kunt het nu al aanvragen!!!!'. "Nee... Ik vraag wanneer het nou echt _beschikbaar_ is. Wanneer komen jullie het dan naar binnen aanleggen?" "Nou mevrouw, u kunt het nu al aanvragen!!". Zucht. Even opgehangen en opnieuw gebeld, en die tweede persoon gaf aan dat dit nog onbekend was, maar dat de streefdatum 22 januari was. "En dat ik het maar beter nu al bij hem kon aanvragen, want er kwamen vast wachtlijsten!!!!". Pfffff. Doesn't bode well, voor de klantenservice van T-Mobile.... Lekkere salesmentaleit, maar helpen, ho maar...

Maar goed. Hopelijk dus binnen een maandje op glas. En dat aanleggen gaat hier trouwens wel echt als een tierelier, door de straten heen! d:)b
Ik weet niet wat er in Eindhoven gecommuniceerd is maart in Den Haag was het echt de bedoeling om een abonnement aan te vragen voordat ze de kabel naar binnen trekken. Dus niet zoals KPN het doet bij elke woning die toestemming geeft..

In dat geval zou je dus wel eerst moeten aanvragen voordat ze komen aanleggen. En dat zou wel eens de verklaring kunnen zijn voor "het is beschikbaar" (om te bestellen dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Barre73 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:00:
[...]

Ik weet niet wat er in Eindhoven gecommuniceerd is maart in Den Haag was het echt de bedoeling om een abonnement aan te vragen voordat ze de kabel naar binnen trekken. Dus niet zoals KPN het doet bij elke woning die toestemming geeft..

In dat geval zou je dus wel eerst moeten aanvragen voordat ze komen aanleggen. En dat zou wel eens de verklaring kunnen zijn voor "het is beschikbaar" (om te bestellen dus)
Ze leggen volgens de informatie van T-Mobile de glasvezel pas naar binnen wanneer je daadwerkelijk een abonnement hebt aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilraen
  • Laatst online: 30-03 12:12

Gilraen

The audacity!

slaay schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:09:
[...]

Ze leggen volgens de informatie van T-Mobile de glasvezel pas naar binnen wanneer je daadwerkelijk een abonnement hebt aangevraagd.
Ja dat las ik net inderdaad ook op de site. Thx! :) Wel gek dat ze je daar dan niet even over informeren als je op de lijst staat dat je op de hoogte gehouden wilt worden, en dat er (nog) geen duidelijke leverdatum is.

Battle.net: Gilraen / Origin ID: Gilraen222

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Gilraen schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:37:
[...]

Ja dat las ik net inderdaad ook op de site. Thx! :) Wel gek dat ze je daar dan niet even over informeren als je op de lijst staat dat je op de hoogte gehouden wilt worden, en dat er (nog) geen duidelijke leverdatum is.
Waarschijnlijk is de communicatie zo beperkt omdat de aanleg door VolkerWessels gedaan wordt en de klantenservice geen inzage heeft wat VolkerWessels op de planning heeft staan. Wat betreft die zogenaamde nieuwsbrief daar heb ik me destijds ook voor aangemeld en nooit iets over ontvangen.

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Net even de bestelling doorlopen tot stap 4 en ik krijg nu als indicatie dat T-Mobile pas vanaf week 3 opgeleverd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-07 20:13
Ben benieuwd naar wanneer Gestel echt aangesloten kan worden ben wel klaar met UPC!

Denk dan aan een nieuw abbo voor alleen internet en simpel nlziet abbo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duncan88
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-08-2022
Mezelf net aangemeld bij T-Mobile woon naast de Witte Dame levering wordt verwacht in week 12. Eindelijk glasvezel wacht er eigenlijk al op sinds ik in centrum Eindhoven woon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Zojuist T-Mobile gebeld omdat het wel erg stil blijft met betrekking tot het naar binnen trekken van de glasvezelkabel. Ik kreeg een schokkende mededeling van de medewerker van de klantenservice:
"Ik zal het even letterlijk voorlezen, maar hier staat in een memo van 18 november 2020 dat de aanleg op uw adres op on hold staat in verband met vervuilde grond.
VolkerWessels had meteen daarop contact met u op moeten nemen maar dat hebben ze niet gedaan. Dus daar bied ik u mijn excuses voor aan. Ik geef u het telefoonnummer van VolkerWessels dan kan u ze morgen bellen met wat er precies aan de hand is."

Update 12-01-2021 08:15 uur: FttX VolkerWessels gebeld; medewerker kon niks zien, kon zelfs de melding mbt vervuilde grond niet zien. Ik moest maar contact opnemen met de gemeente. Want ze wist wel dat er al op meerdere plekken vervuilde grond was geconstateerd in Eindhoven en dat ze pas verder mogen werken in de grond in overleg met de gemeente. In ieder geval kun je zelf een rapport opvragen over de grond en of die vervuild is: https://eindhoven.nazca4u.nl/rapportage/

