Ja ik snap het ook niet, ik heb ook geen zin om met de klantenservice of de medewerker in discussie te gaan. Ik ga morgen wel even naar de winkel en anders heb ik pech. Gelukkig werk ik thuis dus kan ik dat even combineren.Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:35:
[...]
Dat hebben ze niet vermeld, maar proberen kan natuurlijk altijd.
[...]
Vreemd - Dan zou je hem na reservering toch ook morgen of overmorgen kunnen halen? Game's komen dan later wel, die heb je immers toch al betaald.
Lees dit vaker dat men in sommige GM vestigingen telefonisch niet reserveren(?) Normaal houden ze bij een telefonische reserveringen de PlayStation 3 dagen voor je vast.
Neem even contact op met de klanten service
Denk dat ze dit doen omdat anders handige Harry alle winkels opbelt, overal laat reserveren en dan een rondje gaat rijden voor zijn MP handel.Poulske schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:59:
[...]
Ja ik snap het ook niet, ik heb ook geen zin om met de klantenservice of de medewerker in discussie te gaan. Ik ga morgen wel even naar de winkel en anders heb ik pech. Gelukkig werk ik thuis dus kan ik dat even combineren.
Op deze manier krijg je echt de mensen die in de winkel komen, dus moet je wel echt snel zijn om in meerdere vestigingen te kunnen kopen.
Verwijderd
Bericht nét binnen!
Diverse Game Mania filialen door Nederland hebben aangegeven nieuwe voorraad te hebben of deze vanmiddag te krijgen.
Deze is in de volgende bundel te koop:
👉🏼 PlayStation 5 Disk + Spiderman + Deathloop (€580)
Diverse Game Mania filialen door Nederland hebben aangegeven nieuwe voorraad te hebben of deze vanmiddag te krijgen.
Vorige keer was telefonisch reserveren (filiaal Groningen | Ebbingestraat) dat gewoon mogelijk.Postman schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:24:
[...]
Denk dat ze dit doen omdat anders handige Harry alle winkels opbelt, overal laat reserveren en dan een rondje gaat rijden voor zijn MP handel.
Op deze manier krijg je echt de mensen die in de winkel komen, dus moet je wel echt snel zijn om in meerdere vestigingen te kunnen kopen.
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2021 14:28 ]
De Telegram meldingen zijn laat vandaag. Dit was op besloten groepen al vanmorgen bekend.Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:25:
Bericht nét binnen!
Verwijderd
Ik hou mij niet bezig met 'besloten' groepenPostman schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:28:
[...]
De Telegram meldingen zijn laat vandaag. Dit was op besloten groepen al vanmorgen bekend.
Deze bundel is al uitverkochtVerwijderd schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:25:
Bericht nét binnen!
[...]
Vorige keer was telefonisch reserveren (filiaal Groningen | Ebbingestraat) dat gewoon mogelijk.
In Belgie is het via je lidkaart en als ze zien dat je al eentje hebt, kan je geen meer aankopen , 1 per huishouden op adres via je pass.Postman schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:24:
[...]
Denk dat ze dit doen omdat anders handige Harry alle winkels opbelt, overal laat reserveren en dan een rondje gaat rijden voor zijn MP handel.
SPiET
Vandaag mijn bundel kunnen kopen bij de GameMania voor 580! disc met Spiderman en Deathloop.
Ik was lid van de PS5 chat telegram groep en rond 11 kwam dat nieuws naar buiten.
Heb gebeld en laten reserveren op klantpas en hebbes!
Ik was lid van de PS5 chat telegram groep en rond 11 kwam dat nieuws naar buiten.
Super!Bennie1988 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:14:
Vandaag mijn bundel kunnen kopen bij de GameMania voor 580! disc met Spiderman en Deathloop.
Blijft een opmerkelijk iets dat dit niet landelijk gelijk word getrokken.
Of overal kunnen reserveren a.d.h.v. een klant / memberpass of nergens.
Zit met allemaal van die vestigingen hier in de buurt die er niet aan doen
Exploring the island of Tsushima
Ook niet als je even fysiek naar toe gaat?Katwijck1 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:17:
[...]
Super!
Blijft een opmerkelijk iets dat dit niet landelijk gelijk word getrokken.
Of overal kunnen reserveren a.d.h.v. een klant / memberpass of nergens.
Zit met allemaal van die vestigingen hier in de buurt die er niet aan doen
Hierboven namelijk berichten dat morgen weer voorraad komt van de spellen en daarom de bundel op sommige plaatsen nu uitverkocht is. Wellicht is de winkel bezoeken en je mooiste puppy-eyes tonen een manier om morgen verzekerd te zijn van een zeer goede deal
Toevallig is het mij gelukt om er één voor mijn zoon te bemachtigen.Postman schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:37:
[...]
Ook niet als je even fysiek naar toe gaat?
Hierboven namelijk berichten dat morgen weer voorraad komt van de spellen en daarom de bundel op sommige plaatsen nu uitverkocht is. Wellicht is de winkel bezoeken en je mooiste puppy-eyes tonen een manier om morgen verzekerd te zijn van een zeer goede deal
Vorige week in twee Gamemania filialen geweest. Die gaven aan een reserveringslijst te hanteren, en gaven aan dat er regelmatig wel iets binnenkomt. Afgelopen dinsdag even gebeld, om te vragen hoe het ervoor stond.
De medewerker van de winkel gaf aan dat het verstandiger zou zijn om even langs te komen. Zo gezegd zo gedaan. Donderdag zou er een nieuwe zending bij zitten, waar wij ook bij zouden zitten. Gistermiddag de console en spellen kunnen ophalen. Goede service!
Ze doen echt hun best om volumes die binnenkomen niet naar handelaren te laten gaan.
Fijn dat het zo kan gaan.peterrrr schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:51:
[...]
Toevallig is het mij gelukt om er één voor mijn zoon te bemachtigen.
Vorige week in twee Gamemania filialen geweest. Die gaven aan een reserveringslijst te hanteren, en gaven aan dat er regelmatig wel iets binnenkomt. Afgelopen dinsdag even gebeld, om te vragen hoe het ervoor stond.
De medewerker van de winkel gaf aan dat het verstandiger zou zijn om even langs te komen. Zo gezegd zo gedaan. Donderdag zou er een nieuwe zending bij zitten, waar wij ook bij zouden zitten. Gistermiddag de console en spellen kunnen ophalen. Goede service!
Ze doen echt hun best om volumes die binnenkomen niet naar handelaren te laten gaan.
Wat ik al aangaf, bij de vestigingen die ik langs kan gaan doet men daar dus niet aan.
Vanmiddag nog ondervonden.
Alas, it is what it is.
Nogmaals super dat het is gelukt in ieder geval
[ Voor 4% gewijzigd door Katwijck1 op 26-11-2021 18:01 ]
Exploring the island of Tsushima
Bij de Mediamarkt in Duitsland (Nordhorn) lagen vandaag heel wat PS5 met disk en digitaal zonder bundels op pallets in de winkel.
Voor welke prijs?Mahmudov schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:44:
Bij de Mediamarkt in Duitsland (Nordhorn) lagen vandaag heel wat PS5 met disk en digitaal zonder bundels op pallets in de winkel.
Online kan ik voorraad helaas niet bekijkenMahmudov schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:44:
oh man... ik was nog in twijfel om daar gister heen te gaan voor garantie van m'n telefoon. Uiteindelijk niet gedaan. Had ik dat maar gedaan dan had ik er ook 1 mee kunnen nemen. Helaas op zondag dicht.Mahmudov schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:44:
Misschien morgenavond even heen rijden en hopen dat ze voorraad hebben. Weet je ook of je er daar meerdere mee mag nemen? of is dat ook 1 p.p.?
[ Voor 6% gewijzigd door Lubbers92 op 28-11-2021 09:43 ]
Ik heb geen idee, hopelijk liggen er nog wat voor je Maandag.Lubbers92 schreef op zondag 28 november 2021 @ 09:42:
[...]
oh man... ik was nog in twijfel om daar gister heen te gaan voor garantie van m'n telefoon. Uiteindelijk niet gedaan. Had ik dat maar gedaan dan had ik er ook 1 mee kunnen nemen. Helaas op zondag dicht.
Misschien morgenavond even heen rijden en hopen dat ze voorraad hebben. Weet je ook of je er daar meerdere mee mag nemen? of is dat ook 1 p.p.?
Grote kans dat ze dit in Duitse groepen al opgepikt hebben ondertussen. Als er dus nog voorraad was bij sluiting op zaterdag zal die bij opening op maandag direct weg zijn.Lubbers92 schreef op zondag 28 november 2021 @ 09:42:
[...]
oh man... ik was nog in twijfel om daar gister heen te gaan voor garantie van m'n telefoon. Uiteindelijk niet gedaan. Had ik dat maar gedaan dan had ik er ook 1 mee kunnen nemen. Helaas op zondag dicht.

Beleid in DE lijkt verder bij de online retailers ook voor alles aan consoles en GPU te zijn: maximaal 1 per persoon. Zal in een fysieke winkel niet veel anders zijn. Niemand die jou natuurlijk verbied om tweemaal de winkel in te gaan met een andere pet/bril/jas
Je zit in het verkeerde topicWhatagwaan schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:43:
Ik zag Doom Eternal (...)
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Even grote complimenten voor GameMania. Vrijdag gebeld en digital edition met controller en lader voor 500 euro.
Ter plekke wordt verzegeling verwijderd om doorverkoop tegen te gaan en je moet een identificatiebewijs meenemen.
Vanaf nu op zoek naar de beste games. Succes iedereen. It's a Battlefield...
Ter plekke wordt verzegeling verwijderd om doorverkoop tegen te gaan en je moet een identificatiebewijs meenemen.
Mijn vrouw heeft net even gebeld en die PS5 consoles waren bestemd voor mensen die online een bestelling/reservering hadden gedaan. Niet voor de losse verkoop.Mahmudov schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:44:
Ze zijn nu ook allemaal uitverkocht.
Verzegeling verwijderen heeft geen enkel nut. Zeker die digi versies gaan al voor ruim 50% bovenop de Sony prijs op Marktplaats weg, zelfs gebruikte. Mensen willen vaak toch zien of er een product is, dus soms is het zelfs een voordeel als de doos open is.Hooiers schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:01:
En GameMania mag helemaal niets doen met je ID-bewijs. Zeker niet registreren. Denk dat ze daar bij AP zeker iets van gaan vinden

Enige werkelijke oplossing voor het probleem is als Sony de beloofde hoeveelheid consoles beschikbaar kan maken voor maart 2022 (onwaarschijnlijk dat ze dit halen). Vorige week zijn er 3 drops events geweest in UK op PS Direct, alles was vrijwel direct uitverkocht.
