Ik sta bij mijn lokale intertoys op nummer 24, denken jullie dat ik de PS5 bij release heb?
Ooh pardon, ik zat op mijn telefoon dus vertaling is uiteraard een typo.swoutr schreef op zondag 20 september 2020 @ 23:10:
[...]
Reserveringen kunnen verlengd worden door leveranciers. Anyway, wat bedoel je nu met “en dus vertaling is bij verzending” vertaling moet betaling zijn? In hoeverre is het dan direct een daadwerkelijke afschrijving? Je lijkt 2 dingen te zeggen.
Een reservering is een reservering, gaat wel van je bestedingslimiet maar gaat niet van je betaal rekening einde maand. Een betaling gaat dat uiteraard wel maar dat is het voor nu niet.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Je kunt geld beter bij jezelf hebben staan dan bij derde, dat lijkt mij logisch.H.Boss schreef op zondag 20 september 2020 @ 23:12:
Wat is eigenlijk het probleem dat het een transactie wordt? Betalen zul je toch een keer moeten. Zie die vraag nu al een paar keer voorbij komen.
Ik heb hem ook bij bol.com en met ideal betaald. Is toch alleen maar fijn direct betaald hebben.
Zeker als het nog niets brengt tot 17 november.
NeeSpeedierass schreef op zondag 20 september 2020 @ 23:57:
Ik sta bij mijn lokale intertoys op nummer 24, denken jullie dat ik de PS5 bij release heb?
Nee? Ja? Wie weet? Misschien navragen bij je lokale Intertoys?Speedierass schreef op zondag 20 september 2020 @ 23:57:
Geen idee of ze weten hoeveel PS5's ze krijgen en in welke verdeling.
De enige die dat (heel misschien) weten is je lokale Intertoys.
-
Mits je kaart dat dus toestaat, de mijne doet dat niet.Devilish schreef op zondag 20 september 2020 @ 23:21:
[...]
Ik heb zelf een preorder bij bol.com met CC gedaan. In de bevestigingsmail staat inderdaad dat de betaling pas daadwerkelijk wordt afgeschreven bij verzending. Oftewel, tot 18 november blijft dit een reservering.
(En nieuwe reserveringen worden vrijwel zelden gedaan door dit soort betaal systemen)
Ze zijn het afgelopen jaar wel flink ingekrompen qua filialen toch🙈Speedierass schreef op zondag 20 september 2020 @ 23:57:
Yup, ik heb mijn pre-order direct moeten betalen en heb iDeal gebruikt en enkele cadeaubonnen (die automatisch geselecteerd waren).destroyer6670 schreef op zondag 20 september 2020 @ 23:13:
Als je een pre order bij bol.com hebt geplaatst, betaal je hem dan al direct? En kun je ook met cadeaubonnen betalen? (Normaal als je er iets besteld, maar niet met cadeaubonnen betaald, dan kun je naderhand niet met bonnen betalen)
Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •
Verwachten er mensen hier vandaag nog pre-orders vrijkomen n.a.v. Sony's Twitterbericht?
Nou ik zit wel klaar hahaSchasbeele schreef op maandag 21 september 2020 @ 08:19:
Verwachten er mensen hier vandaag nog pre-orders vrijkomen n.a.v. Sony's Twitterbericht?
Ik verwacht deze week dat ze nog gaan vrijgeven.
Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch
Sta zelf op plek nr 2 bij de lokale Intertoys, gelijk bezocht nadat de website plat lag en ik de preorders bij bol.com had gemist. Wel een controller besteld bij bol
Mocht die eerder binnen zijn kan ik daar alvast mee spelen op de ps4pro

39
Dank je. Dat komt goed uit. Ik heb nog bonnen en vandaag wat geregeld via de ah actie (3 actie producten plus 5 euro bol.com bon)alionfire schreef op maandag 21 september 2020 @ 00:16:
[...]
Yup, ik heb mijn pre-order direct moeten betalen en heb iDeal gebruikt en enkele cadeaubonnen (die automatisch geselecteerd waren).
Stomme is, heb al 3x kans gehad om te bestellen. Kan me toch niet meer bedwingen en wil hem hebben
Ik kan er even geen chocolade van maken, misschien dat iemand dit antwoord weet.
Via de website van MM vorige week een pre-order gedaan, wel een pre-order die ik volledig moest betalen overigens. Ik kon op de site geen thuislevering meer aangeven, alleen ophalen in een vestiging. Ik heb toen een vestiging in de buurt geslecteerd (doetinchem), hoewel ik hem liever thuisbezorgd had gehad...
Nu lees ik veel tegenstrijdige berichten over lokale vestiging voorraad, en MM online voorraad.
Gaat mijn order nu af van de vestigingsvoorraad (met de kans dat alle lokale pre-orders voorrang kunnen krijgen), of tel ik mee voor de online voorraad?
