Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris8580
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 28-03-2021
Vincitore058 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 18:21:
[...]

Ik doel meer op zaken als Bol en Wehkamp. Bij Bol is vandaag de Xbox weer verkocht en verzonden las ik. Kan dus ook voor PS5 wel lijkt mij?
Daarbij komt nog dat xdoos en play station van twee verschillende bedrijven zijn... sony is een heel andere producent dan microsoft lijkt mij... terwijl microsoft amerikaans is en sony japans of chinees het ontglipt mij even... de handel tussen europa en vs ligt minder stil dan die van azie en europa denk ik dan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Japie93
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23-10 20:22
Vincitore058 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 21:30:
[...]

Kan wel zijn maar ook binnen no-time uitverkocht hoor. Gaat ook niet om hoe de vraag is maar hoe snel je hem binnen hebt nadat een dergelijke retailer uit voorraad versturen kan toch?
Binnen "no-time" vind ik wel meevallen. Hij was vanmorgen 1,5 uur beschikbaar. Dat zie ik met de PS5 nog niet zo snel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore058
  • Laatst online: 09-06-2022
Japie93 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 22:39:
[...]

Binnen "no-time" vind ik wel meevallen. Hij was vanmorgen 1,5 uur beschikbaar. Dat zie ik met de PS5 nog niet zo snel gebeuren.
Weet jij hoeveel er verkocht zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris8580
roffeltjes schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 17:16:
[...]

Er is nog steeds nogal een wachtrij, dus MM, GM etc. kan je waarschijnlik nog wel even schudden.

Amazon dus, maar zal wel heel snel gaan wanneer er weer stock is.
Ben ik het mee eens... hier bij GM al van begin augustus op de lijst en nog steeds niets... ik heb weet van een tweaker dat die ook bij GM staat en nog eerder dan ik en hem ook nog niet heeft denk ik... ik hoop dat hij me wat wijzer kan maken... 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• factor
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-09 13:24
Joris8580 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 21:43:
[...]

Daarbij komt nog dat xdoos en play station van twee verschillende bedrijven zijn... sony is een heel andere producent dan microsoft lijkt mij... terwijl microsoft amerikaans is en sony japans of chinees het ontglipt mij even... de handel tussen europa en vs ligt minder stil dan die van azie en europa denk ik dan...
Sony is Japans, maar beide consoles worden geproduceerd en verscheept vanuit China. Waarschijnlijk komen ze daar zelfs uit dezelfde fabriek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris8580
factor schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 23:29:
[...]

Sony is Japans, maar beide consoles worden geproduceerd en verscheept vanuit China. Waarschijnlijk komen ze daar zelfs uit dezelfde fabriek.
Ow oeps... heb weer bijgeleerd bij deze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:39
Vincitore058 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 21:30:
[...]

Kan wel zijn maar ook binnen no-time uitverkocht hoor. Gaat ook niet om hoe de vraag is maar hoe snel je hem binnen hebt nadat een dergelijke retailer uit voorraad versturen kan toch?
Nou Xbox Series X was vandaag toch meer dan een uur zonder problemen te bestellen. Het verschil in vraag tussen de twee is volgens mij echt vrij groot. Als ik kijk naar de interesse op budgetgaming dan zie ik:

PS5 -> 1190839 keer bekeken
XSX -> 206507 keer bekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore058
NotSoSteady schreef op woensdag 30 december 2020 @ 00:31:
[...]
Natuurlijk zit er verschil in en zal PlayStation meer zijn alleen het gaat toch om verkochte aantallen uiteindelijk?!

Nou Xbox Series X was vandaag toch meer dan een uur zonder problemen te bestellen. Het verschil in vraag tussen de twee is volgens mij echt vrij groot. Als ik kijk naar de interesse op budgetgaming dan zie ik:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fransf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-03-2021
JayKay1987 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:38:
[...]

Nop! Ik had nog contact opgenomen, ze gaven alleen het antwoord dat ieder Filiaal hier zelf voor kan kiezen.
Wanneer heb jij de playstation gepreorderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YP_OGEBKNP3myoavcXg-33HMNlw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r3jEjNq7Q1su4umNfNvkARNO.jpg?f=fotoalbum_large

Bleh 😡 definitief geen ps5 😳. Lekker bijna twee weken valse hoop. Er is geen used item gekoppeld aan mijn order. Kunnen we weer opnieuw beginnen, wat een bende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timpie81
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-10 20:23
Wackmack schreef op woensdag 30 december 2020 @ 07:53:
[Afbeelding]

Bleh 😡 definitief geen ps5 😳. Lekker bijna twee weken valse hoop. Er is geen used item gekoppeld aan mijn order. Kunnen we weer opnieuw beginnen, wat een bende.
Begrijp hier uit dat zodra er voorraad komt (een gebruikte die wordt terug gestuurd of een doos die is beschadigd) ze je order alsnog gaan uitvoeren. Vervelend voor de vertraging maar een order is een order toch?

Daarbij sta je hier niet met honderden op de lijst zoals de 22Dec Duitse digital editie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
NotSoSteady schreef op woensdag 30 december 2020 @ 00:31:
[...]

Ik zag ergens een artikel van de eerste weken verkoop waarbij de verhouding 1 Xbox op 5 PS5 was.
https://www.psx-sense.nl/...maar-slechter-dan-de-ps4/

[ Voor 11% gewijzigd door Dennisdn op 30-12-2020 08:40 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 24-10 15:26
De PS5-productpagina van Coolblue is aangepast en claimt nu dat de console ‘binnenkort leverbaar is’. Eerder was in de beschrijving nog te lezen dat er geen informatie over een nieuwe levering beschikbaar was.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cropolite
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-10 22:53
Davidas schreef op woensdag 30 december 2020 @ 09:01:
De PS5-productpagina van Coolblue is aangepast en claimt nu dat de console ‘binnenkort leverbaar is’. Eerder was in de beschrijving nog te lezen dat er geen informatie over een nieuwe levering beschikbaar was.
Interessant.

Hoop toch snel een drop nu haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
timpie81 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 08:08:
[...]

Begrijp hier uit dat zodra er voorraad komt (een gebruikte die wordt terug gestuurd of een doos die is beschadigd) ze je order alsnog gaan uitvoeren. Vervelend voor de vertraging maar een order is een order toch?

Daarbij sta je hier niet met honderden op de lijst zoals de 22Dec Duitse digital editie
Als dit zo werkt, inderdaad dikke prima 👌. Verwacht echter dat die gewoon wordt geannuleerd maar we gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timpie81
Wackmack schreef op woensdag 30 december 2020 @ 09:46:
[...]

Als dit zo werkt, inderdaad dikke prima 👌. Verwacht echter dat die gewoon wordt geannuleerd maar we gaan het zien.
Hopelijk annuleren ze niet idd en in de tussentijd mee blijven Hunten. Wie weet komt er weer ergens wat online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-10 16:11
Davidas schreef op woensdag 30 december 2020 @ 09:01:
Dat had ik ook gezien. Contact gehad met Coolblue. Helaas weten ze nog steeds niet wanneer er weer wat komt. Dus dan lijkt het me dat ze nog niets binnen hebben gekregen. Maar wie weet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidas
Shaker74 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:30:
[...]

Dat had ik ook gezien. Contact gehad met Coolblue. Helaas weten ze nog steeds niet wanneer er weer wat komt. Dus dan lijkt het me dat ze nog niets binnen hebben gekregen. Maar wie weet.
Dit gaf Bol.com ook aan begin deze maand, paar uur later was er ineens voorraad, niet te hard aan tillen dus. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:03
Lijkt me sowieso dat ze hun mond houden. Je wil niet nu 2000 telefoontjes. Dus iedereen krijgt gewoon het antwoord:

"Hou de webshop in de gaten, op=op."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cropolite
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-10 22:53
roffeltjes schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:35:
Lijkt me sowieso dat ze hun mond houden. Je wil niet nu 2000 telefoontjes. Dus iedereen krijgt gewoon het antwoord:

"Hou de webshop in de gaten, op=op."
Exact dit, ze moeten al de hele dag door dealen met dezelfde vraag op Twitter haha. Zeker bij een geruchtenstroom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-10 16:11
Ik vind dit een bijzondere situatie. Zelf heb ik dit nog nooit zo meegemaakt. Nooit meegemaakt dat er zo vreselijk veel vraag maar iets is dat mensen botlegers inzetten en er werkelijk bijna alles aan doen om er maar 1 te krijgen. Incl. overal vandaag halen zoals Duitsland, Engeland, Frankrijk en zelfs Spanje lol. Nee dit is voor mij iig voor het eerst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-10 13:41
Ik verwacht zelf eigenlijk wel dat het nog langer kan duren dan maart voordat het in de winkels ligt, als je kijkt naar de ps4 die pas in maart in de winkels lag. Tegenwoordig is de vraag naar consoles velen malen groter als 6-7 jaar geleden + corona zorgt ervoor dat mensen iets thuis willen doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Shaker74 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:59:
Ik vind dit een bijzondere situatie. Zelf heb ik dit nog nooit zo meegemaakt. Nooit meegemaakt dat er zo vreselijk veel vraag maar iets is dat mensen botlegers inzetten en er werkelijk bijna alles aan doen om er maar 1 te krijgen. Incl. overal vandaag halen zoals Duitsland, Engeland, Frankrijk en zelfs Spanje lol. Nee dit is voor mij iig voor het eerst..
Kort door de bocht gezegd vind ik het de meest beroerde launch ooit, zeker mbt het hele bot-verhaal.

Had gewoon lekker van te voren je Europese Playstation Direct uitgerold én alleen op die manier verkocht met een 3 dubbele check dat je geen bot bent.

Bijna 5/6 weken onderweg en het is nog steeds een dagtaak om er een te kunnen bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-10 14:20

robbydw

live your life

Destijds bij start van de Playstation 4 verkoop was het niet veel beter wat ik me er zo van kan herinneren. Uiteindelijk heb ik toen direct via de site van Sony een PS4 kunnen bemachtigen? Die waren toen enige tijd de enige die zo nu en dan wat voorraad hadden. Waarom verkoopt Sony overigens zelf niet meer?

Geen commentaar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• roffeltjes
Dat is heel simpel te verklaren: COVID.

- Mensen zitten thuis.
- Mensen die geen arbeidsonzekerheid hebben (en dat is in Europa gelukking nog een forse, forse meerderheid), hebben geen grote uitgaven (vakantie) gedaan.

En het is zeker niet de eerste keer dit jaar. In maart/april kon je geen Nintendo Switch krijgen (inclusief hoge winkel prijzen als er wel wat binnenkwam). En dat ding is al drie jaar op de markt!

Of nog wilder dan deze PS5 gekte: Homegyms. We zijn nu bijna een jaar verder en de trainingsmaterialen vliegen nog steeds de winkel uit. Trainingsbanken waren tot juni in heel Europa bijna niet meer te vinden. 30mm halterschijven van meer dan 2.5kg verkopen binnen een dag uit. En de prijzen die nu gehanteerd worden... absurd. Alleen Decathlon en Fitness-seller (prosumer spul) hebben in Nederland hun prijzen niet omhoog gegooid.

En we hebben het hier gewoon over het scalpen van plat ijzer.... :+

Balance boards, gezelgschapsspelletjes, puzzels, kleurboeken, kleurpotloden, al dat spul gaat als een malle.
Segafreak83 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:04:
[...]

Kort door de bocht gezegd vind ik het de meest beroerde launch ooit, zeker mbt het hele bot-verhaal.

Had gewoon lekker van te voren je Europese Playstation Direct uitgerold én alleen op die manier verkocht met een 3 dubbele check dat je geen bot bent.

Bijna 5/6 weken onderweg en het is nog steeds een dagtaak om er een te kunnen bemachtigen.
Puur een kwestie van de vraag. Ongetwijfeld zag men dit vanaf Q1 wel aankomen, maar opschalen van productie was dit jaar ook niet te doen (China lag ook een paar maanden plat). Er is geen enkel scenario waarin ze in 2021 (geen typefout) uberhaupt aan de vraag gaan voldoen.

Dit kan je moeilijk Sony kwalijk nemen.

[ Voor 53% gewijzigd door roffeltjes op 30-12-2020 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maroi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-05 22:59
Segafreak83 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:04:
[...]

Wat boeit Sony dat nou! Zij produceren en leveren gewoon (wat zij kunnen!!) wat gevraagd wordt... het zijn de retailers / wij die er last van hebben dat er mensen met hulpmiddelen complete voorraden wegkopen!

Mopperen over slechte launch kan Sony ook niks aan doen...enige wat hun te verwijten valt is dat zij TE LAAT met produceren zijn begonnen om verwachtte vraag te kunnen leveren. Maar wellicht had Sony ook last van hun leveranciers en hun tekorten... zeg het maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Net even gekeken... Nintendo Switch is nog steeds op veel plekken uitverkocht en absurd duur (B(L)ol.com... wauw) . Alleen de Lite is nog op de advies prijs.

Dus er is over de hele linie een enorme vraag (en die gaat niet worden vervuld in 2021).

[ Voor 23% gewijzigd door roffeltjes op 30-12-2020 11:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris8580
Toch vind ik deze launch enorm chaotisch lopen persoonlijk...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidas
Joris8580 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:16:
Toch vind ik deze launch enorm chaotisch lopen persoonlijk...
Exact, het is gewoon jagen om een exemplaar te kunnen bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayKay1987
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09-03-2021
fransf schreef op woensdag 30 december 2020 @ 07:48:
[...]

Wanneer heb jij de playstation gepreorderd?
14-11-2020
Ik weet alleen niet 100% of de informatie die de dame aan me gaf betrouwbaar was/is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris8580
JayKay1987 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:22:
[...]

14-11-2020
Ik weet alleen niet 100% of de informatie die de dame aan me gaf betrouwbaar was/is
Thah veel succes ik sta erop sinds 8/8/2020 en heb hem nog niet... wel bij GM heb de indruk dat MM sneller uitlevert.

[ Voor 8% gewijzigd door Joris8580 op 30-12-2020 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris8580
Davidas schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:17:
[...]

Exact, het is gewoon jagen om een exemplaar te kunnen bemachtigen.
Ja het is bijna een sport... pfff verschrikkelijk

[ Voor 20% gewijzigd door Joris8580 op 30-12-2020 12:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
Dat het chaos is, heeft weinig te maken met de Ps5 Launch, maar met de lockdown. Sony kan er niets aan doen dat de vraag veel groter is dan verwacht of dat de winkels nu dicht zijn.