Update 12-01-2021 13:30 uur: Gemeente Eindhoven geeft aan dat er vervuilde grond is gevonden op de Karolingersweg maar niet op mijn adres. FttX wederom gebeld en medewerker nam meteen contact op met de uitvoerder "Ze gaan deze week met een speciaal team de vervuilde grond eruit scheppen, leggen glasvezel erin en scheppen de vervuilde grond terug conform de wettelijke regels. Over 2 weken gaan ze weer verder met het aansluiten van woningen op het glasvezelnetwerk"
Gelukkig dus geen vervuiling bij mijn huis maar ruim 250 meter verderop en de aanleg gaat ook na een stagnatie weer verder :9

[ Voor 49% gewijzigd door slaay op 12-01-2021 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V1rn5KQibBp2Vdchri-TmPJ08KY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IqHRfNDoEveUgKwqwxoSDSL3.png?f=fotoalbum_large
Paar dagen geleden gebeld door VolkerWessels over het naar binnen laten leggen van de glasvezelkabel. Dat gaat volgende week gebeuren en dan krijg ik vandaag al een sms en e-mail van Guidion om glasvezel (modem) te installeren.
De klantenservice van T-Mobile gaf al aan dat de communicatie tussen VolkerWessels en T-Mobile niet bepaald vlekkeloos verloopt. Maar met Guidion verloopt de communicatie blijkbaar ook niet soepel aangezien de aansluiting nog niet klaar is en ze al een monteur willen inplannen om alles te installeren qua modem :9
Daarnaast heb ik nog geen modem ontvangen, dus die monteur kan helemaal niks installeren hier of die monteur moet het modem meenemen maar volgens mij is dat niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoogieKnight
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13-05-2021
Ah fijn, eindelijk een specifiek topic over glasvezel in o.a. Gestel, ga binnenkort verhuizen van Strijp naar Gestel en zit nu via Chello & UPC bij Ziggo (enige fatsoenlijke mogelijkheid hier), vind het nogal prijzig, dus wil naar alleen minimaal 50mb breedband internet, ook voor TV apps op een smartTV of media player.
Je wil niet weten hoeveel ik heb moeten googlen en invullen op diverse sites om uiteindelijk hier terecht te komen voor een duidelijk antwoord. Blijkbaar gaan ze dus de glasvezel vanaf nu aanleggen in mijn nieuwe wijk!
Ik volg hier even hoe soepel het binnenbrengen en overstappen gaat voordat ik mijn Ziggo opzeg.

PS:
Via de klantenservice van Ziggo met de simpele vraag:” kan ik ook op een plek in het huis een mediabox aansluiten als daar geen COAX aansluiting zit” kreeg ik het antwoord dat dat met een powerline adapter kon (niet dus) en vervolgens kreeg ik een volledig nieuw abonnement incl. Vodafone aangesmeerd.
Enfin, dat heb ik nu weer terug gedraaid en ik ga even rustig afwachten tot de glasvezel bij mij aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
Hoop echt ergens rond de zomer dat ze hier klaar zijn en ik over kan van ziggo naar glasvezel heb alleen nog niks binnen gehad van folders ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncan88
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-08-2022
Aanleg van de glasvezel in Het Regentekwartier/De Regent (centrum Eindhoven) gaat nog wel even duren voordat er kabels in de flats kunnen worden getrokken moet er een besluit genomen zijn door alle eigenaren in een vergadering van de VVE dat wordt nu wel ingepland maar gaat ongetwijfeld vertraging geven ten opzichte van de opleveringsweek 12 die T-Mobile bij mijn aanvraag meldde..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
De glasvezel is hier vanochtend naar binnen gelegd. In totaal heeft het twee uur geduurd aangezien ze de vezel van de buren aangesloten hadden in plaats van mijn 'eigen' vezel. De markeringen op de vezels die nu overal uit de grond steken blijken niet altijd te kloppen. En daar kwamen ze vanochtend dus ook achter...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B1Ly95xSbEMieoifNqHlJgJVic8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e6C2nBLhJgC7cN8Rww6KqZ7X.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Woon zelf ook in Gestel en weet dat er vlakbij een pop staat, maar die zal vast van KPN zijn. Gaat m'n glasvezel naar die pop of bouwt T-Mobile een eigen pop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinkb
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-06 09:46
Gisteren in het ED een artikel over de aanleg van glasvezel door BRE https://www.ed.nl/eindhov...lexploitant-bre~ab2d6fa9/

Zijn er nu twee partijen die allebei glasvezel gaan aanbieden in deze drie gebieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
justinkb schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 08:14:
Gisteren in het ED een artikel over de aanleg van glasvezel door BRE https://www.ed.nl/eindhov...lexploitant-bre~ab2d6fa9/

Zijn er nu twee partijen die allebei glasvezel gaan aanbieden in deze drie gebieden?
Nope, ze richten zich niet op particulieren. Dus niet nog een partij voor particulieren erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
SuperVeloce schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 23:18:
Woon zelf ook in Gestel en weet dat er vlakbij een pop staat, maar die zal vast van KPN zijn. Gaat m'n glasvezel naar die pop of bouwt T-Mobile een eigen pop?
Waar T-Mobile zelf aanlegt (zoals deze delen van en rond Eindhoven) komen hun eigen PoPs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoogieKnight
Wanneer ik zoals de FAQ aangeeft probeer glasvezel te “bestellen” Om de levertijd te zien krijgen ik na invullen gegevens alleen te zien dat vast internet niet mogelijk is... doe ik iets fout of is de gelinkte pagina van T-mobile veranderd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
BoogieKnight schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 05:39:
Wanneer ik zoals de FAQ aangeeft probeer glasvezel te “bestellen” Om de levertijd te zien krijgen ik na invullen gegevens alleen te zien dat vast internet niet mogelijk is... doe ik iets fout of is de gelinkte pagina van T-mobile veranderd ?
Hmm... En als je in de openingspost kijkt op het kaartje staat je adres daar bij?
Anders moet je even bellen of bericht via social media versturen naar T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Hmm.. communicatie VolkerWessels, Guidion en T-Mobile verloopt echt heel slecht.

