Steam: Lucky Luuk
Die kans is best aanzienlijk natuurlijkLucky_Luuk schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:02:
Pfffft nog een uurtje wachten volgens die wachttijd. Zou wel zuur zijn als ze geen Disc versie meer hebben dan.
| Awesome Rock 'n Roll Photographer |
Zelfde hier, klokslag 10:30 op de link gedrukt en nu een wachttijd van meer dan een uur.Lucky_Luuk schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:02:
Pfffft nog een uurtje wachten volgens die wachttijd. Zou wel zuur zijn als ze geen Disc versie meer hebben dan.
Nu ineens 7 minuten, er is hoop!Lucky_Luuk schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:02:
[ Voor 89% gewijzigd door Geronimous op 09-05-2022 14:23 ]
Grootste gedeelte van de Nederlandse bevolking heeft geen Credit Card omdat het niet nodig is voor 90% van de aankopen.
[ Voor 36% gewijzigd door Geronimous op 09-05-2022 14:24 ]
Hij sprong bij mij ook naar de minuut, en besteld
| Awesome Rock 'n Roll Photographer |
Ik dus niet. Nooit nodig gehad ook. Mijn zus gebruikt em ook niet echt. Naar al die jaren heeft ze letterlijk die creditcard 5 keer gebruikt in het buitenland. Voor de rest kan je hier in Nederland prima betalen met iDeal of Paypal.xminator schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:07:
[...]
Omdat een ps5 normaliter door volwassen personen worden besteld?
Welke volwassen persoon heeft nog geen creditcard?
Inderdaad eerst ruim een uur wachten volgens het scherm, en toen plotseling 7 en aftellend.
Heb maar gekozen voor Express levering, voor die paar euro extra wil ik m dan ook zo snel mogelijk in huis hebben.
Dat was inclusief wat geklooi met het invullen van mijn adres, de eerste paar keer pakte hij mijn adres niet. Terwijl ik gisteren toch echt mijn adresgegevens en CC gegevens had bijgewerkt

Foutmelding bij afrekenen. Verwijderd uit mandje, opnieuw geprobeerd en "contacteer klantenservice"
-edit-
iphone gepakt, daarop wel kunnen bestellen...
[ Voor 20% gewijzigd door Capo op 09-05-2022 11:22 ]
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Voor degene die ooit eens eerder wat bestelt heeft bij Sony:
Krijg je ook iets van een Track and Trace of iets dergelijks als het verzonden is?
[ Voor 56% gewijzigd door moffermn op 09-05-2022 11:34 ]
was dat bij iedereen zo? of is dit in een ver verleden wellicht nog eens in mijn mandje blijven staan?
Volgens mij is dit volstrekte willekeur. Ik heb mij ook in januari aangemeld en tot op heden nog niets gehoord.masoud20r schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:59:
hoe kan dit?
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik had ook ingeschreven in Januari. Maar toch een uitnodiging ontvangen. Het is inderdaad willekeurig.Superkiwi schreef op maandag 9 mei 2022 @ 12:08:
[...]
Volgens mij is dit volstrekte willekeur. Ik heb mij ook in januari aangemeld en tot op heden nog niets gehoord.
Hopelijk dat jullie de volgende keer aan de beurt bent. Want dat bestellen ging aardig vlot. Eerst zei m'n zus het duurt meer als een uur en opeens kon ze bestellen.
Ze heeft het ook via de telefoon besteld. Want via de PC liep de pagina vast.
Haha dat valt nog mee, ik had ver voor de release al bij bol op "hou me op de hoogte" (oid) geklikt, kreeg vorige week heel leuk een mail dat ik de eerst volgende was die op die knop zou hebben gedrukt en dat ik nu een PS5 kon kopen (als ik snel was geweest), maar heb er al een sinds release dankzij MediaMarkt though en als je het forum hier volgt (of de chat apps) had je ook gewoon bij bol kunnen bestellen volgens mij, geloof niet dat die PS5's alleen voor de mensen waren die op de hoogte gehouden zouden worden, die krijgen waarschijnlijk alleen een heads up.FPS_Thomas schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:14:
Opeens ging het wachten inderdaad heel snel. Heb kunnen bestellen na een half jaar ingeschreven te hebben staan.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Verwijderd
Goed nieuws: We krijgen een beperkt aantal PlayStation 5 op voorraad. Deze gaan we verloten via onze app. Download de app en schrijf je in. Beide versies van de PlayStation 5 zijn alleen beschikbaar met accessoires. Kies zelf voor welke bundel je je wilt inschrijven. Uit alle aanmeldingen kiezen wij willekeurig wie er een mag bestellen.
Beperkt = 1200
Ik krijg in de Coolblue app nog geen inschrijf knop te zien bij de 3 PS5 bundels die bij de loting vermeld staan. Jij wel? Ik heb de laatste versie van de app dus daar zou het niet aan moeten liggen.Verwijderd schreef op maandag 9 mei 2022 @ 12:50:
Coolblue heeft ook weer een loting
Goed nieuws: We krijgen een beperkt aantal PlayStation 5 op voorraad. Deze gaan we verloten via onze app. Download de app en schrijf je in. Beide versies van de PlayStation 5 zijn alleen beschikbaar met accessoires. Kies zelf voor welke bundel je je wilt inschrijven. Uit alle aanmeldingen kiezen wij willekeurig wie er een mag bestellen.
Beperkt = 1200
Op deze manier blijft straks alleen Sonydirect nog over als je een PS5 zonder extra spullen wil.
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Bij mij ook, alleen "Hou mij op de hoogte" knop.Redblader schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:09:
[...]
Ik krijg in de Coolblue app nog geen inschrijf knop te zien bij de 3 PS5 bundels die bij de loting vermeld staan. Jij wel? Ik heb de laatste versie van de app dus daar zou het niet aan moeten liggen.
De goedkoopste is PS5 met Horizon forbidden west. 562,98 euro.Superkiwi schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:11:
Gaat CoolBlue nu ook al voor bundels? Weer eentje die uit mijn favorieten gaat.
Op deze manier blijft straks alleen Sonydirect nog over als je een PS5 zonder extra spullen wil.
En die andere 2 is met GT7 en een extra controller voor 638,97 of Far Cry 6 met headset voor 624,88 en die is ook in de aanbieding.
Coolblue houdt het qua bundelprijzen en -inhoud in elk geval nog beschaafd.
[ Voor 126% gewijzigd door Superkiwi op 09-05-2022 13:31 ]
Dat zou mooi zijnMillert schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:15:
@Superkiwi Bij Coolblue laatst in bundel een PS5 gekocht, de accessoires kon je gewoon retourneren.
Ik heb zelf namelijk wel een voorkeur voor een bundel, maar als er een beperkt aantal bundels is, dan is er wel een tweede waarvoor ik mij in wil schrijven.
[ Voor 21% gewijzigd door Gropah op 09-05-2022 13:33 ]
Heel typisch, zaterdag maar via mp gekocht. Krijg ik zondag een uitnodiging van Sony en vandaag via Coolblue....robb. schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 21:48:
[...]
Ik ben gezwicht, heb 100,- meer betaald voor een nieuwe ps5 disk versie via Marktplaats...
Van dat wachten en alles bijhouden werd ik ook niet echt vrolijk van. Nu eindelijk rust...

Paar keer refreshenmister_S schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:45:
Ik zie nergens een grote groene knop staan in de coolblue app bij de horizon bundel. Waar moet deze staan?
Soms verdwijnt de knop en een moment later is ie opeens weer terug.
Waar hier staat 'je bent ingeschreven' staat de groene knop:
:strip_exif()/f/image/P1RMbI4H6nrhwoeU3Cb9epXD.jpg?f=fotoalbum_large)
Ga naar je profiel en klik op Lotingen, als het goed is zie 3 bundels staan. klik op 1 van de bundels en schrijf je in voor de loting.mister_S schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:45:
Ik zie nergens een grote groene knop staan in de coolblue app bij de horizon bundel. Waar moet deze staan?
[ Voor 23% gewijzigd door DeadPhoenix86 op 09-05-2022 13:49 ]
robb. schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:39:
Heel typisch, zaterdag maar via mp gekocht. Krijg ik zondag een uitnodiging van Sony en vandaag via Coolblue....
masoud20r schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:59:
Ik heb mij begin februari ingeschreven, maar heb nog steeds geen uitnodigingsmail gehad van Sony
Superkiwi schreef op maandag 9 mei 2022 @ 12:08:
Volgens mij is dit volstrekte willekeur. Ik heb mij ook in januari aangemeld en tot op heden nog niets gehoord.
DeadPhoenix86 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 12:13:
Ik had ook ingeschreven in Januari. Maar toch een uitnodiging ontvangen. Het is inderdaad willekeurig..
Ik heb het hier nog eens nagegaan, zelf eind januari ingeschreven. Heb een PSN account sinds 2010 of zo, heel vaak ps+ lid geweest (af en aan), ... Nog niets ontvangen. Ik zoek in m'n gmail regelmatig op van: Playstation, van: Sony, maar niets (je weet maar nooit of ze ergens in junk mail terecht komen.robb. schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:39:
Heel typisch, zaterdag maar via mp gekocht. Krijg ik zondag een uitnodiging van Sony en vandaag via Coolblue....
Ga stoppen met er naar te kijken, denk ik. Dan nog liever 620 euro op mp of zo, ook al is dat dik tegen m'n principes.
Verwijderd
Zo in nog geen halve minuut 😆
[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2022 16:11 ]
Gewoon een beetje geduld hebben, het zal uiteindelijk wel goedkomen. Ik hou me aan dezelfde principes als jij en er is nog steeds geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om een PS5 voor meer dan de adviesprijs aan te schaffen, zeker niet bij scalpers.Amos_x schreef op maandag 9 mei 2022 @ 15:50:
Dan nog liever 620 euro op mp of zo, ook al is dat dik tegen m'n principes.
Hier is het ook verzonden. Carrier UPS, verwachte levertijd tussen 8:59 en 23:59. Hopelijk krijg ik morgen meer informatie tussen welke tijden ze precies het pakketje komen brengen.basjuhh schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:06:
Net een mail dat hij is verzonden en verwacht word dat hij morgen geleverd word (gratis via psn en dus standaard delivery). Als dit klopt is dit super snel :-)
Ik werk gelukkig vanuit huis, dus ben ik sowieso de hele dag thuis.
Wat ik ook wel mooi vond aan de email:
300.000 pre-orders in een landje als Nederland... ik vraag me echt af hoeveel daarvan echte mensen zijn.Er zijn meer dan 300.000 geïnteresseerden, maar slechts 1.200 stuks beschikbaar.
Anyway, we gaan het meemaken, 1:250 kans dat ik de PS5 'mag' kopen bij ze. What a world we live in...
Er zijn 300.000 geinteresseerden, er staat niet dat al die mensen zich ingeschreven hebben voor de loting. Je berekening snap ik maar is niet van toepassing op deze situatieLeonM schreef op maandag 9 mei 2022 @ 17:20:
Anyway, we gaan het meemaken, 1:250 kans dat ik de PS5 'mag' kopen bij ze. What a world we live in...
Ja is het nou ook echt zo moeilijk om verkoop te beperken tot 'normale' klantprofielen? Dus klanten die gewoon weleens wat kopen en dus een bestelhistorie hebben van bijv >12 maanden? Dan ben je de bots wel kwijt.LeonM schreef op maandag 9 mei 2022 @ 17:20:
Ik kreeg zojuist ook de email van Coolblue, stond al ingeschreven, maar nu moet je ook nog eens de app hebben om mee te mogen doen aan de loting. Slimme truc weer van ze om de installbase omhoog te krijgen.
[...]
300.000 pre-orders in een landje als Nederland... ik vraag me echt af hoeveel daarvan echte mensen zijn.
Zelfde bij bol... alleen heeft bol nooit de illusie gewekt dat ze iets willen sturen aan de verdeling gezien de extreme vraag tov aanbod.
Die 300.000 is ook met Belgen inbegrepen.LeonM schreef op maandag 9 mei 2022 @ 17:20:
Ik kreeg zojuist ook de email van Coolblue, stond al ingeschreven, maar nu moet je ook nog eens de app hebben om mee te mogen doen aan de loting. Slimme truc weer van ze om de installbase omhoog te krijgen.
[...]
300.000 pre-orders in een landje als Nederland... ik vraag me echt af hoeveel daarvan echte mensen zijn.
Ik kreeg dezelfde mail in België.
Hier hetzelfde, standaard (gratis) shipping gekozen en net een SMS gekregen dat hij morgenvroeg wordt geleverd. Zeer positief verrast door de PS Store.basjuhh schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:06:
Net een mail dat hij is verzonden en verwacht word dat hij morgen geleverd word (gratis via psn en dus standaard delivery). Als dit klopt is dit super snel :-)
Levering is morgen

Stiekem hoop ik dat het overmorgen wordt, dan is de vrouw tenminste thuis.