Gewoon rustig blijven, zolang je de Telegram groep in de gaten houdt gaat het nog wel lukken in Q1/Q2. Meeste mensen weten gelukkig niet van die optie, dus je bent sowieso beter geinformeerd dan de rest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thcshadow
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-03-2023
Wel, even een update van mijn warehouse deal:

Net de PS5 ontvangen, 25 december besteld, vandaag binnen. Amazon DE.
Staat : Zeer goed - beschadigde verpakking & geen USB-C naar USB-A kabel.

De controller heeft een defect. De R1 & R2 triggers zitten helemaal geblokkeerd. Ik zie aan de zijkant sporen dat ze er iets hebben proberen tussen steken of misschien bewust kapot gemaakt.
De controller werkt op zich wel.
PS5 zelf werkt perfect, heeft aan de zijkant wel wat zwarte krassen/strepen die ik er niet direct af krijg.
USB-C naar USB-A kabel was aanwezig. Verpakking had een gevecht meegemaakt denk ik.

Ik gok op een jong kereltje die met de kredietkaart van mama een PS5 heeft kunnen bestellen maar dan heeft moeten terugsturen. Bewust de controller kapot gemaakt. Wie weet.

Intussen al mailtje naar Amazon gestuurd, no way dat ik hem terug stuur. Nu vlug nog ff een controller gaan halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-10 17:05
roffeltjes schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:42:
Dat het chaos is, heeft weinig te maken met de Ps5 Launch, maar met de lockdown. Sony kan er niets aan doen dat de vraag veel groter is dan verwacht of dat de winkels nu dicht zijn.

Gewoon rustig blijven, zolang je de Telegram groep in de gaten houdt gaat het nog wel lukken in Q1/Q2. Meeste mensen weten gelukkig niet van die optie, dus je bent sowieso beter geinformeerd dan de rest.
Lockdown is zeker een probleem. Ik kan me echter niet voorstellen dat Sony geen enorme vraag had verwacht en ik denk ook dat wanneer er geen lockdown zou zijn geweest het onmogelijk zou zijn geweest om iedereen direct te voorzien van een console.

Het is een rommeltje, maar ik kan me niet voorstellen dat het voor veel mensen echt heel onverwacht is? Ik had zeker niet verwacht dat de PS5 redelijk makkelijk verkrijgbaar zou zijn in 2020.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NotSoSteady
thcshadow schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:56:
Wel, even een update van mijn warehouse deal:

Net de PS5 ontvangen, 25 december besteld, vandaag binnen. Amazon DE.
Staat : Zeer goed - beschadigde verpakking & geen USB-C naar USB-A kabel.

De controller heeft een defect. De R1 & R2 triggers zitten helemaal geblokkeerd. Ik zie aan de zijkant sporen dat ze er iets hebben proberen tussen steken of misschien bewust kapot gemaakt.
De controller werkt op zich wel.
PS5 zelf werkt perfect, heeft aan de zijkant wel wat zwarte krassen/strepen die ik er niet direct af krijg.
USB-C naar USB-A kabel was aanwezig. Verpakking had een gevecht meegemaakt denk ik.

Ik gok op een jong kereltje die met de kredietkaart van mama een PS5 heeft kunnen bestellen maar dan heeft moeten terugsturen. Bewust de controller kapot gemaakt. Wie weet.

Intussen al mailtje naar Amazon gestuurd, no way dat ik hem terug stuur. Nu vlug nog ff een controller gaan halen :)
Zeer goed, aldus Amazon. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timonsl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 24-06 21:30
Cyrax0508 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:59:
[...]

Lockdown is zeker een probleem. Ik kan me echter niet voorstellen dat Sony geen enorme vraag had verwacht en ik denk ook dat wanneer er geen lockdown zou zijn geweest het onmogelijk zou zijn geweest om iedereen direct te voorzien van een console.

Het is een rommeltje, maar ik kan me niet voorstellen dat het voor veel mensen echt heel onverwacht is? Ik had zeker niet verwacht dat de PS5 redelijk makkelijk verkrijgbaar zou zijn in 2020.
Had verwacht dat het vergelijkbaar zou zijn met de PS4 launch, met de hoop op beter. Dat was ook een drama, al had ik met enig geluk wel een console in de tweede week van januari. Dit(/volgend) jaar ben ik minder hoopvol aangezien er niet echt grote leveringen bij lijken te komen voor NL.

Jammer dat Sony niet iets beter geanticipeerd op de grote vraag naar de console, maar ook wel begrijpelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
Cyrax0508 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:59:
[...]

1. Wat had Sony moeten doen? Als ze 100 miljoen consoles op Launchdatum hadden kunnen maken hadden ze dat gedaan. Dan was meteen de markt wverzadigd en hadden ontwikkelaars een enorme basis gekregen.

Dat Sony dit niet heeft gedaan is dus een teken dat ze het niet konden... niet zo vreemd gezien de issues in China in 19Q4, 20Q1-Q2.

2. Ongewtijfeld, maar dat is geen jeuze van Sony. Elke console leveranciers wil zo snel mogelijk de markt verzadigen (want dan verkoop je meer games).
Zoals ik al zei, totaal geen verassing. In mijn geval was het ook mijn eigen schuld. Helemaal niet bij stil gestaan, zelfs niet toen ik de rave-previews las. Gewoon teveel bezig met andere dingen, terwijl ik toen al had kunnen weten dat we er eentje zouden willen.

Pas toen mijn zoon begon aan te geven dat er gave spelltejes kwamen werd ik wakker. Te laat :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Topicstarter
@thcshadow Zwarte strepen op de console (zijn imho beschadigingen) die je er niet vanaf krijgt, een controller die deels gesloopt is en dat dan het predicaat zeer goed meegeven :+. Hoeveel korting heb je erop gekregen? Zou het zelf niet gehouden hebben. Ondanks de schaarste. Wel heel vreemd dat Amazon zo'n retour gewoon accepteert. Had makkelijk afgewezen kunnen worden.

[ Voor 25% gewijzigd door Koning-Admiraal op 30-12-2020 13:19 ]

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thcshadow
Koning-Admiraal schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:16:
@thcshadow Zwarte strepen op de console (zijn imho beschadigingen) die je er niet vanaf krijgt, een controller die deels gesloopt is en dat dan het predicaat zeer goed meegeven :+. Hoeveel korting heb je erop gekregen? Zou het zelf niet gehouden hebben. Ondanks de schaarste. Wel heel vreemd dat Amazon zo'n retour gewoon accepteert. Had makkelijk afgewezen kunnen worden.
Net al een mailtje terug van Amazon, als ik de PS5 hou krijg ik 15% korting (€73.62).
Ja die strepen krijg ik er inderdaad niet af maar het is nu ook niet dat hij helemaal beschadigd is. Heel lichte schade zou ik zeggen. Een paar streepjes, niet veel.
Vind het inderdaad wel vreemd van die controller, die hou je gewoon in je hand en zou je direct moeten door hebben. Als ik zo reportages zie wat ze doen met teruggestuurde artikelen bij Amazon snap ik het helemaal niet.

Ik ga nu een controller gaan halen bij Mediamarkt of Coolblue en ga dan mijn PS5 avontuur beginnen :)
Moest hij niet zo moeilijk te krijgen zijn had ik hem gegarandeerd terug gestuurd. Maar nu dat (gigantisch) ding voor mijn neus staat kan ik er geen afscheid meer van nemen :|

[ Voor 9% gewijzigd door thcshadow op 30-12-2020 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice_1984
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 05-10 12:20
thcshadow schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:27:
[...]

Net al een mailtje terug van Amazon, als ik de PS5 hou krijg ik 15% korting (€73.62).
Ja die strepen krijg ik er inderdaad niet af maar het is nu ook niet dat hij helemaal beschadigd is. Heel lichte schade zou ik zeggen. Een paar streepjes, niet veel.

Ik ga nu een controller gaan halen bij Mediamarkt of Coolblue en ga dan mijn PS5 avontuur beginnen :)
Moest hij niet zo moeilijk te krijgen zijn had ik hem gegarandeerd terug gestuurd. Maar nu dat (gigantisch) ding voor mijn neus staat kan ik er geen afscheid meer van nemen :|
Wat betaal je dan nu per saldo inclusief nieuwe controller?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-10 17:05
roffeltjes schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:07:
[...]

1. Wat had Sony moeten doen? Als ze 100 miljoen consoles op Launchdatum hadden kunnen maken hadden ze dat gedaan. Dan was meteen de markt wverzadigd en hadden ontwikkelaars een enorme basis gekregen.

Dat Sony dit niet heeft gedaan is dus een teken dat ze het niet konden... niet zo vreemd gezien de issues in China in 19Q4, 20Q1-Q2.

2. Ongewtijfeld, maar dat is geen jeuze van Sony. Elke console leveranciers wil zo snel mogelijk de markt verzadigen (want dan verkoop je meer games).

[...]

Zoals ik al zei, totaal geen verassing. In mijn geval was het ook mijn eigen schuld. Helemaal niet bij stil gestaan, zelfs niet toen ik de rave-previews las. Gewoon teveel bezig met andere dingen, terwijl ik toen al had kunnen weten dat we er eentje zouden willen.

Pas toen mijn zoon begon aan te geven dat er gave spelltejes kwamen werd ik wakker. Te laat :+
Ik zeg nergens wat Sony wel of niet had moeten doen :) Ik denk alleen dat ook zonder lockdown ze nooit aan de vraag hadden kunnen voldoen maar dat dat niet komt omdat ze de vraag niet hadden zien aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thcshadow
Maurice_1984 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:29:
[...]

Met een nieuwe controller van €70 zal ik ongeveer €490 betaald hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLLuSion_xGen
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-05 08:41
Maurice_1984 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:29:
[...]

Veel zal het niet schelen aangezien zijn korting €73 bedraagt en een controller al gauw €70 kost, enkel de korting van zijn warehouse deal eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLLuSion_xGen
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-05 08:41
thcshadow schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:30:
[...]

Mja ik kan de beschadigingen niet zien maar als ze niet zo erg zijn zou ik hem ook houden hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Cyrax0508 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:30:
[...]

Ik zeg nergens wat Sony wel of niet had moeten doen :) Ik denk alleen dat ook zonder lockdown ze nooit aan de vraag hadden kunnen voldoen maar dat dat niet komt omdat ze de vraag niet hadden zien aankomen.
Oh absoluut. De launchdatum had vooral te maken met de launchdatum van Microsoft, niet met het feit of ze nou genoeg consoles zouden hebben voor de initiele vraag.

Ik heb wel het gevoel dat de reviews en ontvangst veel beter zijn dan in lange tijd. Het is niet vanwege de lockdown dat ik opeens dat ding wil hebben. Ps4 heb ik geskipped en de Xbox360 is weinig aangegeaan (maar was een tweedehandsje).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice_1984
thcshadow schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:30:
[...]

Je kunt hem natuurlijk altijd terugsturen als er plotseling toch nieuwe orders te plaatsen zijn. Misschien dat je er met een rekensommetje nog op kunt reageren. Want nu betaal je alsnog bijna de retail prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thcshadow
iLLuSion_xGen schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:31:
[...]

Mja ik kan de beschadigingen niet zien maar als ze niet zo erg zijn zou ik hem ook houden hoor
Valt allemaal goed mee, ik zet hier ff een paar foto's. Hebben jullie ook een zicht op wat zo'n warehouse deal kan zijn.
Moet wel zeggen dat Amazon erg vlot die korting naar me toe gooide, alsof ze het wisten. Of misschien gewoon standard policy.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hnFLz0MV7TezKL4MsZrzO_9-fqQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1iVDFUpJtsWSvpFPccnW7d68.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KajkeWdtqwngzZLOuD-fRCQHak8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vBIkqZREEYjuWGQatU4xkYNA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KxTK4FxsbjhZ99Bn2oOiHI1PrUo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rrLEE8PE4pwAhNuYPgYTYb2N.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitwitt1991
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-05-2022
thcshadow schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:41:
[...]

Valt allemaal goed mee, ik zet hier ff een paar foto's. Hebben jullie ook een zicht op wat zo'n warehouse deal kan zijn.
Moet wel zeggen dat Amazon erg vlot die korting naar me toe gooide, alsof ze het wisten. Of misschien gewoon standard policy.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je zou altijd nog contact kunnen opnemen met Sony Nederland en de situatie uitleggen. Ze hebben bij mij ooit een keer een geïmporteerde PS3 controller kosteloos vervangen. Die kwam niet uit de EU kan ik je zeggen.

Wellicht kunnen ze helpen met de controller en eventueel een nieuwe plaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
[...]
Het is mega druk, dus ze zijn extreem coulant, zowel met honoreren van retours als met cash-backs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
[...]

Ik zou eerst eens met een guitar-pick en een setje spudgers die controller uit elkaar halen. Als de knopjes vast zitten is dat (eventueel met wat schuurpapier) misschien (waarschijnlijk!) nog prima te fixen.

https://www.ifixit.com/Te...5+Teardown/138280#s275235

[ Voor 13% gewijzigd door roffeltjes op 30-12-2020 13:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice_1984
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik vind die krassen toch best wel fors. Als je hem liggend zou plaatsen is het natuurlijk minder erg. Dan nog zou ik de kriebels er van krijgen. Alleen omdat ik het al zou weten dat er krassen op zitten. Maar zoals ik net al zei. Ik denk dat de korting die je nu krijgt niet in verhouding staat hoe je hem ontvangen hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:10
Wackmack schreef op woensdag 30 december 2020 @ 07:53:
[Afbeelding]

Eigenlijk precies het scenario wat ik dus had verwacht. Het enige dat nu dus nog speelt is dat de klantenservice helemaal niet gaat over hetgeen er wordt gezegd in de reactie. Nu klinkt het alsof dit allemaal handmatige handelingen zijn, maar dat is helemaal niet 't geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
Maurice_1984 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:47:
[...]

Ik vind die krassen toch best wel fors. Als je hem liggend zou plaatsen is het natuurlijk minder erg. Dan nog zou ik de kriebels er van krijgen. Alleen omdat ik het al zou weten dat er krassen op zitten. Maar zoals ik net al zei. Ik denk dat de korting die je nu krijgt niet in verhouding staat hoe je hem ontvangen hebt.
Ik vind die € 70 euro echt een lachertje ook, het is zichtbare schade op meerdere plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Davidas schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:48:
[...]

Ik vind die € 70 euro echt een lachertje ook, het is zichtbare schade op meerdere plekken.
Als hij die controller aan de praat krijgt valt het wel mee, dan hebben we het alleen over wat optische schade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je al een wondersponsje geprobeerd (die witte van de action), daar krijg je echt heel veel mee schoon zonder dat het schade maakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thcshadow
roffeltjes schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:52:
[...]

Als hij die controller aan de praat krijgt valt het wel mee, dan hebben we het alleen over wat optische schade.
Ik klaag eigenlijk niet, hadden ze moeilijk gedaan over de korting ging het misschien een ander verhaal geweest zijn. Ik krijg gewoon het geld voor een nieuwe controller terug en mag de defecte houden. Die controller krijg ik sowieso terug aan de praat, intussen al wat youtube guides bekeken. Zit zelf in de IT service sector dus ben ik wel handig mee 8)

De schade aan de zijkant.. Nou ja het is en blijft een 2de hands warehouse deal. Hij gaat plat liggen dus zal het nooit merken :) En het valt al bij al toch heel goed mee! Met een productje kan ik er die blijkbaar uit krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thcshadow
Chntl321 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:05:
[...]

Heb je al een wondersponsje geprobeerd (die witte van de action), daar krijg je echt heel veel mee schoon zonder dat het schade maakt..
Had ik nog niet aan gedacht, die dingen zijn soms magisch!
Bedankt voor de tip, ik stop even aan de supermarkt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paprika
Producten als de Wii en Switch hebben toch ook lang voorraad problemen gehad? Zelfs de PS4 zelf was niet de makkelijkste. En tja, nu e-commerce een grotere rol speelt dan de fysieke winkels voor gaming is het helemaal niet gek dat men het gaat automatiseren. Bij schoenen doen ze dit al jaren? Idem met tickets voor events en producten die opeens flink in prijs zijn gedaald.

In die zin zijn de spontane voorraden in shops eigenlijk niet heel anders dan met geluk net na een levering de lokale speelgoedwinkel inlopen vroeger. Er zijn echt voldoende grote Amazon drops geweest waarbij als je op dat moment bij je telefoon of een toetsenbord in de buurt had je er zeker een kon bestellen, en niet alleen als je alles in 5 seconden geautomatiseerd had. Vrienden van mij zitten niet eens in die Telegram groepen en pas na m'n eigen order te hebben geplaatst deelde ik de link op WhatsApp en dan hadden ze nog voldoende tijd om te bestellen. En ja, soms komt zo'n drop dus op een ongelukkig moment. Zo zit ik soms in de auto, in een call, nog te slapen etc, maar dat is niet anders dan te laat bij de fysieke winkel aankomen zetten vroeger voor een PS1 of Nintendo 64 voor zij die zich dat nog konden herinneren :+.

De Tweakers die dit allemaal al maanden volgen hebben bij Mediamarkt ook voldoende pre-order tijd gehad. Balen voor zij die dit oversloegen, wegens hun GM pre-orders, maar ik ben oprecht benieuwd of er ook maar iemand is hier die 'n pre-order heeft geplaatst bij de mediamarkt in juli of augustus en deze nu nog niet binnen heeft.

Paprika in "[PS5] Aanloop naar release topic"

Uiteindelijk heb ik zelf meermaals succes gehad bij reguliere drops van Amazon (UK, DE, FR en NL). Bol bestellingen werden altijd geannuleerd wegens te veel orders en we weten allemaal hoe weinig voorraad Coolblue heeft gehad. Inmiddels kijk ik zelf alleen nog bij Amazon en de tweedehands versies overweeg ik niet eens meer. Daarmee heb ik één keer succes gehad en twee keer dat ze geannuleerd werden omdat ik toch iets later was dan de echte bestelling, maar die zijn de stress niet waard, tenzij je er een treft op een heel vreem tijdstip en er dus weinig mensen 'n poging zullen wagen.

En voordat iemand nu meteen met z'n vinger wil gaan wijzen, maak je geen zorgen. Zoals m'n v&a feedback aangeeft heb ik meerdere videokaarten en processors ook doorverkocht op Tweakers voor de prijs van de winkel zodat deze niet op marktplaats zouden belanden. Ook daar speelt nu schaarste en op zo'n videokaart kun je ook makkelijk 250-400 euro winst behalen. De PS5s zijn bij familie en vrienden onder de kerstboom beland om hun kinderen blij te maken. Voel je je toch 'n een klein beetje kerstman zonder eigen kinderen o<:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
thcshadow schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:06:
[...]

Ik klaag eigenlijk niet, hadden ze moeilijk gedaan over de korting ging het misschien een ander verhaal geweest zijn. Ik krijg gewoon het geld voor een nieuwe controller terug en mag de defecte houden. Die controller krijg ik sowieso terug aan de praat, intussen al wat youtube guides bekeken. Zit zelf in de IT service sector dus ben ik wel handig mee 8)

De schade aan de zijkant.. Nou ja het is en blijft een 2de hands warehouse deal. Hij gaat plat liggen dus zal het nooit merken :) En het valt al bij al toch heel goed mee! Met een productje kan ik er die blijkbaar uit krijgen.
Ik zou hem ook houden hoor.. ik zou al lang blij zijn als ik er 1 had :)
Succes! Hoop dat je het eraf krijgt en de controller gemaakt krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-10 15:57
thcshadow schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:06:
[...]

Dus je hebt eigenlijk gewoon de nieuwprijs betaald (na aanschaf nieuwe controller), voor een PS5 die zichtbare schades heeft (mogelijk ook onzichtbare schades die later kunnen optreden afgaande op hoe er mee omgegaan is), terwijl er op dit moment op 1 game na geen exclusieve PS5 spellen te koop zijn.

Fijn dat je er blij mee bent en ik hoop oprecht voor je dat hij heel blijft, maar dit valt toch wel onder de categorie: jezelf gek maken 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Is die controller fysiek gesloopt dan? Anders zit er gewoon garantie op. Dat de triggers vastzitten kan te maken met een defect systeem voor die adaptieve triggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
Paprika schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:10:
[...]

Producten als de Wii en Switch hebben toch ook lang voorraad problemen gehad?
De Switch is nog steeds niet goed leverbaar (lite wel).

Bij de WII had ik stomme mazzel, ik was in de stad toen ik las dat het die dag release dag was. Ik stond toevallig bij de intertoys, liep naar binnen en zag hem op de bovenste plank staan. Impuls aankoop :+

Dat gaat met de PS5 niet lukken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thcshadow
SparksNL schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:12:
[...]

Dus je hebt eigenlijk gewoon de nieuwprijs betaald (na aanschaf nieuwe controller), voor een PS5 die zichtbare schades heeft (mogelijk ook onzichtbare schades die later kunnen optreden afgaande op hoe er mee omgegaan is), terwijl er op dit moment op 1 game na geen exclusieve PS5 spellen te koop zijn.

Fijn dat je er blij mee bent en ik hoop oprecht voor je dat hij heel blijft, maar dit valt toch wel onder de categorie: jezelf gek maken 😁
Op een 20 euro na, klopt. Ik aanzie het als 20 euro voor de zwarte krassen op de backplate.
Het gaat me eigenlijk niet om de PS5 titels maar eerder om de PS4 titels. Ik had nog een day 1 PS4, na een uurtje begon die heel sloom te draaien. Kon er nog weinig plezier aan beleven.
Nu met de razendsnelle laadtijd van de PS5 is dat issue opgelost!