Ik heb na het installeren van de aansluiting nog geen afspraak gemaakt met de monteur, aangezien er nog geen modem was. Opeens stuurt T-Mobile het modem op en Guidion belt me om de paar dagen om een afspraak in te plannen. Telkens heb ik aangegeven komende weken geen afspraak in te kunnen plannen ivm een verbouwing. 'Geen probleem meneer, ik zet het in het systeem en u belt gewoon wanneer de verbouwing klaar is'.
Paar dagen later bellen ze weer, zelfde verhaal en antwoord..gelukkig uiteindelijk een medewerker gesproken die het zo in het systeem gezet heeft dwt me me niet meer gaan bellen.

Nu belt T-Mobile en die meldt doodleuk dat er op mijn adres door technische redenen geen aansluiting mogelijk is..
'Ow u heeft al een aansluiting en het modem in huis?! Ah door een verbouwing kan de monteur het modem nog niet komen installeren.. duidelijk..tot ziens'
Een uur na het telefoongesprek met T-Mobile krijg ik alweer een smsje van Guidion om een afspraak te maken voor de installatiemonteur.. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door slaay op 19-02-2021 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qlBb6MY03aO1EI63QoNxGaJdI7U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wo2pmL4FpwBQAJSsBPlQkbO5.jpg?f=fotoalbum_large
Voor wie het zich afvraagt; T-Mobile gebruikt GPON in Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoogieKnight
slaay schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 15:44:
Hmm.. communicatie VolkerWessels, Guidion en T-Mobile verloopt echt heel slecht.

Ik heb na het installeren van de aansluiting nog geen afspraak gemaakt met de monteur, aangezien er nog geen modem was. Opeens stuurt T-Mobile het modem op en Guidion belt me om de paar dagen om een afspraak in te plannen. Telkens heb ik aangegeven komende weken geen afspraak in te kunnen plannen ivm een verbouwing. 'Geen probleem meneer, ik zet het in het systeem en u belt gewoon wanneer de verbouwing klaar is'.
Paar dagen later bellen ze weer, zelfde verhaal en antwoord..gelukkig uiteindelijk een medewerker gesproken die het zo in het systeem gezet heeft dwt me me niet meer gaan bellen.

Nu belt T-Mobile en die meldt doodleuk dat er op mijn adres door technische redenen geen aansluiting mogelijk is..
'Ow u heeft al een aansluiting en het modem in huis?! Ah door een verbouwing kan de monteur het modem nog niet komen installeren.. duidelijk..tot ziens'
Een uur na het telefoongesprek met T-Mobile krijg ik alweer een smsje van Guidion om een afspraak te maken voor de installatiemonteur.. 8)7
Zo, ik ben verhuisd. Thanx voor je eerdere reply, inmiddels maar weer voor een jaar Ziggo internet en Ziggo Go afgesloten, dat was al gedoe genoeg, hoop dat volgend jaar maart de Glasvezel ligt en de kinderziektes verholpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
ik heb me brieven binnen voor gestel glasvezel alleen als je je wilt aanmelden krijg je een fout melden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
ibothead schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 21:47:
ik heb me brieven binnen voor gestel glasvezel alleen als je je wilt aanmelden krijg je een fout melden
Hoe bedoel je? Als je via https://www.t-mobile.nl/thuis/internet/glasvezel/eindhoven een abonnement af probeert te sluiten krijg je een foutmelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjufke
  • Laatst online: 23-07 21:05
Heb hier (Strijp) ook de brief van T-Mobile binnen voor glasvezel. Ik ben er nog niet helemaal uit wat te doen. Heb nu alles van Ziggo, niet altijd even goed werkend maar wel profijt van de bundervoordeel met Vodafone mobiel abbo.. Dus kosten plaatje moet ik nog wel even maken. Daarnaast heb ik gewoon een hekel aan dit soort gehannes met providers :+

PSN: bollsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Net de brief van T-Mobile/VolkerWessels/EK Infra- & Glasvezeltechniek toegevoegd aan de OP.
Ze gaan nu dus actief mensen benaderen die 'gestapeld' wonen en zodoende gratis voorzien van een aansluiting zonder verplichting om eerst een abonnement af te sluiten. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e-J_kHthsSmjuFR4GC0sYHXXhJA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wqpmMJlpbgKIwiBwCktGxHvJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babylonier
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-07 09:23
@slaay

Even een vraag aan je. Zit je nog in de verbouwing, of is dat achter de rug en ben je inmiddels aangesloten?
Ik zoek namelijk voor een uurtje of wat een "test" locatie om een eigen router te kunnen testen met een T-Mobile verbinding. Zie < DIT bericht >

Andere gebruiker die nu T-Mobile glasvezelverbinding actief werkend heeft,
en bereid is mij met een eigen router te kunnen laten testen mag natuurlijk ook.
(Misschien kan ik als tegenprestatie adviseren een goed thuisnetwerk aan te leggen, mocht je daarom verlegen zitten? Opzetten VPN-verbinding etc. Mesh WiFi netwerk. Twee weten meer dan één.)

p.s. Er zit overigens wel een scheurtje in dat plastic bij een montage sleufje van die GPON.

[ Voor 13% gewijzigd door Babylonier op 08-03-2021 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
De verbouwing is voorbij en zojuist is het door Guidion aangesloten. Tijdens het naar binnen leggen van de glasvezel leek corona aan de medewerkers van VW voorbij te gaan, stonden dicht op elkaar (zonder mondkapje) en nu komt monteur van Guidion met een collega monteur (die geen mondkapje bij had en in z'n auto moest gaan zoeken) en ze stonden dicht bij elkaar om elkaar te wijzen hoe het aangesloten moest worden.

Maar doordat alles al zo goed als aangesloten was hoefde de monteur maar 1 kabeltje aan te sluiten en dit is het eerste resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/11078917484.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
slaay schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:20:
De verbouwing is voorbij en zojuist is het door Guidion aangesloten. Tijdens het naar binnen leggen van de glasvezel leek corona aan de medewerkers van VW voorbij te gaan, stonden dicht op elkaar (zonder mondkapje) en nu komt monteur van Guidion met een collega monteur (die geen mondkapje bij had en in z'n auto moest gaan zoeken) en ze stonden dicht bij elkaar om elkaar te wijzen hoe het aangesloten moest worden.

Maar doordat alles al zo goed als aangesloten was hoefde de monteur maar 1 kabeltje aan te sluiten en dit is het eerste resultaat:
[Afbeelding]
Komt niet goed over zo, als ze die corona maatregelen niet naleven. Guidion zijn Zzp'ers.

Die speedtest is van WiFi van het modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
SuperVeloce schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:33:
[...]

Komt niet goed over zo, als ze die corona maatregelen niet naleven. Guidion zijn Zzp'ers.

Die speedtest is van WiFi van het modem?
Heb mijn bevindingen mbt corona-proof werken zojuist ook per mail aan Guidion doorgegeven.
Deze test is gedaan met bedrade verbinding met mijn desktop-pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:58

--MeAngry--

aka Qonstrukt

slaay schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:20:
[...]

[Afbeelding]
Vind de ping wel tegenvallen, dit doe ik namelijk met Ziggo in Eindhoven (Gestel):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oFWz5qjXFSMTuZki_2MfEcICbZ0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FRh8bDa1TGdW2vIy6WwniYal.png?f=fotoalbum_large
Buiten de upload zag ik nog wel kans dat de latency nog iets lager uit zou vallen wat wel fijn zou kunnen zijn voor diensten als Stadia, maar ik ben bang dat de rek daar wel uit is.

Dit is trouwens met ConnectBox in bridge, USG-3P, US-8-60W van UniFi. Dus alles bekabeld.

[ Voor 17% gewijzigd door --MeAngry-- op 12-03-2021 14:57 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Ping 11 is inderdaad niet zo top voor glasvezel, maja kan aan kabel, computer, modem liggen. Je zou met glasvezel 3-4ms moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ja, ik moet daarom ook zeggen dat T-Mobile mij als provider nog onbekend is, maar dat verhalen uit het verleden niet altijd even positief zijn geweest. Was het niet ook bij T-Mobile waar ze al het verkeer op een gegeven moment door Duitsland aan het routen waren?

Voor de upload wil ik heel graag weg bij Ziggo, daarnaast ga ik een stuk goedkoper uit zijn omdat ik dan het hele TV-abonnement kan laten vallen. Maar verder heb ik bij Ziggo eigenlijk nooit wat te klagen. Onze verbinding is snel, stabiel en de routing is heel vaak goed.

Ik hoop maar dat ik er niet op ga inleveren op andere punten dan de upload...

Hopelijk is Freedom tegen die tijd ook te krijgen hier trouwens, want dan wordt hem dat sowieso. Alleen al omdat ik dan ook netjes een IPv6 blok krijg. Maar ben bang dat de latency vooral bepaald wordt door de infra van T-Mobile.

