Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:06
Donstil schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 14:42:
[...]

Maar is ook nog echt de doelgroep van det ding toch. Die ligt vaak op bureaus en nachtkastjes etc, daar maakt het niet zoveel uit schat ik zo in.
Ben ik wel met je eens ja. Is prettig meenemen voor op vakantie & weekendjes weg etc. Maar idd ook voor op het nachtkastje.

Bij mij ligt hij ook op mijn nachtkastje. Minder stopcontacten bezet en minder draad. Hou ik van :)

Als de dreiging er wel een keer is dat is het niet ga redden dan kan ik hem prima even bijladen met de snel lader beneden.

[ Voor 3% gewijzigd door hk12nl op 16-10-2021 14:57 ]

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenn15
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-09 08:43
Mijn kcal kn de activiteiten app staat al een hele tijd op 721. Temorgend gaan hardlopen met de vorige watch en had 550 kcal. Met de nieuwe watch te instaleren gaf hij meteen ook de 550 aan. Nu al hele tijd niets meer bijgekomen, iemand tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:45
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ar8MCi2dkT8Iei4WU9cQ8Rq7smk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V9azyrvKHXfdxN1eLlL4EomY.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is wel vreemd. 367 van de 365 dagen behaald, geen medaille…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 21:29
Hier is zojuist de RVS 41 mm binnengekomen van Amazon.de. Ik kom zelf vanaf een Series 5 40 mm en er vallen direct wat zaken op:

- Ik was bang voor een gewichtstoename (van aluminium naar stainless steel), maar moet zeggen dat ik daar eigenlijk weinig van merk. De SS voelt iets luxer aan.

- Het 41 mm scherm is een gigantisch verschil met het oude 40 mm scherm. Alles is veel groter en beter leesbaar. Het voelt alsof ik een oude 44 mm draag, maar dan in een kleinere behuizing. Nu kwam ik gisteren deze post tegen op Reddit (vergelijking Series 6 44 mm en Series 7 41 mm) - https://www.reddit.com/r/..._screen_size_seems_to_be/ - dus ben niet gek...

- Verder vooral heel erg benieuwd naar de activatie van Cellular... Rustig afwachten tot november.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y7DrwyARec81pP8-mXumCY_GV3k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tPzJyaBULvYosGFjSX3Cqteh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bk02a0mYoHTm4vKuJuGDDvanjL8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DHzMFWpjaT6JEpXbm85r0ItC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YdKzwbj0RzVjf0BPsUHeSI6atSc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xh1Nz4Jhw0lFeC4Z47vCFeJt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a6knuxyx_RYKGWgfKrS78qvbykg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7h6VScnEbLSbrRlqrpEb534a.jpg?f=fotoalbum_large

P.s. als iemand nog een Series 5 klokje zoekt (zonder bandje). Staat op MP (120 euro): https://www.marktplaats.n...6&previousPage=mympSeller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iasix
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 13:01
X-GeaR schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 17:25:
Hier is zojuist de RVS 41 mm binnengekomen van Amazon.de. Ik kom zelf vanaf een Series 5 40 mm en er vallen direct wat zaken op:

- Ik was bang voor een gewichtstoename (van aluminium naar stainless steel), maar moet zeggen dat ik daar eigenlijk weinig van merk. De SS voelt iets luxer aan.

- Het 41 mm scherm is een gigantisch verschil met het oude 40 mm scherm. Alles is veel groter en beter leesbaar. Het voelt alsof ik een oude 44 mm draag, maar dan in een kleinere behuizing. Nu kwam ik gisteren deze post tegen op Reddit (vergelijking Series 6 44 mm en Series 7 41 mm) - https://www.reddit.com/r/..._screen_size_seems_to_be/ - dus ben niet gek...

- Verder vooral heel erg benieuwd naar de activatie van Cellular... Rustig afwachten tot november.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

P.s. als iemand nog een Series 5 klokje zoekt (zonder bandje). Staat op MP (120 euro): https://www.marktplaats.n...6&previousPage=mympSeller
Heel mooi. Mag ik vragen wat je polsomtrek is? Twijfel zo tussen 41 en 45.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mnup_1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 21:55
iasix schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 18:13:
[...]

Ga ff naar een winkel zou ik zeggen. Ben in 2 amacs en 2 mediamarkten geweest, welke ruim waren voorzien van showmodellen. Dus ik ga er vanuit dat dat geld voor de meeste vestigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
iasix schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 18:13:
[...]

Ik heb het kleine sportbandje (dus niet het lange koppelstuk) en dan zit het bolletje in het vijfde gat vanaf de watch.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pwZOLRVuviRPjSi4QO9dGlBtHf0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LY9hhDRqF8rMk0xkCgH3YjdU.jpg?f=fotoalbum_large

Voor een man heb ik dunne polsen. De 40/41 vind ik het mooist passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 22:56

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hoe vind je het verschil in always on helderheid?
Ik heb zelf een 5.
De 6 zou in het always ons 2,5 keer helderder zijn, en de 7 weer 70% helderder.

Is het merkbaar? 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gaaf. Thx voor het delen :) Is dit de graphite? Is die watchface er op alle modellen of is deze speciaal voor rvs? Dacht dat je van deze de kleur van de ‘getallen’ niet kon aanpassen bij deze (Meridian face toch?). Ook ik ben wel benieuwd naar je polsomtrek :)

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!
hk12nl schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 19:03:
[...]

Gaaf. Thx voor het delen :) Is dit de graphite? Is die watchface er op alle modellen of is deze speciaal voor rvs? Dacht dat je van deze de kleur van de ‘getallen’ niet kon aanpassen bij deze (Meridian face toch?). Ook ik ben wel benieuwd naar je polsomtrek :)
De RVS heeft geen eigen klokjes.
Alleen Nike, edition en Hermes hebben dat.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:22

pdavie2311

Live life to the fullest..

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooi!

Mijne vanuit Amazon staat op 25 oktober levering! Goed weekje wachten nog, hoop stiekem op eerder…

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BoerFrits
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18-09 23:11
pdavie2311 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 19:23:
[...]

Mooi!

Mijne vanuit Amazon staat op 25 oktober levering! Goed weekje wachten nog, hoop stiekem op eerder…
Ik had aluminium midnight 45mm besteld bij Amazon.de. Die zou halverwege november komen maar kreeg vandaag 'n mailtje dat ie dinsdag komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

BoerFrits schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 19:26:
[...]

