Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-09 00:54
Uiteindelijk 22-8 geëindigd, net geen elite dus. Wel de laatste red pick weten te bemachtigen, maar de hoogste rated was 82 helaas..

Ik heb overigens van de acht nederlagen, vier keer op penalties verloren (en geen een keer met penalties gewonnen).. toch maar eens wat oefenen want dit lijkt nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 21:39
Mesque schreef op maandag 18 januari 2021 @ 00:19:
Wel de laatste red pick weten te bemachtigen, maar de hoogste rated was 82 helaas..
Hier ook weinig soeps, helemaal happy dat ik de 10 overwinningen aantikte. Maar had keuze uit En-Nesyri,Larin en Hiller. :D

Doe dan Thompson, die kan nog in mijn zilveren elftal. :P

Wat had je uit je andere 2 picks?

[ Voor 12% gewijzigd door Prosac op 18-01-2021 00:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mesque
Prosac schreef op maandag 18 januari 2021 @ 00:37:
[...]

Hier ook weinig soeps, helemaal happy dat ik de 10 overwinningen aantikte. Maar had keuze uit En-Nesyri,Larin en Hiller. :D

Doe dan Thompson, die kan nog in mijn zilveren elftal. :P

Wat had je uit je andere 2 picks?
Uit de eerste Zahavi, uit de tweede Navas (89). Navas had ik echter al uit de reguliere red picks, maar toch gekozen vanwege de hoge rating als fodder in een sbc. Ben inmiddels wel gewend helaas dat red picks nooit zoveel soeps zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH-FR
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08-09 20:48
20-10 geëindigd en hoewel G1 een beetje mijn standaard is, was dit het weekend waarin ik Elite 3 had moéten halen, 2x een 3-1 voorsprong uit handen gegeven waar er niets aan de hand was en de andere wedstrijd op details (onterechte penalty, bal van de lijn) verloren. Echt ontzettend zonde want dit weekend had het er dik in gezeten..

Desondanks is 20 winsten weer prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-07 09:24
Goedemorgen tweakers!!

Ik wil mbappe halen, maar is het het beste om te wachten tot de toty er is? of zal hij dan niet zoveel zakken in prijs? dit is de eerste keer dat ik echt fanatiek FUT speel dus heb werkelijk geen idee. alvast bedankt!

<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
daltona schreef op maandag 18 januari 2021 @ 06:30:
Goedemorgen tweakers!!

Ik wil mbappe halen, maar is het het beste om te wachten tot de toty er is? of zal hij dan niet zoveel zakken in prijs? dit is de eerste keer dat ik echt fanatiek FUT speel dus heb werkelijk geen idee. alvast bedankt!
Zakken doet het wel ja. TOTY duurt echter nog wel een week of misschien twee, dus als je lekker met Mbappe wilt spelen gewoon halen joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
Nipje schreef op maandag 18 januari 2021 @ 08:46:
[...]

Zakken doet het wel ja. TOTY duurt echter nog wel een week of misschien twee, dus als je lekker met Mbappe wilt spelen gewoon halen joh.
Thanks voor je reactie. Ik weet dat je geen glazen bol hebt maar denk je dat het om een paar duizend zal gaan of kan het zomaar 50/100K kunnen schelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nipje
  • Laatst online: 24-08 09:25
daltona schreef op maandag 18 januari 2021 @ 08:52:
[...]

Thanks voor je reactie. Ik weet dat je geen glazen bol hebt maar denk je dat het om een paar duizend zal gaan of kan het zomaar 50/100K kunnen schelen?
50k daalt die kaart zeker wel denk ik. Zag je bij andere spelers ook makkelijk gebeuren die een Team of the Weak variant kregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-07 10:58
Messje schreef op zondag 17 januari 2021 @ 23:19:
[...]

Felipe Anderson is echt heel prima. Zou wat zijn als Porto nog een ronde doorgaat.
Ik hoorde laatst dat zijn huurperiode bij Porto waarschijnlijk in Januari wordt afgebroken, dus dan krijgt ie geen upgrade meer :{ Ik heb zijn gold West Ham versie en die is ook al best goed dus neem aan dat deze ook prima is idd. Had m wel willen doen in hindsight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markuss
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-12-2022
Iemand die ook problemen heeft met het invullen van de Upgrade SBC's? Op de console wordt ik er iedere keer uitgegooid bij het inleveren, op de PC krijg ik: Mislukt aanpassingen te doen in SBC selectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:38
Markuss schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:55:
Iemand die ook problemen heeft met het invullen van de Upgrade SBC's? Op de console wordt ik er iedere keer uitgegooid bij het inleveren, op de PC krijg ik: Mislukt aanpassingen te doen in SBC selectie.
Clear je squad en begin opnieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markuss
Messje schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:24:
[...]

Clear je squad en begin opnieuw?
Ook geprobeerd helaas. Naja misschien vanavond weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:27
daltona schreef op maandag 18 januari 2021 @ 08:52:
[...]

bekijk even de price-trend van Mbappe rondom TOTY voor zijn Fifa 20 kaartje.

Overigens, ik kan nog steeds geen copies maken van mijn team (i.e. om ff andere custom tactics te zetten).
Dit speelt al tijden, maar in de webapp (ios app, of via browser)word ik simpelweg uit de app gegooit.

[ Voor 23% gewijzigd door Bossie op 18-01-2021 10:37 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 18:44
Markvd1984 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 14:24:
Iemand ervaring met de bruyne of Fernandez gold ,

Ik zoek nog een echte nummer 10
Fernandez potm 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markvd1984
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 00:37
Haha iets onder die prijsklasse 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
Bossie schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:35:
[...]

bekijk even de price-trend van Mbappe rondom TOTY voor zijn Fifa 20 kaartje.

Overigens, ik kan nog steeds geen copies maken van mijn team (i.e. om ff andere custom tactics te zetten).
Dit speelt al tijden, maar in de webapp (ios app, of via browser)word ik simpelweg uit de app gegooit.
das een goeie! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Markvd1984 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:16:
[...]

Niets mis met de nif van beide overigens, KDB kun je vrijwel overal kwijt van playmaker CDM tot CAM/CF.
Bruno is iets meer allround/agile dan KDB qua stats maar heeft dan weer geen 5*WF.

Als 10, hunter op beide en gewoon testen welke het beste bevalt.

[ Voor 8% gewijzigd door Bossie op 18-01-2021 12:48 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Zwolle
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:54
Vermoed dat we Bruno in elk team gaan zien met een week of 2. Met toty zal de sbc flink gaan zakken. Ik heb nog niet eerder zon dure untradeable sbc gedaan maar denk wel dat ik deze ga doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 13:48
038Zwolle schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:20:
Vermoed dat we Bruno in elk team gaan zien met een week of 2. Met toty zal de sbc flink gaan zakken. Ik heb nog niet eerder zon dure untradeable sbc gedaan maar denk wel dat ik deze ga doen.
Al gaat deze kaart zakken, heeft niet iedereen ff 800k op de plank liggen voor zo'n SBC denk ik.. Zou dan toch eerder voor de Champions League versie gaan, die kan ook weer doorverkocht worden..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Zwolle
M@cer schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:31:
[...]

