Hier is hij weer:
Hassiebassie Trading Tips / Fut Market
Inleiding
Eigenlijk ben ik als Fifa speler, echt heel erg jong. Pas in 2018 met Black Friday kocht ik mijn Xbox One en pas een paar dagen voor kerst kocht ik Fifa 19 wat sinds '99 de eerste Fifa was die ik echt ging spelen.
Ik denk zelfs dat het tot de maand februari heeft geduurd voordat ik echt begon met handelen en Sbc's te doen!
Alles wat ik hier heb vertel is self-taught. Ik had destijds nog geen flauw benul van het youtubekanaal van
NickRunTheFutMarket of een vermoeden dat de fut market ook echt grof geld betekent voor EA.
Toch heb ik hier en daar tips opgepikt van sommige medeTweakers nadat ik in het Fifa 19 topic voor het eerst een post had gemaakt. Wat voor mij het balletje heeft laten rollen is de youtubevideo van het kanaal Fifalosophy
YouTube: VAN 0 NAAR 1.000.000 COINS IN 1 WEEK
Het klinkt natuurlijk superstom maar als Fifa noob had ik echt geen flauw idee. Er is nergens een handleiding of guide te vinden die alle dingen even uitlegt hoe het moet.
Terminologie
Ik gebruik voor mijzelf vaak een soort van begrippenlijst om sommige dingen aan te duiden. Geen idee of dat overeen komt met hoe het echt op internet heet maar soit.
Sommige begrippen zijn in bepaalde situaties van toepassing.
Transfer targets: Dit is een speler waar je relatief veel winst mee kan maken zonder dat je het echt verwacht. Op de Xboxmarket zijn sommige non-rare spelers een paar K waard terwijl ze maar 75-76 rating hebben en ook geen goede stats hebben. Misschien dat sommige spelers interessant zijn vanwege een sbc.
Sniping: Het snipen van een speler is eigenlijk continu het zoeken naar een bepaalde speler verversen en hopen dat je hem goedkoop kan oppikken. Stel een speler gaat voor 20K weg (dit zijn de laagste buy now) en jij pikt hem bijvoorbeeld op voor 17K.
Market Ban: 1 van de meest irritante dingen die je kan oplopen als je veel handelt. Wat je ook doet, je kan geen bids meer uitbrengen of buy now doen.
Deze tips zijn allereerst gesorteerd op het level. Het level is gebaseerd op de hoeveelheid coins die je zelf hebt. Zo heb ik het onderverdeeld in 3 niveau's.
Beginner - Intermediate - Expert
Beginner 10K - 100K
Intermediate 101K - 1000K
Expert 1000K en verder
Voordat alle delen beginnen zijn er nog enkele belangrijke opmerkingen:
-
GEDULD Geduld is 1 van de belangrijkste aspecten van het handelen. Je moet er verstand van hebben wat bijvoorbeeld de impact is van de weekend league op de prijzen van meta spelers.
Zo kocht ik in het begin van Fifa 20 een leuk BPL team voor ongeveer 600K. Mane had ik gekocht voor 260K. Een week later op de vrijdag ging hij 's ochtends weg voor 280K. Met de 5% aftrek maak ik daar dus nog lekker een paar K winst mee

- Ik handel via de
webapp. Dit gaat voor mij het snelste. Ik gebruik 2 monitors en op de 2e monitor gebruik ik futbin om bijvoorbeeld prijzen te checken.
https://www.easports.com/fifa/ultimate-team/web-app/#
-
Open bids zijn de key. Heel veel spelers zijn goedkoper op te kopen via bidding. Zeker in tijden dat er veel pakketjes worden geopend zijn er soms zoveel spelers die op de TL worden geplaatst dat het bijna onmogelijk is om via open bids geen mooie slagjes te slaan. Dit is op de maandag na de squad battle rewards en op donderdag na de weekend league en division rivals. Ook op donderdagavond verschijnen de marquee matchups en dat zorgt ook voor een impact.
- er staan 100 plaatsen normaal open op de transfer list! Maak hier zeker gebruik van!