Ik had aluminium midnight 45mm besteld bij Amazon.de. Die zou halverwege november komen maar kreeg vandaag 'n mailtje dat ie dinsdag komt
Oeh! Dat zou mooi zijn. Mijne komt wel uit de UK, maar woensdag mag ook hoor! 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-GeaR
JimmyJoness schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 18:41:
[...]

Hoe vind je het verschil in always on helderheid?
Ik heb zelf een 5.
De 6 zou in het always ons 2,5 keer helderder zijn, en de 7 weer 70% helderder.

Is het merkbaar? 🙂
Nu je het zegt: zeer goed merkbaar! Er is eigenlijk nog nauwelijks een verschil te zien tussen Always On en het reguliere scherm. Bij de 5 is het Always On-scherm wel aanzienlijk minder fel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-GeaR
hk12nl schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 19:03:
[...]

Ja, graphite RVS inderdaad. Polsomtrek = exact 15,0 cm.

Meridian face kon ik wel aanpassen qua kleuren (de getallen) en natuurlijk alle kleuren.
Overigens blijf ik mijn Infograaf modulair trouw. Dat is al jaar en dag mijn favoriete watch face: digitale tijd duidelijk in beeld, agenda-items, datum en 4 (met muziek aan 5) icoontjes.

[ Voor 14% gewijzigd door X-GeaR op 16-10-2021 19:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:44
pixels66 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 16:56:
[Afbeelding]

Dit is wel vreemd. 367 van de 365 dagen behaald, geen medaille…
Heb ik ook wel eens gehad bij een doel medaille, komt uiteindelijk wel goed maar het duurt soms even.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
X-GeaR schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 19:55:
[...]

Ja, graphite RVS inderdaad. Polsomtrek = exact 15,0 cm.

Meridian face kon ik wel aanpassen qua kleuren (de getallen) en natuurlijk alle kleuren.
Overigens blijf ik mijn Infograaf modulair trouw. Dat is al jaar en dag mijn favoriete watch face: digitale tijd duidelijk in beeld, agenda-items, datum en 4 (met muziek aan 5) icoontjes.
Thx!

Dat heb ik bij ‘infograph’. Probeer wel eens wat anders maar kom altijd bij deze weer uit :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:01

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Vrijdag langs de mediamarkt gereden. En er was nog 1 op voorraad. Precies het model wat ik wilde. Midnight, 45mm.
Direct meegenomen natuurlijk. Wel even wennen. Spotify controls kwamen elke keer naar voren als ik met carplay naar het volgende nummer ging. En afgelopen nacht echt moeten wennen aan hoe fel het always on is. Slaapstand stond aan. Maar de hele slaapkamer wordt verlicht.

Overigens mijn eerste apple watch. Apple pay, unlocken van iphone en macbook, heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Patrock schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 21:14:
Vrijdag langs de mediamarkt gereden. En er was nog 1 op voorraad. Precies het model wat ik wilde. Midnight, 45mm.
Direct meegenomen natuurlijk. Wel even wennen. Spotify controls kwamen elke keer naar voren als ik met carplay naar het volgende nummer ging. En afgelopen nacht echt moeten wennen aan hoe fel het always on is. Slaapstand stond aan. Maar de hele slaapkamer wordt verlicht.

Overigens mijn eerste apple watch. Apple pay, unlocken van iphone en macbook, heerlijk.
Staat je scherm wel helemaal uit tijdens het slapen?

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

pdavie2311 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 19:38:
[...]

Oeh! Dat zou mooi zijn. Mijne komt wel uit de UK, maar woensdag mag ook hoor! 😜
Krijg net verzendbevestiging binnen! 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

hk12nl schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 21:18:
[...]

Staat je scherm wel helemaal uit tijdens het slapen?
Nee. Blijft in de gedimde stand hangen. Ondanks dat slaapmodus aanstaat. Scherm gaat niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelle.jelle
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21-12-2023
pdavie2311 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 21:33:
[...]

Krijg net verzendbevestiging binnen! 😎
Heb gisteren een rvs watch besteld bij de franse amazon maar nog altijd geen verzendbevestiging, hij zou maandag bezorgd moeten worden. Wel is het bedrag op de credit card gereserveerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Patrock schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 21:41:
[...]

Nee. Blijft in de gedimde stand hangen. Ondanks dat slaapmodus aanstaat. Scherm gaat niet uit.
Kan je instellen in de instellingen volgens mij als je tenminste de automatische bedtime modus gebruikt.

Andere oplossing is om de bioscoop modus in te schakelen tijden slapen (2 gezichtjes/maskers in het snelmenu welke je omhoog swiped).

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sb1992
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 29-11-2021
Heeft iemand hier al foto's van de kleur starlight? Ben erg benieuwd! Als ik nu via de Apple store bestel kan hij medio december pas geleverd worden. Is er een verschil qua garantie en dergelijke als ik koop via Amazon.de? Benieuwd naar de ervaringen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
sb1992 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 23:14:
Heeft iemand hier al foto's van de kleur starlight? Ben erg benieuwd! Als ik nu via de Apple store bestel kan hij medio december pas geleverd worden. Is er een verschil qua garantie en dergelijke als ik koop via Amazon.de? Benieuwd naar de ervaringen :)
Als je koopt met AppleCare maakt het niet uit. Als je zonder klopt wel, aangezien je vanuit EU bij de verkoper recht hebt op 2 jaar garantie. Dat is vooral belangrijk als je pech hebt met je batterij of andere productiefouten. Mijn series 2 was na 1 jaar en 10 maanden bijna alle coating aan de bovenkant van het scherm kwijt waardoor ik een gloednieuwe terug kreeg toen ik hem instuurde voor garantie. Puur omdat Apple elke Watch op die manier repareert. Maar bij amazon is dat maar afwachten, zeker als het via een derde verkoper loopt. Je kan zomaar een refurbished modelletje krijgen of gezeur met garantie die ze niet willen leveren. Lang niet elk bedrijf houdt namelijk van die wettelijke verplichting, maar die loopt via de verkoper. En dus in dat geval via (de wederverkoper van) Amazon.de

En vandaar dus dat ik zelf altijd via Apple koop aangezien ze zich altijd vrij royaal houden aan Europese wetgeving. En natuurlijk ook omdat langslopen makkelijk is bij een fysieke store waar ik in de buurt woon.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patrock schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 21:41:
[...]

Bij mij gaat de Watch op zwart zodra bedtime modus aanstaat. Hij scherm gaat pas aan als je op het scherm tikt, vervolgens moet je aan de crown draaien om het scherm te kunnen gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Snelle.jelle schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 21:44:
[...]