Al gaat deze kaart zakken, heeft niet iedereen ff 800k op de plank liggen voor zo'n SBC denk ik.. Zou dan toch eerder voor de Champions League versie gaan, die kan ook weer doorverkocht worden..
Ik denk dat iedereen nog wel wat fodder heeft zeker door de sbc 's die zijn geweest en nog gaan komen. De prijzen gaan tijdens de toty zakken en daardoor lijkt het mij aannemelijk dat mensen deze kaart voor veel minder kunnen oppikken. Een CL kaart kun je natuurlijk weer doorverkopen, maar ook die waarde zal flink zakken, zeker als er nog een toty variant uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifanoob
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 06-09 13:23
Markvd1984 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:16:
[...]

Je hebt Aour SBC toch gedaan? Dat is een prima nummer 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markvd1984
fifanoob schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:43:
[...]

Je hebt Aour SBC toch gedaan? Dat is een prima nummer 10
Klopt alleen speel weer met Werner in de spits is toch wel erg fijn met mane en garrincha op de flanken
En met teamgeest komen dan Werner en aouar op 8 heb rashford met 7 Chem op 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markvd1984
*knip* troll

[ Voor 96% gewijzigd door Geronimous op 19-01-2021 14:37 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gurbuh
*knip* niet zo happen

[ Voor 93% gewijzigd door Geronimous op 19-01-2021 14:37 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Prosac
*knip* niet zo happen

[ Voor 88% gewijzigd door Geronimous op 19-01-2021 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markvd1984
*knip*

[ Voor 93% gewijzigd door Geronimous op 19-01-2021 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SH-FR
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08-09 20:48
*knip* niet zo happen

[ Voor 96% gewijzigd door Geronimous op 19-01-2021 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hassiebassie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-06 01:46
Afgelopen week nog 450K extra winst gemaakt. Vanochtend nog voor 750K ingekocht aan rare players. Laat die TOTY sbc maar komen :+
Ik ben de tel kwijtgeraakt hoeveel spelers er unlisted zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:11
Van mij mag het ook snel komen, heb ruim 6 miljoen klaar staan voor versterkingen *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
Nachtapotheker schreef op maandag 18 januari 2021 @ 18:05:
Van mij mag het ook snel komen, heb ruim 6 miljoen klaar staan voor versterkingen *O*
Ik 6000 inclusief Squad Battles rewards van vanochtend :+
Verder prima tevreden met mijn team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerommeke96
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 29-08-2023
Laatste 2 weken irriteer ik mij mateloos aan de squad battles.
Speel ze bijna allemaal op Legendarisch, maar bij 3-0 voor veranderd het nu steeds in niet te spelen...ik krijg volle druk en zelfs zonder druk gaan de ballen ineens alle kanten op behalve waar ik heen pass.
Komt nog regelmatig een verlening waarin je dan gewoon nog 3x scoort.
Slaat echt nergens op.
Meer mensen last van? Of zijn mijn skills ineens weg bij 3-0?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nachtapotheker
Bossie schreef op maandag 18 januari 2021 @ 18:12:
[...]

Ik 6000 inclusief Squad Battles rewards van vanochtend :+
Verder prima tevreden met mijn team.
Ja het is eigenlijk ook belachelijk, maar de handel floreerde goed afgelopen maand... en ik ben eigenlijk ook heel tevreden met m’n team. Hoger dan g2/3 ga ik toch niet eindigen ook niet met een full toty team :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
jerommeke96 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 18:44:
Speel ze bijna allemaal op Legendarisch, maar bij 3-0 voor veranderd het nu steeds in niet te spelen...ik krijg volle druk en zelfs zonder druk gaan de ballen ineens alle kanten op behalve waar ik heen pass.
Slaat echt nergens op.
Ik heb soortgelijke ervaringen, soms gaat de AI zelfs vol pressen tot mijn keeper om maar een foutje te forceren (en dat is met de issues met passing niet aan te ontkomen).

Ene keer counter ik mezelf makkelijk naar 10-0, andere keer kun je geen pass de juiste kant op laten gaan en krijg je uit het niets een paar tegen.

Hierdoor laat ik de laatste tijd die paar pakketjes ook vaak schieten,

[ Voor 191% gewijzigd door Geronimous op 19-01-2021 14:38 . Reden: vekeerde edit, excuus ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
Nachtapotheker schreef op maandag 18 januari 2021 @ 18:05:
1,6 miljoen hier -O-
Was ik al blij mee. Vandaag voor het eerst in maanden zelfs de transferlijst helemaal leeg. Laatste verkopen en onverkoopbare restjes in de 80+ player picks gedaan. (Son, Schmeichel, Sirigu en Frenkie _O_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassiebassie
Slaat echt nergens op.
Merk ik ook, als je met 2 of 3-0 voor staat krijgt de tegenstander opeens een boost van heb ik jou daar. Je kan de bal niet meer terugkrijgen wat vaak dan resulteert dat ik de bal echt niet meer moet verliezen en dus maar gewoon de glitch ga gebruiken.
Wereldklasse is geen enkel probleem maar legendarisch is soms zo wisselvallig. Snap er niks van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hassiebassie
Nachtapotheker schreef op maandag 18 januari 2021 @ 18:52:
[...]

Ja het is eigenlijk ook belachelijk, maar de handel floreerde goed afgelopen maand... en ik ben eigenlijk ook heel tevreden met m’n team. Hoger dan g2/3 ga ik toch niet eindigen ook niet met een full toty team :+
Hier wordt het doel een beetje halverwege het seizoen Moments Zidane. Wie er omheen komen zie ik dan wel. Waarschijnlijk wordt het nog aangevuld met moments Zambrotta, Moments Roberto Carlos. Coins halen is makkelijker dan ooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jerommeke96
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 29-08-2023
Bossie schreef op maandag 18 januari 2021 @ 18:52:
[...]

Ik heb soortgelijke ervaringen, soms gaat de AI zelfs vol pressen tot mijn keeper om maar een foutje te forceren (en dat is met de issues met passing niet aan te ontkomen).

Ene keer counter ik mezelf makkelijk naar 10-0, andere keer kun je geen pass de juiste kant op laten gaan en krijg je uit het niets een paar tegen.

Hierdoor laat ik de laatste tijd die paar pakketjes ook vaak schieten,
Ja precies dit.
Ik vraag mij altijd af wat denkt EA hier mee te bereiken? Jij zegt al al ik speel minder daarom, ik denk er precies zo over...
Is het doel dan mensen minder te laten spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moody2204
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:33
Ik weet niet of anderen het ook zo ervaren, maar het lijkt de laatste tijd wel weer of je weer heel makkelijk penalties tegen krijgt. Is voor mijn gevoel een stuk minder geweest, maar voor mijn gevoel lijkt het weer helemaal terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capsaicin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Gurbuh schreef op zondag 17 januari 2021 @ 19:29:
[...]

Nice! Speel ook veel deze, sta momenteel op 14-7 met nog 7 games te gaan maar ik ga denk ik alleen voor de 2 wins voor die extra player pick.

[Afbeelding]

Dit is momenteel mn team, heb wel coins om te verbeteren maar ik geef een aantal spelers een kans. Ik heb ook de rechterkant aanvallend ipv links en dat bevalt prima. Deulofeu is verrassend goed met assists :P Heb ook nog Socrates base op de bank o.a. maar die vind ik niet super.
Petje af als je met die verdediging Ronaldo's, Embappe's en Pele's weet af te stoppen. Wel leuk origineel team!
allstarted1 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 20:39:
Pack net Hakimi TOTW uit de Midfielder Upgrade :) Heb zijn OTW al tradeable, dus kan hem lekker bewaren voor een SBC en hopelijk krijgt die laatste nog één of twee upgrades.

Na vanmorgen een paar potten online gespeeld te hebben voor de doelstellingen, wilde ik vanmiddag vooral lekker ontspannen en dingen uitvogelen met m'n teams qua tactieken. Heb dus een middagje Squad Battles doorgehaald op Wereldklasse en uiteindelijk op Elite 1 gezet.

Heb vooral veel plezier met m'n La Liga-team gehad. Ben wel na aan het denken over m'n middenveld en voorhoede.

Sowieso moet ik een nieuwe LW hebben. Had Carrasco SIF, maar vrijdag even winst gepakt op hem aangezien 'ie 45k opleverde en ik nog niet helemaal overtuigd was.Vond hem niet echt aanwezig, trok slecht naar binnen toe, maar als 'ie kwam, had 'ie wel een geweldig schot.

Ik denk er nu over na om Griezmann SIF te proberen op LW. Op het middenveld wordt zijn Gold dan vervangen voor Carlos Soler IF (zit nu op de bank en past goed in m'n speelstijl). Op de rechtervleugel denk ik na over Messi ipv. Kubo. Lijkt me leuk om hem een keer in m'n team te hebben en denk dat hij de komende week nog wel verder zal zakken. Hij zit nu rond de 300k.

Heb nu zo'n 430k aan coins en uit de rewards haal ik minimaal 30k. Kubo, De Jong, Torreira, Ramos en Alex Moreno zijn tradeable. Op de bank heb ik F. Mendy, Umtiti, Ødegaard OTW en dus Carlos Soler zitten. Iemand anders nog een idee waar ik zelf niet aan heb gedacht?

[Afbeelding]
Ik zou doen: Modric --> shadow. Kubo ---> SIF Carrasco (als rechtspoot komt hij op rechts beter tot zijn recht, en veel alternatieven zijn er niet). Asensio ---> Dembele.
Messje schreef op zondag 17 januari 2021 @ 23:19:
[...]

Hoe belangrijk is de CB met links en rechts? Verder wel interessant. Met mijn huidige elftal ook goed in te vullen. Felipe Anderson is echt heel prima. Zou wat zijn als Porto nog een ronde doorgaat. Teixeira ook een leuk koppeltje met Promes.

[Afbeelding]
Het idee achter linkspoten op links en rechtspoten op rechts is dat de balbezitter zijn lijf tussen de bal en de balafpakker kan zetten, en dat de ruimte tussen de bal en de balafpakker groter wordt, waardoor je makkelijk balbezit houdt. Hoe aanvallender de speler, hoe meer hyena's op hem afstormen, hoe belangrijker het wordt om de ideale positie te hebben. Voor verdedigers maakt het minder uit, tenzij je tegenstander vroeg druk zet. Mijn rechtsback valt volop aan, waardoor ik die sowieso aan de juiste zijde wil hebben.

Als je zoekt op spitsen met hoge rating voor interceptie (om te kunnen pressen bij balverlies), dan staat Teixeira ergens bovenaan. Goede stamina ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifanoob
Capsaicin schreef op maandag 18 januari 2021 @ 20:24:
[...]

[...]
Het idee achter linkspoten op links en rechtspoten op rechts is dat de balbezitter zijn lijf tussen de bal en de balafpakker kan zetten, en dat de ruimte tussen de bal en de balafpakker groter wordt, waardoor je makkelijk balbezit houdt. Hoe aanvallender de speler, hoe meer hyena's op hem afstormen, hoe belangrijker het wordt om de ideale positie te hebben. Voor verdedigers maakt het minder uit, tenzij je tegenstander vroeg druk zet. Mijn rechtsback valt volop aan, waardoor ik die sowieso aan de juiste zijde wil hebben.
Leg dit nog eens uit? Hoe bedoel je is er meer ruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capsaicin
  • Niet online
fifanoob schreef op maandag 18 januari 2021 @ 20:42:
[...]

Leg dit nog eens uit? Hoe bedoel je is er meer ruimte?
In theorie is het mogelijk om de verdedigingsbreedte op 10 te zetten, maar omdat er dan gaten in het midden vallen zetten de meesten dit op 4 of 5. Als de linksbuiten van de tegenpartij een rechtspoot is, zit jouw rechtsback dichter bij de bal, en moet de linksbuiten steeds bedacht zijn op een verdedigende move, maar als de linksbuiten een linkspoot is, wordt de afstand tussen bal en rechtsback sowieso groter, maar daarnaast kan hij (eventueel met een ballroll zodat zijn hoek iets gunstiger wordt) zijn lijf tussen de rechtsback en de bal plaatsen om de bal af te schermen. Het heeft ook nadelen: naar binnen snijden en poeieren wordt lastiger, maar in het midden is al het druk genoeg, de primaire rol van de buitenspelers is om het veld breed te houden en de spitsen te voorzien.

Hoe kijk jij hier tegenaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:39
Slaat echt nergens op.
Ik heb juist van die potjes dat ze eindeloos de bal rond spelen tot aan de keeper terug. Soms kom ik in de eerste 20 minuten geen eens aan de bal... Zelfs wanneer ik pressure aanzet.
Dat druk zetten vind ik nog niet eens zo erg dan counter ik simpel eruit, maar dat eindeloos rondtikken...
Weet over het algemeen eerste helft er wel 5 te scoren en dan maar de glitch en even wat anders doen :) kies ook alleen de lager dan 80 rated teams elite 2 of 3 is prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifanoob
Capsaicin schreef op maandag 18 januari 2021 @ 20:53:
[...]
In theorie is het mogelijk om de verdedigingsbreedte op 10 te zetten, maar omdat er dan gaten in het midden vallen zetten de meesten dit op 4 of 5. Als de linksbuiten van de tegenpartij een rechtspoot is, zit jouw rechtsback dichter bij de bal, en moet de linksbuiten steeds bedacht zijn op een verdedigende move, maar als de linksbuiten een linkspoot is, wordt de afstand tussen bal en rechtsback sowieso groter, maar daarnaast kan hij (eventueel met een ballroll zodat zijn hoek iets gunstiger wordt) zijn lijf tussen de rechtsback en de bal plaatsen om de bal af te schermen. Het heeft ook nadelen: naar binnen snijden en poeieren wordt lastiger, maar in het midden is al het druk genoeg, de primaire rol van de buitenspelers is om het veld breed te houden en de spitsen te voorzien.

Snap je uitleg nog niet helemaal om eerlijk te zijn wel een beetje maar ook weer niet.

Was de vraag niet over de centrale verdedigers? Waarom men liever een linkspoot als lcv willen en een rechtspoot als rcv. Maar in principe is dat hetzelfde als met de LA en RA.

Het is volgens mij vooral bedacht vanuit balbezit. Zodat je buiten om uit kan verdedigen/opbouwen. een LA moet niet met zijn rechter binnen door opbouwen maar buiten om en dus met zijn linker :)

Verder zou ik nooit je verdediging op 10 te zetten. Waarom zou een LA of een RA de cornervlag moeten verdedigen. Je moet je goal/16m gebied verdedigen. Vandaar dus ook bij balverlies je verdediging compact zetten. Ik zelf heb die op 4. En bij balbezit weer juist breder (7 ) want dan wil je graag de ruimtes groot hebben.

edit:

Volgens mij heb jij het over de linksvoor? En niet over de verdedigers? Ik snap het nog niet helemaal zoals je merkt ;p

[ Voor 13% gewijzigd door fifanoob op 18-01-2021 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capsaicin
  • Niet online
fifanoob schreef op maandag 18 januari 2021 @ 21:18:
[...]

Snap je uitleg nog niet helemaal om eerlijk te zijn wel een beetje maar ook weer niet.
Sorry voor de verwarrende toelichting.

Als we voor het gemak aannemen dat:
- Een voetbalveld 70 meter breed is
- Dat de meeste FIFA-spelers hun verdedigingsbreedte op 4 of 5 zetten waardoor de fullbacks gelijk komen met de rand van het strafschopgebied
- Dat het strafschopgebied 40 meter breed is
- Waardoor je aan beide zijden 15 meter vrije ruimte overhoudt.
Zo dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vwZM_O0y0AXVECbCPtUGxfzITM8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bEqftb1eArgQYJ03gHHRGVaP.png?f=fotoalbum_large

Als de linksbuiten van ploeg A een rechtspoot is en balbezit heeft, bevindt de bal zich dichterbij de fullback van ploeg B dan wanneer deze linksbuiten een linkspoot zou zijn geweest. De vrije ruimte neemt dan met circa 1 meter af. Daarnaast heeft de linksbuiten minder kans om de bal met zijn lichaam af te schermen en tegelijkertijd naar voren gericht te zijn (als hij een rechtspoot is). Een rechtspotige linksbuiten kan de bal alleen met zijn lichaam afschermen door naar achteren te kijken, waardoor hij minder gevaarlijk wordt.
Was de vraag niet over de centrale verdedigers? Waarom men liever een linkspoot als lcv willen en een rechtspoot als rcv. Maar in principe is dat hetzelfde als met de LA en RA.
De vraag ging inderdaad over cv's. Ik gaf een breder antwoord, mede doordat in de tactiek die wij gebruiken 1 fullback op aanvallen staat en feitelijk als buitenspeler fungeert.
Het is volgens mij vooral bedacht vanuit balbezit. Zodat je buiten om uit kan verdedigen/opbouwen. een LA moet niet met zijn rechter binnen door opbouwen maar buiten om en dus met zijn linker :)
Precies dit, en daarnaast is het dan ook makkelijker om de bal met je lichaam af te schermen.
Verder zou ik nooit je verdediging op 10 te zetten. Waarom zou een LA of een RA de cornervlag moeten verdedigen. Je moet je goal/16m gebied verdedigen. Vandaar dus ook bij balverlies je verdediging compact zetten. Ik zelf heb die op 4. En bij balbezit weer juist breder (7 ) want dan wil je graag de ruimtes groot hebben.
Mee eens.

[ Voor 8% gewijzigd door Capsaicin op 18-01-2021 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifanoob
Capsaicin schreef op maandag 18 januari 2021 @ 22:02:
[...]
Sorry voor de verwarrende toelichting.

Als we voor het gemak aannemen dat:
- Een voetbalveld 70 meter breed is
- Dat de meeste FIFA-spelers hun verdedigingsbreedte op 4 of 5 zetten waardoor de fullbacks gelijk komen met de rand van het strafschopgebied
- Dat het strafschopgebied 40 meter breed is
- Waardoor je aan beide zijden 15 meter vrije ruimte overhoudt.
Zo dus:
[Afbeelding]

Als de linksbuiten van ploeg A een rechtspoot is en balbezit heeft, bevindt de bal zich dichterbij de fullback van ploeg B dan wanneer deze linksbuiten een linkspoot zou zijn geweest. De vrije ruimte neemt dan met circa 1 meter af. Daarnaast heeft de linksbuiten minder kans om de bal met zijn lichaam af te schermen en tegelijkertijd naar voren gericht te zijn (als hij een rechtspoot is). Een rechtspotige linksbuiten kan de bal alleen met zijn lichaam afschermen door naar achteren te kijken, waardoor hij minder gevaarlijk wordt.

[...]

De vraag ging inderdaad over cv's. Ik gaf een breder antwoord, mede doordat in de tactiek die wij gebruiken 1 fullback op aanvallen staat en feitelijk als buitenspeler fungeert.

[...]
Precies dit, en daarnaast is het dan ook makkelijker om de bal met je lichaam af te schermen.

[...]
Mee eens.
ik ben te stoned denk ik haha ik zie het nog niet helemaal voor me maar dat ligt ongetwijfeld aan mezelf :+
Want ik snap nog steeds niet hoe de bal dichter bij een back is als de tegenstander links of rechts is?

Linksbuiten die een linkspoot is heeft de bal, ik snap niet zo goed waarom de ruimtes veranderen als die linksbuiten een rechtspoot is. Net als het afschermen snap ook niet zo goed waar je daar mee bedoeld. Een verdediger schermt de bal niet echt af? deze staat als goed is altijd met zijn gezicht naar voren ( goal tegenstander ) op moment dat hij met zijn gezicht naar zijn eigen goal staat met bal dan moet je niet afschermen maar imo de bal naar de keeper terug spelen. Waarom zou je de bal afschermen?

Denk dat we wel hetzelfde bedoelen in grote lijnen alleen snap ik je denkwijze nog niet helemaal.
Ik denk ook altijd vanuit balbezit. En niet zo zeer bij balverlies. Waarom iemand een linkspoot of een rechtspoot moet zijn zou bij mij altijd vanuit de gedachte zijn dat ik balbezit heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Capsaicin schreef op maandag 18 januari 2021 @ 20:53:
[...]

Interessante redenering. Ik heb een poos met Robben als linkspoot gespeeld als rechtsvoor. Maar ik kreeg die maar niet lekker aan de praat, juist vanwege dat links zijn voor mijn gevoel. Dus Robben eruit gehaald en Van Bergen er in. Ging meteen een stuk beter, maar dat kan natuurlijk ook zijn omdat Van Bergen dan beter bij mijn speelstijl past.

Vanavond echter met co-op met mijn zoon zijn team gespeeld, en die heeft Van Bergen als rechtspoot juist op links staan. En toen kwam hij wat mij betreft totaal niet uit de verf! Zou dat dan te maken hebben met jouw redenatie of bedoel je dat niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Capsaicin
  • Niet online
fifanoob schreef op maandag 18 januari 2021 @ 22:22:
[...]

ik ben te stoned denk ik haha ik zie het nog niet helemaal voor me maar dat ligt ongetwijfeld aan mezelf :+
Want ik snap nog steeds niet hoe de bal dichter bij een back is als de tegenstander links of rechts is?