Komt goed, is er intern iets mis kan ik hem nog altijd naar Sony sturen. Je weet inderdaad maar nooit maar op het eerste zicht draait hij heel vlotjes en stil!
NotSoSteady schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:13:
Is die controller fysiek gesloopt dan? Anders zit er gewoon garantie op. Dat de triggers vastzitten kan te maken met een defect systeem voor die adaptieve triggers.
De trigger is fysiek gesloopt, ik zie aan de sporen dat iemand er al met een schroevendraaier of dergelijke heeft tussen gezeten. Zal niet onder garantie vallen maar no prob!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
roffeltjes schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:18:
[...]

De Switch is nog steeds niet goed leverbaar (lite wel).

Bij de WII had ik stomme mazzel, ik was in de stad toen ik las dat het die dag release dag was. Ik stond toevallig bij de intertoys, liep naar binnen en zag hem op de bovenste plank staan. Impuls aankoop :+

Dat gaat met de PS5 niet lukken :+
Je beschrijft nu precies het scenario dat ik als voorbeeld aanhaalde voor "vroegah" :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
thcshadow schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:20:
[...]

Op een 20 euro na, klopt. Ik aanzie het als 20 euro voor de zwarte krassen op de backplate.
Amazon gaf bij mij 50 euro terug op een doos met een groot gat erin, omdat deze ingepakt zou worden voor sinterklaas en dat wel wat gek ging uitzien. Vanuit dat oogpunt vind ik dit juist veel vervelender, maar als ie voor de rest prima functioneert heb je er wel eentje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Maurice_1984 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:47:
[...]

Ik ben het hier helemaal mee eens. Ik zelf zou het no way accepteren @thcshadow , je had eigenlijk echt beter konden wachten man. Een 2e hands product met krassen erop is echt not worth it, tegenover vrijwel dezelfde prijs krijg je een gloed nieuwe als je geduld hebt. Ik zou gewoon terug sturen.

Ik snap echt niet hoe sommige mensen met spullen om gaan. Ik heb alle 5 playstations hier naast elkaar liggen in goede staat. Mijn PS2 van 2002/2003 werkt nog steeds perfect, gisteren nog op gespeeld ;). Had eerst wat grinding noises met de eject tray tijd terug, toen open gemaakt + maintenance. And bam, sindsdien perfectly smooth. Geen noise te horen. En dan heb je personen die niet met spullen om kunnen gaan, en een controller slopen plus krassen op een gloednieuwe PS5 binnen een maand... Ongelofelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
laugh schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:23:
[...]
Ik snap echt niet hoe sommige mensen met spullen om gaan. Ik heb alle 5 playstations hier naast elkaar liggen in goede staat. Mijn PS2 van 2002/2003 werkt nog steeds perfect, gisteren nog op gespeeld ;). Had eerst wat grinding noises met de eject tray tijd terug, toen open gemaakt + maintenance. And bam, sindsdien perfectly smooth. Geen noise te horen. En dan heb je personen die niet met spullen om kunnen gaan, en een controller slopen plus krassen op een gloednieuwe PS5 binnen een maand... Ongelofelijk...
Mensen kunnen tegenwoordig schijnbaar het glas van hun telefoon nog geen week heel houden, dus waarschijnlijk is die PS5 meermaals verplaatst naar een andere plek in de woning etc. Vraag mij wel af wat het lange termijn plan was van de vorige eigenaren voor dit exemplaar, gezien dit al na zo'n korte periode is gebeurd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
Mwah, niet zeker dat dit allemaal gebruikersporen zijn.

Doos is gevallen, gebruiker kwam er daarna achter dat de controller vast zat en heeft dat op een botte manier proberen te fixen. Kwam er niet uit en heeft hem teruggestuurd.

70 euro korting op wat optische schade zou ik in dit geval wel accepteren, zeker omdat je die controller nog wel kan fixen, eventueel door een nieuwe trigger erin te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Cyrax0508 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:30:
[...]

Sterker nog, je wilt als console leverancier helemaal niet op launch aan de vraag kunnen voldoen.

Als je namelijk aan de vraag kan voldoen op launch dan had je gewoon al 2 maanden eerder kunnen beginnen met verkopen. Oftewel je hebt gewoon 2 maanden gemiste inkomsten dan.

Idealiter wil je 90% @launch kunnen uitleveren (want lang niet iedereen bestelt @launch) en daarna gewoon een grote regelmatige toevoer voor het 1e half jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thcshadow
laugh schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:23:
[...]

Ik ben het hier helemaal mee eens. Ik zelf zou het no way accepteren @thcshadow , je had eigenlijk echt beter konden wachten man. Een 2e hands product met krassen erop is echt not worth it, tegenover vrijwel dezelfde prijs krijg je een gloed nieuwe als je geduld hebt. Ik zou gewoon terug sturen.

Ik begrijp wat je zegt maar in deze tijden een PS5 hebben zelfs al zijn er wat krassen op.. Je begrijpt het wel! De gewone 2de hands markt zou er ook niet om balen denk ik en nog steeds een belachelijke prijs betalen.

Snap zelf ook niet hoe mensen al schade kunnen maken op een PS5/controller na nauwelijks een maand. mijn Playstations (PS2-PS4) worden hier ook allemaal in perfecte staat bewaard!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-10 09:42
[...]

Ik heb een nieuwe van amazon.fr ontvangen waar een scheur in de doos zat, hier heb ik een refund van 100 euro voor ontvangen. PS5 zelf was in perfecte staat. Dus ik denk dat amazon gewoon erg scheutig is met refunds......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
thcshadow schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:32:
[...]

Ik begrijp wat je zegt maar in deze tijden een PS5 hebben zelfs al zijn er wat krassen op.. Je begrijpt het wel! De gewone 2de hands markt zou er ook niet om balen denk ik en nog steeds een belachelijke prijs betalen.

Snap zelf ook niet hoe mensen al schade kunnen maken op een PS5/controller na nauwelijks een maand. mijn Playstations (PS2-PS4) worden hier ook allemaal in perfecte staat bewaard!
Ben ik de enige die benieuwd is hoe de doos van jouw PS5 eruit ziet? Je voelt het al aankomen, zou je daar ook een foto van willen plaatsen? Ben oprecht benieuwd wat voor Amazon nog passable is als 'in zeer goede staat'.

Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-10 16:37

thunder8

Het gedonder begint weer.

LordLynx schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:36:
[...]

Ik heb een nieuwe van amazon.fr ontvangen waar een scheur in de doos zat, hier heb ik een refund van 100 euro voor ontvangen. PS5 zelf was in perfecte staat. Dus ik denk dat amazon gewoon erg scheutig is met refunds......
Kans is groot dat het terugsturen, controleren, opnieuw verpakken en opnieuw verkopen, plus jou een nieuwe sturen die er niet is qua voorraad, duurder is dan deze korting geven. ;) Zal een simpele kosten/batenanalyse zijn.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-10 15:57
thcshadow schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:20:
[...]

Het gaat me eigenlijk niet om de PS5 titels maar eerder om de PS4 titels. Ik had nog een day 1 PS4, na een uurtje begon die heel sloom te draaien. Kon er nog weinig plezier aan beleven.
Nu met de razendsnelle laadtijd van de PS5 is dat issue opgelost!

Komt goed, is er intern iets mis kan ik hem nog altijd naar Sony sturen. Je weet inderdaad maar nooit maar op het eerste zicht draait hij heel vlotjes en stil!
Mjah dan had ik toch gewoon nog even gewacht op een nieuwe PS5 waarvan je zeker weet dat die goed is. Dadelijk is er toch meer aan de hand. Moet je weer in contact gaan treden met Amazon. Achter je geld -/ nieuwe PS5 aan. Allemaal gedoe waar ik ieder geval geen zin in zou hebben 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thcshadow
wilmundo schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:39:
[...]

Ben ik de enige die benieuwd is hoe de doos van jouw PS5 eruit ziet? Je voelt het al aankomen, zou je daar ook een foto van willen plaatsen? Ben oprecht benieuwd wat voor Amazon nog passable is als 'in zeer goede staat'.
Haha, die doos had een kleine oorlog meegemaakt.
Ikzelf heb die gewoon heel voorzichtig geopend zonder extra scheuren te maken maar hier zijn ze..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vmMMtyi2cVBLi_1ybsEPmpnBdB8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1LkeFRqB1ZLyxI81YsnvY0uw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OoGHk6KfV7YVstMWrgIu1MG5KsE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wNZEGrnAzpF2sNKSC6Sxk1Xa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• timpie81
thcshadow schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:47:
[...]

Haha, die doos had een kleine oorlog meegemaakt.
Ikzelf heb die gewoon heel voorzichtig geopend zonder extra scheuren te maken maar hier zijn ze..

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als je een warehouse deal voor een prikkie meepikt waar je nog een refund uitsleept ook. Wat maakt die doos dan uit? Ding is nergens te koop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-10 09:42
thunder8 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:39:
[...]

Kans is groot dat het terugsturen, controleren, opnieuw verpakken en opnieuw verkopen, plus jou een nieuwe sturen die er niet is qua voorraad, duurder is dan deze korting geven. ;) Zal een simpele kosten/batenanalyse zijn.
Ja, dat is logisch. Maar voor zo'n scheur had ik hem nu ook zeker niet teruggestuurd. Maar 100 euro (20%) vond ik wel vrij royaal.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris8580
Tsjaah ik zou dit ding nooit tweedehands kopen... alleen al om het feit dat er iets aan kan zijn. Ieder zijn ding natuurlijk maar het voornaamste is dat jij er blij mee bent.

Ik vindt nog steeds dat de release niet echt loopt hoe het hoorde... ik sta onder bewindvoering wat wil zeggen dat ik niet zomaar kan kiezen waar ik hem koop. Advocate zei game mania... kon ik niet in de media markt gaan bestellen he... dus is echt wel K.U.T. Nu ja hopelijk krijgt GM snel weer een lading en dan hopen dat ik erbij zit wat wel zou mogen voor er al te zitten van 8/8/2020...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pelidee
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Joris8580 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:55:
Tsjaah ik zou dit ding nooit tweedehands kopen... alleen al om het feit dat er iets aan kan zijn. Ieder zijn ding natuurlijk maar het voornaamste is dat jij er blij mee bent.

Ik vindt nog steeds dat de release niet echt loopt hoe het hoorde... ik sta onder bewindvoering wat wil zeggen dat ik niet zomaar kan kiezen waar ik hem koop. Advocate zei game mania... kon ik niet in de media markt gaan bestellen he... dus is echt wel K.U.T. Nu ja hopelijk krijgt GM snel weer een lading en dan hopen dat ik erbij zit wat wel zou mogen voor er al te zitten van 8/8/2020...
Maar dat jij hem niet in een andere winkel kan bestellen, is dat Sony zijn schuld? Gevalletje gegokt op het verkeerde paard en verloren.
Ieder zijn eigen verhaal hoor, maar er is gewoon voor niemand voorraad, bij welke winkel dan ook momenteel.
Hopen dat het komende maand weer aantrekt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thcshadow
Kom net van Game Mania voor een nieuwe controller en tot mijn verbazing ook een laadstation kunnen kopen. Al is die niet van PS zelf, ze garanderen bij Game Mania dat die perfect of zelfs beter werkt dan de originele.
Verkopen hem intussen al een kleine maand en hebben van niemand klachten gehad of retour.

Heb toen even gesproken met hen over de status van de PS5, ik kende hem nu toevallig die kerel die achter de balie stond.

Was heel open ivm de leveringen van de PS5:

Hij liet weten dat de leveringen steeds in kleinere aantallen zijn, bij release kregen ze er een 150-200 per filiaal.
Toen is het telkens geminderd, elke keer ongeveer 1/3 minder qua aantallen.

Bij de laatste levering kregen ze er nauwelijks 20-30 binnen liet hij me weten, accessoires behalve de controller krijgen ze helemaal niet binnen, daar is enkel bij release een vrij grote levering van geweest. Sindsdien niet meer.
Ook gevraagd moest je nu pre orderen.. Dan zou je de console ongeveer in april-mei ontvangen maar kon hij niet met zekerheid zeggen.

Ze verwachten pas een nieuwe levering in de eerste weken van januari, ze zijn gestopt met te zeggen dat ze normaal dan of dan zouden binnenkomen omdat ze al enkele kwade klanten over de vloer kregen die dan zeggen "maar jullie hadden beloofd dat ik hem dan zou hebben!! etc...".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

thcshadow schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:15:
Heb toen even gesproken met hen over de status van de PS5, ik kende hem nu toevallig die kerel die achter de balie stond.

Hij liet weten dat de leveringen steeds in kleinere aantallen zijn, bij release kregen ze er een 150-200 per filiaal.
Lijkt me niet te kloppen. Ik stond 93 of 94 bij mijn filiaal en zat niet bij de eerste leveringen.

Ik heb nog wel geduld, maar dat er 150 tot 200 stuks per filiaal en daarna nog (ongeveer) 50 tot 100 zijn geleverd per filiaal klopt niet.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thcshadow
Yorinn schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:22:
[...]

Lijkt me niet te kloppen. Ik stond 93 of 94 bij mijn filiaal en zat niet bij de eerste leveringen.

Ik heb nog wel geduld, maar dat er 150 tot 200 stuks per filiaal en daarna nog (ongeveer) 50 tot 100 zijn geleverd per filiaal klopt niet.
Misschien ter verduidelijking, ik spreek wel over België. Niet echt vernoemd.
Ik kan maar zeggen wat hij me zei, toen ik zei tegen hem van dat ze er wss maar een 20 tal per keer ontvingen deed hij me die uitleg en heeft heel duidelijk 150 a 200 gezegd tegen voor de eerste levering.

Natuurlijk, je weet niet of elke PS5 naar pre-order gaat. Zoals Coolblue bijv. konden de werknemers met voorrang er nog 1 bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

thcshadow schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:25:
[...]

Misschien ter verduidelijking, ik spreek wel over België. Niet echt vernoemd.
Ik kan maar zeggen wat hij me zei, toen ik zei tegen hem van dat ze er wss maar een 20 tal per keer ontvingen deed hij me die uitleg en heeft heel duidelijk 150 a 200 gezegd tegen voor de eerste levering.

Natuurlijk, je weet niet of elke PS5 naar pre-order gaat. Zoals Coolblue bijv. konden de werknemers met voorrang er nog 1 bestellen...
Ik denk dat daar de verwarring zit, ja. Ik had het over Nederland. Heb je toevallig ook een link naar die 3rd party oplader?

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris8580
pelidee schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:08:
[...]

Maar dat jij hem niet in een andere winkel kan bestellen, is dat Sony zijn schuld? Gevalletje gegokt op het verkeerde paard en verloren.
Ieder zijn eigen verhaal hoor, maar er is gewoon voor niemand voorraad, bij welke winkel dan ook momenteel.
Hopen dat het komende maand weer aantrekt ;)
Ik beweer ook niet dat het sony zijn schuld is hier heeft niemand schuld aan... het enige wat ik zeg is dat het nogal slordig verloopt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris8580
thcshadow schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:15:
Kom net van Game Mania voor een nieuwe controller en tot mijn verbazing ook een laadstation kunnen kopen. Al is die niet van PS zelf, ze garanderen bij Game Mania dat die perfect of zelfs beter werkt dan de originele.
Verkopen hem intussen al een kleine maand en hebben van niemand klachten gehad of retour.

Bij de laatste levering kregen ze er nauwelijks 20-30 binnen liet hij me weten, accessoires behalve de controller krijgen ze helemaal niet binnen, daar is enkel bij release een vrij grote levering van geweest. Sindsdien niet meer.
Ook gevraagd moest je nu pre orderen.. Dan zou je de console ongeveer in april-mei ontvangen maar kon hij niet met zekerheid zeggen.

Ze verwachten pas een nieuwe levering in de eerste weken van januari, ze zijn gestopt met te zeggen dat ze normaal dan of dan zouden binnenkomen omdat ze al enkele kwade klanten over de vloer kregen die dan zeggen "maar jullie hadden beloofd dat ik hem dan zou hebben!! etc...".
Dat dus... ik begrijp dat GM er niet aan kan doen maar het is en blijft triestig voor een game winkel dat ze er zo weinig krijgen... ikzelf ben ook van BE dus weet wat je bedoeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thcshadow
Yorinn schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:26:
[...]

Ik denk dat daar de verwarring zit, ja. Ik had het over Nederland. Heb je toevallig ook een link naar die 3rd party oplader?
Ja hoor, net even gekeken op de website van game mania. Daar staat die uitverkocht maar is effectief wel binnen. Lag daar een grote stapel klaar naast de controllers.
EDIT : verkrijgbaar in winkel maar niet te bestellen voor thuislevering.

https://www.gamemania.be/...tation-5-white--snakebyte

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YR3XAicK5YIQHifHa7MmB89Vf9k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t3Fes2ULQRbthOpDW2s9QRxr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door thcshadow op 30-12-2020 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris8580
thcshadow schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:31:
[...]

Ja hoor, net even gekeken op de website van game mania. Daar staat die uitverkocht maar is effectief wel binnen. Lag daar een grote stapel klaar naast de controllers.

[Afbeelding]
Voor 20 euro kunde ni sukkelen he ermee lol maar ik denk dat ik er mij ook zo eentje ga aanschaffen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris8580
[...]

[Afbeelding]
Heb er eentje besteld en ga er zaterdag of maandag om...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:19
Ze zijn lekker bezig bij Postnl net een doos geleverd gekregen met dezelfde gewicht en de zelfde omdoos formaat als de ps5 van een paar weken geleden.
Deze doos is ingescheurd om waarschijnlijk te zien of er een ps5 in zat.

Eerst wou de bezorger een foute pakket afleveren met een andere adres. Gelukkig kwam hij nog terug toen hij het niet kon vinden in de bus. Hij deed er zeer geheimzinnig over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thcshadow
Joris8580 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:40:
[...]

Heb er eentje besteld en ga er zaterdag of maandag om...
Haha, nice!

Gewoon handig da ding. Net eens getest. Werkt perfect! En nog eens 10€ goedkoper dan de officiële :*)
Is in NL ook verkrijgbaar in game mania winkel maar die zijn momenteel gesloten met de maatregelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore058
[...]

[Afbeelding]
Ik moet zeggen dat ik de cooling standaard ook wel vet vind. Twee controllers ernaast om op te laden, USB aansluitingen en voor €40,- is dat ook niet raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris8580
Vincitore058 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 17:10:
[...]

Ik moet zeggen dat ik de cooling standaard ook wel vet vind. Twee controllers ernaast om op te laden, USB aansluitingen en voor €40,- is dat ook niet raar.
Welke bedoel je? Heb je eventueel link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Paprika schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:48:
[...]

Eigenlijk precies het scenario wat ik dus had verwacht. Het enige dat nu dus nog speelt is dat de klantenservice helemaal niet gaat over hetgeen er wordt gezegd in de reactie. Nu klinkt het alsof dit allemaal handmatige handelingen zijn, maar dat is helemaal niet 't geval.
Ja eens, ze werken toch niet met backorders? Tenminste, dat heb ik nog niet eerder gezien. Ook wat verhaal, dat support contact had met de carrier is op niks gebaseerd.

Als er nu een retour beschikbaar komt, gaat die direct online ipv naar mij. Dat is toch het makkelijkste voor het systeem ga ik vanuit.

Januari komt er hopelijk een fatsoenlijke drop. Heb jij trouwens een idee hoe dit mis is gegaan? Waren er op de 19e wel twee te koop en eentje is naar een Tweaker gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kente91
  • Laatst online: 02-11-2023
Zijn er mensen die hun plaats in de wachtrij bij mediamarkt hebben kunnen opvragen na de lockdown?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris8580
thcshadow schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:43:
[...]

Haha, nice!

Gewoon handig da ding. Net eens getest. Werkt perfect! En nog eens 10€ goedkoper dan de officiële :*)
Is in NL ook verkrijgbaar in game mania winkel maar die zijn momenteel gesloten met de maatregelen..
Zeg, weet jij toevallig of er een standje bijgeleverd zit om hem horizontaal en verticaal te zetten of niet want google zegt soms ja en soms nee...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincitore058
Joris8580 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 17:15:
[...]

Welke bedoel je? Heb je eventueel link?
Hoop dat dit goed gaat:

https://www.bol.com/nl/p/...ssoires/9300000013217153/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris8580
Bedankt! Die uitvoering met de game bergruimte is ook wel chill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris8580
Nog een fake site gevonden vermoed ik...

https://smartsdiscount.co...ony-ps5-edition-standard/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:19
De ps plus games zijn elke keer wel tof. Kun je al een abonnement nemen en de games claimen zonder dat je een ps 4 of 5 hebt ?

Het werkt gewoon. Heb ik alvast een pass leuke games. Zelfs Bugsnax nog gratis kunnen krijgen.

[ Voor 28% gewijzigd door mobygo76 op 30-12-2020 18:30 ]

Pagina: 1 ... 362 ... 559 Laatste

Let op:
Om dit topic leesbaar te houden:

• Houd het on-topic,
• Géén vraag en aanbod,
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over scalping of het beleid van externe partijen

Plaats alleen orders bij vertrouwde partijen. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Wel zin in gezellig (offtopic) kletsen?
Daarvoor kun je terecht op de Tweakers Discord