Auto verkocht (marktplaats), "auto heeft het opgegeven"

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 99.243 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:00
peter13579 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 07:45:
Nu nog het volgende bericht ontvangen. Weer een hele andere toon. [Afbeelding]
8)7

Motor is gewoon stukgegaan is een heel erg breed. Dat kan een stukke bougie zijn of de distributieriem is geknapt en de hele motor is in de soep gelopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021

Ps. De man heeft nooit gezegd dat hij automonteur is geweest, wel dat hij in de auto branche had gewerkt.
PPS. Ik zal dadelijk een samenvatting van alle gesprekken na verkoop toevoegen aan de start post. Dit maakt de verhaal lijn duidelijker
Een motor met 125k km op de teller die “overleden” is?!

Dat gebeurt echt bijna nooit. Meestal is er een anderen oorzaak. (Distributieriem?)

Ik geloof er nog weinig van...

Geen ervaring met anwb maar stellen die normaliter een soort rapport op?

@peter13579 de distributieriem was expliciet genoemd toch?

[ Voor 7% gewijzigd door BlakHawk op 29-09-2020 08:06 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:35

JB

Cédric roelt!

BlakHawk schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 08:01:
[...]

Een motor met 125k km op de teller die “overleden” is?!

Dat gebeurt echt bijna nooit. Meestal is er een anderen oorzaak. (Distributieriem?)

Ik geloof er nog weinig van...
De tijdspanne vliegt ook alle kanten op? @peter13579 lekker laten gaan. Dit gaat nergens meer over, ook 0.0 inhoudelijk. Kunt hem hoogstens bedanken voor de update maar denk niet dat het positief opgepakt wordt :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Laatst online: 16:23
m2011 schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:29:
[...]

Ik heb iets soortgelijks meegemaakt. Tegen verkoper gezegd dat ik 100km was gereden om iets van de prijs af te krijgen. Wat denk je? Volgende dag met 20 euro korting kunnen kopen door mijn buurman langs te sturen 🎉
offtopic:
Aha, was jij dat? Het is je gegund. Met zo’n buurman kun je wel een meevallertje gebruiken >:) Mooie lease-audi, trouwens.

Wonderlijk, dat laatste bericht. Zijn diagnose tijdens de proefrit was wel een heel stuk specifieker :)

[ Voor 12% gewijzigd door Gluten Parody op 29-09-2020 08:55 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BlakHawk
ramrodwillem schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 07:45:
" Ondanks dat je vooraf een prijs afspreekt proberen ze ter plekke af te dingen"

Hoe kan je vooraf nou een prijs afspreken , zou ik als koper nooit doen , je wil toch eerst een proefrit maken en dan kan je pas een prijs bepalen ....
Sorry ik heb nog nooit een auto verkocht, gaat om standaard marktplaats meuk.

Laatst een koffiemachine, ondanks dat alles van te voren besproken is toch nog proberen af te dingen.

Dan ben ik snel klaar met je, of je neemt hem mee voor de afgesproken prijs, of daar is het gat van de deur.

Maar dan had ik liever dan je niet was gekomen, had ik mijn tijd nuttiger kunnen besteden.

In dit geval had ik letterlijk 10 andere geïnteresseerden en 2 die hem voor hetzelfde bedrag wel wilden meenemen. Het was ook gewoon een nette prijs.

Uiteindelijk was ik “de lastige man” die iets “soepeler” moest doen.

Het is gewoon keer op keer dezelfde type personen. En dan zal het best allemaal discriminatie zijn, maar ik ben tegenwoordig na tig van dit soort ervaringen iets selectiever in wie ik uitnodig.

Scheelt mij een hoop tijd en frustratie.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Gluten Parody
BlakHawk schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 08:13:
[...]

Het is gewoon keer op keer dezelfde type personen. En dan zal het best allemaal discriminatie zijn, maar ik ben tegenwoordig na tig van dit soort ervaringen iets selectiever in wie ik uitnodig.
Jup... niet kunnen spellen is bij mij een red flag. Ik wil iedereen een kans geven, maar als de andere partij zelfs te lui is voor interpunctie heb ik er al geen zin meer in :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14:16

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

peter13579 schreef op maandag 28 september 2020 @ 09:53:

Samen met de koper uitgebreid naar de auto gekeken en proefrit gemaakt. Hij constateerde allerlei problemen, de genoemde distributieriem, verkleurde koelvloeistof, de stuurstang en de auto maakte iets te veel toeren stationair naar zijn zin, dus nog 50 euro van de prijs afgedaan. Hij zou direct door rijden naar een vriendje met een garage en de onderdelen bestellen die nodig waren. Hij had 5 jaar bij een garage gewerkt vertelde hij, dus weet meer van auto's dan ik.
Ik blijf nog altijd haken op dit, hij speelt nu dom maar wist zogenaamd van alles toen hij hem kocht.
Dit geeft mij een hele nare smaak.

Edit:

Een motor gaat niet "gewoon kapot" dus als er echt iets is en hij staat bij een garage moet hij je dit kunnen vertellen. naar mijn mening blijft hij veelste vaag voor de situatie, mits dit natuurlijk wel echt is gebeurd.
weten jullie of de ANWB naar elke garage brengt of alleen de dichtsbijzijnde? In het laatste geval kan ik vragen waar de auto staat en gaan kijken...
@peter13579 De dichtsbijzijnde, drukt de kosten :9

[ Voor 23% gewijzigd door Intergalactic op 29-09-2020 08:42 . Reden: toevoeging ]

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online

Edit: ook de tijd is bijzonder
Edit 2: weten jullie of de ANWB naar elke garage brengt of alleen de dichtsbijzijnde? In het laatste geval kan ik vragen waar de auto staat en gaan kijken...

Ps. De man heeft nooit gezegd dat hij automonteur is geweest, wel dat hij in de auto branche had gewerkt.
PPS. Ik zal dadelijk een samenvatting van alle gesprekken na verkoop toevoegen aan de start post. Dit maakt de verhaal lijn duidelijker
Tsja, opeens nederiger reactie... maar nog steeds. Leuk dat NA de verkoop de motor is stuk gegaan.... dat is niet jouw probleem.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Edit 2: weten jullie of de ANWB naar elke garage brengt of alleen de dichtsbijzijnde? In het laatste geval kan ik vragen waar de auto staat en gaan kijken...

Ja niets meer mee doen! Het is inmiddels paar dagen verder, waarom zou de ANWB "nu" bij de auto zijn :? Heeft ie alweer panne :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

JB schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 08:45:
[...]

Ja niets meer mee doen! Het is inmiddels paar dagen verder, waarom zou de ANWB "nu" bij de auto zijn :? Heeft ie alweer panne :+
Dat is inderdaad wel vreemd, lijkt mij dat je direct de ANWB laat komen, of niet natuurlijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Intergalactic schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 08:47:
[...]

Dat is inderdaad wel vreemd, lijkt mij dat je direct de ANWB laat komen, of niet natuurlijk...
Theoretisch kan het wel. De Wegenwacht biedt een service waarbij ze advies geven bij problemen en eventueel ook naar je toe komen om het te bekijken. Dat kan natuurlijk ook op een willekeurige dag, hoeft niet naast de snelweg te zijn.
Je kunt niet alleen bij pech op ons rekenen, maar ook als je denkt dat er iets mis is met je auto. Eén telefoontje is genoeg: je krijgt direct een onafhankelijk advies. En als het nodig is, komt de Wegenwacht gewoon naar je toe.
Onderdeel van het pechhulp pakket.

Maar het lijkt me dat als je een paar dagen later belt met de melding dat de auto tijdens het rijden kapot gegaan is, ze toch echt adviseren om naar een garage te gaan en niet langs komen om advies te geven, maar ik daar heb ik geen ervaring mee.

Echter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:39

Maar waarom wil je langs de garage gaan? Wat kun je hier nog mee winnen? Je weet zelf dat je volledig te goeder trouw hebt gehandeld, daar is de zaak al mee rond.

