• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-12-2025

Oxigeon

En zo is dat!

Raikkonen_WC schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 07:28:
[...]

Ik had een pre-order in September 2019 geplaatst, en sta op plek 23. Heb in eind september het bericht gekregen dat ik hem moest komen afbetalen, omdat ik bij de eerste lichting zat.
Ik ben rond 8 september 2020 naar de GM in Roermond geweest. Ik zou in die shop ergens rond plek 130 komen te staan. Totaal zou ik ergens rond (ik weet het nier meer zeker) op plek 2 of 3000 komen te staan. Voor mij een reden om naar buiten te lopen en naar de MM te gaan in Roermond waar ik op plek 40 ofzo sta

Bij de GM wist ik dat ik zeker geen exemplaar ging ontvangen op dag 1. Bij MM zal het of net wel of net niet worden. Dat zal eraan liggen hoeveel ze er binnen gaan krijgen

[ Voor 12% gewijzigd door Oxigeon op 31-10-2020 07:49 ]

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:31
Ben benieuwd hoe het gaat met de pre-orders geplaatst bij Amazon.es. Levering daarvan kan ook wel is problemen gaan opleveren vermoed ik.
Zelf dan ook de lul. We gaan het zien.

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04-2025
ThijsM schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 07:57:
Ben benieuwd hoe het gaat met de pre-orders geplaatst bij Amazon.es. Levering daarvan kan ook wel is problemen gaan opleveren vermoed ik.
Waarom zou dat problemen opleveren? Post blijft gewoon doorgaan gedurende lockdowns zover ik weet.

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-11-2025
Ik had rond maart/april wat uit Frankrijk besteld. Destijds was Frankrijk in een lockdown, fabrieken waren zelfs dicht. Echter, post werd gewoon bezorgd ook tussen landen. Ik denk niet dat het zo ver komt dat transportsector moet stoppen.

• Zwartkijker
  • Registratie: Juni 2007
Ook aangepast was het niet heel subtiel, en nog steeds niet de bedoeling

[ Voor 99% gewijzigd door BM op 31-10-2020 11:00 ]

PSN: Zwartkijker

• LeLoT3
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06-04-2025
Raikkonen_WC schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 07:28:
[...]

Ik had een pre-order in September 2019 geplaatst, en sta op plek 23. Heb in eind september het bericht gekregen dat ik hem moest komen afbetalen, omdat ik bij de eerste lichting zat.
Ik wist dat ik niet de eerste week bezorging zou zijn, maar ik had gehoopt dit jaar hahahaha te ontvangen! En omdat ik naïef was, heb ik nergens anders besteld ... mijn schuld.

• spietie
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 25-11-2025
succes, maar niet hier

[ Voor 91% gewijzigd door BM op 31-10-2020 14:43 ]

SPiET

• Larsnij
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22-11-2021
ThijsM schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 07:57:
Ben ook benieuwd! Zit met spanning straks te wachten op Amazon.es.

• Darklight_93
  • Laatst online: 18-12-2020
Oxigeon schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 07:48:
[...]

Ik ben rond 8 september 2020 naar de GM in Roermond geweest. Ik zou in die shop ergens rond plek 130 komen te staan. Totaal zou ik ergens rond (ik weet het nier meer zeker) op plek 2 of 3000 komen te staan. Voor mij een reden om naar buiten te lopen en naar de MM te gaan in Roermond waar ik op plek 40 ofzo sta

Bij de GM wist ik dat ik zeker geen exemplaar ging ontvangen op dag 1. Bij MM zal het of net wel of net niet worden. Dat zal eraan liggen hoeveel ze er binnen gaan krijgen
Hoe kan ik weten op welke plek ik sta in MM Roermond?

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Darklight_93 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 21:36:
[...]

Hebben ze me verteld toen ik pre orderde.

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
Darklight_93 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 21:36:
[...]

Even langs gaan en vragen.
Sta zelf bij de eerste 10, maar heb ook nog niets vernomen.

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-12-2025
Mosin schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 22:42:
[...]

Even langs gaan en vragen.
Sta zelf bij de eerste 10, maar heb ook nog niets vernomen.
Ik op plek 4 ook niks vernomen. Wat men laatst zei is dat men een aantal dagen voor release bellen als je hem kan ophalen.

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 03-10-2025
Veel en veels te laat komt nu de wens voor een ps5.

Ik dacht het nog uit te zingen met de ps4 tot q1, uiterlijk q2 2021. Maar er komen zoveel toffe titels aan nu 😮

Zonder pre-order, wanneer zou er dan een ps5 bescjikbaar zijn gokken jullie?

• alionfire
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08-2025
ArnoldSmiley schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 23:30:

Ik dacht het nog uit te zingen met de ps4 tot q1, uiterlijk q2 2021. Maar er komen zoveel toffe titels aan nu 😮

Daar kan niemand een antwoord op geven, maar CoolBlue en BCC zullen een dag voor de release nog wat PS5 verkopen.

Coolblue – 18 november rond het middaguur: https://www.coolblue.nl/a...cering-playstation-5.html

BCC – de verwachting is dat zij ook op 18 november enkele PS5s beschikbaar hebben, maar ik heb geen idee wanneer zij hun webshop zullen bijwerken.

Op (en na) 19 november schat ik de kans klein dat je een PS5 even in de winkel kan ophalen, gezien de populariteit van de PS5 en beperkte aantallen die er zijn..

