• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-11 19:42

• DonSleutel
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-03-2022
Bulls schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:25:
[...]

En die komen rechtstreeks op marktplaats.
Tja dat is allemaal jammer, maar ze zullen uiteindelijk de boot in gaan op het moment dat de ps5 overal normaal voorradig is O-)

• ajaxkoen93
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06-02-2021
Bulls schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:25:
[...]

En die komen rechtstreeks op marktplaats.
Maar wij hebben dan wel de kans om er 1 te scoren.. zolang ik er maar 1 heb vind ik het prima, wat de rest ermee doet moeten ze lekker zelf weten.

• ajaxkoen93
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06-02-2021
DonSleutel schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:29:
[...]

Tja dat is allemaal jammer, maar ze zullen uiteindelijk de boot in gaan op het moment dat de ps5 overal normaal voorradig is O-)
Zal pas ergens in de loop van volgend jaar zijn, dus verkopers hebben nog genoeg tijd hoor... En anders retour sturen?

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:05
Aah de bots krijgen nu de schuld? Weet niet hoe ze te herkennen, maar bij de MediaMarkt winkels heb ik ze niet gezien. Of ze waren zo langzaam dat ze meer dan 6 weken nodig hadden om de bestelling te plaatsen.

• DonSleutel
Lekkerboeie86 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:32:
Aah de bots krijgen nu de schuld? Weet niet hoe ze te herkennen, maar bij de MediaMarkt winkels heb ik ze niet gezien. Of ze waren zo langzaam dat ze meer dan 6 weken nodig hadden om de bestelling te plaatsen.
Van mij niet ;-). Ben zelf te laat geweest waardoor ik er nu geen in bezit heb. Hoop met de volgende verkoop er een te bemachtigen en anders wacht ik nog wat langer. Ga iig geen geld uitgeven via MP voor dit.

• Bulls
Ja dat is ook zo, de jacht is nu wat zwaarder. En mensen die op mp kopen voor die bedragen moeten het ook zelf weten. In principe mag je zelf weten wat je doet, ookal koop je 10 PS5s en gooit ze in de kachel als je daar blij van wordt. _O-

• flab007
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2024
kw_nl schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:07:
[...]

Dan hebben die bots zeker bij Amazone.fr afgelopen maandag zitten slapen?

Persoonlijk geloof ik niet zo in het verhaal dat bots tientallen tot honderden PS5's bestellen in een paar seconden.
Wilde dat ook net gaan zeggen. Toen vorige week maandag op Amazon.fr een voorraad was kon je rustig je tijd nemen. Er was best een tijdje een voorraad. Ik heb toch best lang zitten twijfelen om m daar ook te gaan bestellen en heb een poosje met eentje in m’n winkelwagen gezeten. Heb t uiteindelijk niet gedaan maar dat was niet omdat er
geen voorraad meer was. Het was meer de onbekendheid met Amazon.fr dat me tegenhield.

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:33
Als ik die reviews van de scamshop psonline lees zet het mij wel aan het denken. Zou er niet een soort van internetrijbewijs ingevoerd moeten worden? Om zo sommige mensen te beschermen.

• flab007
Herkenbaar alleen ik geniet dan wel van m’n Series X Xbox. Maar toch slaat m’n hart iedere keer een slag over wanneer er weer een pingetje komt van de telegram group.

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

xminator schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:53:
Als ik die reviews van de scamshop psonline lees zet het mij wel aan het denken. Zou er niet een soort van internetrijbewijs ingevoerd moeten worden? Om zo sommige mensen te beschermen.
Er zijn altijd onkundige mensen
Er zijn altijd oplichters :r
Er zijn altijd scalpers :r

Er is alleen niet altijd geduld en daar gaat het fout. Als je een beetje geduld hebt, kan je ‘m straks gewoon bij een gerenommeerde winkel bestellen of fysiek ophalen. Maar omdat sommige mensen totaal geen geduld kunnen opbrengen wringen ze zich in dat soort bochten. Schimmige webshopjes en marktplaats dealtjes.

Natuurlijk baal ik er ook van dat ik mis heb gegrepen en dat er (ook hier) mensen lopen te pronken met dat ze hun zoveelste ps5 hebben besteld/verkocht op marktplaats. Maar als je gewoon een beetje geduld hebt en common sense gebruikt is de kans dat je voor een ps5 wordt opgelicht heel veel kleiner.

• DonSleutel
dr.lowtune schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:59:
[...]

Er zijn altijd onkundige mensen
Er zijn altijd oplichters :r
Er zijn altijd scalpers :r

Er is alleen niet altijd geduld en daar gaat het fout. Als je een beetje geduld hebt, kan je ‘m straks gewoon bij een gerenommeerde winkel bestellen of fysiek ophalen. Maar omdat sommige mensen totaal geen geduld kunnen opbrengen wringen ze zich in dat soort bochten. Schimmige webshopjes en marktplaats dealtjes.