Duitsland had het eerste VIP event: daar was het al uitverkocht voor er een publiek event kon zijn.
Frankrijk heeft vandaag of morgen weer een VIP event (gok morgen, vandaag had het al bezig moeten zijn). Even afwachten of ze daar wel een publiek event achter plakken, alles afhankelijk van de beschikbare voorraad.
Even voor de Belgen die hier meevolgen. Ik was dit weekend in een Hypercarrefour en sprak er een medewerker aan in de afdeling multimedia. Hij gaf aan meestal op vrijdag 10 consoles te ontvangen en ik kon me op een wachtlijst laten plaatsen (terwijl in de winkel zelf uithing dat reserveren niet mogelijk was).
'k sta op de 32e plaats...
'k sta op de 32e plaats...
Ik kom er nu net vandaan. Hadden niets meer 😐G.Scholtens schreef op zondag 28 november 2021 @ 08:08:
[...]
Online kan ik voorraad helaas niet bekijken
http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923
Verwijderd
Of men zet met een dikke stift je adres gegevens op de doos om hem voor doorverkoop onaantrekkelijker te maken en heb inderdaad ook mijn bedenkingen aangaande het tonen van je ID kaart.Hooiers schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:01:
Zolang het alleen om tonen gaat is er niet heel veel aan de hand. Op het moment dat ze hem scannen en bewaren dan gaan ze veel te ver.. Als ze het alleen doen om je naam te controleren (meer niet) dan is het denk ik gewoon toegestaan. Dan staat alleen je naam in hun systeem en mogelijk je geboortedatum of leeftijd.Verwijderd schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:16:
[...]
Of men zet met een dikke stift je adres gegevens op de doos om hem voor doorverkoop onaantrekkelijker te maken en heb inderdaad ook mijn bedenkingen aangaande het tonen van je ID kaart.
Het is ze te doen om nieuwe mensen te registreren als klant. Natuurlijk mag je dat weigeren, maar dan mogen ze ook weigeren om het aan je te verkopen. Ze gaan er vanuit daarmee de games ook aan je te kunnen slijten.Verwijderd schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:16:
[...]
Of men zet met een dikke stift je adres gegevens op de doos om hem voor doorverkoop onaantrekkelijker te maken en heb inderdaad ook mijn bedenkingen aangaande het tonen van je ID kaart.
Ze mogen die gegevens alleen opslaan als jij daar toestemming voor geeft. Zonder toestemming dat soort data bewaren is echt tegen de wet.bachhimself schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:20:
[...]
Zolang het alleen om tonen gaat is er niet heel veel aan de hand. Op het moment dat ze hem scannen en bewaren dan gaan ze veel te ver.. Als ze het alleen doen om je naam te controleren (meer niet) dan is het denk ik gewoon toegestaan. Dan staat alleen je naam in hun systeem en mogelijk je geboortedatum of leeftijd.
Again ik snap de beweegredenen, maar dit gaat ten eerste niet werken, en ten tweede zet de deur alleen maar open voor criminelen om ook even bij GameMania wat persoonsgegevens te kunnen verzamelen. En dat terwijl mensen wellicht niet eens doorhebben dat die gegevens daar opgeslagen zijn.
Als ze het zo doen dan mogen ze inderdaad je gegevens opslaan en kunnen ze je weigeren iets te verkopen. Online gebeurt dit immers ook bij Amazon met Prime, Sony met PSN account en Bol.com door de app te gebruiken (zonder login geen mogelijkheid om PS5 te kopen).Hooiers schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:14:
[...]
Het is ze te doen om nieuwe mensen te registreren als klant. Natuurlijk mag je dat weigeren, maar dan mogen ze ook weigeren om het aan je te verkopen. Ze gaan er vanuit daarmee de games ook aan je te kunnen slijten.
Wat ze echter niet mogen is je ID kaart gebruiken voor registratie. Als jij Henk de Vries wil zijn terwijl je eigenlijk Peter Scalper heet dan hebben ze dat maar te slikken.
[ Voor 30% gewijzigd door Postman op 29-11-2021 11:17 ]
Op https://www.ictrecht.nl/b...t-wat-mag-wel-en-wat-niet staat het wel mooi uitgelechd, Ze mogen er om vragen als het de enige manier is om vast te stellen dat jij bent wie je zegt dat je bent. Ze mogen er alleen geen gegevens van noteren want dan komt de AVG om de hoek.Postman schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:14:
[...]
Ze mogen die gegevens alleen opslaan als jij daar toestemming voor geeft. Zonder toestemming dat soort data bewaren is echt tegen de wet.
Again ik snap de beweegredenen, maar dit gaat ten eerste niet werken, en ten tweede zet de deur alleen maar open voor criminelen om ook even bij GameMania wat persoonsgegevens te kunnen verzamelen. En dat terwijl mensen wellicht niet eens doorhebben dat die gegevens daar opgeslagen zijn.
[...]
