🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo
er staat geleverd op 19/11Zyron schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:22:
Is het bij MediaMarkt BE niet, net zo als in NL, dat je het wel in je winkelmand kan gooien maar uiteindelijk niet kan bestellen omdat het niet in de winkel, noch online op voorraad is?
neespinnenman schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:23:
Leveren niet in Nederland toch?
Dit was altijd al het geval...Yonix schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:24:
Kan @Mediamarkt.nl de Disk-versie en DE wel toevoegen aan mijn winkelwagen, maar vervolgens kan ik geen winkel aanvinken om hem op te halen. Daar stagneert de bestelling.
[ Voor 41% gewijzigd door Soussi. op 02-10-2020 16:32 ]
Nee, ik zag het ook. Heb helaas niet kunnen afrekenen..pokle312 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:17:
volgens mij zit er iemand te liegen
Hier precies hetzelfde. Het opzoeken van zo'n punt + het invullen van al mijn adresgegevens duurde te lang helaas.Zyron schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:37:
Heb het ook gezien maar was net te laat.. had er best een ritje naar een bpost-punt net over de grens voor over gehad.. dus nu maar weer in de foetushouding.
Dat heb ik niet gezegd dat er geen interesse is.DingK schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:41:
[...]
Als je zelf geen interesse hebt in pre-orders, ben je dan puur als vermaak in dit topic aan het lezen?
Whatever floats your boat.
[ Voor 3% gewijzigd door Soussi. op 02-10-2020 16:41 ]
Uhh, eigenlijk stiekem wel, maar het word extra leuk als er weer mensen zijn die hem hebben kunnen scorenDingK schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:41:
[...]
Als je zelf geen interesse hebt in pre-orders, ben je dan puur als vermaak in dit topic aan het lezen?
Whatever floats your boat.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Ik kon hem zowaar in mn mandje doen en op bestellen klikken. Eerste keer dat ik zag dat een ps5 beschikbaar was. Echter vanwege nl adres niet kunnen bestellen. Maar het heeft me wel iets geleerd.
Heb net een controller voor ps5 besteld op mm zodat ik mn cc gegevens kon verwerken. Nu hoef ik alleen maar op bestellen en betalen te klikken. Oh en secure wachtwoord ingeven. Nu nog wachten op de Nederlandse mm
Heb eerlijk gezegd geen idee, weet enkel van de winkel zelf dat de ps5 pre order enkel online zou gaan (hele tijd terug). Eerste keer dat ik ze op de website zie staan, maar waarschijnlijk al eens geweest vermoed ik.Finalchaos schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:00:
Was dit de eerste verkoop voor Belgische MM?
Ik kon hem zowaar in mn mandje doen en op bestellen klikken. Eerste keer dat ik zag dat een ps5 beschikbaar was. Echter vanwege nl adres niet kunnen bestellen. Maar het heeft me wel iets geleerd.
Heb net een controller voor ps5 besteld op mm zodat ik mn cc gegevens kon verwerken. Nu hoef ik alleen maar op bestellen en betalen te klikken. Oh en secure wachtwoord ingeven. Nu nog wachten op de Nederlandse mm♡
Nee Belgische MM ging 17-9 live. Dit zijn denk ik gecancelde orders.Finalchaos schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:00:
Was dit de eerste verkoop voor Belgische MM?
[ Voor 8% gewijzigd door NotSoSteady op 02-10-2020 17:48 ]
Overigens.. net die hallo app in de app groep.. haha.. ik heb nu ander geluidje op die app . Ik denk omg.. bestellen.. gogogo haha loos alarm
Hahah kreeg ook al een hartverzakkingFinalchaos schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:48:
Ik heb er naar gekeken maar kan er niks bestellen van ps5.
Overigens.. net die hallo app in de app groep.. haha.. ik heb nu ander geluidje op die app . Ik denk omg.. bestellen.. gogogo haha loos alarm
Sorry eigen volk eerst 😉😂pirader schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:02:
Kan ik als belg ook een uitnodiging krijgen voor de app?
89 om precies te zijnpokle312 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:08:
100 man in die app, word er een link gegooid maak je alleen nog maar minder kans op een ps5 😂
Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch
Of er moet een mirakel gebeuren en ik weet hem op Coolblue te bemachtigen.
Wat is kansloos laat? Ik zou nu namelijk zelfs nog blij zijn met december..Maekoda schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:12:
Ik heb me maar op de wachtlijst bij de gamemania laten zetten. Kansloos laat, maar je moet wat....