Linksbuiten die een linkspoot is heeft de bal, ik snap niet zo goed waarom de ruimtes veranderen als die linksbuiten een rechtspoot is. Net als het afschermen snap ook niet zo goed waar je daar mee bedoeld. Een verdediger schermt de bal niet echt af? deze staat als goed is altijd met zijn gezicht naar voren ( goal tegenstander ) op moment dat hij met zijn gezicht naar zijn eigen goal staat met bal dan moet je niet afschermen maar imo de bal naar de keeper terug spelen. Waarom zou je de bal afschermen?

Denk dat we wel hetzelfde bedoelen in grote lijnen alleen snap ik je denkwijze nog niet helemaal.
Ik denk ook altijd vanuit balbezit. En niet zo zeer bij balverlies. Waarom iemand een linkspoot of een rechtspoot moet zijn zou bij mij altijd vanuit de gedachte zijn dat ik balbezit heb.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1yWaddVzy_O8ldxxp838wkb7x7g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1e1ywoJH5Spj2TOw2LDkGSBJ.jpg?f=user_largeDe zwarte rondjes moeten de bal voorstellen. Een linkspoot houdt de bal meer naar links, een rechtspoot meer rechts van zichzelf.

Als de rechtsachter en de linksbuiten (ongeveer) op 1 lijn staan, kan een linksbenige linksbuiten de bal schermen met zijn lijf (en tegelijkertijd richting het doel van de tegenstander kijken). Een rechtsbenige linksbuiten zou de bal alleen kunnen afschermen met zijn lijf door naar zijn eigen doel te kijken (waardoor hij minder gevaarlijk wordt.)

Ik denk ook dat we ongeveer hetzelfde bedoelen. ;)
MadMoody schreef op maandag 18 januari 2021 @ 22:43:
[...]

Interessante redenering. Ik heb een poos met Robben als linkspoot gespeeld als rechtsvoor. Maar ik kreeg die maar niet lekker aan de praat, juist vanwege dat links zijn voor mijn gevoel. Dus Robben eruit gehaald en Van Bergen er in. Ging meteen een stuk beter, maar dat kan natuurlijk ook zijn omdat Van Bergen dan beter bij mijn speelstijl past.

Vanavond echter met co-op met mijn zoon zijn team gespeeld, en die heeft Van Bergen als rechtspoot juist op links staan. En toen kwam hij wat mij betreft totaal niet uit de verf! Zou dat dan te maken hebben met jouw redenatie of bedoel je dat niet?
Ja dat bedoel ik idd. Als een linksbuiten of rechtsbuiten aan de goede zijde staat heeft hij meer ruimte om er langs te glippen, en kan hij soms zijn lichaam gebruiken om de bal te beschermen. Maar als je aan de verkeerde zijde staat wordt het lastig om er langs te glippen en moet je vaak naar binnen trekken, wat je weer voorspelbaar maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capsaicin
  • Niet online
Een tactiek die eerder in dit topic was gepost heeft een grondige herziening gekregen. Vooral de toelichting is interessant:
https://www.reddit.com/r/...n_updated_top_10_2400_sr/

[ Voor 3% gewijzigd door Capsaicin op 18-01-2021 22:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
MadMoody schreef op maandag 18 januari 2021 @ 22:43:
[...]

Het ligt er voornamelijk aan hoe je je wingers gebruikt.

Als je voornamelijk naar binnen trekt voor de combinatie/schot dan linkspoot op rechts en andersom.
Als je wingers voornamelijk gebruikt om het veld breed te houden en dan de pass/voorzet om dan links op links en andersom :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:13
Bossie schreef op maandag 18 januari 2021 @ 23:10:
[...]

Het ligt er voornamelijk aan hoe je je wingers gebruikt.

Als je voornamelijk naar binnen trekt voor de combinatie/schot dan linkspoot op rechts en andersom.
Als je wingers voornamelijk gebruikt om het veld breed te houden en dan de pass/voorzet om dan links op links en andersom :)
Ha leuke discussie!
Van Bergen zijn 5*wf helpt ook wel om hem op meerdere plekken in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capsaicin
  • Niet online
Bij Bayern speelde Robben altijd op rechts, maar daar kon hij steeds afspelen op de opkomende back Lahm. Lahm hield het veld breed en zorgde voor de afleiding / passoptie waardoor Robben naar binnen kon snijden en vuren. Zonder een aanvallende back zou een Robben die steeds naar binnen snijdt voorspelbaar zijn en het veld smal houden (waardoor de spits minder ruimte overhoudt). Een voorspelbare Robben is eenvoudig af te stoppen en leidt tot balverlies.

Overigens betekent dit niet dat een Robben op links opeens niet meer naar binnen kan snijden. Dat kan nog steeds en dat maakt hem zo onvoorspelbaar. Maar in plaats van zelf te schieten met zijn 2 sters zwakke voet kan hij dan beter de bal afspelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Capsaicin op 18-01-2021 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassiebassie
Deze fifa zijn R1/Rb voorzetten weer OP. Wij hebben een linkspoot op links en een rechtspoot op rechts. Messi tikt ze vaak binnen en in de 2e helft kopt Benzema ze vaak binnen als sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:38
_Uploader_ schreef op maandag 18 januari 2021 @ 23:13:
[...]

Ha leuke discussie!
Ik vind van Bergen meer een spits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassiebassie
Heeft er hier ervaring met Cantona? Lijkt me leuk om straks als spits te kopen. Of toch beter gewoon C. Ronaldo in de spits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Augy
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20:39
Ondanks dat Messi echt fijn speelde in m'n vorige team vond ik een aantal dingen minder: romagnoli net niet, Theo overprised en de combi savic en Duncan me niet verder brengen in Rivals.

Besloten team om te gooien en weer te gaan spelen met Ben Arfa op cam en fabregas voor de passing en opbouw vanuit t middenveld. Het verdedigende blok word gevormd door casemiro en llorente.

Nu hopen dat dit eindelijk gaat spelen zoals ik wil, ik ben hoopvol 🤞
Ingame:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YOe9rLgKvkgLMhASKWXTw7B935I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DkvjVyFkhrSh6PckUqsCoHSg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moody2204
_Uploader_ schreef op maandag 18 januari 2021 @ 23:13:
[...]

Ha leuke discussie!
Ja dat is precies waarom mijn zoon hem als linksvoor heeft gezet. Maar zelf ben ik meer van de voorzetten van de zijkant en snijd ik niet zo vaak naar binnen verder. Dus dan is het handiger een rechtsvoor die ook rechts is en een linksvoor die links is. Misschien dat ik daarom ook niet kon wennen aan Robben op rechts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gurbuh
[...]
Petje af als je met die verdediging Ronaldo's, Embappe's en Pele's weet af te stoppen. Wel leuk origineel team!
Ik houd echt van wendbare snelle CB's. Ik zou graag Varane zo goed willen kunnen gebruiken als al mn tegenstanders maar hij is vaak een stap te laat. Nu lever ik in op fysiek/lengte maar heb wel meer recovery options. Ook omdat ik dus met 10 depth speel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
Gurbuh schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:33:
[...]

