Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07 17:43
Ik hoop dat iemand me hier wijzer kan maken :)

Ik ben op zoek naar een smartwatch voor eigenlijk vooral 1 functie: een 'stille' reminder om de x minuten.

Ik wil namelijk mijn posture verbeteren gedurende de dag (schouders naar achter, nek omhoog, je kent t wel). Nou zou ik op android (mn huidige os) bijv een app kunnen installeren die custom notifications stuurt en die dan ook getoond worden op een smartwatch bijv ieder 5 minuten, maar dat is een omweg met een hoop weg te drukken notificaties.

Ik vroeg me daarom af of de apple watch (sta open om te switchen naar ios, maakt me niet uit) een app heeft waarbij ik de watch gewoon iedere 5/10 minuten kan laten trillen. Ik hoef niks in beeld te zien ofzo en zou vooral ook graag niks hoeven weg te drukkne/swipen. Via google vind ik eigenlijk niets...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:10
FloggingHank schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:14:

Ik ben op zoek naar een smartwatch voor eigenlijk vooral 1 functie: een 'stille' reminder om de x minuten.

Ik wil namelijk mijn posture verbeteren gedurende de dag (schouders naar achter, nek omhoog, je kent t wel). Nou zou ik op android (mn huidige os) bijv een app kunnen installeren die custom notifications stuurt en die dan ook getoond worden op een smartwatch bijv ieder 5 minuten, maar dat is een omweg met een hoop weg te drukken notificaties.

Ik vroeg me daarom af of de apple watch (sta open om te switchen naar ios, maakt me niet uit) een app heeft waarbij ik de watch gewoon iedere 5/10 minuten kan laten trillen. Ik hoef niks in beeld te zien ofzo en zou vooral ook graag niks hoeven weg te drukkne/swipen. Via google vind ik eigenlijk niets...
Het eerste wat mij te binnen schiet is de buisklokken optie.
Die laat je elk kwartier (korste tijd interval) de tijd voelen dmv trillingen.
Ik heb hem nu aangezet dus ben benieuwd of ik om 13:30 iets voel trillen zonder melding.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
FloggingHank schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:14:

Misschien wordt het niet heel veel makkelijker dan met de Timer. Die zet je dan gewoon op x minuten en daarna klik je een keer op repeat. Dat is voor nu denk ik de best optie

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07 17:43
GerGio schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:30:
[...]

Misschien wordt het niet heel veel makkelijker dan met de Timer. Die zet je dan gewoon op x minuten en daarna klik je een keer op repeat. Dat is voor nu denk ik de best optie
Ja dat las ik eerder, maar dat vereist telkens een handeling helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik heb wat vragen voor mensen met het cellular model:

* Is de Watch na de initiële setup los te gebruiken van een iPhone?
* Is het mogelijk om alleen data te gebruiken? Dus geen telefoon of sms?
* Hoe is de batterij als er geen iPhone in de buurt is (dus alles via 4G)?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:54
Mog schreef op maandag 11 juli 2022 @ 18:45:
Ik heb wat vragen voor mensen met het cellular model:

* Is de Watch na de initiële setup los te gebruiken van een iPhone?
* Is het mogelijk om alleen data te gebruiken? Dus geen telefoon of sms?
* Hoe is de batterij als er geen iPhone in de buurt is (dus alles via 4G)?
1. Je kan je iPhone thuislaten en kan wel gebeld worden, zelf bellen, berichten sturen etc. Als ik denk wat jij bedoeld dat je geen iPhone meer nodig hebt na de setup dan kan dat niet. Deze twee zijn in elkaar verweven.
2. Je in het eea uitzetten waardoor je wellicht geen meldingen krijgt als je je gebeld wordt. Maar echt uitzetten kan niet.
3. Ik heb het zelf niet getest maar eerder in dit topic is het wel besproken; de batterij houdt het geen hele dag vol op alleen 4G zonder iPhone in de buurt.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
FloggingHank schreef op maandag 11 juli 2022 @ 16:46:
[...]

Ja dat las ik eerder, maar dat vereist telkens een handeling helaas...
Als je een echt creatieve oplossing wilt hebben kun je ook kijken naar een interval app voor het hardlopen. Ik gebruik run interval, betaalde versie (denk iets van 3 euro) Daar kun je custom intervallen instellen op tijd. Die lopen automatisch door maar geven wel een signaal.

Dus die zet je dan om de 5 minuten en 1000 herhalingen dan kom je de dag wel door. Ik durf alleen niet te zeggen hoe dan de gps gaat reageren.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSchel
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 25-09 16:37
Iemand de beta van watchOS 9 al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Ik heb onderstaand al enige tijd op mijn nachtkastje liggen maar aangezien hij geen snelladen ondersteund voor de watch gebruik ik hem eigenlijk alleen voor het opladen van mijn iPhone 12:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0fqZKX9wjWPjg6zMAY30_IHWekA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mQFBu4ZwBjUe44tKN1uEUprm.jpg?f=fotoalbum_large

Nu zit ik er aan te denken om deze te verkopen en de dual usb c charger aan te schaffen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xJgL_rMb230bdBnJlzJ8h3f2ngk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X7QRRWTh7q0p1BFdZ6JuBWza.jpg?f=fotoalbum_large

Samen met deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jy_VTdFVRECr9nCVR5j4wIYPMbU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7nOcG8QAc95a9F6Vhfru33Dv.jpg?f=fotoalbum_large

En dan de originele usb c puck van de S7 erbij gebruiken.

Iemand ook deze ‘setup’ in gebruik? En wat zijn de ervaringen?

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:53
Ik zou in plaats van de 35W Apple lader een goedkoper alternatief van een betrouwbaar merk kiezen (bv. Anker, Ugreen, deze bijvoorbeeld). Dan kun je voor het geld dat je uitspaart die magsafe oplader kopen. Die nu bij Amazon.nl overigens 36 euro kost.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Of-Aaargh schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:22:
Ik zou in plaats van de 35W Apple lader een goedkoper alternatief van een betrouwbaar merk kiezen (bv. Anker, Ugreen, deze bijvoorbeeld). Dan kun je voor het geld dat je uitspaart die magsafe oplader kopen. Die nu bij Amazon.nl overigens 36 euro kost.
Eens. Hier heel wat Anker/Ugreen spul in gebruik en prima tevreden van. Vaak ook een stuk kleiner dan apple laders. Vooral dat blokje van anker (1 usb-c) is geweldig. Ik ga er van uit, gezien de hoge plaatsing op amazon, en wat ik kan opmaken van de branding, dat het geen ultra cheap ali-express rommel is. Maar ik ben geen expert in CE certifiering.

