MadMoody schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 08:57:
Ik ben ook weleens kritisch op het spel, maar geen enkel spel is zonder fouten. Ik heb me ook voorgenomen om zo weinig mogelijk mijn pure frustratie hier te uiten.
Ik probeer voor mezelf ook niet meer de vergelijking te trekken tussen echt voetbal en de game. Het spel geeft me nog genoeg voldoening om het toch telkens weer te spelen.
Wat niet wegneemt dat ik de WL moeilijker vind dan vorige editie. Mijn conclusie is dat ik ZELF niet goed genoeg ben in verdedigen. Dat frustreert. In Rivals kan ik me nog redelijk staande houden. Maar de WL is andere koek. Ondanks dat vind ik de gameplay toch iets beter dan vorige Fifa.
Buiten bovenstaande heb ik hier tips gelezen, en dan met name verwijzingen naar Youtubers, waardoor ik toch iets beter ben gaan spelen.
Ik snap de gefrustreerde reacties wel, maar ik hecht dan toch de meeste waarde aan alle tips hier.
Ik snap je volkomen hoor. Ik zelf heb ook afgelopen weekend mijn eerste WL gespeeld. En met pijn en moeite 18 win gehaald. Waar ik anders wel 20 haal en telkens bijna elite haalde was dat dit weekend totaal niet merkbaar.
Maar goed we zitten nog in de beginfase van de game we moeten de game nog kennen.
Ik vind deze fifa ook beter dan 20 terwijl ik 20 al goed vond. Deze fifa is naar mijn beleving nog realistischer.
Ook spelen nog veel lui heel erg compact en op de counter. Tegen dat soort lui is het soms handig om er heel snel uit te komen ( counter ) maar vergeet niet om af en toe een balletje terug te spelen om de tegenstander wat uit te laten stappen etc.
Qua verdediging merk ik vaak dat als mijn verdediger 1op1 komt te staan met een diepe bal van de tegenstander dat je dat soort ballen niet echt moet uit verdedigen maar terug moet spelen op de keeper.
Ik gebruik mijn keeper in deze fifa meer dan in andere jaren. Gewoon ff balletje terug spelen ipv mijn back in te spelen om dan te zien dat ie afgepakt wordt door de spits waar ik dat 1op1 duel mee aanging maar die ik dus in eerste instantie wel won.
Verder heb ik wel bewondering voor je dat je blijft proberen. Zoveel verliezen maar toch doorblijven gaan. Daar leer je wel het meest van maar het is niet echt leuk natuurlijk.
Als ik een paar tips mag geven. Probeer gewoon een paar situaties voor jezelf uit te stippen. Bv als je de vleugel in speelt dat je dan een 1-2tje met je middenvelder doet waardoor je vleugel speler bv meteen diep gaat. Of doe de 1-2tje met je spits. Met simpele 1-2tjes waardoor je de andere speler diep kan sturen is al heel handig.
Net als met skillmoves. Een paar moet je gewoon beheersen. dragback, schijnschot, balroll zijn toch wel 3 die je moet beheersen in de WL.
Vervolgens begin je steeds meer te herkennen in welke situaties je welke skillmove kan doen.
Skillmoves moet je overigens alleen doen op 20m van de goal van tegenstander. Nooit rond de middenlijn want bal verlies is daar dodelijk + het is niet nodig, met goed pasing desnoods je keeper weer gebruiken moet je in principe altijd onder de druk uit kunnen komen. Kan je dat niet, dan gewoon met hoge steekpass uit verdedigen ( lange bal dus ).
Wat ook helpt is simpele schijnbewegingen in je loop actie. Ik loop soms bewust ff 1 meter naar rechts om vervolgens naar links te gaan, je ziet tegenstanders daar al op happen. Het is iets simpels maar daardoor krijg je soms wel veel ruimte.
Voor mij is dit redelijk basis dingetjes. Dacht vermeld het toch wellicht heb je er iets aan want net zoals je zegt. Van negatieve reacties word je niet beter maar van tips wel
Volgens mij heb ik je trouwens ook in mijn psn lijst ( Toebster ben ik ), we kunnen wel eens een x als je wilt een paar potjes tegen elkaar doen. En dan kan ik wel ff kijken of mij een aantal dingen bij jou opvallen waar ik je bij kan helpen.
ps.
Boraslegend op youtube heeft wel goede filmpjes over tacs en skillmoves etc. Wel een aanrader.
Overigens raad ik het niet aan om zomaar opstellingen van youtubers over te nemen. Maar leer hun opstelling te begrijpen. Zodat je het kan aanpassen op je eigen spel.
Bij balverlies dus zelf ook geknepen staan je verdediging breedte bv op 3 a 4 balkjes zetten en bij bal bezit deze op 5/6 of 7 zetten want bij bal verlies wil je datje team weer breed komt te staan.
[
Voor 5% gewijzigd door
fifanoob op 26-10-2020 09:20
]