Aan de andere kant snap ik het absoluut hoor. Ik krijg van mijn naaste omgeving wel vaker het 'verwijt' dat ik soms veel te aardig kan zijn en het andere te graag naar de zin wil maken, ten koste van mezelf. Dus als ik in jouw positie zou ik mogelijk precies zo reageren. Nu kan ik langs de zijlijn er echter een stuk objectiever naar kijken denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:07

JanB

Het ken rotter !!!

Niet naar vragen en niet bij gaan kijken. Als de wegenwacht bij je auto komt krijg je van de wegenwachter echt wel meer info dan alleen te horen dat de motor kapot is.

Ik zou, of helemaal niet meer reageren, of hem nogmaal melden dat jij hem hier niet mee kunt helpen en hem succes wensen met het herstel van de auto.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

Fly-guy schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 08:56:
[...]

Theoretisch kan het wel. De Wegenwacht biedt een service waarbij ze advies geven bij problemen en eventueel ook naar je toe komen om het te bekijken. Dat kan natuurlijk ook op een willekeurige dag, hoeft niet naast de snelweg te zijn.

[...]

Maar het lijkt me dat als je een paar dagen later belt met de melding dat de auto tijdens het rijden kapot gegaan is, ze toch echt adviseren om naar een garage te gaan en niet langs komen om advies te geven, maar ik daar heb ik geen ervaring mee.

Echter
toon volledige bericht
Ik heb dit zelf een keer moeten doen, maar ze zijn er niet echt fan van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-07 15:31

Neus

www.zenaconsult.com

Technisch gezien vraagt hij je niks, hij vraagt niet dat je langskomt of dat je iets doet. Hij meldt alleen dat de auto niet werkt maar geeft geen details. Laat ie dat maar eerst doen.

Geef hem desnoods een random email adres om het ANWB rapport op te kunnen sturen. Geef NIET je telefoonnummer, anders krijg je ook daar op deze rare tijdstippen berichtjes of belpogingen; daar wordt je onrustig van en wil je dus van alles doen om van hem af te zijn.

Je kan antwoorden met: "Sorry, ik kan er niets aan doen, de auto is van U en diens problemen ook. De koop tussen twee particulieren komt zonder garantie en dit is wettelijk niet mijn probleem".

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:06
Neus schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:02:
Je kan antwoorden met: "Sorry, ik kan er niets aan doen, de auto is van U en diens problemen ook. De koop tussen twee particulieren komt zonder garantie en dit is wettelijk niet mijn probleem".
Dat is alles wat je moet doen.

Niet gaan kijken, niet verder info vragen of wat dan ook.
Koop is gedaan, zijn probleem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Fly-guy schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 08:56:
[...]

[...]

Echter
toon volledige bericht
Ja zo iemand zal bij de ANWB een abbo hebben terwijl "al mijn vrienden" verstand van auto's hebben.. Het kan natuurlijk maar heeft inmiddels alle schijn tegen icm het scheef gaan van de gegeven updates (tijdspanne) richting TS.

- auto gekocht
- twee dagen laten in de soep gelopen volgens zeggen
- nog een dag laten ineens ANWB die nog een keer komt kijken of de soep gaar is
- :z

Niets meer mee doen. Lekker gaar laten koken in zijn eigen sop.

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 29-09-2020 09:06 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dieken Taffert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 09-07 19:18
Dit lijkt me vertraagd afdingen, hij probeert het gewoon.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:24
Ik vind eigenlijk dat ik moet reageren na zijn laatste berichtAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5nCEmQI0ySQXoC0oNaQ0298B1Is=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wX5PnH36cQ9153JnzMRcgo6E.jpg?f=fotoalbum_large
Is nu ook een dag overheen gegaan sinds mijn laatste bericht naar hem. Gisteren super goede suggesties gekregen van jullie. Hebben jullie nu een idee?

Mijn eerste ingeving:
Erg vervelend dat u zoveel pech heeft met deze auto. Tijdens de koop zijn de distributieriem en het gebrek aan onderhoud besproken. U gaf aan met ervaring met auto's te hebben en ontdekte defecten die mij onbekend waren. Sinds uw berichten heb ik wat meer advies ingewonnen en heb u voldoende geïnformeerd over de staat van de auto.
Hoe vervelend het ook is, ik kan en wil geen verantwoordelijkheid nemen voor problemen die zich na overdracht hebben voorgedaan. Groeten, Peter

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Neus

Neus

www.zenaconsult.com

Prima reactie. To-the-point en netjes. Haal echter wel 'zoveel' weg. Hij heeft gewoon pech, niet zoveel pech.
Imho kan je dat bericht versturen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JPM85
peter13579 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:15:
Mijn eerste ingeving:
Erg vervelend dat u zoveel pech heeft met deze auto. Tijdens de koop zijn de distributieriem en het gebrek aan onderhoud besproken. U gaf aan met ervaring met auto's te hebben en ontdekte defecten die mij onbekend waren. Sinds uw berichten heb ik wat meer advies ingewonnen en heb u voldoende geïnformeerd over de staat van de auto.
Hoe vervelend het ook is, ik kan en wil geen verantwoordelijkheid nemen voor problemen die zich na overdracht hebben voorgedaan. Groeten, Peter
Ik zou je laatste zin afsluiten met.

Hoe vervelend het ook is, we hebben het over een particuliere koop waarbij u voldoende bent geinformeerd over de staat van de auto. Ik neem dan ook geen verdere verantwoordelijkheid voor problemen ontstaan na deze koop. Hiermee sluit ik ook onze correspondentie af.
Groeten, Peter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

Ik zou
Erg vervelend dat u zoveel pech heeft met deze auto.
Weg laten, of zoals neus aangeeft "zoveel" er tussen uit knippen.
Dit kan voor hem alleen maar een reden zijn om weer terug te komen met het zelfde zielige verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1441478

JanB schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 08:58:
[...]

Niet naar vragen en niet bij gaan kijken. Als de wegenwacht bij je auto komt krijg je van de wegenwachter echt wel meer info dan alleen te horen dat de motor kapot is.

Ik zou, of helemaal niet meer reageren, of hem nogmaal melden dat jij hem hier niet mee kunt helpen en hem succes wensen met het herstel van de auto.
Inderdaad dit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:45
Heb dit paar jaar terug, weliswaar in Duitsland, maar da's niet heel veel anders, ook gehad.

Heb het afgekapt met: Je hebt een uitgebreide proefrit van 20 minuten gemaakt, je hebt de auto kunnen onderzoeken, het ding was 10 jaar oud en is onder uitsluiting van garantie verkocht. Had ook al 295.000 KM gereden en was verkocht voor slechts 1400 Euro.

Ik ga dus geen ontbinding aan, noch ga je enig bedrag terugkrijgen. Hierbij houdt het op.

Dat was het dan ook, nooit meer wat van gehoord.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visophetdroge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:48
Hoe vervelend het ook is, ik kan en wil geen verantwoordelijkheid nemen voor problemen die zich na overdracht hebben voorgedaan.
Dit vind ik een heel goede zin.

Daarnaast kan er in die twee dagen dat hij de auto in zijn bezit had, van alles zijn gebeurd waardoor de auto nu stuk is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

JPM85 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:21:
[...]

Hoe vervelend het ook is, we hebben het over een particuliere koop waarbij u voldoende bent geinformeerd over de staat van de auto. Ik neem dan ook geen verdere verantwoordelijkheid voor problemen ontstaan na deze koop. Hiermee sluit ik ook onze correspondentie af.
Groeten, Peter
En daarna blokkeer je hem gewoon. Klaar met dit gezeik.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:37

Standeman

Prutser 1e klasse

Waarom heeft hij de ANWB niet gelijk gebeld toen hij stilstond? Overigens, wanneer je je auto onbeheerd langs de snelweg laat staan, wordt hij binnen de kortste keren afgesleept door Rijkswaterstaat en krijg je een fijne prent en rekening. m.a.w. mijn bullshit detector gaat af.

