Sosua schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:43:
Tip voor een volgende keer. Nooit auto's verkopen (particulier) bij je eigen huis. Ooit een BMW 1 op marktplaats gezet. Wat daar allemaal voor volk op af kwam. Niet normaal.
Toen toch maar elders afgesproken. Met name om dit soort gezeik te voorkomen.
Bij de wat duurdere dingen via Marktplaats (auto's, laptops) ga ik niet in zee met mensen die gebrekkig Nederlands praten. Eén keertje gedaan toen ik m'n Golf verkocht, slechte ervaringen mee.
Ik let nu heel erg op het type koper. Sjonnies/"wat iez laatste prijs"/etc doe ik geen zaken meer mee. Sindsdien geen gezeik meer gehad.
Destruction schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:42:
En wat betreft ikwilvanmijnautoaf. nl en dat soort bedrijven...

Als je opgelicht wil worden, moet je vooral daarheen gaan

Je kunt je auto ongeveer voor de schrootprijs verkopen, en daarna verkopen zij hem weer voor de hoofdprijs. Helaas trapt het gros van de mensen er gewoon in, daardoor kunnen dergelijke oplichters hun gang blijven gaan.
* Destruction heeft het een keer getest. Men wilde 1100 euro geven, ik rijdt erheen en laat ze de auto bekijken. Toen was-ie ineens nog maar 345,30 (zoiets) waard

Right, heb ze gevraagd of ik een dokter voor ze kon bellen oid, en toen de auto weer mee genomen, uiteraard. Mensen lokken met een interessant bedrag, en als ze eenmaal bij je aan de koffie zitten troggel je een auto af voor amper de helft van 't eerste bod

Zo kan ik ook geld verdienen.
Yuh, die ervaring heb ik ook met ikwilvanmijnautoaf.nl. Clio van m'n vriendin te koop gezet, duidelijk aangegeven dat er een deuk in de deur zat (inclusief foto's van de deuk en de overige "schades"). Auto was verder uitstekend (dealer)onderhouden.
Komt die koper eraan, het eerste wat ie zegt: "tsjonge, wat ziet die auto eruit". Gaat mekkeren over steenslag bij een 14 jaar oude auto met 2 ton op de teller. Volgens de beste man (die 1100 euro op de auto had geboden) moest hij de gehele voorkant overspuiten voordat hij hem kon verkopen. Alsof je dat gaat doen bij een auto met een dagwaarde van €2000.
Vervolgens start hij de motor en geeft hij aan dat er een raar bijgeluid in zit, volgens hem had het iets te maken met de kleppen. Ik hoorde niets, maar vooruit.
Lang verhaal kort: hij wou er 300 euro voor geven, en wij moesten maar blij zijn dat hij dat ding van ons wou kopen. Heb hem maar vriendelijk bedankt en verkocht aan een bevriende monteur.
Motorisch was er trouwens niets mis mee. Er was wel een veer geknapt, maar dat had die koper dan weer niet gezien met al z'n expertise
[
Voor 59% gewijzigd door
Knul op 29-09-2020 14:30
]