[ Voor 15% gewijzigd door --MeAngry-- op 12-03-2021 15:05 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Nog een aantal testen gedaan maar de ping is niet onder de 9 ms te krijgen.
Up- en downloadsnelheid zijn wel goed in ieder geval:
http://www.dslreports.com/speedtest/67664233

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babylonier
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-07 09:23
Een kennis van mij in de buurt van Arnhem komt ook niet echt laag met zijn ping bij T-Mobile. Heeft wel goede snelheid met een eigen Fritzbox. Wat hogere snelheid oplevert dan de door T-Mobile geleverde router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
SuperVeloce schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:55:
Ping 11 is inderdaad niet zo top voor glasvezel, maja kan aan kabel, computer, modem liggen. Je zou met glasvezel 3-4ms moeten halen.
Maar dit is GPON van T-Mobile. Ik ben er niet helemaal in gedoken maar ik zou niet verbaasd zijn als dat standaard wat meer ping oplevert dan de traditionele AON technologie op glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Urq7BloaK08Mnc4J4nXGhozRMJk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ddMfEyu2pEqSdAssr9ilphQy.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/79cctqZi1cEr1j6inwd1mvS3KoA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4QpOoDRlwKiFwgCl8YoT8Ikd.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rx_ajZPMLMmFCZcLTgfC41DHnPA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MqFDC7qglLSOO2XVp1thkqhT.jpg?f=fotoalbum_large

Voor eventueel geïnteresseerden heb ik een aantal screenshots gemaakt van de webinterface van de Huawei HG8010H ONT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenvv2
Hoe moet ik me die ONT voorstellen? Gewoon een 'dom apparaat' dat netjes een extern IP-adres geeft (zoals het hoort) of AIO-router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
svenvv2 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 11:35:
Hoe moet ik me die ONT voorstellen? Gewoon een 'dom apparaat' dat netjes een extern IP-adres geeft (zoals het hoort) of AIO-router?
Het kastje die glasvezel omzet naar ethernet, zodat hieraan modem aangesloten kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
SuperVeloce schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 11:50:
[...]

Het kastje die glasvezel omzet naar ethernet, zodat hieraan modem aangesloten kan worden.
Maar bij GPON filtert de ONT toch ook nog jouw eigen data uit de stroom van meerdere gebruikers?
Zoals te zien op dit plaatje bij PON: https://nl.hardware.info/...ezel-uitrollen-in-zeeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
slaay schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 11:52:
[...]

Maar bij GPON filtert de ONT toch ook nog jouw eigen data uit de stroom van meerdere gebruikers?
Zoals te zien op dit plaatje bij PON: https://nl.hardware.info/...ezel-uitrollen-in-zeeland
Absoluut waar. Maar bottomline: het zorgt voor omzetting van glas naar ethernet. Soms is dat alles wat je moet weten.

@svenvv2 Is nog een apart kastje, net als de normale mediaconverter bij andere T-Mobile aansluitingen:
https://tweakers.net/i/U8...s5lqCSvt.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenvv2
Duidelijk, Thanks!
Je kan dus gewoon met VLAN 300(?) je eigen apparatuur gebruiken neem ik aan, net zoals bij normale verbindingen?

Binnenkort eens informeren naar de exacte planningen hier. De roze pijpjes eindigen 3 huizen verderop en bij de overburen steken ze ook al uit de grond :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
svenvv2 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:45:
Duidelijk, Thanks!
Je kan dus gewoon met VLAN 300(?) je eigen apparatuur gebruiken neem ik aan, net zoals bij normale verbindingen?

Binnenkort eens informeren naar de exacte planningen hier. De roze pijpjes eindigen 3 huizen verderop en bij de overburen steken ze ook al uit de grond :(
Yep: https://community.t-mobil...huawei-hg8010h-ont-327279

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Zojuist nog even wat testen gedaan en heel opvallend haal ik als ik server ICTvanLoon kies een ping van 2-3 ms! Terwijl de rest van de servers niet onder de 9ms komt. Niet zo vreemd aangezien ze ook T-Mobile glas hebben. De testserver is ookla.ictvanloon.nl (143.177.146.39).

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/11089032366.png

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/11089038543.png

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/11089043247.png

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/11089046810.png

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/11089050468.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Goed om te zien, dan is de techniek niet de beperkende factor, maar de routing. Benieuwd hoeveel dat straks scheelt met Freedom.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Staat er zojuist iemand namens T-Mobile aan de deur. "We willen graag glasvezel naar binnen komen leggen. Komt dat gelegen?"
Maar even gemeld dat ik al glasvezel heb en dat het al actief én geïnstalleerd is.
"We merken dagelijks dat de systemen niet up-to-date zijn, dus excuses!"

Ze zijn nu dus actief de 'gestapelde' woonlagen aan het aansluiten waarbij de administratie dus een rommeltje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Als glasvezel van T-Mobile straks binnen ligt.
Kan je dan ook KPN nemen? Want glasvezel moet open zijn. Of is het zo dat het eerste jaar, of 3 jaar alleen T-Mobile is en vanaf dan open voor andere providers? Want kan me voorstellen dat T-Mobile geen zin heeft, in 1000 aansluitingen maken en dat 800 KPN nemen. Zo verdienen ze niks terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Je moet het netwerk en de provider als los van elkaar zien, kijk bijvoorbeeld naar de prijslijst van Freedom:
https://freedom.nl/diensten/internet

In principe kan KPN dus prima haar provider-diensten leveren op het netwerk van T-Mobile, de vraag is echter of ze dat gaan doen. Want ze betalen bij T-Mobile uiteraard meer voor de infra dan bij hun eigen netwerkdivisie. Dat zou kunnen betekenen dat diezelfde KPN diensten dan dus duurder zijn omdat je bij een ander netwerk zit. Dat zie je al bij Freedom, daar betaal je meer op het ene dan op het andere netwerk. De vraag is dus ook of KPN er zelf ooit voor kiest om dit aan te gaan bieden.