Om je vraag te beantwoorden: volgens mij wordt je auto afgesleept naar de plek die je wil. Mijn auto is een keer afgesleept van Amstelveen naar mijn garage nabij Zoetermeer vanwege een afgebroken motorsteun. Kan zijn omdat ik het duurdere abonnement had incl vervangend vervoer.

Mijn tip is: negeer dit bericht voorlopig. Ga niet kijken en ga zeker niet een inhoudelijk discussie aan. De auto is verkocht en daar houdt jouw verantwoordelijkheid op.

Jouw bericht is in principe ook prima.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-07 22:31
JB schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:04:
[...]
Ja zo iemand zal bij de ANWB een abbo hebben terwijl "al mijn vrienden" verstand van auto's hebben.. Het kan natuurlijk maar heeft inmiddels alle schijn tegen icm het scheef gaan van de gegeven updates (tijdspanne) richting TS.

- auto gekocht
- twee dagen laten in de soep gelopen volgens zeggen
- nog een dag laten ineens ANWB die nog een keer komt kijken of de soep gaar is
- :z

Niets meer mee doen. Lekker gaar laten koken in zijn eigen sop > soep (ftfy :) )

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik vind eigenlijk dat ik moet reageren na zijn laatste bericht
Waarom? Waarom MOET jij reageren? Jij hebt hier niks mee te maken, het is jouw auto niet meer. Je moet helemaal niks.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-07 21:54
Standeman schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:38:
[...]

Waarom heeft hij de ANWB niet gelijk gebeld toen hij stilstond?
Zijn telefoon was leeg ;)
Om je vraag te beantwoorden: volgens mij wordt je auto afgesleept naar de plek die je wil. Mijn auto is een keer afgesleept van Amstelveen naar mijn garage nabij Zoetermeer vanwege een afgebroken motorsteun. Kan zijn omdat ik het duurdere abonnement had incl vervangend vervoer.
Klopt, zelf een keer met pech bij utrecht gestaan en toen hebben ze hem eerst naar utrecht gebracht en is hij de dag later naar een garage in nijkerk gebracht.

[ Voor 51% gewijzigd door Verderf op 29-09-2020 09:46 ]

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Ik vind eigenlijk dat ik moet reageren na zijn laatste bericht[Afbeelding]
Is nu ook een dag overheen gegaan sinds mijn laatste bericht naar hem. Gisteren super goede suggesties gekregen van jullie. Hebben jullie nu een idee?

Mijn eerste ingeving:
Ik zou niet reageren. Gewoon laten gaan.
misschien moppert het nog na maar erg lang zal ie niet volhouden.
Je mag als koper (ook bij particuliere verkoop) binnen 3 dagen de koop ontbinden.
Dat is niet gebeurd dus de problemen zijn voor hem.
Er zijn geen voorwaarden hiervoor (zoals verborgen gebreken) zoals bij een huis.

Ik zou het zo bekijken. Hij heeft er alles aan gedaan om evt problemen uit te sluiten, als er dan toch iets gebeurd is dat gewoon pech. En ik ga hier even vanuit dat jij gewoon eerlijk bent geweest en dat lijkt mij ook in de communicatie. Je heb verder geen verplichtingen hier en ook al voelt het moreel niet goed, gewoon laten gaan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:55
Dit soort insinuaties zijn niet nodig en op de man

[ Voor 83% gewijzigd door Standeman op 29-09-2020 10:28 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BlakHawk
ramrodwillem schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:48:
Ik snap niet dat dit onderwerp al meer dan 10 pagina,s duurt , TS heeft diverse tips gekregen ,blijft maar bezig met de koper. Lijkt er op dat hij de aandacht hier wel prettig vind . Hak eens een knoop door , neem een beslissing.
Beetje flauwe reactie.
Ik snap zijn dilemma best.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-07 19:03
Ik snap niet dat dit onderwerp al meer dan 10 pagina,s duurt , TS heeft diverse tips gekregen ,blijft maar bezig met de koper. Lijkt er op dat hij de aandacht hier wel prettig vind . Hak eens een knoop door , neem een beslissing.
Ik denk TS zich oprecht zorgen maakt over de situatie, zeker omdat de koper zijn thuisadres heeft. En daarnaast toch een soort schuldgevoel heeft omdat de 'problemen' zich zo snel na de koop van de auto hebben voorgedaan. Hij heeft ook al aangegeven dat hij zich heel goed kan voorstellen hoe het is om aan de andere kant van de deal te staan. Daar zit toch het kleine idee in dat het misschien geen oplichter is, en het nu een gewone man is die toch een flinke kat in de zak gekocht zou hebben.

Desalniettemin vind ik net als de meeste anderen in dit topic dat er teveel door de koper geroepen wordt zonder dat er concrete voorbeelden worden gegeven. Wát is er nou precies gebeurd, wat is er stuk, en dan specifieker dan 'de hele motor is stuk'. Het ruikt naar intimidatie om toch nog een deel van het bedrag terug te krijgen.

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-07 14:52
BlakHawk schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:52:
[...]

Beetje flauwe reactie.
Ik snap zijn dilemma best.
Ik ook, het zal grotendeels angst zijn dat er daadwerkelijk iemand aan de deur staat. Gezien de context en informatie die de koper had, inclusief aanbod om keuring te laten doen lijkt me genoeg reden (incl de prijs) om te zeggen, sorry maar misschien pech en als we zo menen te moeten praten dan helemaal pech. Als je alles op een tijdlijn uitzet dan zie je dat het niet klopt. De auto ging kapot en daarna kreeg TS een 5* beoordeling.

Goed verhaal voor een verjaardag.

Memento mori

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:55
Ik snap zijn dilemma ook maar op een gegeven moment neem je toch een beslissing, hoe langer je de koper aan het lijntje houdt hoe meer hij het gevoel krijgt dat er wat te halen valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Voor mij is jouw topic ook iets om zelf van te leren. Je hebt alle gebreken aangewezen en hij heeft een proefrit gemaakt en je hebt alles gedaan wat een betrouwbaar iemand zou moeten doen en hij heeft de auto gekocht en is weggegaan en dan gebeurd dit. Ik zou zelf ook afvragen wat ik dan moet doen.

Tis jammer voor hem maar je hebt geen garantie gegeven en je hebt niets verzwegen. Hij weet ook niet te vertellen wat er precies mis is met de auto en wat er is gebeurd. Ook niet nadat ANWB langskwam.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

[...]

Groeten, Peter
Dit is 100% sluitend. Daarmee is de kous af. Geen losse eindjes, alles netjes afgerond en dan kun je het contact verbreken. Hopelijk blijft ie daarna koest, maar dat is even afwachten. Hoe langer je dit voort blijft zetten, des te meer gezeur je wellicht nog krijgt. Ik heb dat ook vaker in de zin van; ik voel me klote als iemand boos is op mij, maar in dit geval kun je jezelf niets verwijten. Sluit het dan ook af met jouw bericht icm JPM85's aanvulling hierop @peter13579 :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BlakHawk
ramrodwillem schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:03:
Ik snap zijn dilemma ook maar op een gegeven moment neem je toch een beslissing, hoe langer je de koper aan het lijntje houdt hoe meer hij het gevoel krijgt dat er wat te halen valt.
Het is niet de TS die dit topic tot 10 pagina's liet groeien ;)
Dar waren wij allemaal :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:29

Tazzios

..

Er wordt ook nog steeds niet gemeld wat stuk is of iets geëist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-07 22:04
Verderf schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:44:
[...]

Zijn telefoon was leeg ;)

[...]

