[lange post]Even een recap van de afgelopen week uit mijn gamebeleving en wat observaties (voor wie erom geeft)

.
Uit de SB-rewards deze week weinig tofs ontvangen. Felipe van Atletico had hoogste rating.
Had vandaag wel iets meer dan 100k op de virtuele rekening staan, dus inmiddels Hakimi en Ødegaard OTW gekocht voor m'n La Liga-, en Serie A-team.

Met het optreden van Noorwegen afgelopen weekend en het feit dat Haaland afgelopen week al een IF had, kan Ødegaard wel eens een winner worden met TOTW. De prijs loopt in ieder geval lekker op en in het slechtste geval eindigt 'ie in m'n La Liga-team.
Ook fijn dat Rüdiger blijft oplopen. Vorige week voor 8k gesnipet en van de week zat 'ie al ergens op 15k?

Nu in ieder geval op 13k. Sowieso is hij een echte stofzuiger. Ook ben ik erg tevreden over Alderwereld, ondanks z'n lagere pace en zijn onhebbelijkheid om soms op het middenveld op te duiken. In feite is hij wel overal en krijg ik relatief weinig goals tegen.

Beide mannen zitten dus voorlopig nog in mijn PL-team.
Twijfel wel nog over Dele Alli of Lo Celso centraal op het middenveld (samen met Henderson). Lo Celso is sneller en is dus meer 'meta', maar Dele Alli voelt meer als voetbal. Voorin geldt hetzelfde voor Kane: niet de snelste, niet de beste passer, maar staat wel vaak op de juiste positie en pikt best wat goals mee. Al maakt 'ie, wat mij betreft, niet zijn 88-rating waar. Dan is Richarlison, mits in stelling gebracht door Kane of het centrale middenveld, echt beter in de afwerking en passing. Bergwijn is vanaf links voor mij de perfecte aangever....heb Felipe Anderson dus verkocht. Bowen TOTW kan op RM voorlopig nog mee.
Wel jammer dat het Nederlands elftal dit weekend zo slecht heeft gepresteerd. Qua IF zal er daar niemand van voor in aanmerking komen. Hoop dat EA de Eredivisie in de gaten gaat houden, want een Nederlands team voelt nu al alsof het echt enorm achter de powercurve aan gaat lopen. Geloof dat Blind en Malen vorig jaar zo'n beetje de eerste spelers waren met een TOTW? Als ik het goed herinner pakte Blind hem in TOTW 3 en Malen zelfs al in de eerste week?

Met Depay heb ik tot de TOTSSF vorig jaar gespeeld in een Nederlands team, samen met Malen HL in de aanval. Ik ben bang dat zoiets dit jaar niet echt gaat gebeuren. Misschien wel met Berghuis?
Uit de laatste Hybrid SBC Navas gepackt. Kan er op zich weinig mee, aangezien ik weinig tot niets met Ligue 1 heb. Wel handig om achter de hand te hebben voor een SBC - maar mocht 'ie in aanloop naar de WL ineens op gaan lopen, dan doe ik 'm misschien van de hand.

Zelfde geldt overigens ook voor het geval dat ik Mbappé/Neymar pack...dan verbeter ik liever m'n Serie A en/of PL-team dan noodgedwongen een PSG- of Frans team samen te stellen.

Jullie hebben het hier gelezen, dus als het gebeurt....screenie it is!
Overall kan ik wel zeggen erg tevreden te zijn over de ontwikkelingen in FIFA 21. Passen is beter, verdedigen is leuker. Alleen keepers mogen iets sterker en meer voorspelbaar zijn. Of je nu Pope, Buffon of Ter Stegen op doel hebt staan, het lijkt net alsof van ieder hun handen gebroken én gegipst zijn. Simpele reddingen gaan erin, maar lastige schoten worden gehouden. Hoop dat dat nog gepatcht wordt, maar qua gameplay is 21 echt een stuk beter. Alleen die menu's....wat een drama. Daar mag ook écht naar gekeken worden. FIFA 20 was qua UI echt fijner.
[/lange post]
Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |