En na het eerste weekje handelen en een beetje Fifa te hebben gespeeld moet ik bekennen dat ik toch enigszins positief ben over de game. Laat ik wel stellen dat ik enkel wat squad battles en division rivals heb gedaan en nog maar weinig lag heb ondervonden.
- passen gaat eindelijk eens goed, ik heb heel vaak dat de bal daadwerkelijk gaat naar de speler waar ik naar kijk en dieptepassen lijken het ook beter te doen.
- verdedigen gaat iets makkelijker: hoewel het selecteren van de juiste speler soms moeilijker is, blijven ze niet als een stel lantaarnpalen staan. Ai doet regelmatig autoblock (maar kan ook nadelig zijn

).
- kopballen en volley's zijn weer bruikbaar. Niet zo overpowered als in 19, maar een scherpe voorzet met een back levert zowaar goals op.
- je kan lekker aanvallend spelen maar gebalanceerde backs staan vaak te hoog.
In division rivals heb ik wel momenten dat het even lagt en dat resulteert wel echt in hele slechte gameplay en delay. Ik blijf voorlopig dus nog maar even weg van de weekend league
Moet ook zeggen dat ze door die objectives op friendly matches te hebben gezet de tegenstanders in division rivals wel beter gematcht zijn. Al heb ik wel af en toe het idee dat mensen zich nog steeds laten zakken.
Vriend van mij speelt in divisie 3 en daar verloor ik laatst in een friendly nipt van met 2-1
Minpunt: dat hooghouden vanaf de aftrap, daar moet echt iets aan gedaan worden, heb er maar weinig tegengoals door gehad maar tegenstanders proberen het steeds, echt cheap.
Nu nog even de icon swaps 2 afmaken terwijl de glitch nog werkt