Het zou een grote PR faal zijn als klanten weken geleden wat gepreorderd hebben in de winkel en nu niks krijgen.CyBeRSPiN schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:13:
[...]
Speculeren natuurlijk, maar als ik MM was dan zou ik eerst alle lokale pre-orders tot afgelopen donderdag optellen en dat afhalen van de verwachte eerste levering en die dan in de online pre-order slingeren. Dan is iedereen blij. Fingers crossed dat dit is wat er heeft plaatsgevonden. Ze hebben iig de winkel pre-order voor de eerste batch meteen dichtgegooid.
MM zal 1 of meerdere grote centrale magazijnen hebben, waarvan producten worden verstuurd naar de winkels.
Sometimes you just got to lick the stamp, and send it.
Was met de PS4 ook een ramp bij mediamarkt. Tis vaak per vestiging slecht georganiseerd met papieren lijstjes etc. Ik heb daar ooit eens een PS4 slim meegekregen terwijl allemaal mensen hun pre-order niet kregen. Vooralsnog heb ik wel veel vertrouwen in bol en wehkamp. Amazon nog niet meegemaakt.spijkerhoofd schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:18:
[...]
Het zou een grote PR faal zijn als klanten weken geleden wat gepreorderd hebben in de winkel en nu niks krijgen.
Hebben ze bij je pre order in de winkel gegarandeerd dat je hem op release krijgt? Lijkt mij dat ze in alle winkels gewoon lokale lijsten hebben liggen en die op volgorde aflopen obv wat er in de winkel binnenkomt (en dat weten ze nog niet), zou me niet verbazen als ze op het hoofdkantoor/de online afdeling überhaupt niet eens weten hoeveel mensen in de lokale winkels hebben gepreorderd.spijkerhoofd schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:18:
[...]
Het zou een grote PR faal zijn als klanten weken geleden wat gepreorderd hebben in de winkel en nu niks krijgen.
Wat je opschrijft lijkt nogal wishful thinking te zijn.
Ik heb juist goede ervaringen, kon op release mijn bestelde packs zo meenemen (terwijl aardig wat mensen me jaloers nakeken). En nee, niet om door te verkopen maar samen met een vriend besteld maar hij was ziek op releasedag.giantgiantus schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:30:
[...]
Was met de PS4 ook een ramp bij mediamarkt. Tis vaak per vestiging slecht georganiseerd met papieren lijstjes etc. Ik heb daar ooit eens een PS4 slim meegekregen terwijl allemaal mensen hun pre-order niet kregen. Vooralsnog heb ik wel veel vertrouwen in bol en wehkamp. Amazon nog niet meegemaakt.
Ik twijfel meer over amazon.nl, mijn tLoU2 ce werd elke keer een week opgeschoven is verzenddatum tot die na 2 maanden gecanceled werd, zij verkopen dus zeker meer dan ze kunnen leveren van spullen.
Mee eens, ik vraag me daarom ook af hoe ze hebben bepaald hoeveel exemplaren zie via de webwinkel hebben verkocht, want die zullen ze moeten uitleveren.Mesque schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:35:
[...]
Hebben ze bij je pre order in de winkel gegarandeerd dat je hem op release krijgt? Lijkt mij dat ze in alle winkels gewoon lokale lijsten hebben liggen en die op volgorde aflopen obv wat er in de winkel binnenkomt (en dat weten ze nog niet), zou me niet verbazen als ze op het hoofdkantoor/de online afdeling überhaupt niet eens weten hoeveel mensen in de lokale winkels hebben gepreorderd.
Wat je opschrijft lijkt nogal wishful thinking te zijn.
Het zou "eerlijk" zijn geweest om eerst bij alle filialen te inventariseren hoeveel mensen er tot op een bepaald punt (bijv. t/m woensdag, of tot donderdag 13.00u toen ze de online order hadden open gezet) in winkels hadden ge-preordered, en de rest via de webwinkel in de verkoop te doen. Maar ik denk dat ze nu een willekeurig aantal hebben gekoppeld aan hetgeen ze via de webwinkel vs. via filialen willen verkopen. En dan moet er ook nog worden besloten hoeveel Media Markt Amsterdam krijgt ten opzichte van Media Markt Lutjebroek. Dus ik denk eigenlijk dat je weinig kunt afleiden uit het moment van je pre-order. Het moment dat je 'safe' zit zou dan bij de ene winkel bijvoorbeeld afgelopen week kunnen zijn, en bij de andere dit weekend nog.
Maar goed, ik speculeer druk mee. We zullen het zien
Het ding bij mediamarkt is dat het een soort franchises zijn, die ook nog een losstaan van de webshop.giantgiantus schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:30:
[...]
Was met de PS4 ook een ramp bij mediamarkt. Tis vaak per vestiging slecht georganiseerd met papieren lijstjes etc. Ik heb daar ooit eens een PS4 slim meegekregen terwijl allemaal mensen hun pre-order niet kregen. Vooralsnog heb ik wel veel vertrouwen in bol en wehkamp. Amazon nog niet meegemaakt.
Misschien met excelsheets, of met computersysteem oid. Zo'n groot bedrijf zal toch wel goed geadministreerd hebben?Schasbeele schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:46:
[...]
Mee eens, ik vraag me daarom ook af hoe ze hebben bepaald hoeveel exemplaren zie via de webwinkel hebben verkocht, want die zullen ze moeten uitleveren.
Het zou "eerlijk" zijn geweest om eerst bij alle filialen te inventariseren hoeveel mensen er tot op een bepaald punt (bijv. t/m woensdag, of tot donderdag 13.00u toen ze de online order hadden open gezet) in winkels hadden ge-preordered, en de rest via de webwinkel in de verkoop te doen. Maar ik denk dat ze nu een willekeurig aantal hebben gekoppeld aan hetgeen ze via de webwinkel vs. via filialen willen verkopen. En dan moet er ook nog worden besloten hoeveel Media Markt Amsterdam krijgt ten opzichte van Media Markt Lutjebroek. Dus ik denk eigenlijk dat je weinig kunt afleiden uit het moment van je pre-order. Het moment dat je 'safe' zit zou dan bij de ene winkel bijvoorbeeld afgelopen week kunnen zijn, en bij de andere dit weekend nog.
Maar goed, ik speculeer druk mee. We zullen het zien
Famous last words...spijkerhoofd schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 15:02:
Zo'n groot bedrijf zal toch wel goed geadministreerd hebben?
Net even Mediamarkt gebeld om te vragen of ik mijn pre-order die ik in de winkel heb geplaatst kan ophalen op release.
Volgens degene aan de telefoon, die een briefje ging voorlezen omdat ze waarschijnlijk gek worden gebeld
, krijgt ieder filiaal 150 stuks geleverd. Maar dat lijkt mij wel erg veel?
Volgens degene aan de telefoon, die een briefje ging voorlezen omdat ze waarschijnlijk gek worden gebeld
Lijkt mij juist aan de erg lage kant. Dan krijgt MediaMarkt Nederland zo'n 7.500 consoles geleverd....die zijn in twee tellen weg.Raem schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 15:18:
Net even Mediamarkt gebeld om te vragen of ik mijn pre-order die ik in de winkel heb geplaatst kan ophalen op release.
Volgens degene aan de telefoon, die een briefje ging voorlezen omdat ze waarschijnlijk gek worden gebeld, krijgt ieder filiaal 150 stuks geleverd. Maar dat lijkt mij wel erg veel?
kunnen jullie dit even in het pre order topic houden aub ....zucht
Stond volgens haar wel los van de online voorraad. Maar uiteindelijk was ze volgens mij ook dingen door elkaar aan het halen. Dus ik ga binnenkort wel een keer langs de winkel om het op de afdeling zelf na te vragen.WhateverSuitsU schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 15:20:
[...]
Lijkt mij juist aan de erg lage kant. Dan krijgt MediaMarkt Nederland zo'n 7.500 consoles geleverd....die zijn in twee tellen weg.
Kijk eens naar de titel van het topic.Gandalf68 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 15:21:
kunnen jullie dit even in het pre order topic houden aub ....zucht
Volgens mij ook.... zuchtM a r c o schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 15:22:
daar zitten we toch ook???
(of is jouw bericht verplaatst?)
Lijken mij wel mogelijke aantallen.Raem schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 15:18:
Volgens degene aan de telefoon, die een briefje ging voorlezen omdat ze waarschijnlijk gek worden gebeld, krijgt ieder filiaal 150 stuks geleverd. Maar dat lijkt mij wel erg veel?
49 filialen X 150 stuks = 7350 playstations. 🤔
of ik heb het per abuis gepost in het verkeerde topic of het is verplaatst .....
Ik heb de ps5 donderdag om 10:00 uur gepre orderd bij Mediamarkt en ik sta op plek 23 en ze vertelden mij dat ik hem op de release dag zou krijgen.
Ff goed kijken.Gandalf68 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 15:48:
of ik heb het per abuis gepost in het verkeerde topic of het is verplaatst .....
Mediamarkt Leeuwarden krijgt er 50 geleverd. Dit was bekend voor de online mediamarkt verkoop begon. De webshop houdt dus geen rekening met alle winkel pre orders. Mensen na nummer 50 zitten bij de 2e batch. Bron. Mediamarkt Leeuwarden.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
De webshop houdt inderdaad geen rekening daarmee aangezien dat een aparte 'winkel' is met een eigen voorraad. Net zoals dat alle Mediamarkt-filialen ieder hun eigen voorraad hebben.zwembroek schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 16:47:
Mediamarkt Leeuwarden krijgt er 50 geleverd. Dit was bekend voor de online mediamarkt verkoop begon. De webshop houdt dus geen rekening met alle winkel pre orders. Mensen na nummer 50 zitten bij de 2e batch. Bron. Mediamarkt Leeuwarden.
Enigste winkel die nog een Pre order aanneemt is Nedgame met een levertijd van begin 2021. Ik dacht gister ergens te zien op hun site dat dat Maart 2021 ging worden, nu zie ik het niet meer. Iemand een idee wat ze ermee bedoelen? Als dat echt Maart word gok ik liever op Coolblue..
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
Als de MM van @Raem zegt dat alle MM er 150 krijgen, en jouw MM zegt dat ze er 50 krijgen, dan wordt er lekker gecommuniceerd vanuit het hoofdkantoor.zwembroek schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 16:47:

150 kan je vergeten. Collega van mij is nummer 53 bij de mediamarkt en zit bij de 2e batch.spijkerhoofd schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 17:00:
[...]
Als de MM van @Raem zegt dat alle MM er 150 krijgen, en jouw MM zegt dat ze er 50 krijgen, dan wordt er lekker gecommuniceerd vanuit het hoofdkantoor.
Leek mij ook al veel. Ze bevestigde het wel toen ik het nog eens vroeg, dus het was niet dat ze 50 zei.zwembroek schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 17:08:
[...]
150 kan je vergeten. Collega van mij is nummer 53 bij de mediamarkt en zit bij de 2e batch.
Maar goed, dat is ook het nadeel van zo'n klantenservice. Zullen per filiaal wel allemaal verschillende informatie krijgen.
