SH-FR schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 15:23:
[...]
Hahaha ja, lang bericht heh! Dat is t m net: FIFA brengt voor mij geen ontspanning en zéker geen plezier meer. Ik ben het wel met je eens dat je het voor jezelf leuker kunt maken door hele uitzonderlijke teams te maken. Echter vind ik de gameplay en menu’s ook een belangrijk aspect. De gameplay is al het hele jaar door behoudend. Nagenoeg iedereen gooit het achterin potdicht en dat is de laatste weken alleen maar erger geworden. Counteren wordt beloond en dat vind ik jammer.
Hoewel EA veel content uitbrengt, vind ik het tegelijkertijd uitermate teleurstellend. De icon SBC’s vallen tegen, veel andere speler SBC’s zijn geen toevoeging en deze Swaps vind ik zelfs een aanfluiting. Echte upgrades voor mijn team kosten veel te veel munten, dus de uitdaging om mijn team te verbeteren was voor mij weg.
Het klinkt drastisch om dan helemaal te stoppen, maar ik weet gewoon dat EA me anders weer weet te lokken en dat ik toch weer inlog. Daarnaast, mocht ik weer willen beginnen dan is het (voor mij leuker) als ik echt kan spelen voor upgrades. Ik hoop natuurlijk wel dat de rest van het forum hier nog plezier haalt uit de game! Dat zal ook vast wel, maar voor mij geldt dit niet meer helaas.
Fifa is een soort verslaving maar alleen leuk als je ook wat wint en merkt dat je vooruitgang boekt. Snap je frustraties wel hoor. Maar probeer het wat luchter op te nemen.
Teams verwijderen etc dat snap ik oprecht nooit. Je kan de game toch ook gewoon tijdje op zij leggen en later weer eens een x inloggen en kijken of je plezier hebt. Heb je dat niet, stop je er mee.
Mis je het toch, nou doe dan lekker een potje who cares dat EA je dan toch weer "binnen hengelt ".
Maar neem het allemaal met een korreltje zout. Ik speel ook altijd met de gedachte, achja verliezen hoort bij mijn niveau. Verlies ik 3x achter elkaar dan gaan we iets anders doen dan fifa.
Gelukkig verlies ik over het algemeen niet zo snel 3x achter elkaar en vind ik de spanning erg leuk in de WL. En het stoort mij nog altijd dat ik nog nooit elite heb gehaald dus ik heb ook nog altijd wel een doel. Daarbij vind ik traden erg leuk en vergaar ik zo behoorlijk veel coins om zo die duurdere icons toch mee te kunnen spelen.
Als ik het goed las had je nog al wat coins. Je had met die coins zo zwaar kunnen investeren in bepaalde kaartjes en zo je coins snel te verdubbelen.
Had gegokt op bepaalde RTTF kaartjes bv, maakt het ook leuk om naar bepaalde wedstrijden live te kijken. Zo zul je bij ajax lille straks zien dat sommige kaartjes binnen een uur heel hard kunnen stijgen en/of dalen.
Aangezien je het toch niet zo heel veel meer boeit als ik het goed heb kan je het ook prima veroorloven om een mis investering te doen.
Maar goed, voor iedereen is een game anders. We worden ouder en sommige hebben wel wat beters te doen dan hun tijd in fifa stoppen. Een goede balans vinden wat voor jou fijn is. En niet het idee hebben dat je ooit 30-0 gaat halen of een hele dag iedereen zo'n beetje kan verslaan, niet dat ik zeg dat je zo denkt hoor. Maar genoeg mensen die zo'n insteek hebben en daarom ook extra zuur zijn als ze verliezen en totaal niet realistisch meer zijn in hun eigen game.
najah.. mand