#1 World problems
Ik heb precies het tegenovergestelde, morgen ben ik gelukkig vrij en word het ook geleverd, maar de rest van de week ben ik niet thuis. Het enige probleem is dat ik nog geen games in huis hebB-Real schreef op maandag 9 mei 2022 @ 19:42:
Geen PS+ hier en gekozen voor standaard levering, want ik ben morgen en overmorgen bij uitzondering op kantoor, dus snelle levering had ik toch niets aan.
Ivm vakantie voor express delivery betaald, komt ook gewoon vandaag.
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Omdat standaard ook vandaag krijgt?Capo schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 07:32:
Maar eens een mailtje aan wagen dan naar Sony.
Met express ben je gegarandeerd van levering de dag erop. Standaard niet (maar 9 vd 10 keer wel).
Duidelijk. Dank!TrueGamer schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 08:59:
[...]
Omdat standaard ook vandaag krijgt?
Met express ben je gegarandeerd van levering de dag erop. Standaard niet (maar 9 vd 10 keer wel).
24 uur vanaf bestellen binnen, goede service van Sony!
Edit:
Ziet er naar uit dat mijn controller terug moet, bah.
X knop is super moeilijk in te drukken.
[ Voor 35% gewijzigd door Lucky_Luuk op 10-05-2022 13:10 ]
Gewoon doen, had dat ook met amazon kreeg verzendkosten 100% vergoed en additioneel nog 10 euro kortingscode.Capo schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 07:32:
Maar eens een mailtje aan wagen dan naar Sony.
Klagen omdat de spullen conform afspraak geleverd worden?xminator schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:57:
[...]
Gewoon doen, had dat ook met amazon kreeg verzendkosten 100% vergoed en additioneel nog 10 euro kortingscode.
Zoals hierboven aangegeven: je betaalt voor de zekerheid van levering binnen bepaalde termijn.
Sorry maar wees gewoon bij dat je je PS5 tegen normale kosten snel geleverd hebt gekregen en ga zo'n bedrijf niet lastig vallen met dit soort vragen. Er is hier niemand iets tekort gedaan.
Dat is minder. Ik ben van plan om mijn PS4 controller te gebruiken. Ik heb gelezen dat het werkt met PS4 games.Lucky_Luuk schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:37:
Bij mij is de console net binnen gekomen.
24 uur vanaf bestellen binnen, goede service van Sony!
Edit:
Verwijderd
Is dit de nieuwe (revisie) of de 'oude'.Lucky_Luuk schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:37:
Edit:
/f/image/fvXNzgrLQFuGh14TiZW1H6ch.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/qVMxubNDohyFm56YhC7NUi9p.png?f=fotoalbum_large)
Achterop en bovenin zie je op het nieuwe model een 'kleine' a staan
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2022 13:37 ]
Ik wilde hem snel hebben ivm vakantie, dat is gelukt: Staat nu te installeren.
Maar al kijk ik bij mijn Track en Trace (UPS) dan zie ik gewoon dat ie vandaag bezorgd word...
Hoop dat ie wel komt vandaag...
Was een revisie, zou wel apart zijn als ze in deze tijd met een oude controller geleverd zouden worden. Nu gelijk retour naar PS, gaat 2/3 weken duren, maar ondertussen wel een vervanging kunnen regelen bij m'n broer.Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:31:
[...]
Is dit de nieuwe (revisie) of de 'oude'.
Achterop en bovenin zie je op het nieuwe model een 'kleine' a staan
Verwijderd
Was even benieuwd, vandaar mijn vraag en daar komt bij dat het in de praktijk ook niet veel uitmaakt.Lucky_Luuk schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:06:
[...]
Was een revisie, zou wel apart zijn als ze in deze tijd met een oude controller geleverd zouden worden.
Revisie omgeruild bij de MM met een hele vreemde stick drift, niet zozeer dat de thumbstick bleef kleven maar bij lichtjes bewegen van de controller ging/sprong/liep Ellie naar links. Ditzelfde euvel gebeurde (vanzelfsprekend) ook in de PlayStation UI
En nog iets 'vreemds' - Bij de servicebalie van de MM moet men van iedere ingeleverde DualSense controller een foto maken

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
is dat niet gewoon die van coolblue, maar dan in 1 doos?
zo niet, wat/waar dan wel?
