• Uniday
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 06-09 21:15
RomeoOscarBravo schreef op woensdag 2 september 2026 @ 20:51:
[...]

Playstation en Steam zijn beiden een submerk van een groter bedrijf, gericht op gaming, waarbij ze een platform hebben en eigen hardware met daarop eigen software. Beiden hebben te maken met dezelfde hardware crisis die bij beiden al voor tekorten en prijsverhogingen heeft gezorgd.

Ik vind het bijzonder naïef om ervan uit te gaan dat er straks genoeg PS5 Pro's zijn en dat ook nog zonder prijsverhoging gaat zijn.
Dat is niet naief dat is de realiteit je kan stil blijven staan bij andere merken zoals apple xbox nintendo samsung doet er niet toe dit gaat over playstation waar de vraag het grootse zal zijn op het moment dat GTA uitkomt het is naief om te denken dat Sony daar niet aan heeft gedacht

• RomeoOscarBravo
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:57
Uniday schreef op donderdag 3 september 2026 @ 16:21:
[...]

Dat is niet naief dat is de realiteit je kan stil blijven staan bij andere merken zoals apple xbox nintendo samsung doet er niet toe dit gaat over playstation waar de vraag het grootse zal zijn op het moment dat GTA uitkomt het is naief om te denken dat Sony daar niet aan heeft gedacht
Jouw voorspelling is nog lang niet de realiteit. Maar laat maar. Dit is niet te doen joh. Ik baseer mijn punt om daar niet vanuit te gaan op een indicatie uit een vergelijkbare situatie in dezelfde sector, maar jouw natte vinger werk weet het beter.

• Uniday
RomeoOscarBravo schreef op donderdag 3 september 2026 @ 16:31:
[...]

Jouw voorspelling is nog lang niet de realiteit. Maar laat maar. Dit is niet te doen joh. Ik baseer mijn punt om daar niet vanuit te gaan op een indicatie uit een vergelijkbare situatie in dezelfde sector, maar jouw natte vinger werk weet het beter.
Grappig mijn voorspelling is na een dag al deels uitgekomen nu Sony met GTA6 controllers komt en er een samenwerking is. Logisch nadenken kan je leren

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:57
Uniday schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 12:04:
[...]

Grappig mijn voorspelling is na een dag al deels uitgekomen nu Sony met GTA6 controllers komt en er een samenwerking is.
Er is een samenwerking, maar er is ook gewoon een probleem met dure chips die niemand kon voorzien.

Diezelfde Sony vermeldde 3 dagen geleden nog dit: https://nl.ign.com/playst...ief-te-worden-aangeprezen

Sony zal ongetwijfeld z'n best doen om voldoende PS5's in de schappen te leggen, maar de vraag is voor welke prijs dat gaat zijn, en de vraag is of alle toeleveranciers de vraag aankunnen.
Logisch nadenken kan je leren
Iets minder belerend zijn is ook iets wat je kan leren ;)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:55

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Modbreak:Hey Gamers,

Dit topic is bedoeld om de levertijd, beschikbaarheid en eventueel de prijs te bespreken, het is hier verder niet de bedoeling om over andere dingen te discussiëren. Let hier aub op om het voor andere ook leuk en gezellig te houden.

Bedankt voor de medewerker en Game On!

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:44

OMX2000

By any means necessary...

Amaze86 schreef op donderdag 3 september 2026 @ 12:52:
[...]

Als je er geld voor over hebt waarom niet, die €1200 is gek. Gewoon rustig blijven en bij Sony voor €845 kopen. Of je had hem eerder moeten kopen toen die nog rond €670 was met bf.
Sorry voor de onwetendheid. Maar begrijp ik het goed dat Sony af en to de PS5 pro aanbiedt voor 845?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22:37
OMX2000 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 20:23:
[...]

Sorry voor de onwetendheid. Maar begrijp ik het goed dat Sony af en to de PS5 pro aanbiedt voor 845?
Ps leden krijgen 5% korting dus 45 euro korting maakt het 855.

Zelf als je nu nog zoekt regelmatig ff op ps direct kijken. Kan zo zijn dat er weer een nieuwe batch komt.

• Dagarkin
Bij amazon fr 899 en 8.5 verzending.

