• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:46
Chocovla schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:25:
[...]

Begrijp oprecht dit soort trol gedrag niet. Wat probeer je hiermee te bewijzen behalve dat je er klaarblijkelijk een soort naar genoegen uit haalt om anderen belachelijk te maken. Zou dan echt eens in de spiegel gaan kijken en me afvragen waar je mee bezig bent als persoon.
tja pubers he

• onepicnick
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18-02-2023
Mijn account is ook nieuw, ik heb deze gecreërd omdat ik graag op de hoogte blijf en mijn eigen 'hunt' wil delen. Dat betekent niet per definitie dat alles wat ik zeg niet waar is omdat het account pas is opgericht. Ik snap de frustratie echter wel, maar mocht het zo zijn, ben ik alleen maar blij voor hem/haar:)

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:58
I'm getting too old for this crap ;-) Mind you als iemand deze referentie kent ben je ook te oud. Of hebt een voorliefde voor crappy 80's movies. Hoe dan ook. Naar gedrag. Maar je hebt een punt, een nog niet doorontwikkelde frontale cortex is inderdaad wel een dingetje.

"Better ask questions before you shoot"

• onepicnick
Chocovla schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:30:
[...]

I'm getting to old for this crap ;-) Mind you als iemand deze referentie kent ben je ook te oud. Of hebt een voorliefde voor crappy 80's movies. Hoe dan ook. Naar gedrag. Maar je hebt een punt, een nog niet doorontwikkelde frontale cortex is inderdaad wel een dingetje.
lethal weapon?:)

• touzani
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-12 15:55
AeronNL schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:31:
Hier ook het volledige bedrag afgeschreven door Amazon voor mijn bestelling van maandag 23 november.
Leverdatum is nog niet veranderd.
bij mij is ook op 28/11 het volledige bedrag afgeschreven van de credit card door amazon.fr. levering staat nog steeds op 18/19 december.

besteld op 23/11 en bevestiging gehad om 16:43 voor een disc edition.

heel misschien dat hij eerdaags geleverd zal worden en anders wachten we netjes op 18 december.

• bie100
nee dat is "I'm Too Old For This Shit 8)

• Chocovla
bie100 schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:34:
[...]

nee dat is "I'm Too Old For This Shit 8)
Wilde nou net niet gaan vloeken in dit topic. Hoewel crap misschien niet zo netjes was bedenk ik me net. Back on topic, hier nog steeds 16-12 voor de DE bestelling. Dus nog steeds op koers voor levering in dik 2 weken. *O*

• Celeone
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-02-2023
Hoezo zit er eigenlijk soms een dag tussen de levertijdschatting? Dus bijvoorbeeld: een deel van ons verwacht de PS5 morgen, een deel overmorgen. Een ander deel heeft hem op 18-19 dec staan, waarvan de helft op de ene dag en de andere helft op de andere dag. Zijn dat dan verschillende zendingen of ligt het aan waar je woont?

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-12 18:35
Amazon schrijft alleen geld af (of zou moeten) als er zicht is op verzending. Ging bij mijn XSX ook zo. Ze haalden de beloofde datum van 14 November niet, werd dinsdag na het weekend. Dus er moet ergens in de vele fullfillment centers in Europa een kans op een PS5 voor jouw zijn.

(nu hopen dat we hier geen engelse toestanden krijgen, zie https://www.ign.com/artic...e-of-the-uks-missing-ps5s, dat is echt een soap)

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-12 18:35
Celeone schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:38:
Hoezo zit er eigenlijk soms een dag tussen de levertijdschatting? Dus bijvoorbeeld: een deel van ons verwacht de PS5 morgen, een deel overmorgen. Een ander deel heeft hem op 18-19 dec staan, waarvan de helft op de ene dag en de andere helft op de andere dag. Zijn dat dan verschillende zendingen of ligt het aan waar je woont?
Ja. Ligt aan het fulfillment center. Kan best zijn dat je PS5 uit Frankrijk komt naar Nederland of vanuit Duitsland, of zelfs Polen. Het is best wel interessant dat Nederland dozen/distributie land geen Amazon fulfillment center heeft.

Zie hier voor de complete lijst:

https://www.hellotax.com/blog/amazon/warehouse/locations/

Amazon doet de distributie intern zelf, dus vrachtwagen rijdt meestal naar een PostNL sorteercentrum in NL of DHL pikt het ergens op.

[ Voor 14% gewijzigd door loekf2 op 30-11-2020 10:54 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16:18
Ik lijk maar steeds buiten de boot te vallen..
Te laat met pre-orderen, steeds naast actuele voorraad te grijpen etc.. ;(

Ik had stille hoop om nog ergens een exemplaar te bemachtigen voor sinterklaas/kerst. Maar ik heb mij er maar bij neergelegd dat mijn kinderen nog maar een paar maanden geduld moeten opbrengen..

Of heeft iemand hier nog tips voor een goede hunt?
Bepaalde kanalen volgen of twitter??