Game Mania heeft al heel lang pre-orders en krijgt mindere oplage dan bijv. MM, bol.com. Daar nu nog achteraan aansluiten is niet december maar eerder maart/april als het al niet later is.pokle312 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:14:
[...]
Wat is kansloos laat? Ik zou nu namelijk zelfs nog blij zijn met december..
Maar nog altijd beter dan niks. Heb zelf bij MM in de winkel besteld. tussen 70-80. Daar werd al gezegd dat het december op zijn vroegst zou worden maar dat ik uit moest gaan van januari.
Achja scheelt dat de enige echt goede launch game op de ps5 demon souls is, de rest is allemaal maar matig(naar mijn mening dan)Djores schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:23:
[...]
Game Mania heeft al heel lang pre-orders en krijgt mindere oplage dan bijv. MM, bol.com. Daar nu nog achteraan aansluiten is niet december maar eerder maart/april als het al niet later is.
Maar nog altijd beter dan niks. Heb zelf bij MM in de winkel besteld. tussen 70-80. Daar werd al gezegd dat het december op zijn vroegst zou worden maar dat ik uit moest gaan van januari.
Nou.. ik heb mij vandaag aangemeld in omgeving Leiden. Hij mocht geen cijfers noemen, maar hij staat redelijk vol. Ik hoop er eerder nog een op de kop te tikken, want januari heb ik 3 maanden vrij van werk 😂pokle312 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:14:
[...]
Wat is kansloos laat? Ik zou nu namelijk zelfs nog blij zijn met december..
Edit: de O bleek een nul te zijn. Blijkbaar doen ze bij D0rit0s niet aan schuine streepjes.
[ Voor 16% gewijzigd door DingK op 02-10-2020 22:17 ]
Nou, omdat je dan een PS5 voor gratis kan scoren en omdat het kan want blijkbara is het systeem lek. Dus ja, zo zit de mens in elkaar.DingK schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 21:38:
Zo jammer dit (niet dat ik echt verwacht had te winnen, maar waarom zijn er mensen die dit bewust verpesten voor anderen).
In de voorwaarden staat dat je een aankoopbon voor deelname moet kunnen overleggen. Dus code genereren lijkt me wat kort door de bochtmaartend schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:12:
[...]
Nou, omdat je dan een PS5 voor gratis kan scoren en omdat het kan want blijkbara is het systeem lek. Dus ja, zo zit de mens in elkaar.
Denk ook verpakking moet kunnen overhandigen met de codedestroyer6670 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:37:
[...]
In de voorwaarden staat dat je een aankoopbon voor deelname moet kunnen overleggen. Dus code genereren lijkt me wat kort door de bocht
Dan is het om te pesten. Ook dat is mens eigen.ElMayo schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 00:14:
[...]
Denk ook verpakking moet kunnen overhandigen met de code
Nedgame heeft deze er sinds kort opstaan?
Is een order voor begin 2021
[ Voor 10% gewijzigd door Maekoda op 03-10-2020 09:51 ]
Bestelling aangemaakt
Je bestelling is aangemaakt en wordt voorbereid voor verzending.
Nope, staat er al op sinds de eerste ronde was uitverkocht, dat was volgens rond 18 september.Maekoda schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:50:
https://www.nedgame.nl/pl...g-begin-2021-/6036644854/
Nedgame heeft deze er sinds kort opstaan?
Is een order voor begin 2021
Same!Rck010 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:57:
Mensen met pre-orders via de website vs Mediamarkt. Wat is de status van jullie bestelling? Ook:
Bestelling aangemaakt
Dan heb ik niets gezegd.cronixx schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:57:
[...]
Nope, staat er al op sinds de eerste ronde was uitverkocht, dat was volgens rond 18 september.
De enige site die ik nu nog vertrouw betreft pre-orders is mediamarkt, dus hopen op ergens nog een kiertje.
Heb ik ook staan, maar om eerlijk te zijn al vanaf het begin dat ik afgelopen maandag er door was gekomen.Rck010 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:57:
Mensen met pre-orders via de website vs Mediamarkt. Wat is de status van jullie bestelling? Ook:
Bestelling aangemaakt
Stond er voor deze melding bij jou nog iets anders?
Staat er bij mij ookal sinds het begin.Silverdax schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:01:
[...]