Natuurlijk baal ik er ook van dat ik mis heb gegrepen en dat er (ook hier) mensen lopen te pronken met dat ze hun zoveelste ps5 hebben besteld/verkocht op marktplaats. Maar als je gewoon een beetje geduld hebt en common sense gebruikt is de kans dat je voor een ps5 wordt opgelicht heel veel kleiner.
Eens. Hij komt vanzelf weer op voorraad bij erkende verkopers. En uiteindelijk is ie voor je het weet normaal op voorraad

• oneshot1tkil
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 31-01 13:02
Lekkerboeie86 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:32:
Tja, als je bots verwacht in de mediamarkt winkel snap ik wel waarom je er niet in gelooft.

Sommige mensen hebben echt geen idee hoe simpel het is om een bot te kopen/maken als je ook maar een beetje IT kennis hebt.

Achja, ik zie ze niet dus ze bestaan niet, zelfde als corona toch :F

• flab007
dr.lowtune schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:59:

Eens. Ik zoek ook alleen maar op de bekende sites en ik moet toegeven dat er nu nog weinig haast is. Er zijn nog geen spellen op de PS5 die ik perse wil spelen. Ik heb de huidige Spider-Man ook nog op de PS4-pro die ik nog niet uit heb. En de Series X doet t ook goed met Destiny en Cyberpunk (binnen een paar dagen). Maar tja, dan staat we wel weer die irrationele FOMO tegenover. Het is wellicht meer de jacht naar een console en als je m hebt dan ga je over naar de orde van de dag.

• Zwooosh
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-12 01:35
Nou mijn vertrouwen in Amazon en DHL is ook weg. Bestelling van september, 18 november verzonden, nooit ontvangen. DHL geeft Amazon de schuld, Amazon zegt dat DHL hem kwijt is.

En als je dan netjes vraagt of ze niet alvast een nieuwe order kunnen plaatsen is dat niet mogelijk, geven ze je maar een refund en moet je daar blij mee zijn. Als kers op de taart wijzen ze je ook nog even op de "email me als dit product weer op voorraad is" optie...

Dus na 2 maanden met een bestelling gezeten te hebben mag ik nu alsnog opnieuw gaan hunten :'(

• Legofan33334
  • Laatst online: 27-01-2021
Ik hoop volgende week er 1 te scoren ben benieuwd of dat lukt.

• Maukie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-12 21:45
Zwooosh schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 11:10:
Nou mijn vertrouwen in Amazon en DHL is ook weg. Bestelling van september, 18 november verzonden, nooit ontvangen. DHL geeft Amazon de schuld, Amazon zegt dat DHL hem kwijt is.

En als je dan netjes vraagt of ze niet alvast een nieuwe order kunnen plaatsen is dat niet mogelijk, geven ze je maar een refund en moet je daar blij mee zijn. Als kers op de taart wijzen ze je ook nog even op de "email me als dit product weer op voorraad is" optie...

Dus na 2 maanden met een bestelling gezeten te hebben mag ik nu alsnog opnieuw gaan hunten :'(
Hier hetzelfde gehad via online pre-order media markt. Ze doen geen moeite en zonder pardon krijg je een refund. Ben een week bezig geweest om dit geregeld te krijgen maar niks. Ik moet het er maar mee doen.

• Hims
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08-04-2024
Ik moet eerlijk bekennen: De jacht is verslavend. De ocnstante anticipatie op de mogelijkheid dat er iets gaat gebeuren en je iets kunt vangen. Het haalt instincten naar boven en activeert je hoofd, geen idee welke maar er zullen stofjes actief zijn.
Het enige jammere is dat het lastig is om dit uit te schakelen. De jacht is intussen erg inefficient, en hoewel we wéten dat we over 2, 3 dagen pas echt kans maken, verpesten we nnog steeds uren die we ook hadden kunnen besteden aan vissen, sporten, acitiviteiten, achter onze computers in de hoop toch onze prijs aan de haak te kunnen slaan.
Sommige mensen kunnen die knop omzetten, maar voor mij, en voor meer mensen zo te zien, gaat dat nu eenmaal niet zo makkelijk. De marginale waarde van nog een minuut achter je pc zitten in deh oop dat er nu wat gebeurt is telkens hoger dan de marginale waarde van beginnen met de andere activiteiten in je leven..
Pijnlijk wel:p

• DonSleutel
Om even aan te geven dat er hoogst waarschijnlijk bij MM nog stock online komt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NvjiPE3BElWR-ghScVC-EbBiYac=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/j3GVPKX83DkpZorMLl7yIqRy.jpg?f=user_large

• JD88
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-02-2022
DonSleutel schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 11:20:

[Afbeelding]
Is dat van vandaag?

Wat zullen ze bedoelen met 2 kanalen?..
2 linkjes 2 verschillende apparaten...?

[ Voor 8% gewijzigd door JD88 op 28-11-2020 11:31 ]

• Hims
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08-04-2024
DonSleutel schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 11:20:

[Afbeelding]
Ik zie deze tweet niet in hun officiele feed.. waar komt die vandaan?

• Nitwitt1991
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-05-2022
Hims schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 11:31:
[...]

Ik zie deze tweet niet in hun officiele feed.. waar komt die vandaan?
Het is ook een antwoord....

• DonSleutel
JD88 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 11:29:
[...]

Is dat van vandaag?

Wat zullen ze bedoelen met 2 kanalen?..
2 linkjes 2 verschillende apparaten...?
Nee, ze doelen hierop dat verkoop in de winkel en verkoop online los van elkaar staan. Dus de pre-orders in de winkel staan los van online verkoop.

Edit: tweet is overigens van 14u geleden als antwoord op een andere tweet

[ Voor 9% gewijzigd door DonSleutel op 28-11-2020 11:40 ]

• JD88
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-02-2022
DonSleutel schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 11:38:
[...]

Nee, ze doelen hierop dat verkoop in de winkel en verkoop online los van elkaar staan. Dus de pre-orders in de winkel staan los van online verkoop.
Aah zo.... Ben benieuwd

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:32

Decennia

VECTORHEAD

Dat is zuur. Wat was de laatste status van het pakket binnen Amazon?

Gegroet!

• ferrariking
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-10 19:49
DonSleutel schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:14:
Is er iemand al wat wijzer geworden over online verkoop? Wanneer dit weer van start gaat en of MM ook nog online gaat verkopen?
Ergens dit jaar nog .

• DonSleutel
Goeiemorgen, zo ver was ik ook al 7(8)7

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:11

Zeker balen:( Maar wel netjes dat je meteen een refund gekregen hebt ipv dat ze jouw als klant laten wachten tot zij dit juridisch conflict hebben opgelost.

Mijn ervaring met Amazon.nl/DHL is tot nu toe alleen maar goed geweest. Ook met PS5. Die zou in 1e instantie op 22/23 nov bezorgd worden, uiteindelijk toch op 21 nov.

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01:38
DonSleutel schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 11:52:
[...]

Goeiemorgen, zo ver was ik ook al 7(8)7
Wat had je verwacht dan? Dat we hier een lijst hebben wanneer winkels in de toekomst weer producten ontvangen? Helaas zijn de glazenbollen ook al een tijdje uitverkocht.

De simpele vragen die hier continu gesteld worden 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Nopheros op 28-11-2020 11:59 ]

• DonSleutel
Nopheros schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 11:59:
[...]

Wat had je verwacht dan? Dat we hier een lijst hebben wanneer winkels in de toekomst weer producten ontvangen? Helaas zijn de glazenbollen ook al een tijdje uitverkocht.

De simpele vragen die hier continu gesteld worden 8)7
Nope, maar misschien dat er iemand wat had gevonden wat nog niet overduidelijk was. Of contact heeft gehad met iemand die er meer van wist.

Laat fv weten waar je die glazen bol kan kopen. Kan ik mij daar ook op focussen. Heeft miss nog nut met het scoren van een ps5

• Bulls
oneshot1tkil schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 11:06:
[...]

Tja, als je bots verwacht in de mediamarkt winkel snap ik wel waarom je er niet in gelooft.

Sommige mensen hebben echt geen idee hoe simpel het is om een bot te kopen/maken als je ook maar een beetje IT kennis hebt.

Achja, ik zie ze niet dus ze bestaan niet, zelfde als corona toch :F
Zie je terminator al bij de balie komen?

-I want your games, your ps5 and an extra controller. 🕶

-Hahahahaa, you forgot to preorder 🚬

[ Voor 3% gewijzigd door Bulls op 28-11-2020 12:13 ]

• onepicnick
  • Laatst online: 18-02-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qn_OueimsZU2ash4J1YF95cmkdg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HPxgPKwEqwNT5mvecK9QAPZS.jpg?f=fotoalbum_large

Voor zover het waar is...

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-11 12:42
Bulls schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 12:08:
[...]

Zie je terminator al bij de balie komen?

-I want your games, your ps5 and an extra controller. 🕶

-Hahahahaa, you forgot to preorder 🚬
Waar maak je een bot mee? Met een tool waarmee je de workflow geautomatiseerd afspeeld zoals cypress? Of op api niveau?

• xminator
Dan heeft ie ze wel erg goedkoop verkocht met maar 200 euro winst per console...

Ik zou toch eerder 400/500 euro winst per console verwachten.

• thijmenprins
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-01-2022
destroyer6670 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 12:41:
[...]

Waar maak je een bot mee? Met een tool waarmee je de workflow geautomatiseerd afspeeld zoals cypress? Of op api niveau?
Volgens mij kan dat met bijv. Python.

Michael Reeves doet iets vergelijkbaars hier:
https://www.youtube.com/watch?v=hBP-NzOadL0

• oneshot1tkil
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 31-01 13:02
Heeft die 100.000 betaald aan ps5's
Dus meneer had al genoeg geld lol.

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-11 12:42
thijmenprins schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 12:54:
[...]

Volgens mij kan dat met bijv. Python.

Michael Reeves doet iets vergelijkbaars hier:
https://www.youtube.com/watch?v=hBP-NzOadL0
Thanks, handig voor een ps maar ook een mogrlijkr taal om mijn marktplaats advertenties te automatiseren. Handmatig vind ik wat teveel werk, vooral met goederen die niet zo snel lopen en snel achteraan belanden.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:46
xminator schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 12:50:
[...]