- Mensen zijn lui en dom. Het grootste gedeelte van mensen op de markt hebben geen flauw idee en doen maar wat. Voor een sbc kijken ze naar de eerste oplossing op futbin en kopen via buy now. Hier voorzichtig maar strategisch mee omgaan is zeer lucratief.
-
Investeren Dit is ook 1 van de meest belangrijke dingen. Spelers goedkoop inkopen om ze later weer te verkopen.
(Fifa 20 info)
Ik had veel 84, 85, 86 en 87 spelers ingeslagen voordat de sbc van basic icon kwam.
Toen die uitkwam heb ik vrijwel alles voor de maximale prijs gekocht. Veel 85 had ik voor ongeveer 5K-6K gekocht maar gingen in de hype weg voor 15K! Het geduldig wachten en op het juiste moment verkopen werd dus weer beloond

Een andere investering die ik al heb gemaakt is dat ik ontzettend veel CL-kaartjes heb. Nu zijn die nauwelijks meer waard dan de normale spelers, maar als er sbc's komen waarvoor ze nodig zijn dan schieten die prijzen weer omhoog! Dan pak je soms voor een speler 4K terwijl je hem voor 700 coins hebt gekocht.
Beginner:
We hebben niet veel coins te besteden dus elke winst is welkom. Dit betekent dat elke speler die we bijvoorbeeld al voor een 300 coins winst kunnen verkopen goed is! De key is om zo veel mogelijk spelers op de transferlist te hebben en die aan de lopende band te verkopen.
Doordeweeks heb ik eigenlijk nooit tijd om uitgebreid te handelen dus daarom ga ik vaak terug naar deze methode zelfs als ik meer coins heb.
Meestal begin ik met al mijn spelers die ik heb de transferlist heb staan om die te verkopen.
Ik doe nooit quick sell, maar ik kijk hoeveel een speler per stuk waard is. Als er een speler uitspringt waarvan ik denk: Waarom kost deze speler zo veel? Dan is die speler door mij gemarkeerd als een transfer target.

Nu is dat dus Pallois. Een rare 79 Franse CB uit de Ligue 1 die nooit in een team zal staan. SBC fodder dus. Maar toch relatief veel waard. Gaat weg voor 1600 coins.
Hier valt geld mee te verdienen!
Je zet voor het komende half uur alle Pallois op jouw lijst van targets, of je doet gelijk een bid.
Als je ze voor 1600 verkoopt houd je door middel van de 5% regeling dus 1520 coins over. Ik stel het target in voor max 1200 bids zodat we altijd wel wat winst kunnen maken.
Zoals je kunt zien ben ik continu bids aan het winnen en aan het sellen.
Dus hoe meer je dit doet, hoe meer winst je maakt. Soms bied ik op 2-3 spelers voor een uurtje terwijl ik gewoon rustig muziek aan het luisteren ben of een filmpje kijk. Het continu handelen kan veel winst opleveren. Mijn record op deze manier staat op 260K in een uur. Dit kwam omdat ik 4 zeer goede transfer targets had. Ze gingen weg voor 1,5K terwijl ik ze soms voor max 800 wist op te pikken. Dan zie je bijna elke paar minuten er wel een paar duizend bijkomen

Je moet je namelijk voorstellen dat ik nu voor het schrijven voor deze guide me beperkt heb tot 1 speler. Maar je kan er dus op veel meer spelers tegelijk bieden!
Helaas, ongetwijfeld waar je dan tegenaan gaat lopen is een irritante error:
Wat je ook doet, continu krijg je deze fout.
Druk dan zo snel mogelijk op F5!!. Voor zover ik weet is dit de enige manier om dit te fixen. Op je telefoon moet je de app afsluiten en opnieuw opstarten en op de pc volstaat een druk op de knop om de pagina te verversen.
Soms moet je dan een irritante puzzel oplossen om aan te tonen dat je geen bot bent.
