Mathijsonly1 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 17:42:
[...]
mijn betaling was ook geweigerd omdat ik die smsjes van 3d secure niet binnen kreeg. Heb jij ook een mail gekregen waarin staat dat je binnen 5 dagen je betaling moet bijwerken?
Updaten naar een andere creditcard geeft ook foutmeldingen op die webiste. Met die lui in de support chat gezeten - en geven ze aan dat ik het morgen weer moet proberen - al leek het meer op afschepen.
Ik vraag me af of de betaling niet gewoon mislukt omdat er geen voorraad meer is en dat hij niet werkelijk voor mij gereserveerd staat. al staat er: "You need to provide us with a payment method valid in 5 days; Otherwise, your order will be cancelled."
Iemand hier ervaringen mee?
Ja, hier is ervaring mee (o.a. ikzelf!). Het is al een keer uitgelegd, maar de draad gaat heel hard:
Het probleem is de nieuwe regelgeving voor MFA op de CC. De initiele nul euro reservering gaat goed en kan je MFA-en, maar daarna gaat Amazon pollen tegen je CC om de order te verzenden (en het daadwerkelijk af te schrijven). Sommige CC's vinden het allemaal prima na de nul euro reservering, maar andere banken/CC (met name de ING) willen ook voor die poll een MFA signaal, maar gaat fout.
Slechte nieuws: Dit is met een ING pas haast niet op te lossen.
Goede nieuws: Je reservering voor de PS5 blijft vijf dagen staan waarbij je op zoek kan naar een nieuwe betaal methode. Helaas is dat bijna altijd giftcards.
Je moet de giftcards kopen voor de juiste Amazon shop. Dundle.com haalde ik ze vandaan, kan gewoon met iDeal worden betaald.