Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Klopt, uiteindelijk zal een opkoper kosten maken met het nakijken van de auto, de garantie, tijd voor het verkopen zelf en daarnaast moet hij ook nog winst maken. Nogal logisch dat hij dus minder zal bieden dan een particulier.MarcoC schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:51:
[...]
Ik denk dat veel mensen niet begrijpen dat dit opkopers lage bedragen bieden omdat ze meer risico lopen. Zij nemen de zorg van het zoeken naar en handelen met potentiële klanten uit handen. Dat heeft nou eenmaal een prijs. Vind je het de prijs niet waard? Dat kan, dan doe je het niet. Negatieve ervaringen komen veelal van mensen die zich beledigd en teleurgesteld voelen omdat ze maar de helft van het bedrag krijgen wat ze dachten te krijgen.
Naar mijn idee zijn ze dus een prima manier om snel van je auto af te komen, maar als je zelf er wat moeite in wilt steken zul je makkelijk wat meer voor je auto kunnen krijgen. In mijn geval ging ik een jaartje naar het buitenland en dan is het een prima manier om snel en voor een redelijke prijs van je auto af te komen. Meestal verkoop ik ze zelf, maar dan nog zijn ze een handige manier om snel te zien wat een garage ervoor zou geven.
[removed]
In mijn geval had ik een auto die voor €8000 te koop stond op verschillende plekken. Ik schat dat de meesten verkocht werden voor zo'n €7500 en er werd net onder de 7k voor geboden. Bij eerdere auto's die ik zelf verkocht heb, maar een prijsopgave van had laten doen zaten soortgelijke verschillen in.DukeBox schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:08:
[...]
Op zich klopt dat wel, maar bijvoorbeeld € 500 voor een auto die €1000 waar is of €4000 voor een auto die €8000 waard is is natuurlijk wel een groot verschil.
Wel kun je pech hebben dat je een auto hebt die ze niet snel verwachten te verkopen en dan bieden ze inderdaad heel erg laag. Maar als ze minder bieden dan je er voor wilt hebben verkoop je hem toch alsnog lekker zelf?
[removed]
Ik vind het geen groot verschil. Als je er kennelijk makkelijk €8000 voor kunt krijgen, waarom ben je dan überhaupt bij ikwilmijnvanautoaf.nl? De auto is het bedrag waard waarvoor je hem verkoopt. Dat je een auto in het ideale geval voor €8000 kunt verkopen wil niet zeggen dat hij op elk moment dat bedrag waard is.DukeBox schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:08:
[...]
Op zich klopt dat wel, maar bijvoorbeeld € 500 voor een auto die €1000 waar is of €4000 voor een auto die €8000 waard is is natuurlijk wel een groot verschil.
Inderdaad. Toen ik mijn eerste auto ging inruilen ging ik ook eerst even op de autosites kijken wat een vergelijkbare auto ongeveer kost en rekende me daarmee rijk. Vervolgens boden diverse autobedrijven fors minder als inruilprijs. Fout die ik maakte is dat ik keek naar de verkoopprijs, terwijl handelaren natuurlijk werken met een inkoopprijs. Er moet immers bij de verkoop ook nog winst worden gemaaktMarcoC schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:51:
[...]
Ik denk dat veel mensen niet begrijpen dat dit opkopers lage bedragen bieden omdat ze meer risico lopen. Zij nemen de zorg van het zoeken naar en handelen met potentiële klanten uit handen. Dat heeft nou eenmaal een prijs. Vind je het de prijs niet waard? Dat kan, dan doe je het niet. Negatieve ervaringen komen veelal van mensen die zich beledigd en teleurgesteld voelen omdat ze maar de helft van het bedrag krijgen wat ze dachten te krijgen.
Daarom is particulier verkopen natuurlijk wel weer lucratiever, omdat je dichtbij de verkoopprijs van handelaren kunt zitten.
Dat schrijf ik ook niet, ik doel op dat 'de helft' gewoon niet altijd het zelfde hoeft te betekenen. Het kan zowel een prima als een idioot bod zijn.MarcoC schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:13:
Dat je een auto in het ideale geval voor €8000 kunt verkopen wil niet zeggen dat hij op elk moment dat bedrag waard is.
Degene die de taxatie deed was natuurlijk een gesjeesde autohandelaar die er de inkoopsprijs minus gebreken voor wilde geven. Dat wilden wij uiteraard niet (dan doen we het zelf wel via marktplaats oid.), en vervolgens kregen we een dikke rekening van een paar honderd euro als 'boete' omdat we onder de verkoop aan ikwilvanmijnautoaf uit wilden komen

[ Voor 8% gewijzigd door Chiron op 30-09-2020 11:36 ]
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ze doen een bod (wat jij taxatie noemt) en vervolgens ga je er mee akkoord, dan is inderdaad de auto verkocht. Dat is toch niet zo raar?Chiron schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:35:
Wij hebben het nog bonter gehad met ikwilvanmijnautoaf, ik weet niet of het nog steeds zo is, maar ze hadden toen een constructie dat op het moment dat je akkoord gaat met een taxatie, je eigenlijk de auto al verkocht had. Via de website krijg je natuurlijk een heel rooskleurig bedrag te zien zodat je snel akkoord gaat.
Degene die de taxatie deed was natuurlijk een gesjeesde autohandelaar die er de inkoopsprijs minus gebreken voor wilde geven. Dat wilden wij uiteraard niet (dan doen we het zelf wel via marktplaats oid.), en vervolgens kregen we een dikke rekening van een paar honderd euro als 'boete' omdat we onder de verkoop aan ikwilvanmijnautoaf uit wilden komen
Op hun site staat het proces duidelijk omschreven, incl FAQ:
- Is het uitgebrachte bod van de dealer gegarandeerd?
Niet altijd..... enz.
- Kan ik de verkoop nog terugdraaien?
Ja. Bij ikwilvanmijnautoaf.nl hebben wij geen annuleringskosten. Wil je na de verkoop annuleren? Dan mag dat geheel kosteloos.
Volgens mij lees ik 1) dat hij een mooi bod kreeg, maar het werkelijke bod stukken lager was. 2) Blijkbaar ging het niet zo makkelijk om een verkoop te annuleren.newtastyland schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:02:
[...]
Ze doen een bod (wat jij taxatie noemt) en vervolgens ga je er mee akkoord, dan is inderdaad de auto verkocht. Dat is toch niet zo raar?
Niet altijd..... enz.
Ja. Bij ikwilvanmijnautoaf.nl hebben wij geen annuleringskosten. Wil je na de verkoop annuleren? Dan mag dat geheel kosteloos.
...
