Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dav0s schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:45:
[...]

Wanneer had je jezelf aan de wachtlijst toegevoegd. Weet ik hoe lang het nog kan duren :P
Anderhalf uur van te voren had ik de link aangeklikt en het tabblad open laten staan. Toen de klok op 0:00 stond werd ik automatisch in de wachtrij gezet. Initieel stond er 25 minuten. Maar toen ging het ineens rap en werd ik na 5 minuten doorgestuurd naar de winkel. Dan moet je inloggen met je PSN ID en dan verder met bestellen. PS5 consoles staan gelijk in beeld dus je kunt gelijk kiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woolfy681
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 22:54
Polyphemus schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:42:
[...]

Krijg je hem ook als Valentijnscadeau? :P
haha ben bang van niet, maar je zelf een cadeau geven voelt ook fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timonator
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:37
Ik had de mail ook gisteren ontvangen, maar niet gezien. Deze morgen toevallig wel gezien om 10:30. Snel de link open en ik kon nog altijd kiezen tussen beide versies. Beetje zuur dat alleen met Mastercard of VISA besteld kon worden. Ik koop al jaren alles in de PSN store met AMEX, maar dit kon nu niet gebruikt worden om mee te betalen. Tegen de tijd dat ik een Mastercard van een vriend kon bemachtigen was hij alweer uitverkocht |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfy681
Timonator schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:10:
Ik had de mail ook gisteren ontvangen, maar niet gezien. Deze morgen toevallig wel gezien om 10:30. Snel de link open en ik kon nog altijd kiezen tussen beide versies. Beetje zuur dat alleen met Mastercard of VISA besteld kon worden. Ik koop al jaren alles in de PSN store met AMEX, maar dit kon nu niet gebruikt worden om mee te betalen. Tegen de tijd dat ik een Mastercard van een vriend kon bemachtigen was hij alweer uitverkocht |:(
Dat zuigt hopelijk komt er snel weer een mogelijkheid voor je om te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:03
Ik was bij sony 1 klik verwijderd om de bestelling definitief te maken, toen kwam.de melding: product niet op voorraad :(

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben benieuwd of er ook nog vrije voorraad is.
Want ze laten mensen zonder inschrijving nu ook nog in de wachtrij staan.

De laatste keer dat ze dat deden waren er alleen controllers na een uur wachten 8)7

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:28
Donstil schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:22:
Ben benieuwd of er ook nog vrije voorraad is.
Want ze laten mensen zonder inschrijving nu ook nog in de wachtrij staan.

De laatste keer dat ze dat deden waren er alleen controllers na een uur wachten 8)7
Heb een link via Telegram naar een drop die om half één is. Lijkt erop dat er dus een tweede drop komt?!

Ik weet niet of ik een link naar de wachtrij mag plaatsen, naar bij deze: https://sonyemea.queue-it.net/?c=sonyemea&e=snnlnl1402

Edit: zoals hieronder gezegd ben altijd bedacht op de site waarop je uitkomt. Dyor!

En ik lees dat dit een oude link is die zich steeds reset. Klinkt logisch aangezien er vanochtend ook al een drop is geweest. Ik check hem wel straks, iets met ongeduldig.

[ Voor 18% gewijzigd door Currry op 14-02-2022 11:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 08:22
Currry schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:27:
[...]

Heb een link via Telegram naar een drop die om half één is. Lijkt erop dat er dus een tweede drop komt?!

Ik weet niet of ik een link naar de wachtrij mag plaatsen, naar bij deze: https://sonyemea.queue-it.net/?c=sonyemea&e=snnlnl1402
Sorry, maar dit is wel een erg verdachte URL. Dit is NIET een officiële website van Sony.

Mede-tweakers blijf waakzaam, laat je niet oplichten vul niet zomaar ergens je CC nummer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-09 17:23

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Currry schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:27:
[...]

hoe legit is dit??

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:15
Niet, die queue is voor 18 februari om 12:30. Vandaag gaat er geen verkoop meer plaatsvinden voor PS Direct. Door een bug op de site wordt echter 'dagen' niet weergegeven in de timer, waardoor het lijkt alsof deze vandaag eindigt. Om 12:30 zal hier weer 23 uur en 59 minuten te zien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 09:11

Dav0s

Hr?

Queue-it is wel een echt bedrijf voor wachtrijen. En die kan je alleen aanmaken als je klant bent. Maar ik vind het ook mega shady...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:50
Gewoon even afwachten. Als je naar de Sony website wordt door verwezen lijkt mij het gewoon legit. Anders niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:15
Dav0s schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:55:
Queue-it is wel een echt bedrijf voor wachtrijen. En die kan je alleen aanmaken als je klant bent. Maar ik vind het ook mega shady...
Niks shady aan, PlayStation Direct bestaat al langer. Zodra je door de queue bent word je doorgelinkt naar https://direct.playstation.com/nl-nl, wat dus wel echt een site van Sony is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:47

RKD

MelvinW schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:53:
[...]

Niet, die queue is voor 18 februari om 12:30. Vandaag gaat er geen verkoop meer plaatsvinden voor PS Direct. Door een bug op de site wordt echter 'dagen' niet weergegeven in de timer, waardoor het lijkt alsof deze vandaag eindigt. Om 12:30 zal hier weer 23 uur en 59 minuten te zien zijn.
Misschien goed om er even bij te zeggen dat dat in de source van de website staat.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

MelvinW schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:57:
[...]

Niks shady aan, PlayStation Direct bestaat al langer. Zodra je door de queue bent word je doorgelinkt naar https://direct.playstation.com/nl-nl, wat dus wel echt een site van Sony is ;).
Laten we het hopen. Sinds ik in die queue zit, werd ik opeens bestookt door allemaal chrome popups vol 'GREAT DEALS' :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan91
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-09 10:39
Gisteren de bevestigingsmail ontvangen van mijn registratie. Om een beetje mijn verwachtingen te temmen, hoe lang duurde het bij jullie ongeveer tussen het krijgen van de inschrijfbevestiging en de uitnodiging dat je er (mogelijk) 1 kon kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

RKD schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:57:
[...]