Klopt, zelf een keer met pech bij utrecht gestaan en toen hebben ze hem eerst naar utrecht gebracht en is hij de dag later naar een garage in nijkerk gebracht.
Via een praatpaal langs de kant van de weg die ze nog niet hebben weg gehaald :+

ANWB heeft ook aantal service punten waar de auto hun wordt gesleept.
ANWB laat nooit de auto zomaar staan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• peter13579
Het is niet mijn doel dit topic te laten groeien of jullie bezig te houden om niets. Ik stel oprecht de input op prijs. Ook is dit iets waar ik van wakker lig en wat me bezighoudt, het delen van de mijn ideeën met jullie en de feedback die ik ontvang stelt me in ieder geval gerust en zorgt dat ik beter slaap. Ik wil rond de lunch een bericht sturen naar de man op marktplaats om de conversatie ( wat mij betreft) af te sluiten. Als er dan nog een antwoord volgt zal ik dat zeker met jullie delen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
"Motor is stukgegaan" is zo ontzettend breed.
Ik vind het wel welletjes met deze koper, meneer was prima op de hoogte van alle bekende gebreken, wist dat er hoog nodig een flinke lading onderhoud nodig was, wist naar eigen zeggen waar hij mee bezig was en heeft er gewoon ruim 100km mee gereden en nadien is de boel stuk gegaan.
Een "kenner" had bij aanschaf een autoambu meegenomen en dat ding bij een garage neergezet voor onderhoud, een "niet kenner" zoals ondergetekende :+ had extra paar ogen meegenomen en bij zulke berichten de auto overgeslagen en een andere gekocht.

Ondanks dat de TS in een dilemma zit is het een keer genoeg geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:59
peter13579 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:25:
[...]
Als er dan nog een antwoord volgt zal ik dat zeker met jullie delen!
Ik vraag mij af of het verstandig is om dat nog af te wachten.

Marktplaats heeft net als WhatsApp de indicator dat een bericht is gelezen (twee groene vinkjes). Zolang jij telkens zijn berichten nog blijft lezen blijft er voor hem nog steeds een opening (hoe klein ook!) om geld bij jou los te peuteren door op je gevoel in te spelen. Hij vraagt immers om aandacht en blijft het van jou krijgen zolang je de conversatie in stand houdt.

Ik snap dat dit lastig is omdat je benieuwd bent naar een vervolgreactie, maar ik zou een laatste bericht conform wat men hier heeft opgesteld sturen, hem daarna blokkeren en verder gaan met je leven.

Ik ben nog steeds van mening dat hij je een poot probeert uit te draaien door de kronkels in zijn verhaal. En mocht hij wel eerlijk zijn dan ben je hem ook niks verplicht, het is dan gewoon stomme pech.

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 29-09-2020 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik vind eigenlijk dat ik moet reageren na zijn laatste bericht[Afbeelding]

Mijn eerste ingeving:
Maak hem ook gelijk duidelijk dat jij geen korting gaat geven, of welke ander vorm ook. Gekocht onder duidelijke voorwaarden, en je hebt alles bekend gemaakt, geen verborgen gebreken niets. Dat hij de auto niet met ambulance heeft afgehaald maar er zelf mee is gaan rijden is zijn pakkie aan.

Einde verhaal !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:19

Chiron

Moderator Discord
Ah ja, dus toch. Achteraf korting proberen te hosselen door op dreigende toon aan te geven dat het verkochte product iets mankeert.

Ik heb precies zo'n zelfde geintje gehad met een kinderbuggy (!) van 5 euro (!) waarbij na een halve week we een whatsappje kregen op dreigende toon met "we zitten nu in <random pretpark> het ding piept, we willen ons geld terug, we sturen wel een tikkie". 8)7

Niet meer op gereageerd, en ook nooit meer wat van gehoord.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:15
Je kunt aangeven dat je het nogmaals heel vervelend vindt dat hij pech met de auto heeft, maar dat de auto is verkocht zoals beschreven en dat hij geïnspecteerd en proefgereden heeft. En dat je n.a.v. de eerdere dreigende taal melding bij de politie gedaan hebt en daardoor verder geen contact wenst en ook vanaf nu niet meer zult reageren, en dat als de koper vindt dat jou iets verweten kan worden hij maar een zaak moet starten.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

coyote1980 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:56:
Je kunt aangeven dat je het nogmaals heel vervelend vindt dat hij pech met de auto heeft, maar dat de auto is verkocht zoals beschreven en dat hij geïnspecteerd en proefgereden heeft. En dat je n.a.v. de eerdere dreigende taal melding bij de politie gedaan hebt en daardoor verder geen contact wenst en ook vanaf nu niet meer zult reageren, en dat als de koper vindt dat jou iets verweten kan worden hij maar een zaak moet starten.
Dit voedt alleen maar ergernis. Er is voldoende input gegeven om dit netjes en waterdicht af te ronden zonder onnodig druk op te voeren.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kazu
  • Laatst online: 10-07 19:03
ThinkPadd schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:30:
[...]

Ik vraag mij af of het verstandig is om dat nog af te wachten.

Marktplaats heeft net als WhatsApp de indicator dat een bericht is gelezen (twee groene vinkjes). Zolang jij telkens zijn berichten nog blijft lezen blijft er voor hem nog steeds een opening (hoe klein ook!) om geld bij jou los te peuteren door op je gevoel in te spelen. Hij vraagt immers om aandacht en blijft het van jou krijgen zolang je de conversatie in stand houdt.

Ik snap dat dit lastig is omdat je benieuwd bent naar een vervolgreactie, maar ik zou een laatste bericht conform wat men hier heeft opgesteld sturen, hem daarna blokkeren en verder gaan met je leven.

Ik ben nog steeds van mening dat hij je een poot probeert uit te draaien door de kronkels in zijn verhaal. En mocht hij wel eerlijk zijn dan ben je hem ook niks verplicht, het is dan gewoon stomme pech.
Ik ben het helemaal eens met je post, maar ik weet niet of ik hem zou blokkeren. Mocht hij, onverhoopt, toch kwaad in zijn zin hebben, dan heb ik liever dat hij dat via Marktplaats uit en daarna mijn kant op rijdt zodat ik een waarschuwing heb, dan dat hij geblokkeerd is, dit niet kan, en plots voor de deur staat. Toegegeven, als hij niet geblokkeerd is kan hij nog steeds zonder aankondiging voor je deur staan, maar toch.

Je krijgt altijd nog een email van nieuwe berichten, dus je kunt ze lezen zonder dat Marktplaats dit registreert (tenminste, dat kun je instellen). Misschien ben ik te waakzaam in dit soort gevallen :+

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter13579
Kazu schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:09:
[...]

Je krijgt altijd nog een email van nieuwe berichten, dus je kunt ze lezen zonder dat Marktplaats dit registreert (tenminste, dat kun je instellen). Misschien ben ik te waakzaam in dit soort gevallen :+
Dank, ik heb de instellingen aangepast. Verwacht nu ook mail te ontvangen van berichten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:48

Blokkeer die gast toch, of doe je dat expres niet om ons te vermaken? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

SniperGuy schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:23:
[...]

Blokkeer die gast toch, of doe je dat expres niet om ons te vermaken? :+
Blokkeren zou ik niet doen, nu staat alles nog zwart op wit en kan als bewijs dienen. Hem zou ik wel negeren na een afsluitende bericht dat ik hem niet verder kan helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
[...]

Groeten, Peter
Dit. Netjes geformuleerd, maar je kondigt wel aan om niet meer te zullen reageren. Houd dat ook een aantal dagen vol (ieder mens heeft wel eens iets anders te doen) en hij zal je verder met rust laten. :Y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07 10:22
Ik kan me de reactie van Peter best voorstellen.
Immers, als de koper wel langskomt om het "op te lossen", terwijl hij aan het werk is, en zijn vrouw en kinderen zijn thuis vind ik dat ook een niet prettige gedachte als ik eerlijk ben.

Zou er ook mee in mijn maag zitten, een auto is een gebruiksvoorwerp en gaat wel een stuk, anderzijds zou ik me flink genaaid voelen als ik een auto koop die ermee nokt in de eerste avond.

Daar lig ik dan wakker van, raak geagiteerd door het uitblijven van reacties en voilà, je zit op hetzelfde punt als de koper nu.