Wees voorzichtig, want als je teveel aan het bieden bent loop je op een gegeven moment tegen een tijdelijke market ban aan. Dan ga ik vaak even een potje Fifa doen en vervolgens na het potje weer verder handelen.
Advanced trading tips:
Nu we wat coins hebben is het de bedoeling dat we gaan investeren. Niet in nieuwe spelers maar manieren om nog meer coins te vergaren!
Waarom zou ik mijn coins investeren, is het niet beter te wachten?
Coins op jouw account worden niet zomaar meer coins. Tenzij je bijna genoeg coins hebt voor een speler die je wilt kopen is het vrij nutteloos om je coins gewoonweg maar op de bank te laten staan. Je krijgt geen rente en dus is de meest verstandige keuze om te investeren in relatief veilige investeringen.
Marquee Matchups
De eerste manier om wat extra coins te vergaren is met de Marquee Matchups. Elke donderdag om exact 19:00 worden er 4 of meer sbc's online gegooid van enkele belangrijke wedstrijden die de aankomende dagen gespeeld worden. Ze zijn vaak alle 4 in met oplopende eisen. Zo kan het zijn dat je voor de eerste sbc misschien een paar zilveren spelers moet inleveren, of misschien 1 of spelers van de league waarin gespeeld wordt.
Voor het gemak pakken we de Marquee matchups van laatst er bij.
De belangrijkste tip is om altijd in de hype te verkopen. Houd altijd voor jezelf wat spelers achter de hand om in te leveren en degene die je niet gebruikt verkoop je weer.
Verkopen in de hype, wat is dat?
Verkopen in de hype wil eigenlijk zeggen dat je de spelers verkoopt op het hoogtepunt dat iedereen ze wil hebben. Dan is de prijs hoger dan normaal en maak je dus winst. Bij Marquee Matchups is dit eigenlijk net voordat de sbc's online komen EN vanaf het moment dat je ze kan inleveren.
Laatst was er de matchup van Manchester City tegen Manchester United. Een week ervoor had ik veel open bids gewonnen op relatief goedkope spelers. Zoals Claudio Bravo. Een 77 rated reserve keeper. Ging voor 19:00 weg voor 2000 coins terwijl ik ze voor 700 had ingekocht.
Na 19:00 bleek dat je een 81 rated squad moest inleveren. Bravo kelderde weer in prijs omdat zijn rating te laag was. Dit is een voorbeeld waarom ik liever in de hype van voor 19:00 verkoop dan daarna.
Een ander voorbeeld: Soms zijn er meerdere wedstrijden die in de Marquee matchup zouden kunnen verschijnen. Everton tegen Tottenham, of Arsenal tegen United?
Ook hier koop ik spelers een week van tevoren en zet ze op de transferlijst voor 19:00. Soms worden spelers voor meer coins gekocht in de hype dan na 19:00.
Dus in het kort:
- Wees op tijd met inkopen
- Sellen in de hype
Squad fitness
Doen we niet meer aan in 21
SBC fodder kopen
Dit is voor mij de grootste investeringen die zich met tijd en geduld ALTIJD uitbetalen. Je hebt er wel flink wat coins voor nodig.
Ik heb een excellijst gemaakt van alle spelers waar in valt te investeren. Van 86 rating tot en met 91 rating. Af en toe kijk ik steekproefsgewijs wat bepaalde spelers waard zijn.
Zoals je kunt zien in het bovenstaande plaatje zie je de namen, ratings en prijzen staan. Met groen geef ik aan of ik de speler heb of niet. Daarnaast highest en lowest sell. Dit zijn de buy now bedragen voor wat een speler minimaal weggaat op bepaalde tijden. Bernardo Silva kon ik dus op een bepaald moment voor 19K oppikken en een ander moment (ten tijde van een sbc bijvoorbeeld) ging hij weg voor minimaal 32,5K. Dat is een winstmarge van bijna 10K per speler!
Ik heb op die manier een goed beeld van de marktwaarde van bepaalde spelers en kan inkopen op het moment dat ze laag staan.
Dit kun je dus doen voor alle spelers die het waard zijn om in te investeren.
Word vervolgd.