Hoe wordt je door de MediaMarkt op de hoogte gehouden? Ik was afgelopen zaterdag ochtend 11de klant voor de digitale versie. Van de CD versie waren er al 65 besteld toen. Ik ben benieuwd.
Ik ben zojuist geweest, ze hadden 170 orders in totaal. Waarvan verreweg de meeste met disc. Zodoende een digital edition in de pre order gedaan. Hij zei me dat ik een week van te voren kreeg te horen of ik bij de eerste lichting zou zitten. En ik word van de week gebeld met de vraag welke games / accesoires ik erbij zou willen. (Naja geen games dus ivm. Digital)WokeBroke schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 17:21:
Hoe wordt je door de MediaMarkt op de hoogte gehouden? Ik was afgelopen zaterdag ochtend 11de klant voor de digitale versie. Van de CD versie waren er al 65 besteld toen. Ik ben benieuwd.
Maar als je zegt dat je 11e was, terwijl er al 65 met disc waren gepreordered. Ben ik misschien 30e van de digital editie. Benieuwd of ik bij de eerste lichting zit.
Jullie moeten niet vergeten dat pre-orderen bij MM vanaf juli al inde winkel kon. Dus 150 playstations is echt niets want die mensen waren wel eerst.
Heeft iemand toevallig al wat gehoord van Mediamarkt Utrecht The Wall?
@Paprika @MrFriendly @Deusesque
[ Voor 24% gewijzigd door Steven030 op 19-09-2020 18:09 ]
De Twitter account van MediaMarkt bevestigt dit nu, 150 exemplaren voor elke vestiging. Ze geven ook aan vandaag te zijn begonnen met mails met bevestigingen te versturen. Ik denk goed nieuws voor een hoop mensen dan (waaronder ikzwembroek schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 17:08:
[...]
150 kan je vergeten. Collega van mij is nummer 53 bij de mediamarkt en zit bij de 2e batch.
https://twitter.com/mediamarkt_nl/with_replies
Wel bijzonder dat Amsterdam evenveel krijgt als bijv. Roermond
Ik ga deze week maar eens Mediamarkt Maastricht en Roermond zelf bellen, om te kijken of ik de Playstation kan ophalen bij release of niet :-)
Nee, maar ik ben er ook niet actief mee bezig moet ik bekennen. Gezien ik er om 15.12 op de pre-order dag al op locatie was reken ik erop dat ik er gewoon twee kan ophalen die dag en anders ben ik zeer benieuwd naar hun verklaring.Steven030 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 18:05:
Als de Mediamarkt er 150 krijgt, hoeveel digital en hoeveel disc varianten zijn dat dan? 75/75?
Dan zit ik met mijn pre-order (van 170 totaal) bij digital wel goed denk ik.
Ik heb ook nog niks gehoord. Geprobeerd ze te bellen maar niet gelukt de winkel te spreken. Ik was geloof ik nummer 16 dus als er nu al getallen van 50 of zelfs 150 per vestiging worden genoemd moet dat hoop ik wel goed komen. Tenzij er natuurlijk "administratieve"/logistieke fouten worden gemaakt, wat zeker een mogelijkheid is.Steven030 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 18:05:
Let’s be honest: PS5 preorders could have been a lot smoother. We truly apologize for that.
— PlayStation (@PlayStation) 19 september 2020
Over the next few days, we will release more PS5 consoles for preorder – retailers will share more details.
And more PS5s will be available through the end of the year. pic.twitter.com/h1TaGsGBun
Ik ben benieuwd.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
hier ook. hopen dat het niet op onmogelijke tijden (voor mij) is.
en dat ik het niet mis.
heb de budgetgaming alert aangezet
en dat ik het niet mis.
heb de budgetgaming alert aangezet
@M a r c o hoe heb je die alert bij BG aangezet? Zie alleen wishlist, maar vraag me af of dat goed is en welke prijs.
weet het ook niet zeker, heb de vraag hier ook gesteld.Arunia schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 19:14:
@M a r c o hoe heb je die alert bij BG aangezet? Zie alleen wishlist, maar vraag me af of dat goed is en welke prijs.
mij werd verteld wishlist inderdaad (is inderdaad verwarrend), en een prijs boven 500
hoop dat het zo gaat werken.
Voor diegenen die hier een bestelling hebben geplaatst. Ik heb op een mail van mij de volgende reactie gekregen:Yonuts schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:56:
https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp
Sony 3d pulse headset 51 euro bij partner van bol.
"jaa klopt is de echte.
alleen we hebben de verkeerde leverdatum aangegeven en de prijs verkeerd ingevoerd.
maar hij komt zeker rond de 19-11 naar u toe en u hoef niks extra's te betalen omdat het onze fout is."
Ik kan me zo moeilijk voorstellen dat ze echt pas tegen releasedate produceren. Klinkt een beetje Apple-buzz achtig in mijn oren!
Hmm. Ben bang dat ik pech ga hebben bij wehkamp. Omdat ik al erg lang niets had besteld en voor achteraf betalen heb gekozen kreeg ik eerst de melding “wacht op goedkeuring”. Daarna werd het “wacht op betaling” en ik kreeg op dat moment een mail met een link om 1 euro te betalen. Dit direct gedaan. Nu een paar uur later staat er het volgende bij mij bestellingen.
/f/image/7MQjorWRIymDa0c8OLMYP1IU.png?f=fotoalbum_large)
Bij de klantenservice werd ik niet veel wijzer. Kunnen niet garanderen dat ik bij de eerste batch zit. En kwamen zelfs met een verhaal dat er nooit orderbevestigingen per mail worden verstuurd....... afijn afwachten dus.
“Gelukkig” is dit de 2e ps5 die ik heb besteld, voor m’n zwager. Zelf was ik gelukkig op tijd bij bol.com.
/f/image/7MQjorWRIymDa0c8OLMYP1IU.png?f=fotoalbum_large)
Bij de klantenservice werd ik niet veel wijzer. Kunnen niet garanderen dat ik bij de eerste batch zit. En kwamen zelfs met een verhaal dat er nooit orderbevestigingen per mail worden verstuurd....... afijn afwachten dus.
“Gelukkig” is dit de 2e ps5 die ik heb besteld, voor m’n zwager. Zelf was ik gelukkig op tijd bij bol.com.
Dat staat er ook niet! Er staat dat ze de komende dagen meer consoles vrijgeven aan winkeliers. Dus bijv. stel Bol.com had er 1000 voor pre-orders, dan krijgen ze bijv. in de komende dagen te horen dat dat misschien wel 1250 wordt.JimmyJoness schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 19:17:
[...]
Ik kan me zo moeilijk voorstellen dat ze echt pas tegen releasedate produceren. Klinkt een beetje Apple-buzz achtig in mijn oren!
Niet heel gek dat ze het zo aanpakken. Misschien zijn er regio's met minder vraag dan verwacht. Dan kunnen ze andere regio's weer extra prio geven.
In Rotterdam Alexandrium vanmiddag pre order geplaatst. Waren er al meer dan 200...
Heb er verder geen haast mee. Als ik daarmee in december voorzien ben vind ik dat prima.
150 klinkt trouwens als echt veel. Anderzijds. Hoeveel consoles zal heel Nederland krijgen? Misschien 100.000? Dat is al lekker veel...
Naar mijn idee kopen echt niet zoveel mensen een console op launch.
Heb er verder geen haast mee. Als ik daarmee in december voorzien ben vind ik dat prima.
150 klinkt trouwens als echt veel. Anderzijds. Hoeveel consoles zal heel Nederland krijgen? Misschien 100.000? Dat is al lekker veel...
Naar mijn idee kopen echt niet zoveel mensen een console op launch.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Oh ja dat probleem krijgen we ook nog 😰swoutr schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 18:51:
Als de Mediamarkt er 150 krijgt, hoeveel digital en hoeveel disc varianten zijn dat dan? 75/75?
Zo zul je zien dat de disk versie op is en en nog duizenden Digital only versies stof zit te happen in de schappen
Ik denk dat het wel meevalt. Ik ken persoonlijk meer mensen die liever 100 euro besparen en dat uitgeven aan een extra controller of game, bovendien ziet de DE er een stuk beter uit.Kol Nedra schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:02:
[...]
Oh ja dat probleem krijgen we ook nog 😰
Zo zul je zien dat de disk versie op is en en nog duizenden Digital only versies stof zit te happen in de schappen
Denk dat er ook heel veel ouders de DE gaan kopen voor hun kinderen alleen omdat die €100 goedkoper is zonder erbij na te denken dat je zo geen tweedehands spelletjes kunt kopen op MP en ze er uiteindelijk duurder uit zijn.
Dit staat er bij mij. Heb de betaling meteen voldaan tijdens bestellen. Lijkt me niet zoveel aan de handTricto schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 19:40:
Hmm. Ben bang dat ik pech ga hebben bij wehkamp. Omdat ik al erg lang niets had besteld en voor achteraf betalen heb gekozen kreeg ik eerst de melding “wacht op goedkeuring”. Daarna werd het “wacht op betaling” en ik kreeg op dat moment een mail met een link om 1 euro te betalen. Dit direct gedaan. Nu een paar uur later staat er het volgende bij mij bestellingen.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/lSvvA2ZAyHA0jDdWykubDRk6.jpg?f=fotoalbum_large)
Vind het apart dat mensen de DE als een domme aankoop blijven beschouwen. Weet zeker dat ik met game sharing met mijn maat een stuk goedkoper uit ben dan diegene met disc.DoubleDutch schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:08:
Denk dat er ook heel veel ouders de DE gaan kopen voor hun kinderen alleen omdat die €100 goedkoper is zonder erbij na te denken dat je zo geen tweedehands spelletjes kunt kopen op MP en ze er uiteindelijk duurder uit zijn.
Je hoort mij niet zeggen dat het een domme koop is, maar durf wel te zeggen dat er veel mensen dat ding voor hun kids kopen en die nog nooit van game sharing hebben gehoord.Statz87 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:16:
[...]
Vind het apart dat mensen de DE als een domme aankoop blijven beschouwen. Weet zeker dat ik met game sharing met mijn maat een stuk goedkoper uit ben dan diegene met disc.
Ik ben met tweedehands games en game sharing nog altijd goedkoper uit dan jij met je maat die een twee jaar oude game nog steeds voor €30 moet kopen en ik op MP voor €5 😋
Kan iemand weer zo een Bart Smit order link delen net als met de ps4. Dat was echt spijtig voor de mensen die een pre-order hadden geplaatst. De mensen die hadden gepreorderd kregen uiteindelijk een mail waarmee ze de daadwerkelijke bestelling konden plaatsen. Maar iemand had toen die link op Tweakers gezet, waardoor mensen, zoals ik zonder pre-order een bestelling konden plaatsen en de ps4 de volgende dag in huis hadden... Sorry :-)
Zo goedkoop als 5 euro ga ik ze niet krijgen in de store nee, maar ze hebben vaak zat aanbiedingen in de store.DoubleDutch schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:21:
[...]
Je hoort mij niet zeggen dat het een domme koop is, maar durf wel te zeggen dat er veel mensen dat ding voor hun kids kopen en die nog nooit van game sharing hebben gehoord.
Ik ben met tweedehands games en game sharing nog altijd goedkoper uit dan jij met je maat die een twee jaar oude game nog steeds voor €30 moet kopen en ik op MP voor €5 😋
Het heeft beide zo zijn voordelen. Ik ga dan toch voor het gemak en de mogelijkheid om de nieuwste games voor 30 eu te spelen. Ieder zo zijn ding.
Over die tweet van PS: durf bijna te wedden dat ze nog een stock achter de hand hebben gehouden die dinsdag wordt losgelaten wanneer de xbox pre-orders beginnen.
Hoop dat ik niet weer mis grijp bij deze extra pre orders die beschikbaar komen
[ Voor 81% gewijzigd door Agaron op 19-09-2020 20:40 ]
Ik vanaf de maandag op releaseweek Amazon goed in de gaten houden. Dan komen veel pre-orders vrij doordat creditcards weigeren.Agaron schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:39:
Hoop dat ik niet weer mis grijp bij deze extra pre orders die beschikbaar komen
Lekker “lomp” van Mediamarkt. Ze hebben het volledige bedrag al in rekening gebracht op m’n creditcard i.p.v. enkel reserveren.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Wat maakt het uit? Je moet toch een keer betalen. Die pre order wordt echt wel uitgeleverd hoor. Wees blij. Sommige mensen betalen gewoon aan criminelen en ontvangen niks.Rivanov schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:57:
Lekker “lomp” van Mediamarkt. Ze hebben het volledige bedrag al in rekening gebracht op m’n creditcard i.p.v. enkel reserveren.
Nope! Nog niets. Had bij het plaatsen van de preorder gevraagd hoe of wat verder. De man vertelde me toen dat het voor de PS5 voor zover hij wist nog niet vast stond, alleen dat ze bij de PS4 een statusupdate hadden gegeven per sms en dat ze zo rond twee weken voor de uitlevering belden voor het aanbieden van eventuele accessoires en games die je erbij zou willen hebben.Steven030 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 18:05:
Ik hoopte vandaag nog even langs te kunnen gaan, maar niet gelukt helaas. Misschien morgen alsnog even proberen.
Ik sta overigens op de 22ste plek voor de disc versie (bij MM The Wall). Omdat ik het zelf ook niets meer heb gehoord, ben ik erg blij met een tweede preorder bij Bol waar ik nu wel zekerheid heb.
Ik heb er ook besteld in een rush. Maar 177 aantalen vind ik toch wel veel voor een onbekende kleine webshop.
Wilde annuleren maar zie daar geen optie voor, dus direct maar gemailed. Betaald met CC. Dus komt wel goed.
Wilde annuleren maar zie daar geen optie voor, dus direct maar gemailed. Betaald met CC. Dus komt wel goed.
Heb vandaag ook een PS5 3D headset voor €52 gekocht op Bol.com via een tweede verkoper, er werd mij verzekerd dat het goed kwam door Bol.Kalder schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 21:07:
[...]
Maar vind het alsnog raar dat het adres uit komt in een woonwijk bij een flatgebouwtje.
Normaal had ik het niet gedaan, maar omdat je de keuze had om te betalen bij ontvangst de gok gewaagd, bedrijf was net geregistreerd en waarschijnlijk ook fake.
Het enige wat er straks gebeurd is dat je niks ontvangt en ik neem aan dat je bij VISA verzekerd bent als je niks hebt ontvangen.
:strip_exif()/f/image/XESttSSnEyMnPluLLr0YGroP.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 0% gewijzigd door Geronimous op 20-09-2020 12:30 . Reden: plaatje wat verkleind ]
Gelukkig hebben de heren met een creditcard betaald. Zou de transactie maar snel terug laten draaien. Mensen gebruik a.u.b. je verstand.
Zou me niet verbazen dat er hier oplichters zijn die met een (gehackt) account proberen dat soort shady webshops te pluggen. Alsof Visa dat soort details vrijgeeft als je ze belt. Die gaan echt niet aangeven hoeveel transacties er naar een rekening zijn gegaan..
Wat mij betreft zouden linkdrops naar vage shops, en zeker van Tweakers die pas geregistreerd zijn of zeer weinig activiteit hebben gewoon verwijderd moeten worden. Komt teveel ellende van.
Wat mij betreft zouden linkdrops naar vage shops, en zeker van Tweakers die pas geregistreerd zijn of zeer weinig activiteit hebben gewoon verwijderd moeten worden. Komt teveel ellende van.
[ Voor 27% gewijzigd door CyBeRSPiN op 19-09-2020 21:22 ]
https://twitter.com/PlayS.../1307364082341740544?s=20\
Komen meer PS5 pre-orders aan de komende dagen als het goed is (hopelijk NL ook gezien de "kleine" afzetmarkt)
Hoop dat de mensen hier die er nog geen 1 hebben staan nog een eerlijke kans krijgen
Dus bij elke webshop maar even inschrijven en in de gaten houden mocht je er nog één willen.
Als zij dit kunnen waarmaken is het beter dan als bij de PS4
Komen meer PS5 pre-orders aan de komende dagen als het goed is (hopelijk NL ook gezien de "kleine" afzetmarkt)
Hoop dat de mensen hier die er nog geen 1 hebben staan nog een eerlijke kans krijgen
Dus bij elke webshop maar even inschrijven en in de gaten houden mocht je er nog één willen.
Als zij dit kunnen waarmaken is het beter dan als bij de PS4
[ Voor 120% gewijzigd door Disker op 19-09-2020 21:47 ]
Ik heb even een hele zwik berichten gerelateerd aan homediscount.nl verwijderd. Het moge duidelijk zijn dat dit op z'n minst een behoorlijke shady site is. Mocht je daar willen bestellen is dat absoluut je goed recht, maar laat de promotie hier in het topic achterwege tot er bewijs is dat de shop wél deugt.
De kans daarop acht ik klein, een webshop die een week geleden geregistreerd is krijgt geen (grote hoeveelheden) consoles.
De kans daarop acht ik klein, een webshop die een week geleden geregistreerd is krijgt geen (grote hoeveelheden) consoles.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Volgende keer niet blind op VISA vertrouwen. Je kunt beter de adviezen hier geloven. 😉Hygri schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 22:03:
Okay, jullie hadden gelijk! My bad!!
Niet bestellen bij homediscount.nl
Ik heb inmiddels mijn order gecanceld.
[Afbeelding]
@Hygri trek als je geen reactie krijgt via je cc je geld terug. Dat voordeel heb je gelukkig nog.
Ps, je echte naam staat er nog zichtbaar (mits het je boeit natuurlijk).
Ps, je echte naam staat er nog zichtbaar (mits het je boeit natuurlijk).
zul je gaan zien hoor, komen volgende pre-orders dinsdag.
wanneer wij op het werk afdelingsdag hebben met workshops.......
ik heb afgelopen dinsdag daar mijn pre order geplaatst voor de disk versie. medewerker gaf aan dat ik nummertje 80 was en dat het onbekend was hoeveel aantallen ze kregen.Steven030 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 18:05:
ik word telefonisch ingelicht wanneer ik hem kan ophalen dus ff afwachten
Ben benieuwd of die tweet van PlayStation ook betekent dat winkels zoals Bol, Dreamland, MM etc... ook extra voorraad krijgen voor launch. Dat zou betekenen dat iedereen die daar een pre-order heeft gezet toch ook weer meer kans maakt om er één te hebben op launch day.
Of gooien ze het weer in de verkoop om 9 uur en gaat dat door zolang de voorraad strekt.Santiago2019 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 22:26:
Ben benieuwd of die tweet van PlayStation ook betekent dat winkels zoals Bol, Dreamland, MM etc... ook extra voorraad krijgen voor launch. Dat zou betekenen dat iedereen die daar een pre-order heeft gezet toch ook weer meer kans maakt om er één te hebben op launch day.
Mooi dan heb ik een grotere kansM a r c o schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 22:22:
zul je gaan zien hoor, komen volgende pre-orders dinsdag.
Ga er al vanuit dat ik de pre order misloop, als het dan toch lukt is het mooi.
Indeed!k1978 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 23:09:
Good luck 🙏
Dat was toch enkel zo te interpreteren, vond ik.Santiago2019 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 22:26:
Ik vermoed dat ze gewoon wat geplande winkelvoorraad voor op of onmiddellijk na launch, verschuiven naar pre-orders. Het gevolg zal dan wel zijn dat er op en na launch wel grotere schaarste zal zijn, maar iedereen zal dan tenminste een eerlijker kans gekregen hebben voor pre-order.
Ik ga er hiermee ook wel vanuit dat mijn MM pre-order netjes op 19/11 zal uitgeleverd worden.
[ Voor 6% gewijzigd door Twixie op 19-09-2020 23:16 ]
Heb zelf een ps5 met disc gepreorderd maar eigenlijk is het best erg dat voor de launch je al voor gek verklaard wordt als je een discloze ps haalt.
Was aan het kijken naar wat games. Staan ze gewoon al voor 55euro nieuw te koop. Dat is dan al een verschil van 25euro. Zo heb je die discversie dan toch alweer veel sneller terugverdiend. Als je de games dan ook nog eens verkoopt heb je die 100 euro toch al snel binnen 3 games eruit.
Was aan het kijken naar wat games. Staan ze gewoon al voor 55euro nieuw te koop. Dat is dan al een verschil van 25euro. Zo heb je die discversie dan toch alweer veel sneller terugverdiend. Als je de games dan ook nog eens verkoopt heb je die 100 euro toch al snel binnen 3 games eruit.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Het gaat mij (en wellicht ook veel anderen die een DE versie kopen) niet om het “snel terug verdienen met disc games”, maar om het gemak van nooit meer discs hoeven te verwisselen. Ik koop al jaren alleen maar digitaal op PS4 en ik zou niet meer terug willen naar DJ spelen. Die BR drive zal ik dus toch nooit meer gebruiken, waarom dan nog kopenOxigeon schreef op zondag 20 september 2020 @ 00:47:
Heb zelf een ps5 met disc gepreorderd maar eigenlijk is het best erg dat voor de launch je al voor gek verklaard wordt als je een discloze ps haalt.
Ik heb ook al jaren een one X met 4k bluray speler maar letterlijk nog nooit een cdtje gebruikt. Download al jaren mijn games. Dus waarom nog een ps5 met disc kopen.
Ik heb overigens nog een tweet naar mediamarkt_nl gestuurd met de vraag hoe het zit met de 150 stuks per filiaal. Hoeveel digitaal en hoeveel met disc. Kreeg dit als antw.
https://twitter.com/media.../1307368954705457152?s=20
Zo lijken de 150 stuks per filiaal dus weer ontkracht.
Ik heb overigens nog een tweet naar mediamarkt_nl gestuurd met de vraag hoe het zit met de 150 stuks per filiaal. Hoeveel digitaal en hoeveel met disc. Kreeg dit als antw.
https://twitter.com/media.../1307368954705457152?s=20
Zo lijken de 150 stuks per filiaal dus weer ontkracht.
[ Voor 47% gewijzigd door swoutr op 20-09-2020 02:20 ]
Dan heb ik niets gezegd. Die keren dat ik de cd wissel is altijd minimaal geweest. Hahasverzijl schreef op zondag 20 september 2020 @ 01:37:
[...]
Het gaat mij (en wellicht ook veel anderen die een DE versie kopen) niet om het “snel terug verdienen met disc games”, maar om het gemak van nooit meer discs hoeven te verwisselen. Ik koop al jaren alleen maar digitaal op PS4 en ik zou niet meer terug willen naar DJ spelen. Die BR drive zal ik dus toch nooit meer gebruiken, waarom dan nog kopen
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Ik blijf juist vaak hangen bij 1 spel door die disk. Maar aan de andere kant het prijsverschil is echt groot, zeker wat later als de prijzen in de store gewoon nog steeds maximaal zijn, maar in de winkel al minimaal gehalveerd. Toch neig ik steeds meer naar de DE, en dan maar gewoon wachten op aanbiedingen. Direct spelen bij uitkomen hoeft natuurlijk sowieso nietOxigeon schreef op zondag 20 september 2020 @ 06:45:
[...]
Dan heb ik niets gezegd. Die keren dat ik de cd wissel is altijd minimaal geweest. Haha
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
Ik heb er ook vertrouwen in maar voor de zekerheid wil ik nog even onderzoeken in hoeverre betaling via credit card meer zekerheid biedt, en dus of aflevergarantie ook faillissement dekt.Chester schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 20:54:
[...]
Jaren geleden hebben ze een keer een doorstart gemaakt, maar volgens mij draaien ze verder nu prima. Ze willen wel nog een aantal winkels sluiten en meer focusen op hun webshop.
GM utreg draait in elk geval als een malle, zover ik dat kan beoordelen (loop er haast dagelijks langs).
Edit:
Was deze al voorbij gekomen?
https://mobile.twitter.co.../1307364082341740544?s=21
"Let’s be honest: PS5 preorders could have been a lot smoother. We truly apologize for that.
Over the next few days, we will release more PS5 consoles for preorder – retailers will share more details.
And more PS5s will be available through the end of the year."
[ Voor 25% gewijzigd door FMS op 20-09-2020 08:06 ]
Het wisselen is irritant, maar het veramelen van de doosjes vind ik dan weer leuk.sverzijl schreef op zondag 20 september 2020 @ 01:37:
[...]
Het gaat mij (en wellicht ook veel anderen die een DE versie kopen) niet om het “snel terug verdienen met disc games”, maar om het gemak van nooit meer discs hoeven te verwisselen. Ik koop al jaren alleen maar digitaal op PS4 en ik zou niet meer terug willen naar DJ spelen. Die BR drive zal ik dus toch nooit meer gebruiken, waarom dan nog kopen
Hierom kies ik meestal voor een de discs voor games die ik voornamelijk voor de single player haal (bijvoorbeeld Horizon, of waar de multiplayer een leuke toevoeging is aan de single player zoals Demon's Souls), maar bijvoorbeeld een Gran Turismo haal ik dan vaak digitaal omdat ik die vaak langere tijd speel als afwisseling van de meer verhalende single player games.
Hierdoor is het wisselen gelimiteerd (zodra ik de singleplayer game heb uitgespeeld en de volgende er weer in gaat), maar heb ik wel regelmatig voordeel van de goedkopere prijzen en mooi de doosjes er weer bij.
Maar zeker als je meer multiplayer games speelt en vaker tussen games wisselt. Tja, haal dan inderdaad alles lekker digitaal en waarom zou je dan 100 euro meer betalen voor de disc versie. Zlef zou ik alleen al zou ik ineens afwijken van hoe ik het met de PS4 deed en geheel digitaal gaan alsnog een disc drive willen voor de PS5, puur voor de stapel PS4 games.
Gelukkig hebben scalpers de vroege pre-orders wél opgemerkt. Op MP staat er in elk geval 1 te koop voor slechts 850 euro

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Klopt, mensen betalen het ook. Verschillende gezien die gewoon een aanbetaling plaatsenThalaron schreef op zondag 20 september 2020 @ 08:15:
Gelukkig hebben scalpers de vroege pre-orders wél opgemerkt. Op MP staat er in elk geval 1 te koop voor slechts 850 euro
En dan in November met lege handen staan omdat de scalper stiekem toch een oplichter bleek te zijn.Thalaron schreef op zondag 20 september 2020 @ 08:15:

Ik kwam er ook een tegen op marktplaats waar al 1000 euro op geboden was. Als mensen zich zo gek laten maken moeten ze dit vooral doen natuurlijk, maar ik verbrand die 500 euro nog liever
Die bedragen gaan nergens over. 800 euro voor een Digital Edition, nooit dat ik dit ga betalen. Hoop dat Sony nog met een flinke extra partij komt zodat deze figuren hun Playstation 5 niet eens kwijt komen.
Ze kunnen altijd annuleren, dus verlies malen zullen ze niet.Agaron schreef op zondag 20 september 2020 @ 08:33:
Die bedragen gaan nergens over. 800 euro voor een Digital Edition, nooit dat ik dit ga betalen. Hoop dat Sony nog met een flinke extra partij komt zodat deze figuren hun Playstation 5 niet eens kwijt komen.
Het is inderdaad te hopen. Maar ik ben bang dat ook die ronde de scalpers hun slag zullen slaan.Agaron schreef op zondag 20 september 2020 @ 08:33:
Het zou tevens erg aardig zijn, als de mensen die al 4 pre-orders hebben lopen, deze ronde overslaan.
PSN ID: Ancta
Dat je meer betaald voor een concert snap ik nog enigzins, dat is eenmalig. Maar dat your fear of missing out zo groot is dat je de prijs van 2x PS5 betaald, daar kan ik niet bij. Er komt vast een moment dat je hem uit de winkel kan halen voor de normale prijs.Agaron schreef op zondag 20 september 2020 @ 08:33:
Weet je, iedereen irriteert zich mateloos aan d'r scalpers, ik vind het ook niet netjes.ilfamo schreef op zondag 20 september 2020 @ 08:57:
[...]
Dat je meer betaald voor een concert snap ik nog enigzins, dat is eenmalig. Maar dat your fear of missing out zo groot is dat je de prijs van 2x PS5 betaald, daar kan ik niet bij. Er komt vast een moment dat je hem uit de winkel kan halen voor de normale prijs.
Maar zijn jullie wel bewust dat elke supermarkt /webshop/ groothandel etc allemaal hetzelfde doen? Ook zij melken een product uit om het maximale er uit te halen of kopen een gehele partij op om zodoende een monopolypositie te creëren. Het is nu alleen gevoelig, omdat het andere mensen weerhoudt van aanschaf en dus persoonlijk wordt.
@koenvd90 dat is mijn inziens niet hetzelfde als wat hier gebeurd. Bol.com etc. Maken ook winst op de verkoop.
Ik ga nu álle WC papier ter wereld opkopen met een garantie dat ik het gratis kan retourneren en voor 2-3x de prijs van de hand doen.
Ik ga nu álle WC papier ter wereld opkopen met een garantie dat ik het gratis kan retourneren en voor 2-3x de prijs van de hand doen.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ga je nu serieus een supermarkt vergelijken met scalpers op het internet? Holy shit.koenvd90 schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:10:
[...]
Weet je, iedereen irriteert zich mateloos aan d'r scalpers, ik vind het ook niet netjes.
Maar zijn jullie wel bewust dat elke supermarkt /webshop/ groothandel etc allemaal hetzelfde doen? Ook zij melken een product uit om het maximale er uit te halen of kopen een gehele partij op om zodoende een monopolypositie te creëren. Het is nu alleen gevoelig, omdat het andere mensen weerhoudt van aanschaf en dus persoonlijk wordt.

We kunnen er hele discussies over houden en het zal toch niet stoppen met gebeuren. Buiten dat er gewoon genoeg voorraad had moeten zijn vanuit Sony.
Ik baal er ook best wel van dat ik alle keren buiten de boot viel. Jammer dan. Sony geeft aan meer vrij te geven voor de release, dus dat is het enige wat we kunnen doen en hopen dat het nu wel lukt.
Het is niet leuk, maar het is ook niet verboden.
Ikzelf zou dat gedrag nooit kunnen vertonen, maar blijkbaar zijn er mensen die dat wel een normale gang van zaken vinden.
Ik baal er ook best wel van dat ik alle keren buiten de boot viel. Jammer dan. Sony geeft aan meer vrij te geven voor de release, dus dat is het enige wat we kunnen doen en hopen dat het nu wel lukt.
Het is niet leuk, maar het is ook niet verboden.
Ikzelf zou dat gedrag nooit kunnen vertonen, maar blijkbaar zijn er mensen die dat wel een normale gang van zaken vinden.
Wat een onzin.koenvd90 schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:10:
[...]
Weet je, iedereen irriteert zich mateloos aan d'r scalpers, ik vind het ook niet netjes.
Sony produceert hier de console en niet een Bol punt com of Mediamarkt. Zij kunnen helemaal niks uitmelken noch kunnen zij een monopoly positie aannemen. Ze kopen slechts partijen op voor doorverkoop aan consumenten tegen de prijs die geheel in lijn staat met wat Sony heeft opgegeven.
Niet te vergelijken met mensen die pre-orders verkopen voor 800+ Euro waarbij het voor de koper niet eens een garantie is of het allemaal legit is en hij wel krijgt waarvoor hij betaald heeft.
Ik heb het over de huidige economie, vraag en aanbod en dat geld verdienen nou eenmaal een standaard is geworden. Probeer het niet goed te praten, begrijp me niet verkeerd.Raem schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:20:
[...]
Ga je nu serieus een supermarkt vergelijken met scalpers op het internet? Holy shit.
Het verbaast me alleen niet (meer). Je er aan irriteren, brengt alleen maar frustratie teweeg voor jezelf.
Ik snap sowieso niet dat mensen zich eraan ergeren dat consoles worden doorverkocht. Je hoeft ze niet te kopen... Mensen kopen huizen die ze vervolgens verkopen met 200% winst. Is dat anders vanwege de schaarste? Ik word een beetje moe van alle moraalridders.
JuistHenk- schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:50:
Ik snap sowieso niet dat mensen zich eraan ergeren dat consoles worden doorverkocht. Je hoeft ze niet te kopen... Mensen kopen huizen die ze vervolgens verkopen met 200% winst. Is dat anders vanwege de schaarste? Ik word een beetje moe van alle moraalridders.
Ach. Ik kom het overal tegen in mijn interressegebieden ; whisky, Vinyl, Coil. Wordt allemaal snel gekocht en met veel winst door verkocht.Henk- schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:50:
Jammer dan, dan is het niet voor mij bedoeld.
Let op:
Om dit topic leesbaar te houden:
• Houd het on-topic,
• Géén vraag en aanbod,
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over scalping of het beleid van externe partijen
Plaats alleen orders bij vertrouwde partijen. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview
Om dit topic leesbaar te houden:
• Houd het on-topic,
• Géén vraag en aanbod,
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over scalping of het beleid van externe partijen
Plaats alleen orders bij vertrouwde partijen. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview
![]() | Wel zin in gezellig (offtopic) kletsen? Daarvoor kun je terecht op de Tweakers Discord |