Dat bod wat je via de site krijgt is niet de daadwerkelijke taxatie (stond er na wat zoeken in heeele kleine letters bij). Je denkt dus een online bod te zien van pak 'm beet 8000 euro, maakt een afspraak, en vervolgens werd je naar een autohandelaar gestuurd, die vervolgens een bod doet van max 1500. Ik zou dus heeeeel goed uitkijken met dit soort sites.newtastyland schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:02:
[...]
Ze doen een bod (wat jij taxatie noemt) en vervolgens ga je er mee akkoord, dan is inderdaad de auto verkocht. Dat is toch niet zo raar?
Niet altijd..... enz.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
nu is het geen ervaringentopic, maar omdat het nogal eenzijdig die kant op gaat spring ik er toch even op in. Volgens mij hebben ze ten opzichte van de begintijd hun aanpak nogal gewijzigd. Ik heb zelf begin 2019 er een auto verkocht en dat was volstrekt zonder gezeik en tegen een redelijke prijs. Dat mag ook gezegd worden.newtastyland schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:02:
[...]
Niet altijd..... enz.
De koper had daarnaast over een door mij gemeld probleem heen gelezen maar dat leverde buiten wat slechte zin geen problemen op, want 'bod = bod'. Ikwilvanmijnautoaf handelde ook duidelijk als een intermediair ipv als een verlengstuk van de koper. Ik heb daarom het idee dat veel negatieve verhalen ook van langer geleden zijn. Of van mensen die wat cruciale dingen "vergeten" zijn te vertellen in de beschrijving van hun auto.
edit: oh ja, de auto is thuis opgehaald. Ik werd niet richting een zo onaantrekkelijk mogelijk ver weg gelegen industrieterrein gestuurd.
[ Voor 7% gewijzigd door Yucon op 30-09-2020 12:27 ]
Er staat het volgende in de FAQ (die je kunt bereiken vanaf homepage), heel duidelijk leesbaar (dus niks kleine letters):Chiron schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:08:
[...]
Dat bod wat je via de site krijgt is niet de daadwerkelijke taxatie (stond er na wat zoeken in heeele kleine letters bij). Je denkt dus een online bod te zien van pak 'm beet 8000 euro, maakt een afspraak, en vervolgens werd je naar een autohandelaar gestuurd, die vervolgens een bod doet van max 1500. Ik zou dus heeeeel goed uitkijken met dit soort sites.
Je ontvangt een bod op basis van de gegevens in je advertentie. Wanneer je dit bod accepteert, hoef je in principe niet meer te onderhandelen met de dealer en krijg je het afgesproken bedrag uitbetaald tijdens de overdracht. Echter geldt dit alleen wanneer de omschrijving van je voertuig volledig klopt en ook andere eventuele bijzonderheden gemeld zijn. Constateert de dealer dat het voertuig anders is dan omschreven – en kan hij dit ook aan jou onderbouwen – dan mag hij een tegenbod doen. Jij bepaalt vervolgens zelf of je met dit tegenbod akkoord gaan.
Wanneer je niet akkoord gaat, dan is de verkoopovereenkomst kosteloos ontbonden. In deze situatie adviseren we je altijd om telefonisch contact met ons op te nemen op nummer 053-7600027. We gaan dan samen op zoek naar een passende oplossing.
Ik vraag me oprecht af in hoeverre je je hebt georiënteerd op het verkooptraject en hoe volledig de info was die jezelf aanleverde. De info waarnaar jij een tijdje moest zoeken en in kleine letters zou staan, heb ik na 2 muisklikken gevonden.
Absurd verhaal dit. Bij een Toyota dealer zou je beter verwachten, goed dat je Toyota hebt ingelicht, die zijn juist zeer servicegericht. Ik hoop dat ze er veel gedoe mee hebben gehad.armageddon_2k1 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:08:
[...]
Jup. Toyota dealer in Zwolle hielt er een zijhandeltje op na. Belde me op om m'n Citroen C2 voor 3500 euro. Reed ik daar helemaal heen en toen begon het gezeik. Allemaal problemen zouden er zijn en toen ging ie op de brug om te checken en toen riepen ze me erbij en zeiden ze dat ik een oplichter was en dat ik ze erbij wilde naaien omdat er een olielek was. Waar kon ie niet aanwijzen. Voor 800 euro zouden ze hem overnemen omdat ie helemaal total-loss was. Toen ik hem terug wilde gingen ze met 3 man om me heen staan. Toen heb ik m'n telefoon gepakt en gezegd dat ik de politie zou bellen. Toen haalden ze hem weer van de brug en kreeg ik hem met moeite terug. Sleutel hielt ie heel lang vast en wilde hem maar niet geven: "Voor 800 euro ben je er vanaf! Anders gaat het je alleen maar geld kosten jongen. En dan zet ik je op de trein naar huis".
Ik heb Toyota ingelicht en die zouden er mee aan de gang gaan.
Rukkers.
Deze gozer werkte als Toyota als verkoper maar handelde wel op eigen naam, dat zei ie ook. Ik denk dat ie zelf een tweedehands handeltje er op nahielt maar hij gebruikte de faciliteiten (o.a. brug) om auto's te checken en het parkeerterrein.Dieken Taffert schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:20:
[...]
Absurd verhaal dit. Bij een Toyota dealer zou je beter verwachten, goed dat je Toyota hebt ingelicht, die zijn juist zeer servicegericht. Ik hoop dat ze er veel gedoe mee hebben gehad.
Van Toyota niks gehoord iig en ik woon te ver weg om te polsen of die gast niet op staande voet ontslagen is.
Ik vond het een hele nare ervaring dat er een paar sterke gozers om je heen gaan staan en je niet willen laten gaan en de sleutel in hun hand houden. Toen ik wegreed heb ik een paar km later even moeten pauzeren.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Dit is hoe het nu is, die annuleringskosten van 100den euro's zijn destijds veel mensen mee het schip in gegaan. Je gaat akkoord met iets dus dat houdt in, wederzijds instemmen. Als dit bedrag bij nader inzien eenzijdig naar beneden wordt gesteld, heb je geen wederzijds instemmen, dus geen overeenkomst meer. Wel annuleringskosten destijds, maar zo te horen zijn dit soort praktijken niet meer aan de orde.newtastyland schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:19:
[...]
Er staat het volgende in de FAQ (die je kunt bereiken vanaf homepage), heel duidelijk leesbaar (dus niks kleine letters):
Je ontvangt een bod op basis van de gegevens in je advertentie. Wanneer je dit bod accepteert, hoef je in principe niet meer te onderhandelen met de dealer en krijg je het afgesproken bedrag uitbetaald tijdens de overdracht. Echter geldt dit alleen wanneer de omschrijving van je voertuig volledig klopt en ook andere eventuele bijzonderheden gemeld zijn. Constateert de dealer dat het voertuig anders is dan omschreven – en kan hij dit ook aan jou onderbouwen – dan mag hij een tegenbod doen. Jij bepaalt vervolgens zelf of je met dit tegenbod akkoord gaan.