Heb gisteren een rvs watch besteld bij de franse amazon maar nog altijd geen verzendbevestiging, hij zou maandag bezorgd moeten worden. Wel is het bedrag op de credit card gereserveerd.
Nu nog niet? Mijne is vannacht om 01.30 bij carrier facility aangekomen. Zit dus ook wel gelijk beweging in.
Bedrag was al gelijk volledig op mijn CC gereserveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelle.jelle
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21-12-2023
pdavie2311 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 08:44:
[...]

Nu nog niet? Mijne is vannacht om 01.30 bij carrier facility aangekomen. Zit dus ook wel gelijk beweging in.
Bedrag was al gelijk volledig op mijn CC gereserveerd.
Hij is nog altijd niet verzonden, er staat wel levering morgen Livraison demain avant 21h. Zal wel goedkomen dan.

Er zijn nog behoorlijk wat 41mm rvs modellen op voorraad bij Amazon frankrijk, alle 3 de kleuren.

[ Voor 11% gewijzigd door Snelle.jelle op 17-10-2021 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

Verwijderd schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 07:54:
[...]

Bij mij gaat de Watch op zwart zodra bedtime modus aanstaat. Hij scherm gaat pas aan als je op het scherm tikt, vervolgens moet je aan de crown draaien om het scherm te kunnen gebruiken.
Had de slaapmodus wel ingeschakeld. Maar de klokweergave en dempen stonden nog niet in/uitgevinkt.

Vannacht was het scherm mooi zwart in bed. En de opsgenie meldingen kwamen wel mooi binnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
Gisteren de Apple Watch Series 7 Blauw 45mm binnen gehad, met blauw sport bandje. Erg blij mee, mooie upgrade vanaf een 4.

Ik had al een solo geweven blauwe band liggen maar die blijkt toch te groot te zijn (Ik had het voorbeeld uitgeprint en gemeten). Zometeen richting een apple store om die om te ruilen voor een kleiner maatje.

Always on display heb ik overigens uitgezet, ik zie de meerwaarde er nog niet van in. Als ik mijn arm optil of naar me toe draai gaat hij toch aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DtzPZt2G4y-ZTvJtemQiPL56RSw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KpujG4HReL1ya3odGPVNVtyg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Cyw00d op 17-10-2021 11:51 ]

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaanBitch
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:12
ik vraag me af past die nieuwe 45mm in de 'oude' bescherm-case 44mm of moet ik wachten op een 45mm uitvoering

[ Voor 23% gewijzigd door SaanBitch op 17-10-2021 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
Cyw00d schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 11:51:
Gisteren de Apple Watch Series 7 Blauw 45mm binnen gehad, met blauw sport bandje. Erg blij mee, mooie upgrade vanaf een 4.

Ik had al een solo geweven blauwe band liggen maar die blijkt toch te groot te zijn (Ik had het voorbeeld uitgeprint en gemeten). Zometeen richting een apple store om die om te ruilen voor een kleiner maatje.

Always on display heb ik overigens uitgezet, ik zie de meerwaarde er nog niet van in. Als ik mijn arm optil of naar me toe draai gaat hij toch aan.

[Afbeelding]
Wat is je polsomtrek en welke maat solo loop had je?

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
Davidas schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 12:32:
[...]

Wat is je polsomtrek en welke maat solo loop had je?
Geen idee wat precies de omtrek is, ik had de 9 en heb nu de 8 na omwisselen in Den Haag. Erg blij mee!
Was nog best druk en de medewerkers waren erg vriendelijk.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 22:56
Een tip: neem 1 maat smaller dan je volgens de website zou moeten hebben. Het rekt in korte tijd gemakkelijk 0,5-1 maat uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Toch even nieuwsgierig; hoe dragen jullie de watch? Bij mij ligt de watch meer op de arm dan dat de sensoren aan de onderkant echt in de arm gedrukt zitten. Als ik dat doe dan heb ik ook wel echt een dikke afdruk van het bandje in mijn arm staan.

Hij zit dus zo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Twx-REtNj8vMtDmvOxYJZb9ednI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IFbaQpdcI8nxLRz23MyilKpE.jpg?f=fotoalbum_large

Tussen bovenstaand en een maatje strakker c.q. maat kleinere soloband zit dus die het verschil in wel of geen dikke afdruk in de arm.

Zal ook wel met de breedte en dikte van de pols te maken hebben maar ben gewoon even nieuwsgierig :)

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

De man met de mooiste intro’s heeft nu ook zijn review klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Donstil schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 17:07:
[YouTube: Apple Watch Series 7 In-Depth Review [8K]]
De man met de mooiste intro’s heeft nu ook zijn review klaar.
In het begin 😂

Grappig dat je Watch dus niet gaat snelladen als het scherm geactiveerd wordt.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op dit moment de series 7 41mm, maar ben heel erg aan het twijfelen om hem te retourneren.

Ben erg aan het twijfelen of ik nou wel of geen cellular nodig heb. Ik doe niet aan hardlopen, sporten doe ik in de gym en dan heb ik m’n iPhone bij me. Er zijn ook niet echt andere activiteiten waarbij ik t echt nodig heb, maar toch denk ik, moet de cellular hebben.

Kan iemand hier vertellen wat jouw use case is voor cellular, zodat ik een beetje kan kijken of dat ook een use case is die bij mij voor kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
Verwijderd schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 20:11:
Kan iemand hier vertellen wat jouw use case is voor cellular, zodat ik een beetje kan kijken of dat ook een use case is die bij mij voor kan komen.
- Makkelijk berichten sturen of bellen op momenten zonder telefoon in de buurt (denk aan: in het zwembad)
- Vaker zonder telefoon op pad.
- Telefoon vergeten, toch bereikbaar.
- Ja, hardlopen dus 😜 ik loop nooit zonder telefoon en dat vind ik dus best spannend in gebieden waar ik niemand tegenkom. Denk aan vallen, hartaanval, whatever…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-GeaR schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 20:25:
[...]

- Makkelijk berichten sturen of bellen op momenten zonder telefoon in de buurt (denk aan: in het zwembad)
- Ja, hardlopen dus 😜 ik loop nooit zonder telefoon en dat vind ik dus best spannend in gebieden waar ik niemand tegenkom. Denk aan vallen, hartaanval, whatever…
Thanks voor t delen!

Ik heb in m’n sportschool een zwembad waar ik vaak in zwem, maar ik ga daar niet zwemmend bellen hahaha.

En zou niet weten waarom ik zonder telefoon op pad zou moeten, ben zo verslaafd aan m’n iPhone😜.

Misschien moet ik dan toch maar gaan beginnen met hardlopen.

Kijk als het €50 verschil was, dan was het een no brainer, maar het scheelt toch €100 en daar kan je een hoop leuke dingen mee doen.

Gelukkig heb ik nog even om er echt even goed over na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
Verwijderd schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 20:38:
[...]

Thanks voor t delen!

Ik heb in m’n sportschool een zwembad waar ik vaak in zwem, maar ik ga daar niet zwemmend bellen hahaha.

En zou niet weten waarom ik zonder telefoon op pad zou moeten, ben zo verslaafd aan m’n iPhone😜.

Misschien moet ik dan toch maar gaan beginnen met hardlopen.

Kijk als het €50 verschil was, dan was het een no brainer, maar het scheelt toch €100 en daar kan je een hoop leuke dingen mee doen.

Gelukkig heb ik nog even om er echt even goed over na te denken.
Je hebt geen use case maar wil em wel? Niet alleen is het apparaat €100 duurder maar je krijgt er ook een maandelijkse verhoging van je telefoonabonnement bij, ik denk tussen de €10 en €15. Zonder usecase is dat dus €120-€180 per jaar extra. Tja.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:28
Plus cellular werkt niet in t buitenland. Bizar gedoe zeker bij een merk als Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
Plus: accu cellular gaat minder lang mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

X-GeaR schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 21:11:
Boeiuh! 😎 elke avond gaan mijn iPhone en Watch op mijn 3-1 Belkin met >50% batterij! Dat beetje extra dat cellular gebruikt kan er ook nog wel bij dan. Als dat al zoveel scheelt in praktijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

giantgiantus schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 21:05:
Plus cellular werkt niet in t buitenland. Bizar gedoe zeker bij een merk als Apple.
Logisch toch? America First…😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
X-GeaR schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 20:25:
[...]

@Verwijderd dit geldt voor mij ook. Het is dus niet zozeer voor bereikbaar zijn maar meer voor in noodgevallen uitgaande zaken kunnen doen (bellen/appen etc).
Kassad schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 20:55:
[...]

Je hebt geen use case maar wil em wel? Niet alleen is het apparaat €100 duurder maar je krijgt er ook een maandelijkse verhoging van je telefoonabonnement bij, ik denk tussen de €10 en €15. Zonder usecase is dat dus €120-€180 per jaar extra. Tja.
Dit is een aanname. Over prijzen is nog helemaal niets bekend. Ik begrijpt je argumenten wel maar feitelijk heeft @Verwijderd hier nu niets aan tot providers ermee naar buiten komen. In België zit het bijvoorbeeld in je abbo en betaal je er in theorie niets meer voor (kosten verhalen ze vast weer op een andere manier) :)
X-GeaR schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 21:11:
Is natuurlijk per usercase verschillend. Ben wel benieuwd wat echt het verschil is en of je dit gaat merken. :)
giantgiantus schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 21:05:
Kan in de toekomst nog veranderen. Of niet maar dat weet niemand. :)

[ Voor 52% gewijzigd door hk12nl op 17-10-2021 22:09 ]

©2004

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ptrv
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18-09 15:39
Verwijderd schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 20:11:

Ik ben verlamd, en als ik uit mijn rolstoel val is de kans groot dat ik niet meer bij mijn telefoon kan. Dan is het fijn om altijd een horloge om te hebben en toch die of gene te kunnen waarschuwen, in geval van nood 🙂

Daarnaast is het denk ik heerlijk om bijvoorbeeld even in de tuin te gaan zitten met de iPad en dan niet de telefoon mee te hoeven meenemen. Ik heb dan een toch al een display bij mij door de aanwezigheid van de iPad en dan verkies ik dat grotere scherm sowieso boven een iPhone. Maar ik moet wel in de tuin bereikbaar zijn, dus dan is een cellular Watch wel weer heel handig, kan de iPhone ondertussen ook even laden 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kassad schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 20:55:
[...]

En dat maakt me dus ook aan het twijfelen. Gaat het meer dan €2,50 pm meer kosten, dan laat ik m sowieso aan me voorbij schieten. Mocht het binnen het abonnement zonder extra kosten zitten, dan is het voor de noodgevallen het nog best wel waard denk ik.
hk12nl schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 21:59:
[...]

@Verwijderd dit geldt voor mij ook. Het is dus niet zozeer voor bereikbaar zijn maar meer voor in noodgevallen uitgaande zaken kunnen doen (bellen/appen etc).
Ja in de noodgevallen kan het zeker handig zijn, maar hoe vaak is dat, en is dat die extra €100 waard, ervan uitgaande dat het in je abonnement inbegrepen zit.
ptrv schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 22:45:
[...]

Ik ben verlamd, en als ik uit mijn rolstoel val is de kans groot dat ik niet meer bij mijn telefoon kan. Dan is het fijn om altijd een horloge om te hebben en toch die of gene te kunnen waarschuwen, in geval van nood 🙂

Daarnaast is het denk ik heerlijk om bijvoorbeeld even in de tuin te gaan zitten met de iPad en dan niet de telefoon mee te hoeven meenemen. Ik heb dan een toch al een display bij mij door de aanwezigheid van de iPad en dan verkies ik dat grotere scherm sowieso boven een iPhone. Maar ik moet wel in de tuin bereikbaar zijn, dus dan is een cellular Watch wel weer heel handig, kan de iPhone ondertussen ook even laden 🙂
Ik kan dan zeker goed begrijpen dat cellular in jouw situatie een toegevoegde waarde heeft.

Het is tegenwoordig btw mogelijk om belletjes die via je iPhone binnen komen, ook te ontvangen op je iPad. Hiervoor moet je wel op het WiFi netwerk zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pdavie2311 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 21:24:
[...]

Boeiuh! 😎 elke avond gaan mijn iPhone en Watch op mijn 3-1 Belkin met >50% batterij! Dat beetje extra dat cellular gebruikt kan er ook nog wel bij dan. Als dat al zoveel scheelt in praktijk..
Heb je nog bepaalde functies uitstaan, waardoor je niet onder die 50% komt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
In het abonnement gaat het sowieso niet zitten.
Dat wordt op zijn minst € 5,- per maand maar realistischer lijkt € 10,- o.I.d.