[ Voor 6% gewijzigd door --MeAngry-- op 14-04-2021 18:12 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
SuperVeloce schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:25:
Kan je dan ook KPN nemen? Want glasvezel moet open zijn. Of is het zo dat het eerste jaar, of 3 jaar alleen T-Mobile is en vanaf dan open voor andere providers? Want kan me voorstellen dat T-Mobile geen zin heeft, in 1000 aansluitingen maken en dat 800 KPN nemen. Zo verdienen ze niks terug.
Ten eerste is het netwerk niet van T-Mobile maar van Primevest Capital Partners.
T-Mobile heeft een recht van eerste huur. In Den Haag is er serieus onderhandeld door KPN om ook apparatuur te plaatsen in de PoPs van Primevest. Daar is men niet uitgekomen. Naar verluidt omdat T-Mobile er tegen was (de waarheid zal wel wat genuanceerder zijn).

Dus nee, KPN zal er niet op aanbieden en eerder nog haar eigen plan volgen en overal glasvezel uitrollen. Desnoods ernaast zoals in Den Haag gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
SuperVeloce schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:25:
Volgens dit bericht (https://freedom.nl/nieuws...vezelnetwerk-van-t-mobile) zou er op termijn ook Freedom beschikbaar moeten zijn via het netwerk van Primevest maar tot op heden geeft de postcodecheck voor mijn adres (voorzien van glasvezel van Primevest) aan dat ik alleen DSL kan afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
slaay schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:40:
[...]

Volgens dit bericht (https://freedom.nl/nieuws...vezelnetwerk-van-t-mobile) zou er op termijn ook Freedom beschikbaar moeten zijn via het netwerk van Primevest maar tot op heden geeft de postcodecheck voor mijn adres (voorzien van glasvezel van Primevest) aan dat ik alleen DSL kan afnemen.
Maar wat daar iets stond en nog altijd niet bekend is (althans hier) is of Freedom dat wholesale gaat inkopen bij Glasoperator (de eigenlijke operator van T-Mobile) of zelf apparatuur gaat plaatsen, backhauls aanleggen etc..

Gezien de genoemde tijdlijn ben ik geneigd het eerste te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Deed zojuist postcode check op T-Mobile en zag dat er 1Gbit beschikbaar is. Dat is knap, want er ligt nog geen glas hier, nog niet eens post gehad, wanneer ze hier beginnen met uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
SuperVeloce schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 20:05:
Deed zojuist postcode check op T-Mobile en zag dat er 1Gbit beschikbaar is. Dat is knap, want er ligt nog geen glas hier, nog niet eens post gehad, wanneer ze hier beginnen met uitrollen.
Voor wanneer sta je op de planning volgens het kaartje? Mogelijk proberen ze zo al klanten te werven door de postcodecheck al open te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
slaay schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:23:
[...]

Voor wanneer sta je op de planning volgens het kaartje? Mogelijk proberen ze zo al klanten te werven door de postcodecheck al open te zetten.
Lijkt mij ook. Sterker nog: T-Mobile sluit in principe alleen tot in de woning aan als er een abonnement wordt afgenomen dus dan is het zelfs essentieel dat je vooraf bestelt zodat je tijdens de aanleg direct kan worden aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Barre73 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:38:
[...]

Lijkt mij ook. Sterker nog: T-Mobile sluit in principe alleen tot in de woning aan als er een abonnement wordt afgenomen dus dan is het zelfs essentieel dat je vooraf bestelt zodat je tijdens de aanleg direct kan worden aangesloten.
Volgens mij hebben ze bij de oma van m'n vriendin, al wel aangesloten in meterkast. Terwijl ze Ziggo heeft.
Eerst lange tijd glasvezel tot aan deur en maand later glas in meterkast.

Ik zal straks eens T-Mobile bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
SuperVeloce schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:40:
[...]

Volgens mij hebben ze bij de oma van m'n vriendin, al wel aangesloten in meterkast. Terwijl ze Ziggo heeft.
Eerst lange tijd glasvezel tot aan deur en maand later glas in meterkast.

Ik zal straks eens T-Mobile bellen.
Ik weet ook alleen hoe het enige tijd geleden ging in hun eerste gebieden in Den Haag. En ik bedoel specifiek alleen het eigen T-Mobile/Primevest netwerk met die roze kabels en buizen.
Wellicht zijn ze nu van strategie veranderd en leggen ze alsnog alles aan, ook bij niet-klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Net gebeld, 17 juli zou bij mij opgeleverd moeten zijn en dus abbo kunnen starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
en dat is ? Gestel !

Ik wil ook zo snel mogelijk weg bij ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
ibothead schreef op woensdag 28 april 2021 @ 22:20:
en dat is ? Gestel !