Ik heb wel een mail gehad met bestelbevestiging, met daarop een de melding -> "(Afhalen mogelijk vanaf 19-11-20) *"
Op de MM twitter lijkt men te bevestigen, dat als je van de MM online order deze bevestiging hebt, dat je dan de PS5 op launch day hebt, maar ik blijf het onduidelijk vinden of ik nu bij MM online wat gekocht hebt, of bij MM doetinchem.
Via de website van MM vorige week een pre-order gedaan, wel een pre-order die ik volledig moest betalen overigens. Ik kon op de site geen thuislevering meer aangeven, alleen ophalen in een vestiging. Ik heb toen een vestiging in de buurt geslecteerd (doetinchem), hoewel ik hem liever thuisbezorgd had gehad...
Nu lees ik veel tegenstrijdige berichten over lokale vestiging voorraad, en MM online voorraad.
Gaat mijn order nu af van de vestigingsvoorraad (met de kans dat alle lokale pre-orders voorrang kunnen krijgen), of tel ik mee voor de online voorraad?
Ik heb wel een mail gehad met bestelbevestiging, met daarop een de melding -> "(Afhalen mogelijk vanaf 19-11-20) *"
Op de MM twitter lijkt men te bevestigen, dat als je van de MM online order deze bevestiging hebt, dat je dan de PS5 op launch day hebt, maar ik blijf het onduidelijk vinden of ik nu bij MM online wat gekocht hebt, of bij MM doetinchem.
En wat gebeurt er dan als zo'n lange CC reservering niet wordt toegestaan? Vervalt dan de reservering op de CC en daarmee dus ook je pre-order ?Donstil schreef op maandag 21 september 2020 @ 00:04:
[...]
Mits je kaart dat dus toestaat, de mijne doet dat niet.
(En nieuwe reserveringen worden vrijwel zelden gedaan door dit soort betaal systemen)
@XO101 Naar wat ik begrijp, wordt via online het gewoon naar de winkel gestuurd. Dus echt de PS5. Die komt dan niet uit de winkel voorraad.
Dit is hoe het normaal gegaan is met alle bestellingen online.
Dit is hoe het normaal gegaan is met alle bestellingen online.
.
[ Voor 99% gewijzigd door ElMayo op 17-08-2021 12:23 ]
Hoi allemaal,
Vraagje, ik zit helemaal niet zo in de game wereld. Maar ik dacht misschien is het leuk om voor mn vriend een PS5 te kopen als verrassing. Nu realiseer ik me dat ik vrij laat ben in dit hele proces. Denken jullie dat ik nog via Mediamarkt of Gamemania oid me nog achter op de lijst kan zetten/heeft dat nut? (aangezien de pre order date al een x aantal dagen geleden was) Of kan ik beter gewoon wachten tot het fatsoenlijk in de winkel te koop is?
Alvast bedankt
(als dit niet in dit topic hoort dan sorry en verwijder het maar weer
)
Vraagje, ik zit helemaal niet zo in de game wereld. Maar ik dacht misschien is het leuk om voor mn vriend een PS5 te kopen als verrassing. Nu realiseer ik me dat ik vrij laat ben in dit hele proces. Denken jullie dat ik nog via Mediamarkt of Gamemania oid me nog achter op de lijst kan zetten/heeft dat nut? (aangezien de pre order date al een x aantal dagen geleden was) Of kan ik beter gewoon wachten tot het fatsoenlijk in de winkel te koop is?
Alvast bedankt
(als dit niet in dit topic hoort dan sorry en verwijder het maar weer

Volgens Sony komen er nog wat pre-orders beschikbaar. Hou vooral bol.com / intertoys / wehkamp / mediamarkt in de gaten, ik beveel dit topic aan om er zsm bij te zijn.Birdie91 schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:06:
Hoi allemaal,
Alvast bedankt
(als dit niet in dit topic hoort dan sorry en verwijder het maar weer)
https://untappd.com/user/OzzBier
Zou gewoon bol.com mediamarkt.nl(online store) intertoys.nl(online store) en wehkamp.nl in de gaten houden.Birdie91 schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:06:
Hoi allemaal,
Alvast bedankt
Hier op dit forum worden direct meldingen gemaakt wanneer iets te bestellen is en dan moet je snel reageren. Naar eerdere ervaringen te zien moet je er binnen 10-25 minuten bij zijn. Dus ik zou dit forum op je telefoon laten en zo vaak mogelijk lezen.
Succes!
Leuk cadeauBirdie91 schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:06:
Hoi allemaal,
Alvast bedankt
Wijsheid is lastig in dit geval haha. Je kunt op 2 paarden gokken: Pre-order plaatsen bij de lokale MediaMarkt (voor een latere levering en daarnaast de website van Coolblue in de gaten houden de 18e.
Dan vervalt de reservering op je kaart. Heb nog nooit mee gemaakt dat de pre-order dan ook vervalt.sverzijl schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:31:
[...]
En wat gebeurt er dan als zo'n lange CC reservering niet wordt toegestaan? Vervalt dan de reservering op de CC en daarmee dus ook je pre-order ?
De reservering is meer een check of de bestedingsruimte er op dat moment is en of de kaart valide is.
Bij verzending gebeurt het zelfde maar dan als betaling.
