lorenzopot schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 00:55:
[...]
Helaas wordt vaak hier naar je hoofd geslingerd dat "als je er echt eentje wilde hebben, je nu wel een pre-order binnen moet hebben". Ik heb bij elke website de email notificatie aan staan en heb nog nooit een mail gehad. Ik was totaal niet er van op de hoogte dat je blijkbaar vanaf vorig jaar al fysiek in een winkel kon pre-orderen. Ook heb ik trackers staan op elke websites, maar dan had ik weer een Wehkamp die het annuleert doordat het een foutje is, of een Amazon.de site die compleet vast loopt en alles uit mijn wagentje gooide...
Ze hadden het echt wel beter kunnen regelen en doorcommuniceren.

Ik snap het wel hoor dat mensen dat zeggen, omdat het gewoon zo werkt helaas. De mensen die het toen heel graag wilden vertrouwden niet blind op een email notificatie, en zaten toen ook al keihard alle websites en forums posts in de gaten te houden. En dan heb ik het over vóórdat die hele zooi met wehkamp en intertoys nog aan de gang was. Ik heb het over vanaf het moment dat bol.com open ging.
Mensen waren dedicated, ook op werk, in de ochtend, in de middag, in de avond, of hebben amper geslapen om die pre-order te regelen. De ander vindt dat te ver gaan, dat begrijp ik best. Maar die heeft dus andere prioriteiten staan, dat kan best. Maar de gene die het ècht graag wilde had zelfs na het missen van bol.com, zelfs in de middag nog de pre-order kunnen plaatsen bij bol. En anders zelfs toen het feestje begon met mediamarkt. En daarna ook wehkamp. Dus echt heel veel kansen waren er geweest. Het is vrijwel onmogelijk dat iemand die zo dedicated is elke kans mist.
Daarnaast benoem je zelf ook over niet op de hoogte zijn van fysieke winkels. Als je ècht wilde, dan had je het wel zelf nagevraagd, laten we dan wel zo eerlijk zijn

Maar dat is dus wat ik bedoel, ieder heeft gewoon andere prioriteiten. Dus dat is ook prima, maar dat de één dus echt niet 24/7 kan opletten wilt niet zeggen dat er geen kansen waren. Er waren echt veel kansen, alleen dat past gewoon niet bij elke agenda van iedere persoon. En de gene die het ècht wilde, ging daar gewoon tijd voor vrijmaken en alles eraan doen om die pre-order binnen te slepen.