In het kort: wij hebben een (naar mijn mening) goed werkende 14 jaar oude auto verkocht via marktplaats. Bij verkoop alle ruimte voor een proefrit en evt keuring gegeven. Er was wel sprake van achterstallig onderhoud ( beurt/ distributieriem), dit was bekend bij verkoop. Auto is er blijkbaar bij de nieuwe eigenaar na 100km gestopt.
Hoe nu te reageren via marktplaats? En hoe nu verder?
Onder aan deze post de communicatie na verkoop opgenomen, dat maakt dit topic wat overzichtelijker denk ik.
Lang verhaal:
Hoi, wij hebben een auto verkocht via marktplaats, Clio uit 2006 met 125k km op de teller. Volgens mij in prima staat, wij hebben de auto pas 3 jaar en in die 3 jaar 6000km gereden (laatste half jaar maar 200km, vandaar de verkoop). Geen onderhoud gedaan behalve APK, een nieuwe accu en ruitenwissermotor toen die de geest gaven.
De auto moest dus een beurt hebben en volgens het boekje had de distributieriem al in 2018 moeten gebeuren.
Samen met de koper uitgebreid naar de auto gekeken en proefrit gemaakt. Hij constateerde allerlei problemen, de genoemde distributieriem, verkleurde koelvloeistof, de stuurstang en de auto maakte iets te veel toeren stationair naar zijn zin, dus nog 50 euro van de prijs afgedaan. Hij zou direct door rijden naar een vriendje met een garage en de onderdelen bestellen die nodig waren. Hij had 5 jaar bij een garage gewerkt vertelde hij, dus weet meer van auto's dan ik.
Twee dagen later krijg ik eerst een 5 sterren waardering op marktplaats en in de avond een boos bericht dat de auto het heeft opgegeven zonder verdere specificaties.
Na overleg met vrienden het bericht genegeerd, ik heb het gevoel dat hij me op wil lichten of zodanig onzuinig met de auto is geweest dat hij daarom kapot is.
Nu een nieuw bericht dat als ik niet reageer hij aangifte gaat doen.
Ik heb geen zin in een inhoudelijke discussie met de beste man. Voor 200 euro minder had ik de auto aan een handelaar kunnen verkopen zonder gezeur, maar ik had genoeg vertrouwen in de auto om deze op marktplaats te zetten ( laatste keer dus).
Maar hoe nu te reageren? Opties die ik zie:
1. Blijven negeren
2. Hem zeggen dat hij een rijdende auto heeft gekocht, ik heb aangeboden dat hij aankoop keuring kon laten doen en uitgebreide proefrit heeft gedaan dus dat hij pech heeft
3. Hem financieel tegemoet komen
4. De auto terug nemen ( wat moet ik met een kapotte auto, en mogelijk heeft hij alle goede onderdelen verwisseld met kapotte onderdelen).
5. ..........
Ik heb hier al verschillende topics gevonden, meestal met de strekking: verkocht is verkocht. Koper moet het maar uitzoeken. Mijn vraag nu is vooral: hoe te reageren op de marktplaats berichten.
Communicatie via MP: hierbij is de auto 24-9 verkocht en was de beoordeling op de 26e 5 van de 5 sterren
:strip_exif()/f/image/CK3z9fvGpfJF0x9RCyFoQm2O.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jf2uTWTVLwjt5I0dcjDwwkTm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nRXA3ooZrvTeUjmxEhXRXfBB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Yq3nyoSZR6N2KTg564QkgNEd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SzknPvOMcuqMVixiTkVBbJSy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yxjCWZ8WbvpvMCNFbjJ3RvR7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/E9HvvzzukSvF0e3jyKbC8uCe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5jcKJd0QCa9g5eVitGrWrKdr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Tbzl9hruj19MX1ZBjnKvRui2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Wq8rKv5FjOvUHH1UMLEAhKu0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SVPolbe9EA1C22BA1ufxQ7IJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoe nu te reageren via marktplaats? En hoe nu verder?
Onder aan deze post de communicatie na verkoop opgenomen, dat maakt dit topic wat overzichtelijker denk ik.
Lang verhaal:
Hoi, wij hebben een auto verkocht via marktplaats, Clio uit 2006 met 125k km op de teller. Volgens mij in prima staat, wij hebben de auto pas 3 jaar en in die 3 jaar 6000km gereden (laatste half jaar maar 200km, vandaar de verkoop). Geen onderhoud gedaan behalve APK, een nieuwe accu en ruitenwissermotor toen die de geest gaven.
De auto moest dus een beurt hebben en volgens het boekje had de distributieriem al in 2018 moeten gebeuren.
Samen met de koper uitgebreid naar de auto gekeken en proefrit gemaakt. Hij constateerde allerlei problemen, de genoemde distributieriem, verkleurde koelvloeistof, de stuurstang en de auto maakte iets te veel toeren stationair naar zijn zin, dus nog 50 euro van de prijs afgedaan. Hij zou direct door rijden naar een vriendje met een garage en de onderdelen bestellen die nodig waren. Hij had 5 jaar bij een garage gewerkt vertelde hij, dus weet meer van auto's dan ik.
Twee dagen later krijg ik eerst een 5 sterren waardering op marktplaats en in de avond een boos bericht dat de auto het heeft opgegeven zonder verdere specificaties.
Na overleg met vrienden het bericht genegeerd, ik heb het gevoel dat hij me op wil lichten of zodanig onzuinig met de auto is geweest dat hij daarom kapot is.
Nu een nieuw bericht dat als ik niet reageer hij aangifte gaat doen.
Ik heb geen zin in een inhoudelijke discussie met de beste man. Voor 200 euro minder had ik de auto aan een handelaar kunnen verkopen zonder gezeur, maar ik had genoeg vertrouwen in de auto om deze op marktplaats te zetten ( laatste keer dus).
Maar hoe nu te reageren? Opties die ik zie:
1. Blijven negeren
2. Hem zeggen dat hij een rijdende auto heeft gekocht, ik heb aangeboden dat hij aankoop keuring kon laten doen en uitgebreide proefrit heeft gedaan dus dat hij pech heeft
3. Hem financieel tegemoet komen
4. De auto terug nemen ( wat moet ik met een kapotte auto, en mogelijk heeft hij alle goede onderdelen verwisseld met kapotte onderdelen).
5. ..........
Ik heb hier al verschillende topics gevonden, meestal met de strekking: verkocht is verkocht. Koper moet het maar uitzoeken. Mijn vraag nu is vooral: hoe te reageren op de marktplaats berichten.
Communicatie via MP: hierbij is de auto 24-9 verkocht en was de beoordeling op de 26e 5 van de 5 sterren
:strip_exif()/f/image/CK3z9fvGpfJF0x9RCyFoQm2O.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jf2uTWTVLwjt5I0dcjDwwkTm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nRXA3ooZrvTeUjmxEhXRXfBB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Yq3nyoSZR6N2KTg564QkgNEd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SzknPvOMcuqMVixiTkVBbJSy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yxjCWZ8WbvpvMCNFbjJ3RvR7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/E9HvvzzukSvF0e3jyKbC8uCe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5jcKJd0QCa9g5eVitGrWrKdr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Tbzl9hruj19MX1ZBjnKvRui2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Wq8rKv5FjOvUHH1UMLEAhKu0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SVPolbe9EA1C22BA1ufxQ7IJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/b6n6Gf0X2DI5v9B1NRHD5JLu.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 50% gewijzigd door peter13579 op 04-10-2020 22:06 ]