Heb ik ook staan, maar om eerlijk te zijn al vanaf het begin dat ik afgelopen maandag er door was gekomen.
Stond er voor deze melding bij jou nog iets anders?
Als ik op een PC of laptop inlog staat er “18-11-2020” bij trouwens.
Ik vraag mij alleen nog af wat de Media Markt gaat doen op een later tijdstip als ze een nieuwe batch consoles krijgen.pokle312 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:00:
Volgens mij betekent dat gewoon dat je de ps5 op release krijgt.
De enige site die ik nu nog vertrouw betreft pre-orders is mediamarkt, dus hopen op ergens nog een kiertje.
Zouden ze eerst de winkel pre-orders chronologisch afgaan of gaan ze alsnog een x aantal online verkopen. Dat laatste zou best l****g zijn omdat dan eigenlijk anderen voorrang krijgen. Maar daar komen we later wel achter.
Ik ga er vanuit dat mijn bestelling via de webshop van de 28e september op 19 november komt. Anders is de stagiair van Wehkamp en Intertoys wel bij erg veel bedrijven aan het werk. Helaas heb ik bij levering van de console dan nog geen game erbij. Daarna moet ik nog ongeduldig wachten op Ratchet & Clank.
[ Voor 0% gewijzigd door Duifvis op 03-10-2020 10:42 . Reden: 18 veranderd in 19 ]
MM heeft meerdere keren aangegeven dat mensen met een bevestiging verzekerd zijn van bezorging op 19 november.Duifvis schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:40:
[...]
Ik ga er vanuit dat mijn bestelling via de webshop van de 28e september op 19 november komt. Anders is de stagiair van Wehkamp en Intertoys wel bij erg veel bedrijven aan het werk. Helaas heb ik bij levering van de console dan nog geen game erbij. Daarna moet ik nog ongeduldig wachten op Ratchet & Clank.
Volgens mij wacht mediamarkt tot de 10 pre-orders worden geannuleerd door klanten en dan gooien ze de pre-order weer even open.
Je zou zeggen, mochten ze een nieuwe batch krijgen, dat ze eerst alle pre-orders afwerken. Zijn ten slotte in de meeste gevallen mensen (bijv. ik) die al betaald hebben en komt op mij het meest logisch over.Duifvis schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:40:
[...]
Ik vraag mij alleen nog af wat de Media Markt gaat doen op een later tijdstip als ze een nieuwe batch consoles krijgen.
Zouden ze eerst de winkel pre-orders chronologisch afgaan of gaan ze alsnog een x aantal online verkopen. Dat laatste zou best l****g zijn omdat dan eigenlijk anderen voorrang krijgen. Maar daar komen we later wel achter.
En als ze een nieuwe batch krijgen zoals jij aangeeft, en deze online zetten voor de verkoop, zou dat dan betekenen dat alle pre-orders al zijn verwerkt?
Eerlijk gezegd weet ik het allemaal nog niet. Ben blij dat ik een exemplaar heb kunnen bestellen maar we zitten allemaal zo ontzettend in het ongewisse. Hoe veel zou elk filiaal nou binnen krijgen en hoeveel heeft MM nou landelijk in kunnen kopen(?).
Sony heeft aangegeven in die Tweet van laatst dat ze meer units beschikbaar stellen, maar ik vind het persoonlijk allemaal zoiets "ongrijpbaars". We moeten allemaal maar uitgaan van wat er gezegd wordt en de MM is zo groot en werkt met zoveel filialen/medewerkers die elk weer wat anders zeggen.
Hoewel ik het graag wil geloven, toch een beetje wat ik hierboven ook aangeef; wat voor zekerheid geeft nu het woord van een random medewerker aldaar?spijkerhoofd schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:53:
[...]
MM heeft meerdere keren aangegeven dat mensen met een bevestiging verzekerd zijn van bezorging op 19 november.
Ik heb dan geluk gehad dat ik op het juiste moment bij Media Markt keek en een kon kopen die geannuleerd was. Met alle verschillende verhalen hier weet ik het ook niet zeker of het door gaat. Maar goed ik heb het ook niet echt nodig op dag 1. Maar het hebben van de console is uiteindelijk belangrijker omdat die moeilijker is te krijgen dan de gewenste games.
Je zou verwachten dat zo’n groot bedrijf de communicatie wel op orde heeft. Vind het gek om te lezen dat filiaal A wel wat kan zeggen en B niet. Je zou zeggen dat ze iedereen wel moeten mailen ook al val je voor de eerste ronde buiten de boot. Dan weet je als klant ook wat je status is.