Iedereen gaat er nu vanuit dat de koper een malafide handelaar is die probeert extra korting te bedingen, kan ook, en zou ik nu onderhand ook vanuit gaan, maar dat is niet perse de waarheid natuurlijk.

Lastig, voor mijn eigen gemoedsrust zou ik ook geneigd zijn om maar iets toe te geven. Ik snap dat juridisch geen stand houdt, maar zou het niet willen wagen dat meneer met zijn neven, nichten broers en aanhang voor de deur staat om het even op te lossen.

Als ik 2.10 meter zou zijn, gewapend en een brok spier, en alleen wonend, jazeker, dan wel, maar nu met kinderen en mijn vrouw, mmm, dan denk ik er wel twee keer over na.

Ik heb dan ook makkelijk praten als toetsenbordridder als ik zeg, lekker negeren, jij zit met de gebakken peren.

Succes Peter!

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• peter13579
Mijn bericht voorstel: Erg vervelend dat u pech heeft met deze auto. Tijdens de koop zijn de distributieriem en het gebrek aan onderhoud besproken. U gaf aan met ervaring met auto's te hebben en ontdekte defecten die mij onbekend waren. Sinds uw berichten heb ik wat meer advies ingewonnen en heb u voldoende geïnformeerd over de staat van de auto.
Groeten, Peter

Update 12:25: bericht verstuurd

Off topic: ik krijg zojuist de uitslag van een persoonlijkheidstest die ik op mijn werk gedaan heb.
Aantal kernpunten hierin:
- gaat conflict uit de weg
- zoekt consensus en steun bij anderen
- gaat uit van het beste in zichzelf en anderen

Staat natuurlijk nog veel meer, maar deze punten helpen mij hierbij niet. Gelukkig is Tweakers er voor steun en advies

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:58
Marxje1981 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:01:

Zou er ook mee in mijn maag zitten, een auto is een gebruiksvoorwerp en gaat wel een stuk, anderzijds zou ik me flink genaaid voelen als ik een auto koop die ermee nokt in de eerste avond.

Daar lig ik dan wakker van, raak geagiteerd door het uitblijven van reacties en voilà, je zit op hetzelfde punt als de koper nu.
En toch heb je dit dan hoofdzakelijk aan jezelf te danken. Dubbeltje eerste rang is het vaak, want het is zo'n buitenkans en wordt er gekocht zonder technische kennis, of keuring, of willen betalen voor garantie via een Bovag. Is ook echt niet waterdicht, maar als een auto eenmaal in jouw bezit stuk gaat, ben je of te gierig geweest, of de auto is te slecht bekeken vooraf wegens gebrek aan kennis, of verliefd op de auto wegens dit en dat leuke model etc.

Als je wat kennis hebt kan je je eerder veroorloven een goedkopere auto aan te schaffen. Heb je dat niet koop dan geen auto zonder te betalen voor expertise of garantie. Ik zie meteen al of remmen, slangen, weet ik het er aan toe zijn, en vervang meeste zelf. Niet iedereen kan dat, maar erken dat ook van jezelf en spaar even door. Kopers moeten zich ook indekken. Eenmaal kat in de zak gekocht zonder garantie: jouw fout.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• peter13579
Marxje1981 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:01:
Ik kan me de reactie van Peter best voorstellen.
Immers, als de koper wel langskomt om het "op te lossen", terwijl hij aan het werk is, en zijn vrouw en kinderen zijn thuis vind ik dat ook een niet prettige gedachte als ik eerlijk ben.
............

Succes Peter!
Dank voor je steun, ik heb conform advies eerder in het topic ook wat buren geïnformeerd en gevraagd te helpen of de politie te bellen indien nodig. Gelukkig ook een buurman bij de Commando's die thuis werkt ivm corona

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MSteverink
  • Laatst online: 12-06 21:58
Awaken1 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:47:
Je mag als koper (ook bij particuliere verkoop) binnen 3 dagen de koop ontbinden.
Heb je daar een bron van? Het is niet dat ik het niet geloof, maar ik heb er nog nooit van gehoord. En even zoeken op Internet leverde ook niks op.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pennywiser
MSteverink schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:12:
[...]

Heb je daar een bron van? Het is niet dat ik het niet geloof, maar ik heb er nog nooit van gehoord. En even zoeken op Internet leverde ook niks op.
Is ook absoluut niet het geval

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

peter13579 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:10:
[...]

Dank voor je steun, ik heb conform advies eerder in het topic ook wat buren geïnformeerd en gevraagd te helpen of de politie te bellen indien nodig. Gelukkig ook een buurman bij de Commando's die thuis werkt ivm corona
In principe heeft de persoon je bedreigd en zou je op die grond aangifte kunnen doen bij de politie..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-07 12:21
peter13579 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:07:
Mijn bericht voorstel: Erg vervelend dat u pech heeft met deze auto. Tijdens de koop zijn de distributieriem en het gebrek aan onderhoud besproken. U gaf aan met ervaring met auto's te hebben en ontdekte defecten die mij onbekend waren. Sinds uw berichten heb ik wat meer advies ingewonnen en heb u voldoende geïnformeerd over de staat van de auto.
Groeten, Peter

Off topic: ik krijg zojuist de uitslag van een persoonlijkheidstest die ik op mijn werk gedaan heb.
Aantal kernpunten hierin:
- gaat conflict uit de weg
- zoekt consensus en steun bij anderen
- gaat uit van het beste in zichzelf en anderen

Staat natuurlijk nog veel meer, maar deze punten helpen mij hierbij niet. Gelukkig is Tweakers er voor steun en advies
Gewoon versturen dat bericht. Daarna blokkeren is m.i. niet nodig, mocht er gedreigd worden of iets dergelijks kan je dat gebruiken bij politie of elders mocht dat nodig zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:21
pennywiser schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:13:
[...]

Is ook absoluut niet het geval
Is absoluut absoluut niet het geval, zou wat zijn zeg. Net als mensen die de bank bellen van 'Ja, ik ben waarschijnlijk opgelicht, kunt u het bedrag even terughalen?' 8)7

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
Destruction schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:42:
@peter13579 Je hebt goed gereageerd, als er écht iets kapot was had je wel een meer gedetailleerd verhaal gekregen.

Deze koper wil achteraf gewoon nog wat extra korting hebben. Niet in trappen :)

En wat betreft ikwilvanmijnautoaf. nl en dat soort bedrijven... :X Als je opgelicht wil worden, moet je vooral daarheen gaan :D Je kunt je auto ongeveer voor de schrootprijs verkopen, en daarna verkopen zij hem weer voor de hoofdprijs. Helaas trapt het gros van de mensen er gewoon in, daardoor kunnen dergelijke oplichters hun gang blijven gaan.

* Destruction heeft het een keer getest. Men wilde 1100 euro geven, ik rijdt erheen en laat ze de auto bekijken. Toen was-ie ineens nog maar 345,30 (zoiets) waard :') Right, heb ze gevraagd of ik een dokter voor ze kon bellen oid, en toen de auto weer mee genomen, uiteraard. Mensen lokken met een interessant bedrag, en als ze eenmaal bij je aan de koffie zitten troggel je een auto af voor amper de helft van 't eerste bod 8)7 Zo kan ik ook geld verdienen.
Ik vraag me af wat de toegevoegde waarde is om voor dit soort bedragen naar ikwilvanmijnautoaf te gaan. Het bod dat ze uitbrengen is op basis van de aangeleverde informatie, dus wat de verkoper aanlevert. Je weet ook van te voren dat dit bedrag gecorrigeerd kan worden, als de informatie niet correct is of zaken ontbreken etc.

De auto die ik te koop had een bepaalde waarde en ik had geen trek om allerlei mensen over de vloer te krijgen, discussies over prijs aan te gaan. Laat staan afspreken bij pompstations etc.