Misschien goed om er even bij te zeggen dat dat in de source van de website staat.
Was inderdaad loos alarm. Wel benieuwd hoe die link dan al is uitgelekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Lol, teller komt op 0, sprint naar 23 uur 59 minuten en 59 seconden :P

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:50
[...]

Jij had dus gelijk :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
[...]

Ah, dit verklaart het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timonator
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:37
Is 18 februari dan open voor iedereen om te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanGreen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-08 13:34
banaan91 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:16:
Gisteren de bevestigingsmail ontvangen van mijn registratie. Om een beetje mijn verwachtingen te temmen, hoe lang duurde het bij jullie ongeveer tussen het krijgen van de inschrijfbevestiging en de uitnodiging dat je er (mogelijk) 1 kon kopen?
Nu volg ik niet al het nieuws rondom de preorders, maar ik heb nog niemand gehoord die een uitnodiging heeft ontvangen na registratie. Heb mezelf al enige tijd geleden ingeschreven.

Is ook een mooie indicatie voor Sony hoeveel mensen er ongeveer concreet belangstelling hebben.

Edit: I stand corrected: [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
Er zijn dus medetweakers die al mails hebben ontvangen.

[ Voor 11% gewijzigd door MeanGreen op 14-02-2022 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 22:06
MeanGreen schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:49:
[...]

Nu volg ik niet al het nieuws rondom de preorders, maar ik heb nog niemand gehoord die een uitnodiging heeft ontvangen na registratie. Heb mezelf al enige tijd geleden ingeschreven.

Is ook een mooie indicatie voor Sony hoeveel mensen er ongeveer concreet belangstelling hebben.
Is bekend. Ik heb ook een registratiebevestigingsmail ontvangen, ong 2-3 weken terug. Zegt helaas niks want nog steeds geen mail om te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfy681
Mday schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:53:
[...]

Is bekend. Ik heb ook een registratiebevestigingsmail ontvangen, ong 2-3 weken terug. Zegt helaas niks want nog steeds geen mail om te bestellen.
had me vanaf het begin aangemeld meen oktober, maar kreeg nu pas een persoonlijke link dus weet niet hoe het proces verloopt, maar het kan dus best even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
Woolfy681 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:08:
[...]

had me vanaf het begin aangemeld meen oktober, maar kreeg nu pas een persoonlijke link dus weet niet hoe het proces verloopt, maar het kan dus best even duren.
Meen me te herinneren dat er iemand zich had ingeschreven, niet lang daarna een kooplink kreeg, en ruim nadat zijn ps5 binnen was zijn registratiebevestiging binnen kreeg :+
Dus... willekeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freddy666
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 09:26
Geen willekeur.

1) Wie ontvangt een uitnodiging om een PlayStation®5-console te kopen?

''Bestaande PlayStation-gebruikers worden geselecteerd om een uitnodiging te ontvangen om een PS5-console rechtstreeks van Sony Interactive Entertainment Direct Europe Limited te kopen. De selectie wordt gebaseerd op eerdere activiteiten en getoonde interesse in PlayStation.''

Ik had mij drie weken geleden aangemeld en kreeg gisteren ook de mail dat ik geselecteerd was.
Heb d'r ook één kunnen bemachtigen _/-\o_
Heb geluk dat de kids vaak op de ps4 gamen....ps4 wordt hier veel gebruikt en we hebben véééél games.
Ik denk dat het de reden is dat ik zo snel de mogelijkheid heb gekregen om er eentje rechtstreeks via sony te bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
freddy666 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:57:
Geen willekeur.

1) Wie ontvangt een uitnodiging om een PlayStation®5-console te kopen?

''Bestaande PlayStation-gebruikers worden geselecteerd om een uitnodiging te ontvangen om een PS5-console rechtstreeks van Sony Interactive Entertainment Direct Europe Limited te kopen. De selectie wordt gebaseerd op eerdere activiteiten en getoonde interesse in PlayStation.''

Ik had mij drie weken geleden aangemeld en kreeg gisteren ook de mail dat ik geselecteerd was.
Heb d'r ook één kunnen bemachtigen _/-\o_
Heb geluk dat de kids vaak op de ps4 gamen....ps4 wordt hier veel gebruikt en we hebben véééél games.
Ik denk dat het de reden is dat ik zo snel de mogelijkheid heb gekregen om er eentje rechtstreeks via sony te bemachtigen.
Ah, dus ik ben de lul omdat ik een jaartje of wat mijn PS4 verkocht heb. Misschien moet ik toch maar even wachten tot-ie naar PC komt want dit begint een beetje triestig te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeanGreen schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:49:
[...]

Edit: I stand corrected: [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
Er zijn dus medetweakers die al mails hebben ontvangen.
25 Januari ingeschreven via email van Sony. En ook melding hier op Tweakers op de FP. Zelfde dag registratiebevestiging. Gisteren uitnodiging voor event vandaag om half 11. 5 minuten in de wachtrij. 10:38u aankoopbevestiging voor PS5.

Willekeur kan ik niet bevestigen. Ben geen hardcore gamer die elke dag speelt of inlogt. Heb wel nog een 1st Gen PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 07:59

Griffin

Is mythical

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:24:
[...]

25 Januari ingeschreven via email van Sony. En ook melding hier op Tweakers op de FP. Zelfde dag registratiebevestiging. Gisteren uitnodiging voor event vandaag om half 11. 5 minuten in de wachtrij. 10:38u aankoopbevestiging voor PS5.

Willekeur kan ik niet bevestigen. Ben geen hardcore gamer die elke dag speelt of inlogt. Heb wel nog een 1st Gen PS4.
Dan lijkt het mij echt @random te zijn, want ik heb een 1st gen PS4, heb ook mijzelf ingeschreven eind januari en game ook niet veel. Maar ik heb nog geen email... lijkt dus echt loting achtig iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garrow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 12:16

garrow

PSN: Garrow1978

Hier ook een uitnodiging gehad om gisteren een PS5 te bemachtigen.
Netjes ingelogd en een in m'n winkelmand kunnen doen, echter was m'n creditcard verlopen en kon ik met geen mogelijkheid deze bijwerken....dus helaas nog niks! 8)7

Echt waardeloos, maarja tis niet anders, hopelijk wordt ik de volgende keer weer uitgenodigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02:58

Superkiwi

Hoi doei

Gisteren een countdown, vandaag een countdown, morgen en donderdag idem.
Goed om te zien dat ze druppelsgewijs toch weer wat (kale no-nonsense) exemplaren in de verkoop kunnen gooien :)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z0di4k
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-08 10:52
[...]