[ Voor 9% gewijzigd door alionfire op 31-10-2020 23:47 ]

Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •

• Silverdax
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-07-2025
ArnoldSmiley schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 23:30:

Mwa, weekie daarna of zo.

• Mosin
Raikkonen_WC schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 23:18:
[...]

Ik op plek 4 ook niks vernomen. Wat men laatst zei is dat men een aantal dagen voor release bellen als je hem kan ophalen.
Dat is goed om te weten!
Kan ik daar direct rekening mee houden :)

Weet iemand hoe het zit wat betreft de consoles per persoon? Heb er 2 gepreordered, alleen vraag ik me wel af of ik er direct 2 mag mee nemen.

• Raikkonen_WC
Mosin schreef op zondag 1 november 2020 @ 00:55:
[...]

Dat is goed om te weten!
Kan ik daar direct rekening mee houden :)

Weet iemand hoe het zit wat betreft de consoles per persoon? Heb er 2 gepreordered, alleen vraag ik me wel af of ik er direct 2 mag mee nemen.
Mediamarkt Roermond en ook Maastricht maakte dit niks uit. Er is geen regel dat er maar 1 per persoon gekocht mocht worden. En anders zorg dat je sowieso met 2 man gaat, dat als er al iets gezegd word, dat je op die manier de 1pp kan omzeilen :-)

• Mosin
Raikkonen_WC schreef op zondag 1 november 2020 @ 09:40:
[...]

Mediamarkt Roermond en ook Maastricht maakte dit niks uit. Er is geen regel dat er maar 1 per persoon gekocht mocht worden. En anders zorg dat je sowieso met 2 man gaat, dat als er al iets gezegd word, dat je op die manier de 1pp kan omzeilen :-)
Dat klinkt goed! *knip* zie TW
Ik had achteraf gezien beter 1 pre-order op mijn vriendin haar naam kunnen zetten. Dan wist ik zeker dat het geen problemen zou geven.
Het zal wel goed komen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Geronimous op 02-11-2020 11:45 ]

• silverfox83
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-12-2023
Bij Game Mania sta ik bij mijn shop tussen plaats 61 en 72. In mei dit jaar een preorder geplaatst.
Ik hoop toch nog in 2020 een console te mogen ontvangen.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
silverfox83 schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:06:
Bij Game Mania sta ik bij mijn shop tussen plaats 61 en 72. In mei dit jaar een preorder geplaatst.
Vrees het ergste voor je. Ligt eraan hoeveel ze gaan krijgen.

• Djores
  • Laatst online: 18-06-2025
silverfox83 schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:06:
Ik vrees ook dat die kans klein tot nihil is, Game Mania is een kleinere speler dan bijv. Media Markt en zal minder oplage krijgen. Voor zover bij mij bekend is per MM filiaal rond de 40-50 voor launch-day. Dan zou Game mania per filiaal misschien 10-15 krijgen, (nattevingerwerk)

Beter om ervan uit te gaan dat het ver in 2021 is, dan kan het alleen maar meevallen.
Mocht je een ps4 hebben kunnen veel spellen voor launch ook daarop gespeeld worden en sommigen krijgen een gratis update naar ps5.

• ArnoldSmiley
  • Laatst online: 03-10-2025
Ooo, ik dacht dat dat echt een kwestie van weken of misschien maanden zou zijn 🤷‍♂️

• Santiago2019
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-01-2022
ArnoldSmiley schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:28:
[...]

Ooo, ik dacht dat dat echt een kwestie van weken of misschien maanden zou zijn 🤷‍♂️
Het zal ook een kwestie van maanden zijn.

• cronixx
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

cronixx

krieuw

ArnoldSmiley schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:28:
[...]

Die kans is inderdaad veel groter dan een weekie.

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-10-2025
cronixx schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:31:
[...]

Die kans is inderdaad veel groter dan een weekie.
Het gaat dagen tot weken zijn met inspanning en wat geluk, en maanden als je het hebt over een willekeurige winkel kunnen binnenlopen waar je er dan 1 van een pallet kan afpakken.

Er zijn genoeg mensen die straks geen geld hebben op launch dag, of die er meerdere hebben besteld op verschillende plaatsen (die komen dan weer beschikbaar), en er zijn aantal winkels/ketens die een lading binnen krijgen en die niet veel reserveringen hebben.

Ik zou je aandacht vooral richten op fysieke winkels en niet zozeer op online shops. Al is uiteraard Coolblue wel een optie op een dag voor de lancering.... 1.000x een PS5 en 1.000x een PS5 DE komen dan beschikbaar.

Ik woon zelf in Duitsland en ook een Amazon hier is straks gewoon nog een optie. Die hebben nl. nu pre-orders en die zijn allemaal vergeven, maar ook daar komen er nog wat vrij uiteraard. Maar er is een moment dat ze omschakelen van pre-orders naar bestellen en betalen en dan wachten. Als je dan dus snel bent sta je ook gewoon bovenaan de wachtlijst en dat soort partijen krijgen redelijke grote leveringen.

Ik ga zelf nu voor een Series X (heb voor de komende 3 jaar Game Pass) en wacht dan tot volgend jaar als er een leuke bundel is met 1-2 games voor 399 EURO voor de DE. Amazon Prime day ofzo. Lijkt nu ondenkbaar maar als straks de voorraden in de winkels liggen en de strijd tussen Xbox en PlayStation vol los barst dan gaan die bundels er ongetwijfeld komen. Had in 2018 een Pro met Horizon voor 330 euro. Verder rond die tijd wellicht ook al een zwart model beschikbaar.

[ Voor 40% gewijzigd door sohus op 01-11-2020 11:45 ]

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-12-2025
alionfire schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 23:46:
[...]

Daar kan niemand een antwoord op geven, maar CoolBlue en BCC zullen een dag voor de release nog wat PS5 verkopen.

Coolblue – 18 november rond het middaguur: https://www.coolblue.nl/a...cering-playstation-5.html

BCC – de verwachting is dat zij ook op 18 november enkele PS5s beschikbaar hebben, maar ik heb geen idee wanneer zij hun webshop zullen bijwerken.

Op (en na) 19 november schat ik de kans klein dat je een PS5 even in de winkel kan ophalen, gezien de populariteit van de PS5 en beperkte aantallen die er zijn..
oef, dit gaat ouderwets zweten worden. Deze kans laat mij toch twijfelen om alsnog niet de PS5 te kopen :)

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:11
Ben benieuwd wanneer we meer horen van Bol.. vooralsnog blijft het staan op gereserveerd. Van wat ik van iedereen hoor (en lees) zijn degene die hebben kunnen reserveren en uiteraard betaald hebben zeker zijn van een ps5.. Zou fijn zijn als bol eerdaags van zich laat horen hierover..

• ElMayo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:26
harley2009 schreef op zondag 1 november 2020 @ 16:23:
Ben benieuwd wanneer we meer horen van Bol.. vooralsnog blijft het staan op gereserveerd. Van wat ik van iedereen hoor (en lees) zijn degene die hebben kunnen reserveren en uiteraard betaald hebben zeker zijn van een ps5.. Zou fijn zijn als bol eerdaags van zich laat horen hierover..
Ze hebben hier al vaker op reageert via de social media kanalen. Via hem gereserveerd heeft krijgt hem. Denk niet dat ze het nog duidelijker kunnen maken.

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:44
Bij degenen waar hij bij bol op gereserveerd staat, hoe hebben jullie betaald?

Ik heb namelijk met de Cc betaald en er staat gereserveerd.. een vriend heeft via iDeal betaald en er staat wordt 19 nov bezorgd.

• laurens700
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-08-2024
Technofreakz schreef op zondag 1 november 2020 @ 16:43:

Ik heb namelijk met de Cc betaald en er staat gereserveerd.. een vriend heeft via iDeal betaald en er staat wordt 19 nov bezorgd.
Ik heb ook via iDeal betaald en er staat 19 nov bezorgd.

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12-2025

Maakt niet uit, heeft te maken met het tijdstip van bestellen. Bij de eerste lichting staat Gereserveerd, denk eerste kwartier. Bij degenen die later besteld hebben staat 19 nov. Ik had trouwens met iDeal betaald en 08:35 besteld, ook gereserveerd

[ Voor 9% gewijzigd door Steven030 op 01-11-2020 16:54 ]

• cronixx

cronixx

krieuw

Steven030 schreef op zondag 1 november 2020 @ 16:46:
[...]

Maakt niet uit, de eerste lichting staat Gereserveerd, denk eerste kwartier, degenen die later besteld hebben hebben 19 nov staan. Ik trouwens met iDeal betaald en 08:35 besteld
Dit idd.

Wel mooi, elke week komt exact diezelfde discussie weer langs...

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:11

Ideal betaald. 8:42. Uur.

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:44
cronixx schreef op zondag 1 november 2020 @ 16:48:
[...]

Dit idd.

Wel mooi, elke week komt exact diezelfde discussie weer langs...
Ik maak mij er totaal niet druk om gezien de tweets die bol verstuurd heeft.

Ik dacht dat het misschien met de betaalwijze te maken had.

• pokle312
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Bol.com maakt zelden fouten(naar mijn ervaring)
Overduidelijk krijgen jullie gewoon die ps5.

Ik ben benieuwd of bol.com nog een keertje opengaat.
Voor de rest de afgelopen tijd nog wat nieuws betreft leveringen?

• laurens700
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-08-2024
pokle312 schreef op zondag 1 november 2020 @ 17:04:
Bol.com maakt zelden fouten(naar mijn ervaring)
Overduidelijk krijgen jullie gewoon die ps5.

Ik ben benieuwd of bol.com nog een keertje opengaat.
Voor de rest de afgelopen tijd nog wat nieuws betreft leveringen?
29 oktober hadden ze 10 - 15 ps5 vrij gegeven.

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08-2025
Voor eens en altijd duidelijkheid wat betreft bol.com :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M7ZNiTBmCYLUvA_JNWBQdx3bXjw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oMNQhParIpDKc84uouJPkZFA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9TAMwsCja6wEXpdnw54pU6TG1lk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N0b1ehQUZ1qBMRRANJ58EGMD.jpg?f=fotoalbum_large

Scrooge NL

• ElMayo
  • Laatst online: 14:26
Theo27 schreef op zondag 1 november 2020 @ 19:37:
Voor eens en altijd duidelijkheid wat betreft bol.com :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Deze moet gewoon onderin gepind worden aan het topic je zult anders nog steeds deze vraag blijven krijgen :+

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Ik vroeg me dus af hoe het zit als er in Nederland weer een lockdown zou komen. Of de Mediamarkt dan nog openblijft.
Nu er in België weer een lockdown is, staat er op de website dat de mediamarkt gewoon openblijft als afhaalpunt maar dat alleen winkelen in de winkel niet kan, wel online en dat je het bij de mediamarkt kan afhalen.