Wanneer je niet akkoord gaat, dan is de verkoopovereenkomst kosteloos ontbonden. In deze situatie adviseren we je altijd om telefonisch contact met ons op te nemen op nummer 053-7600027. We gaan dan samen op zoek naar een passende oplossing.
Ik vraag me oprecht af in hoeverre je je hebt georiënteerd op het verkooptraject en hoe volledig de info was die jezelf aanleverde. De info waarnaar jij een tijdje moest zoeken en in kleine letters zou staan, heb ik na 2 muisklikken gevonden.
Leuk, maar dat stond er toen nog nietnewtastyland schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:19:
[...]
Er staat het volgende in de FAQ (die je kunt bereiken vanaf homepage), heel duidelijk leesbaar (dus niks kleine letters):
Dit zal natuurlijk in de praktijk nooooit voorkomenEchter geldt dit alleen wanneer de omschrijving van je voertuig volledig klopt en ook andere eventuele bijzonderheden gemeld zijn. Constateert de dealer dat het voertuig anders is dan omschreven

Handelaren zijn geen frisse jongens, maar laten we ook niet vergeten dat het zo'n beetje een volkssport is auto's met allerlei narigheden bij handelaren te dumpen. En als het even kan dat dan vooral te verzwijgen.Chiron schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:33:
[...]
Dit zal natuurlijk in de praktijk nooooit voorkomen
Eigenlijk is het in z'n geheel gewoon doffe ellende
Niet naar de TS verder, maar meer specifiek op je opmerking.
Voor "ikwilvanmijnautoaf" zijn al legio andere topics.
Dat is heel raar. Want zolang ik nog geen geld heb ontvangen en de auto nog op mijn naam staat, ben ik de eigenaar. Niet zij. Maar zoals zovaak, hopen ook dat soort bedrijven op onwetende consumenten die makkelijk te lokken zijn met een flink bedrag. En dan nog maar eens hopen dat ze na een liefst lange rit happen en het ding voor amper 40% van het 1e bod achterlaten. Ik ben er uiteindelijk een paar keer geweest (met langere tijd ertussen), en ik heb de medewerkers aldaar verschillende kwatschverhalen horen ophangen, om mensen maar te overtuigen dat hun auto toch echt veel minder waard was enzo..newtastyland schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:02:
[...]

Ik snap natuurlijk ook wel dat zij onderaan de voedselketen van de autohandel zitten, en ze dus wel heel erg laag moeten betalen om te overleven. Prima, maar de consument wordt gewoon genept waar hij/zij bij staat. Rijdt gewoon zelf langs een garage/handelaar, zul je zien dat je meer geld krijgt en dat dat ook heel goed zonder gezeik kan.
Maargoed, dit is offtopic.
[edit]ik zie de modbreak nu pas.. Nadeel van quoten. Excuses.
[ Voor 40% gewijzigd door Destruction op 01-10-2020 02:14 ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Nog niets gehoord, bericht op MP lijkt ook nog ongelezen. Zodra we het weekend voorbij zijn zonder ongewenst bezoek ga ik weer een stuk rustiger slapen. Dank voor jullie steun allemaal!Evertt schreef op woensdag 30 september 2020 @ 22:47:
Heb je nog wat van gehoord?
Ps. Mijn voorlopige theorie van wat er gebeurt is: hij neemt de auto tevreden mee, geeft me zaterdag middag nog 5 sterren. Zaterdagavond gaat de auto bij een vriendje op de brug, daar hoort hij zoiets: "er is iets met de motor, je had zomaar stil kunnen staan". Hij stuurt een bericht naar mij auto kapot nog geen 100km gereden.
Hierna het bericht dat ik geen aansprakelijkheid kan dragen voor problemen na aankoop. Toen dacht hij ik moet aangeven dat ik bijna niet gereden heb. Daarna heeft hij het verhaal aangepast naar. Ik ben Breda niet uitgekomen, telefoon leeg etc.
Bovenstaande is puur speculatie, maar past redelijk bij de tijdlijn. Daarmee kan er ook echt wat met de auto zijn zonder dat hij daadwerkelijk stil staat.
PPS. De auto staat nog niet op marktplaats/ gaspedaal. Daarmee kan het wel voor eigen gebruik zijn IPV voor de handel
[ Voor 5% gewijzigd door peter13579 op 01-10-2020 07:55 ]
Of het is gewoon een oplichter die probeert op allerhande manieren jou centjes afhandig te maken.peter13579 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 07:51:
[...]
Nog niets gehoord, bericht op MP lijkt ook nog ongelezen. Zodra we het weekend voorbij zijn zonder ongewenst bezoek ga ik weer een stuk rustiger slapen. Dank voor jullie steun allemaal!
Ps. Mijn voorlopige theorie van wat er gebeurt is: hij neemt de auto tevreden mee, geeft me zaterdag middag nog 5 sterren. Zaterdagavond gaat de auto bij een vriendje op de brug, daar hoort hij zoiets: "er is iets met de motor, je had zomaar stil kunnen staan". Hij stuurt een bericht naar mij auto kapot nog geen 100km gereden.
Hierna het bericht dat ik geen aansprakelijkheid kan dragen voor problemen na aankoop. Toen dacht hij ik moet aangeven dat ik bijna niet gereden heb. Daarna heeft hij het verhaal aangepast naar. Ik ben Breda niet uitgekomen, telefoon leeg etc.
Bovenstaande is puur speculatie, maar past redelijk bij de tijdlijn. Daarmee kan er ook echt wat met de auto zijn zonder dat hij daadwerkelijk stil staat.
PPS. De auto staat nog niet op marktplaats/ gaspedaal. Daarmee kan het wel voor eigen gebruik zijn IPV voor de handel
Waarom denk je er zoveel over na? Die theorie is nergens op gebaseerd, je weet het niet en het maakt ook totaal niet uit. Het zijn echt jouw zaken niet, jij hebt dat ding verkocht, klaar. Door er over te gaan nadenken en wilde theorieën te maken blijf je ermee bezig.
I have stability. The ability to stab.
Omdat je tegenwoordig een heleboel mafklappers hebt, die vervolgens wel aan je deur staan helaas. Ik snap TS wel maar vanaf nu zou ik het ook beter los kunnen laten, om het vervolgens te laten rustenSmurfLink schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 08:25:
[...]
Of het is gewoon een oplichter die probeert op allerhande manieren jou centjes afhandig te maken.
Waarom denk je er zoveel over na? Die theorie is nergens op gebaseerd, je weet het niet en het maakt ook totaal niet uit. Het zijn echt jouw zaken niet, jij hebt dat ding verkocht, klaar. Door er over te gaan nadenken en wilde theorieën te maken blijf je ermee bezig.Die energie kan je echt wel beter besteden.
