It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Het is bij mij nog een reservering. Alleen is wel de status van de betaling op de amazon site van “In progress” naar “Completed” gesprongen!PEBKAC schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 16:07:
[...]
Thanks, ik heb even gekeken, deze staat op completed. Het geld is nu ook afgeschreven van mijn CC. Dan zal het wel goed komen neem ik aan
Met jou zijn er nog vele anderen (zoals ik). Komt echt wel goed.ivokenevil schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 18:16:
Hier de UK order ook conpleted maar nog steeds Preparing helaas....
[Afbeelding]
Paar feiten over Amazon UK naar Nederland en Amazon UK algemeen:
- Geld van je creditcard wordt pas afgeschreven als de order is dispatched. Voorlopig zou je het bedrag gereserveerd zien staan en anders snel je bank bellen of in ergste geval wordt je order gecanceld.
- Je kan misschien geen update krijgen als je bank het charge heeft geweigerd waardoor je expliciet bij Amazon of bij je bank moet vragen of de charge zelf is gelukt
- Klantenservice kan zelf niet weten of de item daadwerkelijk in voorraad is dus ene keer zeggen ze out of stock de andere keer je item zal verstuurd worden. Situatie escaleren heeft geen zin.
- laatste keer ging het om een grote restock dus ik gok dat vrijwel alle orders doorgaan
- je order komt 4-9februari op je deurmat
- ben helderziend
Edit: m’n order is nu van belgie naar frankrijk gegaan, lol. Dus gok weer dat belgie andere levertijd hebben dan NL
[ Voor 7% gewijzigd door mustiej op 30-01-2021 18:44 ]
Goede input en hoe verklaar jij dat sommige orders wel al dispatched zijn en andere niet? Doen ze dat in dagelijkse batches?mustiej schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 18:43:
Mensen,
- Geld van je creditcard wordt pas afgeschreven als de order is dispatched. Voorlopig zou je het bedrag gereserveerd zien staan en anders snel je bank bellen of in ergste geval wordt je order gecanceld.
- Je kan misschien geen update krijgen als je bank het charge heeft geweigerd waardoor je expliciet bij Amazon of bij je bank moet vragen of de charge zelf is gelukt
- Klantenservice kan zelf niet weten of de item daadwerkelijk in voorraad is dus ene keer zeggen ze out of stock de andere keer je item zal verstuurd worden. Situatie escaleren heeft geen zin.
- laatste keer ging het om een grote restock dus ik gok dat vrijwel alle orders doorgaan
- ben helderziend
Edit: m’n order is nu van belgie naar frankrijk gegaan, lol. Dus gok weer dat belgie andere levertijd hebben dan NL
How do you track your delivery? I can’t see any updates, except that it has shipped.mustiej schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 18:43:
Mensen,
- ben helderziend
BPost will start giving me updates only once it has arrived in Belgium
30 januari moet het dispatched zijn anders redt het 4-9 februari niet. Dus ik gok annulering of latere zending weer wat in mijn geval het was(1maand gewacht)timpie81 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 18:55:
[...]
Goede input en hoe verklaar jij dat sommige orders wel al dispatched zijn en andere niet? Doen ze dat in dagelijkse batches?
You should able to track your shipment once it's dispatched from Amazon->Order pageempoirky schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 19:40:
[...]
How do you track your delivery? I can’t see any updates, except that it has shipped.
Unfortunately, there I just see “package has shipped”.mustiej schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 20:20:
[...]
You should able to track your shipment once it's dispatched from Amazon->Order page
But for those whose package still has not been dispatched - I think even mid next week dispatch should be enough for a 08.02 delivery.
Also sometimes you can track your package more in detail on https://parcelsapp.com/enempoirky schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 19:40:
[...]
How do you track your delivery? I can’t see any updates, except that it has shipped.
Je bent tenminste garandeert van je bestellingivokenevil schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 20:40:
[Afbeelding]
Voor wie nog geen dispatch heeft.. ik kreeg dit keer een serieus antwoord van de klantenservice.