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

• DonSleutel
  • Laatst online: 10-03-2022
verstappen33 schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:01:

Ik had stille hoop om nog ergens een exemplaar te bemachtigen voor sinterklaas/kerst. Maar ik heb mij er maar bij neergelegd dat mijn kinderen nog maar een paar maanden geduld moeten opbrengen..

De hou mij op de hoogte knop op bol.com, die zouden begin december nieuwe voorraad krijgen. Voor de rest de site van andere verkopers in de gaten houden.

• ReX_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:41
loekf2 schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:49:
[...]

Amazon schrijft alleen geld af (of zou moeten) als er zicht is op verzending. Ging bij mijn XSX ook zo. Ze haalden de beloofde datum van 14 November niet, werd dinsdag na het weekend. Dus er moet ergens in de vele fullfillment centers in Europa een kans op een PS5 voor jouw zijn.
Bij mij, en vele andere Tweakers, werd het geld vrijwel direct na de order anders al afgeschreven.. Dit terwijl de leverdatum ook op 15-16 dec. staat al die tijd al. Overigens komt deze vraag elke dag meerdere malen voorbij, Amazon schijnt af te schrijven voorafgaand aan levering óf 5 dagen na bestellen. (Vind dit overigens zo snel niet officieel terug op de site maar het is hier al vaak voorbij gekomen)

Lijkt me dus verstandig niet allemaal hyped te worden van afschrijvingen of het voortgangsbalkje op Amazon, want beide lijken niks te betekenen. (Behalve als hij daadwerkelijk op verzonden staat :P ) Laten we geduldig wachten, meer is er helaas toch niet te doen. Ook de vele vragen die aan de chat/klantenservice gesteld worden zal er niet voor zorgen dat ze er ineens bij kunnen toveren.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
DonSleutel schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:03:
[...]

De hou mij op de hoogte knop op bol.com, die zouden begin december nieuwe voorraad krijgen. Voor de rest de site van andere verkopers in de gaten houden.
Ik kan je vast zeggen dat dit bericht altijd te laat komt.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:54
Jumpman schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:09:
[...]

tuurlijk. al die botjes en scriptjes zijn veel sneller, ze moeten daar wat aan doen die sites, maarja teveel werk, wat boeit hun het wie als eerste koopt, als het maar verkoopt.

• monaldo
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-07-2023
ReX_NL schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:06:
[...]

Bij mij, en vele andere Tweakers, werd het geld vrijwel direct na de order anders al afgeschreven.. Dit terwijl de leverdatum ook op 15-16 dec. staat al die tijd al. Overigens komt deze vraag elke dag meerdere malen voorbij, Amazon schijnt af te schrijven voorafgaand aan levering óf 5 dagen na bestellen. (Vind dit overigens zo snel niet officieel terug op de site maar het is hier al vaak voorbij gekomen)

Lijkt me dus verstandig niet allemaal hyped te worden van afschrijvingen of het voortgangsbalkje op Amazon, want beide lijken niks te betekenen. (Behalve als hij daadwerkelijk op verzonden staat :P ) Laten we geduldig wachten, meer is er helaas toch niet te doen. Ook de vele vragen die aan de chat/klantenservice gesteld worden zal er niet voor zorgen dat ze er ineens bij kunnen toveren.
Officieel zegt Amazon: If you place an order for an item sold by Amazon.com with a credit card, we won't charge you until the order enters the shipping process.

Alleen weten we niet hoe lang het leveringsproces kan duren maar het geeft in ieder geval hoop dat het toch eerder wordt dan 18/19 december :)

• DonSleutel
Jumpman schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:09:
[...]

Goed om te weten, ga ik mij daar niet blind op staren. Zit overigens ook in de telegram groep, al lijk ik met die meldingen ook net te laat te zijn tot nu toe. Maar wie weet heb ik mazzel als er grotere voorraad onlline komt.

• Darklight_93
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18-12-2020
Nog geen nieuws van MM?

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:51

Decennia

VECTORHEAD

Amazon UK order bleef hangen op dispatched from France. Vandaag was uiterlijke leverdatum.
Zojuist mail gekregen dat item damaged is en er een refund gedaan is. Dit terwijl ik gisteren te horen kreeg dat hij vandaag zou aankomen.

Man man man en dan ‘maar’ 10 euro promo krijgen. Bij de helpdesk weten ze ook niks van verzendingen.

Heel zuur

Gegroet!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16:18
DonSleutel schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:12:
[...]

Goed om te weten, ga ik mij daar niet blind op staren. Zit overigens ook in de telegram groep, al lijk ik met die meldingen ook net te laat te zijn tot nu toe. Maar wie weet heb ik mazzel als er grotere voorraad onlline komt.
Welke telegram groep?

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

• VincentVisr
  • Laatst online: 29-03-2024
Ik ben in de MM Ztm nummer 30 op de lijst...
Nog geen nieuws

If you’re in control, you’re not going fast enough.

• Timmetey
  • Laatst online: 03-02-2021

Bol.com zal inderdaad ergens in de eerste week van december met nieuwe voorraad komen.
Daarnaast is er ook grote kans dat er ook weer online besteld kan worden bij MM in diezelfde week.
Coolblue krijgt ook nieuwe voorraad, maar dat zal geloot worden over de overige duizenden deelnemers die een foto hebben ingestuurd van zijn of haar schoentje.

Verder is mij niets bekend.
Mijn tip, houd alle retail Twitter kanalen gewoon dagelijks in de gaten.

• DonSleutel
Even zoeken in dit forum op telegram, staan een aantal linkjes waarvan er 1 of 2 zouden moeten werken

• Cloudseth
  • Laatst online: 02-12-2020
Hey guys my first post here ^^ Sorry for my english, I'm still learning dutch.. I can almosst understand 100% but written is still a mess. Just want to say I'm following you since years and you are great :D

Btw.. lets back in topic.
For your own sake, I got call from game mania, second delivery with my console is coming this week. So I guess also other retailers will have stock this week.

• VincentVisr
Timmetey schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:17:
[...]

Bol.com zal inderdaad ergens in de eerste week van december met nieuwe voorraad komen.
Daarnaast is er ook grote kans dat er ook weer online besteld kan worden bij MM in diezelfde week.
Coolblue krijgt ook nieuwe voorraad, maar dat zal geloot worden over de overige duizenden deelnemers die een foto hebben ingestuurd van zijn of haar schoentje.

Verder is mij niets bekend.
Mijn tip, houd alle retail Twitter kanalen gewoon dagelijks in de gaten.
Bij de MM tientallen/honderden inschrijvingen per filiaal, vrees dat die geen online verkoop zullen openen.

• NicksterNL
  • Laatst online: 08-03-2021
VincentVisr schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:22:
[...]

Bij de MM tientallen/honderden inschrijvingen per filiaal, vrees dat die geen online verkoop zullen openen.
Filiaal en online zijn aparte afdelingen.. hebben qua voorraad niets met elkaar te maken

• VincentVisr
NicksterNL schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:23:
[...]

Filiaal en online zijn aparte afdelingen.. hebben qua voorraad niets met elkaar te maken
Dan heb ik niks gezegd :)

• Mayckel
  • Laatst online: 01-12-2020
crashbe schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:04:
[...]

Nice man!

Bij mij staat de Amazon.fr levering nog steeds op 29/12. NL of BE? En is het de Disc edition of Digital?
Thanks, sorry voor de late reactie!
Ik woon in BE, en het is de disc edition.
Vrijdag hadden ze hem met UPS standaard shipping verzonden.

• bie100
Cloudseth schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:22:
Hey guys my first post here ^^ Sorry for my english, I'm still learning dutch.. I can almosst understand 100% but written is still a mess. Just want to say I'm following you since years and you are great :D

Btw.. lets back in topic.
For your own sake, I got call from game mania, second delivery with my console is coming this week. So I guess also other retailers will have stock this week.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Inf5PYiBEJWFhtotIONmhH1gMKw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6CjcG5hbB2qNfgGZ8HFIQoGf.jpg?f=user_large

• Mayckel
  • Laatst online: 01-12-2020
Callandt95 schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:01:
[...]

hmm beetje vreemd, wanneer was je orderstatus gewijzigd?
Vrijdag is hij verzonden bij Amazon FR, en was de leverdatum veranderd van 29/12 naar 5/12 op de Amazon app. Als ik op de track & tracé ging kijken van UPS Stond er dat hij 1/12 al geleverd zou worden.. zaterdag zat hij al gelijk in Brussel, en vandaag geleverd 😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5bSmAdWZU9drGwXQkICyqou5IZI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xl1q20U3zYTkoxNSClEZglQ7.jpg?f=fotoalbum_large

• seeKo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-11 17:30
Als ik nu nog een pre-order zou willen plaatsen met zo snel mogelijke levertijd kansen, waar kan ik dat dan het beste doen? Bij een lokale Media Markt, of Game Mania, of iets anders?

• NicksterNL
seeKo schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:40:
Als ik nu nog een pre-order zou willen plaatsen met zo snel mogelijke levertijd kansen, waar kan ik dat dan het beste doen? Bij een lokale Media Markt, of Game Mania, of iets anders?
Online in de gaten houden. Fysiek in de winkels is geen optie voor volgende levering

• Timmetey
seeKo schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:40:
Zo snel mogelijk?
Dan moet je een online bestelling weten te plaatsen, die leveren eerder dan dat je een aanbetaling doet bij een winkel om vervolgens op een mega lijst te komen te staan.
Bol.com krijgt de eerste week van december voorraad, andere retailers wellicht ook.

• Hims
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08-04-2024

Hou het grotere plaatje in de gaten:) afgelopen week waren er amper echte leveringen. Op amazon de en fr na, in totaal denk ik nog geen 30 stuks of zo? Terwijl we verwachten dat er in de komende 4 dagen (meer dan) een paar duizend stuks binnen gaan komen in Nederland. Waarbij allen het MM filiaal in Eindhoven al 70 stuks krijgt. Dan kun je er van uit gaan dat Bol.com en hopelijk ook Mediamarkt.nl een groter aanal online zetten. Dan maak je daadwerkelijk kans eentje te bemachtigen!

tl;dr you ain't seen nothing yet, houd nog even hoop op deze week!

• Maroi
  • Laatst online: 17-05 22:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GREg9mvTu6-lr3QShECYY-EpgZ0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BgiSC7ngUquhnfJ4eq2TWYbJ.png?f=fotoalbum_large

Nieuwe methode van uitmelken gevonden, pre-orders is de verkoop! _O- 8)7

• Jumpman
  • Nu online
Waarschuwing: Bestel niet bij https://game-mania.nl, dit is een nagemaakte fake website.

• Timmetey
Maroi schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:45:
[Afbeelding]

Mensen worden steeds gekker, zou me dood schamen haha :+

• VincentVisr
Ik liep van de week hier in de MM langs de servicebalie en keek in dat magazijn, voor afhalen. Daar lagen dus gewoon nog 4 PS5 consoles te wachten om opgehaald te worden. Ik sprak wel de medewerker aan maar die kon natuurlijk niets meegeven, want die mensen hadden of al aanbetaald of al volledig betaald. Maar je snapt toch niet dat je een week na release nog steeds je console niet hebt opgehaald...

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:32
[Afbeelding]

Is niet nieuw, heb het al eerder gezien en dan valt deze prijs nog mee.

• DonSleutel
Jumpman schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:46:
Waarschuwing: Bestel niet bij https://game-mania.nl, dit is een nagemaakte fake website.
Zag t ook al voorbij komen, heb al een mail gestuurd naar game mania ook

• Hims
[Afbeelding]

Als dit iemand is die op nummer 30 staat in een drukke MM en via amazon eerder een wist te bemachtigen, vind ik 50 euro winst op di eaanbetaling nog wel meevallen eigenlijk. het is niet gratis, maar een stuk minder dan 500 euro extra vragen... Maar goed, relatief slecht is ook slecht natuurlijk.

• ajaxkoen93
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06-02-2021
Ik zie een beetje gamemania en bol.com door elkaar hahaha.

• scam
  • Laatst online: 07-12-2020
Heeft iemand een PS5 Telegram invite o.i.d?

groetjes!

• Chocovla
Ook maar even aangemeld bij Google Safe Browsing. Die reageren meestal vrij vlot op dit soort reports.

• Hims
Overigens, nu we toch bezig zijn: heeft iemand al bij bol en mm gevraagd of ze gaan ocmmuniceren als de stcok binnen is, en wanneer zie die online gaan zetten of niet?? Dan weten we of we weten dat we ons voor moeten bereiden of niet. Zo niet dan kan ik wel een chat sturen naar Bol om s te vragen.. Kan een hoop mensen wat paniek in t hoofd schelen!

• bie100
Waarschuwing: Bestel niet bij .........dit is een nagemaakte fake website.
man man man had je dat niet een half uur eerder kunnen plaatsen nou heb er 1 besteld..................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... ( geintje)

• NicksterNL
Hims schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:51:
Overigens, nu we toch bezig zijn: heeft iemand al bij bol en mm gevraagd of ze gaan ocmmuniceren als de stcok binnen is, en wanneer zie die online gaan zetten of niet?? Dan weten we of we weten dat we ons voor moeten bereiden of niet. Zo niet dan kan ik wel een chat sturen naar Bol om s te vragen.. Kan een hoop mensen wat paniek in t hoofd schelen!
Is al vaker gevraagd, ze kunnen daar geen antwoord op geven .. ;)

Bol.com : begin december voorraad >>hou de website in de gaten
Mediamarkt : Weet niets.. >> hou de website in de gaten

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-12 19:59

ap3nr0ts

hoi

Mayckel schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:40:
[...]

Vrijdag is hij verzonden bij Amazon FR, en was de leverdatum veranderd van 29/12 naar 5/12 op de Amazon app. Als ik op de track & tracé ging kijken van UPS Stond er dat hij 1/12 al geleverd zou worden.. zaterdag zat hij al gelijk in Brussel, en vandaag geleverd 😅

[Afbeelding]
Hoe ging het met je afschrijving? Bij mij staat hij sinds bestellen op 18-19, maar zaterdag was de reservering opeens weg. Nu is het bedrag daadwerkelijk "openstaand" (afgeschreven in Rabobank-taal volgens mij).Wel jammer dat het zo onvoorspelbaar is, haha. Ik heb hem volgens mij om 42 bevestigd gekregen, met leverdatum 18-19 meteen.

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:22
die admin login pagina ook van die site..

https://game-mania.nl/login#usa

:X

• Jessetje98
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-01-2021
Heeft er iemand ervaring met het bestellen via externe verkopers bij Bol.com? Gisteren kwam er een PS5 beschikbaar via een externe verkoper genaamd Flex Delta Trading (KvK: 76272346) voor €549.

Aangezien de PS5 altijd binnen 0,0005 seconde is uitverkocht bij Bol.com besloot ik hem maar te bestellen zonder te zien dat het om een externe verkoper ging. Later begon ik toch aan de betrouwbaarheid te twijfelen, maar toen ik de bestelling in de Bol.com app wilde annuleren stond het product ineens op ‘verzonden’ met een bezorgdatum van 10 december.