Wat je wel kunt doen als je het voor jezelf wilt verantwoorden om de 4G versie te nemen, zorgen dat je de RVS of Titanium editie mooier vind. Daar krijg je gratis 4G bij :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Donstil schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 23:41:

Wat je wel kunt doen als je het voor jezelf wilt verantwoorden om de 4G versie te nemen, zorgen dat je de RVS of Titanium editie mooier vind. Daar krijg je gratis 4G bij :P
En dat is mijn reden! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Verwijderd schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 23:33:
[...]

Heb je nog bepaalde functies uitstaan, waardoor je niet onder die 50% komt?
Nee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrhagenees.cro
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-12-2024
Heeft hier iemand de zilverkleurige schakelarmband in combinatie met de stainless steel Apple Watch?
En zo ja, zit er kleur verschil tussen armband en de kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Verwijderd schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 23:31:

Ja in de noodgevallen kan het zeker handig zijn, maar hoe vaak is dat, en is dat die extra €100 waard, ervan uitgaande dat het in je abonnement inbegrepen zit.
Dat is afhankelijk per persoon of je het waard vind. :)

En naar de abbo kosten is het alleen maar gissen tot nu toe. Ik kan mij ergens niet voorstellen dat ze daar ca € 10,- voor rekenen. Marketingtechnisch wil je volgens mij zoveel mogelijk mensen over de streep trekken. Dat doe je niet met dat bedrag. Dat doe je wel met € 2,50 bijvoorbeeld. Maar aan de andere kant kijk ik nergens meer van op :+

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 23:41:

Hahaha doe dan maar meteen de Hermes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

hk12nl schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 08:35:
[...]

Dat is afhankelijk per persoon of je het waard vind. :)

En naar de abbo kosten is het alleen maar gissen tot nu toe. Ik kan mij ergens niet voorstellen dat ze daar ca € 10,- voor rekenen. Marketingtechnisch wil je volgens mij zoveel mogelijk mensen over de streep trekken. Dat doe je niet met dat bedrag. Dat doe je wel met € 2,50 bijvoorbeeld. Maar aan de andere kant kijk ik nergens meer van op :+
Ja idd, t lijkt me ook logischer om het vrij laagdrempelig te houden zodat mensen makkelijker instappen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:52
Tot mijn verbazing zie ik nog geen foto's van de nieuwe Product Red variant dus hier is hij dan (45mm).Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Um32HQmFojLAl7byVDW2wUrdAw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GBZrrXZSaoTSZPrdlWRLtRxv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bob-nwk schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 08:44:
Tot mijn verbazing zie ik nog geen foto's van de nieuwe Product Red variant dus hier is hij dan (45mm).[Afbeelding]
Dat scherm is in bepaalde hoeken wel echt een hele toffe upgrade hoor.
Dit is er ook weer zo een :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dhrhagenees.cro schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 07:50:
Heeft hier iemand de zilverkleurige schakelarmband in combinatie met de stainless steel Apple Watch?
En zo ja, zit er kleur verschil tussen armband en de kast?
Bedoel je de Link Bracelet?
Want ik heb die band, de band zelf is geborsteld staal inderdaad, niet dat glimmende van de kast.

Je ziet dat in de analoge horloge wereld ook veel en maakt de combinatie juist wel mooi naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een vraagje van heel andere soort maar dit lijkt me wel de beste plek om te vragen… hoeveel slaap wordt bij jullie gedetecteerd door de Watch? Ik gebruik die functie nu vrijwel dagelijks sinds het in watchOS zit, maar zit vaak gemiddeld rond de 6 uur en 30 minuten. Als ik heel erg mijn best doe kan ik het optrekken naar zo’n 7 uur, met een enkele keer echt 8 uur slaap als ik na een weekend een keer geen wekker zet. Maar dat doel van “je moet 8 uur per dag slapen redt ik dus echt nooit gemiddeld.. ik was benieuwd of die aan mij lag of dat pas nu iedereen een Watch draagt de wetenschappers zich achter hun oren moeten krabben of die 8 uur wel realistisch is… ;)

Om de vergelijking goed te houden graag wel ff melden als je een andere app gebruikt dan die van Apple want het kan natuurlijk ook zijn dat het aan Apple’s app ligt.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
DeNachtwacht schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 08:47:
Even een vraagje van heel andere soort maar dit lijkt me wel de beste plek om te vragen… hoeveel slaap wordt bij jullie gedetecteerd door de Watch? Ik gebruik die functie nu vrijwel dagelijks sinds het in watchOS zit, maar zit vaak gemiddeld rond de 6 uur en 30 minuten. Als ik heel erg mijn best doe kan ik het optrekken naar zo’n 7 uur, met een enkele keer echt 8 uur slaap als ik na een weekend een keer geen wekker zet. Maar dat doel van “je moet 8 uur per dag slapen redt ik dus echt nooit gemiddeld.. ik was benieuwd of die aan mij lag of dat pas nu iedereen een Watch draagt de wetenschappers zich achter hun oren moeten krabben of die 8 uur wel realistisch is… ;)

Om de vergelijking goed te houden graag wel ff melden als je een andere app gebruikt dan die van Apple want het kan natuurlijk ook zijn dat het aan Apple’s app ligt.
Ik gebruik de app Autosleep. Is mijns inziens de beste die je kan gebruiken. Hier de tracking van afgelopen nacht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R27bRI_6Mr58YU6wgT2YV-sJtv4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D2bT3APJyBio82xKet0WjF2d.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:04
[verwijderd]

[ Voor 102% gewijzigd door Mar.tin op 29-07-2022 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Tot mijn verbazing zie ik nog geen foto's van de nieuwe Product Red variant dus hier is hij dan (45mm).[Afbeelding]
Ik twijfel nog welk “ luxe “ bandje bij mijn SS Series 7 te kopen. Deze lederen van Apple staat ook op de lijst, evenals de Milanese Loop of de Braided Solo. Die laatste rekt uit na verloop van tijd hoor en zie ik online..Twijfel nu tussen de Leather Loop en de Milanese. Nee, ik koop ze (nog) niet alle 2! 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mar.tin schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:30:
[...]

Na vrijdagavond een avondje gebruiken ben ik tot de conclusie gekomen dat (voor het éérst sinds de alleréérste watch), ik de upgrade niet de moeite waard vind. (En hij gaat dus terug)
En dat terwijl dit het éérste jaar was dat ik hem zonder twijfelen gewoon besteld heb. Alle andere jaren werk ik mezelf nog de week voor release tegen met "nee, ik heb 'm niet nodig"
Het grotere scherm komt vooral tot zijn recht met watchfaces die bijna geen informatie tonen behalve de tijd, en ik heb nu op mijn 6 (blauw 44mm) elke dag aan laden tijdens het tandenpoetsen (smorgens en s'avonds) ruim voldoende.
Dat is allemaal wel zonder AOD, met elke dag een half uurtje binnen sporten. Dus weinig spectaculairs.
Op naar de redesign volgend jaar :>
Maar de Update van S5 naar S6 vond ik persoonlijk een stuk minder interessant.
Zat daar dan wel iets in waarvan je dacht "Hiervoor hou ik hem" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pdavie2311 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:44:
[...]

Ik twijfel nog welk “ luxe “ bandje bij mijn SS Series 7 te kopen. Deze lederen van Apple staat ook op de lijst, evenals de Milanese Loop of de Braided Solo. Die laatste rekt uit na verloop van tijd hoor en zie ik online..Twijfel nu tussen de Leather Loop en de Milanese. Nee, ik koop ze (nog) niet alle 2! 😜
Leather Loops zijn er helaas uit, jammer want die vond ik persoonlijk altijd erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:47:
[...]

Maar de Update van S5 naar S6 vond ik persoonlijk een stuk minder interessant.
Zat daar dan wel iets in waarvan je dacht "Hiervoor hou ik hem" ?
En wat dacht je van de update van S4 naar S5 als hij geen AOD gebruikt, dat was letterlijk de enige nieuwe feature volgens mij ;).

@Davidas dank, maar ik ben juist benieuwd naar hoeveel uur mensen met de Apple sleep tracking halen omdat Apple wél slaap wetenschappers in dienst heeft om er echt betrouwbare metingen van te maken.. in tegenstelling tot zo ongeveer elke andere sleep tracker tot die op Samsung en Android watches aan toe. Het zijn vaak gewoon (hobby) programmeurs die zelf iets in elkaar zetten op basis van de beschikbare sensoren zonder dat ze we hebben van wat echte sleep tracking devices (hardwarematige dus die in slaapcentra van universiteiten worden gebruikt). Leuk dat het grafiekje er spannend uit ziet, maar zolang wetenschappers het niet gestandaardiseerd hebben zegt het allemaal niet veel..

[ Voor 12% gewijzigd door DeNachtwacht op 18-10-2021 10:05 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 124% gewijzigd door Mar.tin op 29-07-2022 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mar.tin schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:03:
[...]

De bloedzuurstof (ook al is het niet validated) was toen ook extra "in" met covid enzo, het toen ook al sneller laden wat inmiddels dus vlot genoeg is, de nog altijd leuke blauwe kleur, nieuwe braided-solo loops (ok, technisch geen onderdeel van de watch :>).
Daarnaast had ik op dat moment een half-werkende soort-van overleden aan elkaar gelijmde series 5 met wat waterschade, lijnen in het scherm. :9

Ik heb het hierboven niet geschreven, maar vond ook de helderheid van het groen een beetje tegenvallen. O+
De blauwe is echt blauw, de groene is onder de meeste lichtomstandigheden bijna donkergrijs / zwart.

De 7 doet dus voor mij eigenlijk letterlijk niets extra. :+, en ik had gehoopt op een dieper gebruik van het grotere scherm zoals ze van de 3 > 4 hadden gedaan, niet puur oprekken van de meeste info. :)
Ooh ja de Bloeszuurstof kwam er toen in,dat was ik even vergeten. Voor mij niet zo belangrijk maar wel een handige feature voor vele.

Lade de S5 sneller? Dat heb ik eigenlijk nooit gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeNachtwacht schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:03:
[...]

En wat dacht je van de update van S4 naar S5 als hij geen AOD gebruikt, dat was letterlijk de enige nieuwe feature volgens mij ;).
AOD vond ik wel echt een upgrade waard toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 94% gewijzigd door Mar.tin op 29-07-2022 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:38

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Wat is een goede prijs voor een AW6 blauw 44mm gekocht in juni 2021 met AppleCare+ tot 18 juli 2023 ?

Zit zelf te denken om de blauwe versie te verkopen en de Starlight versie van de 7 te kopen. Reden is gewoon omdat het kan en omdat ik de kleur erg mooi vind 8) .

Zie hier in de pricewatch prijzen van 300 tot 345 voorbij komen, maar daar staat dan geen vermelding bij van AppleCare+ bij. De rode versie bij Bol.com gaat nu zonder AppleCare+ voor 365€ weg. De zwarte/blauwe en zilveren voor 400 plus euro.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mar.tin schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:07:
[...]

De S6 wel volgens mij, de S5 zou ik moeten nazoeken.
Ooh sorry dat bedoelde ik ook, dat heb ik in de praktijk niet gemerkt.
Maar ik gebruik wel die 3-1 lader van Belkin, dus dat zou er mee te maken kunnen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:08:
Wat is een goede prijs voor een AW6 blauw 44mm gekocht in juni 2021 met AppleCare+ tot 18 juli 2023 ?

Zit zelf te denken om de blauwe versie te verkopen en de Starlight versie van de 7 te kopen. Reden is gewoon omdat het kan en omdat ik de kleur erg mooi vind 8) .

Zie hier in de pricewatch prijzen van 300 tot 345 voorbij komen, maar daar staat dan geen vermelding bij van AppleCare+ bij. De rode versie bij Bol.com gaat nu zonder AppleCare+ voor 365€ weg. De zwarte/blauwe en zilveren voor 400 plus euro.
Je kunt AppleCare+ ook opzeggen, krijg je de resterende maanden retour.
Mocht verkopen met niets extra's opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Donstil schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:10:
[...]

Je kunt AppleCare+ ook opzeggen, krijg je de resterende maanden retour.
Mocht verkopen met niets extra's opleveren.
Oh serieus ? Ik dacht daar afgelopen zaterdag nog aan, maar ben vergeten om daar naar te zoeken plus het feit dat Apple euh Apple is en dat voor mij niet echt in de bedrijfspolicy ligt om te doen.

Dank voor de tip. Ik ga eens op onderzoek uit. Zou dan mooi zijn om die resterende maanden op de AW7 toe te kunnen voegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:12:
[...]

Oh serieus ? Ik dacht daar afgelopen zaterdag nog aan, maar ben vergeten om daar naar te zoeken plus het feit dat Apple euh Apple is en dat voor mij niet echt in de bedrijfspolicy ligt om te doen.

Dank voor de tip. Ik ga eens op onderzoek uit. Zou dan mooi zijn om die resterende maanden op de AW7 toe te kunnen voegen.
Volgens mij is dat mogelijk omdat dit wettelijk verplicht is. Althans zo heb ik het wel eens uitgelegd gekregen van de AppleCare+ Medewerker. Wij doen dat al jaren op de iPhone's en werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
DeNachtwacht schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 08:47:

Ik gebruik sinds de iOS15 en WatchOS 8 update de functie van Apple weer en ben met Autosleep 'gestopt' (voor nu dan). Reden; teveel functies en instellingen in Autosleep die ik niet gebruik en waar ik teveel op ging focussen. In dat opzicht houdt Apple het weer lekker simpel en dat werkt voor mij gewoon beter :)

Nu als antwoord op je vraag; ik heb vannacht ca 6 uur geslapen, gisteren ruim 8 uur. En dat met kids. :+ Ik zie ook keurig dat ik er af en toe uit ben gegaan en daarna weer verder ben gaan slapen. Mijn slaapdoel is ca 7 uur en dat haal ik dan ook geregeld.

Sowieso weet ik nog in de tijd dat ik Autosleep gebruikte dat de app bv registreerde dat ik 8 uur geslapen had waarvan 3 uur diep en ik heel moe was de hele dag. Maar ik had ook wel eens 6 uur geslapen met 1 uur diep en dan was ik veel fitter. Soms ook 8 uur geslapen en 3 uur diep en dan was ik wel heel fit. Voor mij is slaap dan ook iets bijzonders en nooit helemaal goed te meten (wijzen diverse studies ook uit natuurlijk). Vandaar dat ik ben overgestapt naar de 'simpele' slaap app van Apple. Gewoon zorgen dat je op tijd naar bed gaat, de rest heb je niet echt controle over :)

Het enige lastige van de slaap app van Apple vind ik terug kijken hoeveel slaap je exact gehad hebt op een willekeurige dag in het verleden. Er staat dan alleen start slaap en eind slaap en dan moet je zelf uitrekenen hoeveel tijd dat geweest is? Ik zie liever het aantal uur dat ik geslapen heb. Of zie ik iets over het hoofd?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Ziet er mooi uit! Welke apps heb jij draaien als ik vragen mag? :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:06:
[...]

AOD vond ik wel echt een upgrade waard toen.
Ja ik ook, maar hij gaf zelf dus aan dat hij jaarlijks geüpgraded is én AOD niet gebruikt. Vandaar dat ik aangaf dat de overstap van een S4 naar S5 in dat geval ook een heel vreemde overstap was (misschien dus nog wel vreemder dan wat jij net aangaf over de verschillen tussen S5 en S6)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Donstil schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:48:
[...]

Leather Loops zijn er helaas uit, jammer want die vond ik persoonlijk altijd erg fijn.
Ik bedoel die nieuwe lederen van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Donstil schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:14:
[...]

Volgens mij is dat mogelijk omdat dit wettelijk verplicht is. Althans zo heb ik het wel eens uitgelegd gekregen van de AppleCare+ Medewerker. Wij doen dat al jaren op de iPhone's en werkt goed.
Ik ben bij Mysupport aangemeld nu, maar zie geen mogelijkheid om AC+ op te zeggen/over te zetten. Doe jij dat overzetten zelf of middels contact met iemand van support ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:26:
[...]

Ik ben bij Mysupport aangemeld nu, maar zie geen mogelijkheid om AC+ op te zeggen/over te zetten. Doe jij dat overzetten zelf of middels contact met iemand van support ?
Nee moet je even voor bellen idd, kunnen de normale support mensen niet maar ze verbinden je dan door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pdavie2311 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:23:
[...]

Ik bedoel die nieuwe lederen van Apple.
Ooh de Leather Link is dat. Die vind ik persoonlijk toch wat minder dan de loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Donstil schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:27:
[...]

Nee moet je even voor bellen idd, kunnen de normale support mensen niet maar ze verbinden je dan door.
Ah top. Dat maakt de keuze voor mij wel iets makkelijker nu ik weet dat je het over kan zetten. Die kosten die ik voor de AW6 heb gemaakt (overigens gedeeltelijk met kado bonnen gekocht) in juni, ben ik allang vergeten. Dan heb ik voor 150€ een nieuwe AW7.

Van het weekend even flink wat YouTube vergelijkings filmpjes gekeken. Dat grotere display maakt het voor mij al alleen de moeite waard. Hoor steeds in die reviews dat het een zeer kleine upgrade is van de 6 naar de 7, maar dat is persoonlijk. 20% meer scherm op zo'n klein oppervlak vind ik toch wel enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:31:
[...]

Ah top. Dat maakt de keuze voor mij wel iets makkelijker nu ik weet dat je het over kan zetten. Die kosten die ik voor de AW6 heb gemaakt (overigens gedeeltelijk met kado bonnen gekocht) in juni, ben ik allang vergeten. Dan heb ik voor 150€ een nieuwe AW7.

Van het weekend even flink wat YouTube vergelijkings filmpjes gekeken. Dat grotere display maakt het voor mij al alleen de moeite waard. Hoor steeds in die reviews dat het een zeer kleine upgrade is van de 6 naar de 7, maar dat is persoonlijk. 20% meer scherm op zo'n klein oppervlak vind ik toch wel enorm.
Nee overzetten kan dan weer niet, alleen annuleren en resterende maanden retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Donstil schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:33:
[...]

Nee overzetten kan dan weer niet, alleen annuleren en resterende maanden retour.
Oh dan heb ik je onderstaande bericht verkeerd begrepen.
Donstil schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:14:
[...]

Ik begreep uit dit bericht dat jij je AC+ overzet naar je nieuw iPhone. Maar dan heb ik het verkeerd begrepen en krijg je alleen de resterende maanden terug in geld ? Ik dacht dat je dan bv 20 maanden AC+ tegoed zou hebben op een gelijkwaardig product. Dus AC+ van AW6 naar AW7 maar niet van AW6 naar iPhone 13 (wat natuurlijk logisch is want die prijs ligt vele hoger van AC+ voor een iPhone 13.)

En AW+ kost 89 euro. Deel dat door 24 maanden vermenigvuldigd met het aantal resterende maanden, dan kom ik op ongeveer 75 euro uit. Dan nog kost een nieuwe AW7 159€.... Oh well, dat is te verwaarlozen voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:41:
[...]

Oh dan heb ik je onderstaande bericht verkeerd begrepen.

[...]

Ik begreep uit dit bericht dat jij je AC+ overzet naar je nieuw iPhone. Maar dan heb ik het verkeerd begrepen en krijg je alleen de resterende maanden terug in geld ? Ik dacht dat je dan bv 20 maanden AC+ tegoed zou hebben op een gelijkwaardig product. Dus AC+ van AW6 naar AW7 maar niet van AW6 naar iPhone 13 (wat natuurlijk logisch is want die prijs ligt vele hoger van AC+ voor een iPhone 13.)