Ik wacht rustig af en ga de 18e nog meekijken of de sites van BCC en Coolblue het kunnen bijbenen.
Andere accesoires? En waar bestel je dan?
Games zal ik kort van te voren bekijken welke 1 of 2 games ik meteen mee wil hebben en of ik dan een schijfje haal of download..
Ik heb mijn geld verder nog verknoeid aan de Pulse 3D koptelefoon. Extra controller en oplader is niet nodig voor mij. Waar bestel je die? Waar het maar leverbaar isdwaallicht schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:13:
Ik heb een pre-oder staan bij Wehkamp die waarschijnlijk bij release geleverd wordt. Inhoud doos is bekend. Wat bestellen jullie verder? Extra controller? draadloos oplaadstation?
Games zal ik kort van te voren bekijken welke 1 of 2 games ik meteen mee wil hebben en of ik dan een schijfje haal of download..
Met de games wacht ik zelf. Misschien zijn ze net voor de release wat goedkoper. Onderlinge concurrentie tussen winkels.
Bij bol een extra controller plus oplaadstation besteld.dwaallicht schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:13:
Ik heb een pre-oder staan bij Wehkamp die waarschijnlijk bij release geleverd wordt. Inhoud doos is bekend. Wat bestellen jullie verder? Extra controller? draadloos oplaadstation?
Twijfel nog over de headset. Heb nu de razer thresher ultimate. Bevalt nog prima.
Ik gebruik niet vaak een koptelefoon bij het gamen. Heb vooral geen behoefte anderen of mezelf te horen... Ik heb 5.1 geluid op TV en versterker. Misschien iets voor later want het spul staat wel in mijn huiskamer. Gebruik nu een goede stereo koptelefoon af en toe.Statz87 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:21:
[...]
Bij bol een extra controller plus oplaadstation besteld.
Twijfel nog over de headset. Heb nu de razer thresher ultimate. Bevalt nog prima.
[ Voor 83% gewijzigd door Geronimous op 03-10-2020 11:44 ]
Bij mij bestelling in verwerking..Rck010 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:57:
Bestelling aangemaakt
Wel op Belgische Mediamarkt bestelt op 17/09.
Kunnen jullie die pdf met je factuur al open doen?
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
is dat jouw aanname of is er al een review online?Amaze86 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:49:
@Statz87 prima headset, die pulse 3d is niet beter (is gewoon een gold headaet in nieuw jasje) 3D geluid gaat tenslotte via PS5.
Ik bestel er niks bij, ik weet nooit wat ik voor kerst moet vragen dus nu kan ik het hele accessoirepakket op mijn verlanglijstje zettendwaallicht schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:13:
PDF is te openen, ja.Chelseamarre123 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:44:
[...]
Bij mij bestelling in verwerking..
Wel op Belgische Mediamarkt bestelt op 17/09.
Kunnen jullie die pdf met je factuur al open doen?
aanname, nee idd nog geen review. Prijs van €99 verwacht er niet veel van. We zien het wel als het zover is.gnauw schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:56:
[...]
is dat jouw aanname of is er al een review online?
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ik zie de bestelling van m'n playstation niet meer tussen de bestellingen staan bij Mediamarkt. Er staat wel dat door een technische storing mogelijk niet alle bestellingen zichtbaar zijn, maar vanmorgen stond ie er nog...
Ze gaan bij Mediamarkt toch geen fratsen uithalen he..? Moet ik nu echt weer gaan bellen?!
Rck010 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:50:
Erm...
Ik zie de bestelling van m'n playstation niet meer tussen de bestellingen staan bij Mediamarkt. Er staat wel dat door een technische storing mogelijk niet alle bestellingen zichtbaar zijn, maar vanmorgen stond ie er nog...
Ze gaan bij Mediamarkt toch geen fratsen uithalen he..? Moet ik nu echt weer gaan bellen?!
Nja, dat stond er gisteren ook en toen was wel alles zichtbaar. Met die perikelen van de afgelopen dagen kun je nergens meer zeker van zijn...
In de Media Markt App staan ze bij mij wel. Online (Website) niet.Rck010 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:50:
Erm...
Edit: Ik zie de bestelling op de website ook weer staan.
