Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk-
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-05 01:58
maartend schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:52:
[...]

Ach. Ik kom het overal tegen in mijn interressegebieden ; whisky, Vinyl, Coil. Wordt allemaal snel gekocht en met veel winst door verkocht.
Jammer dan, dan is het niet voor mij bedoeld.
Precies, zo denk ik er ook over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:39
Henk- schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:50:
Ik snap sowieso niet dat mensen zich eraan ergeren dat consoles worden doorverkocht. Je hoeft ze niet te kopen... Mensen kopen huizen die ze vervolgens verkopen met 200% winst. Is dat anders vanwege de schaarste? Ik word een beetje moe van alle moraalridders.
ik kan best snappen dat mensen zich er aan ergeren, want wat als jij doordoor geen ps5 kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-06 07:26
Ruudox schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:55:
[...]

ik kan best snappen dat mensen zich er aan ergeren, want wat als jij doordoor geen ps5 kan krijgen.
Dan wacht je een poosje. Want dat is met de PS5, die komt echt wel weer in de schappen.
Dit in tegenstelling tot Coil, Whisky en vinyl. Jammer dan.

Het ligt niet aan de verkopers. Het ligt aan de mensen die perse op dag 1 zo'n ding moeten hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door maartend op 20-09-2020 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:39
maartend schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:56:
[...]

Dan wacht je een poosje. Want dat is met de PS5, die komt echt wel weer in de schappen.
Dit in tegenstelling tot Coil, Whisky en vinyl. Jammer dan.

Het ligt niet aan de verkopers. Het ligt aan de mensen die perse op dag 1 zo'n ding moeten hebben.
ja dan is dat toch niet leuk voor diegene. Tuurlijk heeft iemand in november al een ps5 dan pas in maart bijvoorbeeld.

ik zeg niet dat het niet mag, maar kan me er gewoon wel in vinden dat mensen dit niet leuk vinden

[ Voor 9% gewijzigd door Ruudox op 20-09-2020 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvd90
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:40
[...]

Ik ook wel, snap beide kanten. Denk alleen dat de schaarste wel gaat aanhouden. De laatste berichtgevingen van Sony zal best een kern van waarheid in zitten (extra batches), maar zal voornamelijk berust zijn om mensen af te houden van hun pre-orders bij Microsoft. Puur de fans een warme wordt voorhouden zodat ze niet naar de concurrent gaan.

Ben bang dat er nog maar heel weinig extra batches gaan volgen. Als de ps5 niet wereldwijd een groot succes zou zijn geweest, dan had ik het geloofd, maar nu denk ik puur marketingtactiek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dalim
  • Laatst online: 11-07-2024
koenvd90 schreef op zondag 20 september 2020 @ 10:02:
[...]

Ik ook wel, snap beide kanten. Denk alleen dat de schaarste wel gaat aanhouden. De laatste berichtgevingen van Sony zal best een kern van waarheid in zitten (extra batches), maar zal voornamelijk berust zijn om mensen af te houden van hun pre-orders bij Microsoft. Puur de fans een warme wordt voorhouden zodat ze niet naar de concurrent gaan.

Ben bang dat er nog maar heel weinig extra batches gaan volgen. Als de ps5 niet wereldwijd een groot succes zou zijn geweest, dan had ik het geloofd, maar nu denk ik puur marketingtactiek
Ik denk dat er echt wel nog best veel consoles vrijgegeven worden voor de release.
Als iets is wat we over Sony geleerd hebben rondom de PS5 dan zijn het de volgende twee zaken:
1. Sony is ontzettend slecht in communicatie, waarschijnlijk niet alleen richting de fans maar ook richting de partners.
2. Sony geeft maar mondjesmaat dingen vrij, en of dat nou informatie over de PS5 is of daadwerkelijke consoles voor pre-orders maakt niet uit. Ze willen het gewoon zoveel mogelijk rekken zodat de PS5 in het nieuws cyclus blijft.

Daarom geloof ik echt niet dat alle pre-orders voor de launch al geweest zijn. Dat doen ze gewoon in meerdere fasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvd90
Dalim schreef op zondag 20 september 2020 @ 10:12:
[...]

Ik denk dat er echt wel nog best veel consoles vrijgegeven worden voor de release.
Als iets is wat we over Sony geleerd hebben rondom de PS5 dan zijn het de volgende twee zaken:
1. Sony is ontzettend slecht in communicatie, waarschijnlijk niet alleen richting de fans maar ook richting de partners.
2. Sony geeft maar mondjesmaat dingen vrij, en of dat nou informatie over de PS5 is of daadwerkelijke consoles voor pre-orders maakt niet uit. Ze willen het gewoon zoveel mogelijk rekken zodat de PS5 in het nieuws cyclus blijft.

Daarom geloof ik echt niet dat alle pre-orders voor de launch al geweest zijn. Dat doen ze gewoon in meerdere fasen.
Ik hoop het! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:56

Oxigeon

En zo is dat!

Sowieso hebben sommige mensen op 3 verschillende plekken besteld. Sommige willen de ps5 gewoon op dag 1 in huis hebben. Sommige die er 3 besteld hebben gaan deze verkopen maar het merendeel zal deze wel terugsturen.

Ikzelf heb er ook 2 besteld.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-05 11:52
Oxigeon schreef op zondag 20 september 2020 @ 00:47:
Was aan het kijken naar wat games. Staan ze gewoon al voor 55euro nieuw te koop.
Voorbeelden ? Want dan heus niet de games zijn die een RRP hebben van €80. Dus wellicht zijn het games die ook digitaal gewoon €55 (of misschien enkele euro's meer) gaan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
[...]

Je krijgt altijd wel een ps5, je moet er alleen langer op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Arunia schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:21:
Het is niet leuk, maar het is ook niet verboden.
Het is misschien maar een kwestie van tijd eer dat wél verboden wordt (althans in sommige landen). Hier in België is het bij mijn weten al verboden om concert-tickets op te kopen en tegen woekprijzen door te verkopen. Er wordt ook alles aan gedaan om kopers sterk te ontmoedigen o.a. met dreigementen dat wie een ticket heeft op een ander zijn naam niet binnen mag.

Probleem is natuurlijk dat dat met consoles veel moeilijker te regelen en na te leven valt. Ze zouden al vóór verkoop een console moeten koppelen aan een PSN Account, en dan onmogelijk maken dat bvb binnen de maand het toestel al gedeactiveerd kan worden. Al is dat laatste ook niet zo ondenkbaar, vandaag kun je ook al max. 1x om de 6 maand je toestel activeren, en anders moet je via de Helpdesk (been there, done that - na een dubbele omruiling notabene).