Dat zou een impliciete bevestiging zijn dat als Amazon UK een drop heeft de rest van Europa wordt leeggezogenivokenevil schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 20:40:
[Afbeelding]
Voor wie nog geen dispatch heeft.. ik kreeg dit keer een serieus antwoord van de klantenservice.

Ik ben er redelijk van overtuigd dat iedereen met een credit card issue, ook al hebben ze dat zoals ik daarna met giftcards rechtgetrokken, nu achter het net gaat vissen. Wel balen, 500 euro aan UK gift cards, daar kan ik heel wat ebooks e.d. voor kopen
Volgens mij annuleert Amazon als ze geen voorraad hebben.mustiej schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 20:49:
[...]
Je bent tenminste garandeert van je bestelling
We gaan het meemaken, kunnen er verder ook niets meer aan doen.
[ Voor 15% gewijzigd door roffeltjes op 30-01-2021 20:55 ]
Hopen dat mijn zwartkijken onnodig is!Stofbal schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 20:57:
Voor de mensen die nog op preparing for dispatch staan zoals ik, afgelopen uur is de reservering op mijn CC veranderd in een daadwerkelijke afschrijving!
My order is also shipped. Mine says atm package has been shipped 30 january.empoirky schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 19:40:
[...]
Meestal betekent dit dat je PS5 verzonden is. Nog geen packing slip?Stofbal schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 20:57:
Voor de mensen die nog op preparing for dispatch staan zoals ik, afgelopen uur is de reservering op mijn CC veranderd in een daadwerkelijke afschrijving!
Helaas niet. Nog even geduld denk ik..Tijnio schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:10:
[...]
Meestal betekent dit dat je PS5 verzonden is. Nog geen packing slip?
Package arrived at an Amazon facility
Rochester, Medway GB
But the T&T is not valid neither parcel app nor postnl.
Same herekoraykupe schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 23:28:
Delivery update for my order:
Package arrived at an Amazon facility
Rochester, Medway GB
But the T&T is not valid neither parcel app nor postnl.
Komt omdat hij onderweg in het Amazon netwerk. Zodra hij bij jou in de buurt is zie je hem pas staan in PostNL omdat zij de laatste stap uitvoeren
30 dec zie ik op mijn profiel weer een fout met mn betaalgegevens, weer contact opgenomen met amazon. Werd me verzekerd dat alles nog goed gaat en dat de site een fout weergeeft. Bij mn betaalingen in amazon zie ik dat de betaling vanaf 30 dec niet meer op pending staat maar betaald. In mijn ING app staat het ook niet meer als gereserveerd maar aps voldaan.
Tot mijn schrik zie ik dat Amazon app op het moment alleen de optie om mn betaalgegevens bij te werken en ik kan ook niet meer naar trace package. Heel vreemd
Klanten service verzekert me dat ik me geen zorgen hoef te maken nog steeds.
Ik heb er echt een hard hoofd in dat dit nog goed gaat komen eerlijk gezegd. Als ik verhalen hoor dat sommige al een verzendbevestiging hebben.
Van amazin krijg ik iedere keer het zelfde riedeltje en ze vinden het geloof ik normaal dat op mij profiel alle alarm bellen afgaan.
Hebben meer mensen dit probleem?
- Bij het verzenden van je order.
- Vijf dagen na het plaatsen van een bestelling.
In dit geval is de vijf dagen termijn verstreken. Het zegt dan dus ook vrij weinig over de status van je order.
Ik kan dit bevestigen. Soms gebeurt het inderdaad 5 dagen na plaatsen order als het product nog niet dispatched is.Paprika schreef op zondag 31 januari 2021 @ 09:59:
Dat je creditcard betaling nu definitief is afgeboekt is standaard procedure. Het is al zo vaak gezegd, maar Amazon zet je creditcard reservering om naar een betaling in twee scenario's.
- Bij het verzenden van je order.
- Vijf dagen na het plaatsen van een bestelling.
In dit geval is de vijf dagen termijn verstreken. Het zegt dan dus ook vrij weinig over de status van je order.
Ik kan ook bevestigen dat als je een order hebt geplaatst waarvan je geen e-mail hebt ontvangen van Amazon dat de betaling is mislukt en je hebt een leverdatum; dat je in de regel je geen zorgen hoeft te maken. Ik heb al aardig wat besteld bij Amazon en nog nooit een annulering gehad behalve bij een warehouse deal.
Zelfs als de voorraad nu op zou zijn ga ik er vanuit dat alle orders die 9 feb als leverdatum hebben gelijk worden verstuurd zodra er nieuwe voorraad binnen is en dus niet zomaar worden geannuleerd.
Ik had begin vorig jaar een Switch besteld voor mijn vrouw toen ze zo moeilijk te krijgen waren en netjes een mail gehad van Amazon dat ze de leverdatum niet meer zouden redden. Niks geannuleerd kwam een week later gewoon binnen.
Als je zelf de klantenservice gaat stalken loop je het risico dat er een incompetente medewerker tussen zit die proactief je order gaat annuleren. Gewoon afwachten dus zelfs als ze maandag of dinsdag dispatchen en upgraden naar priority shipping komt je PlayStation gewoon 9 Feb of eerder binnen.
[ Voor 7% gewijzigd door timpie81 op 31-01-2021 10:13 ]
Ik heb het laatst bij die orders die hier binnen kwamen toen ook gezegd, dit is bij mensen op 23 nov en 3 december ook gebeurd.-Liar- schreef op zondag 31 januari 2021 @ 09:31:
Ps5 op 25 januari besteld bij amazon uk. Eerst gaven ze aan dat mn cc gegevens bijgewert moesten worden. Bij mn bank (ING) gecheckt, alles bleek goed te zijn. Moest alleen nog van amazon kant goedgekeurd worden. Met amazon contact opgenomen. Werd me verteld dat nu alles goed was en dat de levering 27jan -9feb geleverd wordt.
30 dec zie ik op mijn profiel weer een fout met mn betaalgegevens, weer contact opgenomen met amazon. Werd me verzekerd dat alles nog goed gaat en dat de site een fout weergeeft. Bij mn betaalingen in amazon zie ik dat de betaling vanaf 30 dec niet meer op pending staat maar betaald. In mijn ING app staat het ook niet meer als gereserveerd maar aps voldaan.
Tot mijn schrik zie ik dat Amazon app op het moment alleen de optie om mn betaalgegevens bij te werken en ik kan ook niet meer naar trace package. Heel vreemd
Klanten service verzekert me dat ik me geen zorgen hoef te maken nog steeds.
Ik heb er echt een hard hoofd in dat dit nog goed gaat komen eerlijk gezegd. Als ik verhalen hoor dat sommige al een verzendbevestiging hebben.
Van amazin krijg ik iedere keer het zelfde riedeltje en ze vinden het geloof ik normaal dat op mij profiel alle alarm bellen afgaan.
Hebben meer mensen dit probleem?
Je krijgt geen verwachtte delivery date, en ze zeggen ja het komt jouw kant op.
Uiteindelijk komt het ongeveer 1.5 tot 2 weken later binnen. Dus je krijgt er wel 1 maar wel later dan dat je wou
Tot nu toe heeft amazon nog geen orders geannuleerd van mensen bij wie de betaling helemaal goed ging, maar geen voorraad.roffeltjes schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 20:53:
[...]
Dat zou een impliciete bevestiging zijn dat als Amazon UK een drop heeft de rest van Europa wordt leeggezogen![]()
Ik ben er redelijk van overtuigd dat iedereen met een credit card issue, ook al hebben ze dat zoals ik daarna met giftcards rechtgetrokken, nu achter het net gaat vissen. Wel balen, 500 euro aan UK gift cards, daar kan ik heel wat ebooks e.d. voor kopen
[...]
Volgens mij annuleert Amazon als ze geen voorraad hebben.
We gaan het meemaken, kunnen er verder ook niets meer aan doen.
Hierbij moet je langer wachten op voorraad, en krijg je hem gewoon.
Maar heb jij problemen gehad met betaling of een wijziging in betaling dan kan het zijn dat ze hem wel annuleren.
ING0619tje schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:39:
[...]
Tot nu toe heeft amazon nog geen orders geannuleerd van mensen bij wie de betaling helemaal goed ging, maar geen voorraad.
Hierbij moet je langer wachten op voorraad, en krijg je hem gewoon.
Maar heb jij problemen gehad met betaling of een wijziging in betaling dan kan het zijn dat ze hem wel annuleren.

Het is op zich op de derde dag goed gegaan met de betaling (Gifts cards ftw), dus we gaan het merken. Als ik nu een maand moet wachten vind ik het helemaal prima, het heeft geen haast. Cancelen zou vervelend zijn, maar ook dan is er morgen weer een dag
De medewerker van de klantenservice van ING die mijn vrouw te woord stond had in ieder geval opeens heel wat klachten gekregen over Amazon.co.ukmustiej schreef op zondag 31 januari 2021 @ 16:16:
Inmiddels overgestapt naar Rabo CC. Doei ING.
Eigenlijk raar dat ze bij Amazon niet overal alle EU betaal mogelijkheden erin hebben geschoven. DE heeft bijvoorbeeld wel Belgische, Poolse en Nederlandse betaalwijzen erin verwerkt, waarom is dat nou weer niet zo bij amazon FR?
Net zoals dat je op de DE site meerdere talen kan kiezen, maar op de FR site moet je gewoon maar een woordje Frans spreken/ Maar goed, die houding is op zich is wel weer heel erg Frans
[ Voor 40% gewijzigd door roffeltjes op 31-01-2021 16:28 ]
Eindelijk weer wat beweging in mijn order. Geen idee hoelang dit gaat duren voordat ik echt de PS5 in mijn handen heb maar ik track de progress bij Amazon bijna real-time. (baby hit-me one more time, F5
Op naar de volgende status verandering.
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Voor de mensen die wel een datum zal het vast vandaag of morgen op de post gaan vanuit de UK.
Rond 20:00 had ik nog de status preparing, maar deze is nu veranderd naar dispatching now! Dus zeker waard om even te checken jongens!jaspermeul schreef op zondag 31 januari 2021 @ 20:55:
En hier de disc ook door naar now dispatching.
Voor de mensen die wel een datum zal het vast vandaag of morgen op de post gaan vanuit de UK.
Nu net wakker, dacht check nog één keer en mijn status is nu ook gewijzigd naar: dispatched today.

3.30u mailtje gekregen 😁
Nu kan je vervolgens heel de tijd F5 over er al meer info is betreft de track en trace
Die van mij heeft nu de status completed customs clearance process Rochester GB
Goed, en vanaf nu maar hopen dat die chauffeur gezond is, de juiste papieren bij zich heeft, geen gladheid onderweg heeft, er geen stenen in de doos zijn gestopt, doos niet kwijt raakt, postbode er niet mee vandoor gaat, etc, etc.
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Betekent dit dat er geen inklaring meer is als het eenmaal in de EU is aangekomen?BlackPink schreef op maandag 1 februari 2021 @ 08:41:
Leuk om te lezen dat hij uiteindelijk nog bij meer mensen is weggegaan![]()
Nu kan je vervolgens heel de tijd F5 over er al meer info is betreft de track en trace![]()
Die van mij heeft nu de status completed customs clearance process Rochester GB
Hoezo?Nitwitt1991 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:26:
Bezorging wordt via Post NL gedaan, dat vind ik dan wel weer opvallend....
Alles wat normaal van Amazon komt, werd normaal door DHL bezorgd.
Dan heb je "geluk". Amazon stuurt met van alles en iedereen pakketjes naar mij. Tot nu toe DHL (Parcel én Express), PostNL, UPS en RedjePakketje gehad.Nitwitt1991 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:37:
[...]

[ Voor 3% gewijzigd door MachIV op 01-02-2021 09:39 ]
Doe eens gek, lees de bijbehorende handleiding eens.
Chat medewerker gaf aan dat ie gewoon vrijdag geleverd zou worden.
Voorspeld weinig goeds in mijn ogen. Ik vrees persoonlijk dat je een annulatie mag verwachten als je CC reservering geannuleerd is.vrank schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:39:
Hier nog een "preparing for dispatch", zonder expected delivery date (stond eerst op 9 februari ook) en een creditcard reservering die geannuleerd is....
Dat klopt totaal niet, hier is mijn PS5 vanaf amazon.FR ook gekomen met UPS.Nitwitt1991 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:37:
[...]
En kwam uiteindelijk onder naam van UPS maar werd bezorgd door een andere vervoerder.. weet even de naam niet meer. Blauwe auto met een geel logo van een Formule 1 wagen. Zie ze wel vaker.
Alles wat ik normaal via Amazon bestel is via DHL gekomen. Ook mijn eigen PS5 en die van een vriend van mij ook. Ook andere bestellingen. Dus voor mij is Post NL best nieuw voor een Amazon bestellingpelidee schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:44:
[...]
Dat klopt totaal niet, hier is mijn PS5 vanaf amazon.FR ook gekomen met UPS.
En kwam uiteindelijk onder naam van UPS maar werd bezorgd door een andere vervoerder.. weet even de naam niet meer. Blauwe auto met een geel logo van een Formule 1 wagen. Zie ze wel vaker.
Hier is ook alles wat van Amazon is word met DHL bezorgd (normaal gesproken). Misschien is het anders omdat het via FR of UK loopt?pelidee schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:44:
[...]
Ik zou ze bellen als ik jou was lijkt erop dat het niet goed gaat als je cc betaling geannuleerd is.vrank schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:39:
Hier nog een "preparing for dispatch", zonder expected delivery date (stond eerst op 9 februari ook) en een creditcard reservering die geannuleerd is....
Denk het wel.PEBKAC schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:56:
[...]
Hier is ook alles wat van Amazon is word met DHL bezorgd (normaal gesproken). Misschien is het anders omdat het via FR of UK loopt?
Wanneer ik via NL of DE bestel is het DHL, wanneer ik iets via FR bestel vaak ups.
Ik kreeg gisteren een berichtje in zo'n internationale stockbot Telegram groep, dat er was bevestigd dat Amazon DE vandaag een "drop" zou krijgen. Maar dat is en blijft altijd een beetje koffiedik kijken.Paprika schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:06:
Ook ik heb een PostNL T&T ontvangen. Toch apart dat het alleen Amazon UK is waar voorraad beschikbaar is gekomen.
GLS! Die ontbrak nog op mijn lijstje van Amazon vervoerders.pelidee schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:44:
[...]
Voor zo ver ik het begrijp heeft Amazon helemaal geen vaste vervoerders. Ze zullen waarschijnlijk afhankelijk van distributie centrum en aantallen de vervoerder kiezen.
Doe eens gek, lees de bijbehorende handleiding eens.
Niets is relevant tot de winkelwagen werkt en meer dan 2-3 personen een bestelling kunnen plaatsen.Nitwitt1991 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:08:
[...]
Ik kreeg gisteren een berichtje in zo'n internationale stockbot Telegram groep, dat er was bevestigd dat Amazon DE vandaag een "drop" zou krijgen. Maar dat is en blijft altijd een beetje koffiedik kijken.
Het werkt met Amazon precies andersom: vervoerders mogen bieden op de te vervoeren pakketten. Beste (lees: laagste) bieder krijgt de opdracht.MachIV schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:12:
[...]
GLS! Die ontbrak nog op mijn lijstje van Amazon vervoerders.
Voor zo ver ik het begrijp heeft Amazon helemaal geen vaste vervoerders. Ze zullen waarschijnlijk afhankelijk van distributie centrum en aantallen de vervoerder kiezen.
Al de tweede drop na de initiële uitlevering. De rest van de EU sites blijft leeg.Paprika schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:06:
Ook ik heb een PostNL T&T ontvangen. Toch apart dat het alleen Amazon UK is waar voorraad beschikbaar is gekomen.
Ik blijf bij mijn hypothese* dat Amazon EU en UK de PS5 voorraad delen**. Dus als de UK eerst online zet is het meteen voor heel Europa op
* Zoals in het engels: Assumption
** Dit gold pre-Brexit voor heel veel Prime goederen, ik vraag me af of ze ook fysiek voorraad zijn gaan scheiden of dat ze alleen boekhoudkundig de financiën scheiden. Het laatste lijkt me veel logischer.

Ze hebben in het VK andere stekkers in de doos zitten, dus ze kunnen de voorraad niet door elkaar uitleveren.roffeltjes schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:49:
[...]
Ik blijf bij mijn hypothese* dat Amazon EU en UK de PS5 voorraad delen**. Dus als de UK eerst online zet is het meteen voor heel Europa op
Dat leek mij inderdaad ook al...Kreuk schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:51:
[...]
Ze hebben in het VK andere stekkers in de doos zitten, dus ze kunnen de voorraad niet door elkaar uitleveren.
Theoretisch kan dat dus wel. Als fabrikant zijnde wil je je doos zo laat mogelijk ‘dicht plakken’ in de supply chain proces. Dit heeft als voordeel dat je de inhoud van de doos op het laatste moment kan aanpassen. Denk maar bijvoorbeeld aan de doos, de boekjes en kabels per land anders is. Dit heet co-packing (jargon) of contract packing. Ik weet niet of dat bij de PS5 van toepassing is, maar het kan wel.Kreuk schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:51:
[...]
Ze hebben in het VK andere stekkers in de doos zitten, dus ze kunnen de voorraad niet door elkaar uitleveren.
Wikipedia: Contract packager
Gezien het wereldwijde tekort aan PS5 zie ik niet het voordeel. Brengt alleen maar extra kosten met zich mee.Arx schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:14:
[...]
Theoretisch kan dat dus wel. Als fabrikant zijnde wil je je doos zo laat mogelijk ‘dicht plakken’ in de supply chain proces. Dit heeft als voordeel dat je de inhoud van de doos op het laatste moment kan aanpassen. Denk maar bijvoorbeeld aan de doos, de boekjes en kabels per land anders is. Dit heet co-packing (jargon) of contract packing. Ik weet niet of dat bij de PS5 van toepassing is, maar het kan wel.
Maakt niet uit voor welke regio Sony nu PS5's verpakt, ze raken toch uitverkocht. Dan is het logischer en goedkoper om het af fabriek te verpakken voor de regio waar het naar toe gaat.
Ah, die term kende ik nog niet. Maar de stekker zit zo ver weggestopt dat ik me niet kan voorstellen dat Sony hier de moeite voor gaat doen.Arx schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:14:
[...]
Theoretisch kan dat dus wel. Als fabrikant zijnde wil je je doos zo laat mogelijk ‘dicht plakken’ in de supply chain proces. Dit heeft als voordeel dat je de inhoud van de doos op het laatste moment kan aanpassen. Denk maar bijvoorbeeld aan de doos, de boekjes en kabels per land anders is. Dit heet co-packing (jargon) of contract packing. Ik weet niet of dat bij de PS5 van toepassing is, maar het kan wel.
Als u in Beligum bent, zou het binnen een paar dagen moeten worden geleverd. Ik hoop zelfs dat het woensdag of zelfs morgen kan komen.me_mrtn schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:48:
Die van mij is nu ook in Moeskroen sinds vanochtend. Kan haast niet geloven dat het nog negen dagen zou duren voor die op de stoep staat.
Dat is een hele goed opmerking!Kreuk schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:51:
[...]
Zoals ik al zei "assumption"
Weet niet of dit probleem bij Amazon is. Ik had bij mijn pre-order ook wat issues met de betaling. Eerst een foutmelding en vervolgens leek het geaccepteerd te zijn. Echter kreeg ik ook gemixte berichten vanuit de klantenservice (Amazon NL btw). Om toch verdere problemen te voorkomen heb ik uiteindelijk 500 euro aan cadeaubonnen gekocht bij Amazon en deze op mijn account gezet. Vervolgens daarmee ook de hele PS5 afbetaald.vrank schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:39:
Was een beetje omslachting, maar zo wist ik wel zeker dat ik geen creditcard issues zou hebben.
Zo heb ik het ook opgelost, maar zo te zien heb ik zo toch de shipment gemist. Klantenservice contacteren heeft in dit soort dingen ook niet zoveel zin, eens kijken of er deze week nog wat schot in komt (expected 9 feb).Raxious schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:22:
[...]
Weet niet of dit probleem bij Amazon is. Ik had bij mijn pre-order ook wat issues met de betaling. Eerst een foutmelding en vervolgens leek het geaccepteerd te zijn. Echter kreeg ik ook gemixte berichten vanuit de klantenservice (Amazon NL btw). Om toch verdere problemen te voorkomen heb ik uiteindelijk 500 euro aan cadeaubonnen gekocht bij Amazon en deze op mijn account gezet. Vervolgens daarmee ook de hele PS5 afbetaald.
Was een beetje omslachting, maar zo wist ik wel zeker dat ik geen creditcard issues zou hebben.
[ Voor 197% gewijzigd door roffeltjes op 01-02-2021 12:26 ]
Zie dat je het bericht iets hebt aangepast, maar ik was een van de gelukkige die hem 1 dag na release in huis had. Mijn bestelling werd echter ook pas op het laatste minuut veranderd, en kwam ook echt pas op de datum zoals deze vermeld stond bij de bestelling. Idd dus nog even afwachten.roffeltjes schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:23:
[...]
Zo heb ik het ook opgelost, maar zo te zien heb ik zo toch de shipment gemist. Klantenservice contacteren heeft in dit soort dingen ook niet zoveel zin, eens kijken of er deze week nog wat schot in komt (expected 9 feb).
Dank voor de tip!Raxious schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:22:
[...]
Weet niet of dit probleem bij Amazon is. Ik had bij mijn pre-order ook wat issues met de betaling. Eerst een foutmelding en vervolgens leek het geaccepteerd te zijn. Echter kreeg ik ook gemixte berichten vanuit de klantenservice (Amazon NL btw). Om toch verdere problemen te voorkomen heb ik uiteindelijk 500 euro aan cadeaubonnen gekocht bij Amazon en deze op mijn account gezet. Vervolgens daarmee ook de hele PS5 afbetaald.
Ja, ik las dat het in jouw geval om de preorder ging, ik zit met de UK shipment. Maar goed, even lekker laten lopen, verder kan ik noch de klantenservice hier iets mee doen.Raxious schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:30:
[...]
Zie dat je het bericht iets hebt aangepast, maar ik was een van de gelukkige die hem 1 dag na release in huis had. Mijn bestelling werd echter ook pas op het laatste minuut veranderd, en kwam ook echt pas op de datum zoals deze vermeld stond bij de bestelling. Idd dus nog even afwachten.
Interessant! In dit geval is de doos van de UK PS5 geloof ik ook anders dan die van de rest van de EU. Maar aangezien je bericht begint met ‘theoretisch’ heb je alsnog gelijk!Arx schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:14:
[...]
Wat the h... heb ik nou een PS5 met beschadigde verpakking op Amazon.de gekocht ? Telegram groep ging af.Tijnio schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:56:
[...]
Interessant! In dit geval is de doos van de UK PS5 geloof ik ook anders dan die van de rest van de EU. Maar aangezien je bericht begint met ‘theoretisch’ heb je alsnog gelijk!
480 euro.
We gaan het zien.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ja, die van 480 euro was een tweedehands PS5.loekf2 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:07:
[...]
Wat the h... heb ik nou een PS5 met beschadigde verpakking op Amazon.de gekocht ? Telegram groep ging af.
480 euro.
We gaan het zien.
Er waren er 3.. en veel meer bestellers. Overigens is die PS5 vaak nog gewoon prima! Misschien een klein krasje of een beschadigde doos.loekf2 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:07:
[...]
Wat the h... heb ik nou een PS5 met beschadigde verpakking op Amazon.de gekocht ? Telegram groep ging af.
480 euro.
We gaan het zien.
We gaan het zien, anders gaat ie weer retour.Timothy3000 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:08:
[...]
Ja, die van 480 euro was een tweedehands PS5.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Trouwens Amazon warehouse verkocht het, dus betrouwbaar en garandeerd goed/nieuw werkend product.
Iemand bekend met de levertijd uit Duitsland e.d. tegenwoordig? 2-3 werkdagen gok ik?
Protip, de Telegram groep was hier net iets sneller dan mijn zelfgemaakte check met Visualping via Chrome
[ Voor 16% gewijzigd door Asure op 01-02-2021 13:12 ]

Betaald met AMEX, dus is geen probleem. Ze belasten pas als ie verstuurd is.mustiej schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:10:
Een probleem met Amazon warehouse is dat als de item niet in voorraad is en dus geannuleerd moet worden, het heel lang zal duren voordat amazon warehouse een update stuurt en vervolgens je geld terugstort dus we zijn 500euro lichter voor de komende weken/maanden.
Trouwens Amazon warehouse verkocht het, dus betrouwbaar en garandeerd goed/nieuw werkend product.
Ik heb nog twee collega's die schreeuwen om een PS5, dus als je er eentje kwijt moet ;-)factor schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:13:
Geen idee hoe, maar blijkbaar heb ik 2 tegelijk via die warehouse deal besteld
Ik heb ook in December een tweedehands ps5 besteld, maar na regelmatig contact te hebben gezocht konden ze steeds niet aangeven wanneer hij verzonden werd. Ze zeiden steeds dat deze er niet was, en ze niet wisten wanneer er weer een tweedehands binnen zou komen. Ik kon hem annuleren, maar dan was ik wel die ps5 voor die prijs kwijt. Na 3 weken toch maar gedaan, aangezien er niks verzonden werd..Asure schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:10:
Beschadigde verpakking maakt mij niet uit, ik heb er ook eentje weten te bemachtigen. Als de console niet goed is dan merken we dat snel genoeg. Prima ervaring met Amazon en garantie tot nu toe.
Iemand bekend met de levertijd uit Duitsland e.d. tegenwoordig? 2-3 werkdagen gok ik?
Protip, de Telegram groep was hier net iets sneller dan mijn zelfgemaakte check met Visualping via Chrome
Is amazon zelf, dus betrouwbaarferryc schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:15:
Hi allen, volgens mij is het me net gelukt op Amazon.de. Welliswaar tweedehands maar wel via Amazon EU SARL. Wat denken jullie, is dit betrouwbaar?
[Afbeelding]
Ik was dus ook een van die drie ;-)ferryc schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:15:
Hi allen, volgens mij is het me net gelukt op Amazon.de. Welliswaar tweedehands maar wel via Amazon EU SARL. Wat denken jullie, is dit betrouwbaar?
[Afbeelding]
Ik was echt snel met clicken.. sta nog steeds te shaken van de adrenaline!
loekf2 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:16:
[...]
Ik was dus ook een van die drie ;-)
Ik was echt snel met clicken.. sta nog steeds te shaken van de adrenaline!
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Hier al meer dan drie bestellers via tweakers laat staan elders
Om dit topic leesbaar te houden:
• Houd het on-topic,
• Géén vraag en aanbod,
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over scalping of het beleid van externe partijen
Plaats alleen orders bij vertrouwde partijen. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview
![]() | Wel zin in gezellig (offtopic) kletsen? Daarvoor kun je terecht op de Tweakers Discord |