Nee deze is nog niet beschikbaar, bij cb is alles los.TheDuskyHawk schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:46:
[...]
https://www.pushsquare.co...on-forbidden-west-spotted
[ Voor 15% gewijzigd door Amaze86 op 10-05-2022 16:10 ]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Retailers hebben tot nu toe 'bundels' samengesteld door een paar items op een hoop te gooien. Dat blijven losse items.TheDuskyHawk schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:46:
[...]
De bundel in de foto is duidelijk een officiele bundel rechtstreeks door sony uitgebracht. Lijkt me sterk dat coolblue zich de moeite zal troosten om zelf kartonnen sleeves van een opdruk te voorzien. Als dat al zou toegestaan zijn
Er lijkt binnenkort een einde te komen aan de PS5 schaarste!
Every magical journey begins with a single step
Dat staat er niet.Bowen_HAFX schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 07:27:
https://www.nrc.nl/nieuws...t-van-chiptekort-a4124011
Afgelopen jaar 11.5 miljoen gemaakt. Dit jaar verwachten ze 18 miljoen. De vraag is wellicht 'iets hoger'.
Every magical journey begins with a single step
Deze heeft overigens best lang gestaan moet ik toegeven (en ik heb er daar eentje besteld ook), die van Spanje was volgens verschillende groepen echt met 45 seconden weg. (je kan duidelijk merken overigens dat er tussen de "publieke groepen" zeker een 30 seconden tot minuut vertraging zit in de melding).
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
ik heb prime...
(een groep vertelde me dat UK prime anders is dan bijvoorbeeld NL prime, dat je per land apart prime moet afsluiten)
kon niet bestellen maar zag wel voor bijna 20mins lang dat ie nog op voorraad was.
erg sneu
+
(edit) terwijl sommigen vertelden een PS5 gekocht te hebben zonder prime...
ik snap het niet
[ Voor 14% gewijzigd door TheDuskyHawk op 11-05-2022 11:25 ]
wel raar dat ik voor een 2e keer prime uk proefmaand kon afsluiten
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
prime kon alleen via creditcard, no?Yucko schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 12:26:
nee was echt prime only. Maar je kunt een maand proef pakken voor niets, bestellen en daarna prime uk weer opzeggen. Zo heb ik het de vorige keer gedaan voor mijn bonus-zoon, en nu weer voor mijn schoonbroer
wel raar dat ik voor een 2e keer prime uk proefmaand kon afsluiten
en ik meen het, iemand zonder prime heeft besteld, stuurde foto's
dunno, maar in mijn geval had ik mijn CC gegevens reeds ingevuld bij Amazon, dus was met een paar klikken (weer) geactiveerd en daarna kon ik snel bestellen.TheDuskyHawk schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 12:41:
[...]
prime kon alleen via creditcard, no?
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Heb het spel zelf los gekocht voor mijn PS4. Nog steeds zwaar onder de indruk van de graphics en dat op PS4 @ Full HD en dus geen PS5 @ 4K.
Had 2 jaar geleden het idee om die PS5 speciaal hiervoor aan te schaffen maar dat blijkt een stuk lastiger dan gedacht, anders was dit topic er niet
Toch maar gewoon even wachten tot de PS5 meer algemeen beschikbaar komt.
Verwijderd
De CEO van Nintendo denkt daar anders over:Bowen_HAFX schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 07:27:
https://www.nrc.nl/nieuws...t-van-chiptekort-a4124011
https://playsense.nl/4947...ten-is-nog-niet-in-zicht/
Intel gaf ook al aan dat de chiptekorten nog tot 2024 zullen duren: https://www.videogameschr...il-2024-intel-ceo-claims/
Verwijderd
Nee, kan alleen met prime. Je kan een proefabonnement nemen, maar je moet dan wel een factuuradres in de UK opgeven. (Kan een random adres zijn)TheDuskyHawk schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 12:41:
[...]
prime kon alleen via creditcard, no?
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 15:28:
[...]
Nee, kan alleen met prime. Je kan een proefabonnement nemen, maar je moet dan wel een factuuradres in de UK opgeven. (Kan een random adres zijn)
edit:
en status zojuist naar dispatched gegaan

[ Voor 6% gewijzigd door Yucko op 11-05-2022 15:32 ]
Verwijderd
Ik kreeg de melding dat het adres in de UK moet zijn. Ik had eerst mijn adres in NL gepakt maar dat kreeg ik er niet doorheen. Het moest een adres in de UK zijn, hetzelfde had ik met Amazon DE met prime. Bij DE had ik het toen opgegeven omdat ik te laat was.Yucko schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 15:31:
[...]
ik heb alleen mijn thuisadres (factuuradres) en mijn werkadres (bezorgadres) ingevuld bij Amazon UK, dus bovenstaand tbv Amazon Prime UK lijkt mij niet correct.
