Sinds januari draag ik de reguliere mondkapjes niet meer. Ik pleit ook voor de FFP2 maskers. Ik moest effe wennen, want pijn aan de oren, maar nu niet meer. Ja het is wel een stuk warmer en mijn gezicht wordt zeker met deze warme dagen een stuk vochtiger. Maar screw it, veiligheid voorop.funrider schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:05:
[...]
Ik zie veel mensen mondneusmaskers verkeerd gebruiken (half opzetten), hergebruiken of in geval van stoffen varianten inderdaad niet wassen en al helemaal verkeerd vastpakken. Het eerder gedeelde wetenschappelijke artikel laat weer zien dat FFP2 echt helpt tegen het bestrijden van Covid-19 overdracht. Ik hoop dan ook dat de tweede kamer en ziekenhuizen, maar ook andere instellingen nu echt volledig overgaan op FFP2 al ben ik bang met de huidige afname van het aantal besmettingen en mensen in het ziekenhuis dat het dragen van mondneusmaskers (in all vormen) er niet veel beter op zal worden.
Landen als Oostenrijk en Duitsland pakken het veel serieuzer aan met de verplichting van FFP2 in binnenruimte's zoals dus ook supermarkt of middelbare scholen.
Overigens zag ik dat inmiddels de prijzen van FFP2 voor zo'n 40 stuks ook fors gedaald zijn. Voor zo'n 27,50 - 30 euro exclusief verzendkosten waar dit eerder nog zo'n 40 euro was dus zo'n 75 cent i.p.v 1 euro. Ik kan me nog goed herinneren dat dit eerder nog rond de 2 euro + het stuk was.
Gelukkig gaat de uitrol van de vaccinaties nu echt snel (vandaag 1979-1980 geboortejaar aan de beurt).
Ik begrijp ook niet waarom men van die mondkapjes opfrommelt in de zak en dan ieders keer weer opzetten. Juist de buitenkant van het masker kan vol virusdeeltjes zitten en dan ga je dan steeds zelf met je handen eraan zitten. Als iedereen mondkapjes nou eens op de JUISTE manier droeg, dan waren we echt al een stuk verder, maar ja, ik begrijp het gewoon echt niet

EDIT: ik draag dus deze: https://hulptroepen.nu/product/ffp2-mondkapjes-40-stuks/
en als je dezelfde wilt maar dan zonder pijn aan je oren, dan deze: https://hulptroepen.nu/pr...q-met-hoofdband-40-stuks/
[ Voor 5% gewijzigd door Deathchant op 31-05-2021 22:13 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar