Bij mij staat alleen:Vaenir schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:14:
Mijn Amazon.fr bestellen voor een Disc Edition op 23 november staat nog steeds gepland voor 18-19 december. Nog niks definitief afgeschreven van mijn creditcard maar het volledige bedrag staat wel gereserveerd. Ik hou voorlopig nog de meeste hoop op deze order.
''order received
We will send you an email when we know the estimated delivery date.''
terwijl ik bij bestellen als datum ook 18-19 december kreeg
Same hier voor de disk, mijn DE komt wel dinsdag staat er.dragonwith schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:16:
[...]
Bij mij staat alleen:
''order received
er staat keurig , pakket wordt vandaag bezorgd is hier ook ontvangen (ik had ook nog een laser afstandsmeter besteld )
en nu zegt de track en trace code dat het pakket vermist is... (alle bei ) volgens Amazone is het vertraagd en daar heb ik minder moeite mee mocht het 1 a 2 dagen later zijn dan dat het weg is....
Eerst maar twee dagen afwachten en dan contact opnemen met Amazone (zo wie zo morgen DHL )
Als ze het gejat hebben... echt...
Ik ben niet bang dat ik een nieuwe krijg of mijn geld terug maar baal hier wel van....
Ik heb dat ook vandaag ontvangen voor een pakketje, die ik vandaag zou ontvangen. Afkomst Amazon NL.....Gandalf68 schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:21:
GRRRRR![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
er staat keurig , pakket wordt vandaag bezorgd is hier ook ontvangen (ik had ook nog een laser afstandsmeter besteld )
en nu zegt de track en trace code dat het pakket vermist is... (alle bei ) volgens Amazone is het vertraagd en daar heb ik minder moeite mee mocht het 1 a 2 dagen later zijn dan dat het weg is....
Eerst maar twee dagen afwachten en dan contact opnemen met Amazone (zo wie zo morgen DHL )
Als ze het gejat hebben... echt...
Ik ben niet bang dat ik een nieuwe krijg of mijn geld terug maar baal hier wel van....
0,25% kans. (200/80000)*100. Maar is inderdaad nog steeds een kleine kans. Wel een grotere kans dan het winnende loterij lot te hebben overigens. En daar doen ook heel veel mensen aan mee.
Staat bij mij ook eerst was het 28 - 2 december toen 18-19 december nu deze melding. Ik ga er vanuit dat ze wachten op de 2de levering van Sonydragonwith schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:16:
[...]
Bij mij staat alleen:
''order received
mist je pakket of vertraging ???Nitwitt1991 schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:22:
[...]
Ik heb dat ook vandaag ontvangen voor een pakketje, die ik vandaag zou ontvangen. Afkomst Amazon NL.....
bij mij staat dat beidde pakketjes vermist zijn....
Wel vreemd, zouden we dan alsnog deze datum kunnen aanhouden?Evertt schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:25:
[...]
Staat bij mij ook eerst was het 28 - 2 december toen 18-19 december nu deze melding. Ik ga er vanuit dat ze wachten op de 2de levering van Sony
Bij mij 1 a 2 dagen vertraagd....Gandalf68 schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:29:
[...]
mist je pakket of vertraging ???
bij mij staat dat beidde pakketjes vermist zijn....
Is dat omdat er onderliggend (onzichtbaar) iets aan veranderd werd, of is er telkens zeer kortstondig voorraad geweest, die ik dus telkens gemist heb?
Er is een twijfelachtige reseller geweest die een enkele PS5 met een kleine prijsverhoging heeft verpatst. Ik denk niet dat je iets gemist hebt.PearlChoco schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:44:
Mijn Distill geeft vaak dat de Bol.com PS5 site een update heeft, maar als ik dan check zie ik niks nieuws.
Is dat omdat er onderliggend (onzichtbaar) iets aan veranderd werd, of is er telkens zeer kortstondig voorraad geweest, die ik dus telkens gemist heb?
De webshop en fysieke winkels hebben allemaal eigen voorraden. Dus het is misschien toch nog de moeite om de webshop in de gaten te houdenMijn kopje thee schreef op zondag 29 november 2020 @ 13:44:
Ik wacht momenteel gewoon op bol.com met hun nieuwe bevoorrading. En ik had vorige week ook gewoon een pre-order geplaatst bij MM als het weer bij hun beschikbaar komt. Wel een aanbetaling van 50,- maar als je het ergens anders eerder krijgt (PS5) krijg je je 50,- gewoon terug. Zo hoef ik ook niet continu de MM webshop in de gaate te houden.
Precies, online kan nog altijd. Heb zaterdag wel van degene die de afdeling met games/consoles beheerde dat er niks online zou moeten komen. Dat de vorige keer zou ook een foutje zijn geweest. Maar goed, inmiddels weten we ook dat iedereen verschillende dingen roept.paulvitesse schreef op zondag 29 november 2020 @ 13:51:
[...]
De webshop en fysieke winkels hebben allemaal eigen voorraden. Dus het is misschien toch nog de moeite om de webshop in de gaten te houden.
Gewoon in de gaten blijven houden.
Verwijderd
Ja over de bestelling van 18-19 december maak ik me nog geen zorgen... maar die van 1 december duurt nu eigenlijk al te lang en ze hebben nog 2 dagenXearox schreef op zondag 29 november 2020 @ 13:51:
Mijn Amazon.Fr staat nog steeds op 18-19 december. Echter, waar de CC al die tijd het volledige bedrag had gereserveerd, is deze nu verdwenen en iets er niets meer gereserveerd.. We gaan het vanzelf zien, ligt toch buiten mijn cirkel van invloed.
Bij mij ook.Xearox schreef op zondag 29 november 2020 @ 13:51:
Mijn Amazon.Fr staat nog steeds op 18-19 december. Echter, waar de CC al die tijd het volledige bedrag had gereserveerd, is deze nu verdwenen en iets er niets meer gereserveerd.. We gaan het vanzelf zien, ligt toch buiten mijn cirkel van invloed.
Amazon incasseert (als het goed is) zodra ze tot verzending overgaan.
Onze order is gewoon een reservering voor de 2e batch.
Aangezien er word gesproken over nieuwe voorraad volgende week zal het mij ook niet verbazen als wij ook eerder aan de beurt zijn we en onze order al voor 18 december binnen hebben.
Amazon neemt de levertijden over het algemeen vrij ruim om een slag om de arm te houden.
Gozer 1: heeft me super te woord gestaan , net als een andere collega. Het schoot alleen te kort bij de leidinggevende functies.
Frustrerend maar dan dinsdag maar terug komen.
Ook gaf die gozer aan dat het geen zin had om te weten, hij zei namelijk:
"Als je bijvoorbeeld 124e staat en de nummer 123 heeft er 15 gepreorderd, kan je nog niet uitrekenen wanneer je hem krijgt, plus wij weten niet wanneer de volgende bestelling komt en hoeveel het er zijn" toen ik zei dat het wel interessant is om te weten wanneer je 6e staat, draaide hij zich om om weg te lopen...
[ Voor 10% gewijzigd door onepicnick op 29-11-2020 14:22 ]
Ben tijdens Black Friday WEKEN ook niet geholpen door de drukte. Kan best wel begrijpen dat zij daar soms geen behoefte aan hebben omdat jij de ‘zoveelste’ van die dag was...onepicnick schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:15:
Net bij mm Heerhugowaard geweest. Vroeg een jonge gozer op de hoeveelste plek ik stond, hij begreep dat ik dit wilde weten maar wist zelf niet hoe het moest, zijn teamleider zou dit echter wel weten en hij ging even informeren. Toen hij terug kwam zei hij dat zijn TL zei dat hij te druk was en dat hij andere collega's ging vragen . Andere collega's zeiden dit niet te weten en niemand kon mij verder helpen. Ik bedankte de jongen en vroeg wie de teamleider was en er werd naar een knul zonder mondkapje gewezen (best knap voorbeeld als teamleider zijnde). Ik ben naar hem toegelopen en heb aangegeven dat ik dit graag zou willen weten. Hij gaf aan dat hij het veel te druk heeft om dit te bekijken, en zelfs toen ik aangaf bereid te zijn hier best even op te willen wachten snauwde hij me af met de boodschap dat hij dit toch niet ging bekijken. Ik werd redelijk giftig en vroeg om ZIJN leidinggevende omdat hij blijkbaar te beroerd was om zijn werk te doen en daar wilde hij niks mee te maken hebben dus liep hij gewoon weg. Keurig een klacht ingediend tegen deze knul en ik ga dinsdag terug omdat er dan een collega zou werken die dit wel kan vertellen. Wat een stukje wantalent is deze gozer. Ik ben de gehele tijd beleefd gebleven tegen Dhr en heb geen gekke dingen gezegd/uitgestraald en heb zelfs aangegeven even te willen wachten en hij was gewoon te beroerd om hier even een gaatje voor te maken in de komende periode. Ik zag hem later wel met collega's praten en lachen (bijna 5min lang) dus dat was de trigger km toch even een beklag te doen.
Gozer 1: heeft me super te woord gestaan , net als een andere collega. Het schoot alleen te kort bij de leidinggevende functies.
Frustrerend maar dan dinsdag maar terug komen
Ik ben op rustiger moment heen gegaan en toen netjes geholpen...
Ook Heerhugowaard? Ik ben eerder, met een leeg parkeerterrein ook al geweest.Maroi schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:21:
[...]
Ben tijdens Black Friday WEKEN ook niet geholpen door de drukte. Kan best wel begrijpen dat zij daar soms geen behoefte aan hebben omdat jij de ‘zoveelste’ van die dag was...
Ik ben op rustiger moment heen gegaan en toen netjes geholpen...
Ze wisten niks toen
Nope, MM in Emmen....onepicnick schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:23:
[...]
Ook Heerhugowaard? Ik ben eerder, met een leeg parkeerterrein ook al geweest.
Ze wisten niks toen
Ik denk ook dat die nieuwe pre-orders vooral in het leven zijn geroepen om van het dagelijkse gezeur en gebel af te zijn. En vervolgens komen mensen alsnog vragen wat de stand van zaken is. Natuurlijk nog geen reden om een klant onfatsoenlijk te behandelen. Maar ik snap wel dat de dagelijkse terugkerende vragen over de PS5 vervelend beginnen te worden. Een beroep op je geduld ben je op dit moment het meeste mee geholpen.onepicnick schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:15:
Net bij mm Heerhugowaard geweest. Vroeg een jonge gozer op de hoeveelste plek ik stond, hij begreep dat ik dit wilde weten maar wist zelf niet hoe het moest, zijn teamleider zou dit echter wel weten en hij ging even informeren. Toen hij terug kwam zei hij dat zijn TL zei dat hij te druk was en dat hij andere collega's ging vragen . Andere collega's zeiden dit niet te weten en niemand kon mij verder helpen. Ik bedankte de jongen en vroeg wie de teamleider was en er werd naar een knul zonder mondkapje gewezen (best knap voorbeeld als teamleider zijnde). Ik ben naar hem toegelopen en heb aangegeven dat ik dit graag zou willen weten. Hij gaf aan dat hij het veel te druk heeft om dit te bekijken, en zelfs toen ik aangaf bereid te zijn hier best even op te willen wachten snauwde hij me af met de boodschap dat hij dit toch niet ging bekijken. Ik werd redelijk giftig en vroeg om ZIJN leidinggevende omdat hij blijkbaar te beroerd was om zijn werk te doen en daar wilde hij niks mee te maken hebben dus liep hij gewoon weg. Keurig een klacht ingediend tegen deze knul en ik ga dinsdag terug omdat er dan een collega zou werken die dit wel kan vertellen. Wat een stukje wantalent is deze gozer. Ik ben de gehele tijd beleefd gebleven tegen Dhr en heb geen gekke dingen gezegd/uitgestraald en heb zelfs aangegeven even te willen wachten en hij was gewoon te beroerd om hier even een gaatje voor te maken in de komende periode. Ik zag hem later wel met collega's praten en lachen (bijna 5min lang) dus dat was de trigger km toch even een beklag te doen.
Frustrerend maar dan dinsdag maar terug komen
Hij hoeft maar één keer zijn collega's te laten zien waar ze het kunnen vinden en hij heeft een hele hoop minder gezeur, maar daar liep hij ook niet warm voor...Maurice_1984 schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:26:
[...]
Ik denk ook dat die nieuwe pre-orders vooral in het leven zijn geroepen om van het dagelijkse gezeur en gebel af te zijn. En vervolgens komen mensen alsnog vragen wat de stand van zaken is. Natuurlijk nog geen reden om een klant onfatsoenlijk te behandelen. Maar ik snap wel dat de dagelijkse terugkerende vragen over de PS5 vervelend beginnen te worden. Een beroep op je geduld ben je op dit moment het meeste mee geholpen.
Ik snap je wel heel goed hoor maar ik ben gewoon hyper en ik hoor iedereen hier zeggen hoeveel hij/zij op de wachtlijst staat en ik krijg het gewoon niet te horen... Is vervelend
Waarschijnlijk maar goed ook, zou niet de eerste keer zijn dat er 'per ongeluk' een bestelling wordt geannuleerd.onepicnick schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:15:
"Als je bijvoorbeeld 124e staat en de nummer 123 heeft er 15 gepreorderd, kan je nog niet uitrekenen wanneer je hem krijgt, plus wij weten niet wanneer de volgende bestelling komt en hoeveel het er zijn" toen ik zei dat het wel interessant is om te weten wanneer je 6e staat, draaide hij zich om om weg te lopen...
onepicnick schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:31:
[...]
Hij hoeft maar één keer zijn collega's te laten zien waar ze het kunnen vinden en hij heeft een hele hoop minder gezeur, maar daar liep hij ook niet warm voor...