Zelf gebruik ik ook meerdere magsafe pucks voor het opladen van m'n iPhone. Had eerst ook m'n twijfels, maar ben 100% overtuigd. Erg gemakkelijk aanhechten met de magneetjes, steeds op de juiste plaats. Je kan de telefoon ook nog vasthouden/gebruiken terwijl 'ie laadt (kabeltje is wel vrij kort overigens). Vraagt wel weer dat je een speifieke/proprietary kabel bijhoudt en meeneemt (weekendje weg bvb) maar dat is nog wel te overzien. Worst case kan je nog steeds gewoon via lightning laden wat met de watch dus niet kan.

Mijn normale QI charger pucks (gewoon de phone er op leggen) zijn al lang niet meer in gebruik. Eentje nog naast de tv, maar die gebruik ik ook nauwelijks. Gewoon een aantal magsafes gekocht en dat was het. (werk, thuis, ...)

Door magsafe te gebruiken kan ik ook zo'n rubber plugje in de lightning poort steken (zie amazon) ter bescherming tegen vuil/stof. Want die poort gebruik ik dan ook nauwelijks meer.

Dat soort ultra specifieke laders zoals wat jij aanhaalt (dubbele watch/iphone vouwbare reislader) of andere multi device laders zoals dat luxueuze belkin spul ben ik nooit fan van geweest, en heb er nooit geld aan uitgegeven. Ook al kan ik dan niet vergelijken, ik denk de juiste keuze gemaakt te hebben. Dat soort combo laders lijken me weinig flexibel in gebruik. Wel mooi hoor, futuristisch en zo, maar wat als je even je watch in de woonkamer wil opladen. Of je moet niet elke nacht je iPhone laden (tegenwoordig niet meer een probleem), of dat ding staat ofwel steeds op je nachtkastje, of op je bureau. Maar niet beiden, tenzij je er 2 koopt.

Wat als je na een tijdje geen watch meer wil? Enzovoort. Doe mij maar kwaliteitsspul, maar dan modulair. Kan je je setup steeds gemakkelijk inzetten, afwisselen en aanpassen naargelang de situatie.

Ik hoop dat de Apple sport watch een 3-5 dagen batterijduur heeft. Maar ik vermoed het niet eigenlijk. Tenzij ze zoals garmin voor transflective LCD gaan, maar dat zie ik ze niet doen. Alhoewel dat voor een sport watch ook gewoon dik prima zou zijn. Ik hoop ook dat de een sport watch rond zou kunnen zijn, maar dat zal ook wel niet gebeuren aangezien ze dan twee software UI's moeten onderhouden, en dat dan extra kosten en investeringen zijn.

Ik ben er al lang uit dat de watch in huidige vorm niets voor mij is. Batterijduur en analoge horloges die ik vaak draag zijn de belangrijkste redenen. Onlangs was ik op een city-trip, en zag de apple watch echt overal. Overal zwarte, vormloze blokjes aan ieders polsen (vaak geen always-on screen). In donkere ruimtes (musea, theater, bioscoop) zie je ze dan ook te pas en te onpas oplichten telkens ze de arm omhoog doen.

Ik vond de apple watch er steeds al ietwat cheap en utlitair uitzien, maar nu dus des te meer.

Nu goed, waar ik mijn positie wel veranderd heb is de volgende. Indien de apple watch ooit evolueert naar een heatlh armband, dan ben ik wel van de partij. Een armband, geen scherm (of flexible oled) met een week batterijduur, ergens rond apple watch generatie 18 of zo :+ Dan kan ik zowel een normaal horloge blijven dragen, en op de andere arm een soort smart bracelet. Dat lijkt me wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidacra
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-09 12:18
Ik heb inderdaad voor mijn iPhone 13 Pro Max and Apple Watch 7 een originele Apple Watch Fast Charger gekocht en een Magsafe lader.

Daar heb ik dan deze lader bij gekocht van Anker:

https://www.amazon.nl/-/e...age_o01_s01?ie=UTF8&psc=1

65 Watt dus eventueel nog te gebruiken voor de dit jaar aan te schaffen MacBook Air :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Aidacra schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:57:
Ik heb inderdaad voor mijn iPhone 13 Pro Max and Apple Watch 7 een originele Apple Watch Fast Charger gekocht en een Magsafe lader.

Daar heb ik dan deze lader bij gekocht van Anker:

https://www.amazon.nl/-/e...age_o01_s01?ie=UTF8&psc=1

65 Watt dus eventueel nog te gebruiken voor de dit jaar aan te schaffen MacBook Air :-)
Je geeft aan dat je er een originele Apple Watch Fast Charger bij gekocht hebt maar die zit toch ook gewoon in de doos bij de S7 of heb je een extra variant gekocht?

Thx voor jullie feedback. De reden dat ik naar de Apple lader keek was omdat ik het vaak een mooi geheel vind maar wellicht kan ik inderdaad beter voor een anker/ugreen variant gaan.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
hk12nl schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:31:
[...]

Je geeft aan dat je er een originele Apple Watch Fast Charger bij gekocht hebt maar die zit toch ook gewoon in de doos bij de S7 of heb je een extra variant gekocht?

Thx voor jullie feedback. De reden dat ik naar de Apple lader keek was omdat ik het vaak een mooi geheel vind maar wellicht kan ik inderdaad beter voor een anker/ugreen variant gaan.
Er zit geen charging blok meer bij de watch in de doos enkel de kabel.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Nicj56 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:36:
[...]

Er zit geen charging blok meer bij de watch in de doos enkel de kabel.
Aha zo. Je laadt ze dus apart op.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0ww
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-09 12:01

sn0ww

Goet is niet goed.

iSchel schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 23:20:
Jazeker :) :)

..........

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
iSchel schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 23:20:
Sinds gisteren de public beta op Series 5, werkt tot dusver prima.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Of-Aaargh schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:22:
Deze combi zojuist besteld. Thx!

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aidacra
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-09 12:18
hk12nl schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:31:
[...]

Ik heb inderdaad een extra kabel gekocht voor de S7. Ik heb een tasje met alle laders, kabels, etc. dubbel om te reizen (werk en vakantie).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:14
Ik ben een een groot fan van Anker spul maar kwam er achter dat hun Europese laders vaak niet geschikt zijn voor de VS (met een simpele adapter). Zie bijv. die lader die @Aidacra adviseert. Daarom 'noodgedwongen' over op de GaN serie van UGREEN en die bevallen me prima. Deze 65W 2x USB-C en 1x USB-A op Amazon.nl of deze 33W 1x USB-C zijn geschikt voor 100-240V & 50/60Hz.

Mocht je dus je lader eens buiten Europa willen gebruiken dan is dit iets om rekening mee te houden.

dank @Of-Aaargh voor de MagSafe aanbieding tip!

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Om alvast vooruit te lopen op de nieuwe Apple Watch van dit najaar; hoe fijn zou het zijn als je deze met magsafe ook op kan laden op de magsafe laders? Zou een mooie verassing zijn als dit op de keynote gepresenteerd wordt #durftedromen :)

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Of-Aaargh
hk12nl schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 08:41:
Om alvast vooruit te lopen op de nieuwe Apple Watch van dit najaar; hoe fijn zou het zijn als je deze met magsafe ook op kan laden op de magsafe laders? Zou een mooie verassing zijn als dit op de keynote gepresenteerd wordt #durftedromen :)
Of, nog handiger, dat je de Watch kunt opladen op elke willekeurige QI draadloze lader. #durftedromenmaar datgaatnietkomenwantdatpastnietinonsbusinessmodelmaarwezeggendathetvanwegeveiligheidis. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Of-Aaargh schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 09:15:
[...]

Of, nog handiger, dat je de Watch kunt opladen op elke willekeurige QI draadloze lader. #durftedromenmaar datgaatnietkomenwantdatpastnietinonsbusinessmodelmaarwezeggendathetvanwegeveiligheidis. :P
Dit dacht ik ook idd maar ik dacht ook laat ik voorzichtig beginnen met alleen de magsafe oplader. :p

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Andere vraag; de achterkant van de oplaadpuck van die bij de S7 komt is magnetisch van materiaal wat magnetisch is. Ik wil nu een klein magneetje plakken op mijn nachtkastje waar ik de puck dan wat meer op 1 plek kan laten liggen. Kan dit kwaad (ik denk aan de combi magneten vs electronische aparatuur)? Ik heb hier totaal geen verstand van namelijk :)

[ Voor 13% gewijzigd door hk12nl op 15-07-2022 09:53 ]

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harold911
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22-09 12:55
Ik denk niet dat het kwaad kan, in je telefoon zit namelijk ook een magneet toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:12
hk12nl schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 09:30:
[...]

Dit dacht ik ook idd maar ik dacht ook laat ik voorzichtig beginnen met alleen de magsafe oplader. :p
Waarom dan niet zoiets als een Belkin 3-1 lader neerzetten op je nachtkastje? Staat alles op een vaste plek en ziet er nog mooi uit ook.

https://www.belkin.com/nl...h-magsafe-15w/p/p-wiz009/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
harold911 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 10:16:
Ik denk niet dat het kwaad kan, in je telefoon zit namelijk ook een magneet toch ?
Ja dat dacht ik idd ook maar wilde het voor de zekerheid even checken.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Bulligan schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 10:25:
[...]

Waarom dan niet zoiets als een Belkin 3-1 lader neerzetten op je nachtkastje? Staat alles op een vaste plek en ziet er nog mooi uit ook.

https://www.belkin.com/nl...h-magsafe-15w/p/p-wiz009/
Nee daar ben ik minder gecharmeerd van. En ik vind de prijs nogal fors :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:07
hk12nl schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 10:33:
[...]

Nee daar ben ik minder gecharmeerd van. En ik vind de prijs nogal fors :)
Ik heb deze, is iets vriendelijker qua prijs :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Of-Aaargh schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 09:15:
[...]

Werkt volgens mij sowieso niet, tenzij je een watch wil met een diameter van 7cm of zo.

Die Qi spoelen verwachten volgens mij wel dat de spoel in het apparaat min of meer overeenkomt met de spoel in de lader voor optimaal laden. Hoe wil je zoiets klein en priegelig zoals de apple watch, met bandjes, stabiel neerleggen op de gemiddelde Qi charger, mooi uitgelijnd en in het midden. En vooral niet per ongeluk je nachtkastje aanraken zodat 'ie er terug afglijdt..

Zonder magneetjes lijkt jouw voorstel helemaal onpraktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:12

_AN

Ik heb sinds een paar dagen de Public Beta van WatchOS 9 geïnstalleerd op mijn Apple Watch (Series 5). Tot nu toe tevreden over de Beta. Ik ben vanmorgen gaan hardlopen, echter zie ik in mijn activiteit (Conditie app op iPhone) nog niet de nieuwe metrics zoals Vertical Oscillation en Average Power. Ik vrees dat deze functie alleen voor nieuwere Apple Watches beschikbaar komt. Maar kan het zo snel niet vinden. Iemand enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Amos_x schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:07:
[...]

Werkt volgens mij sowieso niet, tenzij je een watch wil met een diameter van 7cm of zo.

Die Qi spoelen verwachten volgens mij wel dat de spoel in het apparaat min of meer overeenkomt met de spoel in de lader voor optimaal laden. Hoe wil je zoiets klein en priegelig zoals de apple watch, met bandjes, stabiel neerleggen op de gemiddelde Qi charger, mooi uitgelijnd en in het midden. En vooral niet per ongeluk je nachtkastje aanraken zodat 'ie er terug afglijdt..

Zonder magneetjes lijkt jouw voorstel helemaal onpraktisch.
Kan wel gewoon met smartwatches van andere merken. Heb laatst een Xiaomi Watch S1 in gebruik gehad en die kon ik gewoon op de Samsung Qi lader bij m’n vriendin leggen. En dat is een 46mm vs. 45mm Apple Watch.

Simpel weg een keuze voor hun eigen standaard ipv industrie standaard, zoals zoveel dingen bij Apple. Sommige van die keuzes zijn en succes, anderen zijn nogal meh, zoals dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Propane schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:52:
[...]

Kan wel gewoon met smartwatches van andere merken. Heb laatst een Xiaomi Watch S1 in gebruik gehad en die kon ik gewoon op de Samsung Qi lader bij m’n vriendin leggen. En dat is een 46mm vs. 45mm Apple Watch.

Simpel weg een keuze voor hun eigen standaard ipv industrie standaard, zoals zoveel dingen bij Apple. Sommige van die keuzes zijn en succes, anderen zijn nogal meh, zoals dit.
Ok, wist ik niet. Misschien kan het ook met Apple watch? Heeft iemand het al geprobeerd? Je kan een iPhone 13 namelijk ook gewoon op een Qi Charger leggen. Ook al vind ik magsafe in dat scenario echt veel fijner in gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Ik heb de app ‘geluid’ een keer verwijderd maar ik krijg hem met geen mogelijkheid terug. Niet in de App Store op de Watch te vinden en niet in de instellingen. Iemand enig idee hoe ik hem weer terug krijg?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:24
Iemand een idee waar de Watch-backups worden opgeslagen? Gister moest ik even ontkoppelen en weer koppelen en kon toen kiezen uit 9 backups van de afgelopen 2 jaar. Daarvan kunnen er 8 weg.

Als ik dan kijk iPhone>Instellingen>icloud>opslag>backups staan daar alleen de iphones en ipads, maar géén Apple Watch backups....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Dennisdn schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 07:03:
Iemand een idee waar de Watch-backups worden opgeslagen? Gister moest ik even ontkoppelen en weer koppelen en kon toen kiezen uit 9 backups van de afgelopen 2 jaar. Daarvan kunnen er 8 weg.