Mijn boefje is liev!
Dit inderdaad.SmurfLink schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 08:25:
[...]
Of het is gewoon een oplichter die probeert op allerhande manieren jou centjes afhandig te maken.
- Compleet tegenstrijdige verhalen met onlogische tijdlijn
- Geen enkel greintje aan informatie geven over het mogelijke probleem
- Direct agressief, 0 inzet om iets op te lossen, maar meteen dreigen met bezoekjes
Dit is gewoon een stuk tuig (ja ik maak de aanname gewoon) dat zo snel mogelijk de druk wil opvoeren zodat mensen in paniek betalen. Waarschijnlijk duurt het nu al veel te lang, dus hij heeft het opgegeven en is bezig met het volgende slachtoffer
Kan zijn dat hij zijn berichten via de email leest. Dan blijven ze als ongelezen op MP staan.peter13579 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 07:51:
[...]
Nog niets gehoord, bericht op MP lijkt ook nog ongelezen. Zodra we het weekend voorbij zijn zonder ongewenst bezoek ga ik weer een stuk rustiger slapen. Dank voor jullie steun allemaal!
Ronduit klote dat dat hij zoveel spanning geeft. Zelfs als er iets mis is met de auto is dit geen manier van communiceren.
Hopelijk hoor je niets meer van hem.
Je hebt meer gedaan dan van je verwacht kan worden. Enige wat je nu kan doen is negeren en een slotje gooien op dit topic.
Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD
Het is vooral deComputerHoed schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:16:
OP, waarom doe je zo moeilijk?
Je hebt meer gedaan dan van je verwacht kan worden. Enige wat je nu kan doen is negeren en een slotje gooien op dit topic.
die voor de na-stress zorgt. Dat de koper niet is langsgekomen en zich nu stil houdt, is hoopvol.Ik kom langs bij u
Geloof me
We zullen het regelen
De naam van de koper is bekend, dus alleen daarom zal die al niet meer langs komen. Het enige wat dat doet is ervoor zorgen dat hij in de problemen komt.Zwartoog schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:52:
[...]
Het is vooral de
[...]
die voor de na-stress zorgt. Dat de koper niet is langsgekomen en zich nu stil houdt, is hoopvol.
[removed]
Geheel offtopic, maar waarom moet er volgens sommige mensen altijd een slotje op elk topic dat min of meer als afgehandeld beschouwd kan worden? Dat is natuurlijk onzin. Na verloop van tijd zal blijken of er oprecht iets kapot gegaan is aan die auto of dat meneer al een ander slachtoffer gevonden heeft, en daarna zal het topic vanzelf weg zakken.ComputerHoed schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:16:
OP, waarom doe je zo moeilijk?
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Graag jullie advies op te punten:
1. Heeft hij een punt met 10 dagen?
2. Nu nog reageren en zo ja hoe?
:strip_exif()/f/image/SzknPvOMcuqMVixiTkVBbJSy.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 27% gewijzigd door peter13579 op 01-10-2020 15:10 ]
Leuk dat hij die rechten meent te hebben, maar dat klinkt echt onzin. De ANWB heeft daar al helemaal niks mee te maken. In plaats van dat hij de bron geeft waar staat dat die rechten kloppen zou ik echt niet reageren. Hij verandert constant van verhaal, er is geen zinnig woord uit te halen.
Lekker negeren.
Klink mij allemaal iets te toevallig dat een riem die 2 jaar over de datum is, uitgerekend faalt op weg naar huis... Right...De auto moest dus een beurt hebben en volgens het boekje had de distributieriem al in 2018 moeten gebeuren.
Samen met de koper uitgebreid naar de auto gekeken en proefrit gemaakt. Hij constateerde allerlei problemen, de genoemde distributieriem, verkleurde koelvloeistof, de stuurstang en de auto maakte iets te veel toeren stationair naar zijn zin, dus nog 50 euro van de prijs afgedaan. Hij zou direct door rijden naar een vriendje met een garage en de onderdelen bestellen die nodig waren. Hij had 5 jaar bij een garage gewerkt vertelde hij, dus weet meer van auto's dan ik.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Overigens is de ANWB is hierin natuurlijk absoluut geen betrokken partij.
Interessant leesvoer: https://nl.hellolaw.com/j...deze%20bescherming%20niet.peter13579 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:08:
Ik heb een update binnen geen idee of hij een punt heeft met de 10 dagen. Wel bijzonder, eerst langs de snelweg, nu bij een tankstation in de buurt. Ik ben de weg kwijt. Hoe verder?
[Afbeelding]
Hij was op de hoogte van de gebreken.
Misschien reageren met:
Beste meneer X,
Uit uw warrige reacties, en steeds andere plek waar de auto stil is gevallen, maak ik op dat u mij probeert op te lichten.
Succes met een eventuele aangifte bij de politie, hierbij heb ik uw account geblokkeerd.
[ Voor 11% gewijzigd door mkleinman op 01-10-2020 15:16 ]
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
https://www.anwb.nl/jurid...op-sluiten/koop-annuleren
Citaat:
"Geen bedenktijd
Bij de koop van roerende zaken zoals een auto, caravan of motor, etc. is er geen wettelijke bedenktijd. Alleen bij aankoop via internet of telefoon geldt een bedenktijd. Dit valt onder koop op afstand."
Ook met de uitspraak "niet ver van u" en het geldbedrag 1200ex wil hij de druk verder opvoeren. Meneer wist van de gebreken overigens.
Je zou het bericht kunnen negeren, of de link van de ANWB kunnen sturen, en meneer kunnen blocken.
[ Voor 4% gewijzigd door ElectronLion op 01-10-2020 15:21 ]
Pas als de auto helemaal niet voldoet aan de omschrijving zou hij een poot hebben om op te staan.
...
Vaak bu'j te bang!
Ondanks dat zijn verhaal constant anders is, blijkt uit dit ene stukje iets heel duidelijk.peter13579 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:08:
Ik heb een update binnen geen idee of hij een punt heeft met de 10 dagen. Wel bijzonder, eerst langs de snelweg, nu bij een tankstation in de buurt. Ik ben de weg kwijt. Hoe verder?
[Afbeelding]
Hij is vanuit jouw thuislocatie naar pompstation De Keizer gereden (dat is denk ik deze). Oké, lijkt erg ver en onhandig om terug te lopen.
Laten we aannemen dat dit bericht klopt, dan is hij daar wel aangekomen met de auto. Dat haal je niet met een kapotte riem. Die was dus niet stuk op het moment van aankoop. Dat deze hierná stuk gaat is zijn probleem. Zuur dat dit na een kwartier was, maar dat is dan niet anders.