Mijn vraag is dus: ben ik in de aap gelogeerd of heb ik ontiegelijk veel geluk gehad?

• RevellNL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-10 15:05
De naam van de eigenaar staat ook gewoon in de footertext?
©2020 SUAT YILMAZ - All Rights Reserved.
Een Google search op die naam geeft flink wat resultaten gerelateerd aan andere louche "ventures" van deze knul.

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

• rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-08 10:23

• Banaan000
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-11 15:59
Jessetje98 schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:23:
Heeft er iemand ervaring met het bestellen via externe verkopers bij Bol.com? Gisteren kwam er een PS5 beschikbaar via een externe verkoper genaamd Flex Delta Trading (KvK: 76272346) voor €549.

Aangezien de PS5 altijd binnen 0,0005 seconde is uitverkocht bij Bol.com besloot ik hem maar te bestellen zonder te zien dat het om een externe verkoper ging. Later begon ik toch aan de betrouwbaarheid te twijfelen, maar toen ik de bestelling in de Bol.com app wilde annuleren stond het product ineens op ‘verzonden’ met een bezorgdatum van 10 december.

Mijn vraag is dus: ben ik in de aap gelogeerd of heb ik ontiegelijk veel geluk gehad?
Per direct contact opnemen met bol.com. Niet afwachten

• Jessetje98
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-01-2021
Banaan000 schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:25:
[...]

Per direct contact opnemen met bol.com. Niet afwachten
Dat heb ik gelukkig meteen gedaan. De klantenservice medewerkster vertelde me toen dat ik het moest afwachten en dat bol.com een procedure zou starten als het pakket niet geleverd zou worden. Ook raadde ze me aan om de ‘unboxing’ te filmen, voor het geval er een ander product in de doos zou zitten.

• Dennisdn
  • Laatst online: 17:20

Is hier gister al over gesproken. De kans dat je de Playstation gaat krijgen schat ik vrij onmogelijk. Maar je geld krijg je alijd van Bol terug. Ben alleen bang dat Bol dat op zijn vroegst pas over 14 dagen wil doen, omdat dat als levertermijn was opgegeven.

• Jumpman
  • Nu online

Ga er maar vanuit dat je opgelicht bent.

• Hims

Nu even contact opnemen met Bol.com. In principe worden betalingen bij hen altijd pas later doorgestuurd naar de externe partij, dus heb je tijd om door te geven als er iets mis is gegaan. Nu contact opnemen dat er verdachte omstandigheden of afwijkende situatie is. Ze zijn er al van op de hoogte gebracht, je bent niet de eerste bij deze order. Misschien heb je geluk, en als je pech hebt, en op tijd en goed communiceert, is het enige probleem dat je hem niet hebt en even wat minder geld op je rekening had en wat tijd kwijt aan communicatie. Maar, bind me er niet op vast.

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-12 19:59

ap3nr0ts

hoi

Ze werken wel goed mee als je trui gaat pluizen, lees ik in hun reviews. Dat is ook wat waard!

• Sapphire-Aces
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 19-02 10:18

Ik heb deze ook besteld en contact gehad met een klantenservice medewerkster van Bol. Zie onderstaand.
Ook heb ik direct contact gehad met de verkoper en zij reageerde binnen 5 minuten met de melding dat ze over 1 a 2 weken overgaan naar verzenden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tCPvWvSbkUxetGIiiZxxh6RzeVs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GnamriWScKdsbusMPOtvItiw.jpg?f=fotoalbum_large

• wickeh
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-08 20:41

Je bent zeer waarschijnlijk opgelicht. Met een verzendingsdatum van gisteren zou je je pakket 15 dagen na verzending open kunnen maken. Dit is 1 dag na de wettelijke termijn waarbinnen je je internetaankoop zonder verdere reden mag terugsturen en de overeenkomst mag opzeggen. Dat is niet voor niets zo. Attendeer Bol hierop.

Film je unboxing volledig. Licht Bol.com in en bereid je voor op aangifte doen indien Bol dat niet zelf al doet.

EDIT: Ik ben er op geattendeerd dat ik het verkeerd heb begrepen. Dank, @Dennisdn.

[ Voor 3% gewijzigd door wickeh op 30-11-2020 12:43 ]

• Dennisdn
wickeh schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:35:
[...]

Je bent opgelicht. Met een verzendingsdatum van gisteren zou je je pakket 15 dagen na verzending open kunnen maken. Dit is 1 dag na de wettelijke termijn waarbinnen je je internetaankoop zonder verdere reden mag terugsturen en de overeenkomst mag opzeggen. Dat is niet voor niets zo. Attendeer Bol hierop.

Film je unboxing volledig. Licht Bol.com in en bereid je voor op aangifte doen indien Bol dat niet zelf al doet.
De 14 dagen retourtermijn gaan in op de dag dat je het product ontvangt.

• Dennisdn
Het staat gewoon op de site van Bol
Zowel bij artikelen van bol.com als bij artikelen van verkopers via bol.com is er altijd een retourtermijn van minstens 30 dagen. Bij artikelen die je koopt bij een particuliere verkoper geldt een retourtermijn van 14 dagen. De retourtermijn gaat in op de dag dat jij het artikel ontvangt.

[ Voor 49% gewijzigd door Dennisdn op 30-11-2020 12:42 ]

• Maurice_1984
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 06-12 12:34
Ik zou even bellen en duidelijk doorvragen naar een fraude-afdeling. Ik denk dat een reguliere helpdeskmedewerker gewoon het standaard riedeltje opdreunt. Ook al zal ik mijn geld wel terugkrijgen, zou ik er alles aan doen dat het niet bij een oplichter terechtkomt.

• Hims
Het is door veel mensen al wel genoemd, vooral als waarschijnlijkheid, maar even officiele bevestiging:

https://twitter.com/roeptmaarwat/status/1333183475030089728

MM online krijgt dus ook gewoon stock, naast de levering voor de winkels. Volgens hun officiele eigen twitter kanaal.

• ivokenevil
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-07-2021
haha leuk als je de Copyright ook googled; SUAT YILMAZ <- kom je ook bij een eerdere internet oplichting terecht...je verwacht het ook niet he

• spietie
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 25-11 09:06
ivokenevil schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:47:
[...]

haha leuk als je de Copyright ook googled; SUAT YILMAZ <- kom je ook bij een eerdere internet oplichting terecht...je verwacht het ook niet he
Best es rapporteren aan GM zelf? Dat ze die zo snel mogelijk offline halen.

SPiET

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:40
ivokenevil schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:47:
[...]

Lol, dit zijn wel ideale omstandigheden voor oplichters. Kopers zijn bang om te laat te zijn en weten niet hoe snel ze ergens een 'PS5' moeten afrekenen.

Als daarna signalen komen dat het wellicht een dubieuze verkoper is zijn ze eerst ook nog eens in ongeloof...., eerst het niet willen beseffen dat er geen PS5 komt en daarna het besef dat je geld mogelijk foetsie is, omdat je niet voorzichtig genoeg was....

• Yavi06
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-12 23:18
Iedereen wil een PS5 hebben. Ik wil er ook heel graag een hebben zodat ik weer FIFA kan spelen (had mijn PS4 Pro in augustus al verkocht). Maar het enige wat we kunnen doen is het geduld bewaren en proberen om er een zo snel mogelijk te scoren zonder dat je je zelf in rare posities wringt. Laat de scalper buiten de deur en houd je verstand erbij voor dubieuze verkopers. Doe geen rare dingen waar je straks spijt van zult krijgen. Je gaat die PS5 echt wel krijgen :).

• Nitwitt1991
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-05-2022
Yavi06 schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:35:
Iedereen wil een PS5 hebben. Ik wil er ook heel graag een hebben zodat ik weer FIFA kan spelen (had mijn PS4 Pro in augustus al verkocht). Maar het enige wat we kunnen doen is het geduld bewaren en proberen om er een zo snel mogelijk te scoren zonder dat je je zelf in rare posities wringt. Laat de scalper buiten de deur en houd je verstand erbij voor dubieuze verkopers. Doe geen rare dingen waar je straks spijt van zult krijgen. Je gaat die PS5 echt wel krijgen :).
Je hebt geluk. De nieuwe FIFA wordt door iedereen uitgekotst. Dus als je straks een ps5 hebt kan je die goedkoop op Marktplaats scoren.

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-12 12:04
Nog eentje waar je voor op moet passen: https://bestelling.nedgame.site/ :-(

Sultana?

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:54
En nog steeds geen terugbetaling ontvangen van Cyberport. Ben inmiddels 1,5 week verder.

• DonSleutel
Die hele site is alleen maar een afbeelding lijkt wel, kan op bijna geen enkele knop of link klikken |:(

• dragonwith
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 11-03 19:39
Khayma schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:04:
En nog steeds geen terugbetaling ontvangen van Cyberport. Ben inmiddels 1,5 week verder.
20 november is het terug gestuurd...

Inmiddels 10 dagen verder nog steeds niks.
Paypal is ook reten sloom.

• bie100
DonSleutel schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:04:
[...]

Die hele site is alleen maar een afbeelding lijkt wel, kan op bijna geen enkele knop of link klikken |:(
op de betaalknop wel _O-

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Staan op Amazon.com ebay nu advertenties van mensen die een foto van een PS5 verkopen.

Staat duidelijk bij dat het enkel om de foto gaat en dat je een afdruk krijgt van de foto in de advertentie.

En er zijn dus mensen die vrolijk klikken zonder te lezen... 8)7

Stiekem eigenlijk best lollig. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• DonSleutel
Haha ja dat dan weer wel, maar eenmaal in je winkelwagen kan je het product er ook niet meer uithalen :F

• Misiek
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-03 10:02

Misiek

PSN: MisiekFoxx

Flagg schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:11:
Staan op Amazon.com nu advertenties van mensen die een foto van een PS5 verkopen.

