Ook daar is het weekend. Het komt allemaal goed!Nitwitt1991 schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:02:
[...]
Mijn UK bestelling ligt daar ook sinds gisteren te wachten tot de volgende stap.
Zijn er ook mensen die in de winkel van MM een pre-order hebben gedaan?
Ik heb deze op 18-09 gedaan, in november de mail gehad dat ik niet bij de eerste lichting zat, en weet niet zo goed waar ik aan toe ben kwa wachten
Ik heb deze op 18-09 gedaan, in november de mail gehad dat ik niet bij de eerste lichting zat, en weet niet zo goed waar ik aan toe ben kwa wachten
Jazeker! Stiekem hoop je toch dat er extra wordt doorgewerkt vanwege de feestdagendrukte. Net zoals DHL ook op zondag bezorgd. Zou een extraatje zijn. Nu komt precies optijd voor Cyberpunk, die op mijn verjaardag uitkomt.Sjuuls92 schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:06:
[...]
Ook daar is het weekend. Het komt allemaal goed!
Even offtopic: YouTube: Cyberpunk 2077 - 6 Minutes of Gameplay on PS4 Pro & PS5 zie het verschil rond 4:38 als het van PS4 pro naar Ps5 backwards compatible gaat. Ben ik benieuwd hoe het NA de update eruit gaat zien.
Same hierDjordi63 schreef op zondag 6 december 2020 @ 09:41:
[...]
Helaas pindakaas. Staat sinds 4 december op 'Je pakket heeft een Amazon-faciliteit verlaten'.
Zal die morgen wel aankomen bij DHL en dan uitgeleverd worden!
Mocht je nog niet in het Telegram kanaal zitten, dit is de link naar het PS5 notificatie kanaal
https://t.me/joinchat/T3L7LBo7t_n1sk1O-1Djdg
Uiteraard hebben we ook een gezellige chat waar je je kan aansluiten met daarbij de laatste updates van de webwinkels.
https://t.me/joinchat/T3L7LBo7t_n1sk1O-1Djdg
Uiteraard hebben we ook een gezellige chat waar je je kan aansluiten met daarbij de laatste updates van de webwinkels.
Geen beweging in de zin van dat ie al uit de UK vertrokken is en in Frankrijk ligt of dat ie überhaupt nog niet dispatched is? Die van mij, ook voor aflevering 8/9 is al vertrokken en ligt in FR. Staat nu op een afleverdatum woensdag a.s. Vandaag verwacht ik geen verandering van de status. Het is zondag dus ook de Amazonians hebben een vrije dag. Zal vannacht/morgenochtend wel weer in beweging komen.raishel70 schreef op zondag 6 december 2020 @ 09:44:
Hier nog geen beweging van mijn uk order afgelopen donderdag. Levering staat gepland op 8/9 september. Ben benieuwd of ze het gaan halen.
Neehoor, mijne is sinds vandaag op prepairing for dispatch, en nu dispatching now gegaan. (Priority delivery)flab007 schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:17:
[...]
Geen beweging in de zin van dat ie al uit de UK vertrokken is en in Frankrijk ligt of dat ie überhaupt nog niet dispatched is? Die van mij, ook voor aflevering 8/9 is al vertrokken en ligt in FR. Staat nu op een afleverdatum woensdag a.s. Vandaag verwacht ik geen verandering van de status. Het is zondag dus ook de Amazonians hebben een vrije dag. Zal vannacht/morgenochtend wel weer in beweging komen.
runner83 schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:51:
Ik verwacht dat men tot vanavond de PlayStation 5 orders verzameld in Lauwin en dat deze vanavond dan weer vertrekken.
Misschien moeten we met zn allen wat minder aannames doen over het logistieke proces. Daar wordt niemand wijzer van hoor. Houd gewoon je T&T in de gaten, meer kun je niet doen.flab007 schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:17:
[...]
Geen beweging in de zin van dat ie al uit de UK vertrokken is en in Frankrijk ligt of dat ie überhaupt nog niet dispatched is? Die van mij, ook voor aflevering 8/9 is al vertrokken en ligt in FR. Staat nu op een afleverdatum woensdag a.s. Vandaag verwacht ik geen verandering van de status. Het is zondag dus ook de Amazonians hebben een vrije dag. Zal vannacht/morgenochtend wel weer in beweging komen.
[ Voor 14% gewijzigd door Bartjeuhz op 06-12-2020 11:26 ]
Steam: CatBearCow
Hey, na een tijdje mee te kijken ook maar een account aangemaakt.
Hoop dat ik er nog 1 kan vinden voor de feestdagen, denken jullie dat er nog een drop komt of is dit het voorlopig wel?
Had ergens gelezen dat Sony er nog meer zou leveren midden december maar dat zou natuurlijk ook vooral voor USA kunnen zijn
Hoop dat ik er nog 1 kan vinden voor de feestdagen, denken jullie dat er nog een drop komt of is dit het voorlopig wel?
Had ergens gelezen dat Sony er nog meer zou leveren midden december maar dat zou natuurlijk ook vooral voor USA kunnen zijn
* zie topicwaarschuwing *
[ Voor 99% gewijzigd door Geronimous op 07-12-2020 18:22 ]
Ik moet het toch even kwijt hier..
Nadat mijn schoonbroer het vrijdag voor elkaar had gekregen om een PS5 te bemachtigen bij Bol.com, waren wij met smacht aan het wachten op de levering. Er stond eerst voor 10 december, maar toen ineens werd het om 23:00 aangemeld bij PostNL en zouden wij de PS5 al op 5 december ontvangen!
Wij vol verwachting de T&T in de gaten houden en daar kwam hij dan! De bezorger gaf de grote Bol.com doos af en mijn schoonbroer maakte het pakket open...
Geen PS5, maar LEGO.
Toen keken we beter... en bleek het verzendlabel voor een compleet ander deel van de stad bedoeld te zijn en ook nog eens voor een afleverpunt.
Zelf ben ik terug gegaan naar de bezorger om duidelijk te maken dat er iets fout is gegaan, waarop ik al heel snel merkte dat hij zich aangevallen voelde. Ik probeerde het probleem rustig uit te leggen en dat er dus ergens iets is mis gegaan, maar hij ontweek al mijn vragen. Wel liet hij mij de inhoud van zijn bus zien zodat het duidelijk was dat er geen ander pakket van ons zou zijn. Wat ook bleek te kloppen.
Een service medewerker van PostNL Hoofdkantoor vroeg mij om hem alsnog te vragen of hij zijn stappen kon na lopen omdat het vreemd was dat het label gewoon gescant was, waarop de bezorger compleet uitviel en mij persoonlijk begon toe te roepen dat hij mij in elkaar zou slaan en zijn familie van het kamp erbij zou halen omdat hij nu weet waar ik woon.
De melding is gemaakt bij PostNL, gezien deze ten tijden van dit incident mijn telefoon nog op luidspreker stond. Echter is de opvolging door PostNL imo waardeloos, gezien die mij verwijzen naar Bol.com en het verbale incident verder compleet negeren.
Pas later ontdekte mijn schoonbroer en ik dat het label van ons adres losjes onderop de doos geplakt zat.
We hebben het gewicht en de afmetingen van de ontvangen doos gecontroleerd met de registratie van bol.com en PostNL en deze wijkt volledig af van het origineel.
We hebben nu geen idee waar het pakketje is, maar alles zegt ons dat hier gewoon iets heel vervelends en oneerlijks is gebeurt.
Bol.com biedt aan om het geld terug te storten (wat ontzettend fijn is), maar die PS5 zal dit jaar niet meer in ons bezit komen vrezen wij..
*knip* laten we geen foto's van de bezorger hier plaatsen, al is het gezicht verborgen.
PostNL heeft overigens gelijk om je door te sturen naar bol.com: zij zijn immers de verantwoordelijke partij om jou te compenseren (met een vervangend product of geld terug), en het is aan hen om een onderzoek bij PostNL te starten, dat kan inderdaad niet door de ontvanger.
:strip_exif()/f/image/yqKjgqplI43cvJc5bc0Glido.jpg?f=fotoalbum_large)
Nadat mijn schoonbroer het vrijdag voor elkaar had gekregen om een PS5 te bemachtigen bij Bol.com, waren wij met smacht aan het wachten op de levering. Er stond eerst voor 10 december, maar toen ineens werd het om 23:00 aangemeld bij PostNL en zouden wij de PS5 al op 5 december ontvangen!
Wij vol verwachting de T&T in de gaten houden en daar kwam hij dan! De bezorger gaf de grote Bol.com doos af en mijn schoonbroer maakte het pakket open...
Geen PS5, maar LEGO.
Toen keken we beter... en bleek het verzendlabel voor een compleet ander deel van de stad bedoeld te zijn en ook nog eens voor een afleverpunt.
Zelf ben ik terug gegaan naar de bezorger om duidelijk te maken dat er iets fout is gegaan, waarop ik al heel snel merkte dat hij zich aangevallen voelde. Ik probeerde het probleem rustig uit te leggen en dat er dus ergens iets is mis gegaan, maar hij ontweek al mijn vragen. Wel liet hij mij de inhoud van zijn bus zien zodat het duidelijk was dat er geen ander pakket van ons zou zijn. Wat ook bleek te kloppen.
Een service medewerker van PostNL Hoofdkantoor vroeg mij om hem alsnog te vragen of hij zijn stappen kon na lopen omdat het vreemd was dat het label gewoon gescant was, waarop de bezorger compleet uitviel en mij persoonlijk begon toe te roepen dat hij mij in elkaar zou slaan en zijn familie van het kamp erbij zou halen omdat hij nu weet waar ik woon.
De melding is gemaakt bij PostNL, gezien deze ten tijden van dit incident mijn telefoon nog op luidspreker stond. Echter is de opvolging door PostNL imo waardeloos, gezien die mij verwijzen naar Bol.com en het verbale incident verder compleet negeren.
Pas later ontdekte mijn schoonbroer en ik dat het label van ons adres losjes onderop de doos geplakt zat.
We hebben het gewicht en de afmetingen van de ontvangen doos gecontroleerd met de registratie van bol.com en PostNL en deze wijkt volledig af van het origineel.
We hebben nu geen idee waar het pakketje is, maar alles zegt ons dat hier gewoon iets heel vervelends en oneerlijks is gebeurt.
Bol.com biedt aan om het geld terug te storten (wat ontzettend fijn is), maar die PS5 zal dit jaar niet meer in ons bezit komen vrezen wij..
*knip* laten we geen foto's van de bezorger hier plaatsen, al is het gezicht verborgen.
PostNL heeft overigens gelijk om je door te sturen naar bol.com: zij zijn immers de verantwoordelijke partij om jou te compenseren (met een vervangend product of geld terug), en het is aan hen om een onderzoek bij PostNL te starten, dat kan inderdaad niet door de ontvanger.
:strip_exif()/f/image/yqKjgqplI43cvJc5bc0Glido.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 10% gewijzigd door Geronimous op 07-12-2020 18:29 ]
- Creating more joy for people who interact with our digital world
* zie topicwaarschuwing * originele post geknipt
[ Voor 97% gewijzigd door Geronimous op 07-12-2020 18:30 ]
Hilary Duff 4-Life
*offtopic*
[ Voor 99% gewijzigd door Geronimous op 07-12-2020 18:30 ]
Dat is ook weer waar. In principe staat er een afleverdatum. Dat is het moment dat je je pakket kunt verwachten. We gaan het wel zien!Bartjeuhz schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:25:
[...]
[...]
Misschien moeten we met zn allen wat minder aannames doen over het logistieke proces. Daar wordt niemand wijzer van hoor. Houd gewoon je T&T in de gaten, meer kun je niet doen.
DHL bezorgde vorige zondag nog Airpods vanuit Amazon.de, dus daar ligt het denk ik niet aan. Zal vast wel een logistieke reden hebben. Nog maar 2 a 3 dagen! Komt goed.Nitwitt1991 schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:14:
[...]
Jazeker! Stiekem hoop je toch dat er extra wordt doorgewerkt vanwege de feestdagendrukte. Net zoals DHL ook op zondag bezorgd. Zou een extraatje zijn. Nu komt precies optijd voor Cyberpunk, die op mijn verjaardag uitkomt.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
*knip*
[ Voor 99% gewijzigd door Geronimous op 07-12-2020 18:30 ]
Ziek hoor.. toch wel een aantal van dit soort verhalen hier gelezen. Niet thuis terwijl gewoon thuis/adres verkeerd terwijl het klopt..RoelZ schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:39:
Geen PS5, maar LEGO.
Bol.com biedt aan om het geld terug te storten (wat ontzettend fijn is), maar die PS5 zal dit jaar niet meer in ons bezit komen vrezen wij..![]()
*knip*
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mocht je tweedehands eentje kopen, altijd om de bon vragen!
[ Voor 5% gewijzigd door Geronimous op 07-12-2020 18:31 . Reden: originele quote geknipt ]
Exact. Amazon zal ongetwijfeld nog een grote levering krijgen in midden december want dat zou verklaren waarom er zoveel mensen zijn met een levertijd van 16-20 december, maar de vraag is hoeveel er daarvan al verkocht zijn. Duidelijk is wel dat Amazon de boel een stuk beter voor elkaar heeft dan Bol.com.xminator schreef op zondag 6 december 2020 @ 00:06:
[...]
Zijn dit niet de stukken die al reeds verkocht zijn? Hence iedereen met levertijd medio december...
*knip* reageer dan niet, rapporteer
[ Voor 97% gewijzigd door Geronimous op 07-12-2020 18:31 ]
doe zelf even wat zoekwerk in het andere ps5 topic. (C7).diamonddimroy schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:11:
[Afbeelding]
mijn uk bestelling is echt één milimeter opgeschoven.
weet iemand toevallig of ik gewoon eem europese kabel erin kan doen? van mijn psr bijvoorbeeld
Een c7 kabel.diamonddimroy schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:11:
[Afbeelding]
mijn uk bestelling is echt één milimeter opgeschoven.
weet iemand toevallig of ik gewoon eem europese kabel erin kan doen? van mijn ps4 bijvoorbeeld
Ben ik het toch niet helemaal mee eens.CorteX schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:06:
[...]
Exact. Amazon zal ongetwijfeld nog een grote levering krijgen in midden december want dat zou verklaren waarom er zoveel mensen zijn met een levertijd van 16-20 december, maar de vraag is hoeveel er daarvan al verkocht zijn. Duidelijk is wel dat Amazon de boel een stuk beter voor elkaar heeft dan Bol.com.
Volgens mij heeft het overgrote gedeelte van wie bij Bol een PS5 op vrijdag met levertijd 10 Dec deze al ontvangen.
Uiteraard zijn er weer een aantal die toch een annulering hebben gekregen en dat is heel zuur en Bol zeker aan te rekenen. Maar goed, die krijgen wel €15.
Daartegenover staat Amazon. Ik heb op de 23e bij Amazon.fr al een bestelling gedaan met leverdatum 18-19 Dec. Tot nu toch nog niets ontvangen en gaan Amazon.nl Amazon.de Amazon.es en zelfs Amazon.fr zelf vrolijk door met af en toe wat online zetten en vervolgens uitleveren.
Als je dan toch 'global' magazijnen hebt en vanuit waar dan ook kan leveren, lever dan eerst je openstaande bestellingen uit.
Maar goed, tot zover de Amazon frustratie
Opzich wel. Ik was helaas een van de klanten die z’n bestelling na een paar uur geannuleerd zag worden door bol. De €15 cadeaubon verzacht het een beetje.CorteX schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:06:
[...]
Exact. Amazon zal ongetwijfeld nog een grote levering krijgen in midden december want dat zou verklaren waarom er zoveel mensen zijn met een levertijd van 16-20 december, maar de vraag is hoeveel er daarvan al verkocht zijn. Duidelijk is wel dat Amazon de boel een stuk beter voor elkaar heeft dan Bol.com.
In principe betalen ze Cyberpunk een aanzienlijk stuk mee
Die Ps5 komt toch wel. Dus eigenlijk mag ik niet klagen.
Het is de hype die het doet lijken alsof het super belangrijk is om er nu een in handen te krijgen.
*offtopic*
[ Voor 99% gewijzigd door Geronimous op 07-12-2020 18:33 ]
Je bent vast niet de enige met pakjes van.amazon en rekening houden met volume en distributie ketens.GG85 schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:13:
[...]
Ben ik het toch niet helemaal mee eens.
Volgens mij heeft het overgrote gedeelte van wie bij Bol een PS5 op vrijdag met levertijd 10 Dec deze al ontvangen.
Uiteraard zijn er weer een aantal die toch een annulering hebben gekregen en dat is heel zuur en Bol zeker aan te rekenen. Maar goed, die krijgen wel €15.
Daartegenover staat Amazon. Ik heb op de 23e bij Amazon.fr al een bestelling gedaan met leverdatum 18-19 Dec. Tot nu toch nog niets ontvangen en gaan Amazon.nl Amazon.de Amazon.es en zelfs Amazon.fr zelf vrolijk door met af en toe wat online zetten en vervolgens uitleveren.
Als je dan toch 'global' magazijnen hebt en vanuit waar dan ook kan leveren, lever dan eerst je openstaande bestellingen uit.
Je kan pas terecht klagen nande 18/19e
Van mij had je die foto niet hoeven censureren hoor. Wel netjes van bol maar dit soort verhalen schaad wel het vertrouwen in de medemens.RoelZ schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:39:
Geen PS5, maar LEGO.
Bol.com biedt aan om het geld terug te storten (wat ontzettend fijn is), maar die PS5 zal dit jaar niet meer in ons bezit komen vrezen wij..![]()
*knip*
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door Geronimous op 07-12-2020 18:33 ]
Blij dat ie het wel gedaan heeft. Eigen rechter hebben we niks aanpstlnd schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:26:
[...]
Van mij had je die foto niet hoeven censureren hoor. Wel netjes van bol maar dit soort verhalen schaad wel het vertrouwen in de medemens.
Daar hebben we inderdaad niks aan, maar als dit soort mensen meerdere malen herkent worden zou dat behulpzaam kunnen zijn om dit soort dingen in de toekomst te voorkomen.GG85 schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:27:
[...]
Blij dat ie het wel gedaan heeft. Eigen rechter hebben we niks aan
Blijkbaar zijn er weer bendes actief.
Ik hoop dat mij Amazon.fr morgen word verstuurd met DHl. Ik laat hem verzenden naar een servicepunt van DHL. Alleen om deze risico uit te sluiten.
Ik hoop dat mij Amazon.fr morgen word verstuurd met DHl. Ik laat hem verzenden naar een servicepunt van DHL. Alleen om deze risico uit te sluiten.
*offtopic*
[ Voor 101% gewijzigd door Geronimous op 07-12-2020 18:34 ]
Amazon heeft nog geen enkele bestelling geannuleerd (op die probleemgevallen met creditcards en nieuwe accounts na, maar dat is anti-fraude beleid) en tenzij jij op 19 december geen PS5 hebt, heeft Amazon precies gedaan wat ze beloofd hebben, hoewel ik begrijp dat het oneerlijk voelt dat mensen die later bestellen soms een eerdere levering krijgen. Daarentegen denk ik dat alle Bol.com-klanten bij wie de PS5 is geannuleerd veel liever hadden gehad dat zij gegarandeerd bij een latere levering zouden zitten in plaats van een tegoedbon van 15 euro die je (neem ik aan) vervolgens alsnog bij Bol.com moet uitgeven.GG85 schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:13:
[...]
Ben ik het toch niet helemaal mee eens.
Daar heb je idd een puntCorteX schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:34:
[...]
Amazon heeft nog geen enkele bestelling geannuleerd (op die probleemgevallen met creditcards en nieuwe accounts na, maar dat is anti-fraude beleid) en tenzij jij op 19 december geen PS5 hebt, heeft Amazon precies gedaan wat ze beloofd hebben, hoewel ik begrijp dat het oneerlijk voelt dat mensen die later bestellen soms een eerdere levering krijgen. Daarentegen denk ik dat alle Bol.com-klanten bij wie de PS5 is geannuleerd veel liever hadden gehad dat zij gegarandeerd bij een latere levering zouden zitten in plaats van een tegoedbon van 15 euro die je (neem ik aan) vervolgens alsnog bij Bol.com moet uitgeven.
Mijn Amazon UK PS5 komt ook pas 16 december (hopelijk eerder) en ik vind het ook interessant (op z'n zachts gezegd) dat veel mensen die op hetzelfde moment hebben besteld (3 december) de PS5 al in huis hebben, maar daarom denk ik dat het beter is om dit topic soms even over te slaan.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 bedoel december 🙈🙈🙈DannyXP1600 schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:57:
[...]
September? Duurt nog bijna 3 kwart jaar. Zal toch wel iets sneller kunnen?
ik zou aangifte doen weet wel je krijgt je geld terug maar het is en blijft gewoon diefstalRoelZ schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:39:
Geen PS5, maar LEGO.
Heb het nu ook gemeld op Twitter.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
.Ik zit nog altijd te wachten op een belletje van carrefour
Houden we het netjes?
[ Voor 98% gewijzigd door Chaoss op 07-12-2020 10:18 ]
Voor de duidelijkheid, de meeste mensen met een disk versie wachten nog gewoon. De digital versies zijn eerder verzonden. Zit wel een verschil tussen dus.CorteX schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:41:
[...]
Mijn Amazon UK PS5 komt ook pas 16 december (hopelijk eerder) en ik vind het ook interessant (op z'n zachts gezegd) dat veel mensen die op hetzelfde moment hebben besteld (3 december) de PS5 al in huis hebben, maar daarom denk ik dat het beter is om dit topic soms even over te slaan.![]()
Heb nu dus alle kansen gemist om een PS5 te kopen. Nu vraag ik me af: Zal ik maar gewoon een pre order plaatsen voor de PS5 bij een Mediamarkt? (Arnhem of Eindhoven hoogstwaarschijnlijk).
Zouden jullie mij dit aanraden? Ik wil eigenlijk zsm een PS5 want heb mn PS4 al verkocht en verveel me dood!
Bedankt alvast
Zouden jullie mij dit aanraden? Ik wil eigenlijk zsm een PS5 want heb mn PS4 al verkocht en verveel me dood!
Bedankt alvast
Waarom niet? Als je de PS5 ergens anders kan bemachtigen, krijg je die €50 gewoon terug. Je kan simpelweg niet verliezen.Jugoslovenac schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:55:
Heb nu dus alle kansen gemist om een PS5 te kopen. Nu vraag ik me af: Zal ik maar gewoon een pre order plaatsen voor de PS5 bij een Mediamarkt? (Arnhem of Eindhoven hoogstwaarschijnlijk).
Bedankt alvast
[ Voor 4% gewijzigd door NotSoSteady op 06-12-2020 12:58 ]
Een mm tegoedbon krijg je danNotSoSteady schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:57:
[...]
Waarom niet? Als je de PS5 ergens anders kan bemachtigen, krijg je die €50 gewoon terug. Je kan simpelweg niet verliezen.
Helemaal niet. Je krijgt gewoon je geld terug.
[ Voor 8% gewijzigd door NotSoSteady op 06-12-2020 13:02 ]
Vraag me af hoe het trouwens zit bij amazon, als daar je pakketje wordt gestolen?
Kan je dan gewoon doei zeggen tegen je knaken?
Ik heb dat vd week ook maar gedaan, als ik hem ergens anders te pakken krijg annuleer ik hem gewoon.Jugoslovenac schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:55:
Bedankt alvast
simpelzat
Nee, dat werkt bij elke winkel gewoon hetzelfde. Er wordt onderzoek naar gedaan en als het pakket inderdaad verdwenen is dan krijg je ook daar gewoon je geld terug.dragonwith schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:02:
Vraag me af hoe het trouwens zit bij amazon, als daar je pakketje wordt gestolen?
Bol.com kun je gewoon een chat openen en dan wordt het best snel geregeld.MelvinW schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:04:
[...]
Nee, dat werkt bij elke winkel gewoon hetzelfde. Er wordt onderzoek naar gedaan en als het pakket inderdaad verdwenen is dan krijg je ook daar gewoon je geld terug.
Amazon lijkt me iets waar je echt weken op je geld kan gaan wachten.
https://www.amazon.nl/gp/...01910830?nodeId=201910830MelvinW schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:04:
[...]
Nee, dat werkt bij elke winkel gewoon hetzelfde. Er wordt onderzoek naar gedaan en als het pakket inderdaad verdwenen is dan krijg je ook daar gewoon je geld terug.
denk dat je zelf ook even wat 'onderzoek' moet doen bij de logistieke partner
Mijn ervaring is een paar werkdagendragonwith schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:05:
[...]
Bol.com kun je gewoon een chat openen en dan wordt het best snel geregeld.
Amazon lijkt me iets waar je echt weken op je geld kan gaan wachten.
Je kunt echter niet zelf een onderzoek bij het verzendbedrijf starten, dat kan alleen de verzender.Bartjeuhz schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:05:
[...]
https://www.amazon.nl/gp/...01910830?nodeId=201910830
denk dat je zelf ook even wat 'onderzoek' moet doen bij de logistieke partner
[ Voor 39% gewijzigd door MelvinW op 06-12-2020 13:07 ]
Als je betaalt met creditcard heb je aflevering garantie dan krijgt je altijd je geld terug als het niet wordt geleverd of bij diefstal. Bij zulke aankoop is het altijd handig om met cc te betalen.dragonwith schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:02:
Of Amazon dat ook zo doet weet ik niet.
Ik heb mijn amazon order met CC betaald. Volgensmij zou je dat zo terug kunnen draaien bij diefstal of zo
En hoe weet jij dat het mootje was en niet pietje of keesjedragonwith schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:51:
[...]
Ik denk dat mootje effe snel zijn vriendje heeft gebeld om de ps5 in te laden en weg te rijden.
Mensen die de PS5 al in huis hebben van Amazon UK hebben waarschijnlijk Digital. Ik heb een digital die onderweg is van Amazon UK en ik had op hetzelfde moment de normale met disk besteld met een bezorgadres in de UK. Deze zou de dag erna geleverd worden, maar is uitgesteld naar 21 december levering in de UK.CorteX schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:41:
[...]
Mijn Amazon UK PS5 komt ook pas 16 december (hopelijk eerder) en ik vind het ook interessant (op z'n zachts gezegd) dat veel mensen die op hetzelfde moment hebben besteld (3 december) de PS5 al in huis hebben, maar daarom denk ik dat het beter is om dit topic soms even over te slaan.![]()
Dat zie je zelfs aan de gecensureerde foto nog.touzani schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:18:
[...]
En hoe weet jij dat het mootje was en niet pietje of keesje![]()
Bartjeuhz schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:51:
[...]
Voor de duidelijkheid, de meeste mensen met een disk versie wachten nog gewoon. De digital versies zijn eerder verzonden. Zit wel een verschil tussen dus.
Ik heb inderdaad de disc-versie besteld en heb ook een afleveradres in de UK. Dat zou dus dan de reden kunnen zijn. Lijkt erop dat Amazon UK dus nog een nieuwe batch verwacht (en al verkocht heeft, in ieder geval deels) en dat wij daarna onze PS5s geleverd krijgen.GW1992 schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:19:
[...]
Mensen die de PS5 al in huis hebben van Amazon UK hebben waarschijnlijk Digital. Ik heb een digital die onderweg is van Amazon UK en ik had op hetzelfde moment de normale met disk besteld met een bezorgadres in de UK. Deze zou de dag erna geleverd worden, maar is uitgesteld naar 21 december levering in de UK.
Dit is werkelijk schandalig. Zou me niets verbazen als die bezorger hier toch iets meer van weet. Erg sneu voor je, maar wel netjes van Bol dat ze het geld terug storten. Hopelijk kun je er nog een bemachtigen voor de Kerst! Sterkte!RoelZ schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:39:
Geen PS5, maar LEGO.
Heb het nu ook gemeld op Twitter.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik ben zelf buitenlands en ik weet zelfs dat dit soort praktijken door mijn eigen volk het meest wordt gedaan helaastouzani schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:18:
[...]
En hoe weet jij dat het mootje was en niet pietje of keesje![]()
Sterker nog, heb zelfs mensen in de familie die ook dit soort praktijken normaal vinden
ik zou eerder zeggen Kees.GW1992 schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:19:
[...]
Dat zie je zelfs aan de gecensureerde foto nog.
Ja mijn pakket was "kwijtgeraakt " op het depot van dhl kuch kuch in rotterdam , met nog een pakje ..dragonwith schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:02:
Krijg keurig mijn geld terug en bevestigd gekregen op de mail,duurt ongeveerr 10 werkdagen.
Ik koop hem volgend jaar wel ergens ennstop het geld in onze zolderverbouwing...
Over klantenservice van amazone niks dan lof.
Helaas zijn er ook rotte appels bij dhl en post.nl etc...
Jeetje wat een narigheid voor een game console.. schandalig hoe postNL hier mee omgaat, alhoewel ze wel vaker de schuld bij andere leggen.. (helaas ervaring mee)
Netjes van Bol.com om je te willen compenseren.. maar jammer dat je nu weer moet wachten..
Netjes van Bol.com om je te willen compenseren.. maar jammer dat je nu weer moet wachten..
Vervelende comment dit. Hou het er gewoon op dat het MOGELIJK/WAARSCHIJNLIJK een klote bezorger is.dragonwith schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:51:
[...]
Ik denk dat mootje effe snel zijn vriendje heeft gebeld om de ps5 in te laden en weg te rijden.
Met die aanname van je schiet je niks op
Mijn disk editie is wel al onderweg van uit de UKCorteX schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:23:
[...]
[...]
Ik heb inderdaad de disc-versie besteld en heb ook een afleveradres in de UK. Dat zou dus dan de reden kunnen zijn. Lijkt erop dat Amazon UK dus nog een nieuwe batch verwacht (en al verkocht heeft, in ieder geval deels) en dat wij daarna onze PS5s geleverd krijgen.
Ach ongeacht ras is het gewoon associaal en heb ik er geen goed woord voor over.dragonwith schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:30:
[...]
Ik ben zelf buitenlands en ik weet zelfs dat dit soort praktijken door mijn eigen volk het meest wordt gedaan helaas![]()
Sterker nog, heb zelfs mensen in de familie die ook dit soort praktijken normaal vinden![]()
Zijn er mensen hier die 19 november een disk versie hebben besteld bij amazon.de en nog steeds een verwachte leverdatum van 19-22 december?
Ik dacht te lezen hier dat mensen hem later besteld hadden en hem al binnen hebben of volgende week krijgen.
Ik dacht te lezen hier dat mensen hem later besteld hadden en hem al binnen hebben of volgende week krijgen.
Amazon.fr hier.Donnienie schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:41:
Zijn er mensen hier die 19 november een disk versie hebben besteld bij amazon.de en nog steeds een verwachte leverdatum van 19-22 december?
Staat ook nog steeds op: We sturen je een mail zodra we een leverdatum hebben.
Geld is al afgeschreven een week terug...
besteld op de 23e
Ik heb dit ook.Donnienie schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:41:
Dat is al bijna!
Hier hetzelfde.dragonwith schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:43:
[...]
Amazon.fr hier.
Staat ook nog steeds op: We sturen je een mail zodra we een leverdatum hebben.
Geld is al afgeschreven een week terug...
besteld op de 23e
Ik ga er vanuit dat deze maandag of dinsdag wordt verzonden. En dat ik hem deze week binnen hebt.
Waarom zou je daar vanuit gaan? Niet lullig bedoelt maar ik heb nog niks goeds gehoord namelijk hahaEvertt schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:56:
[...]
Hier hetzelfde.
Ik ga er vanuit dat deze maandag of dinsdag wordt verzonden. En dat ik hem deze week binnen hebt.
Omdat andere vrijdag zijn verzonden.dragonwith schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:57:
[...]
Waarom zou je daar vanuit gaan? Niet lullig bedoelt maar ik heb nog niks goeds gehoord namelijk haha
Ik heb die van mij ondertussen al gehad, besteld op .de de 19e november om 14u16. Vrijdag ontvangen.Donnienie schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:41:
Ik heb hem ook bij Amazon.de gekocht. Leverdatum was toen al 19 of 22 december. Niets aan de hand dus, eerdere bestellingen (lees minuten eerder) hadden een datum van 9 december. Jouw bestelling komt dus zoals gecommuniceerd. Gewoon rustig afwachten.Donnienie schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:41:
Zijn er ook mensen die in de winkel van Media Markt een pre-order hebben gedaan?
Ik heb deze op 18-09 gedaan, in november de mail gehad dat ik niet bij de eerste lichting zat, en er is nu niet zo veel anders te doen dan wachten. Heb gebeld en ze zeiden dat het januari zou worden, maar als ik de berichten hier zie is er wel een voorraad binnen gekomen?
Ik heb deze op 18-09 gedaan, in november de mail gehad dat ik niet bij de eerste lichting zat, en er is nu niet zo veel anders te doen dan wachten. Heb gebeld en ze zeiden dat het januari zou worden, maar als ik de berichten hier zie is er wel een voorraad binnen gekomen?
Bij mij was die ook van begin af aan 19-22 december, maar er zijn ook mensen geweest die later dan ik hebben besteld en het eerder binnen krijgen, dan maken ze ‘gewoon rustig afwachten’ wel knap lastig.X-t-r-e-m-e schreef op zondag 6 december 2020 @ 14:09:
[...]
Ik heb hem ook bij Amazon.de gekocht. Leverdatum was toen al 19 of 22 december. Niets aan de hand dus, eerdere bestellingen (lees minuten eerder) hadden een datum van 9 december. Jouw bestelling komt dus zoals gecommuniceerd. Gewoon rustig afwachten.
Daarnaast zijn er een hoop bestellingen eerder verzonden dan aangegeven, vandaar mijn vraag of er nog meer mensen warenbij wie dat niet was gebeurd.
Ik heb een pre-order van 17-09. MM gaf aan dat ik nu op plek 7 sta en dus bij de volgende levering naar alle waarschijnlijkheid een exemplaar kan verwachten. Of deze levering dit jaar nog gaat zijn, dat kan ik alleen maar hopen..martin666 schreef op zondag 6 december 2020 @ 14:22:
Zijn er ook mensen die in de winkel van Media Markt een pre-order hebben gedaan?
Ik heb op 19 september een pre order gedaan bij MM in utrecht the wall. MM afgelopen donderdag de tweede levering verdeeld onder de pre orders. Lijst wordt chronologisch afgewerkt per filiaal.martin666 schreef op zondag 6 december 2020 @ 14:22:
Ik ben die donderdagavond gaan informeren. Ik stond/sta op plek 48 voor een disc edition.
De medewerker vertelde dat er misschien voor de kerst nog een levering komt, maar hij zei ook dat die van afgelopen donderdag weleens die laatste levering van t jaar kon zijn.
long story short: vraag bij het filiaal van jouw pre order even heel lief of ze kunnen checken op welke plek je staat 😁
Ik heb ook een pre-order bij MM staan, de tweede batch die ze binnen kregen (in Zoetermeer) was niet zo groot en ongeveer 40x de Disk en 10x Digital. Laatste keer dat ik daar was gaven ze aan in Dec nog wel wat te verwachten maar geen grote levering in ieder geval. Wachten is het enige wat je kunt doen..martin666 schreef op zondag 6 december 2020 @ 14:22:
Heb zelf een digital in pre-order staan, omdat ik dacht dat deze eerder geleverd zou kunnen worden. Maar als ik toch lang moet wachten ga ik uiteindelijk wel voor de disk, indien mogelijk - in 2021
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Ik heb op 17 september een pre order geplaatst bij MM Almere.. helaas zat ik niet bij de 1e en 2e batch.. dus we gaan er vanuit dat ik aankomende ronde aan de beurt bent.martin666 schreef op zondag 6 december 2020 @ 14:22:
Vermoedelijk komt er voor de kerst nog een batch.. daar hopen we dan maar op.
Rotte appels heb je in elke bevolkingsgroep, we moeten niet generaliseren. Als de postbode zijn handjes inderdaad niet thuis heeft kunnen houden en andermans spullen heeft gezeten, hoop ik dat hij per direct de laan uitgestuurd word en nooit meer ergens als een bezorger aan de bak kan.dragonwith schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:30:
[...]
Ik ben zelf buitenlands en ik weet zelfs dat dit soort praktijken door mijn eigen volk het meest wordt gedaan helaas![]()
Sterker nog, heb zelfs mensen in de familie die ook dit soort praktijken normaal vinden![]()
Mijn pakje is uit Lauwin-Planque vertrokken, dus misschien geldt dat ook voor degenen die daar ook hun pakket hadden liggen!
Op 17 september besteld bij de MM Eindhoven Ekkersrijt. Zat niet bij de eerste levering en een medewerker heeft per mail bevestigd dat ik bij de eerste 10 voor de 2e levering zat. Die 2e levering is volgens mij al geweest, maar tot op heden nog geen mail/sms gehad. Ik vermoed dat de 2e levering maar een klein aantal units betrof die waarschijnlijk onder de medewerkers is verdeeld (aanname). Kwestie van wachten op de 3e levering dus. Waarschijnlijk eind dec / begin jan.martin666 schreef op zondag 6 december 2020 @ 14:22:
Die van mij ligt daar helaas nog.Celeone schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:08:
Mijn pakje is uit Lauwin-Planque vertrokken, dus misschien geldt dat ook voor degenen die daar ook hun pakket hadden liggen!
De mijne is daar vandaag gearriveerd, maar die is nog niet onderweg naar NL. Ik denk dat ze de mijne nog even op de Planque laten liggen.Celeone schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:08:
Dat is wel het minste, ik mag hopen dat de dader vervolgd wordt voor verduistering.touzani schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:06:
[...]
Rotte appels heb je in elke bevolkingsgroep, we moeten niet generaliseren. Als de postbode zijn handjes inderdaad niet thuis heeft kunnen houden en andermans spullen heeft gezeten, hoop ik dat hij per direct de laan uitgestuurd word en nooit meer ergens als een bezorger aan de bak kan.
En dat voor een Playstation....
Ligt dit dan niet gewoon aan jouw omgeving, en niet zozeer omdat je buitenlands bent?dragonwith schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:30:
[...]
Ik ben ook een allochtoon, maar in heel mijn familie en vriendenkring is fatsoen en respect naar de samenleving waarin we ons bevinden gewoon de norm.
Was eigenlijk geen aanname maar redenering geconstateerd vanuit de verschillende aangeleverde informatie bronnen.Bartjeuhz schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:25:
[...]
[...]
Misschien moeten we met zn allen wat minder aannames doen over het logistieke proces. Daar wordt niemand wijzer van hoor. Houd gewoon je T&T in de gaten, meer kun je niet doen.
Er is weer beweging Woehoe!
Uiteraard is dat natuurlijk het vervolg op zijn ontslag. Maar laten we ook niet vergeten wat de postbezorgers nu moeten doorstaan om alles afgeleverd te krijgen. Het is lullig voor de genen die op hun bestellingen aan het wachten zijn. Vaak worden de bestellingen alsnog de volgende werkdag afgeleverd en als inderdaad opzet in het spel is dan is heel simpel, vervolgen en opsluiten om manieren bij te leren.EvolutionX schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:17:
[...]
Dat is wel het minste, ik mag hopen dat de dader vervolgd wordt voor verduistering.
En dat voor een Playstation....
Ja ik heb het op dezelfde dag ook in die in de The Wall gedaan rond 17:00 dus zal wel ergens in de buurt van jouw bestelling zitten! Ik ben helaas niet mobiel dus zal wel afwachtennathanderapper schreef op zondag 6 december 2020 @ 14:35:
[...]
Ik heb op 19 september een pre order gedaan bij MM in utrecht the wall. MM afgelopen donderdag de tweede levering verdeeld onder de pre orders. Lijst wordt chronologisch afgewerkt per filiaal.
Ik ben die donderdagavond gaan informeren. Ik stond/sta op plek 48 voor een disc edition.
De medewerker vertelde dat er misschien voor de kerst nog een levering komt, maar hij zei ook dat die van afgelopen donderdag weleens die laatste levering van t jaar kon zijn.
long story short: vraag bij het filiaal van jouw pre order even heel lief of ze kunnen checken op welke plek je staat 😁
Daarom ga ik mij pakket ook laten sturen naar een dhl ophaal punt van DHL zelf. Van Amazon.fr
Om de risico uit te sluiten wil niet dat het mij overkomt.
Erg jammer dat dit gebeurt. Ik hoop dat deze bezorger ontslagen wordt en boete krijgt.
Helaas is geen of weinig bewijs en komt hij er mee weg.
Om de risico uit te sluiten wil niet dat het mij overkomt.
Erg jammer dat dit gebeurt. Ik hoop dat deze bezorger ontslagen wordt en boete krijgt.
Helaas is geen of weinig bewijs en komt hij er mee weg.
Met betrekking tot gestolen pakketten denk ik dat de les vooral is: laat je pakket bezorgen bij een (betrouwbaar) afhaalpunt. Vanwege corona kunnen bezorgers nu makkelijker een pakket als "afgeleverd" registreren, ook zonder jouw handtekening. Het gebeurt hier vaak genoeg in mijn appartementencomplex: bezorger belt alleen maar aan en laat het pakket daarna beneden bij de lift staan. Of hij wacht tot je beneden komt en overhandigd het gewoon, zonder om ID te vragen. Bij een afhaalpunt wordt altijd om ID gevraagd.
Helaas niet in mijn gevalCeleone schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:08:
Laten we het hopen!
Zou mooi zijn als die eerder aan zou komen
Mijne is 12 min later vertrokkenCeleone schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:47:
[...]
Gek! Misschien nog wel vandaag want we hebben steeds een beetje dezelfde tijden (en route):
[Afbeelding]
Voorlopig staat die stilCeleone schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:47:
[...]
Gek! Misschien nog wel vandaag want we hebben steeds een beetje dezelfde tijden (en route):
[Afbeelding]
Same here, 14.17 uur "vetrokken" kan me overigens ook voorstellen dat het gewoon het moment van scannen is en ze daarna allemaal alsnog in dezelfde wagen geschoven worden op weg naar het volgende tussenstop alvorens ze bij DHL aan komen.Celeone schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:47:
[...]
[Afbeelding]
Ik denk dat dat van mij naar het sorteercentrum in Amsterdam gaat. In ieder geval zijn ze bezig daar, dus duimen dat jouw pakket ook snel meegaat op een vrachtwagen!Epixx1337 schreef op zondag 6 december 2020 @ 16:06:
[...]
Voorlopig staat die stiljammer. Wel indd zelfde route. Ook ergens in zuid-holland? Ben zelf rdam
Zou je bij elke processtap een nieuwe printscreen willen plaatsen?
Dat zitten onze pakketjes waarschijnlijk in dezelfde vrachtwagen 😎runner83 schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:22:
[...]
Was eigenlijk geen aanname maar redenering geconstateerd vanuit de verschillende aangeleverde informatie bronnen.
Er is weer beweging Woehoe!
[Afbeelding]
Let op:
Om dit topic leesbaar te houden:
• Houd het on-topic,
• Géén vraag en aanbod,
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over scalping of het beleid van externe partijen
Plaats alleen orders bij vertrouwde partijen. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview
Om dit topic leesbaar te houden:
• Houd het on-topic,
• Géén vraag en aanbod,
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over scalping of het beleid van externe partijen
Plaats alleen orders bij vertrouwde partijen. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview
| Wel zin in gezellig (offtopic) kletsen? Daarvoor kun je terecht op de Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/v7Ol1eAkeQVDtH9sXCylIo11.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/Dc2XblvBiGd9VYdzICKkSFHh.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dez4QZHbWgTPwmL6l35uE36q.jpg?f=fotoalbum_large)