Dan heeft ie ze wel erg goedkoop verkocht met maar 200 euro winst per console...

Ik zou toch eerder 400/500 euro winst per console verwachten.
tja 40K aan dollars is niet niks binnen een week

• Banaan000
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-11 15:59
Dit is toch ongelofelijk...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M5CAL6micnA7gvbyIsYhCOklyso=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9RQOAGkHVU1Q0RLwqoNOjUXA.png?f=fotoalbum_large

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Vind het een goede actie _O-

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:15

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Er zullen nog wel mensen 'intrappen' ook en achteraf klagen omdat ze niet goed gelezen hebben :D

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

• Zwooosh
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-12 01:35
Decennia schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 11:42:
[...]

Dat is zuur. Wat was de laatste status van het pakket binnen Amazon?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IsjRKsKsM_raT47a5IRi0lzc9q8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Sk7E63G2cPnTsNzZzCecUt4h.png?f=fotoalbum_large

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-11 12:28
Als je zoiets ziet: steeds rapporteren, wordt echt wel beschouwd als scam.

Verwijderd

Dit is een grap van iemand uit de Telegram groep volgens mij.

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Schiet ook niet op met die telegram "ps5 warning" heeft gewoon totaal geen toevoeging.

• Celeone
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-02-2023
Is bij iemand die de PS5 maandag heeft besteld bij Amazon FR en hem nog niet binnen heeft al het hele bedrag afgeschreven van de CC? Dat zou vandaag gebeuren toch? (Want na 5 dagen als verzending niet eerder is?)

• Mark_GAE
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 28-07 19:08
Celeone schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 15:21:
Is bij iemand die de PS5 maandag heeft besteld bij Amazon FR en hem nog niet binnen heeft al het hele bedrag afgeschreven van de CC? Dat zou vandaag gebeuren toch? (Want na 5 dagen als verzending niet eerder is?)
Ja, ik heb er ook 1 kunnen bestellen. Staat nog steeds op dezelfde status als afgelopen maandag.
CC bedrag is wel volledig gereserveerd. Maar gewoon wachten denk ik...

• DonSleutel
Geef ‘vandaag’ nog even. Ook in Frankrijk is het weekend. Kan ook morgen of maandag gebeuren. Ben overigens niet een van de gelukkige met een order maar hopelijk stelt dit je gerust

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:26
Bij mij staat nog steeds 0 euro reservering.

Hoe kom je aan die 5 dagen?

• Celeone
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-02-2023
Evertt schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 15:28:
[...]

Bij mij staat nog steeds 0 euro reservering.

Hoe kom je aan die 5 dagen?
Dat zei iemand in dit topic ergens! Was dus vooral benieuwd of er bij sommigen al iets was gebeurd. :) Het zijn stille dagen!

• Smits360
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-11 00:31
Het volledige bedrag is sinds vanmorgen niet meer gereserveerd: er is nu zelfs niets meer zichtbaar op de cc, ook geen 0,00. Maar order loopt nog gewoon, met nog dezelfde datum, zelfde groene balkje etc. Verschilt per cc en per persoon. Alles zou gewoon goed moeten zijn. Fingers crossed...

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19:32
Smits360 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 15:31:
[...]

Het volledige bedrag is sinds vanmorgen niet meer gereserveerd: er is nu zelfs niets meer zichtbaar op de cc, ook geen 0,00. Maar order loopt nog gewoon, met nog dezelfde datum, zelfde groene balkje etc. Verschilt per cc en per persoon. Alles zou gewoon goed moeten zijn. Fingers crossed...
Hier hetzelfde hoor. De 0,00 reservering is hier ook verdwenen. Denk overigens wel dat dit normaal is, gezien die natuurlijk enkel bedoeld is om de cc te verifiëren.

PSN: xMaurice93

• Bulls
bie100 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 12:59:
[...]

tja 40K aan dollars is niet niks binnen een week
Geen goed woord voor over. Vultures zijn het.

• michaeltpas
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23-11 22:03
Maurice079 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 15:32:
[...]

Hier hetzelfde hoor. De 0,00 reservering is hier ook verdwenen. Denk overigens wel dat dit normaal is, gezien die natuurlijk enkel bedoeld is om de cc te verifiëren.
Hier nog steeds de (ruim) 500 euro gereserveerd.

• UttiGS
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16-11 06:31
Ik vind het wel grappig hoeveel mensen hier actief zijn/waren en vervolgens hun ps5 bij v&a voor 1000 euro aanbieden.. Heerlijk 8)7

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
UttiGS schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 15:44:
Ik vind het wel grappig hoeveel mensen hier actief zijn/waren en vervolgens hun ps5 bij v&a voor 1000 euro aanbieden.. Heerlijk 8)7
Het is vooral de hype en profiteren van de hype.
Ik wil graag de/een disc editie hebben maar weiger hiervoor meer dan de normale aanschafprijs voor te betalen (zag ze hier op V&A ook voor 900 euro staan) en weiger om nu te betalen en dan hopen dat ik mijn console krijg binnen een fatsoenlijke tijd.

Mensen die er tig van opkopen en voor een enorme meer prijs doorverkopen mogen van mij van het hoogste flatgebouw vallen met al hun consoles :+

Ik wacht, net als velen, geduldig.

• marijni12
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-08 13:23
UttiGS schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 15:44:
Wat wil je hier nu precies mee zeggen? Ik wil nog steeds heel graag een PS5 (digital trouwens). Maar zolang er mensen zijn die er 1000 euro voor neer willen leggen denk ik prima, dat is het mij gewoon niet waard. Dan kan ik nog wel even wachten tot ze goed verkrijgbaar zijn.

• UttiGS
Mrjraider schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 15:47:
[...]

Het is vooral de hype en profiteren van de hype.
Ik wil graag de/een disc editie hebben maar weiger hiervoor meer dan de normale aanschafprijs voor te betalen (zag ze hier op V&A ook voor 900 euro staan) en weiger om nu te betalen en dan hopen dat ik mijn console krijg binnen een fatsoenlijke tijd.

Mensen die er tig van opkopen en voor een enorme meer prijs doorverkopen mogen van mij van het hoogste flatgebouw vallen met al hun consoles :+

Ik wacht, net als velen, geduldig.
Eens. Jammer om te zien.

• UttiGS
marijni12 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 15:51:
[...]

Wat wil je hier nu precies mee zeggen? Ik wil nog steeds heel graag een PS5 (digital trouwens). Maar zolang er mensen zijn die er 1000 euro voor neer willen leggen denk ik prima, dat is het mij gewoon niet waard. Dan kan ik nog wel even wachten tot ze goed verkrijgbaar zijn.
Laten we het hierbij houden. Ik doelde niet eens op jou maar vind het typerend dat je je aangevallen voelt.

Let's keep it at that. Veel plezier met je verkoop.

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:26
Celeone schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 15:30:
[...]

Dat zei iemand in dit topic ergens! Was dus vooral benieuwd of er bij sommigen al iets was gebeurd. :) Het zijn stille dagen!
Inderdaad maar die ps5 komt er wel. Alleen hoop ik niet dat het wordt geannuleerd door Amazon zelf.

• marijni12
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-08 13:23
UttiGS schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 15:52:
[...]

Laten we het hierbij houden. Ik doelde niet eens op jou maar vind het typerend dat je je aangevallen voelt.

Let's keep it at that. Veel plezier met je verkoop.
Nee hoor, ik voel me helemaal niet aangevallen. Ik vraag me alleen af wat nu precies het probleem is. Als jouw huis 250k waard is, en iemand stopt een briefje in de brievenbus dat ie ‘m wil overnemen voor 500k, dan verkoop je ‘m toch ook?

Verwijderd

Alleen het volledige bedrag gereserveerd, betaling gebeurd volgens mij pas als ie verzonden is ofzo. Zag ook wel iets van die 5 dagen maar de dag is nog niet om.

Kan ook zijn dat de CC maatschappij traag is ofzo. Afwachten maar. Fingers crossed.

• michaeltpas
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23-11 22:03
marijni12 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 15:57:
[...]

Nee hoor, ik voel me helemaal niet aangevallen. Ik vraag me alleen af wat nu precies het probleem is. Als jouw huis 250k waard is, en iemand stopt een briefje in de brievenbus dat ie ‘m wil overnemen voor 500k, dan verkoop je ‘m toch ook?
Je bedoelt een nieuwbouwwoning in een zeer geliefd complex voor een vastgestelde prijs kopen en die vervolgens aan andere geïnteresseerden, die helaas voor hen niet snel genoeg waren, voor het dubbele verkopen.

Ik snap jouw punt, maar op deze manier ligt het iets dichter bij deze PS5 situatie denk ik.

• Bulls
michaeltpas schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 16:01:
[...]

Je bedoelt een nieuwbouwwoning in een zeer geliefd complex voor een vastgestelde prijs kopen en die vervolgens aan andere geïnteresseerden, die helaas voor hen niet snel genoeg waren, voor het dubbele verkopen.

Ik snap jouw punt, maar op deze manier ligt het iets dichter bij deze PS5 situatie denk ik.
Zoiets gebeurde met villa’s in Dubai op Palmeiland. Die gingen 5x over de kop zonder dat mensen überhaupt gingen kijken. En uiteindelijk bleven een paar er mee zitten. En een ander opgespoten eiland ding spoelende weg in zee. Tulpenmani

• Bulls
Maar dat er iemand zelfs 200 stuk ps5 weet te bemachtigen om voor dubbele door te verkopen. Gewoon mafia praktijken. Zeker een inside bij de importeur.

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07-12 21:20
marijni12 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 15:57:
[...]

Hahaha wat een vergelijking zeg.

• ZXRY
Bulls schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 16:07:
Maar dat er iemand zelfs 200 stuk ps5 weet te bemachtigen om voor dubbele door te verkopen. Gewoon mafia praktijken. Zeker een inside bij de importeur.
Kan haast niet anders.

• ZXRY
Verkopen die consoles trouwens echt voor 1000 euro??

• ferrariking
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-10 19:49
marijni12 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 15:51:
[...]

als iemand mijn 1100 geef wacht ik nog wel 6 maanden :P

• Boterham71
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-12 22:10
Smits360 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 15:31:
[...]

Hier ook, was 412 gereserveerd, nu weg. Order gewoon ongewijzigd en geen mail o.i.d. gehad. Lijkt me dat ze binnenkort het volledige bedrag gaan afschrijven, misschien daarom weg. Geen idee, maar maak me er geen zorgen om, alles ziet er verder goed uit.

• rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-08 10:23
hier de disc versie en volledige bedrag nog steeds gereserveerd.

• DonSleutel
ZXRY schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 16:08:
Jep, helaas wel, had gereageerd op een mp advertentie. Hij had m verkocht voor 950 en z’n maatje verkocht m wel voor 900. Dus toen heb ik vriendelijk bedankt en verteld dat ik wel wacht op de 2e batch. Werd zelfs begrepen door die kerel _/-\o_

• xminator
ZXRY schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 16:08:
Ja, prijzen gaan denk zelfs nog stijgen.

In het begin kon je ze nog voor 700 euro bij stokx krijgen, dat is nu 900 euro geworden.

• Karel.G
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-03-2021
Zonet me op de wachtlijst laten zetten bij GM aangezien dit de enige plaats is voor het ogenblik waar je hem kan bestellen hopelijk leveren ze eerste kwartaal 2021.

• xminator
Karel.G schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 16:26:
Zonet me op de wachtlijst laten zetten bij GM aangezien dit de enige plaats is voor het ogenblik waar je hem kan bestellen hopelijk leveren ze eerste kwartaal 2021.
2022 bedoel je toch?

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:25
Karel.G schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 16:26:
Ik heb er goed vertrouwen in, de leveringen van de 6800(XT) en 5000 Ryzen cpu's zijn dramatisch, blijkbaar gaat het gros van de 7N chips van TSMC richting de consoles. ik denk dat tegen februari de leveringsproblemen grotendeels opgelost zijn in dit tempo (bovendien neemt na de kerst de vraag sowieso af).

• Worstenbrood94
  • Laatst online: 03-07 21:39
Tja, je hebt er altijd van die figuren bij die blindelings reageren hè. Aan de andere kant begrijp ik niet helemaal dat Marktplaats hier niets aan doet...

• UttiGS
Worstenbrood94 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 16:29:
[...]

Tja, je hebt er altijd van die figuren bij die blindelings reageren hè. Aan de andere kant begrijp ik niet helemaal dat Marktplaats hier niets aan doet...
Hoe kom je erbij dat Marktplaats er niets aan doet? Ze verwijderen heel veel advertenties.. Er zijn meer aanbiedingen op de site dan consoles, he :)

• Karel.G
Weet wel niet hoe het zit met bestellingen van game mania? Werken ze met een nationale wachtlijst of per winkel en krijgen ze elk x aantal iedere keer geleverd.

• dragonwith
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 11-03 19:39
Ik benieuwd tot hoelang die scalp prijzen blijven op marktplaats, misschien na de kerst voor de normale prijs?

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19:32
dragonwith schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 16:34:
Ik benieuwd tot hoelang die scalp prijzen blijven op marktplaats, misschien na de kerst voor de normale prijs?
Vraag & Aanbod. De enige optie is meer leveringen van onze vrienden van Sony :)

PSN: xMaurice93

• DonSleutel
dragonwith schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 16:34:
Tja, enige wat je zou kunnen doen is kijken naar de release van de switch of ps4. Bij de switch schijnt het ook zo erg geweest te zijn.

• dragonwith
DonSleutel schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 16:51:
[...]

Tja, enige wat je zou kunnen doen is kijken naar de release van de switch of ps4. Bij de switch schijnt het ook zo erg geweest te zijn.
maar hoelang zal het door gaan?
Zal er in december al genoeg geleverd worden zodat prijzen normaal worden.

• UttiGS
dragonwith schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 16:51:
[...]

Ik zou zeggen lente 2021

• Boterham71
dragonwith schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 16:51:
[...]

Echt vergeet het maar. Dit wordt echt op zijn vroegst maart, maar waarschijnlijker is mei.

• dragonwith
Maar ik neem aan dat na de kerst de prijzen 600-700 extra worden ipv 800-1000 op marktplaats/vraag en aanbod.

• Boterham71
rsint schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 16:19:
hier de disc versie en volledige bedrag nog steeds gereserveerd.
Ik heb Digital, maar gaat denk ik meer om besteldatum. Heeft hier 5 dagen gereserveerd gestaan. Neem aan dat ze óf binnenkort gaan afschrijven, of wachten tot er geleverd wordt. Na 20 dagen wordt een reservering sowieso door je creditcard gecanceld, dus misschien zit hier ook een reden, aangezien onze levering pas rond 19 dec verwacht wordt.

• Boterham71
dragonwith schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 16:58:
Maar ik neem aan dat na de kerst de prijzen 600-700 extra worden ipv 800-1000 op marktplaats/vraag en aanbod.
ja je mag hopen, maar vergeet het maar.

• UttiGS
Nog steeds veel te hoog.

• xminator
Prijzen zullen stabiel blijven dan wel hoger worden.

Sommige minder snuggere mensen denken dat Sony met één klik op de knop miljoenen extra units kan creëren en verschepen. Dit is niet het geval.

• dragonwith
xminator schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:02:
[...]

Prijzen zullen stabiel blijven dan wel hoger worden.

Sommige minder snuggere mensen denken dat Sony met één klik op de knop miljoenen extra units kan creëren en verschepen. Dit is niet het geval.
Hmmm, ja dat is wel triest dat mensen denken dat alles zo snel op voorraad is en dat je ze met kerst wel uit de winkel kunt halen.

Achja, wacht wel tot maart ofzo tot de voorraad weer normaal is, ook geen zin om 24/7 alles in de gaten te houden.

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:05
ferrariking schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 16:12:
[...]

als iemand mijn 1100 geef wacht ik nog wel 6 maanden :P
Dit dus. Ik heb hem zelf in september gereserveerd bij de MM. Wist toen al dat ik te laat was, maar ach, kan maar op de lijst staan, want anders kun je helemaal lang wachten.

Nu krijg ik die van mij bij de eerstvolgende MM batch, dus krijg ‘m ergens begin december. Nu ik echter zie hoeveel malloten er zijn die er vlot 1000 euro voor betalen, ga ook ik overwegen (!!!) om ‘m van de hand te doen... Ik kan echt nog wel even wachten voor 500 euro. De PS4 Pro kan de discs ook afspelen hoor :)

Ik begrijp nog steeds niet waarom er zoveel mensen zijn die destijds te laks zijn geweest om te reserveren en ‘m nu met alle geweld moeten hebben. Helemaal bizar als je nagaat dat er gewoon nagenoeg geen enkele PS5 game te verkrijgen is 8)7

• AeronNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2021
Boterham71 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 16:14:
[...]

Hier ook, was 412 gereserveerd, nu weg. Order gewoon ongewijzigd en geen mail o.i.d. gehad. Lijkt me dat ze binnenkort het volledige bedrag gaan afschrijven, misschien daarom weg. Geen idee, maar maak me er geen zorgen om, alles ziet er verder goed uit.
Same here, stond er vanmorgen nog, nu weg.
Goed teken, dan is het geïncasseerd door Amazon

• Timmetey
  • Laatst online: 03-02-2021
Op 17 september online pre-order geplaatst voor PS5 Disc Edition en 3D Pulse Headset bij Mediamarkt.
Bevestigingsmail direct daarna ontvangen.
Vriend van mij opgebeld en gezorgd dat hij er ook een kon bestellen bij Mediamarkt.
In november een mail ter controle of ik bij de eerste levering zat gekregen.

De avond voor release day geen T&T mail ontvangen.
Status van bestelling nog niet aangepast op de site.
Mediamarkt gecontacteerd via Twitter, uitkomst daarvan dat ik hem later die avond of in de nacht wel zou krijgen.

Volgende dag op release day, geen mail ontvangen.
Later in de avond telefonisch contact met Mediamarkt, met als antwoord dat ik nog even moest wachten en dat hij echt nog zou komen.
Vervolgens niets meer gehoord.

Volgende dag via Twitter meerdere malen contact gezocht met Mediamarkt, bijna al mijn Tweets zijn genegeerd. Geen duidelijkheid gekregen.

Die dag daarna weer niets vernomen, nog eens gebeld naar Mediamarkt en dat te horen gekregen dat het aan PostNL lag en dat mijn bestelling wel in orde is maar wat vertraging had.

Diezelfde avond nog contact gezocht met PostNL, wisten van niets. Geen informatie bekend over de status of überhaupt mijn bestelling.
Met het advies om bij Mediamarkt aan te kloppen.

Elke dag tot en met afgelopen vrijdag contact gezocht met Mediamarkt via Twitter in de hoop om wat uitleg te krijgen, 9 van de 10 keer ben ik gewoon weer genegeerd.

Vervolgens heb ik afgelopen woensdag een mail ontvangen dat ze te weinig voorraad hadden en mijn bestelling zonder toestemming vervolgens te hebben geannuleerd.
Met als uitleg dat ze het zo eerlijk mogelijk wilden doen en het daarom op een chronologische volgorde hebben geleverd.
Heel frappant dat die vriend van mij hem dan wel heeft weten te bemachtigen en ik niet.
Om het goed te maken wilden ze mij een E-voucher aanbieden t.w.v. 10 euro.

Nu zit ik zonder PS5 en headset en is mijn pre-order ook nog ontnomen waardoor ik nu ook al niet meer in de tweede levering zit.
Moet ik opnieuw met geluk een PS5 en headset kunnen bestellen wanneer ergens ooit weer voorraad is in de hoop dat ik dan niet weer genaaid word.

Na dit nieuws gekregen te hebben heb ik nog contact proberen te zoeken met het hoofdkantoor om hier een melding van te doen, twee dagen geprobeerd zonder dat ze de telefoon ook maar op wilden nemen.

Heel erg zuur hoe hard je genaaid kunt worden, ben zo benieuwd wat er precies echt is gebeurd met mijn bestelling...

• Head2head
  • Laatst online: 25-05-2021
Timmetey schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:23:
Op 17 september online pre-order geplaatst voor PS5 Disc Edition en 3D Pulse Headset bij Mediamarkt.
Bevestigingsmail direct daarna ontvangen.
Vriend van mij opgebeld en gezorgd dat hij er ook een kon bestellen bij Mediamarkt.
In november een mail ter controle of ik bij de eerste levering zat gekregen.

De avond voor release day geen T&T mail ontvangen.
Status van bestelling nog niet aangepast op de site.
Mediamarkt gecontacteerd via Twitter, uitkomst daarvan dat ik hem later die avond of in de nacht wel zou krijgen.

Volgende dag op release day, geen mail ontvangen.
Later in de avond telefonisch contact met Mediamarkt, met als antwoord dat ik nog even moest wachten en dat hij echt nog zou komen.
Vervolgens niets meer gehoord.

Volgende dag via Twitter meerdere malen contact gezocht met Mediamarkt, bijna al mijn Tweets zijn genegeerd. Geen duidelijkheid gekregen.

Die dag daarna weer niets vernomen, nog eens gebeld naar Mediamarkt en dat te horen gekregen dat het aan PostNL lag en dat mijn bestelling wel in orde is maar wat vertraging had.

Diezelfde avond nog contact gezocht met PostNL, wisten van niets. Geen informatie bekend over de status of überhaupt mijn bestelling.
Met het advies om bij Mediamarkt aan te kloppen.

Elke dag tot en met afgelopen vrijdag contact gezocht met Mediamarkt via Twitter in de hoop om wat uitleg te krijgen, 9 van de 10 keer ben ik gewoon weer genegeerd.

Vervolgens heb ik afgelopen woensdag een mail ontvangen dat ze te weinig voorraad hadden en mijn bestelling zonder toestemming vervolgens te hebben geannuleerd.
Met als uitleg dat ze het zo eerlijk mogelijk wilden doen en het daarom op een chronologische volgorde hebben geleverd.
Heel frappant dat die vriend van mij hem dan wel heeft weten te bemachtigen en ik niet.
Om het goed te maken wilden ze mij een E-voucher aanbieden t.w.v. 10 euro.

Nu zit ik zonder PS5 en headset en is mijn pre-order ook nog ontnomen waardoor ik nu ook al niet meer in de tweede levering zit.
Moet ik opnieuw met geluk een PS5 en headset kunnen bestellen wanneer ergens ooit weer voorraad is in de hoop dat ik dan niet weer genaaid word.

Na dit nieuws gekregen te hebben heb ik nog contact proberen te zoeken met het hoofdkantoor om hier een melding van te doen, twee dagen geprobeerd zonder dat ze de telefoon ook maar op wilden nemen.

Heel erg zuur hoe hard je genaaid kunt worden, ben zo benieuwd wat er precies echt is gebeurd met mijn bestelling...
Wat een rolletcoaster gast.. ik voel met je mee, en dat zeg ik. Iemand waarvan 2x een bestelling is geannuleerd. 7(8)7

• Timmetey
  • Laatst online: 03-02-2021
Head2head schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:28:
[...]

Wat een rolletcoaster gast.. ik voel met je mee, en dat zeg ik. Iemand waarvan 2x een bestelling is geannuleerd. 7(8)7
Pff, ja abnormaal vind ik het. Mag ik vragen waar en op welke manier je besteld hebt?

• Karel.G
Sony maakt dit jaar nog 10 miljoen consoles, waarvan er 5 miljoen zullen geleverd worden bij de retailers voor kerst. Nu dit is welliswaar wereldwijd hopelijk komen er genoeg richting de Benelux.

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Topicstarter
Wishful thinking, als er al een tweede batch voor de kerst gaat plaatsvinden dan zal er maar een minuscuul aantal naar Nederlandse retailers gaan.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• xminator
Karel.G schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:38:
Sony maakt dit jaar nog 10 miljoen consoles, waarvan er 5 miljoen zullen geleverd worden bij de retailers voor kerst. Nu dit is welliswaar wereldwijd hopelijk komen er genoeg richting de Benelux.
Onzin.

Sony maakt in heel boekjaar 2020 (loopt tot en met april 2021) wereldwijd 10 miljoen. Hiervan zijn er al 8 miljoen verkocht. Dus de komende vier maanden komen er wereldwijd (!) nog maar 2 miljoen ter beschikking.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Bulls schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 15:34:
[...]

Geen goed woord voor over. Vultures zijn het.
Zolang er mensen zijn die het kopen, zijn er helaas ook mensen die dit doen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Pagina: 1 ... 273 ... 559 Laatste

Let op:
Om dit topic leesbaar te houden:

• Houd het on-topic,
• Géén vraag en aanbod,
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over scalping of het beleid van externe partijen

Plaats alleen orders bij vertrouwde partijen. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Wel zin in gezellig (offtopic) kletsen?
Daarvoor kun je terecht op de Tweakers Discord