Ik kan niet anders zeggen dan dat het ons goed bevallen en mijn vrouw netjes te woord is gestaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pennywiser
DePaul schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:16:
[...]

Is absoluut absoluut niet het geval, zou wat zijn zeg. Net als mensen die de bank bellen van 'Ja, ik ben waarschijnlijk opgelicht, kunt u het bedrag even terughalen?' 8)7
Nou, dat nog niet direct, maar meer dat mensen dat recht komen opeisen bij je aan de deur en jij daarme in moet stemmen. Net als de WKOA.

Met kopen van een huis heb je 3 werkdagen bedenktijd. Misschien dat daarmee wat verwarring is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

[...]

Daarom! En anders komt de GoT knokploeg ook wel langs om te helpen :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Schaevertje
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-02-2024
Moest ik in de plaats van de TS zijn, ik zou op dit moment enkel opgelucht kunnen zijn.

Die auto net op de goede moment verkocht zeg

:P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:13
ramrodwillem schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 07:45:
" Ondanks dat je vooraf een prijs afspreekt proberen ze ter plekke af te dingen"

Hoe kan je vooraf nou een prijs afspreken , zou ik als koper nooit doen , je wil toch eerst een proefrit maken en dan kan je pas een prijs bepalen ....
Niet helemaal.

Als het product 100% in orde is dan ben je bereid er een x bedrag voor te betalen. Als de verkoper daar mee akkoord gaat heb je een overeenkomst.

Kom je ter plekke en je vind gebreken, die niet vermeld staan in de adv. dan heeft dit invloed op de waarde van het product en dan ga je onderhandelen.

Ik had hetzelfde met een motor kopen. ik zeg ik wil dit ervoor betalen als hij in orde is. Ter plaatse lekte de voorvork, voorrem, schakelpook en nog wat kleine zaken.
Tja en die waren niet vermeld.

Ik wilde de motor niet meer, ondanks dat hij er 30% vanaf deed. Ik vertrouw het dan meteen niet meer, maar dat is een keus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:08
Het volgende bericht zal zijn:
'Meneer het kost 500 euro om de motor te vervangen als u dit bedrag overmaakt dan ben ik erg geholpen en is het voor mij klaar'

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-07 15:27
Tip voor een volgende keer. Nooit auto's verkopen (particulier) bij je eigen huis. Ooit een BMW 1 op marktplaats gezet. Wat daar allemaal voor volk op af kwam. Niet normaal.

Toen toch maar elders afgesproken. Met name om dit soort gezeik te voorkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:03

Agent47

I always close my contracts.

Sosua schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:43:
Tip voor een volgende keer. Nooit auto's verkopen (particulier) bij je eigen huis. Ooit een BMW 1 op marktplaats gezet. Wat daar allemaal voor volk op af kwam. Niet normaal.

Ik spreek altijd bij een (Rabo)bank af

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pennywiser
Agent47 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:47:
[...]

Ik spreek altijd bij een (Rabo)bank af
In het zicht van de camera's en pin bij de hand, is gewoon superclever.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:03

Agent47

I always close my contracts.

pennywiser schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:50:
[...]

In het zicht van de camera's en pin bij de hand, is gewoon superclever.
Eerder om het geld meteen samen netjes te storten, mochten er vals briefjes tussen zitten >:)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
Agent47 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:52:
[...]

Eerder om het geld meteen samen netjes te storten, mochten er vals briefjes tussen zitten >:)
Oh men daar moet je ook zo voor oppassen tegenwoordig inderdaad. Elk biljet checken waar de koper bij staat.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Knul
Sosua schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:43:

Bij de wat duurdere dingen via Marktplaats (auto's, laptops) ga ik niet in zee met mensen die gebrekkig Nederlands praten. Eén keertje gedaan toen ik m'n Golf verkocht, slechte ervaringen mee.

Ik let nu heel erg op het type koper. Sjonnies/"wat iez laatste prijs"/etc doe ik geen zaken meer mee. Sindsdien geen gezeik meer gehad.

En wat betreft ikwilvanmijnautoaf. nl en dat soort bedrijven... :X Als je opgelicht wil worden, moet je vooral daarheen gaan :D Je kunt je auto ongeveer voor de schrootprijs verkopen, en daarna verkopen zij hem weer voor de hoofdprijs. Helaas trapt het gros van de mensen er gewoon in, daardoor kunnen dergelijke oplichters hun gang blijven gaan.

* Destruction heeft het een keer getest. Men wilde 1100 euro geven, ik rijdt erheen en laat ze de auto bekijken. Toen was-ie ineens nog maar 345,30 (zoiets) waard :') Right, heb ze gevraagd of ik een dokter voor ze kon bellen oid, en toen de auto weer mee genomen, uiteraard. Mensen lokken met een interessant bedrag, en als ze eenmaal bij je aan de koffie zitten troggel je een auto af voor amper de helft van 't eerste bod 8)7 Zo kan ik ook geld verdienen.
Yuh, die ervaring heb ik ook met ikwilvanmijnautoaf.nl. Clio van m'n vriendin te koop gezet, duidelijk aangegeven dat er een deuk in de deur zat (inclusief foto's van de deuk en de overige "schades"). Auto was verder uitstekend (dealer)onderhouden.

Komt die koper eraan, het eerste wat ie zegt: "tsjonge, wat ziet die auto eruit". Gaat mekkeren over steenslag bij een 14 jaar oude auto met 2 ton op de teller. Volgens de beste man (die 1100 euro op de auto had geboden) moest hij de gehele voorkant overspuiten voordat hij hem kon verkopen. Alsof je dat gaat doen bij een auto met een dagwaarde van €2000.

Vervolgens start hij de motor en geeft hij aan dat er een raar bijgeluid in zit, volgens hem had het iets te maken met de kleppen. Ik hoorde niets, maar vooruit.

Lang verhaal kort: hij wou er 300 euro voor geven, en wij moesten maar blij zijn dat hij dat ding van ons wou kopen. Heb hem maar vriendelijk bedankt en verkocht aan een bevriende monteur.

Motorisch was er trouwens niets mis mee. Er was wel een veer geknapt, maar dat had die koper dan weer niet gezien met al z'n expertise :+

[ Voor 59% gewijzigd door Knul op 29-09-2020 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• newtastyland
Knul schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:04:

Yuh, die ervaring heb ik ook met ikwilvanmijnautoaf.nl. Clio van m'n vriendin te koop gezet, duidelijk aangegeven dat er een deuk in de deur zat (inclusief foto's van de deuk en de overige "schades"). Auto was verder uitstekend (dealer)onderhouden.

Komt die koper eraan, het eerste wat ie zegt: "tsjonge, wat ziet die auto eruit". Gaat mekkeren over steenslag bij een 14 jaar oude auto met 2 ton op de teller. Volgens de beste man (die 1100 euro op de auto had geboden) moest hij de gehele voorkant overspuiten voordat hij hem kon verkopen. Alsof je dat gaat doen bij een auto met een dagwaarde van €2000.

Vervolgens start hij de motor en geeft hij aan dat er een raar bijgeluid in zit, volgens hem had het iets te maken met de kleppen. Ik hoorde niets, maar vooruit.

Lang verhaal kort: hij wou er 300 euro voor geven, en wij moesten maar blij zijn dat hij dat ding van ons wou kopen. Heb hem maar vriendelijk bedankt en verkocht aan een bevriende monteur.

Motorisch was er trouwens niets mis mee. Er was wel een veer geknapt, maar dat had die koper dan weer niet gezien met al z'n expertise :+
toon volledige bericht
Geldt dit verhaal niet voor een hele hoop garages/handelaars?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Nou, ik heb begrip voor jullie maar ik zou echt niet willen afspreken elders. "kom ff naar de Mac en dan kan je daar een proefrit maken en kunnen we daar de koop sluiten indien je geinteresseerd bent". Nee dank je. Als je niks te verbergen hebt nodig je mij bij je thuisadres of bedrijf waar je werkt uit.

