Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:48
Dyna20 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 08:40:
[...]

Verkoop gaat een stuk minder denk ik. Anders gaan ze de prijs echt niet zomaar verlagen.
Het gerucht is dat er een nieuw model aankomt (slim versie met losse disc drive) welke $399/399 euro gaat kosten (exclusief de disc drive). Dus mogelijk dat ze daarom het huidige model nu dumpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-05 19:08
Schweino schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 08:28:
De PS5 is bij verschillende winkels flink in de aanbieding:

https://nl.pepper.com/groep/ps5
Klinkt goed. Uiteraard moeten we Gamemania en Mediamarkt even overslaan. Dat zijn de bedrijven die ons tijdens de tekorten hebben proberen uit te buiten door pakketen van meer dan 800 euro samen te stellen, losse verkoop was niet mogelijk. Dan maar bij Nedgame in slaan. :)

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Redax schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:27:
[...]

Klinkt goed. Uiteraard moeten we Gamemania en Mediamarkt even overslaan. Dat zijn de bedrijven die ons tijdens de tekorten hebben proberen uit te buiten door pakketen van meer dan 800 euro samen te stellen, losse verkoop was niet mogelijk. Dan maar bij Nedgame in slaan. :)
Tja, ik vind dat soort houding altijd zo zuur en bizar. Je neemt het veel te persoonlijk. Ja, het was absoluut niet netjes. Maar de markt en de tekorten maakten het mogelijk en ELKE retailer deed het op dat moment. Dan zou je wel dom zijn om niet te volgen. Jij krijgt vast ook graag je salaris, net zo voor mediamarkt medewerkers. Mediamarkt is een onpersoonlijke entiteit, je doet alsof ze over je kat gereden zijn...

Puur zaken, niets persoonlijk, geen enkel sentiment bij. Uiteindelijk verwissel je geld/cash voor een item in <insert random dozenschuiver> zaak. Bij mediamarkt zijn ze over het het algemeen best netjes trouwens met garantie afhandeling, dus dat heb je dan ook weer.

Ik heb niets met mediamarkt, maar het zou me niet tegen houden om daar een ps5 (voor familie dan, heb er zelf al een) mee te nemen. Lekker gemakkelijk, en ik koop graag fysiek. Vooral dit soort items.

En je HOEFDE toen ook niets te kopen. Heb ik ook niet gedaan, geen enkele scalper heeft toen m'n centjes gezien. En bijna twee jaar na release simpel een ps5 gekocht via de sony website. Niets gemist, geen zuchtje stress... Luxeproducten, first world problems, enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1835258

Amos_x schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:37:
[...]

Tja, ik vind dat soort houding altijd zo zuur en bizar. Je neemt het veel te persoonlijk. Ja, het was absoluut niet netjes. Maar de markt en de tekorten maakten het mogelijk en ELKE retailer deed het op dat moment. Dan zou je wel dom zijn om niet te volgen. Jij krijgt vast ook graag je salaris, net zo voor mediamarkt medewerkers. Mediamarkt is een onpersoonlijke entiteit, je doet alsof ze over je kat gereden zijn...

Puur zaken, niets persoonlijk, geen enkel sentiment bij. Uiteindelijk verwissel je geld/cash voor een item in <insert random dozenschuiver> zaak. Bij mediamarkt zijn ze over het het algemeen best netjes trouwens met garantie afhandeling, dus dat heb je dan ook weer.

Ik heb niets met mediamarkt, maar het zou me niet tegen houden om daar een ps5 (voor familie dan, heb er zelf al een) mee te nemen. Lekker gemakkelijk, en ik koop graag fysiek. Vooral dit soort items.

En je HOEFDE toen ook niets te kopen. Heb ik ook niet gedaan, geen enkele scalper heeft toen m'n centjes gezien. En bijna twee jaar na release simpel een ps5 gekocht via de sony website. Niets gemist, geen zuchtje stress... Luxeproducten, first world problems, enz...
toon volledige bericht
Zeker waar. Onpersoonlijk is een goede benaming. Wat betreft retour nemen doen ze dan ook weer niet moeilijk is mijn ervaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:00
Schweino schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:15:
[...]

Het gerucht is dat er een nieuw model aankomt (slim versie met losse disc drive) welke $399/399 euro gaat kosten (exclusief de disc drive). Dus mogelijk dat ze daarom het huidige model nu dumpen.
Grote kans dat de eventuele slim versie hier gewoon €449 gaat kosten, de huidige Digital is in Amerika ook $399 maar bij ons dus €449. Sony doet hetzelfde met de Playstation store. Games kosten hier €80 en in de US $70...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chanfan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-04 13:32
Deze middag in Mediamarkt Brussel Final Fantasy XVI gaan kopen. Ik zag een enorme hoeveelheden PS5 consoles en PS VR2 achter de kassa's staan. Weet niet wat de bedoeling daarvan is. Vergeten te vragen toen ik mijn game betaalde. Zijn dat allemaal reservaties?

Het contrast in de videogames sectie in de Mediamarkt tussen Xbox Series en PS5 was wel enorm qua ruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14:00
Hilarisch eigenlijk. Momenteel is er een aanbieding gaande bij Mediamarkt:

En daar gooien ze alle Qware shitzooi praktisch gratis bij, met wat random spellen en nog goedkoper dan de oude PS5 MSRP.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1835258

PlayStation 5 Spider-Man 2 editie - bundel nu beschikbaar als pre-order.

