"Absorb what is useful, discard what is useless and add what is specifically your own"
PSN: Sluuz
Gewoon standaard delivery gedaan of extra betaald?Sluuz schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 21:06:
Digital via Amazon.fr staat nu op verzonden en verwachte levering zelfs nog een dag eerder (donderdag)!
Die wordt eerst helemaal naar Nederland gestuurd en daarna wordt hij bij het lokale sorteercentrum bij jou in de buurt geweigerd om vervolgens terug naar Italië gestuurd te worden (vaker gebeurd)

[ Voor 6% gewijzigd door krablander op 09-03-2021 22:02 ]
(Een voor mij en een voor mijn broertje)
Ene is al verzonden met UPS met als aankomstdatum maandag. Ander verzonden met DHL met als datum zaterdag.
De dhl variant is "aangemeld maar nog niet ontvangen door DHL" als ik de status mag geloven.
Eindelijk. Na maanden proberen. Fingers crossed.
Ik heb Amazon IT al gesproken. Bij melding van verzending kan ik handmatig nog het adres wijzigen. Anders moet ik contact opnemen met de vervoerder. Ff afwachten :-)krablander schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 22:01:
[...]
Die wordt eerst helemaal naar Nederland gestuurd en daarna wordt hij bij het lokale sorteercentrum bij jou in de buurt geweigerd om vervolgens terug naar Italië gestuurd te worden (vaker gebeurd)
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Grazie, dat is inderdaad ook nog een oplossing!DAMAGE schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 23:11:
@Justdoit Ik heb een soort gelijk issue gehad met een pakket uit Amerika. Dat lijkt voor mij helaas niet goed af te lopen maar wat je idd zou kunnen doen is mocht het toch voorgemeld worden bij de vervoerder (DHL of PostNL of zo) dan kun je daar dan altijd met het track&trace nummer en jouw postcode nog een verzoek doen om het pakket bij de buren af te leveren. Dan vul je daar gewoon je huisnummer in en dan is de zending geupdate met de juiste info. Nog een tip die ik je mee wilde gevenHoop voor je dat het goed komt!
Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop
Je krijgt een mail als er verzonden is.siemenz schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 23:17:
Krijg je in je e-mail een notificatie op het moment dat er een status update omtrent je bestelling is bij Amazon ? Scheelt f5en
Verder zal je dan ook bij 'volg je pakket' een track and trace zien met daarbij welke vervoerder.
Je kan vaak ook zien wat de voortgang is door op de detail pagina van je bestelling rechtsbovenin voor overzicht van je bestelling te kiezen.
Hier stond heel de tijd, voorbereiden voor verzenden. Staat nu in verzending. Kwestie van tijd voordat je een track and trace krijgt, normaal proces bij amazon.
Staar je ook niet blind op de mooie voortgangsbalk... dat deze er bijna lijkt te zijn. Dat is gewoon een
animatie naar mate de data die ze noemen.
Edit 23:40. Verzonden. Komt maandag met PostNL.
[ Voor 12% gewijzigd door pelidee op 09-03-2021 23:40 ]
Ik heb ‘snelle’ levering aangekocht voor €1.50
Er staat op leverdatum 13 maart. Dus we zien t wel.
Ook deze gaat weer naar vrienden toe. Tot nu toe al 2 vrienden blij gemaakt, en er komen deze week nog 3 blije bij
Zelfde voor mij, ook net geupdate met leverdatum 13 maart met snelle levering.0619tje schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 23:41:
Net een mail gekregen van amazon.it dat mijn disc editie order verzonden is.
Ik heb ‘snelle’ levering aangekocht voor €1.50
Er staat op leverdatum 13 maart. Dus we zien t wel.
Ook deze gaat weer naar vrienden toe. Tot nu toe al 2 vrienden blij gemaakt, en er komen deze week nog 3 blije bij
Ik weet dat het niets uit maakt, heb al zelfs al een keer van amazon uk geld voor expres shipping terug gekregen omdat het pakket te laat was.xminator schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 23:59:
Zoals eerder gezegd, kiezen voor snelle levering heeft geen nut. Ook mijn bestelling met standaardbezorging is verzonden en wordt uiterlijk zaterdag 13 maart bezorgd.
Maar sommige mensen willen het graag weten
Snellere leveringen is volgens mij wel van nut op bepaalde binnenlandse verzendingen of extreem lompe dingen maar met PS5 lijkt dat weinig uit te maken.