Scherp, dat is dik meer dan 20km vanaf Breda. En met de mededeling dat de riem niet best was heeft hij zelf een enorm risico genomen. Jammer maar helaas dan.Melkunie schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:24:
[...]
Ondanks dat zijn verhaal constant anders is, blijkt uit dit ene stukje iets heel duidelijk.
Hij is vanuit jouw thuislocatie naar pompstation De Keizer gereden (dat is denk ik deze). Oké, lijkt erg ver en onhandig om terug te lopen.
Laten we aannemen dat dit bericht klopt, dan is hij daar wel aangekomen met de auto. Dat haal je niet met een kapotte riem. Die was dus niet stuk op het moment van aankoop. Dat deze hierná stuk gaat is zijn probleem. Zuur dat dit na een kwartier was, maar dat is dan niet anders.
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
De gekochte auto gaat op dezelfde dag stuk en twee dagen later krijg je een 5 sterren beoordeling en die avond claimt meneer dat 'ie stuk is. Lekker laten gaan, blokkeren en negeren. 112 bellen als hij voor de deur staat en niet weg wil gaan.peter13579 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:31:
Het gekke is dat hij naar Brussel zou gaan donderdag. Ik woon in Breda, dus hij is ook nog de verkeerde kant op gereden, of hij is naar Brussel op en neer geweest. Fijn dat hij door rijdt nadat hij in de garage is geweest.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Recht op wat?
Zelfs als de distributieriem geknapt is (wat ik ten zeerste betwijfel) heeft hij geen enkel recht op garantie/restitutie/tegemoetkoming/wat dan ook. Je hebt duidelijk aangegeven dat de riem over tijd was en dus is er geen sprake van een verborgen gebrek.
Aangeven dat wat jou betreft de kous af is en hem daarna blokkeren. Geen tijd stoppen in dit soort lowlifes.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Dit vooral, die gaat echt na 2 dagen geen 5 sterren beoordeling geven als de auto al bij de 1e rit kapot is gegaan. Hij heeft er dus minstens 2 dagen in rond gereden voordat hij kapot ging.FirePuma142 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:33:
[...]
De gekochte auto gaat op dezelfde dag stuk en twee dagen later krijg je een 5 sterren beoordeling en die avond claimt meneer dat 'ie stuk is. Lekker laten gaan, blokkeren en negeren. 112 bellen als hij voor de deur staat en niet weg wil gaan.
En heel simpel, hij was bekend met het gebrek aan onderhoud en is daarmee accoord gegaan. Daarmee heeft hij geen bedenktijd en dus ook geen enkele garantie. Hij heeft heel simpel gegokt en helaas voor hem verloren.
[removed]
Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten
"Erg vervelend dat u pech heeft met deze auto. Tijdens de koop zijn de distributieriem en het gebrek aan onderhoud besproken. U gaf aan met ervaring met auto's te hebben en ontdekte defecten die mij onbekend waren. Sinds uw berichten heb ik wat meer advies ingewonnen en heb u voldoende geïnformeerd over de staat van de auto.
Hoe vervelend het ook is, we hebben het over een particuliere koop waarbij u voldoende bent geinformeerd over de staat van de auto. Ik neem dan ook geen verdere verantwoordelijkheid voor problemen ontstaan na deze koop. Hiermee sluit ik ook onze correspondentie af.
Groeten, Peter"
Je laatste zin is hier erg duidelijk. Als je nu toch een antwoord stuurt is dat voor de oplichter koper een signaal dat je toch blijft reageren. Daar blijft hij misbruik van maken in de hoop dat je uiteindelijk er zo graag vanaf wil zijn dat je hem nog een berg geld overmaakt.
Dit. Blokkeren en negeren. Je laatste bericht was duidelijk genoeg.EvaluationCopy schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:40:
Je moet hier echt mee stoppen, kap het gewoon af, het duurt veel te lang. Ten nadele van je eigen gemoedsrust. Dit is 100% een oplichter die gewoon probeert een bedrag van je afhandig te maken.
Wat een clown die gast. Als je al die berichten achter elkaar leest klopt er helemaal niets van. Meneer is of duidelijk een oplichter of snapt letterlijk helemaal niets van waar hij mee bezig is. Lekker negeren, je hebt al veel te veel tijd in die gast gestoken.peter13579 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:08:
[Afbeelding]
Dit, inderdaad. Nu met zijn laatste reactie, waarbij hij zijn verhaal wederom aan het verdraaien is om het allemaal dreigender te maken is het voor mij nu wel echt duidelijk dat het hier om een oplichter gaat. Wat Melkunie ook al eerder zegt: als hij echt bij jou om de hoek stil was komen te staan was hij wel teruggelopen.Melkunie schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:49:
Nog even teruggelezen, klopt het dat dit je laatste bericht naar de koper was?
"Erg vervelend dat u pech heeft met deze auto. Tijdens de koop zijn de distributieriem en het gebrek aan onderhoud besproken. U gaf aan met ervaring met auto's te hebben en ontdekte defecten die mij onbekend waren. Sinds uw berichten heb ik wat meer advies ingewonnen en heb u voldoende geïnformeerd over de staat van de auto.
Hoe vervelend het ook is, we hebben het over een particuliere koop waarbij u voldoende bent geinformeerd over de staat van de auto. Ik neem dan ook geen verdere verantwoordelijkheid voor problemen ontstaan na deze koop. Hiermee sluit ik ook onze correspondentie af.
Groeten, Peter"
Je laatste zin is hier erg duidelijk. Als je nu toch een antwoord stuurt is dat voor de oplichter koper een signaal dat je toch blijft reageren. Daar blijft hij misbruik van maken in de hoop dat je uiteindelijk er zo graag vanaf wil zijn dat je hem nog een berg geld overmaakt.
Dus gewoon niet meer op reageren. Niet blokkeren, zoals ik al eerder aangaf, maar gewoon lekker z'n gang laten gaan en de mailtjes laten lopen.
Edit: Oh, en aangeven bij Marktplaats. Mijn ervaring met Marktplaats is beroerd als het op dit soort dingen aan komt (ze doen er waarschijnlijk niets mee), maar het kan geen kwaad.
[ Voor 5% gewijzigd door Kazu op 01-10-2020 16:02 ]
PS5 PSN: UnrealKazu
Verder eens om hem nu te negeren. Terwijl ik dit type zit ik aan de lijn met mijn rechtsbijstand verzekering om zeker te stellen dat zij geen mogelijke openingen zien....
Zelf ook ervaring mee sinds vorig jaar, alleen heeft diegene een flinke rechtzaak aan zijn broek hangen hierdoor omdat ik me simpelweg niet laat intimideren door dat soort laf volk.