Levering 1 september 2023
Prijs €659,99

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Birrsxo1se7Nc1hYpWJhbzpgZfY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QkNVoefSMzXE2AIl4jRosi7z.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:32
Voor degenen die spijt hadden dat ze de vorige sale hadden overgeslagen (zoals ik), de disc edition is weer met veel korting op playstation direct en veel andere plekken te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-03 14:26
SanderBos schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 07:31:
Voor degenen die spijt hadden dat ze de vorige sale hadden overgeslagen (zoals ik), de disc edition is weer met veel korting op playstation direct en veel andere plekken te koop.
Ja, had gisteren om 23:30 uur nog 1 besteld bij bol voor 550. Nu een cadeaukaart gekregen voor het verschil. En direct nog 2 modellen gekocht.

Mooie prijs zo, bij Gamemania is die nog 10 euro goedkoper.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1979346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:07
SanderBos schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 07:31:
Dank je wel voor de tip!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jjjb
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:26
Zijn er nog goede aanbiedingen / combo's bijv richting black friday of de launce van COD mw III ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:06
Tja het is gewoon de shop van Playstation zelf.
Een review achterlaten van een order die wel goed gaat doet vrijwel niemand. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 15:58
Ik zit in de wachtmodus om een ps5 aan te schaffen, zit hier nog steeds met een launchday PS4 :P

Of ik wacht op de release van de nieuwe "Ps5 slim" met disc addon of ik haal gewoon een huidige variant. Ik moet zeggen dat ik deze aanbieding wel verleidelijk vind:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_IGbVRVF0LWpip_m1LUIc-jsb2c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0IrxPQ4TwGxgreHCZWamkfCs.png?f=fotoalbum_large

https://www.ti-84shop.nl/...ditie-copy-145255726.html

Ik ken deze shop verder niet en de reviews op TP zijn redelijk positief alleen kunnen ze regelmatig de levertijd niet halen: https://nl.trustpilot.com/review/www.ti-84shop.nl, hier op tweakers zijn de reviews ronduit slecht. Iemand elders wellicht een goede deal gezien? Of beter even wachten op de launch (kans groter dat er aanbiedingen komen met de "oude" ps5 consoles).

[ Voor 10% gewijzigd door renzo4000 op 17-10-2023 13:32 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-05 19:08
renzo4000 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:30:
Ik zit in de wachtmodus om een ps5 aan te schaffen, zit hier nog steeds met een launchday PS4 :P

Of ik wacht op de release van de nieuwe "Ps5 slim" met disc addon of ik haal gewoon een huidige variant. Ik moet zeggen dat ik deze aanbieding wel verleidelijk vind:

[Afbeelding]

Ik ken deze shop verder niet en de reviews op TP zijn redelijk positief alleen kunnen ze regelmatig de levertijd niet halen: https://nl.trustpilot.com/review/www.ti-84shop.nl, hier op tweakers zijn de reviews ronduit slecht. Iemand elders wellicht een goede deal gezien? Of beter even wachten op de launch (kans groter dat er aanbiedingen komen met de "oude" ps5 consoles).
Bij twijfel niet doen, zeker niet als het geld kost. Ik zie de PS5 regelmatig in de aanbieding dus ik zou(net als ik) wachten op een aanbieding van een gegarandeerd betrouwbare winkel.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos

[Afbeelding]

Ik heb zelf geen ervaring met deze shop, maar ik had hem ooit overwogen en toen schrok inderdaad van de slechte reviews. Deze aanbieding is eigenlijk niet 'too good to be true', zoals ze soms wel zijn bij hun. Maar ik zou zeker niet naar hun gaan.
(bij je redelijk positieve trustpilot link hebben ze ook wel heel veel recensies geblokkeerd zie ik)

In het afgelopen jaar is er 2x een lange periode geweest met een deal van 470 euro met 1 controller (ik heb er bij die 2e periode eentje gekocht), beide keren dan bij heel veel winkels.
Dus ik zou zelf vermoeden aan dat ze als het nieuwe model er is dat Sony dat dit jaar nog een keer gaat doen (en dan heb je ook 175GB meer opslag dan in het huidige model). Maar ik weet het niet zeker natuurlijk.

Edit: En in principe zou ik ook bij de slim voor de disk variant gaan. Je moet denken aan dat het gemiddeld je 10 euro per spel gaat schelen (en ik had het er zelf in feite met de eerste 5 games al uit), dus die diskdrive heb je zo terugverdiend.
Ze gaan blijkbaar de basis prijzen zetten op 550 voor disk-variant, 450 voor digital variant, en 120 euro voor de losse diskdrive).

[ Voor 11% gewijzigd door SanderBos op 17-10-2023 19:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schweino

[Afbeelding]

Niet kopen, zijn oplichters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:41

[Afbeelding]

Voor €519,01 bij https://www.amazon.nl/dp/B08H93ZRK9

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Slechte deal, is met 1 controller.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:34
renzo4000 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 23:29:
[...]

Slechte deal, is met 1 controller.
Das een prima deal, normaal is ie (disc) met 1 controller €550.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Geronimous schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 23:57:
[...]

Das een prima deal, normaal is ie (disc) met 1 controller €550.
Het lijkt nu inderdaad een goede deal van dit moment, maar vorige week was er nog overal een PS5 disc edition + FC2024 + controller €488. Het lijkt erop dat ze tijdelijk weer op de oude prijs zijn. Ik denk dat ik dus maar even afwacht de komende tijd en wat de prijzen gaan doen bij de release van de nieuwe PS5.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:19
renzo4000 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 09:15:
[...]