Zeer vervelend idd dat zulke mensen terugkeren met klachten en stennis gaan trappen, en als je echt niks te verbergen hebt kan je ze prima afwimpelen en dagen ze je maar voor de rechter en bewijzen ze maar dat er van opzet sprake is. Al verkoop je je auto bij de Mac aan een tokkie, dat is geen garantie dat ze jouw huis niet weten te achterhalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

MSteverink schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:12:
[...]

Inderdaad geen bron gevonden. Dacht dat dit klopte maar is alleen met ondernemingen. Geldt dus alleen tot aan de deur: https://www.anwb.nl/jurid...op-sluiten/koop-annuleren
Nog meer redenen voor de TS om gewoon weg te stappen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 16:22
Anoniem: 1441478 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:25:
Nou, ik heb begrip voor jullie maar ik zou echt niet willen afspreken elders. "kom ff naar de Mac en dan kan je daar een proefrit maken en kunnen we daar de koop sluiten indien je geinteresseerd bent". Nee dank je. Als je niks te verbergen hebt nodig je mij bij je thuisadres of bedrijf waar je werkt uit.

Zeer vervelend idd dat zulke mensen terugkeren met klachten en stennis gaan trappen, en als je echt niks te verbergen hebt kan je ze prima afwimpelen en dagen ze je maar voor de rechter en bewijzen ze maar dat er van opzet sprake is. Al verkoop je je auto bij de Mac aan een tokkie, dat is geen garantie dat ze jouw huis niet weten te achterhalen.
Inderdaad. Ik zie mezelf al een auto van 30k kopen bij een McDonald's. ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
NotSoSteady schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:31:
[...]

Inderdaad. Ik zie mezelf al een auto van 30k kopen bij een McDonald's. ;w
Maar een auto van 30k koop je waarschijnlijk ook niet via Marktplaats.
Zo wel, dan is dat een iets andere klasse als een Clio van 12 jaar oud, waarbij ik ervan uit ga dat de mensen iets andere manier van handel / communicatie hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knul
newtastyland schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:25:
[...]

Zou goed kunnen, ik verkoop m'n auto's eigenlijk altijd aan particulieren :)

Het gaat in ieder geval niet zo gemakkelijk en snel als ze je willen beloven. Ik ben op zich best bereid iets minder inruil te krijgen in ruil voor minder gezeur, maar dat is dus niet het geval.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:48

Nullifiel

╞═══════╡

[...]

Vond het wel grappig om te lezen. Ik zie gelijk een in camouflagekleding gehulde geschminkte vent tijgerend door de zandbak waar het speelgoed nog rond omheen slingerd :+

Ik heb je topic gelezen. Volgens mij pak je het heel netjes aan zo. Hopelijk is de koper ook zo netjes en begrijpt hij langzaamaan dat hij toch gewoon heel erg veel pech heeft en er jouw geen blaam treft.

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Nullifiel schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:51:
[...]

Vond het wel grappig om te lezen. Ik zie gelijk een in camouflagekleding gehulde geschminkte vent tijgerend door de zandbak waar het speelgoed nog rond omheen slingerd :+

Ik heb je topic gelezen. Volgens mij pak je het heel netjes aan zo. Hopelijk is de koper ook zo netjes en begrijpt hij langzaamaan dat hij toch gewoon heel erg veel pech heeft en er jouw geen blaam treft.
Als ie al daadwerkelijk pech heeft....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gluten Parody
Nullifiel schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:51:
[...]
offtopic:
Ha, ik dacht meer aan een keurige huisvader die de hele dag Counterstrike speelt tegen collega’s.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-07 19:35
newtastyland schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:25:
[...]

Jup. Toyota dealer in Zwolle hielt er een zijhandeltje op na. Belde me op om m'n Citroen C2 voor 3500 euro. Reed ik daar helemaal heen en toen begon het gezeik. Allemaal problemen zouden er zijn en toen ging ie op de brug om te checken en toen riepen ze me erbij en zeiden ze dat ik een oplichter was en dat ik ze erbij wilde naaien omdat er een olielek was. Waar kon ie niet aanwijzen. Voor 800 euro zouden ze hem overnemen omdat ie helemaal total-loss was. Toen ik hem terug wilde gingen ze met 3 man om me heen staan. Toen heb ik m'n telefoon gepakt en gezegd dat ik de politie zou bellen. Toen haalden ze hem weer van de brug en kreeg ik hem met moeite terug. Sleutel hielt ie heel lang vast en wilde hem maar niet geven: "Voor 800 euro ben je er vanaf! Anders gaat het je alleen maar geld kosten jongen. En dan zet ik je op de trein naar huis".

Ik heb Toyota ingelicht en die zouden er mee aan de gang gaan.

Rukkers.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweaker_19
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-07 00:39
Tommie12 schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:34:
[...]

Geen idee of het in Nl zo slecht is, maar in België loopt dat gewoon goed.

In hun opstartperiode zaten hun schattingen dikwijls nogal aan de hoge kant, en achteraf waren de biedingen dan een heel stuk lager, logisch dat mensen dat als bedrog aanzien.
Maar blijkbaar zijn hun algoritmes sterk verbeterd, en hebben ze meer aankopers. Ik ken toch al mensen die meer kregen dan de schatting.
Dat stalken aan telefoon is ook gedaan, hoogstens krijg je wat mails als je na een schatting er niet op in gaat. Maar dat stopt ook.
Ik werd letterlijk aan de telefoon uitgescholden, als ik met rationele bedragen aankwam, zaten zij daar 50% onder. Fijn voor die mensen die jij kent, maar ik rijd er met minstens 100km ( :+) omheen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:47
armageddon_2k1 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:08:
[...]

Jup. Toyota dealer in Zwolle hielt er een zijhandeltje op na. Belde me op om m'n Citroen C2 voor 3500 euro. Reed ik daar helemaal heen en toen begon het gezeik. Allemaal problemen zouden er zijn en toen ging ie op de brug om te checken en toen riepen ze me erbij en zeiden ze dat ik een oplichter was en dat ik ze erbij wilde naaien omdat er een olielek was. Waar kon ie niet aanwijzen. Voor 800 euro zouden ze hem overnemen omdat ie helemaal total-loss was. Toen ik hem terug wilde gingen ze met 3 man om me heen staan. Toen heb ik m'n telefoon gepakt en gezegd dat ik de politie zou bellen. Toen haalden ze hem weer van de brug en kreeg ik hem met moeite terug. Sleutel hielt ie heel lang vast en wilde hem maar niet geven: "Voor 800 euro ben je er vanaf! Anders gaat het je alleen maar geld kosten jongen. En dan zet ik je op de trein naar huis".

Ik heb Toyota ingelicht en die zouden er mee aan de gang gaan.

Rukkers.
Wikipedia: The Market for Lemons

Jouw auto die vervolgens als 'nieuwstaat!!' in de showroom komt te staan. God wat haat ik autoverkopers. Zitten op hetzelfde niveau als drugsdealers, advocaten en dakgootreinigers.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06:03

MLLL

Palm Treo 650

[...]

Gelukkig ook een buurman bij de Commando's die thuis werkt ivm corona
Toch niet Storm?!
Zo ja laat hem dan even de groetjes doen aan Edgar ,Jos en juffrouw Jannie.. O+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pennywiser
EvaluationCopy schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 17:18:
[...]

Jouw auto die vervolgens als 'nieuwstaat!!' in de showroom komt te staan. God wat haat ik autoverkopers. Zitten op hetzelfde niveau als drugsdealers, advocaten en dakgootreinigers.
Makelaars. Zeg maar alle beroepen die je zonder noemenswaardige opleiding kan doen om bovengemiddeld te willen verdienen, met minimale inspanning. Advocaten hebben nog minimaal 4 jaar studie doorlopen, al zegt dat niet alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neus

Neus

www.zenaconsult.com

Nog iets van de beste man gehoord?