Ik snap je wel heel goed hoor maar ik ben gewoon hyper en ik hoor iedereen hier zeggen hoeveel hij/zij op de wachtlijst staat en ik krijg het gewoon niet te horen... Is vervelend
Ik denk dat het belangrijk is om te leren dat niet iedereen hier een boodschap aan heeft, die gast staat gewoon te werken voor een minimum loon en wil zo snel mogelijk naar huis.maar ik ben gewoon hyper
Lekker gewoon wachten je bent vanzelf aan de beurt
Hilary Duff 4-Life
En hoeveelste is dit deze week die vraagt om zijn plek in de wachtrij. Ik zou er op een gegeven moment ook moe van worden als ik er 30 in een week krijg die het elke keer willen weten. Ik snap ook dat er winkels zijn die gewoon geen positie in de wachtrij doorgeven.JoeBlack2k schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:36:
[...]
[...]
Ik denk dat het belangrijk is om te leren dat niet iedereen hier een boodschap aan heeft, die gast staat gewoon te werken voor een minimum loon en wil zo snel mogelijk naar huis.
Lekker gewoon wachten je bent vanzelf aan de beurt
Je hebt je tijd in de iwnkel te besteden als medewerker. Of je nou meneer x help een muis te kiezen of meneer y helpt een order na te kijken, wat is het verschil precies? Het blijft je werk om de klanten daar te woord te staan. Zal best dat het irritant is, maar dat is elke klant die op je af komt met een iritante vraag in retail, en dat is gewoon 400x per dag. Er is geen reden om deze persoon af te snauwen en de muismeneer wel te bedienen.
Oplossing is om dat lijstje dan transparant te maken of het niet aan te bieden.Khayma schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:38:
[...]
En hoeveelste is dit deze week die vraagt om zijn plek in de wachtrij. Ik zou er op een gegeven moment ook moe van worden als ik er 30 in een week krijg die het elke keer willen weten. Ik snap ook dat er winkels zijn die gewoon geen positie in de wachtrij doorgeven.
Wat een kak winkel ben je dan.
Ze verkopen wel meer dan alleen PS5's mocht het je niet opgevallen zijnxminator schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:42:
[...]
Oplossing is om dat lijstje dan transparant te maken of het niet aan te bieden.
Wat een kak winkel ben je dan.
Ik neem zulke verhalen vaak met een korreltje zout. Een verhaal heeft altijd 2 kanten en de waarheid ligt altijd in het midden. Iedereen beleefd het vanuit zijn perspectief.Hims schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:40:
Aan de andere kant:
Je hebt je tijd in de iwnkel te besteden als medewerker. Of je nou meneer x help een muis te kiezen of meneer y helpt een order na te kijken, wat is het verschil precies? Het blijft je werk om de klanten daar te woord te staan. Zal best dat het irritant is, maar dat is elke klant die op je af komt met een iritante vraag in retail, en dat is gewoon 400x per dag. Er is geen reden om deze persoon af te snauwen en de muismeneer wel te bedienen.
Een gebruikte ook nog.UttiGS schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 15:44:
Ik vind het wel grappig hoeveel mensen hier actief zijn/waren en vervolgens hun ps5 bij v&a voor 1000 euro aanbieden.. Heerlijk
Heb ook geen goede ervaringen met HHW. Als je een vraag stelt over de beschikbaarheid van de ps5, krijg je nog net geen rollende ogen.onepicnick schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:15:
Ik begrijp dat het irritant kan zijn, maar het is onderdeel van dit soort werk en ik vind dat je klanten altijd vriendelijk te woord moet staan!
idd bij mijn zijn ze meer dan ik vroeg xdJefson schreef op zondag 29 november 2020 @ 15:56:
[...]
Heb ook geen goede ervaringen met HHW. Als je een vraag stelt over de beschikbaarheid van de ps5, krijg je nog net geen rollende ogen.
Ik begrijp dat het irritant kan zijn, maar het is onderdeel van dit soort werk en ik vind dat je klanten altijd vriendelijk te woord moet staan!
ik willen alleen weten hoeveel ik stond zij ze dat ze 22 binnen hebben gehad .
en dat ik nu 23 ben en dat ze verwachten dat volgend week meer krijgen alleen niet weten hoeveel.
maar denk ook dat Doetinchem veel minder mensen komen
[ Voor 4% gewijzigd door ferrariking op 29-11-2020 16:17 ]
Daarom kom ik daar niet meer. Ik ga altijd naar Alkmaar. Daar zijn ze wel netjes. Bij hhw is het altijd gezeik en moeilijk doen als ze veel duurder dan grote concurrenten zijn. Krijg nooit iets vd prijs af. Bij Alkmaar kan je prima onderhandelen.onepicnick schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:15:
Misschien toch maar hopen op een online order ergens.