Dat zal dan in Nederland mocht er een lockdown komen ongetwijfeld hetzelfde zijn, dat stelt me wel gerust :)
Nu nog hopen dat ze niet met de lijst geknoeid hebben en ik gewoon een PS5 kan ophalen 19 november.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Steven030
Kalder schreef op zondag 1 november 2020 @ 21:33:
Ik vroeg me dus af hoe het zit als er in Nederland weer een lockdown zou komen. Of de Mediamarkt dan nog openblijft.
Nu er in België weer een lockdown is, staat er op de website dat de mediamarkt gewoon openblijft als afhaalpunt maar dat alleen winkelen in de winkel niet kan, wel online en dat je het bij de mediamarkt kan afhalen.

Dat zal dan in Nederland mocht er een lockdown komen ongetwijfeld hetzelfde zijn, dat stelt me wel gerust :)
Nu nog hopen dat ze niet met de lijst geknoeid hebben en ik gewoon een PS5 kan ophalen 19 november.
Ik denk niet dat we in Nederland ooit zulke strenge maatregelen krijgen als in België. Wat heeft het voor zin om winkels te sluiten? Als de winkel maar zorgt dat je 1,5 m afstand kan houden met looproutes en een maximum aan klanten etc. Zou wel heel schadelijk zijn voor de economie anders, en compleet nutteloos

• Kalder
Steven030 schreef op zondag 1 november 2020 @ 21:36:
[...]

Ik denk niet dat we in Nederland ooit zulke strenge maatregelen krijgen als in België. Wat heeft het voor zin om winkels te sluiten? Als de winkel maar zorgt dat je 1,5 m afstand kan houden met looproutes en een maximum aan klanten etc. Zou wel heel schadelijk zijn voor de economie anders, en compleet nutteloos
Daar gaat het niet om, de kans is aanwezig dat Nederland ook in lockdown gaat als de cijfers niet verbeteren.
De kans is in dat geval ook aanwezig dat de niet noodzakelijke winkels dan gewoon dicht gaan, toch fijn om te weten dat je dan bij de MM tenminste je PS5 kunt ophalen.

• Saintjulie3KNS
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06-04-2024
Hebben jullie weet van brick en mortar winkels die niet met preorders werken? Ik ga sowieso proberen om bij coolblue nog binnen te geraken maar voor het geval dat zou mislukken ga ik graag s'ochtends wel even kamperen voor de winkel.
Deel van de spanning :-D

• oneshot1tkil
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 31-01-2025
Saintjulie3KNS schreef op zondag 1 november 2020 @ 22:38:
Hebben jullie weet van brick en mortar winkels die niet met preorders werken? Ik ga sowieso proberen om bij coolblue nog binnen te geraken maar voor het geval dat zou mislukken ga ik graag s'ochtends wel even kamperen voor de winkel.
Deel van de spanning :-D
Ik kan niet wachten op de videos van hordes van mensen die binnen stormen.
En mensen die de ochtend er voor gaan camperen. Niks tegen, vind het alleen maar mooi.

• cronixx

cronixx

krieuw

oneshot1tkil schreef op zondag 1 november 2020 @ 23:01:
[...]

Ik kan niet wachten op de videos van hordes van mensen die binnen stormen.
En mensen die de ochtend er voor gaan camperen. Niks tegen, vind het alleen maar mooi.
Normaal wel mooi, maar dat kan nu toch allemaal niet joh in die corona tijd.
Er gaat geen 1 winkel zijn die gaat inzitten op zo'n meute mensen...

• Saintjulie3KNS
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06-04-2024
Ik ga niet in een horde mensen staan hoor. Dan zou ik eerder nog naar huis terug rijden zonder ps5.
I doubt dat we hier Amerikaanse taferelen gaan zien van hordes :-)

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Ik kan me nog goed herinneren bij de ps4. Had die gereserveerd bij de MM. Kon hem gaan halen zodra de winkel open ging.

Hongen overal borden dat er geen fysieke exemplaren in de winkel zouden liggen etc.

Aangezien ik er een gereserveerd had en 3 minuten van de MM woon 1 minuut voor opening kom ik bij de MM aan. Serieus ongelogen stonden er een man of 2-300 te wachten tot hij open zou gaan.

Ze hebben daar een traliewerk wat bij opening omhoog gaat. Ik stond dus achteraan en kon alles goed overzien. Dat hek was nog geen 40cm hoog en de eerste lui rolden en kropen al onder dat hek door allemaal Hollend naar de gameafdeling.

Aangezien ik gereserveerd had maar meteen naar de infobalie gelopen. Ik moest me maar aan de totaal andere kant melden dan waar de gameafdeling was.

Ik liep als eerste met het ding naar buiten... zou er niet aan willen denken om in deze tijd in zoon mensenmassa te moeten staan.

Zoals bovenstaande zou ik me dan ook omdraaien. Maar ook nu zullen er geen fysieke exemplaren in de winkel liggen lijkt mij

• Soussi.
  • Laatst online: 01-01-2021
In Belgie mogen er geen niet-essentiele zaken als speelgoed verkocht worden in de winkels. Alles moet online of af te halen na afspraak in de winkel. Denk dat het niet anders zal gaan bij de buurlanden en moet zowiezo de standaard zijn voor next gen gerief die massaal veel mensen aantrekken.

• atomix9
  • Laatst online: 28-12-2025
Even paniek zaaien....

Detailhandel in NL wellicht 2 weken dicht 8)7 :X
(is al besproken, maar voorlopig even afgeketst)

Dat is dus ook op 19 november.....

• Raikkonen_WC
atomix9 schreef op maandag 2 november 2020 @ 07:45:
Even paniek zaaien....

Detailhandel in NL wellicht 2 weken dicht 8)7 :X
(is al besproken, maar voorlopig even afgeketst)

Dat is dus ook op 19 november.....
Ik zie dit niet gebeuren, de aantal gevallen lijken af te nemen, en zodra de zorg belasting niet toeneemt denk ik dat het wel mee gaat vallen.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Raikkonen_WC schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:22:
[...]

Ik zie dit niet gebeuren, de aantal gevallen lijken af te nemen, en zodra de zorg belasting niet toeneemt denk ik dat het wel mee gaat vallen.
Lijken.. er wordt ook steeds meer getest buiten de GGD om en die duizenden gevallen worden niet altijd meegeteld. Ik zou er nog niet te hard op hopen dat de piek voorbij is.
Maar als, dan gaan ze heus wel bezorgen ipv dat je moet afhalen.

• atomix9
Raikkonen_WC schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:22:
[...]

Het is gisteren besproken! Dus niet zien gebeuren? We gaan het meemaken :/

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04-2025
Iemand ervaring met garantie beleid van amazon.es ? In alle haast niet goed naar gekeken.

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:56

H.Boss

Hugo Boss

Ik zie het probleem niet, als je het niet kunt afhalen, wordt het wel verstuurd lijkt mij toch? Als er echt blijkt dat een fysieke sluiting nodig is.

Was tijdens de eerste golf toch ook.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• atomix9
H.Boss schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:30:
Ik zie het probleem niet, als je het niet kunt afhalen, wordt het wel verstuurd lijkt mij toch? Als er echt blijkt dat een fysieke sluiting nodig is.

Was tijdens de eerste golf toch ook.
Hoe gaan we de betaling regelen dan bij Mediamarkt en Gamemania? Dat lukt organisatorisch toch allemaal niet op zo'n korte termijn. Ik zie wel problemen.

Maar ik denk dat die 2 weken sluiting ook niet doorgaat, dus het zal wel loslopen... O-)

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:11
Voorlopig staan volgens insiders de sluiting van musea, theaters en bioscopen voor de komende 2 weken op de agenda. Het is dan nog te bezien of ze verder gaan met sluitingen. Als ze dat doen dan gaat de Mediamarkt waarschijnlijk de preorders in de winkel zelf bezorgen zoals ze ook grote apparaten bezorgen die in de winkel besteld zijn en nemen de bezorgers een pinautomaat mee. :Y

• Houthuizen96
  • Laatst online: 03-03-2024
atomix9 schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:45:
[...]

Hoe gaan we de betaling regelen dan bij Mediamarkt en Gamemania? Dat lukt organisatorisch toch allemaal niet op zo'n korte termijn. Ik zie wel problemen.

Maar ik denk dat die 2 weken sluiting ook niet doorgaat, dus het zal wel loslopen... O-)
En zoals al eerder benoemd, in België bijvoorbeeld is afhalen nog gewoon toegestaan bij o.a. de Media Markt, zal hier in zo'n scenario niet anders zijn. Dus geen reden voor paniek.

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:56

H.Boss

Hugo Boss

atomix9 schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:45:
[...]

Een betaalverzoek(incl. verzendkosten) vanuit een van de winkels? Of begrijp ik jou verkeerd...

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:11
@H.Boss Bij de GameMania in de eerste golf had je gewoon pech. Die verstuurden niet. Wellicht dat de MM etc het anders doen, maar winkels en online staan los van elkaar.
Maar het zal allemaal wel los lopen.

• spijkerhoofd
Arunia schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:10:
@H.Boss Bij de GameMania in de eerste golf had je gewoon pech. Die verstuurden niet. Wellicht dat de MM etc het anders doen, maar winkels en online staan los van elkaar.
Maar het zal allemaal wel los lopen.
Ik weet dat de MM aparte bezorgservice hebben vanuit de winkel. Ik heb zelf een tv gekocht in de winkel en werd met eigen bezorger bezorgd uit de winkel. Ik denk dat als het zover komt van een lockdown dat ze zo gaan bezorgen.

• Steven030
Ze kunnen volgende week even oefenen met de XSX lancering. Dan zijn alle foutjes uit het distributieproces op de 19de :P

Maar nogmaals, in Nederland gaan zulke strenge maatregelen nooit komen. Alleen dat de winkels strenger moeten zijn op 1,5 meter en aantal klanten. Het is compleet nutteloos om alles te sluiten en bovendien erg schadelijk voor de economie. Ze gaan musea, bioscopen en theaters sluiten

• Houthuizen96
Ik denk dat we ons allen niet zo druk hoeven indien de winkels dicht moeten. In andere landen in lockdown, zien we dat winkels wel gewoon mogen dienen als afhaallocaties. Bedenk ook dat voor winkels die games verkopen, de release weken van zowel de PS5 als Xbox Series X waarschijnlijk de belangrijkste weken van het jaar zijn. Zij zullen er echt wel alles aan doen om deze te verkopen. Zou me persoonlijk ook niets verbazen als ze daar hogerop al scenario's klaar hebben liggen voor lockdowns. Zoals gezegd: ze willen deze consoles (en accessoires) echt wel verkopen en zullen daar wel een oplossing voor vinden.

• Santiago2019
  • Laatst online: 04-01-2022
En zo is het. Maar goed, nu dat bol.com voor de honderste keer bevestiging heeft gegeven zijn mensen op zoek naar een nieuwe reden om te stressen over of hun console al dan niet op tijd geleverd wordt.

Wie weet steelt je postbode jouw PS5 wel als kerstcadeau voor zijn kinderen? Of misschien krijgt je PS5 opeens pootjes waardoor hij plots wegloopt? Ten slotte kan je eventueel net het ongeluk hebben dat juist jouw PS5 van de vracht is gevallen..

Zo kunnen we wel even doorgaan. Gewoon geduld hebben en je zit binnen een paar weken voor je PS5.

• kevineuro
  • Laatst online: 18-06-2022
Mike.Litoris schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:03:
Al komt er een gehele lockdown in Nederland (wat niet gaat gebeuren) is een PS5 echt het laatste waar je zorgen om moet maken..
Waarom zou dat het laatste moeten zijn? Sommige mensen werken al sinds maart vanuit huis en hebben het thuis aardig goed geregeld. Ik werk in IT en ben goed voorbereid op een lockdown (ook qua boodschappen, eten, fitness etc). Dan is de PS5 toch een van de weinige dingen waar ik me 'zorgen' om moet maken. Een lockdown zou op dit moment voor mij persoonlijk niet heel veel veranderen in mijn situatie.

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-12-2025
G4mert schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:30:
Iemand ervaring met garantie beleid van amazon.es ? In alle haast niet goed naar gekeken.
Volgens mij kan je de garantie afhandeling direct met Sony regelen.

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:54
spijkerhoofd schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:56:
Voorlopig staan volgens insiders de sluiting van musea, theaters en bioscopen voor de komende 2 weken op de agenda. Het is dan nog te bezien of ze verder gaan met sluitingen. Als ze dat doen dan gaat de Mediamarkt waarschijnlijk de preorders in de winkel zelf bezorgen zoals ze ook grote apparaten bezorgen die in de winkel besteld zijn en nemen de bezorgers een pinautomaat mee. :Y
Denken jullie echt dat ze de consoles etc gaan bezorgen dan ja?
Weet niet wat de marge op een playstation is voor een mediamarkt, maar denk echt dat dat nog niet over 5% zal gaan. Dan verdienen ze er dus niks op.

Waarom de release van nieuwe console goud is voor zo'n club is denk ik meer dat er dan dus honderden mensen de winkel inlopen voor accesoires/games/ander spul.

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

BekSide schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:07:
[...]

Weet niet wat de marge op een playstation is voor een mediamarkt, maar denk echt dat dat nog niet over 5% zal gaan. Dan verdienen ze er dus niks op.

Waarom de release van nieuwe console goud is voor zo'n club is denk ik meer dat er dan dus honderden mensen de winkel inlopen voor accesoires/games/ander spul.
5% van 500 is nog altijd 25 euro. Bezorgen ervanaf houden ze nog iets meer dan 20euro over lijkt me. Lijkt me dat ze geen 7 euro betalen voor een pakketje dan dat wij betalen

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-12-2025
Misschien moet ik voorlopig niet naar dit topic kijken met alle bangmakerij :X. Ik heb hem zelf besteld bij de Duitse MediaMarkt met afhalen in de winkel (net over de grens, 2km van het huis van mijn ouders). Dus als ze de grenzen sluiten kan ik nog altijd lopend gaan (denk echt niet dat er op iedere straat tussen NL/DE een polizei staat die om ausweiss gaat vragen >:)). Dus zolang winkels/afhaalpunten in Duitsland open blijven, zal het denk ik wel meevallen.

• collossus
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 16-06-2025
Linkje3 schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:24:
Misschien moet ik voorlopig niet naar dit topic kijken met alle bangmakerij :X. Ik heb hem zelf besteld bij de Duitse MediaMarkt met afhalen in de winkel (net over de grens, 2km van het huis van mijn ouders). Dus als ze de grenzen sluiten kan ik nog altijd lopend gaan (denk echt niet dat er op iedere straat tussen NL/DE een polizei staat die om ausweiss gaat vragen >:)). Dus zolang winkels/afhaalpunten in Duitsland open blijven, zal het denk ik wel meevallen.
Same here, maar wel in Aken, zo’n kwartiertje van de grens. De coronahulplijn van Duistland vertelde me dat je gewoon mag gaan zonder test of quarantaine als je minder dan 24h blijft

• Houthuizen96
BekSide schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:07:
[...]

En daarom wordt er nu bijvoorbeeld vanuit de Media Markt in Eindhoven ook een portal aangeboden waarin je verschillende accessoires en games erbij kan bestellen. Sure, op de console zelf maken ze niet veel winst, maar nog steeds wel wat. Ook voor de PR is het beter als ze leveren, kan me niet voorstellen hoeveel mailtjes en telefoontjes die dag anders zouden krijgen. Ook kan het een vorm van goede reclame voor ze zijn. Stel jij hebt een PS5 bij een Media Markt besteld en ze moeten dicht. Je krijgt dan te horen dat ze hem voor je gaan bezorgen/je het gewoon in de winkel kan afhalen. Als consument ga je jezelf dan alleen maar positief uiten over de Media Markt als mensen erover vragen en zal je waarschijnlijk er sneller weer iets bestellen.

[ Voor 17% gewijzigd door Houthuizen96 op 02-11-2020 12:34 ]

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Vergeet politie. Denk je serieus 2km te kunnen lopen met de PS5?

Flickr

• Mark_GAE
  • Laatst online: 28-07-2025
wilmundo schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:35:
[...]

Vuilniszak eromheen :P

• Boterham71
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-12-2025
[...]

Het is hier nou echt een ghetto hè. Waarom zou dat niet kunnen?

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Boterham71 schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:00:
[...]

Het is hier nou echt een ghetto hè. Waarom zou dat niet kunnen?
Kilos en grootte gaan voor de problemen zorgen. Buiten dat mag de polizei je ook de ps5 afnemen. wat je in Duitsland koopt mag namelijk niet de grens over >:)

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
Ik heb op de eerste dag dat het kon meteen in de MediaMarkt een pre-ordere geplaats.
Er is mijn verteld als ze de precieze aantallen weten, dat mensen gebeld gaan worden.
Het lijkt mij dat ze nu onderhand wel moeten weten hoeveel ze er gaan krijgen.

Is er al iemand gebeld die in de winkel besteld heeft?

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

• Houthuizen96
R-utger schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:52:
Ik heb op de eerste dag dat het kon meteen in de MediaMarkt een pre-ordere geplaats.
Er is mijn verteld als ze de precieze aantallen weten, dat mensen gebeld gaan worden.

Ben een aantal weken geleden al gebeld en ook via de mail op de hoogte gehouden (Eindhoven Centrum). Van wat ik heb vernomen uit dit topic, is dit wel een van de weinige Media Markten die zo goed mensen op de hoogte houdt.

• Niek_1981
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-11-2025

Niek_1981

Think Different.

Verschilt per filiaal, Media Markt Ekkersrijt Eindhoven gaat pas mensen bellen als ze fysiek bij de winkel in bezit zijn.

Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.

• atomix9

Gefeliciteerd met je pre-order!
*knip* dat kan ook op een nette manier

Sommige wel / sommigen niet. Andere filialen hebben weer een mail gestuurd....etc. *knip*

[ Voor 10% gewijzigd door Geronimous op 02-11-2020 17:14 ]

• Prophasis
  • Laatst online: 01-12-2025
atomix9 schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:56:
[...]

Gefeliciteerd met je pre-order!

Sommige wel / sommigen niet. Andere filialen hebben weer een mail gestuurd....etc. ***
Meeste mediamarkten zijn al begonnen met een mailtje te sturen. Een aantal hebben een mail via automatisch proces, gelinkt aan een pagina waar je additionele dingen kan bestellen, een aantal niet.

Breda heeft een mail uitgedaan zonder bijbestel pagina.

Ik bedoelde deze...

*knip*

[ Voor 41% gewijzigd door Geronimous op 02-11-2020 17:15 ]

• atomix9
*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door Geronimous op 02-11-2020 17:16 ]

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
*knip* jij mag ook normaal doen... zelf wat onderzoek doen voor je een vraag stelt is wel zo netjes.

[ Voor 89% gewijzigd door Geronimous op 02-11-2020 17:19 ]

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

• atomix9
*knip* doe normaal

[ Voor 90% gewijzigd door Geronimous op 02-11-2020 16:34 ]

• Kalder
[...]

Ben een keer 2,5km gaan lopen met een subwoofer van 20kg in een tas, was geen pretje kan ik je vertellen maar het is gelukt :+

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Laten we het gezellig houden.

Ja, ik begrijp dat je benieuwd bent of je eigen Mediamarkt/MM begonnen is aan het informeren van de preorder klanten. Ja, ik begrijp dat het frustrerend is om dezelfde vraag keer op keer terug te zien komen. Door te zoeken op termen als 'Mediamarkt' of 'MM' vind je een hoop relevante informatie.

Mocht je je eigen Mediamarkt niet terug zien komen in de zoekresultaten dan kun je mogelijk via Whatsapp contact opnemen met je MM. Voorbeeld voor Mediamarkt Almere, vind je hier.
@Kalder Hehehe, ik doe het je niet na!

[ Voor 3% gewijzigd door wilmundo op 02-11-2020 14:45 ]

Flickr

• Kalder
Hahaha, dat was ook een harde les die ik geleerd heb, doe dat nooit meer. Heb zeker minstens een uur gedaan over die 2,5km en had daarna 3 dagen spierpijn |:(

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-12-2025
Neem gewoon de fiets routes daar staat nooit Iemand

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

• spijkerhoofd
deurklinkje schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:58:
[...]

Neem gewoon de fiets routes daar staat nooit Iemand
Misschien kan hij zijn opa vragen hoe ze dat vroeger deden dat smokkelen :+

• Timovdr
  • Laatst online: 09-12-2020
Iedereen met een ps5 moet onderduiken.

• Kalder
Heb al eerder aangegeven dat ik vrijwillig in quarantaine ga als ik mijn PS5 heb, en zal daarin vast niet de enige zijn die zo denkt O+
Wat dat betreft kunnen ze beter de console eerder uitbrengen dan later, maar ik verwacht nog steeds 19 nov.

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:55
Timovdr schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:24:
Iedereen met een ps5 moet onderduiken.
Net alsof mensen met een PS5 zich niet sowieso al gingen terugtrekken in de bunker. _O-

• Finalchaos
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 19-07-2023
Nadat de ps5 binnen komt op 19 november ga ik ook vrijwillig in nquarantaine ^^ game on.

Zwarte humor is een ding, maar dit raakte kant noch wal...

[ Voor 60% gewijzigd door Geronimous op 02-11-2020 18:01 ]

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Finalchaos schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:57:
Nadat de ps5 binnen komt op 19 november ga ik mijn werkvloer besmetten met corona. Zorgen voor een superspread zodat de boel 2 weken dicht moet ^^ game on.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U2qYSlEBbQTTd3U0aRUpR95J5XY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NTwTSm2rtOT1kbHWTetvJH5I.jpg?f=user_large

Anyway......

Was deze al voorbij gekomen?

[ Voor 12% gewijzigd door FMS op 02-11-2020 16:10 ]

• Starscreamer
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik mag het allemaal niet hopen met Corona.
Het slaat overal om ons heen ook erg dichtbij in de familie :(
Nu met ziekenhuis behandelingen in vooruitzicht (niet Corona gerelateerd) hoop ik alles behalve op corona.
PS5 zou voor mij afleiding moeten zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Starscreamer op 02-11-2020 16:14 ]

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10-2025

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:04
*knip* doe dat liever met een TR ;)

[ Voor 138% gewijzigd door Geronimous op 02-11-2020 18:03 ]

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
Media Markt in Duitsland is emails aan het versturen naar klanten dat de release datum naar 12-11 is gewijzigd. Nu is het natuurlijk de vraag hoe legit onderstaande mail is.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MUy4GvG.jpg

• cronixx

cronixx

krieuw

Zou wel lekker zijn voor mijn amazon.de bestelling :9

• cronixx

cronixx

krieuw

Gandalf68 schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:15:
[...]

sorry hoor maar besef je wel hoe vervelend het is als je getest moet worden of als je klachten krijgt en in quraintaine moet ? Ik spreek uit ervaring, ben zelf net getest en mijn vrouw heeft het ook (ze werkt in de zorg )

Ik snap dat je graag wil gamen maar denk even na met wat je zegt want het heeft meer effect op mensen dan je denkt...

Ik hoop niet dat je corona krijgt... ik loop nu 1 dag met koorts en hoop dat het hier bij blijft ..maar leuk is anders...
Het was maar een grapje, toch? (neem ik aan)

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
Haha, kon dat maar waar zijn, heb 12 en 13 november verlof. Maar ik reken er toch niet echt op. Ik twijfel zelfs nog altijd of MM wel mijn pre-order op 19/11 zal uitleveren, want online staat nu al weken dat ze leveren wanneer ze voorraad hebben (duuuuh !). Heb ze voor alle zekerheid toch maar eens gemaild, want nu de datum dichterbij komt, begint het meer te kriebelen :p.

EDIT, ondertussen al antwoord van MM, maar zoals ik wel verwachtte is het antwoord totaal nietszeggend en weet ik dus nog altijd even weinig. Vind het overigens raar dat ze spreken over 'opbellen' want je kon enkel voor thuislevering opteren dus waarom zouden ze dan überhaupt bellen.
Geachte klant

De verwachte releasedatum werd inderdaad op 19 november geplaatst. Dit is natuurlijk de meest gunstige datum. Rekening houdende met lockdown-maatregelen en andere mogelijke vertragingen die hierdoor kunnen voorkomen kan het gebeuren dat deze datum niet gerespecteerd kan worden. In elke geval worden alle klanten die een pre-order maakten opgebeld in volgorde van bestelling (first-come-first-served principe).

Tot op heden hebben we (nog) geen weet van enige vertraging in dit proces dus gaan we er voorlopig nog altijd van uit dat 19 november de eerste levering kan gebeuren.

Verder nog vragen? We helpen u graag verder.

[ Voor 47% gewijzigd door Twixie op 02-11-2020 16:35 ]

Poulske schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:16:
Media Markt in Duitsland is emails aan het versturen naar klanten dat de release datum naar 12-11 is gewijzigd. Nu is het natuurlijk de vraag hoe legit onderstaande mail is.

[Afbeelding]
Hmmmmm, onderaan "begrü&en" ipv "begrüßen" :/

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
poor Leno schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:25:
[...]

Hmmmmm, onderaan "begrü&en" ipv "begrüßen" :/
Het blijft mediamarkt he :9

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

Pagina: 1 ... 69 ... 559 Laatste

Let op:
Om dit topic leesbaar te houden:

• Houd het on-topic,
• Géén vraag en aanbod,
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over scalping of het beleid van externe partijen

Plaats alleen orders bij vertrouwde partijen. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Wel zin in gezellig (offtopic) kletsen?
Daarvoor kun je terecht op de Tweakers Discord