[ Voor 5% gewijzigd door Duifvis op 03-10-2020 12:54 ]
MM bellen is de snelste manier om je pre-order kwijt te raken. compleet incapabel personeel daar.Rck010 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:50:
Erm...
i know. happend to me! sorry foutje. verkeerde knop. we storten het geld terug want pre-order is weg en wij zijn prutsers met pruts systemen.. nee bellen zou ik niet doen als ik jou was
Mijn xbox one x pre order is daar ook weg. Zou me nog niet druk maken en het nog even tijd gevenRck010 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:50:
Erm...
Dit staat op de MM site. Als je de marketing saus eruit filtert kan je lezen dat het 3D geluid gegenereerd wordt door de PS5. De headset is verder niet speciaal ofzo, als die dat wel was hadden ze echt wel een andere prijs gevraagd.Amaze86 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:45:
[...]
aanname, nee idd nog geen review. Prijs van €99 verwacht er niet veel van. We zien het wel als het zover is.
[/quote]
Geniet van hoogwaardig 3D-geluid met de PS5 Pulse 3D Wireless Headset. De draadloze headset heeft een modern ontwerp en laat je de Tempest Engine van de PlayStation 5 ervaren. Deze techniek zorgt voor 3D-geluid, waarmee je precies hoort waar een geluid vandaan komt. Zo hoor je in een ruimte bijvoorbeeld muziek aan de rechterkant en volg je een gesprek aan de linkerkant. Vooral in schietspellen kan deze functie zeer nuttig zijn aangezien je exact hoor waar een vijand vandaan komt. Verder beschikt de Pulse 3D over twee microfoons met noise-cancelling die zorgen dat jouw stemgeluid zuiver is voor jouw teamgenoten en vrienden.
[quote]
Ik heb hem nog tussen 'Mijn bestellingen' staan.Rck010 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:50:
Erm...
Dit is hoe het werkt met de mediamarkt. De winkels zijn franschises, dus staan los van het hoofdkantoor waar de webshop onder valt. Hoofdkantoor krijgt een batch ps5 binnen en verdeeld deze over de webshop en winkels. Hoeveel iedere winkel krijgt zal wel ergens vanaf hangen (vloeroppervlak, verkopen etc...).Silverdax schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:02:
[...]
Je zou zeggen, mochten ze een nieuwe batch krijgen, dat ze eerst alle pre-orders afwerken. Zijn ten slotte in de meeste gevallen mensen (bijv. ik) die al betaald hebben en komt op mij het meest logisch over.
En als ze een nieuwe batch krijgen zoals jij aangeeft, en deze online zetten voor de verkoop, zou dat dan betekenen dat alle pre-orders al zijn verwerkt?
Eerlijk gezegd weet ik het allemaal nog niet. Ben blij dat ik een exemplaar heb kunnen bestellen maar we zitten allemaal zo ontzettend in het ongewisse. Hoe veel zou elk filiaal nou binnen krijgen en hoeveel heeft MM nou landelijk in kunnen kopen(?).
Sony heeft aangegeven in die Tweet van laatst dat ze meer units beschikbaar stellen, maar ik vind het persoonlijk allemaal zoiets "ongrijpbaars". We moeten allemaal maar uitgaan van wat er gezegd wordt en de MM is zo groot en werkt met zoveel filialen/medewerkers die elk weer wat anders zeggen.
[...]
Hoewel ik het graag wil geloven, toch een beetje wat ik hierboven ook aangeef; wat voor zekerheid geeft nu het woord van een random medewerker aldaar?
Als er dan pre-orders uit de webshop geannuleerd worden dan blijven die dus onderdeel van de webshop voorraad en gaan ze dus niet naar de winkels. Zelfde gebeurd als iemand in de winkel zijn pre-order annuleert, dan gaan ze dit natuurlijk ook niet weer verdelen onder alle winkels (planning nightmare).
Ze kregen fysiek 50 disc en 15 digi versies geleverd op launch day.
Over 2de batch konden ze helemaal niks zeggen. Deze info was overigens door Sony die dag gedeeld aan hun retailers dus ik twijfel er niet aan.
Gereserveerd fysiek was 150 discs en 45 digi. Ik heb ook maar een digi gereserveerd in de hoop dat hiervan vele afgezegd worden in faveure van de disc versie.
Overigens krijg ik steeds tracker meldingen van coolblue en mediamarkt.. maar loos alarm
Dus op launch day kun je ook nog bestellen bij mediamarkt??Finalchaos schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:20:
Ik had navraag gedaan bij mediamarkt.