Als ik dan kijk iPhone>Instellingen>icloud>opslag>backups staan daar alleen de iphones en ipads, maar géén Apple Watch backups....
Ze stonden altijd hier: Settings → General → iPhone Storage → Watch.

Ik zie bij mij alleen nog oude backups staan van heel lang terug. Dus er zal ook nog een andere lokatie zijn vermoed ik.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:24
hk12nl schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 07:33:
[...]

Ze stonden altijd hier: Settings → General → iPhone Storage → Watch.

Ik zie bij mij alleen nog oude backups staan van heel lang terug. Dus er zal ook nog een andere lokatie zijn vermoed ik.
Het gekke is, ze lijken ook geen ruimte in te nemen in de iCloud. Als ik alle iPhones en iPads bij elkaar op tel geeft ie het exacte getal van backups aan in de iCloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Watch backup zit in de phone backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-09 18:02
Nevermind. Suffe vraag hoe een standaard app te verwijderen: gewoon zoals op de iPhone dus. Duh 7(8)7

[ Voor 49% gewijzigd door twkr18526 op 19-07-2022 09:53 . Reden: Antwoord al gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 21:49
Wow, de Apple Watch slurpt de accu van mijn iPhone vrolijk leeg.

Recent een Apple Watch SE gehaald (na lang denken, besloot ik dat deze voldoende is en dat ik niet op een nieuwe AW wacht)

De accuduur van de Watch zelf is prima, zo'n 1,5 dag op 1 lading dus zoals verwacht.

Maar mijn 13 Pro gaat vrijwel de helft korter mee, van gemiddeld 6 a 7 uur screen on time en 2 dagen stand-by (van 100% naar ~30 a 35% over) zonder AW, naar 3 tot 4 uur met gemiddeld 30% over.

En dan ook nog 1 dag stand-by, over dat gesproken die is ook erg onstabiel want de ene uur gaat er 2% vanaf en de andere 6% per uur.

ik heb de watch en de iPhone opnieuw ge-paired, ik heb zelfs beide geformatteerd (ik heb de afgelopen maanden mijn 13 Pro vaker moeten formatteren dan de vorige 9 jaar aan smartphones bij elkaar...) en ik kom op hetzelfde neer

Vandaag de watch maar uitgezet en ik gebruik de iPhone zonder de AW nu, en ik heb tot nu toe exact hetzelfde batterij duur als voor ik de watch kocht 8)7

Zie ik nou iets qua settings over het hoofd? Ik dacht dat dit misschien lag aan 4G of dat ik op bepaalde dagen veel loop, maar de drain is ongeveer hetzelfde ongeacht wat ik doe.

Ik draai gewoon de nieuwste iOS en WatchOS, dus geen betas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mizgala28 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:04:

Recent een Apple Watch SE gehaald (na lang denken, besloot ik dat deze voldoende is en dat ik niet op een nieuwe AW wacht)

De accuduur van de Watch zelf is prima, zo'n 1,5 dag op 1 lading dus zoals verwacht.

Maar mijn 13 Pro gaat vrijwel de helft korter mee, van gemiddeld 6 a 7 uur screen on time en 2 dagen stand-by (van 100% naar ~30 a 35% over) zonder AW, naar 3 tot 4 uur met gemiddeld 30% over.

En dan ook nog 1 dag stand-by, over dat gesproken die is ook erg onstabiel want de ene uur gaat er 2% vanaf en de andere 6% per uur.

ik heb de watch en de iPhone opnieuw ge-paired, ik heb zelfs beide geformatteerd (ik heb de afgelopen maanden mijn 13 Pro vaker moeten formatteren dan de vorige 9 jaar aan smartphones bij elkaar...) en ik kom op hetzelfde neer

Vandaag de watch maar uitgezet en ik gebruik de iPhone zonder de AW nu, en ik heb tot nu toe exact hetzelfde batterij duur als voor ik de watch kocht 8)7

Zie ik nou iets qua settings over het hoofd? Ik dacht dat dit misschien lag aan 4G of dat ik op bepaalde dagen veel loop, maar de drain is ongeveer hetzelfde ongeacht wat ik doe.

Hmm dat is geen normaal verbruik hoor.
Ik haal (toevallig ook met een 13 pro) zeker 6 uur scherm tijd met de watch gekoppeld.

Op zowel de watch als de 13 pro geen zaken uitgeschakeld om dat te behalen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl

Dit is inderdaad niet normaal volgens mij. Ik heb hier ook geen last van en draag al een aantal jaren mijn watch. Geen idee wat de oorzaak kan zijn helaas maar normaal is het niet.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huigie
  • Laatst online: 25-09 22:29

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

IOS 15.6 https://www.dailymail.co....RUINING-battery-life.html

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 21:49
@Donstil @hk12nl Dan weet ik nu in ieder geval dat het specifiek mijn probleem is en niet de norm.

Ik dacht dat het misschien aan BT lag, maar als ik BT met Airpods of mijn 3rd party over ears gebruik dan is dit probleem er ook niet, en hiervoor had ik ook tijdelijk een fitness band gebruikt zonder drain.

Ik denk dat ik eventueel afwacht of de volgende update dit probleem wel oplost.
Ik heb dat elders inderdaad ook gelezen, maar dan zou ik verwachten dat de accuduur ook slecht zou zijn zonder Apple Watch?

Mijn accuduur (zonder AW) is exact hetzelfde als met 15.5 en 15.4 ervoor, dus ik heb dan geen last van.

De enige wat misschien wel het geval is, dat de iPhone en de AW iets doen wat de slechte accuduur in 15.6 wel triggerd, en anders heeft de iPhone geen last van 15.6 maar de WatchOS veroorzaakt dit.

Maar verder heb ik geen idee wat het is.

[ Voor 13% gewijzigd door Mizgala28 op 28-07-2022 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 14:08
Ik heb nog een Apple Watch Serie 3 in gebruik, ging nog prima, alleen sinds kort werkt de Adidas Runtastic app niet meer goed op mijn Apple Watch, als ik een sessie start gaat de tijd niet lopen op de Watch.

Iemand ervaring hier mee?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 00:00
WatchOS beta 4 is nu ook beschikbaar.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Laatst online: 25-09 22:29

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Of m'n horloge is stuk of ik doe echt veel langer met de accu sinds de laatste beta. Is dat bij jullie ook opgevallen?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-09 08:23
Huigie schreef op zondag 31 juli 2022 @ 12:54:
Of m'n horloge is stuk of ik doe echt veel langer met de accu sinds de laatste beta. Is dat bij jullie ook opgevallen?
Hier geen verschil.....

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Weten jullie toevallig of er een alternatieve app is voor de activiteiten app van Apple die dan wel gebruik maakt van dezelfde data?

Ik vind het wel leuk om de activiteiten metrics bij te houden, maar ik zou de doelen graag meer kunnen aanpassen. Zo vind ik bijvoorbeeld sommige dagen een korte wandeling van 30 minuten prima als ik weet dat ik de dag erna 5 uur ga fietsen. Of ik wil in kunnen stellen om elk uur 5 x 1 minuut gestaan te hebben ipv 1x etc.

Ik heb al een beetje gezocht online maar dan kom ik eigenlijk alleen apps tegen die alleen stappen meten bijvoorbeeld.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Iemand die al wat meer weet over de E-sim support op de watch 7 LTE van o.a. KPN?

Is akelig stil hierover..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robv73
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-09 20:44
Erg vervelend inderdaad...Op de verschillende KPN fora over dit onderwerp vooralsnog alleen maar krekels te horen....
Was alweer bijna vergeten dat ik hiervoor een AW7 LTE had aangeschaft met de belofte die KPN destijds gedaan heeft.... :(
038Robijno schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 11:18:
Iemand die al wat meer weet over de E-sim support op de watch 7 LTE van o.a. KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
hk12nl schreef op maandag 18 juli 2022 @ 21:12:
Ik heb de app ‘geluid’ een keer verwijderd maar ik krijg hem met geen mogelijkheid terug. Niet in de App Store op de Watch te vinden en niet in de instellingen. Iemand enig idee hoe ik hem weer terug krijg?
Gevonden; in de app store op de watch zoek naar 'noise' en je kunt hem weer terug zetten.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09 18:49
Series 6 hier; 3 maanden geleden een nieuwe gekregen via Apple service (me beroepend op consumentenrecht) omdat ecg functie het niet deed. Nu op vakantie na een baantje trekken in zwembad ineens random noodsignaal dat af ah tellen is en scherm dat compleet ‘bonkers’ gaat. Ik denk dat de knop blijft hangen. Losgekoppeld geprobeerd om te resetten-> bootloop…
Nu aangemeld voor een repair…we wachten af

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik verwacht bij de release van de Series 8 dit najaar. Meestal gaat Apple namelijk een exclusiviteitsdeal voor een jaar aan met een provider in land X, waarna de exclusiviteit eraf gaat. Het zou natuurlijk altijd kunnen dat het contract met T-Mobile langer is, maar bedenk daarbij dat dat ook voor Apple nadeliger uitpakt omdat ze dan minder eSIM Apple watches kunnen verkopen. De early adapters zijn wel bereid over te stappen namelijk naar T-Mobile voor zo’n feature, maar het leeuwendeel van de consumenten natuurlijk niet.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Laatst online: 02-09 08:40

Meest recente bericht van een maand terug.
We weten dat er vraag naar is. Ik wou dat ik je meer informatie kon geven. Maar ik heb niet meer informatie. Op dit moment is niet bekend wanneer de e-sim voor de Apple Watch beschikbaar komt. Zodra er meer informatie is, dan zullen we dit natuurlijk delen.
het feit blijft dat er op dit moment gewoon niet meer informatie beschikbaar is over de ondersteuning voor de watches.
Bron
DeNachtwacht schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 19:36:
[...]

Ik verwacht bij de release van de Series 8 dit najaar. Meestal gaat Apple namelijk een exclusiviteitsdeal voor een jaar aan met een provider in land X, waarna de exclusiviteit eraf gaat. Het zou natuurlijk altijd kunnen dat het contract met T-Mobile langer is, maar bedenk daarbij dat dat ook voor Apple nadeliger uitpakt omdat ze dan minder eSIM Apple watches kunnen verkopen. De early adapters zijn wel bereid over te stappen namelijk naar T-Mobile voor zo’n feature, maar het leeuwendeel van de consumenten natuurlijk niet.
Dit sluit ik niet uit inderdaad.

[ Voor 26% gewijzigd door robcoenen op 05-08-2022 19:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Scheelt weer geld uitgeven in het najaar 😋

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 12:53

pdavie2311

Live life to the fullest..

Terwijl je elders leest dat er een Watch Pro komt. Groter scherm, titanium etc..
Eerst zien allemaal, dan geloven.

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
pdavie2311 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:32:
[...]

Terwijl je elders leest dat er een Watch Pro komt. Groter scherm, titanium etc..
Eerst zien allemaal, dan geloven.
Die tweet heb ik niet meegenomen maar hij zegt dat hij over dat model geen informatie heeft en enkel over deze ‘base’ model. Dat wil niet zeggen dat die niet komt :)

[ Voor 11% gewijzigd door robcoenen op 07-08-2022 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Wat zijn jullie ervaringen met het terugzetten van een backup?

Ik heb sinds gisteren een nieuwe iPhone, waarop ik een backup heb teruggezet vanuit iCloud. Eigenlijk had de Watch dan ook mee overgezet moeten worden, maar dat mislukte om de een of andere reden. Ik heb hem toen gereset en de de meest recente backup teruggezet. Belangrijk om te vermelden is dat deze backup vermoedelijk is gemaakt tijdens de mislukte overzetpoging. (Ik kon geen eerdere terugzetten.)

Op het eerste gezicht leek alles (gecontroleerd: wijzerplaten, alarmen, stille modus) weer correct terug te zijn gekomen, maar bij wat nadere controle waren o.a de meldingsinstellingen gereset naar standaard en werden apps niet vanzelf teruggezet. Ook stond de instelling voor geluidsmetingen onder privacy uit, maar waren er in de gezondheidsapp wel metingen terug te vinden voor de eerste periode sinds de reset, maar niet van een paar uur later.

Aangezien dit voor mij iets te veel vreemde dingen zijn, heb ik al besloten de Apple Watch (Series 7) een fabrieksreset te geven later vandaag, maar ik ben toch wel even benieuwd wat jullie hiervan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerminator
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 21:55
Mijn Apple Watch SE is weer spontaan gereset (tweede keer in paar weken tijd). Hij zat in een rugzak en ik vermoed dat daardoor de kroon een tijdje is ingedrukt. Haal hem uit de rugzak en zie dat ‘welkom bij je nieuwe watch’ scherm :(

Half uur bezig met back-up terugzetten. Gaat op zich wel, maar niet alles komt terug (moet sommige apps zelf herinstalleren.

Is er een manier om dit te voorkomen?

Trust me - I'm a lawyer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
Kerminator schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 13:23:
Mijn Apple Watch SE is weer spontaan gereset (tweede keer in paar weken tijd). Hij zat in een rugzak en ik vermoed dat daardoor de kroon een tijdje is ingedrukt. Haal hem uit de rugzak en zie dat ‘welkom bij je nieuwe watch’ scherm :(

Half uur bezig met back-up terugzetten. Gaat op zich wel, maar niet alles komt terug (moet sommige apps zelf herinstalleren.

Waterslot aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:07

Mr. Freeze

¡GO!

Kerminator schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 13:23:

Heb je wel een pincode ingesteld?

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerminator
Ah, ja. Dat had ik zelf ook kunnen verzinnen. 8)7 Nu vooral niet vergeten. Tnx

Trust me - I'm a lawyer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerminator
Mr. Freeze schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 14:52:
[...]