Het lijkt nu inderdaad een goede deal van dit moment, maar vorige week was er nog overal een PS5 disc edition + FC2024 + controller €488. Het lijkt erop dat ze tijdelijk weer op de oude prijs zijn. Ik denk dat ik dus maar even afwacht de komende tijd en wat de prijzen gaan doen bij de release van de nieuwe PS5.
Je bent eigenlijk net te laat, de prijs was een tijdje flink gezakt, maar nu weer op het oude niveau. Als je nu de beste deal wilt dan moet je eerst even op de PS5 Slim wachten. De normale PS5 is momenteel nergens meer in de aanbieding. Later dit jaar zullen er wel weer leuke aanbiedingen komen.

LG OLED C2 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:34
renzo4000 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 09:15:
[...]

Dat laatste is mss wel een goede zet. Die deal die je omschreef was zeker een hele mooie aanbieding!

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
Black Friday, Sinterklaas, Kerst, Nieuwjaar, er komen echt nog wel een paar aanbiedingen aan de komende tijd.

LG OLED C2 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrettigGestoord
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 03-05 19:10
Lap, ik wou vandaag net die 489 EUR bundel halen bij Coolblue aangezien we van de werkgever hier in België opnieuw consumptie cheques hebben gekregen. Dan is die weer aan de normale prijs :/ Scheelt toch weer 350 EUR op de aankoop.

Dan nog maar even afwachten naar de volgende deal. Of misschien de slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:44
Dyna20 schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 09:42:
[...]

Precies, zo kan je wel blijven wachten. Als eventueel de Pro uitkomt dan zullen de eerste geruchten van een PS6 ook verschijnen. Dan kan je blijven wachten. Je leeft nu, wil je spelen dan haal je hem. Twijfel je erg, moet je bij jezelf te raden gaan hoe graag je hem wel echt wilt.

Durf te wedden, dat heel veel tweakers die actief in dit forum waren afgelopen tijd, hem nog steeds niet hebben gekocht. Vonden het leuk om mee te praten, maar als er echt mogelijkheid was. Was er altijd wel een reden om hem niet te kopen.
Gaat er meer om, of ik dan in de toekomst niet beperkt wordt. Hij is nu al een tijdje uit dus vandaar.

Moet er wel bij zeggen, qua first party games doe ik niet echt voor. Meeste wat ik speel is Call of Duty *(nog op de PC* maar wil dus nu weer een console.

[ Voor 9% gewijzigd door theduke1989 op 02-11-2023 08:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
theduke1989 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 08:17:
[...]

Gaat er meer om, of ik dan in de toekomst niet beperkt wordt.
Ik vind dit steeds zo'n raar statement :? Je bent altijd beperkt, tot op zekere hoogte, met wat je ook doet of koopt. Oneindige performance bestaat niet. Zelfs met een nividia 4080 in je pc ben je 'beperkt'.

Het gaat er echt om wat je accepteert en waar je performance target ligt. En wat voor games je speelt. Kan je 4k full path tracing zonder reconstruction aan 60fps op de ps5? Neen.

Maar daar ligt ook de doelgroep niet. Sony (en ms) willen een acceptabele game machine voor het grote publiek die max ongeveer 500 euro wil neerleggen voor een spelletjesdoos. Zo 4k path tracing machine bestaat ook, maar daarvoor moet je een pc samenstellen. En sony kan vast ook zo'n console maken, en dan kost 'ie 2000 euro en verkopen ze er 16 aan de diehards.

Het leven wordt zoveel makkelijker als je niet denkt in termen van 'beperkingen' en je daarbij ook allerlei dingen radicaal en principieel ontzeggen, wat ik hier ook wel vaak lees op tweakers. Ik zou het persoonlijk jammer vinden van geen game console bij de tv te hebben als gamen een hobby is.

Er is ten overvloede geschreven over het verschil tussen een pc en een console. Maar ik accepteer in de woonkamer, aan de tv, met veel plezier en liefde een 'compromis' in performance, als dat betekent dat ik zelf niets hoef te managen. "Curated experience" is me op dit moment ook veel waard. Even ontsnappen aan dat 'sweaty gamer' pc gedoe, met drivers allerhande.

Sony regelt alles netjes voor me, console is automatisch up to date, en ik heb maar te gamen. Daar heb ik nu echt geen 'pro' voor nodig. Ook vorige generatie vond ik de pro echt een onzin product.

Mijn eisen liggen wellicht lager dan die van jou, maar ik kan me op dit moment niet inbeelden waarom ik een pro zou willen. Het is ook erg goed mogelijk dat een ps5 'mijn laatste console' wordt. Op een bepaald moment ga je toch minder gamen, of trekt het allemaal minder (hier en daar een dikke blockbuster voor de fun), en daarvoor kom ik echt niets te kort op een ps5. Een gevoel dat ik wel had op een ps3 en ps4. Zolang ze spiderman niveau games kunnen uitbrengen aan 60fps ben ik tevreden.

Voor microsoft flight simulator heb ik dan weer m'n game laptop. En zo is er voor elke experience wel een gepast product.

Ik ga wellicht te breed mijmeren en filosoferen op je eenvoudige stelling, maar mijn punt is dat men het zichzelf soms niet zo moeilijk moet maken. Voor 500 euro koop je een halve iPhone tegenwoordig, en die worden ook om de 2 jaar gekocht. Vind het een non-issue eigenlijk.