Zie ook hier:
https://nl.pepper.com/dis...n-de-duitse-amazon-201816
Login met het mailadres waarop je de Duitse Prime wilt.
Verwijder in je account alle adressen.
Voeg een betaalaccount toe, met een bestaand Duits adres (heb zelf N26).
Meld je aan voor Amazon Prime
Voeg vervolgens een Nederlands adres toe
En bestel je Prime deals...
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2022 15:39 ]
Vat het niet verkeerd op maar Pepper kan posten wat ze wil, ik vertel alleen dat het in mijn geval niet nodig bleek om een UK adres waar dan ook op te geven. En dat is niet alleen nu geweest, maar ook niet op 21-12 van afgelopen jaar toen ik het exemplaar van onze zoon bestelde.Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 15:33:
[...]
Ik kreeg de melding dat het adres in de UK moet zijn. Ik had eerst mijn adres in NL gepakt maar dat kreeg ik er niet doorheen. Het moest een adres in de UK zijn, hetzelfde had ik met Amazon DE met prime.
Zie ook hier:
https://nl.pepper.com/dis...n-de-duitse-amazon-201816
[...]
Maar goed, ik zag ook ergens een post van iemand waarvan een bekende kon bestellen zonder Prime. Dat zou ook niet mogelijk moeten zijn aangezien ze altijd Prime Members only zijn.
Verwijderd
Dat snap ik, maar ook ik kreeg die melding dat het een adres moest zijn in de UK. Wat ik ook probeerde, een adres buiten UK accepteerde hij niet.Yucko schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 15:42:
[...]
Vat het niet verkeerd op maar Pepper kan posten wat ze wil, ik vertel alleen dat het in mijn geval niet nodig bleek om een UK adres waar dan ook op te geven. En dat is niet alleen nu geweest, maar ook niet op 21-12 van afgelopen jaar toen ik het exemplaar van onze zoon bestelde.
Maar goed, ik zag ook ergens een post van iemand waarvan een bekende kon bestellen zonder Prime. Dat zou ook niet mogelijk moeten zijn aangezien ze altijd Prime Members only zijn.
laten we het er maar op houden dat Amazon(.co.uk) niet consequent is.Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 15:43:
[...]
Dat snap ik, maar ook ik kreeg die melding dat het een adres moest zijn in de UK. Wat ik ook probeerde, een adres buiten UK accepteerde hij niet.
Ook het feit dat ik een 2e keer een proefabo voor Amazon Prime UK heb kunnen afsluiten in een half jaar tijd zou volgens mij ook niet mogelijk moeten zijn
Dat is een vage melding om te zeggen dat het uitverkocht is.Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 15:43:
[...]
Dat snap ik, maar ook ik kreeg die melding dat het een adres moest zijn in de UK. Wat ik ook probeerde, een adres buiten UK accepteerde hij niet.
Verwijderd
Ik heb hem daarna kunnen bestellen met een UK factuuradres.TrueGamer schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:23:
[...]
Dat is een vage melding om te zeggen dat het uitverkocht is.
Verwijderd
Inderdaad. Het is heel vreemd, maar goed ik ben inmiddels blij met de aankoop die ik heb gedaan. Ik zie zelfs dat hij vandaag al geleverd wordt. Dat is extreem snel moet ik zeggen. Ik moet alleen wel straks weg, dus weet niet of ik hem kan aannemen, ik heb er geen rekening mee gehouden ;-)Yucko schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 15:44:
[...]
laten we het er maar op houden dat Amazon(.co.uk) niet consequent is.
Ook het feit dat ik een 2e keer een proefabo voor Amazon Prime UK heb kunnen afsluiten in een half jaar tijd zou volgens mij ook niet mogelijk moeten zijn
dat is wel heel snel. Had je standaard levering?Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 10:26:
[...]