Anderzijds is het natuurlijk met concerten zo dat je daar helemaal uit de boot valt als je een ticket mist, terwijl je met een console dan gewoon enkele weken of maanden kunt wachten tot er nieuwe voorraad is.

Ik cringe ook al bij de gedachte dat er weer van die idioten gaan zijn die gaan afkomen met hun YouTube filmpjes waarbij ze buiten de winkel, voor de ogen van een rij wachtenden, hun console direct gaan vernielen.

PS: het ergerlijke is ook dat die woekerverkopers gewoon 0.0 risico lopen, want vinden ze dan toch niemand, omdat er bvb genoeg voorraad is, kunnen ze die gewoon kostenloos retourneren.

[ Voor 14% gewijzigd door Twixie op 20-09-2020 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dez1983
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-05 20:40
Zijn er nog retailers die met pre-orders komen? BCC in ieder geval niet, maar dat was waarschijnlijk wel bekend.

Hi #####, Bedankt voor je bericht! De belangstelling voor de nieuwe PlayStation 5 is momenteel heel erg groot. Helaas is het voor ons niet bekend hoeveel consoles we precies toegestuurd krijgen en wanneer dit zal zijn. We verwachten dat de vraag vele malen groter zal zijn dan de beschikbaarheid. Vanuit service-oogpunt willen wij onze klanten niet teleurstellen, mocht blijken dat wij na de releasedatum niet kunnen leveren. Daarom heeft BCC besloten geen pre-orders in het assortiment op te gaan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 09:19
Rivanov schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:57:
Lekker “lomp” van Mediamarkt. Ze hebben het volledige bedrag al in rekening gebracht op m’n creditcard i.p.v. enkel reserveren.
Dat doet Mediamarkt (en Coolblue bijvoorbeeld ook) altijd met vooruitbestellingen, staat geloof ik ook in hun voorwaarden.

Voor de mensen die bij amazon.nl besteld hebben, is er bij jullie iets afgeschreven of gereserveerd op jullie creditcards? Bij mij is er nog niets zichtbaar.

[ Voor 17% gewijzigd door LordLynx op 20-09-2020 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-05 10:18
LordLynx schreef op zondag 20 september 2020 @ 10:46:
[...]

Dat doet Mediamarkt (en Coolblue bijvoorbeeld ook) altijd met vooruitbestellingen, staat geloof ik ook in hun voorwaarden.

Voor de mensen die bij amazon.nl besteld hebben, is er bij jullie iets afgeschreven of gereserveerd op jullie creditcards? Bij mij is er nog niets zichtbaar.
Bij mij bij Amazon FR ook niet, enkel een reservering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
iemand die nu eens kan vertellen hoe die alert bij budgetgaming nu echt werkt??

iemand zei hier op wishlist plaatsen, maar nu is daar een reactie geplaatst (loos alarm)
en ik heb dus geen melding gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:29
@M a r c o niet. Die melding is alleen als ze toegevoegd worden aan de winkels. En dat gebeurd nu niet met preorders.

@Twixie in Nederland is dat op sommige plekken ook met concerten. Maar vaak later namen invoeren. Dus dan maakt het nog niet uit.

[ Voor 36% gewijzigd door Arunia op 20-09-2020 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Arunia schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:16:
@M a r c o niet. Die melding is alleen als ze toegevoegd worden aan de winkels. En dat gebeurd nu niet met preorders.
ik heb hier meerdere zien zeggen dat ze dankzij budgetgaming alert een preorder te pakken hadden.
ben dan toch erg nieuwsgierig hoe.
Ik kan komende week op mijn werk echt geen hele dag webshops zitten afspeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:24
koenvd90 schreef op zondag 20 september 2020 @ 10:02:
[...]

Zolang Sony blijft produceren blijven er extra batches komen. Sony heeft geen belang bij alles achterhouden want hoe meer PS5's er verkocht kunnen worden des te meer games kunnen ze tijdens de feestdagen verkopen. En een schaarste creëren terwijl je concurrent gelijktijdig met een net zo dure en voordeligere optie komt willen ze echt niet. Er zullen voorlopig geen PS5's in de schappen te vinden zijn maar het is ook niet zo dat er niet veel geleverd gaat worden na de launch.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Wat zou het toch mooi zijn als blijkt dat Sony er bij de tijd van de launch er genoeg heeft dat er helemaal geen schaarste is, kunnen we met z'n alle die scalpers uitlachen.

Ik denk wel dat er weer preorders zullen openen bij bol en mediamarkt enzo, maar denk dat de schaarste aanhoud tot ergens in 2021 eigenlijk.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:14
Als ik een pre-order had kunnen plaatsen bij Bol, dan had ik dat gedaan, maar nu het niet lukt geen probleem. De launch line-up ziet er maar schaars uit, dus even wachten heb ik geen probleem mee.

Daarnaast durf ik wel te stellen dat binnen 4 weken na launch er wel een ps5 in huis staat. Die schaarste creeert natuurlijk alleen maar hype en de marketing afdeling van sony lacht zich helemaal krom. Hoe meer schaarste, hoe meer FOMO.

Sony doet echt zijn stinkende best om voor en tijdens de holiday zoveel mogelijk voorraad de wereld in te sturen, want dat is hét verkoop seizoen.

Komt allemaal goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dontpickme
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:10
M a r c o schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:17:
[...]

ik heb hier meerdere zien zeggen dat ze dankzij budgetgaming alert een preorder te pakken hadden.
ben dan toch erg nieuwsgierig hoe.
Ik kan komende week op mijn werk echt geen hele dag webshops zitten afspeuren.
Op de wishlist voor 600 euro, als ie ergens als te koop komt krijg je een mailtje. Zo heb ik gisteren iig een mail gekregen toen deze bij de wehkamp te pre-orderen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
dontpickme schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:33:
[...]
Op de wishlist voor 600 euro, als ie ergens als te koop komt krijg je een mailtje. Zo heb ik gisteren iig een mail gekregen toen deze bij de wehkamp te pre-orderen was.
ok, ik hoopte dat ik op een reactie een melding kon laten komen.
niet alle pre-orders zullen waarschijnlijk direct in die prijslijst komen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RobvG
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-06 19:24
Henk- schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:50:
Ik snap sowieso niet dat mensen zich eraan ergeren dat consoles worden doorverkocht. Je hoeft ze niet te kopen... Mensen kopen huizen die ze vervolgens verkopen met 200% winst. Is dat anders vanwege de schaarste? Ik word een beetje moe van alle moraalridders.
Ik word moe van hypocriete mensen die andere mensen shit aan doen, waarvan ze zelf niet willen dat het hen aangedaan wordt.

Het probleem hier is dat de prijs niet per se natuurlijk omhoog gedreven wordt door schaarste of wat dan ook. Zij veroorzaken die schaarste door alles op te kopen. Daardoor kan een ander niet de console bestellen voor de correcte prijs. Die ander moet belachelijk veel betalen of heeft geen console. Dit is een smerige manier van geld verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-05 13:03
het beste wat je dan kan doen, op een forum als deze ( vraag en aanbod , en hypothetisch geval ) is dit soort advertenties niet toelaten , en op andere plaatsen gewoon niet reageren , zitten ze met een ps5 in hun maag ... nog beter :)

kwestie van ongeschreven ettikette, fatsoen zeg maar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• v8power67
  • Laatst online: 22:50

v8power67

Psn: Mausosaurus

Zie veel dat die advertenties nu gebombed worden met hoge biedingen. Zoals met de nvidia 3080 launch iemand een bot geschreven had die dit deed op ebay:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PEU9fuWwdeS0y0rvzYXyvVTtN98=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q5tztEDMwC7bdZRjiayluvnK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 1% gewijzigd door Geronimous op 20-09-2020 12:38 . Reden: image resize ;) ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neggix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:19
Had in November al een pre-order gedaan bij Nedgame en werd gister gebeld dat ik bij de eerste batch zit, gelijk bij de release 🎉

Mario Kart FC 1590-4774-1019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-06 22:13
Lekker Ventje schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:18:
[...]

Zolang Sony blijft produceren blijven er extra batches komen. Sony heeft geen belang bij alles achterhouden want hoe meer PS5's er verkocht kunnen worden des te meer games kunnen ze tijdens de feestdagen verkopen. En een schaarste creëren terwijl je concurrent gelijktijdig met een net zo dure en voordeligere optie komt willen ze echt niet. Er zullen voorlopig geen PS5's in de schappen te vinden zijn maar het is ook niet zo dat er niet veel geleverd gaat worden na de launch.
Helaas varen bedrijven wel bij aandacht/buzz. Bij de Apple/Samsung releases zie je dit elk jaar terug. Sony heeft er meer aan als de wereld gek wordt en hebberig in paniek een ps5 wil bestellen, dan ouders in winkels met 2 volle schappen Xboxen-Playstations waarbij de goedkoopste Xbox €100 goedkoper is. De echte PlayStation fans kopen de ps5 toch wel (als ze beschikbaar zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
RobvG schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:43:
[...]
. Die ander moet belachelijk veel betalen of heeft geen console. Dit is een smerige manier van geld verdienen.
Je krijgt echt wel een console. Alleen wat later. Tja, dit heet kapitalisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobvG
  • Laatst online: 02-06 19:24
maartend schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:04:
[...]

Je krijgt echt wel een console. Alleen wat later. Tja, dit heet kapitalisme.
Ik krijg zeker een console. Mijn pre-order staat. :D

Dat het kapitalisme heet maakt het niet oke. Heel veel nare dingen komen voort vanuit een kapitalistisch motief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henk-
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-05 01:58
RobvG schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:43:
[...]

Ik word moe van hypocriete mensen die andere mensen shit aan doen, waarvan ze zelf niet willen dat het hen aangedaan wordt.

Het probleem hier is dat de prijs niet per se natuurlijk omhoog gedreven wordt door schaarste of wat dan ook. Zij veroorzaken die schaarste door alles op te kopen. Daardoor kan een ander niet de console bestellen voor de correcte prijs. Die ander moet belachelijk veel betalen of heeft geen console. Dit is een smerige manier van geld verdienen.
Dit geldt ook voor de huizenmarkt. Het is gewoon handel. Dat dat soms niet eerlijk overkomt kan ik mij voorstellen. Maar al het verontwaardigde gehuil van sommige mensen niet. Volgend jaar is dat apparaat voor iedereen beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
RobvG schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:09:
[...]

Ik krijg zeker een console. Mijn pre-order staat. :D

Dat het kapitalisme heet maakt het niet oke. Heel veel nare dingen komen voort vanuit een kapitalistisch motief.
Klopt. Maar het later beschikbaar zijn van de spelconsole is nou niet echt een naar ding. Leer je geduld van te hebben.

p.s. ik heb er geen eens 1 in pre-order. Grijp toch mis, maak me er dan ook geen drukte om. Doe nog wel even met mijn Pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Henk- schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:11:
[...]

Dit geldt ook voor de huizenmarkt. Het is gewoon handel. Dat dat soms niet eerlijk overkomt kan ik mij voorstellen. Maar al het verontwaardigde gehuil van sommige mensen niet. Volgend jaar is dat apparaat voor iedereen beschikbaar.
Precies hetzelfde inderdaad. Echt top vergelijkingen worden hier gemaakt. d:)b

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:36

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Raem schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:18:
[...]

Precies hetzelfde inderdaad. Echt top vergelijkingen worden hier gemaakt. d:)b
Ja toch. Want als je dat huis niet kan doorverkopen kan je die toch gewoon terugsturen naar degene waarvan jij het gekocht hebt? :+

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:13
Steven030 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 18:05:
Heeft iemand toevallig al wat gehoord van Mediamarkt Utrecht The Wall?
@Paprika @MrFriendly @Deusesque
Wel fijn dat ze telefonisch bereikbaar zijn, niet dus. :+ Ik heb geen zin alleen hiervoor langs te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik heb ook nog geen mail van MM den haag.

Ben er vrij zeker van dat ik als eerste in de winkel was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:23
Xecuter NL schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:27:
Daarnaast durf ik wel te stellen dat binnen 4 weken na launch er wel een ps5 in huis staat. Die schaarste creeert natuurlijk alleen maar hype en de marketing afdeling van sony lacht zich helemaal krom. Hoe meer schaarste, hoe meer FOMO.

Sony doet echt zijn stinkende best om voor en tijdens de holiday zoveel mogelijk voorraad de wereld in te sturen, want dat is hét verkoop seizoen.