En zolang ze voor je deur zouden staan, prima toch? Alleen een cm over de drempel zou ik daar anders over denken en handelen. Maar tot die tijd zou ik me echt geen zorgen maken.
Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten
*knip* vertel die gast dat hij maar lekker iemand anders gaat vervelen met die onzin, je hem blokkeert, en wil dat hij je niet meer lastig valt.
[ Voor 10% gewijzigd door Standeman op 01-10-2020 20:15 ]
Misschien kun je nog aangifte doen van bedreiging, aangezien hij heel duidelijk schrijft 'binnen 10 dagen is gebeurd'.
Sdreeg schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:10:
Misschien kun je nog aangifte doen van bedreiging, aangezien hij heel duidelijk schrijft 'binnen 10 dagen is gebeurd'.
edit: @Luxicon dat klopt, maar het ging mij om de opmerking die @Sdreeg maakt
[ Voor 15% gewijzigd door CyPh op 01-10-2020 16:27 ]
Uw advertentie hier?
Dan maar het stukje:CyPh schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:18:
[...]
![]()
![]()
Hij heeft het over zijn rechten wanneer er problemen met het gekochte "product" zijn binnen 10 dagen. Is geen dreigement dat TS 10 dagen heeft om het op te lossen
Ik kom langs bij u, geloof me, we zullen het regelen
...
Ik heb de politie daar van de week al over gebeld: ".... heel vervelend, maar zolang het niet persoonlijk is kunnen wij het niet als bedreiging in behandeling nemen..."
De koper is volledig verantwoordelijk het moment dat het voertuig op zijn/haar naam staat. Je bent een particulier. Tevens heb je ook genoeg bewijs van de overeenkomst.
Vast houden aan je laatste bericht, over 3 dagen weet deze oplichter koper niet eens meer wie je bent en verdwijn je in zijn spervuur aan berichten aan andere mensen die opgelicht (willen) worden.
Sorry om te zeggen, maar juist mensen zoals jij zijn de mensen die opgelicht worden, omdat je blijft twijfelen wat te doen. Vanaf bericht 1 is het duidelijk dat deze man je een poot uit wilt draaien, want zijn bedreiging is perfect verdekt geschreven dat de politie er niets mee kan. Waarschijnlijk heeft deze beste meneer al vaker iemand opgelicht + bedreigd, dus weet hij het nu perfect te verhullen zodat justitie / politie er niets mee kunnen.
Doodzwijgen dus, wie weet krijg je nog 1 berichtje van hem, maar daarna is het duidelijk voor hem dat er niets te halen valt.
Ik neem aan dat je nu weer lekker kan slapen?
Besloten om niet meer te reageren. Als ik hem aan de deur krijg trek ik mijn schoenen uit
[ Voor 25% gewijzigd door peter13579 op 01-10-2020 17:04 ]
Sorry maar ik ben hier wel voor de soapBFmango schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:09:
Ik snap niet waarom je zo'n soap zo lang laat duren.
Stop eens met een mietje te zijn en vertel die gast dat hij maar lekker iemand anders gaat vervelen met die onzin, je hem blokkeert, en wil dat hij je niet meer lastig valt.
Laat. Het. Los.peter13579 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:48:
Bijzonder, de man heeft blijkbaar 5 dagen terug geboden op een andere Clio uit 2006.... ( Na even googlen op zijn naam). Dat is 2 dagen na aankoop van mijn auto.... Is er buiten Google om nog een manier om te zien waar iemand op aan het bieden is?
Besloten om niet meer te reageren. Als ik hem aan de deur krijg trek ik mijn schoenen uit
Beter aanhouden en een paar met stalen neuzen erbij pakkenpeter13579 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:48:
Mijn boefje is liev!
Anoniem: 1441478
Goed zo. Ook is het goed dat je deze info opgesnord hebt, je weet nu dat hij niet de waarheid spreekt.peter13579 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:48:
Bijzonder, de man heeft blijkbaar 5 dagen terug geboden op een andere Clio uit 2006.... ( Na even googlen op zijn naam). Dat is 2 dagen na aankoop van mijn auto.... Is er buiten Google om nog een manier om te zien waar iemand op aan het bieden is?
Reageer niet meer op hem, laat hem maar langskomen. Hou gewoon 112 klaar als hij aanbelt. Als hij al niet afdruipt voordat de politie arriveert en gaat hij een prima gesprek krijgen met de agenten. Je hebt zijn berichtjes nog, die moet je echt bewaren en kan je tonen aan de agenten.
Mijn boefje is liev!
Ja heheh hij had een nieuwe nodig, motor stuk..peter13579 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:48:
(geintje kwajongens
In all seriousness, dit klopt. Wees beter voorbereid volgende keer, denk na over wat je gaat zeggen tijdens de koop, en dek jezelf daarmee in. Herhaal dit desnoods 12x. En kom erop terug als de koper zich weer meldt. Herhaal nog maar weer eens wat je hebt gezegd. Hieruit straalt vooraf gelijk al uit dat je niet voor de poes bent en is de kans miniem dat zich iemand weer terug meldt, juist omdat je alles dichtgetimmerd hebt en verbaal je mannetje staat. Zeg gewoon letterlijk auto morgen stuk? Je snapt dat die kans altijd aanwezig is? Ja? Niet bij mij aankomen. Ik zeg dit er altijd bij, met een glimlach maar wel serieus.JPM85 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:31:
Zoals @Melkunie hierboven ook al schreef.
Sorry om te zeggen, maar juist mensen zoals jij zijn de mensen die opgelicht worden, omdat je blijft twijfelen wat te doen.
[ Voor 13% gewijzigd door pennywiser op 01-10-2020 19:12 ]
Memento mori
Zo niet: account blokkeren en doorrrrrrr.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Dat heb ik recent ook gedaan, toen ik mijn vorige auto bij een (overigens bekende) (export)handelaar bracht. Ik had geen tijd voor kopers aan de deur, en bovendien vond ik die auto wel eens waar veel te goed voor de sloop, maar ook absoluut niet meer geschikt voor de Nederlandse markt. Ik heb alle gebreken erbij verteld en 'm met klem aangeraden dat ding niet aan een Nederlander te verkopen*. Uiteraard ook gezegd: Mocht het ding toch in NL blijven en iemand benaderd mij erover, dan ken ik deze auto nietpennywiser schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:01:
[...]
In all seriousness, dit klopt. Wees beter voorbereid volgende keer, denk na over wat je gaat zeggen tijdens de koop, en dek jezelf daarmee in. Herhaal dit desnoods 12x. En kom erop terug als de koper zich weer meldt. Herhaal nog maar weer eens wat je hebt gezegd. Hieruit straalt vooraf gelijk al uit dat je niet voor de poes bent en is de kans miniem dat zich iemand weer terug meldt, juist omdat je alles dichtgetimmerd hebt en verbaal je mannetje staat. Zeg gewoon letterlijk auto morgen stuk? Je snapt dat die kans altijd aanwezig is? Ja? Niet bij mij aankomen. Ik zeg dit er altijd bij, met een glimlach maar wel serieus.