Yup, Gestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Net nog eens een speedtest gedaan en de ping is zo laag aangezien de testserver ICTvanLoon ook verbonden is via T-Mobile glasvezel. Andere testservers geven ongeveer 10ms als uitkomst.
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/11401409456.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
slaay schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:24:
Net nog eens een speedtest gedaan en de ping is zo laag aangezien de testserver ICTvanLoon ook verbonden is via T-Mobile glasvezel. Andere testservers geven ongeveer 10ms als uitkomst.
[Afbeelding]
Eigenlijk not done toch, 10ms
Mja komt door routering via Duitsland toch?
Kan je niet iets met DNS doen ofzo?

Ik heb de ASUS RT-AX86U besteld, gaat tevens als modem werken.

[ Voor 6% gewijzigd door SuperVeloce op 11-05-2021 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fce773febc139c7
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 05-07 08:31
ibothead schreef op woensdag 28 april 2021 @ 22:20:
en dat is ? Gestel !

Uit interesse, waarom wil je zo snel mogelijk weg? Ziggo in Gestel is iig erg stabiel, heb weinig/geen storingen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
SuperVeloce schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:59:
[...]

Eigenlijk not done toch, 10ms
Mja komt door routering via Duitsland toch?
Kan je niet iets met DNS doen ofzo?

Ik heb de ASUS RT-AX86U besteld, gaat tevens als modem werken.
Het lijkt te komen door de netwerk servers van T-Mobile. Uit pingtesten uit het T-Mobile Thuis topic blijkt dat daar al die vertraging van >5ms zit waardoor je op een ping van minimaal 10 ms uitkomt. Waar sommige gebruikers met gemak 5ms halen of lager.
Waarbij de routering hetzelfde is maar de eerste paar hops verlopen via andere servers (10.10.x.x) en daar lopen de pingtijden dan 'fors' op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
fce773febc139c7 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:17:
[...]

Uit interesse, waarom wil je zo snel mogelijk weg? Ziggo in Gestel is iig erg stabiel, heb weinig/geen storingen gehad.
Door de prijzen gewoon normaal internet en tv kost je gewoon 69 euro elke maand das toch belachelijk veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fce773febc139c7
ibothead schreef op zondag 13 juni 2021 @ 10:44:
[...]

Door de prijzen gewoon normaal internet en tv kost je gewoon 69 euro elke maand das toch belachelijk veel
Hmm, voor mij (Internet Start en TV Start) is het 54 euro, zie glasvezel daar eigenlijk niet onder duiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVeloce
Als je T-Mobile unlimited hebt, dan is internet 25 per maand voor 1000/1000, neem je er tv bij, dat is eerste halfjaar gratis. En erna 6mnd 15euro.
Gemiddeld over een jaar per maand is 26,25

Of je als je na halfjaar tv opzegt en NLziet, dan 33 per maand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Dan moet je dus wel T-Mobile nemen als mobiele provider, met een unlimited abonnement dat ook 25 euro kost dan.

Denk je dat allemaal weg dan is het (zonder kortingen) 40 euro voor 1 Gbit internet en 15 euro voor TV (op 1 decoder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fce773febc139c7
Je kan ook elk jaar Ziggo bellen en korting krijgen bij een nieuw abo, dan is het ook iets goedkoper per jaar. Ik kijk liever naar de normale prijs zonder kortingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
Ik heb toevallig al T-Mobile sim only onbeperkt internet 120min bellen. Dus ga zeker over als het eenmaal kan.

En ja heb het compleet pakket zonder telefoon.het is stabiel maar dus eigenlijk veels te duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Als goed is 17 a 19 juli zou glasvezel opgeleverd moeten zijn in Gestel.

Ze versturen vervolgens alle materiaal op voor installatie. Dan kan je afspraak maken voor monteur, maja dat kan 4 weken duren, dus gewoon zelf aansluiten. Alleen dan vervalt installatie garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Gestel is iets te generiek. Ik woon ook in Gestel (Hanenvoet) maar wij zijn pas eind dit jaar aan de beurt. ;)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
--MeAngry-- schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:58:
Gestel is iets te generiek. Ik woon ook in Gestel (Hanenvoet) maar wij zijn pas eind dit jaar aan de beurt. ;)
Haha ja inderdaad 😅
Gedeelte van Gestel waar ik woon geld die data.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Ik zag zojuist dat je Freedom nu ook kunt aanvragen in Eindhoven (op het nieuwe glasvezelnetwerk). Het is nog wel op pre-order basis.
Maar dat zou betekenen dat je binnenkort kunt kiezen uit twee providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Oh wauw, ik krijg die optie inderdaad ook al! Ben erg geneigd om m'n aanvraag meteen in te schieten. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Wanneer zou je KPN kunnen nemen? Na een jaar? 2 jaar? Of nooit? :+

[ Voor 11% gewijzigd door SuperVeloce op 03-07-2021 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
warom zou je voor freedom kiezen ik zie dat ik bij tmobile goedkoper uitkom ;)
Scheelt wel dat ik al bij tmobile een telefoon abbo heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Er komt binnenkort weer een extra provider beschikbaar op het netwerk in Centrum, Strijp en Gestel;
https://www.snlr-glasvezel.nl/

Volgens de postcodecheck "SNLR Glasvezel is binnenkort leverbaar op .... in Eindhoven."

Oftewel: T-Mobile, Freedom en SNLR zijn binnenkort allemaal te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Duurt alleen lang voor ze glasvezel binnen brengen in m'n meterkast... Ligt al tijdje voor m'n woning (Gestel).

Klantenservice Thmobile zei eerst 17e, toen 20e.. heb nog steeds geen brief over binnen brengen kabel..

Mja in centrum en andere plekken zie je de glasvezel nog steeds uitsteken.. zal zeker na bouwvak pas gebeuren.. hopelijk er voor nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
slaay schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:10:
Er komt binnenkort weer een extra provider beschikbaar op het netwerk in Centrum, Strijp en Gestel;

Volgens de postcodecheck "SNLR Glasvezel is binnenkort leverbaar op .... in Eindhoven."

SLNR lijkt wel KPN, als je die kleuren en website ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
SuperVeloce schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:15:
Duurt alleen lang voor ze glasvezel binnen brengen in m'n meterkast... Ligt al tijdje voor m'n woning (Gestel).

Klantenservice Thmobile zei eerst 17e, toen 20e.. heb nog steeds geen brief over binnen brengen kabel..

Mja in centrum en andere plekken zie je de glasvezel nog steeds uitsteken.. zal zeker na bouwvak pas gebeuren.. hopelijk er voor nog.
Over kabel naar binnen leggen kun je beter even mailen/bellen met planning@se-group.nl 0621234413.
Zie ook de brief die in de topicstart staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVeloce
Nemen niet op, dan maar een mailtje.

N.a.v. m'n mail belde ze net. 16aug komen ze glasvezel naar binnen brengen, meterkast in.

[ Voor 56% gewijzigd door SuperVeloce op 21-07-2021 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
slaay schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:10:

En zo blijkt ook TriNed beschikbaar te zijn! Welke providers zullen nog meer beschikbaar zijn/komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvandenHoogen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-07 16:16
Ik ben benieuwd naar jullie verwachtingen in mijn situatie. Ik heb een huis gekocht in de botenbuurt in strijp en krijg begin augustus de sleutel.
Voor het huis steekt de roze kabel al uit de grond.
Echter als ik een abonnement wil afsluiten op de website van T-Mobile wordt er gemeld dat er pas in week 33 (week van 16 augustus)
Belangrijk
T-Mobile Thuis Glasvezel wordt naar verwachting in week 33 op jouw adres beschikbaar.

Om jouw internetverbinding op te leveren moet er dan nog wel wat gebeuren. Eerst moet er in de straat glasvezel gelegd worden. Zodra dat gereed is, kunnen we glasvezel naar jouw huis leggen. Daarna wordt er contact met je opgenomen voor een afspraak met een monteur van onze installatiepartner Guidion. Deze komt bij je langs om T-Mobile Thuis te installeren. Het installatiepakket ontvang je ongeveer een week voor de aansluitdatum. Om soepel over te stappen op ons supersnelle glasvezelnetwerk, nemen we je gegevens telefonisch met je door.
Denken jullie echt dat ik pas na week 33 een aansluiting kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Ja bij mij stond vanaf week 30.. ligt ook nog buiten.
Heb afspraak gemaakt voor 16aug binnen brengen.

Had ze gemaild en werd gebeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
BasvandenHoogen schreef op zondag 25 juli 2021 @ 21:08:
Ik ben benieuwd naar jullie verwachtingen in mijn situatie. Ik heb een huis gekocht in de botenbuurt in strijp en krijg begin augustus de sleutel.
Voor het huis steekt de roze kabel al uit de grond.
Echter als ik een abonnement wil afsluiten op de website van T-Mobile wordt er gemeld dat er pas in week 33 (week van 16 augustus)

[...]

Denken jullie echt dat ik pas na week 33 een aansluiting kan krijgen?
Week 33 is over drie weken. Dat vind ik vrij normaal als er ook nog een ploegje moet worden ingepland om de kabel je woning in te brengen.
Zeker als je bedenkt dat er een bouwvak in zit. Dan is er veel minder capaciteit qua ploegen die kunnen graven, aansluiten etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvandenHoogen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-07 16:16
SuperVeloce schreef op zondag 25 juli 2021 @ 21:12:
Ja bij mij stond vanaf week 30.. ligt ook nog buiten.
Heb afspraak gemaakt voor 16aug binnen brengen.

Had ze gemaild en werd gebeld.
Klinkt goed. Heb abonnement afgesloten. Desnoods tijdelijk even bij buren of wifi of iets anders regelen.
Barre73 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 08:53:
[...]

Week 33 is over drie weken. Dat vind ik vrij normaal als er ook nog een ploegje moet worden ingepland om de kabel je woning in te brengen.
Zeker als je bedenkt dat er een bouwvak in zit. Dan is er veel minder capaciteit qua ploegen die kunnen graven, aansluiten etc..
Klopt, is ook redelijk op korte termijn

Week 33 zou glasvezel in de straat komen werd er aangegeven, daarna nog naar binnen leggen, en dan nog aansluiten... Dan zijn we zo weer paar weken verder.
Terwijl het al in de straat ligt.
Ik ga maar eens bellen/mailen om te informeren wat er mogelijk is
Pagina: 1 2 Laatste