Komt er een 'pro', dan schuif je de huidige door naar familie, hebben zij er ook plezier van. Of je houdt de non-pro, want die is ook prima. (dat is wat ik zal doen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
Na een lange tijd ook hier in Luxembourg in Auchan de PS5 eindelijk verkrijgbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vrvSZoJKQjjuHgPwMETA5oG4_rc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NbIS2vZCXz0O3xBPUxi8qr5O.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hTKNxi3DvaxOMBXAvbnQd491wRQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/StEc4VmSyLCtPDEwsUeJcLwW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ebgk_k_zsYiS1XURTa2wrm4o1hQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qW3cPFsdL8silXluG2Esv68A.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kan hiervoor mijn gespaarde meal vouchers gebruiken.

Natuurlijk niet aantrekkelijk qua prijs. Maar is nog redelijk of ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:46
@theduke1989 wacht gewoon op de slim versie , als je zoveel wilt betalen :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-04 12:03
Amaze86 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 19:51:
@theduke1989 wacht gewoon op de slim versie , als je zoveel wilt betalen :)
waarom wachten op de 'slim' ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
joey82 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 17:07:
[...]

waarom wachten op de 'slim' ?
Omdat er ook (hoogstwaarschijnlijk) een ps5 slim met spiderman 2 bundel komt voor dezelfde prijs (of misschien zelfs goedkoper).

Daarbij heb je ook nog eens meer storage (1tb vs 825gb) en uiteraard een compactere ps5.

De discussie over het design is nogal subjectief maar ik vind hem er toch echt beter uitzien dan het enorm object zoals de huidige ps5 nu is. Als je de panels niet mooi vindt doe je er toch gewoon skin overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
renzo4000 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 17:34:
[...]

Omdat er ook (hoogstwaarschijnlijk) een ps5 slim met spiderman 2 bundel komt voor dezelfde prijs (of misschien zelfs goedkoper).

Daarbij heb je ook nog eens meer storage (1tb vs 825gb) en uiteraard een compactere ps5.

De discussie over het design is nogal subjectief maar ik vind hem er toch echt beter uitzien dan het enorm object zoals de huidige ps5 nu is. Als je de panels niet mooi vindt doe je er toch gewoon skin overheen?
Ik wacht nog even af dan. Kan me meal vouchers tot 02.2024 gebruiken. Dus tot die tijd hopelijk in de schappen.

Excited, koop direct Metal Gear Solid Master Collection Vol.1 erbij.

[ Voor 4% gewijzigd door theduke1989 op 04-11-2023 18:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:23
theduke1989 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 18:23:
[...]

Ik wacht nog even af dan. Kan me meal vouchers tot 02.2024 gebruiken. Dus tot die tijd hopelijk in de schappen.

Euh, je bent op de hoogte van hoe ongekend slecht die 'Master Collection' in elkaar zit?

Ik ben een groot Metal Gear fan, maar deze graai ik ooit wel uit de budgetbak.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Metal Gear Solid Master Collection Vol. 1 - DF Tech Review - PS5/Xbox Series X/Switch + PC Tested!

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
theduke1989 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 18:23:
[...]

Ik snap dat men die games graag opnieuw willen beleven en moet iedereen ook zelf weten natuurlijk :)
Maar ik zou zeggen kies wat anders en laat dat links liggen, er is zoveel moois. Schandalige respectloze release geheel in de huidige traditie van Konami.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Rossi46 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 20:52:
[...]

Euh, je bent op de hoogte van hoe ongekend slecht die 'Master Collection' in elkaar zit?

Ik ben een groot Metal Gear fan, maar deze graai ik ooit wel uit de budgetbak.

[YouTube: Metal Gear Solid Master Collection Vol. 1 - DF Tech Review - PS5/Xbox Series X/Switch + PC Tested!]
Ik ben een groot fan van de game
Heb denk ik deel 1 20x keer uitgespeeld (weet hoe elke boss ik uit schakelen moet.
Heb denk ik deel 2 15x uitgespeeld.
Heb deeltje 3 misschien 5x uitgespeeld

Een maat van me ook. Ondanks dat Konami zei dat ze 1080p.ge-upscaled hebben is het 720 en deeltje 1 is 240pAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fw_uONsMr38C9nxk73SlGJm76mI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WN11aTsZ3GuiVH7RZSSDFlUc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qU97sj9p-UshXuwyAVzVlARj_VA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/99DMH3QHuaP0W1071fGNP8xd.jpg?f=fotoalbum_large

Maar goed doet er niet toe. Hij speelt er met plezier aan. Jammer dat ze niet de GC versie als benchmark hadden gekozen en die opgepoetst.

Goed ik wacht dan sowieso op de slim en waarschijnlijk met Spiderman.

Wanneer hoort de slim uit te komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
De PS5 slim begint dan nu blijkbaar echt te komen, zie bijvoorbeeld deze to the point review van Dave2D:
YouTube: NEW Sony PS5 "Slim" - Teardown + Thoughts

(Voor mij met een relatief recent gekochte PS5 was het vooral goed om te zien dat de al lang bestaande geruchten over hetzelfde stroomgebruik als de bestaande blijkbaar kloppen. Volgens Linus is het geluid ook ongeveer gelijk (jammer, want ik vind zelf de PS5 eigenlijk best luid))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
SanderBos schreef op zondag 5 november 2023 @ 08:24:
De PS5 slim begint dan nu blijkbaar echt te komen, zie bijvoorbeeld deze to the point review van Dave2D:
YouTube: NEW Sony PS5 "Slim" - Teardown + Thoughts

(Voor mij met een relatief recent gekochte PS5 was het vooral goed om te zien dat de al lang bestaande geruchten over hetzelfde stroomgebruik als de bestaande blijkbaar kloppen. Volgens Linus is het geluid ook ongeveer gelijk (jammer, want ik vind zelf de PS5 eigenlijk best luid))
Interessant, het ontkracht ook een aantal andere geruchten:

- Er wordt nog steeds liquid metal gebruikt om te koelen
- Het onboard SSD geheugen is nog steeds op het moederbord vastgesoldeerd

Ik had gehoopt dat beide aangepast zouden zijn, met name de laatste is niet echt duurzaam (geheugen defect = hele console in de prullenbak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
LTT had ook al een filmpje er van:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
PS5 Slim First Look and TEARDOWN!!