Ja, ik vraag me af in hoeverre deze lijsten aan te passen zijn. Ik heb het vermoeden dat er gesjoemeld wordt en er vriendjes / familie / collega's bovenaan de lijst worden geplaatst.Ferry18 schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:15:
Vandaag bij de mm in zaandam langs geweest. Had mijn PS5 DE in september gereserveerd. Was toen 31e paar weken later 12e( kreeg toen te horen dat er 10 DE gaan binnen komen) 2 dagen voor launch was ik top 5 maar zat ik toch niet bij de eerste levering. En vandaag langs geweest en met pijn en moeite iemand kunnen spreken die dood leuk zei ja je bent 107e![]()
![]()
Misschien toch maar hopen op een online order ergens.
Ik heb eerder het vermoeden dat er gewoon zomaar iets gezegd wordt.Jefson schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:33:
[...]
Ja, ik vraag me af in hoeverre deze lijsten aan te passen zijn. Ik heb het vermoeden dat er gesjoemeld wordt en er vriendjes / familie / collega's bovenaan de lijst worden geplaatst.
Moet eerlijk gezegd toegeven dat ik dat gevoel ook krijg. Ik heb alle begrip voor medewerkers die gek worden van 80 keer dezelfde vraag. Maar de mate waarin er gecommuniceerd word en ook tegenstrijdig gecommuniceerd word is gewoon jammer.Jefson schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:33:
[...]
Ja, ik vraag me af in hoeverre deze lijsten aan te passen zijn. Ik heb het vermoeden dat er gesjoemeld wordt en er vriendjes / familie / collega's bovenaan de lijst worden geplaatst.
Het liefst koop ik hem gewoon online bij bol/coolblue maar dankzij bots etc is dat ook bijna onmogelijk.
Dan hoop je dat je in een winkel nog een kans maakt waar word gezegd chronologische volgorde maar dat lijkt wel een mooi verhaal te zijn op dit moment
Het grappige is dat ze dat in sommige landen doen en dat het best goed werkt. Ze werken dan met een virtuele wachtrij waardoor het ook moeilijker word voor bots. Jammer dat ze dat niet doen in NLBulls schreef op zondag 29 november 2020 @ 19:08:
Sony moet ze gewoon enkel zelf uit brengen via een eigen webshop. Scheelt hoop gesleep en mooie actuele voorraad status.
Eens. Bij die Microsoft stores liep het allemaal veel soepeler vgm.Bulls schreef op zondag 29 november 2020 @ 19:08:
Sony moet ze gewoon enkel zelf uit brengen via een eigen webshop. Scheelt hoop gesleep en mooie actuele voorraad status.
Dat idee heb ik ook. Mijn series X bestelling ging moeiteloos. Maar ik heb wel begrepen dat ook Microsoft wel wat gedoe heeft gehad. Maar in haar eigen store ging alles vrij soepel.ZXRY schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:14:
[...]
Eens. Bij die Microsoft stores liep het allemaal veel soepeler vgm.
Bij Mircosoft pakte het goed uit ik denk niet zonder problemen. Bij de Xbox hoor je weinig problemen maar die zijn er ook.
Ehhhh.... niet echt. Ik kwam bij Microsoft niet door de betaal stap heen. Uiteindelijk had ik mazzel bij Amazon.nl.flab007 schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:21:
[...]
Dat idee heb ik ook. Mijn series X bestelling ging moeiteloos. Maar ik heb wel begrepen dat ook Microsoft wel wat gedoe heeft gehad. Maar in haar eigen store ging alles vrij soepel.
Sony en Microsoft zoudens een in de leer bij Apple moeten gaan. Voor zo ver ik weet geen scalpers, een per klant en je ziet meteen wanneer de leverdatum is.
Maar goed, misschien bij de volgende lancering over 3 jaar (PS5 slim en Pro) als de aftakeling van "brick and mortar" retail nog wat verder is.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Denk dat het meer aan de animo lag.flab007 schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:21:
[...]
Dat idee heb ik ook. Mijn series X bestelling ging moeiteloos. Maar ik heb wel begrepen dat ook Microsoft wel wat gedoe heeft gehad. Maar in haar eigen store ging alles vrij soepel.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Klopt ook hoor. Ik heb een dag gehad waarbij ik de hele ochtend nog een Xbox kon bestellen, was pas na een uur of 2/3 uitverkocht.
Dat was het bij de PS5 ook.Electromonkey schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:13:
[...]
Klopt ook hoor. Ik heb een dag gehad waarbij ik de hele ochtend nog een Xbox kon bestellen, was pas na een uur of 2/3 uitverkocht.
Dat heb ik ook gehoord maar bij mij was het gewoon een kwestie van geduldig wachten op de refresh cursor. Dit bleef doordraaien maar die kwam er uiteindeljk wel doorheen. Mijn collega was ongeduldig en refreshte en miste zijn kans. Maar het wachten beloonde mijn geduld. Ik kon gewoon een series x bestellen.loekf2 schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:53:
[...]
Ehhhh.... niet echt. Ik kwam bij Microsoft niet door de betaal stap heen. Uiteindelijk had ik mazzel bij Amazon.nl.
Sony en Microsoft zoudens een in de leer bij Apple moeten gaan. Voor zo ver ik weet geen scalpers, een per klant en je ziet meteen wanneer de leverdatum is.
Maar goed, misschien bij de volgende lancering over 3 jaar (PS5 slim en Pro) als de aftakeling van "brick and mortar" retail nog wat verder is.
De groep is opgeheven?Wiz_Kid schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:49:
Voor iedereen die nog een PS5 probeert te bemachtigen, nodigen @CyberDonky en ik jullie uit voor de volgende telegram groep:
https://t.me/joinchat/E2sEA0u_jlhMIv-dhHL11g
In deze groep hebben wij een bot die de voorraad van de verschillende webshops in de gaten houdt. Verder mogen er in deze groep alleen links geplaatst worden naar waar je een PS5 kan kopen. Via deze groep hebben velen al een PS5 weten te bemachtigen laatste dagen via Amazon en Bol.com.
Voor de Slowchat is er de volgende groep:
https://t.me/joinchat/E2sEA1kbp2e5Ix2KEhlEIw
Succes met de hunt!
Edit: Telegram leek het even niet te doen. Ze zijn weer in de lucht!
[ Voor 4% gewijzigd door Wildman! op 29-11-2020 22:50 . Reden: Opgelost! ]
Beide links lijken het niet te doen. Krijg een melding dat de groep niet bestaatWildman! schreef op zondag 29 november 2020 @ 22:44:
[...]
De groep is opgeheven?
Edit: Telegram leek het even niet te doen. Ze zijn weer in de lucht!
Verenigd maak ik altijd meer kans dan dat ik alleen lees en zoek.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Ik zat wel in een ps5 groep op telegram waar je dan automatisch een bericht krijgt als er een ps5 ergens online komt! Je moet deze dan nog wel snel kopen want het is echt binnen 30 seconden uitverkocht 🤪 i was Lucky to get one!
Ik hoop voor je dat je er een krijgt.XsuperiorX schreef op zondag 29 november 2020 @ 23:46:
Net via Amazon.co.uk een ps5 gekocht voor 650 euro! Ja dan wel iets duurder als de retailprijs maar toch vind ik het ivm de beschikbaarheid toch nog wel een redelijk goede prijs!
Ik zat wel in een ps5 groep op telegram waar je dan automatisch een bericht krijgt als er een ps5 ergens online komt! Je moet deze dan nog wel snel kopen want het is echt binnen 30 seconden uitverkocht 🤪 i was Lucky to get one!
Heb niets voorbij zien komen in de telegram groep?XsuperiorX schreef op zondag 29 november 2020 @ 23:46:
Net via Amazon.co.uk een ps5 gekocht voor 650 euro! Ja dan wel iets duurder als de retailprijs maar toch vind ik het ivm de beschikbaarheid toch nog wel een redelijk goede prijs!
Ik zit denk ik in een andere telegram app.. deze ben ik gejoined via Reddit en hier kwam wel een melding.Jefson schreef op zondag 29 november 2020 @ 23:57:
[...]
Heb niets voorbij zien komen in de telegram groep?
https://pa.function.workers.dev/tg/consoleJefson schreef op zondag 29 november 2020 @ 23:57:
[...]
Hier zitten zo'n 850 mensen in! Je hebt ook nog andere.. voor de RX 6800 en de 3080 etc..
[ Voor 17% gewijzigd door XsuperiorX op 30-11-2020 00:03 ]
Daar zou ik pas vanuit gaan wanneer je de PS5 in je handen hebt, want met een externe aanbieder weet je het werkelijk nooit. Vaak zijn die mensen niet op hun achterhoofd gevallen en €650 lijkt me gezien de huidige vraag vrij laag, vooral omdat ze ook nog een deel moeten afstaan aan Amazon.
Omdat je bot in de telegram groep volgensmij alleen maar aanslaat bij de 400 euro en 500 euro.. hogere prijzen detecteert hij niet vanwege grote kans op scam.Jefson schreef op zondag 29 november 2020 @ 23:57:
[...]
Ik snap je helemaal hoor, het is ook even afwachten! Het is via creditcard gekocht dus gaat helemaal goedkomenNotSoSteady schreef op maandag 30 november 2020 @ 00:04:
[...]
Daar zou ik pas vanuit gaan wanneer je de PS5 in je handen hebt, want met een externe aanbieder weet je het werkelijk nooit. Vaak zijn die mensen niet op hun achterhoofd gevallen en €650 lijkt me gezien de huidige vraag vrij laag, vooral omdat ze ook nog een deel moeten afstaan aan Amazon.
Dat doet Apple wel een stukje beter inderdaad, die doen het kunstje elk jaar. Bij hun wederverkopers zoals Voda, Tmob en KPN is het de eerste dagen net zo'n puinzooi in het preorder&levering-forum. Maargoed, die zooi is altijd binnen een weekje wel genormaliseerd, want als er een doos iPhones binnenkomt zijn het er gelijk een paar honderd. Terwijl een pallet vol PS's er hooguit een stuk of 50 zijn.loekf2 schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:53:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 30-11-2020 06:42 ]
De Sony PlayStation 5 was 17x populairder dan de Microsoft XBOX Series dit heeft Game Mania gecommuniceerd.flab007 schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:21:
[...]
Ook Microsoft had problemen, ik kon door een bug niet betalen bij de NL store, dus heb hem bij de PL store gekocht.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
En in verhouding veel minder pre orders en bestellingen.Evertt schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:28:
Sony is ook overvallen door de COVID19 gevallen en de bots die waren tijdens de PS4 veel minder.
Bij Mircosoft pakte het goed uit ik denk niet zonder problemen. Bij de Xbox hoor je weinig problemen maar die zijn er ook.
Mijn ps5 is weer terecht (lees kut dhl systeem) en komt vandaag aan bij mijn deur.
Lets hope ...
[ Voor 11% gewijzigd door Gandalf68 op 30-11-2020 07:36 ]
Leverdatum nog steeds 18/19 december dus we zullen eens kijken wanneer er geleverd gaat worden aangezien er pas bij verzending volledig wordt afgeschreven.
Ik heb die van mij in de NL store gekocht. Er was een bug maar die zat m in die lopende wacht cursor. Door te wachten kwam ie er doorheen. Refreshte men te vroeg dan kwam je weer achteraan. En uiteindeljk was de voorraad op. Dat overkwam dus mijn collega ook. Ik heb m zelf gewoon door laten lopen en toen kwam de order er doorheen.Jumpman schreef op maandag 30 november 2020 @ 07:24:
[...]
De Sony PlayStation 5 was 17x populairder dan de Microsoft XBOX Series dit heeft Game Mania gecommuniceerd.
Ook Microsoft had problemen, ik kon door een bug niet betalen bij de NL store, dus heb hem bij de PL store gekocht.
Bij mij is het hele bedrag afgeschreven, levering nog steeds op 18/19 dec. Besteld op 23 nov.Yo_flow schreef op maandag 30 november 2020 @ 07:48:
Het bedrag van mijn amazon.fr bestelling van 23 november is van een reservering naar een definitieve afschrijving gegaan op de creditcard.
Leverdatum nog steeds 18/19 december dus we zullen eens kijken wanneer er geleverd gaat worden aangezien er pas bij verzending volledig wordt afgeschreven.
Exclusieve games speel ik niet.
Enige waar ik een beetje van baal is dat ik mijn Trustmaster T150 RS racestuur niet kan gebruiken op de nieuwe Xbox
Ik heb de zoektocht naar een ps5 gestaakt.. en heb sinds zaterdag de Xbox Series X nieuw gekocht.
Enige waar ik een beetje van baal is dat ik mijn Trustmaster T150 RS racestuur niet kan gebruiken op de nieuwe Xbox
[
Veel game plezier fantastische console
Zonde, maar volgens je post geschiedenis zoek je ook pas sinds 19 november actief, er zijn mensen hier die al vanaf september op zoek zijn.038Robijno schreef op maandag 30 november 2020 @ 08:55:
Ik heb de zoektocht naar een ps5 gestaakt.. en heb sinds zaterdag de Xbox Series X nieuw gekocht.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
die zijn toch ook mondjesmaat verkrijgbaar?038Robijno schreef op maandag 30 november 2020 @ 08:55:
Ja heb geluk gehad hahabie100 schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:05:
[...]
die zijn toch ook mondjesmaat verkrijgbaar?
Voor mij het zelfde (DE), behalve dat mijn levering zelfs morgen voor 20h zou moeten zijn. Ik ben benieuwd of ze dat gaan klaarspelen! Het zou in ieder geval mooi zijn als ik hem voor het weekend binnenkrijg, door de week moet er toch gewerkt wordenCeleone schreef op maandag 30 november 2020 @ 08:40:
Hier ook het hele bedrag van mijn CC afgeschreven zie ik net. Levering zou woensdag moeten zijn, verder nog niets gehoord en geen veranderingen in de tracker te zien.
Van wat ik begreep was het er 1 en dat was een dodgy one: 300 euro voor een “tweedehands” van een reseller. Foute boel, niets gemist dus.mindgem schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:09:
Weet iemand of de melding van amazon.de vannacht rond 3 uur 1 item was of een grotere partij?
Zat al enige uren uit te huilen op de plee met een stapel Kleenex. Kan met een gerust hart aan het werk en een half-spastisch oog op de Telegram-groep. Dank voor het hart onder de riem!Smits360 schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:11:
[...]
Van wat ik begreep was het er 1 en dat was een dodgy one: 300 euro voor een “tweedehands” van een reseller. Foute boel, niets gemist dus.
Welke Telegram-groep gebruik jij?wickeh schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:13:
[...]
Zat al enige uren uit te huilen op de plee met een stapel Kleenex. Kan met een gerust hart aan het werk en een half-spastisch oog op de Telegram-groep. Dank voor het hart onder de riem!
Leverdatum is nog niet veranderd.
Denk dat Amazon.fr zit te wachten op de nieuwe batch, deze zou deze week binnen moeten komen.WindowToThePast schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:10:
[...]
Voor mij het zelfde (DE), behalve dat mijn levering zelfs morgen voor 20h zou moeten zijn. Ik ben benieuwd of ze dat gaan klaarspelen! Het zou in ieder geval mooi zijn als ik hem voor het weekend binnenkrijg, door de week moet er toch gewerkt worden
Waar is dat op gebaseerd?TommyknockerNL schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:32:
[...]
Denk dat Amazon.fr zit te wachten op de nieuwe batch, deze zou deze week binnen moeten komen.
Mac Studio M3 Ultra 256GB, MacBook Pro M2
Levering stond normaal op 29/12 en hij is daarnet geleverd 😁
Veel succes allemaal met de zoektocht!
hmm beetje vreemd, wanneer was je orderstatus gewijzigd?Mayckel schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:00:
Ps5 besteld op 23/11 op Amazon FR, en bevestigingsmail gekregen om 16.42u.
Nice man!Mayckel schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:00:
Bij mij staat de Amazon.fr levering nog steeds op 29/12. NL of BE? En is het de Disc edition of Digital?
Dat is bijzonder haha.. ik was eerder met bestellen (zelfde dag) en nog steeds op mid-december staat hij.Mayckel schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:00:
psn: HertogJack
Same me disk heeft zelfs nog geen datum gekregen 16:41, lijkt allemaal random te gebeuren. Wil wel weten of zijn status random ging changen of dat hij een T&T heeft gekregen.HertogJack schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:09:
[...]
Dat is bijzonder haha.. ik was eerder met bestellen (zelfde dag) en nog steeds op mid-december staat hij.
Haha nice, mijn bestelbevestiging is van 16:43 maar hij staat nog steeds op niet verzonden. Wel iets van een track en trace gehad of stond de postbode ineens voor de deur?Mayckel schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:00:
Ja, stond hij onverwacht voor de deur, of werd de status nog aangepast op Amazon.fr in tussentijd?Mayckel schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:00:
blergh mijne staat nog steeds op niks, poep amazon. en had wel eerst levertijd staan.sammyke007 schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:12:
[...]
Ja, stond hij onverwacht voor de deur, of werd de status nog aangepast op Amazon.fr in tussentijd?
https://psnprofiles.com/leFibo
Logisch toch dat iedereen staat te springen om meer info. Maar als we nou ook eens eerst moeten uitzoeken of het account wel of niet "echt" is......Callandt95 schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:14:
hahah iedereen is hier zo snel trolled, een account van 1 week post hier iets die onwaarschijnlijk is en iedereen springt er direct op
Begrijp oprecht dit soort trol gedrag niet. Wat probeer je hiermee te bewijzen behalve dat je er klaarblijkelijk een soort naar genoegen uit haalt om anderen belachelijk te maken. Zou dan echt eens in de spiegel gaan kijken en me afvragen waar je mee bezig bent als persoon.Callandt95 schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:14:
hahah iedereen is hier zo snel trolled, een account van 1 week post hier iets die onwaarschijnlijk is en iedereen springt er direct op
"Better ask questions before you shoot"
Om dit topic leesbaar te houden:
• Houd het on-topic,
• Géén vraag en aanbod,
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over scalping of het beleid van externe partijen
Plaats alleen orders bij vertrouwde partijen. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview
| Wel zin in gezellig (offtopic) kletsen? Daarvoor kun je terecht op de Tweakers Discord |