Leverdatum tussen 16 en 18 november.

https://www.amazon.fr/-/e...1&pd_rd_i=B0FRYBZR91&th=1

[ Voor 4% gewijzigd door Dagarkin op 04-09-2026 20:43 ]

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:12
Dagarkin schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 20:42:
Bij amazon fr 899 en 8.5 verzending.

Leverdatum tussen 16 en 18 november.

https://www.amazon.fr/-/e...1&pd_rd_i=B0FRYBZR91&th=1
Bedankt voor de tip. Ik heb er een besteld :)

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:32

ScreamGT

joejoe

Ik ga vanaf nu ook maar dagelijks de Sony store in de gaten houden :') Zal vast wel een batch komen tussen nu en 19 November (GTA 6 release).

Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 3TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:23
ScreamGT schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 11:54:
Ik ga vanaf nu ook maar dagelijks de Sony store in de gaten houden :') Zal vast wel een batch komen tussen nu en 19 November (GTA 6 release).
Deze site bookmarken: https://direct.playstation.com/nl-nl/buy-consoles/playstation5-pro-console-2-tb

PSN : Geraedus

• CyberDonky
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:21

CyberDonky

DealBytes

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WzzjFpB_d.webp

Enkele Intertoys filialen hebben nog. FNAC FR is sinds vandaag uitverkocht. Komt soms nog online. [spam]

https://www.fnac.com/Console-Sony-PS5-Pro-Blanc-et-Noir/a20901133/w-4

[ Voor 54% gewijzigd door Geronimous op 05-09-2026 23:37 ]

• CloudPrutser
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 12:54
Ik heb het allemaal in de gaten gehouden de afgelopen week en moet zeggen dat ik de situatie wel heel extreem vind. PS5 Pro inmiddels voor minimaal 1600,- euro ... 8)7 :')

[*knip] zie topicwaarschuwing

[ Voor 38% gewijzigd door Geronimous op 05-09-2026 23:30 ]

Sony heeft toch allang aangegeven voldoende consoles te kunnen produceren voor de verwachte vraag tot aan maart 2027?

Mensen maken zichzelf gewoon helemaal gek nu met GTA en de tijdelijk beperkte voorraad.
Regarding the impact of memory market conditions on PlayStation®5 hardware, we have secured the quantity of memory necessary to meet our projected sales volume for FY26, and there is no change to our plan for hardware profitability for FY26 to remain similar to FY25.
https://www.sony.com/en/S...n/er/pdf/26q1_sonypre.pdf

[ Voor 46% gewijzigd door Raem op 05-09-2026 22:33 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Uniday
Raem schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 22:30:
Sony heeft toch allang aangegeven voldoende consoles te kunnen produceren voor de verwachte vraag tot aan maart 2027?

Mensen maken zichzelf gewoon helemaal gek nu met GTA en de tijdelijk beperkte voorraad.

[...]

Dit ja, ik hoop dat jou post blijft bestaan om mensen te waarschuwen want had hiervoor een ellenlange discussie precies hierover mensen worden echt gek lol

• Catillus
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16:49
Ha, Playstation Direct heeft nu wel de tekst aangepast voor de PS5 Pro, hoe aardig:

"Op dit moment uitverkocht. We vullen de voorraad zo snel mogelijk aan, dus kijk binnenkort nog een keer. Wil je nu meteen een PS5? Check dan een van onze andere consoles die nu beschikbaar zijn."

Lekker verder F5-en hele dagen... :O

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Raem schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 22:30:

[...]

Dat zegt natuurlijk niet zoveel, want als de vraag groter is dan verwacht, dan hebben ze gewoon niet genoeg voorraad om de consoles te produceren :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:07

Vrijdag

De Goede

Lieve mensen, maak je toch niet zo druk. Iedereen weet dat deze GTA de komende vijftien jaar periodiek opnieuw wordt uitgegeven/geremastered/geremade/geherkauwd.

Beter spaar je voor de PS8 zodat je de versie met alle toeters, bellen, DLSS, FSS, superchromaanisotropischmegasampling, HDR DolbyVision, native 4k, 120fps, turbomegaplatinumpremium, neonpaars-met-extra-hipster-smirks uitvoering zoals de developers bedoeld hebben kan spelen. Met je (klein/stief)kinderen/neefjes/nichtjes/scouting/voetbalteam.

Je weet dat ik gelijk ga hebben, dus quote me gerust voor De Waarheid 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:19
Is het dan echt zo’n ramp om GTA 6 op je PS5 Slim te spelen?