Komt allemaal goed ;)
Dat dus, ik heb zo’n vermoeden dat we maandag ineens wat makkelijker een pre order kunnen plaatsen als vorige week. Ze balanceren tussen het product schaars te laten lijken en dus een hype te creëren en genoeg beschikbaar te hebben zodat mensen niet onverlet overstappen op de concurrent. En omdat ze de pre orders eerder zijn gestart dan Microsoft kunnen ze dit truukje mooi uitvoeren. We gaan het zien

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-06 20:34
Zoals in de topicwaarschuwing ook staat is het ongewenst om de discussie te voeren of het moreel verwerpelijk is dat men preorders opkoopt om ze voor woekerprijzen door te verkopen. Er is weinig tegen te doen, het is de eeuwenoude vraag-aanbod economie, maar tegelijkertijd moreel verwerpelijk omdat je andere enthousiastelingen een console op launch ontzegd.

Deze discussie komt iedere console-launch terug, en ervaring leert ons dat dit behoorlijk verhit kan raken. Zeker als er mensen bij zijn die hier gaan pochen met meerdere preorders en ze hier en op marktplaats gaan aanbieden.

Vandaar dat we discussie niet toestaan, maar tegelijkertijd ook eventueel gepoch wegknippen. V&A is nergens op het forum toegestaan, dus alle links naar advertenties kunnen jullie rapporteren.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
JimmyJoness schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:59:
[...]

Helaas varen bedrijven wel bij aandacht/buzz. Bij de Apple/Samsung releases zie je dit elk jaar terug. Sony heeft er meer aan als de wereld gek wordt en hebberig in paniek een ps5 wil bestellen, dan ouders in winkels met 2 volle schappen Xboxen-Playstations waarbij de goedkoopste Xbox €100 goedkoper is. De echte PlayStation fans kopen de ps5 toch wel (als ze beschikbaar zijn).
De echte fans kopen inderdaad de PS5. Maar de twijfelaar die vooral multi-platform speelt pakt gewoon wat voorhanden is. Twee collega's die misgrepen gaan nu voor de Series X omdat ze toch voornamelijk shooters spelen. Die waren van de XBox naar de PS4 overgestapt omdat de One hier pas 9 maanden na de PS4 uitkwam en die gaan nu weer terug naar de XBox als ze die dinsdag wel kunnen reserveren.
Paprika schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:21:
[...]

Wel fijn dat ze telefonisch bereikbaar zijn, niet dus. :+ Ik heb geen zin alleen hiervoor langs te gaan.
Ik hoorde gisteren bij de MM dat ze tegenwoordig een centrale klantenservice hebben. De telefoonnummers op de website worden een gezamenlijk 0800 nummer maar dat is nog niet op de site aangepast. Grote kans dat als je een andere vestiging belt dat je dan gewoon bij de centrale klantenservice terechtkomt. Of je daar veel aan gaat hebben is weer een ander verhaal....

[ Voor 24% gewijzigd door Lekker Ventje op 20-09-2020 12:52 ]

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• koenvd90
Lekker Ventje schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:47:
[...]

De echte fans kopen inderdaad de PS5. Maar de twijfelaar die vooral multi-platform speelt pakt gewoon wat voorhanden is. Twee collega's die misgrepen gaan nu voor de Series X omdat ze toch voornamelijk shooters spelen. Die waren van de XBox naar de PS4 overgestapt omdat de One hier pas 9 maanden na de PS4 uitkwam en die gaan nu weer terug naar de XBox als ze die dinsdag wel kunnen reserveren.
Of gewoon net zoals hier beide consoles op release in huis halen. Vriendin niet zo blij, maar 3 weken er niet op mogen is me dit wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
[...]
Ik hoorde gisteren bij de MM dat ze tegenwoordig een centrale klantenservice hebben. De telefoonnummers op de website worden een gezamenlijk 0800 nummer maar dat is nog niet op de site aangepast. Grote kans dat als je een andere vestiging belt dat je dan gewoon bij de centrale klantenservice terechtkomt. Of je daar veel aan gaat hebben is weer een ander verhaal....
Je bent dus verplicht om langs te gaan bij de winkel in dit geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
koenvd90 schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:52:
[...]

Of gewoon net zoals hier beide consoles op release in huis halen. Vriendin niet zo blij, maar 3 weken er niet op mogen is me dit wel waard.
De PS5 komt hier ook nog een keer maar enkel voor GT7 en HZD. Zolang die niet uit zijn ga ik niet extra schaarste creëren voor mensen die wel graag op dag 1 een PS5 willen. :)
Paprika schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:53:
[...]

Je bent dus verplicht om langs te gaan bij de winkel in dit geval?
Yep, heb ik gisteren ook gedaan en toen bleek dat ze mij totaal verkeerd voorgelicht hadden bij de klantenservice.

[ Voor 25% gewijzigd door Lekker Ventje op 20-09-2020 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvd90
Lekker Ventje schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:54:
[...]

De PS5 komt hier ook nog een keer maar enkel voor GT7 en HZD. Zolang die niet uit zijn ga ik niet extra schaarste creëren voor mensen die wel graag op dag 1 een PS5 willen. :)
Goede insteek! Verwacht zelf ook veel van HZD. Zijn voorganger was een meesterwerk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:50
[...]

Ik zit in hetzelfde bootje, veel vrienden spelen op de xbox, en ik twijfel nog enorm omdat ik al jaren xbox speler ben. Echter heb ik de laatste jaren toch wel gebaald van de vette exclusives op de playstation. Zodoende twijfel ik nu enorm of ik voor de playstation ga of toch weer voor de xbox. De xbox voelt voor mij als thuiskomen, maar de exclusives van de playstation zijn wel enorm verleidelijk. De gedachte was, ik plaats gewoon voor beide consoles een pre-order en dan kijk in in november wel wat ik doe. Met de pre-orders die bijna niet te doen zijn neig ik nu toch meer richting de xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Lekker Ventje schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:54:
[...]
Yep, heb ik gisteren ook gedaan en toen bleek dat ze mij totaal verkeerd voorgelicht hadden bij de klantenservice.
Makkelijker kunnen we het niet maken. Geen wonder dat die toko slecht loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:42
[...]

Ik ga eerst voor de PS5. En ik ga of de xbox later halen, of ik ga een gamepc samenstellen met de 3080 videokaart. Ik moet daar nog over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
[...]

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens700
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-08-2024
Ik twijfel of ik hem bij de eerste batch ga krijgen. Heb hem bij GM ge-preorderd, stond op plek 160 (2-3 maanden gereserveerd) in Leiden.
Mocht Bol opnieuw pre-orders aannemen, dan bestel ik hem daar en zeg ik uiteraard GM op.
Enige wat we kunnen doen is wachten op meer informatie.

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
laurens700 schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:59:
Ik twijfel of ik hem bij de eerste batch ga krijgen. Heb hem bij GM ge-preorderd, stond op plek 160 (2-3 maanden gereserveerd) in Leiden.
Mocht Bol opnieuw pre-orders aannemen, dan bestel ik hem daar en zeg ik uiteraard GM op.
Enige wat we kunnen doen is wachten op meer informatie.
Ik was gisteren bij de GM in den haag, om mijn "oude" PS4 in te ruilen.
Ze waren vrijwel non-stop mensen aan het bellen die niet bij de eerste lading zaten.
Wat ik wil zeggen, misschien is geen bericht goed bericht?

Ze gaven overigens ook aan dat ze er heel weinig gingen krijgen, aantallen mocht hij niet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens700
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-08-2024
vaagisdenaam schreef op zondag 20 september 2020 @ 13:02:
[...]

Ze waren vrijwel non-stop mensen aan het bellen die niet bij de eerste lading zaten.

Ze gaven overigens ook aan dat ze er heel weinig gingen krijgen, aantallen mocht hij niet geven.
mmm dat is interessant. Best bijzonder dat ze er zo weinig krijgen, terwijl de MM rond de 150 per filiaal krijgt. Ben nog niet gebeld, anders neem ik gewoon niet op :P . Of ik ga 1 deze dagen even langs om te vragen.

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
laurens700 schreef op zondag 20 september 2020 @ 13:07:
[...]

mmm dat is interessant. Best bijzonder dat ze er zo weinig krijgen, terwijl de MM rond de 150 per filiaal krijgt. Ben nog niet gebeld, anders neem ik gewoon niet op :P . Of ik ga 1 deze dagen even langs om te vragen.
Ik heb twee keer een preorder bij Game Mania gehad en heb twee keer misgegrepen. Het hoofdkantoor schijnt ze te verdelen en ze krijgen blijkbaar ook elke keer minder dan de andere grote jongens. Geen idee waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:48
swoutr schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:57:
[...]

Ik zit in hetzelfde bootje, veel vrienden spelen op de xbox, en ik twijfel nog enorm omdat ik al jaren xbox speler ben. Echter heb ik de laatste jaren toch wel gebaald van de vette exclusives op de playstation. Zodoende twijfel ik nu enorm of ik voor de playstation ga of toch weer voor de xbox. De xbox voelt voor mij als thuiskomen, maar de exclusives van de playstation zijn wel enorm verleidelijk. De gedachte was, ik plaats gewoon voor beide consoles een pre-order en dan kijk in in november wel wat ik doe. Met de pre-orders die bijna niet te doen zijn neig ik nu toch meer richting de xbox.
Precies hoe ik het ook doe. Exclusives maken de PS5 verleidelijk, maar de xbox voelt inderdaad vertrouwd. Voor third parties vooral erg handig. Exclusives van Microsoft vallen alleen wat tegen het komende jaar. Iemand hier gaf me de tip om maar een muntje op te gooien; tijdens het gooien zal ik wel merken waar ik het meest op hoop :P

Als je nu al een XOX hebt kan je de nieuwste Xbox games trouwens nog spelen (en die is ook al 4k), dus wellicht maakt dat het wat makkelijker voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Wat me opvalt is dat je nergens online kunt bestellen en dat je dan als backorder weggezet wordt. Heb het echter al vaak genoeg meegemaakt bij andere elektronica waar dat wel gebeurd. Ook al is het niet op voorraad, je kunt gewoon bestellen en als het geleverd kan worden krijg je een mail dat het onderweg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19:41
Hoe komt eigenlijk dat er weer zo weinig gemaakt worden. Elke Playstation launch is er altijd een tekort aan aanbod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDonkey
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-06 17:28
Sorry niet gelezen.

[ Voor 93% gewijzigd door iDonkey op 20-09-2020 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-06 22:13
Lekker Ventje schreef op zondag 20 september 2020 @ 13:26:
Wat me opvalt is dat je nergens online kunt bestellen en dat je dan als backorder weggezet wordt. Heb het echter al vaak genoeg meegemaakt bij andere elektronica waar dat wel gebeurd. Ook al is het niet op voorraad, je kunt gewoon bestellen en als het geleverd kan worden krijg je een mail dat het onderweg is.
Geen enkele winkel wil mensen teleurstellen. Bol heeft er niets aan om 2000 backorders te hebben staan die ze tot maart niet kunnen uitleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 09:19
Chelseamarre123 schreef op zondag 20 september 2020 @ 13:29:
Hoe komt eigenlijk dat er weer zo weinig gemaakt worden. Elke Playstation launch is er altijd een tekort aan aanbod
Productiecapaciteit.

Sony gaat niet voor de launch 5 fabrieken neerzetten, 50 miljoen ps5s maken en die fabrieken dan sluiten. Er is nu 1 fabriek (mss 2) die de gehele lifecycle blijft produceren. En ze gaan natuurlijk ook niet 2 jaar met de launch wachten om voldoende consoles te hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:44
Net een preorder gedaan bij MM Hoorn.
Ze krijgen 80 stuks met disc, waarschijnlijk nog meer maar wist niet te vertellen hoeveel.
Ik sta op de lijst op nummer 95 dus, wie weet 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-06 13:19
Ai, dan zitten we in Nederland wel goed. Hier gelukkig nog niet van dat soort verhalen en de meesten die Tweakers goed in de gaten hebben gehouden hebben inmiddels wel kunnen pre-orderen. Dit is dus wel de reden dat ik liever op meerdere paarden wed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Topicstarter
Dat is wel heel erg slecht. Een koopovereenkomst kun je trouwens helemaal niet "zomaar" ontbinden. Zou binnen Europa niet kunnen. En dat zie je ook; zijn alleen Amerikanen die je daar over ziet Twitteren.

[ Voor 88% gewijzigd door Koning-Admiraal op 20-09-2020 14:45 ]

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swoutr
Alwayshappyz schreef op zondag 20 september 2020 @ 13:14:
[...]

Precies hoe ik het ook doe. Exclusives maken de PS5 verleidelijk, maar de xbox voelt inderdaad vertrouwd. Voor third parties vooral erg handig. Exclusives van Microsoft vallen alleen wat tegen het komende jaar. Iemand hier gaf me de tip om maar een muntje op te gooien; tijdens het gooien zal ik wel merken waar ik het meest op hoop :P

Als je nu al een XOX hebt kan je de nieuwste Xbox games trouwens nog spelen (en die is ook al 4k), dus wellicht maakt dat het wat makkelijker voor je?
Mijn one X vorige week verkocht, nog 250 euro voor kunnen krijgen. Enkel de console + controller. Ik vind 1 console in huis voldoende, nu dus afwegen welke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
@Steven030, ik ben toch maar eens even gestopt onderweg en bij de reserveer balie gaven ze aan dat ik 102 op de lijst zou zijn (15 juli om 15.15). Een medewerker gaf aan dat ie al sinds voor corona pre-orders accepteerde. Een andere medewerker sprak hem daar weer op aan dat dit niet zou kunnen want dat zou gek zijn met de totale hoeveelheid pre-orders. Toen werd ik verwezen naar de infobalie. Bij de infobalie gaf 'n kerel 20e aan met dus 19 pre-orders in juni en juli vóór de 15e.

Gezien ze allemaal iets anders zeggen denk ik dat:
  • Administratie echt bagger is verlopen.
  • Er intern wel wat geshuffled is aan de lijst voor vrienden en medewerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
@Paprika Bizar, ik was 14de op de lijst, een maat van me 15de en iemand anders hier op Tweakers 16de. Wij hadden op 15 juli gepre-ordered rond 18:00.

En dan vragen mensen zich nog af waarom we op meerdere paarden wedden. Wat een prutsers bij veel van die retailers

[ Voor 34% gewijzigd door Steven030 op 20-09-2020 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Steven030 schreef op zondag 20 september 2020 @ 15:52:
@Paprika Bizar, ik was 14de op de lijst, een maat van me 15de en iemand anders hier op Tweakers 16de. Wij hadden op 15 juli gepre-ordered rond 18:00
Wtf... :/ dan zou ik toch zeker makkelijk beneden de tien moeten zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door Paprika op 20-09-2020 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spijkerhoofd
Paprika schreef op zondag 20 september 2020 @ 15:47:

• Er intern wel wat geshuffled is aan de lijst voor vrienden en medewerkers.
Dat is te verwachten dat personeel als eerste krijgt. Dat zal bij andere winkels niet anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
spijkerhoofd schreef op zondag 20 september 2020 @ 15:58:
[...]

Dat is te verwachten dat personeel als eerste krijgt. Dat zal bij andere winkels niet anders zijn.
En hoe verklaar je dat anderen onder mij staan met 'n preorder 3 uur later? Nu geloof ik die 20 ook al niet meer en zal 't wel 50 zijn opeens wanneer ie eindelijk uitkomt. :+

[ Voor 14% gewijzigd door Paprika op 20-09-2020 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:21
Benieuwd hoe dat gaat straks bij MM met die lijstjes van ze.
Hopelijk gooien ze geen nieuwe preorder open en handelen ze de 19e eerst alles huidige bestellingen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
Paprika schreef op zondag 20 september 2020 @ 16:00:
[...]

En hoe verklaar je dat anderen onder mij staan met 'n preorder 3 uur later? Nu geloof ik die 20 ook al niet meer en zal 't wel 50 zijn opeens wanneer ie eindelijk uitkomt. :+
Ik weet niet of je dit topic afgelopen dagen een beetje gevolgd hebt, maar MM medewerkers zeggen allemaal wat anders. De ene vestiging zegt dat alle vestigingen er 150 krijgen, andere zeggen dat ze er 40 krijgen. Er is gewoon geen pijl op te trekken en ze lullen allemaal maar wat. Ik ben eerlijk gezegd erg geschrokken het gebrek aan regie vanuit het hoofdkantoor en gebrek aan regie vanuit de winkelmanagers. Er is geen enkele centrale registratie, mensen die in juni bijvoorbeeld besteld hebben kunnen bij de 2e batch zitten terwijl de pre orders via de website wel meteen krijgen zo lijkt het.

Ik heb een pre order online bij MM met bevestiging, maar ik zou niet verbaasd zijn als ik over een paar weken een mail krijg dat het toch niet gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Zo blij dat ik niet blind op de valse beloftes van Mediamarkt vertrouwd heb, maar een back-up heb. Wel echt belachelijk

[ Voor 13% gewijzigd door Steven030 op 20-09-2020 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
spijkerhoofd schreef op zondag 20 september 2020 @ 15:58:
[...]

Ja, maar ik had verwacht dat ze dat wel gedaan zouden hebben vóór ze mij beloven dat ik #14 op de wachtlijst ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
Steven030 schreef op zondag 20 september 2020 @ 16:23:
[...]

Ja, maar ik had verwacht dat ze dat wel gedaan zouden hebben vóór ze mij beloven dat ik #14 op de wachtlijst ben
Dat zou wel netjes zijn ja. Maar als ik de klantvriendelijkheid zie van sommige medewerkers cq managers dan ben ik niet verbaasd dat het zo gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Steven030 schreef op zondag 20 september 2020 @ 16:23:
[...]

Nou, ik ben eigenlijk wel benieuwd wat ze tegen jou zeggen als je het nu nog een keer opvraagt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twixie
spijkerhoofd schreef op zondag 20 september 2020 @ 16:10:
[...]
Ik weet niet of je dit topic afgelopen dagen een beetje gevolgd hebt, maar MM medewerkers zeggen allemaal wat anders. De ene vestiging zegt dat alle vestigingen er 150 krijgen, andere zeggen dat ze er 40 krijgen. Er is gewoon geen pijl op te trekken en ze lullen allemaal maar wat. Ik ben eerlijk gezegd erg geschrokken het gebrek aan regie vanuit het hoofdkantoor en gebrek aan regie vanuit de winkelmanagers. Er is geen enkele centrale registratie, mensen die in juni bijvoorbeeld besteld hebben kunnen bij de 2e batch zitten terwijl de pre orders via de website wel meteen krijgen zo lijkt het.
Dat komt gewoon door het business model van MediaMarkt. Elke winkel wordt in franchise beheerd. Het gevolg is dat elke winkel ook redelijk losstaand gemanaged wordt. Het gevolg is bvb dat het perfect kan dat een identiek product in 2 verschillende filialen een andere prijs heeft. De winkels staan ook los van de online shop en dus ook daartussen kunnen er prijsverschillen zitten.

Uiteraard gaan die winkels wel hun voorraad PS5s van centraal krijgen, maar het is goed mogelijk dat de winkels zelf allesbehalve goed zicht krijgen op welk filiaal wat krijgt. Uiteraard moeten ze dan natuurlijk gewoon zwijgen en zeggen dat ze het niet weten, ipv foutieve of onvolledige informatie te verkondigen.

Ik heb overigens wel een hekel aan dergelijk business model. Als klant verwacht ik gewoon 1 prijs en dat is de prijs die ik ook online vind.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik zou iets van 12e staan bij MM Alphen. Zie het wel. Sowieso blij met de Bol pre-order achter de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
PS: nog zo'n voorbeeld is Dreamland, die hier ook al de revue gepasseerd zijn o.a. vanwege hun leverdatum die toch enkele dagen verwijderd is van 19/11. Daar is het zo belachelijk dat item X in de winkel duurder kan zijn dan in hun webshop, maar als je het in hun webshop koopt, met afhaling in de winkel waar je bent, je toch nog enkele dagen moet wachten tot 'jouw' bestelling daar is, ipv die uit de winkel te mogen meenemen. 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Paprika schreef op zondag 20 september 2020 @ 16:31:
[...]

Nou, ik ben eigenlijk wel benieuwd wat ze tegen jou zeggen als je het nu nog een keer opvraagt.
Ik ook! Momenteel even geen tijd om langs te gaan, maar hoop binnenkort wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
JimmyJoness schreef op zondag 20 september 2020 @ 14:00:
[...]

Geen enkele winkel wil mensen teleurstellen. Bol heeft er niets aan om 2000 backorders te hebben staan die ze tot maart niet kunnen uitleveren.
Genoeg internetshops waar ze een bericht sturen na de bestelling dat het bestelde niet op voorraad is en het opsturen als het binnen is. Kan vervolgens enkele maanden duren.
Gewone winkels doen niet anders, kijk naar de mensen die bv bij MM of Game Mania op de lijst staan om te wachten op hun PS5 maar niet weten wanneer die geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-03 18:03
Mediamarkt Leeuwarden doet het super netjes. Ik ben al gebeld nummer 1 op de lijst. Geen personeel dat voorrang krijgt.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
zwembroek schreef op zondag 20 september 2020 @ 19:47:
Mediamarkt Leeuwarden doet het super netjes. Ik ben al gebeld nummer 1 op de lijst. Geen personeel dat voorrang krijgt.
Fijn om te horen dat andere filialen het wel goed doen. Eigenlijk zou het overkoepelende bedrijf filialen zoals Utrecht The Wall op de vingers moeten tikken wanneer ze het niet goed doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-05 22:39
Ik zie allemaal nummertjes met lijstjes voorbij vliegen.

Als ik nu nog zo snel mogelijk (misschien niet op releasedag) een ps5 wil bemachtigen wat is dan het beste dat ik kan doen?

Mij aanmelden op een lijst bij bijv. mediamarkt, op dag van release het proberen in de winkel (weinig kans), of iets anders?

Verder zal ik nog preorders in de gaten houden, maar kan dat onder werktijd niet heel veel doen en de laatste dag misschien bij Coolblue proberen. Echter hier verwacht ik van positieve uitkomst gezien het nu gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Kyhfin schreef op zondag 20 september 2020 @ 20:43:

Als ik nu nog zo snel mogelijk (misschien niet op releasedag) een ps5 wil bemachtigen wat is dan het beste dat ik kan doen?

Mij aanmelden op een lijst bij bijv. mediamarkt, op dag van release het proberen in de winkel (weinig kans), of iets anders?

Verder zal ik nog preorders in de gaten houden, maar kan dat onder werktijd niet heel veel doen en de laatste dag misschien bij Coolblue proberen. Echter hier verwacht ik van positieve uitkomst gezien het nu gaat.
Coolblue of BCC op releasedatum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spijkerhoofd

Coolblue of BCC. En hopen dat Nederland er extra krijgt die de voorverkoop ingaan bij oa Bol of Intertoys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34

Wat die anderen zeggen:
Op release dag Coolblue of BCC proberen, maar ik zou ook even kijken of je ergens 'op de lijst kan'.

Ik weet nog wel dat de Wii na release echt nergens in de winkel te krijgen was. Ik dacht toen 'ik blijf het wel proberen', maar bleef maar achter het net vissen. Uiteindelijk een Wii via een vriend weten te scoren die wel zo slim was op zich op een paar plekken om een lijst te laten zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Als ik het goed begrijp release datum vanaf 00:00 F5 knop slopen op BBC en Coolblue.nl?

Ik heb een 6700K/1070 maar wil Cyberpunk eigenlijk liever op de PS5 spelen, zeker gezien de performance patch die nog in 2021 komt. Als ik geen PS5 bemachtig maar even wachten denk ik of kijken hoe Cyberpunk met PS4 controller / lange HDMI kabel naar TV is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-05 22:26

ScreamGT

joejoe

Brogala schreef op zondag 20 september 2020 @ 21:31:
Als ik het goed begrijp release datum vanaf 00:00 F5 knop slopen op BBC en Coolblue.nl?
Jep. Blijven doen van 00:00 tot en met 23:59 en hopen dat je de gelukkige bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Petaaaaah
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:37
Gisteren bij MM Enschede geweest, in juli daar een pre-order geplaatst. Sta 11e op de lijst.
Ze hebben 137 pre orders voor de disc versie, digital 46.

Mochten niet zeggen hoeveel consoles ze binnen kregen.

Verder gaven ze aan dat ze als ze de consoles binnen hebben ze beginnen met bellen/mailen.

PSN-ID: ThaDwizzle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EpPart
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-05 09:14
vaagisdenaam schreef op zondag 20 september 2020 @ 13:02:
[...]

Tja, dan betekent dat sowieso geen goed nieuws voor mij... Ik ben nummer 128 bij Game Mania Dordrecht met mijn pre-order uit juni en ben nog steeds niet gebeld.

Ik besloot donderdag toch maar niet een back-up pre-order ergens te plaatsen (niet voor doorverkoop!) maar nu heb ik toch wel spijt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Topicstarter
Gamemania kennende zullen ze maar 10 exemplaren krijgen per filiaal.

[ Voor 8% gewijzigd door Koning-Admiraal op 20-09-2020 22:17 ]

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
EpPart schreef op zondag 20 september 2020 @ 22:15:
[...]

Tja, dan betekent dat sowieso geen goed nieuws voor mij... Ik ben nummer 128 bij Game Mania Dordrecht met mijn pre-order uit juni en ben nog steeds niet gebeld.

Ik besloot donderdag toch maar niet een back-up pre-order ergens te plaatsen (niet voor doorverkoop!) maar nu heb ik toch wel spijt...
Zonder gekheid: 128 units voor 1 GM vestiging lijkt me ook wel vrij vergezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EpPart
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-05 09:14
bram1984 schreef op zondag 20 september 2020 @ 22:17:
[...]

Zonder gekheid: 128 units voor 1 GM vestiging lijkt me ook wel vrij vergezocht.
Ja, ik ging er stiekem ook niet echt meer vanuit. Ik zat afgelopen donderdag alleen helemaal volgeboekt waardoor ik mezelf maar probeerde te vertellen dat ik al een pre-order had staan. Zo weinig units als dat hier wordt gezegd, had ik alleen niet verwacht. Snap verder dus ook niet waarom ze zoveel pre-orders überhaupt toestaan als ze weten dat ze het niet waar kunnen maken aangezien je krijgt er alleen ontevreden klanten mee krijgt. Ik weet ook dat ze lang na mijn pre-order nog nieuwe aannamen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-05 22:39
nioz schreef op zondag 20 september 2020 @ 21:13:
[...]

Wat die anderen zeggen:
Op release dag Coolblue of BCC proberen, maar ik zou ook even kijken of je ergens 'op de lijst kan'.

Ik weet nog wel dat de Wii na release echt nergens in de winkel te krijgen was. Ik dacht toen 'ik blijf het wel proberen', maar bleef maar achter het net vissen. Uiteindelijk een Wii via een vriend weten te scoren die wel zo slim was op zich op een paar plekken om een lijst te laten zetten :)
Dat ga ik wel doen dan. Als ik dan de reactie zie onder jou kom ik wel ver op een lijst, maar dan misschien 2e of 3e batch. Ik ga ook naar MM Enschede dan.
Petaaaaah schreef op zondag 20 september 2020 @ 22:04:
Gisteren bij MM Enschede geweest, in juli daar een pre-order geplaatst. Sta 11e op de lijst.
Ze hebben 137 pre orders voor de disc versie, digital 46.

Mochten niet zeggen hoeveel consoles ze binnen kregen.

Verder gaven ze aan dat ze als ze de consoles binnen hebben ze beginnen met bellen/mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
Voor de mensen die een pre order hebben geplaatst bij bol.com met CC. Blijft de pre order een reservering tot de launch? Of is het direct een transactie geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
swoutr schreef op zondag 20 september 2020 @ 22:55:
Voor de mensen die een pre order hebben geplaatst bij bol.com met CC. Blijft de pre order een reservering tot de launch? Of is het direct een transactie geworden?
Daadwerkelijke afschrijving en dus bertaling is bij verzending, staat ook in je bevestiging mail.

Reserveringen hebben een maximum overigens. Die hangt van je kaart af dus dat zou je even na kunnen kijken, Op mijn kaart is dat 10 werkdagen waarna een reservering automatisch vervalt.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Brogala schreef op zondag 20 september 2020 @ 21:31:
Ik zou het eerder doen. Ze gaan met release leveren dus bestellingen moeten de dag ervoor al kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
Donstil schreef op zondag 20 september 2020 @ 23:04:
[...]

Daadwerkelijke afschrijving en dus vertaling is bij verzending, staat ook in je bevestiging mail.

Reserveringen hebben een maximum overigens. Die hangt van je kaart af dus dat zou je even naar kunnen kijken, Op mijn kaart is dat 10 werkdagen waarna een reservering automatisch vervalt.
Reserveringen kunnen verlengd worden door leveranciers. Anyway, wat bedoel je nu met “en dus vertaling is bij verzending” vertaling moet betaling zijn? In hoeverre is het dan direct een daadwerkelijke afschrijving? Je lijkt 2 dingen te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Laatst online: 21:52

H.Boss

Hugo Boss

Wat is eigenlijk het probleem dat het een transactie wordt? Betalen zul je toch een keer moeten. Zie die vraag nu al een paar keer voorbij komen.

Ik heb hem ook bij bol.com en met ideal betaald. Is toch alleen maar fijn direct betaald hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door H.Boss op 20-09-2020 23:14 ]

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-04 21:53
Als je een pre order bij bol.com hebt geplaatst, betaal je hem dan al direct? En kun je ook met cadeaubonnen betalen? (Normaal als je er iets besteld, maar niet met cadeaubonnen betaald, dan kun je naderhand niet met bonnen betalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
H.Boss schreef op zondag 20 september 2020 @ 23:12:
Wat is eigenlijk het probleem dat het een transactie wordt? Betalen zul je toch een keer moeten. Zie die vraag nu al een paar keer voorbij komen.
Ik zet zowel de xbox al playstation in pre-order. Dan is het wel fijn dat ze niet beide al afgeschreven worden. Ik heb alleen graag nog even de tijd om te beslissen welke het gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devilish
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-03 22:51
swoutr schreef op zondag 20 september 2020 @ 23:10:
[...]

Reserveringen kunnen verlengd worden door leveranciers. Anyway, wat bedoel je nu met “en dus vertaling is bij verzending” vertaling moet betaling zijn? In hoeverre is het dan direct een daadwerkelijke afschrijving? Je lijkt 2 dingen te zeggen.
Ik heb zelf een preorder bij bol.com met CC gedaan. In de bevestigingsmail staat inderdaad dat de betaling pas daadwerkelijk wordt afgeschreven bij verzending. Oftewel, tot 18 november blijft dit een reservering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:08
Devilish schreef op zondag 20 september 2020 @ 23:21:
[...]

Ik heb zelf een preorder bij bol.com met CC gedaan. In de bevestigingsmail staat inderdaad dat de betaling pas daadwerkelijk wordt afgeschreven bij verzending. Oftewel, tot 18 november blijft dit een reservering.
Reservering staat wmb gelijk aan betaling. Misschien nog wel vervelender zelfs dan betaling als het een maand openstaat.
Pagina: 1 ... 5 ... 559 Laatste

Let op:
Om dit topic leesbaar te houden:

• Houd het on-topic,
• Géén vraag en aanbod,
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over scalping of het beleid van externe partijen

Plaats alleen orders bij vertrouwde partijen. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Wel zin in gezellig (offtopic) kletsen?
Daarvoor kun je terecht op de Tweakers Discord