Ze kregen fysiek 50 disc en 15 digi versies geleverd op launch day.
Over 2de batch konden ze helemaal niks zeggen. Deze info was overigens door Sony die dag gedeeld aan hun retailers dus ik twijfel er niet aan.
Gereserveerd fysiek was 150 discs en 45 digi. Ik heb ook maar een digi gereserveerd in de hoop dat hiervan vele afgezegd worden in faveure van de disc versie.
Overigens krijg ik steeds tracker meldingen van coolblue en mediamarkt.. maar loos alarm
Maar je zal dus moeten wachten tot je aan de beurt bent.. medewerker zei dat ik mogelijk tot zelfs maart 2021 moest wachten.
Als dat echt zo is dan is het toch een schande? Ze weten toch inmiddels wel hoeveel vraag er naar consoles is?Finalchaos schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:30:
Je kan fysiek nu voorbestellen. Maar je staat in een wachtrij. 150 discs en 45 digitale. In Roermond. Is natuurlijk verschillend per vestiging.
Maar je zal dus moeten wachten tot je aan de beurt bent.. medewerker zei dat ik mogelijk tot zelfs maart 2021 moest wachten.
Als het aan mediamarkt zou liggen zouden ze veel meer inkopen.fevo-1190 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:34:
[...]
Als dat echt zo is dan is het toch een schande? Ze weten toch inmiddels wel hoeveel vraag er naar consoles is?
Het is gewoon wat Sony geeft per land
Mogelijk duurt het nog langer voor ons Europeanen omdat Amerikanen voorrang krijgen met hun PS5 Brack Friday Bunduru.fevo-1190 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:34:
[...]
Als dat echt zo is dan is het toch een schande? Ze weten toch inmiddels wel hoeveel vraag er naar consoles is?
Maar dat zien wel voor Black Friday wel. Of Sony dan opeens in de VS weer veel voorraad heeft om de strijd aan te gaan met Microsoft.
Bij mij solo spellen heb ik ook gewoon 5.1 geluid over mijn speakers. Bij mijn multiplayer spellen gebruik ik het dan weer wel. Maar goed laatste tijd meer behoefte naar rpg dan multiplayer. Dus hou het voorlopig bij mijn razer.dwaallicht schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:38:
[...]
Ik gebruik niet vaak een koptelefoon bij het gamen. Heb vooral geen behoefte anderen of mezelf te horen... Ik heb 5.1 geluid op TV en versterker. Misschien iets voor later want het spul staat wel in mijn huiskamer. Gebruik nu een goede stereo koptelefoon af en toe.
Ik bedoel in dit geval ook vanuit sony. Gewoon te weinig leveren .. je probeer toch altijd te spelen op dr vraag van de klanten?pokle312 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:36:
[...]
Als het aan mediamarkt zou liggen zouden ze veel meer inkopen.
Het is gewoon wat Sony geeft per land
Vind ik ook wel een beetje vaag hoor hoe ze altijd te korte komen.fevo-1190 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:49:
[...]
Ik bedoel in dit geval ook vanuit sony. Gewoon te weinig leveren .. je probeer toch altijd te spelen op dr vraag van de klanten?
Moet je nagaan dat de ps2 het meest was verkocht, ze hebben 20 jaar lang de tijd gehad om goed te kunnen anticiperen bij de vraag van elke PlayStation en elke keer zijn er te korten(ps3 en de ps4 waren ook een ramp)
Zal wel een of andere financiële/economische reden achter liggen waar ik verder geen verstand van heb.
Sony en/of de hardware fabrikanten hebben gewoon niet genoeg productiecapaciteit om aan de vraag te voldoen. Je kunt ook niet al lange tijd van te voren beginnen, omdat ze toen nog in ontwikkelinging waren.fevo-1190 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:49:
[...]
Ik bedoel in dit geval ook vanuit sony. Gewoon te weinig leveren .. je probeer toch altijd te spelen op dr vraag van de klanten?
Weet je toevallig al meer?Rck010 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:50:
Erm...
Bij mij ook niet zichtbaar op de website, wel via de app.
edit: en er staat idd gewoon bij dat er storing is.
[ Voor 11% gewijzigd door cronixx op 03-10-2020 14:01 ]
Helaas bericht gehad dat mijn bestelling te laat was. Bedankt voor je reactie!rrikkert schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:59:
[...]