Ik houd echt van wendbare snelle CB's. Ik zou graag Varane zo goed willen kunnen gebruiken als al mn tegenstanders maar hij is vaak een stap te laat. Nu lever ik in op fysiek/lengte maar heb wel meer recovery options. Ook omdat ik dus met 10 depth speel.
Met 10 depth zijn Telles, Adama, Walker etc de beste CB’s die ik tot nu heb gebruikt :+

Met “normale” CBs heb ik precies hetzelfde als jij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• allstarted1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 22:06

allstarted1

WTRFTS

Hassiebassie schreef op zondag 17 januari 2021 @ 23:19:
[...]

Ik en een maat van mij spelen hier mee: https://www.futbin.com/21/squad/5297083
Misschien brengt het je nog op ideeën? Ik vind jouw CB's te traag.
Thanks! Maar ik ben eigenlijk erg tevreden over m'n verdediging. :) Ze staan vrij dicht op elkaar opgesteld (houd het veld lekker compact) en Lenglet en Ramos hebben heerlijke blocks. Natuurlijk komt iemand ze wel eens op snelheid voorbij, maar dan heb ik meestal zelf al een fout gemaakt. Vaak zorgen Torreira en Moreno er dan nog voor dat ik gered wordt.

[...]
Ik zou doen: Modric --> shadow. Kubo ---> SIF Carrasco (als rechtspoot komt hij op rechts beter tot zijn recht, en veel alternatieven zijn er niet). Asensio ---> Dembele.
SIF Carrasco heb ik gisteren nogmaals gekocht, maar ik kan echt niet aan hem wennen. Heb in-game ook even de hele selectie omgegooid: Carrasco in de spits zoals veel mensen op Futbin aanraden, Griezmann links op de vleugel en Benzema als CAM, maar ik vind hem erg traag reageren en z'n sprintsnelheid niet waarmaken. Kubo voelt dan veel responsiever aan. Kan ook compleet aan mijn speelstijl liggen hoor, maar ik heb 'm nog maar een keer met winst verkocht :P Ik speel nog even door in de huidige vorm en ga dan rond TOTY wel rondshoppen :)

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Ik heb een poosje Benzema Headliners gebruikt als cam en miste ook snelheid/beweeglijkheid bij hem. Van zijn keiharde schot was ik wel onder de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 13:41
allstarted1 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:46:
[...]

Thanks! Maar ik ben eigenlijk erg tevreden over m'n verdediging. :) Ze staan vrij dicht op elkaar opgesteld (houd het veld lekker compact) en Lenglet en Ramos hebben heerlijke blocks. Natuurlijk komt iemand ze wel eens op snelheid voorbij, maar dan heb ik meestal zelf al een fout gemaakt. Vaak zorgen Torreira en Moreno er dan nog voor dat ik gered wordt.
[...]

SIF Carrasco heb ik gisteren nogmaals gekocht, maar ik kan echt niet aan hem wennen. Heb in-game ook even de hele selectie omgegooid: Carrasco in de spits zoals veel mensen op Futbin aanraden, Griezmann links op de vleugel en Benzema als CAM, maar ik vind hem erg traag reageren en z'n sprintsnelheid niet waarmaken. Kubo voelt dan veel responsiever aan. Kan ook compleet aan mijn speelstijl liggen hoor, maar ik heb 'm nog maar een keer met winst verkocht :P Ik speel nog even door in de huidige vorm en ga dan rond TOTY wel rondshoppen :)
Joao Felix anders proberen? (IF versie of headliner)
Llorrente is ook een goede allround middenvelder (heeft ook een paar IF versies)

Die moreno is wel grappige speler. Heb hem op Linksachter staan (rechts al Klaiber) en hij doet het daar verdomd goed.

wijze woorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hassiebassie
MadMoody schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:50:
Ik heb een poosje Benzema Headliners gebruikt als cam en miste ook snelheid/beweeglijkheid bij hem. Van zijn keiharde schot was ik wel onder de indruk.
Wij gooien vaak Benzema in de 2e helft erin met Engine op CAM. Laat hem aanvallen als 2e spits. Is ook meer iemand die de bal vast kan houden en dan een pass kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifanoob
Geen idee waarom maar had vorige week ofzo allemaal gold rares gekocht. Ook heel veel milik, allemaal ingekocht voor Max 700 coins en geen idee waarom maar ze gaan nu allemaal weg voor 1300. 500 coins winst per kaartje, tis niet bijster veel maar ik heb ruim 600 kaartjes ingekocht dus 300k coins winst straks erbij.
Prima handelen en je moet toch iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
fifanoob schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:37:
Geen idee waarom maar had vorige week ofzo allemaal gold rares gekocht. Ook heel veel milik, allemaal ingekocht voor Max 700 coins en geen idee waarom maar ze gaan nu allemaal weg voor 1300. 500 coins winst per kaartje, tis niet bijster veel maar ik heb ruim 600 kaartjes ingekocht dus 300k coins winst straks erbij.
Prima handelen en je moet toch iets.
Mensen maken nog een laatste dag gebruik van de 80+ upgrades e.d. denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:59
Prosac schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:48:
[...]

Valt me op dat het aanbod aan silvers ook afneemt. Het is lange tijd goedkoper geweest om 11 silvers te kopen, degenen die een min buy now van >400 hebben in de markt te listen en de rest in een silver upgrade te gooien. Op die manier kosten 3 common golds ongeveer 450 per stuk, beter dan direct kopen. Indien ik nu kijk (PC) zie ik dat er amper nog silvers voor 150 te kopen zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifanoob
Prosac schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:48:
[...]

Ja domme mensen als je het mij vraagt. Ga je spelers kopen om een untradeable speler te packen. Van het geld hadden ze beter de kaart zelf kunnen kopen maar ze hopen natuurlijk op die ene zieke speler.
Achja ik koop ook altjjd een staatslot win nooit wat maar blijf de hoop houden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
fifanoob schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:16:
[...]

Ja domme mensen als je het mij vraagt. Ga je spelers kopen om een untradeable speler te packen. Van het geld hadden ze beter de kaart zelf kunnen kopen maar ze hopen natuurlijk op die ene zieke speler.
Achja ik koop ook altjjd een staatslot win nooit wat maar blijf de hoop houden :p
Ik heb er ongeveer 200k aan uitgegeven, alle bijzondere leagues ook leeg gemaakt en obscure posities als RVV en CA opgeruimd.
Dit heeft me de zeer bruikbare wisselspelers als Neymar en Headliners Zaha opgeleverd. En een boel 84+ SBC fodder.
Bovendien heb ik uiteindelijk netto maar 50k uitgegeven, want elke dubbele zette ik steeds weer een uurtje op de transferlijst voor 1000 coins, met name de LVA en RVA vonden gretig aftrek voor 1500 buy now.
Prima deal me dunkt. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M@cer
Ik heb gisteren aardig wat gold spelers ingeslagen voor rond de 400 (via bid) en die gaan al de hele tijd voor 1200 weg.. Vandaag zijn de Gold spelers bijna niet te krijgen voor een normaal bedrag helaas.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassiebassie
M@cer schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:20:
Ik heb gisteren aardig wat gold spelers ingeslagen voor rond de 400 (via bid) en die gaan al de hele tijd voor 1200 weg.. Vandaag zijn de Gold spelers bijna niet te krijgen voor een normaal bedrag helaas.
Dit is ook de reden dat je tijdens rewards moet inkopen :)
Verkoopmomenten zijn tijdens Marquee matchups.
Ik maak dan altijd wel even snel 100K winst voor half uur traden. Vooral link verdedigers (frans, Spaans, Engels) doen het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifanoob
prima update zoals ik het lees. Snelheid na bepaalde skillmoves verlaagt wat ik goed vind. Dat werd wel flink misbruikt eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Zwolle
Paar prima potjes gespeeld. Wel irritant dat je het "vordering maken" van de goud objectives niet kunt doen . Het blijft op 2800/3000 rival punten staan. Zal wel (weer) te maken hebben dat ik boven de 30 potjes zit.