Wat ik nog altijd jammer vindt is dat het geen backwards compatibility heeft. Always online.

- heeft nu wel een 1TB ssd erin.

[ Voor 35% gewijzigd door theduke1989 op 05-11-2023 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
theduke1989 schreef op zondag 5 november 2023 @ 10:16:

Wat ik nog altijd jammer vindt is dat het geen backwards compatibility heeft. Always online.

- heeft nu wel een 1TB ssd erin.
Wat bedoel je met Always Online? Zoals ik het heb gelezen is het alleen zo dat je als je een disk drive hebt in de slim dat je dan éénmalig na installatie of eerste keer aanzetten online moet zijn.

Dat is heel wat anders dan always. Dat is alleen een verandering voor je ervaring als je je PS5 na uitpakken of een reparatie niet de eerste keer aan Internet zou willen koppelen. Dus als je je Last Guardian disk met 60 fps wil spelen zou dat nog steeds moeten kunnen.

(ik weet niet of iemand dit ook daadwerkelijk al heeft kunnen uitproberen, maar dit is zoals ik het begrijp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
renzo4000 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 17:34:
[...]

Komt nog 30 euro bij voor de mensen die de console verticaal willen laten staan....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
joey82 schreef op zondag 5 november 2023 @ 14:04:
[...]

Komt nog 30 euro bij voor de mensen die de console verticaal willen laten staan....
Hij kan ook verticaal staan zonder stand, echter wel kans op eerder omvallen natuurlijk. Overigens kan je voor een paar euro ook een boel alternatieven vinden op de bekende sites met accessoires, je bent niet verplicht die van Sony zelf te kopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:56
Ik heb de PS5 disk COD MWF 3 bundel gekocht voor 489euro. COD zijn mijn kinderen te jong voor en ik speel het niet. Die code voor 55euro verkocht via marktplaats. Nu dus een ps5 disk versie voor 434euro. Dat is goedkoper dan een losse digital ps5 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1979346

joey82 schreef op zondag 5 november 2023 @ 14:04:
[...]

Deze is ook geschikt voor de fat, er zit namelijk een adapter bij die dit mogelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
jongetje schreef op zondag 12 november 2023 @ 08:39:
Ik heb de PS5 disk COD MWF 3 bundel gekocht voor 489euro. COD zijn mijn kinderen te jong voor en ik speel het niet. Die code voor 55euro verkocht via marktplaats. Nu dus een ps5 disk versie voor 434euro. Dat is goedkoper dan een losse digital ps5 😀
Same here :)

vraag mij wel af wanneer de zogenaamde slim in nederland verkrijgbaar zal zijn....

die past mooi in het meubel in de woonkamer....

[ Voor 15% gewijzigd door joey82 op 12-11-2023 16:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• playr2014
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-05 19:21
Voor de liefhebbers: op ps direct kun je weer eens
consolepanelen - Midnight Black bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:24
jongetje schreef op zondag 12 november 2023 @ 08:39:
Ik heb de PS5 disk COD MWF 3 bundel gekocht voor 489euro.
Idem, al zal ik de moeite waarschijnlijk niet nemen om de code door te verkopen.

Wat ik vandaag wel tegenkwam op Amazon.it:
• DualSense controller voor 49.97
• DualSense controller + EU FC24 voor 89.99
• PS5 standard voor 429.98
+paar euro verzendkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Bij diverse (web) winkels is de PS5 disc versie (zonder games) te verkrijgen voor €429,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doetje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-04 22:57
Nnoitra schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:49:
Bij diverse (web) winkels is de PS5 disc versie (zonder games) te verkrijgen voor €429,-
De versies mét game erbij zijn ook gezakt in prijs, maar door de promoties op de games zelf koop je ze best afzonderlijk lijkt mij 8)

Blabla Boemboem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Hier in Luxembourg Auchan supermarkt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SkOvSoqBTTZUtppgGLs94G98Nfk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bxshk6QTFmfojNF4FZ3YvHxG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1OO-MFX3BNAJqX7zAjP9E-SQaJc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aF9Pi1smETRGsm4i2whUbYP5.jpg?f=fotoalbum_large

Zijn dit goed goede prijzen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavanta
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-05 08:49
theduke1989 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:32:
Hier in Luxembourg Auchan supermarkt

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zijn dit goed goede prijzen?
Ze sinds gisteren/vandaag overal 430 als de laagste prijs voor de disc edition. Ze zullen hem wel willen opruimen voor het nieuwe model. Maar lijkt mij een goede prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
cavanta schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:30:
[...]

Ze sinds gisteren/vandaag overal 430 als de laagste prijs voor de disc edition. Ze zullen hem wel willen opruimen voor het nieuwe model. Maar lijkt mij een goede prijs!
Heb de Spiderman 2 pack gekocht met MGS vol1.
Ik weet niet wanneer de nieuwe PS5 slim in Europa uitkomt.