Heb je wel een pincode ingesteld?
Ja uiteraard. Maar dat heeft niet geholpen.

Trust me - I'm a lawyer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:07

Mr. Freeze

¡GO!

Kerminator schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 15:09:
[...]

Ja uiteraard. Maar dat heeft niet geholpen.
Maar dan is er toch iets anders loos, zo gemakkelijk kan je een Watch niet resetten,daar komt ook nog je wachtwoord bij kijken.

XBL gamertag StayingPow3r

• JDFS
  • Niet online
Gisteren via MP een ZGAN Series 7 in het groen voor EUR 300 op de kop getikt. Na mijn Series 3 (in 2018/2019 gebruikt), overstap naar een Forerunner 945 in 2019 tot 2021 en een jaartje zonder horloge mis ik het toch heel erg om statistieken te hebben.

Nog even getwijfeld over de Garmin Epix 2, maar ik vind het geintegreerde met Apple Health toch wel heel erg fijn. Daarnaast even kijken of ik t.z.t. de Series 7 weer kan doorverkopen en de Series 8 Pro (als die uit gaat komen) kan halen!

Ook een Polar H10 erbij genomen voor de hartmeting tijdens krachttraining (zodat ik wat meer zicht heb op mijn verbrande kcal aangezien ik een gewichtsklasse sport doe).

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
@JDFS jij hebt blijkbaar ervaring met beide, hoe verhoudt het gebruik van een Garmin zich tov een Apple Watch als het gaat om het passief monitoren van dagelijkse activiteit? Zoals de ringen van activiteiten en stappen stellen?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
@SirLenncelot Garmin is top voor het meten van dagelijkse activiteit, echter merkte ik zelf wel dat de Apple Watch (zelfs Series 3) sneller oppikte wanneer het dacht dat ik bezig was met een activiteit.

Op een Garmin zijn stappen tellen iets belangrijker dan op een Apple Watch waar het om ringen gaat. Een mooi voorbeeld is dat de stappen zich aanpassen op basis van de stappen die jij normaal op een dag zet. Zet ik bijvoorbeeld gemiddeld 5000 stappen per dag, dan geeft de Garmin dat plus een beetje meer aan als doel om te behalen. Je raadt het al; op een gegeven moment liep ik gemiddeld rond de 18.000 stappen per dag en ging ik zelfs naar buiten om 22/23u om die stappen alsnog te halen. Voor mij op dit moment minder belangrijk omdat ik competitief krachtsport doe en daar best wat kcal mee verbrand.

Tijdens krachttraining was een Apple Watch een stuk accurater dan de Garmin. Maar dit ga ik nu oplossen door de Polar H10 er tussen te zetten (en de Apple Watch af te doen tijdens training omdat mijn polsen vrij moeten zijn).

Nog een reden voor mij om voor de Apple Watch weer te gaan: heel wat vrienden hebben er ook 1 en die zitten met z'n allen al in een groep hun activiteiten bij te houden. FOMO, wil ik ook. De mensen om mij heen met een Garmin waren op 1 hand te tellen voornamelijk omdat het een andere doelgroep is (serieuzere sporters, voornamelijk hardlopers en niet CrossFitters).

Garmin hoef je maar heel weinig op te laden, dat was echt fijn.

Ergo: voor passief monitoren dagelijks gebruik voelt in mijn optiek de Apple Watch iets fijner aan, door minder focus te leggen op het zetten van stappen (10k per dag is volgens mij ook niet echt gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek), meer focus op het leggen van het volbrengen van je ringen en wat leuke integraties met iPhone en andere Apple Watches (competitie onderling, kan volgens mij ook met Garmin Connect). Voor mij voelt een Apple Watch als fun, waar ik bij een Garmin het idee had dat ik er te weinig uit hield omdat ik niet meer hardloop maar cardio in de sportschool doe plus krachttraining.

Laat me weten als je nog meer vragen hebt of ik niet duidelijk ben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het zijn beide hele goede horloges om de basis zaken te meten. Apple heeft een betere hartslagsensor en produceert daarmee (vooral tijdens sporten) net wat meer betrouwbare resultaten. Vooral bij interval, CrossFit en krachttraining gaat Garmin de mist in (ook met de elevate 4 sensor op de F7, Epix, 955, Venu2 etc.). Ik zou voor deze sporten sowieso een borstband aanraden.

Stappen is beide behoorlijk betrouwbaar. Slaapfasen klopt bij Garmin niks van (nog maar zien of dat met OS9 bij Apple wel klopt).

Je kunt je normale activiteiten met beide merken prima tracken. Wil je serieus hardlopen zou ik naar Garmin kijken vanwege de Firstbeat statistieken. Doe je dat niet dan voldoet een AW eigenlijk prima, tenzij je niet dagelijks wilt opladen.

• D-Ed
  • Niet online
Zodra de Apple Watch te koppelen is aan een fietscomputer van Garmin stap ik weer terug over op de Apple Watch..

Voor casual gebruik en als je in het Apple ecosysteem zit is het gewoon een heel fijn ding maar de koppeling is voor mij net wat belangrijker dus ik loop met de VenuSQ rond..

• giantgiantus
  • Nu online
D-Ed schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:49:
Zodra de Apple Watch te koppelen is aan een fietscomputer van Garmin stap ik weer terug over op de Apple Watch..

Voor casual gebruik en als je in het Apple ecosysteem zit is het gewoon een heel fijn ding maar de koppeling is voor mij net wat belangrijker dus ik loop met de VenuSQ rond..
Bedoel je dan voor je hartsensor?

• D-Ed
  • Niet online
giantgiantus schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:02:
[...]

Bedoel je dan voor je hartsensor?
Ah excuses, ja inderdaad. Ik fiets zo'n twee tot drie keer per week en koppel de sensor van de watch aan mijn fietscomputer.

• giantgiantus
  • Nu online
D-Ed schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:04:
[...]

Ah excuses, ja inderdaad. Ik fiets zo'n twee tot drie keer per week en koppel de sensor van de watch aan mijn fietscomputer.
Ja kan dat tegenwoordig wel via je iPhone doen (als je die meeneemt). Ik fiets eigenlijk ook heel veel en gebruik m’n Watch voor het tracken en m’n hammerhead alleen voor navigatie en snelheid. Ik voel over het algemeen heel goed of m’n hartslag omhoog gaat😊.

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-09 21:03
giantgiantus schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:06:
[...]

Ja kan dat tegenwoordig wel via je iPhone doen (als je die meeneemt). Ik fiets eigenlijk ook heel veel en gebruik m’n Watch voor het tracken en m’n hammerhead alleen voor navigatie en snelheid. Ik voel over het algemeen heel goed of m’n hartslag omhoog gaat😊.
Kun je me op weg helpen hoe ik de hartslag van m'n watch kan koppelen?