Plus op 18 november kun je bestellen bij Coolblue en BCC. Je kan trouwens jezelf op de lijst zetten bij GM en MM, maar dan zit je waarschijnlijk bij de 2e batch in 1e kwartaal van 2021.Birdie91 schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:06:
Hoi allemaal,
Alvast bedankt
Zat ik net dus serieus op de Wehkamp, stond ie er op met nog 1 beschikbaar, in winkelwagen, wachtwoord vergeten, opnieuw ingesteld en natuurlijk uitverkocht. Huilon..
Houd die sites goed in de gaten. Ik zat net, terwijl ik in een vergadering zat alle pagina's te refreshen. En tot mijn verbazing was er weer een PS5 beschikbaar bij de Wehkamp. Natuurlijk nu weer uitverkocht
Man man wat ben ik blij dat ik er toch een te pakken heb
Man man wat ben ik blij dat ik er toch een te pakken heb
Ik vermoed dat iemand dan zijn/haar pre-order heeft geannuleerd.Birdie91 schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:29:
Zat ik net dus serieus op de Wehkamp, stond ie er op met nog 1 beschikbaar, in winkelwagen, wachtwoord vergeten, opnieuw ingesteld en natuurlijk uitverkocht. Huilon..
Ik kan op Wehkamp geeneens een pagina voor PS5 gevonden krijgen
Wél heb ik iets besteld... een DualSense controller
[ Voor 6% gewijzigd door Thalaron op 21-09-2020 10:33 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
sorry denk dat ik hem net voor je neus heb weggekaapt.Birdie91 schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:29:
Voor het geval iemand de pagina zoekt op wehkamp, hier is de link.
https://www.wehkamp.nl/sony-playstation-5-16644186/
Lol, ik was aan het scannen en in eens was ie weg, ik had hem bijna te pakken 😱Birdie91 schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:29:
Ik had woensdag avond een pre-order geplaatst bij de Duitse MediaMarkt, met afhalen in een Duitse Winkel. Nu zie ik ineens dat de reservering van mijn creditcard is verdwenen, ik heb geen bericht hier over ontvangen. Dus blijkbaar hebben ze die dus gewoon geannuleerd zonder verdere berichtgeving. Weet iemand of dit uberhaupt mag?
Kan je niet inloggen dan en kijken of je reservering nog staat? Dat de creditcard reservering verdwijnt hoeft niets te zeggen (zie mijn eerdere Posts)Linkje3 schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:36:
Ik had woensdag avond een pre-order geplaatst bij de Duitse MediaMarkt, met afhalen in een Duitse Winkel. Nu zie ik ineens dat de reservering van mijn creditcard is verdwenen, ik heb geen bericht hier over ontvangen. Dus blijkbaar hebben ze die dus gewoon geannuleerd zonder verdere berichtgeving. Weet iemand of dit uberhaupt mag?
Omdat ik daar nog geen account had, en snel wilde zijn, heb ik besteld zonder account. Ik heb wel een bevestegings mail dat als de order klaar ligt, ik een mail krijg met een afhaal bewijs, verder heb ik helaas geen informatie.Donstil schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:45:
[...]
Kan je niet inloggen dan en kijken of je reservering nog staat? Dat de creditcard reservering verdwijnt hoeft niets te zeggen (zie mijn eerdere Posts)
Even bellen om te vragen of die order nog staat.Linkje3 schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:47:
[...]
Omdat ik daar nog geen account had, en snel wilde zijn, heb ik besteld zonder account. Ik heb wel een bevestegings mail dat als de order klaar ligt, ik een mail krijg met een afhaal bewijs, verder heb ik helaas geen informatie.
Aah zo. Dan wat Bram zegt.Linkje3 schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:47:
[...]
Omdat ik daar nog geen account had, en snel wilde zijn, heb ik besteld zonder account. Ik heb wel een bevestegings mail dat als de order klaar ligt, ik een mail krijg met een afhaal bewijs, verder heb ik helaas geen informatie.
Of even account aanmaken met dat zelfde mail adres, soms koppelen die systemen dat zelf aan elkaar.
Bij mij staat er dit: (Pre-order nu, 19-11-20 direct thuisbezorgd). Dus het lijkt me dat je 'm moet gaan halen.XO101 schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:28:
I
www.oldskoolnl.nl
Ze zijn ermee bezig ja! :)
— MediaMarkt NL (@mediamarkt_nl) 21 september 2020
Alle mensen die in juli een pre-order in de winkel hebben gedaan; volgens het officiële Twitteraccount worden deze week alle peepz gemaild.
Ik heb op 28-08 een winkelreservering(MM Eindhoven centrum) gedaan en kreeg recent deze twee mails..Kraziey schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:26:
[Twitter: title]
Alle mensen die in juli een pre-order in de winkel hebben gedaan; volgens het officiële Twitteraccount worden deze week alle peepz gemaild.
/f/image/LWjLgHZsCosg5pvbHhCoxUyV.png?f=fotoalbum_large)
"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
Net bij MM Zwolle geweest, ze krijgen er slechts 47 (in tegenstelling tot de 150 die op Twitter wordt gecommuniceerd). Ze gaan vandaag mensen bellen (ook degenen die het niet zijn geworden)
Sjonge, als de mediamarkt in een stad als Zwolle al maar 47 krijgt gaat het flink tegenvallen qua leveringen vermoed ik.
.
[ Voor 99% gewijzigd door ElMayo op 17-08-2021 12:23 ]
Hoeveel zou een intertoys dan krijgen?
Een van de redenen dat ik eigenlijk altijd bij Bol.com pre-orders bestel. Ik heb toch echt het gevoel dat zij het leeuwendeel van de voorraad in NL opslokken en tevens betrouwbaar zijn met betrekking tot het leveren op release.
Edit: nvm
[ Voor 90% gewijzigd door Exxus op 21-09-2020 12:09 ]
Maar dan snap ik niet waarom Coolblue geen pre-orders doet, zij zijn na bol.com de grootste webshop van NL. Intertoys bungelt ergens onderaan (nou ja, niet helemaal, maar zeker niet meer in de top 10).FrankoNL schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:01:
Een van de redenen dat ik eigenlijk altijd bij Bol.com pre-orders bestel. Ik heb toch echt het gevoel dat zij het leeuwendeel van de voorraad in NL opslokken en tevens betrouwbaar zijn met betrekking tot het leveren op release.
Coolblue : "Vanwege beperkte beschikbaarheid gaat de Playstation 5 niet op pre-order"
Ik vind juist dat Coolblue en BCC het beter aanpakken. Zo krijgt iedereen een zoveel mogelijk eerlijke kans en voorkomt het teleurstelling dat je, ondanks een pre-order, nog steeds niet op launchdatum geleverd krijgt.
Wat denken jullie over de eerste batch van wehkamp? Ze waren snel weer offline, lijkt mij dat ze misschien inzicht hadden in de hoeveelheid die ze zouden ontvangen?
Ps. Gefeliciteerd voor diegene die goed nieuws hebben ontvangen!
[ Voor 17% gewijzigd door koenvd90 op 21-09-2020 12:14 ]
Als je geen pre-order doet is de kans dat een pre-order niet geleverd wordt inderdaad zeer kleinSilverdax schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:12:
Ik vind juist dat Coolblue en BCC het beter aanpakken. Zo krijgt iedereen een zoveel mogelijk eerlijke kans en voorkomt het teleurstelling dat je, ondanks een pre-order, nog steeds niet op launchdatum geleverd krijgt.
Echt eerlijk zou een random toekenning zijn van allen die zich inschrijven, maar ik vond die 'hunt' naar een beschikbare pre-order eigenlijk ook wel leuk. Ik ga er vanuit dat Amazon.nl gewoon levert. Maar zo niet, dan zal ik er echt niet dood aan gaan om nog een paar maanden te wachten.
[ Voor 25% gewijzigd door sverzijl op 21-09-2020 12:21 ]
Ik heb een offerte bon met 50 euro aanbetaling van de Mediamarkt, hebben jullie dat ook?
MM was online ook binnen 5 minuten uitverkocht en als ik coolblue mag geloven krijgen zij ook veel minder dan dat ze dachten. Dus ik denk dat Nederland gewoon erg weinig exemplaren krijgt.koenvd90 schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:14:
Wat denken jullie over de eerste batch van wehkamp? Ze waren snel weer offline, lijkt mij dat ze misschien inzicht hadden in de hoeveelheid die ze zouden ontvangen?
Dat schrijf ik ook niet.sverzijl schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:17:
[...]
Als je geen pre-order doet is de kans dat een pre-order niet geleverd wordt inderdaad zeer klein
Echt eerlijk zou een random toekenning zijn van allen die zich inschrijven.
Die heb ik ook inderdaad.dramajob schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:19:
Ik heb een offerte bon met 50 euro aanbetaling van de Mediamarkt, hebben jullie dat ook?
Ik probeerde de winkel te bereiken over hoe en wat, krijg ik een onduidelijk pratende vrouw aan de lijn die niks mocht zeggen. Op zich wel begrijpelijk, maar dan ga ik toch even de winkel in om te vragen hoe het nu precies zit. Misschien hebben ze er daar iets meer inzicht over.
Ѫа$тёя чѳця аят
Bol heeft gegarandeerd dat iedereen die een pre-order heeft, hem dag 1 krijgt.Silverdax schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:12:
Ja, misschien wel. Maar ik merk dat coolblue er bij pre-orders (niet alleen consoles) altijd zeer weinig stuks heeft/krijgt.sverzijl schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:09:
[...]
Maar dan snap ik niet waarom Coolblue geen pre-orders doet, zij zijn na bol.com de grootste webshop van NL. Intertoys bungelt ergens onderaan (nou ja, niet helemaal, maar zeker niet meer in de top 10).
Coolblue : "Vanwege beperkte beschikbaarheid gaat de Playstation 5 niet op pre-order"
Geen idee waarom Bol er dan zoveel heeft, relatief gezien dan.
Qua communicatie zeker weten, verder verschilt het weinig gezien zowel Bol.com als Coolblue niet meer belooft dan dat ze krijgen.Silverdax schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:12:
Precies, zolang je niet meer in de pre-order stopt dan je daadwerkelijke gaat krijgen is er helemaal niets aan de hand. Het wordt anders als je zoals MM pre-orders doet in de filialen, waarbij ze veel meer hebben laten inschrijven dan er daadwerkelijk geleverd gaat worden. Dan denk je er vroeg bij geweest te zijn, word je nu alsnog gebeld/gemaild dat je buiten de boot valt.Kraziey schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:25:
[...]
Qua communicatie zeker weten, verder verschilt het weinig gezien zowel Bol.com als Coolblue niet meer belooft dan dat ze krijgen.
Zojuist een mail gekregen van MediaMarkt DE.
(deze mail is door Google translate gehaald)
.
(deze mail is door Google translate gehaald)
Dus ik kan er hopelijk vanuit gaan dat ik mijn bestelling gewoon de 19de kan komen afhalenGeachte klant,toon volledige bericht
Geachte klant,
Bedankt voor het reserveren van de Playstation 5.
Helaas werd er een verkeerde leverdatum vermeld in onze online shop en op je orderbevestiging. De juiste publicatiedatum is 19-11-2020. Onze excuses voor de onjuiste informatie.
Mocht u nog vragen hebben, dan staan wij deze graag voor u klaar.
Beste wensen
Uw MediaMarkt-klantenservice
Ohnee, ik loop alles mis de afgelopen dagen haha. Ik blijf op dit forum zitten totdat ik een pre-order heb!
Iemand een idee of er nog pre-orders aankomen(Of nieuwe batches) in BE of DE? Ik wil best een stukje rijden eventueel
Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018
Kunnen we met een bus vol met mede Tweakers. Gezellig uitje.Mitssz schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:44:
Iemand een idee of er nog pre-orders aankomen(Of nieuwe batches) in BE of DE? Ik wil best een stukje rijden eventueel
Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch
Wel op 1,5 meter helaurens700 schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:45:
[...]
Kunnen we met een bus vol met mede Tweakers. Gezellig uitje.
Gewoon even dit in je custom CSS plaatsen:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
| div.message { margin: 75cm } |
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Bol.com is qua gaming veel en veel groter. De aantallen die Coolblue ontvangt zijn aanzienlijk kleiner.sverzijl schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:09:
[...]
Maar dan snap ik niet waarom Coolblue geen pre-orders doet, zij zijn na bol.com de grootste webshop van NL. Intertoys bungelt ergens onderaan (nou ja, niet helemaal, maar zeker niet meer in de top 10).
Dan lijkt het er sterk op dat Sony alle focus legt op de US markt ofzo. Kan de getallen slecht vinden maar ze willen dit jaar toch 10 miljoen units leveren. Dan vraag ik me af waar die dan beschikbaar komen, want het klinkt alsof er hooguit een paar duizend beschikbaar zijn gekomen voor pre-order. Met XBOX die deze generatie een beter aanbod laat zien dan de vorige introductie is dit nog steeds risicovol lijkt me voor Sony.spijkerhoofd schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:20:
[...]
MM was online ook binnen 5 minuten uitverkocht en als ik coolblue mag geloven krijgen zij ook veel minder dan dat ze dachten. Dus ik denk dat Nederland gewoon erg weinig exemplaren krijgt.
Playstation doos is waarschijnlijk toch zo groot dat het als spatscherm kan dienen.
Wehkamp is toch ook niet echt een grote speler op gaming gebied lijkt me (eerlijk is eerlijk, ik heb het niet opgezocht, maar Wehkamp staat voor mij nog steeds gelijk aan kleding, met name voor vrouwen).NotSoSteady schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:48:
[...]
Bol.com is qua gaming veel en veel groter. De aantallen die Coolblue ontvangt zijn aanzienlijk kleiner.
Nee, maar wat is je punt? De Wehkamp was binnen 15 minuten uitverkocht op een zaterdagochtend. Coolblue is nooit een fan van pre-orders geweest. Bij de iPhone wachten ze ook vaak totdat ze de toestellen daadwerkelijk op voorraad hebben.sverzijl schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:51:
[...]
Wehkamp is toch ook niet echt een grote speler op gaming gebied lijkt me (eerlijk is eerlijk, ik heb het niet opgezocht, maar Wehkamp staat voor mij nog steeds gelijk aan kleding, met name voor vrouwen).
[ Voor 21% gewijzigd door NotSoSteady op 21-09-2020 13:05 ]
Als jouw punt is dat Coolblue het niet kan/doet omdat hun gaming afdeling veeeel kleiner is dan die van bol.com, dan zou volgens diezelfde logica Wehkamp ook vrijwel niets krijgen.
Dat zullen er dan ook minimaal een paar duizend zijn geweest.k1978 schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:53:
Maak er maar dikke 20 minuten van. Dus ze hadden er aardig wat.
Wehkamp was een beetje donderslag bij heldere hemel, en op zaterdag geen F5'ende thuiswerkers. Dus de aanloop was vele malen minder als bij Bol.com, Media Markt en Intertoys schat ik in.
[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 21-09-2020 12:57 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
@Paprika @Steven030 @sverzijl
Zojuist ook bij MM The Wall langs geweest. Kerel vertelde mij dat het gewoon niet bekend is hoeveel en of deze mediamarkt er gaan krijgen. Naar deze vestiging is Sony nog niet concreet geweest over de aantallen die ze gaan krijgen en voor die tijd gaan ze ook niemand bellen of sms’en over het wel of niet ontvangen van de console.
Ik denk dus dat ze eerst misschien wel de centraler gelegen MMs gaan voorzien en dat bijvoorbeeld Utrecht Centrum wel al wat meer weet.
Deze kerel zei dat het kan zijn dat ze pas de dag voor de levering zelf weten hoeveel ze er gaan kunnen leveren.
Ik weet natuurlijk niet wat er van klopt, maar het lijkt mij duidelijk dat er geen sprake is van een centraal punt van organisatie en dat iedere vestiging het voor zichzelf moet regelen.
Zojuist ook bij MM The Wall langs geweest. Kerel vertelde mij dat het gewoon niet bekend is hoeveel en of deze mediamarkt er gaan krijgen. Naar deze vestiging is Sony nog niet concreet geweest over de aantallen die ze gaan krijgen en voor die tijd gaan ze ook niemand bellen of sms’en over het wel of niet ontvangen van de console.
Ik denk dus dat ze eerst misschien wel de centraler gelegen MMs gaan voorzien en dat bijvoorbeeld Utrecht Centrum wel al wat meer weet.
Deze kerel zei dat het kan zijn dat ze pas de dag voor de levering zelf weten hoeveel ze er gaan kunnen leveren.
Ik weet natuurlijk niet wat er van klopt, maar het lijkt mij duidelijk dat er geen sprake is van een centraal punt van organisatie en dat iedere vestiging het voor zichzelf moet regelen.
Laten de eerste 5 minuten niet zo druk zijn geweest, daarna gaat het als een lopend vuurtje rond en is het net zo druk als op een bol.com (voor PS5 specifiek).Jumpman schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:57:
Wehkamp was een beetje donderslag bij heldere hemel, en op zaterdag geen F5'ende thuiswerkers. Dus de aanloop was vele malen minder als van Bol.com, Media Markt en Intertoys.
Das lastig in te schatten. Denk dat er veel mensen niet verwacht hadden dat whekamp op zaterdag ochtend met voorverkoop zou beginnen. En dat op donderdag iedereen wel wat verwacht had van de grote retailers.sverzijl schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:55:
[...]
Dat zullen er dan ook minimaal een paar duizend zijn geweest.
Dus om dan te zeggen dat 20 min bij whekamp paar duizend consoles is, denk zelf van niet.
Ik denk zelf van wel, maar zoals je zelf ook zegt het is lastig inschatten. Zolang er geen inside information naar buiten komt zullen we het voorlopig ook niet wetenk1978 schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:04:
[...]
Das lastig in te schatten. Denk dat er veel mensen niet verwacht hadden dat whekamp op zaterdag ochtend met voorverkoop zou beginnen. En dat op donderdag iedereen wel wat verwacht had van de grote retailers.
Dus om dan te zeggen dat 20 min bij whekamp paar duizend consoles is, denk zelf van niet.
Daar lijkt het wel op. VS en Japan krijgen ook een paar dagen eerder dan Europa.cold_as_ijs schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:48:
[...]
Dan lijkt het er sterk op dat Sony alle focus legt op de US markt ofzo. Kan de getallen slecht vinden maar ze willen dit jaar toch 10 miljoen units leveren. Dan vraag ik me af waar die dan beschikbaar komen, want het klinkt alsof er hooguit een paar duizend beschikbaar zijn gekomen voor pre-order. Met XBOX die deze generatie een beter aanbod laat zien dan de vorige introductie is dit nog steeds risicovol lijkt me voor Sony.
In dit geval is het dus America first en The Netherlands second
En dat China nog geen datum heeft wanneer zij een ps5 kunnen verwachten.spijkerhoofd schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:08:
[...]
Daar lijkt het wel op. VS en Japan krijgen ook een paar dagen eerder dan Europa.
In dit geval is het dus America first en The Netherlands second
Bericht vanuit Wehkamp:
"Hoi , leuk dat je geïnteresseerd bent in de PS5 ! Helaas hebben wij op het moment geen pre-order voor de PlayStation 5. Het kan zijn dat ze er nog mee bezig zijn en dat het uiteindelijk wel op onze website komt. Ik kan namelijk de planning niet zien van wat de afdeling inkoop gaat doen. Dus ik stel voor om onze website goed bij te houden 🙂. Hopelijk weet je zo voldoende? ^Charlotte"
"Hoi , leuk dat je geïnteresseerd bent in de PS5 ! Helaas hebben wij op het moment geen pre-order voor de PlayStation 5. Het kan zijn dat ze er nog mee bezig zijn en dat het uiteindelijk wel op onze website komt. Ik kan namelijk de planning niet zien van wat de afdeling inkoop gaat doen. Dus ik stel voor om onze website goed bij te houden 🙂. Hopelijk weet je zo voldoende? ^Charlotte"
"Misschien dat ze ermee bezig zijn" terwijl op de achtergrond driftig gebeld wordt met IT of hun website straks heel gamend en f5'end Nederland aankanrvthul84 schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:15:
Bericht vanuit Wehkamp:

Wishful thinking..
Ik wil mijn ps5 pas rond kerst, vraag me af of ik dan moet gaan kamperen op de coolblue website op 19 november of dat ik kan wachten op de tweede batch.
Vind het ergens jammer als ik iemand anders zijn plek moet innemen en een order voor zijn neus wegkaap terwijl ik hem toch pas een maand later kan gebruiken... maar nergens is zicht op de tweede leveringen...
Vind het ergens jammer als ik iemand anders zijn plek moet innemen en een order voor zijn neus wegkaap terwijl ik hem toch pas een maand later kan gebruiken... maar nergens is zicht op de tweede leveringen...
Consultant - Autogek
2e batch komt ergens in het eerste kwartaal van 2021. Kerst valt er net tussen.matthewk schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:26:
Ik wil mijn ps5 pas rond kerst, vraag me af of ik dan moet gaan kamperen op de coolblue website op 19 november of dat ik kan wachten op de tweede batch.
Thanks voor het checken! Je had zeker niet gevraagd hoeveelste je op de wachtlijst was? Omdat dat bij Vipeax zo versprongen was terwijl hij een van de eerste was.MrFriendly schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:58:
Precies... het lijkt nu wel: Nu misgrijpen? dan pas in maart.matthewk schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:26:
...
Ik kan mij echt niet voorstellen dat het voor dit jaar de enige levering is...
Etuuuuuh!
Sony heeft getweet dat de 'aankomende dagen' er meer consoles beschikbaar komen voor pre-order. Daarnaast komen er nog meer beschikbaar op het eind van het jaar.CRpt3r55 schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:52:
[...]
Precies... het lijkt nu wel: Nu misgrijpen? dan pas in maart.
Ik kan mij echt niet voorstellen dat het voor dit jaar de enige levering is...
En ze willen er 10 miljoen leveren voor eind Q1 2021. Om in perspectief te brengen, de PS4 verkocht 13.5 miljoen in het eerste jaar. Ik vermoed dat er genoeg beschikbaar komen
Gisteren werd mij verteld dat MM Hoorn 80 stuks krijgen (disc versie), waarschijnlijk een paar extra (hoop ik, ik sta op 95)MrFriendly schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:58:
Ja, heb ik gedaan, maar volgens hem was daar niets aan veranderd en behoud je de positie die je had bij plaatsing. Ik sta dus als het goed is nog steeds op de 22ste plek.Steven030 schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:50:
[...]
Thanks voor het checken! Je had zeker niet gevraagd hoeveelste je op de wachtlijst was? Omdat dat bij Vipeax zo versprongen was terwijl hij een van de eerste was.
Top! Heeft MM Hoorn het ook goed geregeld denk ik. Hoop dat MM The Wall het ook snel op orde heeft.chulin schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:03:
[...]
Gisteren werd mij verteld dat MM Hoorn 80 stuks krijgen (disc versie), waarschijnlijk een paar extra (hoop ik, ik sta op 95)
Dat is toch de data van Bloomberg waarvan het ontkent werd door Sony?cold_as_ijs schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:01:
En ze willen er 10 miljoen leveren voor eind Q1 2021. Om in perspectief te brengen, de PS4 verkocht 13.5 miljoen in het eerste jaar. Ik vermoed dat er genoeg beschikbaar komen
ja beetje vaag waar het vandaan komt. Heb in iedere geval nergens gelezen dat Sony dit ontkent, neem aan dat ze weinig bekend maken over hun targets aangezien het weer concurrentie gevoelige info is.Kyhfin schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:12:
[...]
Dat is toch de data van Bloomberg waarvan het ontkent werd door Sony?
Ik weet alleen dat Sony ontkent heeft dat ze yield problemen hadden. Er werd in dat artikel volgens mij gesteld dat ze er zelf 14 miljoen wilde leveren maar verder geen exacte datum dacht ik.
Er gaan in ieder geval veel geruchten de ronde... vervelend dat het nog 2 maanden duurt voordat we meer weten
"Schasbeele schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:21:
[...]
"Misschien dat ze ermee bezig zijn" terwijl op de achtergrond driftig gebeld wordt met IT of hun website straks heel gamend en f5'end Nederland aankan![]()
Wishful thinking..
Hoi , ik wil nog even terugkomen op de Playstation 5. Er is van het weekend een mogelijkheid geweest om hem te pre-orderen bij ons. Binnen een paar uur waren de pre-order plekken al vol, waardoor je niet meer kan pre-orderen op dit moment. Eventueel kan je je e-mailadres invullen bij het artikelnummer 16644186. Mocht er toch nog een plekje vrij komen, dan ontvang je van ons een e-mail. "
Weinig kans dus bij Wehkamp..
Ik had er vandaag toch nog 1 te pakken bij Wehkamp. Waarschijnlijk iemand die hem had gecancelled. Zeker omdat de PS5 nogal verstopt staat nu hij is uitverkocht kan het best lonen om je email adres in te vullen. Als er dan iets vrij komt ben je een van de weinigen verwacht ik die een mail krijgenrvthul84 schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:20:
[...]
"
Hoi , ik wil nog even terugkomen op de Playstation 5. Er is van het weekend een mogelijkheid geweest om hem te pre-orderen bij ons. Binnen een paar uur waren de pre-order plekken al vol, waardoor je niet meer kan pre-orderen op dit moment. Eventueel kan je je e-mailadres invullen bij het artikelnummer 16644186. Mocht er toch nog een plekje vrij komen, dan ontvang je van ons een e-mail. "
Weinig kans dus bij Wehkamp..
Hier een link naar 't artikel waarin Sony de geruchten van Bloomberg ontkent.cold_as_ijs schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:19:
[...]
ja beetje vaag waar het vandaan komt. Heb in iedere geval nergens gelezen dat Sony dit ontkent, neem aan dat ze weinig bekend maken over hun targets aangezien het weer concurrentie gevoelige info is.
Ik weet alleen dat Sony ontkent heeft dat ze yield problemen hadden. Er werd in dat artikel volgens mij gesteld dat ze er zelf 14 miljoen wilde leveren maar verder geen exacte datum dacht ik.
Er gaan in ieder geval veel geruchten de ronde... vervelend dat het nog 2 maanden duurt voordat we meer weten
Ik zie veel mensen zeggen dat ze op 19 november bij Coolblue willen bestellen. Maar ik vrees dat je dan te laat bent.matthewk schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:26:
Coolblue staat voor 'vandaag besteld = morgen in huis', je kunt dus op 18 november al een PS5 bestellen, zodat je die op 19 november thuis ontvangt. Of ze het bestellen dan al toestaan op 18-11 om 00:00 of pas later op de dag, dat weet ik ook niet.
This is absolutely ridiculous
70 stuks naar eigen personeel daar? Op twitter gaven ze aan dat ze 150 stuks per vestiging zouden krijgenchulin schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:03:
[...]
Gisteren werd mij verteld dat MM Hoorn 80 stuks krijgen (disc versie), waarschijnlijk een paar extra (hoop ik, ik sta op 95)
Misschien was ook nog 70 stuks DE consoles 😉xminator schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:41:
[...]
70 stuks naar eigen personeel daar? Op twitter gaven ze aan dat ze 150 stuks per vestiging zouden krijgen
Kleine winkels kunnen het best personeel voorrang geven, maar zaken als MM, Bol en Coolblue doen dit denk ik niet.
De mededeling van die ene medewerker van de MM dat elk filiaal er 150 zou krijgen, dat klopt niet. Er zijn ook op Twitter van de MM tegenstrijdige berichten hierover te vinden.xminator schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:41:
[...]
70 stuks naar eigen personeel daar? Op twitter gaven ze aan dat ze 150 stuks per vestiging zouden krijgen
Toch wel. De kerel die mijn preorder op de lijst heeft geplaatst vertelde dat zij na de interne mededeling dat de preorders werden geopend, zichzelf ook gelijk op de lijst mochten zetten bij een aanbetaling. (Dit was bij MM The Wall.)eazi schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:44:
Kleine winkels kunnen het best personeel voorrang geven, maar zaken als MM, Bol en Coolblue doen dit denk ik niet.
Die ze vervolgens op MP zetten.. jammer.MrFriendly schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:56:
[...]
De mededeling van die ene medewerker van de MM dat elk filiaal er 150 zou krijgen, dat klopt niet. Er zijn ook op Twitter van de MM tegenstrijdige berichten hierover te vinden.
[...]
Toch wel. De kerel die mijn preorder op de lijst heeft geplaatst vertelde dat zij na de interne mededeling dat de preorders werden geopend, zichzelf ook gelijk op de lijst mochten zetten bij een aanbetaling. (Dit was bij MM The Wall.)
Let op:
Om dit topic leesbaar te houden:
• Houd het on-topic,
• Géén vraag en aanbod,
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over scalping of het beleid van externe partijen
Plaats alleen orders bij vertrouwde partijen. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview
Om dit topic leesbaar te houden:
• Houd het on-topic,
• Géén vraag en aanbod,
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over scalping of het beleid van externe partijen
Plaats alleen orders bij vertrouwde partijen. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview
![]() | Wel zin in gezellig (offtopic) kletsen? Daarvoor kun je terecht op de Tweakers Discord |