En de meal vouchers wat ik heb, zijn geldig tot 28.02.2024 maar vanaf januari 2024 mag je geen consoles, electro dingen kopen met de meal vouchers. Dus beter nu gebruiken dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:16

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Mooi voor diegenen die de PS5 nog willen kopen. Dat is een goede prijs! En afgezien van het formaat wordt je niet benadeeld als je de Slim versie niet koopt. Dus als je de ruimte hebt zou ik nu toeslaan :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzbee
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-04 17:12
De €430 aanbieding bij Bol en Coolblue is inmiddels uitverkocht zo te zien. Bij Bol sinds einde deze ochtend, bij Coolblue ergens deze middag. Hopelijk komt mijn bestelling bij Bol van vanochtend 7:00 er doorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaborz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-05 16:27
Ik heb hem ook op de valreep kunnen aanschaffen bij Intertoys maar daar lijkt hij nu ook op. Op Playstation.com lijkt hij nog beschikbaar voor de actieprijs. https://direct.playstatio...oles/playstation5-console

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
heeft iemand de 'slim' al in een nederlandse (web)winkel gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFlink
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
joey82 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 16:41:
heeft iemand de 'slim' al in een nederlandse (web)winkel gezien?
Nope. Eerste mogelijke datum is 1 december

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
FlipFlink schreef op zondag 19 november 2023 @ 18:30:
[...]

Nope. Eerste mogelijke datum is 1 december
dan wachten we geduldig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFlink
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
joey82 schreef op maandag 20 november 2023 @ 22:52:
[...]

dan wachten we geduldig....
Same here :') sowieso brengen ze het uit voor kerst, anders lopen ze echt veel geld mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-04 16:06
De slim is sinds vandaag te koop in Portugal en Spanje.
Ook staat hij nu op de Nederlandse Playstation webshop, 'Komt binnenkort'.
Ik denk dat een Nederlandse release nu dichtbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoticeNL
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-05 18:44
Heeft iemand toevallig ergens opgevangen of er nog nieuwe voorraad (fat?) PS5's gaat komen die voor de Black Friday-prijs weggaat? Actie loopt volgens de officiële PlayStation-site namelijk nog tot en met 30 november, maar misschien ben ik nu aan het hopen tegen beter weten in.

[ Voor 6% gewijzigd door NoticeNL op 22-11-2023 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:56
@NoticeNL Die zijn vorige week volgens mij al allemaal verkocht binnen een dag tijd... en aangezien ze niet meer geproduceerd worden lijkt mij die kans klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Laatst online: 14:50
120 euro duurder. Moet toch maar even toeslaan nu nog.

Verwachten jullie al snel acties met die slim voor kerst of toch dat die op die 550 blijft hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
NoticeNL schreef op woensdag 22 november 2023 @ 16:20:
Heeft iemand toevallig ergens opgevangen of er nog nieuwe voorraad (fat?) PS5's gaat komen die voor de Black Friday-prijs weggaat? Actie loopt volgens de officiële PlayStation-site namelijk nog tot en met 30 november, maar misschien ben ik nu aan het hopen tegen beter weten in.
Er is echt nog wel een voorraad hoor, maar die winkels zijn ook niet gek.
Die gaan niet hun hele, voor de reguliere prijs ingekochte, voorraad voor een €120,- onder de reguliere verkoopprijs verkopen zolang de slim er nog niet is.
En met de feestdagen in het vooruitzicht gaat men alsnog wel de reguliere prijs betalen.

Wellicht dat er nog een paar shops zijn die een klein voorraadje op vrijdag of op cyber monday voor een leuke prijs weg doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Nnoitra op 22-11-2023 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
@Nnoitra Vanaf 30 november is de slim versie te koop, dus ze willen van de fat versie af. Denk dat je nog kans maakt op vrijdag zelf, in duitsland kost de disc versie zelfs €399 bij expert.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoticeNL
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-05 18:44
AMARONE schreef op woensdag 22 november 2023 @ 17:11:
120 euro duurder. Moet toch maar even toeslaan nu nog.

Verwachten jullie al snel acties met die slim voor kerst of toch dat die op die 550 blijft hangen?
Denk dat de Slim voorlopig gewoon 549 zal zijn, zou het in ieder geval raar vinden als ze die net na release al met korting gaan verkopen.
Amaze86 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 17:49:
@Nnoitra Vanaf 30 november is de slim versie te koop, dus ze willen van de fat versie af. Denk dat je nog kans maakt op vrijdag zelf, in duitsland kost de disc versie zelfs €399 bij expert.
Ik vermoed inderdaad ook dat de voorraden nu kunstmatig ‘op’ zijn; dat er nog een bult in centrale magazijnen staat (die nog niet meetelt als voor de consument beschikbare winkel-/verkoopvoorraad) of dat er misschien nog wel een vracht ergens op een schip onderweg is of iets dergelijks. Hoop dat er iemand meeleest die hier meer over weet :)

Zit zelf nog te twijfelen tussen een nog wel verkrijgbare SpiderMan 2-bundel die ik eigenlijk niet hoef, of toch de gok nemen en wachten tot er misschien nog kale consoles beschikbaar komen. We’ll see :)

[ Voor 19% gewijzigd door NoticeNL op 22-11-2023 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Amaze86 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 17:49:
Ze willen verkopen, zeker voor de feestdagen.
Ik ga er een heel klein beetje vanuit dat de voorraad 'Slim' nog niet dermate groot is dat er genoeg zijn voor de komende feestdagen periode.
Het zou dan niet slim zijn om geen backup te hebben in de vorm van de 'Phat'. Als winkel verkoop je liever iets dan niets en de 'Phat' is dan alles behalve een downgrade en nog zeer zeker goed verkoopbaar, al helemaal met een iets kleinere korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Nnoitra schreef op woensdag 22 november 2023 @ 18:03:
[...]

