Je kan in ieder geval weer lachen om de situatie. Goede vooruitgang.peter13579 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 22:10:
Edit: Sorry, die hierboven kwam bij me op. Maar ga ik zeker niet sturen. Meer een geintje
Wat een vervelende situatie. Negeren lijkt me niet handig maar ik zou de communicatie wel formeel beëindigen.
Dat zou ik doen in de vorm van een reactie waarin je aangeeft dat verder communiceren geen zin heeft omdat beide standpunten te ver uit elkaar liggen.
Dat als hij denkt dat hij in zijn recht staat hij vooral de rechter moet vragen om over dit geschil een uitspraak te doen en dat je die rechtszaak met vertrouwen tegemoet ziet.
Berichten waarin hij toegeeft te weten van de beperkingen goed bewaren. Screenshotten en opslaan.
Daarnaast aangeven dat je niet wilt dat hij aan de deur komt en dat je in voorkomend geval genoodzaakt bent aangifte te doen van bedreiging en/of stalking.
Dat zou ik doen in de vorm van een reactie waarin je aangeeft dat verder communiceren geen zin heeft omdat beide standpunten te ver uit elkaar liggen.
Dat als hij denkt dat hij in zijn recht staat hij vooral de rechter moet vragen om over dit geschil een uitspraak te doen en dat je die rechtszaak met vertrouwen tegemoet ziet.
Berichten waarin hij toegeeft te weten van de beperkingen goed bewaren. Screenshotten en opslaan.
Daarnaast aangeven dat je niet wilt dat hij aan de deur komt en dat je in voorkomend geval genoodzaakt bent aangifte te doen van bedreiging en/of stalking.
Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)
Dat is al gebeurd, het advies geven dat nogmaals te doen lijkt me niet verstandigFerruginous Hwk schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 23:04:
Wat een vervelende situatie. Negeren lijkt me niet handig maar ik zou de communicatie wel formeel beëindigen.

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten
Dat beëindigen is al gebeurd
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Wat is de tijdspanne nu eigenlijk tussen zijn ge-roeptoeter? Wat denkt hij eigenlijk? Elke keer dag(en) niets laten horen en dan weer beginnen te schreeuwenpeter13579 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 22:02:
Een update binnen gekregen, meneer heeft wat moeite met het samenvatten van de tekst in één bericht. Dus het is even wat knip en plakwerk ( ik open de berichten niet meer in marktplaats).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zijn conclusie is duidelijk, zoals hierboven te lezen is. Voorlopig sta ik op stand NEGEREN. als jullie goede ideeën hebben sta ik daarvoor natuurlijk open.
Zoals al aangegeven natuurlijk niets meer mee doen. Formeel heb je al lang duidelijk gemaakt dat het klaar is voor jou.
Mijn boefje is liev!
"Voor X euro kom ik het vanavond nog ophalen." Dan reageer ik met: "kom dan morgen maar voor de werkelijke prijs." Dat soort types kun je missen als kiespijn. Op ieder schroefje afdingen en alleen maar gezeur. Alles wat niet fatsoenlijk Nederlands gebruikt negeer ik. Pas geleden nog iets voor een mooie prijs op MP gezet. Gelijk tig van dit soort berichten binnen. Die negeer ik allemaal en ik verkoop dan aan de eerste met normaal taalgebruik. Op namen kun je niet echt filteren, want die sjonnies gebruiken gewoon een andere naam.Knul schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:04:
[...]
Bij de wat duurdere dingen via Marktplaats (auto's, laptops) ga ik niet in zee met mensen die gebrekkig Nederlands praten. Eén keertje gedaan toen ik m'n Golf verkocht, slechte ervaringen mee.
Ik let nu heel erg op het type koper. Sjonnies/"wat iez laatste prijs"/etc doe ik geen zaken meer mee. Sindsdien geen gezeik meer gehad....
@peter13579 , je bent veel te geduldig en vriendelijk. Deze vent is dat gewoon niet waard. Doe jezelf niet te kort en laat het gaan. Totaal negeren en die emails ook uitzetten. Gewoon je aandacht op positieve zaken in het leven richten.
offtopic:
Waarom hebben veel users het over 'beste man'? Dat is hij wat mij betreft helemaal niet. Gewoon een vervelende vent.
Waarom hebben veel users het over 'beste man'? Dat is hij wat mij betreft helemaal niet. Gewoon een vervelende vent.
Dit zou ik zeker niet doen. Dit geeft een opening naar de andere partij.peter13579 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 22:10:
Negeren lijkt het beste maar ineens komt een ander idee bij me op: De cashback actie waarop u heeft gereageerd is helaas verlopen. Inschrijvingen na 1-9-2020 worden niet meer in behandeling genomen. Zorgt u er bij de volgende actie op dat u tijdig reageert. We zien u natuurlijk graag terug als klant.
Maar misschien dat hij dit niet zo kan waarderen....
Edit: Sorry, die hierboven kwam bij me op. Maar ga ik zeker niet sturen. Meer een geintje
Overigens, mocht het daadwerkelijk tot een rechtszaak komen. Dan heeft meneer op voorhand al verloren, want hij heeft met € 50,00 de mogelijke consequenties geaccepteerd. Hij heeft namelijk die € 50 korting gekregen omdat hij op de hoogte was van de gebreken.
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Archiveren die handel. Wat een mafklapper zeg..peter13579 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 22:02:
Een update binnen gekregen, meneer heeft wat moeite met het samenvatten van de tekst in één bericht. Dus het is even wat knip en plakwerk ( ik open de berichten niet meer in marktplaats).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zijn conclusie is duidelijk, zoals hierboven te lezen is. Voorlopig sta ik op stand NEGEREN. als jullie goede ideeën hebben sta ik daarvoor natuurlijk open.
Ik zou dit persoonlijk nog een week aankijken, mocht die alsnog blijven appen dan melding maken dat je aangifte gaat doen van smaad en laster en blokkeren die handel.
Het riekt teveel naar een oplichting..Wellicht zullen er mensen op deze manier van handelen zich "bedreigd" dan wel onderdruk gezet voelen maar man man man..

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Laten we wel wezen, voor een oplichter is hij redelijk grappig, ik zie zijn schrijfsels wel graag
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Het aantal fouten is inderdaad opmerkelijk.eric.1 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 22:12:
De hoevelheid fouten in zijn korte zinnen is bijna bewonderingswaardig. Volgens mij ben je eerder al duidelijk geweest, dus inderdaad, lekker laten gaan.
Politie, advocaat, rechten, oorlog en slecht mens. Bingo iemand? Wat een samengeraapt zootje.
Edit: Ik zou zeker niet zo'n een grap uithalen, kan je nooit beter van worden.
Soms doen oplichters dat expres, zodat alleen de grootste naïevelingen zullen blijven reageren. Ook bij phishingmailtjes zie je maffe taalfouten.
[ Voor 7% gewijzigd door Gluten Parody op 05-10-2020 10:49 ]
Ik zou zo langzamerhand eens gaan overwegen zélf aangifte te gaan doen van o.a. bedreiging.
Die mafklapper koopt een oud 2e handsje en verwacht dan notabene BOVAG garantie??
Die mafklapper koopt een oud 2e handsje en verwacht dan notabene BOVAG garantie??
It took the power of Commodore 64 to put man on the moon
Dit doet natuurlijk wel wat met je, het zou mij ook niet koud laten. Maar wat moet je ermee?peter13579 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 22:02:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik blijf erbij dat datgene wat je verteld hebt, wat je hebt duidelijk gemaakt en waarmee jij de koop waterdicht hebt gemaakt tijdens de koop, dat moet je herhalen tot je een ons weegt. Of ben je mogelijk dan toch niet zo heel duidelijk geweest naar de koper als je wil doen geloven? Ik begin een beetje nieuwsgierig te worden naar wat jij tot nu toe geschreven dan wel gezegd hebt.
Volgens mij ben ik heel duidelijk geweest, gezien de berichten (in de opening post staat de complete communicatie) betwist hij ook niet dat er gesproken is over de distributieriem.pennywiser schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:11:
[...]
Dit doet natuurlijk wel wat met je, het zou mij ook niet koud laten. Maar wat moet je ermee?
Ik blijf erbij dat datgene wat je verteld hebt, wat je hebt duidelijk gemaakt en waarmee jij de koop waterdicht hebt gemaakt tijdens de koop, dat moet je herhalen tot je een ons weegt. Of ben je mogelijk dan toch niet zo heel duidelijk geweest naar de koper als je wil doen geloven?
Maar als het geen oplichter is maar gewoon iemand met pech, dan heeft hij duidelijk andere verwachtingen gehad van de auto dan wat hij gekregen heeft.
Ps. Ik heb ook uitgebreid het verhaal met de rechtsbijstand gedeeld. Zij geven aan, meestal horen we het verhaal van de andere kant. En met de communicatie die er geweest is moeten we dan tegen de persoon zeggen dat deze pech gehad heeft.
PPS. De koper was met tweeën tijdens de koop, ik was alleen. Dus als ze erom gaan liegen wordt het mogelijk lastig om te bewijzen wat ik werkelijk gezegd heb
Dit is super goed nieuws!peter13579 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 22:02:
[Afbeelding]
Hij komt dus niet meer langs dat is alweer een zorg minder.
Ook goed dat je de berichten niet open maakt via marktplaats maar leest in de email. Dan blijven ze op ongelezen staan.
True allemaal, maar ik vind wel dat ie erg lang volhoudt voor een oplichter.peter13579 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:17:
[...]
Volgens mij ben ik heel duidelijk geweest, gezien de berichten (in de opening post staat de complete communicatie) betwist hij ook niet dat er gesproken is over de distributieriem.
Maar als het geen oplichter is maar gewoon iemand met pech, dan heeft hij duidelijk andere verwachtingen gehad van de auto dan wat hij gekregen heeft.
Ps. Ik heb ook uitgebreid het verhaal met de rechtsbijstand gedeeld. Zij geven aan, meestal horen we het verhaal van de andere kant. En met de communicatie die er geweest is moeten we dan tegen de persoon zeggen dat deze pech gehad heeft.
PPS. De koper was met tweeën tijdens de koop, ik was alleen. Dus als ze erom gaan liegen wordt het mogelijk lastig om vast te stellen wat ik werkelijk gezegd heb
Herhaal dan nog eens punt voor punt jouw standpunt anders blijft hij zeker weten met argumenten of dit soort uitingen komen en slaap jij niet meer. Sluit dit af met dat bij volgende berichten alles meegenomen wordt naar het bureau om aangifte te doen van belaging/stalking. Met zijn kenteken is makkelijk op te sporen. Oh ja, dat aangifte/advocaat verhaal van hem is echt kansloos, insert Rob de Geus gif. Maar het is wel de bedoeling dat jij weer een goede nachtrust gaat hebben.
[ Voor 7% gewijzigd door pennywiser op 05-10-2020 11:27 ]
Aangifte bij de LOI ja.Skyrunner schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:59:
Ik zou zo langzamerhand eens gaan overwegen zélf aangifte te gaan doen van o.a. bedreiging.
Bovag garantie kan toch pas als de verkoopprijs hoger is dan €5000?
en zéker niet bij particuliere verkoop...
[ Voor 9% gewijzigd door Kees-Jan op 05-10-2020 11:30 ]
the older I get, the better I was...
Verwijderd
De politie is al eens gebeld hierover geloof ik, ze kunnen niks doen zolang het niets fysieks is en het alleen bij appjes blijft.Skyrunner schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:59:
Tja, nog een paar berichtjes sturen kost hem maar twee minuutjes. Nu opgeven betekent dat hij voor niks ‘moeite’ heeft gedaan. Verder doet het niet terzake of de auto wel of niet kapot is gegaan; deze is immers rijdend bij TS vertrokken.pennywiser schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:23:
[...]
True allemaal, maar ik vind wel dat ie erg lang volhoudt voor een oplichter.
Hoe lang heb je niet meer gereageerd, @peter13579? Nog even volhouden.
[ Voor 22% gewijzigd door Gluten Parody op 05-10-2020 11:48 ]
Ze kunnen wel wat met belaging waar het nu sterk op gaat lijken.Verwijderd schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:44:
[...]
De politie is al eens gebeld hierover geloof ik, ze kunnen niks doen zolang het niets fysieks is en het alleen bij appjes blijft.
Doet zeker wel terzake wat TS wel of niet heeft gezegd omtrent de staat van de auto.Gluten Parody schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:46:
[...]
Tja, nog een paar berichtjes sturen kost hem maar twee minuutjes. Nu opgeven betekent dat hij voor niks ‘moeite’ heeft gedaan. Verder doet het niet terzake of de auto wel of niet kapot is gegaan; deze is immers rijdend bij TS vertrokken.
True, maar TS heeft niet beweerd dat er een gloednieuwe distri-riem op ligt. Naar ik begrijp is er juist gewaarschuwd voor achterstallig onderhoud en verklaarde koper zich een ‘kenner’. Hij had dus met een auto-ambulance kunnen komen en Clio rechtstreeks naar werkplaats kunnen slepen
[ Voor 49% gewijzigd door Gluten Parody op 05-10-2020 11:53 ]
Het hoeft niet fysiek te zijn hoor, als het maar direct op de persoon gericht is. "Ik kom langs. Dan lossen we het op." is geen bedreiging. Voeg je eraantoe dat je geweld gaat gebruiken dan is het een ander verhaal.Verwijderd schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:44:
[...]
De politie is al eens gebeld hierover geloof ik, ze kunnen niks doen zolang het niets fysieks is en het alleen bij appjes blijft.
Of het al genoeg is voor belaging, ik vraag het me af.
[ Voor 5% gewijzigd door eric.1 op 05-10-2020 11:53 ]
Je kan natuurlijk ook zeggen dat je het nogmaals met je eigen advocaat hebt besproken en de dagvaarding wel tegemoet ziet, omdat je 100% weet dat je in je gelijk staat en hij dan voor alle kosten op zal draaien.
Maargoed, dan wijk je wel van je niet-corresponderen af en ga je in de aanval.Vraag is wat slimmer is.
Maargoed, dan wijk je wel van je niet-corresponderen af en ga je in de aanval.Vraag is wat slimmer is.
Growing old is mandatory, growing up is optional.
Dan kan hij dat alles nu herhalen, en afsluiten met doen van aangifte van belaging bij ook maar 1 verder bericht van deze meneer.Gluten Parody schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:49:
True, maar TS heeft niet beweerd dat er een gloednieuwe distri-riem op ligt. Naar ik begrijp is er juist gewaarschuwd voor achterstallig onderhoud en verklaarde koper zich een ‘kenner’.
[ Voor 14% gewijzigd door pennywiser op 05-10-2020 11:58 ]
Je zou er misschien nog een bericht aan kunnen wagen.
LS,
Ik heb u tijdens het bezoek meerdere malen verteld dat de auto lang niet is onderhouden. U heeft aangegeven ervaring te hebben met het kopen van auto's en onderling is afgesproken om nog wat van de vraagprijs af te doen.
Dat de auto, jammer genoeg, zogezegd, kapot is gegaan vlak na de aankoop is jammer maar dit is uw risico. U was op de hoogte van de onderhoudshistorie van de auto en u heeft toch besloten om met de auto naar huis te rijden.
Het staat u vrij om aangifte te doen en om een advocaat in de arm te nemen. Ik zie wat dat betreft een eventuele dagvaarding met vertrouwen tegemoet,
Met vriendelijke groet,
X
PS. Ik heb uw account geblokkeerd op marktplaats en marktplaats op de hoogte gebracht.
"
Of zo iets.
LS,
Ik heb u tijdens het bezoek meerdere malen verteld dat de auto lang niet is onderhouden. U heeft aangegeven ervaring te hebben met het kopen van auto's en onderling is afgesproken om nog wat van de vraagprijs af te doen.
Dat de auto, jammer genoeg, zogezegd, kapot is gegaan vlak na de aankoop is jammer maar dit is uw risico. U was op de hoogte van de onderhoudshistorie van de auto en u heeft toch besloten om met de auto naar huis te rijden.
Het staat u vrij om aangifte te doen en om een advocaat in de arm te nemen. Ik zie wat dat betreft een eventuele dagvaarding met vertrouwen tegemoet,
Met vriendelijke groet,
X
PS. Ik heb uw account geblokkeerd op marktplaats en marktplaats op de hoogte gebracht.
"
Of zo iets.
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Waarom nog een keer ? peter13579 in "Auto verkocht (marktplaats), "auto heeft het opgegeven""mkleinman schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:56:
Je zou er misschien nog een bericht aan kunnen wagen.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Misschien deed de auto het daarom niet meer, geen brandstof!Mrjraider schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 22:12:
Geef die beste man geen brandstof, gewoon laten voor wat het is. Er zijn hier zestien! pagina's met adviezen en allen komen op hetzelfde neer: negeren. Laten voor wat het is. Koper heeft geen poot om op te staan.
Klaar

Maar serieus, kansloos verhaal. Lekker negeren.
[ Voor 6% gewijzigd door SmurfLink op 05-10-2020 12:02 ]
I have stability. The ability to stab.
Omdat je met die laatste aangeeft dat je met vertrouwen een eventuele dagvaarding tegemoet ziet en de PS dat je dus alles ook naar marktplaats doorzet, hopelijk bindt die oplichter dan in.DukeBox schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:01:
[...]
Waarom nog een keer ? peter13579 in "Auto verkocht (marktplaats), "auto heeft het opgegeven""
Dat geeft misschien de TS ook wat meer rust en nachtrust.
[ Voor 6% gewijzigd door mkleinman op 05-10-2020 12:04 ]
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Ik zou een week later niet opnieuw gaan antwoorden aangezien TS al heeft aangegeven dat dat het laatste bericht van zijn kant is. Daarmee creëer je juist weer verwarring en een aanknopingspunt voor de koper.mkleinman schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:04:
Omdat je met die laatste aangeeft dat je met vertrouwen een eventuele dagvaarding tegemoet ziet en de PS dat je dus alles ook naar marktplaats doorzet, hopelijk bindt die oplichter dan in.
Of iets meer nachtrust brengt voor TS kan alleen hijzelf uitmaken.
[ Voor 6% gewijzigd door DukeBox op 05-10-2020 12:09 ]
Het is uiteraard aan de TS zelf, en ik zei om die reden ook bewust in mijn bericht "misschien".DukeBox schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:08:
[...]
Ik zou een week later niet opnieuw gaan antwoorden aangezien TS al heeft aangegeven dat dat het laatste bericht van zijn kant is. Daarmee creëer je juist weer verwarring en een aanknopingspunt voor de koper.
Of iets meer nachtrust brengt voor TS kan alleen hijzelf uitmaken.
Het is hier geen HK
[ Voor 98% gewijzigd door Standeman op 05-10-2020 14:38 ]
Awesome
Vervolg communicatie negeren, en desnoods even een babbeltje inplannen met de (digitale) wijkagent.
https://www.politie.nl/themas/wijkagent.html
Mogelijk kan deze partij nog tips geven, en indien jij je bedreigd voelt, helpen met een dossier opbouwen.
https://www.politie.nl/themas/wijkagent.html
Mogelijk kan deze partij nog tips geven, en indien jij je bedreigd voelt, helpen met een dossier opbouwen.
Vorige week dinsdag was mijn laatste bericht. Zou mooi zijn als het nu onderhand stopt, de politie gaat hier volgens mij niets mee doen ( heb ze ook al gebeld).Gluten Parody schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:46:
[...]
Hoe lang heb je niet meer gereageerd, @peter13579? Nog even volhouden.
Voorlopig blijf ik het negeren, dat hij aangeeft naar zijn advocaat te stappen (leuk: hebben jullie een advocaat? ik zelf mijn niet verder dan rechtsbijstandverzekering) geeft mij veel meer rust. Beter dat dan dat hij langskomt.
Of het is een oplichter die inbindt als ik lang genoeg niet reageer.
Of hij heeft echt pech met de auto ( wel een warrig verhaal). In dat geval praat ik graag met zijn advocaat. Met alle info die ik hier en van mijn rechtsbijstand heb gekregen ben ik er vrij zeker van dat de advocaat en ik tot de conclusie komen dat hij pech heeft..
[ Voor 44% gewijzigd door peter13579 op 05-10-2020 12:41 ]
@peter13579 Is er contant voldaan of per bankoverschrijving? In dat eerste geval, is het geld wel echt?
Lekker!
Contant afgerekend. Direct bij de Jumbo overgeschreven, en ( heel netjes van de Jumbo) ook het geld bij hen door de biljetten tester mogen halen.Napsju schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:41:
@peter13579 Is er contant voldaan of per bankoverschrijving? In dat eerste geval, is het geld wel echt?
@peter13579 Dat is heel netjes. Fijn, een zorg minder.
Lekker!
Het is de toon die de muziek maakt
Mijn suggestie, toon begrip voor voor de emotie en wees duidelijk over je standpunt. Bv.:
"Ik vind het heel vervelend dat de auto het niet meer doet. Ik kan me goed voorstellen dat je daar ontzettend van baalt. Het is echter niet terecht hier mij de schuld van te geven.
Nogmaals, zoals ik voor de verkoop in de app van Marktplaats melde heeft de auto achterstallig onderhoud. Ik heb niets verborgen over de staat van de auto. Ik heb juridisch advies ingewonnen en zie eventuele stappen van jou kant met vertrouwen tegemoet.
Wat mij betreft is de verkoop eerlijk en volgens de regels verlopen. Ik vindt het heel vervelend dat je zo'n pech hebt met de auto echter ik voel mijzelf er niet aansprakelijk voor.
Gezien de toon van je berichten beëindig ik het directe contact met je. Eventuele stappen van jou kant laat ik door mijn juridisch adviseur afhandelen.
met vriendelijke groet...."
Mijn suggestie, toon begrip voor voor de emotie en wees duidelijk over je standpunt. Bv.:
"Ik vind het heel vervelend dat de auto het niet meer doet. Ik kan me goed voorstellen dat je daar ontzettend van baalt. Het is echter niet terecht hier mij de schuld van te geven.
Nogmaals, zoals ik voor de verkoop in de app van Marktplaats melde heeft de auto achterstallig onderhoud. Ik heb niets verborgen over de staat van de auto. Ik heb juridisch advies ingewonnen en zie eventuele stappen van jou kant met vertrouwen tegemoet.
Wat mij betreft is de verkoop eerlijk en volgens de regels verlopen. Ik vindt het heel vervelend dat je zo'n pech hebt met de auto echter ik voel mijzelf er niet aansprakelijk voor.
Gezien de toon van je berichten beëindig ik het directe contact met je. Eventuele stappen van jou kant laat ik door mijn juridisch adviseur afhandelen.
Kap eens met het (opnieuw) in verwarring brengen van de TS. Alles is al gezegd, met wat voor crap dit sujet verder nog komt aanzetten in de chat is niet meer relevant.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Ha @Nomind, een dergelijk bericht is vorige week idd verstuurd. Nu opnieuw reageren is alleen maar olie op het vuur.
Ik ben zelf geneigd om ook zoiets terug te sturen, maar na adviezen hier blijf ik voorlopig in negeer stand.Nomind schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:50:
Het is de toon die de muziek maakt![]()
Een antwoord als hierboven zal een oprechte koper met een kapotte auto verder laten nadenken en hopelijk laten afdruipen. In dat geval vind ik dit ook een nette response.
Echter als het een oplichter is geeft bovenstaande weer een impuls aan het gesprek, dan blijft het duren.
Dat hij het volhoudt duidt er voor mij op dat hij mogelijk echt pech heeft met de auto. Maar ook dat is niet meer mijn probleem, wel kan ik dan mijn communicatie daarop aanpassen. Jammer dat hij zo inconsistent is in zijn verhaal.
Dank @EvaluationCopy en @Gluten Parody niet reageren dus. Fijn dat jullie goed meedenken!
Je laatste bericht was keurig. Alles is daarmee gezegd, misschien houdt hij het nog een paar dagen vol, maar 100,- euro op het feit dat het over een week klaar is.
Niet reageren zal nog wel een aantal berichten veroorzaken.
Reageren waarschijnlijk het tienvoudige daarvan.
Zoals eerder aangegeven geen voedingsbron geven.
Reageren waarschijnlijk het tienvoudige daarvan.
Zoals eerder aangegeven geen voedingsbron geven.
Stel je eens voor dat hij hier mee blijkt te lezen en gewoon aan het ouwehoeren is...
Dit. Lekker de mensen negeren die de rest van het topic niet gelezen hebben. TS heeft genoeg gezegd en negeren is nu het enige wat nog nodig is.EvaluationCopy schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:09:
Je laatste bericht was keurig. Alles is daarmee gezegd, misschien houdt hij het nog een paar dagen vol, maar 100,- euro op het feit dat het over een week klaar is.
Dan moeten we gewoon op zoek naar mede-Tweakers die geen interpunctie gebruiken.Nullifiel schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:16:
Stel je eens voor dat hij hier mee blijkt te lezen en gewoon aan het ouwehoeren is...
Wil je ons iets vertellen?Nullifiel schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:16:
Lastig bij een lurkerDutchJohnDoe schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:21:
[...]
Dan moeten we gewoon op zoek naar mede-Tweakers die geen interpunctie gebruiken.
Mijn boefje is liev!
Verwijderd
Goed idee meneer ik ben het in ider geval nietDutchJohnDoe schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:21:
[...]
Dan moeten we gewoon op zoek naar mede-Tweakers die geen interpunctie gebruiken.
Ook in het hypothetische geval dat het een oprechte koper betreft is het nu niet aan jou om te reageren, uit zijn laatste bericht blijkt immers dat ze advocaat contact met je opneemt...peter13579 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:04:
[...]
Ik ben zelf geneigd om ook zoiets terug te sturen, maar na adviezen hier blijf ik voorlopig in negeer stand.
Een antwoord als hierboven zal een oprechte koper met een kapotte auto verder laten nadenken en hopelijk laten afdruipen. In dat geval vind ik dit ook een nette response.
Goed punt, ik wil de advocaat niet voor de voeten lopen...Djordjo schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:58:
[...]
Ook in het hypothetische geval dat het een oprechte koper betreft is het nu niet aan jou om te reageren, uit zijn laatste bericht blijkt immers dat ze advocaat contact met je opneemt...
[ Voor 88% gewijzigd door Señor Sjon op 05-10-2020 15:31 ]
...
[ Voor 177% gewijzigd door Gluten Parody op 05-10-2020 15:33 . Reden: edit: wat Senor Sjon zegt :z ]
Wanneer het wel blijft voortduren kun je zelf aangifte tegen hem doen, hij is in zijn communicatie dreigend.
Mocht je een brief krijgen van een "advocaat" dan ben ik wel benieuwd of die is opgesteld in ABN of dat die ook vol zit met tikfouten. Het zal mij namelijk ook niets verbazen als hij zelf probeert om een blafbrief op te stellen.
We wachten het af in elk geval. Ik hoop voor TS dat deze soap snel op houd.
Lees anders de rest van het topic door. TS heeft al contact met de politie en hier kan je geen aangifte voor doen want hij doet nog niks tegen de persoon van de TS.Mathijs schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:35:
Wanneer het wel blijft voortduren kun je zelf aangifte tegen hem doen, hij is in zijn communicatie dreigend.
Dat lijkt me werkelijk prachtig.mkleinman schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:41:
Mocht je een brief krijgen van een "advocaat" dan ben ik wel benieuwd of die is opgesteld in ABN of dat die ook vol zit met tikfouten. Het zal mij namelijk ook niets verbazen als hij zelf probeert om een blafbrief op te stellen.
[ Voor 37% gewijzigd door SmurfLink op 05-10-2020 17:45 ]
offtopic:
Dit epos is dus exact de reden waarom ik geen zaken doe met familie/vrienden.
Ooit eens een 12jr oude Kadett (ja, het is even geleden) verkocht voor NLG 1200,- aan schoonfamilie en dat is een partij gierend uit de welbekende klauwen geëscaleerd nadat bij APK (ca. 6mnd later) eea aan vervanging toe bleek.
Nu kom je hopelijk snel van dit heerschap af, maar met (inmiddels ex-) schoonfamilie ligt dat uiteraard een stuk gecompliceerder.
Ooit eens een 12jr oude Kadett (ja, het is even geleden) verkocht voor NLG 1200,- aan schoonfamilie en dat is een partij gierend uit de welbekende klauwen geëscaleerd nadat bij APK (ca. 6mnd later) eea aan vervanging toe bleek.
Nu kom je hopelijk snel van dit heerschap af, maar met (inmiddels ex-) schoonfamilie ligt dat uiteraard een stuk gecompliceerder.
Volgens mij heb je het topic niet gelezen. Misschien dat die koper hem aanspreekt als vriend maar dat is gewoon marktplaatstaal voor meneerSkyrunner schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:50:
offtopic:
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Au contraire. Volgens mij heb jij mijn reactie niet goed gelezen.Marzman schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:53:
[...]
Volgens mij heb je het topic niet gelezen. Misschien dat die koper hem aanspreekt als vriend maar dat is gewoon marktplaatstaal voor meneerHet lijkt me vrijwel uitgesloten dat TS de auto aan een vriend heeft verkocht en daarna deze communictatie kreeg.
@Skyrunner
Met de eerste zin,
Met de eerste zin,
Is het net of je aangeeft dat TS gehandeld heeft met een familie lid, vandaar de verwarring.Dit epos is dus exact de reden waarom ik geen zaken doe met familie/vrienden.
Je hebt gelijk, maar ik bedoelde het tegenovergestelde.DukeBox schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:16:
@Skyrunner
Met de eerste zin,
[...]
Is het net of je aangeeft dat TS gehandeld heeft met een familie lid, vandaar de verwarring.
My bad

Me client vint dat...... Zoietsmkleinman schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:41:
men klieent/broer/frient fint da *
[ Voor 4% gewijzigd door hoi1234 op 06-10-2020 18:03 ]
Nee, niets doen, lekker negeren en alles van hem bewaren aan data. Misschien zit er wel een mogelijkheid tussen om aangifte tegen hem te doen(ligt er aan welk taalgebruik hij hanteert, en of het dreigend wordt ervaren)peter13579 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 22:10:
Negeren lijkt het beste maar ineens komt een ander idee bij me op: De cashback actie waarop u heeft gereageerd is helaas verlopen. Inschrijvingen na 1-9-2020 worden niet meer in behandeling genomen. Zorgt u er bij de volgende actie op dat u tijdig reageert. We zien u natuurlijk graag terug als klant.
Maar misschien dat hij dit niet zo kan waarderen....
Lekker voor laten komen, dan kun jij voor de civiele rechter gelijk je verhaal doen, maar zover zal het niet komen. als er überhaupt een zaak van komt, kun je reageren op de dagvaarding. Je gaat de rechter een brief sturen waarin je reageert op de inhoud van de dagvaarding, En geeft hierin ook aan welke bewijzen je hebt om jouw standpunt te onderbouwen.
@Djordjo indien je niets nuttigs toe kunt voegen aan een serieus topic, beperk je dan tot het schrijven op een kladblaadje aub.
[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 06-10-2020 23:03 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Of je leest het topic even door...Hackus schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:21:
[Misschien zit er wel een mogelijkheid tussen om aangifte tegen hem te doen(ligt er aan welk taalgebruik hij hanteert, en of het dreigend wordt ervaren)
Hij heeft wel degelijk een punt; aangifte doe je bij de politie, daar heeft TS al contact mee gehad en die hebben al aangegeven niets te kúnnen doen op dat moment. Je bedoelt denk ik een aanklacht indienen, omdat je over civiele rechter spreekt ipv strafrechtelijk, daar is geen aangifte voor nodig.Hackus schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:21:
[...]
Nee, niets doen, lekker negeren en alles van hem bewaren aan data. Misschien zit er wel een mogelijkheid tussen om aangifte tegen hem te doen(ligt er aan welk taalgebruik hij hanteert, en of het dreigend wordt ervaren)
Lekker voor laten komen, dan kun jij voor de civiele rechter gelijk je verhaal doen, maar zover zal het niet komen. als er überhaupt een zaak van komt, kun je reageren op de dagvaarding. Je gaat de rechter een brief sturen waarin je reageert op de inhoud van de dagvaarding, En geeft hierin ook aan welke bewijzen je hebt om jouw standpunt te onderbouwen.
@Djordjo indien je niets nuttigs toe kunt voegen aan een serieus topic, beperk je dan tot het schrijven op een kladblaadje aub.
Als de koper er een zaak van oplichting van wilt maken, daar gaat het hoofdzakelijk om. Ik zeg dat TS geen flauwe reactie moet geven zoals ik quoot,CH4OS schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 01:05:
[...]
Hij heeft wel degelijk een punt; aangifte doe je bij de politie, daar heeft TS al contact mee gehad en die hebben al aangegeven niets te kúnnen doen op dat moment. Je bedoelt denk ik een aanklacht indienen, omdat je over civiele rechter spreekt ipv strafrechtelijk, daar is geen aangifte voor nodig.
Alle bewijs moet bewaren en geef info mbt civiele zaak( die koper wil aanspannen. (wat lijkt uit de berichten die koper stuurt)
Btw; je doet altijd aangifte, ook van klachtdelict. Denk dat ze daarmee door de war bent. ( klachtdelict. oa, smaad, laster)
[ Voor 8% gewijzigd door Hackus op 07-10-2020 09:06 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ook smaad en laster valt onder strafrecht, daarvoor ga je dus niet naar de civiele rechtbank.Hackus schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 08:33:
[...]
Als de koper er een zaak van oplichting van wilt maken, daar gaat het hoofdzakelijk om. Ik zeg dat TS geen flauwe reactie moet geven zoals ik quoot,
Alle bewijs moet bewaren en geef info mbt civiele zaak( die koper wil aanspannen. (wat lijkt uit de berichten die koper stuurt)
Btw; je doet altijd aangifte, ook van klachtdelict. Denk dat ze daarmee door de war bent. ( klachtdelict. oa, smaad, laster)
Luister even lees eens goed. Het staat tussen (....) dus gaat het om de hoofdzaak van koper die zaak wil starten vanwege oplichting. Dat is civielrecht !CH4OS schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:44:
[...]
Ook smaad en laster valt onder strafrecht, daarvoor ga je dus niet naar de civiele rechtbank.
Een mening verdraaien is makkelijk scoren om iemand voor lul te willen zetten. Lees aub eerst goed !!
Ook voor jou geldt; als je niets nuttigs toe te voegen hebt, beperk je dan tot schrijven op kladblaadje.
Dat slaat dus op de zaak die koper wil starten.(oplichting)
TS = Verkoper !
[ Voor 26% gewijzigd door Hackus op 07-10-2020 12:59 . Reden: meer duidelijkheid ]
Ik denk toch echt dat ik wat anders zeg dan jij, dat is prima, maar betekend niet automatisch dat de ander fout is, zoals ik jou heb laten zien. Laten we iig niet meer offtopic gaan en rustig de TS afwachten ipv naar de hooivorken te grijpen. Daarnaast is deze muggenzifterij (ook van jouw kant) net zo goed niet nuttig en voegt het weinig toe, dus kun je beter jezelf ook tot een kladblaadje schrijven beperken, toch?
[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 07-10-2020 13:00 ]
Ik probeer je duidelijk te maken wat iemand bedoelt. maar lijkt aan dovenmansoren.CH4OS schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:59:
Ik denk toch echt dat ik wat anders zeg dan jij, dat is prima, maar betekend niet automatisch dat de ander fout is, zoals ik jou heb laten zien. Laten we iig niet meer offtopic gaan en rustig de TS afwachten ipv naar de hooivorken te grijpen. Daarnaast is deze muggenzifterij (ook van jouw kant) net zo goed niet nuttig en voegt het weinig toe, dus kun je beter dit soort dingen ook op een kladblaadje schrijven, toch?
Je 'flauwe' opmerking om smaad eo laster bij civiel te halen zeg ik nergens.
Oplichting, waar koper een zaak van wil maken is een civiele zaak !
TS lijkt het in elk geval te begrijpen, en meer leden. Wirwar die jij wilt zaaien helpt niets, advies is correct en aan TS.
[ Voor 7% gewijzigd door Hackus op 07-10-2020 13:04 ]
Oplichting is strafbaar...Hackus schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:02:
[...]
Ik probeer je duidelijk te maken wat iemand bedoelt. maar lijkt aan dovenmansoren.
Je 'flauwe' opmerking om smaad eo laster bij civiel te halen zeg ik nergens.
Oplichting, waar koper een zaak van wil maken is een civiele zaak !
TS lijkt het in elk geval te begrijpen, en meer leden. Wirwar die jij wilt zaaien helpt niets, advies is correct en aan TS.
Het betreft hier geen oplichting, maar verschil in mening tussen koper en verkoper..
Verkoper geeft aan achterstallig onderhoud en moet nodig nagekeken worden.
Koper geeft aan.. ik heb nog geen 100km gereden en volgens de ANWB is de auto stuk.. Dat komt door verkoper.
Dan is er een juridisch lijntje, koper verkoper aan elkaar verbonden..
Koper kan dan idd dit juridisch laten uitzoeken en aanvechten.. Maar hij moet dan wel een dosier opbouwen met een jurist en je aangeven tot betalen van de schade..
Zolang dat verder niet speelt.. Je hebt de zaak al kenbaar gemaakt aan de rechtsbijstand.. Dan denk ik dat je verder dit ook gewoon naast je neer moet leggen.. Staat hij voor de deur een deze dagen.. 112 bellen... Verder zal dit gewoon dood bloeden...
A Soldiers manual and a pair of boots.
Koper praat van zaak aanspannen, en praat van oplichter dit en dat. mocht daar een zaak uitkomen zal dat via civiele rechter gaan. Zoals ik al aangaf wat koper dan evt. kan verwachten.To_Tall schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:51:
[...]
Oplichting is strafbaar...met max 4 jaar gevangenis straf..
Het betreft hier geen oplichting, maar verschil in mening tussen koper en verkoper..
Verkoper geeft aan achterstallig onderhoud en moet nodig nagekeken worden.
Koper geeft aan.. ik heb nog geen 100km gereden en volgens de ANWB is de auto stuk.. Dat komt door verkoper.
Dan is er een juridisch lijntje, koper verkoper aan elkaar verbonden..
Koper kan dan idd dit juridisch laten uitzoeken en aanvechten.. Maar hij moet dan wel een dosier opbouwen met een jurist en je aangeven tot betalen van de schade..
Zolang dat verder niet speelt.. Je hebt de zaak al kenbaar gemaakt aan de rechtsbijstand.. Dan denk ik dat je verder dit ook gewoon naast je neer moet leggen.. Staat hij voor de deur een deze dagen.. 112 bellen... Verder zal dit gewoon dood bloeden...
Je kunt aangifte ergens van doen, of civiel een zaak aanspannen vanwege geschil in koop tussen particulieren, wat geen consumentenkoop is, want er is geen bedrijf bij betrokken.
verder gaat het over TS als verkoper, en wederpartij als koper, die TS lastig valt na aankoop.
Dus nogmaals; als er überhaupt een zaak van komt(vanuit koper) geldt eerder advies.
(dit geheel buiten evt gedane 'bedreiging' of nog volgend op) daarom is het beter dat TS niet meer geageerd op koper. Zijn bericht van (dacht) 29sept was voldoende.
afwachten wat er gebeurt en geen flauwe geintjes aan koper sturen, of welk bericht ook. Dat kan alleen meer uitlokken !
@Hackus
Dat zeg ik toch?
Tussen koper en verkoper zit wel een juridische relatie als koper/verkoper.
Echter als koper achteraf gezien van mening is dat de verkoper zaken achterwegen heeft gelaten mag koper gewoon een advocaat inschakelen en of een juridisch adviseur die hem kan helpen.
Aangifte kan niet want er is geen sprake van oplichting. er is sprake van een geschil. Er kan dus geen aangifte gedaan worden voor strafrechtelijk onderzoek.. De politie zal je ook doorverwijzen naar rechtsbijstand in dit geval..
TS zal ook niet moeten reageren eens.. Echter bij elke brief of mailtje dit wel kenbaar maken aan je rechtsbijstand.. Zij kunnen dan op een juiste manier adviseren..
Dat zeg ik toch?
Echter als koper achteraf gezien van mening is dat de verkoper zaken achterwegen heeft gelaten mag koper gewoon een advocaat inschakelen en of een juridisch adviseur die hem kan helpen.
Aangifte kan niet want er is geen sprake van oplichting. er is sprake van een geschil. Er kan dus geen aangifte gedaan worden voor strafrechtelijk onderzoek.. De politie zal je ook doorverwijzen naar rechtsbijstand in dit geval..
TS zal ook niet moeten reageren eens.. Echter bij elke brief of mailtje dit wel kenbaar maken aan je rechtsbijstand.. Zij kunnen dan op een juiste manier adviseren..
A Soldiers manual and a pair of boots.
Daarom zeg ik ook documenten van data(bewijs van berichten van koper) bewaren.(koper praat over aangifte/oplichting, niet ik). alleen als er vervelende berichten aan TS komen(ligt aan de inhoud) kan er evt. aangifte worden gedaan door TS.To_Tall schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:02:
@Hackus
Dat zeg ik toch?
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Een korte update:
Voor de mensen die het zich afvragen: ik heb niets meer gehoord van de koper of zijn advocaat. Ondanks dat de koper onder dezelfde naam na aankoop nog op andere auto's bood ben ik zijn gebruikersnaam later niet op marktplaats tegen gekomen.
De koper maakt in ieder geval geen handel van het kopen en verkopen van auto's. De auto staat volgens het RDW nog steeds op dezelfde naam, ook is de auto niet te koop aangeboden op marktplaats of gaspedaal.
Gezien het laatste bericht van de koper nu enkele weken terug is kan ik het verhaal nu rustig afsluiten mede dankzij jullie goede adviezen, waarvoor dank!
Voor de mensen die het zich afvragen: ik heb niets meer gehoord van de koper of zijn advocaat. Ondanks dat de koper onder dezelfde naam na aankoop nog op andere auto's bood ben ik zijn gebruikersnaam later niet op marktplaats tegen gekomen.
De koper maakt in ieder geval geen handel van het kopen en verkopen van auto's. De auto staat volgens het RDW nog steeds op dezelfde naam, ook is de auto niet te koop aangeboden op marktplaats of gaspedaal.
Gezien het laatste bericht van de koper nu enkele weken terug is kan ik het verhaal nu rustig afsluiten mede dankzij jullie goede adviezen, waarvoor dank!
Fijn om te horen dat het toch nog met een sisser is afgelopen! 
Hoop dat je er niets meer van hoort in ieder geval. Met deze mensen handelen is niet te doen
Hoop dat je er niets meer van hoort in ieder geval. Met deze mensen handelen is niet te doen
[ Voor 86% gewijzigd door Jinsoku op 03-11-2020 09:49 ]
Fijn dat je geen last meer van die gast hebt gehad.
Wat betreft de RDW data, wat staat daar bij 'Geëxporteerd'? Bij export verandert de 'Datum tenaamstelling' nl. niet.
Wat betreft de RDW data, wat staat daar bij 'Geëxporteerd'? Bij export verandert de 'Datum tenaamstelling' nl. niet.
Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...
Even gecheckt:JanB schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:02:
Fijn dat je geen last meer van die gast hebt gehad.
Geëxporteerd: NEE
Is het niet zo dat als de auto bij een handelaar staat, dit niet te zien is bij de data bij het RDW? Zover ik weet is het overschrijven van de auto naar een handleraar geen +1 bij aantal eigenaren. Althans, deze conclusie trek ik uit het feit dat ik in het verleden een auto bij een handelaar heb gekocht welke 0 zakelijke en 1 particuliere eigenaar had voor mij.
Maar fijn dat je niks meer hebt gehoord, bewijst wel weer dat blaffende honden niet bijten
Maar fijn dat je niks meer hebt gehoord, bewijst wel weer dat blaffende honden niet bijten
Dat klopt deels, maar ook als een handelaar een auto koopt, en deze registreert in zijn handelsvoorraad, kun je wel een datum tennaamstelling zien natuurlijkHatsjoe schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:08:
Is het niet zo dat als de auto bij een handelaar staat, dit niet te zien is bij de data bij het RDW? Zover ik weet is het overschrijven van de auto naar een handleraar geen +1 bij aantal eigenaren. Althans, deze conclusie trek ik uit het feit dat ik in het verleden een auto bij een handelaar heb gekocht welke 0 zakelijke en 1 particuliere eigenaar had voor mij.
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Apart dat je de auto 24 september jongstleden hebt verkocht aan deze meneer en dat hij de 26ste begint te berichten dat de auto kapot is. Ondertussen is hij diezelfde 26 september vrolijk aan het bieden op andere auto's op marktplaats.
https://www.marktplaats.n...-5-drs-e4-2006-blauw.html
Zie biedingen
https://www.marktplaats.n...-5-drs-e4-2006-blauw.html
Zie biedingen
Zou het niet eens proberen als je van je auto afwil zonder gezeur gaat het prima daar verwacht alleen niet dat je geld krijgt je krijgt een schattig en als je langs gaat gaat die lage schattig al weer naar beneden tot je uitkomt op het inkoop tarief van een autohandelaar en dat is echt heel weinig.atomix9 schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:54:
Bedankt voor dit Topic! Dit opent mijn ogenweer en herinnert me eraan nooit wat via Marktplaats te verkopen.
(mijn auto moet ook weg namelijk)
Ik kies wel een "ikwilvanmijnautoaf.nl"ofzo. Dit gezeur wil ik echt niet.Dan maar wat minder geld...
plus een hoop gedoe dus ja beter particulier verkopen alleen selectief zijn wie je auto koopt.
Ik quote mezelf maar even.
Wat een fucking soap. Ik was er allang klaar mee.
Jongens, dit is al afgehandeld en voorbij. TS heeft nooit meer wat vernomen van de malafide koper.
Eind goed, al goed.
Eind goed, al goed.
Dit begint aardig op een marktplaats scam te lijken en hierbij mijn allerlaatste reactie.
Erg vervelend dat u plotsteling pech heeft met deze auto. Tijdens de koop zijn alle bekende zaken zoals onderhoud en dergelijk besproken met jullie alle drie. Uw monteur die hierbij aanwezig was en aangaf een degelijke kennis te hebben met auto’s en heeft geen defecten mogen ontdekken tijdens en na de proefrit, de monteur en jij en je broer hebben allen goedkeuring gegeven voor aankoop. Sinds uw berichten heb ik wat meer informatie ingewonnen. Hoe vervelend het ook is, we hebben het hier over een particuliere koop waarbij u voldoende bent geïnformeerd over de staat van de auto. Ik neem dan ook geen verdere verantwoordelijkheid voor problemen ontstaan na deze koop. U mag natuurlijk altijd proberen uw bedreigingen waar te maken om aangifte te doen, maar de kans van slagen hiervoor in nihil. Hiermee sluit ik onze correspondentie af.
Groet HJ
Erg vervelend dat u plotsteling pech heeft met deze auto. Tijdens de koop zijn alle bekende zaken zoals onderhoud en dergelijk besproken met jullie alle drie. Uw monteur die hierbij aanwezig was en aangaf een degelijke kennis te hebben met auto’s en heeft geen defecten mogen ontdekken tijdens en na de proefrit, de monteur en jij en je broer hebben allen goedkeuring gegeven voor aankoop. Sinds uw berichten heb ik wat meer informatie ingewonnen. Hoe vervelend het ook is, we hebben het hier over een particuliere koop waarbij u voldoende bent geïnformeerd over de staat van de auto. Ik neem dan ook geen verdere verantwoordelijkheid voor problemen ontstaan na deze koop. U mag natuurlijk altijd proberen uw bedreigingen waar te maken om aangifte te doen, maar de kans van slagen hiervoor in nihil. Hiermee sluit ik onze correspondentie af.
Groet HJ
Je bent zo'n 3 jaar te laat.Henk-Jan60 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 13:55:
Dit begint aardig op een marktplaats scam te lijken en hierbij mijn allerlaatste reactie.
Groet HJ
Voor mij ook een mooie reminder om nog eens te checken, maar de auto staat nog steeds op dezelfde naam.
Dan is het tijd om dit topic ter ruste te leggen.
[ Voor 7% gewijzigd door Standeman op 05-06-2023 15:16 ]
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Dit topic is gesloten.