Wel een prima pack die je vrij kunt spelen met megaduel. Allws in rivals te halen en je krijgt een zeldzaam megapakket. Maarja dan donderdag maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifanoob
ga een gokje wagen met cancelo rttf kaartje. Heb er 4 van gekocht, City speelt tegen Gladbach dus die krijgt vast wel een upgrade. Beetje geluk verkopen we die tegen die tijd voor 300k, wishful thinking ;d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cubert20
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-07-2024
die sbc hebben we net nodig een linksback met low def en med att workrates voor de schappelijke prijs van ca 160k :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
cubert20 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:23:
die sbc hebben we net nodig een linksback met low def en med att workrates voor de schappelijke prijs van ca 160k :)
Weinig boeiend idd. Net als de andere SBC's, weer nieuwe 82+ aanvaller/mid/def.
Die laatste twee kun je dan tenminste nog wat zilver en brons weer mee wegwerken.

edit: qua inkoop voor Marquee Matchups zie ik eigenlijk weinig logische keuzes, behalve Milan - Atalanta

[ Voor 12% gewijzigd door Prosac op 19-01-2021 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
Met goede workrates had ik hem wel gedaan, maar dit slaat nergens op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar101
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 03:03
cubert20 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:23:
Wel een gemiste kans van EA. Zelf had ik wel een goede Ligue 1 LB kunnen gebruiken om te linken met zowel Neymar als Volland. Heb er nu Headliner Amavi staan, zit op hetzelfde niveau als deze Kurzawa en bijna 150K goedkoper en tradable. Ik denk dat ik deze SBC aan me voorbij laat gaan... :+

Enige wat ik me kan voorstellen is dat iemand die niet de Marquinhos SBC gedaan heeft en geen Mbappe heeft, Neymar in een hybrid team op fullchem wil krijgen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Markvd1984
Ik snap er niks van ,vorige week Ronaldo en nu Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oK907dDAr_uDh9n1CU8Yc0qiQhU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8s4kW7J17UNFb1FaUX6qUbnZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Laatst online: 10-09 11:14
Ik heb mijn team weer eens aangepast. Het staat nu in game op deze manier.

Stoichkov heeft nu in 33 wedstrijden 65 goals gescoord, een ware legend. Hier zitten slechts een stuk of 10 rivals potten bij, de rest is Weekend League

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_EMhdx_wXxTHBIClJuYttX9MdIM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hlnoyuyDLT40etJQWe7txv65.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Mars18 op 19-01-2021 23:31 ]

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR21
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05-2022
Ik wil deze maand Pele (95) gaan halen. Gister was die rond de 5 miljoen en na de melding dat TOTY eraan komt op FUT is deze gestegen. Heeft iemand een advies wanneer je goeie icons het beste kan kopen tijdens TOTY?

En heeft iemand nog een idee wanneer vorig jaar TOTY begon?

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
De kaart van Van Dijk is toegevoegd op Futbin op 06-01-2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06-09 18:30
Ik zit eraan te denken om Neymar te kopen zodra de rewards morgen beschikbaar zijn. Dan heb ik ongeveer 690K te besteden, wat mij tot het volgende team zou kunnen brengen:

https://www.futbin.com//21/squad/838052

Soucek lag niet in de planning, maar als placeholder probeerde ik hem in een 4-2-2-2 en dat was echt meer dan prima. Wegens gebrek aan budget ga ik het komende WL gewoon proberen met hem en Gini :).
Naast Crespo komt dan Hagi te staan denk ik, en Neymar / Robben de voorste aanvallende middenvelders, die dan erg wijd gaan staan.

Denken jullie dat Neymar nog gaat dalen met TOTY, of juist gaat stijgen? Hij bengelt nu rond de 690K, maar was maandag volgens mij rond de 660K.

[ Voor 6% gewijzigd door Casual_T op 20-01-2021 09:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 20mmNormandy
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 27-07-2021
Hele tijd niet meer gespeeld.
Allemaal leuke Nederlandse spelers uitgekomen ondertussen die ik allemaal in mijn bezit heb.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kx8OGukd0yldozi8R1L7LY3UhRo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mRROxQzcO3LYIyO9pOCF5cWz.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kan eventueel Depay inform kopen, maar vind em te duur.
Van dijk heb ik gehad, maar vond em niet zo, dus verkocht voordat ik er heel veel muntjes verlies op zou gaan draaien.
Nu nog wachten op een betere keeper

Heb nu de tacktiek instellingen van de 4231 die hier pas gedeeld werd.
Brilliant! Ik las dat iemand last had van vermoeide spelers, maar dat heb ik helemaal niet zo.
Alleen die sinkgraven 86 wissel ik in de 70ste minuut ong met dumfries RB inform en een van de CAMS is vaak moe en wordt gewisseld met van Bergen.
Het regent kansen, vooral aan de kant van de tegenstander en als ik een potje heb waarbij de tegenstander countert is dat geen ramp. Je kan 3-0 achterstaan en binnen 10 min ingame tijd 4-3 voor. Je spelers maken perfecte loopacties, helemaal als je ze naar voren stuurt af en toe en je hebt altijd afspeel mogelijkheden.
Heel het plezier in het spelletje is er weer mee terug.
Daarnaast ook redelijk realistisch denk ik, je laat 1 back, 2 cvs en een cvm achter tijdens de aanval, hiermee is de restverdediging ook altijd op orde. Je moet alleen uitkijken dat je niet per ongelijk een van die spelers naar voren stuurt dan tijdens het passen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hassiebassie
RR21 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 08:09:
Ik wil deze maand Pele (95) gaan halen. Gister was die rond de 5 miljoen en na de melding dat TOTY eraan komt op FUT is deze gestegen. Heeft iemand een advies wanneer je goeie icons het beste kan kopen tijdens TOTY?

En heeft iemand nog een idee wanneer vorig jaar TOTY begon?

Alvast bedankt.
Wanneer Pele kopen durf ik niet echt te zeggen. Ik had verwacht dat er massive panic sell zou komen bij de aankondiging maar door die verschrikkelijke nieuwe icon sbc loopt het niet helemaal zoals ik had verwacht.

Vrijdag is TOTY, zeker weten. Om 19:00 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markuss
Mars18 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:30:
Ik heb mijn team weer eens aangepast. Het staat nu in game op deze manier.

Stoichkov heeft nu in 33 wedstrijden 65 goals gescoord, een ware legend. Hier zitten slechts een stuk of 10 rivals potten bij, de rest is Weekend League
Tevreden over Kurzawa? Z'n work-rates schrikken enorm af? Heb ook altijd het idee dat zo'n nieuwe speler het 10 wedstrijden goed doet en dan door de grond zakt haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassiebassie
Markuss schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:38:
[...]

Tevreden over Kurzawa? Z'n work-rates schrikken enorm af? Heb ook altijd het idee dat zo'n nieuwe speler het 10 wedstrijden goed doet en dan door de grond zakt haha.
DIt is ook de reden dat ik hem niet ga doen. Ook zijn composure en defensive awareness vind ik erg laag.
Heeft wel veel total in game stats, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Ik wil nog steeds gaan voor Moments Roberto Carlos. Gisteren wel gespeeld tegen iemand met Prime Roberto Carlos en gelijk hebben we zijn zwakke plek uitgebuit. Koppen kan hij echt niet waardoor Carrasco SIF kon binnenkoppen bij de 2e paal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 18:44
Ik speel 352 dus ga hem op lm/rm proberen. Packte gisteren een dubbele auba dus dacht waarom niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
Beavbusi schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:51:
Ik speel 352 dus ga hem op lm/rm proberen. Packte gisteren een dubbele auba dus dacht waarom niet :p
Kreeg gisteren uit een player pick een dubbele untradeable Neuer, speel nu met hetzelfde idee (helemaal aangezien ik het geluk al heb gehad om en Varane en Neymar untradeable te packen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
M@cer schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:17:
De kaart van Van Dijk is toegevoegd op Futbin op 06-01-2020.
woah... die packen en dan linken met Robben en Klaiber _O_

edit: oh wacht. ;( ;w

[ Voor 4% gewijzigd door Prosac op 20-01-2021 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Volgens mij zal dit toch het TOTY moeten zijn zoals het op VI staat

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/HpKLSPK/toty.jpg

Jammer dat het altijd de geeikte namen zijn.. Zo'n bijzonder jaar hadden die 3 voorin op het middenveld nou toch ook niet.

[ Voor 19% gewijzigd door M@cer op 20-01-2021 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
M@cer schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:34:

[Afbeelding]

Jammer dat het altijd de geeikte namen zijn.. Zo'n bijzonder jaar hadden die 3 voorin op het middenveld nou toch ook niet.
FIFA (het spel) heeft haar eigen TOTY toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Mesque schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:20:
[...]

Yep, maar hoe het precies werkt en hoeveel impact de fan votes hebben, geen idee.
Ik zie ook geen uitleg op de TOTY page van EA zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mesque
Ik heb vandaag overigens alle silvers en gold common spelers die ik nog in mijn club had verkocht, toch weer een mooie 250k in de plus. Met deze prijzen vind ik het niet waard voor de upgrade SBC's te gaan, dan ga ik liever tijdens TOTY voor de league specific upgrade packs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassiebassie
M@cer schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:34:

[Afbeelding]

Maar hoezo is Kimmich rechtsback?

Krijgen we 3-4-3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:04
Fifa had Kimmich als middenvelder, in het verleden heeft hij ook rechtsback gespeeld. Kom je net wat beter uit.
Aangezien Thiago geen meta kaart is in Fifa acht ik de kans groot dat daar een Bruno Fernandes voor in de plaats komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
dutchgio schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:08:
Fifa had Kimmich als middenvelder, in het verleden heeft hij ook rechtsback gespeeld. Kom je net wat beter uit.
Aangezien Thiago geen meta kaart is in Fifa acht ik de kans groot dat daar een Bruno Fernandes voor in de plaats komt.
Dat denk ik ook inderdaad, zou me enorm verbazen als Thiago in de TOTY komt. Overigens zonder meta in acht te nemen slaat het uberhaupt nergens op wat mij betreft om Thiago in een TOTY op te nemen (er zijn het afgelopen jaar echt wel een aantal betere middenvelders geweest). Messi slaat overigens ook nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Mesque schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:14:
[...]

Dat denk ik ook inderdaad, zou me enorm verbazen als Thiago in de TOTY komt. Overigens zonder meta in acht te nemen slaat het uberhaupt nergens op wat mij betreft om Thiago in een TOTY op te nemen (er zijn het afgelopen jaar echt wel een aantal betere middenvelders geweest). Messi slaat overigens ook nergens op.
Ik vind het wel meevallen in een jaar zonder EK/WK etc waarbij de focus dan voornamelijk op de Champions League ligt.

Ronaldo/Messi zie je altijd wel terugkomen door hun individuele prestaties. Ronaldo/Bruno hebben dacht ik ook de nations league gewonnen (of was dat vorig jaar) dus die zullen we sowieso wel zien.

Zonder inzicht te hebben hoeveel impact de fan-votes hebben, is het lastig te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hassiebassie
Bossie schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:18:
[...]

Ik vind het wel meevallen in een jaar zonder EK/WK etc waarbij de focus dan voornamelijk op de Champions League ligt.

Ronaldo/Messi zie je altijd wel terugkomen door hun individuele prestaties. Ronaldo/Bruno hebben dacht ik ook de nations league gewonnen (of was dat vorig jaar) dus die zullen we sowieso wel zien.

Zonder inzicht te hebben hoeveel impact de fan-votes hebben, is het lastig te zeggen.
Nations League was in 2019 ;)
Toen zaten er nog van die verschrikkelijke Engelsen op de tribune die boeh gingen roepen zodra van Dijk aan de bal was.

Mooi dat ze eraf gingen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar101
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 03:03
dutchgio schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:08:
Dat weet ik nog niet zo zeker wat Thiago betreft. Zijn standaard versie is natuurlijk geen meta speler, maar degene die vorig jaar met zijn TOTS kaart hebben gespeeld, weten hoe goed hij kan zijn als hij flinke stat boosts krijgt voor zijn snelheid, fysiek en verdediging. Zijn dribbel voelt dan supersmooth, loepzuivere passing wat in deze Fifa erg belangrijk is, 5* skillmoves en zijn acceleration is relatief hoog waardoor hij alsnog erg snel aanvoelt ondanks dat hij niet de snelste middenvelder is. Ik heb in ieder geval voor hem gestemd, was 1 van mijn favoriete spelers vorige Fifa, hoop dat hij erbij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Mesque schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:20:
[...]

Volgens de tekst gaat het om de Europese voetbalfans die gekozen hebben.. Buiten de stemming in FIFA (het spel) heb ik nergens een keuze gezien om voor het TOTY te kiezen.

Maar goed, zelfs al zal het anders zijn in het spel, zal het waarschijnlijk weinig verschillen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
M@cer schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:57:
[...]

Volgens de tekst gaat het om de Europese voetbalfans die gekozen hebben.. Buiten de stemming in FIFA (het spel) heb ik nergens een keuze gezien om voor het TOTY te kiezen.

Maar goed, zelfs al zal het anders zijn in het spel, zal het waarschijnlijk weinig verschillen ;)
Er viel via deze pagina te stemmen op wie er in de TOTY zou moeten komen
Pagina: 1 ... 80 ... 158 Laatste