Inderdaad. Het is heel vreemd, maar goed ik ben inmiddels blij met de aankoop die ik heb gedaan. Ik zie zelfs dat hij vandaag al geleverd wordt. Dat is extreem snel moet ik zeggen. Ik moet alleen wel straks weg, dus weet niet of ik hem kan aannemen, ik heb er geen rekening mee gehouden ;-)
De mijne staat nog steeds op levering vrijdag de 13e

Verwijderd
Ja gewoon standaard levering . Wordt met UPS geleverd (Op de website staat dat hij onder UPS express saver verstuurd is), verder ook geen updates van gehad. Ik keek toevallig in mijn Amazon account en zag dat hij al onderweg was met de bezorger.Yucko schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 10:40:
[...]
dat is wel heel snel. Had je standaard levering?
De mijne staat nog steeds op levering vrijdag de 13e(wat qua snelheid natuurlijk nog steeds dikke prima is)
Oh je bedoeld om prime af te sluiten? Dat kan kloppen ja heb je vaak een factuuradres nodig van het land zelf.Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:32:
[...]
Ik heb hem daarna kunnen bestellen met een UK factuuradres.
Als je de melding krijgt tijdens het bestellen betekend het wel dat die OOS is.
Verwijderd
Ja klopt voor Prime. Ik had Prime nodig om de bestelling sowieso te doen.TrueGamer schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 10:54:
[...]
Oh je bedoeld om prime af te sluiten? Dat kan kloppen ja heb je vaak een factuuradres nodig van het land zelf.
Als je de melding krijgt tijdens het bestellen betekend het wel dat die OOS is.
Kan dus zeker lonen om je op de wachtlijst te zetten!
Verwijderd
Dat zou heel goed kunnen, alleen Intertoys krijgt ze mondjesmaat binnen, echt voor mensen die het geduld op kunnen brengen zoals jijGiel schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:55:
Ik heb me ooit eens hier bij de lokale Intertoys op de wachtlijst gezet voor een ps5. Was dat al eigenlijk vergeten. Word net gebeld dat ze er een hebben voor 645 euro; incl extra controller en horizon forbidden west. Straks even ophalen
Kan dus zeker lonen om je op de wachtlijst te zetten!
Helemaal happy dat ik dus binnen nagenoeg anderhalve week er twee heb kunnen scoren (eentje voor mij en mijn zoontje), leuk detail een bestelling (ook van gisteren en van 5 minuten later) bij Amazon NL, wordt pas vanavond bezorgd
[ Voor 5% gewijzigd door ShadowBumble op 12-05-2022 15:01 ]
Heb je daar ook nog last van invoer rechten uit de UK of is dat nu allemaal gecovered door Amazon OID?ShadowBumble schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 15:00:
Zojuist (uurtje of 2 geledne) is de PS5 van mijn bestelling bij Amazon UK gisteren bezorgd, bijna binnen 24 uur na bestelling binnen (op een uurtje na zeg maar). Terwijl er duidelijk in de order stond levering vanaf de 17de en in de mail zelfs een levering van de 20ste.
Helemaal happy dat ik dus binnen nagenoeg anderhalve week er twee heb kunnen scoren (eentje voor mij en mijn zoontje), leuk detail een bestelling (ook van gisteren en van 5 minuten later) bij Amazon NL, wordt pas vanavond bezorgd
Amazon doet een schatting en berekend die direct mee in de verkoopprijs. Op hun help pagina zijn ze daar heel transparant in, krijgen hun geen factuur binnen 180 dagen voor de kosten dan krijg je die weer volledig vergoed. (maar ik ga ervan uit dat dat niet zal gebeurenJeffreyypma schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 15:18:
[...]
Heb je daar ook nog last van invoer rechten uit de UK of is dat nu allemaal gecovered door Amazon OID?
[ Voor 6% gewijzigd door ShadowBumble op 12-05-2022 15:46 ]
Je moest je aanmelden voor vandaag 12:00 maar morgen hoor je hier pas meer over.Sakirth schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 16:13:
Heeft iemand trouwens mail gekregen van CB over die loting? Ik ben bang dat ik buiten de gelukkigen ben gevallen
Oh wacht, klopt. Het is pas donderdag. OepsShadowBumble schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 16:17:
[...]
Je moest je aanmelden voor vandaag 12:00 maar morgen hoor je hier pas meer over.

Om dit topic leesbaar te houden:
• Houd het on-topic,
• Géén vraag en aanbod,
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over scalping of het beleid van externe partijen
Plaats alleen orders bij vertrouwde partijen. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview
![]() | Wel zin in gezellig (offtopic) kletsen? Daarvoor kun je terecht op de Tweakers Discord |