Ze willen verkopen, zeker voor de feestdagen.
Ik ga er een heel klein beetje vanuit dat de voorraad 'Slim' nog niet dermate groot is dat er genoeg zijn voor de komende feestdagen periode.
Het zou dan niet slim zijn om geen backup te hebben in de vorm van de 'Phat'. Als winkel verkoop je liever iets dan niets en de 'Phat' is dan alles behalve een downgrade en nog zeer zeker goed verkoopbaar, al helemaal met een iets kleinere korting.
Boeit ze vrij weinig, als je wist dat ze er weinig voor terugkrijgen van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Amaze86 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 18:22:
[...]

Boeit ze vrij weinig, als je wist dat ze er weinig voor terugkrijgen van Sony.
Dat is niet het belangrijkste; je wilt liever niet tegen een klant zeggen dat je ze iets niet kunnen verkopen. Die klant gaat naar een andere toko waar ze hem wel kunnen helpen en de kans is groot dat ie een volgende keer juist daar weer heen gaat.
Een tevreden klant komt eerder terug dan een ontevreden klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert22nh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EKs1UKgTFAs5DLb2IR-FCojZoTY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Zq1r6dpxkQO22VDoJ0siZmJG.png?f=fotoalbum_large

• Nnoitra
Amazon.de heeft weer een voorraadje voor ± €429,-

• Amaze86
Nnoitra schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:40:
Amazon.de heeft weer een voorraadje voor ± €429,-
€443,20

Kon goedkoper in NL.

• Nnoitra
Amaze86 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:46:
[...]

€443,20

Kon goedkoper in NL.
Kon, maar daar heb je nu niets meer aan..

En €436.21 inc Duitse btw aanpassing, heb ik net gecontroleerd.. Geen idee waar jij dat bedrag vandaan haalt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:53
€436 inderdaad. Net gekocht. Thx voor de tip!

• Amaze86
Nnoitra schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:00:
[...]

Kon, maar daar heb je nu niets meer aan..

En €436.21 inc Duitse btw aanpassing, heb ik net gecontroleerd.. Geen idee waar jij dat bedrag vandaan haalt :)
€6,99 verzendkosten komen erbij, bij mij dan.

• Speedz
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-04 20:44
Ook net bij amazon.de besteld. Levering 30nov.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-04 16:06
Ik heb zojuist de Slim bij Sony kunnen bestellen, levertijd 3 - 5 werkdagen.

https://direct.playstatio...-console-model-group-slim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Heel nice. Goede deal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
Mandarijntje schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 00:11:

Heb graag het nieuwste altijd maar 130 eu verschil is wel veel voor weinig vooruitgang qua hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86

Bij intertoys al te bestellen https://www.intertoys.nl/ps5-slim

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• disbehave
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
De Slim nu ook bij Gamemania te koop voor 539 euro, op voorraad in winkel en online

Ik zoek nog een oude voor 429 maar volgens mij alleen nog bij Amazon.de te koop/ op voorraad. Of weet iemand ergens nog een NL voorraad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
disbehave schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:07:
De Slim nu ook bij Gamemania te koop voor 539 euro, op voorraad in winkel en online

Ik zoek nog een oude voor 429 maar volgens mij alleen nog bij Amazon.de te koop/ op voorraad. Of weet iemand ergens nog een NL voorraad?
Mediamarkt Eindhoven had gister nog een voorraadje.
Je kunt het dichtstbijzijnde filiaal eens bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
Ik twijfel nu toch om misschien de ps5 slim digital te kopen.

Wat verwachten jullie dat die aparte disc gaat doen qua prijs?

[ Voor 87% gewijzigd door AMARONE op 24-11-2023 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disbehave
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
AMARONE schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:39:

Die wordt 120 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiqo
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 00:01

Hoop voor je dat ze em sneller versturen dan de oude. Maandag besteld en nog steeds op status verwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:41
Bestelling geplaatst, PS5 Slim (disc) + extra controller bij Game Mania België voor 583 EUR.

Zou in principe morgen geleverd worden, maar even afwachten met de drukte.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-05 20:56

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

AMARONE schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:39:

Vergeet niet dat je met de digital edition altijd gebonden bent aan de prijzen(slag) van de PSN store. Al die mooie "aanbiedingen" en "2e hands prijzen" zullen nooit van toepassing zijn, want Sony/devs bepalen de prijs(dalingen).

Daarnaast ben je al je spellen/vooruitgang kwijt mocht je account ooit banned worden omdat je "toxic" was, of omdat een groepje vrienden je allemaal gerapporteerd hadden (en dus genoeg bewijs was).

Het was niet zomaar zonder reden dat de Disc edition (tot nu toe misschien) altijd populairder was.

(disclaimer: Nee, ik ben niet een toxic persoon... ik heb al zelfs de ps4 geen console meer, maar je moet nu eenmaal realiseren dat er mensen zijn, die als je hun DIK inmaakt (rekt), hun vriendengroep aanspreekt om zich allemaal tegen jou te keren en je te "cancellen").

[ Voor 14% gewijzigd door Blisterin_Bull op 25-11-2023 16:22 ]

Systeem specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:41
Ik twijfelde gisteren ook nog even tussen de slim met of zonder disc hoor.