• D-Ed
  • Niet online
giantgiantus schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:06:
[...]

Mijn hartslag is gemiddeld al wat hoger en ik voel dat ook zeker maar het is handig om af en toe echt op je hartslag te 'trainen' of het in de gaten te houden. Hoe zorg je voor die koppeling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
https://apps.apple.com/nl...rate-monitor/id1499771124

Met deze app kan je het uitsturen naar je fietscomputer.

• D-Ed
  • Niet online

• giantgiantus
  • Nu online
Werkt het niet meer? Vroeger best vaak gebruikt.

• D-Ed
  • Niet online
giantgiantus schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:45:
Werkt het niet meer? Vroeger best vaak gebruikt.
Dit is wat er staat dus moet daar vanuit gaan, ik ben een jaar of twee geleden overgestapt juist op een Garmin watch omdat het tot die tijd nooit heeft gewerkt.. Ik ga nu niet een Apple Watch kopen om het te testen dus als iemand anders een Apple Watch én een Garmin fietscomputer heeft dan houd ik mij aanbevolen ;)

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-09 21:03
Thanks!

Helaas niet ondersteund op Wahoo fietscomputers, maar voor de Tacx zeker een oplossing!

• Aghanim
  • Niet online
D-Ed schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:52:
[...]

Dit is wat er staat dus moet daar vanuit gaan, ik ben een jaar of twee geleden overgestapt juist op een Garmin watch omdat het tot die tijd nooit heeft gewerkt.. Ik ga nu niet een Apple Watch kopen om het te testen dus als iemand anders een Apple Watch én een Garmin fietscomputer heeft dan houd ik mij aanbevolen ;)
Mogelijk @Tinusvolkel ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Ik probeer uit het Garmin ecosysteem weg te blijven :P niet dat ik iets tegen Garmin heb maar zit al te diep in het apple ecosysteem O-)

Dus heb hier een Hammerhead Karoo 2 fietscomputer (aangezien apple geen fietscomputers maakt :p ), en daarmee heb ik vanmorgen de heartcast app getest en maakte prima verbinding.
Ik gebruik normaal altijd een hartslagborstband maar mocht die ooit onverwacht op zijn dan kan ik nu iig m'n apple watch koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09:51
Tinusvolkel schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 16:01:
Ik probeer uit het Garmin ecosysteem weg te blijven :P niet dat ik iets tegen Garmin heb maar zit al te diep in het apple ecosysteem O-)
Hoewel ik best wel wat Apple spulletjes heb, heb ik geen Apple Watch en wel een Garmin.
Eigenlijk werkt dat best prima. Het connect zelfs automatisch met mijn AirPods.

Voor mij was de keuze trouwens dat ik een horloge wilde dat bij het sporten dingen bij houdt. Verder heb ik wel graag een rond model, ik vind de Apple Watch (en bepaalde vierkante Garmin modellen) niet echt mooi. En allways on display vind ik voor een horloge erg fijn. Dat alles heb ik dan voor een aanzienlijk lager bedrag dan de Apple Watch die dat zelfde biedt.
Het smartwatch gedeelte van de Apple Watch is wat uitgebreider. Garmin maakt leuke sporthorloges en ze geven daarnaast wat notificaties door, maar dat is het 't ook wel. Maar eerlijk gezegd geeft ik niet om dat gedeelte. Ik heb bijna altijd wel mijn iPhone bij me. Ik heb zelfs me afgevraagd of een smart-watch uberhaupt nut voor me heeft. Uiteindelijk kwam ik voor mezelf tot de conclusie dat dit voor mij alleen bij het sporten het geval is.
En nu ik hem heb draag ik hem ook 'casual', maar eigenlijk vind ik analoge horloges mooier. O ja, op de fiets tijdens muziek/podcast luisteren is het ook handig als je het volume wilt aanpassen zonder een boete te krijgen. Want in al zijn wijsheid heeft Apple besloten dat je dat niet op je AirPods kunt doen. En tegen Siri aanpraten met alle wind is ook geen succes.

[ Voor 9% gewijzigd door PrimusIP op 11-08-2022 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Vandaag mijn AW7 verloren in het zwembad. Gelukkig vond iemand hem en bracht die hem naar de receptie. Is direct van mijn pols gevlogen na 1x van een kinderglijbaan. Ben toch best wel geschrokken dat het Nike sportbandje blijkbaar (?) zo eenvoudig los schiet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aghanim schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 18:41:
Vandaag mijn AW7 verloren in het zwembad. Gelukkig vond iemand hem en bracht die hem naar de receptie. Is direct van mijn pols gevlogen na 1x van een kinderglijbaan. Ben toch best wel geschrokken dat het Nike sportbandje blijkbaar (?) zo eenvoudig los schiet.
Heb dat ook een keer gehad jaren terug (vond hem zelf onderaan de glijbaan) tegenwoordig heb ik voor zwammen die Sport loop, dan ben je er vanaf.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-08 19:29
Zonet mijn AW6 aangemeld bij Apple voor reparatie. Een triptje naar Brussel zit er deze week niet in, dan maar online geregeld.

Sinds zondag laadt mijn AW niet meer op. De watch werd warm tijdens laden, maar de green snake bleef verschijnen. Ik dacht, oké, ligt misschien aan m'n oplaadkabel (originele kabel).

Inmiddels nieuwe (officiële) kabel binnen, maar geen resultaat. Ik kan de watch niet inschakelen, Nu verschijnt de snake ook maar enkele seconden en gaat de watch terug naar uit.

Zaterdag de watch gedragen in de douche, doe ik wel vaker. Vermoed dat Apple het wel op waterschade zal claimen, maar goed... zolang ik mijn watch terug kan hebben voor een betaalbare prijs, ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19JM81
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 21:14
Ik heb sinds het beschikbaar is een abonnement voor mijn Apple Watch bij T-mobile. Ik luister graag naar muziek en podcasts tijdens het hardlopen, en die 5 euro per maand is mij het wel waard. Echter de laatste maanden hapert de muziek continue als deze aan het streamen is.

Ik was benieuwd of er andere mensen zijn die deze ervaring hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorbit
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06-05-2024
Er zijn bij T-mobile nog steeds een aantal plekken met slechte dekking vooral bij 5G. Kijk maar eens op deze kaart: https://www.t-mobile.nl/mobiel/netwerk/dekking.

Ook vanuit mijn werk hoor ik dat de buitendienst regelmatig geen goed bereik heeft. Dit was beter toen we nog bij KPN zaten.

Met andere worden; misschien is het een verbindingsprobleem en niet perse de AW?

SolarEdge 6270Wp (4290 Oost, 1980 West) | Amersfoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19JM81
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 21:14
Ik ga ook eigenlijk uit dat T-mobile het probleem is, ontvangst op de locatie waar ik hardloop is prima volgens de kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
jorbit schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 17:04:
Er zijn bij T-mobile nog steeds een aantal plekken met slechte dekking vooral bij 5G. Kijk maar eens op deze kaart: https://www.t-mobile.nl/mobiel/netwerk/dekking.

Ook vanuit mijn werk hoor ik dat de buitendienst regelmatig geen goed bereik heeft. Dit was beter toen we nog bij KPN zaten.

Met andere worden; misschien is het een verbindingsprobleem en niet perse de AW?
Ik vind sowieso ook de belkwaliteit via de iPhone van slechte kwaliteit. Zodra het (mogelijke) embargo eraf is stap ik over naar KPN.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Geen idee of dit al was maar in WatchOS 9 beta lijnt Modulair niet precies in het midden (meer?) uit. Er is veel meer witruimte boven dan beneden. Zou dit een bug zijn of by design? Als het puur komt omdat de datumvermelding boven ‘uit’ staat dan had ik gehoopt dat de watchface opnieuw opgebouwd zou worden op basis van wat er wel staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/63Itm7D7bi_vcSiJB5YpPyCz4t8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0mHK1soE02ZoTiJQNzdcWUQI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Aghanim op 26-08-2022 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Aghanim schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 08:58:
Geen idee of dit al was maar in WatchOS 9 beta lijnt Modulair niet precies in het midden (meer?) uit. Er is veel meer witruimte boven dan beneden. Zou dit een bug zijn of by design? Als het puur komt omdat de datumvermelding boven ‘uit’ staat dan had ik gehoopt dat de watchface opnieuw opgebouwd zou worden op basis van wat er wel staat.

[Afbeelding]
Zo is het ontwerp van Modulair altijd geweest. Je kunt alle complicaties aan of uit zetten, voor de opbouw maakt dat niets uit, de complicaties die nog zichtbaar zijn verschuiven niet. Als je bv. de complicaties aan de onderkant alledrie uitzet, hou je aan de onderkant een grote witruimte. Als je een van de onderste drie uitzet schuiven de andere twee ook niet naar het midden. Zou wel mooi zijn als dat zo zou zijn, maar zo werken de complicaties in Watch OS niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Of-Aaargh op 26-08-2022 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:18
hk12nl schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 21:22:
[...]

Ik vind sowieso ook de belkwaliteit via de iPhone van slechte kwaliteit. Zodra het (mogelijke) embargo eraf is stap ik over naar KPN.
Dat gaat toch niets veranderen aan de belkwaliteit van de iPhone? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
bob-nwk schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:54:
[...]

Dat gaat toch niets veranderen aan de belkwaliteit van de iPhone? :?
Belkwaliteit via kpn (heb ik nu als dualsim ivm werk) en ook Vodafone (had ik hiervoor) is vele malen helderder en dus duidelijker.

Ik weet even de exacte benaming hier niet voor maar T-mobile ondersteund dit (nog) niet (heb ik ze over gesproken) en ik vind dit best storend.

Vandaar dat ik graag weer overstap naar kpn of Vodafone als zij de Apple Watch ook gaan ondersteunen.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:01

ChillPascal

In the end...

Beste hardlopers, ik ben al een tijdje een enthousiaste gebruiker van de WOD-app voor hardlopen. Ik gebruik de app o.a. om GPX-routes in te laden of trainings-/intervalschema's te maken.

Nu ben ik in de markt voor de Stryd en als ik het goed heb wordt deze sinds mei van dit jaar ondersteund door de WOD-app. Ik ben nieuwsgierig of er Tweakers zijn die hiermee ervaring hebben. Ik ben vooral benieuwd naar de waardes in de activiteit in WOD en het inladen van intervalschema's. Neemt de WOD-app bijvoorbeeld de afstand/snelheid van de GPS van de Watch of neemt die de afstand/snelheid van de Stryd over?

Alle ervaring is welkom _/-\o_

(@Tinusvolkel @TR1969 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
ChillPascal schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:27:
Beste hardlopers, ik ben al een tijdje een enthousiaste gebruiker van de WOD-app voor hardlopen. Ik gebruik de app o.a. om GPX-routes in te laden of trainings-/intervalschema's te maken.

Nu ben ik in de markt voor de Stryd en als ik het goed heb wordt deze sinds mei van dit jaar ondersteund door de WOD-app. Ik ben nieuwsgierig of er Tweakers zijn die hiermee ervaring hebben. Ik ben vooral benieuwd naar de waardes in de activiteit in WOD en het inladen van intervalschema's. Neemt de WOD-app bijvoorbeeld de afstand/snelheid van de GPS van de Watch of neemt die de afstand/snelheid van de Stryd over?

(@Tinusvolkel @TR1969 )
Afstand en snelheid source is in te stellen.
Echter is het mij niet bekend dat je interval schema’s kan importeren dus die moet je denk ik met de hand overnemen.

Verder moet je opgenomen workouts met de hand exporteren naar de Stryd omgeving om gebruik te maken van de analyses.
Hierin ben ik een beetje laks dus gebruik dat niet meer maar gebruik hem vooral voor de accurate en responsieve pace.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wTnDcu6ZT6Z1aZAXKkUa6Gp9efs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pDHlkXGrmDUK93Jn839eIGXV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:01

ChillPascal

In the end...

Tinusvolkel schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:45:
[...]

Afstand en snelheid source is in te stellen.
Echter is het mij niet bekend dat je interval schema’s kan importeren dus die moet je denk ik met de hand overnemen.

Verder moet je opgenomen workouts met de hand exporteren naar de Stryd omgeving om gebruik te maken van de analyses.
Hierin ben ik een beetje laks dus gebruik dat niet meer maar gebruik hem vooral voor de accurate en responsieve pace.

[Afbeelding]
Thanks voor je reactie.

Wat is je workflow voor het starten van een hardloopsessie? Kun je simpelweg je telefoon thuis laten, de Stryd aanzetten en via de WOD-app op je Apple Watch de activiteit starten? Ik neem aan dat je niet gelijktijdig op twee wijzes de activiteit moet starten.

De intervalschema's heb ik handmatig geprogrammeerd in de WOD-app. Zolang ik die app gebruik voor het bijhouden van de workout gaat dat goed. Ik vroeg me dit af omdat je schijnbaar ook "laps" kunt bijhouden in de Stryd zelf.

Ik was ook benieuwd of je de "Current wattage" ook kunt instellen als optie in de Watch-schermen van WOD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
ChillPascal schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:27:

(@Tinusvolkel @TR1969 )
Ik zou even wachten tot de nieuwe WatchOS 9 uit is, mogelijk dat je daar met de nieuwe Power functie van de Apple Watch zelf ook hetzelfde mee kan bereiken? Ben wel benieuwd zelf naar de reviews als het eenmaal uitgerolt is hoe het zich verhoud met de Stryd app.
Pagina: 1 ... 48 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires