Ik denk spanningzoekersverhalen. Bezorgers hebben altijd al dagelijks nog veel duurdere producten in handen dan een PS5. Een beetje iPhone is al 3x zo duur... en voor 500 euro gaan ze echt niet hun baan op het spel zetten.Evertt schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:40:
Ze zijn lekker bezig bij Postnl net een doos geleverd gekregen met dezelfde gewicht en de zelfde omdoos formaat als de ps5 van een paar weken geleden.
Deze doos is ingescheurd om waarschijnlijk te zien of er een ps5 in zat.
Eerst wou de bezorger een foute pakket afleveren met een andere adres. Gelukkig kwam hij nog terug toen hij het niet kon vinden in de bus. Hij deed er zeer geheimzinnig over.
Zonet de controller kunnen maken van mijn warehouse deal.
Bleek dat de knop er gewoon niet goed op zat, zat boven het klepje ipv onder.
Goed terug op geklikt & fixed
Je klikt de knoppen er vrij makkelijk uit als je een beetje voorzichtig bent..
Dus heb nu een warehouse deal PS5 met een aantal krassen op en een gemassacreerde doos voor 414€. Ik klaag niet!
Succes nog allemaal met de zoektocht!! Als ik ergens updates hoor die hier nog niet geweten zijn laat ik dat hier uiteraard weten!
Goed terug op geklikt & fixed
Dus heb nu een warehouse deal PS5 met een aantal krassen op en een gemassacreerde doos voor 414€. Ik klaag niet!
Succes nog allemaal met de zoektocht!! Als ik ergens updates hoor die hier nog niet geweten zijn laat ik dat hier uiteraard weten!
Ik heb hem 20-11-2020 gepreorderd en ik zag toen dat ik iets van 160 was.JayKay1987 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:22:
[...]
14-11-2020
Ik weet alleen niet 100% of de informatie die de dame aan me gaf betrouwbaar was/is
Duurt dus nog wel eventjes helaas.
Top! Veel plezier ermee!thcshadow schreef op woensdag 30 december 2020 @ 18:44:
Zonet de controller kunnen maken van mijn warehouse deal.
Goed terug op geklikt & fixed![]()
Dus heb nu een warehouse deal PS5 met een aantal krassen op en een gemassacreerde doos voor 414€. Ik klaag niet!![]()
Dan was hij voor 1 van die 2 exemplaren de eerste volgens het systeem, maar dat laatste zou best wel eens RNG picking kunnen zijn.Wackmack schreef op woensdag 30 december 2020 @ 17:28:
[...]
Januari komt er hopelijk een fatsoenlijke drop. Heb jij trouwens een idee hoe dit mis is gegaan? Waren er op de 19e wel twee te koop en eentje is naar een Tweaker gegaan.
[ Voor 7% gewijzigd door Paprika op 30-12-2020 19:26 ]
Hoop voor je dat je erbij zit! Ik ken echter mensen die al rond februari/maart hebben besteld en hem ook nog niet hebben gekregen.Joris8580 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:55:
Tsjaah ik zou dit ding nooit tweedehands kopen... alleen al om het feit dat er iets aan kan zijn. Ieder zijn ding natuurlijk maar het voornaamste is dat jij er blij mee bent.
Ik vindt nog steeds dat de release niet echt loopt hoe het hoorde... ik sta onder bewindvoering wat wil zeggen dat ik niet zomaar kan kiezen waar ik hem koop. Advocate zei game mania... kon ik niet in de media markt gaan bestellen he... dus is echt wel K.U.T. Nu ja hopelijk krijgt GM snel weer een lading en dan hopen dat ik erbij zit wat wel zou mogen voor er al te zitten van 8/8/2020...
Je hebt nog geluk gehad dat het een PS5 is en dat het niet lang zal duren dat je custom plates kunt kopen. Anders zou je nog kunnen overwegen om het over te gaan spuiten.thcshadow schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:27:
[...]
Net al een mailtje terug van Amazon, als ik de PS5 hou krijg ik 15% korting (€73.62).
Ja die strepen krijg ik er inderdaad niet af maar het is nu ook niet dat hij helemaal beschadigd is. Heel lichte schade zou ik zeggen. Een paar streepjes, niet veel.
Vind het inderdaad wel vreemd van die controller, die hou je gewoon in je hand en zou je direct moeten door hebben. Als ik zo reportages zie wat ze doen met teruggestuurde artikelen bij Amazon snap ik het helemaal niet.
Ik ga nu een controller gaan halen bij Mediamarkt of Coolblue en ga dan mijn PS5 avontuur beginnen
Moest hij niet zo moeilijk te krijgen zijn had ik hem gegarandeerd terug gestuurd. Maar nu dat (gigantisch) ding voor mijn neus staat kan ik er geen afscheid meer van nemen
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Ja denk dat het van filiaal tot filiaal afhankelijk is...Santiago2019 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 20:00:
[...]
Hoop voor je dat je erbij zit! Ik ken echter mensen die al rond februari/maart hebben besteld en hem ook nog niet hebben gekregen.
Hmm dus 4 a 5 maanden vertraging? Dus ik heb in september gepreordererd, dan kan het zijn dat ik de mijne volgende maand heb?thcshadow schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:15:
Kom net van Game Mania voor een nieuwe controller en tot mijn verbazing ook een laadstation kunnen kopen. Al is die niet van PS zelf, ze garanderen bij Game Mania dat die perfect of zelfs beter werkt dan de originele.
Verkopen hem intussen al een kleine maand en hebben van niemand klachten gehad of retour.
Heb toen even gesproken met hen over de status van de PS5, ik kende hem nu toevallig die kerel die achter de balie stond.
Was heel open ivm de leveringen van de PS5:
Hij liet weten dat de leveringen steeds in kleinere aantallen zijn, bij release kregen ze er een 150-200 per filiaal.
Toen is het telkens geminderd, elke keer ongeveer 1/3 minder qua aantallen.
Bij de laatste levering kregen ze er nauwelijks 20-30 binnen liet hij me weten, accessoires behalve de controller krijgen ze helemaal niet binnen, daar is enkel bij release een vrij grote levering van geweest. Sindsdien niet meer.
Ook gevraagd moest je nu pre orderen.. Dan zou je de console ongeveer in april-mei ontvangen maar kon hij niet met zekerheid zeggen.
Ze verwachten pas een nieuwe levering in de eerste weken van januari, ze zijn gestopt met te zeggen dat ze normaal dan of dan zouden binnenkomen omdat ze al enkele kwade klanten over de vloer kregen die dan zeggen "maar jullie hadden beloofd dat ik hem dan zou hebben!! etc...".
Ik zit daar trouwens vast, ik heb mijn ps4 pro voor 250 euro verkocht ook in september en heb dus een waardebon van GM liggen die ik uiteraard wil gebruiken voor de PS5 te kopen
Is niet gezegd... heb geinformeerd game mania Kortrijk waar ik op de wachtlijst sta sinds 8/8/2020 en daar zeiden ze dat ik nog voor de grote rush van september was waar ze er heel veel hebben binnengekregen...Cowboy_Henk schreef op woensdag 30 december 2020 @ 23:05:
[...]
Hmm dus 4 a 5 maanden vertraging? Dus ik heb in september gepreordererd, dan kan het zijn dat ik de mijne volgende maand heb?
Ik zit daar trouwens vast, ik heb mijn ps4 pro voor 250 euro verkocht ook in september en heb dus een waardebon van GM liggen die ik uiteraard wil gebruiken voor de PS5 te kopen
Ik heb zelfs midden juni gereserveerd in game mania Eeklo, maar ook nog niets gehoord. Geen idee wanneer het zo ver is.
Pre order annuleren daar ga ik nu ook niet doen, maar het is wel de laatste keer ik daar een console pre order. Doe je het maanden voor andere retailers, mag je er nog langer op wachten. Ondertussen hou ik ook andere retailers in de gaten.
Pre order annuleren daar ga ik nu ook niet doen, maar het is wel de laatste keer ik daar een console pre order. Doe je het maanden voor andere retailers, mag je er nog langer op wachten. Ondertussen hou ik ook andere retailers in de gaten.
In het vervolg ga ik naar media markt...Pufster schreef op donderdag 31 december 2020 @ 00:17:
Ik heb zelfs midden juni gereserveerd in game mania Eeklo, maar ook nog niets gehoord. Geen idee wanneer het zo ver is.
Ik juni in Utrecht. Nog geen ps5. Dus kan nog wel evne durenCowboy_Henk schreef op woensdag 30 december 2020 @ 23:05:
[...]
Hmm dus 4 a 5 maanden vertraging? Dus ik heb in september gepreordererd, dan kan het zijn dat ik de mijne volgende maand heb?
Echt exact dit ja. De GM doet maar wat. Had bij de ps4 overigens wel een goede ervaring bij GM. En toen er iets stuk was deden ze totaal niet moeilijk en kreeg direct een nieuwe.Pufster schreef op donderdag 31 december 2020 @ 00:17:
Ja ik denk persoonlijk dat het kan verschillen van filiaal tot filiaal tot welke datum ze uitleverde... maar goed het is en blijft een zooitje...cropolite schreef op donderdag 31 december 2020 @ 09:10:
[...]
Echt exact dit ja. De GM doet maar wat. Had bij de ps4 overigens wel een goede ervaring bij GM. En toen er iets stuk was deden ze totaal niet moeilijk en kreeg direct een nieuwe.
Is ze ook weer niet helemaal aan te rekenen hoor. Ze zijn afhankelijk van Sony. Maar mocht er een ps6 komen ooit. Dan doe ik meerdere pre orders hahah.Joris8580 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 09:41:
[...]
Ja ik denk persoonlijk dat het kan verschillen van filiaal tot filiaal tot welke datum ze uitleverde... maar goed het is en blijft een zooitje...
Ja helaas heb ik die luxe niet... ik zal naar MM gaan die leveren tenminste fatsoenlijk.cropolite schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:10:
[...]
Is ze ook weer niet helemaal aan te rekenen hoor. Ze zijn afhankelijk van Sony. Maar mocht er een ps6 komen ooit. Dan doe ik meerdere pre orders hahah.
Amazon UK lijkt nu gestopt te zijn met leveringen naar EU, tenzij het item ook in EU warehouse ligt. PS5 bestellen op Amazon UK lukt daarom nu ook niet.
[ Voor 3% gewijzigd door MelvinW op 31-12-2020 11:34 ]
Was te verwachten he met die brexit dinges...MelvinW schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:34:
Amazon UK lijkt nu gestopt te zijn met leveringen naar EU, tenzij het item ook in EU warehouse ligt. PS5 bestellen op Amazon UK lukt daarom nu ook niet.
Je gaat ook invoertaksen en dergelijke moeten betalen. Engeland is nu economisch gezien hetzelfde als USA of TimboektoeJoris8580 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:35:
[...]
Was te verwachten he met die brexit dinges...
Klopt daarom dat ze gestopt zijn voorlopig met naar europa te verschepen denk ik...Antigo schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:42:
[...]
Je gaat ook invoertaksen en dergelijke moeten betalen. Engeland is nu economisch gezien hetzelfde als USA of Timboektoe
Dit klopt niet wat je zegt, een van de afspraken in de Brexit deal is dat er vrij handel blijft. Geen invoerrechten dus.Antigo schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:42:
[...]
Je gaat ook invoertaksen en dergelijke moeten betalen. Engeland is nu economisch gezien hetzelfde als USA of Timboektoe
Dus de rede moet waarschijnlijk iets anders zijn als Amazon UK niet meer naar Europa verscheept.
Mensen roepen dingen op basis van wat ze zelf denken.jcj1982 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:44:
[...]
Dit klopt niet wat je zegt, een van de afspraken in de Brexit deal is dat er vrij handel blijft. Geen invoerrechten dus.
Dus de rede moet waarschijnlijk iets anders zijn als Amazon UK niet meer naar Europa verscheept.
Ik had de 27e een mail gehad Amazon UK dat hij 6 januari verscheept zou worden en zojuist een mailtje dat hij is geannuleerd zonder reden...

De hunt gaat weer opnieuw beginnen...
Je zou er toch wat van krijgen, ongekend zuur.BlackPink schreef op donderdag 31 december 2020 @ 15:04:
Ik had de 27e een mail gehad Amazon UK dat hij 6 januari verscheept zou worden en zojuist een mailtje dat hij is geannuleerd zonder reden...![]()
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Amazon maar even gebeld wegens de brexit is nu het beleid dat niet meer naar NL wordt verzonden i.v.m. extra belasting voor Amazon.BlackPink schreef op donderdag 31 december 2020 @ 15:04:
Ik had de 27e een mail gehad Amazon UK dat hij 6 januari verscheept zou worden en zojuist een mailtje dat hij is geannuleerd zonder reden...![]()
Mooi kut dus.
Pff deze is wel ff zuur ja. Snel maar weer een flesje opentrekken en een oliebol pakkenDavidas schreef op donderdag 31 december 2020 @ 15:17:
[...]
Je zou er toch wat van krijgen, ongekend zuur.
Hopelijk staan ze die binnenkort weet toe, desnoods dat ze de belasting doorberekenenBlackPink schreef op donderdag 31 december 2020 @ 15:18:
[...]
Amazon maar even gebeld wegens de brexit is nu het beleid dat niet meer naar NL wordt verzonden i.v.m. extra belasting voor Amazon.
Mooi kut dus.[Afbeelding]
https://www.rijksoverheid...online-aankopen-na-brexitjcj1982 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:44:
[...]
Dit klopt niet wat je zegt, een van de afspraken in de Brexit deal is dat er vrij handel blijft. Geen invoerrechten dus.
Het klopt wel wat hij zegt.
Zie je nou wel... ik had het hier nog gezegd samen met nog iemand...BlackPink schreef op donderdag 31 december 2020 @ 15:18:
[...]
Amazon maar even gebeld wegens de brexit is nu het beleid dat niet meer naar NL wordt verzonden i.v.m. extra belasting voor Amazon.
Mooi kut dus.[Afbeelding]
Sorry, dit klopt wel degelijk wat hij zei.jcj1982 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:44:
[...]
Jaja, alles blijft hetzelfde...jcj1982 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:44:
[...]
Man votes for Brexit - now seems shocked that it will mean more paperwork for his business exporting live eels & realises EU customers will just buy from somewhere in the EU that doesn't require this paperwork instead.
— Slough for Europe 🇪🇺 💙 🇺🇦 (@SloughForEU) 29 december 2020
Remember when this was project fear?https://t.co/6TCtHkYWoQ
Kreeg dit bericht nav een chatsessie met de support van Amazon.co.uk
Order van 3/12 geannuleerd vandaagI just wanted to confirm a few things with you via email, It seems as though this order has been cancelled as we were unable to source more stock for this item. Due to the new lockdown regulations in certain areas due to the current situation, certain air paths have been closed and it has been increasingly difficult to source stock of certain items so instead of having you wait with uncertainty, the order was cancelled. I have looked on the website as well and this item is currently unavailable as we are unable to source stock for our fulfillment sites. I do apologise that no reasoning was given to you in the email that was sent earlier today.
I understand the inconvenience this situation has caused and on this occasion, I'd like to give you £10.00 promotional credit as a goodwill gesture, for use towards your next Amazon.co.uk order.
Mooi kut dit zitten/zaten wij dus in hetzelfde schuitje. Mijn order van 3/12 vandaag ook geannuleerd.Giga_ schreef op donderdag 31 december 2020 @ 19:39:
Kreeg dit bericht nav een chatsessie met de support van Amazon.co.uk
[...]
Order van 3/12 geannuleerd vandaag
Hoe zit het trouwens met als je van een persoon koopt uit de UK? Levert dit ook problemen op.
Volgens deze pagina van de belastingdienst moet je ook hier inklaringskosten en BTW over betalen:dragonwith schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 09:46:
Hoe zit het trouwens met als je van een persoon koopt uit de UK? Levert dit ook problemen op.
https://www.belastingdien...tenland_van_particulieren
Er is dat regeltje met “commercieel van aard”. Als dat wel van toepassing is (eBay etc) dan doet de belastingdienst alsof je het bij een buitenlandse webwinkel koopt.
[ Voor 14% gewijzigd door flab007 op 01-01-2021 11:05 ]
Heel simpel, je importeert. Voor een buiten EU zending wordt de (geschatte) waarde van de item op etiket/document gezet en daarover wordt btw bedrag op bepaald voor invoer.flab007 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 11:03:
[...]
Volgens deze pagina van de belastingdienst moet je ook hier inklaringskosten en BTW over betalen:
https://www.belastingdien...tenland_van_particulieren
Er is dat regeltje met “commercieel van aard”. Als dat wel van toepassing is (eBay etc) dan doet de belastingdienst alsof je het bij een buitenlandse webwinkel koopt.
Je kunt bijv. familie in UK vragen jou een PS5 te kopen en verzenden met bedrag € 20,- op etiket maar als doos door inspectie (xray of openen) op hoger waarde geschat wordt, kun je daar gewoon btw over betalen.
(Heb zelf diverse Star Wars-collectables uit Canada en VS geïmporteerd. Heb dat sjoemelen met liegen over lage waarde nooit gedaan hoor maar zijn wel veel pakketten van mij geopend voor reguliere inspectie)
De UK is een stuk minder leuk geworden voor handel met de EU. Je komt echt voor verborgen kosten te staan. Daarbij moet zo’n PlayStation uberhaupt het land inkomen. Daar hebben ze ook al op moment met andere producten grote moeite mee. Als ie dan eindelijk binnen is dan moet hij er ook nog weer uit komen.
Dan krijg je douane, belastingen en nog eventuele import heffingen waarvan nog steeds niet 100% duidelijk is hoe ze dat gaan regelen.
Ik heb mijn PS4 uit Uk gehaald, had voor de 5 ook een bestelling bij Amazon. Ik zou het, als je al een order kan plaatsten, zeker afraden de aankomende maand/maanden
Dan krijg je douane, belastingen en nog eventuele import heffingen waarvan nog steeds niet 100% duidelijk is hoe ze dat gaan regelen.
Ik heb mijn PS4 uit Uk gehaald, had voor de 5 ook een bestelling bij Amazon. Ik zou het, als je al een order kan plaatsten, zeker afraden de aankomende maand/maanden
Mijn order was op de 30e niet geannuleerd, wat volgens mij vrij bijzonder is. Gister is de status aangepast van pending for dispatch naar prepare for dispatch. Net even gesproken met de chat, deze info komt toch ergens vandaan zou je zeggen.Paprika schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:48:
[...]
Eigenlijk precies het scenario wat ik dus had verwacht. Het enige dat nu dus nog speelt is dat de klantenservice helemaal niet gaat over hetgeen er wordt gezegd in de reactie. Nu klinkt het alsof dit allemaal handmatige handelingen zijn, maar dat is helemaal niet 't geval.
Echt de chat van Amazon. Je hebt snel antwoord maar je hebt er echt helemaal niks aan. Ze geven per sessie en ander antwoord en het klopt nooit.Wackmack schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 11:00:
[...]
Mijn order was op de 30e niet geannuleerd, wat volgens mij vrij bijzonder is. Gister is de status aangepast van pending for dispatch naar prepare for dispatch. Net even gesproken met de chat, deze info komt toch ergens vandaan zou je zeggen.
[Afbeelding]
Ga er maar niet vanuit dat je iets krijgt. Wil niet lullig doen maar die chat is echt geen graadmeter voor een goed antwoord op je status van de bestelling.
Ja is ook zo. Moet ook echt minder waarde hechten aan de chat. Het is tenslotte iedere keer een teleurstelling geweest. De order zou al meedere keren worden geleverd, werd ook bevestigd door de chat.Giga_ schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 11:02:
[...]
Echt de chat van Amazon. Je hebt snel antwoord maar je hebt er echt helemaal niks aan. Ze geven per sessie en ander antwoord en het klopt nooit.
Ga er maar niet vanuit dat je iets krijgt. Wil niet lullig doen maar die chat is echt geen graadmeter voor een goed antwoord op je status van de bestelling.
Enige wat echt telt, is een niewe delivery date.
Ter info: op 14 december de PS5 besteld bij MediaMarkt ‘s-Hertogenbosch. Vandaag gehoord dat ik op plek 317 sta nu. Er zijn er reeds 248 uitgeleverd. Hopelijk nemen de aantallen snel toe.
Ik heb er hier ook nog 1 staan, bij mij staat er nu ook 'Preparing for Dispatch'.Wackmack schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 11:00:
[...]
Mijn order was op de 30e niet geannuleerd, wat volgens mij vrij bijzonder is. Gister is de status aangepast van pending for dispatch naar prepare for dispatch. Net even gesproken met de chat, deze info komt toch ergens vandaan zou je zeggen.
[Afbeelding]
Amazon UK verzendt weer naar Nederland. Import fees worden nu apart vermeld, maar qua prijs is alles vrijwel hetzelfde gebleven. £460 ongeveer voor een PS5 incl verzenden naar Nederland. Geen bijkomende kosten.
[ Voor 6% gewijzigd door MelvinW op 02-01-2021 13:00 ]
MelvinW schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 13:00:
Amazon UK verzendt weer naar Nederland. Import fees worden nu apart vermeld, maar qua prijs is alles vrijwel hetzelfde gebleven. £460 ongeveer voor een PS5 incl verzenden naar Nederland. Geen bijkomende kosten.
:strip_exif()/f/image/IjjcUFdfZ9b4dIwvyz3xi7Id.jpg?f=fotoalbum_large)
Een PS5 wordt door 21% btw heffing bij NL douane al plm € 626,- en dan komen invoerrechten er nog bij. Altijd goedkoper dan kopen bij ‘je-weet-wel-wie’-luitjes...
Maar wat als ik nou de ps5 bestel op het adres van mijn familie daar en hun het naar mij sturen?Maroi schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 14:21:
[...]
[Afbeelding]
Een PS5 wordt door 21% btw heffing bij NL douane al plm € 626,- en dan komen invoerrechten er nog bij. Altijd goedkoper dan kopen bij ‘je-weet-wel-wie’-luitjes...
Dan ben je aan het smokkelen en kan je dus op Schiphol eruit worden gepikt. Ze zullen ervan uitgaan dat je familie tergoeder trouw heeft gehandeld, dus ik neem aan dat je geen strafbeschikking krijgt (maar dat kan in principe wel), maar je zal dan wel een naheffing voor BTW krijgen.oneshot1tkil schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 14:23:
[...]
Maar wat als ik nou de ps5 bestel op het adres van mijn familie daar en hun het naar mij sturen?
Betreft invoerrechten; die zijn voor laptops 0% en voor speelgoed 0-4%. Dat zal op zich dus meevallen (ik gok op het 0% tarief, maar ik ben geen expert).
https://www.belastingdien...-bij-buitenlandse-webshop
[ Voor 44% gewijzigd door roffeltjes op 02-01-2021 14:41 ]
Het probleem is dat veel mensen niet door hebben dat Free-Trade betekent dat er geen tarief muur is (dus extra heffingen), maar dat er wel reguliere heffingen; invoerrechten en (vooral) BTW wordt geheven.MelvinW schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 13:00:
Dat wordt sowieso wel even grimassen want ik durf goed geld erop te zetten dat het overgrote deel van de Britten dit ook niet doorheeft (free=gratis!). IMHO zijn de Britten compleet gef**ked, niet alleen worden veel dingen duurder, ze zullen erachter komen dat veel dingen minder goed te verkrijgen zijn (zijn al een aantal bedrijven die uberhaupt niet meer over het kanaal gaan leveren, zoals Rose Bikes).
Lijkt me ook allemaal veel minder prettig met retourneren/garantie, iets wat ik met Amazon.de niet spannend vindt.
Ik ben wel heel benieuwd hoe het gaat lopen met dingen die je bij Amazon Prime (de of nl) bestelt en volgens de track en trace uit een magazijn in Engeland komen. Ik heb in December een paar kabeltjes bij DE besteld, en volgens de track en Trace zijn ze nu na twee weken aangekomen in Amsterdam... omdat ze uit Engeland blijken te komen en vastzaten in het lorrypark.
Dan gaat ie ook via de douane en komt er ook een heffing op. Je moet waarde inhoud aangeven voor export/import. En als een doos van plm 7 kg een waarde heeft van € 10,-, gaat ie in NL door de scanner en/of open en dan zien ze werkelijk waarde > BAM, btw en invoerrechten!!oneshot1tkil schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 14:23:
[...]
Maar wat als ik nou de ps5 bestel op het adres van mijn familie daar en hun het naar mij sturen?
Enige kans om douane te omzeilen is om je familie uit de UK met boot of trein je PS5 naar vaste land te laten brengen... 😉
Bestel nou gewoon op het vaste land mensjes...
Ja kom net van game mania BE in kortrijk was dat laadstation gaan ophalen dat ik besteld had... nog eens geinformeerd naar de ps5 ja ze weten echt niet wanneer en hoeveel ze er gaan krijgen...
Tja.. als dat überhaupt mogelijk was...Vincitore058 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 15:27:
Bestel nou gewoon op het vaste land mensjes...
Zodra het weer mogelijk is bedoel ik ook natuurlijk! Snap zelf ook wel dat het op het moment onmogelijk is. Daarom die UK discussie ook totaal zinloos.
Ik geloof eigenlijk niet dat de prijs ongeveer hetzelfde zal zijn. Je kunt het natuurlijk nu ook niet testen door een PS5 in je winkelmand te plaatsen. Maar ervan uitgaande dat de PS5 tot speelgoed gerekend wordt en de importheffing dan 4% is, heb ik willekeurig 360 en 450 GBP speelgoed in de winkelmand geplaatst. Pas bij proceed to checkout worden de heffingen toegevoegd. Dan kost het speelgoed ineens duurder onder de streep. Ik zou eerder rekenen op ongeveer 510 en 625 euro wanneer je bij Amazon UK een playstation koopt. Als je er heel graag één wilt en zij zijn straks de enige bestelmogelijkheid kan die prijs nog steed acceptabel zijn. Zeker als je de prijzen op Marktplaats daarmee vergelijkt. Maar ik zou er niet vanuit gaan de prijs hetzelfde is. Op elk ander product wat je nu naar afrekenen doorklikt, komen heffingen bij.MelvinW schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 13:00:
Nuttige info en zoals je zegt ‘als je hem graag wilt en nergens anders kunt krijgen dan kun je dit het wellicht waard vinden’. Ga er maar vanuit dat van de 8000 man in de telegram app, meer dan de helft niet kijkt en klakkeloos straks afrekent. Waarna ze daarna pas erachter komen dat het een andere prijs is gewordenMaurice_1984 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 16:06:
[...]
Ik geloof eigenlijk niet dat de prijs ongeveer hetzelfde zal zijn. Je kunt het natuurlijk nu ook niet testen door een PS5 in je winkelmand te plaatsen. Maar ervan uitgaande dat de PS5 tot speelgoed gerekend wordt en de importheffing dan 4% is, heb ik willekeurig 360 en 450 GBP speelgoed in de winkelmand geplaatst. Pas bij proceed to checkout worden de heffingen toegevoegd. Dan kost het speelgoed ineens duurder onder de streep. Ik zou eerder rekenen op ongeveer 510 en 625 euro wanneer je bij Amazon UK een playstation koopt. Als je er heel graag één wilt en zij zijn straks de enige bestelmogelijkheid kan die prijs nog steed acceptabel zijn. Zeker als je de prijzen op Marktplaats daarmee vergelijkt. Maar ik zou er niet vanuit gaan de prijs hetzelfde is. Op elk ander product wat je nu naar afrekenen doorklikt, komen heffingen bij.
Verwachten jullie dat er aankomende week nieuwe voorraad gaat komen?
Ja ik verwacht dat, maar of dat correct is weet ik nietDavidas schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 16:50:
Ik verwacht hetzelfde maar officieel is er niks bekend...Davidas schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 16:50:
Als je invoerkosten toch voor lief neemt, kan je dan niet net zo goed in USA bestellen? Gunstigere koers en misschien eerder beschikbaar?
Naar mijn weten verstuurt Amazon US niet direct naar Nederland. Dat wordt dan een oplossing zoeken hoe je hem toch besteld en geleverd krijgtE.Bahram schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 19:27:
Als je invoerkosten toch voor lief neemt, kan je dan niet net zo goed in USA bestellen? Gunstigere koers en misschien eerder beschikbaar?
Dan zit je ook met regio disc-speler. Wellicht dat schijfjes uit Europa niet draaien op de Amerikaanse PS5.E.Bahram schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 19:27:
Plus andere stekker... en mss zelfs andere stroomvoeding van het net denk ik...Maroi schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 19:45:
[...]
Dan zit je ook met regio disc-speler. Wellicht dat schijfjes uit Europa niet draaien op de Amerikaanse PS5.
Volgens mij hebben ze in de UK ook een andere stekker dan in NL of België.
Klopt alleen wij, be en uk zitten op 50hz. Us draait met 60hz
Vind wel echt raar overigens dat nergens iets duidelijk is rondom toekomstige leveringen. Bedoel, doen ze vast bewust maar dat ze gewoon helemaal niks aankondigen en verduidelijken begint wel beetje te irriteren. Je kant toch gewoon zeggen na 2 maanden in de release dat je nog steeds niet tegen de verachting kan leveren?
En klanten vlak voor (of nu vlak na) de feestdagen richting Microsoft's nieuwe Xbox sturen? Dat zou Sony nooit doen. Al begrijp ik wel je frustratie uiteraard.Giga_ schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 22:20:
Vind wel echt raar overigens dat nergens iets duidelijk is rondom toekomstige leveringen. Bedoel, doen ze vast bewust maar dat ze gewoon helemaal niks aankondigen en verduidelijken begint wel beetje te irriteren. Je kant toch gewoon zeggen na 2 maanden in de release dat je nog steeds niet tegen de verachting kan leveren?
Ja dat is de angst. Maar goed als het nog heel veel langer duurt ga ik dat serieus ook overwegen hoor. Dit gaat nergens overH1MSELF1SH schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 22:34:
[...]
En klanten vlak voor (of nu vlak na) de feestdagen richting Microsoft's nieuwe Xbox sturen? Dat zou Sony nooit doen. Al begrijp ik wel je frustratie uiteraard.
Als het goed is zijn er rond de 5M geproduceerd in 2020, daarvan zijn er iets van 4M verkocht.Giga_ schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 22:20:
Dat betekend dat er dus nog 1M consoles ergens op vrachtschepen rond dobberen.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Net alsof het bij MS anders is... Naja je zou voor de valkuil dat series S heet kunnen gaan natuurlijk.Giga_ schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 22:38:
[...]
Ja dat is de angst. Maar goed als het nog heel veel langer duurt ga ik dat serieus ook overwegen hoor. Dit gaat nergens over
Vergeet niet de hoeveelheid die op de schappen blijven liggen voor garantie afhandelingen.YakuzA schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 22:50:
[...]
Als het goed is zijn er rond de 5M geproduceerd in 2020, daarvan zijn er iets van 4M verkocht.
Dat betekend dat er dus nog 1M consoles ergens op vrachtschepen rond dobberen.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Ik denk dat er in januari wel een grote vloot gaat komen. In de eerste plaats alles wat tijdens de feestdagen/lockdowns in de logistieke keten is blijven hangen. En ten tweede zijn de Chinesen wel goed in het voorbereiden van het Chinees nieuw jaar waarbij zo'n beetje heel februari het land plat gaat en de fabrieken daarop voorbereiden met een stevige voorraad.Giga_ schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 22:20:
Dat is het punt. Iedereen denkt en hoopt. En elke keer wordt je teleurgesteld. Net zoals met de Corona maatregelen, geef mensen wat perspectief als het even kan.Dennisdn schreef op zondag 3 januari 2021 @ 08:54:
[...]
Ik denk dat er in januari wel een grote vloot gaat komen. In de eerste plaats alles wat tijdens de feestdagen/lockdowns in de logistieke keten is blijven hangen. En ten tweede zijn de Chinesen wel goed in het voorbereiden van het Chinees nieuw jaar waarbij zo'n beetje heel februari het land plat gaat en de fabrieken daarop voorbereiden met een stevige voorraad.
Een tijd geleden gaf google het antwoord op die vraag met 4 januari en een grote levering voor 7 januari wat natuurlijk waarschijnlijk nergens op slaat... het mag nu wel gaan komen. GM kon maar uitleveren tot en met mei zijden ze gisteren als ik daar was in het filiaal van kortrijk BE.Giga_ schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 22:20:
Het probleem is vooral dat corona onvoorspelbaar is en dat daar weinig perspectief in kan gebracht worden. Maar nu met die leveringen begrijp ik ook niet waarom er geen perspectief kan gegeven worden...Giga_ schreef op zondag 3 januari 2021 @ 10:41:
[...]
Dat is het punt. Iedereen denkt en hoopt. En elke keer wordt je teleurgesteld. Net zoals met de Corona maatregelen, geef mensen wat perspectief als het even kan.
De PS5 is regio vrij. Zie: Playstion blogMaroi schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 19:45:
[...]
Dan zit je ook met regio disc-speler. Wellicht dat schijfjes uit Europa niet draaien op de Amerikaanse PS5.
De PSU in de PS5 heeft ondersteuning voor beide. Zie iFixit teardown bij stap 10: LinkWebstarr schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:11:
Klopt alleen wij, be en uk zitten op 50hz. Us draait met 60hz
Dat is niet perse waar. Amazon.com verstuurt niet alles naar NL. Maar ze verzenden zeker wel bepaalde artikelen naar Nederland. Ik kan er laptops en monitoren bestellen die netjes hier geleverd worden. Pas als de PS5 weer beschikbaar is daar dan kun je zien of ze wel of niet sturen.timpie81 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 19:40:
[...]
Naar mijn weten verstuurt Amazon US niet direct naar Nederland. Dat wordt dan een oplossing zoeken hoe je hem toch besteld en geleverd krijgt
Ik gebruik al jaren naar volle tevredenheid MyUS als parcel forwarder.timpie81 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 19:40:
[...]
Naar mijn weten verstuurt Amazon US niet direct naar Nederland. Dat wordt dan een oplossing zoeken hoe je hem toch besteld en geleverd krijgt
Volgens mij ligt dat aan het artikel. Een paar jaar geleden deed ik nog aan schietsport en een infraroodkijker of laser verzenden ze pertinent niet (ondanks die dingen op zich niet eens verboden zijn, slechts gerelateerd-aan). Maar andere, meer reguliere dingen verstuurden ze wel gewoon.flab007 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:19:
[...]
Dat is niet perse waar. Amazon.com verstuurt niet alles naar NL. Maar ze verzenden zeker wel bepaalde artikelen naar Nederland. Ik kan er laptops en monitoren bestellen die netjes hier geleverd worden. Pas als de PS5 weer beschikbaar is daar dan kun je zien of ze wel of niet sturen.
Heeft er iemand ondertussen nu de nieuwe week begonnen is al wat officieels gehoord kwa bevoorrading?
Zojuist gebeld door Mediamarkt Emmen, mijn PS5 (Disc) wordt morgen tussen 17.00-18.00 uur geleverd!
Volgens berekening ben ik nu nr. 68 op de lijst.
(Op release-datum was nr. 210)
Hulde aan MM Emmen en hun service!
Mooi nieuws zeg, gefeliciteerd. Maar dan is het vrij aannemelijk lijkt mij dat Bol.com en Coolblue deze week ook weer e.e.a. gaan vrijgeven.Maroi schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:33:
Zojuist gebeld door Mediamarkt Emmen, mijn PS5 (Disc) wordt morgen tussen 17.00-18.00 uur geleverd!![]()
Zouden ze deze dan zojuist binnen hebben gekregen of hebben ze deze al van voor de kerst liggen..Maroi schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:33:
Zojuist gebeld door Mediamarkt Emmen, mijn PS5 (Disc) wordt morgen tussen 17.00-18.00 uur geleverd!![]()
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Er zal deze week behoorlijk voorraad komen in US en VK als we Google mogen geloven. Tevens ligt er voorraad ‘op de plank’. Nederland nog ‘onbekend’...
Dunno! Niet naar geïnformeerd...VincentVisr schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:38:
[...]
Zouden ze deze dan zojuist binnen hebben gekregen of hebben ze deze al van voor de kerst liggen..
Was wel benieuwd over nog een update is betreft jou bestellingWackmack schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 11:00:
[...]
[Afbeelding]
Snap ik.. lekker gamen haha.
Enjoy
If you’re in control, you’re not going fast enough.
De Dualsense Chargingstation was weer (heel ff) op voorraad bij Mediamarkt, iemand gelukt?
heeft iemand een voorbestelling geplaatst op Amsterdam Mediamarkt west?
Jup, ik heb er 1 kunnen kopenTimmetey schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:07:
De Dualsense Chargingstation was weer (heel ff) op voorraad bij Mediamarkt, iemand gelukt?
Natuurlijk niks meer van gehoord 😂. Lekker laten gaan en ga zeker niet meer met de support praten.BlackPink schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:56:
[...]
Was wel benieuwd over nog een update is betreft jou bestelling
Las nu dat de 7e misschien een grote levering komt.
Buiten dat Europa, Noord-Amerika, UK, Australië, Japan, NZ etc al een release gehad hebben, is Sony natuurlijk ook doende met Indonesië en India. Daarnaast komt China nog aan de buurt. Ook niet een heel kleine markt denk ik met bij elkaar 2.9 miljard mensjes...
Als je google mag geloven dat zei ik al een tijd geleden maar geen idee of het klopt... weet nog niks officieelWackmack schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:14:
[...]
Natuurlijk niks meer van gehoord 😂. Lekker laten gaan en ga zeker niet meer met de support praten.
Dat komt wel overeen met het bericht van Coolblue dat ze binnenkort beschikbaar zijn inderdaad.Wackmack schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:14:
[...]
Natuurlijk niks meer van gehoord 😂. Lekker laten gaan en ga zeker niet meer met de support praten.
Daar zal ik vooralsnog niet teveel op gaan rekenen, deze melding staat er namelijk al echter langer dan een maand op. Jammer genoeg is er verder geen nieuws m.b.t. nieuwe landelijke voorraad.benitostyle schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:52:
[...]
Dat komt wel overeen met het bericht van Coolblue dat ze binnenkort beschikbaar zijn inderdaad.
Wat wel bekend is, is dat er spoedig in de eerste week van januari waarschijnlijk een nieuwe lading onderweg is. Maar ons kikkerlandje komt niet ter sprake.
Dan maar bij een Amazon o.i.d. bestellen...Timmetey schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:14:
[...]
Daar zal ik vooralsnog niet teveel op gaan rekenen, deze melding staat er namelijk al echter langer dan een maand op. Jammer genoeg is er verder geen nieuws m.b.t. nieuwe landelijke voorraad.
Wat wel bekend is, is dat er spoedig in de eerste week van januari waarschijnlijk een nieuwe lading onderweg is. Maar ons kikkerlandje komt niet ter sprake.
Hebben mensen eigenlijk nog wat gehoord van hun 2e handse digitale editie op Amazon.de?
Nee geen update meer gehad en ook geen annulering. Ik laat hem gewoon staan, want het is toch met credit card. Mocht deze nog op korte termijn komen, dan kan ik er vast een Tweaker er blij mee maken (dan is die tenminste in NL).BlackPink schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:28:
Hebben mensen eigenlijk nog wat gehoord van hun 2e handse digitale editie op Amazon.de?
Hierbij een reactie van Amazon.de over mijn bestelling van 22 december:BlackPink schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:28:
"Hartelijk dank voor uw email.
Ik begrijp dat u zich zorgen maakt over uw bestelling. Ik geef u dan ook graag informatie over de voortgang van uw bestelling.
Ik kan zien dat wij van af 22 december 2020 al een magazijn voor uw bestelling hebben aangewezenen, Helaas hebben onze vervoerders het zo druk dat wij nog geen plek hebben kunnen vinden bij een van onze vervoerders. Mijn excuses dat het verzenden van uw bestelling om deze reden vertraging oploopt.
Zodra wij een vervoerder hebben kunnen aanwijzen voor uw bestelling zal u per e-mail een bevestiging ontvangen met geplande bezorgdatum.
Ik hoop dat u begrip heeft voor deze situatie.
Ik kom mijzelf ook maar eens melden. Heb in m'n kop gehaald dat ik een PS5 wil.
Heb het PS4 tijdperk overgeslagen, dus genoeg games om in te halen.
Nu nog wachten totdat de boel een beetje leverbaar gaat worden
Heb het PS4 tijdperk overgeslagen, dus genoeg games om in te halen.
Nu nog wachten totdat de boel een beetje leverbaar gaat worden
Let op:
Om dit topic leesbaar te houden:
• Houd het on-topic,
• Géén vraag en aanbod,
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over scalping of het beleid van externe partijen
Plaats alleen orders bij vertrouwde partijen. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview
Om dit topic leesbaar te houden:
• Houd het on-topic,
• Géén vraag en aanbod,
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over scalping of het beleid van externe partijen
Plaats alleen orders bij vertrouwde partijen. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview
| Wel zin in gezellig (offtopic) kletsen? Daarvoor kun je terecht op de Tweakers Discord |