Kijk, in Polen bijvoorbeeld kan zo'n auto goedkoop weer 100% in orde gemaakt worden, en dan heeft iemand er ongetwijfeld nog lang plezier van. De zaken die nu gerepareerd moesten worden.. Tsja, alleen al
aan onderdelen zou ik al een 600 euro kwijt zijn geweest

Gluten Parody schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:38:
[...]
Netjes geformuleerd, maar je kondigt wel aan om niet meer te zullen reageren. Houd dat ook een aantal dagen vol (ieder mens heeft wel eens iets anders te doen) en hij zal je verder met rust laten.
Het lijkt of de berichten die hij stuurt vertaald zijn in translate via een andere taal.peter13579 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:08:
[Afbeelding]
Of iemand anders die de Nederlandse taal niet machtig is reageert.
Moet 2 keer lezen om te kunnen begrijpen en nog steeds snap ik het nog niet alles.
peter13579 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:08:
[Afbeelding]

Je geeft aan nooit onderhoud gedaan te hebben en geeft ook nog eens aan dat de distributieriem enkele 1000km over tijd is en geeft daarom zelfs korting op de aankoopprijs. Ik ben geen automonteur, maar ik weet wel dat de riem een keer breekt en de motor in de soep laat draaien als je te lang wacht met het vervangen van de distributieriem (moet hij ook weten als ex-automonteur). Of het te verwachten is dat de riem na 6000km breekt, weet ik niet. Maar ik had jouw auto niet gekocht. Althans niet met de insteek er nog jaren mee door te kunnen rijden.
Moreel van mijn betoog, laat die pauper lekker gaar koken in zijn eigen sop en wens hem nog success. Hij heeft vast niet tegen de wegenwachtmedewerker gezegd dat het betekend was dat er sprake van achterstallig onderhoud is en de ketting over tijd is. Leer mij dit type mens kennen.
Hoewel dit natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan is, immers iedereen is anders maar afkappen. Melding maken dat je anders aangifte gaat doen van smaad en laster..Afgelopen. Blokkeren en trashen.
Garantie tot aan de stoep. Alles even vastleggen voor dossier en indien gewenst aangifte doen.
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Nog even een check gedaan, de auto is nog niet overgeschreven en staat niet op marktplaats of gaspedaal.nl.holl schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:13:
Zoek het kenteken eens op, op de RDW site. Kan je zien of de auto is doorverkocht.
Ik denk dat hij nog wacht op uitbetaling van de cash back actie
Dat is toch altijd bij een auto bij dat bedrag? Je koopt die en hoopt dat je een jaar kan rijden zonder kosten tot de volgende APK en dan zie je wel weer.hoi1234 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:28:
Ik vind het ook nog steeds raar dat je een auto voor 1000 euro (toch?) gaat kopen waar zoveel aan moet gebeuren. Misschien kan hij veel zelf, dat scheelt natuurlijk in de kosten, want vaak betaal je vooral veel arbeidsloon i.p.v. veel materiaalkosten, maar om nou de aankoopprijs in z'n een gebakje te investeren, zou ik niet direct doen. Volgens mij kom je dan in een prijsrange waar je veel betere auto's kunt kopen. En als je vervolgens weer bij bent met onderhoud, rij je nog steeds in een auto met een slechte geschiedenis.
Ik heb zelf een Alto met 205.000 km en achterstallig onderhoud weggedaan (standaardonderhoud olie, filters, remmen, banden maar ook duur onderhoud als koppeling en distributieriem en ook cosmetisch was het rood roze geworden) voor een inruilpremie op een nieuwe en zelfs toen heb ik nog gemeld dat ik betwijfelde of die auto dat waard was waarna de garage ongezien melde dat dit niet uitmaakte. Als ik hem daarvoor particulier had verkocht had dat waarschijnlijk een hoop gezeur opgeleverd. De auto heeft mij nooit in de steek gelaten en na het onderhoud ben ik er van overtuigd dat die weer prima zou zijn (geen roest, verbruikte geen spat olie), maar voor hier is zo'n auto economisch afgeschreven.
[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 03-10-2020 09:40 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik heb dit topic nog even verder terug zitten lezen, maar hoe meer ik lees (enkel van TS dan) hoe de koper in kwestie heeft voorgedaan richting TS is al vrij bijzonder..hoi1234 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:28:
Ik vind het ook nog steeds raar dat je een auto voor 1000 euro (toch?) gaat kopen waar zoveel aan moet gebeuren. Misschien kan hij veel zelf, dat scheelt natuurlijk in de kosten, want vaak betaal je vooral veel arbeidsloon i.p.v. veel materiaalkosten, maar om nou de aankoopprijs in z'n een gebakje te investeren, zou ik niet direct doen. Volgens mij kom je dan in een prijsrange waar je veel betere auto's kunt kopen. En als je vervolgens weer bij bent met onderhoud, rij je nog steeds in een auto met een slechte geschiedenis.
Op dit moment heb ik een idee over dit voorval, laat dit enkel een speculatie zijn he..
Koper doet zich voor als veel meer dan de gemiddelde autokoper in de zin van monteur. Doet veel stof opwaaien met zijn wollige manier van communiceren. Echter heeft de koper zich minimaal ingelezen in de materie, loopt wellicht met de neus tegen de muur omdat de garage rekening (of offerte) mogelijk hoger uit valt dan voorzien en gaat herrie lopen schoppen.
Daarnaast kan het goed zijn dat door ouderdom, met eventuele olie lekkage er voor zorgt dat de riem knapt..dat zou een mogelijkheid zijn. Maar dan zou ik als koper zijnde afdruipen immers heb je als koper onderzoek plicht, en als verkoper meldingsplicht. Hier is vanuit de TS gedaan door vooraf de informatie te verschaffen over de staat van onderhoud en problemen.
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Op dit moment geen doel meer voor dit topic, behalve om jullie geïnformeerd te houden als er nog ontwikkelingen zijn.Basekid schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:55:
Dit is leuk om te volgen voor het vermaak, maar ik zie niet wat de TS na 16 pagina's nog wilt bereiken met dit onderwerp
Ik heb met jullie hulp de communicatie met de man helder en bondig afgerond. Dank voor alle suggesties en het meedenken!
