Nitwitt1991 schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:50:
Hoi Mede-Tweakers/PS5 liefhebbers.
Gelukkig hebben vele van jullie een mooie PS5 gekocht, maar ook veel actieve plaatsers en stille volgers van dit forum hebben geen PS5 kunnen kopen.
Ik zal voor jullie een aantal tips onder elkaar zetten, die jullie kunnen helpen (als je echt niet kan wachten tot aankoop van je PS5 kunt gebruiken om bij de volgende lading eentje te kunnen bemachtigen).
- Meld je aan voor tenminste 1 telegramgroep. Er is een grote waar 5800 inzitten en daar heb ik er een aantal via kunnen kopen. Ook PSX Sense heeft er eentje gemaakt, maar daar heb ik nog niks voorbij zien komen. Tip daarbij: hou je aan de regels van de Telegram groep.
- Zet je geluid aan, zodat je de meldingen hoort
- Stel de app zo in, dat hij websites opent in je standaard browser
Aanpassen Telegram Android
Ga naar Telegram
Ga naar de drie streepjes links bovenin (dit is bij Android zo)
Ga naar Instellingen
Ga naar Chat Instellingen
Scroll naar beneden en je ziet ergens staan onder Instellingen: In-app browser. Vink deze uit.
Aanpassen Telegram iOS (Thanks to @Eppo)
Ga naar Telegram
Ga naar Instellingen
Data en opslag
Links openen in
Er is ook een Desktop client
https://desktop.telegram.org/
- Zorg dat je bij zoveel mogelijk websites al een account hebt en log deze in op je browsers (zowel laptop als mobiel). Dit scheelt aanzienlijke tijd.
- Maak accounts aan bij alle Amazons in Europa (vaak kan je met 1 account ergens anders ook inloggen, maar doe dat voor de zekerheid), want Amazon is zo groot die zegt tegen Sony beter lever jij mij meer consoles dan aan heel NL en dat gebeurt ook door de machtspositie van Amazon. Haal je voordeel hiermee. Over 3 a 4 weken zal er vast weer wat voorraad zijn (en met geluk nog VOOR kerst).
- Vink altijd aan: Ingelogd blijven en als je 2 trapsverificatie hebt: Niet meer vragen voor deze browser.
- Doe dit voor elke Amazon apart
- Stel alle mogelijk betaalmethoden in, i-deal, Credit Card (als je die hebt) en bij Frankrijk ook SEPA. Stel ze van te voren in!
- Stel bij je Amazon 1 click buy optie in in al je browsers
- Als iemand in dit forum post: in de API van app X staat dat winkel A voorraad heeft, maar deze is niet te koop? Bel de klantenservice op en zeg niet: IK WIL EEN PLAYSTATION 5. Maar benoem de productcode zoals deze bij hun in het systeem staat (staat vaak in de URL van het product). Zo heb ik er eentje bij Wehkamp kunnen krijgen, terwijl mensen hier continue gingen F5-en.... Bij Wehkamp en Media Markt kan je bestellingen plaatsen via de klantenservice (alleen Media Markt kan nu besluiten vanwege de drukte om dat niet te doen). Wees respectvol en geduldig naar diegene die je spreekt, dan kan je zomaar ineens een PS5 de volgende dag hebben.
- Kan je ergens al een PS5 in je winkelmandje zetten, doe dat vooral, daar zijn soms tips voor zoals bij de BCC (alleen die werkte bij mij helaas weer niet).
- Gebruik je Google Chrome, dan kan het lonen om bijvoorbeeld de Distill Plugin te gebruiken. Die scant specifieke plekken op een pagina, om te kijken of er veranderen zijn zoals het verschijnen van een koopknop. Dan hoef je dat zelf ook niet te doen.
- Koop niet bij onbekende websites. Als het te mooi is om waar te zijn, dan is dat ook altijd zo. Google altijd naar reviews, vind je ze onder de vier sterren of geen reviews. NIET DOEN.
- Hou alle signalen in het forum hier in de gaten. Want er zijn nog meer tips die hier vaak voorbij komen.
- Koop alleen voor jezelf en echt vrienden en koop niet om ze voor gigantische bedragen door te verkopen.
Aanvullingen op de lijst zijn altijd welkom en iedereen die dit leest, sla deze info op. Dan weet ik zeker dat je voor eind januari thuis een Playstation5 hebt staan