En AW+ kost 89 euro. Deel dat door 24 maanden vermenigvuldigd met het aantal resterende maanden, dan kom ik op ongeveer 75 euro uit. Dan nog kost een nieuwe AW7 159€.... Oh well, dat is te verwaarlozen voor mij.
Ja dat bedoelde ik idd, dus opzeggen en geld retour resterende maanden.
Is waarschijnlijk meer dan dat het opleveren met gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overigens is dat AppleCare+ ook zo wat op de watch. Mijn vrouw was gevallen met de fiets.
Apple watch over de grond gegaan, behuizing beschadigd en glas helemaal geschaafd/afgebrokkeld.

Nu willen ze eerst foto's zien of het glas wel voldoende defect is voor AppleCare+ vervanging.
Want "Anders is het ook vervelend als je onverwachte kosten krijgt".

Sjonge zeg, vervang dat ding gewoon, hij wordt hoe dan ook toch gerecycled.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:52
hk12nl schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:17:
[...]

Ziet er mooi uit! Welke apps heb jij draaien als ik vragen mag? :)
Dit is een watchface van Facer genaamd Infograph Modular: https://www.facer.io/watc...l=applewatch4goldmilanese

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Donstil schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:49:
Overigens is dat AppleCare+ ook zo wat op de watch. Mijn vrouw was gevallen met de fiets.
Apple watch over de grond gegaan, behuizing beschadigd en glas helemaal geschaafd/afgebrokkeld.

Nu willen ze eerst foto's zien of het glas wel voldoende defect is voor AppleCare+ vervanging.
Want "Anders is het ook vervelend als je onverwachte kosten krijgt".

Sjonge zeg, vervang dat ding gewoon, hij wordt hoe dan ook toch gerecycled.
En dan laat je foto's zien en zeggen ze: Nee, komt niet in aanmerking.

Vervolgens laat jij per ongelijk je hamer vallen op dat ding en meldt het de volgende dag aan, en krijg je onder AC+ een vervangend exemplaar. 8)7

Neem aan dat ze in de Apple Store gewoon direct omwisselen, maar dan moet die maar net bij je in de buurt zitten.

Voor mij is de Apple Store Amsterdam het dichtstbijzijnd op ongeveer 120km van huis. Aangezien ik tijdens Covid daar geen zin in had om naar toe te rijden, heb ik het tijdens mijn vakantie in Italië maar gedaan. Op mijn vakantie adres zit een Apple Store op 10km. Dus wel 1137km rijden naar je vakantie adres, maar niet naar Amsterdam.

Ging perfect overigens. Via de apple store app een afspraak gemaakt. Netjes in het Engels geholpen en de iPhone 7 van mijn zoon omgewisseld onder AC+ met bij betaling van 99€. Ik stond binnen 15 minuten weer buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:30:
[...]

En dan laat je foto's zien en zeggen ze: Nee, komt niet in aanmerking.

Vervolgens laat jij per ongelijk je hamer vallen op dat ding en meldt het de volgende dag aan, en krijg je onder AC+ een vervangend exemplaar. 8)7

Neem aan dat ze in de Apple Store gewoon direct omwisselen, maar dan moet die maar net bij je in de buurt zitten.

Voor mij is de Apple Store Amsterdam het dichtstbijzijnd op ongeveer 120km van huis. Aangezien ik tijdens Covid daar geen zin in had om naar toe te rijden, heb ik het tijdens mijn vakantie in Italië maar gedaan. Op mijn vakantie adres zit een Apple Store op 10km. Dus wel 1137km rijden naar je vakantie adres, maar niet naar Amsterdam.

Ging perfect overigens. Via de apple store app een afspraak gemaakt. Netjes in het Engels geholpen en de iPhone 7 van mijn zoon omgewisseld onder AC+ met bij betaling van 99€. Ik stond binnen 15 minuten weer buiten.
Ja dat dus, je speelt opzettelijke schade zo wel erg in de hand natuurlijk.
(Al zal dat hier niet nodig zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paulmadejong
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:52
Heb net m'n AW7 GPS + 4G van amazon.de op kunnen halen. Wat een verschil met m'n oude series 2!. Bijgevoegd een foto van de midnidght met m'n cheapass leren bandje. Meer mensen trouwens last van het rare beeld van Spotify? Op m'n series 2 was het hartje in ieder geval volledig getekend?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZsquGAtMJqfN9f9nNOXJUfEmSlo=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/VbrNf7Ai4o5kfmH0HsZoB2ex.gif?f=fotoalbum_large

MacBook Pro 14" 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
paulmadejong schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:39:
Heb net m'n AW7 GPS + 4G van amazon.de op kunnen halen. Wat een verschil met m'n oude series 2!. Bijgevoegd een foto van de midnidght met m'n cheapass leren bandje. Meer mensen trouwens last van het rare beeld van Spotify? Op m'n series 2 was het hartje in ieder geval volledig getekend?
[Afbeelding]
Ja, merkte ik ook op laatst. Je bent dus niet de enige. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarez
  • Laatst online: 14:48
Geen probleem hier ermee (GPS versie)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/psvKWNNivbRgoBQlUdsvM5Drf2M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xilrX6SqPYZZE8NlNJetSyVS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmadejong
Bijzonder! Ik heb de 41mm, en jij?

MacBook Pro 14" 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarez
  • Laatst online: 14:48
paulmadejong schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:52:
[...]

Bijzonder! Ik heb de 41mm, en jij?
De 45mm hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmadejong
Zal het waarschijnlijk daar in zitten. Lees dat meer mensen er last van hebben. Spotify updaten op m'n iPhone heeft in ieder geval niet geholpen 🙁

MacBook Pro 14" 2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kRNnPXpVkirlICSBOj3gryNYw1s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gN5i2nhgpiKrFxZhIq6riuyy.jpg?f=fotoalbum_large

Het leren bandje toch maar gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmadejong
Bevalt die goed en zit het stevig? Overweeg hem ook te kopen maar E100 is een hoop geld.

MacBook Pro 14" 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
paulmadejong schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 16:42:
[...]

Bevalt die goed en zit het stevig? Overweeg hem ook te kopen maar E100 is een hoop geld.
Ja. Kan je hem niet Ff testen? Denk toch behoorlijk persoonlijk.
Pagina: 1 ... 31 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires