DeNachtwacht schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 08:47:
Even een vraagje van heel andere soort maar dit lijkt me wel de beste plek om te vragen… hoeveel slaap wordt bij jullie gedetecteerd door de Watch? Ik gebruik die functie nu vrijwel dagelijks sinds het in watchOS zit, maar zit vaak gemiddeld rond de 6 uur en 30 minuten. Als ik heel erg mijn best doe kan ik het optrekken naar zo’n 7 uur, met een enkele keer echt 8 uur slaap als ik na een weekend een keer geen wekker zet. Maar dat doel van “je moet 8 uur per dag slapen redt ik dus echt nooit gemiddeld.. ik was benieuwd of die aan mij lag of dat pas nu iedereen een Watch draagt de wetenschappers zich achter hun oren moeten krabben of die 8 uur wel realistisch is…
Om de vergelijking goed te houden graag wel ff melden als je een andere app gebruikt dan die van Apple want het kan natuurlijk ook zijn dat het aan Apple’s app ligt.
Ik gebruik sinds de iOS15 en WatchOS 8 update de functie van Apple weer en ben met Autosleep 'gestopt' (voor nu dan). Reden; teveel functies en instellingen in Autosleep die ik niet gebruik en waar ik teveel op ging focussen. In dat opzicht houdt Apple het weer lekker simpel en dat werkt voor mij gewoon beter
Nu als antwoord op je vraag; ik heb vannacht ca 6 uur geslapen, gisteren ruim 8 uur. En dat met kids.

Ik zie ook keurig dat ik er af en toe uit ben gegaan en daarna weer verder ben gaan slapen. Mijn slaapdoel is ca 7 uur en dat haal ik dan ook geregeld.
Sowieso weet ik nog in de tijd dat ik Autosleep gebruikte dat de app bv registreerde dat ik 8 uur geslapen had waarvan 3 uur diep en ik heel moe was de hele dag. Maar ik had ook wel eens 6 uur geslapen met 1 uur diep en dan was ik veel fitter. Soms ook 8 uur geslapen en 3 uur diep en dan was ik wel heel fit. Voor mij is slaap dan ook iets bijzonders en nooit helemaal goed te meten (wijzen diverse studies ook uit natuurlijk). Vandaar dat ik ben overgestapt naar de 'simpele' slaap app van Apple. Gewoon zorgen dat je op tijd naar bed gaat, de rest heb je niet echt controle over
Het enige lastige van de slaap app van Apple vind ik terug kijken hoeveel slaap je exact gehad hebt op een willekeurige dag in het verleden. Er staat dan alleen start slaap en eind slaap en dan moet je zelf uitrekenen hoeveel tijd dat geweest is? Ik zie liever het aantal uur dat ik geslapen heb. Of zie ik iets over het hoofd?