Ik heb al een PS5 Pro, maar ik vind €1.000 of meer gewoon belachelijk veel voor een console die zich al in een latere fase van zijn levenscyclus bevindt.

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:23
Vrijdag schreef op maandag 7 september 2026 @ 17:11:
Lieve mensen, maak je toch niet zo druk. Iedereen weet dat deze GTA de komende vijftien jaar periodiek opnieuw wordt uitgegeven/geremastered/geremade/geherkauwd.

Beter spaar je voor de PS8 zodat je de versie met alle toeters, bellen, DLSS, FSS, superchromaanisotropischmegasampling, HDR DolbyVision, native 4k, 120fps, turbomegaplatinumpremium, neonpaars-met-extra-hipster-smirks uitvoering zoals de developers bedoeld hebben kan spelen. Met je (klein/stief)kinderen/neefjes/nichtjes/scouting/voetbalteam.

Je weet dat ik gelijk ga hebben, dus quote me gerust voor De Waarheid 8)
Zeer creatief verwoord 😅

PSN : Geraedus

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:52
Sefaex schreef op maandag 7 september 2026 @ 17:55:
Is het dan echt zo’n ramp om GTA 6 op je PS5 Slim te spelen?

Ik heb al een PS5 Pro, maar ik vind €1.000 of meer gewoon belachelijk veel voor een console die zich al in een latere fase van zijn levenscyclus bevindt.
Ik ga er ook van uit dat een PS5 van 1000 euro me niet twee keer zo veel plezier gaat geven als de PS5 van 500 euro.

• Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 21:59
zetje01 schreef op maandag 7 september 2026 @ 18:18:
[...]

Ik ga er ook van uit dat een PS5 van 1000 euro me niet twee keer zo veel plezier gaat geven als de PS5 van 500 euro.
Plezier is een abstract begrip en moeilijk te meten.

Maar we raken alweer off-topic :)

A long, long time ago, a massive backlog awaited me.

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:59
Daarom is een ps5 slim voor de meeste mensen ook de logischere keuze en wordt die ook verruit het meest verkocht. Met een ps5 pro krijg je natuurlijk wel de iets mooiere beelden maar 300 euro meer neertellen is wel veel geld voor een console waarvan over 1-2 jaar de opvolger komt. Terwijl het voor de casual gamer wat betreft speelervaring niet heel veel uitmaakt

• Dagarkin
Matedeor schreef op maandag 7 september 2026 @ 21:10:
Daarom is een ps5 slim voor de meeste mensen ook de logischere keuze en wordt die ook verruit het meest verkocht. Met een ps5 pro krijg je natuurlijk wel de iets mooiere beelden maar 300 euro meer neertellen is wel veel geld voor een console waarvan over 1-2 jaar de opvolger komt. Terwijl het voor de casual gamer wat betreft speelervaring niet heel veel uitmaakt
Geen enkel mens is rationeel. Mocht de ps 6 volgend jaar uitkomen. Wat ik ik absoluut niet verwacht zou het al een prijskaartje van 1500 euro, daarnaast is de prognose dat het sowieso wel tot 2028 duurt icm verhoging met het geheugen.

Meende dat Sony zelf ook liever ps 5 pro verkoopt, aangezien ze hier sowieso winst opmaken en met al al die verhogingen is het nog maar de vraag hoeveel de base ps 5 of slim oplevert.

Ik heb sterk het vermoeden, dat we zeker nog aardig wat jaartjes kunnen genieten van de pro.

Op media markt is er ook weer voorraad 949

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Ik zie geen voorraad bij MediaMarkt, misschien nu al weg?

Misschien creëert Sony bewust een hype. Kort na de GTA 6 trailers de voorraad van de Pro bewust heel laag houden. Maakt de hype alleen maar groter. Dan maand voor de release extra voorraad vrij geven, verkopen ze extra veel. Pure speculatie natuurlijk, maar wel opvallend dat alleen de Pro uitverkocht is of voor woekerprijzen weggaat.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Pagina: 1 ... 560 561 Laatste

Let op:
Om dit topic leesbaar te houden:

• Houd het on-topic,
• Géén vraag en aanbod,
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over scalping of het beleid van externe partijen

Plaats alleen orders bij vertrouwde partijen. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Wel zin in gezellig (offtopic) kletsen?
Daarvoor kun je terecht op de Tweakers Discord