[ Voor 14% gewijzigd door peter13579 op 03-10-2020 10:01 ]
Vanuit de optiek van een oprechte koper is dat raar ja. Maar vanuit de optiek van een oplichter is het best een goed plan: je betaalt een bodemprijs, verkoopt hem vervolgens zónder uit te leggen wat de gebreken zijn aan een naieve koper en vangt daarmee al marge. Vervolgens bel je de oorspronkelijke verkoper met een drama-verhaal en een beetje dreigende taal en als het meezit vang je daar vervolgens nog een keer een 'schikking' als tegemoetkoming in de onvoorziene (nou ja, eigenlijk voorziene) kosten.. 2x cashen dus voor relatief weinig uurtjes investering.hoi1234 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:28:
Gelukkig is TS hier intelligent genoeg om niet in deze valkuil te trappen, maar ik ga er zelf vanuit dat die motor helemaal niet kapot is. De kans dat die riem toevallig knapt in de 1e 100km na verkoop is wel erg klein immers. Ik vrees dat we hier op het topic over 1 maandje weer een topic zien met "Auto gekocht met volledige onderhoudshistorie, riem geknapt, onderhoudsboekje blijkt nep. Kan ik koop ongedaan maken?"
Bovenstaande allemaal op basis van aannames natuurlijk, dat lijkt mij evident
sowieso niet meer reageren, dat kan alleen maar tegen je worden gebruikt als je ergens iets toegeeft of toe lijkt te geven.
~
Daarnaast, enige wat de koper zou kunnen/mogen doen is via zijn rechtsbijstand claim bij je indienen.. Omdat hij er niet met je uitkomt op een manier dat hem goed doet..
Best kans dat de auto gewoon ergens rijd... Wat je zou kunnen voorstellen is om de auto volledig terug te nemen na dat jij een keuring heb laten doen bij een vak garage die jij uitkiest.. Als dan blijkt niets aan de hand te zijn de kosten door de koper voor de keuring komen.. Echter als je dat wilt doen zou ik dat via rechtsbijstand doen..
Voor dit soort geschillen als je er binnen 2 of 3 mailtjes/berichten er niet uit komt. Uit handen geven aan rechtsbijstand.. Dat voorkomt verdere problemen later en mogelijk dat hij sneller afdruipt als zij aangeven bewijs maar dat deze na 10 Km rijden defect is geraakt.. Hij eist dus moet ook bewijzen dat de auto defect is.. ANWB is langs geweest daar moet rapport van zijn bij ANWB die hij kan opvragen en laten zien dat ANWB idd bij de auto is geweest, kan deze ook als getuige optreden. Maar die last ligt bij hem niet bij jou.. Jij moet alleen iets doen als hij bewijst dat de aankoop malafide was..
Maar dat is voor de toekomst als je ooit nog een auto zo verkoop..
[ Voor 15% gewijzigd door To_Tall op 04-10-2020 13:13 ]
A Soldiers manual and a pair of boots.
peter13579 in "Auto verkocht (marktplaats), "auto heeft het opgegeven""To_Tall schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 13:11:
Waarom heb je geen informatie ingewonnen bij je rechtsbijstand??
Nooit terug nemen. Absoluut niet. Wie zegt dat een dergelijke oplichter de auto niet heeft gebruikt om onderdelen te wisselen met eenzelfde exemplaar dat niet goed was? Dan heb je een goede auto (met wel eens waar achterstallig onderhoud) verkocht, en je krijgt een gaar ding terug.To_Tall schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 13:11:
Wat je zou kunnen voorstellen is om de auto volledig terug te nemen na dat jij een keuring heb laten doen bij een vak garage die jij uitkiest.. Als dan blijkt niets aan de hand te zijn de kosten door de koper voor de keuring komen..
Nee, deze koper heeft een gok genomen. Dat wist hij ook van te voren. Bovendien klopt er geen moer van het verhaal. Alleen al geeft de koper verschillende locaties op waar de auto gestrand zou zijn, bovendien blijft het vermeende defect in totale mist verhuld. Ik geloof er dus ook niet in dat er iets kapot is aan de auto. Die rijdt gewoon prima. Koper is een oplichter die achteraf op het geweten van TS probeert in te spelen en op die manier nog wat geld van de prijs af te kunnen krijgen. Maar helaas, hij was op de hoogte van defecten/achterstallig onderhoud, hij heeft een prijs betaald en de auto op zijn naam laten zetten. Dan is de koop gesloten en onderhandelen doe je voor de koop. Niet erna
Want daar komt dit verhaal in het kort op neer: De koper wil onderhandelen over de prijs, nadat hij betaald heeft. Zo werkt het alleen niet.
[ Voor 5% gewijzigd door Destruction op 04-10-2020 14:59 ]
Precies, en al helemaal vanwege:Destruction schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:56:
Wie zegt dat een dergelijke oplichter de auto niet heeft gebruikt om onderdelen te wisselen met eenzelfde exemplaar dat niet goed was?
peter13579 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:48:
Bijzonder, de man heeft blijkbaar 5 dagen terug geboden op een andere Clio uit 2006....
:strip_exif()/f/image/yxjCWZ8WbvpvMCNFbjJ3RvR7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/E9HvvzzukSvF0e3jyKbC8uCe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5jcKJd0QCa9g5eVitGrWrKdr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Tbzl9hruj19MX1ZBjnKvRui2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Wq8rKv5FjOvUHH1UMLEAhKu0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SVPolbe9EA1C22BA1ufxQ7IJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/b6n6Gf0X2DI5v9B1NRHD5JLu.jpg?f=fotoalbum_large)
Zijn conclusie is duidelijk, zoals hierboven te lezen is. Voorlopig sta ik op stand NEGEREN. als jullie goede ideeën hebben sta ik daarvoor natuurlijk open.
Stand NEGEREN op "Aan" en lekker laten voor wat het is
Maar misschien dat hij dit niet zo kan waarderen....
Edit: Sorry, die hierboven kwam bij me op. Maar ga ik zeker niet sturen. Meer een geintje
[ Voor 11% gewijzigd door peter13579 op 04-10-2020 22:14 ]
Niet doen dus
Politie, advocaat, rechten, oorlog en slecht mens. Bingo iemand? Wat een samengeraapt zootje.
Edit: Ik zou zeker niet zo'n een grap uithalen, kan je nooit beter van worden.
[ Voor 16% gewijzigd door eric.1 op 05-10-2020 11:13 ]
Klaar
Anoniem: 1441478
Weet wel zeker van nietpeter13579 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 22:10:
Negeren lijkt het beste maar ineens komt een ander idee bij me op: De cashback actie waarop u heeft gereageerd is helaas verlopen. Inschrijvingen na 1-9-2020 worden niet meer in behandeling genomen. Zorgt u er bij de volgende actie op dat u tijdig reageert. We zien u natuurlijk graag terug als klant.
Maar misschien dat hij dit niet zo kan waarderen....
Dit topic is gesloten.