Is het bedrag ook al gereserveerd op je CC? Bij mij wel en ik bij mij is de status: "Betaald en in behandeling".
iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85
Ligt iets complexer, ze richten hun productielijnen in op basis van de gemiddelde vraag over de lifecycle. Daar zal wat variatie op zitten, maar het is niet zo verstandig om een extra fabriek te bouwen om alleen maar de piek bij introductie op te vangen om die dan na die piek weer te sluiten.fevo-1190 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:49:
[...]
Wat betreft aanvoer, er waren 7.5 miljoen PS4 verkocht in het eerste half jaar. Ze hebben aanegeven dat ze voor het einde van dit jaar 10 miljoen PS5 geproduceerd willen hebben. Dus het is niet dat ze minder leveren en bewust de boel schaars maken. Er is gewoon idioot grote vraag.
Even met support gesproken via de chat.
De bestelling staat wel gewoon bij hun in het systeem, zolang je geen annulering ontvangt via e-mail dan zit je veilig. De reden dat ie momenteel niet zichtbaar is, is voor de medewerker niet duidelijk. Die melding over de “storing” is al een poosje gaande..
Nja, fingers crossed. Zal wel in orde zijn.
Edit: ik zie ‘m nu ook weer op de website, onder bestellingen. Pff, ze weten je wel hoofdpijn te bezorgen he.. we hebben zoveel voorbij zien komen hier afgelopen dagen.
[ Voor 14% gewijzigd door Rck010 op 03-10-2020 14:08 ]
En er is voorraad ten behoeve van de eerste piek maar niet voldoende voorraad. Voorraden houden is een dure hobby voor een bedrijf. Van fabriek naar lokale distributiecentra is de normale modus.cold_as_ijs schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:01:
[...]
Ligt iets complexer, ze richten hun productielijnen in op basis van de gemiddelde vraag over de lifecycle. Daar zal wat variatie op zitten, maar het is niet zo verstandig om een extra fabriek te bouwen om alleen maar de piek bij introductie op te vangen om die dan na die piek weer te sluiten.
Wat betreft aanvoer, er waren 7.5 miljoen PS4 verkocht in het eerste half jaar. Ze hebben aanegeven dat ze voor het einde van dit jaar 10 miljoen PS5 geproduceerd willen hebben. Dus het is niet dat ze minder leveren en bewust de boel schaars maken. Er is gewoon idioot grote vraag.
Als de getallen die een paar comments boven mij worden genoemd kloppen, dan ligt de productie dus al ruim 30% hoger dan ten tijde van de PS4. Er is dus weldegelijk wat aan gedaan. Maar je kunt slechts X maanden van tevoren beginnen met productie... het is niet alsof de PS5 3 jaar geleden al volledig is ontwikkeld en dat ze sindsdien alleen maar met productie bezig zijn.fevo-1190 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:49:
[...]
Daarnaast zullen belangrijke markten ook wel grotere aantallen krijgen dan minder belangrijke. Ik kan me zo voorstellen dat ze bijvoorbeeld eerder voorraad weghalen bij Nederland, zodat ze (bij launch) in *bijvoorbeeld* het Verenigd Koninkrijk meer kunnen verkopen. Waarom? Het Verenigd Koninkrijk is traditioneel gezien wat minder merk vast: is die PS5 niet beschikbaar, dan is het niet onwaarschijnlijk dat de klant dan voor een XSX gaat (en omgekeerd). Dat heeft natuurlijk niet alleen bij launch invloed op de omzet en winst: die verloren klant geeft dus ook geen geld uit aan PS5 games, accessoires en abonnementen.
In Nederland zijn we wat merkvaster en zal het waarschijnlijk meer zijn van: "oh, die PS5 ligt er niet, maar ik heb de PS5 toch liever dan de XSX, dus dan maar over 1/2/3 maanden!"
Maar goed, dat is vooral speculeren natuurlijk. Er zal ongetwijfeld door Sony (en natuurlijk ook Microsoft) zeer veel marktonderzoek worden gedaan m.b.t. hoe ze de totale voorraad het beste kunnen verdelen over verschillende markten en landen.
maar om dan te horen te krijgen dat de kans bestaat dat je pas in maart aan de beurt ben vind ik ronduit belachelijk.Uniciteit schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:18:
[...]
Als de getallen die een paar comments boven mij worden genoemd kloppen, dan ligt de productie dus al ruim 30% hoger dan ten tijde van de PS4. Er is dus weldegelijk wat aan gedaan. Maar je kunt slechts X maanden van tevoren beginnen met productie... het is niet alsof de PS5 3 jaar geleden al volledig is ontwikkeld en dat ze sindsdien alleen maar met productie bezig zijn.
Daarnaast zullen belangrijke markten ook wel grotere aantallen krijgen dan minder belangrijke. Ik kan me zo voorstellen dat ze bijvoorbeeld eerder voorraad weghalen bij Nederland, zodat ze (bij launch) in *bijvoorbeeld* het Verenigd Koninkrijk meer kunnen verkopen. Waarom? Het Verenigd Koninkrijk is traditioneel gezien wat minder merk vast: is die PS5 niet beschikbaar, dan is het niet onwaarschijnlijk dat de klant dan voor een XSX gaat (en omgekeerd). Dat heeft natuurlijk niet alleen bij launch invloed op de omzet en winst: die verloren klant geeft dus ook geen geld uit aan PS5 games, accessoires en abonnementen.
In Nederland zijn we wat merkvaster en zal het waarschijnlijk meer zijn van: "oh, die PS5 ligt er niet, maar ik heb die toch liever dan XSX, dus dan maar over 1/2/3 maanden!"
Maar goed, dat is vooral speculeren natuurlijk. Er zal ongetwijfeld door Sony (en natuurlijk ook Microsoft) zeer veel marktonderzoek worden gedaan m.b.t. hoe ze de totale voorraad het beste kunnen verdelen over verschillende markten en landen.
En natuurlijk doen ze onderzoek, maar als dat echt zo is en xbox weet dat beter te doen(geen idee) zullen wellicht veel klanten naar xbox neigen...
Een winkelmedewerker die nu maart noemt weet net zoveel als jij en ik! November wordt lastig, december misschien ook nog lastig (alhoewel er voor de kerst vast en zeker nog een nieuwe voorraad komt), maar zeker als je als fan actief op zoek bent moet het echt wel ruimmmmm voor maart lukken.fevo-1190 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:20:
[...]
maar om dan te horen te krijgen dat de kans bestaat dat je pas in maart aan de beurt ben vind ik ronduit belachelijk.
En natuurlijk doen ze onderzoek, maar als dat echt zo is en xbox weet dat beter te doen(geen idee) zullen wellicht veel klanten naar xbox neigen...
Bij mij issie weer terug, via de website, btw.Rck010 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:05:
[...]
Even met support gesproken via de chat.
De bestelling staat wel gewoon bij hun in het systeem, zolang je geen annulering ontvangt via e-mail dan zit je veilig. De reden dat ie momenteel niet zichtbaar is, is voor de medewerker niet duidelijk. Die melding over de “storing” is al een poosje gaande..
Nja, fingers crossed. Zal wel in orde zijn.
Edit: ik zie ‘m nu ook weer op de website, onder bestellingen. Pff, ze weten je wel hoofdpijn te bezorgen he.. we hebben zoveel voorbij zien komen hier afgelopen dagen.
Ik geloof hier dus ook in.Uniciteit schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:28:
[...]
Een winkelmedewerker die nu maart noemt weet net zoveel als jij en ik! November wordt lastig, december misschien ook nog lastig (alhoewel er voor de kerst vast en zeker nog een nieuwe voorraad komt), maar zeker als je als fan actief op zoek bent moet het echt wel ruimmmmm voor maart lukken.
December lijkt me al iets minder lastig, als je enig zins actief en alert bent op voorraden dan zou december wel moeten lukken.
Waarom zet je in godsnaam nu al een tracker op CoolBlue? Die verkopen pas vanaf 18/11 en doen geen pre-orders.Finalchaos schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:20:
denk omdat winkels regelmatig aan het afwijken met wat ze communiceren.Sonora schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:42:
[...]
Waarom zet je in godsnaam nu al een tracker op CoolBlue? Die verkopen pas vanaf 18/11 en doen geen pre-orders.
Zei wehkamp toch ook!!!Sonora schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:42:
[...]
Waarom zet je in godsnaam nu al een tracker op CoolBlue? Die verkopen pas vanaf 18/11 en doen geen pre-orders.
Om dit topic leesbaar te houden:
• Houd het on-topic,
• Géén vraag en aanbod,
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over scalping of het beleid van externe partijen
Plaats alleen orders bij vertrouwde partijen. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview
| Wel zin in gezellig (offtopic) kletsen? Daarvoor kun je terecht op de Tweakers Discord |