Geluksvogel! ik heb op dezelfde dag ingeschreven maar nog geen mail. We wachten maar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Superkiwi schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:54:
Gisteren een countdown, vandaag een countdown, morgen en donderdag idem.
Goed om te zien dat ze druppelsgewijs toch weer wat (kale no-nonsense) exemplaren in de verkoop kunnen gooien :)
Ik heb de link voor vandaag, maar hoe bemachtig je dan de links voor morgen en donderdag?

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Capo schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:06:
[...]
Ik heb de link voor vandaag, maar hoe bemachtig je dan de links voor morgen en donderdag?
Dat is voor mij ook een beetje de vraag. Ik heb de queue-pagina nu gewoon opgeslagen in mijn favorieten.
Gisteren begon ie na aftellen weer op 24h, vandaag idem.
Vanmorgen heb ik me wederom geregistreerd en vervolgens zou ik dan enige tijd later een mail moeten krijgen met een tijdvak voor een nieuwe queue.
Ik hou de site en mijn mail gewoon dagelijks even in de gaten en hoop op het beste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Superkiwi schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:13:
[...]

Dat is voor mij ook een beetje de vraag. Ik heb de queue-pagina nu gewoon opgeslagen in mijn favorieten.
Gisteren begon ie na aftellen weer op 24h, vandaag idem.
Vanmorgen heb ik me wederom geregistreerd en vervolgens zou ik dan enige tijd later een mail moeten krijgen met een tijdvak voor een nieuwe queue.
Ik hou de site en mijn mail gewoon dagelijks even in de gaten en hoop op het beste.
Is hier al meerdere keren voorbij gekomen dat de timer elke keer opnieuw begint omdat er geen dag bij staat. Loopt af op de 18e 12.30.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Inderdaad, teller begint gewoon opnieuw. Zit je dan met de creditcard tussen je tanden :+

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-08 08:12
Zag op de Telegram groep dat de countdown ondertussen al op 4 april staat of iets dergelijks.

Het was leuk en had even weer een sprankje hoop, maar denk niet dat we via deze weg een PS5 gaan bemachtigen.

Every magical journey begins with a single step

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 05:39
Bowen_HAFX schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:37:
Zag op de Telegram groep dat de countdown ondertussen al op 4 april staat of iets dergelijks.

Het was leuk en had even weer een sprankje hoop, maar denk niet dat we via deze weg een PS5 gaan bemachtigen.
Nee het is een developers timer, dagen alleen zichtbaar in IE. 58 dagen staat er nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

ProfaNe schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:22:
[...]

Is hier al meerdere keren voorbij gekomen dat de timer elke keer opnieuw begint omdat er geen dag bij staat. Loopt af op de 18e 12.30.
De vraag was hoe je een link bemachtigt ;)
Dat is voor mij nog steeds de vraag, ik heb me al twee keer geregistreerd en heb nog geen mail van Sony ontvangen met een link. Het is dat iemand de aftel-pagina hier gedropt heeft anders zou ik van het bestaan niet afweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Net binnen met UPS Express. 1 dag levertijd voor een PS5 via Sony Direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:38:
[...]

Net binnen met UPS Express. 1 dag levertijd voor een PS5 via Sony Direct.
Wat is de firmware versie die op de PS5 geïnstalleerd staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
Als die link eindigt op '1402' dan ben ik pretty sure dat dit een 'oude' queue is die ze vergeten zijn offline te halen en nu op autopiloot staat. De queue heeft wel gewerkt, maar dan gisteren, op 14-02 dus. Ik vermoed dat áls ze een nieuwe queue online zetten, ze de url/campagne identifier ook opwaarderen naar de dan-geldende dag.

[ Voor 4% gewijzigd door Mday op 15-02-2022 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Mday schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 16:42:
Als die link eindigt op '1402' dan ben ik pretty sure dat dit een 'oude' queue is die ze vergeten zijn offline te halen en nu op autopiloot staat. De queue heeft wel gewerkt, maar dan gisteren, op 14-02 dus. Ik vermoed dat áls ze een nieuwe queue online zetten, ze de url/campagne identifier ook opwaarderen naar de dan-geldende dag.
Deze queue werktte gister ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
Dav0s schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 17:06:
[...]

Deze queue werktte gister ook niet ;)
Ja en nee, was eigenlijk functioneel als privelink, een uur of wat eerder dan de tijd dat de link publiek bekend werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Thonz schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:43:
[...]

Wat is de firmware versie die op de PS5 geïnstalleerd staat?
21.02-4.50.00. Update vereist.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2022 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krablander
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03-03-2024
Wederom geen drops deze ochtend.
Geen Bol na 2 maanden en geen Amazon.

[ Voor 4% gewijzigd door krablander op 16-02-2022 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
krablander schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 11:04:
Wederom geen Amazon drops deze ochtend.
Geen Bol na 2 maanden en geen Amazon.
Ja het is bijzonder triestig gesteld. Ik vermoed maar vooral hoop dat ze aan het hoarden zijn voor GT5 / Horizon bundels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Klopt het dat er al een tijd geen drop meer is geweest en de laatste 2 februari was (amazon.fr)? Of heb ik gewoon geen goede tracker meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 19:05
miicker schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:16:
Klopt het dat er al een tijd geen drop meer is geweest en de laatste 2 februari was (amazon.fr)? Of heb ik gewoon geen goede tracker meer?
Je hebt zeker geen slechte tracker ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Mday schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 13:03:
[...]

Ja het is bijzonder triestig gesteld. Ik vermoed maar vooral hoop dat ze aan het hoarden zijn voor GT5 / Horizon bundels
Ik vrees er voor. Het gaat op en neer, vorig jaar leek het met periodes nog redelijk te lukken, maar nu is het al weken gewoon volledig opgedroogd.

Hier is mijn perspectief deze laatste dagen:
Ik denk dat ik voolopig maar weer even het hele gedoe aan me voorbij laat gaan. Dit soort aankopen zijn bij mij steeds 'impulsaankopen' geweest. Wel altijd gebaseerd op een game-ervaring die ik wilde hebben, dus omwille van de games, nooit 'voor de hardware'.
En wanneer je dan op lijsten moet gaan staan (bij sony bvb) of drops in de gaten moet houden, geeft me dat te veel tijd waardoor de urgente 'nood' (zin) om een ps5 te kopen gewoon na verloop van tijd weer wegebd. Deze manier van consumeren is gewoon niets voor mij. Ik voel me al redelijk dwaas als ik nu regelmatig m'n inbox filter op het woord 'playstation'. :X

Ik geef toe dat het vooral Horizon en GT7 zijn geweest die erg krachtig, maar redelijk kort, de hype fel hebben aangewakkerd. Dat gevoel is nu grotendeels aan het wegebben. Horizon ziet er meer dan prima uit op een ps4 (absoluut TOP werk van Guerilla, complete boss-studio dit). En GT sport doet het hier ook nog meer dan prima. Alle andere games (behalve Returnal) die ik op de ps5 wou spelen, doen het uiteindelijk ook op de ps4. Zoals God of War of Elden Ring. En ik ben al helemaal geen 'graphics verslaafde'

Denk dat ik eerstdaags m'n game budget nog even spendeer en een gewone switch haal voor mario op de tv. En misschien m'n 1060 gpu naar een 3060 gpu upgrade nu de prijzen weer duidelijk zakken voor fs2020. En daarmee is het wel genoeg voor 2022, en dan kijk ik in 2023 wel weer eens waar we dan staan met de ps5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikie61
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 30-08 15:47
miicker schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:16:
De laatste drop was bij Playerone.
https://playerone.be/CONS...ORBIDDEN-WEST-205249.html

February 14, 2022 14:50:25

RTX 50xx FE tracker: https://t.me/bscfoundersedition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:30

Aight!

'A toy robot...'

Wist helemaal niet dat ik me kon aanmelden bij Sony voor een PS5. Gelijk maar even gedaan!

Door de beelden van HZ: Forbidden West, wil ik dit eigenlijk spelen op een PS5. En ook nog Miles Morales en dadelijk Evil Geniuis 2.

Ik vraag me alleen af wat de prijs van een playstation 5 disc edition is, zie in de V&A veel rond de 680-700 staan. Is dit reeël? Of is het eerder €700 nieuw inclusief een game? Heeft er iemand laatst bij Sony nog een betaald en zo ja, wat was daar de prijs?

En waarom doen ze hem weg in de V&A vraag ik me dan ook af :P.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Jij bent nieuw in de wereld van consolegaming, tekorten en scalpers? ;)
Aight! schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:49:
Ik vraag me alleen af wat de prijs van een playstation 5 disc edition is
Een PS5 disc edition kost €499.
Als er een game of extra controller bij zit kun je vaak de adviesprijs van dat item er bij optellen.
Laat je niet verleiden om meer te betalen.

[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 21-02-2022 00:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damper
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14-06-2023
Aight! schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:49:
Wist helemaal niet dat ik me kon aanmelden bij Sony voor een PS5. Gelijk maar even gedaan!

Door de beelden van HZ: Forbidden West, wil ik dit eigenlijk spelen op een PS5. En ook nog Miles Morales en dadelijk Evil Geniuis 2.

Ik vraag me alleen af wat de prijs van een playstation 5 disc edition is, zie in de V&A veel rond de 680-700 staan. Is dit reeël? Of is het eerder €700 nieuw inclusief een game? Heeft er iemand laatst bij Sony nog een betaald en zo ja, wat was daar de prijs?

En waarom doen ze hem weg in de V&A vraag ik me dan ook af :P.
De reden van verkoop is redelijk duidelijk lijkt mij; geld verdienen.
Vanwege de ps5 nergens meer te verkrijgen is vragen mensen nu eenmaal honderden euros meer. De disc kost normaal 499 en zonder disc 399. Gewoon wachten als het geen haast heeft zou ik zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
Het is nu een tijdje geleden sinds de laatste drop. Mijn vermoeden is dat er opgespaard wordt om in bundels te verkopen. Als de grote distributiekanalen zich dan ook houden aan slechts 1 ps5 per klant, is het wel een effectieve manier om scalping te voorkomen. Want uiteindelijk kost dit Sony ook inkomsten. Een PS5 die bij scalpers op zolder staat genereert geen inkomsten voor Sony. En die 200 of 300 euro meer voor een console hadden ook uitgegeven kunnen worden in de PS store aan games.

Iemand had het laatst over iemand die 200 PS5's had ingeslagen. Ik weet niet of dit een broodje aap verhaal is, maar als er een groot aantal van dit soort 'handelaren' zijn, is het toch wel een behoorlijke inkomensverlies voor Sony.

[ Voor 30% gewijzigd door Bowen_HAFX op 21-02-2022 06:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc_Smurf
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-09 11:12
Bowen_HAFX schreef op maandag 21 februari 2022 @ 06:32:
Het is nu een tijdje geleden sinds de laatste drop. Mijn vermoeden is dat er opgespaard wordt om in bundels te verkopen. Als de grote distributiekanalen zich dan ook houden aan slechts 1 ps5 per klant, is het wel een effectieve manier om scalping te voorkomen. Want uiteindelijk kost dit Sony ook inkomsten. Een PS5 die bij scalpers op zolder staat genereert geen inkomsten voor Sony. En die 200 of 300 euro meer voor een console hadden ook uitgegeven kunnen worden in de PS store aan games.

Iemand had het laatst over iemand die 200 PS5's had ingeslagen. Ik weet niet of dit een broodje aap verhaal is, maar als er een groot aantal van dit soort 'handelaren' zijn, is het toch wel een behoorlijke inkomensverlies voor Sony.
Waarom zou dit inkomstenverlies zijn voor Sony 8)7

"Een PS5 die bij scalpers op zolder staat genereert geen inkomsten voor Sony" deze is al betaald en hier heeft Sony gewoon het betaling voor ontvangen.

Nu komt wss het verhaal dat dit geen inkomsten oplevert m.b.t. spellen etc.. 90% speelt nog PS4 spellen op de PS5 en doet specifieke aankopen die de inkomsten van Sony doet vergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Mc_Smurf schreef op maandag 21 februari 2022 @ 08:28:
[...]

"Een PS5 die bij scalpers op zolder staat genereert geen inkomsten voor Sony" deze is al betaald en hier heeft Sony gewoon het betaling voor ontvangen.
Als ik het goed heb maakt Sony geen winst op de consoles an sich, ze moeten het vooral hebben van items die extra aangeschaft worden zoals software in de Playstation Store.
Als een PS5 ongeopend bij een scalper staat wordt hier niet op gespeeld, wordt er dus geen (digitale) content gekocht en worden er geen PS Plus/PS Now abonnementen afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
[...]

Nu komt wss het verhaal dat dit geen inkomsten oplevert m.b.t. spellen etc.. 90% speelt nog PS4 spellen op de PS5 en doet specifieke aankopen die de inkomsten van Sony doet vergroten.
Het gerucht gaat dat de kostprijs van een console om in een winkel te liggen hoger is dan waar hetvoor aangeboden wordt. Dit is dus een verlies.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 08:22
Superkiwi schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:33:
[...]

Als ik het goed heb maakt Sony geen winst op de consoles an sich, ze moeten het vooral hebben van items die extra aangeschaft worden zoals software in de Playstation Store.
Als een PS5 ongeopend bij een scalper staat wordt hier niet op gespeeld, wordt er dus geen (digitale) content gekocht en worden er geen PS Plus/PS Now abonnementen afgesloten.
Sony maakt winst op de licentiekosten van games, en van verkoop van items (games, DLC, abonnementen, etc) via PSN. De hardware (de console) is dus de 'business enabler'. Deze zal tegen kostprijs, of zelfs verlies worden verkocht. De 'lifetime value' van een PSN klant is waar Sony zich op inzet.

Waar Sony zich duidelijk wel zorgen over maakt, is dat de scalpers de aankoop ervaring verpesten, en het moeilijker maken voor nieuwe spelers om het Playstation ecosysteem te betreden. Vandaar dus het initiatief van Sony om de consoles rechtstreeks via PSN te verkopen aan 'verified gamers', zodat de speler een goede aankoopervaring heeft, en meer geld overhoud voor het aankopen van games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

"For the Players".
Niet voor niets hun slogan natuurlijk d:)b

Thanks voor de uitleg, helemaal duidelijk zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:50
LeonM schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:53:
[...]
Waar Sony zich duidelijk wel zorgen over maakt, is dat de scalpers de aankoop ervaring verpesten, en het moeilijker maken voor nieuwe spelers om het Playstation ecosysteem te betreden. Vandaar dus het initiatief van Sony om de consoles rechtstreeks via PSN te verkopen aan 'verified gamers', zodat de speler een goede aankoopervaring heeft, en meer geld overhoud voor het aankopen van games.
Dat is best een goed initiatief. Al heb ik wel het vermoeden dat ik met een nieuw account veel minder kans maak dan iemand die al een PS3 of PS4 heeft gekoppeld aan zijn bestaande (veel oudere) account. Ben erg benieuwd wanneer de console normaal leverbaar is. Best bijzonder dat je 15 maanden na introductie nog niet een winkel in kunt lopen voor een XBOX series X of een PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
De voorraad is praktisch volledig opgedroogd.In ieder geval sinds 4 feb. Zelfs V&A is praktisch leeg. Er moet iets deze week op de markt gaan verschijnen anders gaat Forbidden West hun targets op de korte termijn niet (of later) halen lijkt me, en Sony is er meer aan gelegen om spelende gamers een console te verkopen dan scalpers (om de hierboven genoemde reden, een console is de business enabler)
Opsparen voor bundels lijkt me dan de enige conclusie. Deze week is volgens mij geen Direct drop geweest, toch? Het zou voor Sony slim zijn om ook via Direct een Forbidden West bundel te verkopen. Hoop dat het komende week wat aantrekt vanuit die theorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 20:43

greatgonzo

schit-te-rend!

leuk dat ze dan opsparen voor bundels, maar dan zou je verwachten dat Amazon ook alleen bundels gaat verkopen.

Met de feestdagen is er gewoon giga gedropped. Zouden ze niet gewoon wachten op de volgende feestdagen (Chinees nieuwjaar, Ramadan?) Ik heb geen idee hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z0di4k
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-08 10:52
Mday schreef op maandag 21 februari 2022 @ 15:47:
De voorraad is praktisch volledig opgedroogd.In ieder geval sinds 4 feb. Zelfs V&A is praktisch leeg. Er moet iets deze week op de markt gaan verschijnen anders gaat Forbidden West hun targets op de korte termijn niet (of later) halen lijkt me, en Sony is er meer aan gelegen om spelende gamers een console te verkopen dan scalpers (om de hierboven genoemde reden, een console is de business enabler)
Opsparen voor bundels lijkt me dan de enige conclusie. Deze week is volgens mij geen Direct drop geweest, toch? Het zou voor Sony slim zijn om ook via Direct een Forbidden West bundel te verkopen. Hoop dat het komende week wat aantrekt vanuit die theorie.
Wat mij opvalt is dat ik nu een forbidden west tegel zie om te kopen in ps4 menu. Is het zo ernstig met targets dat die gehaald moeten worden...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Neuh dat is gewoon reclame voor een van hun grote producten, hetzelfde als dat je PS Now wel eens ziet verschijnen in het Playstation menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
Z0di4k schreef op maandag 21 februari 2022 @ 16:16:
[...]

Wat mij opvalt is dat ik nu een forbidden west tegel zie om te kopen in ps4 menu. Is het zo ernstig met targets dat die gehaald moeten worden...?
Neuh, dat is naar mijn weten bij elke nieuwe release wel, stukje marketing :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:30

Aight!

'A toy robot...'

Damper schreef op maandag 21 februari 2022 @ 00:34:
[...]

De reden van verkoop is redelijk duidelijk lijkt mij; geld verdienen.
Vanwege de ps5 nergens meer te verkrijgen is vragen mensen nu eenmaal honderden euros meer. De disc kost normaal 499 en zonder disc 399. Gewoon wachten als het geen haast heeft zou ik zeggen..
Owww dan ga ik echt geen €700 neerleggen om er een te hebben haha. Ik heb me zelf inschreven op de telegram groep. Kan opzicht wel wachten want vermaak met nog steeds met de PS4 :p.

Kan ik lekker Horizon Zero Dawn eerst even opnieuw spelen zit er ik er weer goed in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

[...]

De PS5 levert Sony niets op zoals ook al gezegd.

Maar daarbij: De PS5s bij scalper komen gewoon in het game circuit terecht, want er zijn gewoon mensen die de absurde prijzen betalen. Als dat niet het geval is, gaan de scalpers de prijzen verlagen. Ze laten hem niet op zolder staan, want een grotere schaarste dan nu kan er ongeveer niet komen. En het is ook niet een maandje verwijderd van feestdagen ofzo.

Dus scalpers vertragen het aantal PS5s dat actief is op elk gegeven moment, maar ik geloof niet dat we een groeiend aantal offline PS5s hebben, omdat scalpers ze in grote getalen bewaren.

En ja, sinds de PS5 is echt backwards compatible en veel mensen hebben een hun games digitaal, betekent dat ook dat er nog genoeg PS4 games gespeeld worden. Maar ikzelf heb de PS4 weer verkocht en aangezien ook daar een tekort van is, komen er alsnog meer consoles op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:03
Ik heb ooit eens een extra PSN account gekoppeld aan een Amerikaans adres om aanbiedingen uit de US PSN store te kunnen kopen. Nu heb ik een invite gekregen om een PS5 te bestellen op dit account maar ik vraag me nu af of dit überhaupt gaat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Heisenbug schreef op maandag 21 februari 2022 @ 23:09:
Nu heb ik een invite gekregen om een PS5 te bestellen op dit account maar ik vraag me nu af of dit überhaupt gaat werken?
Daar kom je maar op 1 manier achter ;)
Al heb je best kans dat er een soort regiolock op zit en je alleen naar een US adres kunt versturen.

[ Voor 15% gewijzigd door jongetje op 22-02-2022 07:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 19:05
jongetje schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 07:40:
[...]

Daar kom je maar op 1 manier achter ;)
Al heb je best kans dat er een soort regiolock op zit en je alleen naar een US adres kunt versturen.
Als het US invite is dan is die alleen in US te bestellen ja. Per land werken ze met een block op leveradres, dus je kunt alleen een adres invoeren in dat land.

Zou het nog via een reshipper kunnen proberen, maar denk dat je dan bij elkaar duurder uit bent dan een 'scalper' te betalen in NL/BE :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
  • Laatst online: 18:28
Wat mij opvalt is dat er op Amazon door derde partijen PlayStations worden aangeboden met echt absurd hoge verzendkosten. In Frankrijk staat er eentje met 400+ euro en nu in Nederland 200+ euro, alleen om te verzenden. Ze proberen je te lokken met 'lagere' prijzen misschien. Maar dit neigt naar oplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
Currry schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:49:
Wat mij opvalt is dat er op Amazon door derde partijen PlayStations worden aangeboden met echt absurd hoge verzendkosten. In Frankrijk staat er eentje met 400+ euro en nu in Nederland 200+ euro, alleen om te verzenden. Ze proberen je te lokken met 'lagere' prijzen misschien. Maar dit neigt naar oplichting.
Oplichting gaat wat ver, je zit alleen met je garantie. Net als de scalpen hier proberen ze het. Snap alleen niet dat een partij als Amazon dat accepteert. Misbruik maken van de situatie. Maar goed hier op de va bieden ze ze ook voor 200+ aan.

Zelf hou ik een lijstje bij met gebruikersnamen van scalpers.Aan deze personen verkoop of koop ik in de toekomst nooit meer van. Zit er zelfs een bij die eerst de scalpers afkeurde en het daarna zelf ging doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qoine
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01:07
Ik verbaas me er vooral over dat de leveringsproblemen al zo lang aanhouden. En daarbij ook dat ontwikkelaars hier toch stevig door gedupeerd worden. Er is een grote marketing campagne voor Horizon Forbidden West, maar iedereen die ze daarmee overhalen om een PS5 te kopen kan dat op dit moment niet. Nu is die gamesontwikkelaar natuurlijk van Sony zelf, maar voor third party developers is het best een aderlating dat ze hun games nu minder makkelijk kunnen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Qoine schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:02:
Ik verbaas me er vooral over dat de leveringsproblemen al zo lang aanhouden. En daarbij ook dat ontwikkelaars hier toch stevig door gedupeerd worden. Er is een grote marketing campagne voor Horizon Forbidden West, maar iedereen die ze daarmee overhalen om een PS5 te kopen kan dat op dit moment niet. Nu is die gamesontwikkelaar natuurlijk van Sony zelf, maar voor third party developers is het best een aderlating dat ze hun games nu minder makkelijk kunnen verkopen.
Exact mijn geval. Erg hyped door de media rond Horizon FW. Nu is er wat tijd overgegaan, heb wat reviews en meningen kunnen zien/lezen, en beslist dat ik geen zin heb in nog eens een 40-50 uur grindfest, waar het toch weer op lijkt uit te draaien.

Prima voor wie dit geen probleem is, ik gun het je van harte, maar heb hier geen tijd voor. Wel vind ik de wereld, graphics en art prachtig, net als de mechanics van de gevechten. Dus dat wil ik zeker wel eens ervaren, ooit, maar nu is de hype toch echt wel gaan liggen, en mijn behoefte om per se nu een ps5 te willen ook.

Blijft over returnal en GT7, en die hype kan ik een stuk beter managen (zijn slechts 2 games, en GT Sport doet het nog prima). Dus ps5 kan weer op een iets langere baan geschoven worden.

Echter, om je punt bij te treden, indien ik gemakkelijk een ps5 uit de winkel had kunnen halen, was dit met Horizon een ogenblikkelijke impuls aankoop geweest (om dat een vijftal uurtjes horizon te spelen :+ )

Maar goed, zo heeft Sony inderdaad een verkoop gemist, en verdere 'engagement' met hun platform. Anderzijds weten ze ook wel dat wie op de ps4 zit ook nog in hun ecosysteem zit, en vast wel niet meteen zomaar zal overstappen. Temeer daar het in het andere kamp ook niet gemakkelijk is om een xbox series X te bemachtigen (wel iets gemakkelijker al). Uitwijken naar een pc (als je er nog geen hebt als basis) is een al even grote, bijna onoverbrugbare sprong voor iemand die het gewend is om elke 6 jaar 500 euro aan hardware uit te geven.

Dus Sony hoeft nog niet veel te vrezen, maar het mag voor Sony nu toch niet veel te lang meer gaan duren. De ps4's van het eerste uur zijn bijna bejaard, en op een bepaald moment gaan die gamers toch over (of stoppen ze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
Amos_x schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:13:
[...]

Exact mijn geval. Erg hyped door de media rond Horizon FW. Nu is er wat tijd overgegaan, heb wat reviews en meningen kunnen zien/lezen, en beslist dat ik geen zin heb in nog eens een 40-50 uur grindfest, waar het toch weer op lijkt uit te draaien.

Prima voor wie dit geen probleem is, ik gun het je van harte, maar heb hier geen tijd voor. Wel vind ik de wereld, graphics en art prachtig, net als de mechanics van de gevechten. Dus dat wil ik zeker wel eens ervaren, ooit, maar nu is de hype toch echt wel gaan liggen, en mijn behoefte om per se nu een ps5 te willen ook.

Blijft over returnal en GT7, en die hype kan ik een stuk beter managen (zijn slechts 2 games, en GT Sport doet het nog prima). Dus ps5 kan weer op een iets langere baan geschoven worden.

Echter, om je punt bij te treden, indien ik gemakkelijk een ps5 uit de winkel had kunnen halen, was dit met Horizon een ogenblikkelijke impuls aankoop geweest (om dat een vijftal uurtjes horizon te spelen :+ )

Maar goed, zo heeft Sony inderdaad een verkoop gemist, en verdere 'engagement' met hun platform. Anderzijds weten ze ook wel dat wie op de ps4 zit ook nog in hun ecosysteem zit, en vast wel niet meteen zomaar zal overstappen. Temeer daar het in het andere kamp ook niet gemakkelijk is om een xbox series X te bemachtigen (wel iets gemakkelijker al). Uitwijken naar een pc (als je er nog geen hebt als basis) is een al even grote, bijna onoverbrugbare sprong voor iemand die het gewend is om elke 6 jaar 500 euro aan hardware uit te geven.

Dus Sony hoeft nog niet veel te vrezen, maar het mag voor Sony nu toch niet veel te lang meer gaan duren. De ps4's van het eerste uur zijn bijna bejaard, en op een bepaald moment gaan die gamers toch over (of stoppen ze)
Horizon is de enige reden dat ik uberhaupt een PS5 wil. Ik ben een PC-man all the way, maar na dat ik Zero Dawn nog eens heb gespeeld op de PC heb ik geen zin om te 2-3 jaar te wachten op de port. Maar ja... ook ik ben door de schaarste nog eens na gaan denken. Ik heb sowieso besloten om geen V&A Playstation hiervoor te halen, waar ik nog angstig dicht bij zat, en wellicht dat als ik nergens terecht kan de storm zal overblazen. Jammer, wel. Had nu prima de tijd om met dit druilerige weer een supertoffe game te spelen, maar goed... luxeprobleem.
Btw. Geruchten (noem het maar liever wishful thinking) gaan dat morgen amazon nieuwe PS5s gaan leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03:39
Nadeel is dat door de dalende GPU prijzen de scalpers weer wat meer richten op ps5.

Hier ook pc gamer die nog steeds wacht een keer een ps5 op de kop te tikken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy1909
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-09 23:14
Amazon UK had zojuist een drop, maar vrijwel direct regio lock, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Net een PS5 drop op Amazon UK, houdt de andere Amazons ook in de gaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damper
Ik had geen prime op UK wel op DE, FR, SP, IT en NL en dan krijg je dit...5 min later prime aangemaakt dan weer terug weg..pagina ververst stond hij weer in de winkelwagen met een prijs €588, vroeg mij af vanwege de prijs of het wel helemaal klopte en het niet van een derde partij was..even terug gegaan om te kijken en alles klopte..dan weer terug in winkelmand en weg was ie, mijn stomme fout natuurlijk te lang gewacht man man..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:56

Pimmuz

Roar

Damper schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:29:
Ik had geen prime op UK wel op DE, FR, SP, IT en NL en dan krijg je dit...5 min later prime aangemaakt dan weer terug weg..pagina ververst stond hij weer in de winkelwagen met een prijs €588, vroeg mij af vanwege de prijs of het wel helemaal klopte en het niet van een derde partij was..even terug gegaan om te kijken en alles klopte..dan weer terug in winkelmand en weg was ie, mijn stomme fout natuurlijk te lang gewacht man man..
Sorry dat ik het vraag maar bedoel je nou dat je alleen klein beetje kans maakt als je ook een Prime abbo hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licargon
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 11:18
Pimmuz schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:31:
[...]

Sorry dat ik het vraag maar bedoel je nou dat je alleen klein beetje kans maakt als je ook een Prime abbo hebt?
Amazon verkoopt de PS5 alleen aan prime leden, dus ge moet idd prime hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
Damper schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:29:
Wees blij dat je niet in de uk hebt gekocht, invoerheffing, btw, komt zo’n ding op een scalper prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:56

Pimmuz

Roar

Licargon schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:32:
[...]

Amazon verkoopt de PS5 alleen aan prime leden, dus ge moet idd prime hebben :)
Ok ik zie dat alleen nergens staan op Amazon? wel apart maar goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Licargon
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 11:18
Pimmuz schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:34:
[...]

Ok ik zie dat alleen nergens staan op Amazon? wel apart maar goed.
Momenteel zijn ze out of stock, de moment dat ze te bestellen zijn komt het er duidelijk op, eerder niet jammer genoeg. Bv:
https://imgur.com/a/1CdnQWv
no_way_today schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:34:
[...]

Wees blij dat je niet in de uk hebt gekocht, invoerheffing, btw, komt zo’n ding op een scalper prijs
Negative. Bij Amazon.uk zit alles er bij in. Komt uiteindelijk op een 565 euro in totaal met import/heffingen en alles erbij. :)

[ Voor 34% gewijzigd door Licargon op 23-02-2022 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damper
no_way_today schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:34:
[...]

Import fees deposit GBP £80
Dit zit in de prijs can €588 , je betaald dus al de invoerkosten toch ?
Vat stond wel op 0€ overigens..kan best natuurlijk dat je uiteindelijk meer betaald en heb je gelijk..hoop zsm een drop op DE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OVERLORD_1982
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-06 10:31
Op Amazon DE kan je geen prime meer nemen. Dus dat wordt sowieso niks voor mij helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy1909
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-09 23:14
OVERLORD_1982 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:07:
Op Amazon DE kan je geen prime meer nemen. Dus dat wordt sowieso niks voor mij helaas.
Hoezo zou je daar geen prime meer kunnen nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
OVERLORD_1982 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:07:
Kan gewoon, alleen krijg je dan een nieuwe prime, zonder gratis verzending e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:27
Zit er niet helemaal in, maar wanneer zijn de drops meestal bij Bol.com? Heb nog een zooitje cadeaukaarten die ik wel wil verzilveren voor een ps5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OVERLORD_1982
Hij gaf aan dat mijn adres niet overeenkomt met het land waarin de prime word afgenomen. Kan enkel nog met Duits of Oostenrijks adres. Tenzij ik iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damper
OVERLORD_1982 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:47:
Hij gaf aan dat mijn adres niet overeenkomt met het land waarin de prime word afgenomen. Kan enkel nog met Duits of Oostenrijks adres. Tenzij ik iets mis.
Je moet een willekeurig duitse adres invoeren. Prime proef nemen, duitse adres verwijderen..klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
OVERLORD_1982 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:47:
Gewoon een Amazon account aanmaken op alle amazons (DE, UK, ES, IT, FR, NL) en dan voor al die landen een fake adres aanmaken. Shipping address doe je je eigen NL adres 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OVERLORD_1982
Hehe ok ik ben te braaf. Ik ga eens een mooi Duits adres opzoeken 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

thechib12 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:46:
Zit er niet helemaal in, maar wanneer zijn de drops meestal bij Bol.com? Heb nog een zooitje cadeaukaarten die ik wel wil verzilveren voor een ps5
2-3 keer afgelopen jaar

en wat betreft amazon, misschien moet dit maar eens in de disclaimer.. zelfde vragen komen regelmatig terug:

https://alerts.laagst.nl/blog/playstation-5-kopen-amazon/

[ Voor 23% gewijzigd door greatgonzo op 23-02-2022 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ach, er zitten meer dan 10.000 mensen in die telegram groep en dat is alleen nog maar in Nederland en België. Dan heb je ook nog andere landen die proberen zo'n ding te bemachtigen. Dan is de kans echt klein dat het lukt 1 van die paar PS5 te kopen. Ik heb er ook bij een drop 1 in mijn mandje gehad maar omdat het zo snel gaat (en ik was er echt binnen 5 seconden na de drop) was ik al te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

jongetje schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:50:
Ach, er zitten meer dan 10.000 mensen in die telegram groep en dat is alleen nog maar in Nederland en België. Dan heb je ook nog andere landen die proberen zo'n ding te bemachtigen. Dan is de kans echt klein dat het lukt 1 van die paar PS5 te kopen. Ik heb er ook bij een drop 1 in mijn mandje gehad maar omdat het zo snel gaat (en ik was er echt binnen 5 seconden na de drop) was ik al te laat.
Als je goed oplet en die bots in de gaten houd dan is het écht neit zo moeilijk. Je moet gewoon het venster openhouden en dan gelijk klikken wanneer je die link ziet. Als je dan ook nog eens je accounts klaar hebt staan heb je vaak al een PS5 te pakken voordat je het doorhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

jongetje schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:50:
Durf het niet te zeggen, maar in totaal 5 keer gelukt in twee maanden tijd.. Blij dat ik er vrienden mee blij kan maken. Je hebt idd 10 seconden, en dan moet je alles klaar hebben staan (standaard inlog, cc al gekoppeld aan je account enz)

Het hoeft niet moeilijk te zijn, maar snelheid en eventueel wat geluk helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobvG
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 20:07
thechib12 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:46:
Ik quote mezelf even van een tijd terug:
RobvG schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:03:
[...]

Ik zat er nog aan te denken om mijn medetweakers te helpen met een overzichtje van Bol.com verkoopmomenten de afgelopen tijd, dus bij dezen:

Woensdag 19 mei
Woensdag 23 juni
Woensdag 4 augustus
Woensdag 8 september
Woensdag 20 oktober
Allemaal tussen 07:30 uur en 08:00 uur.
Inmiddels is na 20 oktober een drop geweest van Bol.com op 8 december. Sindsdien niets meer.

[ Voor 31% gewijzigd door RobvG op 23-02-2022 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odrai
  • Laatst online: 12-01 21:17
Hallo allemaal, mocht ik een keer een PS5 kunnen kopen in Duitsland, heeft dit nog (nadelige) gevolgen i.v.m. region lock of iets dergelijks? Krijg je net zoals met een ‘Nederlandse’ PS5 alle updates en kan je alle games spelen?
Pagina: 1 ... 511 ... 559 Laatste

Let op:
Om dit topic leesbaar te houden:

• Houd het on-topic,
• Géén vraag en aanbod,
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over scalping of het beleid van externe partijen

Plaats alleen orders bij vertrouwde partijen. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Wel zin in gezellig (offtopic) kletsen?
Daarvoor kun je terecht op de Tweakers Discord