Als ze het zo doen dan mogen ze inderdaad je gegevens opslaan en kunnen ze je weigeren iets te verkopen. Online gebeurt dit immers ook bij Amazon met Prime, Sony met PSN account en Bol.com door de app te gebruiken (zonder login geen mogelijkheid om PS5 te kopen).
Wat ze echter niet mogen is je ID kaart gebruiken voor registratie. Als jij Henk de Vries wil zijn terwijl je eigenlijk Peter Scalper heet dan hebben ze dat maar te slikken.
Het is en blijft een grijs gebied en ik denk ook dat deze discussie hier niet thuis hoort..
Dit deden ze in Japan een tijdje geleden. Ik vraag me af of dat mag in Nederland dat de verkoper de verzegeling met opzet mag verbreken of de doos volschrijft met tekst.Verwijderd schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:16:
[...]
Ik zou eigenlijk niet weten waarom niet, de verkoper mag zelf bepalen in welke staat hij hem verkoopt. Enige gebrek zou kunnen zijn dat je na verbreken verzegeling/doos volschrijven ervan af zou zien, of je maakt gebruik van je retourperiode. Maar dat is het probleem voor de winkel.krablander schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:46:
[...]
Dit deden ze in Japan een tijdje geleden. Ik vraag me af of dat mag in Nederland dat de verkoper de verzegeling met opzet mag verbreken of de doos volschrijft met tekst.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Nope en ook niet bij mediamarkt gisterenavond...krablander schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:48:
Iemand gelukt bij de Amazon ES?
Zojuist een flinke drop bij Amazon ES en IT, wel jammer dat je daarvoor Prime moet hebben op desbetreffende sites.
Inderdaad, heb wel prime op amazon.nl maar ga dat nu ook niet weer op alle sites nemen... alhoewel, je vaak een gratis trial hebt.Poulske schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:49:
Zojuist een flinke drop bij Amazon ES en IT, wel jammer dat je daarvoor Prime moet hebben op desbetreffende sites.
[ Voor 6% gewijzigd door DJSirMatthew op 01-12-2021 10:02 ]
Ondanks dat ik prime had voor Italië, heb ik er geen kunnen bemachtigen. Nederlands verzendadres werd niet geaccepteerd..
wat ik begrepen heb is dat het vooral om de factuuradres ging. Maar ik betwijfel of amazon.it/es ze gaat afsturen naar Nederland._PloppeR_ schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:10:
Ondanks dat ik prime had voor Italië, heb ik er geen kunnen bemachtigen. Nederlands verzendadres werd niet geaccepteerd..
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Voor Prime moet je inderdaad een Italiaans factuuradres opgeven. Verzendadres kan anders zijn, echter lijkt het erop dat ze dus niet naar NL versturen helaas. Bij mij stond er letterlijk dat ik het verzendadres moest wijzigen.Magic schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:43:
[...]
wat ik begrepen heb is dat het vooral om de factuuradres ging. Maar ik betwijfel of amazon.it/es ze gaat afsturen naar Nederland.
Je kan rustig bij Amazon es,it, fr etc telkens een maand gratis prime nemen. 1x in die 30 dagen droppen ze wel een keer. Willekeurig adres in het land is genoeg om het af te sluiten. @spietie Ik ga niet benoemen hoe en wat, maar het is totaal niet ingewikkeld
Ze verzenden de PS5 wel naar Nederland. Zonder problemen kunnen bestellen. Ws was je dan alleen net te laat.
Ze verzenden de PS5 wel naar Nederland. Zonder problemen kunnen bestellen. Ws was je dan alleen net te laat.
[ Voor 12% gewijzigd door Hupske op 01-12-2021 12:01 ]
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Elke keer gratis lukt niet hoor. Misschien na enige maanden ofzo maar direct opnieuw gratis nadat je gratis trial is afgelopen , nee hoorHupske schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:48:
Je kan rustig bij Amazon es,it, fr etc telkens een maand gratis prime nemen. 1x in die 30 dagen droppen ze wel een keer. Willekeurig adres in het land is genoeg om het af te sluiten.
SPiET
Gisteren toch maar heel eigenwijs besloten Nedgame te bellen of er op korte termijn weer een wachtlijst zou worden gehanteerd.Geheel volgens verwachting was dit niet het geval.
De overigens vriendelijke medewerker gaf aan enigszins verbaasd te zijn aangezien de ergste schaarste inmiddels wel over was. Waarna de hilarische toevoeging volgde dat; "iedereen die een PS5 wilde hebben, er inmiddels wel een had"
Ergens toch fijn om zoveel verbonden zielen op dit forum te zien die gezamenlijk in de niet bestaande "PS5 schaarste bubbel" leven. Als voorpret de leukste pret is, zitten wij in ieder geval gebakken!
De overigens vriendelijke medewerker gaf aan enigszins verbaasd te zijn aangezien de ergste schaarste inmiddels wel over was. Waarna de hilarische toevoeging volgde dat; "iedereen die een PS5 wilde hebben, er inmiddels wel een had"
Ergens toch fijn om zoveel verbonden zielen op dit forum te zien die gezamenlijk in de niet bestaande "PS5 schaarste bubbel" leven. Als voorpret de leukste pret is, zitten wij in ieder geval gebakken!
De digi zat een region lock op. De disc ging wel.Hupske schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:48:
Je kan rustig bij Amazon es,it, fr etc telkens een maand gratis prime nemen. 1x in die 30 dagen droppen ze wel een keer. Willekeurig adres in het land is genoeg om het af te sluiten. @spietie Ik ga niet benoemen hoe en wat, maar het is totaal niet ingewikkeld![]()
Opmerking klopt toch? Iedereen die er een had willen hebben was zo slim om op tijd in te schrijven via een van de diverse kanalen of een pre-order te plaatsen.Variolamajor schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:18:
Gisteren toch maar heel eigenwijs besloten Nedgame te bellen of er op korte termijn weer een wachtlijst zou worden gehanteerd.Geheel volgens verwachting was dit niet het geval.
De overigens vriendelijke medewerker gaf aan enigszins verbaasd te zijn aangezien de ergste schaarste inmiddels wel over was. Waarna de hilarische toevoeging volgde dat; "iedereen die een PS5 wilde hebben, er inmiddels wel een had"![]()
Moest echt lachen om de mensen die dachten op de release eentje te kunnen halen of een paar maanden later ergens in de schappen zouden vinden. Denk dat mijn voorspelling van 2 jaar voordat je vanuit de schappen kan bemachtigen wel klopt.
Haha dit kan ik me nog herinneren. Ik had de PS5 op release day, en ook toen zag ik meerdere kansen om er 1 te bemachtigen voor de normale prijs bij webshops. Bol, BCC, Mediamarkt, Amazon, Intertoys, Wehkamp, Coolblue, noem maar op.xminator schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:16:
[...]
Opmerking klopt toch? Iedereen die er een had willen hebben was zo slim om op tijd in te schrijven via een van de diverse kanalen of een pre-order te plaatsen.
Moest echt lachen om de mensen die dachten op de release eentje te kunnen halen of een paar maanden later ergens in de schappen zouden vinden. Denk dat mijn voorspelling van 2 jaar voordat je vanuit de schappen kan bemachtigen wel klopt.
De opmerking is wel beetje flauw, maar er zit wel iets van waarheid in. Het is maar net hoe belangrijk en graag je het wilt, dus enigszins heeft ie wel gelijk. De gene die elk kanaal in de gaten houdt, maakt meer kans dan iemand die eens om de zoveel dagen er naar kijkt. Zo werkt dat eenmaal.
Ik had de dag voor mijn pre-order om het op Day One te krijgen 3 uur geslapen, de ander vindt dat te gek en wacht wel totdat het in de schappen ligt. Je moet er iets voorover hebben als je het zo graag wilde...
Wel apart inderdaad dat we nu 1 jaar later, nog steeds niet normale voorraad hebben in de winkel. Mensen dachten toen van dat het in Q1 of Q2 2021 wel normaal in de schappen zou liggen.
Anyway, ik wens iedereen nog veel succes met het bemachtigen van de PS5
Dus maw de digi met VPN ging wel lukken dan?Postman schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:53:
[...]
De digi zat een region lock op. De disc ging wel.
SPiET
Enerzijds wel, maar er zijn natuurlijk ook mensen (zoals ik) die een jaar geleden (nog) geen behoefte hadden aan een console en nu welxminator schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:16:
[...]
Opmerking klopt toch? Iedereen die er een had willen hebben was zo slim om op tijd in te schrijven via een van de diverse kanalen of een pre-order te plaatsen.
Ik vind de opmerking deels ook wel kloppen. Er zijn de afgelopen weken echt veel drops geweest. Zeker als je in dit soort forums zit, en ook lid ben van telegram groepen. Had je naar mijn inziens er allang 1 moeten kunnen bemachtigen. Tenzij je alleen hunt op een bundelloze PS5. Ja dan snap ik het. Die zijn amper te krijgen alleen via BOL en amazone.xminator schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:16:
[...]
Vraag me wel af hoe de verdeling loopt vanuit Sony. Mediamarkt lijkt wel de meeste leveringen te krijgen. BOL dropt echt maar 1 keer per 5/6 weken. Coolblue bijna nooit. Gamemania heeft de afgelopen 2 weken veel voorraad gehad. Terwijl ze daarvoor vrijwel nooit voorraad hadden. Nedgame ook wel vaak. al heb ik daar het idee dat ze er echt maar een paar hebben steeds.
Je zou verwachten dat Sony nu zelf ook wel wat zou leveren, maar ook nooit voorraad.
Vergeet Sony zelf niet met de PS Direct, dat was ook een flinke drop (VIP en publiek).Dyna20 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:06:
[...]
Ik vind de opmerking deels ook wel kloppen. Er zijn de afgelopen weken echt veel drops geweest. Zeker als je in dit soort forums zit, en ook lid ben van telegram groepen. Had je naar mijn inziens er allang 1 moeten kunnen bemachtigen. Tenzij je alleen hunt op een bundelloze PS5. Ja dan snap ik het. Die zijn amper te krijgen alleen via BOL en amazone.
Vraag me wel af hoe de verdeling loopt vanuit Sony. Mediamarkt lijkt wel de meeste leveringen te krijgen. BOL dropt echt maar 1 keer per 5/6 weken. Coolblue bijna nooit. Gamemania heeft de afgelopen 2 weken veel voorraad gehad. Terwijl ze daarvoor vrijwel nooit voorraad hadden. Nedgame ook wel vaak. al heb ik daar het idee dat ze er echt maar een paar hebben steeds.
Je zou verwachten dat Sony nu zelf ook wel wat zou leveren, maar ook nooit voorraad.
Verder was ik in de veronderstelling dat Nedgame ook gewoon ergens een bundelloze PS5 koopt, er wat spellen bij doet, en weer voor een premium in de verkoop gooit. Daarom hebben ze ook nooit veel voorraad. Maar goed, wellicht heb ik dat verkeerd begrepen.
Onzin, zowel Digi als Disc zijn beide gewoon te verkrijgen geweest als je er 1 naar NL wilde.Postman schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:53:
[...]
De digi zat een region lock op. De disc ging wel.
Ik had het zelfde.._PloppeR_ schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:10:
Error op error en een oeps pagina..
Prime en factuur adres in die landen..
1x in me winkelmand kunnen krijgen daarna alleen maar error's
Niet als je het gewoon via de normale checkout flow deed. Maar goed, iedereen is dom waarbij die foutmeldingen kwamen en jij weet alles beter.Boinkie schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:33:
[...]
Onzin, zowel Digi als Disc zijn beide gewoon te verkrijgen geweest als je er 1 naar NL wilde.

Ben wel erg benieuwd hoe je het anders zou moeten afrekenen?Postman schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:59:
[...]
Niet als je het gewoon via de normale checkout flow deed. Maar goed, iedereen is dom waarbij die foutmeldingen kwamen en jij weet alles beter.
Dan is die gewoon op. Hier wel geslaagd.Bennie1988 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:44:
[...]
Ik had het zelfde..
Error op error en een oeps pagina..
Prime en factuur adres in die landen..
1x in me winkelmand kunnen krijgen daarna alleen maar error's
Oke ik had gewoon een instant klik... maar hoe doe jij dat dan zo snel? xD
Proberen tot je er dood bij neer valt.Bennie1988 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 17:01:
[...]
Oke ik had gewoon een instant klik... maar hoe doe jij dat dan zo snel? xD
Zijn speciale checkout links, zoals er overal wel bots voor te vinden zijn.Bennie1988 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 17:00:
[...]
Ben wel erg benieuwd hoe je het anders zou moeten afrekenen?

Die werken ook niet altijd, omdat de bots soms sneller zijn dan Amazon zelf.Postman schreef op woensdag 1 december 2021 @ 17:02:
[...]
Zijn speciale checkout links, zoals er overal wel bots voor te vinden zijn.
Ja klopt een pre alarm noem je dat.NotSoSteady schreef op woensdag 1 december 2021 @ 17:02:
[...]
Proberen tot je er dood bij neer valt.Soms krijg je al een melding, terwijl de PS5 nog niet te bestellen is.
Oke dus ik was gewoon te traag en ik vond me zelf al heel snel...
Het duurde vandaag wel enkele minuten voordat ik de PS5 ook daadwerkelijk kon bestellen.Bennie1988 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 17:04:
[...]
Ja klopt een pre alarm noem je dat.
Oke dus ik was gewoon te traag en ik vond me zelf al heel snel...
Ik zit met een sloot Media Markt cadeaubonnen, en die wil ik gebruiken om ooit een PS5 aan te schaffen. Is het al iets waarschijnlijker dat dit bijvoorbeeld ergens in 2022 gaat lukken? 
Heb er geen haast mee en vermaak me momenteel nog steeds prima met de PS4 maar wel een leuk vooruitzicht...
Heb er geen haast mee en vermaak me momenteel nog steeds prima met de PS4 maar wel een leuk vooruitzicht...
Dat zeg ik niet, de foutmeldingen zijn puur omdat het artikel niet meer op voorraad is en er mensen in het betaalproces zitten. Niet omdat ze hem niet naar NL versturen. Advies is om aantal minuten te blijven proberen. Zo heb ik vanochtend een digital weten te scoren.Postman schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:59:
[...]
Niet als je het gewoon via de normale checkout flow deed. Maar goed, iedereen is dom waarbij die foutmeldingen kwamen en jij weet alles beter.
Er is momenteel een soortvan amazon autobuy die veel wordt gebruikt. Het is gratis (moet men zelf zoeken) en werkt blijkbaar iets te goed (300 ps5 bestellingen volgens de logs!). Volgens mij door dit enorm gebruikte methodiek was de normale manier van kopen bemoeilijkt. Kan normaal altijd na een tijdje carten (10 minuten lang proberen met 2 browsers/accounts), maar deze keer bleef ik vasthaken.Postman schreef op woensdag 1 december 2021 @ 17:02:
[...]
Zijn speciale checkout links, zoals er overal wel bots voor te vinden zijn.
Wordt dus de autobuy extensie installeren, gevalletje VV lijkt het wel
Maargoed, wel fijn dat iemand zoiets maakt en gratis onder het volk brengt, maarja dan zou hier een kleine tutorial ook handig zijn,
Graag gedaanJaïr.exe schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:18:
[...]
Er is momenteel een soortvan amazon autobuy die veel wordt gebruikt. Het is gratis (moet men zelf zoeken) en werkt blijkbaar iets te goed (300 ps5 bestellingen volgens de logs!). Volgens mij door dit enorm gebruikte methodiek was de normale manier van kopen bemoeilijkt. Kan normaal altijd na een tijdje carten (10 minuten lang proberen met 2 browsers/accounts), maar deze keer bleef ik vasthaken.
Wordt dus de autobuy extensie installeren, gevalletje VV lijkt het wel![]()
Maargoed, wel fijn dat iemand zoiets maakt en gratis onder het volk brengt, maarja dan zou hier een kleine tutorial ook handig zijn,
Hoi allen,
Ik ben al een tijdje uit de groep, heb begin van het jaar mijn ps5 kunnen bemachtigen.
Een maat van mij wil graag een ps5 en het is nog steeds moeilijk, dus vroeg hij me of ik hem wilde helpen. Ik vond de hunt wel leuk en dacht ik waag het weer eens op. Ik zie hier dat de topic nog steeds actief is. Ik weet niet meer precies waar ik het kan vinden, maar weten jullie welke telegram chats het beste waren voor drops?
Ik ben al een tijdje uit de groep, heb begin van het jaar mijn ps5 kunnen bemachtigen.
Een maat van mij wil graag een ps5 en het is nog steeds moeilijk, dus vroeg hij me of ik hem wilde helpen. Ik vond de hunt wel leuk en dacht ik waag het weer eens op. Ik zie hier dat de topic nog steeds actief is. Ik weet niet meer precies waar ik het kan vinden, maar weten jullie welke telegram chats het beste waren voor drops?
https://t.me/PSXStockBotSwatchss schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:56:
Hoi allen,
https://t.me/beneluxstockcheckerPS5
https://t.me/joinchat/T3L7LFkbp2e4Gt8jiT1xlw
Dank je Postman, ik ga maar weer eens op jacht. Wat is momenteel de frequentie van drops.
Amazon/Bol is woensdag, als ze droppen.Swatchss schreef op donderdag 2 december 2021 @ 17:40:
[...]
Dank je Postman, ik ga maar weer eens op jacht. Wat is momenteel de frequentie van drops.
De rest is een beetje een wildwestshow. Vandaag toevallig veel MM.be met bundels.
Vandaag weer MM BE, maar die versturen niet naar NL. Overigens alleen de PS5 digital + bundelPostman schreef op donderdag 2 december 2021 @ 19:00:
[...]
Amazon/Bol is woensdag, als ze droppen.
De rest is een beetje een wildwestshow. Vandaag toevallig veel MM.be met bundels.
Valt me trouwens op dat MM BE wel "kwaliteits bundels" heeft in tegenstelling MM NL. Dus met enkel Sony producten. De headset, oplader enz allemaal van Sony zelf.TKU93 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:40:
[...]
Vandaag weer MM BE, maar die versturen niet naar NL. Overigens alleen de PS5 digital + bundel
Dat inderdaad wel, alleen de bundel die MM BE aanbiedt bevat o.a. de afstandsbediening en hd-camera voor een stevige prijs. Vraag me af hoeveel mensen werkelijk baat hebben bij de inhoud van de bundelBadWampa schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:47:
[...]
Valt me trouwens op dat MM BE wel "kwaliteits bundels" heeft in tegenstelling MM NL. Dus met enkel Sony producten. De headset, oplader enz allemaal van Sony zelf.
Schijnt dat die bundel een pre-order is. Daarom komt die al 3 dagen voorbij waarschijnlijk, zijn gewoon orders aan het binnenharken. Beetje zielig zo vlak voor sinterklaas.TKU93 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:13:
[...]
Dat inderdaad wel, alleen de bundel die MM BE aanbiedt bevat o.a. de afstandsbediening en hd-camera voor een stevige prijs. Vraag me af hoeveel mensen werkelijk baat hebben bij de inhoudt van de bundel
Dat zou wel heel triest zijn ja...Postman schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:36:
[...]
Schijnt dat die bundel een pre-order is. Daarom komt die al 3 dagen voorbij waarschijnlijk, zijn gewoon orders aan het binnenharken. Beetje zielig zo vlak voor sinterklaas.
Stond gisteren bij levertijd 1-3 dagenPostman schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:36:
[...]
Schijnt dat die bundel een pre-order is. Daarom komt die al 3 dagen voorbij waarschijnlijk, zijn gewoon orders aan het binnenharken. Beetje zielig zo vlak voor sinterklaas.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Coolblue heeft weer een loting:
https://www.coolblue.nl/a...oor-de-playstation-5.html
Keuze uit deze bundels:
PlayStation 5 + Spiderman Miles Morales + 3D Pulse Headset
PlayStation 5 + Battlefield 2042 + DualSense Controller Midnight Red
Keuze uit deze bundels:
Ook een bundel met FIFA 22 en een controller.Postman schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:37:
Keuze uit deze bundels:
En de Playstation 5 + Fifa 22 + Controller bundelPostman schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:37:
Keuze uit deze bundels:
Waarom doen ze in die BF bundel nou weer zo'n lelijk rode controller
Dan maar weer een ronde wachten. Kunnen ze bij Dice in de tussentijd nog even de paar bugs fixen.

Dan maar weer een ronde wachten. Kunnen ze bij Dice in de tussentijd nog even de paar bugs fixen.
[ Voor 207% gewijzigd door Superkiwi op 06-12-2021 13:25 ]
Thans @Postman
Bedankt voor de tip , heb me ingeschreven bij Coolblue voor de battlefield bundel .
Bedankt voor de tip , heb me ingeschreven bij Coolblue voor de battlefield bundel .
500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer ZW & 500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer NO . 18x160 WP TSMC ZZO
Ja dat is echt al een rede om te twijfelen om in te schrijven..Superkiwi schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:17:
Waarom doen ze in die BF bundel nou weer zo'n lelijk rode controller![]()
Ik twijfel niet hoor. Hoef alleen geen rode controller en heb absoluut geen haast, is dat zo gek?Kieft91 schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:28:
[...]
Ja dat is echt al een reden om te twijfelen om in te schrijven..
[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 06-12-2021 14:42 ]
Verwijderd
Geactualiseerde Telegram lijst
https://t.me/laagstalerts_deals (PlayStation)
https://t.me/laagstalerts_nintendo (Nintendo)
https://t.me/spydrplaystation5 (PlayStation)
https://t.me/puvoorraadchecker (Algemeen)
https://t.me/ps5voorraad (PlayStation)
https://t.me/beneluxstockcheckerPS5 (PlayStation)
https://t.me/PSXStockBot (PlayStation)
https://t.me/ps5accessoire (PlayStation | accessoires)
https://t.me/bscxboxseriesx (Xbox)
https://t.me/laagstalerts_xbox (Xbox)
https://t.me/spydrxboxseriesx (Xbox)
Je vergeet https://t.me/playsensexsx voor XboxVerwijderd schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:34:
Geactualiseerde Telegram lijst
laat maar. mailtje van Coolblue kwam al aan bod.
Toch onder de indruk dat ze beweren 300.000 geïnteresseerden te hebben
Toch onder de indruk dat ze beweren 300.000 geïnteresseerden te hebben
[ Voor 94% gewijzigd door bertalizer op 06-12-2021 17:31 . Reden: spuit 11 ]
https://www.nedgame.nl/pl...dition-bundel/3831177925/
Let op digi versie en bundel voor 599. Levering is wel pas 31-12-2021!
Vind dat sowieso een aparte. Ze denken “snel” te kunnen leveren via hun Chinese leverancier. En voor deze constructie vragen ze een bijdrage van 30 euro aan transportkosten.Postman schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:30:
5 minuten later en al uitverkochtPostman schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:30:

* lees de topicwaarschuwing *
[ Voor 94% gewijzigd door Geronimous op 07-12-2021 15:52 ]
Ik ben ook nog gebeld door de Intertoys over de bundel, maar heb die afzegd omdat ik zelf al een Ps5 heb. Daarnaast was ie voor m'n zwager, die nog op zoek is, te duur. Heb wel nog gevraagd waar de bundel uit bestond en blijkbaar hebben ze de basisprijs van de Disc versie opgehoogd naar 600 euro...

[ Voor 5% gewijzigd door BadWampa op 07-12-2021 16:53 ]
Dat kan dus niet. De disc mag niet voor meer verkocht worden dan 499 euro. Ze kunnen je wel 300 euro vragen voor een headset en een game, maar als ze ooit nog iets willen verkopen van Sony mogen ze dus niet de console voor 599 aanbieden.BadWampa schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:52:
Ik ben ook nog gebeld door de Intertoys over de bundel, maar heb die afzegd omdat ik zelf al een Ps5 heb. Daarnaast was ie voor m'n zwager, die nog op zoek is, te duur. Heb wel nog gevraagd waar de bundel uit bestond en blijkbaar hebben ze de basisprijs van de Disc versie opgehoogd naar 600 euro...
Zelfs Nedgame is zo dom nog niet, en die zoeken echt de grenzen op van wat mogelijk is.
Inclusief tweede controller, Fifa22 en de SteelSeries Arctis 3. Dan klopt die 700 euro wel.BadWampa schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:52:
* lees de topicwaarschuwing *
[ Voor 19% gewijzigd door Geronimous op 07-12-2021 18:56 ]
Ok, dan zal dat het wel geweest zijn en heeft die medewerker het verkeerd gezegd. Die gaf echt aan dat de disk versie zelf op 600 kwam. Maar jouw verklaring lijkt me meer het geval ja.JSTPS schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:42:
[...]
Inclusief tweede controller, Fifa22 en de SteelSeries Arctis 3. Dan klopt die 700 euro wel.
[mbr]* lees de topicwaarschuwing *[/mbr]
Bol.com drop: https://www.bol.com/nl/nl...console/9300000004162282/ OOS
[ Voor 6% gewijzigd door Postman op 08-12-2021 07:47 ]
Volgens mij is het gelukt, even zien tot ik hem in mijn handen heb. Moest er mijn bed voor uitrennen haha.
[ pctje te zien hier ] - Miauw
Ik heb een reservering kunnen plaatsen bij bol. Betaald ook . Hoop dat ie er door komt 🤞🏻
500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer ZW & 500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer NO . 18x160 WP TSMC ZZO
Let op:
Om dit topic leesbaar te houden:
• Houd het on-topic,
• Géén vraag en aanbod,
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over scalping of het beleid van externe partijen
Plaats alleen orders bij vertrouwde partijen. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview
Om dit topic leesbaar te houden:
• Houd het on-topic,
• Géén vraag en aanbod,
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over scalping of het beleid van externe partijen
Plaats alleen orders bij vertrouwde partijen. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview
![]() | Wel zin in gezellig (offtopic) kletsen? Daarvoor kun je terecht op de Tweakers Discord |