• peter13579
Neus schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:37:
Nog iets van de beste man gehoord?
Hij lijkt het bericht niet gelezen te hebben ( mogelijk wel via e mail). Ook nog geen antwoord ontvangen, hij is gelukkig ook nog niet langs geweest! :)

Ik merk wel dat we de deur meer op slot houden en mijn vrouw wil in de avond niet alleen beneden zijn. Niet echt relaxed.... Fijn als dit wat verder achter ons is!

[ Voor 21% gewijzigd door peter13579 op 30-09-2020 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Vragen of je een weekje op de herdershond van de buren/familie kan passen ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Destruction
  • Laatst online: 17:39

Destruction

(ex-)Automonteur

EvaluationCopy schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 17:18:
[...]

Ik zal het je nog sterker vertellen. Ik heb een autobedrijf(je) gehad, het belangrijkste streven was transparantie/eerlijkheid. Géén opgepoetste meuk en géén auto's die geen logisch verklaarbare tellerstand hadden.

Mensen gunnen jou en je eerlijke verhaal geen droog plakje brood, ik heb uiteindelijk de stekker eruit moeten trekken om een faillissement te voorkomen :') Men wil gewoon graag bedonderd worden, dat is mij wel gebleken |:(

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
peter13579 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:51:
[...]

Hij lijkt het bericht niet gelezen te hebben ( mogelijk wel via e mail). Ook nog geen antwoord ontvangen, hij is gelukkig ook nog niet langs geweest! :)

Ik merk wel dat we de deur meer op slot houden en mijn vrouw wil in de avond niet alleen beneden zijn. Niet echt relaxed.... Fijn als dit wat verder achter ons is!
Die is waarschijnlijk al met zijn volgende slachtoffer bezig. De aandachtsspanne voor een oplichter is heel kort als blijkt dat er niets te halen valt, dus blokkeer en niet meer reageren dan hoor je er nooit meer wat van.
De mensen die worden opgelicht / bedreigd, zijn de mensen die blijven reageren zodat de oplichter openingen blijft zien. 2x duidelijk zijn, daarna blokkeer / negeer, en je hoort er nooit meer wat van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

JPM85 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:04:
[...]

Die is waarschijnlijk al met zijn volgende slachtoffer bezig. De aandachtsspanne voor een oplichter is heel kort als blijkt dat er niets te halen valt, dus blokkeer en niet meer reageren dan hoor je er nooit meer wat van.
De mensen die worden opgelicht / bedreigd, zijn de mensen die blijven reageren zodat de oplichter openingen blijft zien. 2x duidelijk zijn, daarna blokkeer / negeer, en je hoort er nooit meer wat van.
Misschien ook even melding maken bij Marktplaats, die zijn over het algemeen niet zo happig op oplichters ;)

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Destruction schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:02:
Mensen gunnen jou en je eerlijke verhaal geen droog plakje brood, ik heb uiteindelijk de stekker eruit moeten trekken om een faillissement te voorkomen :') Men wil gewoon graag bedonderd worden, dat is mij wel gebleken |:(
Zal mij niets verwonderen als dit echt zo is.. de onafhankelijke garages waar ik als klant graag kwam zijn er niet meer. Allemaal niets anders dan goede recensies en bestonden ook al jaren. Altijd vriendelijk, afspraken nakwamen en geen nare (lees:dure) verassingen. En de garages die er nog wel zijn tja.. daar zou ik niet snel heen gaan maar die hebben het toch altijd druk.. snap er niets van.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

DukeBox schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:13:
[...]

Zal mij niets verwonderen als dit echt zo is.. de onafhankelijke garages waar ik als klant graag kwam zijn er niet meer. Allemaal niets anders dan goede recensies en bestonden ook al jaren. Altijd vriendelijk, afspraken nakwamen en geen nare (lees:dure) verassingen. En de garages die er nog wel zijn tja.. daar zou ik niet snel heen gaan maar die hebben het toch altijd druk.. snap er niets van.
Ik ken één eerlijke garage hier in Zwolle, maar die heeft het ook altijd druk. En nooit reclame gemaakt, gaat allemaal via mond op mond. Dan ben je goed bezig :)

Ik moest op een moment kiezen: Ga ik voortaan mensen oplichten en gare, opgepoetste troep verkopen? Of stop ik ermee en ga ik iets anders doen? Nou, dat laatste dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:54
@peter13579 Je hebt goed gereageerd, als er écht iets kapot was had je wel een meer gedetailleerd verhaal gekregen.

Deze koper wil achteraf gewoon nog wat extra korting hebben. Niet in trappen :)

Ik heb ook ervaring met ikwilvanmijnautoaf.nl, en die is helemaal niet negatief. Bij mij werd mijn auto zorgvuldig en objectief beoordeeld. Het geboden bedrag is natuurlijk erg laag, maar het is zeker geen oplichting. Als je de prijs te laag vindt dan verkoop je hem toch niet? Even goede vrienden. Het voordeel van zulke bedrijven is dat je binnen een uur op een nette manier van je auto af bent en geen potentieel gezeur hebt zoals TS nu heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Haha, over opgepoetste auto's gesproken. Was ooit bij een garage en de verkoper probeerde me te overtuigen dat ie kon zien wat de staat was van een auto aan de slijtage op de pedalen. Zit wat in natuurlijk, maar wat me vervolgens opviel is dat zijn auto's allemaal duidelijk splinternieuwe pedalen hadden (dat rubber gedeelte dan) :')

En verder zelf een keer een auto verkocht via Autoscout (marktplaats had ik geen vertrouwen in, juist vanwege dit soort verhalen). Zelf verkopen wilde ik liever niet doen, maar zelf kon ik er 4000 euro voor krijgen en inkoopprijs van een autohandelaar was nog geen 2500 euro. Voor dat verschil durfde ik 'het avontuur' nog wel aan te gaan en ik heb hem uiteindelijk ook verkocht aan een normaal/netjes persoon. Verder ook geen reacties gehad van slecht nederlands sprekenden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:55
MarcoC schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:35:
[...]
Ik heb ook ervaring met ikwilvanmijnautoaf.nl, en die is helemaal niet negatief. Bij mij werd mijn auto zorgvuldig en objectief beoordeeld. Het geboden bedrag is natuurlijk erg laag, maar het is zeker geen oplichting. Als je de prijs te laag vindt dan verkoop je hem toch niet? Even goede vrienden. Het voordeel van zulke bedrijven is dat je binnen een uur op een nette manier van je auto af bent en geen potentieel gezeur hebt zoals TS nu heeft.
Mijn ervaring is dezelfde. Ze bieden relatief laag, maar waren wel heel serieus. Uiteindelijk ook via hun verkocht omdat ik voor een paar honderd euro extra niet moeilijk wilde doen. Maar aangezien die werken met heel veel bedrijven zal het er ook heel erg aan liggen wie er langs komt. naar mijn idee liggen zulke ervaringen als die van Destruction dan ook meer aan het specifieke bedrijf en niet aan ikwilvanmijnautoaf.nl

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:54
redwing schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:43:
[...]

Mijn ervaring is dezelfde. Ze bieden relatief laag, maar waren wel heel serieus. Uiteindelijk ook via hun verkocht omdat ik voor een paar honderd euro extra niet moeilijk wilde doen. Maar aangezien die werken met heel veel bedrijven zal het er ook heel erg aan liggen wie er langs komt. naar mijn idee liggen zulke ervaringen als die van Destruction dan ook meer aan het specifieke bedrijf en niet aan ikwilvanmijnautoaf.nl
Ik denk dat veel mensen niet begrijpen dat dit opkopers lage bedragen bieden omdat ze meer risico lopen. Zij nemen de zorg van het zoeken naar en handelen met potentiële klanten uit handen. Dat heeft nou eenmaal een prijs. Vind je het de prijs niet waard? Dat kan, dan doe je het niet. Negatieve ervaringen komen veelal van mensen die zich beledigd en teleurgesteld voelen omdat ze maar de helft van het bedrag krijgen wat ze dachten te krijgen.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.