Al lijkt het mij wel leuk om te zien of ze andere routes nemen 😉
Mijn IT kwam destijds gewoon uit Frankrijk, etc!
Mocht het terecht komen 'in cityhub' maar niet op je adres dan kan je voor tweede poging volgens mij gewoon ook een DHL punt kiezen.Justdoit schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 23:03:
[...]
Ik heb Amazon IT al gesproken. Bij melding van verzending kan ik handmatig nog het adres wijzigen. Anders moet ik contact opnemen met de vervoerder. Ff afwachten :-)
Maar bij 3e poging gaat 'ie wel terug, afaik.
UPS zou ik niet weten. PostNL dumpt bij een punt.
[ Voor 9% gewijzigd door Sannies op 10-03-2021 00:26 ]
Niet te spannend en maar gewoon afwachtenFinwe schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 06:47:
Zijn er nog meer mensen van wie de disc versie van amazon.fr nog niet is verzonden? Staat wel nog steeds levering op vrijdag.
Mijn .it is ook niets mee gebeurd nog. Levering is wel 12-18 Maart.
PVOutput Youless - 9600Wp OZO+WNW | 38° | Goodwe GW6K-DT | Mitsubishi PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D | Zonneplan Nexus | Gasloos
Maar 1 antwoord, PSX Sense bot! Als je alleen dit topic in de gaten houdt blijf je voorlopig achter het net vissen. Abonneer je je op de PSX sense Telegram bot. Dan krijg je meteen een ping wanneer er voorraad is. Mensen posten pas als ze iets, via die bot, succesvol besteld hebben. Als jij dan daarna nog moet reageren ben je al te laat.Unrealiac schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 20:42:
Great, elke dag dat er een drop gebeurt houd ik dit topic niet in de gaten. Zo gaat het nog lang duren eer ik kan genieten van de PS5
Alle andere dagen zie ik iedereen zijn PS5 bevestigde order posten
Hier het zelfde, zal vandaag wel verstuurd gaan wordenFinwe schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 06:47:
Zijn er nog meer mensen van wie de disc versie van amazon.fr nog niet is verzonden? Staat wel nog steeds levering op vrijdag.
Same sameDonverdi073 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 08:18:
[...]
Hier het zelfde, zal vandaag wel verstuurd gaan worden
Bij de Franse Amazon heb je maar 1 type verzending. Dus niks extra's betaald.Donverdi073 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 21:21:
[...]
Gewoon standaard delivery gedaan of extra betaald?
Disc of Digital?slvans schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 07:16:
Mijn levering uit Italië staat wel op verzonden maar is afgelopen nacht nog niet aangekomen bij DHL. Heb wel een track en trace nr.
Hier doet PostNL de bezorging van de Disc.
Bij mij ook hetzelfde verhaal. Sinds gisteren de T&T ontvangen (DHL). Maar nog steeds dezelfde status.slvans schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 07:16:
Mijn levering uit Italië staat wel op verzonden maar is afgelopen nacht nog niet aangekomen bij DHL. Heb wel een track en trace nr.
Mijn Amazon Italië disk versie staat sinds vanochtend op levering voor morgen (11-03)SanderV. schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 08:33:
[...]
Bij mij ook hetzelfde verhaal. Sinds gisteren de T&T ontvangen (DHL). Maar nog steeds dezelfde status.
Same same same same
"Absorb what is useful, discard what is useless and add what is specifically your own"
De disc versie met snelle levering.pelidee schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 08:29:
[...]
Disc of Digital?
Normale verzending zeker?pelidee schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 08:29:
[...]
Disc of Digital?
Hopen dat er niets fout gaat. Ik word er nu al zenuwachtig van.SanderV. schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 08:33:
[...]
Bij mij ook hetzelfde verhaal. Sinds gisteren de T&T ontvangen (DHL). Maar nog steeds dezelfde status.
Dat is rapide! Die van mij is ook gister verstuurd en staat op zaterdag. Ik heb er ook een in Frankrijk besteld en daar nog geen t&t code. Zullen wel weer een staking hebben in FrankrijkEricHens schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 08:35:
[...]
Mijn Amazon Italië disk versie staat sinds vanochtend op levering voor morgen (11-03)
Not funnysiemenz schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 08:54:
[...]
Dat is rapide! Die van mij is ook gister verstuurd en staat op zaterdag. Ik heb er ook een in Frankrijk besteld en daar nog geen t&t code. Zullen wel weer een staking hebben in Frankrijk
idem zaterdag wordt hij geleverd amazon.itsiemenz schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 08:54:
[...]
Dat is rapide! Die van mij is ook gister verstuurd en staat op zaterdag. Ik heb er ook een in Frankrijk besteld en daar nog geen t&t code. Zullen wel weer een staking hebben in Frankrijk
Hier ook nog hetzelfde... ervan uitgaande dat het uiterlijk 18 maart wordt geleverd (dag voor mn verjaardag), is er nog genoeg tijdVeertien14 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 09:02:
Ik heb zelf nog geen verzendbevestiging ontvangen van Amazon.it, levering nog steeds 12-18 maart. Wel reservering CC en bestelbevestiging,
Vroeg ik mij ook al af. Ben sowieso benieuwd wanneer zij de mensen met pre-orders gaan benaderen.ZackVayn schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 09:50:
enig idee over de MM online bundels?
"Es hört doch jeder nur, was er versteht."
Add me op Stadia: Gloogle
Volgens mij ligt het er ook puur aan welk magazijn je gekoppeld wordt en/of welke vervoerder je shipping doet.
Besteltijd zegt echt niks (al is het wel belangrijk dat daar iets van een dag of datum staat).
Ik mag mijn PS5 order van 18/9 ophalen.
Veel succes nog met de hunt, voor mij is het voorbij.
Dat vraag ik mij dus ook af. Ben lid van de telegram-bot "MM Voorraad Bot NL & BE", maar daarin is al enige tijd geen verandering waarneembaar. Een paar weken kon ik wel een pre-order plaatsen, maar dat is blijkbaar inmiddels ook niet meer mogelijk (of misschien nog bij een aantal filialen?). Ook vreemd zijn de verschillende procedures bij pre-order. Bij sommige filialen moet je vrijwel direct een aanbetaling doen, bij anderen weer niet.Starxyy schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:20:
Ik heb mijne (gelukkig) sinds half december mogen ontvangen vanuit MM. maar vroeg me af wat de situatie momenteel is rond de consoles. Levert MM überhaupt nog wel? Bizar dat er, of zo veel vraag is, of er echt simpelweg gewoon te weinig productie is.
Wat je eigenlijk overal ziet is dat winkels zo 1x per maand/anderhalve maand wat voorraad krijgen.Meister Sachs schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:37:
[...]
Dat vraag ik mij dus ook af. Ben lid van de telegram-bot "MM Voorraad Bot NL & BE", maar daarin is al enige tijd geen verandering waarneembaar. Een paar weken kon ik wel een pre-order plaatsen, maar dat is blijkbaar inmiddels ook niet meer mogelijk (of misschien nog bij een aantal filialen?). Ook vreemd zijn de verschillende procedures bij pre-order. Bij sommige filialen moet je vrijwel direct een aanbetaling doen, bij anderen weer niet.
Mediamarkt is niet heel lang geleden geweest dus gok dat er pas over 2 of 3 weken weer wat beweging in komt daar.
Welk filiaal als ik vragen mag?Thydras schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:25:
Voor de mensen die GM volgen:
Ik mag mijn PS5 order van 18/9 ophalen.
Veel succes nog met de hunt, voor mij is het voorbij.
Dat is dan inderdaad wel positief nieuws. Ben benieuwd.PenguinEmperor schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:47:
Ik heb even gebeld naar Mediamarkt Amersfoort over mijn pre-order van 1 maart, en ik zou daar 46e staan op de wachtlijst. Ik heb meteen gevraagd of het wat uitmaakt of ik nu 50 euro of 1 cent had aanbetaald, en ze gaven aan dat het niets uitmaakt. Als men daar dus een beetje voorraad krijgt bij de volgende levering denk ik dat we al een heel eind komen.
@jaspermeul Oké, vooral geduld hebben dus
[ Voor 4% gewijzigd door Meister Sachs op 10-03-2021 10:52 ]
- Bestelling om 09.10 uur geplaats (tijd is van e-mail bevestiging)
- Geld was per direct gereserveerd op CC.
- In eerste instantie levering 12-18 maart.
- E-mail ontvangen om 16.46 uur met verzendbevestiging.
- Op amazon.it kon ik zien dat het geleverd zou worden op maandag 15 maart.
- Track en trace van UPS laat zien dat geleverd wordt op donderdag 11 maart (pakketje is al onderweg maar nog in Italië).
Nice!! Ik heb helaas nog geen update gehad.FireBladeX schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:03:
PS5 Disc op amazon.it besteld (normale verzending).Als die morgen bezorgd wordt vind ik het echt rete snelle verzending
- Track en trace van UPS laat zien dat geleverd wordt op donderdag 11 maart (pakketje is al onderweg maar nog in Italië).
.
Mijn bevestiging was overigens om 09:08 binnen. Vreemd
[ Voor 3% gewijzigd door Justdoit op 10-03-2021 11:07 ]
Dat zou inderdaad wel heel snel zijn, gister disc besteld op amazon frankrijk. Bon enzo is allemaal binnen maar staat nog niet op verzonden. levering vrijdag of zaterdag.FireBladeX schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:03:
PS5 Disc op amazon.it besteld (normale verzending).Als die morgen bezorgd wordt vind ik het echt rete snelle verzending
.
Ik wacht nog op goedkeuring. De klantenservice wil nog niks loslaten over een aankomende batch. Maar aangezien elke medewerker andere info heeft, was ik benieuwd of iemand meer weet.
Mijn vriendin op 7-10-20 pre order PS 5 Digital gedaan.
Langsgaan voor weten welke plek ze staat op moment geen optie ivm quarantaine sinds zondag.
Bellen word je van kastje naar de muur gestuurd echt niet netjes jammer

Iemand op de hoogte van uitlevering pre orders daar toevallig?
Shonefeld (of Shoenefeld, hoe Amazon 'm ook noemt)? Dan kun je hem bijna morgen, anders vrijdag verwachten.hedset schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:19:
Ik heb van amazon.it gister ook een verzendbevestiging gekregen. Alhoewel DHL nog steeds zegt dat hij niet ontvangen is maar wel aangemeld, zegt de link van amazon dat het pakket wel onderweg is, en inmiddels in het amazon depot in berlijn is aangekomen. Dan zal hij daar wel door dhl worden opgepikt denk ik.
Als je de Track and trace pakt vanuit je Amazon account en die op de website van DHL opvraagt zie je vaak meer, Amazon laat de beknopte info zien.hedset schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:19:
Ik heb van amazon.it gister ook een verzendbevestiging gekregen. Alhoewel DHL nog steeds zegt dat hij niet ontvangen is maar wel aangemeld, zegt de link van amazon dat het pakket wel onderweg is, en inmiddels in het amazon depot in berlijn is aangekomen. Dan zal hij daar wel door dhl worden opgepikt denk ik.
Een T&T krijg je ook al als de 'vervoerorder' is ingepland, kan dus zijn dat hij morgen pas wordt opgehaald, dan krijg je ook meer info te zien.
Zeker snel, maar is inderdaad net welk magazijn je gekoppeld bent.FireBladeX schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:03:
.
Ervaring met Amazon is dat ze ook gewoon in de nacht doorrijden. Als je wakker wordt kan hij zomaar vanuit (in mijn gevoel toen) Frankrijk in Rotterdam liggen waarbij het laatste stukje door de UPS wordt gedaan.
[ Voor 4% gewijzigd door pelidee op 10-03-2021 11:25 ]
MM antwerpen krijgt nauwelijks leveringen van de digital versie enkel disks de afgelopen weken. Wel kan je daar 350 voorschot betalen waardoor er op de wachtlijst 2 weken terug maar tiental mensen stondenNomresh9811 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:20:
MM Nieuwegein gaat het contact behoorlijk moeizaam in vergelijking met andere filialen.
Mijn vriendin op 7-10-20 pre order PS 5 Digital gedaan.
Langsgaan voor weten welke plek ze staat op moment geen optie ivm quarantaine sinds zondag.
Bellen word je van kastje naar de muur gestuurd echt niet netjes jammer![]()
Iemand op de hoogte van uitlevering pre orders daar toevallig?
Serieus, telkens als ik hier kom verkopen ze mij een niet mogenlijk. Van de zomer was het nog niet mogenlijk te pre orderen, ging pas vanaf de aankondiging. In November/December/Januari/Februari vele malen geweest, niet mogenlijk want mochten geen pre-orders doen vanwege dat er teveel zijn.Azerty123456 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:26:
[...]
MM antwerpen krijgt nauwelijks leveringen van de digital versie enkel disks de afgelopen weken. Wel kan je daar 350 voorschot betalen waardoor er op de wachtlijst 2 weken terug maar tiental mensen stonden
Mhhhh kdenk dan dat ik op het juiste moment daar was want idd enkele anderen dat ik ken konden dit ook nietTylerMayhem schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:32:
[...]
Serieus, telkens als ik hier kom verkopen ze mij een niet mogenlijk. Van de zomer was het nog niet mogenlijk te pre orderen, ging pas vanaf de aankondiging. In November/December/Januari/Februari vele malen geweest, niet mogenlijk want mochten geen pre-orders doen vanwege dat er teveel zijn.
Nice,sbmuc schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:55:
Zojuist een SMS van UPS dat mijn PS5 morgen al binnenkomt die ik gister heb besteld via Amazon.it. Zou in eerste instantie pas maandag komen.
die zijn sneller dan DHL waar die van mij mee wordt bezorgd.. Daar is hij aangemeld, maar nog niet binnen
Komt uit het depot van Milaan, rijden ze in 1 nacht naar Duitsland, en binnen 2 dagen heb je m dan dus in huis.
Deze keer heb ik helaas ook DoeHetLangzaam (DHL).
[ Voor 13% gewijzigd door GamezMaster op 10-03-2021 11:58 ]
Waar zie je op de Amazon site in welk depot het pakket zich bevindt? Kan het zo snel niet vinden in mijn account.hedset schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:19:
Alhoewel DHL nog steeds zegt dat hij niet ontvangen is maar wel aangemeld, zegt de link van amazon dat het pakket wel onderweg is, en inmiddels in het amazon depot in berlijn is aangekomen.
Standaard. Rapide lijkt juist DHL te zijn.pelidee schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 12:02:
Zijn alle UPS leveringen de 'rapide' variant of ook gewoon de standaard leveringen?
Nee hoor. Ik heb standaard en een DHL T&T.GamezMaster schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 12:04:
[...]
Standaard. Rapide lijkt juist DHL te zijn.
Amazon spreekt zelf van morgen levering voor 20h.
DHL Nederland zegt nog niks te hebben ontvangen.
[ Voor 17% gewijzigd door Sluuz op 10-03-2021 12:07 ]
Status nog steeds “wordt voorbereid”
mijn orders van frankrijk en italie zijn nog niet verzonden maar nog steeds in voorbereiding maar komt vast goed...ik maak me er niet druk om.krablander schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 12:10:
Iemand zijn Amazon Frankrijk disc nog niet verzonden?
Status nog steeds “wordt voorbereid”
Bij mij ook nog niets, .. ik maak me er wel eem beetje druk om 😝Michel242186 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 12:13:
[...]
mijn orders van frankrijk en italie zijn nog niet verzonden maar nog steeds in voorbereiding maar komt vast goed...ik maak me er niet druk om.
Mr Magic schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 12:01:
[...]
Waar zie je op de Amazon site in welk depot het pakket zich bevindt? Kan het zo snel niet vinden in mijn account.
:strip_exif()/f/image/1kRnQB58D1wlemcevjk89hix.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 87% gewijzigd door hedset op 10-03-2021 12:35 ]
Thanks, dat scherm had ik gevonden, maar staat bij mij alleen nog de update van gisteren. Amazon's wegen zijn ondoorgrondelijk blijkbaar

Dit. Ze zijn niet echt rapide in het updaten.ArnoldSmiley schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 12:06:
Amazon.it zegt dat de mijne verstuurd is, DHL T&T zegt enkel dat ie aangenomen is.
Je bestelnr: staat op de foto ik zou het weghalen
[ Voor 42% gewijzigd door ElMayo op 10-03-2021 13:26 ]
Omdat DHL alleen de last-mile delivery doet. Het merendeel van de reis wordt door Amazon zelf verzorgd.ArnoldSmiley schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 12:06:
Amazon.it zegt dat de mijne verstuurd is, DHL T&T zegt enkel dat ie aangenomen is.
voor de liefhebbers hier de actuele GM voorraad
https://t.me/joinchat/RgZSqmO9sbUwNWE0
Typ : ! gevolgd door plaats. Voor de huidige beschikbaarheid
Bijvoorbeeld : !Alphen aan den Rijn
Typ : !Locaties voor een overzicht van de locaties
Is dit alleen NL of ook BE?Cowboy_Henk schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:51:
Er is nu ook een Gamemania Voorraad Telegram
voor de liefhebbers hier de actuele GM voorraad
https://t.me/joinchat/RgZSqmO9sbUwNWE0
Typ : ! gevolgd door plaats. Voor de huidige beschikbaarheid
Bijvoorbeeld : !Alphen aan den Rijn
Typ : !Locaties voor een overzicht van de locaties
NL en stukje België. België moet nog worden ingebouwd
We wachten het af, heeft geen haast maar is toch altijd weer super leuk om zo te volgen.
Add me op Stadia: Gloogle
Bij de franse is het nog gekker hoor.Pukson schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:24:
Zit dus echf enorm veel verschil in de verzendwijze van Amazon. De ene UPS en de ander DHL. Waar sommige al in Duitsland liggen is mijn enige status nog The package was sent met de verwachting levering zaterdag.
We wachten het af, heeft geen haast maar is toch altijd weer super leuk om zo te volgen.
Mijne staat nog steeds op niks. Ja, op bestelling ontvangen of zo. Het blauwe balkje is al wel bijna bij de volgende stap nu.... Dit gaat langzaam vooruit.
Dat is de franse slag denk ik dan maar.
Dat klinkt plausibel. Wist ik niet, thanks.MelvinW schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:28:
[...]
Omdat DHL alleen de last-mile delivery doet. Het merendeel van de reis wordt door Amazon zelf verzorgd.
Zou dat nou overal zo zijn, dat we PS5's van land A naar land B aan het shippen zijn door Europa?
Volgens mij rijd er nu tussen Italie en Nederland een vrachtwagen vol PS5's ergens
Ben zojuist gebeld door CB om de bestelling compleet te maken en te betalen!Frank_P schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:44:
Ik heb er gisteren ook 1 'gewonnen' bij Coolblue.
Gek dat je tegenwoordig blij kan zijn met het winnen van een 'koopgarantie'.
Ben benieuwd wanneer CB contact opneemt.
Snap niet dat ze je niet gewoon een soort unieke 'privé' link sturen om te kunnen bestellen.
Zijn er al mensen gebeld door ze?
Hij komt morgen of overmorgen binnen.
Mijn 'zoektocht' is dus over.
Veel succes iedereen.
Iedereen van harte en hoop de rest binnenkort ook kunnen genieten met de PS5
De UPS wordt morgen geleverd en de dhl nog steeds status quo. Zouden ze dan toch een voorraadprobleem hebben? Heeft iemand anders dit ook?iasix schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 22:53:
Heb een disc en digit besteld nav de melding in de telegram bot vanochtend over amazon Italië.
(Een voor mij en een voor mijn broertje)
Ene is al verzonden met UPS met als aankomstdatum maandag. Ander verzonden met DHL met als datum zaterdag.
De dhl variant is "aangemeld maar nog niet ontvangen door DHL" als ik de status mag geloven.
Eindelijk. Na maanden proberen. Fingers crossed.
Ditto...ActualFantasy schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:28:
[...]
Bij de franse is het nog gekker hoor.
Mijne staat nog steeds op niks. Ja, op bestelling ontvangen of zo. Het blauwe balkje is al wel bijna bij de volgende stap nu.... Dit gaat langzaam vooruit.
Hoop morgenochtend wakker te worden met
Melding van "is verzonden"
Maargoed we zullen zien
Je weet dat het balkje zo nep is als het maar kan he.ActualFantasy schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:28:
[...]
Bij de franse is het nog gekker hoor.
Gaat hij dan van Italië naar de amazon fabriek in Duitsland via Amazon zelf en dan pas overdracht naar dhl?
Nog nooit meegemaakt dit maar blij dat er schot in de zaak is.
Mijn vorige bestelling vanuit amazon.it stuiterde ook paar keer heen en weer tussen duitsland en italie voordat ie ineens voor de deur stond.iasix schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:04:
Als ik op Amazon.it zelf kijk (dus niet Op DHL) dan staat er dat hij in Duitsland bij de amazon fabriek is aangekomen. Dhl connect wacht nog steeds op ontvangst van het pakje.
Gaat hij dan van Italië naar de amazon fabriek in Duitsland via Amazon zelf en dan pas overdracht naar dhl?
Is geen touw aan vast te knopen.
Pakketten gaan bij Amazon (bijna) altijd eerst via het interne netwerk voor ze worden overgedragen. Als je bestelling in Shonefeld/Schoenefeld, Berlijn is aangekomen dan is de volgende stap meestal naar Nederland en dan DHL.iasix schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:04:
Als ik op Amazon.it zelf kijk (dus niet Op DHL) dan staat er dat hij in Duitsland bij de amazon fabriek is aangekomen. Dhl connect wacht nog steeds op ontvangst van het pakje.
Collega van mij is verzandt in de CB chaos. Kreeg 2 mails jammer maar helaas. Een mail dat ie wel mazzel had, gevolgd door nog een mail dat ie geen geluk had. Echter CB nog steeds niet gebeld en de klanten service weet ook niet of ie ooit gebeld wordt. Had zich wel ingeschreven voor meerdere configs.Frank_P schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:40:
[...]
Ben zojuist gebeld door CB om de bestelling compleet te maken en te betalen!
Hij komt morgen of overmorgen binnen.
Mijn 'zoektocht' is dus over.
Veel succes iedereen.
Klinkt alsof CB beetje last van chaos heeft met die loting.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Kunnen nog heel de dag bellen. Dat eerst maar afwachtenloekf2 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:13:
[...]
Collega van mij is verzandt in de CB chaos. Kreeg 2 mails jammer maar helaas. Een mail dat ie wel mazzel had, gevolgd door nog een mail dat ie geen geluk had. Echter CB nog steeds niet gebeld en de klanten service weet ook niet of ie ooit gebeld wordt. Had zich wel ingeschreven voor meerdere configs.
Klinkt alsof CB beetje last van chaos heeft met die loting.
Klantenservice weet vaak ook niks, omdat er aparte groepen op zitten.
[ Voor 6% gewijzigd door pelidee op 10-03-2021 15:15 ]
Wist ik niet, ook nooit zo geanticipeerd op een pakket dus wellicht gewoon nooit op gelet.Cordon schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:09:
[...]
Pakketten gaan bij Amazon (bijna) altijd eerst via het interne netwerk voor ze worden overgedragen. Als je bestelling in Shonefeld/Schoenefeld, Berlijn is aangekomen dan is de volgende stap meestal naar Nederland en dan DHL.
Hij is in Forchheim.
GM Eeklo, er stonden nog een paar kartonnen dozen. Heb wel niet opgelet hoeveel PS5 in zo'n doos zitten. Maar leek me een deftige levering.
[ Voor 97% gewijzigd door Geronimous op 10-03-2021 20:38 ]
Wat mij een klein beetje ongerust maakt is dat ik wel een melding heb dat 'ie verzonden is en een DHL tracking nummer, maar dat de betaling op mijn CC nog steeds een reservering is. Plus dat de tracking info van Amazon zelf nog niet laat zien dat hij bijv. in Duitsland is, terwijl dit bij anderen wel al het geval is.ActualFantasy schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:06:
[...]
Mijn vorige bestelling vanuit amazon.it stuiterde ook paar keer heen en weer tussen duitsland en italie voordat ie ineens voor de deur stond.
Is geen touw aan vast te knopen.
Spoke too soon, sinds drie kwartier staat er nu "Eggolsheim, Forchheim DE" bij de Amazon tracking.
[ Voor 8% gewijzigd door Mr Magic op 10-03-2021 15:43 ]
Bezigheidstherapie. Misschien is het voor Amazon goedkoper om mensen hiermee aan de lijn te houden, dan dat ze zelf de hele dag de klantenservice gaan lastigvallen met vragen als "waar blijft ie?" "is mn betaling gelukt?" etc.Maurice_1984 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:39:
[...]
Wellicht puur toeval dan. Op jolige momenten is het wel leuk z'on gast zo lang mogelijk aan de praat te houden.
Om dit topic leesbaar te houden:
• Houd het on-topic,
• Géén vraag en aanbod,
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over scalping of het beleid van externe partijen
Plaats alleen orders bij vertrouwde partijen. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview
![]() | Wel zin in gezellig (offtopic) kletsen? Daarvoor kun je terecht op de Tweakers Discord |