Uiteindelijk voor de disc gegaan;

- Zoals gezegd, je hebt de keuze, soms zijn games op disc goedkoper te vinden, en je kan ze nog doorverkopen.
- Ik heb nog een restcollectie blu-ray, het gebeurt niet vaak maar als ik zin krijg in één van die films is het leuk dat het kan.
- Misschien een hele vreemde reden, maar ik had voorzien om mijn PS5 horizontaal in mijn tv-meubel te plaatsen (ik wil absoluut niets er op hebben staan behalve de Sonos soundbar). Uit een Japanese unboxing movie bleek dat de PS5 slim digital helemaal niet zo stabiel staat horizontaal. Bij de disc versie lijkt alles wat gebalanceerder door die disc blok wat aan de onderzijde zit.

Net uitgepakt en geïnstalleerd trouwens. Ik ben blij dat ik de slim heb, voor mij is het formaat prima zo. Ik heb nooit een originele PS5 gehad, maar het formaat van de slim is nu 'normaal' voor mij. Zeker de beperkte diepte is handig in het tv meubel.

[ Voor 14% gewijzigd door Darks op 25-11-2023 16:42 ]

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
521 voor de slim disc versie bij bol.com via Stonks. Vertrouw het toch meteen minder met zon externe verkoper. Wat denken jullie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SvenVis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-05 01:19
AMARONE schreef op maandag 27 november 2023 @ 16:17:
521 voor de slim disc versie bij bol.com via Stonks. Vertrouw het toch meteen minder met zon externe verkoper. Wat denken jullie
Ik denk vooral dat je naar de verkeerde zit te kijken. Dat is geen slim namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
SvenVis schreef op maandag 27 november 2023 @ 16:22:
[...]

Ik denk vooral dat je naar de verkeerde zit te kijken. Dat is geen slim namelijk.
Eens.

Bij gamemania wel weer voor 429 te verkrijgen, meteen besteld. Had graag de slim gehad maar 100 euro zijn toch weer een paar spellen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-05 20:18
AMARONE schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 08:16:
[...]

Eens.

Bij gamemania wel weer voor 429 te verkrijgen, meteen besteld. Had graag de slim gehad maar 100 euro zijn toch weer een paar spellen ook.
Wanneer? Zie ze helaas nog nergens. Hoop dat er nog een aantal beschikbaar komen voor Sinterklaas. €550 is mij te gortig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Freshnub schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 10:13:
[...]

Wanneer? Zie ze helaas nog nergens. Hoop dat er nog een aantal beschikbaar komen voor Sinterklaas. €550 is mij te gortig.
Vanochtend vroeg, ik had geluk denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remtronica
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Heb nu ook de ps5 slim versie. Wel een mooie vooruitgang op mijn ps4. Alleen om die ps5 console neer te leggen ziet er hier niet uit. Zijn er ook alternatieven van de ps5 slim standaard. Want tja voor meer dan 30 euro voor een standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akrobat501
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 06-05 22:50
Ik heb 23 november voor 430 euro een ps5 fat kunnen bestellen bij amazon.de

De verwachte leverdatum was 28 november. Op de dag zelf stond er dispatched en ik kon zelfs op een kaart zien dat de bezorger er bijna was. Echter ging de tracking status direct naar 'Parcel was handed to resident.' zonder dat de bezorger aanbelde of überhaupt bij de deur is geweest. Pakket is ook niet bij de buren of rondom het huis te bekennen. Melding van gemaakt bij Amazon, nu is het afwachten hoe dit afgehandeld gaat worden..

Zijn er tweakers die wel al hun ps5 via amazon.de hebben ontvangen? Zat er een omverpakking om de console heen? Ik vraag me af of de bezorger kon zien dat het een ps5 was en vervolgens besloot hem zelf te houden in plaats van te bezorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schweino
Remtronica schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:31:
Heb nu ook de ps5 slim versie. Wel een mooie vooruitgang op mijn ps4. Alleen om die ps5 console neer te leggen ziet er hier niet uit. Zijn er ook alternatieven van de ps5 slim standaard. Want tja voor meer dan 30 euro voor een standaard.
Gewoon zonder standaard rechtop zetten :-)

YouTube: I Bought The PS5 Vertical Stand And I'm Not Sure Why It Exists

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remtronica
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Ik heb niet de disc, maar de ps5 non-disc. Die lijkt me rechtop staand wel instabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
@Akrobat501 Jep, PS5 zat gewoon in een amazon doos en zaterdag netjes aangekomen. Je hebt pech denk ik....komt vast wel goed amazon lost het wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Wie er nog eentje zoekt, bij wehkamp voor €439 disc versie (2 weken levertijd)

https://www.wehkamp.nl/so...tation%205&type=typeahead

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• batelaaj
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 03-01 01:46
zaterdagavond 2 december de PS5 disc editie besteld voor 439 EUR incl gratis bezorging bij Wehkamp. Er stond 2 weken levertijd bij, maar is net al thuis afgeleverd. Inmiddels was de prijs ook naar 459 gegaan zag ik, maar ook alweer uitverkocht.
Pagina: 1 ... 551 ... 559 Laatste

Let op:
Om dit topic leesbaar te houden:

• Houd het on-topic,
• Géén vraag en aanbod,
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over scalping of het beleid van externe partijen

Plaats alleen orders bij vertrouwde partijen. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Wel zin in gezellig (offtopic) kletsen?
Daarvoor kun je terecht op de Tweakers Discord