Staat duidelijk bij dat het enkel om de foto gaat en dat je een afdruk krijgt van de foto in de advertentie.

En er zijn dus mensen die vrolijk klikken zonder te lezen... 8)7

Stiekem eigenlijk best lollig. :P
Dit gebeurd ook op ebay. Echt heel nasty

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Misiek schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:12:
[...]

Dit gebeurd ook op ebay. Echt heel nasty
eBay ja die bedoelde ik.

Nou ja het is vrij duidelijk, ze proberen het niet eens te verbergen, maar mensen lezen gewoon niet.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:06

BaRF

bijna kerst

Flagg schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:19:
[...]

eBay ja die bedoelde ik.

Nou ja het is vrij duidelijk, ze proberen het niet eens te verbergen, maar mensen lezen gewoon niet.
er stond laatst ook heel duidelijk een DOOS van een ps5 te koop, was ook al 1000 op geboden middels iets van 25 biedingen ofzo... maar ik las dat ebay hier wel tegen in gaat

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Flagg
  • Niet online

Flagg

BaRF schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:31:
[...]

er stond laatst ook heel duidelijk een DOOS van een ps5 te koop, was ook al 1000 op geboden middels iets van 25 biedingen ofzo... maar ik las dat ebay hier wel tegen in gaat
Wat willen ze er tegen doen dan? Als je mensen laat bieden en ze bieden 1000$ prima toch?

Als ze zelf een vraagprijs van 550$ vragen kan er misschien een zaak gemaakt worden van misleiding maar als de omschrijving duidelijk is en de titel ook.

Sorrie hoor dan betalen mensen maar gewoon leergeld.

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 09:54
Khayma schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:04:
Je moet het geld terugboeken via de bank, ik had ook betaald via paypal maar dat werkt niet, stond wel terugbetaling open van cyberport maar cyberport gaf aan niks via paypal te ontvangen totdat het verstuurd is.

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:54
timetje100 schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:43:
[...]

Je moet het geld terugboeken via de bank, ik had ook betaald via paypal maar dat werkt niet, stond wel terugbetaling open van cyberport maar cyberport gaf aan niks via paypal te ontvangen totdat het verstuurd is.
Ik heb via CC betaald. Staat een reservering op mijn CC.

• pokle312
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
dragonwith schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:05:
[...]

20 november is het terug gestuurd...

Inmiddels 10 dagen verder nog steeds niks.
Paypal is ook reten sloom.
15 min na deze reactie stond het geld erop :*)

• Maurice_1984
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 06-12 12:34
Khayma schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:47:
[...]

Ik heb via CC betaald. Staat een reservering op mijn CC.
Een reservering verloopt toch gewoon na een x aantal dagen? Zolang er geen definitieve boeking is, hoef je niks terug te ontvangen. Het enige nadeel is dat je even minder bestedingsruimte hebt. Ik zou me er niet druk om maken.

• reinierkramer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-11 08:06
Wauw wat is dit slecht bel net de intertoys klantenservice op om te vragen over een terugbetaling van die playstation store kaarten.
Nou die mevrouw was dus gewoon echt niet te verstaan.
Ik weet niet met wat voor spullen die mensen moeten werken maar dit kan echt niet

• Marrttijn
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-06-2024
Amazon FR - PS5 besteld op 23 Nov met verwachte leverdatum op 28 Nov - 1 Dec.

Zojuist heb ik even gechat met een medewerker uit Frankrijk en zoals verwacht wacht Amazon nog op de levering vanuit Sony. Ze konden niet met zekerheid aangeven wanneer deze levering zou komen, maar dachten dat de levering al wel in Europa was.

• onepicnick
reinierkramer schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:17:
Wauw wat is dit slecht bel net de intertoys klantenservice op om te vragen over een terugbetaling van die playstation store kaarten.
Nou die mevrouw was dus gewoon echt niet te verstaan.
Ik weet niet met wat voor spullen die mensen moeten werken maar dit kan echt niet
Waarschijnlijk iemand die vanuit huis werkt, dat is met veel klantenservice zo tegenwoordig.
Mijn moeder moet voor haar verzekeringsbedrijf ook mensen te woord staan en doet dit met een systeem die doorschakelt naar de huistelefoon, dan ben je afhankelijk van je WIFI signaal omdat je via Citrix extern inlogged en op die manier je thuiswerken realiseert. een goedkoop internet abbonement en 150.000.000.000 mensen die tegelijkertijd thuiswerken is dan neit bevorderlijk voor de kwaliteit.
wel heel vervelend voor jou natuurlijk!

• WindowToThePast
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16-02-2021
Marrttijn schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:20:

Zojuist heb ik even gechat met een medewerker uit Frankrijk en zoals verwacht wacht Amazon nog op de levering vanuit Sony. Ze konden niet met zekerheid aangeven wanneer deze levering zou komen, maar dachten dat de levering al wel in Europa was.
Thanks voor het navragen! Goed om te weten :)

• reinierkramer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-11 08:06
onepicnick schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:22:
[...]

Waarschijnlijk iemand die vanuit huis werkt, dat is met veel klantenservice zo tegenwoordig.
Mijn moeder moet voor haar verzekeringsbedrijf ook mensen te woord staan en doet dit met een systeem die doorschakelt naar de huistelefoon, dan ben je afhankelijk van je WIFI signaal omdat je via Citrix extern inlogged en op die manier je thuiswerken realiseert. een goedkoop internet abbonement en 150.000.000.000 mensen die tegelijkertijd thuiswerken is dan neit bevorderlijk voor de kwaliteit.
wel heel vervelend voor jou natuurlijk!
Denk het ja ,maar alsnog je mag wel verwachten dat ze tenminste te verstaan zijn. 8)7

• onepicnick
reinierkramer schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:23:
[...]

Denk het ja ,maar alsnog je mag wel verwachten dat ze tenminste te verstaan zijn. 8)7
Als bedrijf moet je zorgen dat je klantenservice/helpdesk te verstaan is en dat het voor beide partijen een stap voorwaards is. Helaas is dit een klacht die extreem veel voorkomt endoen de bedrijven er relatief weinig aan in fasciliterend oogpunt. (wauw dit bericht staat vol typfouten, ik begin te merken dat ik moe word :)) |:(

• Hotwheels
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-11 14:17
Bij Techinn.com hebben ze waarschijnlijk ook genoeg bestellingen voor een Playstation DE. Daar is de prijs nu €646,99,- met levering 18 februari.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AJxziAck6v_Z2R-37u2JSrW-TbI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XmyByiMg8HU2A3M9OrX7vhnX.jpg?f=fotoalbum_large

Gelukkig gaat daar nog wel 30 eur van af ivm Cyber Monday! :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Hotwheels op 30-11-2020 15:30 ]

• alionfire
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08 08:33
Hotwheels schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:29:
Bij Techinn.com hebben ze waarschijnlijk ook genoeg bestellingen voor een Playstation DE. Daar is de prijs nu €646,99,- met levering 18 februari.

[Afbeelding]

Gelukkig gaat daar nog wel 30 eur van af ivm Cyber Monday! :*)
Sja, 150 euro meer dan retailprijs vragen en daar bovenop pas in februari leveren. Dan kan je denk ik beter gewoon wachten en de webshops in de gaten houden de komende twee a drie maanden.

Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
DonSleutel schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:04:
[...]

Ze hadden geen zin in nabouwen, dus hebben ze maar gekozen voor een afbeelding in de header en footer. _O-

• Epixx1337
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-12-2023
Marrttijn schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:20:

Ook net even met .fr gesproken via de chat. Ze weten denk ik niet wat ze zeggen. Bevestiging gekregen dat mijn bestelling gewoon morgen wordt bezorgd. Dusss gewoon hopen op het beste! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_M9qiUzCKRgMoRzc4JZQ0jmCfdQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4pFglohR7Ib0faKcYZed846Z.png?f=user_large

• koenvd90
  • Laatst online: 21-06 08:48
Simpelict.com betrouwbaar denken jullie?

• onepicnick
koenvd90 schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:01:
https://www.kvk.nl/zoeken...6378&start=0&site=kvk2014

volgens kvk wel, maar verder vertrouw ik niks dat een PS5 op voorraad heeft..

• Hims
koenvd90 schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:01:
Jong bedrijf, Oktober eerste recentie op enkele plekken zo te zien. Ik ga het niet proberen, maar het is al legitiemer dan de meeste paginas die momenteel voorbij komen lol

• zspaulus
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-12 18:47
Epixx1337 schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:57:
[...]

Ook net even met .fr gesproken via de chat. Ze weten denk ik niet wat ze zeggen. Bevestiging gekregen dat mijn bestelling gewoon morgen wordt bezorgd. Dusss gewoon hopen op het beste! [Afbeelding]
En dan nog durven zeggen dat je frans niet zo goed is...
Veel plezier morgen!

[img]http://card.mygamercard.net/cylinder/ZSPaulus.png[/img]

• koenvd90
  • Laatst online: 21-06 08:48
Hims schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:05:
[...]

Jong bedrijf, Oktober eerste recentie op enkele plekken zo te zien. Ik ga het niet proberen, maar het is al legitiemer dan de meeste paginas die momenteel voorbij komen lol
Klopt, ik twijfel heel erg. Namelijk geen credit card of afterpay optie

• Rickpm1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-11 01:39
koenvd90 schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:06:
[...]

Klopt, ik twijfel heel erg. Namelijk geen credit card of afterpay optie
Hanteer deze regel: als het te mooi is om waar te zijn dan is dat het ook. De grote spelers hebben geen voorraad maar deze totaal onbekende website wel, waarbij je zonder problemen kan bestellen? Een grote rode vlag.
Pagina: 1 ... 276 ... 559 Laatste

Let op:
Om dit topic leesbaar te houden:

• Houd het on-topic,
• Géén vraag en aanbod,
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over scalping of het beleid van externe partijen

Plaats alleen orders bij vertrouwde partijen. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Wel zin in gezellig (offtopic) kletsen?
Daarvoor kun je terecht op de Tweakers Discord